'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Zelf gebruik ik een cisco replica thuis op Tweak met succes: https://www.fs.com/products/39143.htmlCsotranme schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:13:
Let er op dat er bi-dirrectional single fiber gebruikt wordt. Je hebt dus een Sfp nodig die dit ondersteund.
[afbeelding]
Kost +- €10, let wel op dat je waarschijnlijk van Tweak een SC connector krijgt voor in de fritzbox, en deze SFP een LC connector nodig heeft.
jeetje die is cheap! Was al tijden op zoek naar een goedkoper alternatief dan de originele Cisco...coolriku schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:20:
[...]
Zelf gebruik ik een cisco replica thuis op Tweak met succes: https://www.fs.com/products/39143.html
Kost +- €10, let wel op dat je waarschijnlijk van Tweak een SC connector krijgt voor in de fritzbox, en deze SFP een LC connector nodig heeft.
Ga ik ook maar eens bestellen.
Hoe is de performance van dat ding?
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
De Performance is gewoon goed, gebruik hem zelf icm een Mikrotik RB3011.Csotranme schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:25:
[...]
jeetje die is cheap! Was al tijden op zoek naar een goedkoper alternatief dan de originele Cisco...
Ga ik ook maar eens bestellen.
Hoe is de performance van dat ding?
Had zelf wel zo'n kabel erbij moeten bestellen, deze kan je waarschijnlijk ook via FS kopen maar moest custom gemaakt worden.
https://www.serverkast.co...l-kabel-sc-apc-lc-1m.html
Die Amino box reset hier constant, moet dan opeens opnieuw mijn klantnummer en pincode invullen...
Meer mensen die hier last van hebben?
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
Dracoz schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:56:
Wanneer zou die televisie nou eens stabiel werken?
Die Amino box reset hier constant, moet dan opeens opnieuw mijn klantnummer en pincode invullen...
hier ook nog nooit gehad.Dracoz schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:56:
Wanneer zou die televisie nou eens stabiel werken?
het enige wat ik afentoe heb sinds de Amino box is dat onder het tv kijken afentoe wat blokjes in beeld komen maar dit is ook maar enkele seconden.
Nee. De STB is hier zo stabiel als je van zo'n prul kan verwachten.Dracoz schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:56:
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Hier alleen last dat hij af en toe vast blijft hangen, en niet in standby wilt gaan.Aaargh! schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:43:
[...]
Nee. De STB is hier zo stabiel als je van zo'n prul kan verwachten.
Hier wordt ie langzaam trager als ie lang aanstaat. Hij is ook wel eens gecrashed toen ie in standby stond. Daarnaast is de beeldkwaliteit crap vergeleken met het vorige systeem (maar dat ligt vnl. aan de streams) en is de UI gewoon traag/laggy (komt omdat het zo nodig in HTML in elkaar geprutst moest worden).coolriku schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:29:
[...]
Hier alleen last dat hij af en toe vast blijft hangen, en niet in standby wilt gaan.
Beetje jammer allemaal, je ziet aan alles dat het vooral goedkoop moest.
* Dat ie af en toe ineens 'aan' is overdag, terwijl hij daarvoor nog in 'standby' stond
* Af en toe blokjes
* Nog steeds geen werkende pauze (maar dat is bekend bij Tweak, nu nog een oplossing)
* Begin gemist werkt, maar heen en weer spoelen is nog steeds een roulettespel: Of je komt op de plek uit waar je weer op play drukt, of op live tv, of in een hele andere begin gemist stream zelfs
* Begin gemist stream verloopt veel te snel, waardoor je bij lange programma's, bv op het laatste moment, kans hebt gezien om de begin gemist stream nog te starten maar hem dan niet af kan zien. Samen met het feit dat het programma dan soms ook nog niet beschikbaar is op replayTV heel erg irritant.
En dat zijn dus de echt technische flaws. Qua functionaliteit ook nog steeds flinke irritatiepunten:
* Waar kan ik die (menu)schermvervuilende suggesties uitschakelen?
* Waarom moet ik nog steeds opties (opnemen) en zenders zien waar ik niet op ben geäbonneerd?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
PFSense is niet bruikbaar met Tweak als je IPTV hebt.pirania schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:44:
Zijn hier mensen met een werkende pfsense als Tweak-router? Wil daar tzt naar kijken
Waarom is dat?Aaargh! schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:07:
[...]
PFSense is niet bruikbaar met Tweak als je IPTV hebt.
Omdat Tweak een heel rare netwerk configuratie heeft en in PFSense een essentiële feature niet werkt.
Je hebt 2 VLAN's, 34 en 4, eentje is voor TV en de andere voor Internet. Je zou denken dat deze 2 VLAN's volledig onafhankelijk van elkaar zijn, maar dat zijn ze niet. Als je met hetzelfde MAC address op beide VLAN's een IP aanvraagt dan werkt maar 1 van de 2, afhankelijk van de volgorde v/d requests. Is al een tijdje geleden, maar IIRC krijg je op beide interfaces wel een IP alleen op een v/d twee komt gewoon nooit verkeer binnen.
De enige manier om hier omheen te werken is op een v/d VLAN interfaces het MAC adres te spoofen. Het OS waar PFSense op gebaseerd is ondersteund dit niet. Zodra je de MAC van een v/d VLAN interfaces aanpast veranderd je het MAC van de onderliggende netwerkkaart en dus ook van de andere VLAN interface.
Omdat je dus geen MAC's kan spoofen op VLAN interfaces kan je dus niet beide interfaces tegelijkertijd werkend krijgen.
Ik maak zelf geen gebruik van pfSense, maar valt hier ook niet omheen te werken door er een managed switch tussen Tweak en de pfSense te zetten? Oftewel met andere woorden op 1 poort de aansluiting van Tweak met vlan 34 en 4, vervolgens 1 poort met vlan 34 én een andere poort met vlan 4 welke beide naar pfSense gaan. Dit betekend dat wel dat je een extra NIC moet opofferen. Geen idee of dit werkt, maar misschien is het 't proberen waard...Aaargh! schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:18:
[...]
Omdat Tweak een heel rare netwerk configuratie heeft en in PFSense een essentiële feature niet werkt.
Je hebt 2 VLAN's, 34 en 4, eentje is voor TV en de andere voor Internet. Je zou denken dat deze 2 VLAN's volledig onafhankelijk van elkaar zijn, maar dat zijn ze niet. Als je met hetzelfde MAC address op beide VLAN's een IP aanvraagt dan werkt maar 1 van de 2, afhankelijk van de volgorde v/d requests. Is al een tijdje geleden, maar IIRC krijg je op beide interfaces wel een IP alleen op een v/d twee komt gewoon nooit verkeer binnen.
De enige manier om hier omheen te werken is op een v/d VLAN interfaces het MAC adres te spoofen. Het OS waar PFSense op gebaseerd is ondersteund dit niet. Zodra je de MAC van een v/d VLAN interfaces aanpast veranderd je het MAC van de onderliggende netwerkkaart en dus ook van de andere VLAN interface.
Omdat je dus geen MAC's kan spoofen op VLAN interfaces kan je dus niet beide interfaces tegelijkertijd werkend krijgen.
Klinkt niet echt bemoedigend. Doet mij toch echt denken aan de begintijd van TweakDSL/Cambrium. Ik geloof echt wel dat de internetdienst goed werkt, maar telefonie en TV geeft echt een 'hobby matige' indruk. Misschien toch maar een jaartje bijtekenen bij Telfort met 200Mbit of een andere ISP met goede TV-dienst. TV is minder belangrijk geworden met Netflix e.d, maar moet wel goed werken en een goede beeldkwaliteit hebben. Ziggo erbij nemen voor TV is ook een prijzige bezigheid.
/dev/null
TV is ook redelijk, zo lang je niet veel meer wenst dan live kijken. Voorbeeld: vanavond de uitzending van "rail away" van eerder vanavond gekeken via replayTV. . Ging op gegeven moment haperen, om uiteindelijk de box vast te laten lopen. Menu bedienen voor herstart kon nog, maar geen on demand of live streams meer.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki
Die streams waren gewoon beter. Scherper. (Hogere bitrate?)
En completer met extra talen en ondertitels aan/ uit.
Zit nu nog steeds op de wip of ik nu wel of niet bij Sparql blijf voor de tv.
Ziet er voor live tv best redelijk goed uit. Maar dat is een eenheidsworst die overal te krijgen is.
En nog beweren ze op hun site '>Het best mogelijke signaal op jouw adres, > Prachtig HD-beeld> Ongecomprimeerd',......enzovoort. Nou weet ik wel dat het heus niet echt ongecomprimeerd is. Maar het 'best mogelijke signaal op jouw adres' is in Gigabit gebied wel een stukkie omlaag gegaan hoor.....
[ Voor 73% gewijzigd door jeroenmuzikant op 24-01-2018 00:48 ]
Mwa, vlak al die dwarsliggers en bovenleidingportalen niet uit he. Die gaan best snel en vergen detailNovapaX schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 00:25:
Vastlopen... op ‘Rail Away’.... als er iets is wat zo’n laag tempo heeft dat je zelfs met een kwart van de normale processing power nog kan decoderen dan is het wel dat programma 😂
Volgens mij komt dat vast lopen gewoon meer doordat de netwerkverbindingen van Tweak naar de TV provider te brak zijn... Of dat platform te instabiel. .

Ben ik helemaal met je eens. Maar goed, blijkbaar is het voor een relatief kleine partij als Tweak, met networking als core business, echt niet te doen om een volwaardig TV-platform te ontwikkelen.jeroenmuzikant schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 00:33:
Ik blijf er bij dat ze beter hun eigen platform beter hadden kunnen maken.
Die streams waren gewoon beter. Scherper. (Hogere bitrate?)
En completer met extra talen en ondertitels aan/ uit.
Zit nu nog steeds op de wip of ik nu wel of niet bij Sparql blijf voor de tv.
Ziet er voor live tv best redelijk goed uit. Maar dat is een eenheidsworst die overal te krijgen is.
En nog beweren ze op hun site '>Het best mogelijke signaal op jouw adres, > Prachtig HD-beeld> Ongecomprimeerd',......enzovoort. Nou weet ik wel dat het heus niet echt ongecomprimeerd is. Maar het 'best mogelijke signaal op jouw adres' is in Gigabit gebied wel een stukkie omlaag gegaan hoor.....
Overigens, volgens mij had Tweak gewoon nog prima bij de eigen (direct uit Hilversum afkomstige) streams kunnen blijven. Mag toch hopen dat een multi-tenant platform als dat van Solocoo voor de div. zenders bij verschillende leveranciers wel andere stream adressen kan opgeven.
Maar ja, ook de streams waren, behalve de superieure kwaliteit en div. audiosporen, etc. ook niet altijd even stabiel.
[ Voor 56% gewijzigd door eymey op 24-01-2018 08:54 ]
Ik zelf heb 1gbit van tweak zonder tv en dat werkt prima! Ik zou adviseren om tv apart te doen. Als je een chromecast koopt i.c.m een abbo op nlziet dan kun je prima live tv kijken en uitzending gemist, plus je kunt veel programma's al vooruit kijken. Het voordeel hiervan is dat je iedere maand kunt opzeggen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het beter vind dat ik geen apart tv kastje moet gebruiken om tv te kunnen kijken. Ik gebruik tevens mijn telefoon als "remote"I_stealth_I schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:00:
Wat gaat men nu concreet doen aan de televisie probleempjes? Wanneer kan men gebruik maken van pauzeren e.d.? Ik ben echt huiverig voor de overstap als ik die troubles met TV zo lees. Twee maal contact gehad met de helpdesk via de telefoon. Erg lange wachttijden voordat je iemand spreekt, slechte gesprekskwaliteit, korte gedeelte van de tekst vallen weg. Bellen ze zelf ook via de Asteriks bak van TweakPhone?
Klinkt niet echt bemoedigend. Doet mij toch echt denken aan de begintijd van TweakDSL/Cambrium. Ik geloof echt wel dat de internetdienst goed werkt, maar telefonie en TV geeft echt een 'hobby matige' indruk. Misschien toch maar een jaartje bijtekenen bij Telfort met 200Mbit of een andere ISP met goede TV-dienst. TV is minder belangrijk geworden met Netflix e.d, maar moet wel goed werken en een goede beeldkwaliteit hebben. Ziggo erbij nemen voor TV is ook een prijzige bezigheid.
Enige wat ik vreemd vind is dat het erg vaak gebeurt als ik iets download van de Tweakserver dat dit begint op hoge snelheid en dan na korte tijd inzakt naar soms zelfs minder dan 100 Kbs. Als ik dan overschakel naar Astra dan behaal ik de normale snelheden.
Wat kan de oorzaak zijn?
Zelf zit ik nog steeds met smart te wachten tot de nieuwe AndroidTV app van "KNIPPR" ook goed gaat werken op m'n NVIDIA Shield. Er lijkt echter een vervelende bug te zijn in de combi AndroidTV 7 en een bepaalde Chrome versie waardoor specifiek de Shield nu de streams van KNIPPR niet goed kan weergeven. En ook NLZiet doet het niet goed op de Google Cast functionaliteit in de Shield.Rage Quit schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:56:
[...]
Ik zelf heb 1gbit van tweak zonder tv en dat werkt prima! Ik zou adviseren om tv apart te doen. Als je een chromecast koopt i.c.m een abbo op nlziet dan kun je prima live tv kijken en uitzending gemist, plus je kunt veel programma's al vooruit kijken. Het voordeel hiervan is dat je iedere maand kunt opzeggen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het beter vind dat ik geen apart tv kastje moet gebruiken om tv te kunnen kijken. Ik gebruik tevens mijn telefoon als "remote".
Maar zodra dit is opgelost ga ik zeker KNIPPR proberen. Door de beperkte control mogelijkheden (bv. geen CH up en CH down) bij AndroidTV zal het niet 100% een tv kijk ervaring bieden die een goede STB kan bieden, maar waarschijnlijk goed genoeg.
Helemáál over op alleen NLZiet of KNIPPR via Chromecast vind ik nog net iets te 'ongemakkelijk'.
TV van Youfone zou ook nog een alternatief kunnen zijn. Ze lijken voor ong. 15-16 euro per maand een leuk pakket te bieden dat je ook kan nemen als je internet elders hebt. Er schijnt een uitgeklede Android box bij te zitten als STB, die aardig goed schijnt te werken. Echter, je zit meteen een jaar aan ze vast. Jammer, dat maakt uitproberen tricky.
Dat dacht ik in het begin ook. Maar als je eraan gewend bent dan wil je niet meer anders! Ik stream ook netflix op de chromecast dus je kunt gemakkelijk switchen. Als ik nu weer so'n kastje onder mijn tv moet hebben dan is dat toch wel een stap terug in gebruiksgemak.eymey schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:30:
[...]
Helemáál over op alleen NLZiet of KNIPPR via Chromecast vind ik nog net iets te 'ongemakkelijk'.
TV van Youfone zou ook nog een alternatief kunnen zijn. Ze lijken voor ong. 15-16 euro per maand een leuk pakket te bieden dat je ook kan nemen als je internet elders hebt. Er schijnt een uitgeklede Android box bij te zitten als STB, die aardig goed schijnt te werken. Echter, je zit meteen een jaar aan ze vast. Jammer, dat maakt uitproberen tricky.
En dat biedt dus ook allemaal mogelijkheden (als Nederlandse mediabedrijven ten minste ook mee zouden werken) voor een wat soepeler 'afstandsbediening ervaring'.
Nou ben ik zelf slechtziend en moet altijd vrij dicht voor de TV zitten om dingen te kiezen op het grote scherm. Dus ik zie ook zeker wel de voordelen van lekker op m'n smartphone of tablet browsen en dan via cast overzetten naar het grote scherm. Echter, voor dingen zoals Netflix gebruik ik nu bv. ook al de native app op de Shield, omdat ik daarmee ook meteen Dolby Digital+ surround heb en zo
Tsja, zo heeft alles z'n voor- en nadelen.
Zelf ben ik gewoon op zoek naar een balans tussen prijs, stabiliteit/kwaliteit en features.
Dat zou kunnen, maar dan moet er weer extra apparatuur voor je router. Makkelijker is gewoon Linux installeren waar het wel mee kan.bundit schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:40:
[...]
Ik maak zelf geen gebruik van pfSense, maar valt hier ook niet omheen te werken door er een managed switch tussen Tweak en de pfSense te zetten?
1
2
| [00:00:43] <-- Peetz0r (kwazzul@2a02:58:4a:4c00:baae:edff:fe7d:3469) heeft afgesloten [00:00:45] --> Peetz0r (kwazzul@217-19-26-76.dsl.cambrium.nl) is #tweakdsl binnengekomen |
Sinds zojuist pakweg rond middernacht is mijn 6rd ineens gestopt met werken. Ik heb op 2 locaties (Tweak glas in Almere en Tweak DSL in Den Haag hetzelde gezien.
Hebben hier meer mensen last van? (check op http://ipv6-test.com/ bijvoorbeeld)

yup
Peetz0r schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 01:53:
code:
1 2 [00:00:43] <-- Peetz0r (kwazzul@2a02:58:4a:4c00:baae:edff:fe7d:3469) heeft afgesloten [00:00:45] --> Peetz0r (kwazzul@217-19-26-76.dsl.cambrium.nl) is #tweakdsl binnengekomen
Sinds zojuist pakweg rond middernacht is mijn 6rd ineens gestopt met werken. Ik heb op 2 locaties (Tweak glas in Almere en Tweak DSL in Den Haag hetzelde gezien.
Hebben hier meer mensen last van? (check op http://ipv6-test.com/ bijvoorbeeld)
(Koekange Dewolden)
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
In het Enschedese lijkt het ook stuk.hjvg schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:42:
Meer mensen problemen met internet? Hier doen een heleboel sites het in eens niet of heel slecht. Ping naar Google gaat goed maar andere sites veel time puts
(Koekange Dewolden)
Edit: kan natuurlijk de fallout zijn van een of andere ddos aanval.
[ Voor 9% gewijzigd door oef! op 29-01-2018 20:00 ]
U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.
Hier in Dordrecht is het ook wazig. Heel traag tot geen internet.hjvg schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:42:
Meer mensen problemen met internet? Hier doen een heleboel sites het in eens niet of heel slecht. Ping naar Google gaat goed maar andere sites veel time puts
(Koekange Dewolden)
De tweak vriendenactie(maand gratis internet) werkt overigens ook als je een jaarabonnement neemt. Zojuist heeft tweak mij een maand terugbetaald, maar wordt blijkbaar halverwege het abonnement afgerekend.
Mocht iemand dus nog interesse hebben, DM even.
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
EDIT: Maakt weinig uit NL of buitenlandse sites hier. Zelfs Tweakers.net is slecht bereikbaar. En sommige andere sites met vlagen.
[ Voor 39% gewijzigd door AirtjE op 29-01-2018 19:48 ]
Is het niet iets bij AMS-IX ofzo?
U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.
Ik ervaarde exact het tegenovergestelde.LittleTycoon schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:47:
Voor mij wel verschil tyssen NL en buitenlandse sites. NL sites minder issues
Maar als mensen een VPN hebben, die kan uitkomst bieden. Hier geen issues nu.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Don't dream your life, live your dreams!
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Internet is echt helemaal niets mee te doen
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
I have stability. The ability to stab.
[ Voor 4% gewijzigd door maie op 10-03-2022 15:30 ]
Via VPN werkt het wel snel (gewoon over de Tweak lijn), dus het probleem lijkt ergens in de peering van Tweak te zitten en niet de verbinding ernaartoe.
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Net terwijl ik mijn vandaag ontvangen Youfone TV kastje aan het installeren en uitproberen was (moet als het goed/beter werkt dan Sparql uiterindelijk Sparql gaan vervangen
Dat sommige sites het wel goed doen en sommige niet doet mij vermoeden dat het niet per se aan het netwerk van Tweak ligt, maar dat er ergens op de AMS-IX een aantal routes flinke problemen ondervindt. Dat kan ook verklaren dat het via een VPN-verbinding eventueel wel goed werkt. Als de route naar de VPN provider nog in orde is en de VPN provider ook weer andere routeringen, transits en peerings heeft, dan kan dat een behoorlijk verschil maken.
Ben benieuwd wat hier aan de hand is........
edit: Speedtest bij Matrix DATA in Harderwijk haalt gewoon wat ik op 5 ghz. WIFI op m'n Asus notebook gewend ben
edit2: Naar Almere (Redhosting) amper een speedtest mogelijk.
[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 29-01-2018 20:16 ]
VPN naar mijn werk ingeschakeld en dan loopt bij mij ook gewoon alles lekker door. Wellicht dus poort-gerelateerd (geen idee of dat kan)?Philos31 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:04:
Hmm vreemd, inderdaad VPN aan en nu werkt alles
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
En nee, een andere DNS instellen helpt dan dus niet.
[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 29-01-2018 20:33 ]
Bij routering gerelateerde problemen helpt een andere DNS ook niet. Die laat je naar een bepaalde IP adres gaat en als dat IP adres aan een slechte route ligt......
Niks gezegd...
[ Voor 15% gewijzigd door RammY op 29-01-2018 20:24 ]
Deze advertentieplaats is te huur!
Bij mij is die heel sporadisch bereikbaar.RammY schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:21:
De website is inmiddels weer bereikbaar. Volgensmij is de storm over.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
https://twitter.com/TweakNL/status/958056835109531653
https://twitter.com/TweakNL/status/958057186160234496
https://tweakers.net/nieuws/134557
back-up lijn werkt gelukkig wel goed
[ Voor 15% gewijzigd door Mr-D. op 29-01-2018 20:45 ]
inmiddels wel bekomen is van die klote DDOS!
Waarom moesten ze nou persé ons hebben, wij hebben ook altijd pech! (B&A quote, B100)
Nou, die testfase zit er voorlopig wel op, ik heb voor nu ipv6 maar weer uit gezet.Mr-D. schreef op zondag 14 januari 2018 @ 13:47:
[...]
lijkt mij meer zelf testen
hier wat leesvoer
https://en.wikipedia.org/wiki/Maximum_transmission_unit
https://blogs.cisco.com/e...has-and-other-icmp-issues
Nou hoop ik echt dat Tweak snel native dual stack gaat aanbieden, want ik las in op pagina 34 dat bij iemand anders 6rd ook niet meer lekker lijkt te draaien...
[ Voor 19% gewijzigd door DaveFlash op 29-01-2018 23:44 ]
Denk dat hun prio daar voorlopig niet ligt. Eerder in uitbreiden en misschien de tv wat beter maken.
Vraag me af wat dan het probleem is met dat aanbieden aan alle klanten. Kan aan mij liggen.
Ik ben bang dat, zo lang ze niet acuut tegen IPv4 blok tekorten aan lopen en er ook nog niet heel hard (grote) websites zijn die IPv6 only gaan, Tweak het inderdaad ook niet als acute prioriteit ziet.....
[ Voor 5% gewijzigd door DaveFlash op 30-01-2018 13:43 ]
Maar goed, meeste isp's blijven achter. Tweak is daar niet alleen in. Het pas invoeren als je acuut tegen problemen aanloopt en er dan nog eventuele problemen moet uithalen op alle geografisch gesegmenteerde netwerkjes is iets waar ze allemaal op zitten te wachten lijkt het. IANA had jaren geleden al geen ipv4 meer.
Helaas is echter op dit moment het enige serieuze alternatief op dit gebied XS4ALL. Maar wat ik daar voor snelheid krijg voor hetzelfde maandbedrag staat in geen verhouding tot wat ik bij Tweak krijg, helaas.
Dus de prijs voor native IPv6 is wel heel hoog
En zo houdt de ISP-wereld vandaag de dag elkaar een beetje de hand boven het hoofd. Het boeit te weinig mensen voldoende om er ook een hoger maandbedrag voor over te hebben. En nagenoeg niemand zal dus vanwege IPv6 weg lopen. Dus blijft het zo.....
Heb jij nog problemen met het wegvallen van woorden tijdens een VoIP gesprek?KlaasKlaas schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:49:
[...]
Na dat ik op mijn vraag, via mail, of tweak dit probleem op kon lossen de vraag had gekregen "welke dingen hebt u gedaan om het probleem op te lossen",de helpdesk maar gemaild dat ze het ticket terug moesten lezen.
Hierna via cheapconnect.nl een ander voip account (nog zonder nummer portering) aangevraagd en binnen een half uur weer goed werkende telefonie. En de grote grap is, dat ik op jaarbasis, door de lagere bel kosten, ook nog een paar euro bespaar.
Ik las op fora de tip om SIP ALG uit te zetten in je router, weet niet of dat
voor jou de oplossing is?
Jan
ik weet niet wat tweak heeft gedaan, maar 2 dagen na mijn laatste post hier, had ik tweak weer gebeld en toen kwamen ze dat ik of zij iets zouden doen en dat het na een half uur weer zou werken. en wonder boven wonder, het is nu echt opgelost... geen idee wat er is gebeurd, maar er valt geen woorden meer weg. Ik heb alleen nog wel last dat ik de andere kant niet altijd even goed versta, maar ik weet niet of dat aan tweak ligt of aan de andere kant.Jan Driebeen schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:25:
[...]
Heb jij nog problemen met het wegvallen van woorden tijdens een VoIP gesprek?
Jan
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
ook weer helemaal mee eens, was zelf ook van plan XS4ALL te nemen voor de aansluiting in mijn nieuwe woonplaats, maar kwam, mede omdat ik tweak al kende vanuit Almere (heb famillie daar) uit bij hun en niet bij XS4ALL, de prijs daar is het mij momenteel gewoon niet waard, en de uptime garantie van XS4ALL stelt tegenwoordig ook niks meer voor, want bij tweak heb ik nagenoeg de zelfde dienstverlening zonder zo'n expliciete garantie, heb tot gisteren met ddos-aanval, nog geen enkele downtime gehad bij tweak gedurende mijn contract met hun, behalve enkele minuten tot een half uur na aanleiding van stroomstoringen (de afgelopen jaren) die de gehele gemeente betrof, en waardoor glasvezel wat langer nodig had om te herstellen...eymey schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:27:
(...)
Helaas is echter op dit moment het enige serieuze alternatief op dit gebied XS4ALL. Maar wat ik daar voor snelheid krijg voor hetzelfde maandbedrag staat in geen verhouding tot wat ik bij Tweak krijg, helaas.
(..)
Geen idee. Ben voor bellen min of meer overgestapt naar cheapconnenct (alleen nog geen nummer portering gedaan). Maar zal het er binnenkort eens naar kijken.Jan Driebeen schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:25:
[...]
Heb jij nog problemen met het wegvallen van woorden tijdens een VoIP gesprek?
Jan
Maar als ik de post van Dxue lees (net na de jouwe) zou Tweak het probleem ook wel eens opgelost kunnen hebben.
Ik heb een Heos Denon Bar gekocht. Dat is een soundbar met meerdere HDMI IN aansluiting, zodat ik mijn mediaspeler, PS4 en Amino box kan aansluiten. Mijn mediaspeler en PS4 werken perfect. Gewoon mooi beeld en geluid. Echter met de aminobox krijg ik enkel geluid. Heb verschillende HDMI kabels geprobeerd, verschillende HDMI ingangen, in de settings verschillende beeldtypes, maar wat ik ook probeer er komt geen beeld. Er is alleen beeld als ik de stekker van de box eruit trek; dan komt het Amino logo in beeld. Daarna valt het beeld weg en komt nadat de box klaar is met opstarten alleen maar geluid.
Iemand een idee? Ik heb de vraag nog niet bij Tweak neergelegd.
Groet,
D
Is waarschijnlijk een probleem in de HDCP handshake, denk dat je hiervoor beter navraag kan doen bij Denonuitdebosch schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 21:00:
Is iemand toevallig ook tegen hetzelfde probleem aangelopen:
Ik heb een Heos Denon Bar gekocht. Dat is een soundbar met meerdere HDMI IN aansluiting, zodat ik mijn mediaspeler, PS4 en Amino box kan aansluiten. Mijn mediaspeler en PS4 werken perfect. Gewoon mooi beeld en geluid. Echter met de aminobox krijg ik enkel geluid. Heb verschillende HDMI kabels geprobeerd, verschillende HDMI ingangen, in de settings verschillende beeldtypes, maar wat ik ook probeer er komt geen beeld. Er is alleen beeld als ik de stekker van de box eruit trek; dan komt het Amino logo in beeld. Daarna valt het beeld weg en komt nadat de box klaar is met opstarten alleen maar geluid.
Iemand een idee? Ik heb de vraag nog niet bij Tweak neergelegd.
Groet,
D
Ok, bedankt. Ga ik dat eerst doen.mad-dog schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 21:06:
[...]
Is waarschijnlijk een probleem in de HDCP handshake, denk dat je hiervoor beter navraag kan doen bij Denon
Wat ik opmaak uit de info op de Tweak website. In hoeverre is die info uit 2014 nog actueel? Men is toch overgestapt op een ander platform en decoders?
1. Router op VLAN4 een IP-adres laten verkrijgen via DHCP.
2. Ik moet NAT gebruiken op dit VLAN
3. Hoe komt de setupbox aan een IP, moet ik op VLAN4 een DHCP-server instellen? Krijgt de setupbox dan geen DHCP van het TV platform?
4. Multicast verkeer forwarden naar VLAN4
5. Er staat dat de setupbox in het normale LAN komt. Dus er hoeft ook geen VLAN4 tagged verkeer heen?
/dev/null
Je STB zit gewoon in je eigen lan, en krijgt een normaal IP adres van je DHCP server.
Het enige wat je in feite doet is bepaald verkeer geforceerd over de IPTV vlan vanaf je router naar tweak sturen.
Dus alles gaat default over VLAN34 (internet), maar een bepaald IP-adressen wordt geroute naar VLAN4.
(je moet NAT/masquerade gebruiken inderdaad, net als op je internet-lijn, want de decoders hebben intern een IP-adres wat niet bereikbaar voor de server.)
Je hoeft intern niets te taggen ofzo.
Zie het als twee binnenkomende internet-lijnen op een enkele router. Die router moet je dus alleen even 'handmatig' vertellen welk verkeer naar welke internet-lijn gestuurd moet worden. Verder wordt jouw PC op je netwerk niet anders behandeld dan een STB.
1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki
Op dit moment heb ik in Leeuwarden geen internetverbinding. Iemand bekend met het probleem
Nope. Hier (ook in Leeuwarden) geen probleem in ieder geval.Ariek schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:07:
...Op dit moment heb ik in Leeuwarden geen internetverbinding. Iemand bekend met het probleem
Ze zijn wel lastig te vinden. Is dit dan wel de juiste kabel? Deze heeft iig blauwe connectoren.Hans_18T schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:29:
SC/APC-LC is niet de juiste! SC/PC-LC kan wel. zie Hans_18T in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen Topic - Deel 4" en verder
https://www.simacelectron...de-simplex-patchcord.html
Ik heb onderstaand SFP module gekocht, zoals een andere Tweaker hiero
https://www.fs.com/products/39143.html
Daar wil ik die kabel voor gebruiken.
/dev/null
Heb sinds een tijd nu die nieuwe tv box maar die freezed best vaak..alleen op te lossen door stroom eraf te halen en er weer in.
Soms gaat het een half uur goed soms een uur , hebben anderen hier ook last van? rest van mijn tv apparatuur werkt prima(nvdia shield,ps4)
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Andere onderwerp, ik zit bij tweak met glasvezel in een reggefiber gebiedt, waar tweak dus vooralsnog net zelf aanwezig is met hun coanet voor bijv. 1000mbit, maar volgens de fritzbox is de verbinding met de dslam in de PoP wél al 100mbit up/down, zie:

hoe kan dit? En waarom zou dan tweak hier geen 1000mbit kunnen leveren en is het maximum bij bijv kpn of XS4ALL hier beperkt tot 500mbps?
[ Voor 53% gewijzigd door DaveFlash op 05-02-2018 18:51 . Reden: correctie en verbetering linkjes, ingekort bericht, taalfouten ]
Omdat je in de pop aangesloten bent op een gigabit switch.DaveFlash schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:26:
Nou het HOGE woord is er uit volgens Politie Brabant (zie persbericht, politie.nl), het waren niet de Russen of de Noord Koreanen of Iran die achter de DDOS-aanvallen zat, en het leven zuur maakte van ABN, Rabo, ING, Belastingdienst en Tweak internet klanten, nee het was een een doodgewone Nederlander die dacht ''leuk'' te zijn...(bron: nos.nl)
Andere onderwerp, ik zit bij tweak met glasvezel in een reggefiber gebiedt, waar tweak dus vooralsnog net zelf aanwezig is met hun coanet voor bijv. 1000mbit, maar volgens de fritzbox is de verbinding met de dslam in de PoP wél al 100mbit up/down, zie:
[afbeelding]
hoe kan dit? En waarom zou dan tweak hier geen 1000mbit kunnen leveren en is het maximum bij bijv kpn of XS4ALL hier beperkt tot 500mbps?
KPN Wholesale levert hier (nog) tot maximaal 500 mbit over.
Zij zijn nog van mening dat er nog te weinig vraag is naar snellere abonnementen.
Maar ze zouden in theorie dus ook gewoon gigabit abonnementen kunnen aanbieden,
Hmm, bedankt voor de verduidelijkingen, maar als dat zo leven er zeker nog een paar mensen bij KPN/Reggefiber onder een steen ofzo, ik hoop dan dat tweak eens zijn coanet verder gaat uitrollen hier in Flevoland, en het liefst nog binnen 2 á 3 jaar anders heeft het geen nut, want dan ben ik vrijwel zeker al in voorbereiding om terug naar Almere te verhuizen waar wél 1000mbit beschikbaar is van tweak...Dennis-L schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:46:
[...]Zij zijn nog van mening dat er nog te weinig vraag is naar snellere abonnementen.
Maar ze zouden in theorie dus ook gewoon gigabit abonnementen kunnen aanbieden,
Reggefiber heeft hier niks mee te maken. KPN Wholesale wel. En ik denk dat de consumentenbehoefte aan 1000 Mbit zeer klein is. De enige reden dat abonnees van Tweak het hebben is omdat het goedkoop is en omdat het kan. Niet omdat ze het nou zo nodig hebben. Dat weet KPN ook wel.DaveFlash schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:52:
[...]
Hmm, bedankt voor de verduidelijkingen, maar als dat zo leven er zeker nog een paar mensen bij KPN/Reggefiber onder een steen ofzo, ik hoop dan dat tweak eens zijn coanet verder gaat uitrollen hier in Flevoland, en het liefst nog binnen 2 á 3 jaar anders heeft het geen nut, want dan ben ik vrijwel zeker al in voorbereiding om terug naar Almere te verhuizen waar wél 1000mbit beschikbaar is van tweak...
Tweak heeft ook het voordeel dat ze qua backbones alleen maar rekening hoeven te houden met haar internet-gebruikende abonnees. Bovendien huren ze daarvoor darkfiber bij Eurofiber dus die moet zorgen dat er genoeg ligt.
Het netwerk van KPN voorbij de PoPs (tussen de centrales en verder het netwerk in) heeft nog zoveel meer gebruikers die bandbreedte nodig hebben dat niet alles zo makkelijk uit te breiden is als sommige afdelingen ook wel graag zouden willen. Het kost gewoon heel veel geld.
Denk daarbij aan bandbreedte voor mobiele sites, zakelijke klanten, VDSL kasten etc...
Alles moet over dezelfde hoofdringen. En die zijn niet allemaal even up tot date qua capaciteit.
[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 05-02-2018 21:33 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik heb hier op mijn interne netwerk ook allemaal 1000mbit verbindingen en de netwerkverbindingen van me VM's zijn zelfs 10.000mbit, ik snap ook niet dat ik op die machines maar maximaal 11MB/s haal zeg.

Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.