Zorgverzekering 2018 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 64.003 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt hier weinig genoemd, ook omdat ze denk ik bij de vergelijkingssites niet boven komen, maar ik blijf volgend jaar weer gewoon met alleen een Basisverzekering bij de Friesland.

Goede premie, alle belangrijke medische instituten worden gewoon gedekt en jaarlijkse betaling 2 procent korting (krijg ik op mijn spaarrekening niet en scheelt weer wat centen box3), per maand €103,95. Ben ook uitermate tevreden over hun klantenservice. Je kan merken dat het geen loei grote verzekeraar is waar je nog als klant wordt behandeld.

Aanvullende verzekeringen doe ik niet aan wat die pot heb ik door jaren sparen allang zelf bij elkaar en een bril betalen we ook wel zelf indien weer nodig.

Dochter gaat met extra eigen risico €81,95 per maand betalen en die tik ik ook voor haar in 1 keer af, dus daar gaat ook nog de korting overheen.

Had nog naar Zilveren Kruis gekeken totdat ik zag dat ze bijna geen enkel normaal regulier ziekenhuis vergoeden in hun goedkope pakket, ook niet die bij ons in de plaats. Daar pas ik voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:34
Ik denk dat ik over ga stappen naar PNOZorg, bij de vergelijkers komt die als goedkoopste restitutiepolis naar boven bij mij en de reviews zijn ook positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Met alleen vrije zorgkeuze komen bij mij anderen er uit ipv pnozorg..vreemd

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
pino85 schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:45:
Met alleen vrije zorgkeuze komen bij mij anderen er uit ipv pnozorg..vreemd
Ik kreeg hem soms ook niet, maar dan stond die weggestopt in de overige resultaten omdat die niet direct geregeld kan worden via de vergelijkingssite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:41
welke vergelijkingssite? Bij mij verschijnt ie niet.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:46
Vandaag in het nieuws; https://www.nu.nl/zorgver...rzekering.html?redirect=1

Als ik naar mijzelf kijk ben ik ook een bewuste shopper; dochter moet komend jaar een beugel. Dus nu op zoek naar een verzekering die dat dekt. Kom ik bij Interpolis, 14 euro per maand voor een vergoeding van max 1250 euro.
Die beugel gaat ongeveer 700 euro kosten dus dat haal ik er wel uit.
Hiernaast bied deze verzekering ook fysio aan, 12 behandelingen. Daar ga ik er zelf ook een paar van gebruiken.
Per saldo heb ik dus dikke winst, ik vind het niet gek dat de aanvullende verzekeringen er dus uit gaan.

Aan de andere kant; vorig jaar voor mijn vrouw speciaal een aanvullende verzekering afgesloten voor alternatieve zorg; toen bleek dat ze die toch niet nodig had. Betrof 7 euro per maand premie. x12 = 84 euro weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
wmeester schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:30:
dochter moet komend jaar een beugel. Dus nu op zoek naar een verzekering die dat dekt. Kom ik bij Interpolis, 14 euro per maand voor een vergoeding van max 1250 euro.
Ik zit zelf bij ONVZ en daar moet je als je een pakket met orthodontie neemt verklaren dat je (of de kinderen) komend jaar geen beugel krijgen (plus nog wat extra verklaringen voor andere dekkingen). Juist om deze reden, het geld moet tenslotte ergens vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:30
wmeester schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:30:
Vandaag in het nieuws; https://www.nu.nl/zorgver...rzekering.html?redirect=1

Als ik naar mijzelf kijk ben ik ook een bewuste shopper; dochter moet komend jaar een beugel. Dus nu op zoek naar een verzekering die dat dekt. Kom ik bij Interpolis, 14 euro per maand voor een vergoeding van max 1250 euro.
Hiernaast bied deze verzekering ook fysio aan, 12 behandelingen. Daar ga ik er zelf ook een paar van gebruiken.
Per saldo heb ik dus dikke winst, ik vind het niet gek dat de aanvullende verzekeringen er dus uit gaan.

Aan de andere kant; vorig jaar voor mijn vrouw speciaal een aanvullende verzekering afgesloten voor alternatieve zorg; toen bleek dat ze die toch niet nodig had. Betrof 7 euro per maand premie. x12 = 84 euro weggegooid.
Het systeem werkt in de hand dat er bewust wordt geshopt. Waarom zou je een aanvullende verzekering kiezen als je op dat vlak geen kosten verwacht? Daarbij is bij een aantal aanvullende verzekeringen de dekking dermate beperkt dat het in mijn beleving meer weg heeft van een abonnement voor bepaalde zorgkosten te spreiden.

Zorgverzekeringen zijn duur, maar buiten de absoluut noodzakelijke zorgkosten zouden wat mij betreft zorgkosten welke een groot gedeelte van de Nederlanders moeten maken in het basispakket thuishoren. Ik begrijp niet helemaal waarom bijvoorbeeld de tandarts niet in het basispakket zit. Er zijn vele Nederlanders welke daarom niet of te weinig naar de tandarts gaan. Moeten we dat willen?

Maar aangezien de dekking van de basisverzekering buiten natura of restitutiepolissen gelijk is zal ik toch weer net als velen gaan shoppen voor de goedkoopst verzekering. Eigen risico is dan even uittellen hoeveel het spaart tegen welk risico op extra kosten en dan afwegen. Ik zal wel weer per jaar gaan betalen want geld op de spaarrekening is zinloos. Ik overweeg Anderzorg met maximaal eigen risico en betalen per jaar en kom dan uit op € 917,28 per jaar. Alleen nog even kijken wat de tandarts zegt over wat er komend jaar wellicht aan zit te komen om afweging aanvullend pakket te maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GH45T schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:51:
Daarbij is bij een aantal aanvullende verzekeringen de dekking dermate beperkt dat het in mijn beleving meer weg heeft van een abonnement voor bepaalde zorgkosten te spreiden.
Ik heb toevallig laatst eens een betere blik geworpen op een aanvullende module tand bij FBTO - je betaalt 13,55 per maand voor 250 euro dekking. De premie bedraagt dus een whopping 65% van het verzekerde bedrag. Stel dat je verder niks claimt in een jaar, en rekening houdend met eigen risico, moet je dus voor 630 euro aan vullingen 542,60 zelf betalen - oftewel 86%.

Da's geen verzekering, da's een loterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

route99 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:58:
[...]
https://www.zorgwijzer.nl...oort-tot-duurste-en-beste
Volgens deze site aan kwaltieit

[...]

Maar pas op... in sommige landen kun je zomaar een ongewild konijn uit een hoed toveren.....
https://sirelo.nl/duitsland/gezondheidszorg-in-duitsland/

[...]

Let op een paar regels verder..:

[...]

Als je dit leest ... dan valt het nog wel mee met de premies NL...

Iet anders: willen we weer naar een volledig inkomens afhankelijke premie? Nu wordt dat (grotendeels?) gecompenseerd door de zorgtoeslag? Maw: zouden de premies meer acceptabeler worden voor de lagere inkomens dan nu het geval is met de zorgtoeslag? Ik ken het rekenmodel niet, kan er geen zinnig woord over schrijven.

We hebben het hier niet slecht; ik heb persoonlijk er dus geen bezwaar er tegen dat de sterkere schouders wat meer betalen, mits het goed geregeld is. We zullen toch op de een of andere manier moeten proberen het voor iedereen betaal te laten zijn. Immers : stel het gaat om jouw ouders en die zouden zo krap zitten, dan maak je het van heel dichtbij mee, dat is toch iets anders dan dat je het alleen maar op het journaal leest en jezelf bij toeval in een financieel / opleidingstechnisch gesproken gunstig nest geboren bent. Immers: dat is geen verdienste van jezelf dat je daar geboren bent. :+
Wij betalen nu nog de zorgkosten voor onze 3 kids, 18+. om ze een betere start te geven, voor ons een luxe positie dat het kan, zij heel blij.
In Duitsland is het ook zo dat niet prive verzekerden (dus de rijken) eerder geholpen worden. Daar krijgen de dokters meer geld voor. Als je een prive verzekering hebt is het feest. Daarbuiten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 15:06
Is er iemand in dit topic die ervaring heeft met orthodontie vanaf 18 jaar?
Ik moet eigenlijk een beugel, maar die hele behandeling kost aardig wat geld.
Nu zit ik al een aantal weken te zoeken naar een verzekering die een groot deel hiervoor zou kunnen vergoeden, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Bij sommige verzekeringen moet je een jaar een aanvullende verzekering hebben voordat je orthodontie mag, daar kan ik opzich mee leven. Bij andere mag er geen beugel op de planning staan (dit staat er wel) dus die vlieger gaat niet op. Iemand toevallig ervaring hiermee ? Met de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Ik vrees dat als er iets gepland staat dat je het moeilijk krijgt voor een vergoeding net als bij aansprakelijkheid... je kunt je niet meer verzekeren voor dat geval als het al bestaat. Kun je planning nier cancelllen en dan een verzekering afsluiten en het pas later weer oppakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 15:06
route99 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:14:
Ik vrees dat als er iets gepland staat dat je het moeilijk krijgt voor een vergoeding net als bij aansprakelijkheid... je kunt je niet meer verzekeren voor dat geval als het al bestaat. Kun je planning nier cancelllen en dan een verzekering afsluiten en het pas later weer oppakken?
Nou er staat officieel nog niks op de planning. Ik ben bij de ortho langs geweest voor wat oppervlakkige foto's en wat er mogelijk is. Er staat voor januari een afspraak voor röntgen foto's en dergelijke. Dat is volgens mij de officiele start van het traject. Echter heb ik al wel een afspraak bij de ortho gehad en ben ik dus op de hoogte dat ik een beugel wil (niet moet). mijn huidige verzekering (CZ) vergoed maximaal 450 euro. Dat vind ik wel vrij weinig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 20:07
Verwijderd schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:58:
[...]

Ik heb toevallig laatst eens een betere blik geworpen op een aanvullende module tand bij FBTO - je betaalt 13,55 per maand voor 250 euro dekking. De premie bedraagt dus een whopping 65% van het verzekerde bedrag. Stel dat je verder niks claimt in een jaar, en rekening houdend met eigen risico, moet je dus voor 630 euro aan vullingen 542,60 zelf betalen - oftewel 86%.

Da's geen verzekering, da's een loterij.
Eigen risico telt alleen op de basisverzekering, niet op aanvullende verzekeringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bonsaiboom schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:36:
Eigen risico telt alleen op de basisverzekering, niet op aanvullende verzekeringen.
Kijk, zo leer je elke dag weer wat - die wist ik niet... ;)

Het blijft ondanks dat nog steeds een idioot dure verzekering, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:22
GH45T schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:51:
[...]
Maar aangezien de dekking van de basisverzekering buiten natura of restitutiepolissen gelijk is zal ik toch weer net als velen gaan shoppen voor de goedkoopst verzekering. Eigen risico is dan even uittellen hoeveel het spaart tegen welk risico op extra kosten en dan afwegen. Ik zal wel weer per jaar gaan betalen want geld op de spaarrekening is zinloos. Ik overweeg Anderzorg met maximaal eigen risico en betalen per jaar en kom dan uit op € 917,28 per jaar. Alleen nog even kijken wat de tandarts zegt over wat er komend jaar wellicht aan zit te komen om afweging aanvullend pakket te maken >:)
Same here! Ik heb de afgelopen drie jaar max eigen risico genomen en heb geen enkel keer zorg nodig gehad. 2 jaar geleden gaf mijn tandarts ook nog eens aan dat ik ook wel de aanvullende tandartsverzekering mag opzeggen wat hem betreft omdat mijn gebit in een dusdanig conditie verkeert dat hij de komende tijd niet verwacht iets bij mij te gaan vullen. Alleen periodieke controle en wat tandsteen verwijderen kost minder dan een tandartsverzekering te nemen en een deel van de kosten te declareren.

Ik zat afgelopen 3 jaar bij Kiemer (wat vanaf nu Friesland verzekeringen wordt), maar ik ga overstappen naar Anderzorg omdat zij een iets scherper premie hebben. Voor mij en mijn gezin bij elkaar scheelt het zo'n €15 in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ik zit volgend jaar ook bij Anderzorg. Ik verwacht geen hoge zorgkosten dus hoog eigen risico genomen. Wel een aanvullende buitenlanddekking voor €11.40, en via Independer gratis tandongevallenverzekering gekregen. Totaalkosten € 928,44. Ik vond het verder het niet waard om nog eens een paar tientjes te besparen voor een budgetverzekering met sterk beperkte ziekenhuiskeuze.

Vroeger wel gebruik gemaakt van podotherapie en enkele keren fysiotherapie, maar wil me daar ook niet meer voor verzekeren omdat ik denk dat het vaak niet noodzakelijke zorg is:

Veel podotherapeuten laten je ieder jaar een nieuwe meting maken (150 euro) voor steunzolen (+ 100 euro) terwijl voeten echt niet ieder jaar spontaan veranderen, hun zooltjes gaan echter wel ieder jaar kapot. Daarnaast zijn de bijna alle afwijkingen een veel voorkomende afwijking waar je gewoon standaardsteunzooltjes voor kunt gebruiken. Ik loop inmiddels een aantal jaar zonder problemen op online bestelde standaardsteunzooltjes van +-40 euro en deze slijten ook minder omdat ze van veel betere materialen zijn gemaakt. Mocht je nou niks kunnen vinden voor jouw specifieke afwijking dan zijn er zelfs zooltjes beschikbaar die je zelf kunt vormen na verwarmen in de oven.

Bij fysiotherapie heb ik het idee dat ze veel klachten behandelen die vanzelf ook overgaan, blessures kosten nou eenmaal tijd om te herstellen en de behandelingen van de fysiotherapeut brengen daar mogelijk alleen een beperkte reductie qua hersteltijd in, maar hoeveel is nou lastig te schatten. Ook hebben ze er een handje van om alternatieve geneeswijzen te gebruiken als dry needling, manuele therapie en medical taping waarvan eigenlijk al bekend is dat het geen effect heeft. Uiteraard hebben ze ook nuttige behandelingen, maar die vallen dan vaak onder de basisverzekering of kun je prima zelf betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

HKLM_ schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:04:
@Spacecowboy Tja het grote eigen risico verhaal. Voor jou is die 15 euro misschien niet veel maar voor veel mensen wel. Daar is zelfs het eigen risico van 385 euro al veel en soms niet op te brengen.
Ik kan het niet opbrengen. En als er een rekening is willen ze meestal toch wel dat deze snel en in zijn geheel betaald wordt.

Zucht, vroeger had ik 35 euro voor premium zorg bij unive - opeens was het voor iedereen gelijk getrokken en betaal je opeens 85 euro voor standaard ipv premium . .. en jaar erop veel dingen eruit.

Er is aardig wat veranderd, en ondertussen kruipt het eigen risico ook weer omhoog.

15 euro klinkt niet veel - maar alle beetje tikken snel aan, vergeet niet dat bijna elke rekening in het begin van het jaar met 5 tot 15 euro omhoog gaan. Dit komt er ook weer bovenop.

Het is tevens geen keuze, je moet een standaard zorgverzekering.

http://mrfloris.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

xiphoid schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:07:
[...]Zucht, vroeger had ik 35 euro voor premium zorg bij unive - opeens was het voor iedereen gelijk getrokken en betaal je opeens 85 euro voor standaard ipv premium . .. en jaar erop veel dingen eruit.
Idd voor Unive vrij + Aanvullend Best € 32,75 (maar 22x fysio) + Tand Best € 43,75 met 385 euro eigen risiico betaal je daar € 197,75 pm.

Via PMA/Menzis is dat €177,20 pm:
Verzekerde 1
Basisverzekering
Menzis Basis Vrij113,46
385 euro eigen risico
Aanvullend
ExtraVerzorgd 337,75 met 32 fysio
TandVerzorgd 75028,75
Te betalen aan Menzis per maand179,96
PMA bonus 1 volwassene-2,75
Na verrekening PMA bonus (op maandbasis)177,2
Das wel effe € 197,75 - €177,20 =€ 20,50 pm, dus ruim 240 euro per jaar verschil.
Ik zou even verder kijken dan alleen Unive.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
@route99 Ik denk dat @xiphoid met vroeger voor 2006 bedoelt, het ziekenfonds kostte ongeveer 35 euro per maand. Nu heb je echter wel zorgtoeslag, de premie is nu 101 euro per maand terwijl je 96 euro krijgt aan zorgtoeslag. Verder kun je je eigen risico altijd wel in termijnen betalen wat dat ongeveer 30 euro per maand kost, in totaal kom je dan nu ook op 35 euro per maand als je een laag inkomen hebt en altijd je eigen risico gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
birdibird schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:56:
welke vergelijkingssite? Bij mij verschijnt ie niet.
Bij de Consumentenbond kwam die wel naar voren (en ook bovenaan), bij een van de sites in de eerste post (weet niet meer welke) kwam die pas bij overige resultaten naar boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:16
Leuk artikel: https://www.ad.nl/economi...zorgverzekering~ace8c12b/

Interessant. Zelf gebruik ik geen zorg en ga ik altijd voor het goedkoopste pakket. Afgelopen jaar was dit Ditzo, doch deze is behoorlijk gestegen waardoor ik weer op zoek 'moet gaan' voor een nieuwe. Scheelt zomaar € 100,- op jaarbasis! Wel met maximaal eigen risico en geen aanvullingen, maar bepaalde ziekenhuizen in de buurt moeten wel gedekt worden. Maar weer even een uurtje gaan uitzoeken morgen, of gaan er komende weken nog dingen veranderen?

[ Voor 24% gewijzigd door President op 05-12-2017 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

President schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:20:
Leuk artikel: https://www.ad.nl/economi...zorgverzekering~ace8c12b/

Interessant. Zelf gebruik ik geen zorg en ga ik altijd voor het goedkoopste pakket. Afgelopen jaar was dit Ditzo, doch deze is behoorlijk gestegen waardoor ik weer op zoek 'moet gaan' voor een nieuwe. Scheelt zomaar € 100,- op jaarbasis! Wel met maximaal eigen risico en geen aanvullingen, maar bepaalde ziekenhuizen in de buurt moeten wel gedekt worden. Maar weer even een uurtje gaan uitzoeken morgen, of gaan er komende weken nog dingen veranderen?
Zo ontzettend logisch, dat het wonderbaarlijk is dat de overheid dat niet vooraf heeft ingezien.

De eerste jaren werkte het nog wel enigszins, maar nu mensen er aan gewend zijn, en mensen steeds prijsbewuster worden, nemen steeds meer mensen enkel een aanvullende verzekering als ze zeker weten 'dat ze het eruit halen'. Tsja, dan is het geen verzekering meer, maar een gokspelletje, met een hoog zekerheidsgehalte.

Er zijn genoeg zorgverleners die in november, en nog veel meer in december, geen plaats meer hebben, omdat mensen voor de kleinste dingen langs komen "Ja, m'n aanvullend budget is nog niet op". Dan ga je niet omdat je zorg nodig hebt, maar omdat je toch al betaald hebt, en nu het maximale eruit wilt halen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 18:45:
Wordt hier weinig genoemd, ook omdat ze denk ik bij de vergelijkingssites niet boven komen, maar ik blijf volgend jaar weer gewoon met alleen een Basisverzekering bij de Friesland.
Ik ook :)

Ze zijn niet niet helemaal de goedkoopste voor mij, maar met het duurste pakket (helaas noodzakelijk voor mijn vrouw) komen ze er goed uit bij mij. Wat ook scheelt is dat mijn vrouw glutenallergie heeft, waarvoor ze 250 euro vergoeding gaven in 2017 (ik weet nog niet wat ze daarvoor vergoeden in 2018, als ze daar nog iets voor vergoeden). Verder heb ik regelmatig contact met ze via Whatsapp, daar komt altijd snel en keurig een antwoord op. Dat is mij ook wel iets waard.

Ah damn, dat is jammer:
Vanaf 2018 is er geen vergoeding meer voor een glutenvrij dieet door De Friesland.

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 05-12-2017 22:58 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:51
Ardana schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:50:
[...]
Er zijn genoeg zorgverleners die in november, en nog veel meer in december, geen plaats meer hebben, omdat mensen voor de kleinste dingen langs komen "Ja, m'n aanvullend budget is nog niet op". Dan ga je niet omdat je zorg nodig hebt, maar omdat je toch al betaald hebt, en nu het maximale eruit wilt halen.
Ik heb wel dit jaar wat extra medicijnen ingeslagen, ik was toch al door mijn ER heen. Vanaf volgend jaar lagere dosering. Kan ik mijn ER verhogen en 300 euro aan premie in mijn zak houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geen12
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 21:11
rdlfcuboy schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:00:
Nu zit ik al een aantal weken te zoeken naar een verzekering die een groot deel hiervoor zou kunnen vergoeden, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Bij sommige verzekeringen moet je een jaar een aanvullende verzekering hebben voordat je orthodontie mag, daar kan ik opzich mee leven. Bij andere mag er geen beugel op de planning staan (dit staat er wel) dus die vlieger gaat niet op. Iemand toevallig ervaring hiermee ? Met de gouden tip?
Bij sommige collectiviteiten bij zilveren kruis krijg je een gratis orthodontie dekking van 90% tot € 1650,= per jaar als je een aanvullende verzekering afsluit (maakt niet uit welke, dus ook de goedkoopste). Dus kijk of je "toevallig" onder een collectiviteit valt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Laatst online: 21:47
Zit nu bij anderzorg met maximaal ER = 78,95 per maand maar ben toch eens rond aan het kijken want heb toch wel wat kosten aankomend jaar. Moet een nieuwe bril en ga 2x per jaar naar de tandars met toch wel 2x controle, 2x10 gebitsreiniging en wel 1 foto gemiddeld dus is toch weer 150 euro per jaar. Nu heb ik de volgende opties gevonden. Weet iemand nog een betere deal?

CZDirect (max ER)
AV BASIC + AV Tand 1
€99,37 p/m (bij jaarbetaling)

Zilveren Kruis (StudentenGoedVerzekerd) (max ER)
AV 2 ster + Tand Basis
€93,44 p/m (bij jaarbetaling)

Verschil is dus zo'n 180 - 220 euro per jaar met Anderzorg maar dat haal ik er met 150 euro brilvergoeding en 120 euro tandartskosten dus wel uit. Heb alleen het idee dat CZ de iets betere verzekeraar is Zilveren Kruis heeft erg beperkte keuze maar wel alle ziekenhuizen in de buurt maar mocht er wel iets goed mis gaan kan je niet bij een Academisch Ziekenhuis terecht dus dat is wel minder. Iemand nog tips?

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
@Davidshadow13 Als je AnderZorg Jong erbij neemt ben je €93,75 per maand kwijt. Er wordt dan €200,- brillen/lenzen per 2 jaar vergoed en tandarts zit er ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Laatst online: 21:47
tiguan schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:23:
@Davidshadow13 Als je AnderZorg Jong erbij neemt ben je €93,75 per maand kwijt. Er wordt dan €200,- brillen/lenzen per 2 jaar vergoed en tandarts zit er ook in.
Die had ik ook gezien maar kan in de voorwaarden nergens die €200,- vinden voor Brillen/Lenzen. Enkel alleen: "bij Ace & Tate 1 x per 2 kalenderjaren één enkelvoudige bril óf één multifocale bril met € 150 bijbetaling".

Dat is dus zo'n vage web only opticien waar ik dus niet op zit te wachten en niet eens bij mij in de buurt zit dus daar heb ik niet zoveel aan jammer genoeg. Anders was het een goede optie. :)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooseV
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:32
Davidshadow13 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:27:
[...]
Die had ik ook gezien maar kan in de voorwaarden nergens die €200,- vinden voor Brillen/Lenzen. Enkel alleen: "bij Ace & Tate 1 x per 2 kalenderjaren één enkelvoudige bril óf één multifocale bril met € 150 bijbetaling".
Klopt, het "Jong" pakket is aardig uitgekleed voor 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
Oh , ik heb dat pakket al zo lang, zal je zien dat ze nu opeens iets wijzigen erin. My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:39

Onbekend

...

Ik vind het lastig om zorgverzekeringen te vergelijken. Tot nu toe heb ik nog nooit zorg nodig gehad, en de tandartskosten zijn nét te weinig om te kunnen profiteren van een tandverzekering.

Nu betaal ik voor de zorgverzekering 1000 euro per jaar.
Het belangrijkste vind ik dat als er iets gebeurd (tot nu toe 0x) ik niet hoef te zoeken waar wat wordt vergoed, maar elke zorgverzekeraar heeft weer andere afspraken met zorginstellingen.
Hoe kiezen jullie daar op?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor mijn dochter in het verleden 3x overgestapt zonder enig probleem. Ruim €4500,- geclaimd.
Katcheng! 8) Ohra, Kiemer en CZ. Was ook de enige reden dat ik ooit een aanvullende verzekering heb gehad.
Onbekend schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:44:
Ik vind het lastig om zorgverzekeringen te vergelijken. Tot nu toe heb ik nog nooit zorg nodig gehad, en de tandartskosten zijn nét te weinig om te kunnen profiteren van een tandverzekering.

Het belangrijkste vind ik dat als er iets gebeurd (tot nu toe 0x) ik niet hoef te zoeken waar wat wordt vergoed, maar elke zorgverzekeraar heeft weer andere afspraken met zorginstellingen.
Dat is DE reden dat de allergoedkoopste voor mij altijd afvallen. Kijk eens naar de Friesland op hun site naar de Zorg Bewust Polis. Goede premie en alle reguliere ziekenhuizen worden netjes vergoed. Ook GGZ overigens. Typ je regio in bij de gecontracteerde zorginstellingen en kijk of dit voor jou ook zo geldt. Zilveren Kruis is bijvoorbeeld een drama bij hun goedkoopste pakket. Het moet ergens vandaan komen.

Vergelijkssite zijn leuk, maar daarna altijd checken op de site van de verzekeraar zelf wat er precies onder valt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2017 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 10:12
Wat mijn tandarts aanraadde was om de plaatsing van de beugel in 2 etappes te doen. We hebben toen de ene etappe in december van het jaar gepland en de andere in januari het jaar erop. Hierdoor kon ik 2x declareren.

Echter is dit wel ruim 10 jaar geleden!.

Verder controleer ik eigenlijk altijd mijn zorgverzekering via independer. Vooral omdat ze nu ook een gratis tandongevallen verzekering hebben. En met mijn implantaat is dat zeker handig.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
tiguan schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:23:
Die 200 euro was het allang niet meer. De laatste jaren 100 euro per 2 jaar...

Nu staat er bij Anderzorg:
Brillen en contactlenzen
Per 2 kalenderjaren 100% voor enkelvoudige bril of een half jaar pakket lenzen of een multifocale bril met € 150 bijbetaling

Ik vraag me dan af of er een maximale vergoeding is voor een half jaar pakket lenzen. Er zit nog wel wat prijsverschil in de een of andere lens/aanbieder.

Edit: Handig, alleen bij een drietal aanbieders nog maar mogelijk. Slechte zaak.

[ Voor 5% gewijzigd door Trichoglossus op 09-12-2017 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
Onbekend schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:44:

Ik heb net vorige week inboedel+opstal achter de rug, dus ik moet me nu ook weer ergens kwaad gaan maken over de zorgverzekering. Heb er elk jaar minder zin in om het weer uit te pluizen. Veel vergelijkingssites missen net weer de nuance die in de vuistdikke voorwaarden zitten.

Wat dat betreft moet er naast een basispolis ook een aantal basispakketten zijn waar je uit kan kiezen. Nu hebben de grote vier zoveel ruis veroorzaakt dat niemand er meer wijs uit wordt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:18
Ik hou het simpel, gewoon een basisverzekering. Dit jaar komt opnieuw Zilveren kruis er als goedkoopste uit. Maar het aanbod van de vergelijkingssite scheelt 15 euro per maand met het aanbod van Zilveren kruis zelf. Ik heb gebeld met ze maar aan loyaliteitskorting doen ze niet. Dus opnieuw aanvragen via de vergelijkingssite. Eigenlijk raar want zo blijft er ook nog wat hangen bij de vergelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barneveld1991
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 13:55
Bij welke vergelijker krijg je €15 per maand korting dan? Collectiviteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:59
Ja ben ik ook wel benieuwd naar. ZK als goedkoopste...., nou hier niet, maarja die AV van hen is ook duur, ben er weg gevlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 18:45
Ik ga volgend jaar voor AnderZorg, zit nu bij CZdirect. Scheelt 3 euro per maand o.i.d. maar aangezien overstappen toch gratis is. Ik kom dan op 102 euro per maand met 385 ER.

Voor vrouwlief ga ik ook Anderzorg nemen maar dan met Tandarts aangezien de tandarts al 2 aankomende gaatjes had gezien maar waar hij nog niks aan kan doen. Die komt dan op 111.50 per maand. (Komt van CZ + jongeren waar ze niks van gebruikt dus dat is sowieso een besparing van 10 euro per maand). Allebei op een aparte polis dus dan kan ik haar mooi aanmelden via 'tip een vriend' en dan heb ik nog eens 40 euro extra.

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 06:47
Davidshadow13 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:46: Heb alleen het idee dat CZ de iets betere verzekeraar is Zilveren Kruis heeft erg beperkte keuze maar wel alle ziekenhuizen in de buurt maar mocht er wel iets goed mis gaan kan je niet bij een Academisch Ziekenhuis terecht dus dat is wel minder. Iemand nog tips?
UMC's zitten er niet standaard in. Je mag dus niet zo het ziekenhuis in lopen. Echter wanneer jij door een groot trauma, naar een groot trauma centrum moet en ambulance wil daar heen, dan ga jij er heen en krijg je de zorg vergoed.
Stel je vind een vervelend plekje op je huid, huisarts stuurt je door naar een lokaal ziekenhuis, maar die vinden het ook maar vreemd en sturen je door naar een acadenisch ziekenhuis dan krijg je ook alles vergoed.

Alleen je mag niet op eigen initiatief naar binnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik twijfel tussen drie opties: Anderzorg, CZdirect of Ditzo.

En dan met respectievelijk het Jong pakket, Basic of Zorg Goed + brillenpakket. Bij een ER van 385 euro zit je dan op respectievelijk 117,75 euro, 112,70 euro of 113,20 euro. Die 5,05 euro dan wel 4,45 euro maandelijks dat Anderzorg duurder is geeft je voor 60,60/53,40 euro weer iig dekking voor 2 jaarlijkse controles + eventueel het vullen van een gaatje (heb er geen), foto's maken (dit jaar al gedaan) enzo. Een regulier consult is iets van 20 euro + 10 euro per 5 minuten dus zit je ook al snel op 60 euro jaarlijkse kosten.

Maarja bij Ditzo kun je iig naar de Pearle/Eyewish stappen voor een bril, bij Anderzorg ben je verplicht om bij Ace en Tate te shoppen (voor mij totaal onbekend) Tegelijkertijd heb ik al jaren geen andere kosten qua gebit gehad dan die 2 jaarlijkse controles voor 60 euro: dus die tanddekking bij Anderzorg is een beetje een sigaar uit eigen doos. Drop je Jong voor Extra dan bespaar je 80 cent per maand, niet echt veel. Voor die 9,60 euro op jaarbasis extra is het dan wel fijn om iig die kosten eruit te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:10
Waarschuwing: Zilveren Kruis doet heel lastig met opzeggingen binnen 14 dagen. Ik dacht erover om over te stappen, en had de verzekering aangevraagd. Mede door het lage aantal ziekenhuizen waar ik dan terecht zou kunnen bedacht ik me, maar dat heb ik geweten: 3 keer heen en weer bellen met oude en nieuwe (ZK) verzekeraar om van de oude te horen dat ZK wel vaker fratsen heeft maar nu het wel heel bont maakt. Ik moest de magische woorden gebruiken ("Ik ga niet akkoord met de voorwaarden en wil de (aanvraag van) de polis annuleren"). Warempel, toen ging het ineens direct goed :X Haast Amerikaanse fratsen.

Overigens is IZZ (oude en nu ook toekomstige VZ) administratief wel wat rommelig: ze hadden door dat ik over ging stappen, stuurde een mailtje dat ze me een persoonlijk aanbod zouden doen en volautomatisch de aanvraag elders konden terugdraaien: geen van beide konden ze :/

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
CZ Zorgbewustpolis + Aanvullend pakket 'Start' wordt hem voor mij.
Met collectiviteitskorting en jaarbetaling €102.80 pm, €1233.62 per jaar.

Prima premie voor toch een redelijk luxe verzekeraar leek mij.

Tandarts bewust niet meeverzekerd. Ik heb geen geweldige tanden, maar die collectieve tandartsverzekering van de CZ is in mijn ogen veel te duur. Kost 25 per maand, dus 300 per jaar. Afgelopen 5 jaar geen 1x aan zo'n bedrag gekomen. 2x controle en 2x gebitsreiniging (2x5 minuten) kost 'maar' 92 euro, dus je moet al aardig wat laten verbouwen om die 300 vol te maken... Komt nog bij dat ze maximaal tot 450 vergoeden (waarvan je al 300 aan premie betaald heb), dus het risico dat je uiteindelijk verzekerd is 'maar' 150 euro.

Dat extra 'Start' pakket kost (met collectiviteitskorting) €1.72 per maand en er zit een tandongevallenverzekering tot 10k bij. Die vind ik zelf het belangrijkste qua tanden: wat vullingen kan je redelijk voorspellen en die kosten vallen mee, maar een ongeluk niet en de kosten daarvan kunnen flink oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Brent schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:44:
Overigens is IZZ (oude en nu ook toekomstige VZ) administratief wel wat rommelig: ze hadden door dat ik over ging stappen, stuurde een mailtje dat ze me een persoonlijk aanbod zouden doen en volautomatisch de aanvraag elders konden terugdraaien: geen van beide konden ze :/
Het kan best zo zijn dat de marketingafdeling dat bedacht heeft, maar vergeten heeft bij de rest van de organisatie (lees: ICT) te controleren of het ook op de gewenste termijn geregeld kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
vgo schreef op donderdag 7 december 2017 @ 23:22:
Bij welke vergelijker krijg je €15 per maand korting dan? Collectiviteit?
Nou, we krijgen niet echt antwoord...

Denk dat hij zich wel 'ns vegjist kan hebben, met een maximale ER aanvinken ofzo. Had het allang gehoord, als je via een vergelijkingsite paar honderd kon besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 00:46
Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 18:45:

Goede premie, alle belangrijke medische instituten worden gewoon gedekt en jaarlijkse betaling 2 procent korting (krijg ik op mijn spaarrekening niet en scheelt weer wat centen box3), per maand €103,95. Ben ook uitermate tevreden over hun klantenservice. Je kan merken dat het geen loei grote verzekeraar is waar je nog als klant wordt behandeld.

Aanvullende verzekeringen doe ik niet aan wat die pot heb ik door jaren sparen allang zelf bij elkaar en een bril betalen we ook wel zelf indien weer nodig.

Dochter gaat met extra eigen risico €81,95 per maand betalen en die tik ik ook voor haar in 1 keer af, dus daar gaat ook nog de korting overheen.

Had nog naar Zilveren Kruis gekeken totdat ik zag dat ze bijna geen enkel normaal regulier ziekenhuis vergoeden in hun goedkope pakket, ook niet die bij ons in de plaats. Daar pas ik voor.
De Friesland is gewoon Achmea tegenwoordig. Het is dat ze er nog niet uit zijn met vakbonden en medewerkers, maar anders was De Friesland per 1 januari gewoon opgegaan in Zilveren Kruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 01:43
Kunnen jullie eens meedenken? Ik heb vaak redelijk wat tandartskosten (ik weet sowieso al dat ik 2x controle en 2x mondhygiënist in 2018 nodig heb en dan zit ik al op 204 euro) Ik neem daarom altijd een aanvullende module. Ik hoef namelijk maar één keer een vulling te krijgen (is al gauw 60-80 euro en die kans is redelijk aanwezig) en de aanvullende module kan qua premie al uit, alle behandelkosten die ik boven het bedrag van de premie van de tandmodule zit = 'gratis').

Vorig jaar zat ik bij FBTO en had ik de 500 euro tandmodule met 100% dekking (die ook echt 100% was).

Anderzorg is qua basisverzekering goedkoper dan FBTO en de basiszorg heb ik al jaren niet nodig gehad.
Daar kan ik dus sowieso al winst pakken.
Anderzorg heeft ook een tand 500 module, maar die dekt 'maar' 80%.

Ik kies het hoogste eigen risico omdat ik de basiszorg dus niet nodig heb. Op jaarbasis (met tandmodules meegerekend) is Anderzorg dan 95 euro voordeliger en lijkt dus een logische keuze.

Die 20% die ik zelf zou moeten betalen bij Anderzorg voor tandartskosten moet dan al meer dan 95 euro zijn, voordat het uit kan om FBTO te nemen. Als ik het goed bereken moet ik 477 euro aan tandartsbehandelingen ondergaan, voordat FBTO uit kan (20% = 95 euro, dus 100% is 95*5 = 477 euro).

Klopt mijn denkwijze?

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 10-12-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Laatst online: 11-09 13:51
ThinkPadd schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:16:
Kunnen jullie eens meedenken? Ik heb vaak redelijk wat tandartskosten (ik weet sowieso al dat ik 2x controle en 2x mondhygiënist in 2018 nodig heb en dan zit ik al op 204 euro) Ik neem daarom altijd een aanvullende module. Ik hoef namelijk maar één keer een vulling te krijgen (is al gauw 60-80 euro en die kans is redelijk aanwezig) en de aanvullende module kan qua premie al uit, alle behandelkosten die ik boven het bedrag van de premie van de tandmodule zit = 'gratis').

Vorig jaar zat ik bij FBTO en had ik de 500 euro tandmodule met 100% dekking (die ook echt 100% was).

Anderzorg is qua basisverzekering goedkoper dan FBTO en de basiszorg heb ik al jaren niet nodig gehad.
Daar kan ik dus sowieso al winst pakken.
Anderzorg heeft ook een tand 500 module, maar die dekt 'maar' 80%.

Ik kies het hoogste eigen risico omdat ik de basiszorg dus niet nodig heb. Op jaarbasis (met tandmodules meegerekend) is Anderzorg dan 95 euro voordeliger en lijkt dus een logische keuze.

Die 20% die ik zelf zou moeten betalen bij Anderzorg voor tandartskosten moet dan al meer dan 95 euro zijn, voordat het uit kan om FBTO te nemen. Als ik het goed bereken moet ik 477 euro aan tandartsbehandelingen ondergaan, voordat FBTO uit kan (20% = 95 euro, dus 100% is 95*5 = 477 euro).

Klopt mijn denkwijze?
Op de site van Anderzorg staat:

Tand 100% € 500
€ 29,95
€ 26,95

Volgens mij wordt daaruit ook 100% alles betaald, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Staat toch in de voorwaarden, die je vast nagekeken hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
mamorunl schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:38:
[...]

Tand 100% € 500
€ 29,95
€ 26,95

Dat is dus de instinker bij Anderzorg, die 100% die ze noemen is alleen voor controles (die van de kosten die je bij een tandarts maakt juist één van de voordeligen is).
route99 schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:39:
Staat toch in de voorwaarden, die je vast nagekeken hebt?
Uiteraard:
• Controles en consulten voor 100% en overige behandelingen voor 80% tot € 500
• 80% tot € 500 orthodontie voor 18+ (er geldt een wachttijd van een jaar)
• Er geldt een wachttijd van 1 jaar voor kronen, bruggen en implantaten
Maar het gaat mij dus om het verschil in premie, of het dus klopt dat Anderzorg (ondanks dat ze 80% tandartskosten dekken ipv 100% zoals FBTO) inderdaad voordeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

mamorunl schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:38:
[...]
Tand 100% € 500
€ 29,95
€ 26,95
En dat blijkt dus uit jouw eigen posoting net niet zo te zijn... want het is zoals je het nu wel opschrijft... vandaar mijn vraag...
Maar het gaat mij dus om het verschil in premie, of het dus klopt dat Anderzorg (ondanks dat ze 80% tandartskosten dekken ipv 100% zoals FBTO) inderdaad voordeliger is.
Dat verschil in premie stond niet genoemd bij jouw reactie van zondag 10 december 2017 @ 13:38... de bovenste quote...

Dat is verwarrend. Kan uiteraard wel zo zijn dat je het zo bedoeld had. :)

[ Voor 6% gewijzigd door route99 op 10-12-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 22:38

Oekol

waka waka hey hey

Kan ik er vanuit gaan dat alle basisverzekeringen hetzelfde zijn en vergoeden, of mogen verzekeraars hier ook in afwijken?

Waar kan ik een lijst vinden met wat wél en wat niet verzerkerd is in de basisverzekering?
Voor mijzelf is het vrij makkelijk, maar voor mij wederhelft ligt het iets ingewikkelder.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Als ik dit weet dan is het voor mij al veel makkelijker zoeken, verder heeft ze namelijk een slechter gebit en moet dat relatief goed verzekerd worden.

Ga dan zo beginnen met mijn vergelijking van alle verzekeringen voor mijzelf. Wil gewoon normale eigen risico, lage maandlasten, kan eventueel collectiviteit van psv supporters toevoegen waar mogelijk, tandarts is een twijfel, als het een paar euro meer kost voor veel meer dan wel anders niet. Nog nooit een gaatje gehad bijvoorbeeld.

Ik kan me zo ergeren aan dat ze nog steeds in onderhandeling zijn over een contract voor volgend jaar. Zo kan je toch geen verzekeringen vergelijken!?

[ Voor 7% gewijzigd door Oekol op 10-12-2017 15:09 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Laatst online: 11-09 13:51
ThinkPadd schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:47:
[...]

Dat is dus de instinker bij Anderzorg, die 100% die ze noemen is alleen voor controles (die van de kosten die je bij een tandarts maakt juist één van de voordeligen is).

[...]

Uiteraard:

[...]

Ik wilde zelf ook naar Anderzorg omdat zij alles 100% vergoedden, dus ben even gaan spitten. Als voorbeeld, de verdoving: https://www.anderzorg.nl/vergoedingen/v/verdoving-2018 (Edit, voor jou dan natuurlijk de mondhygienist: https://www.anderzorg.nl/...ntieve-behandelingen-2018)

Ik doe het 'pakket zelf samenstellen' en dan wordt hij wel 100% vergoed (m.u.v. ortho en een niet nagekomen afspraak). Doe je het uit een pakket (Budget, Jong, Tand), dan doen ze wel maar 80%. Vreemde constructie, maar goed.

Nu heb ik hem dus zo: Basis voor 95 (585 ER), 6x fysio (3,55), Tand 250 100% (12,15) en Buitenland (0,85 - want ja,, die 85 cent maakt me dan ook niet veel meer uit). Zo kom ik op een bedrag van 111,55.

[ Voor 6% gewijzigd door mamorunl op 10-12-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
@mamorunl Als ik de tand 500 kies en dan de 100% via de 'zelf samenstellen' dan ben ik nog duurder uit dan bij FBTO 8)7 Ik denk dat ik maar gewoon voor de '100%' (=80%) module ga.

Vergeet overigens de 'tip een vriend' actie niet. Mijn partner zit al bij Anderzorg dus ik kan het via die route doen, maar mocht je niemand kennen die bij Anderzorg zit dan is dit wel handig.

Voor andere verzekeringen is https://www.cashbackxl.nl/ wellicht ook nog een optie.

[ Voor 52% gewijzigd door ThinkPad op 10-12-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Bij Anderzorg Jong:
C11 periodieke controle: 100% van €21
M03 gebitsreiniging per 5 minuten: 80% van €12,39 = €2,48 niet vergoed x2 want 10 minuten = €4.96 bijbetalen per keer

Twee periodieke controles = €9.92 niet vergoed dus zelf bijbetalen.

Twee periodieke controles zelf betalen bij CZdirect en Ditzo:
C11 periodieke controle: €21
M03 gebitsreiniging per 5 minuten: €12,39

Kortom: 2x21, 4x12,39 = 91,56 euro maximaal.

Brillenvergoeding:
Anderzorg: max 150 euro bij Ace en Tate
Ditzo/CZdirect: max 100 euro bij Eyewish/Pearle

Anderzorg premie: 117,75 euro x 12 + 9.92 euro bijbetalen = 1413 + 9,92 = 1422.92 euro op jaarbasis
Ditzo premie: 113,20 euro x 12 + 91,56 euro bijbetalen = 1358,40 + 91,56 = 1449,96 euro op jaarbasis
CZ premie: 112,70 euro x 12 + 91,56 euro bijbetalen = 1352,40 + 91,56 = 1443.96 euro op jaarbasis

Cashbackacties:
Anderzorg: 40 euro
Ditzo: 22,50 euro
CZ direct: 25 euro

Ik denk dat ik toch maar naar Anderzorg Jong overstap ondanks hun 80% vergoedingen bij de tandarts op de periodieke controle na. Zelfs met cashback komen Ditzo en CZ direct er niet bij in de buurt. Moet ik wel een bril uitkiezen bij Ace en Tate, maar ja die 100 euro brilvergoeding die bij een actie van Pearle/Eyewish/Specsavers een keer kan verdubbelen dekt ook niet echt de kosten van een enkelvoudige bril met dunne 1.6 glazen en coating met een merkmontuur.

[ Voor 10% gewijzigd door Joosie200 op 10-12-2017 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 22:38

Oekol

waka waka hey hey

Joosie200 schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:33:
Bij Anderzorg Jong:
C11 periodieke controle: 100% van €21
M03 gebitsreiniging per 5 minuten: 80% van €12,39 = €2,48 niet vergoed x2 want 10 minuten = €4.96 bijbetalen per keer

Twee periodieke controles = €9.92 niet vergoed dus zelf bijbetalen.

Twee periodieke controles zelf betalen bij CZdirect en Ditzo:
C11 periodieke controle: €21
M03 gebitsreiniging per 5 minuten: €12,39

Kortom: 2x21, 4x12,39 = 91,56 euro maximaal.

Brillenvergoeding:
Anderzorg: max 150 euro bij Ace en Tate
Ditzo/CZdirect: max 100 euro bij Eyewish/Pearle

Anderzorg premie: 117,75 euro x 12 + 9.92 euro bijbetalen = 1413 + 9,92 = 1422.92 euro op jaarbasis
Ditzo premie: 113,20 euro x 12 + 91,56 euro bijbetalen = 1358,40 + 91,56 = 1449,96 euro op jaarbasis
CZ premie: 112,70 euro x 12 + 91,56 euro bijbetalen = 1352,40 + 91,56 = 1443.96 euro op jaarbasis

Cashbackacties:

Ik denk dat ik toch maar naar Anderzorg Jong overstap ondanks hun 80% vergoedingen bij de tandarts op de periodieke controle na. Zelfs met cashback komen Ditzo en CZ direct er niet bij in de buurt. Moet ik wel een bril uitkiezen bij Ace en Tate, maar ja die 100 euro brilvergoeding die bij een actie van Pearle/Eyewish/Specsavers een keer kan verdubbelen dekt ook niet echt de kosten van een enkelvoudige bril met dunne 1.6 glazen en coating met een merkmontuur.
Bij Anderzorg jong is tandartskosten tot 150 euro, weet niet of je dit wel mee hebt genomen? Zie het zo 1,2,3, niet in je tekst. Gok dat die andere vergoedingen wel 250 euro zijn

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Leoon. schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:53:
[...]

Bij Anderzorg jong is tandartskosten tot 150 euro, weet niet of je dit wel mee hebt genomen? Zie het zo 1,2,3, niet in je tekst. Gok dat die andere vergoedingen wel 250 euro zijn
Daar heb ik niet eens naar gekeken, simpelweg omdat ik nooit tot die max aan kosten kom bij de tandarts. /afkloppen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Hier een les waar anderen voordeel mee kunnen doen...over tandartskosten.

Zo tot je 40e zal je niet snel een kroon nodig hebben, word je jaar of 44 dan komen ze opeens wat vaker, niet ieder jaar, maar toch, die kosten snel een kleine 500.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Laatst online: 22:36

DirtyBird

Praktiserend denker

mamorunl schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:19:
[...]
...en Buitenland (0,85 - want ja,, die 85 cent maakt me dan ook niet veel meer uit).
Het is inderdaad verwaarloosbaar tov de volledige kosten, maar vergeet niet dat je sowieso al verzekerd bent in het buitenland. De kosten van de behandeling zoals die in Nederland gerekend zou worden worden vergoed. Er zijn wel wat landen die duurder zijn, maar de meeste landen zijn goedkoper dus dan heb je geen extra verzekering meer nodig.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Sjah schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:11:
Hier een les waar anderen voordeel mee kunnen doen...over tandartskosten.

Zo tot je 40e zal je niet snel een kroon nodig hebben, word je jaar of 44 dan komen ze opeens wat vaker, niet ieder jaar, maar toch, die kosten snel een kleine 500.
Het aantal kronen dat je kan krijgen heeft een maximum ;)
Maar even OT. Een verzekering die kronen echt dekt kost al snel 25-30 euro per maand. En dan zijn ze soms nog maar voor 80% gedekt. Dan zit je per jaar al aan 300-360 euro premie. Ja kan je dan veroorloven om iedere 2 jaar een kroon uit eigen zak te betalen als je geen verzekering neemt.
Bovendien hoef je boven de 40-45 niet meer 2 keer per jaar naar de tandarts. Dan is één keer per jaar voldoende. Ik heb 2 kronen en een brug (Die laatste kost iets van 1100) en ik ben 64. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt een tandartsverzekering te nemen. Ze hebben allemaal beperkingen en grenzen en eigenlijk betaal je gewoon gespreid voor dure uitgaven. Heb je die niet, dan betaal je te veel, heb je echt veel kosten dan betalen ze niet omdat er een maximum aan zit.
Dat is hetzelfde met fysiotherapie, de verzekering daarvoor is zo duur dat ik per jaar uit eigen zak een stuk of 10-12 bezoekjes kan betalen. En veel van die verzekeringen hebben een maximum van 15-20. Dus mijn grootste risico is een bezoek of 5 uit eigen zak betalen in een gegeven jaar. En als je niets iets speciaals mankeert heb je eigenlijk bijna nooit een behandeling nodig.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ortep schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:31:
[...]

Het aantal kronen dat je kan krijgen heeft een maximum ;)
Vertel? Na 5 kronen, moet je door naar kunstgebit??
Maar even OT. Een verzekering die kronen echt dekt kost al snel 25-30 euro per maand. En dan zijn ze soms nog maar voor 80% gedekt. Dan zit je per jaar al aan 300-360 euro premie. Ja kan je dan veroorloven om iedere 2 jaar een kroon uit eigen zak te betalen als je geen verzekering neemt.
Bovendien hoef je boven de 40-45 niet meer 2 keer per jaar naar de tandarts. Dan is één keer per jaar voldoende. Ik heb 2 kronen en een brug (Die laatste kost iets van 1100) en ik ben 64. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt een tandartsverzekering te nemen. Ze hebben allemaal beperkingen en grenzen en eigenlijk betaal je gewoon gespreid voor dure uitgaven. Heb je die niet, dan betaal je te veel, heb je echt veel kosten dan betalen ze niet omdat er een maximum aan zit.
Dat is hetzelfde met fysiotherapie, de verzekering daarvoor is zo duur dat ik per jaar uit eigen zak een stuk of 10-12 bezoekjes kan betalen. En veel van die verzekeringen hebben een maximum van 15-20. Dus mijn grootste risico is een bezoek of 5 uit eigen zak betalen in een gegeven jaar. En als je niets iets speciaals mankeert heb je eigenlijk bijna nooit een behandeling nodig.
Daarmee vertel je niks nieuws. ;) Het is niet voor niets dat de mensen met wat vermogen (zeg 50k reserve), die verzekeringen niet (hoeven te) nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Laatst online: 31-08 18:45
Sjah schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:39:
[...]

Daarmee vertel je niks nieuws. ;) Het is niet voor niets dat de mensen met wat vermogen (zeg 50k reserve), die verzekeringen niet (hoeven te) nemen.
Daar hoef je toch geen 50k reserve voor te hebben? Volgens mij is het punt dat je je misschien wel X jaar over verzekert en dat je dit geld beter opzij kunt zetten voor het geval dat je een keer een kroon moet. Dat je dan per saldo beter uit bent. Daar hoef je niet vermogend voor te zijn maar gewoon een beetje slim met je geld om kunnen gaan is voldoende.

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
[...]

Vertel? Na 5 kronen, moet je door naar kunstgebit??
Nee, hij bedoelt dat uiteindelijk elke tand een kroon heeft en dan houd simpel weg het aantal op waarop je een kroon kunt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Joosie200 schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:33:

Cashbackacties:

Verhoging van je ER is geen optie? Dat loopt aardig op qua korting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Zoals al is opgemerkt, je hebt er geen groot vermogen voor nodig omdat het tientjes werk is. In eerste instantie denk je misschien dat het om honderden euro's gaat, maar dat is niet zo. Je betaalt die 300-350 euro namelijk ieder jaar. Nodig of niet. Als je niet verzekert en dat geld direct uitgeeft dan kan je in de problemen komen. Maar als je het gewoon opzij zet kan je het prima zelf regelen. Een vriendin van me is in de 40 en heeft een inkomen van 1400 netto per maand. Die was ook panisch over haar tandartsverzekering. Hoe hoger hoe beter. Want weet je wel hoe duur een tandarts is! Ik heb binnekort echt een kroon nodig. Ik kan dat echt niet betalen als dat mis gaat.
Ik heb met haar een aantal worst case scenario's doorgenomen. Toen kwam ze er achter dat zelfs de duurste verzekering een harde bovengrens heeft en voor andere dingen maar 80% betaalt. Zodat ze hoe dan ook toch dingen zelf moet betalen.
En ze heeft een keer echt duidelijk aan de tandarts gevraagd of die kroon er echt aan kwam. Dat viel mee, ze had voor niets lopen stressen. We hebben twee jaar geleden de knoop doorgehakt, ze stopte met de tandartsverzekering en ze heeft bij MoneYou een gratis internet rekening geopend. Daar stort ze braaf iedere maand het geld op dat anders naar de tandartsverzekering zou gaan. En ze haalt er geld af als ze tandartskosten heeft. Ze gaat inmiddels ook maar één keer per jaar. Dat scheelt ook een paar tientjes. Op die rekening staat inmiddels bijna 700 euro. Dus zelfs als er in het komende jaar een kroon komt heeft ze een dikke winst gemaakt. Want ook volgend jaar zal ze geen premie hoeven betalen
Dat kan je dus ook doen met een verzekering voor fysiotherapie. Dat levert ook zo 300 euro per jaar op voor je spaarrekening.
En als je normaal je eigen risico niet op maakt: Neem het hoogste eigen risico en de besparing die je daar mee krijgt stort je ook op die rekening. Ja kan pech hebben dat je juist in dat eerste jaar wel iets ergs krijgt. Maar als dat niet zo is heb je je risico in jaar 2-3 al afgedekt en vanaf dat moment ga je winst maken. Krijg je dan iets bijzonders dan spreek je je eigen ziektekostenrekening aan. Maar dan ben je nog steeds voordeliger. Krijg je iets chronisch waardoor je ieder jaar boven de 385 aan kosten hebt, dan verlaag je je eigen risico weer.
Als je een redelijk normaal jaar hebt zonder echt gekke dingen waardoor je boven de 385 euro ziekenkosten komt heb je op die rekening 750-1000 euro staan in een jaar tijd. En dat zonder dat je merkt dat je dat gedaan hebt. Je had dat geld anders gewoon aan de verzekering betaald. Na een paar jaar kan je gaan overwegen om minder geld in de pot te stoppen omdat je buffer dan wel groot genoeg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Geen overstap maar ik ga wel voor het eerst mijn eigen risico verhogen van 385 naar 885 (maximum). Ik ben de laatste jaren geprezen met een goede gezondheid waarbij ik nauwelijks mijn eigen risico gebruik. Deze verhogen geeft bij ZK een besparing van 240 euro per jaar op mn premie vs dus de extra risico van 500 euro. Tevens betaal ik mn premie nu een jaar vooruit voor een extra 3% korting op de premie.

Met andere woorden als je verwacht minder eigen risico nodig te hebben dan 645 euro (885 min 240 korting) dan kun je vanuit financieel oogpunt beter je eigen risico op 885 zetten.

Als je dan 2 jaar + 1 maand niet boven de 385 eigen risico komt dan heb je het extra eigen risico al er uit gehaald. Oftewel als er het jaar daarop iets gebeurt en je bent de 885 eigen risico toch nog kwijt dan speel je alsnog quite.

Hoe berekenen jullie hoeveel eigen risico je wilt betalen?

[ Voor 11% gewijzigd door Gecko123 op 11-12-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gecko123 schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:17:
Hoe berekenen jullie hoeveel eigen risico je wilt betalen?
Ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst... ;)

Dus door het op safe te spelen - ik heb genoeg voorbeelden gezien van hoe makkelijk je opeens wel zorgkosten hebt. Er hoeft maar iemand niet op te letten in het verkeer en je bent het haasje. Dan maar voor 2,5 biertje per week meer premie betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:46
Tja, is ook een beetje risico inschatting. Je kunt inderdaad snel genoeg iets hebben waardoor je in 1x door je max eigen risico heen bent, het kan ook jaren goed gaan.

Aan de andere kant scheelt max eigen risico circa 20eu per maand/240eu per jaar. Als je dus enkele jaren geen zorgkosten hebt en dan ineens een jaar wel dan sta je nog steeds in de plus.

Ik heb persoonlijk al jaren het eigen risico op maximaal staan, twee jaar terug toen ik met de motor onderuit was gegaan had ik dus een jaar met flink wat zorgkosten. Plus een motor die WA verzekerd was (wederom risico inschatting/persoonlijke overweging) en gerepareerd moest worden. Snel aftikken en vergeten.

Persoonlijk inschatting en overweging dus, doe waar je je goed bij voelt :)

EDIT: wat hieronder staat is vaak waar, mensen hebben geen spaargeld om die 885eu te voldoen mocht het voorkomen. Het kan daarbij een optie zijn om maandelijks geld te reserveren door dit automatisch over te boeken naar een apart potje bij je spaarrekening, veel banken bieden opties zoals "doelsparen".

Zo ga ik dit jaar de premie in 1x betalen (scheelt weer 3%), maar doet wel "pijn" om in 1x te betalen ondanks dat het geld er wel is. Dus vanaf volgend jaar gaat er elke maand een "premiebedrag" naar een apart potje op mijn spaarrekening zodat ik de premie volgend jaar weer in 1x kan betalen.

[ Voor 28% gewijzigd door B-Real op 11-12-2017 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:34:
[...]

Dus door het op safe te spelen - ik heb genoeg voorbeelden gezien van hoe makkelijk je opeens wel zorgkosten hebt. Er hoeft maar iemand niet op te letten in het verkeer en je bent het haasje. Dan maar voor 2,5 biertje per week meer premie betalen.
Het is voor veel mensen ook een afweging qua Eigen Risico. Heb je het geld er niet voor op de bank staan, dan is het een slecht plan.
Heb je dat geld wel staan, en weet je dat je in het verleden nooit boven die 385 ER uit bent gekomen dan kan je dat makkelijk doen.

Ik had het een jaar of 5 hoog staan. En toen was ik 1x aan de beurt, dat kostte uiteindelijk 200 euro extra dat jaar. Wel 5x 288 euro (bij Anderzorg) bespaard, in plaats van mijn zorgverzekering te spekken.
Je kan je ER natuurlijk altijd weer terugschroeven aan het eind van het jaar als je langdurige zorgkosten gaat krijgen.

Het is een forse besparing, zonde om te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Voor iedereen met een goede gezondheid en een beetje spaargeld op de bank loont het enorm om maximaal eigen risico te nemen. Maar Nederlanders zijn redelijk risico avers en hebben nogal de neiging om zich te over verzekeren.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Trichoglossus schreef op maandag 11 december 2017 @ 08:17:
[...]

Verhoging van je ER is geen optie? Dat loopt aardig op qua korting.
Nee, ik heb een dubbele chronische ziekte te pakken en qua medicatie ben ik nu in januari al door mijn eigen risico heen. Dus houd ik het op 385 euro. Die korting op mijn premie kan ik dan direct terugstorten door 885 euro aan eigen risico te selecteren. Want zelfs dat maak ik in 1 maand op. Mijn nieuwe medicijnen zijn behoorlijk aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:34:
[...]

Natuurlijk ligt het aan hoeveel risico je denkt te lopen. In het meest ongunstigste geval kost het je 500 euro meer en wens ik je beterschap. Maar ga je een jaar niet over de 385 heen dan heb je 240 euro bespaart.

Je verzekert je natuurlijk niet voor zorg maar je speculeert op het feit of de rekening hoger of lager is dan 385 euro per jaar. In feite twee totaal verschillende zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet hoe eigen risico werkt, hoor... ;) Je vroeg hoe wij het bepaalden, en daar heb ik antwoord op gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Gecko123 schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:12:
[...]

Natuurlijk ligt het aan hoeveel risico je denkt te lopen. In het meest ongunstigste geval kost het je 500 euro meer en wens ik je beterschap. Maar ga je een jaar niet over de 385 heen dan heb je 240 euro bespaart.
Dat is niet waar. In het gunstigste geval heeft hij 240 euro korting. Als hij zijn gehele eigen risico gebruikt kost het geen 500 maar 500-240 (de korting) = 360euro. Het is een kleine gok maar heb je best wel snel terug verdient. Als je het eerste jaar niets hebt dan ben je de jaren erna voordeliger uit omdat je elke keer die 240euro bespaart voor 360euro extra risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
jongetje schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:30:
[...]

Dat is niet waar. In het gunstigste geval heeft hij 240 euro korting. Als hij zijn gehele eigen risico gebruikt kost het geen 500 maar 500-240 (de korting) = 360euro. Het is een kleine gok maar heb je best wel snel terug verdient. Als je het eerste jaar niets hebt dan ben je de jaren erna voordeliger uit omdat je elke keer die 240euro bespaart voor 360euro extra risico.
Je hebt helemaal gelijk. Vergeten de premiekorting er af te halen ;) . Het is inderdaad 360 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
En met "niets"...
[...]

Als je het eerste jaar niets hebt dan ben je de jaren erna voordeliger uit omdat je elke keer die 240euro bespaart voor 360euro extra risico.
..bedoel je niet over de 385 euro heen. Want als je tot 385 euro kosten maakt geeft het nog geen verschil in de eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Gecko123 schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:35:
En met "niets"...

[...]

..bedoel je niet over de 385 euro heen. Want als je tot 385 euro kosten maakt geeft het nog geen verschil in de eigen risico.
Zolang je maar niet boven het standaard ER van 385 euro komt + de korting die je krijgt van je zorgverzekering, ben je goedkoper uit.
In mijn geval ligt de grens dus op 673 euro ER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Gecko123 schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:35:
En met "niets"...

[...]

Mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Je hebt je verhaal goed doortimmerd, toch kan je het niet als DE oplossing zien denk ik. Het is moeilijk om op individuele gevallen in te gaan, maar een vriendin met 1400 netto, klinkt als " die heeft wat speelruimte" . Een vriendin van mij zit op 1000 netto, en voor haar wordt het al een ander verhaal, als je bij haar komt denk je ipv aan kronen, van hmmm mag wel een nieuwe vloerbedekking in.
Plus jouw verhaal, is feitelijk ook gespreid betalen, en nogmaals ga je van vrij gunstige situaties uit, als dat een drie tientjes per maand prima eraf kan, en dat je niet chronisch-ziek bent dus je eigen risico niet opmaakt.
Je verhaal van de tandverzekering herken ik niet, er zijn wel degelijk tandartsverzekeringen van 500, die maar 260 kosten, en alles uitbetalen. Daarnaast kan je ze per jaar afsluiten, dus als jij een kroon moet hebben (dat weet je het jaar ervoor al, omdat je een Nooddop krijgt), dan hoog je op naar de 500 verzekering en pakje je concreet 240 vd verzekering, daarna zou je kunnen besluiten om weer terug te gaan naar 250..Zelf heb ik veel kosten aan mijn r*kgebit, en ik shop ieder jaar naar een tand-verzekering.Zeker heb ik jaren gehad dat ik dik overbetaalde, maar nadat ik verzekering stopzette om die reden, kreeg ik opeens een jaar van 700. Kortom het zal elkaar redelijk uitmiddelen, of je moet zo suf zijn om voor 750 verzekerd te zijn terwijl je dat echt nooit haalt.

Joh, het komt er in feite op neer hoeveel ben jij kwijt aan je tanden, heb je een zwak gebit of niet, je betaalt het voor 80% toch wel zelf. Die vriendin van me had supermazzel, was 10 jaar niet geweest en had niks meer dan 2 gaatjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Sjah schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:42:
Plus jouw verhaal, is feitelijk ook gespreid betalen, en nogmaals ga je van vrij gunstige situaties uit, als dat een drie tientjes per maand prima eraf kan, en dat je niet chronisch-ziek bent dus je eigen risico niet opmaakt.
Het gaat er om dat je als je de verzekering hebt de 3 tientjes per maand _altijd_ betaalt. En op die manier dus per definitie iedere 2 jaar het bedrag van een kroon ophoest. Als je die 3 tientjes spaart, dan hoef je ze niet aan de verzekering te betalen. Dus zelfs iemand die geen enkele financiële ruimte heeft kan dat doen. Het kost niet meer geld, maar het staat op een andere rekening. En over een periode van 2..3..4.. jaar ben je goedkoper uit.
En wat het eigen risico betreft, de meeste mensen zijn niet chronisch ziek en zelfs als ze dat wel zijn hoeven ze nog steeds niet het hele eigen risico op te maken. Ik ben zelf chronisch ziek (Niet ernstig, wel lastig) Een specialist zie ik niet meer. Niet nodig, de diagnose is gesteld. Mijn huisarts is gratis en het gaat alleen om herhaal recepten. Maar ik kom niet aan de 385 euro. En zelfs als ik aan de 584 zou komen is het nog steeds voordeliger om mijn eigen risico te verhogen. Ik krijg immers 200 euro korting op mijn premie.
En ik schreef ook, als je echt problemen aan ziet komen dan verlaag je je eigen risico. Verwacht je geen problemen dan maak je in 2 jaar en een paar maanden winst zolang je zorgkosten beneden de 385 euro per jaar blijven. Daarna kan je niet meer stuk. Wat ieder jaar daarna wordt de winst hoger en hoger. Tot het moment komt dat je iets echt ergs krijgt en dan verlaag je het risico. dat kan je onbeperkt doen.
Je verhaal van de tandverzekering herken ik niet, er zijn wel degelijk tandartsverzekeringen van 500, die maar 260 kosten, en alles uitbetalen.
Dat is dus precies wat ik zeg. Je betaalt dus iedere 2 jaar een kroon. Nodig of niet. En zoals je zelf al zegt, je kan het vaak van te voren al aan zien komen. Ook het _niet_ krijgen van een kroon. Iets dat veel waarschijnlijker is dan het wel krijgen van een kroon. Als je in dat jaar dus die 30 tientjes/maand die je uitspaart aan een kroon opzij zet, kan je het jaar er op gewoon de kroon uit eigen zak betalen als je ook dat jaar niet verzekert. En misschien kan je het voor elkaar krijgen om 1-2 keer in de verzekering te springen en gelijk een kroon te nemen. Maar een verzekering mag je weigeren voor een aanvullende verzekering. En dat doen ze dan heel snel.
Natuurlijk is het soms mogelijk om met je tandarts een deal te maken als je aan het eind van een jaar een kroon ziet aankomen. Maar meestal is dat niet echt planbaar. Of wil jij bv als er in maart een kies afbreekt een maand of 9 met een gat in je kaak blijven rondlopen? Als je niets doet krijg je problemen met de kies die er tegenover zit. En een nooddop is bedoeld voor een aantal weken, hooguit 2 maanden. En dan laat hij los of gaat gewoon kapot. Dan mag je weer naar de tandarts enz en dat is dus ook niet gratis. En als je pech hebt zegt de verzekering: Je kan een brandend huis ook niet verzekeren. Je wist dat dit kwam dus is het niet verzekerbaar.

Verwacht je echte problemen, dus rekeningen van 1500-2000 euro, dan is dat ook te verzekeren. Maar dan wel met wachttijden van 12-24 maanden. Dus dat kan je niet plannen.
En dan is de premie nog wel hoger dan 30 euro.

Klein voorbeeld van een verzekering (De mijne die ik met redelijk wat korting zou kunnen krijgen)

Premie 38.75
Maximaal budget :1250 euro
Preventief onderhoud (controle bezoek) wordt tot 100% vergoed (Joepie, dat is max 42 euro per jaar)
Alle andere behandelingen 80% van de rekening tot de 1250 bereikt is
Voor afsluiten een verplichte controle van je gebit om grote behandelingen in het eerste jaar uit te sluiten. Dat komt er dus op neer dat je minimaal 2 jaar verzekerd moet zijn. dus totaal in ieder geval 930 euro premie moet betalen.
Krijg je in die 2 jaar 2 kronen van 500 euro, dan betalen ze 80% van 1000 = 800 euro uit. Niet echt een voordelige verzekering. Pas bij 3 kronen maak je er een klein beetje 'winst' op. Maar je kan dat dus niet plannen door de wachttijd. Bovendien is 3 kronen in 2 jaar nogal bijzonder. Tenzij het een ongeval betreft. Maar dan valt het vaak onder andere verzekeringen. Bv je inzittende verzekering van je auto of de WA verzekering van de buurman die je per ongeluk met de ladder raakte.

Bij een andere maatschappij kan ik 1500 als maximum krijgen. Maar dan is de premie 45.70 per maand. En natuurlijk ook een wachttijd. Je 2 jaarspremie is dan bijna 1100 euro.

Ik kan ook een verzekering van 6.50 krijgen. Maar die vergoed dus alleen maar 2 controle bezoeken en 2 maal 5 minuten gebit reinigen en één enkel gaatje. Dat is samen 2*21 + 2*12.40+~35 = 100 euro. Maar daar betaal je dan wel 78 euro premie voor. En dan geldt ook nog dat je 2*5 minuten gebitsreiniging moet doen. Want bij je eerste bezoek niets en bij je 2e bezoek 10 minuten telt als 1*5 minuten. en die andere 5 minuten mag je zelf betalen. Heb je niet ieder jaar een gaatje, dan ben je al goedkoper uit als je alles zelf betaalt. En als je maar een keer per jaar op controle gaat, meer is boven de 40 niet nodig, dan ben je ook goedkoper uit als je zelf betaald.

En nog wat andere info
https://www.consumentenbo...ering/tandartsverzekering

Daar staat ook een leuk stukje in over het acceptatie en weigeren van de tandartsverzekering. Is je dat ooit in je leven één enkele maal overkomen dan ben je verplicht dat bij iedere volgende verzekering te melden. Hoe graag denk je dat ze je nog verzekeren? Of als je het niet meld en het komt uit, dan ben je verzekeringsfraudeur en heb je zelfs problemen om een auto of brandverzekering af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet je ook niet verzekeren voor de tandarts als je waarschijnlijk de kosten niet er uit gaat halen. Het is gewoon een kwestie van gecalculeerd risico. Ik heb in de afgelopen tien jaar geen verzekering gehad en eigenlijk heeft mij dat alleen maar geld bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluifjes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 13:08
Hmm big problem. Heb fysiek nooit wat, altijd hoogste eigen risico en laagste kosten basisverzekering. Maar ik heb helaas wel hetzelfde zwakke gebit als m'n moeder en zo knapte er een al aangetaste kies opeens af een paar dagen geleden. Conclusie na tandartsbezoek: er moet een brug geplaatst worden begin 2018. Au au au voor m'n portemonnee. Volgende week krijg ik begroting, denk zo'n € 1.700 (niet teveel nadenken wat ik er allemaal mee kon doen...)

Gezien de medische indicatie zal geen zorgverzekering me nu zo accepteren denk ik. Kijkend naar mogelijkheden voor directe acceptatie is IZA Extra Tand 3 waarschijnlijk beste met 100% vergoeding tot € 1.000, maar kost dan wel € 480 aan verzekering.Per saldo dus € 520 vergoed, dat lijkt me maximaal.

Heeft iemand hier ervaring mee? Valt die medische acceptatie te ontlopen of iemand ander advies qua tandartsverzekering? Kan ik beter wat anders doen, want aangezien dit ook niet onder eigen risico valt, kan ik mogelijk een gedeelte terugvragen van de belastingdienst. Maar bij eerste berekening kom ik met fiscaal partner en beide fulltime werk nooit hier boven drempelbedrag.

Tips zijn zeer welkom om de financiële pijn een beetje te kunnen verzachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze Independer pagina al bekeken? "Het aantal verzekeraars dat medische selectie toepast wordt steeds minder."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Kluifjes schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:30:
Hmm big problem. Heb fysiek nooit wat, altijd hoogste eigen risico en laagste kosten basisverzekering. Maar ik heb helaas wel hetzelfde zwakke gebit als m'n moeder en zo knapte er een al aangetaste kies opeens af een paar dagen geleden. Conclusie na tandartsbezoek: er moet een brug geplaatst worden begin 2018. Au au au voor m'n portemonnee. Volgende week krijg ik begroting, denk zo'n € 1.700 (niet teveel nadenken wat ik er allemaal mee kon doen...)

Gezien de medische indicatie zal geen zorgverzekering me nu zo accepteren denk ik. Kijkend naar mogelijkheden voor directe acceptatie is IZA Extra Tand 3 waarschijnlijk beste met 100% vergoeding tot € 1.000, maar kost dan wel € 480 aan verzekering.Per saldo dus € 520 vergoed, dat lijkt me maximaal.

Heeft iemand hier ervaring mee? Valt die medische acceptatie te ontlopen of iemand ander advies qua tandartsverzekering? Kan ik beter wat anders doen, want aangezien dit ook niet onder eigen risico valt, kan ik mogelijk een gedeelte terugvragen van de belastingdienst. Maar bij eerste berekening kom ik met fiscaal partner en beide fulltime werk nooit hier boven drempelbedrag.

Tips zijn zeer welkom om de financiële pijn een beetje te kunnen verzachten...
Een brandend huis kun je niet verzekeren. Ongeacht of ze een medische acceptatie hebben, zullen ze zeggen dat dit een bestaande aandoening is en dus niet vergoed wordt. Tevens is er vaak een wachttijd voor dergelijk dure behandelingen. Je neemt dus een risico: je neemt een extreem dure verzekering, waarbij je niet zeker weet of datgene waarvoor je de verzekering neemt ook echt vergoed wordt.

Ik zit met precies hetzelfde probleem trouwens :)

Maar als je met € 1.700 niet boven de drempel komt, heb je een inkomen van meer dan € 58.000... Niet echt 'n inkomen waarbij ik zoiets zou hebben van "goh, die kan die behandeling echt niet betalen". Dat probleem heb ik wel, bij mij zijn de kosten op € 2.500 geschat, en mijn inkomen ligt lager dan € 30.000...
Sjah schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:42:
[...]
Je hebt je verhaal goed doortimmerd, toch kan je het niet als DE oplossing zien denk ik. Het is moeilijk om op individuele gevallen in te gaan, maar een vriendin met 1400 netto, klinkt als " die heeft wat speelruimte" . Een vriendin van mij zit op 1000 netto, en voor haar wordt het al een ander verhaal, als je bij haar komt denk je ipv aan kronen, van hmmm mag wel een nieuwe vloerbedekking in.
Iemand met een inkomen van € 1.000 heeft effectief vaak een even hoog inkomen als iemand met een inkomen van € 1.400. Die laatste komt nl. niet in aanmerking voor toeslagen en andere extra'tjes. En een verschil van € 300 huurtoeslag en € 80 zorgtoeslag tikt gewoon hard aan dan.

[ Voor 15% gewijzigd door Ardana op 13-12-2017 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Oeps, dubbel.

[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 13-12-2017 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluifjes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 13:08
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:40:
Deze Independer pagina al bekeken? "Het aantal verzekeraars dat medische selectie toepast wordt steeds minder."
Klopt, maar daar staat ook dat "voor de uitgebreide aanvullende tandartsverzekeringen zijn er nog wel diverse verzekeraars die willen kijken hoe je gebit er voor staat voordat zij je willen accepteren. Meestal stelt een verzekeraar je dan een aantal vragen, maar soms willen ze ook een verklaring van je tandarts hebben." Independer heeft een lijst met tandartsverzekeringen, daar staat boven € 500 vergoeding vrijwel overal medische selectie behalve bij de IZA. Ik ga daar maar eens informeren.
Ardana schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:51:
[...]

Maar als je met € 1.700 niet boven de drempel komt, heb je een inkomen van meer dan € 58.000... Niet echt 'n inkomen waarbij ik zoiets zou hebben van "goh, die kan die behandeling echt niet betalen". Dat probleem heb ik wel, bij mij zijn de kosten op € 2.500 geschat, en mijn inkomen ligt lager dan € 30.000...
Volgens mij met z'n 2'en fulltime werken dan heb je al redelijk snel dat je boven de 58k uit komt. Ik wil wel vooraf 100% zekerheid hebben dat het wordt vergoed, niet zomaar afsluiten en zien waar het schip strandt.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluifjes op 13-12-2017 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:37
Hey allemaal, ik wil graag een zorgverzekering met iig 18 fysio behandelingen, want meestal ga ik 15-20 keer per jaar. Nu komt ik bij de meeste al gelijk op €133 p/m uit en ik heb vergeleken via de independer. Vergelijkt die site alle zorgverzekeraars of alleen een selectie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Santee Meer Fysio zit in de hogere pakketten. Daar betaal je gewoon meer voor (het kost de verzekeraar tenslotte ook meer). Je kunt natuurlijk ook kijken waar het omslagpunt ligt in maandpremie en de kosten van een (half uur?) fysio. Dan zou je eventueel (een deel) zelf kunnen betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:20
@Santee als je even doorklikt dan vergelijkt die alles ja. Dus het zou best kunnen dat je daar op uit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:45
Santee schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:47:
Hey allemaal, ik wil graag een zorgverzekering met iig 18 fysio behandelingen, want meestal ga ik 15-20 keer per jaar. Nu komt ik bij de meeste al gelijk op €133 p/m uit en ik heb vergeleken via de independer. Vergelijkt die site alle zorgverzekeraars of alleen een selectie?
Met welk eigen risico en basisverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Fleximex schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:35:
[...]

Met welk eigen risico en basisverzekering?
Allebei basic, maar de aanvullende fysio is al €25 pm extra en ik heb tandarts aanvullend 1, dus dan kom je daar op uit.
Maar dan denk ik dat er niks voordeligers bestaat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:45
Santee schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:06:
[...]

Allebei basic, maar de aanvullende fysio is al €25 pm extra en ik heb tandarts aanvullend 1, dus dan kom je daar op uit.
Maar dan denk ik dat er niks voordeligers bestaat helaas.
Als je student bent kun je via Zilveren Kruis korting krijgen.
Met een eigen risico van 885 euro en de goedkoopste basisverzekering kom ik op €113,58 uit. Dat is aanvullend 3 sterren (met 27 fysio behandelingen en nog best veel andere vergoedingen) en tandarts 1 ster.

https://secure.zilverenkr...ieBerekenen/?CN=207000892

Ik heb getwijfeld om die te nemen, maar met die goedkoopste basisverzekering ben je niet vrij in je zorgkeuze en mijn twee dichtstbijzijnde ziekenhuizen hebben geen contract met Zilveren Kruis. Anders had ik 'm genomen.

[ Voor 6% gewijzigd door Fleximex op 13-12-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Fleximex schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:14:
[...]

Als je student bent kun je via Zilveren Kruis korting krijgen.
Met een eigen risico van 885 euro en de goedkoopste basisverzekering kom ik op €113,58 uit. Dat is aanvullend 3 sterren (met 27 fysio behandelingen en nog best veel andere vergoedingen) en tandarts 1 ster.

https://secure.zilverenkr...ieBerekenen/?CN=207000892

Ik heb getwijfeld om die te nemen, maar met die goedkoopste basisverzekering ben je niet vrij in je zorgkeuze en mijn twee dichtstbijzijnde ziekenhuizen hebben geen contract met Zilveren Kruis. Anders had ik 'm genomen.
Ik ben geen student meer. En verder is vol eigen risico wel een aardig risico. Zijn namelijk best wat jaren geweest afgelopen 10 jaar dat ik dat eigen risico wel kwijt was :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Santee schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:16:
Ik ben geen student meer. En verder is vol eigen risico wel een aardig risico. Zijn namelijk best wat jaren geweest afgelopen 10 jaar dat ik dat eigen risico wel kwijt was :9
Het hangt er ook van af hoeveel je over het basis eigen risico gaat. Als je het net aan op maakt, zeg 400 Euro, dan is het nog steeds handig om je eigen risico te verhogen Je krijgt immers premie korting. Vaak is het iets van 200 euro als je het risico met 500 verhoogt. Dan ga je er pas op achteruit als je meer dan 385+200 aan zorgkosten zelf moet betalen. Je echte risico is 300 euro. Het is dus _niet_ 885 euro. Want 385 zou je in ieder geval moeten betalen. En de extra korting moet je ook eerst opmaken voor het nadelig wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ardana schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:51:
Iemand met een inkomen van € 1.000 heeft effectief vaak een even hoog inkomen als iemand met een inkomen van € 1.400. Die laatste komt nl. niet in aanmerking voor toeslagen en andere extra'tjes. En een verschil van € 300 huurtoeslag en € 80 zorgtoeslag tikt gewoon hard aan dan.
Klopt, die vriendin van me heeft geen huurtoeslag en geen zorgtoeslag. Ze heeft er gruwelijk spijt van dat ze ooit van 32 uur werk naar 36 uur is gegaan om haar inzet te tonen voor het bedrijf waar ze werkte en om een vaste aanstelling te krijgen. Dat hielp niet, contract werd niet verlengd vanwege inkrimpen. Ze krijgt nu WW en geen enkele toeslag. Als ze lekker 4 dagen was blijven werken had ze meer geld over gehouden.

• Trichoglossus
Ortep schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:39:
[...]

Het hangt er ook van af hoeveel je over het basis eigen risico gaat. Als je het net aan op maakt, zeg 400 Euro, dan is het nog steeds handig om je eigen risico te verhogen Je krijgt immers premie korting. Vaak is het iets van 200 euro als je het risico met 500 verhoogt. Dan ga je er pas op achteruit als je meer dan 385+200 aan zorgkosten zelf moet betalen. Je echte risico is 300 euro. Het is dus _niet_ 885 euro. Want 385 zou je in ieder geval moeten betalen. En de extra korting moet je ook eerst opmaken voor het nadelig wordt
Anderzorg zit al op 288 euro korting per jaar. Betalen per jaar levert ook ca 30 euro op. Dan wordt het steeds makkelijker om die stap te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potverdikkie
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-09-2022
[...]

360?
Dan heb ik goed nieuws, want het is geen 360 maar "slechts" 260 extra risico:
500 - 240 = 260

Het extra risico dat je neemt door het ER te verhogen naar 885 euro, is 260 euro. *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
potverdikkie schreef op zondag 17 december 2017 @ 01:31:
Het extra risico dat je neemt door het ER te verhogen naar 885 euro, is 260 euro. *O* *O*
My bad, je hebt gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ortep schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:31:
[...]
Bovendien hoef je boven de 40-45 niet meer 2 keer per jaar naar de tandarts. Dan is één keer per jaar voldoende.
Interessant, maar waarom precies is dan 1x per jaar voldoende? :)
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referrals / affiliates voor eigen gewin!
Geen discussie over het zorgstelsel. Dat is hier offtopic en hoort in AWM.