Zorgverzekering 2018 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 63.697 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:04
Anderzorg heeft de pakketten gewijzigd. Je kunt nu bij zelf samenstellen ineens veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
mamorunl schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:04:
Anderzorg heeft de pakketten gewijzigd. Je kunt nu bij zelf samenstellen ineens veel minder.
Nog minder dan eerst? Want alleen fysio, Europa/wereld dekking, tandarts kon je los selecteren. Brilvergoeding oid ho maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

bllb schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:25:
[...]

Interessant, maar waarom precies is dan 1x per jaar voldoende? :)
Een combinatie van dingen. Als je beneden de 18 bent gebeurt er nog van alles in het gebit. Melkgebit, wisselen, echte tanden krijgen. Eventueel correctie door beugel. Dat wil je graag goed in de gaten houden. Daarom is dat ook gratis verzekerd. Dan komt er een periode waarin duidelijk wordt hoe sterk je gebit is. Gaatjes komen misschien en worden gerepareerd. Je wilt daar snel bij zijn om verdere schade te voorkomen. Na een jaar of 20 is of alles wat kapot gaat vervangen, of het gaat gewoon niet kapot. Natuurlijk kan er nog steeds van alles mis gaan. Maar dat hoef je dan niet iedere 6 maanden na te gaan. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar als jij al 2 of 3 jaar geen enkel probleem had behalve tandsteen, dan hoef je echt niet ieder half jaar te kijken of er al iets is. Dan is eens per jaar voldoende.
Vroeger met het ziekenfonds was 2 maal per jaar verplicht. Anders verviel de verzekering. Maar als je toch alles zelf betaalt kan je kiezen om minder te gaan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
Joosie200 schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:18:
[...]

Nog minder dan eerst? Want alleen fysio, Europa/wereld dekking, tandarts kon je los selecteren. Brilvergoeding oid ho maar.
Klopt. Nu is het alleen maar Fysio 6, Tand 75% 250 en Tand 100% 500

Dus de werelddekking is weg en de tand 100% 250 ook

[ Voor 7% gewijzigd door mamorunl op 17-12-2017 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 07:24
mamorunl schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:23:
[...]

Klopt. Nu is het alleen maar Fysio 6, Tand 75% 250 en Tand 100% 500

Dus de werelddekking is weg en de tand 100% 250 ook
De werelddekking is voor bestaande klanten nog wel af te sluiten voor 2018, maar dan loop je natuurlijk wel cashbacks etc mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
koksie schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:10:
[...]

De werelddekking is voor bestaande klanten nog wel af te sluiten voor 2018, maar dan loop je natuurlijk wel cashbacks etc mis.
Die werelddekking was me nog niet zo belangrijk. Die tand 250 100% was voor mij zo fijn. Wilde hem vandaag net gaan afsluiten en hebben ze hem waarschijnlijk net gisteren gewijzigd :( Nu dus maar even via Twitter gevraagd of hij terug komt. Dan kan ik nog bekijken of ik naar Ditzo ga eventueel, maar dan moet ik weer extra onderzoek doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Die gratis tandongeval verzekering via independer vervalt zeker als je niks doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
hjs schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:52:
Die gratis tandongeval verzekering via independer vervalt zeker als je niks doet?
Yes, eventuele cashbacks en de tandongeval verzekering vervallen volgens mij, die krijg je alleen als je overstapt.

Dat Anderzorg de werelddekking als losse optie geschrapt heeft, maakt het voor mij opeens niet meer interessant bij ze te blijven, ze worden zo veel te duur.
Ik was van plan me gewoon opnieuw aan te melden en de cashback op te strijken, maar daar zijn ze nu te duur voor geworden. Andere aanbieders hebben te weinig gecontracteerde zorgverleners bij mij in de buurt, behalve CZDirect. Ik denk dat ik daar naar toe overstap. Paar euro per maand duurder maar wel met cashback en alle zorgverleners die ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Laatst online: 22:21
Zijn alle (basis) pakketten en voorwaarden van de diverse verzekeraars inmiddels 100% zeker? Of kunnen er nog wijzigingen plaats vinden?

Ik zat afgelopen jaar bij Ditzo vanwege de lage prijs (max. eigen risico, geen aanvullingen), maar die gaat ineens 10 euro per maand omhoog. Ben dus op zoek naar een nieuwe verzekeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
President schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:06:
Zijn alle (basis) pakketten en voorwaarden van de diverse verzekeraars inmiddels 100% zeker? Of kunnen er nog wijzigingen plaats vinden?

Ik zat afgelopen jaar bij Ditzo vanwege de lage prijs (max. eigen risico, geen aanvullingen), maar die gaat ineens 10 euro per maand omhoog. Ben dus op zoek naar een nieuwe verzekeraar
De voorwaarden en vergoedingen staan inmiddels wel vast, maar mer de zorgverleners wordt nog, zoals ieder jaar, volop onderhandeld. Voor mij beperkt dat de keuze wel flink, want er zijn aardig wat verzekeraars die nog niet met alle zorgverleners hier in de buurt contracten hebben afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

koksie schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:01:
[...]

Yes, eventuele cashbacks en de tandongeval verzekering vervallen volgens mij, die krijg je alleen als je overstapt.
Via independer dan maar overgestapt van Anderzorg naar Anderzorg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 00:14
hjs schreef op maandag 18 december 2017 @ 08:29:
[...]

Echt waar? Ze leggen het geld gewoon op straat tegenwoordig! Je hoeft alleen maar goedwerkende ogen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Gecko123 schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:56:
[...]

Echt waar? Ze leggen het geld gewoon op straat tegenwoordig! Je hoeft alleen maar goedwerkende ogen te hebben.
Het kon iig online.
Of het ook geaccepteerd wordt is ff afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
Zojuist de bevestiging gekregen van anderzorg dat ze niet meer de Tand 250 100% leveren via de website. Via telefoon kan je hem blijkbaar wel afsluiten, maar ja.. dan mis ik mijn tandongevallenverzekering via independer en moet ik ook nog met de hand de vorige verzekering opzeggen. Erg jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Fleximex schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:14:
[...]

Als je student bent kun je via Zilveren Kruis korting krijgen.
Met een eigen risico van 885 euro en de goedkoopste basisverzekering kom ik op €113,58 uit. Dat is aanvullend 3 sterren (met 27 fysio behandelingen en nog best veel andere vergoedingen) en tandarts 1 ster.

https://secure.zilverenkr...ieBerekenen/?CN=207000892

Ik heb getwijfeld om die te nemen, maar met die goedkoopste basisverzekering ben je niet vrij in je zorgkeuze en mijn twee dichtstbijzijnde ziekenhuizen hebben geen contract met Zilveren Kruis. Anders had ik 'm genomen.
Zilveren Kruis is gewoon ruk met de goedkoopste dekking. :Y Al die TE goedkope zijn een drama als je echt hulp nodig hebt. Dat is ook de reden dat ik gewoon lekker bij de Friesland blijf met jaarlijkse betaling met Zelf Bewust Polis (levert meer op dan sparen, 2 procent) https://www.defriesland.nl/consumenten/default.aspx . Dochter zet ik daar ook met hoogste eigen risico en jaar betaling. Krijgt zorgtoeslag en de "winst" daarop komt op een spaarrekening en dan gaan we ook voor haar haar eigen potje maken mocht ze het nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 12:20
Bij CashbackXL hebben ze de €27,50 cashback voor ZieZo gestopt: https://www.cashbackxl.nl/webshops/ziezo-zilveren-kruis

Dit is sinds 19 december ingegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vegury
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:17
hjs schreef op maandag 18 december 2017 @ 08:29:
[...]

12. Ik wil bij mijn verzekeraar blijven en wil graag mijn tandongevallenverzekering behouden. Kan dat?
Ja, dat kan. Als bestaande klant heeft u ook recht op de gratis Tandongevallen-verzekering. Stuur een mailtje met uw gegevens naar tandongevallen@independer.nl. Eén van onze zorgexperts zal uw verzoek in behandeling nemen. Als je een tandongevallen-verzekering hebt afgesloten per 1 januari 2016, dan wordt deze automatisch verlengd. Je hoeft hier niks voor te doen.
Als je na 1 januari 2016 via Independer je zorgverzekering hebt afgesloten loopt de tandongevallen verzekering gewoon door hoor. :)

En uit een email van Independer:
Wilt u ook in 2018 onze gratis Tandongevallen-verzekering? Dat kan en hiervoor hoeft u niets te doen. Als u met uw huidige zorgverzekering bij... verzekerd blijft dan verlengen wij voor u de Tandongevallen-verzekering. Uiteraard krijgt u deze gratis verzekering ook als u opnieuw een zorgverzekering bij ons afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Kun je als niet-student nou wel of niet via www.studentgoedverzekerd.nl een basisverzekering plus aanvullende verzekering met korting afsluiten? :? Ik lees overal tegenstrijdige berichten:
  • https://www.facebook.com/...735554/1040207709362954/: "Feit #3: Je hoeft géén lid van het ISO of de LSVb te zijn om bij ons een zorgverzekering af te sluiten."
  • http://www.iso.nl/zorgverzekering/: "Moet ik student zijn om de studentenzorgverzekering af te kunnen nemen? De collectiviteit mag niemand weigeren, dus je hoeft niet per definitie student te zijn. Wel is het zo dat de studenten zorgverzekering speciaal is ingericht naar de wensen en behoeften van studenten, die wellicht niet interessant zijn voor mensen met een ander zorgconsumptieprofiel. Ook krijg je bepaalde kortingen alleen maar als je (deeltijd)student bent."
  • https://twitter.com/Stude...tatus/938016295072751616: "Officieel hebben ex-studenten geen recht op de collectiviteitskorting dus moet dat doorgegeven worden. De collectiviteit kan heel makkelijk gestopt of gewijzigd worden via Mijn Zilveren Kruis."
  • https://twitter.com/Stude...tatus/814551874380644353: "[...] ons collectief richt zich op hbo-wo studenten. De verschillende coll. kortingen gelden alleen voor studenten!"
Weet iemand hier het fijne van? Ik krijg sterk het gevoel dat ze zich richten op studenten, maar dat je dat niet per se (nog) hoeft te zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Voor mensen die nog mee willen doen aan een collectiviteit kan je ook lid worden van de Ledenvereniging. Dit kost €20,50 per jaar maar kan je bij bijv Unive weer terugkrijgen.
Zie voor meer info: https://www.ledenvereniging.nl/zorgpremies-2018

Omdat ik zorg Select heb, geldt de collectiviteit niet bij mij, maar via de ledenvereniging kon ik wel krukken en een rolstoel lenen. Ook kan mijn vriendin er zwangerschapscursussen volgen.

Mijn zwager is bijvoorbeeld veel fysio nodig en via de collectiviteit heb je 32 behandelingen: https://www.unive.nl/zorg...lectiefSoort=internetCode (geen refferal, gewoon de collectiviteitskortingscode in de link), via de gewone site krijg je voor de 'aanvullend goed' aanvullende verzekering maar 9 fysiobehandelingen: https://www.unive.nl/zorg...mieberekenen-en-afsluiten
Bij bijvoorbeeld de 'aanvullend goed' aanvullende verzekering heb je voor €17,75 per maand al 32 fysio behandelingen. En via Cashbackxl krijg je ook nog €22,50 cashback.

Als ik kijk via zorgwijzer.nl, kom ik geen aanbieder tegen die goedkoper kan. €122,60 voor Zorg geregeld + aanvullend goed met 32 fysio behandelingen, ER van €385,- en hier gaat dan nog de cashback vanaf.
Iemand die goedkoper gezien heeft?

[ Voor 13% gewijzigd door Binnetie op 19-12-2017 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potverdikkie
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-09-2022
Via Anderzorg 'Tip-Een-Vriend' kun je 40 euro retour krijgen, maar die Tandongevallen verzekering van Independer vind ik ook wel een prettig idee.

Moet ik kiezen tussen een korting van 40 euro en de Tandongevallen verzekering, of kun je de twee toch combineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
potverdikkie schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 18:35:
Via Anderzorg 'Tip-Een-Vriend' kun je 40 euro retour krijgen, maar die Tandongevallen verzekering van Independer vind ik ook wel een prettig idee.

Moet ik kiezen tussen een korting van 40 euro en de Tandongevallen verzekering, of kun je de twee toch combineren?
Via cashbacktotaal afsluiten, dan heb je 22,50 euro cashback en de tandongevallen verzekering van Inepender. Mooie tussenoplossing toch? https://www.cashbacktotaal.nl/shop/independer+zorg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 22:52

Oekol

waka waka hey hey

mamorunl schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:04:
Ja dit is heel apart inderdaad? Alleen de aanvullende keuze voor europa/wereld dekking is weggehaald.

Staat nog wel op de website in de voorwaarden Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/yJPFr/9dd4bd8a1c.png

Nu mijn vraag, meen mij te herinneren dat iemand hier zei dat dit sowieso in je basisverzekering hoort of zit. Dat dit alleen maar een hoger tarief dan het NLse zou vergoeden. En dan repatriëring er sowieso in zit en dat rekeningen in het buitenland meestal goedkoper zijn. Kan ieman dat bevestigen?
445033 schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:47:
[...]

Zilveren Kruis is gewoon ruk met de goedkoopste dekking. :Y Al die TE goedkope zijn een drama als je echt hulp nodig hebt. Dat is ook de reden dat ik gewoon lekker bij de Friesland blijf met jaarlijkse betaling met Zelf Bewust Polis (levert meer op dan sparen, 2 procent) https://www.defriesland.nl/consumenten/default.aspx . Dochter zet ik daar ook met hoogste eigen risico en jaar betaling. Krijgt zorgtoeslag en de "winst" daarop komt op een spaarrekening en dan gaan we ook voor haar haar eigen potje maken mocht ze het nodig hebben.
Dat ligt natuurlijk wel heel erg aan de persoonlijke situatie. Voor mij is het inderdaad niet afdoende (UMCG zit er niet bij, bijvoorbeeld). Maar ziekenhuizen in St antonius Woerden, St. Antonius Nieuwegein en al die andere locatie, Diak Zeist Diak Utrecht etc en het Meander ziekenhuis in Amersfoort zit er wel weer bij. Dan is het voor mijn vriendin wel weer een goede optie om te nemen (en voor mij volgend jaar eventueel ook). Als we daar in de buurt samen gaan wonen. Scheelt gewoon veel geld, ga dat echt niet betalen voor ziekenhuizen waar ik toch nooit kom.

[ Voor 46% gewijzigd door Oekol op 19-12-2017 19:29 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
Leoon. schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 19:23:
[...]

Ja dit is heel apart inderdaad? Alleen de aanvullende keuze voor europa/wereld dekking is weggehaald.

Staat nog wel op de website in de voorwaarden [afbeelding]

Nu mijn vraag, meen mij te herinneren dat iemand hier zei dat dit sowieso in je basisverzekering hoort of zit. Dat dit alleen maar een hoger tarief dan het NLse zou vergoeden. En dan repatriëring er sowieso in zit en dat rekeningen in het buitenland meestal goedkoper zijn. Kan ieman dat bevestigen?

[...]

Dat ligt natuurlijk wel heel erg aan de persoonlijke situatie. Voor mij is het inderdaad niet afdoende (UMCG zit er niet bij, bijvoorbeeld). Maar ziekenhuizen in St antonius Woerden, St. Antonius Nieuwegein en al die andere locatie, Diak Zeist Diak Utrecht etc en het Meander ziekenhuis in Amersfoort zit er wel weer bij. Dan is het voor mijn vriendin wel weer een goede optie om te nemen (en voor mij volgend jaar eventueel ook). Als we daar in de buurt samen gaan wonen. Scheelt gewoon veel geld, ga dat echt niet betalen voor ziekenhuizen waar ik toch nooit kom.
Als ik online kijk dan zie ik (kan zo 1,2,3 even niet de data terug vinden) maar 5 landen boven ons.. Beetje scandinavie zeg maar was daar redelijk in aanwezig.

Ik heb het echter nog wel via Twitter kunnen regelen dat ik het wel krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

mamorunl schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 19:33:
[...]

Als ik online kijk dan zie ik (kan zo 1,2,3 even niet de data terug vinden) maar 5 landen boven ons.. Beetje scandinavie zeg maar was daar redelijk in aanwezig.

Ik heb het echter nog wel via Twitter kunnen regelen dat ik het wel krijg.
Ja dat gok ik ook, in scandinavië is het leven sowieso veel duurder en liggen de lonen veel hoger. Dus dat is vrij logisch.

Ik zat net even in de voorwaarden te kijken, maar het lijkt wel alsof het veranderd daar is? De dekking staat daar op wereld, máár geen idee hoe dit er voor uit zag :*)

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/yJQcE/b3064f8594.png
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/yJQdr/ea4e764309.png
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/yJQdY/d772a0d6ec.png

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
Ja, dat is altijd al zo geweest. Je bent standaard overal ter wereld gewoon verzekerd, maar voor het in NL geldende tarief. Als je in een superduur land iets krijgt, moet je het extra zelf betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Het is in zulke gevallen altijd beter om jezelf hier tegen te verzekeren dan alleen de bagage te verzekeren..
Tov van het vakantiebudget zijn de extra kosten meestal peanuts... maar besparen je in dure landen je een grote financiële aanslag (alles zelf betalen boven het NL-tarief meestal). Zulke gevallen zijn wel eens bij Kassa/Radar geweest, de man v/d verzekeringsmaatschappij gaf geen krimp (ging om ca 30.000 euro extra kosten). Kan het me wel voorstellen, men creëert een geval waar vervolgens anderen naar gaan verwijzen.... Het hek is van de dam als er zo'n precedent komt...
De zaak lijkt mij erg duidelijk als je even de voorwaarden nakijkt en anders is het een erg goedkoop telefoontje tov potentiële kosten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Overigens, ook in andere landen kan het duurder zijn, bijvoorbeeld omdat je terecht komt (en wilt komen) bij dure particuliere ziekenhuizen ipv goedkopere staatszorg.

Maar bij reizen kun je dit ook via de reisverzekering afsluiten.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:32
Wat een gedoe, veel van die collectiviteiten, waar uiteindelijk iedereen gewoon bij aan kan sluiten (uitgezonderd die van de grote werkgevers). Cashback sites, vrienden voordeel. Commercie ten top. Kunnen ze dat geld niet steken in een directe premie verlaging, lijkt me veel efficiënter dan een hele administratieve organisatie op te tuigen voor al die kortingsacties.

[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 20-12-2017 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

@Leoon. En nu moet jij op verwijzing voor een specialistische behandeling naar een ziekenhuis wat niet in het Zilveren Kruis lijstje staat. Wat dan? Vandaag ben jij gezond, morgen kan de wereld er heel anders uit zien. Ik kan er helaas over meepraten. Te goedkoop is duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wellicht nog een tip voor personen die veel fysio nodig hebben (niet chronisch): bij veel verzekeringen is het niet rendabel om voor de meest uitgebreide verzekering te gaan. De meerkosten hiervan ten opzichte van de voordeligste pakket waarbij fysio is opgenomen zijn meestal hoger dan wanneer je zelf de behandelingen betaalt. Voorbeeld:
Ohra Sterk: incl 9x fysio + 6,70 /maand
Ohra Uitgebreid: incl 18x fysio + 41,99 /maand
Gemiddelde kosten behandeling: 30-35 euro. Dit komt overeen met de meerprijs.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

445033 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:45:
@Leoon. En nu moet jij op verwijzing voor een specialistische behandeling naar een ziekenhuis wat niet in het Zilveren Kruis lijstje staat. Wat dan? Vandaag ben jij gezond, morgen kan de wereld er heel anders uit zien. Ik kan er helaas over meepraten. Te goedkoop is duurkoop.
Voor de dingen waar we voor in zh moeten zijn is dit prima. We zijn dusdanig jong dat we daar in ieder geval niet van uit gaan. Maar ik zit nu zelf bij anderzorg dus voor mij is het beter dan voor haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Leoon. schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:19:
[...]

Voor de dingen waar we voor in zh moeten zijn is dit prima. We zijn dusdanig jong dat we daar in ieder geval niet van uit gaan. Maar ik zit nu zelf bij anderzorg dus voor mij is het beter dan voor haar.
Ok, jonge mensen kunnen niets ernstigs gaan mankeren waar je een specialisme voor nodig hebt die net niet op het lijstje staan? 8)7 Of jij hebt een glazen bol? O-) NB: verzekeren is het je indekken voor een onzeker voorval waarvan je zelf de kosten niet kan dragen. Met name het woord onzeker lijkt me in deze discussie essentieel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
445033 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:45:
Indien je bent doorverwezen, wordt elk ziekenhuis vergoed vanuit de budget verzekering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FuriousAngel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:17
bllb schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:33:
[...]

Indien je bent doorverwezen, wordt elk ziekenhuis vergoed vanuit de budget verzekering.
Klopt, als een specialist je doorverwijst naar een andere specialist (tertiaire verwijzing) worden alle ziekenhuizen vergoed. Ook met een budgetpolis/naturapolis.

Zie bijvoorbeeld de website van het UMC Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

bllb schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:33:
[...]

Dat slaat natuurlijk nergens op want je kan nooit zonder een doorverwijzing naar een specialist. Sinds wanneer kan iemand zomaar een ziekenhuis in lopen en vragen om een behandeling? Puntje bij paaltje, ik ga niet voor een paar schamele euro's me in een discussie duwen met een verzekeraar of iets nu wel of niet onder de basisdekking valt. Ik moet/wil altijd, zonder enige discussie, bij ieder ziekenhuis waar ik behandelt wil worden terecht kunnen. Ons plaatselijke ziekenhuis is echt niet slecht (staat al niet eens op de lijst bij Zilveren Kruis Budget) maar als ik van mening ben dat ik beter elders terecht kan, wil ik dat altijd kunnen zonder te moeten zeuren bij een verzekeraar. Hetzelfde geldt overigens voor de rest van mijn verzekeringen. Het gaat altijd om de juiste prijs/kwaliteit (voorwaarden) verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

445033 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:30:
[...]

Ok, jonge mensen kunnen niets ernstigs gaan mankeren waar je een specialisme voor nodig hebt die net niet op het lijstje staan? 8)7 Of jij hebt een glazen bol? O-) NB: verzekeren is het je indekken voor een onzeker voorval waarvan je zelf de kosten niet kan dragen. Met name het woord onzeker lijkt me in deze discussie essentieel.
De kans is idd kleiner dat wij iets chronisch krijgen of een bepaalde ziekte waar je op doelt. En natuurlijk is de onzekerheid er altijd. Daarbij wat @bllb zegt. Stel je voor mij mankeert iets wordt ik doorverwezen door mijn huisarts. En je verhaal zonder doorverwijzing.. Als je iets hebt ga je toch altijd eerst naar je huisarts? Of loop je altijd direct binnen bij ziekenhuis X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
445033 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:00:
[...]
Dat slaat natuurlijk nergens op want je kan nooit zonder een doorverwijzing naar een specialist. Sinds wanneer kan iemand zomaar een ziekenhuis in lopen en vragen om een behandeling?
@FuriousAngel zegt het nauwkeuriger dan ik deed, een specialist kan je doorverwijzen naar een specialist in een ander ziekenhuis die standaard niet wordt gedekt binnen de budgetpolis. Een huisarts is geen specialist. Dus als de huisarts je doorverwijst naar een specialist, moet je met een budgetpolis goed opletten of die specialist zich in een ziekenhuis bevindt dat gedekt wordt. Sommigen vinden dat geen probleem en besparen liever wat euro's op de premie, maar iedereen is vrij een andere verzekering te kiezen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door bllb op 20-12-2017 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 20 december 2017 @ 08:30:
Wat een gedoe, veel van die collectiviteiten, waar uiteindelijk iedereen gewoon bij aan kan sluiten (uitgezonderd die van de grote werkgevers). Cashback sites, vrienden voordeel. Commercie ten top. Kunnen ze dat geld niet steken in een directe premie verlaging, lijkt me veel efficiënter dan een hele administratieve organisatie op te tuigen voor al die kortingsacties.
Er zijn genoeg merken die zulke collectiviteiten niet hebben je bent natuurlijk vrij om die kiezen, maar bij de merken die dit wel hebben zal dit juist geld opleveren voor de verzekeraar omdat ze zo meer klanten weten te binden en zo hun vaste kosten kunnen verdelen over een grotere groep.
445033 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:00:
[...]

Dat slaat natuurlijk nergens op want je kan nooit zonder een doorverwijzing naar een specialist. Sinds wanneer kan iemand zomaar een ziekenhuis in lopen en vragen om een behandeling? Puntje bij paaltje, ik ga niet voor een paar schamele euro's me in een discussie duwen met een verzekeraar of iets nu wel of niet onder de basisdekking valt. Ik moet/wil altijd, zonder enige discussie, bij ieder ziekenhuis waar ik behandelt wil worden terecht kunnen. Ons plaatselijke ziekenhuis is echt niet slecht (staat al niet eens op de lijst bij Zilveren Kruis Budget) maar als ik van mening ben dat ik beter elders terecht kan, wil ik dat altijd kunnen zonder te moeten zeuren bij een verzekeraar. Hetzelfde geldt overigens voor de rest van mijn verzekeringen. Het gaat altijd om de juiste prijs/kwaliteit (voorwaarden) verhouding.
De budgetverzekering vergoed inhoudelijk hetzelfde als een duurdere verzekering, het enige is dat je mogelijk 10 minuutjes verder moet rijden naar een gecontracteerd ziekenhuis, uiteraard als het geen spoed is en ze de behandeling ook hebben. Daarmee bespaar je wel mooi tot zo'n 70 euro per jaar, ik moet heel wat keren die 10 minuten extra rijden wil ik per minuut minder verdienen dan ik bij mijn baas zou doen in dezelfde tijd. Uiteraard is het eigen keuze die afhangt van of je bepaalde voorkeuren hebt qua ziekenhuizen, maximale extra reistijd en hoe graag wilt besparen.
bllb schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:54:
[...]

@FuriousAngel zegt het nauwkeuriger dan ik deed, een specialist kan je doorverwijzen naar een specialist in een ander ziekenhuis die standaard niet wordt gedekt binnen de budgetpolis. Een huisarts is geen specialist. Dus als de huisarts je doorverwijst naar een specialist, moet je met een budgetpolis goed opletten of die specialist zich in een ziekenhuis bevindt dat gedekt wordt. Sommigen vinden dat geen probleem en besparen liever wat euro's op de premie, maar iedereen is vrij een andere verzekering te kiezen ;)
Een huisarts is ook een specialist, maar het gaat hier inderdaad om specialisten in een ziekenhuis die je doorverwijzen naar een collega-specialist in een ander ziekenhuis. Op
https://www.zilverenkruis...paginas/basis-budget.aspx vind je alle situaties wanneer je in een niet gecontracteerd ziekenhuis toch alles vergoed krijgt, waarvan spoed, al lopende behandelingen en specialistische behandelingen de belangrijkste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

@TheodoorDG 10 minuten rijden? Ik woon in een plaats met 80.000 inwoners met ziekenhuis wat niet in de lijst staat. Dichts bijzijnde is 20 minuten rijden, zonder file. Verder ben ik bij de Friesland €2,- per maand goedkoper uit (exclusief korting jaarbetaling) en kan ik gewoon lokaal terecht. Schiet mij maar lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dit jaar via Cashback Totaal naar Independer Zorg om daar een verzekering bij Anderzorg af te sluiten.
Lekker omslachtig weer... Wordt nog veel erger als ik over een paar maanden een nieuwe energieleverancier moet kiezen :(

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:12
Tsurany schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:04:
Dit jaar via Cashback Totaal naar Independer Zorg om daar een verzekering bij Anderzorg af te sluiten.
Lekker omslachtig weer... Wordt nog veel erger als ik over een paar maanden een nieuwe energieleverancier moet kiezen :(
Je hoeft het niet zo te doen :+ vroeger had je geen cashback of vergelijk. Nu krijg je tenminste zelf nog een deel van het marketingbudget terug. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waah schreef op woensdag 20 december 2017 @ 20:12:
[...]

Je hoeft het niet zo te doen :+ vroeger had je geen cashback of vergelijk. Nu krijg je tenminste zelf nog een deel van het marketingbudget terug. :9
Klopt, maar dat is precies wat ik er zo walgelijk aan vind. Natuurlijk hoef je niet mee te doen maar dan laat je gewoon keer op keer (flink) geld liggen.
Je wordt dus min of meer "gedwongen" het spelletje mee te spelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dat 'walgelijke' spelletje is gewoon je eigen geld. Wordt alleen niet makkelijk gemaakt.

Doe zelf dit jaar niet mee, blijf wel bij werkgeverscollectief. Alleen nog ff dit jaar een nieuwe bril halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potverdikkie
445033 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:30:
[...]
Dan zit Leoon dus prima bij Anderzorg, want zij hebben alle ziekenhuizen gecontracteerd.
Van De Friesland (zeer ruime keuze) kun je dat nog steeds niet zeggen aangezien er nog wat ziekenhuizen in onderhandeling zijn, althans volgens hun eigen zorgvinder.

Maar klopt het eigenlijk wel dat AnderZorg alle ziekenhuizen gecontracteerd heeft?
Nou, volgens mij niet, want in de zorgvinder van AZ zie ik ook heel wat "in onderhandeling" meldingen.

Ik weet serieus niet meer hoe je tot een goede keus moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potverdikkie
Trouwens volgens Pricewise heb je bij De Friesland maar 48% keuzevrijheid, bij de compleet-kaalgeplukte Zekur 41% en bij de Basis-Budget Zilveren Kruis 52%.

Dat had ik niet verwacht.

@Musicmasters: begrijp me niet verkeerd, ik babbel over De Friesland en consorten om er wijzer van te worden, niet om jou te bekritiseren oid. Ik meld het maar even, je weet maar nooit hoe iemand m'n reactie opvat.

[ Voor 42% gewijzigd door potverdikkie op 20-12-2017 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:31
Ik heb eerder deze week een zorgverzekering bij Ziezo afgesloten. Ik ben nu toch aan het kijken voor een andere omdat ik een aanvullend pakket voor Fysio wil. Weet iemand of ik gewoon bij een andere zorgverzekeraar een aanvraag kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:06
potverdikkie schreef op woensdag 20 december 2017 @ 21:41:
[...]

Maar klopt het eigenlijk wel dat AnderZorg alle ziekenhuizen gecontracteerd heeft?
Nou, volgens mij niet, want in de zorgvinder van AZ zie ik ook heel wat "in onderhandeling" meldingen.

Ik weet serieus niet meer hoe je tot een goede keus moet komen.
In hoeverre is het van belang dat een verzekering alle ziekenhuizen heeft gecontracteerd? Ik kan bij Anderzorg terecht bij de ziekenhuizen in mijn buurt, en dat een ziekenhuis bv in Groningen niet op de lijst staat, zal me een worst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Trichoglossus schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:15:
[...]

In hoeverre is het van belang dat een verzekering alle ziekenhuizen heeft gecontracteerd? Ik kan bij Anderzorg terecht bij de ziekenhuizen in mijn buurt, en dat een ziekenhuis bv in Groningen niet op de lijst staat, zal me een worst zijn.
Het kan zijn dat je graag naar:
- Een ziekenhuis in de buurt wilt, maar dat die dus niet is gecontracteerd. In jouw geval dus niets aan de hand
- Je naar een specialistische klinkiek of ziekenhuis wilt voor een behandeling (en misschien gebeurd er in de loop van het jaar wel iets waardoor je die behoefte hebt) dan kun je dus of bijbetalen of naar een wel gecontracteerd ziekenhuis gestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Laatst online: 22:21
Na het vorige artikel dat ik las over de zorgen omtrent aanvullende verzekeringen (https://www.ad.nl/economi...zorgverzekering~ace8c12b/) kwam ik vandaar een nog stuitender artikel tegen:

https://www.telegraaf.nl/...t-vrijwillig-eigen-risico

Dit betekent dus dat de 'goedkope verzekeringen' straks weer verdwijnen? Balen!

Zorg en Zekerheid lijkt voor mij het goedkoopste tarief te hebben + het ziekenhuis waar ik normaal naar toe zou gaan (dichtstbij) hebben ze ook contract mee. Verder hoef ik toch nergens naar te kijken als ik max. eigen risico wil en geen aanvullingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
President schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 15:22:
Na het vorige artikel dat ik las over de zorgen omtrent aanvullende verzekeringen (https://www.ad.nl/economi...zorgverzekering~ace8c12b/) kwam ik vandaar een nog stuitender artikel tegen:

Zorg en Zekerheid lijkt voor mij het goedkoopste tarief te hebben + het ziekenhuis waar ik normaal naar toe zou gaan (dichtstbij) hebben ze ook contract mee. Verder hoef ik toch nergens naar te kijken als ik max. eigen risico wil en geen aanvullingen?
Nou ja, dat 1 man het wil, wil nog niet zeggen dat het doorgevoerd wordt. Dat eerste artikel van het AD slaat ook eigenlijk nergens op. "Mensen met reuma zijn de dupe, die verzekeren zich voor fysio want dat hebben ze nodig" en dan later "maar mensen kopen de aanvullende verzekering omdat ze denken dat ze het nodig hebben, niet om zich ervoor te verzekeren voor het geval dat..". Maar die eerste groep dat mag wel, maar de tweede groep niet? Beetje scheef vind ik dat.

Ook is het natuurlijk zo dat men gaat zoeken naar een goedkope verzekering die bij ze past in plaats van een verzekering die voor iedereen goed is, want dan heb je geen maatschappijen meer nodig. Dan heb je een universele zorgverzekering bij de staat die je betaalt door 'zorgbelasting' of iets dergelijks. Ook gaan ze zoeken naar een goedkope verzekering omdat het steeds duurder wordt om een zorgverzekering af te sluiten.

Een zorgverzekering afsluiten is eigenlijk gewoon net zo geworden als het afsluiten van een energiecontract. Je krijgt bijna hetzelfde, maar dan met andere voorwaarden of SLA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52

Onbekend

...

mamorunl schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 15:42:
Een zorgverzekering afsluiten is eigenlijk gewoon net zo geworden als het afsluiten van een energiecontract. Je krijgt bijna hetzelfde, maar dan met andere voorwaarden of SLA.
Bijna het zelfde. Energie is gewoon je verwachte gebruik invullen en de goedkoopste nemen. Het maak niet uit voor welke je kiest, want de kwaliteit van de stroom en gas die je binnen krijgt is identiek als wat je van een andere leverancier zou ontvangen.

Een zorgverzekering is iets heel anders, en de ene verzekeraar geeft een hele andere kwaliteit qua zorg en ondersteuning dan andere verzekeraars en zijn bijna niet met elkaar te vergelijken. De zorg die je volgend jaar november kan krijgen bij de ene zorgverzekeraar kan totaal iets anders zijn dan dat je van een andere zorgverzekeraar zou krijgen, maar dat weet je totaal niet van tevoren.
Het is nu gewoon gokken, en hopen dat je niet zo'n slechte hebt gekozen....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potverdikkie
Trichoglossus schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:15:
[...]

Prima, maar ik hoef niet perse naar het ziekenhuis om de hoek voor een behandeling, ik wil naar het ziekenhuis van m'n eigen voorkeur. Hoe staat dat ziekenhuis aangeschreven voor een bepaalde behandeling? Dat zijn zaken waar ik onderzoek naar doe, mocht ik iets nodig hebben.
Daarnaast hoor ik genoeg verhalen van vrienden, collega's en kennissen hoe bepaalde behandelingen in bepaalde ziekenhuizen verlopen zijn.
Liever meer keus, zeker als het geen stuiver meer kost.
jongetje schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:07:
[...]

Het kan zijn dat je graag naar:
- Een ziekenhuis in de buurt wilt, maar dat die dus niet is gecontracteerd. In jouw geval dus niets aan de hand
- Je naar een specialistische klinkiek of ziekenhuis wilt voor een behandeling (en misschien gebeurd er in de loop van het jaar wel iets waardoor je die behoefte hebt) dan kun je dus of bijbetalen of naar een wel gecontracteerd ziekenhuis gestuurd worden.
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potverdikkie
Morpheus2003 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:54:
Ik heb eerder deze week een zorgverzekering bij Ziezo afgesloten. Ik ben nu toch aan het kijken voor een andere omdat ik een aanvullend pakket voor Fysio wil. Weet iemand of ik gewoon bij een andere zorgverzekeraar een aanvraag kan doen?
Binnen 14 dagen annuleren.
En nieuwe afsluiten.
https://www.independer.nl...erzekering/annuleren.aspx

Fysio? Zelf niet nodig, maar omdat het me gisteren verwonderde toen ik het las, zal ik je er maar even op wijzen:
Collectiviteit bij Unive:

"Vergoeding van 32 behandelingen fysiotherapie in de aanvullende zorgverzekeringen Collectief Aanvullend Goed, Beter en Best"

Dit gaat via:
https://www.ledenvereniging.nl/zorgpremies-2018
Voor 20,50 sluit je je aan, en deze 20,50 krijg je weer retour:
"Volledige vergoeding van het lidmaatschap van de ledenvereniging (€ 20,50 per kalenderjaar), als u een aanvullende verzekering afsluit (m.u.v. een tandpakket)"

Ik weet uiteraard niet of dit een superduper aanbod is, maar het klonk mij aardig in de oren.
Succes. :)

[ Voor 4% gewijzigd door potverdikkie op 23-12-2017 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antique
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 12:14
De afgelopen jaren heb ik vaak het eerste Aanvullende pakket erbij genomen, puur omdat daar Europa of Wereld dekking in zit. Voor de duidelijkheid: basisverzekering bevat al werelddekking voor spoedeisende hulp, maar alleen tot aan Nederlandse bedragen. Als je dus in de VS panne krijgt moet je zelf veel bijbetalen, en daar zijn die aanvullende "werelddekking" pakketten voor.

Nu valt mij op dat je ook bij SNS een Doorlopende Reisverzekering met werelddekking kunt afsluiten. Voor een samenwonend stel zonder kinderen kost dat € 60 per jaar. Op basis van het dekkingsoverzicht ziet het er niet uit alsof ik daarmee slechter af ben.

De Consumentenbond heeft hier wat extra info. Het lijkt er in ieder geval op dat het niet slim is om zo'n reisverzekering te combineren met Menzis (of Anderzorg), omdat die het convenant niet hebben getekend dat "van het kastje naar de muur sturen" moet tegengaan. (Zie link)

Iemand met verdere kennis of ervaring omtrent reisverzekeringen vs. werelddekking zorgverzekering?

[ Voor 51% gewijzigd door Antique op 24-12-2017 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:50
Hier is het Anderzorg geworden :) dat is op ZK ZieZo na de goedkoopste met maximaal eigen risico, maar biedt wel een hoop meer zorgkeuze, en ik wil wel graag in de buurt behandeld kunnen worden mocht het nodig zijn.

Vergeet de tipeenvriend korting niet mocht je ook willen overstappen, is toch weer 40 euro.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:26
Ik ben ook naar Anderzorg aan het kijken, maar ze hebben hun contracten met 't ziekenhuis in Den Bosch (of daaromheen zelfs) gewoon nog niet rond. En dat op 24 december. Weinig zin om dit nog zo laat en lang in de gaten te moeten blijven houden, dus ik switch maar niet dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Onbekend schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 16:00:
[...]

Bijna het zelfde. Energie is gewoon je verwachte gebruik invullen en de goedkoopste nemen. Het maak niet uit voor welke je kiest, want de kwaliteit van de stroom en gas die je binnen krijgt is identiek als wat je van een andere leverancier zou ontvangen.

Een zorgverzekering is iets heel anders, en de ene verzekeraar geeft een hele andere kwaliteit qua zorg en ondersteuning dan andere verzekeraars en zijn bijna niet met elkaar te vergelijken. De zorg die je volgend jaar november kan krijgen bij de ene zorgverzekeraar kan totaal iets anders zijn dan dat je van een andere zorgverzekeraar zou krijgen, maar dat weet je totaal niet van tevoren.
Het is nu gewoon gokken, en hopen dat je niet zo'n slechte hebt gekozen....
Wat betreft basisverzekering is het gewoon nagenoeg identiek. En ja ik weet dat er verschillen zijn, en ja ik kan de verhalen dat budgetten op zijn geraakt. Maar onder de streep zijn bij de basisverzekeringen de verschillen gewoon heel beperkt.

Overigens gezien Anderzorg adverteert met dat je bij elke ziekenhuis terecht kan, ga ik er vanuit dat dat ook kan. Die onderhandelingen komen dan nog wel rond. Moet ik ook zeggen dat het voor mij weinig uitmaakt gezien alle ziekenhuizen in de omgeving al contract hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
President schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 15:22:

Een topman van een verzekeraar die dit nu de laatste week dat je kunt opzeggen met een dergelijk bericht komt. Lekker toevallig ook de verzekeraar die al 10euro korting geeft op het eigen risico (mocht je het nodig hebben). Dit is gewoon reclame, anders zou hij dit bericht in februari moeten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
jongetje schreef op zondag 24 december 2017 @ 09:01:
Een topman van een verzekeraar die dit nu de laatste week dat je kunt opzeggen met een dergelijk bericht komt. Lekker toevallig ook de verzekeraar die al 10euro korting geeft op het eigen risico (mocht je het nodig hebben). Dit is gewoon reclame, anders zou hij dit bericht in februari moeten plaatsen.
Er zullen vast dat soort overwegingen meespelen, maar Chris Oomen heeft het hier al jaren over. Plus dat het nu als reclame niet zo heel erg werkt omdat het voor komend jaar echt niet meer door te voeren is, en dus pas gaat spelen in 2019.

En verder zou ik zeggen: wees blij met DSW. Want doordat ze nu al een paar keer gewoon rechtstreeks tegen de doembeelden van Schippers in zijn gegaan hebben de andere verzekeraars hun prijzen ook iets gematigd. Zonder het verzet van DSW was de premie en het ER de afgelopen jaren waarschijnlijk veel verder gestegen. (Ga er vooral niet heen als je het niet ziet zitten hoor... maar DSW heeft best een belangrijke karteldoorbrekende functie gehad.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:01
jongetje schreef op zondag 24 december 2017 @ 09:01:
[...]

Oomen is anders wel de enige zorgbobo die nog wel eens een ander geluid durft te laten horen en tegen het kartel van de grote verzekeraars durft in te gaan. Hij heeft ook 1000% gelijk in deze. Het is jammer voor degenen die de korting straks moeten missen maar vergeet niet dat jouw korting betaald wordt door degenen die dat eigen risico altijd sowieso kwijt zijn.

Ik heb het eigen risico één keer zelf opgehoogd maar doe het principieel niet meer.

ps.
Dezelfde discussie zou je overigens ook kunnen houden over die nutteloze collectiviteitskortingen. Dat maakt de zorg als geheel ook niet beter of goedkoper. Het maakt er enkel nog meer een circus van.

[ Voor 15% gewijzigd door D-e-n op 24-12-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoudb
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-05 09:23
Wie heeft er ervaring met het wijzigen van de aanvullende verzekering?
Aankomend jaar moet ik een hernia operatie ondergaan, maar DSW wijzigt het aantal vergoedingen van Fysiotherapie drastisch van 27 naar 9 in het standaard pakket aanvullende pakket.
Aangezien ik verwacht wel meer behandelingen nodig te hebben twijfel ik er aan om te wijzigen naar AV Top.
Kan je na een jaar weer terug switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 23:37
Na een jaar kan alles.

Nou is dit op termijn wel een bedreiging voor aanvullende verzekeringen. Je kiest de dekking, “koopt 27 behandelingen fysiotherapie voor de prijs van 20”, en stopt de dekking weer.

Iemand vanuit de branche zei laatst in een interview hetzelfde. Overigens hebben ze het er zelf naar gemaakt. Een echte verzekering dekt niet zozeer de eerste X behandelingen maar juist alle behandelingen boven X. Wat nu wordt verkocht als aanvullende verzekeringen zijn feitelijk een soort spaarpotten; geen wonder dan consumenten ze ook als zodanig behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ewoudb schreef op zondag 24 december 2017 @ 15:34:
Wie heeft er ervaring met het wijzigen van de aanvullende verzekering?
Aankomend jaar moet ik een hernia operatie ondergaan, maar DSW wijzigt het aantal vergoedingen van Fysiotherapie drastisch van 27 naar 9 in het standaard pakket aanvullende pakket.
Aangezien ik verwacht wel meer behandelingen nodig te hebben twijfel ik er aan om te wijzigen naar AV Top.
Kan je na een jaar weer terug switchen?
Bij een hoger aanvullend pakket kunnen ze vragen stellen om je te accepteren, het is tenslotte een aanvullende verzekering waar geen acceptatie plicht op zit. Naar beneden kan meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoudb
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-05 09:23
t_captain schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:22:
Na een jaar kan alles.

Nou is dit op termijn wel een bedreiging voor aanvullende verzekeringen. Je kiest de dekking, “koopt 27 behandelingen fysiotherapie voor de prijs van 20”, en stopt de dekking weer.

Iemand vanuit de branche zei laatst in een interview hetzelfde. Overigens hebben ze het er zelf naar gemaakt. Een echte verzekering dekt niet zozeer de eerste X behandelingen maar juist alle behandelingen boven X. Wat nu wordt verkocht als aanvullende verzekeringen zijn feitelijk een soort spaarpotten; geen wonder dan consumenten ze ook als zodanig behandelen.
Ja, alleen daarin tegen wijzigen hun de verzekering ook fors op dit vlak

Na 20 behandelingen wordt het door de overheid als chronisch vergoed wat al enigszins scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Ben nu aan het vergelijken maar vroeg mij af of jullie nog tips hebben.

Zoek de goedkoopste voor +/- 20 fysio behandelingen.
En de goedkoopste optie voor tandarts.
De kosten zijn zo een beetje 330 euro voor de mondhygiënist plus 2x controle per jaar.

Wil standaard eigen risico.

Hopelijk hebben jullie iets wat ik over het hoofd zie.
Goedkoopste tot nu lijkt mij zorg en zekerheid av top 135.40 pm.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Ewoudb schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:10:
[...]
Na 20 behandelingen wordt het door de overheid als chronisch vergoed wat al enigszins scheelt.
Ik ken jouw situatie niet maar voor de duidelijkheid voor anderen : dat geldt alleen voor een bepaalde groep mensen die aandoening hebben die ook inderdaad als chronisch is aangemerkt. Daar is een lijst van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potverdikkie
michael3 schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:00:
Zoek de goedkoopste voor +/- 20 fysio behandelingen.
En de goedkoopste optie voor tandarts.
De kosten zijn zo een beetje 330 euro voor de mondhygiënist plus 2x controle per jaar.
Lekker overzichtje voor de fysio:
https://www.independer.nl...dingen/fysiotherapie.aspx
en voor de tandarts:
https://www.independer.nl...ergoedingen/tandarts.aspx
Richh schreef op zondag 24 december 2017 @ 00:16:
Vergeet de tipeenvriend korting niet mocht je ook willen overstappen, is toch weer 40 euro.
En als je geen vrienden hebt?
shdx schreef op zondag 24 december 2017 @ 07:25:
Ik ben ook naar Anderzorg aan het kijken, maar ze hebben hun contracten met 't ziekenhuis in Den Bosch (of daaromheen zelfs) gewoon nog niet rond. En dat op 24 december. Weinig zin om dit nog zo laat en lang in de gaten te moeten blijven houden, dus ik switch maar niet dan...
De vier grote spelers zijn allen nog vol aan't onderhandelen. Zie telkens weer veranderingen in de zorgvinder.
Had al afscheid genomen van VGZ-lijn, tot een bepaald behandelcentrum plots toch weer wel gecontracteerd is.

Onvoorstelbaar deze poppenkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:50
Er is een referral topic hier op Tweakers. ;)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Helaas heb ik hier niks aan aangezien indepeder een duurder resultaat geeft dan via zorgwatch.

EDIT Zorgwatch ipv zorgmatch

[ Voor 4% gewijzigd door michael3 op 25-12-2017 14:50 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:12:
[...]

Ik ken jouw situatie niet maar voor de duidelijkheid voor anderen : dat geldt alleen voor een bepaalde groep mensen die aandoening hebben die ook inderdaad als chronisch is aangemerkt. Daar is een lijst van.
Een lijst waar jaarlijks ook in gestreept wordt. Zo is reuma jaren geleden uit de lijst gehaald. Chronisch als wat maar vanaf de 20e behandeling mag ik blijven betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potverdikkie
michael3 schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:56:
[...]

Helaas heb ik hier niks aan aangezien indepeder een duurder resultaat geeft dan via zorgwatch.

EDIT Zorgwatch ipv zorgmatch
De premie van aanvullende pakketten zijn toch vaak leeftijdsafhankelijk?
https://www.zorgwijzer.nl/faq/leeftijdsafhankelijke-premie

Ik weet niet van welke leeftijd Independer uitgaat, bij Zorgwatch kun je het zelf bepalen door het schuifje te verzetten.
Is dat niet gewoon de verklaring voor het verschil in premie?

[ Voor 22% gewijzigd door potverdikkie op 26-12-2017 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Met kerst kwamen de zorgverzekeringen weer ter sprake, min zusje heb ik al helpen overstappen.

Mijn ouders betalen braaf al jaren te veel, zijn beide 60+
Mijn ma gaat naar €164,70 met collectiviteit - verbruik dit jaar €101,20 van het eigen risico
Mijn pa gaat naar €139,xx (zo uit mijn hoofd) - verbruik dit jaar €374,15 van het eigen risico.

Na 5 minuten zag ik al dat mijn ma naar een andere collectiviteit kon via haar eigen werk wat de premie naar €155,40 deed zakken.

Maar nu is hun zorgbehoefte nog niet zo groot. Ik vind het alleen onverstandig om ze een hoger ER te laten nemen. Mijn ma is 3 sterren aanvullend verzekerd omdat ze dan een bril kan kopen elke 3 jaar. Heb haar uitgelegd dat ze hem beter zelf kon betalen.

Nu vroeg ik me af of er nog tips zijn qua verzekering voor 60+ mensen (iets met een vitaalpakket o.i.d.)?
Voor mijn ma een tandartsverzekering met vergoeding van rond de 500 euro.
Ze staan nu beide op een polis van Zilveren Kruis, maar volgens mij kunnen ze beter elk een eigen polis nemen. Ik dacht overigen dat je op 1 polis geen verschillende dekkingen kon nemen (mijn pa heeft geen tandartsverzekering bijv).

Zelf dacht ik voor m'n ma aan Ziezo Basis met Ziezo tand 2 verzekering voor €122,75 per maand en ER van €375. Ziezo Selectief is iets goedkoper maar het ziekenhuis waar ze heen gaat heeft geen contract met hen. Bij Ziezo Basis wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Binnetie schreef op woensdag 27 december 2017 @ 10:59:

Mijn ouders betalen braaf al jaren te veel, zijn beide 60+

Mijn ma gaat naar €164,70 met collectiviteit - verbruik dit jaar €101,20 van het eigen risico
Mijn pa gaat naar €139,xx (zo uit mijn hoofd) - verbruik dit jaar €374,15 van het eigen risico.

Maar nu is hun zorgbehoefte nog niet zo groot. Ik vind het alleen onverstandig om ze een hoger ER te laten nemen.
Collectiviteit is trouwens niet altijd goedkoper.

Waarom zou je het ER van je moeder niet verhogen? Als ze het verhoogt naar maximaal, krijgt ze - afhankelijk van de verzekering - tot ca 24 euro korting per maand. Pas als ze dan boven de 670 euro komt aan ER is ze duurder uit.
Afhankelijk van wat je vader denkt nodig te hebben, kan je dat ook ophogen uiteraard.

Het is elk jaar flink geld weggooien als je je ER laag houdt. Je moet alleen wel het geld kunnen opbrengen als je een keer wat hebt.
Ik heb met een maximaal ER inmiddels al 5x288 euro bespaard op mijn premie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Het eigen risico verhogen voor iemand van 60 plus lijkt me nu niet echt een verstandig advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Nee leek mij ook niet en daarom wil ik dat gelijk houden. Mijn moeder had nu ineens een stuk van haar voortand af. Die kan ze declareren maar zo zie je maar weer dat er zomaar iets kan gebeuren als je een hap soep neemt.

Voor mijn vriendin ben ik er ook nog niet uit.
Ze is nu 20 weken zwanger en heeft een FBTO basis verzekering met maximaal ER de module gezinsplanning heeft ze niet aangezet omdat dit nog tot de 26e week kan en dan zitten we in het nieuwe jaar. Het kindje komt bij mij of haar op de polis.

Ik zit even te bekijken wat beter is:
1. Haar ER naar beneden €375,- en module gezinsplanning aan (geldt vanaf 2018 voor het hele jaar dus vanaf 1 jan moet hij dan aanstaan). Het kraampakket wat je krijgt is ook los te koop voor een kleine €30,- Het gaat dan alleen om een vergoeding van de eigen bijdrage kraamhulp
2. Haar ER op €885,- laten staan en module gezinsplanning aan.
3. Bij mij op de polis ik zit nu bij Unive en heb standaard ER.

Ik heb geen idee wat er op je pad kan komen tijdens en na de bevalling. Ik heb collega's van me gehoord die alles maximaal verzekerden een aantal jaar terug (toen je vaak nog gewoon geaccepteerd werd), maar dat lijkt me ook een beetje overdreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shdx
Binnetie schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:02:
Voor mijn vriendin ben ik er ook nog niet uit.
Ze is nu 20 weken zwanger en heeft een FBTO basis verzekering met maximaal ER de module gezinsplanning heeft ze niet aangezet omdat dit nog tot de 26e week kan en dan zitten we in het nieuwe jaar. Het kindje komt bij mij of haar op de polis.

Ik zit even te bekijken wat beter is:
1. Haar ER naar beneden €375,- en module gezinsplanning aan (geldt vanaf 2018 voor het hele jaar dus vanaf 1 jan moet hij dan aanstaan). Het kraampakket wat je krijgt is ook los te koop voor een kleine €30,- Het gaat dan alleen om een vergoeding van de eigen bijdrage kraamhulp
2. Haar ER op €885,- laten staan en module gezinsplanning aan.
3. Bij mij op de polis ik zit nu bij Unive en heb standaard ER.

Ik heb geen idee wat er op je pad kan komen tijdens en na de bevalling. Ik heb collega's van me gehoord die alles maximaal verzekerden een aantal jaar terug (toen je vaak nog gewoon geaccepteerd werd), maar dat lijkt me ook een beetje overdreven.
Toen mijn vrouw zwanger was, hebben we wel haar ER naar 375 gezet, omdat zo'n zwangerschap toch best zwaar is en er, volgens ons, een grotere kans zou zijn dat ze zorg nodig zou hebben. Achteraf gezien niet nodig geweest, maar ik denk dat we hetzelfde zouden doen bij een volgende zwangerschap. Overigens geen uitgebreide aanvullende verzekering genomen.

Verder zou ik goed kijken naar wat jullie plan is voor de bevalling. Als je in het ziekenhuis bevalt zonder medische noodzaak, kost je dat een eigen bijdrage van ongeveer 300 euro. Sommige verzekeraars vergoeden dit voor je met een aanvullende verzekering en dat kan dan soms best de moeite waard zijn, zeker als je bijvoorbeeld ook gebruik maakt van een lactatiekundige en een zwangerschapscursus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-05 18:44
shdx schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:36:
[...]

Toen mijn vrouw zwanger was, hebben we wel haar ER naar 375 gezet, omdat zo'n zwangerschap toch best zwaar is en er, volgens ons, een grotere kans zou zijn dat ze zorg nodig zou hebben. Achteraf gezien niet nodig geweest, maar ik denk dat we hetzelfde zouden doen bij een volgende zwangerschap. Overigens geen uitgebreide aanvullende verzekering genomen.

Verder zou ik goed kijken naar wat jullie plan is voor de bevalling. Als je in het ziekenhuis bevalt zonder medische noodzaak, kost je dat een eigen bijdrage van ongeveer 300 euro. Sommige verzekeraars vergoeden dit voor je met een aanvullende verzekering en dat kan dan soms best de moeite waard zijn, zeker als je bijvoorbeeld ook gebruik maakt van een lactatiekundige en een zwangerschapscursus.
Kleine toevoeging: Als je kiest voor een ruggeprik wordt bevallig in het ziekenhuis medische noodzaak en heb je die eigen risico dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
shdx schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:36:
[...]

Mijn vriendin wil graag thuis bevallen, als er medische noodzaak is dat ze naar het ziekenhuis moet dan wordt dit vanuit de basisverzekering vergoed en hoeft hier ook geen eigen risico over betaald te worden.
Die cursussen kunnen handig zijn, bij FBTO kost die module €12,95 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geen12
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-05 09:05
Omdat Besured haar basispremie enorm heeft verhoogd, ben ik voor een aantal mensen gaan kijken naar een andere verzekeraar. De premies van de aanvullende verzekeringen van Besured zijn wel concurrerend, dus ik dacht dat het wel slim zou zijn om die aanvullende verzekeringen bij Besured te houden en alleen de basisverzekering te veranderen. Maar nu kreeg ik het volgende antwoord bij Besured over behoud van alleen de aanvullende verzekering:
Het is bij ons mogelijk om de aanvullende verzekering ongewijzigd door te laten lopen. Wij rekenen hier echter wel extra kosten voor. Deze kosten zijn gelijk aan de premie van de basisverzekering.
Oftewel, je betaalt dus de basispremie + premie van aanvullende verzekering voor alleen de aanvullende verzekering. Hoezo, koppelverbod? :X :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
Timmetjuh schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:53:
[...]

Kleine toevoeging: Als je kiest voor een ruggeprik wordt bevallig in het ziekenhuis medische noodzaak en heb je die eigen risico dus niet.
Oh, dat wist ik niet. Bedankt voor de toevoeging! Waar heb je dat gevonden? Ik vond het namelijk erg lastig om duidelijk te krijgen wanneer het van niet medisch naar medische noodzaak gaat (eind 2016).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
shdx schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:52:
[...]

Oh, dat wist ik niet. Bedankt voor de toevoeging! Waar heb je dat gevonden? Ik vond het namelijk erg lastig om duidelijk te krijgen wanneer het van niet medisch naar medische noodzaak gaat (eind 2016).
Mijn vriendin (ikzelf dus indirect) heeft hier in oktober 2016 zelf mee te maken gehad. Ook zij zat met eigen risico en wilde sowieso al een ruggenprik. De verloskundige wist toen te vertellen dat ze zich dan niet meer druk zou hoeven maken omdat er door de ruggenprik sprake is van medische noodzaak/indicatie. Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat een ruggenprik door een anesthesist gezet moet worden en die heb je thuis natuurlijk niet even beschikbaar. Ook is er na de ruggeprik nog extra zorg nodig die je thuis niet kunt krijgen.

Google er ook maar eens naar, je krijgt genoeg hits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:19
Volgens mij worden in dit verhaal eigen risico en eigen bijdrage door elkaar gehaald.

kijk eens hier
Timmetjuh schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:13:
[...]

Mijn vriendin (ikzelf dus indirect) heeft hier in oktober 2016 zelf mee te maken gehad. Ook zij zat met eigen risico en wilde sowieso al een ruggenprik. De verloskundige wist toen te vertellen dat ze zich dan niet meer druk zou hoeven maken omdat er door de ruggenprik sprake is van medische noodzaak/indicatie. Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat een ruggenprik door een anesthesist gezet moet worden en die heb je thuis natuurlijk niet even beschikbaar. Ook is er na de ruggeprik nog extra zorg nodig die je thuis niet kunt krijgen.

Google er ook maar eens naar, je krijgt genoeg hits.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
Paul1987 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:53:
Volgens mij worden in dit verhaal eigen risico en eigen bijdrage door elkaar gehaald.

kijk eens hier

[...]
Ik denk dat je gelijk hebt. Hoe dan ook betaal je dat niet als je voor een ruggenprik gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
D-e-n schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:31:
Het eigen risico verhogen voor iemand van 60 plus lijkt me nu niet echt een verstandig advies.
Ligt er al aan hoever in de 60. Bij 69 zou ik het niet meer doen, bij 61, waarom niet.

Nederlanders verzekeren zich graag voor van alles en nog wat, want stel je voor dat je wat krijgt. En ondertussen duizenden euro's weggeven aan de verzekeringsmaatschappijen. Die lachen zich helemaal blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Trichoglossus schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:11:
[...]

Ligt er al aan hoever in de 60. Bij 69 zou ik het niet meer doen, bij 61, waarom niet.

Nederlanders verzekeren zich graag voor van alles en nog wat, want stel je voor dat je wat krijgt. En ondertussen duizenden euro's weggeven aan de verzekeringsmaatschappijen. Die lachen zich helemaal blauw.
Die omslagpunt is denk het beste voor een ieder zelf te bepalen. Ik zie wel eens mensen van 69 die er kwieker uitzien dan iemand van 61.

Overigens is er iemand bekend met de zorgverzekeraar Plus Gezond: https://www.plusgezond.nl/
Bij wat doorvragen bleek mijn toe te zijn aan een gehoortoestel. De huidige heeft hij al meer dan 5 jaar. ik kwam eerst uit bij VGZ maar voor 10 euro per maand minder kan ik voor hem ook kiezen voor Plus Gezond.
- 385 euro eigen risico
- 500 euro vergoeding voor gehoortoestellen (75% wordt uit de basisverzekering vergoed mits medische indicatie)
Totaal: €123,53

Nu zie ik dat Plus Online een magazine is, maar nergens lees ik of je ook lid moet zijn van dat blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Timmetjuh schreef op woensdag 27 december 2017 @ 16:44:
[...]
Hoe dan ook betaal je dat niet als je voor een ruggenprik gaat ;)
Laat het financiële gedeelte overigens nooit een reden zijn om voor een ruggenprik te gaan. Zoals met elk medisch ingrijpen zijn er ook mogelijke bijwerkingen en complicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-05 09:27

mb1

potverdikkie schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:27:
[...]

De vier grote spelers zijn allen nog vol aan't onderhandelen. Zie telkens weer veranderingen in de zorgvinder.
Had al afscheid genomen van VGZ-lijn, tot een bepaald behandelcentrum plots toch weer wel gecontracteerd is.

Nog steeds zijn ze er niet uit bij Independer iig voor "mijn" aphotheek.
Inderdaad poppenkast.

• Paul1987
potverdikkie schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:27:

Maar we willen ook met zijn allen dat het niet teveel duurder wordt. Contract besprekingen gaan altijd twee kanten op volgens mij. Daarnaast lijkt het wel, als ik kijk naar het aantal berichten per kwartaal over deze kwestie, alsof de zorgverleners het er ook een beetje om doen. Zo lang mogelijk onderhandelen en dan op het laatst met veel media aandacht toch nog het beste contract er uit slepen.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 23:37
Naturapolissen zijn evil.

De minister heeft een lastig klusje, het beperken van de kostenstijgingen, uit handen gegeven aan de verzekeraars. Wel zo makkelijk.

In ruil krijgen de verzekeraars een stuk meer macht. Bovenop de macht die ze al hadden t.g.v. de verzekeringsplicht, hoge drempels tot toetreding, overlegstructuren en lastige regels.

• Paul1987
Voor iedereen die 'Independer' gebruikt voor zijn vergelijkingen.
Independer is sinds 2016 100% eigendom van Achmea.
Het zou dus maar zo kunnen zijn dat informatie soms wat positiever uitpakt voor alle merken van Achmea dan die van de andere verzekeraars.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:17

MsG

Forumzwerver

Geen12 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:11:
Omdat Besured haar basispremie enorm heeft verhoogd, ben ik voor een aantal mensen gaan kijken naar een andere verzekeraar. De premies van de aanvullende verzekeringen van Besured zijn wel concurrerend, dus ik dacht dat het wel slim zou zijn om die aanvullende verzekeringen bij Besured te houden en alleen de basisverzekering te veranderen. Maar nu kreeg ik het volgende antwoord bij Besured over behoud van alleen de aanvullende verzekering:

[...]

Oftewel, je betaalt dus de basispremie + premie van aanvullende verzekering voor alleen de aanvullende verzekering. Hoezo, koppelverbod? :X :?
Bizar zeg. Dat is wel een redelijke maas om alleen 'eigen' klanten de aanvullende diensten te kunnen aanbieden. Op hun site staat dit er over:
Kan ik alleen een aanvullende verzekering (zonder basisverzekering) afsluiten via Besured?
Ja, dat is mogelijk. Wil je alleen een aanvullende verzekering via Besured? Dan kan je deze alleen telefonisch afsluiten. Bel voor de juiste voorwaarden en premies met ons Serviceteam: 078 611 81 13.
Klinkt alsof ze wellicht dan wèl iets kunnen betekenen. Ik vond de tandartsverzekering van Besured als een van de weinige een behoorlijk goede voor de prijs. Maar als ze in de basisverzekering dit jaar veel duurder zijn moet ik ook maar weer even rondkijken.
Paul1987 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:23:
Voor iedereen die 'Independer' gebruikt voor zijn vergelijkingen.
Independer is sinds 2016 100% eigendom van Achmea.
Het zou dus maar zo kunnen zijn dat informatie soms wat positiever uitpakt voor alle merken van Achmea dan die van de andere verzekeraars.
Beetje nutteloze stemmingmakerij imo. Sowieso moet je alle populaire zorgvergelijkers ook weer vergelijken, want elke website heeft wel weer een andere affiliate-constructie, waardoor je heel lastig met dezelfde cijfers kan vergelijken.

[ Voor 17% gewijzigd door MsG op 28-12-2017 10:11 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Anoniem: 886251

Even een vraagje, is er iemand bekend met de VGZ vrije keuze(restitutiepolis).

Bij PMA was het namelijk zo dat ik alleen bij niet gecontracteerde zorgaanbieders de rekening voorschiet, en na declaratie terug krijg.

Is dit bij VGZ ook het geval, of betaal je daar eerst voor elke zorgaanbieder(met of zonder contract) en moet je telkens declareren?

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 28-12-2017 10:39 ]

• incaz
t_captain schreef op donderdag 28 december 2017 @ 08:23:
De minister heeft een lastig klusje, het beperken van de kostenstijgingen, uit handen gegeven aan de verzekeraars. Wel zo makkelijk.

In ruil krijgen de verzekeraars een stuk meer macht. Bovenop de macht die ze al hadden t.g.v. de verzekeringsplicht, hoge drempels tot toetreding, overlegstructuren en lastige regels.
Ik had eigenlijk de indruk dat de minister de verzekeraars een stuk meer macht wilde geven - en daar als excuus de 'beperking van de kostenstijging' voor heeft gebruikt. Haar doel was, heeft ze zelf ook meerdere keren gezegd, het maken van de markt, niet het zorgen voor goede zorg.

Ze heeft dan ook vrij structureel vooral beleid gemaakt richting de zorgverzekeraars, zelfs als het aantoonbaar niet leidt tot kostenbeperking. En haar man had nota bene een functie om zoveel mogelijk geld uit het declaratiesysteem te halen - niet om zo goed mogelijk zorg te leveren of de kosten zo veel mogelijk te beperken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul1987
Anoniem: 886251 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:17:
Even een vraagje, is er iemand bekend met de VGZ vrije keuze(restitutiepolis).

Bij PMA was het namelijk zo dat ik alleen bij niet gecontracteerde zorgaanbieders de rekening voorschiet, en na declaratie terug krijg.

Is dit bij VGZ ook het geval, of betaal je daar eerst voor elke zorgaanbieder(met of zonder contract) en moet je telkens declareren?
Voor zover ik weet hanteren zij de volgende constructie:
1. Gecontracteerde zorgaanbieders = vergoed door VGZ zelf (100% van het gecontracteerde tarief)
2. Niet gecontracteerde zorgaanbieders = zelf voorschieten en daarna door VGZ vergoed aan de verzekerde (tot het marktconforme tarief).

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zit normaal tussen de €150 en €250 aan tandartskosten en had dit jaar Anderzorg 100% €250. (In combinatie met max eigen risico)
Bij opnieuw kiezen is dit niet meer mogelijk, maar ik zie dat mijn polisvoorstel uit oktober dit wel nog steeds aangeeft. Net als dat ik bij polispakket wijzigen nog kan switchen tussen drie varianten (75% €250, 100% €250 en 100% €500)

Alternatief is voor de 75% op €250 te gaan voor €114 met een eigen verwachte bijdrage tussen €37.50 en €68,75. Totaal dus tussen €151,5 en €182,75. De 100% €250 variant kost €162.

Niets aan wijzigen en geen cashback meenemen lijkt dan de beste keuze toch als je ook die tandongevallenverzekering wilt meenemen. (via losse mail naar Independer las ik)

• mamorunl
Psychokiller schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:24:
Ik zit normaal tussen de €150 en €250 aan tandartskosten en had dit jaar Anderzorg 100% €250. (In combinatie met max eigen risico)
Bij opnieuw kiezen is dit niet meer mogelijk, maar ik zie dat mijn polisvoorstel uit oktober dit wel nog steeds aangeeft. Net als dat ik bij polispakket wijzigen nog kan switchen tussen drie varianten (75% €250, 100% €250 en 100% €500)

Alternatief is voor de 75% op €250 te gaan voor €114 met een eigen verwachte bijdrage tussen €37.50 en €68,75. Totaal dus tussen €151,5 en €182,75. De 100% €250 variant kost €162.

Niets aan wijzigen en geen cashback meenemen lijkt dan de beste keuze toch als je ook die tandongevallenverzekering wilt meenemen. (via losse mail naar Independer las ik)
Ik ben overgestapt naar Anderzorg. Via Twitter geregeld dat ik de tand 250 100% erbij kon krijgen en de werelddekking. Die hebben ze halverwege de maand van de site gehaald. Ik heb daarna op de bevestigingsmail moeten reageren met 'graag tand 250 100% toevoegen' en werd hij gewoon toegevoegd. De regeling bestaat nog wel dus :-)

• michael3
potverdikkie schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 19:00:
[...]

De premie van aanvullende pakketten zijn toch vaak leeftijdsafhankelijk?
https://www.zorgwijzer.nl/faq/leeftijdsafhankelijke-premie

Ik weet niet van welke leeftijd Independer uitgaat, bij Zorgwatch kun je het zelf bepalen door het schuifje te verzetten.
Is dat niet gewoon de verklaring voor het verschil in premie?
Wist niet dat het ook leeftijd afhankelijk is, dat zou op zich een verklaring kunnen wezen.

Denk dat zorg en zekerheid toch nog steeds de beste optie is.
Of heeft iemand anders nog suggesties?

Laag ER
Ongeveer 20 fysio behandelingen
En 500 tand denk ik? Kosten voor volgens jaar worden naar verwachting 390 euro.

Edit, Leeftijd 25 jaar trouwens

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:55
Heb denk ik de bodem gevonden, voor nieuwe mensen en overstappers. Beat me if you can!

Cashbacktotaal.nl geeft 2500 punten voor overstappers via zorgkiezer.nl. Tevens ben je dan voor 20.000 verzekerd tegen tandongevallen.

Helaas kan via cashbackxl en dan de ziezo verzekering niet meer worden afgesloten.

• potverdikkie
mamorunl schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:13:
[...]
Via Twitter geregeld dat ik de tand 250 100% erbij kon krijgen

Ik heb daarna op de bevestigingsmail moeten reageren met 'graag tand 250 100% toevoegen' en werd hij gewoon toegevoegd. De regeling bestaat nog wel dus :-)
Weten jullie of dit alleen voor klanten geldt die verlengen?
En klopt het dat het pakket Tand 100% 250 een premie heeft van 13,50?

Uiteraard kan ik er morgen zelf achteraan gaan, maar het begint al laat dag te worden, dus als iemand het antwoord weet dan hoor ik het graag.

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 23:15
Ik ben via mijn werkgever verzekerd bij ZilverenKruis. Op basis van vergelijking op verschillende websites denk ik nog steeds bij ZilverenKruis het beste uit te zijn.

Ik heb echter op dit moment de Basis Zeker als basisverzekeringen. Ik zie net dat het verschil met Basis Budget rond de €12 pm is (samen met mijn vrouw dus €24 pm). Qua voorwaarden lijkt het enige verschil dat bij de Basis Budget een beperkt aantal ziekenhuizen zijn geselecteerd. Bij mij in de buurt zijn in ieder geval 2 van de 3 ziekenhuizen geselecteerd (waaronder het ziekenhuis waar mijn vrouw wil bevallen, op dit moment zwanger ☺). Ik denk dat het de moeite waard is om toch de budget te nemen. Wat vinden jullie? Wellicht ervaringen met de keuze/switch tussen Basis Budget en Basis Zeker van ZilverenKruis?
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referrals / affiliates voor eigen gewin!
Geen discussie over het zorgstelsel. Dat is hier offtopic en hoort in AWM.