Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-07 17:38

simplemouse

*.*.*.*

Kak.....

Zojuist dit van Onvi binnen gekregen...
Beste E,

Helaas is het niet mogelijk om een order bij ons in te schieten.
De operator heeft helaas te snel de postcodes vrij gegeven voor delen van Almere waardoor jouw postcode helaas komt te vervallen voor een aanvraag.

Excuus voor het ongemak, en bedankt dat je toch aan ONVI hebt gedacht.

Met vriendelijke groet,
J
Gister nog speciaal voor na gebeld om er zeker van te zijn dat dit wel kon.
Nu heb ik het Freedom traject via breedbandwinkel stopgezet.....

Het enige betaalbare wat dus overblijft is Odido....

Ik parkeer het maar weer even, baal hier enorm van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:43
simplemouse schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:03:
Kak.....

[...]

@Step
Voor Enschede helaas hetzelfde probleem, geen producten leverbaar. Crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-07 17:38

simplemouse

*.*.*.*

simplemouse schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:03:
Kak.....

[...]

Heb nog even gebeld met de operator en die gaf aan dat het gebied waar je zit (GPON-KPN) tot nu toe nog niet via geleverd kan worden wanneer wel konden ze mij niet vertellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-07 10:42

Dennisb1

VCDS 058

Iedereen die nu overstapt krijgt echt spijt.

Let maar op, straks blijkt dat odido gewoon de huidige abonnementen 1:1 overneemt als legacy abonnementen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:39
Inclusief vast IP, reverse DNS, ipv6, nieuwsgroepen? Wat odido zelf allemaal niet kan leveren?
Die kans lijkt mij nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07 13:37
Dennisb1 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:12:

Let maar op, straks blijkt dat odido gewoon de huidige abonnementen 1:1 overneemt als legacy abonnementen.
Lijkt me onmogelijk. Geen AON, geen gegarandeerd vast ip adres, geen usenet. Daarbij is het eerste jaar odido goedkoper dan Tweak, namelijk 390 euro voor 1Gbit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:15
Zijn er nog meer mensen die nog geen persoonlijk aanbod hebben gehad?
Hier nog steeds niet namelijk. Of zouden ze nog wachten of de Cambrium overname doorgaat?
(zit in Cambrium gebied hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Hathi schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:28:
Inclusief vast IP, reverse DNS, ipv6, nieuwsgroepen? Wat odido zelf allemaal niet kan leveren?
Die kans lijkt mij nihil.
Dat is een aanname, sommige dingen vervallen maar vast ip en ipv6 zie ik niet direct problemen in.

Tijd zal het leren, zelfs XS4ALL abonnementen bestaan momenteel nog onder de kpn vlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-07 09:40

The_Worst

Unox

scrappy.doo schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:58:
Hier nog steeds niet namelijk. Of zouden ze nog wachten of de Cambrium overname doorgaat?
Ik niet maar heb dan ook deze week mijn overstap naar KPN doorgezet.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-07 08:35
Hier ook nog geen persoonlijk aanbod ontvangen. Zit in Enschede, ook Cambrium gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-07 10:30
Hier ook nog niks gehoord. Ik begreep dat er toen T-Mobile het overnam ook al een aanbod gedaan was aan sommigen? Dit heb ik ook nooit gezien. Ik kwam er pas achter begin Oktober dat dit onderweg was toen ik hier weer eens keek vanwege een storing. Hier trouwens voormalig Glasvezel De Wolden. Volgens mij beheerd Delta het nu, maar helemaal duidelijk is het niet...

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Heb wel een aanbod gehad toen tmobile het net over had genomen. Werd ineens gebeld door een 06 nummer, bleek een account manager zogezegd te zijn.

Heb t direct maar afgewimpeld, vertrouwde het niet zo en was ook geeneens nodig volgens hem. Nou dan niet eh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-07 14:30

tismij

???

gaat niet gebeuren, ze hebben Tweak overgenomen om een goedkopere concurrent kwijt te zijn, ze willen iedereen naar hun eigen systeem over.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Dennisb1 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:47:
Heb wel een aanbod gehad toen tmobile het net over had genomen. Werd ineens gebeld door een 06 nummer, bleek een account manager zogezegd te zijn.

Heb t direct maar afgewimpeld, vertrouwde het niet zo en was ook geeneens nodig volgens hem. Nou dan niet eh!
Odido belt inderdaad met 06-nummers. Hoeft dus niet nep te zijn ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-07 12:34
Het internet ligt er bij mij al de hele nacht uit. (Zeevangnet, Gemeente Edam/Volendam) nog meer mensen die hier problemen mee hebben?

Edit: het werkt weer!

[ Voor 10% gewijzigd door Extreme smell op 02-11-2023 06:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-05 19:42
Extreme smell schreef op donderdag 2 november 2023 @ 05:37:
Het internet ligt er bij mij al de hele nacht uit. (Zeevangnet, Gemeente Edam/Volendam) nog meer mensen die hier problemen mee hebben?
Hier hetzelfde gemerkt in de monitoring.
Offline van 01:00 tot 05:30 in regio Koggenland.

Zonder herstarten verbinding hersteld. Nog niet gekeken in router logs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Hier in Enschede geen onderbrekingen gehad vannacht. Als provider wordt (nog steeds) Cambrium IT Services gezien door de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaitje
  • Laatst online: 02-07 21:21
Ik ben benieuwd wat @Arnoud Engelfriet over deze overname zou zeggen. Mag een partij als Odido bestaande contracten ontbinden omdat ze een merk opheffen of zijn ze wettelijk verplicht de contracten met klanten aan te houden en de bijbehorende dienstverlening in stand te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Laatst online: 23:39
Dat is alleen relevant in het eerste contract jaar. Na het eerste jaar heb je een contract dat van beide kanten maandelijks opzegbaar is. Dus ook zonder overname het Tweak die contracten mogen opzeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melvin.P
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-07 17:50
Wij zijn zelf maar naar Odido overgestapt. Ik had wel de verwachting dat dat meer ‘voor je geregeld’ zou zijn/worden, maar kwam neer op een gewone overstap. Inclusief het gewijs naar elkaar toen het niet helemaal goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vorlon schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:36:
[...]

Hier ook nog niks gehoord. Ik begreep dat er toen T-Mobile het overnam ook al een aanbod gedaan was aan sommigen? Dit heb ik ook nooit gezien. Ik kwam er pas achter begin Oktober dat dit onderweg was toen ik hier weer eens keek vanwege een storing. Hier trouwens voormalig Glasvezel De Wolden. Volgens mij beheerd Delta het nu, maar helemaal duidelijk is het niet...
De eigenaar van het netwerk is niet zo relevant in dit geval. Het probleem voor Odido zit bij klanten van Tweak die aangesloten zitten op een PoP waar Odido geen eigen apparatuur heeft staan. Zoals bijvoorbeeld De Wolden. Als je geen eigen apparatuur hebt kan je ook geen aanbieding doen om over te stappen.
Nu vermoed ik dat in de Wolden wel apparatuur van Delta in de PoP zit (aangezien Delta mede-eigenaar is) en daar kan T-Mobile sinds september jl ook op leveren. Maar nog niet overal.

Lang verhaal kort: Ik denk dat er voor klanten op het netwerk van De Wolden nog iets van uitstel is vergeleken met de rest van Nederland. Wat ook zou verklaren dat jullie die mails en aanbiedingen niet hebben gehad.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-07 10:45

Chakotay

Lick here to continue

De boel gaat nu al over het Odido-netwerk, overnemen zoals het was kan niet eens meer ;w

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-07 09:00
Gister met Odido de nieuwe eigenaar van Tweak gebeld over wanneer ze in Castricum internet gaan leveren.
Vriendelijke man aan de lijn gekregen. Vanaf eind november kunnen ze in de wijkcentrale aan het werk om de apparatuur te installeren. Verwachting is dat lijnen dan actief worden medio december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 11:03
Ik heb ook nog geen "persoonlijk" aanbod gehad. Wel een tijdje geleden meerdere keren door onbekende 06 nummers gebeld op momenten dat ik niet kon opnemen. Geen voicemailberichten ingesproken, dus geen idee of dat Odido was of een scammer.

Heb voor mijn situatie (1338 in Almere Buiten) gekeken wat de opties voor Gigabit + telefoonlijn zijn:
Freedom
Gigabit internet (via Fiber Crew) + FRITZ!Box 7590 + Bellen Basis = €56 per maand
Eenmalige installatie door monteur: €25
€100 korting over 4 maanden (4 x €25)

Onvi
Gigabit + FRITZ!Box 7590 + Telefonie = €47 per maand
Borg voor Fritzbox router (€50)
€102 korting over 6 maanden (6 x €17)

Freedom
Internet Only Gigabit met gratis Fritz!Box wifi router + Telefonie = €46

Odido
Gigabit €45 per maand + €2,50 bellen = €47,50 per maand
€150 korting over 10 maanden (10 x €15)
Zyxel modem (= minpunt)

(NetRebel en Jonaz zijn niet beschikbaar voor mij)

Ben er nog niet helemaal uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latho
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-07 08:51
koelkast schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:33:
Ik zit nu te kijken naar een eventuele opvolger. Wat opvalt is dat Onvi op mijn adres in Deventer wél beschikbaar is, en de andere fiber-crew opties, zoals Freedom, niet. Tenminste, ik zie bij Freedom alleen de dure kpn-mogelijkheid.
Hoe kan dat? Of klopt er iets niet bij Onvi?
Als ik me beperk tot Freedom dan is het denkbaar dat Freedom een voorkeur heeft voor Fiber Operator. Ze zijn onlangs een samenwerkingsverband aangegaan met Trined (https://www.freedom.nl/landingpage/samenwerking-trined) het moederbedrijf van Fiber Operator. 3 weken geleden meldde Freedom dat Fiber Operator in gesprek is om de infra van Cambrium over te nemen. (https://community.freedom...ijnen-via-cambrium/4094/3). Mogelijk wacht Freedom de uitkomst hiervan af.
Het zou kunnen betekenen dat op termijn zowel Fiber Crew als Fiber Operator aanwezig zijn in de pop. Immers als Onvi nu al kan leveren in Deventer dan zal dat niet zijn via Fiber Operator.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Nou ik krijg nu pas de "persoonlijke" mail van Tweak of ik mee wil naar Odido. Met inderdaad exact hetzelfde aanbod als die van een half jaar geleden, 10 maanden voor 30 euro. :') Man man man man man

Maar nog steeds geen definitieve opzegdatum, ik blijf nog wel even hangen tot ik naar Freedom overstap.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-07 13:29
Jep, mail is hier ook binnen.
Hetzelfde snelle glasvezelinternet waar jij afgelopen jaren gebruik van hebt gemaakt.
Blijft toch leuk dat ze deze onzin blijven roepen...

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latho
Haay schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:02:
[...]
Heb voor mijn situatie (1338 in Almere Buiten) gekeken wat de opties voor Gigabit + telefoonlijn zijn:

...
Ik zag op één van de bekendere vergelijkingssites "KPN Glasvezel Internet 1Gb & Bellen" jaarcontract, het eerste jaar voor 41,38 euro/maand en zonder bellen voor 39,37 euro/maand (ook gechecked met postcode van Almere-Buiten). Misschien is dat wat voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-07 16:49
SmurfLink schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:31:
Nou ik krijg nu pas de "persoonlijke" mail van Tweak of ik mee wil naar Odido. Met inderdaad exact hetzelfde aanbod als die van een half jaar geleden, 10 maanden voor 30 euro. :') Man man man man man

Maar nog steeds geen definitieve opzegdatum, ik blijf nog wel even hangen tot ik naar Freedom overstap.
Ik krijg hem net ook maar er zit nu 10 maanden gratis TV bij. Dat was voorheen niet meen ik.

Incl TV dus 10 maanden voor 30eur en daarna 60eur.

Van mij mogen ze het lekker houden.
Hallo Tweak, wij zijn Odido
Odido is de nieuwe provider voor Mobiel, Glasvezel en TV. Nieuw, en toch ook weer niet. Want met meer dan 6 miljoen klanten is Odido behoorlijk ervaren. Net als Tweak een uitdager op de glasvezelmarkt die prikkelt. Beloofde Tweak altijd Unlimited Freedom, Odido gaat voor ‘Iedereen Unlimited’.
:') :')

In "appel" en "peer" zit ook allebei een P en een E 8)7

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-06 23:42
Hier ook de mail, ga er nog steeds geen gebruik van maken. Vind het wel echt storend dat ze niet gewoon een einddatum noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Csotranme schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:35:
[...]

Ik krijg hem net ook maar er zit nu 10 maanden gratis TV bij. Dat was voorheen niet meen ik.

Incl TV dus 10 maanden voor 30eur en daarna 60eur.

Van mij mogen ze het lekker houden.
Alleen online tv kijken voor wat ik zie, iig verwacht ik niet dat ik hier gewoon een tvboxje bij krijg.

Ach, al waren ze de helft goedkoper, konden ze nog mijn rug op met de manier hoe dit gelopen is. Ze blijven gewoon glashard liegen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Haay schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:02:
[...]

Ik heb ook nog geen "persoonlijk" aanbod gehad. Wel een tijdje geleden meerdere keren door onbekende 06 nummers gebeld op momenten dat ik niet kon opnemen. Geen voicemailberichten ingesproken, dus geen idee of dat Odido was of een scammer.

Freedom
Gigabit internet (via Fiber Crew) + FRITZ!Box 7590 + Bellen Basis = €56 per maand
Eenmalige installatie door monteur: €25
€100 korting over 4 maanden (4 x €25)

Onvi
Gigabit + FRITZ!Box 7590 + Telefonie = €47 per maand
Borg voor Fritzbox router (€50)
€102 korting over 6 maanden (6 x €17)

Freedom
Internet Only Gigabit met gratis Fritz!Box wifi router + Telefonie = €46

Odido
Gigabit €45 per maand + €2,50 bellen = €47,50 per maand
€150 korting over 10 maanden (10 x €15)
Zyxel modem (= minpunt)

(NetRebel en Jonaz zijn niet beschikbaar voor mij)

Ben er nog niet helemaal uit...
Leuk dat er in dit topic zoveel Almeerders zitten. :+ Op zich ook wel logisch natuurlijk maargoed.

Je zou ook nog KPN en Solcon kunnen bekijken. Die hebben nu ook wel wat kortingsdeals, scheelde bij mij 1 cent maar mijn prijzen zijn incl tv en ESPN compleet dus dat wijkt wat af van de jouwe. Freedom hangt ook af of je GPON of AON kiest, scheelt wel flink veel tussen die twee dus daar twijfel ik zelf nog tussen. Freedom heeft voor mij als voordeel dat TV van Canal Digitaal blijft dus daar verandert dan niets. Maar als je geen tv hebt maakt dat ook weer niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02

Felyrion

goodgoan!

Ik ben ook niet van plan te blijven, maar de opties zijn op dit moment wel erg beperkt hier. Ik wacht gewoon rustig af tot er een definitief einde wordt gecommuniceerd. Misschien is er dan meer mogelijk als de cambrium boel wordt overgenomen.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW020
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-06 17:37
Hier in Poort lijkt de enige optie mee gaan naar Odildo of je moet bijna dubbel zoveel gaan betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
SmurfLink schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:38:
[...]

Alleen online tv kijken voor wat ik zie, iig verwacht ik niet dat ik hier gewoon een tvboxje bij krijg.

Ach, al waren ze de helft goedkoper, konden ze nog mijn rug op met de manier hoe dit gelopen is. Ze blijven gewoon glashard liegen :')
Het is incl 1 boxje ;)
edit: voor degene die wel serieus Odildo overwegen, ze hebben een app voor smart TV ala NLZiet dus boxje is niet eens nodig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c1O7g_te2EMJbAWNvIBeZaFfEjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HlZ5VMF3sONthV748xlqOKf2.jpg?f=fotoalbum_large

Hier overigens ook Almere (Striphelden 1336) 8)
Alleen de pech dat ik net in het deel van het glasnetwerk van Almere zit waar (nog) geen FiberCrew/Fiber Operator zit... :/

[ Voor 6% gewijzigd door Csotranme op 02-11-2023 13:01 ]

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksummenors
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-01 13:28
SmurfLink schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:38:
[...]
Ze blijven gewoon glashard liegen :')
Vraagje, ik zie je dit schrijven maar heb het niet goed genoeg gevolgd om te weten wat je hiermee bedoeld. Ik zit ook heel erg in dubio wat moet ik nu doen. Is odiddo goedkoper of niet? De verkoop afdeling van Tweak vertelde me net dat GPON net zo snel zal zijn als AON wat ik niet geloof, dus bedoel je dit? Dat ze beloven de snelheid het zelfde zal zijn maar niet is?

Sorry kon het niet 1 2 3 vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Felyrion schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:41:
Ik ben ook niet van plan te blijven, maar de opties zijn op dit moment wel erg beperkt hier. Ik wacht gewoon rustig af tot er een definitief einde wordt gecommuniceerd. Misschien is er dan meer mogelijk als de cambrium boel wordt overgenomen.
Stiekem hoop ik hier ook op, maar dan moet dat wel op tijd voltooid zijn. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier ook mijn "persoonlijke" aanbiedingsmail ontvangen:
Profiteer nu van 10 maanden korting
Kies je voor Glasvezel + TV van Odido, dan betaal je de eerste 10 maanden maar € 30,- per maand. Je krijgt dan supersnel en stabiel glasvezelinternet tot wel 1 Gbit/s. En je kijkt TV waar en wanneer je wilt, ook zonder tv-box, naar 64 zenders inclusief Eurosport. Terug kijken, Begin Gemist en Live pauzeren is allemaal mogelijk. Voor de monteur, aansluiting én activatie betaal je helemaal niks.
Echter, als ik op de link klik, zie ik dat ik maar 6 maanden korting krijg.

Wat een enorm vervelende communicatie.

Ook als ik de zenderlijst wil bekijken dan krijg ik een leeg scherm 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Gumball op 02-11-2023 13:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
darksummenors schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:00:
[...]

Vraagje, ik zie je dit schrijven maar heb het niet goed genoeg gevolgd om te weten wat je hiermee bedoeld. Ik zit ook heel erg in dubio wat moet ik nu doen. Is odiddo goedkoper of niet? De verkoop afdeling van Tweak vertelde me net dat GPON net zo snel zal zijn als AON wat ik niet geloof, dus bedoel je dit? Dat ze beloven de snelheid het zelfde zal zijn maar niet is?

Ze beloven dit "Hetzelfde snelle glasvezelinternet waar jij afgelopen jaren gebruik van hebt gemaakt."

Dat kunnen ze niet beloven want ze kunnen niet leveren wat wij nu hebben. Onder andere dat verschil tussen GPON/AON, maar ook dingen als het vaste IP, ipv6, nieuwsgroepen, alles wat mensen ooit naar Tweak gelokt heeft hebben zij niet. Ze zitten niet overal in dezelfde wijkkasten dus fysiek is het dus ook niet hetzelfde vezel, het is hoe dan ook niet hetzelfde internet wat we hadden.

Wat op zich niet erg is, als je daar maar eerlijk en transparant over bent. Maar dat zijn ze niet. Het begon met "Voor Tweak klanten verandert er niets met de overname hoor!", vervolgens krijgen we deze ellende op ons dak, en claimen ze dingen die ze niet kunnen leveren... Ballentent dat Odido. Ik ga er echt never nooit niet heen.

Qua snelheid overigens is het mij nog steeds niet super duidelijk of GPON/AON hier heel veel verschil zou maken, denk ook dat het lastig te voorspellen is. Het zou in theorie langzamer kunnen zijn als er veel torrenters in de straat zitten of mensen die 4K streamen enzo. Maar ik ben nog in dubio of ik daar 25 euro per maand extra voor over heb (wat het verschil bij Freedom is). Maar als de overname van Cambrium lukt kan dit wellicht goedkoper worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Csotranme
darksummenors schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:00:
[...]

@WCA heeft een mooie uitleg geschreven:
WCA in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

Kortom bij GPON kan het zijn dat het trager is aangezien de fiber gedeelt/gesplit wordt.
Bij AON heeft iedere aansluiting een eigen poortje op de apparatuur van de ISP.

GPON hoeft niet per definitie trager te zijn.
Sterker nog, het is net zo snel.
Je kan met GPON alleen last krijgen van een verbinding die de volle snelheid niet haalt omdat je een torrent piraatje in je straat hebt.
Dat heb je met AON niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Csotranme op 02-11-2023 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 09:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Csotranme schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:05:
[...]

Kortom bij GPON kan het zijn dat het trager is aangezien de fiber gedeelt/gesplit wordt.

Je kan met GPON alleen last krijgen van een verbinding die de volle snelheid niet haalt omdat je een torrent piraatje in je straat hebt.
Dat heb je met AON niet.
En dat zegt nog niets hé. Er zit altijd ergens een bottleneck. Als die niet voor de switch zit, dan zit er achter wel een beperking in een router of backhaul. Denk dat de overboekingen steeds groter worden, simpelweg omdat het voor 99,5% van de gevallen altijd nauwelijks netwerkbelasting is. Ik denk dat je je niet zozeer moet blindstaren op het actieve/passive.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimperklaas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 18:47
Csotranme schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:54:
[...]

Het is incl 1 boxje ;)
edit: voor degene die wel serieus Odildo overwegen, ze hebben een app voor smart TV ala NLZiet dus boxje is niet eens nodig.
[Afbeelding]

Hier overigens ook Almere (Striphelden 1336) 8)
Alleen de pech dat ik net in het deel van het glasnetwerk van Almere zit waar (nog) geen FiberCrew/Fiber Operator zit... :/
Na 10 maanden betaal je 2.50 extra, je kan beter helemaal geen tv nemen en NLZiet voor 8,95 nemen, scheelt weer wat centjes 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Csotranme schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:05:
[...]

Dat heb je met AON niet.
Ik mag hopen dat ze bij GPON meer marge hanteren dan 1gbit want als 1 torrent piraatje in de straat z’n 1gbit vol trekt zou je dat nog niet moeten merken.

Ik neem aan dat een hele straat van ~50 huizen een 10gbit lijn delen in de pop? Dan zouden 10 huizen al kunnen zorgen voor afknijpen van de snelheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Pimperklaas schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:28:
[...]

Na 10 maanden betaal je 2.50 extra, je kan beter helemaal geen tv nemen en NLZiet voor 8,95 nemen, scheelt weer wat centjes 😜
Dan heb je dus welgeteld 5,- betaald aan odido voor 12 maanden, hoezo zou dat slechter zijn?

8,95x12 maanden is heel wat meer voor nlziet

Na 12 maanden (wellicht kan het al na 10 maanden) kan je alsnog nlziet nemen

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisb1 op 02-11-2023 15:52 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
De splitter bij GPON is meestal 1:32. Voorbeeldje: de Cisco CGP-OLT-8T heeft 8 2.5G down/1.2G up GPON downlinks die door de passieve splitter ieder naar 32 ONTs (de doos die je thuis hebt) kunnen worden uitgespitst. Dat is dus een oversubscription van 12.8 per GPON port. Uplink naar de core is 4 x 1G en/of 2 x 10G, dus even van het beste geval (ze gebruiken een 2 x 10 channel) uitgaand zit daar een oversubscription van nog eens 12.8 (256/20) op.

Maar die laatste oversubscription heb je in het geval van AON ook (en meestal nog *veel* meer), dus in de praktijk zal het uiteindelijk niet veel uitmaken.

Oeps, rekenfoutje: de GPON ports kunnen natuurlijk nooit meer dan 8 x 2.5 = 20G aan verkeer genereren, dus de uplink naar de core is in het gunstigste geval niet oversubscribed en de totale oversubsubscription van de box is 12.8. Het 16-poorts model (de, u raadt het al, CGP-OLT-16T) heeft dezelfde uplinks en heeft dus een oversubscription in zijn uplinks van minimaal 2, aangenomen dat de GPON downlinks volledig bezet zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door mbovenka op 02-11-2023 16:53 . Reden: Foutje in de berekening. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:47
Realtec schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:30:
[...]

Ik mag hopen dat ze bij GPON meer marge hanteren dan 1gbit want als 1 torrent piraatje in de straat z’n 1gbit vol trekt zou je dat nog niet moeten merken.

Ik neem aan dat een hele straat van ~50 huizen een 10gbit lijn delen in de pop? Dan zouden 10 huizen al kunnen zorgen voor afknijpen van de snelheid?
Bij AON moet je eerder denken aan enkele honderden aansluitingen op één of twee 10G uplink(s). In praktijk is dit vaak ook meer als voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:54

WCA

JohDB schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:58:
[...]

Bij AON moet je eerder denken aan enkele honderden aansluitingen op één of twee 10G uplink(s). In praktijk is dit vaak ook meer als voldoende.
Het grote verschil is dat bij GPON één persoon op hetzelfde passieve domein al invloed kan hebben op jouw verbinding. Die kans is een stuk groter dan dat de uplink van de switch volraakt. En vergeet niet dat die overboeking van de switch-uplink bij GPON niet weg is.

1,2Gb/s up delen met 32 man (of meer, GPON kan ook 48 voudig zijn) die mogelijk een symmetrische gigabitverbinding hebben, gaat er gewoon voor zorgen dat je regelmatig je upload niet haalt. Is dat altijd een issue? Nee, meestal niet, maar de kans op congestie wordt wel degelijk groter.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:06
WCA schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:56:
[...]

Het grote verschil is dat bij GPON één persoon op hetzelfde passieve domein al invloed kan hebben op jouw verbinding. Die kans is een stuk groter dan dat de uplink van de switch volraakt. En vergeet niet dat die overboeking van de switch-uplink bij GPON niet weg is.

1,2Gb/s up delen met 32 man (of meer, GPON kan ook 48 voudig zijn) die mogelijk een symmetrische gigabitverbinding hebben, gaat er gewoon voor zorgen dat je regelmatig je upload niet haalt. Is dat altijd een issue? Nee, meestal niet, maar de kans op congestie wordt wel degelijk groter.
Hou er rekening mee dat de upload actief gemanaged wordt, een gebruiker kan die niet dichtdrukken. Upload is uiteindelijk TDM en een gebruiker krijgt nooit alle slots als er meer behoefte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:18
Is AON niet een uitstervend soort verbinding wegens de hogere kosten van de infrastructuur ?
Als ik het goed lees dan heeft AON een max. snelheid van 1Gbit, terwijl met XGS-PON snelheden tot 10Gbit haalbaar zijn. Dus waarom aan AON vasthouden?

[ Voor 6% gewijzigd door lexuzu op 02-11-2023 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lexuzu schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:59:
Is AON niet een uitstervend soort verbinding wegens de hogere kosten van de infrastructuur ?
Als ik het goed lees dan heeft AON een max. snelheid van 1Gbit, terwijl met XGS-PON snelheden tot 10Gbit haalbaar zijn. Dus waarom aan AON vasthouden?
AON kan prima sneller maar de eerstvolgende snelheid is 10 Gbit. Dus alle apparatuur vervangen en die is schreeuwend duur. PON is dan relatief een stuk goedkoper terwijl je hogere snelheden kan aanbieden.
En niemand houdt vast aan AON want operators gaan over naar PON. Dus als klant moet je wel.

En ja, de nadelen zijn al genoemd en bij GPON is dat sterker dan bij XGS-PON.
GPON is (meestal) max 32 actieve klanten op een 2,5 Gbit poort.
XGS-PON (bij KPN WBA in ieder geval) is max 32 klanten op een 10 Gbit poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-07 10:13

GateKeaper

#1 Procastinator

€ 30 per maand, en na 10 maanden € 60,00 per maand. Dat is toch wel een flinke verhoging van wat we nu hebben. Of de TV er niet bij nemen (de aanbieding die ze je per mail geven), en dan naar € 45,00 per maand. Nog steeds een tientje meer dan we bij Tweak hadden (en geen nieuwsgroepen). Erg jammer…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:11
Ik heb vandaag ook mijn "persoonlijke" aanbod gekregen. Op termijn moeten we toch bij Tweak weg en ik denk niet dat het handig is om tot het laatste moment te wachten. Ik heb toevallig ook al jaren een Odido mobiel abbo, dus ik overweeg toch om over te stappen naar Odido.

Ik heb nu een 1Gbps verbinding, maar ik zie dat alle providers boven de €50/maand zitten. Bij Odido kost het na een jaar €40/maand, dus het is eigenlijk niet interessant om naar een andere provider te gaan.

Het probleem is dat ik nu een 1Gbps verbinding heb, waarbij het glas direct op mijn Fritz!box is aangesloten. Ik heb ook een repeater gekocht van Fritz!box, dus ik heb niet zo'n trek om naar een Zyxel met mediaconverter over te stappen. Ik heb nu een AON connectie, maar blijft dat ook zo als ik naar Odido overstap? Als dat niet zo is, dan heb ik ook niet veel meer aan mijn Fritz!box en moet ik toch maar weer met een repeater gaan werken.

Wel jammer, want ik heb een paar maanden geleden nog een Fritz!box repeater (bedraad aangesloten) voor een betere dekking in de tuin. Aan de andere kant ben ik helemaal niet tevreden met de 5530, want mijn MacBook heeft geen stabiele verbinding en ook twee IOT devices krijg ik er niet mee verbonden. Ik heb mijn oude Zyxel weer aangesloten en daarmee werken ze allemaal wel. Dus wellicht toch maar weer terug naar de Zyxel?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07 13:37
Daar er eigenlijk weinig keus is heb ik toch besloten om naar odido, 10 maanden 30 euro en dan 2 maanden 45 is over 12 maanden goedkoper dan Tweak nu. En ja je mist wat. Een vriend van mij heeft odido en is daar heel tevreden over. Ik ga de zyxel niet gebruiken en sluit de verbinding rechtstreeks aan op mijn unifi router met vlan 300 begreep ik. 1 december komt de monteur. Hoeft eigen alleen de genexis te vervangen voor de ont van odido. Vast ip adres heb je niet, maar bij mijn vriend nog nooit veranderd sinds hij het heeft.

Oh ja, de mijnheer bij odido zei dat ze me bellen na de 10 maanden om de korting te verlengen. Hij beloofde me dat die 30 euro per maand zeker zal blijven. Heb een naam en gesprek opgenomen. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
BugBoy schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:30:
Ik heb vandaag ook mijn "persoonlijke" aanbod gekregen. Op termijn moeten we toch bij Tweak weg en ik denk niet dat het handig is om tot het laatste moment te wachten. Ik heb toevallig ook al jaren een Odido mobiel abbo, dus ik overweeg toch om over te stappen naar Odido.

Ik heb nu een 1Gbps verbinding, maar ik zie dat alle providers boven de €50/maand zitten. Bij Odido kost het na een jaar €40/maand, dus het is eigenlijk niet interessant om naar een andere provider te gaan.

Het probleem is dat ik nu een 1Gbps verbinding heb, waarbij het glas direct op mijn Fritz!box is aangesloten. Ik heb ook een repeater gekocht van Fritz!box, dus ik heb niet zo'n trek om naar een Zyxel met mediaconverter over te stappen. Ik heb nu een AON connectie, maar blijft dat ook zo als ik naar Odido overstap? Als dat niet zo is, dan heb ik ook niet veel meer aan mijn Fritz!box en moet ik toch maar weer met een repeater gaan werken.

Wel jammer, want ik heb een paar maanden geleden nog een Fritz!box repeater (bedraad aangesloten) voor een betere dekking in de tuin. Aan de andere kant ben ik helemaal niet tevreden met de 5530, want mijn MacBook heeft geen stabiele verbinding en ook twee IOT devices krijg ik er niet mee verbonden. Ik heb mijn oude Zyxel weer aangesloten en daarmee werken ze allemaal wel. Dus wellicht toch maar weer terug naar de Zyxel?
Die Fritzbox kan je alleen nog gebruiken met een Odido NTU en dan van daar een simpele UTP in port 1 van je Fritzbox.
Port 1 kan je omzetten naar WAN1.

Direct de fiber erin leg je de straat plat. Odildo is GPON.
Enkel KPN doet nog her en der AON met wat losse kleine partijen zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-07 20:24
Ik heb vandaag ook de aanbiedingsmail van Odiso ontvangen van 10 maanden €30,00
Na wat doorklikken en aangeven dat ik, net als nu bij Tweak, ESPN Compleet /opnemen wil, betaal ik de 1e 6 maanden €45 en daarna €75 per maand. En ook nog €30 aftikken voor activatie. Dit is voor mij de bevestiging dat Odido absoluut niet mijn keuze gaat worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Csotranme
Wel even een typisch oer Hollandse constatering hier: we willen als Hollanders alles maar wel voor zo min mogelijk geld :+
Wat Tweak overigens was...

Gierig volkje zijn we toch ook :)F :9~

Ik ben van de principes persoonlijk en dus geen Odildo.
Liever wat meer betalen voor een echt gelijkwaardig Tweak product dan die popiejopie lui van Odildo.

Ik steun/sluit me liever aan bij een kleine ISP zoals Tweak was toen ik daar kwam 10 jaar geleden dan de grote jongens waar alleen de rijken alleen maar rijker van worden ten koste van de normale burger.

[ Voor 27% gewijzigd door Csotranme op 02-11-2023 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

joop99 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:32:
[...]

Hou er rekening mee dat de upload actief gemanaged wordt, een gebruiker kan die niet dichtdrukken. Upload is uiteindelijk TDM en een gebruiker krijgt nooit alle slots als er meer behoefte is.
Dichtdrukken niet, maar je kan niet met twee mensen op dezelfde splitter je eigen lijn vol gebruiken. Je levert met meerdere mensen tegelijk wel degelijk performance in, en met 1,2 gigabit aan maximale bandbreedte is dat vrij vlug al. Heb een paar maanden GPON gehad toen ik hier glasvezel kreeg, later overgezet op XGSPON. Duidelijk verschil te merken op de drukke momenten, zowel download als upload als ping die gewoon strakker zijn, het moment dat ik naar XGSPON overging kan je in de grafiek gewoon zien.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie90
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-07 00:01
latho schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:35:
[...]

Ik zag op één van de bekendere vergelijkingssites "KPN Glasvezel Internet 1Gb & Bellen" jaarcontract, het eerste jaar voor 41,38 euro/maand en zonder bellen voor 39,37 euro/maand (ook gechecked met postcode van Almere-Buiten). Misschien is dat wat voor je.
Klinkt interessant, welke aanbieder was dat?

Krijg die prijs zelf niet te zien namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Csotranme schreef op donderdag 2 november 2023 @ 21:01:
[...]

Die Fritzbox kan je alleen nog gebruiken met een Odido NTU en dan van daar een simpele UTP in port 1 van je Fritzbox.
Port 1 kan je omzetten naar WAN1.

Direct de fiber erin leg je de straat plat. Odildo is GPON.
Enkel KPN doet nog her en der AON met wat losse kleine partijen zover ik weet.
Sorry, maar in deze reactie zitten nogal wat fouten:

1) Odido doet zeker nog op veel plekken AON. Alle plaatsen waar de apparatuur (toen nog als Vodafone) in 2015/2016 al is geplaatst. Bij elkaar toen voor circa 1 miljoen potentiële aansluitingen. Hiervoor gebruikt Odido de Zyxel mediaconverter sinds kort.

2) KPN doet juist bijna overal nog AON. KPN biedt alleen XGS-PON op alle nieuw uitgerolde netwerken sinds 2020/2021. Alles daarvoor (circa 2,5 miljoen aansluitingen) is allemaal nog AON. En dat is nog los van die kleine netwerken waar ze mee samenwerken. KOmende jaren worden die PoPs ook uitgerust met XGS-PON maar dat duurt alles bij elkaar wel een flinke tijd.

En dan over die Fritzbox (@BugBoy ):
Als je Odido bestelt krijg je een pakket thuisgestuurd en dan weet je of je AON of PON krijgt bij hen. In geval van AON is er niks aan de hand en hoef je zelfs niks om te steken. Alleen je Fritzbox opnieuw instellen op T-Mobile Thuis.
Krijg je PON, dan kan het nog steeds maar dan moet je een AVM PON SFP module kopen in plaats van je huidige AON SFP module. En hier even in het topic zoeken, of vragen hoe je dat bij Odido aanmeldt.
Of de makkelijkste optie: De Huawei ONT van Odido gebruiken en de UTP kabel vanaf daar in LAN 1 van je Fritzbox (en die weer configureren voor T-Mobile Thuis). Mis je wel 1 LAN poort uiteraard maar de Zyxel router heb je niet nodig.

Dus je ziet, genoeg mogelijkheden zonder veel aanpassingen in je thuisnetwerk te moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Barre73 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:23:
[...]

Sorry, maar in deze reactie zitten nogal wat fouten:

1) Odido doet zeker nog op veel plekken AON. Alle plaatsen waar de apparatuur (toen nog als Vodafone) in 2015/2016 al is geplaatst. Bij elkaar toen voor circa 1 miljoen potentiële aansluitingen. Hiervoor gebruikt Odido de Zyxel mediaconverter sinds kort.

2) KPN doet juist bijna overal nog AON. KPN biedt alleen XGS-PON op alle nieuw uitgerolde netwerken sinds 2020/2021. Alles daarvoor (circa 2,5 miljoen aansluitingen) is allemaal nog AON. En dat is nog los van die kleine netwerken waar ze mee samenwerken. KOmende jaren worden die PoPs ook uitgerust met XGS-PON maar dat duurt alles bij elkaar wel een flinke tijd.

En dan over die Fritzbox (@BugBoy ):
Als je Odido bestelt krijg je een pakket thuisgestuurd en dan weet je of je AON of PON krijgt bij hen. In geval van AON is er niks aan de hand en hoef je zelfs niks om te steken. Alleen je Fritzbox opnieuw instellen op T-Mobile Thuis.
Krijg je PON, dan kan het nog steeds maar dan moet je een AVM PON SFP module kopen in plaats van je huidige AON SFP module. En hier even in het topic zoeken, of vragen hoe je dat bij Odido aanmeldt.
Of de makkelijkste optie: De Huawei ONT van Odido gebruiken en de UTP kabel vanaf daar in LAN 1 van je Fritzbox (en die weer configureren voor T-Mobile Thuis). Mis je wel 1 LAN poort uiteraard maar de Zyxel router heb je niet nodig.

Dus je ziet, genoeg mogelijkheden zonder veel aanpassingen in je thuisnetwerk te moeten maken.
Let wel op dat de meeste Fritzboxen die door Tweak zijn uitgestuurd, 5490's betreffen. Deze hebben geen SFP slot, maar een interne gesoldeerde SFP. Niet te vervangen en dus niet geschikt voor GPON en/of XGSPON

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WCA schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:41:
[...]

Let wel op dat de meeste Fritzboxen die door Tweak zijn uitgestuurd, 5490's betreffen. Deze hebben geen SFP slot, maar een interne gesoldeerde SFP. Niet te vervangen en dus niet geschikt voor GPON en/of XGSPON
Goeie toevoeging. Dat wist ik niet en dan zou er inderdaad een andere FB moeten komen, of dus de LAN 1 poort gebruiken als WAN poort in combinatie met de Huawei NT.
Of (hopelijk voor Bugboy) is het toch gewoon AON bij Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latho
Bassie90 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 23:24:
[...]

Bij Pricewise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
WCA schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:41:
[...]

Da's een goeie waarschuwing. Ik heb dat ding inderdaad ook staan.. dan kan ik beter voor 2 euro in de maand dan de nieuwere Fritzbox van Freedom gaan huren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
SmurfLink schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:30:
[...]

Da's een goeie waarschuwing. Ik heb dat ding inderdaad ook staan.. dan kan ik beter voor 2 euro in de maand dan de nieuwere Fritzbox van Freedom gaan huren denk ik.
Let ook op dat die 5490 zo goed als EOL is. Krijgt alleen nog security updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Csotranme schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:26:
[...]

Let ook op dat die 5490 zo goed als EOL is. Krijgt alleen nog security updates.
Goed punt. Ik wou 'm behouden omdat 't prima werkt en ik dan geen gedoe heb. Maar op zich voor die 2 euro per maand en dacht 25 of 30 euro voor een monteur kan ik 't ook prima over laten zetten op een nieuwe. Zolang 't maar werkt met m'n Fritzrepeater is 't prima.

Wel jammer dat ik dan weer troep naar Odido moet gaan sturen, maargoed, baksteen erbij en ongefrankeerd naar ze opsturen is ook een optie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:06
WCA schreef op donderdag 2 november 2023 @ 22:56:
[...]

Dichtdrukken niet, maar je kan niet met twee mensen op dezelfde splitter je eigen lijn vol gebruiken. Je levert met meerdere mensen tegelijk wel degelijk performance in, en met 1,2 gigabit aan maximale bandbreedte is dat vrij vlug al. Heb een paar maanden GPON gehad toen ik hier glasvezel kreeg, later overgezet op XGSPON. Duidelijk verschil te merken op de drukke momenten, zowel download als upload als ping die gewoon strakker zijn, het moment dat ik naar XGSPON overging kan je in de grafiek gewoon zien.
Goed om te weten, dit is waar kabel volgens mij nog steeds zwakker is (en reden achter de lage upload keuze van Ziggo)is dat daar niet actief gemanaged/ slots toegewezen worden wat dit risico groter maakt. In mijn beeld ook de reden om het gedeeld zijn niet als een echt groot issue te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:38
Is er uberhaupt een site waar er een soort overzicht beschikbaar is, welke belichters er actief zijn op een kaart/postcode? Op postcode checks van de providers zelf na dan ;)

Ik kan me herinneren dat KPN een soortgelijk iets had waarin hun bekabeling stond (adsl, glasvezel, etc…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Falcon93 vroeger gaf de FPI-info pagina van Fourstack altijd een mooi overzicht per adres, maar het lijkt erop dat dit nu helemaal uitgefaseerd is... Jammer. Op sites als Overstappen.nl heb je wel een redelijk overzicht, maar het is daar niet echt duidelijk welke belichter er achter zit. Freedom laat dat in hun postcode-check wel netjes zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:13
Bassie90 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 23:24:
[...]

Dat zal bij KPN via Pricepwise zijn, vermoed ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_xMWr-I_scmUmZBVyoDW1rt3zc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e65ZU8HykG7JeMBaq3ECv2Sx.png?f=fotoalbum_large

Eerste jaar €472,50 oftewel €39,375 per maand. Dat je daarna zonder over te stappen zo'n €18 per maand meer betaalt dan nu bij Tweak, daar hebben we het even niet over ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimperklaas
Dennisb1 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:51:
[...]

Dan heb je dus welgeteld 5,- betaald aan odido voor 12 maanden, hoezo zou dat slechter zijn?

8,95x12 maanden is heel wat meer voor nlziet

Na 12 maanden (wellicht kan het al na 10 maanden) kan je alsnog nlziet nemen
Bij Odido betaal je 12,50 en 2,50 per kastje. Eerste jaar krijg je dan de korting maar wat doet het daarna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:04

Zenix

BOE!

internetinfo schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:12:
[...]

Dat zal bij KPN via Pricepwise zijn, vermoed ik.

[Afbeelding]

Eerste jaar €472,50 oftewel €39,375 per maand. Dat je daarna zonder over te stappen zo'n €18 per maand meer betaalt dan nu bij Tweak, daar hebben we het even niet over ;w
Odido deal die we krijgen is nog wel een stuk beter, want dat is ook inclusief TV dat eigenlijk gratis is voor 10 maanden. Doe niet zoveel met TV, maar wel leuk om te hebben voor 10 maanden. Ga je in op het Odido aanbod en je stopt TV na 10 maanden. Dan ben je 395 euro kwijt, als je dan nog overstapt naar bijvoorbeeld Ben voor telefonie, dan krijg je nog 5 euro korting per maand en kost het 330.

Ik wacht nog even tot black friday, maar zie op dit moment geen betere aanbieding dan Odido. En volgend jaar kan ik dan rond black friday tijd weer overstappen, misschien dan wel naar KPN, of weer een andere provider. Dat is de enige manier om bij de Tweak prijzen in de buurt te blijven ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Zenix op 03-11-2023 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chakotay schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:18:
@Falcon93 vroeger gaf de FPI-info pagina van Fourstack altijd een mooi overzicht per adres, maar het lijkt erop dat dit nu helemaal uitgefaseerd is... Jammer. Op sites als Overstappen.nl heb je wel een redelijk overzicht, maar het is daar niet echt duidelijk welke belichter er achter zit. Freedom laat dat in hun postcode-check wel netjes zien.
Die pagina was volledig van KPN WBA. Dus daar stond niets over andere belichters.
En Freedom doet inderdaad een dappere poging maar bijvoorbeeld Delta Fiber adressen mis je daar dan weer.

@Falcon93 Nee, die bestaat dus niet. En ik denk ook niet dat het zomaar te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Barre73 ik kon me herinneren dat daar ook andere opties stonden, zoals afstand tot DSL-wijkkasten en zelfs coax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chakotay schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 22:25:
@Barre73 ik kon me herinneren dat daar ook andere opties stonden, zoals afstand tot DSL-wijkkasten en zelfs coax.
In de FPI checker? Nee, zeker niet. En al helemaal geen coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:43
Zenix schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 21:35:
[...]
Odido deal die we krijgen is nog wel een stuk beter, want dat is ook inclusief TV dat eigenlijk gratis is voor 10 maanden. Doe niet zoveel met TV, maar wel leuk om te hebben voor 10 maanden. Ga je in op het Odido aanbod en je stopt TV na 10 maanden. Dan ben je 395 euro kwijt, als je dan nog overstapt naar bijvoorbeeld Ben voor telefonie, dan krijg je nog 5 euro korting per maand en kost het 330.
De vraag is of je na 10 maanden TV kunt opzeggen of dat ze je houden aan het jaarcontract. Na die 10 maanden is het 12,50, met een TV-box erbij 15 euro/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:04

Zenix

BOE!

gerritjan schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 23:21:
[...]

De vraag is of je na 10 maanden TV kunt opzeggen of dat ze je houden aan het jaarcontract. Na die 10 maanden is het 12,50, met een TV-box erbij 15 euro/maand.
Dat kan volgens de website en was ook mijn ervaring toen mijn broer enkele jaren geleden T-Mobile thuis had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Pimperklaas schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:55:
[...]

Bij Odido betaal je 12,50 en 2,50 per kastje. Eerste jaar krijg je dan de korting maar wat doet het daarna?
Tegen die tijd zeg je odido de tv op en pas dan neem je nlziet. Probleem opgelost toch voor maximale korting?
Ga je direct voor nlziet betaal je gewoon veel te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
  • Laatst online: 15-06 19:11
BugBoy schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:30:

Ik ben overgestapt op Glasnet. Een kleine club met techneuten, goede service en een lage prijs. Eigenlijk lijken ze best veel op Tweak. Alleen hebben ze geen Usenetserver. De prijs hangt natuurlijk ook af van het netwerk. Bij mij (E-Fiber) is Odido normaal € 45 pm, Glasnet is € 40 pm (incl Draytek Vigor 2135Fvac modem). Het moet nog worden aangesloten, maar ik dacht dat migratie van Tweak juist heel makkelijk is (ik dacht ook AON). Als je de FritzBox wel wil houden is het maar € 37,50 pm. SFP hoef je, dacht ik, niet te wisselen.

TV gaan we doen via NL-Ziet. Dat heb ik net twee weken getest en voldoet voor ons prima. Odido is best duur met TV (in totaal incl. opnemen en box € 20 pm) en ook is bellen niet heel goedkoop (€ 0,13 per minuut). Odido smijt natuurlijk wel met kortingen voor het eerste jaar (10 mdn € 30 euro korting). Daar kunnen de kleintjes niet in meegaan. Maar ik heb geen zin om het ieder jaar uit te zoeken en te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:38
Chakotay schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:18:
Fourstack was dat idd voor KPN. Thanks, jammer dat die foetsie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Laatst online: 09-07 23:05
verbaanr schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:15:
[...]

Ik ben overgestapt op Glasnet. Een kleine club met techneuten, goede service en een lage prijs. Eigenlijk lijken ze best veel op Tweak. Alleen hebben ze geen Usenetserver. De prijs hangt natuurlijk ook af van het netwerk. Bij mij (E-Fiber) is Odido normaal € 45 pm, Glasnet is € 40 pm (incl Draytek Vigor 2135Fvac modem). Het moet nog worden aangesloten, maar ik dacht dat migratie van Tweak juist heel makkelijk is (ik dacht ook AON). Als je de FritzBox wel wil houden is het maar € 37,50 pm. SFP hoef je, dacht ik, niet te wisselen.

TV gaan we doen via NL-Ziet. Dat heb ik net twee weken getest en voldoet voor ons prima. Odido is best duur met TV (in totaal incl. opnemen en box € 20 pm) en ook is bellen niet heel goedkoop (€ 0,13 per minuut). Odido smijt natuurlijk wel met kortingen voor het eerste jaar (10 mdn € 30 euro korting). Daar kunnen de kleintjes niet in meegaan. Maar ik heb geen zin om het ieder jaar uit te zoeken en te wisselen.
Zo doe ik het dus precies hetzelfde. Alleen heb ik al een paar jaar NL-Ziet, bevalt uitstekend, zou niet anders meer willen. Voldoende zenders, veelal reclame vrij (bij terugkijken) en je kunt zeer lang terugkijken; er staan series op (bv Flikken Maastricht) die je tot Seizoen 1 kunt terug kijken!

Ik wordt op 27 Nov aangesloten door Glasnet. Tweak heeft al aangegeven dat ze die Fritzbox terug willen, nou prima dan, al gooien ze die waarschijnlijk in de kliko omdat Odido die niet gebruikt.

Prijs van Glasnet (in e-fiber gebied) is prima bij Glasnet. Nu maar hopen dat die niet het volgende slachtoffer worden van de koopdrift van Odido en KPN.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Joop_Klepzeiker schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:58:
[...]

Tweak heeft al aangegeven dat ze die Fritzbox terug willen, nou prima dan, al gooien ze die waarschijnlijk in de kliko omdat Odido die niet gebruikt.
Al die routers die ze niet meer gebruiken gooien ze in een container en daar gaat een mooie strik omheen. Dan zal een opkoper ze wel verschepen ergens naar t oost blok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-07 20:24
Heeft iemand ervaring met TV kijken van Canal Digitaal via de TV-app? Ik heb nu via Tweak nog zo'n TV kastje en dat bevalt goed. Ben nu aan het kijken naar internet only + los abonnement bij Canal Digitaal maar dan krijg je geen tv-kastje meer volgens mij.

Groeten
Jan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Laatst online: 09-07 23:05
Jan Driebeen schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 15:58:
Heeft iemand ervaring met TV kijken van Canal Digitaal via de TV-app? Ik heb nu via Tweak nog zo'n TV kastje en dat bevalt goed. Ben nu aan het kijken naar internet only + los abonnement bij Canal Digitaal maar dan krijg je geen tv-kastje meer volgens mij.

Groeten
Jan
Ik heb dat een tijdje gehad ivm de ESPN zenders die ze hebben en dat werkt prima. Ik heb ook internet only en het klopt dat je dan geen kastje krijgt. Maar ik gebruikte daarvoor wel een NVidia Shield dat is ook een kastje met Google TV. Het gaat ook goed op een Chromecast met Google TV.
Het werken met een afstandsbediening is nu eenmaal fijner dan alles vanaf de telefoon moeten doen.

ALs je geen ESPN nodig hebt, zou ik kiezen voor NL-Ziet, is goedkoper en werkt beter qua terugkijken.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:12

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Groeten
Jan
Hoewel ik (nu nog) de CD box heb vind ik dat beeld beter dan als ik de app op de tv zelf gebruik.
Voordeel is wel dat je dan de tv remote kan gebruiken.
Met een Shield en vergelijkbaar is het beeld wel goed maar er zit goede processing in wat in een tv beperkt is.
Terugkijken doe ik met de box wel eens maar nooit met de app.
Als reserve heb ik nog dvb-t(2) met een antenne, dan heb je alleen de vrije zenders (Npo) en verder niks.
Digitenne is hetzelfde maar dan ook met gecodeerde zenders (camping kwaliteit :+ ).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimperklaas

Groeten
Jan
Voor de prijs is het wel goed, bediening van app en extra’s is ook goed. Bitrate is wel lager dan met kastje van tweak of andere aanbieder, NLZiet heeft dezelfde bitrate volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 22:54

Compizfox

Bait for wenchmarks

verbaanr schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:15:
[...]

Bij mij in Enschede is het €62,50 per maand voor gigabit, helaas...

Glasnet.nl lijkt overigens geen IPv6 te hebben. Dat vind ik wel frappant voor een ISP die nota bene zou bestaan uit een "club met techneuten"...

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-07 23:15

Pixelmagic

Ubergeek

Compizfox schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 23:34:
[...]

Glasnet.nl lijkt overigens geen IPv6 te hebben. Dat vind ik wel frappant voor een ISP die nota bene zou bestaan uit een "club met techneuten"...
Letterlijke tekst van de website:

Ondersteunen jullie IPv6?
Ja natuurlijk, je krijgt standaard een /48 subnet

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:11
Hier ook een Tweak gebruiker uit Enschede die een beetje in mineur is en waarschijnlijk toch maar overstapt naar Odido. Glasnet is gewoon 2x zo duur.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Pixelmagic schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 23:36:
[...]

En bij het internet pakket staat het er ook redelijk duidelijk bij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNsTksSBisDQXwUQLkTq9Rl2k7U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZCEViHFAALuDt7ZN23LZ9TDc.png?f=fotoalbum_large

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verbaanr
[...]

Is dat Internet Only? Welke netwerk hebben jullie dan? Ik weet dat prijzen verschillen per netwerk, maar dit is wel een heel groot verschil... N.B. Als je IPTV wil hebben is Glasnet niet zo gunstig. Ze rekenen dan naast de Canal Digitaal kosten ook meer voor de verbinding. Maar als je voldoende hebt aan streamingdiensten evt. aangevuld met NL Ziet is het juist een goekope optie.

Let wel dat Odido voor het eerste jaar smijt met enorme kortingen. 10 maanden € 15 op de verbinding + € 15 voor IPTV incl. kastje (oftewel gratis excl. opnemen). Leuk als je het geen probleem vindt om na dat jaar alsnog over te stappen, maar daar heb ik geen zin in. Ik vermoed dat veel mensen niet overstappen en de hogere kosten accepteren. Die blijven gewoon zitten. Dat weten ze bij Odido ook. Ze hebben - met hun ervaring - waarschijnlijk een heel goed beeld van het percentage overstappers. In zekere zin betalen de vaste klanten de korting van de nieuwkomers...

Odido is een "volume speler", ze horen bij de groten en hebben veel klanten nodig. Daarom 'investeren' ze o.a. in dit soort kortingen en hebben ze een deal met ODF voor het eerste jaar exclusiviteit, etc. Maar het betekent ook dat het product standaard en zonder al teveel poespas moet blijven. Vandaar ook standaard de router erbij zonder extra huur. Dat zit al in het abonnement. Daar hoort ook een bepaald type klant bij. M.i. richt Odido zich dus niet echt op de 'hardcore tweaker'. Bel hun helpdesk maar en begin eens een discussie over IPv6... De overname van Tweak helpt het klantenbestand uit te breiden maar is m.i. meer "bijvangst" van de overname van E-Fiber (die eerder Cambrium had overgenomen) door ODF en de deal/banden tussen ODF en Odido. Een van de grote investeerders achter ODF is een Deutsch Telekom Capital Partners; een spin-out van Deutsche Telekom. Net als Odido. Niet gek dat die elkaar vonden :)

Overigens, hier is niks mis mee! Ook niet met klanten die gewoon een snelle verbinding willen hebben zonder poespas. Ook niet met korting opstrijken het eerste jaar :) Maar het is wel een heel ander model dan de kleintjes als Glasnet (of Tweak)... Dat laatste past mij alleen net wat beter.

Zie bovenstaande posts m.b.t IPv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Pixelmagic schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 23:36:
[...]

Kan best zijn, maar glasnet.nl (het domein zelf) heeft gewoon geen AAAA-record. Dat vind ik wel slordig voor een ISP.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@verbaanr zie Glasnet topic 62,50 internet only als het via KPN gaat dan hakt het er goed in.

Hier ook over stapper van Tweak naar Glasnet.

Al had Odido 10 maanden voor 10 euro gedaan dan nog was ik niet gebleven.

De manier van handelen is totaal niet mijn stijl. Overname er veranderd niets en binnen een jaar doei doei Tweak in 2024. Dan ben je mijn loyaliteit ook kwijt.

Zit liever bij zn kleine partij als Glasnet of Freedom.

@Compizfox haha scherp. Ik kaart het even aan in het Glasnet topic :).

[ Voor 7% gewijzigd door RobbyTown op 05-11-2023 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

verbaanr schreef op zondag 5 november 2023 @ 08:13:
[...]

Is dat Internet Only? Welke netwerk hebben jullie dan? Ik weet dat prijzen verschillen per netwerk, maar dit is wel een heel groot verschil... N.B. Als je IPTV wil hebben is Glasnet niet zo gunstig. Ze rekenen dan naast de Canal Digitaal kosten ook meer voor de verbinding. Maar als je voldoende hebt aan streamingdiensten evt. aangevuld met NL Ziet is het juist een goekope optie.
Ja, internet only. TV hoef ik niet.

Bij Odido kost datzelfde €45 per maand (na de 10 maanden €30).

Ik ga in principe ook liever naar Glasnet of Freedom maar ik vrees dat de prijs (€62,50 en €76 per maand respectievelijk) me toch te veel is.

[ Voor 10% gewijzigd door Compizfox op 05-11-2023 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
Compizfox schreef op zondag 5 november 2023 @ 08:44:
Kan best zijn, maar glasnet.nl (het domein zelf) heeft gewoon geen AAAA-record. Dat vind ik wel slordig voor een ISP.
Tweak.nl ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Heeft Tweak standaard ipv6? Heb het tot nu niet werkend gekregen. Ow en odido website heeft ook geen ipv6 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:59
RobbyTown schreef op zondag 5 november 2023 @ 09:09:
[...]

Heeft Tweak standaard ipv6? Heb het tot nu niet werkend gekregen. Ow en odido website heeft ook geen ipv6 :p
Op aanvraag en dat was een IPv6 over IPv4-tunnel constructie. De IPv4-endpoint voor die tunnel was wel binnen het netwerk van Tweak, dus opzich wel ok-oplossing, maar niet native IPv6.

Edit: blijkbaar ergens sinds juli/aug 2022 dat er wel native werd aangeboden:
Zie forumtopic https://forum.tweak.nl/t/...annen-voor-native-ipv6/48

[ Voor 16% gewijzigd door VHware op 05-11-2023 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
Compizfox schreef op zondag 5 november 2023 @ 08:52:
[...]

Ja, internet only. TV hoef ik niet.

Bij Odido kost datzelfde €45 per maand (na de 10 maanden €30).

Ik ga in principe ook liever naar Glasnet of Freedom maar ik vrees dat de prijs (€62,50 en €76 per maand respectievelijk) me toch te veel is.
Tja dat is een wel heel groot verschil en moet dus met het netwerk te maken hebben. Is dat KPN? Misschien een gevalletje voor de ACM.

Edit:
Er speelt al klaarblijkelijk het e.e.a. Een kleine zoektocht en ik kwam dit tegen in een zaak van ACM tegen KPN/Glaspoort. DIt is een zienswijze van Freedom (ook een 'kleintje'). Zonder de hele zaak geanalyseerd te hebben vond ik het eerste punt wel interessant:
https://www.acm.nl/system...ts/zienswijze-freedom.pdf

[ Voor 24% gewijzigd door verbaanr op 05-11-2023 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:59
verbaanr schreef op zondag 5 november 2023 @ 09:17:
[...]

Tja dat is een wel heel groot verschil en moet dus met het netwerk te maken hebben. Is dat KPN? Misschien een gevalletje voor de ACM.
Dat is KPN WBA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-07 23:15

Pixelmagic

Ubergeek

Compizfox schreef op zondag 5 november 2023 @ 08:44:
[...]

Huh wat ? Het gaat er toch om dat jij met een ipv6 het internet op kan ? Dat hun site dan niet bereikbaar is maakt voor de dienst niet uit ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
RobbyTown schreef op zondag 5 november 2023 @ 08:50:

@Compizfox haha scherp. Ik kaart het even aan in het Glasnet topic :).
Hmmm, idd slordig. Maar Tweak volgens mij ook niet :(

en Odido ook niet...
Pagina: 1 ... 98 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.