Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
destro9704 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:19:
Zojuist persoonlijk aanbod ontvangen van tweak. Is gelijk aan de al bekende aanbieding van 10 maanden a 30,00 per maand. Is dus per saldo het eerste jaar 10,00 goedkoper dan Glasnet via e-fiber. Maar dan wel t-mobile....
Ik heb hetzelfde aanbod zojuist ontvangen. Er wordt met geen woord gerept over de jaarbetaling... Mijn contract is pas op 30 mei 2023 ingegaan dus ik heb betaald tot 30 mei 2024... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Hmm, hier nog geen mail/aanbod ontvangen.
Ik neem aan dat ze je contract opgezegd hebben? Per welke datum?
Zo niet, dan hopen ze nu natuurlijk dat je zelf opzegt zodat je met terugwerkende kracht €44,- per maand moet betalen volgens je contact. Dan dus nog even wachten tot ze formeel je contract opzeggen, waarschijnlijk zullen ze dan wel je jaarbetaling verrekenen met 1/12 van het jaarbedrag per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 13:21

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

DJ-B schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:20:
[...]

Ik heb gisterenavond gebeld met de Tweak servicedesk en gevraagd hoe ze verder gaan met de jaarabonnementen. Veel klanten hebben namelijk nog een abonnement lopen na 'begin 2024'.

De (vriendelijke) servicedesk medewerker vertelde me dat op korte termijnen (vermoedelijke deze maand nog?) alle abonnementen worden omgezet in een maandabonnement en de vooruit betaalde termijn worden gecrediteerd.
Vervolgens kun je dus 'per direct' opzeggen.

Ik heb niet gevraagd welke tarief er gecrediteerd wordt, maar persoonlijk vind ik het logisch om de Jaarprijs / 12 te crediteren per maand.
Tweak kan die jaarabonnementen helemaal niet eenzijdig omzetten naar maandabonnementen, want dat is een wijziging van de overeenkomst. Kan volgens de algemene voorwaarden, en de rechten van de consument die de wet je biedt helemaal niet, althans niet zonder jouw instemming.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
DaRealRenzel schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:55:
[...]

Tweak kan die jaarabonnementen helemaal niet eenzijdig omzetten naar maandabonnementen, want dat is een wijziging van de overeenkomst. Kan volgens de algemene voorwaarden, en de rechten van de consument die de wet je biedt helemaal niet, althans niet zonder jouw instemming.
Dat kan wel.

Veel mensen zijn in de veronderstelling dat het een jaar contract is.
In feite is het gewoon een maandelijks contract die je voor een jaar vooruit betaald en daarom krijg je wat korting.
Hij is wel degelijk maandelijks op te zeggen. Het maakt nu alleen uit wie het opzegt.
Zegt Tweak op = rekensom van 1/12 (verlies je de korting dus niet)
Zeg jij zelf op = rekensom 1/10 (Mis je de korting)

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:38
DaRealRenzel schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:55:
[...]

Inderdaad als het een jaarabonnement zou zijn, maar dat is het niet, heeft en had tweak niet nadat je eerste contractduur voorbij is, het is een maandabonnement waarbij je er voor kunt kiezen om de 12 maanden in een keer vooruit te voldoen waarvoor je een korting krijgt. Dus m.i. is er juridisch niks tegen te doen mochten ze er voor kiezen om per einde tweak de verbruikte maanden tegen de maandprijs te verrekenen, erg netjes en klantvriendelijk is het echter niet.

Stond in bevestiging opzegging dat ze het jammer vinden dat ik vertrek en dat ze hopen me in de toekomst weer van dienst te kunnen zijn, waarmee dan? Ze houden helaas toch op te bestaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

D0ubleD0uble schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:25:
[...]

Dankjewel voor die opheldering, ik doelde meer op het feit dat bij alle nieuwe netwerken er eigenlijk nooit meer AON wordt gebruikt. Alles PON P2P/P2MP dus. Of worden er toch nog op nieuwe plekken AON belicht?
Mijn glas is van E-Fiber (noord limburg). Tweak levert nu over AON. Als ik naar Freedom overstap krijg ik van hun GPON. Bij Glasnet blijft het AON.

Ligt dus helemaal aan de locatie, de provider, de spullen die in de POP staan, enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
Csotranme schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:01:
[...]

Dat kan wel.

In feite is het gewoon een maandelijks contract die je voor een jaar vooruit betaald en daarom krijg je wat korting.
Hij is wel degelijk maandelijks op te zeggen. Het maakt nu alleen uit wie het opzegt.
Staat toch nergens op papier de berekening zegt tweak op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Csotranme schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:01:
[...]

Dat kan wel.

Ik heb toch echt een jaarcontract, volgens mijn overeenkomst:

Producten
Glasvezel Internet Only 1000 Mbit - Jaarproduct € 410.00 per jaar
Administratiekosten € 25.00 Eenmalig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

destro9704 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:05:
[...]

Inderdaad als het een jaarabonnement zou zijn, maar dat is het niet, heeft en had tweak niet nadat je eerste contractduur voorbij is, het is een maandabonnement waarbij je er voor kunt kiezen om de 12 maanden in een keer vooruit te voldoen waarvoor je een korting krijgt. Dus m.i. is er juridisch niks tegen te doen mochten ze er voor kiezen om per einde tweak de verbruikte maanden tegen de maandprijs te verrekenen, erg netjes en klantvriendelijk is het echter niet.

Stond in bevestiging opzegging dat ze het jammer vinden dat ik vertrek en dat ze hopen me in de toekomst weer van dienst te kunnen zijn, waarmee dan? Ze houden helaas toch op te bestaan....
Ik heb volgens mijn allereerste orderbevestiging gewoon een jaarcontract:

Producten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hathi
  • Nu online
DaRealRenzel schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:08:
[...]
Ik heb toch echt een jaarcontract, volgens mijn overeenkomst:

Producten
Het eerste jaar wel. Maar daarna is het een maandelijks opzegbaar contract. Lees je contract maar eens goed door.
destro9704 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:06:
[...]

Staat toch nergens op papier de berekening zegt tweak op?
Nee, staat niet duidelijk in het contract, maar ze passen dit bij sommigen al wel toe: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/76824798#76824798

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:44
Hathi schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:09:
Nee, staat niet duidelijk in het contract, maar ze passen dit bij sommigen al wel toe: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/76824798#76824798
Let op: dit is alleen bevestigd voor mensen die tegen een nieuwe jaarbetaling aan zitten! In plaats van een nieuwe jaarbetaling wordt je omgezet naar een maandbetaling voor 1/12 tot einde Tweak. Er is niets gezegd over wat er gebeurd zodra Tweak definitief stopt en je nog in je huidige jaarbetaling zit omdat die bv. in juli is gedaan.

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Hathi schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:09:
[...]

Het eerste jaar wel. Maar daarna is het een maandelijks opzegbaar contract. Lees je contract maar eens goed door.

[...]

Uiteindelijk staat er het volgende:

Hierbij verklaar ik akkoord te gaan met de Algemene Voorwaarden van Tweak en machtig ik Tweak de
eenmalige (indien van toepassing), alsmede de maandelijkse abonnementskosten automatisch te incasseren
van bovengenoemde rekening. De minimale contractsduur voor dit abonnement is 12 maanden. Hierna is dit
contract maandelijks opzegbaar met een opzegtermijn van een kalendermaand.
Je hebt gekozen voor "Glasvezel Internet 1000 Mbit" met een betaling per jaar. De abonnementsgelden worden
gedurende de looptijd van het abonnement jaarlijks geïncasseerd. Na het eerste jaar is het mogelijk maandelijks
op te zeggen. In dat geval worden de kosten voor het gebroken jaar met terugwerkende kracht gerekend naar
het dan geldende reguliere maandtarief. Rekenvoorbeeld: na het eerste jaar wordt het abonnement na vijf
maanden beëindigd. De reguliere kosten zijn €44,-. Je krijgt dan €440 - (5 * €44) = €220 terug.

Juridisch gezien, omdat de algemene voorwaarden voor wat betreft opzegging vanuit Tweak geen uitsluitsle geeft voor jaarcontracten, betekent dit dus dat Tweak mij als consument wel de mogelijkheid geeft om per maand op te zeggen, maar hier staat niks in over opzegging vanuit Tweak.
Als men dan toch halverwege je jaarcontract opzegt, zou je dit als 'onredelijk bezwarend' kunnen aanmerken.

Maar vermoedelijk al toch iedereen overstappen op een product van Freedom of Glasnet, want anders wordt het toch weer een discussie die uiteindelijk gaat eindigen bij de Geschillencommissie of de rechter, en wie wil dat nou voor 400 euro. Want Odido zal gewoon je glaskabel uit de switch trekken. Of ze dat nou mogen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vind het jammer van Tweak, maar zojuist een order ingeschoten bij Glasnet! Ga wel van 100Mb naar 1000Mbit , maar ben benieuwd hoeveel ik daarvan merk, internetten en gamen op 100Mb Tweak werkte perfect, met meestal de laagste ping in game. Het was fijn bij Tweak te zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tmaster
  • Laatst online: 07-09 20:22
RJ-NL schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:51:
[...]

Ik heb hetzelfde aanbod zojuist ontvangen. Er wordt met geen woord gerept over de jaarbetaling... Mijn contract is pas op 30 mei 2023 ingegaan dus ik heb betaald tot 30 mei 2024... 8)7
Ik zit in het zelfde schuitje. Ook die van mij loopt pas in mei 2024 af en heb begin oktober net voor 1 jaar aanbetaald a 410 euro.

Ik heb aan ACM consuwijzer gevraagd wat nu te doen: Helaas kom ik niet echt verder met hun antwoord: maar gemakshalve plaats ik hem hier wel:

Informatie over uw rechten
Bedrijfsovername of contractsovername
Hebt u een overeenkomst met een bedrijf, bijvoorbeeld met een internetprovider? En wordt dat bedrijf overgenomen door een ander bedrijf? Dan kan dat op twee manieren:
1. Contractsovername
Hierbij wordt alleen uw overeenkomst overgenomen door een ander bedrijf. U hoeft hier niet mee akkoord te gaan. U kunt de overeenkomst dan ontbinden.
2. Bedrijfsovername
Bij een bedrijfsovername wordt het hele bedrijf overgenomen door een ander bedrijf. Voor u verandert er dan niets. Uw overeenkomst blijft hetzelfde, en u hebt dezelfde voorwaarden. Ook al is de naam van het bedrijf veranderd. Wilt u uw overeenkomst toch opzeggen? Dan kan dat vaak alleen als de overeenkomst is afgelopen. U hebt dan meestal ook een opzegtermijn. Kijk hiervoor in de algemene voorwaarden van uw overeenkomst. Het is vaak moeilijk te zeggen of een overname een contractsovername of een bedrijfsovername is. Vooral bij grote bedrijven.
Wat kunt u doen?
Twijfelt u of de overname een contractsovername of een bedrijfsovername is? En gaat u niet akkoord met de overname van uw contract?
• Bespreek uw klacht eerst met de ondernemer. Probeer samen een oplossing te vinden. Lukt dit niet? Dan kunt u het volgende doen.
• Schrijf de ondernemer een brief met daarin uw klacht. U kunt de brief aangetekend versturen. Dan hebt u een bewijs dat de brief is gestuurd. Zet in deze brief de volgende informatie:
o dat u niet akkoord gaat met de overname van uw contract
o dat u daarom de overeenkomst ontbindt. dat u een reactie wilt voor een bepaalde datum. Let op: de tijd die u de ondernemer geeft moet wel redelijk zijn.
o Schrijf ook welke vervolgstappen u neemt als de ondernemer geen goede oplossing biedt.
• Kijk voor voorbeeldbrieven op: www.consuwijzer.nl
• Komt u er niet uit? En hebt u een rechtsbijstandverzekering? Dan kunt u deze ook inschakelen.
Is er toch sprake van een bedrijfsovername? Dan zal het bedrijf dit ook aangeven, als reactie op uw brief. Komt u er samen niet uit? Dan kunt u deze vervolgstappen nemen:
• Leg uw klacht voor aan De Geschillencommissie. Dat kan alleen als de ondernemer is aangesloten bij een brancheorganisatie die toegang geeft tot De Geschillencommissie. Of als de ondernemer rechtstreeks is ingeschreven bij De Geschillencommissie. Kijk voor meer informatie over De Geschillencommissie op: www.degeschillencommissie.nl
• Kunt of wilt u niet naar De Geschillencommissie? Bekijk dan of het zin heeft om naar de rechter te gaan. Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Schakel die dan eerst in.
Neemt u opnieuw contact met ons op? Noem dan dit nummer: xxxxxxxx.

Met vriendelijke groet,

ACM ConsuWijzer

088 - 070 70 70
Maandag t/m vrijdag van 09.30 - 12.30 uur en van 13.30 - 16.00 uur.

www.consuwijzer.nl
www.acm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-08 15:22
Weet er iemand wat er met de vriendendeal gebeurt nu Tweak op houd te bestaan?

Ik heb nog 2 maanden gratis tegoed. Ze hadden een fout gemaakt in mijn eerste jaar dat ik abonnee was, waarop ze me beloofd hadden het 2e jaar deze deal alsnog te geven aan het einde van de looptijd.

Ik ben bang dat ik hier nu naar kan fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikemm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-09 17:13
Chris499 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 23:08:

Ik heb nog 2 maanden gratis tegoed. Ze hadden een fout gemaakt in mijn eerste jaar dat ik abonnee was, waarop ze me beloofd hadden het 2e jaar deze deal alsnog te geven aan het einde van de looptijd.

Ik ben daar ook erg benieuwd naar. Heb 1 maand tegoed, toevallig vanaf 31 oktober. Alleen de HD heeft geen inzage wat de administratie financieel afhandelt. Gezien mijn jaar contract eind deze maand afloopt, weet ik dat dus snel genoeg.
Voor contracten die na januari eindigen zou ik als ik jou was iedergeval bellen met de HD om vast te leggen dat je er vanuit gaat dat ze de belofte nakomen. Of het financieel corrigeren. Heb je het in iedergeval gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 12:26

Dennisb1

VCDS 058

Dat is al een tijdje afgelopen. In Juni 23 nog navraag na gedaan gezien die ineens weg was en ik iemand wou aanmelden. Kreeg deze reactie:
Bedankt voor uw bericht. Inderdaad de vriendenactie is kort geleden afgeschaft dus ik neem aan dat de pagina nog verwijderd zal worden. Mvg, Hemad van tweak.
&
Bedankt voor uw bericht. Ik kan begrijpen dat u het raar vind maar waarom er ook geen communicatie hiervan is geweest weet ik helaas niet. Het enige wat ik weet is dat deze is afgeschaft. Mvg, Hemad van tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

D0ubleD0uble schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:32:
[...]

Akersloot is onderdeel van de gemeente Castricum en daar legt E-Fiber, onderdeel van ODF een P2P netwerk aan. Het lijkt mij niet aannemelijk of zelfs onmogelijk dat je zowel AON als GPON hebt lopen over hetzelfde netwerk? Ik heb ze hier zelfs de splitters zien plaatsen van Commscope dus dat moet dan wel GPON zijn. Of heb je meerdere belichters lopen over hetzelfe netwerk? Want dat lijkt mij onmogelijk als je infrastructuur al voorgekauwd is op splitsen :?
OOk bij een GPON netwerk kan je toch een eigen vezel hebben van je woning naar de POP, waarbij in de POP de splitter gewoon een SC connector heeft, zodat je vezel via een patchpaneel in de splitter gepatched kan worden. Of in een SFP in de fiber switch. Is maar net wat in die pop voor die provider in gebruik is. GPON is normaliter voor de proivider wat goedkoper, omdat er minder actieve apparatuur nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaRealRenzel schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:02:
[...]

OOk bij een GPON netwerk kan je toch een eigen vezel hebben van je woning naar de POP, waarbij in de POP de splitter gewoon een SC connector heeft, zodat je vezel via een patchpaneel in de splitter gepatched kan worden. Of in een SFP in de fiber switch. Is maar net wat in die pop voor die provider in gebruik is. GPON is normaliter voor de proivider wat goedkoper, omdat er minder actieve apparatuur nodig is.
Deze was al eerder beantwoord. Met hetzelfde antwoord als jij nu geeft :-)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Zolang je daar bewijs van hebt (mailtje) zal je dat extraatje gewoon terug kunnen vorderen, net als je teveel betaalde abonnementsgeld, als je eerder overstapt dan de einddatum van je overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Tmaster schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:17:
[...]

Ik zit in het zelfde schuitje. Ook die van mij loopt pas in mei 2024 af en heb begin oktober net voor 1 jaar aanbetaald a 410 euro.

Ik heb aan ACM consuwijzer gevraagd wat nu te doen: Helaas kom ik niet echt verder met hun antwoord: maar gemakshalve plaats ik hem hier wel:
ACM Consuwijzer is heel goed in mensen met een kluitje het riet in sturen ;-)

Je kan twee dingen doen. Ofwel overstappen op een ander (Glasnet met 75 euro extra korting, freedom of een ander die op jouw glas levert), en teveel betaalde kosten terug krijgen, ofwel uitvoering van je contract eisen, dus dat tot eind mei 2024 je dienst gewoon doorloopt.

Bij dat laatste loop je wel het risico dat Odido toch ergens eind december je verbinding gaat opzeggen, en ongeacht jouw bezwaren of dreigingen met geschillencommissie, rechtbank of wat dan ook, je verbinding loskoppelt. En dan zit je zonder internet. Zie het dan maar weer eens aangesloten te krijgen. GC duurt minstens 3 maanden voordat je zaak in behandeling gaat, Rechtbank nog langer. Eieren voor je geld kiezen is dan slimmer. Uiteindelijk trek je als Tweak klant toch aan het kortste eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Echte samenwerken betreft info doet Tweak/Odido niet echt.

Tweak/Odido heeft al 2x gemail en genegeerd, daarna gebeld geen interesse (verkoper haakte snel af). Enkele werken terug via de brievenbus een flyer van Odido (aan de bewoners van..).

Gisteren 2 dames aan de deur om over te stappen naar Odido. Nee want ik stap as maandag al over naar andere provider (hier was 18de sept Tweak al van op de hoogte met opzegging). Korte gesprekje waarom. Tja vast ip om maar te beginnen... Eerste jaar korting leuk daarna betaal je je blauw...

Ging mij het systeem halen voor de toekomst (ben benieuwd).

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 10:15
Vanochtend Odido eens gebeld voor de mogelijkheden als ik van Tweak overstap naar Odido en dan ok nog 4 mobiele abonnementen vanuit Vodafone Red Together meeneem. Kort antwoord was: helaas, we kunnen niets voor u doen.

Voor mij de extra bevestiging dat ik daar niet naartoe ga/wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

zojuist overgestapt naar Glasnet. super simpel, en met 75 euro extra korting. Direct ook de switch datum vastgelegd met een allervriendelijkst medewerker, en dus ook al meteen de inloggegegevens, m'n nieuwe vaste IP (zowel IPv4 als IPv6, /48) en switchdatum is al bevestigd.
kost uiteindelijk 40 euro meer dan Tweak, maar wel van een hoop geneuzel af, plus ook weer netjest AON. Oke, inloggen met PPPoE, das wel een beetje achterhaald, maar ala. Liever dan GPON van Freedom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris499
mikemm schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 23:26:
[...]

Ik ben daar ook erg benieuwd naar. Heb 1 maand tegoed, toevallig vanaf 31 oktober. Alleen de HD heeft geen inzage wat de administratie financieel afhandelt. Gezien mijn jaar contract eind deze maand afloopt, weet ik dat dus snel genoeg.
Voor contracten die na januari eindigen zou ik als ik jou was iedergeval bellen met de HD om vast te leggen dat je er vanuit gaat dat ze de belofte nakomen. Of het financieel corrigeren. Heb je het in iedergeval gemeld.
Zojuist even gebeld. Op verzoek verlengen ze het aantal maanden vriendendeal op je factuur, waardoor mijn jaar betaling nu doorloopt tot 30 augustus i.p.v. 31 mei.

Ik heb namelijk 3 keer een vriendeldeal geregeld.

Binnenkort maar eens overstappen naar Glasnet.
Hoe zit het met de terugbetaling van mijn lopende jaarbetaling?
De kosten voor het gebroken jaar worden met terugwerkende kracht verrekend naar het geldende reguliere maandtarief. Bijvoorbeeld: na het eerste jaar wordt het Internet en Bellen abonnement na vijf maanden beëindigd. Je hebt dan 5 maanden gebruik gemaakt van de huidige lopende jaarbetaling. De terugbetaling wordt dan als volgt berekend: €440 – (5*€44) = €220,-.

[ Voor 24% gewijzigd door Chris499 op 20-10-2023 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 11:30
Ook ik ben helaas de slachtoffer van Odido's praktijken en moet uitwijken naar een andere provider.
Nu lees ik veel hier over AON en GPON en mijn vraag hierover is niet wat is het verschil.
Maar hoe weet je welke provider dat heeft? Waar kan je dat achterhalen want ik zie het niet op hun website (op Freedom na die het aangeeft maar helaas 76euro per maand kost)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:13
Chris499 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:07:
[...]

Haha, die vrienden zijn nu zeker blij met je? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• destro9704
Chris499 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:07:
[...]

Zojuist even gebeld. Op verzoek verlengen ze het aantal maanden vriendendeal op je factuur, waardoor mijn jaar betaling nu doorloopt tot 30 augustus i.p.v. 31 mei.

Binnenkort maar eens overstappen naar Glasnet. Dan krijg ik helaas 1/12 per maand over het maandbedrag terug. Maar dat is ook het geval als Odido het contract vanaf hun kant op zegt wist de medewerker me te vertellen. Helaas niet helemaal eerlijk wat mij en veel anderen op dit forum betreft.
Dat wijkt dan weer af wat op de website staat, daar staat er wordt 44,00 per maand berekend, dat is een stuk meer als 1/12 van betaalde 410,00 per jaar!!

Is het nou zo moeilijk voor Tweak om duidelijk te communiceren wat er wordt berekend bij stopzetten contract vanuit hun kant en zelf voortijdig opstappen!!??

Jarenlang erg tevreden klant geweest maar dit geeft mij toch een domper omtrent het einde van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:47
DaRealRenzel schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:32:
zojuist overgestapt naar Glasnet. super simpel, en met 75 euro extra korting.
..
kost uiteindelijk 40 euro meer dan Tweak, maar wel van een hoop geneuzel af, plus ook weer netjest AON. Oke, inloggen met PPPoE, das wel een beetje achterhaald, maar ala. Liever dan GPON van Freedom.
Hoe kom jij aan dit bedrag? ZIt jij dan echt in zoveel goedkopere wijk als ik. Bij internet-only kom ik op bijna 50% meer:
Tweak jaar abboment euro 390
Glasnet 47,5 * 12 mnd (zonder de korting) = euro 570
Verschil 180 euro (+ 46%)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• destro9704
Burns schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:23:
[...]

Hoe kom jij aan dit bedrag? ZIt jij dan echt in zoveel goedkopere wijk als ik. Bij internet-only kom ik op bijna 50% meer:
E-fiber gebied denk ik, net als ik, is 37,50 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
destro9704 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:43:
[...]

Dat wijkt dan weer af wat op de website staat, daar staat er wordt 44,00 per maand berekend, dat is een stuk meer als 1/12 van betaalde 410,00 per jaar!!

Is het nou zo moeilijk voor Tweak om duidelijk te communiceren wat er wordt berekend bij stopzetten contract vanuit hun kant en zelf voortijdig opstappen!!??

Jarenlang erg tevreden klant geweest maar dit geeft mij toch een domper omtrent het einde van Tweak.
Pardon. Ik heb het verkeerd uitgelegd. Het komt op het volgende neer:

De kosten voor het gebroken jaar worden met terugwerkende kracht verrekend naar het geldende reguliere maandtarief. Bijvoorbeeld: na het eerste jaar wordt het Internet en Bellen abonnement na vijf maanden beëindigd. Je hebt dan 5 maanden gebruik gemaakt van de huidige lopende jaarbetaling. De terugbetaling wordt dan als volgt berekend: €440 – (5*€44) = €220,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nielsjuhz schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:28:
Ook ik ben helaas de slachtoffer van Odido's praktijken en moet uitwijken naar een andere provider.
Nu lees ik veel hier over AON en GPON en mijn vraag hierover is niet wat is het verschil.
Maar hoe weet je welke provider dat heeft? Waar kan je dat achterhalen want ik zie het niet op hun website (op Freedom na die het aangeeft maar helaas 76euro per maand kost)
Dan zou mijn wedervraag eerst zijn: waarom maakt het je uit?

Het antwoord op je vraag is namelijk heel moeilijk te geven. Er zijn een paar providers waarvan we zeker weten dat ze PON leveren maar ook een paar die via meerdere partijen kunnen leveren. Sommige daarvan gebruiken AON, anderen PON.
En niet elke provider/operator levert in elk gebied...
Voor een antwoord op je vraag zou ik twee zaken moeten weten:
Van wie is de glasaansluiting? (KPN/Reggefiber, E-Fiber etc..).
Welke providers zie jij als beschikbaar op jouw adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
Chris499 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:02:
[...]

Pardon. Ik heb het verkeerd uitgelegd. Het komt op het volgende neer:

Ok, helder, je hebt dus geen tweak medewerker gesproken maar je citeert de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris499
destro9704 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:49:
[...]

Ok, helder, je hebt dus geen tweak medewerker gesproken maar je citeert de website.
Wel een medewerker gesproken, maar in het bijzonder over de vriendendeal. Mijn factuur is aangepast, dus ik heb het zwart op wit. Over de afwikkeling omtrent de jaarbetaling was hij behoorlijk vaag.

[ Voor 8% gewijzigd door Chris499 op 21-10-2023 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimperklaas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 18:47
Is Tweak standaard AON? Of bepaalt je regio dit? Ik zit in 7451 (Holten/Rijssen)

Edit: Via freemdom kan ne dmv postcode check zien welke techniek ze gebruiken, in mijn geval AON.

[ Voor 38% gewijzigd door Pimperklaas op 21-10-2023 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pimperklaas schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:15:
Is Tweak standaard AON? Of bepaalt je regio dit? Ik zit in 7451 (Holten/Rijssen)
Tweak was inderdaad altijd AON omdat hun operator Cambrium AON hanteerde. Voor je volgende provider is het niet te zeggen en raad ik je aan de laatste 10 pagina's van dit topic eens goed door te lezen....
(en ja, dat is regioafhankelijk bij andere providers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Zijn er hier ondertussen al mede-tweakers die zijn overgestapt van Tweak naar Freedom, waarbij de prijs bij Freedom zelf 76 euro is per maand maar de prijs die staat bij de breedbandwinkel voor in de 51 euro ook voor Freedom? Werkte die uitwijkroute, of zijn die aanmeldingen terug gestuurd met "sorry, foutje in de database"?

Ik heb die check net gedaan, maar op zowel breedbankwinkel als bij Freedom zelf staat nu ook 76 euro. Met andere woorden, het lijkt alsof breedbandwinkel een aanpassing heeft doorgevoerd. Eerder deze week stond er wel 51 euro.

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruchenko
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-09 23:18
Running_Cow schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:54:
Zijn er hier ondertussen al mede-tweakers die zijn overgestapt van Tweak naar Freedom, waarbij de prijs bij Freedom zelf 76 euro is per maand maar de prijs die staat bij de breedbandwinkel voor in de 51 euro ook voor Freedom? Werkte die uitwijkroute, of zijn die aanmeldingen terug gestuurd met "sorry, foutje in de database"?

Ik heb die check net gedaan, maar op zowel breedbankwinkel als bij Freedom zelf staat nu ook 76 euro. Met andere woorden, het lijkt alsof breedbandwinkel een aanpassing heeft doorgevoerd. Eerder deze week stond er wel 51 euro.
Ik heb nog een aanvraag voor overstap gedaan via breedband winkel. Ik heb daar tot op heden nog geen daadwerkelijk bevestiging of iets van gekregen.

Wel nog navraag gedaan waarin niks werd gezegd over het prijsverschil, enkel over dat de bevestiging/contract waarschijnlijk vandaag de deur uit gaat. Dat was woensdag, maar nog niks op dit moment.

Ik zal na het weekend weer er even achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
In Harderwijk doet Glasnet een animocheck om te gaan leveren.

https://www.harderwijksez...er-abonneewerving-gestart
“CAI Harderwijk en Glasnet gaan samenwerken!

Voorwaarden:
Op 1 december 2023 zijn er minimaal 250 huishoudens op het CAI Harderwijk netwerk geïnteresseerd in de diensten van Glasnet
De internetverbinding kan vanaf 1 januari 2024 geactiveerd worden
Indien op 1 december 2023 onvoldoende huishoudens zich hebben aangemeld besluit Glasnet de vraagbundeling te verlengen of de samenwerking uit te stellen
Indien op 1 december 2023 onvoldoende vraag is naar onze diensten, dan heb je de mogelijkheid om je aanmelding kosteloos te annuleren.

Wil jij ook internet van Glasnet? Meld je vandaag nog aan en vertel het aan je buren!”
Ik heb in dit topic even gezocht op Harderwijk en dacht: ik tag even wat mensen :) (excuus als jullie dat niet op prijs stellen, maar je kan makkelijk over zo’n berichtje op social media heen lezen. Misschien interessant om te weten :) )

@Hans_18T @Gumball @nescafe @Raven @WCA @DeeD2k2 @BobV @FutureCow @aartvg

Edit: momenteel is er een overstap aanbieding als je Tweak klant bent (75 euro korting). Daar kan je dan geen gebruik van maken (actievoorwaarden: activatie verbinding is uiterlijk 31 dec) Ze gaan pas vanaf 1 januari verbindingen activeren als er genoeg animo is. Dat is dan wel weer jammer.

[ Voor 11% gewijzigd door Frozen-Bullet op 22-10-2023 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Frozen-Bullet * Raven woont niet in Harderwijk maar in 't verre oosten ;)
(Of mis ik iets, nog niet zo lang wakker :P )

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Raven schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:39:
@Frozen-Bullet * Raven woont niet in Harderwijk maar in 't verre oosten ;)
(Of mis ik iets, nog niet zo lang wakker :P )
Oeps, op basis van een reactie in het topic dacht ik dat je hier uit de buurt kwam :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Running_Cow schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:54:

Een week geleden heb ook ik de aanvraag gedaan bij breedband winkel maar van Freedom heb ik nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:53

Chakotay

Lick here to continue

Mijn aanvraag direct bij Freedom was na een paar dagen verwerkt, installatiedatum staat vast en opzegbrief van Tweak is ook al binnen. Administratieve vraag aan de helpdesk was binnen een paar uur beantwoord, een technische vraag (waar geen haast bij is) staat nu bijna een week open.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 12:56

Pixelmagic

Ubergeek

Tweak is hier bagger vanavond, de F1 is bijna niet te volgen in Moerdijk, meer mensen snelheids problemen ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Pixelmagic Hoe via viaplay? Die heeft volgens allestoringen nu een kleine piek te pakken...

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

RobbyTown schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:09:
@Pixelmagic Hoe via viaplay? Die heeft volgens allestoringen nu een kleine piek te pakken...
Nee, F1TV

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BobV
Werkt uitstekend in Enschede

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
F1 TV had een grote storing aan het begin van de race. Is ook een apart topic over waar dat besproken wordt maar Tweak kan daar niets aan doen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

ik222 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 23:00:
[...]

F1 TV had een grote storing aan het begin van de race. Is ook een apart topic over waar dat besproken wordt maar Tweak kan daar niets aan doen…
Dat bleek achteraf inderdaad ja

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motormouz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 08:32
Frozen-Bullet schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:10:
In Harderwijk doet Glasnet een animocheck om te gaan leveren.

https://www.harderwijksez...er-abonneewerving-gestart

[...]

Ik heb in dit topic even gezocht op Harderwijk en dacht: ik tag even wat mensen :) (excuus als jullie dat niet op prijs stellen, maar je kan makkelijk over zo’n berichtje op social media heen lezen. Misschien interessant om te weten :) )
Thx. Ik heb/volg geen socials en had dit gemist maar volg wel relevante topics zoals deze. Weet jij of Glasnet internet op de zelfde manier als Solcon/Tweak gaat aanbieden? Oftewel, geen IPv6 omdat ze dat bij CAI niet voor elkaar (willen) krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:06

FutureCow

(C) FutureCow

Motormouz schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:52:
[...]

Thx. Ik heb/volg geen socials en had dit gemist maar volg wel relevante topics zoals deze. Weet jij of Glasnet internet op de zelfde manier als Solcon/Tweak gaat aanbieden? Oftewel, geen IPv6 omdat ze dat bij CAI niet voor elkaar (willen) krijgen?
Klopt, ze gaan via het CAI netwerk internet bieden en die hebben een iets wat vreemde implementatie van IPv6, waardoor andere providers dit niet makkelijk kunnen aanbieden. Als over een aantal jaar de hardware van de CAI wordt vervangen wordt hier beter rekening mee gehouden. Dus ik ga er van uit dat glasnet ook in Harderwijk geen IPv6 kan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormouz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 08:32
FutureCow schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:19:
Als over een aantal jaar de hardware van de CAI wordt vervangen wordt hier beter rekening mee gehouden. Dus ik ga er van uit dat glasnet ook in Harderwijk geen IPv6 kan aanbieden.
Zo jammer. Niet dat ik het echt mis maar wel leuk om als techneut ervaring mee op te doen. Ik heb hier in 2014 al naar geïnformeerd en toen werd al 'hard' aan gewerkt. Dus als het nu nog weer een paar jaar gaat duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Burns schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:23:
[...]

E-Fiber AON. 37,50 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Motormouz schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:55:
[...]

Zo jammer. Niet dat ik het echt mis maar wel leuk om als techneut ervaring mee op te doen. Ik heb hier in 2014 al naar geïnformeerd en toen werd al 'hard' aan gewerkt. Dus als het nu nog weer een paar jaar gaat duren....
In Harderwijk kun je ook via alle andere providers diensten afnemen. Alleen loopt het dan via KPN WBA op de vezel van CAIH.
KPN zelf biedt in ieder geval wel IPV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kinger7
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Net gebeld door Odido voor een aanbieding om over te gaan. Was de zelfde als in de mail (10 maanden korting).
Deze persoon wist me wel te vertellen dat Tweak in januari stopt. Hij noemde bewust januari en niet begin 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Kinger7 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:06:
Net gebeld door Odido voor een aanbieding om over te gaan. Was de zelfde als in de mail (10 maanden korting).
Deze persoon wist me wel te vertellen dat Tweak in januari stopt. Hij noemde bewust januari en niet begin 2024.
Dan ben ik benieuwd wanneer dat gecommuniceerd wordt. Ik heb nog geen 2e aanbod gehad per mail, mag hopen dat ze niet nogmaals gaan bellen ook. Ik wil alleen de formele datum weten wanneer zij opzeggen, dan kan ik rustig overstappen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:08

WCA

Ik denk niet dat die medewerker meer informatie heeft, maar gewoon een aanname doet. Niet dat het onmogelijk is dat januari is wanneer ze stoppen, maar doorgaans hebben medewerkers dat soort specifieke info niet eerder dan dat dat publiek bekend is gemaakt.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

breedbandwinkel lijkt inmiddels zijn prijzen te hebben aangepast voor Freedom in kpn gebied.
Van mijn aanvraag op de oude prijzen heb ik nog steeds geen enkele bevestiging gekregen van Freedom.

Ook op mijn klantenservice ticket die ik 2 week geleden heb ingeschoten bij Freedom nog geen enkele reactie gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Wij hebben eigenlijk maar 2 keuzes. KPN of Odido. Om voor ons de meeste korting er uit te halen zullen we dan ook de mobiele abonnementen daar af te nemen. Odido is dan voor ons 14,50 euro p/m goedkoper. Verder ook nog geen persoonlijk aanbod gehad.

Ik las dat je de Fritzbox mag behouden alleen dat er dan geen ondersteuning wordt geboden bij het instellen. Iemand hier ervaring mee? We gebruiken alleen internet-only. Lijkt me dat we niet zoveel hoeven te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17
mickjuh schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:06:
Wij hebben eigenlijk maar 2 keuzes. KPN of Odido. Om voor ons de meeste korting er uit te halen zullen we dan ook de mobiele abonnementen daar af te nemen. Odido is dan voor ons 14,50 euro p/m goedkoper. Verder ook nog geen persoonlijk aanbod gehad.

Ik las dat je de Fritzbox mag behouden alleen dat er dan geen ondersteuning wordt geboden bij het instellen. Iemand hier ervaring mee? We gebruiken alleen internet-only. Lijkt me dat we niet zoveel hoeven te wijzigen?
Hier idem dito. Ook nog geen enkele aanbieding gehad via de e-mail of telefonisch. Wij wachten rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasoul
  • Registratie: November 2001
Aangezien ik mijn eigen domeinnaam en bijbehorende mail bij Tweak heb moet ik die ook overzetten.

Welke (goedkope) aanbieder raden jullie aan en hoe doen jullie de migratie van de mailboxen?

- 10 mailboxen
- Subdomeinen met forward naar thuisserver
- Dynamic DNS
-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaitje
  • Laatst online: 13:46
Ik ben gisteren gebeld door Odido met een aanbieding.

Lang verhaal kort: ik betaal nu per jaar en dat was toch wel een heel scherpe prijs. Toevallig eind augustus weer afgeschreven dus nu overstappen zou misschien niet heel gunstig zijn.

Tweak geeft aan dat het maandelijks opzegbaar is en het teveel betaalde naar rato wordt teruggestort. Op korte termijn lijkt de Odido aanbieding gunstig, want goedkoper dan wat ik nu betaal. Maar na 8 maanden wordt het duurder als de korting wegvalt. Zelfs met de korting omdat ik al een mobiel abonnement heb bij Odido.

Ik heb gevraagd wat er gebeurt met de internetverbinding als Tweak opgeheven wordt en ik dan nog geen abonnement bij Odido heb. Antwoord is dat de verbinding gewoon actief zou moeten blijven. Dit impliceert dat ik tot augustus zou moeten kunnen voortvaren op mijn reeds betaalde Tweak abonnement en dan rond die tijd kunnen kijken voor een goede aanbieding van Odido om alsnog over te stappen (helaas ontkom je daar toch niet aan).

Er zijn vast meer mensen in deze situatie, wat is jullie aanpak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:52
Hier ook nog geen persoonlijk aanbod gehad. Kijk ik op de site van Odido dan is glasvezel hier ook nog niet beschikbaar, zullen ze nog moeten aanpassen met de Tweak verbindingen denk ik.

Mijn abo loopt nog tot begin december dus ze hebben nog even voor een persoonlijk aanbod. Ik wacht rustig Black Friday even om te kijken of Ziggo nog een scherp aanbod heeft voor een jaar.

Zoals eerder gezegd, ik ben niet zo'n veeleisende gebruiker, internet is net als gas/water/elektra het moet gewoon uit de muur komen en werken tegen de laagst mogelijke prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:09
aaitje schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:24:

Ik heb gevraagd wat er gebeurt met de internetverbinding als Tweak opgeheven wordt en ik dan nog geen abonnement bij Odido heb. Antwoord is dat de verbinding gewoon actief zou moeten blijven. Dit impliceert dat ik tot augustus zou moeten kunnen voortvaren op mijn reeds betaalde Tweak abonnement en dan rond die tijd kunnen kijken voor een goede aanbieding van Odido om alsnog over te stappen (helaas ontkom je daar toch niet aan).

Er zijn vast meer mensen in deze situatie, wat is jullie aanpak?
Als het echt zo is dan zit ik mijn Tweak contract uit tot september 2024. Maar twijfel echt of ze de infrastructuur laten draaien tot het is leeggedruppelt. Mijn verwachting is toch dat ze in januari een restitutie van jaarbedrag doen en de mededeling dat je vanaf de volgende maand het zelf mag oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
net ff getest maar de 4Gb op KPN is niet beschikbaar op mijn adres en Delta levert helemaal niets op mijn adres.

jammer, dan word het toch over een maand of 2 Freedom.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Lasoul schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:23:
Aangezien ik mijn eigen domeinnaam en bijbehorende mail bij Tweak heb moet ik die ook overzetten.

Welke (goedkope) aanbieder raden jullie aan en hoe doen jullie de migratie van de mailboxen?

- 10 mailboxen
- Dynamic DNS
-...
Zit je in e-fiber gebied, zo ja dan is freedom een optie voor 49,- per maand.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
B-Real schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:26:
Hier ook nog geen persoonlijk aanbod gehad. Kijk ik op de site van Odido dan is glasvezel hier ook nog niet beschikbaar, zullen ze nog moeten aanpassen met de Tweak verbindingen denk ik.

Mijn abo loopt nog tot begin december dus ze hebben nog even voor een persoonlijk aanbod. Ik wacht rustig Black Friday even om te kijken of Ziggo nog een scherp aanbod heeft voor een jaar.

Zoals eerder gezegd, ik ben niet zo'n veeleisende gebruiker, internet is net als gas/water/elektra het moet gewoon uit de muur komen en werken tegen de laagst mogelijke prijs.
toevallig in glasvezel de wolden gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Toen ik de overstap van Ziggo naar Tweak maakte, 2j terug, mocht ik alles wat ik van Ziggo had houden/weggooien. Is dat met Tweak ook zo, de Fritzbox bedoel ik. Ik heb hem in combinatie met bellen, voor de "gratis" Fritzbox.
Of zijn er al mensen die na de overstap van Tweak, alles terug moesten sturen?

[ Voor 15% gewijzigd door BlaBla1973 op 24-10-2023 12:21 ]

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobV
BlaBla1973 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:20:
Toen ik de overstap van Ziggo naar Tweak maakte, 2j terug, mocht ik alles wat ik van Ziggo had houden/weggooien. Is dat met Tweak ook zo, de Fritzbox bedoel ik. Ik heb hem in combinatie met bellen, voor de "gratis" Fritzbox.
Zie https://www.tweak.nl/faq.html:
Wat gebeurt er met het modem dat ik nu in bruikleen heb?
Als je overstapt naar Odido, dan krijg je van Odido een nieuwe router (zie ook ‘krijg ik een ander modem’). We kunnen ons voorstellen dat je graag de Fritzbox van ons wilt blijven gebruiken, bijvoorbeeld omdat je hebt geïnvesteerd in access points of domotica. Daarom hebben we besloten dat je de Tweak-Fritzbox mag houden wanneer je overstapt naar Odido. Daar tegenover staat wel dat wij jouw borg niet terugbetalen.

Mocht je onze Fritzbox willen behouden, laat ons dat wel even duidelijk weten via de mail, zodat wij dit administratief kunnen afhandelen.

! Let op:Odido kan je niet helpen met het instellen/werkend krijgen van de Fritzbox op hun netwerk, dus dat zal je zelf moeten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:52
hjvg schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:12:
[...]

toevallig in glasvezel de wolden gebied?
Nee, wel Drenthe :)
Sterker nog. Toen ik vorig jaar verhuisde was een nieuw abo incl installatie voordeliger dan mijn abo verlengen en meenemen, modem aansluiten in de nieuwe woning was mij zelf ook nog wel gelukt. Jaar abo liep ongeveer tegelijk af met de verhuizing.

Dus oude spul terugsturen en de installateur kwam keurig een nieuw modem installeren. Toen ik aangaf dat ik de werkwijze nogal onhandig vond van ze en dat ik de oude nog moest terug sturen bood de installateur aan om het oude spul mee te nemen. Tijdje later kreeg ik netjes de borg terug.

De borg is echter 25eu dacht ik? Geen geld voor Fritzbox lijkt mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
B-Real schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:29:

De borg is echter 25eu dacht ik? Geen geld voor Fritzbox lijkt mij :P
Dat is idd een goede deal, beter dan weer voor €2,50 huren bv

Edit: zit net ff te kijken, maar ik heb €50 borg betaald..

[ Voor 11% gewijzigd door BlaBla1973 op 24-10-2023 12:43 ]

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Ik ben zojuist overgestapt naar Glasnet (e-fiber gebied, dus 37,50 p/m en 75,- cashback).
Ik wil ook die FB5530 houden omdat ik inmiddels een mesh netwerk heb met Fritz repeaters.
Bij Glasnet is het geen probleem om met eigen router te werken. Inloggegevens en vast IP heb ik al binnen. :9
De overgang is gepland op een datum dat er ook een monteur van Glasnet in de buurt is en die kent de FB ook. Dus dat gaat wel goed komen als er al problemen zouden zijn na het patchen.

Nu is idd de vraag wat Tweak gaat doen? Willen ze die 5530 terug, dan vraag ik of ik 'm kan overnemen voor een zacht prijsje. Ik vraag me af wat ze er anders mee moeten. Odildo gebruikt andere routers en tweak bestaat straks niet meer.

Als dat niet kan koop ik gewoon zelf een nieuwe 5530, met die 75,- cashback eraf kost ie me 100 euro. Nou dat heb ik er wel voor over. :)

EDIT: Zojuist deze mail gehad:

Wij hebben van Glasnet bericht ontvangen dat je naar hen over gaat stappen. Hierbij bevestigen wij de opzegging van je contract. Wij beëindigen je abonnement op de datum waarop je nieuwe aanbieder de levering afrondt. Omdat je gebruik maakt van de overstapservice hoef je hier zelf geen actie voor te ondernemen. Je nieuwe internetaanbieder regelt de overstap voor je.

Zodra je abonnement bij Tweak is afgelopen nemen wij (indien van toepassing) contact met je op over het terugsturen van je apparatuur.

Conclusie: Ik kan dus over met de FB van Tweak en dan wacht ik wel af of ik 'm kan houden, kan overnemen of dat ik zelf een nieuwe koop. Bij een nieuwe is het een kwestie van backup maken, omruilen en restoren en je bent weer in de lucht.

[ Voor 23% gewijzigd door Joop_Klepzeiker op 24-10-2023 13:24 . Reden: Nieuwe mail van Tweak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasoul
  • Registratie: November 2001
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:08:
[...]

Zit je in e-fiber gebied, zo ja dan is freedom een optie voor 49,- per maand.
Helaas geen e-fiber alleen kpn voor 76 euro per maand 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:09
BlaBla1973 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:33:
[...]

Dat is idd een goede deal, beter dan weer voor €2,50 huren bv

Edit: zit net ff te kijken, maar ik heb €50 borg betaald..
Ik heb ook maar €25 betaald als borg. Als ik die borg dus niet terug krijg dan vind ik het prima om bij een nieuwe provider met de Fritzbox verder te gaan. Bij Glasnet kan ik dus hiervoor kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:04:
[...]

Conclusie: Ik kan dus over met de FB van Tweak en dan wacht ik wel af of ik 'm kan houden, kan overnemen of dat ik zelf een nieuwe koop. Bij een nieuwe is het een kwestie van backup maken, omruilen en restoren en je bent weer in de lucht.
Ik heb zelf contact gehad met Tweak betreffende het modem. Als je van Tweak naar Odido gaat mag je het modem houden maar vervalt de € 25 borg. Als je overstapt naar een andere provider en modem terugstuurt krijg je de borg ook terug.

Dus niet terugsturen is borg kwijt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou zeggen lees het Topic eens terug.
hier staat alles al een keer vermeld.

maar voor de luiere mensen onder ons hier Hoofdstuk 7 punt 5 van de algemene voorwaarde van Tweak

Als Tweak in bruikleen verstrekte apparatuur niet binnen 30 kalenderdagen na beëindiging van de Overeenkomst retour heeft ontvangen vervalt de betaalde borg voor de Apparatuur. De Apparatuur zal dan tevens tegen de nieuwwaarde in rekening worden gebracht.

nb dit koste mij een hele minuut om te vinden op de website van Tweak.

deze link met de zoek functie hierboven zelfs 30 seconden.

Daarbij vind ik eigenlijk wel dat we met zijn alle toch erg off topic gaan hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
@Mr-D. Wat vind je hier zo offtopic aan dan? Het is voor iedereen hier binnenkort klaar en dan komen we allemaal in deze situatie terecht. Fijn als iemand het al uitgezocht heeft toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Knielen ik vind het waarschijnlijk net zo jammer dat Tweak er mee stopt.

maar nu hebben we het eigenlijk alleen maar over waar we naar toegaan dus het gaat meer om de andere providers dan om Tweak
en ja ook ik maak mij hier schuldig aan.

en is geen verwijt maar een constatering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Ik weet dat dit in deze voorwaarden staat. Alleen zijn die al een paar jaar oud en nu is de situatie dusdanig dat Tweak zal ophouden te bestaan. Dus is de vraag wat moeten ze nog met die router omdat Odido met een Zyxel router werkt. Maar als ik 'm dus niet kan/mag overnemen dan stuur ik hem gewoon terug, ga in ieder geval niet de nieuwwaarde betalen, dan bestel ik zelf wel een nieuwe!

Toen ik echter weg ging bij Ziggo hoefde ik ook alleen maar de Nextbox terug te sturen, de router hoefde niet terug terwijl dat wel in hun algemene voorwaarden staat.

Na de oplevering eind november zal ik een mail krijgen van Tweak wat ik terug moet sturen, ik wacht wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:08
Ik heb juist iets anders gehoord. Het abonnement van mijn ouders loopt nog t/m februari en omdat de via mij klant zijn geworden krijgen ze nog 1 maand gratis (vrienden korting) en dus wordt het abonnement per eind maart beëindigd. Lijkt me gek dat ze dit aangeven als ze de stekker er al eerder uit willen trekken. Mijn ouders willen daarna namelijk gewoon over naar Odido dus als dat eerder zou moeten zouden ze dat ook doen. Blijkbaar is die noodzaak er nog niet.

Dit is trouwens vandaag per telefoon met mijn ouders gecommuniceerd vanuit Tweak nav de vraag over het verrekenen van de vrienden korting

[ Voor 8% gewijzigd door Faeshaas op 24-10-2023 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:02:
[...]

Ik weet dat dit in deze voorwaarden staat. Alleen zijn die al een paar jaar oud en nu is de situatie dusdanig dat Tweak zal ophouden te bestaan. Dus is de vraag wat moeten ze nog met die router omdat Odido met een Zyxel router werkt. Maar als ik 'm dus niet kan/mag overnemen dan stuur ik hem gewoon terug, ga in ieder geval niet de nieuwwaarde betalen, dan bestel ik zelf wel een nieuwe!

Toen ik echter weg ging bij Ziggo hoefde ik ook alleen maar de Nextbox terug te sturen, de router hoefde niet terug terwijl dat wel in hun algemene voorwaarden staat.

Na de oplevering eind november zal ik een mail krijgen van Tweak wat ik terug moet sturen, ik wacht wel af.
Als je de zoek functie hier gebruikt moeten sommige zelfs nog de 10 jaar oude Zyxel nog terug sturen, en helaas het ene bedrijf is het andere niet.

En sommige mogen hem weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mr-D. schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:42:
[...]

Als je de zoek functie hier gebruikt moeten sommige zelfs nog de 10 jaar oude Zyxel nog terug sturen
@Joop_Klepzeiker * Raven steekt hand op

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat bedoel ik dus, en op V&A kan je hem denk ik alleen maar als gratis neerzetten.
Althans ik durf er geen geld voor te vragen.
Heb hem hier nog wel in de schuur liggen als nieuw in de doos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Mr-D. Het plastic zit er hier zelfs nog aan :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bytebandit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11:58
Zijn er al mensen die een creditfactuur hebben gehad voor hun jaarbetaling na overstap richting een andere isp? Blijf een beetje huiverig namelijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Laatst online: 07-09 20:22
Bytebandit schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:48:
Zijn er al mensen die een creditfactuur hebben gehad voor hun jaarbetaling na overstap richting een andere isp? Blijf een beetje huiverig namelijk. :+
Andes ik wel. Heb net in oktober 410 euro betaald en officieel loopt mijn contract tot mei 2024 (ben pas lid sinds mei 2023)
Dus mochten ze nog een voorstel doen, ik heb nog niets van ze vernomen, dan verwacht ik 9/12 deel van dat geld retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 19:32
Lasoul schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:23:

- 10 mailboxen
- Dynamic DNS
-...
Wat de mailboxen betreft, ik heb het volgende gedaan met al mijn Tweak mailboxen: eerst ergens anders mailboxen aanmaken en dan in MijnTweak bij e-mail/dns instellingen de mailboxen verwijderen en vervolgens bij dezelfde instellingen voor de mailboxen de Forward functie gebruiken om mailtjes door te sturen naar de nieuwe mailboxen. Werkt prima zolang de tweak mailserver in de lucht blijft (volgens mij minimaal 6 maanden nadat Tweak uit de lucht is gegaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 21:31
Voor Tweakers die een fysieke aansluiting hebben van Glasvezel De Wolden is het misschien interessant om hier hun ervaring en kennis te delen.

Makkelijk terug te vinden, enkel relevante info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
Mr-D. schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:25:
Ik zou zeggen lees het Topic eens terug.
hier staat alles al een keer vermeld.

maar voor de luiere mensen onder ons hier Hoofdstuk 7 punt 5 van de algemene voorwaarde van Tweak

Als Tweak in bruikleen verstrekte apparatuur niet binnen 30 kalenderdagen na beëindiging van de Overeenkomst retour heeft ontvangen vervalt de betaalde borg voor de Apparatuur. De Apparatuur zal dan tevens tegen de nieuwwaarde in rekening worden gebracht.

nb dit koste mij een hele minuut om te vinden op de website van Tweak.

deze link met de zoek functie hierboven zelfs 30 seconden.

Daarbij vind ik eigenlijk wel dat we met zijn alle toch erg off topic gaan hier.
Je weet natuurlijk net zo goed als ik dat de Fritz!box 5490 of elk ander inmiddels oud apparaat/modem/router of whatever je bij ze huurde je terug MOET sturen direct de vuilnisbak bij Tweak in gaat? Ondersteuning op dat oude kreng krijg je al niet meer en updates evenmin. Het is een vuil smerig trucje/natrap om het overstappen naar een andere provider nog ff te frustreren in opdracht van Odildo. Ja je leest het goed, ik heb geen goed woord over voor die firma.

Je borg bij Tweak achterlaten en modem meenemen naar Odildo mag dan weer wel, maar succes met de support want die krijg je niet. Odildo helpdeskmedewerkers weten alleen hoe ze de consument door het Zyxel-menu moeten loodsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Full_hyperion
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:22
vj_slof schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:24:
[...]
Odildo helpdeskmedewerkers weten alleen hoe ze de consument door het Zyxel-menu moeten loodsen.
Dat hopen we dan maar. Toen ik ze belde met de vraag of ik bij Odido ook een vast IP-adres kreeg, was het antwoord dat ik er natuurlijk ook een modem bij kreeg :F Of ze ook IPv6 hebben, heb ik maar niet meer gevraagd...

Wel fijn om hier al te lezen dat het mogelijk is om de Fritzbox mee te nemen naar Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
Full_hyperion schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 00:40:
[...]

Wel fijn om hier al te lezen dat het mogelijk is om de Fritzbox mee te nemen naar Odido.
De naamswijziging is nog niet doorgevoerd in de Fritz!box 5490 maar zou wel moeten werken met de settings van T-Mobile thuis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRzkMv4cMlj03n80jVIHFDnw1Bg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ubo5q5RkHIivXecV2TSyWBGc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een beetje tweaker past de firmware toch zelf aan in de Fritz!box :)

Dat is toen ook gelukt toen Tweak er nog niet instond.
In mijn handtekening staat wel hoe het moet voor Tweak.

maar als je de Tweak waardes naar Odido aanpast moet het ook wel werken hoor.

En eerlijk is eerlijk die Fritz dingen zijn heel stabiel en werken perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Mr-D. schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:57:
Een beetje tweaker past de firmware toch zelf aan in de Fritz!box :)

Dat is toen ook gelukt toen Tweak er nog niet instond.
In mijn handtekening staat wel hoe het moet voor Tweak.

maar als je de Tweak waardes naar Odido aanpast moet het ook wel werken hoor.

En eerlijk is eerlijk die Fritz dingen zijn heel stabiel en werken perfect.
Stomme vraag misschien, maar waarom zou ik de "oude" Tweak 5490 Fritzbox willen houden en niet de nieuwe Zyxel T6 gaan gebruiken? (ben overgestapt van Tweak naar Odido).

(Voor intern wifinetwerk in huis gebruik ik eigen mesh netwerk, staat los van router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:21
Heeft iemand nog "recent" contact kunnen leggen met de helpdesk? Ik heb Tweak via KPN netwerk, en de Genexis van KPN is stuk. KPN helpt mij niet direct, ik moet maar contact leggen met mijn eigen provider. Vanmorgen proberen contact te leggen, echter:
Telefonisch is Tweak niet bereikbaar.
Op Whatsapp bericht geen reactie
Op mail geen reactie

Ik ben een beetje huiverig dat ze nu een aantal dagen het probleem laten liggen, en vervolgens ook nog op een doorlooptijd van KPN moet wachten om zo'n apparaat te vervangen.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
rmathijssen schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:37:
Heeft iemand nog "recent" contact kunnen leggen met de helpdesk? Ik heb Tweak via KPN netwerk, en de Genexis van KPN is stuk. KPN helpt mij niet direct, ik moet maar contact leggen met mijn eigen provider. Vanmorgen proberen contact te leggen, echter:
Telefonisch is Tweak niet bereikbaar.
Op Whatsapp bericht geen reactie
Op mail geen reactie

Ik ben een beetje huiverig dat ze nu een aantal dagen het probleem laten liggen, en vervolgens ook nog op een doorlooptijd van KPN moet wachten om zo'n apparaat te vervangen.
Welk nummer heb je geprobeerd van Tweak? Ze nemen gewoon helemaal niet op, niks?
Kwalijke zaak dan...

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BBKing schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:29:
[...]

Stomme vraag misschien, maar waarom zou ik de "oude" Tweak 5490 Fritzbox willen houden en niet de nieuwe Zyxel T6 gaan gebruiken? (ben overgestapt van Tweak naar Odido).

(Voor intern wifinetwerk in huis gebruik ik eigen mesh netwerk, staat los van router)
tja waarom niet, je geeft aan dat je je eigen WiFi netwerk hebt dus hoeft de gebruikte router nog minder te doen.

weet wel dat de 5490 niet meer word geupdated dus die is denk ik dan niet meer zo verstandig.

maar mijn reden is in deze eigen ervaring, dat het gewoon goed werkt zonder nonsense.
met de Zyxel heb ik geen ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:21
Csotranme schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:40:
[...]

Welk nummer heb je geprobeerd van Tweak? Ze nemen gewoon helemaal niet op, niks?
Kwalijke zaak dan...
Alle nummers komen op hetzelfde plek uit. Zojuist response gehad via Whatsapp, dus er zit gelukkig beweging in :-).

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:47
Een kleine nuance over updates van de 5490. Deze is nog wel voorzien van beveiligingsupdates zoals in september 2023. Maar geen nieuwe functionaliteit.
Officieel eindigt de support 5 jaar na eerste aankoop. Uitgaande van tweakers pricewatch was eerste aankoop 1 oktober 2016.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Flupke123
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:02
Ik ben vanmiddag gebeld door een chagrijnige medewerker van odido. Ze zei dat tweak ging stoppen en dat ze mijn verbinding vanaf 21 nov om ging zetten naar odido. Ik zei dat ik dat ik niet naar odido wil overstappen, maar een andere aanbieder. Toen werd ze pissig en begon ze te zeggen dat ze het goedkoopste waren en dat ze dat nog een paar jaar zonder prijsverhogingen kon garanderen. En ze was niet dom en wist zeker dat er geen betere keuze is dan odido.... Ik vroeg wat ik terug kreeg van mijn jaar betaling, toen zei ze dat zoek je maar uit met tweak. In februari ga je vanzelf over dus succes ermee. Einde gesprek.

Op deze manier ga je niet veel klanten houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:13
bizar!
Pagina: 1 ... 96 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.