Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 20EZEORK
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-05 09:44
In Enschede is Onvi ook leverbaar voor 45 Euro...
En kreeg als antwoord op mijn vragen:

Dank voor je interesse in Onvi. Wij bieden inderdaad reverse DNS aan. Een vast IP is bij ons al standaard. Wij verwachten eind dit jaar of begin volgend jaar ook over te gaan naar ipv6. Deze staat op de achtergrond al klaar.

Lijkt voor mij momenteel een redelijke optie, maar wacht tot Tweak er mee ophoud en kijk dan nog even wat andere Fibercrew providers leveren. Onvi lijkt ook via Fibercrew...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 11:29
20EZEORK schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:17:
Dan ben ik benieuwd naar jouw postcode, want op mijn oude postcode (7512, centrum) en nieuwe postcode (7545, Stadsveld) is er geen Onvi beschikbaar. Op beide postcodes krijg ik: De ingevoerde postcode is ongeldig of valt buiten ons huidige leveringsgebied. Vul alsjeblieft hieronder je contactgegevens in, zodat wij je op de hoogte kunnen houden wanneer wij daar kunnen leveren. Helaas, want ik zit niet zo te wachten op Odido.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:47
@BugBoy probeer eens postcode met spatie...:
I_stealth_I schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:22:
[...]
Edit: Oh er moet een spatie in de postcode zitten, anders krijg je een heel ander resultaat. |:(

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 20EZEORK
7524, Maar als ik het nu invoer werkt het ook niet, 12:15 oid nog wel.. Vreemd.
Met of zonder spatie maakt niet uit...
Toen kon ik kiezen voor 500Mbit en 1Gb...
Hopelijk een tijdelijke storing, of ze hebben net iets aangepast...

[ Voor 51% gewijzigd door 20EZEORK op 05-11-2023 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-05 14:52
Ik ben er wel uit, bij Odido ben ik duurder uit. Andere alternatieven zijn er nauwelijks, maar bovenal fors duurder.

Gek genoeg ben ik met KPN voor 2 jaar inclusief tv goedkoper uit. Persoonlijke aanbiedingen ga ik niet afwachten, vanuit Odido verwacht ik het al helemaal niet. Wil het graag nu geregeld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 01:42
20EZEORK schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:48:
Als ik jou was zou ik het even navragen en niet op de postcodecheck vertrouwen. Bij mij (7545) was het ook leverbaar, maar nu niet meer :?
Ik heb mijn bestelling een week geleden telefonisch doorgegeven. De bevestiging die ik zou krijgen heb ik nooit gezien.
Ook heb ik een vraag gesteld op https://onvi.nl/tweak-overstapweken/ , helaas ook daar geen reactie.
Als ik nu de postcodecheck doe is er niets leverbaar, maar vreemd genoeg bij de buren wel. Blijkbaar is het erg lastig om de database op orde te krijgen.
Ze zijn via whatsapp bereikbaar:
https://wa.me/31850188990

[ Voor 3% gewijzigd door gerritjan op 05-11-2023 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:02

Compizfox

Bait for wenchmarks

verbaanr schreef op zondag 5 november 2023 @ 09:58:
[...]
Hmmm, idd slordig. Maar Tweak volgens mij ook niet :(

en Odido ook niet...
Inderdaad, ja. Wel slordig voor een ISP als je het mij vraagt...
Pixelmagic schreef op zondag 5 november 2023 @ 09:43:
[...]

Huh wat ? Het gaat er toch om dat jij met een ipv6 het internet op kan ? Dat hun site dan niet bereikbaar is maakt voor de dienst niet uit ?
Dat was niet mijn punt. Ik vind het gewoon slordig dat je dat niet op orde hebt als ISP. Ik kwam er toevallig achter omdat ik hier in m'n hotel een IPv6-only verbinding heb (ja, vraag me ook niet waarom).

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-04 17:08
Compizfox schreef op zondag 5 november 2023 @ 23:08:
[...]

Inderdaad, ja. Wel slordig voor een ISP als je het mij vraagt...

[...]

Dat was niet mijn punt. Ik vind het gewoon slordig dat je dat niet op orde hebt als ISP. Ik kwam er toevallig achter omdat ik hier in m'n hotel een IPv6-only verbinding heb (ja, vraag me ook niet waarom).
Tja, je zou het van een ISP wellicht verwachten, maar het merendeel heeft het dus niet. Inclusief ons geliefde Tweak. Ook een aantal grote partijen als Odido, Youfone en Delta niet.

Het voordeel van zo'n kleine partij als Glasnet is dat de eigenaar/directeur gewoon benaderbaar is en ook regelmatig reageert op het forum. Hij gaat er na zijn vakantie eens naar kijken... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
gerritjan schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:15:
Ik heb mijn bestelling een week geleden telefonisch doorgegeven. De bevestiging die ik zou krijgen heb ik nooit gezien.
Ook heb ik een vraag gesteld op https://onvi.nl/tweak-overstapweken/ , helaas ook daar geen reactie.
Als ik nu de postcodecheck doe is er niets leverbaar, maar vreemd genoeg bij de buren wel. Blijkbaar is het erg lastig om de database op orde te krijgen.
Ze zijn via whatsapp bereikbaar: https://wa.me/31850188990
Als ze dit soort zaken al niet op orde hebben en niet reageren op vragen dan weet ik niet of ik afhankelijk wil zijn van die club voor mijn internet. Desondanks toch even gevraagd via WhatsApp of ze kunnen leveren op mijn huisadres.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-05 14:32
gerritjan schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:15:
[...]

Als ik jou was zou ik het even navragen en niet op de postcodecheck vertrouwen. Bij mij (7545) was het ook leverbaar, maar nu niet meer :?
Ze zijn via whatsapp bereikbaar:
https://wa.me/31850188990
Pas op met Onvi.. Er ging/gaat iets mis met hun postcode check waarbij @simplemouse al tussen wal en schip is beland.
simplemouse in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie..."

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Laatst online: 18-04 17:22
me_mrtn schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:03:
Ik ben er wel uit, bij Odido ben ik duurder uit. Andere alternatieven zijn er nauwelijks, maar bovenal fors duurder.

Gek genoeg ben ik met KPN voor 2 jaar inclusief tv goedkoper uit. Persoonlijke aanbiedingen ga ik niet afwachten, vanuit Odido verwacht ik het al helemaal niet. Wil het graag nu geregeld hebben.
Wanneer je nu bij Odido een jaar gaat zitten met Internet Only (als je dat nodig hebt) dan is dat goedkoper dan bij Tweak nu (buiten dat je uiteraard geen vast ip adres en usenet hebt). Ze beloven (eerst zien uiteraard) dat de 30 euro voor internet only na de 10 maanden ook blijft. Het voordeel is wel, dat je geen aansluitkosten of iets dergelijks hebt bij Odido. De eerste keer contact met ze was niet echt goed, maar de 2e keer was wel uitstekend. Hij luisterde naar wat ik wilde, hebben nog samen een berekening gemaakt met mobiel, maar die combinatie internet/mobiel kwamen we bij Odido niet goedkoper uit (met 4 abonnementen), dus dat blijft bij Vodafone. De Zyxel die ik van Odido krijg gaat bij mij de kast in en ik sluit de ONT rechtstreeks aan op mijn Unifi USG, moet geen enkel probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01 14:56

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

20EZEORK schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:48:
Ik heb de afgelopen week al diverse keren op de Onvi site gecheckt voor 7511 (met en zonder spatie) en krijg die melding steeds terug.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 20EZEORK
Ik heb de laatste weken een aantal keren gecheckt en kon toen steeds kiezen...
Tot gisteren dus, ik krijg nu ook nog steeds dezelfde foutmelding.
De postcodecheck geeft trouwens (nu?) wel vrij snel aan dat
"Het ophalen duurt langer dan verwacht, we kijken bij andere providers"
Geen idee of dat voor gisteren anders was en wat dat betekend...
In ieder geval per mail de vraag bij onvi gesteld of ze nu wel of niet kunnen leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Laatst online: 02-05 14:52
pendragon1 schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:45:
[...]

Wanneer je nu bij Odido een jaar gaat zitten met Internet Only (als je dat nodig hebt) dan is dat goedkoper dan bij Tweak nu (buiten dat je uiteraard geen vast ip adres en usenet hebt). Ze beloven (eerst zien uiteraard) dat de 30 euro voor internet only na de 10 maanden ook blijft. Het voordeel is wel, dat je geen aansluitkosten of iets dergelijks hebt bij Odido. De eerste keer contact met ze was niet echt goed, maar de 2e keer was wel uitstekend. Hij luisterde naar wat ik wilde, hebben nog samen een berekening gemaakt met mobiel, maar die combinatie internet/mobiel kwamen we bij Odido niet goedkoper uit (met 4 abonnementen), dus dat blijft bij Vodafone. De Zyxel die ik van Odido krijg gaat bij mij de kast in en ik sluit de ONT rechtstreeks aan op mijn Unifi USG, moet geen enkel probleem zijn.
Ik heb er absoluut niets aan het feit dat een klantenservicemedewerker aangeeft dat de €30,- blijft staan. Ik heb niet alleen internet, maar ook TV op dit moment. Als ESPN toch apart afgesloten kon worden, was het verhaal veel simpeler geworden. Daarnaast heb ik nu ook geen aansluitkosten bij KPN en is mijn usenetgebruik nihil meer.

Onder aan de streep ben ik bij KPN €80,- goedkoper uit het eerste jaar bij de genoemde Odido actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
20EZEORK schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:17:
Ik kreeg dit als reactie op de vraag waarom eerst Onvi wel beschikbaar was en nu niet meer:
Goedemiddag, er was inderdaad wat verwarring hierover ontstaan omdat FiberCrew alle postcodes had vrij gegeven voor een bestelling terwijl dit niet mogelijk is. Inmiddels is dit aangepast, als u via de postcode check geen bestelling kunt plaatsen dan is het helaas niet leverbaar op dit adres. Wellicht dat dit in toekomst nog wel gaat gebeuren maar of dit zo is en wanneer dat dan mogelijk is dat weten wij ook nog niet.
Het lijkt er dus op dat Onvi in Enschede op mijn postcode dus niet beschikbaar is. Mocht je een bestelling gedaan hebben, dan zou ik de postcode nogmaals controleren. Als die er nu niet meer bij staat, dan is het wellicht toch niet mogelijk en zal dat wellicht de reden zijn waarom je niets meer hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 20EZEORK
Deze melding kreeg ik net ook.
Helaas nog geen onvi dus.
Weinig andere opties hier, eventueel misschien odido zakelijk voor een jaar, maar eigenlijk liever geen odido...
Wie weet komen er tzt meer betaalbare opties beschikbaar.
Ik wacht in ieder geval tot tweak de stekker er uit trekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-04 10:04

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik kan hier (Enschede, 7521) wel kiezen voor Onvi. Hopelijk betekent dat dan dat ook Freedom op mijn adres gaat leveren tegen een normale prijs.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Aaargh! schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:31:
Ik kan hier (Enschede, 7521) wel kiezen voor Onvi. Hopelijk betekent dat dan dat ook Freedom op mijn adres gaat leveren tegen een normale prijs.
Ik heb de Hengelosestraat 281 (7521 AD) geprobeerd, maar die doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

BugBoy schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:35:
[...]

Ik heb de Hengelosestraat 28 (7521 AD) geprobeerd, maar die doet het niet.
Volgens Apple Maps is de postcode van dat adres 7514. Probeer eens een adres op twek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Aaargh! schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:50:
Volgens Apple Maps is de postcode van dat adres 7514. Probeer eens een adres op twek.
Er was een cijfer weggevallen. Ik had Hengelosestraat 281 geprobeerd en daar is geen Onvi beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

BugBoy schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:58:
[...]

Er was een cijfer weggevallen. Ik had Hengelosestraat 281 geprobeerd en daar is geen Onvi beschikbaar.
Hengelosestraat hoort ook niet echt meer bij Twek. Ik weet niet of daar ook de hele boel tegelijkertijd met twek verglaasd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 09:46

Step

step@tweakers.net#

Zojuist nog gebeld door een vrouwelijke medewerkster van Odido (althans dat zei ze, ze belde wel met een 06-nummer). Ze had mijn gegevens van Tweak gekregen en belde voor een deal, maar ze wist mijn postcode niet. Ze hing daarna ook gelijk op toen ik vroeg of een gedeelte van mijn postcode juist was. Ik wilde het wel zelf verifiëren dat geen malafide partij mijn gegevens had. :)

Hopelijk gaat het Cambrium netwerk snel over naar een andere partij waardoor Freedom of Onvi hier kan leveren.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:42
Step schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:11:
Hopelijk gaat het Cambrium netwerk snel over naar een andere partij waardoor Freedom of Onvi hier kan leveren.
Jouw opmerking begrijp ik niet helemaal?
https://www.computable.nl...bieder-cambrium-over.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hij bedoelt het Coanet. Het actieve deel van Cambrium dat wellicht wordt overgenomen door een andere operator. Odido heeft er geen belang bij namelijk (die hebben hun eigen apparatuur al)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:16
Ja, Odido heeft heel Cambrium overgenomen. Maar naar het schijnt is Fiber Operator bezig de COAnet hardware op zijn beurt weer over te nemen van Odido.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-05 19:42

Eren

Boss of this gym

Ben maar overgestapt naar Odido. Alles is duur hier. Heb 10 maanden lang 25 Euro en daarna 40 met korting van telefoon abonnementen. Ik ga de vaste IP wel missen, maar goed keuzes zijn zo klein geworden tenzij je veel geld opzij legt.

4HEad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-04 10:38
Antwoord van Tweak op de vraag of ze al een einddatum weten:
Tweak heeft besloten om klanten niet automatische over te zetten naar het klantenbestand van Odido. Dit betekend dat klanten zelf de vrijheid krijgen om in de aankomende tijd te gaan inventariseren naar welke provider ze willen migreren. Hierbij dient u zelf een aanvraag te maken bij een provider om te migratie vanuit Tweak compleet te maken. Wij raden aan om in Q1 weg te migreren naar een andere provider. De specifieke einddatum van Tweak krijgt u nog via de mail te horen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 00:56

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Freak_NL schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:42:

[...]
Spellen ze daar zo beroerd of tikte je het over? :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-02 23:43
Speedy-Andre schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:54:
[...]

Wat leuk dat ze niet hebben besloten hun klantenbestand over te zetten, dat lijkt me juridisch ook helemaal niet mogelijk. In Q1 account naar een andere provider migreren... dan de tijd tot 01/04/24? Waarom is het voor Tweak zo moeilijk een einddatum te noemen?

De Odido spamcall is weer begonnen zie ik, tijdje geen pogingen meer waargenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Dus als je geen actie onderneemt heb je 1-4-24 'plots'' geen internet meer?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 00:56

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tweak klanten bedienen wordt pas lastig als je geen netwerk meer hebt, dat is blijkbaar nog niet verkocht.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freak_NL
Speedy-Andre schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:54:
[...]

Letterlijke kopie; enkel de nadruk is door mij toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Step schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:11:
Zojuist nog gebeld door een vrouwelijke medewerkster van Odido (althans dat zei ze, ze belde wel met een 06-nummer). Ze had mijn gegevens van Tweak gekregen en belde voor een deal, maar ze wist mijn postcode niet. Ze hing daarna ook gelijk op toen ik vroeg of een gedeelte van mijn postcode juist was. Ik wilde het wel zelf verifiëren dat geen malafide partij mijn gegevens had. :)

Hier ben ik ook door gebeld, ze kwam met een "aanbieding" van 50 euro per maand voor 1000mbit, terwijl ze per mail al een andere aanbieding gedaan hadden die een stuk beter waren. Gaar verhaal, bij mij vroeg ze ook naar mijn postcode en huisnummer ter verificatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-04 19:07
Ik zit ook bij Tweak en moet helaas ook overstappen. Ik had eerst Odido op het oog omdat wij ook mobiel telefonie hebben. Ik wilde wel graag de Fritzbox houden. Dat was helaas niet mogelijk en ik kreeg daarvoor een Zyxel modem. Ik vind de fritzbox wel fijn aangezien je alles zelf kan regelen en inzien. Daarom geen Odido.

SNLR levert frtizbox of een Huawei modem. Op hun site kan ik niet vinden welke merk of wat voor model die Huawei is. Gebeld met hun, maar hun gaven aan dat dat verschilt.

Zijn er mensen die mij een idee kunnen geven over het model wat eventueel geleverd kan worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Gumball schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:01:
[...]

Hier ben ik ook door gebeld, ze kwam met een "aanbieding" van 50 euro per maand voor 1000mbit, terwijl ze per mail al een andere aanbieding gedaan hadden die een stuk beter waren. Gaar verhaal, bij mij vroeg ze ook naar mijn postcode en huisnummer ter verificatie...
Hier vanmiddag ook gebeld. De verkoper wist te melden dat ze precies hetzelde product aanboden als Tweak. Of ze dan ook een vast IP en IPv6 aanboden. Nee, dat dan weer niet.

Maar gemeld dat ik ga overstappen op een andere provider, hij zou het noteren. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@Eric_1993 mogelijk een Huawei EG8247Q
Zie Trined topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:24
Over de gevallen die zomaar gebeld worden "door Odido": je zou haast denken dat een call center de administratie van Tweak in handen heeft gekregen.
Het klinkt allemaal erg als mijn studentenbaantje van vroeger: mensen koud bellen "namens" provider X om vervolgens telefonisch een order te ontfutselen en zelf bij die provider in te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-05 23:41
Dat 06 nummer is wel van hun. Staat ook op hun website.

Formeel mogen ze ook niet bellen, je bent geen klant van hun. Tweak zelf mag wel bellen, mits je daar niet voor hebt afgemeld.

Dat Tweak eigendom is van Odido maakt niet uit, anders zou unilever heel Nederland mogen bellen, omdat iedereen wel eens iets van hun koopt.

[ Voor 12% gewijzigd door pvcholten op 07-11-2023 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

* Raven is sinds vandaag bij KPN
Nu maar wachten op het terugstuurpakket voor de al jaren niet meer ondersteunde router :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@stormfly @mbovenka @Sep

ik denk dat een ieder doelt op deze bron
https://community.freedom...ijnen-via-cambrium/4094/2

en dan gaat het om de derde reactie, wat tijdens het schrijven dan ook de laatste reactie is.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 13:01

nelizmastr

Goed wies kapot

RobbyTown schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:14:
Dus als je geen actie onderneemt heb je 1-4-24 'plots'' geen internet meer?
Klopt. Niet overstappen betekent einde internet t.z.t.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heb vorige week wederon de mail gehad om naar Odi*do te gaan.
heb hier op gereageerd, en kreeg gelukkig toch wel te horen dat ik vrij was om ook naar een andere provider te gaan. nu ook totaal 4 keer gebeld.
maar wordt wel een beetje moe van dat gespam via mail en telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-05 19:13

[...]
Ik werd vandaag ook gebeld door Odido.. Even gevraagd hoe het zat met de definitieve einddatum van Tweak. "1 januari 2024.." :X 8)7

Ik ga in Q1 verhuizen en dat is voor mij een mooi moment om over te stappen, zit er dan niet op te wachten om voor een maand internet af te sluiten op adres 1 en een maand daarna op adres 2.. Een maand zonder internet te zitten is ook niet ideaal. Als het inderdaad eind Q1 is dan komt het voor mij wel "goed" uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pvcholten schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:40:
Dat 06 nummer is wel van hun. Staat ook op hun website.

Formeel mogen ze ook niet bellen, je bent geen klant van hun. Tweak zelf mag wel bellen, mits je daar niet voor hebt afgemeld.

Dat Tweak eigendom is van Odido maakt niet uit, anders zou unilever heel Nederland mogen bellen, omdat iedereen wel eens iets van hun koopt.
Odido is 100% eigenaar van Tweak geworden en heeft daarmee alle rechten en plichten van Tweak overgenomen. Dus ze mogen Tweak klanten gewoon bellen voor zover ik kan achterhalen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zat net ff op de site te kijken.
maar als ik pas is 2025 de beslissing maak wat gebeurd er dan?

ja ja ik weet het :) >:)
maar echt duidelijk word het niet.
geef gewoon een datum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VIhaTBASpC6FP4gbZC0o9G071nA=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Napce22T6vBD6I4wnjKrJ34N.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 6% gewijzigd door Mr-D. op 07-11-2023 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
nelizmastr schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:22:
[...]

Klopt. Niet overstappen betekent einde internet t.z.t.
Dan morgen ze Tweak website aanpassen zie screenshot Mr D :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 13:01

nelizmastr

Goed wies kapot

RobbyTown schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:01:
[...]

Dan morgen ze Tweak website aanpassen zie screenshot Mr D :p
Tot voor kort was het einde dienstverlening, we zullen zien wat er gebeurt :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 10:54

Chakotay

Lick here to continue

Raven schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:45:
* Raven is sinds vandaag bij KPN
Nu maar wachten op het terugstuurpakket voor de al jaren niet meer ondersteunde router :P
Ik heb nog een Amino 110 liggen ergens... Zouden ze die ook terug willen? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerritjan
Chakotay schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:53:
[...]
Als je er ooit borg voor hebt betaald is het de moeite waard om 'm terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 10:54

Chakotay

Lick here to continue

gerritjan schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:24:
[...]

Als je er ooit borg voor hebt betaald is het de moeite waard om 'm terug te sturen.
Ik weet niet 100% zeker of het ding van Tweak of XMSnet was... Gooi het wel in de doos in ieder geval, ze hebben daar vast een mooiere e-waste bak dan ik hier thuis.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:02
Mr-D. schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:25:
heb vorige week wederon de mail gehad om naar Odi*do te gaan.
heb hier op gereageerd, en kreeg gelukkig toch wel te horen dat ik vrij was om ook naar een andere provider te gaan. nu ook totaal 4 keer gebeld.
maar wordt wel een beetje moe van dat gespam via mail en telefoon
Verhuizen naar de wolden niks geen spam van odido (alleen nog maar de mail van tweak gehad)
(overstappen is hier ook een beetje lastig maar goed)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Chakotay schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:53:
[...]

* Raven doet specs bekijken
Wow :o

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 08:06

mickjuh

Good news everyone!

[...]
Het enige waar ik mee zit is het volgende. Mijn contract loopt nog tot juni 2024. Stel dat ik besluit om in december over te stappen naar KPN. Ga ik dan het bedrag dat ik teveel heb betaald automatisch terugkrijgen? Of gaat Odido het dan gooien op; “je bent zelf vertrokken, dat half jaar wat je teveel hebt betaald krijg je niet terug.”

Met andere woorden, moet ik het zwart op wit doorgeven dat ik niet op hun aanbieding in ga en het teveel betaalde geld graag tegemoet zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 04-05 18:14

_Arthur

blub

*verkeerde topic*

[ Voor 84% gewijzigd door _Arthur op 08-11-2023 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Laatst online: 01-05 23:11

Dennisb1

VCDS 058

mickjuh schreef op woensdag 8 november 2023 @ 07:52:
[...]

Het enige waar ik mee zit is het volgende. Mijn contract loopt nog tot juni 2024. Stel dat ik besluit om in december over te stappen naar KPN. Ga ik dan het bedrag dat ik teveel heb betaald automatisch terugkrijgen? Of gaat Odido het dan gooien op; “je bent zelf vertrokken, dat half jaar wat je teveel hebt betaald krijg je niet terug.”

Met andere woorden, moet ik het zwart op wit doorgeven dat ik niet op hun aanbieding in ga en het teveel betaalde geld graag tegemoet zie?
Dit geld krijg je gewoon terug, er is echter 1 maar.
Het wordt naar rato terug gezet naar de normale maand prijs. Oftewel als je na 11 maanden weg gaat krijg je die 12e maand niet meer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 21:25

Smurf

Detri

Dennisb1 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:05:
[...]

Dit geld krijg je gewoon terug, er is echter 1 maar.
Het wordt naar rato terug gezet naar de normale maand prijs. Oftewel als je na 11 maanden weg gaat krijg je die 12e maand niet meer terug.
Dat is gelukkig niet (meer) zo. Dit heeft @remco_k een stukje terug in dit topic uitgezocht met een 3-tal SD medewerkers bij Tweak: remco_k in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

Zelf ook laatst nog gebeld door Odido. Grappige discussie met de medewerker over wat een "vast ip" zou zijn. Zij had daar toch een andere mening over dan ik. Had ruim voor dat gesprek al besloten om naar Glasnet te gaan (moet alleen de opleverdatum nog kortsluiten met ze), dus Odido was sowieso al geen optie meer, maar als ze om uitleg vragen ben ik nooit te beroerd om dit nog even toe te lichten. :)

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-05 14:32
Ook hier gebeld.

Aangegeven dat ik het geen stijl vind hoe ze met (oude) trouwe Tweak klanten om gaan en dat ze geen gelijkwaardig product leveren.
Dat laatste was ze het niet mee eens. Prima, fijne dag verder en succes ermee.

Als het goed is ben ik nu van de lijst.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 17:39
Ook zojuist gebeld. Zag in de display dat het een nummer van T-mobile was, maar de dame identificeerde zich meteen als van Odido en refereerde naar de recentelijk verzonden email mbv. Tweak naar Odido. Ik zei meteen dat ik bewust ben van de situatie en me aan het oriënteren ben voor alternatieve opties. Dame zei dat ze het bij mijn naam zou noteren en wenste me een fijne dag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Csotranme schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:36:
Ook hier gebeld.

Aangegeven dat ik het geen stijl vind hoe ze met (oude) trouwe Tweak klanten om gaan en dat ze geen gelijkwaardig product leveren.
Dat laatste was ze het niet mee eens. Prima, fijne dag verder en succes ermee.

Als het goed is ben ik nu van de lijst.
Tsja, die callcentermedewerkers zullen altijd blijven beweren dat het product gelijkwaardig is, want dat moeten ze van hun bazen.

'Wij' weten wel dat het objectief gesproken absoluut ongelijkwaardig is:
* Geen vast IP
* Geen IPv6

Al zal natuurlijk een ieder voor zich moeten bepalen of deze punten van belang zijn.

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Net ook gebeld, maar geen caller ID dus niet opgenomen. Gegoogled, kwam gelijk Odido naar boven. Ik lag ziek in bed dus zag het later pas. Maar ze laten dus niet even een voicemail achter ofzo. M'n hoela dat ik die terug ga bellen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:00
SmurfLink schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:35:
Net ook gebeld, maar geen caller ID dus niet opgenomen. Gegoogled, kwam gelijk Odido naar boven. Ik lag ziek in bed dus zag het later pas. Maar ze laten dus niet even een voicemail achter ofzo. M'n hoela dat ik die terug ga bellen.
Waar vragen ze dat dan? Iemand belt jou om jou te willen spreken, jij kiest er voor niet op te nemen en zij kiezen er voor geen voicemail achter te laten. Als ik de beller was zou ik het gewoon later nog eens proberen en anders houdt het op. Geen probleem toch :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-05 22:26
Ik heb vorige week een abonnement bij Solcon aangevraagd. Had gehoopt dat er nog wat nieuwe aanbiedingen/opties in mijn regio (8935) zouden verschijnen, maar Odido en KPN lijken de enige betaalbare opties in dit gebied. Dan liever een dienst afnemen via een kleinere partij, en volgens eerdere berichten in dit topic zou de routing ook nog wat snelheidsvoordelen moeten brengen tov KPN. Hopelijk verandert er het komende jaar nog het één en ander en kan ik tegen die tijd weer wat voordeliger aan de gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Laatst online: 01-05 23:11

Dennisb1

VCDS 058

dsibma schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:00:
Ik heb vorige week een abonnement bij Solcon aangevraagd. Had gehoopt dat er nog wat nieuwe aanbiedingen/opties in mijn regio (8935) zouden verschijnen, maar Odido en KPN lijken de enige betaalbare opties in dit gebied. Dan liever een dienst afnemen via een kleinere partij, en volgens eerdere berichten in dit topic zou de routing ook nog wat snelheidsvoordelen moeten brengen tov KPN. Hopelijk verandert er het komende jaar nog het één en ander en kan ik tegen die tijd weer wat voordeliger aan de gigabit.
Daar heb ik ook naar gekeken voor die regio maar vind solcon nogal aan de prijs.
Ik wacht wel even want men lijkt te vergeten dat tweak nog bestaat (voorlopig) en tegen die tijd je echt wel 1-3 maanden nog krijgt als je de datum weet om over te stappen.

Tegen die tijd hopelijk alternatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-05 22:26
Dennisb1 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:07:
[...]

Daar heb ik ook naar gekeken voor die regio maar vind solcon nogal aan de prijs.
Ik wacht wel even want men lijkt te vergeten dat tweak nog bestaat (voorlopig) en tegen die tijd je echt wel 1-3 maanden nog krijgt als je de datum weet om over te stappen.

Tegen die tijd hopelijk alternatieven.
Het scheelt een paar euro met KPN, en ongeveer een tientje per maand in vergelijking met Tweak. Heb inmiddels al een paar maanden afgewacht en wilde de boel maar vast geregeld hebben, anders wordt ik toch een beetje zenuwachtig in Q1 vrees ik. Volgend jaar maar weer eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:05
Helaas ook maar de overstap gemaakt naar KPN Internet Only. Heb een AON verbinding en heb hier alleen KPN (WBA) als mogelijkheid. En Odido/Cambrium uiteraard. (Leeuwarden)

Hoop dat er later meer mogelijk is, de WBA prijzen zijn absurd duur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-05 16:32

Realtec

Less is more

Falcon93 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:27:
Helaas ook maar de overstap gemaakt naar KPN Internet Only. Heb een AON verbinding en heb hier alleen KPN (WBA) als mogelijkheid. En Odido/Cambrium uiteraard. (Leeuwarden)

Hoop dat er later meer mogelijk is, de WBA prijzen zijn absurd duur.
Er zitten meer in hetzelfde schuitje. Ik wacht nog even af op de overname van cambrium netwerk door Fiber optics of uitbreiding Fiber crew waar ook Freedom over geleverd kan worden., voorlopig hoeven we nog niet weg bij tweak want begin 2024 kan ook maart zijn. Tweak zegt zelf ook nog dat je verbinding blijft werken zolang je nog geen keuze gemaakt hebt..

[ Voor 7% gewijzigd door Realtec op 09-11-2023 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freak_NL
Net gebeld door Odido/Odildo. Ze hebben nu toch een vaag verhaal opgezet!

De dame vertelde dat je het eerste jaar tien maanden korting krijgt (OK, dat wisten we), en daarna, belt Odido elk jaar weer om je weer tien maanden korting te geven. Zo kunnen ze voorkomen dat de vaste laten doorberekend worden aan vaste klanten… bla, bla, bla…

Ze bleef zoiets vaags herhalen toen ik (tegen beter weten in) vroeg waarom ze dan niet gewoon een vast laag maandbedrag hanteren, en dat ik niet zit te wachten op een jaarlijkse revisie van mijn contract om de 'beloofde' korting te krijgen.

Ik snap dat de doorlooptijd van medewerkers bij zo'n callcenter hoog moet zijn, want dit is gewoon zieldodend werk.

[ Voor 0% gewijzigd door Freak_NL op 09-11-2023 10:25 . Reden: typfout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobV
  • Laatst online: 04-05 11:32
Dat is op zich te verklaren: een revisie zorgt ervoor dat je er weer een jaar aan vast zit, bij een vast laag tarief kun je na een jaar opzeggen wanneer je wil.

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 17:00

simplemouse

*.*.*.*

@Freak_NL

Zo iets heb ik ook al eens gehoord.
Na 10 maanden kan je weer verlengen, en dan schijn je al bestaande klant weer gebruik kunnen maken van de actie van dat moment.

Is er geen actie is er geen korting, dit is dus geen vast gegeven en je moet dit echt zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak_NL
simplemouse schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:10:
@Freak_NL

Is er geen actie is er geen korting, dit is dus geen vast gegeven en je moet dit echt zelf doen.
Zij beweerde dat je gebeld zal worden jaarlijks. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit daadwerkelijk doen, maar bij dit soort callcentertypes twijfel ik er niet aan dat ze dingen beloven die ze niet waar gaan maken. Het enige wat ik niet weet is of ze dat doen uit onkunde of uit kwaadwillendheid om de targets te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trbs
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-05 17:17
Freak_NL schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:04:
Net gebeld door Odido/Odildo. Ze hebben nu toch een vaag verhaal opgezet!

De dame vertelde dat je het eerste jaar tien maanden korting krijgt (OK, dat wisten we), en daarna, belt Odido elk jaar weer om je weer tien maanden korting te geven. Zo kunnen ze voorkomen dat de vaste laten doorberekend worden aan vaste klanten… bla, bla, bla…

Ze bleef zoiets vaags herhalen toen ik (tegen beter weten in) vroeg waarom ze dan niet gewoon een vast laag maandbedrag hanteren, en dat ik niet zit te wachten op een jaarlijkse revisie van mijn contract om de 'beloofde' korting te krijgen.

Ik snap dat de doorlooptijd van medewerkers bij zo'n callcenter hoog moet zijn, want dit is gewoon zieldodend werk.
Zo'n verhaal kreeg ik ook.

Al wist mevrouw wel desgevraagd te vertellen dat Odido per 1-1-2024 de overname compleet heeft afgerond en dan ook per direct de stekker uit alle verbindingen zal trekken.

Geen idee of callcenter medewerker zich realiseerde wat ze daarmee zei, toen ik daar naar vroeg was het antwoord: "nee, hoor per 1 jan is de overname afgerond en zal Odido stoppen met leveren als je niet bent overgestapt."

Raar verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-02 23:43
trbs schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:42:
[...]

Zo'n verhaal kreeg ik ook.

Al wist mevrouw wel desgevraagd te vertellen dat Odido per 1-1-2024 de overname compleet heeft afgerond en dan ook per direct de stekker uit alle verbindingen zal trekken.

Geen idee of callcenter medewerker zich realiseerde wat ze daarmee zei, toen ik daar naar vroeg was het antwoord: "nee, hoor per 1 jan is de overname afgerond en zal Odido stoppen met leveren als je niet bent overgestapt."

Raar verhaal
Dit kwam gisteren van de Tweak Whatsapp(mijn vooruitbetaalde jaar eindigt op 14/02/24:

"Bedankt voor uw bericht. De specifieke einddatum van Tweak is nog niet bekend en zal nog gecommuniceerd worden. Ik zou u aanraden om een overstapservice aan te vragen met 14-02-2023 als wensdatum. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:26
Ook bij mijn moeder (80+) hebben ze van odido gebeld of ze geen mail had ontvangen ??
die hebben ze bij tweak zelf de nek omgedraait ... sukkels , nou bellen ze binnenkort terug en dan mag ik het wordt voeren , krijgen ze de wind van voren , en mijn moeder zit al helemaal niet op veranderingen te wachten zoals andere tv zenders en weer andere provider die weer andere kastjes komt installeren .. v
de vorige keer ging het ook al zoo moeizaam en slecht ..
bij mij hebben ze nog niet gebeld .

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
Freak_NL schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:16:
[...]

Zij beweerde dat je gebeld zal worden jaarlijks. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit daadwerkelijk doen, maar bij dit soort callcentertypes twijfel ik er niet aan dat ze dingen beloven die ze niet waar gaan maken. Het enige wat ik niet weet is of ze dat doen uit onkunde of uit kwaadwillendheid om de targets te halen.
Ik geloof er eerlijk gezegd ook helemaal niets van. Odido heeft ook financiers en aandeelhouders die graag een bepaald rendement zien op hun investeringen/leningen. Als je gratis TV gaat weggeven en 50% korting op het internetabonnement geeft dan wordt dat lastig. Welkomstkortingen etc. horen bij de groeistrategie en zijn in zekere zin een investering in de groei van het klantenbestand. Maar dat kun je niet jaar op jaar volhouden. Ik zie ze ook niet als prijsvechter in de markt staan. Wellicht goedkoper dan kabelmonopolist Ziggo of KPN, maar niet direct als prijsvechter.In ieder geval lees ik dat niet terug in de campagne (dat gaat meer over anders zijn en innovatief). Dus ik zou wat iemand in een call center roept op dit vlak met een korrel zout nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gisteren overgegaan naar een nieuwe "Mail Hoster", Vandaag aangemeld bij Onvi (Internet/TV/Bellen).
Ik ga niet afwachten of nu wel of niet de stekker eruit op 01-01-2023 een feit is. Jammer dat ik moest overstappen, maar dat zal in de toekomst nog wel vaker gebeuren.

Nu nog even naar een eenvoudige Usenet provider kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:49
Hmm ik vind vaag hoe Tweak het tarief hanteerd, jaar vooruit betalen kom je ongeveer uit op 34 euro.
Zij beeindigen en stoppen ermee, als je na andere provider gaat dan Odido, hanteren ze prijs van 44 euro.
Dus omdat zij 1 zijdig hun contract stoppen, moeten wij het hogere tarief hanteren, kan dat zomaar? Enkel als je overstapt na Odido krijg je coulante berekening van jaarkosten.

Ik vind dit maar een vage manier.

Momenteel zijn alle abbo's ook nog eens best duur, tweak was leuk, omdat nieuwsgroepen erbij zat en voor redelijke prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
Fordius schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:50:
Hmm ik vind vaag hoe Tweak het tarief hanteerd, jaar vooruit betalen kom je ongeveer uit op 34 euro.
Zij beeindigen en stoppen ermee, als je na andere provider gaat dan Odido, hanteren ze prijs van 44 euro.
Dus omdat zij 1 zijdig hun contract stoppen, moeten wij het hogere tarief hanteren, kan dat zomaar? Enkel als je overstapt na Odido krijg je coulante berekening van jaarkosten.

Momenteel zijn alle abbo's ook nog eens best duur, tweak was leuk, omdat nieuwsgroepen erbij zat en voor redelijke prijsje.
Ik denk ook dat dat juridisch lastig ligt. Maar volgens mij alleen voor de groep die een jaarcontract is aangegaan en nog in het eerste jaar zit. Daarna kan het contract wederzijds maandelijks worden opgezegd. De nieuwelingen (<12 maanden) hebben m.i. dus een betere juridische positie. Wat de overnemende partij Odido doet met de Tweak jaarklanten is natuurlijk aan hen. Daar kun je geen rechten aan ontlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
verbaanr schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:54:
[...]

Ik denk ook dat dat juridisch lastig ligt. Maar volgens mij alleen voor de groep die een jaarcontract is aangegaan en nog in het eerste jaar zit. Daarna kan het contract wederzijds maandelijks worden opgezegd. De nieuwelingen (<12 maanden) hebben m.i. dus een betere juridische positie. Wat de overnemende partij Odido doet met de Tweak jaarklanten is natuurlijk aan hen. Daar kun je geen rechten aan ontlenen.
Dat bedoel ik, ik zit in 1e jaar.
Lijkt me van zotte dat zij contract opzeggen en jij mag de maximale betalen.

Als andersom was zou ik ook niet dat jaar vooruit betalen voordeel prijs mogen hanteren.
Vind maar vreemde gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trbs
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-05 17:17
Fordius schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:50:

Nou het lijkt mij dat dat ook helemaal niet mag :-)

Lijkt me redelijk onrechtmatig als Tweak/Odi**o je de jaarkorting laat "terugbetalen" nadat ze verplichten weg te migreren.

(Wil natuurlijk niet zeggen dat Odi**o dat graag wil proberen )

[ Voor 3% gewijzigd door trbs op 09-11-2023 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
Ik was nog niet aangesloten en heb eieren voor mijn geld gekozen. E-fiber heeft al wel de aansluiting bij de voordeur gebracht, maar hij is nog niet binnen. Ik zag het lijk al drijven (of mijzelf tussen wal en schip terecht komen). Tweak gaat die aansluiting niet meer uitvoeren en in wiens opdracht moet E-Fiber dat dan alsnog doen. Voor je het weet zit je in een soort bezemklasje en kan je nog langer wachten op je aansluiting. Ik wacht nu al >13 maanden en heb gehoord dat het anders nog wel eens 12 maanden kon gaan duren...

Dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en me aangemeld bij Glasnet (ook omdat ik het tot in de eeuwigheid doorlopende kortingen verhaal niet geloof). Van Tweak of Odido had ik geen mail ontvangen. Maar nadat ik mij gemeld had bij Tweak wel snelle reply's op mijn mails.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mbovenka
Hans_18T schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:49:
Nu nog even naar een eenvoudige Usenet provider kijken.
Deze werd laatst hier genoemd: https://usenetdeal.com Opgezet door een paar ex-Tweak-medewerkers naar het schijnt. Verder geen ervaring mee, maar €3,39 per maand voor volle snelheid is een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
mbovenka schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:13:
[...]

Deze werd laatst hier genoemd: https://usenetdeal.com Opgezet door een paar ex-Tweak-medewerkers naar het schijnt. Verder geen ervaring mee, maar €3,39 per maand voor volle snelheid is een koopje.
https://www.sunnyusenet.com/nl/landing/speciaal-promo kost 2,46 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
verbaanr schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:47:
Ik geloof er eerlijk gezegd ook helemaal niets van. Odido heeft ook financiers en aandeelhouders die graag een bepaald rendement zien op hun investeringen/leningen. Als je gratis TV gaat weggeven en 50% korting op het internetabonnement geeft dan wordt dat lastig.
Ik geloof er ook niet zoveel van (vooral door dat gedoe van ieder jaar gebeld worden), maar ze hebben tot 1 januari vorig jaar natuurlijk wel de €50 deal voor onbeperkt mobiel bellen en data & hoogst leverbare vast internet gehad. Dat kwam ook op €25 per maand uit voor gigabit. Dus het kon (tot dan toe) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
Ik zou er niet vanuit gaan dat die aanbieding nog geldig is... Op hun website staat hij niet meer, en op die pagina staan ook geen links terug; hij zweeft in het niets. De aanbieding die ze nu hebben is €4,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
mbovenka schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:19:
[...]

Ik geloof er ook niet zoveel van (vooral door dat gedoe van ieder jaar gebeld worden), maar ze hebben tot 1 januari vorig jaar natuurlijk wel de €50 deal voor onbeperkt mobiel bellen en data & hoogst leverbare vast internet gehad. Dat kwam ook op €25 per maand uit voor gigabit. Dus het kon (tot dan toe) wel.
Ik heb geen inzicht in de kostenstructuur van een internetprovider. Maar ik vermoed dat het grotendeels vaste kosten zijn (netwerk, hardware investeringen, personele organisatie) en dat de zogenoemde marginale kosten van internetverkeer (een pakketje data) nagenoeg nul zijn. Dan is het (tijdelijk) weggeven van meer snelheid op zich niet zo'n probleem. Als de vaste kosten maar gedekt worden. De waardering (in kapitaal) van Odido zal sterk afhangen van het aantal abonnees. Maar daar staat wel tegenover dat er op termijn een (behoorlijk) rendement gemaakt moet worden. Anders beginnen financiers te klagen, krijg je reorganisaties, verkopen ze tafelzilver, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
verbaanr schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:30:
[...]

Ik heb geen inzicht in de kostenstructuur van een internetprovider. Maar ik vermoed dat het grotendeels vaste kosten zijn (netwerk, hardware investeringen, personele organisatie) en dat de zogenoemde marginale kosten van internetverkeer (een pakketje data) nagenoeg nul zijn. Dan is het (tijdelijk) weggeven van meer snelheid op zich niet zo'n probleem. Als de vaste kosten maar gedekt worden. De waardering (in kapitaal) van Odido zal sterk afhangen van het aantal abonnees. Maar daar staat wel tegenover dat er op termijn een (behoorlijk) rendement gemaakt moet worden. Anders beginnen financiers te klagen, krijg je reorganisaties, verkopen ze tafelzilver, etc.
Speciale deal, eenmaal aangerekend voor 15 maanden (€2,46 /mnd), dan €36,90 elke 12 maanden

Jwel, bij betalen hanteren ze het nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
Fordius schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:33:
Speciale deal, eenmaal aangerekend voor 15 maanden (€2,46 /mnd), dan €36,90 elke 12 maanden

Jwel, bij betalen hanteren ze het nog steeds.
In dat geval een hele goeie deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Laatst online: 04-05 12:37
Al een tijdje aan het rondkijken naar alternatieven voor Tweak maar in regio 1333 (Almere) is het enige betaalbare alternatief voor Odido eigenlijk KPN. Voor internet only (Gigabit)
  • Odido: € 330 voor het eerste jaar en € 120 per jaar korting op m’n huidige mobiele abonnementen
  • KPN: € 472,50 voor het eerste jaar
  • Jonaz: € 519,35 voor het eerste jaar
  • Youfone: € 593 voor het eerste jaar
  • Freedom: € 612 voor het eerste jaar
  • Glasnet: € 700 voor het eerste jaar
Aangezien de concurrenten gewoon peperduur zijn en mijn ervaring met KPN matig is heb ik toch maar voor Odido gekozen.

Alles is al duur zat momenteel dus die lagere kosten per jaar zijn uiteindelijk wel welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
trbs schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:58:
[...]

Nou het lijkt mij dat dat ook helemaal niet mag :-)

Lijkt me redelijk onrechtmatig als Tweak/Odi**o je de jaarkorting laat "terugbetalen" nadat ze verplichten weg te migreren.

(Wil natuurlijk niet zeggen dat Odi**o dat graag wil proberen )
Lijkt mij ook raar, mijn jaarcontract is net afgelopen en ik ben nu omgezet naar maandelijks betalen voor het bedrag van 34,17 per maand.
Overigens meteen ook weer dezelfde 10 maanden aanbieding nagestuurd gekregen voor Odido.
Ik kijk eerst wel met black friday voor een leuke aanbieding, en anders lekker uitzitten tot ze daadwerkelijk stoppen, ga in ieder geval niet naar Odido..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Evernote Evaringen met KPN matig?

Mijn ervaring met hun internet is alleen maar super goed. Nooit congestie, IPv6, etc.

Ja, als je ook al mobiele abonnementen hebt bij Odido is dat, in combinatie met hun eerste jaar korting als je van Tweak komt, wellicht een no-brainer.

Maar als ik puur op basis van internet moet kiezen tussen KPN of Odido, wint KPN het hands down. Zeker nu ik weer zie wat voor ellende mijn zusje heeft met de stabiliteit van internet van Odido in de avond.

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 17:00

simplemouse

*.*.*.*

Nou vandaag het telefoontje van Odido gehad.

Beste mag gaf aan dat er niks veranderd maar de nieuwsgroepen wel stoppen.

Ik kan mijn huidige modem houden en blijven gebruiken.
Internet only zou maar €40,- zijn (inc mobiel korting) en daar krijg ik 10 maanden extra korting op.
Als je volgend jaar verlengt dan krijg je weer 6 maanden korting, schijnbaar belt odido hier achter aan.

Op de vraag doe mij het voorstel maar eens per mail wordt ik naar de website verwezen waar ik niet onder de €50,- kom. Hij kon mij dat niet uitleggen hoe dat komt.
Hij heeft het nu opgezocht in zijn systeem en daar komt ook die €50,- uit, volgens meneer gaat er iets mis in het systeem.

Op de vraag vats IP en IPv6 kreeg ik te horen dat ze dat niet hebben.

Eind datum is blijkbaar toch echt januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Laatst online: 04-05 12:37
eymey schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:56:
@Evernote Evaringen met KPN matig?

Mijn ervaring met hun internet is alleen maar super goed. Nooit congestie, IPv6, etc.

Ja, als je ook al mobiele abonnementen hebt bij Odido is dat, in combinatie met hun eerste jaar korting als je van Tweak komt, wellicht een no-brainer.

Maar als ik puur op basis van internet moet kiezen tussen KPN of Odido, wint KPN het hands down. Zeker nu ik weer zie wat voor ellende mijn zusje heeft met de stabiliteit van internet van Odido in de avond.
Yes, in het verleden KPN gehad op een ander adres en naast het feit dat ik ze te duur vond had ik geregeld downtime.

Misschien is glas van KPN de betere keuze maar onder de streep betaal ik straks € 210 per jaar voor mijn glasvezel verbinding met dezelfde mobiele abonnementen.

Ze winnen het nu puur op prijs, eerste service indruk is niet best (agressieve overname, modem sturen ze sowieso op ookal wil ik er geen) maar eerlijk gezegd vond ik de klantenservice van Tweak ook niet goed maar ben ik desalniettemin een tevreden gebruiker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Evernote schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:50:
Al een tijdje aan het rondkijken naar alternatieven voor Tweak maar in regio 1333 (Almere) is het enige betaalbare alternatief voor Odido eigenlijk KPN. Voor internet only (Gigabit)
  • Odido: € 330 voor het eerste jaar en € 120 per jaar korting op m’n huidige mobiele abonnementen
  • KPN: € 472,50 voor het eerste jaar
  • Jonaz: € 519,35 voor het eerste jaar
  • Youfone: € 593 voor het eerste jaar
  • Freedom: € 612 voor het eerste jaar
  • Glasnet: € 700 voor het eerste jaar
Aangezien de concurrenten gewoon peperduur zijn en mijn ervaring met KPN matig is heb ik toch maar voor Odido gekozen.

Alles is al duur zat momenteel dus die lagere kosten per jaar zijn uiteindelijk wel welkom.
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem in Enschede. Ik ga nog even afwachten of de geruchten dat Fiber Crew Operator Coanet gaat overnemen uitkomen; dan zou een goedkoper abo via Freedom (of andere kleine ISP) dan het huidige peperdure KPN WBA mogelijk zijn.

Zo niet, wordt het denk ik ook toch Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
Compizfox schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:20:
Ik ga nog even afwachten of de geruchten dat Fiber Crew Coanet overneemt uitkomen; dan zou een goedkoper abo via Freedom (of andere kleine ISP) dan het huidige peperdure KPN WBA mogelijk zijn.
Fiber Operator, niet Fiber Crew (het blijft verwarrend, al die Fiber... namen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

mbovenka schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:31:
[...]
Thanks, aangepast. Ik nam slechts over wat ik eerder in dit topic tegenkwam ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-05 16:32

Realtec

Less is more

mbovenka schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:31:
[...]

Citatie uit een antwoord van een Freedom support ticket, het ging hier om Enschede.
Of en wanneer Fiber Operator de belichting gaat overnemen op jouw adres is nog onbekend. Mocht hier een update over zijn, dan zullen we dat melden in onze nieuwsbrief (zie link in onze handtekening).

Ik zie dat Fiber Crew hun dekkingsgebied ook gaat uitbreiden, naar verwachting binnen 2 tot 5 maanden op jouw adres.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Realtec @Compizfox Fiber Crew is inderdaad wel degelijk een bestaande operator, maar tot nu toe in niet heel veel plaatsen aanwezig. Maar kennelijk, volgens Freedom support, dus wel binnenkort ook in Enschede :D.

Maar goed, dat heeft dus niets met Fiber Operator / Cambrium te maken. Het is inderdaad nog even wachten op ontwikkelingen rond die combi. Zou fijn zijn voor de mensen die nu op Tweak/Cambrium's coanet zitten en eventueel Freedom overwegen, maar nog geen Fiber Crew actief hebben in hun woonplaats.

Overigens, zelf zit ik al een jaar of 2 op Freedom, met belichting via Cambrium. En ondanks dat dit voor nieuwe aansluitingen niet meer mogelijk is, heb ik ook nog steeds geen bericht van Freedom gehad dat dit binnenkort zou eindigen. Dus kennelijk zijn er hoopvolle ontwikkelingen bezig op de achtergrond.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:02
eymey schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:37:
----

Overigens, zelf zit ik al een jaar of 2 op Freedom, met belichting via Cambrium. En ondanks dat dit voor nieuwe aansluitingen niet meer mogelijk is, heb ik ook nog steeds geen bericht van Freedom gehad dat dit binnenkort zou eindigen. Dus kennelijk zijn er hoopvolle ontwikkelingen bezig op de achtergrond.....
Ik zit in dezelfde situatie, zelf de migratie naar Freedom/fiber crew starten kan gewoon (blijkt uit een Ticket dat ik ingediend had) met een nieuw jaar contract maar ik wacht het nog even af. Freedom doet dat denk ik ook en ik hoop dat het goed gaat, anders gaat het veel klanten kosten. Ik denk overigens dat Freedom de enige is die de echte einddatum kent van Coanet mocht het niet overgenomen worden, dat zal gewoon in het contract staan. Ik denk overigens ook dat dit nieuws last minute bekend wordt want dit gaat mede het aantal klanten bepalen dat naar Odido gaat van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Laatst online: 18-04 17:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epJZ9o573o5NHOBVxzZ6146dPIo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1xFocmbvZFdBzHxVS59JAcnh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OpohZOSvotTttrBQ9gcKDj-pp9k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2iwEhvxMQ26oNNKKDNGYED9b.jpg?f=fotoalbum_tile

Pakket van odido binnen gekregen. Ont is er 1 voor xgs Pon met een 10 Gbit LAN poort. Ben benieuwd. Zyxel modem blijft in de doos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerritjan
pendragon1 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:01:
[Afbeelding][Afbeelding]

Pakket van odido binnen gekregen. Ont is er 1 voor xgs Pon met een 10 Gbit LAN poort. Ben benieuwd. Zyxel modem blijft in de doos.
Moet je die zelf aansluiten of komt er nog een monteur?
Ben wel benieuwd waarom dat ding een IP-adres heeft als het alleen een converter is.

[ Voor 4% gewijzigd door gerritjan op 09-11-2023 20:47 ]

Pagina: 1 ... 99 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.