ijdod schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:36:
Even advocaat van de duivel: kennelijk denk je te weten wat er dan wel zou zijn gebeurd. Wie heeft je daarover geinformeerd? En waarom was dat niet gekleurd? Er zijn wel verdomd veel stemmen uitgebracht als de politie structureel bij de stembureaus mensen in elkaar stond te rossen.
Kennelijk heb jij pak en beet de afgelopen 10 jaar niet opgelet het is niet alleen bij dit onderwerp waar de staatsmedia gekleurd is, over zeer veel onderwerpen word maar eenzijdig bericht en dat is gevaarlijk en maak je mensen dom en onwetend, laat dat nou vaak het doel zijn van staats propaganda. maar serieus een westers land als Nederland heeft dit nodig om alles bij elkaar te houden? dat maakt het gewoon een grote grap.
De NOS is daarom niks meer dan het doorvoer luik van Den haag en RTL doet vrolijk mee omdat het als rampenzender fungeert plus door haar sponsoren (lees adverteerders) moet zeggen wat het zegt, uit wiens hand men eet wiens woorden men spreekt.
Haal je nu niet 'gekleurdheid' en 'niet het verhaal vertellen wat jij wilt horen' door elkaar? Dat zeg ik niet zomaar... dat klinkt eerlijk gezegd een beetje door in je hele post.
Van gekleurdheid is praken als men de andere kant van het verhaal expres niet te veel wil belichten iets wat mij al jaren opvalt. Dat de overheid niet ingrijpt laat alleen maar zien dat ze het er mee eens zijn. De mensen dom en onwetend houden.
Eeeh, nee? Ik kan een heleboel dingen verzinnen waaraan 'de meerderheid' niet mee wil betalen, maar dat maakt het nog niet opeens een recht. Een grondwet is niet iets wat je zo even kan negeren omdat dit je beter uitkomt.
Het feit dat Spanje zo in de verdediging schiet laat alleen maar zien dat ze niet zonder Catalonië kunnen, omdat zei letterlijk de broek van het land op houden, steeds verder uitgeknepen worden en per slot van rekening steeds minder autonoom worden. Misschien is het raadzaam eens te kijken hoe lang catalonië hier al mee bezig is.
Tevens heeft catalonië nooit tegen deze wet kunnen stemmen (ademocratisch) zie dit als het Lissabonverdrag, referendum geweest 65%+ was tegen en toch wordt het doorgevoerd zonder werkelijke veranderingen. Dat heeft niks met democratie te maken, wie dit toejuicht moet echt eens achter zijn oren krabben wat we steeds in het midden oosten aan het bestrijden zijn... Men wil niet men stemt nee men krijgt ja dat kun je een keer flikken maar het wordt wel enorm ongeloofwaardig.
En jij beschuldigt NOS en RTL van kleur?
Meer dan alleen kleur het zijn propaganda kanalen om de simpele man achterlijk te houden zoals eerder beschreven. Als het je mening is zal het allemaal prima zijn maar tegen geluid moet net zoveel aandacht krijgen en dat krijgt het niet.
Beste voorbeeld is toch wel het geëdite styukje van Putin. (kan zo snel geen normale links vinden maar deze;
http://www.toekomstvandej...9/liegt-het-nos-journaal/ dit hoort gewoon bestraft te worden.
Daarnaast; Spanje slaat zijn burgers in elkaar, plukt ze tov de rest van Spanje kaal en krijgt er naar verhouding niks voor terug dat is niet gekleurd dit is feitelijk aan te tonen echter dat is wederom de keerzijde van het verhaal en dat is idioot onderbelicht.
Nee, zo werkt een dictatuur van de meerderheid. Dat kan een gevolg zijn van democratie.
2008 is er zonder instemming van catalonie een wet aangenomen die dit onmogelijk maakt sindsdien is catalonië al hier mee bezig, dit is een oorzaak gevolg kwestie maar als de oorzaak niet wordt genoemd is het lekker makkelijk wijzen naar een streek die eigenlijk autonomie dient te hebben en krijgen.
Een ondemocratisch verkregen wet hoort niet verdedigd te worden en al helemaal niet door de EU! Waar was de EU toen Hans van Balen en Guy Verhofstadt de boel aan het opnaaien waren in Oekraine? Of is dit totaal anders? Ik denk van niet.
[/quote]
Duidelijk: 'niet het verhaal vertellen wat jij wilt horen' dus.
[/quote]
Als jij feiten expres keer op keer vermijden om de opinie te beïnvloeden ziet als "mijn verhaal" dan is er denk ik iets goed mis met jou

Het verdedigingen van deze eenzijdige verhalen zegt maar weer dat jij het prima vind en vind dat een ander zijn bek moet houden? toch?
Laten we wel wezen ontkennen dat de keerzijde van het verhaal voldoende belicht is laat ook zien hoe vatbaar je bent voor propaganda en tevens de gevaren daar van.
Wat ik nog wel het ergst vind van allemaal is dat er ontkennend word gedaan naar een ander geluild een tegen geluid een andere kant van het verhaal. Alsof dit allemaal meevalt. Alsof het maar een klein groepje mensen is alsof het allemaal maar uit de lucht komt vallen, alsof mensen geen mening en wens meer mogen hebben en letterlijk alles opgeoffert moet worden voor het grote goed. Ik kan er met mijn pet niet bij dat er mensen zijn die dit verdedigingen. Het feit dat ik me hier moet uitleggen en verantwoorden omdat ik wel veel andere geluiden hoor maakt me zorgen dat er een hele grote groep mensen is die volgensmij letterlijk hun kop in het zand steken en naar het wetboek rennen zeggen ja maar is zo. punt einde discussie. Dit terwijl de wet in den beginnen ondemocratisch verkregen is.
als 90% arm (lees lui) is en 10% rijk (volle inzet) dan moet die 10% zichzelf kunnen verdedigingen dat heeft niks met wetten te maken maar met een mogelijke volksopstand / burgeroorlog die nog veel meer kosten met zich mee brengt.
[
Voor 12% gewijzigd door
downcom op 20-10-2017 16:03
]