Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:37
Flupke123 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:25:
Ik ben vanmiddag gebeld door een chagrijnige medewerker van odido. Ze zei dat tweak ging stoppen en dat ze mijn verbinding vanaf 21 nov om ging zetten naar odido. Ik zei dat ik dat ik niet naar odido wil overstappen, maar een andere aanbieder. Toen werd ze pissig en begon ze te zeggen dat ze het goedkoopste waren en dat ze dat nog een paar jaar zonder prijsverhogingen kon garanderen. En ze was niet dom en wist zeker dat er geen betere keuze is dan odido.... Ik vroeg wat ik terug kreeg van mijn jaar betaling, toen zei ze dat zoek je maar uit met tweak. In februari ga je vanzelf over dus succes ermee. Einde gesprek.

Op deze manier ga je niet veel klanten houden...
Wellicht even tijdstip noteren en even doorgeven aan Odido lijkt me. Iedereen kan wel eens een slechte dag hebben maar richting klanten kun je zo'n houding moeilijk verantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:11

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

In februari stopt Tweak dus, dat wist ik nog niet :)
Bellen dat je over een kleine maand over gaat is ook wel apart, alsof de klant niks te zeggen heeft ;w
Ik kijk eens naar Plinq, bijna hetzelfde aanbod als Tweak, news server (€2,50mnd), vast ip (€5/mnd) en een Fritz!box.
Tv is niet duidelijk van wie, het lijkt geen CD te zijn maar eerder wat ik bij Telfort had.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-07 10:45

Chakotay

Lick here to continue

@Flupke123 wow, mooie manier om klanten te binden :X Ik ben blij dat ik het 'aanbod' niet eens afgewacht heb, dit is wel een heel erg teleurstellend einde van Tweak zo.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• angelovds
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-02 15:14
Andros schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:54:
[...]

Wellicht even tijdstip noteren en even doorgeven aan Odido lijkt me. Iedereen kan wel eens een slechte dag hebben maar richting klanten kun je zo'n houding moeilijk verantwoorden.
Medewerkers op Customer Retention zijn vaak juist goed getraind en ervaren, en ze hebben de meeste rechten om extra kortingen te geven. Misschien heeft ze al de hele dag bijdehante nerds aan de telefoon die beginnen te zeuren over "het blijft toch wel AON" en "waarom mag ik niet gewoon een SFP module in mijn eigen gateway stoppen" :)

We zullen het vast nooit weten, maar ik ben erg benieuwd hoeveel van de 18k klanten er over zullen blijven, en wat Odido hier eigenlijk mee wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 07:48

Step

step@tweakers.net#

angelovds schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:01:
[...]

Medewerkers op Customer Retention zijn vaak juist goed getraind en ervaren, en ze hebben de meeste rechten om extra kortingen te geven. Misschien heeft ze al de hele dag bijdehante nerds aan de telefoon die beginnen te zeuren over "het blijft toch wel AON" en "waarom mag ik niet gewoon een SFP module in mijn eigen gateway stoppen" :)

We zullen het vast nooit weten, maar ik ben erg benieuwd hoeveel van de 18k klanten er over zullen blijven, en wat Odido hier eigenlijk mee wint.
Niks mis met een beetje transparantie. @Speedy-Andre, interessant, even met Plinq aan de telefoon wat ze leveren in Enschede. AON of GPON en of het via KPN gaat (vermoed ik van wel).

Ik kom dan op 67,50 uit maar ik wil die router niet (eigen). :) Ondertussen sta ik al wel 18 minuten in de wacht.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimperklaas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 18:47
Ik vind Plinq wel prijzig, ik kom op 80 euro uit. Odido is nu 55 euro. Wel een groot verschil vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Pimperklaas schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:08:
Ik vind Plinq wel prijzig, ik kom op 80 euro uit. Odido is nu 55 euro. Wel een groot verschil vind ik.
Ja Odido is niet duur. Maar ik wil wel een vast IP-adres, en het liefst nog een mogelijkheid tot RDNS. Dat kan Odido of KPN niet bieden (al hebben zij de mooiste prijzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimperklaas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 18:47
Nieuwsgroepen bij Plinq is downloadsnelheid 5MB, 10 connecties en 900 retentie.

Edit: Volgens mij staan de nieuwe acties bij Odido online, TV gratis voor 10 maanden, internet 30,- voor 10 maanden en nog wat. Later 45 euro!

Ik ga dan NLZiet nemen en nieuwsgroepen voor een paar euro denk ik.

[ Voor 58% gewijzigd door Pimperklaas op 25-10-2023 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:11

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hier gaat het wel, internet €45 en compleet voor €57,50.
Freedom via Fiber crew is hier (Almere-Buiten) €51 (met Fritz!box), tv +€13 en bellen +€5 dus minder leuk maar vast een ip kost niks.
Plinq staat niet bij de vergelijkers maar ging vroeger via Glashart, wat nu via Fiber Crew zal zijn.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:29
Flupke123 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:25:
Ik ben vanmiddag gebeld door een chagrijnige medewerker van odido. Ze zei dat tweak ging stoppen en dat ze mijn verbinding vanaf 21 nov om ging zetten naar odido. Ik zei dat ik dat ik niet naar odido wil overstappen, maar een andere aanbieder. Toen werd ze pissig en begon ze te zeggen dat ze het goedkoopste waren en dat ze dat nog een paar jaar zonder prijsverhogingen kon garanderen. En ze was niet dom en wist zeker dat er geen betere keuze is dan odido.... Ik vroeg wat ik terug kreeg van mijn jaar betaling, toen zei ze dat zoek je maar uit met tweak. In februari ga je vanzelf over dus succes ermee. Einde gesprek.

Op deze manier ga je niet veel klanten houden...
Bijzonder gesprek is dat geweest. Ik ben vandaag ook gebeld, aangegeven dat ik niet ben geïnteresseerd in overstappen ivm: geen nieuwsgroepen, geen ipv6, geen vast ip. Daarop kwam er een beduuste reactie dat ik wel erg goed geïnformeerd was en daarna werd het gesprek beleeft afgerond. Deze dame kon nog niet aangeven wanneer de stekker er uitgaat bij tweak, die informatie zou nog volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeTweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04 15:13
Step schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:10:
[...]

Ja Odido is niet duur. Maar ik wil wel een vast IP-adres, en het liefst nog een mogelijkheid tot RDNS. Dat kan Odido of KPN niet bieden (al hebben zij de mooiste prijzen).
Freedom heeft wel vast IPv4 en IPv6 en RDNS.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Nou, ik ben eruit hoor, hoe Tweak de terug betaling gaat regelen als zij in de loop van jouw vooruit betaalde jaar de boel uit gaan zetten: (als je voorbij je eerste jaar contract bent, of dat verder nog wat uitmaakt, dat weet ik niet)

Tldr; ze delen je jaarbedrag door 12 (niet 10!) en daarna het aantal maanden wat je hebt gebruikt wordt van je jaarbedrag afgetrokken, de rest krijg je terug.

Maar ik kwam niet zonder slag of stoot tot dit antwoord.

Zaterdag had ik via 2 routes de vraag uitgezet bij Tweak of de jaarbetaling wordt gedeeld door 10 ipv 12 en waarom dat ook zo zou zijn bij Tweak die er zelf mee stopt. Via Mail en Whatsapp. Ik had (vanwege alle verschillende antwoorden in dit topic) al wat ruis als antwoord verwacht en zo geschiedde:

Als eerste een antwoord via de e-mail, de namen zijn fictief:
Op 23-10-2023 om 09:18 schreef Tweak:
Beste Remco,

Het klopt inderdaad dat dit de manier is waarop wij berekenen wat u terugkrijgt van een jaarbetaling. Dit komt omdat u met een jaarbetaling 2 maanden gratis krijgt. Als u dus opzegt als de jaarbetaling 10 maanden geleden in is gegaan krijgt u niks terug. Daar is de berekening op gebaseerd. Het maandtarief van Internet Only is 41 euro per maand, de jaarbetaling is 410 euro per jaar.

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.

Met vriendelijke groet,
Het Tweak Team,
Met vriendelijke groet,

Gerda
Maar dat was dus niet een antwoord op mijn vraag, want ik zeg niet zelf op. Dat doet Tweak. Dus ik mail terug:
Hallo Gerda,

Bedankt voor je antwoord. Ik begrijp dat als ik opzeg, dat dat zo werkt. Maar dat is niet de situatie. Het is Tweak welke ophoudt te bestaan en daarmee begin 2024 zogezegd de stekker eruit gaat trekken en opzegt. Ik wil juist graag het hele jaar t/m april 2024 volmaken tegen de reeds betaalde 410 euro maar die gelegenheid krijg ik niet, als ik uw communicatie tenminste goed heb begrepen. Geldt in deze situatie dan ook dat ik met terugwerkende kracht vanaf april 2023 €41,- per maand betaal, ipv de door mij verwachtte €34,16?

Remco
Ondertussen kreeg ik antwoord op mijn WhatsApp gesprek:
[24-10 16:15] Tweak Whatsapp: Bedankt voor uw bericht. Deze berekening is onze oude berekening die alleen geldig was toen Tweak niet ging stoppen. U zult bij ons een verrekening krijgen waarbij uw jaar tarief gedeeld word door 12. Indien u binnenkort nog een jaar tarief verwacht dan zal uw jaarbetaling automatische omgezet worden naar een maand betaling. Karel - Tweak
[24-10 16:17] Tweak Whatsapp: Uw jaarfactuur loopt tot april 2024, dus u zal een verrekening krijgen waarbij u alleen betaald voor de diensten die u heeft gebruikt. Hierbij word het jaar tarief door 12 gedeeld in de plaats van 10. Karel - Tweak
Dat is het antwoord wat ik had willen horen, prima! Screenshot opgeslagen en Karel bedankt voor de info.

Maar... toen kwam er nog een antwoord op mijn e-mail:
24 okt. 2023 20:33
Beste Remco,

Bedankt voor uw bericht!

U kunt die berekening inderdaad baseren op het eerdere gestuurde mailtje van mijn collega Gerda, helaas is het niet mogelijk klant te blijven nadat Tweak de stekker eruit trekt.

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.

Met vriendelijke groet,
Het Tweak Team,
Kees - Tweak
Dat is raar, want dat staat haaks op wat ik van Karel kreeg.
Dus: mailtje terug:
Beste Kees,

Dat is vreemd, want je antwoord staat haaks op het antwoord wat ik krijg via de Tweak Whatsapp van Karel. Hij vertelt juist het omgekeerde scenario, dat mijn jaarbedrag door 12 (niet 10) wordt gedeeld en dan per maand wordt verrekend. Hij geeft daar zelfs nog een rekenvoorbeeld voor mijn situatie bij. Zie screenshotje in bijlage.

Ik houdt die van Karel maar even aan als mijn waarheid.

Deze verwarring lijkt helaas meer voor te komen als ik online op forums kijk waar dit onderwerp besproken wordt. Het zou goed zijn als jullie hierover een eenduidig (en doordacht en duidelijk) antwoord kunnen geven en om meteen enige of alle twijfel weg te nemen dit antwoord ook duidelijk op jullie website te communiceren mét rekenvoorbeeld. Scheelt jullie ook vragen aan jullie support desk.

Groetjes,
Remco
Zonder dat ik veel van het mogelijke antwoord verwachtte kwam er vanmiddag toch een goed antwoord:
25 okt. 2023 16:27
Beste Remco,

Bedankt voor uw bericht. Het antwoord van mijn collega Karel op de whatsapp is inderdaad correct, en die kunt u aanhouden :).

Excuus voor de verwarring! Ik heb dit intern aangekaart om dit in de toekomst te voorkomen.

Met vriendelijke groet,
Het Tweak Team,
Paul - Tweak
Bedankt Paul, en vooral Karel!
Lijkt me nu wel duidelijk dat we gewoon het scherpe tarief betalen voor de gebruikte maanden en dat ons, in tegenstelling wat ik dacht, geen oor aan wordt genaaid.

Ik hoop dat Gerda, Kees, Paul en Karel geen ruzie met elkaar krijgen, maar dat dit kwartet vanaf nu wél een eenduidig antwoord aan iedereen geeft. :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

FreeTweak schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:13:
[...]

Freedom heeft wel vast IPv4 en IPv6 en RDNS.
Ja daar ga ik ook graag naar toe, alleen betaal ik daar vanuit Enschede zo'n 74,- euro per maand voor. Erg veel.

Ik hoop dan nog steeds dat ze het deel van Cambrium overnemen waardoor de prijs omlaag kan, zodra dat kan stap ik gelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• love-nijntje
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10-07 12:55
Ons jaarcontract loopt vrijdag af en we hebben geen factuur gehad en er is ook niets afgeschreven. Heeft iemand dit recent meegemaakt? Hoe ging dat verder?
(ik heb gezocht in het topic en vond eenzelfde ervaring van eind augustus maar kon niet vinden hoe dat verder is afgelopen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Step schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:09:
[...]

Ja daar ga ik ook graag naar toe, alleen betaal ik daar vanuit Enschede zo'n 74,- euro per maand voor. Erg veel.

Ik hoop dan nog steeds dat ze het deel van Cambrium overnemen waardoor de prijs omlaag kan, zodra dat kan stap ik gelijk over.
Ik heb via een freedom ticket te horen gekregen dat de overname van Cambrium nog onduidelijk is op dit moment. Maar ik kreeg ook te horen dat FiberCrew zijn beschikbaarheid aan het uitbreiden is naar Enschede (iig mijn adres) en kreeg een tijdspan van 2 - 5 maanden wanneer dit gerealiseerd moet worden. Ik heb hier publiekelijk verder niets over kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:14

The_Worst

Unox

Ik heb ook een ticket gemaakt een paar dagen geleden bij Freedom, nog geen reactie. Ik zit ook in Enschede en ik stap ook graag over naar Freedom. Ik wil gerust 2-5 maanden aan KPN vastzitten (in verband met de Tweak-korting van €25) maar ik wil alleen weten of ik binnen het jaarcontract al van techniek kan wisselen bij Freedom of dat dit pas kan na het 1e jaar.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

The_Worst schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:57:
Ik heb ook een ticket gemaakt een paar dagen geleden bij Freedom, nog geen reactie. Ik zit ook in Enschede en ik stap ook graag over naar Freedom. Ik wil gerust 2-5 maanden aan KPN vastzitten (in verband met de Tweak-korting van €25) maar ik wil alleen weten of ik binnen het jaarcontract al van techniek kan wisselen bij Freedom of dat dit pas kan na het 1e jaar.
Ja dit dus :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:59
love-nijntje schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:11:
Ons jaarcontract loopt vrijdag af en we hebben geen factuur gehad en er is ook niets afgeschreven. Heeft iemand dit recent meegemaakt? Hoe ging dat verder?
(ik heb gezocht in het topic en vond eenzelfde ervaring van eind augustus maar kon niet vinden hoe dat verder is afgelopen)
Mijn jaarbijdrage werd altijd begin november afgeschreven.
Op 16-10 kreeg ik een mail van Tweak, onderwerp: Let op: jouw jaarbetaling verandert
Ingekorte inhoud:
Jouw jaarbonnement
Nu we weten dat Tweak begin 2024 stopt, vinden we het wel zo netjes om jaarabonnementen niet meer te incasseren. Odido kent geen jaarabonnementen, wel andere aantrekkelijke aanbiedingen die jou hetzelfde supersnelle internet garanderen.
Tot jij een keuze hebt gemaakt, incasseren we vanaf 31 oktober 2023 maandelijks 1/12 deel van jouw oorspronkelijke abonnementsbedrag. Zo behoud je gewoon jouw voordeel. En heb je tijd om over aanbiedingen van Odido na te denken. Zolang je nog geen keuze hebt gemaakt, behoud je voorlopig gewoon jouw huidige aansluiting.
Die mail zou jij dus ook gehad moeten hebben. Heb je al in je spamfolder gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• love-nijntje
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10-07 12:55
gerritjan schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:19:
Die mail zou jij dus ook gehad moeten hebben. Heb je al in je spamfolder gekeken?
Deze mail zat inderdaad bij mijn man in de spamfolder. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matstaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-09-2024
Ik heb 6 oktober mijn jaarfactuur gehad. Dat is op 9 oktober automatisch afgeschreven. Op 10 oktober kreeg in de mail dat Tweak gaat stoppen en dat ze met mij contact opnemen voor een persoonlijk aanbod.

Gaat op 1 januari dan echt de stekker er uit?

Lekker vaag allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:07
love-nijntje schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:11:
Mijn contract is op 18 september verlengd met een jaar. Ook ik heb daarna nog een e-mail gehad dat ze "begin 2024" gaan stoppen en dat ik binnenkort een voorstel krijg. Ik reken erop dat ze per januari het contract ontbinden en dat ik 10/12 van €440 terug ga krijgen als ik niet op Odido aanbieding inga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
Matstaal schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:51:
Ik heb 6 oktober mijn jaarfactuur gehad. Dat is op 9 oktober automatisch afgeschreven. Op 10 oktober kreeg in de mail dat Tweak gaat stoppen en dat ze met mij contact opnemen voor een persoonlijk aanbod.

Gaat op 1 januari dan echt de stekker er uit?

Lekker vaag allemaal.
1 januari is begin 2024, maar begin 2024 is niet per se 1 januari.
Maar ben het wel met je eens, zou mooi zijn als @Tweak wat meer duidelijkheid zou geven.
Ik heb zelf besloten pas een andere provider te gaan zoeken als @Tweak met een harde einddatum komt. Of misschien dat "persoonlijke aanbod" waarmee ze ons zouden "benaderen".
Behalve een paar Odido's (ja, kost mij ook moeite om hier niet een letter aan toe te voegen) die mij hebben gebeld heb ik nog niets ontvangen. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door gerritjan op 26-10-2023 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-07 15:51

Smurf

Detri

remco_k schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:50:
Nou, ik ben eruit hoor, hoe Tweak de terug betaling gaat regelen als zij in de loop van jouw vooruit betaalde jaar de boel uit gaan zetten: (als je voorbij je eerste jaar contract bent, of dat verder nog wat uitmaakt, dat weet ik niet)

Tldr; ze delen je jaarbedrag door 12 (niet 10!) en daarna het aantal maanden wat je hebt gebruikt wordt van je jaarbedrag afgetrokken, de rest krijg je terug.

Maar ik kwam niet zonder slag of stoot tot dit antwoord.

Zaterdag had ik via 2 routes de vraag uitgezet bij Tweak of de jaarbetaling wordt gedeeld door 10 ipv 12 en waarom dat ook zo zou zijn bij Tweak die er zelf mee stopt. Via Mail en Whatsapp. Ik had (vanwege alle verschillende antwoorden in dit topic) al wat ruis als antwoord verwacht en zo geschiedde:

Als eerste een antwoord via de e-mail, de namen zijn fictief:

[...]

Maar dat was dus niet een antwoord op mijn vraag, want ik zeg niet zelf op. Dat doet Tweak. Dus ik mail terug:

[...]

Ondertussen kreeg ik antwoord op mijn WhatsApp gesprek:

[...]

Dat is het antwoord wat ik had willen horen, prima! Screenshot opgeslagen en Karel bedankt voor de info.

Maar... toen kwam er nog een antwoord op mijn e-mail:

[...]

Dat is raar, want dat staat haaks op wat ik van Karel kreeg.
Dus: mailtje terug:

[...]

Zonder dat ik veel van het mogelijke antwoord verwachtte kwam er vanmiddag toch een goed antwoord:

[...]

Bedankt Paul, en vooral Karel!
Lijkt me nu wel duidelijk dat we gewoon het scherpe tarief betalen voor de gebruikte maanden en dat ons, in tegenstelling wat ik dacht, geen oor aan wordt genaaid.

Ik hoop dat Gerda, Kees, Paul en Karel geen ruzie met elkaar krijgen, maar dat dit kwartet vanaf nu wél een eenduidig antwoord aan iedereen geeft. :)
Dank je voor het uitzoeken. Gedwongen overstappen is al ruk genoeg en vasthouden aan het oude beleid voelde wel een beetje als een trap na.

Nu moet ik alleen nog kiezen of ik naar Freedom of Glasnet ga. Dat zijn voor mij iig de 2 beste keuzes hier (e-fiber gebied). Beide bieden in ieder geval een vast IP aan, wat een eis is voor mij. Nieuwsgroep zou ook fijn zijn, maar dat kan altijd nog apart.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-07 20:40
Ik heb zojuist ook een abonnement besteld bij Glasnet en gebruik gemaakt van de overstapservice. Mijn contract bij Tweak is pas ingegaan op 30 mei (jaarbetaling) dus ik was benieuwd of ik alvast kan overstappen. Tweak gebeld en de medewerker gaf aan dat dit kan. De verrekening wordt later opgemaakt. Het is dus blijkbaar niet nodig om het eerste jaar uit te zitten wat normaliter wel gebruikelijk is. We gaan het zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:30

de Peer

under peer review

RJ-NL schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:15:
Ik heb zojuist ook een abonnement besteld bij Glasnet en gebruik gemaakt van de overstapservice. Mijn contract bij Tweak is pas ingegaan op 30 mei (jaarbetaling) dus ik was benieuwd of ik alvast kan overstappen. Tweak gebeld en de medewerker gaf aan dat dit kan. De verrekening wordt later opgemaakt. Het is dus blijkbaar niet nodig om het eerste jaar uit te zitten wat normaliter wel gebruikelijk is. We gaan het zien...
als je het jaar uitzit heb je nog een jaar lang korting van Tweak.
Als je zelf eerder weg gaat moet je de korting over de al betaalde maanden terugbetalen, want jij breekt het contract open.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-07 17:38

simplemouse

*.*.*.*

simplemouse schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:53:
[...]

Knoop doorgehakt om naar Freedom te gaan. Deze besteld via Breedbandwinkel.nl (is goedkoper)

Odido is veel goedkoper ook doordat mijn vrouw een mobiel abonnement heeft maar ik wil deze gang van zaken niet ondersteunen.

Mijn benieuwen wat de werkelijke kosten gaan worden, misschien wordt het toch de keuze aanpassen want de normale list prijst is veel te duur.
Helaas ze hebben de bestelling geannuleerd....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DrObAiu9AJ-iodqs5tEBldBQJdI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ODQJCO5tLcZi4kKiOl2v9Vap.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Ik kreeg helaas dezelfde e-mail, maar dat was te verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. ND
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 15:43
Tweak maakt er een potje van bij deze overname. Ik had gevraagd hoe het zat met het modem als ik over zou stappen naar een andere provider. Kreeg via Whatsapp en per mail te horen dat ik het modem kan terug sturen of ik mag kiezen om het te houden, maar dan werd de borg ingehouden. Ik dacht oké mooi dan stap ik over naar een nieuwe provider en kies ik een abo zonder modem. Dit omdat ik het Fritz modem prima vind. Nou heb ik de overstap gemaakt, en nu krijg ik ineens te horen dat ik het modem niet mag houden. Moet het modem hoe dan ook terug sturen en er is geen mogelijkheid om het te houden in ruil voor de borg. Nu is de response dat het alleen mogelijk is om het modem te houden als je kiest voor Odido... Dit terwijl ik eerder via twee verschillende kanalen schriftelijk het antwoord heb gekregen dat ik het modem kon overnemen in ruil voor de borg bij overstap naar een andere provider.

Ik snap deze gang van zaken niet.. eerst het ene zeggen en daarna de keutel weer intrekken. Ik snap zoiezo niet wat Tweak wil doen met een modem van 6-7 jaar oud, waarschijnlijk beland hij in de prullenbak. Op deze manier hadden ze er nog 25 euro voor kunnen krijgen. Dat je hem mag houden als je bij Odido tekent snap ik ook niet, want bij Odido krijg je hoe dan ook een nieuw modem, zij hebben geen abo zonder modem voor zover ik weet.

Al met al een vervelende ervaring met Tweak op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

Helaas wel ja.

Baal er gewoon echt van dat ik in een KPN gebied zit....

Die kl**tz*kken vragen gewoon te veel voor het licht op hun lijn. Tussen de €7,50 en €15,-....

Ik doe nu even niks en zie het tzt wel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

Mr. ND schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:46:
Tweak maakt er een potje van bij deze overname. Ik had gevraagd hoe het zat met het modem als ik over zou stappen naar een andere provider. Kreeg via Whatsapp en per mail te horen dat ik het modem kan terug sturen of ik mag kiezen om het te houden, maar dan werd de borg ingehouden. Ik dacht oké mooi dan stap ik over naar een nieuwe provider en kies ik een abo zonder modem. Dit omdat ik het Fritz modem prima vind. Nou heb ik de overstap gemaakt, en nu krijg ik ineens te horen dat ik het modem niet mag houden. Moet het modem hoe dan ook terug sturen en er is geen mogelijkheid om het te houden in ruil voor de borg. Nu is de response dat het alleen mogelijk is om het modem te houden als je kiest voor Odido... Dit terwijl ik eerder via twee verschillende kanalen schriftelijk het antwoord heb gekregen dat ik het modem kon overnemen in ruil voor de borg bij overstap naar een andere provider.

Ik snap deze gang van zaken niet.. eerst het ene zeggen en daarna de keutel weer intrekken. Ik snap zoiezo niet wat Tweak wil doen met een modem van 6-7 jaar oud, waarschijnlijk beland hij in de prullenbak. Op deze manier hadden ze er nog 25 euro voor kunnen krijgen. Dat je hem mag houden als je bij Odido tekent snap ik ook niet, want bij Odido krijg je hoe dan ook een nieuw modem, zij hebben geen abo zonder modem voor zover ik weet.

Al met al een vervelende ervaring met Tweak op deze manier.
Gewoon "terug" sturen. Ofwel je pakt een doos en stuurt deze op en zorgt dat deze slecht is ingepakt.
Dan is hij tijdens transport verloren gegaan en moeten ze je borg inhouden.

Heb jij je modem nog.
Doe je er voor de vorm wat zand in voor het gewicht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jan Driebeen schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:13:
[...]

Wat de mailboxen betreft, ik heb het volgende gedaan met al mijn Tweak mailboxen: eerst ergens anders mailboxen aanmaken en dan in MijnTweak bij e-mail/dns instellingen de mailboxen verwijderen en vervolgens bij dezelfde instellingen voor de mailboxen de Forward functie gebruiken om mailtjes door te sturen naar de nieuwe mailboxen. Werkt prima zolang de tweak mailserver in de lucht blijft (volgens mij minimaal 6 maanden nadat Tweak uit de lucht is gegaan).
Heb je een nieuwe "Mail Provider" bij wie je ook je "Mail domein" gaat laten hosten.
Het liefste heb ik een nieuwe partij (ISP) waarbij ik ook mijn domein (Mail only) kan onder brengen. De keuze vwb ISP (inclusief) is dan Freedom, KPN (Prijs gelijk (TV (opnemen)/Bellen/Internet)
De enige manier om de prijs bij KPN significant te drukken is om terug naar 100MB te gaan. ;(
Ben ook een beetje huiverig om over een paar jaar weer te moeten overstappen, dit vanwege het kiezen van een "kleine" partij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 07:55

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Lees de brief maar die bij de retour wikkel zit.
Ze gaan dan de kosten van het product op je verhalen.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@KroontjesPen tegen de nieuwprijs ook nog eens volgens mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galapogos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 12:59
@Hans_18T Waarom wil je graag dat je bij je nieuwe ISP ook je domein + mail kan onderbrengen? Het lijkt me juist makkelijker om domein + mail afzonderlijk te regelen. Anders moet je iedere keer dat je (al dan niet gedwongen) van ISP wisselt ook al je mail migreren, lijkt me niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-07 06:38
Mr. ND schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:46:
Tweak maakt er een potje van bij deze overname. Ik had gevraagd hoe het zat met het modem als ik over zou stappen naar een andere provider.... .
Wat ik vermoed is dat iedereen die bij de helpdesk van Tweak werkt, die een beetje capabel is, ander werk heeft omdat ze niet over willen naar Odido. Meer reistijd straks bijvoorbeeld. Tot het einde moeten ze het dan doen met de mensen die niemand wil hebben en/of Odido/Teleperformance/Randstad inhuur die dus nieuw zijn voor Tweak. Dat helpt niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

simplemouse schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:14:
[...]

Helaas ze hebben de bestelling geannuleerd....

[Afbeelding]
Heb nog even contact opgenomen met breedband winkel. Op hun website staat dat ze de prijzen dagelijks controleren.

Een kijken wat ze er mee gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-07 20:24
Hans_18T schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 17:00:
[...]

Heb je een nieuwe "Mail Provider" bij wie je ook je "Mail domein" gaat laten hosten.
Het liefste heb ik een nieuwe partij (ISP) waarbij ik ook mijn domein (Mail only) kan onder brengen. De keuze vwb ISP (inclusief) is dan Freedom, KPN (Prijs gelijk (TV (opnemen)/Bellen/Internet)
De enige manier om de prijs bij KPN significant te drukken is om terug naar 100MB te gaan. ;(
Ben ook een beetje huiverig om over een paar jaar weer te moeten overstappen, dit vanwege het kiezen van een "kleine" partij.
Ik heb voor de weg met de minste weerstand gekozen en diverse mailboxen aangemaakt bij Google (GMail)….

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Galapogos schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:31:
@Hans_18T Waarom wil je graag dat je bij je nieuwe ISP ook je domein + mail kan onderbrengen? Het lijkt me juist makkelijker om domein + mail afzonderlijk te regelen. Anders moet je iedere keer dat je (al dan niet gedwongen) van ISP wisselt ook al je mail migreren, lijkt me niet fijn.
Klopt wat je aangeeft, maar ik ben verwend zoals het bij tweak ging, afzonderlijk is natuurlijk beter//toekomst bestendiger, maar ik heb geen idee welke partij toekomst bestendig is tegen redelijke kosten.
Ik zit nu een jaar of 11 bij tweak ging altijd "goed" tot op heden, Ik zit niet te wachten op een volgende overname bij een volgende provider. Ik ben net als vermoedelijk veel "ex-tweak" gebruikers uit op stabieliteit en zit niet te wachten op een volgende overname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jan Driebeen schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:39:
[...]

Ik heb voor de weg met de minste weerstand gekozen en diverse mailboxen aangemaakt bij Google (GMail)….
Ik heb een Gmail mailbox, ik gebruik die slechts voor andriod, niet bijvoorbeeld voor de belastingdienst of bol.com. Voordat ik overstap wil ik snappen/begrijpen wat eea inhoud. Internetten kan ik altijd tijdelijk via de buren, dus geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galapogos
  • Laatst online: 23-06 12:59
Ik heb nog lang geen 11 jaar glasvezel, en toch is dit al de derde keer dat mijn glasvezelaanbieder er mee stopt / overgenomen wordt.

In mijn vorige woonplaats ben ik verplicht van XMS naar Telfort gegaan, en later verplicht van Vodafone naar T-Mobile. En in mijn huidige woonplaats dus van Tweak naar Odido, alleen kies ik nu zelf voor een andere aanbieder dan Odido.

Wat ik maar wil zeggen: dat we nu onze ISP moeten verlaten is helaas geen uitzondering.

Voor domein + mail zijn genoeg alternatieven, welke volgens mij ook toekomstbestendig zijn, in elk geval meer toekomstbestendig dan de gemiddelde glasvezelaanbieder. Zelf heb ik mijn mail al tijden naar volle tevredenheid ondergebracht bij Fastmail, voor een paar euro per maand. Ik zie die partij er niet 123 mee stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Galapogos Ha, XMSnet was ook ooit mijn eerste glasprovider. Aardig tijdje terug alweer... Is Vodafone gestopt met glas trouwens? Daar heb ik nog wel eens verkopers van aan de deur/telefoon gehad zelfs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13:44
Chakotay schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:52:
@Galapogos Is Vodafone gestopt met glas trouwens? Daar heb ik nog wel eens verkopers van aan de deur/telefoon gehad zelfs.
Vodafone Thuis is in 2017 aan T-Mobile verkocht op het moment dat Vodafone en Ziggo een joint venture zijn begonnen. Dat Vodafone dit onderdeel moest verkopen was een verplichting van de overheid.

[ Voor 4% gewijzigd door JohDB op 27-10-2023 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:37
Galapogos schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:00:
Ik heb nog lang geen 11 jaar glasvezel, en toch is dit al de derde keer dat mijn glasvezelaanbieder er mee stopt / overgenomen wordt.

In mijn vorige woonplaats ben ik verplicht van XMS naar Telfort gegaan, en later verplicht van Vodafone naar T-Mobile. En in mijn huidige woonplaats dus van Tweak naar Odido, alleen kies ik nu zelf voor een andere aanbieder dan Odido.

Wat ik maar wil zeggen: dat we nu onze ISP moeten verlaten is helaas geen uitzondering.

Voor domein + mail zijn genoeg alternatieven, welke volgens mij ook toekomstbestendig zijn, in elk geval meer toekomstbestendig dan de gemiddelde glasvezelaanbieder. Zelf heb ik mijn mail al tijden naar volle tevredenheid ondergebracht bij Fastmail, voor een paar euro per maand. Ik zie die partij er niet 123 mee stoppen.
Waarom noem je het eigenlijk een verplichting? Niemand heeft je ooit gedwongen namelijk. Doorgaans als een provider er mee stopt zeggen zij het contract op, net zoals jij dat als klant kunt doen. Je wordt tot niets verplicht maar in alle gevallen wordt er een alternatief geboden. XMS is destijds overgenomen door KPN en ondergebracht bij Telfort, Vodafone werd door de overheid verplicht hun activiteiten van de hand te doen en klanten werden daarover geïnformeerd met een overstap naar T-Mobile als alternatief. Het is nooit een plicht geweest, je kon zelf ook een andere partij kiezen of gewoon opzeggen en iets anders gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-07 20:40
de Peer schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:17:
[...]

als je het jaar uitzit heb je nog een jaar lang korting van Tweak.
Als je zelf eerder weg gaat moet je de korting over de al betaalde maanden terugbetalen, want jij breekt het contract open.
Ik heb het voor de zekerheid nog nagevraagd via WhatsApp en dit is hun antwoord.

Bedankt voor uw bericht! U kunt inderdaad overstappen desondanks u nog in het eerste jaar zit, hier kunt u verder niets aan doen en hier zitten verder ook geen consequenties aan. Het teveel betaalde bedrag krijgt u terug vanaf uw opzegdatum tot einde contract.

Kortom ook voor klanten welke nog in het eerste jaar zitten is overstappen geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:29
Opzeggen is inderdaad geen probleem, maar de vraag is hoe de verrekening dan gaat plaats vinden als je zelf opzegt. Wordt je maandbedrag met terugwerkende kracht dan jaarbedrag/12 (zoals ze toepassen als Tweak het contract definitief opzegt) of jaarbedrag/10 (zoals ze volgens je contract toepassen als je na het eerste jaar zelf opzegt)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Andros je hebt niet de mogelijkheid om bij de huidige provider met bijbehorende dienstverlening te blijven. Wat dat betreft is het wel een verplichte overstap, je kunt alleen zelf kiezen waarheen.

@JohDB ohja, dat was het natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:30

de Peer

under peer review

RJ-NL schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 07:38:
[...]

Ik heb het voor de zekerheid nog nagevraagd via WhatsApp en dit is hun antwoord.

Bedankt voor uw bericht! U kunt inderdaad overstappen desondanks u nog in het eerste jaar zit, hier kunt u verder niets aan doen en hier zitten verder ook geen consequenties aan. Het teveel betaalde bedrag krijgt u terug vanaf uw opzegdatum tot einde contract.

Kortom ook voor klanten welke nog in het eerste jaar zitten is overstappen geen probleem.
Dit is al heel vaak besproken in dit topic en staat ook gewoon linksonder op de website. Als jij het contract open breekt ben je je korting kwijt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Akiranon
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Voor de Enschedeërs onder ons. Het lijkt erop dat Jonaz binnenkort ook in Enschede beschikbaar zal zijn: Akiranon in "[Jonaz Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Zou zeggen: controleer je postcode en kijk of je dezelfde melding krijgt bij Jonaz. Mocht FiberCrew inderdaad naar Enschede komen dan is Jonaz wellicht een alternatief voor Tweak. Ook kan Freedom mogelijk goedkoper haar diensten op de hardware van FiberCrew leveren dan die van KPN (is ook niet heel moeilijk :D).

Zou na het eerdere bericht van Alex van Freedom dat Fiber Operator het Coanet van Cambrium wil overnemen toch een mooie ontwikkeling zijn. :) Al is het natuurlijk ook mogelijk dat Jonaz via Fiber Operator haar diensten gaat aanbieden. Ben in ieder geval blij dat het erop lijkt dat er een alternatief voor KPN/Odido beschikbaar komt in Enschede. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Akiranon schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:15:
Voor de Enschedeërs onder ons. Het lijkt erop dat Jonaz binnenkort ook in Enschede beschikbaar zal zijn: Akiranon in "[Jonaz Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Zou zeggen: controleer je postcode en kijk of je dezelfde melding krijgt bij Jonaz. Mocht FiberCrew inderdaad naar Enschede komen dan is Jonaz wellicht een alternatief voor Tweak. Ook kan Freedom mogelijk goedkoper haar diensten op de hardware van FiberCrew leveren dan die van KPN (is ook niet heel moeilijk :D).

Zou na het eerdere bericht van Alex van Freedom dat Fiber Operator het Coanet van Cambrium wil overnemen toch een mooie ontwikkeling zijn. :) Al is het natuurlijk ook mogelijk dat Jonaz via Fiber Operator haar diensten gaat aanbieden. Ben in ieder geval blij dat het erop lijkt dat er een alternatief voor KPN/Odido beschikbaar komt in Enschede. :D
Wel jammer dat ze GPON doen bij Jonaz, liever AON (dan hoef ik alleen nu VLANs te wisselen). Heb je bij Jonaz ook een vast IP-adres?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07 13:37
Step schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:13:
[...]

Wel jammer dat ze GPON doen bij Jonaz, liever AON (dan hoef ik alleen nu VLANs te wisselen). Heb je bij Jonaz ook een vast IP-adres?
Nee, Jonaz geeft dynamische IP-adressen uit met een leasetijd van 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-07 17:52
Dat van een fixed ip adres wilde ik ook graag weten en heb de vraag gesteld aan Jonaz. Dit was hun antwoord:

-8<-
Jouw vraag om een fixed ip is een begrijpelijke. Helaas kunnen wij hier organisatorisch niet in voorzien. Zoals je al aangeeft, verandert het ip adres voor abonnees bij ons nauwelijks. Alleen bij groot gerelateerd onderhoud of bij een onverhoopte grote verstoring zou zich dit een keer voor kunnen doen. Een frequentie kan ik hier niet precies bij aangeven, maar indicatief is dit de laatste drie jaar misschien twee keer voorgevallen. Niet frequent dus.
->8-

Ik heb in ieder geval de move van Tweak naar Jonaz ingezet, op 1 december aanstaande komt er een monteur de boel aansluiten hier. Jammer, ik stam nog uit de dsl tijd bij tweak, en toen naar xms overgestapt omdat die op glas leverbaar waren. Toen tweak dat ook ging doen ben ik overgestapt naar tweak en begonnen met 250 mbps, wat niet lang daarna 1000 mbps werd.

Mijn Zyxel die ik destijds heb ontvangen staat hier in de meterkast in de originele doos, en als het goed is zit het plastic er nog op, en het ethernetkabeltje zit er ook nog bij. Ding is splinternieuw, 1 dag gebruikt :-).

Maar goed, hier komt dus ook geen Odido voor de primaire internet verbinding. Ik had overigens ook wat vragen gesteld aan Freedom, maar dat is meer dan 1.5 week geleden dat ik die vragen heb gesteld en ik heb er behalve een notificatie dat ze mijn vragen hebben ontvangen nog geen reactie op gehad. Nu hoeft het eigenlijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 10-07 15:51

Smurf

Detri

Hathi schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 07:54:
Opzeggen is inderdaad geen probleem, maar de vraag is hoe de verrekening dan gaat plaats vinden als je zelf opzegt. Wordt je maandbedrag met terugwerkende kracht dan jaarbedrag/12 (zoals ze toepassen als Tweak het contract definitief opzegt) of jaarbedrag/10 (zoals ze volgens je contract toepassen als je na het eerste jaar zelf opzegt)?
Door 12 dus. Zie remco_k in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• latho
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12:14
Ik zag met dat de postcodechecker van Onvi dat ze op adressen in o.a. Enschede, Leeuwarden en Deventer 1Gbit met vast IP kunnnen leveren voor 45 euro. Lijkt me een interessante optie.
Volgens mij levert Onvi via Fibercrew. Zou Fibercrew dan in deze steden apparatuur hebben geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akiranon
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
latho schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:36:
Ik zag met dat de postcodechecker van Onvi dat ze op adressen in o.a. Enschede, Leeuwarden en Deventer 1Gbit met vast IP kunnnen leveren voor 45 euro. Lijkt me een interessante optie.
Volgens mij levert Onvi via Fibercrew. Zou Fibercrew dan in deze steden apparatuur hebben geplaatst?
Lijkt er idd op. Op Onvi kan ik inderdaad nu ook bestellen op basis van mijn postcode uit Enschede. Zie ook mijn eerdere bericht over Jonaz. Jonaz en FiberCrew zijn volgens mij een en dezelfde. Zou een zeer mooie ontwikkeling zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 09:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Bij Onvi twee postcodes in Leeuwarden gebied gechecked waaronder een postcode in 8913 en 9084 en beide geen positieve resultaat. Edit: Oh er moet een spatie in de postcode zitten, anders krijg je een heel ander resultaat. |:(

Bij Jonaz wordt er aangegeven dat het naar verwachting binnen 2 tot 5 maand wel mogelijk is. Dus er lijkt ook voor Leeuwarden wat te gaan gebeuren.

[ Voor 19% gewijzigd door I_stealth_I op 28-10-2023 14:27 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Erg interessant, ook qua prijs. Op welke manier maakt Fiber Crew verbinding? AON of GPON?

43,- als je 24 maanden kiest (enige korting), daarna standaard 45,- voor 1 Gbit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-07 10:42

Dennisb1

VCDS 058

I_stealth_I schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:22:
[...]

Bij Onvi twee postcodes in Leeuwarden gebied gechecked waaronder een postcode in 8913 en 9084 en beide geen positieve resultaat. Edit: Oh er moet een spatie in de postcode zitten, anders krijg je een heel ander resultaat. |:(

Bij Jonaz wordt er aangegeven dat het naar verwachting binnen 2 tot 5 maand wel mogelijk is. Dus er lijkt ook voor Leeuwarden wat te gaan gebeuren.
893x kunnen ze niet leveren zowel met als zonder spatie

Jonaz geeft hier ook aan niet te kunnen leveren.

Pffffff

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisb1 op 29-10-2023 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:13
Dennisb1 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:26:
[...]

893x kunnen ze niet leveren zowel met als zonder spatie

Jonaz geeft hier ook aan niet te kunnen leveren.

Pffffff
Spatie en hoofdletters lijkt de gouden combinatie te zijn… Voorspelt weinig goeds voor een ISP :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

internetinfo schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:39:
[...]

Spatie en hoofdletters lijkt de gouden combinatie te zijn… Voorspelt weinig goeds voor een ISP :X
Nee helaas, kleine letters, hoofdletters, wel of geen spatie het maakt niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 09:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Dennisb1 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:48:
[...]

Nee helaas, kleine letters, hoofdletters, wel of geen spatie het maakt niet uit
Er lijkt iets aangepast te zijn aan de beschikbaarheid in regio Leeuwarden t.o.v. 24uur geleden helaas. Ik krijg nu ook hele andere resultaten uit de postcode checks.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:14

The_Worst

Unox

@I_stealth_I Ik vraag mij ook af of het allemaal wel klopt. Ik kon gisteren nog een glasvezel aanvragen bij Onvi maar vandaag ineens wel. Wat @internetinfo zegt, weinig vertrouwen in een provider die zo slordig omgaat met een postcodecheck. Er staat een vermelding naar Qconnected voor zakelijke glasvezel maar dat linkt naar https://orderstreet.onvi.nl/www.qonnected.nl. :X

Zijn er mensen die ervaring hebben met Onvi? Ik heb nog niet eerder van ze gehoord namelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door The_Worst op 29-10-2023 14:07 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
The_Worst schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:06:
@I_stealth_I Ik vraag mij ook af of het allemaal wel klopt. Ik kon gisteren nog een glasvezel aanvragen bij Onvi maar vandaag ineens wel. Wat @internetinfo zegt, weinig vertrouwen in een provider die zo slordig omgaat met een postcodecheck. Er staat een vermelding naar Qconnected voor zakelijke glasvezel maar dat linkt naar https://orderstreet.onvi.nl/www.qonnected.nl. :X

Zijn er mensen die ervaring hebben met Onvi? Ik heb nog niet eerder van ze gehoord namelijk.
Heb je zelf al gezocht? Op internet redelijk wat te vinden, op Tweakers alleen in combinatie met TV.
Mij valt op dat de reviews van mensen die niet tevreden zijn meestal over problemen met Canal+ gaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

Voor onvi kwam ik dit tegen.

https://onvi.nl/tweak

Krijg je een beetje korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
simplemouse schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:48:
Voor onvi kwam ik dit tegen.

https://onvi.nl/tweak
Krijg je een beetje korting
Bedankt. Hopelijk fixen ze binnenkort het bestelformulier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7rJQ9Lid8ur7J_KZgdkkQIrQkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ge7O0DVwL6O8GVwALoQiQjHK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Ja hoor nu ineens kan het weer wel volgens de postcode check…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 10-07 23:02

Felyrion

goodgoan!

Dennisb1 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:20:
Haha, ja, ik zat ook al te kijken, hier (Wierden, Twente) kan het nu ineens blijkbaar ook. Ik wacht nog wel even af, maar het is wel een optie.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

Dennisb1 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:20:
Had ik ook.
Nog niet op bestel geklikt.
Vandaag maar naar breedband winkel bellen dat ze geen moeite hoeven te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-07 16:49
Ik vertrouw Onvi niet helemaal...

Ook ik krijg hier nu de optie van 45eur in Almere-Buiten (1336, het deel waar nu alleen KPN en Odildo zit).

Andere FiberCrew ISPs:
Freedom nog steeds alleen KPN belichting.
Jonaz geeft nu wel "In de planning" en binnen 2-5 maanden.
Fiber.nl postcodecheck werkt niet
NetRebel ook nog niks.

Er lijkt dus wel wat beweging te zitten bij FiberCrew met overname van Cambrium apparatuur lijkt het.
Ik wacht nog even tot Freedom belichting via FiberCrew gaat aanbieden. Kan niet al te lang meer duren.

Edit: Zojuist Freedom even gebeld om na te vragen of ze FiberCrew belichting ook al op de planning hebben hier.
Het was geen harde "nee" maar nog niks bekend en het advies om de nieuwsbrief/website te checken komende tijd.
Het is wel mogelijk om al over te stappen met KPN belichting en wanneer FiberCrew beschikbaar komt om dan over te stappen van belichter.

Het is een gokje waard maar ga toch nog maar even wachten tot ze officieel bekend maken dat er FiberCrew belichting komt. Ik heb goede hoop.

[ Voor 31% gewijzigd door Csotranme op 30-10-2023 11:44 ]

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13:44
Csotranme schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:23:
Er lijkt dus wel wat beweging te zitten bij FiberCrew met overname van Cambrium apparatuur lijkt het.
Ik wacht nog even tot Freedom belichting via FiberCrew gaat aanbieden. Kan niet al te lang meer duren.
Ik denk dat je jezelf vergist in de naam. Niet FiberCrew is bezig met de overname van de apparatuur van Cambrium, maar Fiber Operator. Zie https://community.freedom...ijnen-via-cambrium/4094/2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
JohDB schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:50:
[...]

Ik denk dat je jezelf vergist in de naam. Niet FiberCrew is bezig met de overname van de apparatuur van Cambrium, maar Fiber Operator. Zie https://community.freedom...ijnen-via-cambrium/4094/2.
Ah, haal die namen wel vaker door elkaar. Lijken teveel op elkaar :+

In dat geval lijkt het er dus op dat FiberCrew hardware aan het plaatsen is.. Ik zie geen andere reden waarom Jonaz en Onvi nu ineens wel kunnen (gaan) leveren dan hier.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEAd0
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-07 16:56
Hoi allemaal,

Misschien is het al voorbij gekomen maar ik ga, in ieder geval voor het eerste jaar, van Tweak naar Odido overstappen.

Nu gebruik ik momenteel een eigen router met daarop OPNsense software.
Met de Tweak internet only abbo hoef ik daar verder niet bijzonder veel aan te doen om internet werkend te krijgen. Bij Odido is het blijkbaar iets minder gunstig aangezien altijd een VLAN tag moet zijn ingesteld op de (eigen) router.
Nu kan dit wel in OPNsense, maar ik kom er niet helemaal uit waar ik straks precies iets moet wijzigen etc. Ik zie meerdere menu's als het gaat om VLANs namelijk.
Dat is dan weer een nadeel van OPNsense.
Is er toevallig iemand die dit wel wat meer in de vingers heeft en mij op weg kan helpen?

bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
dEAd0 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:54:
Hoi allemaal,

Misschien is het al voorbij gekomen maar ik ga, in ieder geval voor het eerste jaar, van Tweak naar Odido overstappen.

Nu gebruik ik momenteel een eigen router met daarop OPNsense software.
Met de Tweak internet only abbo hoef ik daar verder niet bijzonder veel aan te doen om internet werkend te krijgen. Bij Odido is het blijkbaar iets minder gunstig aangezien altijd een VLAN tag moet zijn ingesteld op de (eigen) router.
Nu kan dit wel in OPNsense, maar ik kom er niet helemaal uit waar ik straks precies iets moet wijzigen etc. Ik zie meerdere menu's als het gaat om VLANs namelijk.
Dat is dan weer een nadeel van OPNsense.
Is er toevallig iemand die dit wel wat meer in de vingers heeft en mij op weg kan helpen?

bij voorbaat dank!
Wellicht kan je dit beter in het Odido topic vragen. Daar zullen er meer zitten die OPNsense gebruiken met Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:46
Felyrion schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 01:43:
[...]

Haha, ja, ik zat ook al te kijken, hier (Wierden, Twente) kan het nu ineens blijkbaar ook. Ik wacht nog wel even af, maar het is wel een optie.
Ah dorpsgenoot. Ik kon via de check bij de eerste melding hier ook Onvi aanvragen, maar toen een tijdje weer niet. Qua prijs verder prima, maar zal toch even kijken wat de kwaliteit verder is (puur uptime, rest boeit mij niet). Heb alleen een beetje 50Plus-gevoel bij die website. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dEAd0
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-07 16:56
Csotranme schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:12:
[...]

Wellicht kan je dit beter in het Odido topic vragen. Daar zullen er meer zitten die OPNsense gebruiken met Odido.
|:( Ik realiseer me nu inderdaad dat ik dit in het Tweak topic post.... ik ga naar het Odido topic!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Zojuist ook Onvi gebeld om te vragen of het AON of GPON is, ze wist mij te vertellen dat het GPON betrof, maar dat de lijnen nog niet vrijgegeven zijn in Enschede en daar kon ze ook geen datum over geven.

Het beste is om aan het einde van het jaar even weer te bellen of er al schot in de zaak zit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
Step schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:10:
Zojuist ook Onvi gebeld om te vragen of het AON of GPON is, ze wist mij te vertellen dat het GPON betrof, maar dat de lijnen nog niet vrijgegeven zijn in Enschede en daar kon ze ook geen datum over geven.

Het beste is om aan het einde van het jaar even weer te bellen of er al schot in de zaak zit. :)
Vreemd verhaal. Als je bestellingen aanneemt moet je ook kunnen leveren lijkt mij.
Ik woon in Enschede en heb net een bestelling geplaatst bij Onvi met opleverdatum 1-12-2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

gerritjan schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:27:
[...]

Vreemd verhaal. Als je bestellingen aanneemt moet je ook kunnen leveren lijkt mij.
Ik woon in Enschede en heb net een bestelling geplaatst bij Onvi met opleverdatum 1-12-2023.
Prima test case om te kijken of er ook tijdig geleverd wordt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-07 06:38
Freedom zit nu ook op Open Dutch Fiber (=odido netwerk)

https://freedom.nl/nieuws...werk-van-open-dutch-fiber

Edit: Ik dacht even dat dit overal was waar Odido hun goedkopere aansluiting levert, maar dat is kennelijk niet zo.

[ Voor 28% gewijzigd door pvcholten op 30-10-2023 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-07 19:06
pvcholten schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:02:

Edit: Ik dacht even dat dit overal was waar Odido hun goedkopere aansluiting levert, maar dat is kennelijk niet zo.
Er zijn 2 varianten waarin Odido goedkoper lever, met het ODF netwerk en als ze eigen apparatuur op het KPN/Reggefiber netwerk hebben. Freedom betreft alleen de ODF variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
pvcholten schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:02:

Open Dutch Fiber is niet het “Odido netwerk”. Open Dutch Fiber is een passief glasvezelnetwerk waarop Odido tot voor kort de enige operator was. Nu komen daar andere operators bij waardoor o.a. Freedom daar kan gaan leveren (en dat doen ze dus niet via de Odido apparatuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-07 23:15

Pixelmagic

Ubergeek

Mensen al ervaring met terug krijgen van te veel betaalde abo kosten na opzeggen ? Ik heb nog krap twee weken abo lopen van een maand opzegtermijn en toch word er nu een volledige maand in rekening gebracht.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik222 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:10:
[...]

Open Dutch Fiber is niet het “Odido netwerk”. Open Dutch Fiber is een passief glasvezelnetwerk waarop Odido tot voor kort de enige operator was. Nu komen daar andere operators bij waardoor o.a. Freedom daar kan gaan leveren (en dat doen ze dus niet via de Odido apparatuur).
Nee, dat doet Freedom naar alle waarschijnlijkheid via Fiber Operator:

https://opendutchfiber.nl...st-van-3-nieuwe-operators

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:42
Bij geen specifieke wensen voor internet (AON/GPON) dan is Odido toch best een goede aanbieding lijkt me?
Totaalprijs 400 euro voor een jaar maar dan inclusief TV.
Of lees ik ergens overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michieas schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:45:
Bij geen specifieke wensen voor internet (AON/GPON) dan is Odido toch best een goede aanbieding lijkt me?
Totaalprijs 400 euro voor een jaar maar dan inclusief TV.
Of lees ik ergens overheen?
Als "geen specifieke wensen" ook betekent dat IPv6 je niet zo boeit... en je wel een gokje durft te nemen dat er in jouw specifieke regio/city-pop geen problemen met netwerkcongestie spelen, dan is het op zich geen verkeerde aanbieding nee.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 13:53
Net gebeld door Odido, ze gaan dus de klanten van Tweak af.
Reden voor mij bij Tweak te nemen was de "lage" kosten (410) tegenover de andere leveranciers.

De aanbieding is 10maanden 30 en 2 maanden 45 = 390
Ze zei aan de telefoon dat ze elkaar jaar gaan bellen voor de korting.
Was natuurlijk niet blij als het 140 omhoog ging voor het jaar erna.
Ben alleen benieuwd of ze zich hieraan houden, maja dat zie ik volgend jaar wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 17:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Erazher schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:46:
Net gebeld door Odido, ze gaan dus de klanten van Tweak af.
Reden voor mij bij Tweak te nemen was de "lage" kosten (410) tegenover de andere leveranciers.

De aanbieding is 10maanden 30 en 2 maanden 45 = 390
Ze zei aan de telefoon dat ze elkaar jaar gaan bellen voor de korting.
Was natuurlijk niet blij als het 140 omhoog ging voor het jaar erna.
Ben alleen benieuwd of ze zich hieraan houden, maja dat zie ik volgend jaar wel weer.
Ik ben toen ook bewust gegaan voor de laagste kosten en het vast ipadres.
Ik weet ook niet goed wat een goede vervanger is. We kijken eigenlijk bijna geen tv. Dus dat zou eventueel niet hoeven.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ndgf
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-01 12:25
Voor klanten die in E-Fiber gebied zitten is Glasnet ook heel interessant , en als je ze even belt dan is het ook mogelijk om InternetOnly met vast bellen te bestellen, heb ik zelf ook gedaan en het was zo geregeld, 37,50 + 2.00, heb je voor 39.50 een 1 Gbit glaslijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Ndgf schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:09:
Voor klanten die in E-Fiber gebied zitten is Glasnet ook heel interessant , en als je ze even belt dan is het ook mogelijk om InternetOnly met vast bellen te bestellen, heb ik zelf ook gedaan en het was zo geregeld, 37,50 + 2.00, heb je voor 39.50 een 1 Gbit glaslijntje.
Ik zie nu ook dat Glasnet kan leveren hier (1336 Almere-Buiten), was tot voor kort ook niet mogelijk.

Ik kom alleen bij lange na niet op die 39,50. Ik denk een andere belichter hier want ze willen bij mij 62,50 (met 75eur cashback) hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:07
Ja, in 1335 ook. Maar met dat soort prijzen zal het wel KPN WBA zijn... Voor mij is Netrebel nog steeds de goedkoopste optie (€39 met vast IP adres en voor eenmalig €10 een IPv6 blok).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
mbovenka schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:19:
Ja, in 1335 ook. Maar met dat soort prijzen zal het wel KPN WBA zijn... Voor mij is Netrebel nog steeds de goedkoopste optie (€39 met vast IP adres en voor eenmalig €10 een IPv6 blok).
Ik gok het ook ja... Heb de vraag bij ze uitstaan.

Netrebel is er nog niet in 1336 helaasch dus beste optie lijkt nog steeds wachten op Freedom met een alternatieve belichter.

Edit: antwoord van GlasNet. 62,50 is inderdaad zoals verwacht via KPN WBA. Die 39,50 is enkel E-Fiber gebied.
Bij hun is er momenteel nog niks bekend of ze via Fiber Operator/oude Cambrium hardware gaan leveren.
Dat doen ze (uiteraard) al wel op andere plekken waar Fiber Operator al zit.

[ Voor 23% gewijzigd door Csotranme op 31-10-2023 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 13:53
kromme schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:54:
[...]

Ik ben toen ook bewust gegaan voor de laagste kosten en het vast ipadres.
Ik weet ook niet goed wat een goede vervanger is. We kijken eigenlijk bijna geen tv. Dus dat zou eventueel niet hoeven.
Same, internet only. Ze zijn nu fors lager dan andere aanbieders. Zie wel hoe de kwaliteit is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

Gister contact gehad met Onvi en die geven aan dat ze sinds vorige week het postcode gebied hebben kunnen uitbereiden in Almere.

Ik heb niks meer van breedbandwinkel gehoord en hun gemailed dat ze geen moeite meer hoeven te doen.
Ik ga nu via onvi aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

gerritjan schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:40:
[...]

Bedankt. Hopelijk fixen ze binnenkort het bestelformulier.

[Afbeelding]
Vandaag maar even melding van gemaakt ze gaan er achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
simplemouse schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:12:
[...]
Vandaag maar even melding van gemaakt ze gaan er achteraan.
Jou dus ook niet gelukt?
Ik had het ook al gemeld, maar blijkbaar niet aan de juiste persoon. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

@gerritjan

Klopt niet gelukt.
De bestelling met de fout per mail doorgestuurd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:51
Ik ga toch echt even wachten tot de black friday deals voordat ik ga overstappen, kan ik dan ook meteen evt. een mooie combideal met een nieuw mobiel abbo maken.

Ik begrijp sowieso niet zo goed waarom mensen al overstappen naar een duurdere provider zolang Tweak gewoon levert. Als je naar Freedom oid gaat die gewoon duurder is kan je toch het best wachten tot Tweak daadwerkelijk stopt met leveren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

De reden dat ik nu overstap is omdat ik het gewoon geregeld wil hebben.
Nu kan ik het plannen en regelen wanneer het mij uitkomt.

Straks moet ik maar weet ik niet of ik daar tijd voor heb.

Onvi is voor de kosten niet veel duurder.
Freedom daar in tegen wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
simplemouse schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:58:
De reden dat ik nu overstap is omdat ik het gewoon geregeld wil hebben.
Nu kan ik het plannen en regelen wanneer het mij uitkomt.

Straks moet ik maar weet ik niet of ik daar tijd voor heb.
Precies dit. Kan blijven wachten op nog eens een beetje extra korting maar dan zal je zien dat het overstappen niet op een prettig moment komt. Nu zelf kunnen inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zit nu te kijken naar een eventuele opvolger. Wat opvalt is dat Onvi op mijn adres in Deventer wél beschikbaar is, en de andere fiber-crew opties, zoals Freedom, niet. Tenminste, ik zie bij Freedom alleen de dure kpn-mogelijkheid.
Hoe kan dat? Of klopt er iets niet bij Onvi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
koelkast schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:33:
Ik zit nu te kijken naar een eventuele opvolger. Wat opvalt is dat Onvi op mijn adres in Deventer wél beschikbaar is, en de andere fiber-crew opties, zoals Freedom, niet. Tenminste, ik zie bij Freedom alleen de dure kpn-mogelijkheid.
Hoe kan dat? Of klopt er iets niet bij Onvi?
Zelfde hier in Almere.
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van wel of geen contract tussen ISP en FiberCrew voor desbetreffende gebied.

Pagina: 1 ... 97 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.