Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
eymey in "[YoufoneTV] Ervaringen & Discussie"

eymey in "[YoufoneTV] Ervaringen & Discussie"

Hier gaat Sparql er per 28 februari uit (is ook al bevestigd).

We gebruiken nu sinds een weekje "TV Thuis" van Youfone. In het begin was dit even wennen, want je hebt niet veel meer bedieningsknoppen op de AB dan bij de gemiddelde AndroidTV box (bv. Shield). Hoewel je via Logitech Harmony nog wel cijferbediening kan toevoegen.

Hierdoor moet je bij pauzeren en vooruit en terugspoelen in een programma eerst de stream pauzeren en dan kan je met de D-pad vooruit en terug (of naar boven op "begin gemist" te kiezen). Verder is het boxje qua snelheid vergelijkbaar met de Amino, misschien nog heel iets trager. En je merkt bij het uit standby komen dat het een Android (5.1.1 uit 2015 :X ) box is en dat de TV interface een Android app is.

Maar dan het belangrijkste: TV werkt gewoon!!! Ook al gaat alles "Over The Top" (dus via internet), ik heb nog geen enkele avond blokjes gezien, niet bij live TV en niet bij ReplayTV. Pauzeren werkt gewoon direct vanuit live TV kijken. En vooruit en terugspoelen gaat ook betrouwbaar, zij het dat ook hier het beeld niet mee beweegt. Oftewel, alles doet wat het moet doen!

Zenderaanbod is best uitgebreid, hoewel ze helemaal geen Discovery's hebben. De beeldkwaliteit is wel zichtbaar minder dan bij broadcast/multicast streams zoals DVB-C of IPTV van Tweak/KPN. Vooral de bitrate lijkt lager, wat je dus merkt bij veel beweging. Maar hij is zeker beter dan KNIPPR en NLZiet!

Jammer dat het zo moet en dat een platform (Solocoo) dat volgens mij al langer bestaat dan Youfone niet gewoon kan doen wat het moet doen. En ook belachelijk dat een OTT dienst dus stabieler werkt dan een dienst die helemaal via dedicated (VLAN) infra loopt. Maar oged, voorlopig dus lekker Youfone.

• Aaargh!
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10:08
quote:
eymey schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:40:
Zenderaanbod is best uitgebreid, hoewel ze helemaal geen Discovery's hebben. De beeldkwaliteit is wel zichtbaar minder dan bij broadcast/multicast streams zoals DVB-C of IPTV van Tweak/KPN. Vooral de bitrate lijkt lager, wat je dus merkt bij veel beweging. Maar hij is zeker beter dan KNIPPR en NLZiet!
Tja, ik vind de beeldkwaliteit zoals het nu is bij Ziggo, Tweak en KPN eigenlijk al onacceptabel.

Ik zou graag terug willen naar het vorige kastje, misschien wel minder stabiel (alhoewel de Amino de laatste paar weken ook steeds onstabieler lijkt te worden, loopt regelmatig vast) maar het beeld was tenminste goed.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Tsja. "as is" terug naar het vorige kastje gaat sowieso geen zin hebben. Tweak voert niet meer de eigen streams, ook niet op Coanet.
Maar ben het wel eens met Aargh! Zou ook liefst weer de oude setup terug willen hebben en nog meer inleveren op beeldkwaliteit ehh nee liever niet.

Discovery is helemaal een dealbreaker heb nu ook extra zenderpakket met de extra discovery's dus blijf dan toch nog maar even hangen.

sneller usenet? tips en tricks

• Aaargh!
quote:
eymey schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:11:
Tsja. "as is" terug naar het vorige kastje gaat sowieso geen zin hebben. Tweak voert niet meer de eigen streams, ook niet op Coanet.
Ja. dat is het grote probleem met het nieuwe systeem. Beeldkwaliteit is om te huilen, het lijkt KPN wel. Is zo te zien ook niet het gevolg van bitrate maar van het lossy hercomprimeren van een al lossy gecomprimeerde stream.

Aaargh! wijzigde deze reactie 06-02-2018 15:31 (14%)

• I_stealth_I
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13-12 23:26

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Waarom leveren ze die tv dienst niet dedicated en alleen op vlan4 zoals kpn/telfort doet, decoder krijgt dan direct een ip van tweak tv. Dus zonder proxy’s en NAT?

Nu moet dat multicast verkeer allemaal door een routertje heen. Tja je hebt dan weer een FTU nodig of een mediaconverter.

Per 14 feb krijg ik mijn aansluiting, als tv echt zo ruk is, ga ik snel weer terug na mn contractsperiode.

I_stealth_I wijzigde deze reactie 06-02-2018 18:59 (41%)

/dev/null

• Tabdroid
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 05-12 21:13
quote:
DanielAlm schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:45:
Gisteren opnieuw een blokkendoos toen ik een programma wilde terugkijken via de groene knop. Het standaardantwoord dat ik nu al tweemaal heb gekregen is dat het aan mijn eigen apparatuur ligt en ik alles moet resetten enz. Heb geen eigen apparatuur en de rest werkt zoals het moet. Tweak begint steeds meer de arrogantie te krijgen van een grote provider met standaard antwoorden en een telefonische bereikbaarheid die om te huilen is.
De "begin gemist" functie heeft bij mij tot een paar weken geleden prima gewerkt, maar de laatste tijd ervaar ik hetzelfde: het begint met blokken in het beeld, totdat het op een gegeven moment helemaal stopt! Vanmiddag zo rond 17 uur een uitzending op NPO2 geprobeerd te starten vanaf het begin, maar het werkte nu helemaal niet meer (box vastgelopen, nog niet eerder gehad!) :( :(
Ik ga morgen maar eens aan de telefoon hangen, dit is niet acceptabel....
O Ja, locatie Almere-Stad met een supersnelle glasvezelverbinding... daar ligt het niet aan...
quote:
I_stealth_I schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 18:53:
Waarom leveren ze die tv dienst niet dedicated en alleen op vlan4 zoals kpn/telfort doet, decoder krijgt dan direct een ip van tweak tv. Dus zonder proxy’s en NAT?

Nu moet dat multicast verkeer allemaal door een routertje heen. Tja je hebt dan weer een FTU nodig of een mediaconverter.

Per 14 feb krijg ik mijn aansluiting, als tv echt zo ruk is, ga ik snel weer terug na mn contractsperiode.
Uhm.....

KPN doet het tegenwoordig op dezelfde manier hoor, mede ook vanwege OTT diensten zoals Netflix die op de box kunnen. Box gewoon in het LAN, static routes en IGMP proxy voor hetgeen aan de WAN kant over dedicated vlan moet. Daar is ook niets mis mee, werkt prima.

Het ontgaat me ook wat je hier bedoelt met een ftu en mediaconverter. Een ftu is gewoon het fysieke montage eindpunt van de fiber. Een mediaconverter zet evt fiber om naar UTP. Beiden zijn bij Tweak ook gewoon aanwezig (behalve dat je bij de FB 5490 geen losse mediaconverter meer nodig hebt. Wat gaan deze volgens jou doen wat een router niet kan?

De problemen die je nu met Sparql ziet zijn allemaal terug te voeren opde brakke Amino en het brakke platform. 13 Mbit/s aan multicast proxy'en is voor een FB 5490of zelfs een Experiabox bij KPN een koud kunstje.

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15-12 21:20
quote:
eymey schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 00:10:
[...]

Uhm.....

KPN doet het tegenwoordig op dezelfde manier hoor, mede ook vanwege OTT diensten zoals Netflix die op de box kunnen. Box gewoon in het LAN, static routes en IGMP proxy voor hetgeen aan de WAN kant over dedicated vlan moet. Daar is ook niets mis mee, werkt prima.

Het ontgaat me ook wat je hier bedoelt met een ftu en mediaconverter. Een ftu is gewoon het fysieke montage eindpunt van de fiber. Een mediaconverter zet evt fiber om naar UTP. Beiden zijn bij Tweak ook gewoon aanwezig (behalve dat je bij de FB 5490 geen losse mediaconverter meer nodig hebt. Wat gaan deze volgens jou doen wat een router niet kan?

De problemen die je nu met Sparql ziet zijn allemaal terug te voeren opde brakke Amino en het brakke platform. 13 Mbit/s aan multicast proxy'en is voor een FB 5490of zelfs een Experiabox bij KPN een koud kunstje.
En ik snap maar niet waarom die Amino zo brak kan zijn. Amino's werkten jaren lang prima met multicast streams van Glashart op dat platform. Waarom deze dan nu niet? Dan zou je denken dat het toch vooral in het platform zit.

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 10:16
quote:
Barre73 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 08:15:
[...]

En ik snap maar niet waarom die Amino zo brak kan zijn. Amino's werkten jaren lang prima met multicast streams van Glashart op dat platform. Waarom deze dan nu niet? Dan zou je denken dat het toch vooral in het platform zit.
Volgens mij ligt het meer aan de Fritzbox, ik heb tot voor kort altijd de Zyxel gehad en nooit geen blokjes in het beeld gezien.
Nu regelmatig, geeft je toch te denken.

• storeman
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14-12 11:26
Hier in Enschede herken ik de problemen met TV eigenlijk niet. Bij ons werkt het allemaal behoorlijk stabiel en eigenlijk nooit hickups of blokken in beeld. Behalve terugkijken, dat is niet best en heb ik al een tijd niet meer gedaan. Hier had ik ooit met Tweak over gemaild, maar dat zou ook aan de bekabeling liggen. Tuurlijk, daarom werkt alles perfect, behalve terugkijken.

De klantenservice van Tweak is behoorlijk om te huilen en ze willen niets. Ik heb met mijn Zyxel in combinatie met een VoIP toestel problemen na een herstart van de Zyxel. Het toestel kan dan de server niet meer vinden. Ik moet een factory reset doen van de Zyxel en dan de oude config weer inladen op de Zyxel. Dan gaat het weer een tijd goed (totdat ik de Zyxel herstart, meestal).

Volgens Tweak ligt dit aan mijn eigen configuratie. We hebben op de zaak 30 van die toestellen over allerlei netwerken (Ziggo, XS4All ADSL, XS4All glas) en in allerlei configuraties, nooit problemen. Een herstart van de Zyxel lost het op, maar het ligt aan mijn configuratie.

Ik begrijp dat het lastig is te herleiden, maar ze doen er wel heel makkelijk over. Een andere DHCP range en een paar fixed IP's lijken mij niet meteen de oorzaak van dit soort vage klachten.

Maar als ik nu de reactie van Arjantje72 lees, dan wil ik ook geen Fritzbox. Toch maar eens kijken naar andere providers.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

quote:
Barre73 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 08:15:
[...]

quote:
Arjantje72 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 08:27:
[...]

Volgens mij ligt het meer aan de Fritzbox, ik heb tot voor kort altijd de Zyxel gehad en nooit geen blokjes in het beeld gezien.
Fritz!box lijkt mij absoluut niet. Op 1 redelijke miskleun na (dat rechthoekige geval dat ook bij sommige XS4ALL klanten is uitgerold) zijn die dingen altijd solid performers geweest in talloze IPTV deployments, en niet alleen maar in Nederland bij XS4ALL en Tweak.

Bovendien traden de Sparql problemen met blokjes bij mij vooral op bij het gebruiken van Replay TV / Begin gemist. De KPN multicast streams waren best stabiel. En Replay TV / Begin Gemist zijn gewoon unicast streams. Als de Fritz!box het probleem zou moeten zijn, dan zou ik nu met mijn 100% OTT tv-abonnement bij Youfone ook last moeten hebben. Maar niets is minder waar: Youfone is echt 100% stabiel, ook als mijn Fritz!box het druk heeft met tig TCP verbindingen voor torrents en andere high-throughput downloads. Mocht het toch de Fritz!box zijn, dan moet dat ergens door een wel heel stomme configuratie vanuit Tweak zijn.

Wat mij betreft is het gewoon absoluut het platform. Maar ook de Amino hoeft natuurlijk niet heilig te zijn. Bij Glashart Media / KPN ITNS was het een heel ander model (dat inderdaad fantastisch werkte... mis die boxen en dat platform eigenlijk nog bijna iedere dag :P )

eymey wijzigde deze reactie 08-02-2018 09:15 (3%)

• Aaargh!
quote:
eymey schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 00:10:
[...]

Uhm.....

KPN doet het tegenwoordig op dezelfde manier hoor, mede ook vanwege OTT diensten zoals Netflix die op de box kunnen.
Maar Tweak biedt geen OTT diensten op hun STB aan, dus er is 0,0 reden voor deze onnodig complexe netwerk architectuur.

Dat weet jij niet. Heb je al een keer een network analyzer aangeslingerd om te zien over welk VLAN bijvoorbeeld de GUI en de on demand streams (waar ook ReplayTV bij hoort) komen?

En zelfs al doen ze die ook via VLAN 4, dan nog is de huidige setup naar de eindgebruiker toe minder complex.

In de 'traditionele' setup die KPN en XS4ALL eerst gebruikten (die overigens vanuit Fritz!box of ZyXEL ook prima ondersteund zou kunnen worden) moest binnen de infra in je huis de settopbox gescheiden zijn van je LAN, middels VLAN danwel middels apart fysieke kabel. Leuk voor 'nerds' zoals jij en ik, een crime voor de gemiddelde consument. De 'flex poorten' die een tijd zijn gebruikt (dynamische VLAN selectie afhankelijk van apparaat MAC) had ook z'n eigen complexiteiten.

Bovendien is er aan deze netwerk architectuur verder niets complex. IGMP routing/proxying en meerdere routes aan de WAN zijde zijn al zo oud als dat IP is en er is meer dan ruime ervaring mee, industriebreed.

• Aaargh!
quote:
eymey schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:54:
Dat weet jij niet. Heb je al een keer een network analyzer aangeslingerd om te zien over welk VLAN bijvoorbeeld de GUI en de on demand streams (waar ook ReplayTV bij hoort) komen?
Maakt dat uit ? De GUI en on-demand streams komen vanaf een Tweak server, dus die kunnen net zo goed over het IPTV VLAN. De *enige* reden om deze constructie te gebruiken is als de STB om een of andere reden bij het publieke internet zou moeten, en ik zie geen enkele reden waarom dat nodig zou zijn.
quote:
En zelfs al doen ze die ook via VLAN 4, dan nog is de huidige setup naar de eindgebruiker toe minder complex.
Juist niet. 1 kabel van het glasvezel kastje naar de STB, klaar. Simpeler kan het niet, en iedereen had de bekabeling hier al voor liggen. Met deze oplossing moeten er juist extra kabels getrokken worden vanaf de router (die bij mij boven staat) naar de TV (woonkamer) ipv van de FTU (in de woonkamer) naar de TV (3 meter vanaf de FTU).
quote:
In de 'traditionele' setup die KPN en XS4ALL eerst gebruikten (die overigens vanuit Fritz!box of ZyXEL ook prima ondersteund zou kunnen worden) moest binnen de infra in je huis de settopbox gescheiden zijn van je LAN, middels VLAN danwel middels apart fysieke kabel. Leuk voor 'nerds' zoals jij en ik, een crime voor de gemiddelde consument. De 'flex poorten' die een tijd zijn gebruikt (dynamische VLAN selectie afhankelijk van apparaat MAC) had ook z'n eigen complexiteiten.
Hoezo ? Het is juist een stuk makkelijker, 1 kabeltje, geen gezeik met VLAN tags op je LAN, geen gedoe met IGMP en multicast op je LAN, etc.

De huidige setup is juist niet geschikt voor de gemiddelde consument want het is veel te fragiel.

Aaargh! wijzigde deze reactie 08-02-2018 14:11 (5%)

Dan snap jij denk ik niet wat de gemiddelde consument leeft liggen.

De gemiddelde consument heeft een TV in de woonkamer staan, met hooguit een coax aansluiting erbij (met mazzel zit het AOP al in de meterkast en komt die coax aansluiting dus ook vanuit de meterkast zoals in nieuwere huizen, maar meestal is de aansluiting bij de TV ook meteen het AOP ).

In enkele gevallen is bij de aanleg van glasvezel de FTU in de woonkamer geplaatste, in de buurt van die TV en komt daar ook de router te staan. Dán gaat jouw argument misschien op: Dan kan je prima op NT of router een aparte poort isoleren die aan de WAN zijde direct op VLAN 4 uit komt en die direct op de STB bekabelen.

In alle overige gevallen waar TV en FTU niet bij elkaar in de buurt staan moet de consument iets van een verbinding regelen, zij het met een kabel of met Powerline. Met mazzel lukt het om één UTP kabel naar de TV te krijgen, langs de plinten als het van vrouwlief mag of misschien ipv de coax. Mogelijk heeft de consument zelfs al UTP naar de TV liggen om dat gameconsole en andere apparaten bedraad zijn aangesloten voor de lage latency en lukt het niet om nog een extra UTP te trekken voor de STB.

In ál deze use cases is het, hoe moeilijk het voor jou ook is om dat te bedenken, toch écht veel handiger als de STB gewoon over diezelfde ene UTP kabel z'n verbinding kan krijgen als de rest van de LAN apparaten.

En waarom de STB bij het publieke internet zou moeten? Omdat de STB tegenwoordig vaak al meer diensten dan alleen die van de provider ondersteunt. In geval van Sparql is dat op dit moment nog niet het geval, maar bv. bij KPN wordt al Netflix ondersteund. Die wil je juist niet over je goed ge-QOS'te multicast VLAN gaan routeren, daar hebben 'ze' internet voor uitgevonden. Bovendien vergeet je ook dat GUI en ondemand streams hier helemaal niet van Tweak servers komen, maar van een derde partij.

En zo fragiel is de huidige setup nou ook weer niet. Hooguit de Multicast is problematisch, maar dat kan je als provider ook makkelijk oplossen door de consument te adviseren over een geschikte switch. Degenen die tóch in staat zijn om meer dan 1 kabel naar de av-hoek te leggen kunnen ook de stb alsnog op een aparte poort op de Fritz!box of ZyXEL aansluiten waardoor multicast op je LAN ook geen issue meer is.

En dan is er nog de categorie die waarschijnlijk helemaal geen last heeft van multicast op z'n LAN, ook niet met de verkeerde switch, omdat hij toch de WIFI van de Fritz!box gebruikt en het multicast verkeer de playstation e.d. waarschijnlijk totaal niet deert.

Wat hem mogelijk wél deert is die extra kabel moeten trekken (en wat ik ook talloze keren op fora over TV, KPN, etc. voorbij heb zien komen als argument om dan maar geen glasvezel te nemen).

En blijkbaar hebben ook KPN en XS4ALL dat ingezien, want de 'oude' setup zoals jij hem zo ideaal vindt is uiteindelijk afgeschaft.

• Aaargh!
quote:
eymey schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:15:
In ál deze use cases is het, hoe moeilijk het voor jou ook is om dat te bedenken, toch écht veel handiger als de STB gewoon over diezelfde ene UTP kabel z'n verbinding kan krijgen als de rest van de LAN apparaten.
Je wilt de STB niet in je LAN hebben, die kastjes zitten gegarandeerd vol security problemen. Ik heb de ABox vaak genoeg zien crashen met wat overduidelijk een buffer-overflow is, op basis van de video-stream (die dus van buiten je LAN komt). De STB zal dan hoe dan ook buiten je normale LAN moeten, op de huidige manier kan dat alleen door 'm in een apart VLAN te plaatsen. Niet echt iets wat de gemiddelde gebruiker voor elkaar krijgt. Een enkele kabel met de STB vanaf de FTU is dan veel makkelijker.

IMHO is wat Tweak nu doet totaal onverantwoord en op het randje van nalatig.
quote:
En waarom de STB bij het publieke internet zou moeten? Omdat de STB tegenwoordig vaak al meer diensten dan alleen die van de provider ondersteunt. In geval van Sparql is dat op dit moment nog niet het geval
Dus geen enkele reden om het ding in je LAN te zetten.
quote:
Bovendien vergeet je ook dat GUI en ondemand streams hier helemaal niet van Tweak servers komen, maar van een derde partij.
Des te meer reden om dat kastje absoluut niet in je LAN te willen.

• dumphlum
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14-12 16:12
Ook bij de Zyxel eindeloos blokjes; de ene avond meer dan de andere. Het vaakst komt het voor als er veel beweging is in het beeld, bijvoorbeeld golvend water. Wat me opvalt is dat het eigenlijk altijd dezelfde gebieden van het beeld zijn die blokjes geven:
- onderste 10% van het beeld
- onderste 770% van het beeld
- selectief voorwerpen in beeld (bijvoorbeeld alleen een nieuwslezer terwijl de achtergrond geen blokjes geeft.)
Blokjes komen bij 'on demand' streams veel vaker voor dan bij live tv. Bij on demand ook af en toe problemen met haperend geluid.

Mijn vermoeden is daardoor dat er iets mis gaat bij de compressie/decompressie van de streams.

Verder merkte ik gisteren ook dat begin gemist niet meer werkt en de box vastloopt. Alleen stroom erop/eraf werkt.
quote:
Arjantje72 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 08:27:
[...]

dumphlum wijzigde deze reactie 08-02-2018 19:02 (9%)

• jwbokx
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 14-12 10:03
Wij hebben de zyxel, maar sinds de amino bijna dagelijks blokjes zeker bij begin gemist is eigenlijk niet naar te kijken
ik herken dit niet
vrouw kijkt regelmatig via replay tv en ziet geen blokjes en pauzeert met enige regelmaat
gisteren zat ze bv de luizenmoeder terug te kijken en heeft minimaal 5 x gepauzeerd en stream loopt daarnsa probleemloos door.

en hiervoor zat ik bij Lijbrandt en daar waren toch echt 2 glasvezelkabels aangesloten op de mediaconvertor nu ik zo weer terugdenk een groene en blauwe geloof ik
maar kan nu niet meer precies herinneren hoe de stb zat...

• dumphlum
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14-12 16:12
Replay tv doet het nu wel weer zonder vastloper van de box. Er is echter niet naar te kijken, eindeloos blokjes en haperingen in geluid. Ik heb net een video van gemaakt van de tv bij begin gemist van Rambam:

YouTube: Blokjes bij Sparql begin gemist

Het begin gaat nog maar vanaf halverwege is het niet meer te doen. Dit blijft de hele uitzending zo.

Update: Nu wil de box weer niet uit begin gemist. Hij reageert niet op de afstandsbediening en alleen power cycle biedt uitkomst. Morgen de helpdesk maar eens lastig vallen.

dumphlum wijzigde deze reactie 08-02-2018 22:03 (22%)

• Dracoz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 04:17
@dumphlum
Het probleem met de blokjes herken ik zelf ook heel erg. Mijn vriendin kijkt redelijk vaak televisie en Replay-TV/Begin Gemist is tegenwoordig een drama. Allemaal blokjes in beeld.

Dat probleem met dat de box niet uit begin gemist wil is een bug in dat apparaat zelf. Als je nog in de begin gemist functie zit en je schakelt de box uit dan loopt die vast. Wat je moet doen is eerst naar live-tv gaan daarna kun je de box uitzetten als je wil.

Als je dus in de begin gemist omgeving zit en je drukt hem uit dan loopt de hele box vast en is de enige oplossing een power-cycle.

Raymundo!, Ryzen 5 1600x @ 4ghz, x370 Gaming pro carbon, 2x8GB DDR4 3200Mhz, AMD RX480 @ 1350Mhz / 2200Mhz

• jnssn
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 07-08 12:35
Die blokjes hebben wij sinds een week of 2 maar alleen bij begin gemist. even wachten tot het is afgelopen en dan op replay tv kijken gaat blokloos raar genoeg. (Enschede dus eigen netwerk slechts 100MB nog zyxel)
telefoon ook nog haperingen (als we gebeld worden) wel minder dan maand geleden. uitbellen gaat via cheapconnect zonder problemen. telefonie via gigaset N300A

• TagForce
  • Laatst online: 15-12 21:43
quote:
Aaargh! schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 18:40:
[...]

Je wilt de STB niet in je LAN hebben, die kastjes zitten gegarandeerd vol security problemen. Ik heb de ABox vaak genoeg zien crashen met wat overduidelijk een buffer-overflow is, op basis van de video-stream (die dus van buiten je LAN komt). De STB zal dan hoe dan ook buiten je normale LAN moeten, op de huidige manier kan dat alleen door 'm in een apart VLAN te plaatsen. Niet echt iets wat de gemiddelde gebruiker voor elkaar krijgt. Een enkele kabel met de STB vanaf de FTU is dan veel makkelijker.

IMHO is wat Tweak nu doet totaal onverantwoord en op het randje van nalatig.
Crashen dmv een buffer overflow is beter dan gewoon doordraaien ondanks een buffer overflow. Ik heb liever dat het ding uitvalt, dan dat ie doordraait en iemand van buitenaf er iets mee kan.

Op de huidige manier kan dat alleen door hem in een apart VLAN te plaatsen, en dat is precies wat de standaard configuratie van Tweak ook doet. En dat is iets waar de gemiddelde gebruiker dus niet eens iets aan hoeft te doen. Het gaat helemaal vanzelf. Als je je eigen router wil gebruiken ben je niet meer de gemiddelde gebruiker.
quote:
[...]

Dus geen enkele reden om het ding in je LAN te zetten.

[...]

Des te meer reden om dat kastje absoluut niet in je LAN te willen.
Want? Je wil je dedicated Stream VLAN gaan misbruiken voor dingen die gewoon van het internet geplukt worden? Het idee is juist dat je een apart VLAN hebt waar je streams over gaan vanwege de QOS en stream ervaring. Wat je niet wil is dat de bandbreedte van dat VLAN gaat stuiteren omdat er ook niet stream functionaliteit overheen gaat. De huidige manier geeft Tweak de mogelijkheid om de bandbreedte op dat VLAN te managen zonder rekening te hoeven houden met overige zaken zoals https verkeer.

Het feit dat Sparql op dit moment geen Netflix app ondersteunt op de STB wil niet zeggen dat dit in de toekomst niet gaat komen. Of andere apps die gewoon een internet verbinding gebruiken.

Daarbij is het aanpassen van een software config altijd makkelijker dan het moeten doen van een hardware aanpassing (kabel trekken) om iets werkend te krijgen. Dat jij dat anders ziet is jouw probleem.

Dus met het oog op de toekomst en gebruikersgemak van de gemiddelde gebruiker is dit de beste oplossing.

• Aaargh!
quote:
TagForce schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:35:
[...]

Crashen dmv een buffer overflow is beter dan gewoon doordraaien ondanks een buffer overflow. Ik heb liever dat het ding uitvalt, dan dat ie doordraait en iemand van buitenaf er iets mee kan.
Als ie crashed dan is de kans groot dat het te exploiten is. Dat betekend n.l. dat er een stuk geheugen overschreven is EN ie geprobeerd heeft dat geheugen uit te voeren. Als er dan wat random video data staat, uiteraard crashed ie dan, maar dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is om data te sturen die executable code bevat. Een crash t.g.v een overflow is juist een enorme red-flag, dit is precies iets waar je naar zoekt als je b.v. aan het fuzzen bent.
quote:
Op de huidige manier kan dat alleen door hem in een apart VLAN te plaatsen, en dat is precies wat de standaard configuratie van Tweak ook doet.
Dat doet de standaard configuratie van Tweak helemaal niet. Extern is het een apart VLAN, maar intern zit de STB standaard gewoon op je LAN met al je andere apparatuur.
quote:
(...) Daarbij is het aanpassen van een software config altijd makkelijker dan het moeten doen van een hardware aanpassing (kabel trekken) om iets werkend te krijgen. Dat jij dat anders ziet is jouw probleem.
Maar iedereen die TV had via Tweak had die kabel al liggen, want de configuratie was al zo. Met de overgang naar het nieuwe systeem moesten er juist extra kabels getrokken worden.

• MarcoKL
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15-11 09:43

MarcoKL

That's a huge b*tch!

ik heb al gezocht op het forum en google, maar het antwoord niet kunnen vinden.

Iemand die ook pi-hole heeft ingesteld als standaard DNS server op de ZTE H369A en dat daarna iTV niet meer werkt? Ik krijg wel de programma informatie te zien, maar beeld blijft zwart.
Ik zie de tv of het kastje niet voorbij komen in de pi-hole admin, dus ik snap er niets meer van :)
Iemand dit ook zo ingesteld? en werkt het bij jullie wel?

• TagForce
quote:
Aaargh! schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:22:
[...]

Als ie crashed dan is de kans groot dat het te exploiten is. Dat betekend n.l. dat er een stuk geheugen overschreven is EN ie geprobeerd heeft dat geheugen uit te voeren. Als er dan wat random video data staat, uiteraard crashed ie dan, maar dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is om data te sturen die executable code bevat. Een crash t.g.v een overflow is juist een enorme red-flag, dit is precies iets waar je naar zoekt als je b.v. aan het fuzzen bent.
Andere definitie van crashen dan ik hanteer blijkbaar. Als ie crashed doet ie niets meer, dus ook geen code uitvoeren die niet uitgevoerd moet worden. En als ie dat wel doet... Hoe groot achten we de kans dat dat op dat apparaat gebeurt? Dan is de gemiddelde laptop/desktop van de gemiddelde gebruiker een groter probleem.
quote:
[...]

Dat doet de standaard configuratie van Tweak helemaal niet. Extern is het een apart VLAN, maar intern zit de STB standaard gewoon op je LAN met al je andere apparatuur.

[...]

Maar iedereen die TV had via Tweak had die kabel al liggen, want de configuratie was al zo. Met de overgang naar het nieuwe systeem moesten er juist extra kabels getrokken worden.
Nee, de config van Tweak hanteert intern 2 VLANs voor de STB. 1 voor de streams, en 1 voor de UI en on demand dingen. Ja, hij zit intern ook gewoon op je LAN, maar dat is ook precies wat je als provider wil om zeker te weten dat je VLAN niet overspoelt wordt met non-stream dingen.

Ik heb in het nieuwe systeem helemaal geen extra kabels getrokken voor Sparql... Of heb je het over de overgang van de Zeiksnol naar de Fritzbox? Dat heeft dan weer niet zoveel met Sparql te maken.

• Aaargh!
quote:
TagForce schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:34:
[...]

Andere definitie van crashen dan ik hanteer blijkbaar. Als ie crashed doet ie niets meer, dus ook geen code uitvoeren die niet uitgevoerd moet worden.
Je begrijpt het probleem niet: hij crashed OMDAT ie rommel als code probeert uit te voeren. Rommel die waarschijnlijk van buitenaf kwam als onderdeel v/d video stream. Dat wil niet automatisch zeggen dat het te exploiten is maar de kans daarop is wel groot.
quote:
En als ie dat wel doet... Hoe groot achten we de kans dat dat op dat apparaat gebeurt? Dan is de gemiddelde laptop/desktop van de gemiddelde gebruiker een groter probleem.
Die laptop/desktop is de verantwoordelijkheid van de gebruiker zelf, een beetje een OS krijg regelmatig updates precies om dit soort bugs te verhelpen. Dit zie ik bij de STB's niet gebeuren.
quote:
Nee, de config van Tweak hanteert intern 2 VLANs voor de STB. 1 voor de streams, en 1 voor de UI en on demand dingen. Ja, hij zit intern ook gewoon op je LAN, maar dat is ook precies wat je als provider wil om zeker te weten dat je VLAN niet overspoelt wordt met non-stream dingen.
Dat is precies wat je als gebruiker NIET wil, zeker niet met zo'n brak kastje. In je LAN moet ie gescheiden van het normale netwerk. Dat wil niet zeggen dat ie niet bij het publieke internet kan, alleen niet bij je prive LAN. Totaal onverantwoord van Tweak om het zo te doen als het nu is.
quote:
Ik heb in het nieuwe systeem helemaal geen extra kabels getrokken voor Sparql...
Ik wel. Er lag een kabel van de FTU in mijn woonkamer naar de STB en meer niet. Nu moet er een kabel van de FTU naar de router (die boven staat) en dan weer een kabel van boven helemaal naar de woonkamer.

• TagForce
quote:
Aaargh! schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:48:
[...]

Je begrijpt het probleem niet: hij crashed OMDAT ie rommel als code probeert uit te voeren. Rommel die waarschijnlijk van buitenaf kwam als onderdeel v/d video stream. Dat wil niet automatisch zeggen dat het te exploiten is maar de kans daarop is wel groot.
Op die fiets...
Ja, maar op dat VLAN komen dus alleen maar streams binnen. En dat is dus ook direct mijn punt. De streams die binnenkomen op het internet VLAN zijn een kleine security risk, ja, maar de configuratie van de gemiddelde klant is toch al compromised door hun eigen systemen. Het lijkt mij, en jij kan daar een andere mening over hebben, een aanvaardbaar risico.
quote:
[...]

Die laptop/desktop is de verantwoordelijkheid van de gebruiker zelf, een beetje een OS krijg regelmatig updates precies om dit soort bugs te verhelpen. Dit zie ik bij de STB's niet gebeuren.
Jawel hoor. De STB heeft hier al 4 keer een update gehad. Hoe goed ze dat blijven doen weet ik niet, en de vraag is in hoeverre Tweak hier iets mee hoeft te doen. Amino software updates komen van Amino, en niet Tweak.
quote:
[...]

Dat is precies wat je als gebruiker NIET wil, zeker niet met zo'n brak kastje. In je LAN moet ie gescheiden van het normale netwerk. Dat wil niet zeggen dat ie niet bij het publieke internet kan, alleen niet bij je prive LAN. Totaal onverantwoord van Tweak om het zo te doen als het nu is.

[...]
Dat is jouw mening. Het kastje is niet brak, en die STB is wel de minste zorg voor de meeste gebruikers.
Maar ik snap wat je bedoeld. Alleen lijkt mij een andere oplossing vele malen irritanter en moeilijker te onderhouden voor zowel Tweak als de eindgebruiker.
quote:
Ik wel. Er lag een kabel van de FTU in mijn woonkamer naar de STB en meer niet. Nu moet er een kabel van de FTU naar de router (die boven staat) en dan weer een kabel van boven helemaal naar de woonkamer.
Wat voor FTU heb je dan? Bij mij is er altijd een kabel van de FTU naar de router gegaan, en vandaar naar de verschillende switches/eindapparatuur. En naast een brakke switch die de VLANs verklootte uit 1999 heb ik nog nooit een probleem gehad met TV.

• Aaargh!
quote:
TagForce schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:44:
[...]

Op die fiets...
Ja, maar op dat VLAN komen dus alleen maar streams binnen. En dat is dus ook direct mijn punt. De streams die binnenkomen op het internet VLAN zijn een kleine security risk, ja, maar de configuratie van de gemiddelde klant is toch al compromised door hun eigen systemen. Het lijkt mij, en jij kan daar een andere mening over hebben, een aanvaardbaar risico.
Dat een klant zijn eigen systemen niet goed voor elkaar heeft is de keuze van de klant zelf. Probleem hier is dat Tweak verwacht dat ik hun vertrouw, en dat zou op geen enkele manier nodig moeten zijn. Hetzelfde probleem geld trouwens voor het meeleveren van een router, dat vereist ook dat je je ISP vertrouwd, en dat zou NOOIT nodig hoeven zijn.
quote:
Jawel hoor. De STB heeft hier al 4 keer een update gehad. Hoe goed ze dat blijven doen weet ik niet, en de vraag is in hoeverre Tweak hier iets mee hoeft te doen. Amino software updates komen van Amino, en niet Tweak.
Een OS update of alleen wat aangepaste HTML pagina's ? Welke kernel versie draait er op die STB ? Hoe kom ik hier als gebruiker überhaupt achter ? Again, gaat er allemaal vanuit dat Tweak (en iedereen die voor Tweak werkt, en alle subcontractors) te vertrouwen zijn. Dat zou niet nodig moeten zijn.
quote:
Dat is jouw mening. Het kastje is niet brak,
Bij mij loopt ie bijna dagelijks vast. Zet je 'm 's avonds in standby, volgende avond weigert ie nog aan te gaan tot je 'm powercycled. Hoezo niet brak ? En dan hebben we 't nog niet eens over hoe traag de UI is en de beeldkwaliteit.
quote:
Wat voor FTU heb je dan? Bij mij is er altijd een kabel van de FTU naar de router gegaan, en vandaar naar de verschillende switches/eindapparatuur. En naast een brakke switch die de VLANs verklootte uit 1999 heb ik nog nooit een probleem gehad met TV.
Er ging altijd een kabel van de FTU naar de router, maar nooit een kabel van de router naar de TV. Er was ook geen ruimte in de bestaande buizen om een extra kabel te trekken.

• TagForce
quote:
Aaargh! schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:56:
[...]

Bij mij loopt ie bijna dagelijks vast. Zet je 'm 's avonds in standby, volgende avond weigert ie nog aan te gaan tot je 'm powercycled. Hoezo niet brak ? En dan hebben we 't nog niet eens over hoe traag de UI is en de beeldkwaliteit.
Hier niet. Naast wat issues als de verbinding dood is geweest van/naar Tweak werkt de Amino altijd. Nou ben ik lui en zet ik hem nooit in Standby, dus wellicht is de standby functie brak (was bij de Abox ook het geval), maar ik heb eigenlijk altijd een goed werkende box, en hoef hem hoogstens 1 keer per maand opnieuw te starten als er een netwerkonderbreking is geweest.
quote:
[...]

Er ging altijd een kabel van de FTU naar de router, maar nooit een kabel van de router naar de TV. Er was ook geen ruimte in de bestaande buizen om een extra kabel te trekken.
Maar hoe keek je dan TV? Directe kabel van de FTU naar de TV? Mijn FTU heeft maar plek voor 1 ethernet kabel, dus hoe dan? In de standaard opzet van Tweak is er altijd 1 kabel van de FTU naar de router, en van de router naar de STB en je LAN.

• Aaargh!
quote:
TagForce schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:32:
[...]
Maar hoe keek je dan TV? Directe kabel van de FTU naar de TV? Mijn FTU heeft maar plek voor 1 ethernet kabel, dus hoe dan?
Voordat Tweak naar Sparql overstapte had je een andere FTU met 4 ethernet poorten, eentje ervan voor internet, de andere zat rechtstreeks op de STB. Verder zat er ook een coax aansluiting op waarmee je TV kon kijken via DVB-C.

Wat ik dus al eerder zei: IEDEREEN die TV had via Tweak had al een kabel rechtstreeks van de TV naar de FTU, pas na de overstap naar Sparql was deze rare configuratie nodig en moesten mensen de boel dus opnieuw bekabelen.

• TagForce
quote:
Aaargh! schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:45:
[...]

Voordat Tweak naar Sparql overstapte had je een andere FTU met 4 ethernet poorten, eentje ervan voor internet, de andere zat rechtstreeks op de STB. Verder zat er ook een coax aansluiting op waarmee je TV kon kijken via DVB-C.

Wat ik dus al eerder zei: IEDEREEN die TV had via Tweak had al een kabel rechtstreeks van de TV naar de FTU, pas na de overstap naar Sparql was deze rare configuratie nodig en moesten mensen de boel dus opnieuw bekabelen.
Ik heb altijd die Genexis FTU gehad met 1 ethernet poort. Ook vóór Sparql. Voor mij is er dus niets veranderd t.o.v. het KPN iTV tijdperk.
Maar goed, ok. Ik snap dat je dan een kabel extra moet trekken en dat dat niet handig is.

• Aaargh!
quote:
TagForce schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:58:
[...]

Ik heb altijd die Genexis FTU gehad met 1 ethernet poort. Ook vóór Sparql. Voor mij is er dus niets veranderd t.o.v. het KPN iTV tijdperk.
Dan had je Tweak Groen (m.a.w. gewoon KPN maar je krijgt de rekening van Tweak), ipv Tweak Blauw.

• coolriku
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10-12 15:06
Bij mij thuis klagen ze ook over blokjes meerdere malen per uur, ook via live tv.
Dit terwijl de glas verbinding verder niet word belast.
quote:
Mr-D. schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 21:22:
ik herken dit niet
vrouw kijkt regelmatig via replay tv en ziet geen blokjes en pauzeert met enige regelmaat
gisteren zat ze bv de luizenmoeder terug te kijken en heeft minimaal 5 x gepauzeerd en stream loopt daarnsa probleemloos door.

en hiervoor zat ik bij Lijbrandt en daar waren toch echt 2 glasvezelkabels aangesloten op de mediaconvertor nu ik zo weer terugdenk een groene en blauwe geloof ik
maar kan nu niet meer precies herinneren hoe de stb zat...
Je hebt het dan over pauzeren van Replay tv neem ik aan? Want live is bij Sparql nog steeds niet te pauzeren. Verder hier dus ook de gebruikelijke problemen bij spoelen, na pauze hervatten, etc.

Youfone werkt nog steeds lekker :-).

De 'mediaconverter' bij Lijbrandt (en later Telfort) was dan ook veel meer dan een mediaconverter. Het was een 4-poorts switch en VOIP ATA. Met internet untagged op 1 poort en iptv untagged op de andere. Maar de latere niet-ITNS propositie bij Telfort werd ook gewoon met Experiabox en routed IPTV
@eymey uiteraard replay tv
Live tv kijken wij bijna niet en begin gemist zeker niet omdat het altijd een verassing is of je het eind ziet.
Maar replay tv werkt bij mij echt gewoon goed zonder problemen

• goldvinger
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 10:04
Replay tv werkt wel redelijk bij ons.
Alleen begin gemist is ren drama.
Alleen maar blokjes dus niet te kijken.

Live tv, opnames en replay tv geen problemen met blokjes

• Wdeb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 00:01
quote:
Aaargh! schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:56:

Bij mij ook. Als hij al standby wil. Lijkt ook te maken te hebben met volgorde van uitzetten. Als eerst de reciever etc, dan gaat hij zeker niet meer naar standby (rode stand). Anders is het gokken.

• Csotranme
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 04-12 16:03
Meer mensen in Almere zonder WAN verbinding?
Zit sinds 20:20 al zonder verbinding.
Zelfs een ping vanaf de zeiksnel naar 8.8.8.8 geeft een timeout...

• Oktopus
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 10:57
Almere 1318... Geen problemen gelukkig.

Object reference not set to an instance of an object

• Ron
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 13-12 14:03
quote:
Csotranme schreef op zondag 11 februari 2018 @ 21:22:
Meer mensen in Almere zonder WAN verbinding?
Zit sinds 20:20 al zonder verbinding.
Zelfs een ping vanaf de zeiksnel naar 8.8.8.8 geeft een timeout...
doe eens een traceroute, vanaf welke hop raak je de verbinding kwijt?

• Csotranme
Net toen ik dat wilde doen kwam de verbinding weer up.
Moet zeggen dat ik het vaker heb en dacht eerst dat het aan de zeiksnel lag maar die is om deze reden 2 maanden terug vervangen door Tweak.

Ga ze maar weer eens bellen morgen... Denk dat er toch wat met de FTU (ook herstart overigens) of daarvoor mis is.

• SuperSchenk
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 04-09 11:50
Begin maart wordt mijn Tweak 1000mbit aansluiting opgeleverd.
Ik heb internet en telefonie, maar ben van plan alleen internet te gebruiken.

Ik lees dat je wel je eigen hardware kan aansluiten, maar dat je dan vlan configuratie moet inrichten. Hier gaan mijn vragen over:
1) Geldt dit ook als je geen TV hebt?
2) Moet je hardware sowieso vlan ondersteuning hebben ook al heb je geen TV?

Ik heb zelf veel gelezen, maar vind alleen maar uitleg over hoe het moet werken met TV, vandaar mijn vraag hier.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

quote:
SuperSchenk schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:55:
Begin maart wordt mijn Tweak 1000mbit aansluiting opgeleverd.
Ik heb internet en telefonie, maar ben van plan alleen internet te gebruiken.

Ik lees dat je wel je eigen hardware kan aansluiten, maar dat je dan vlan configuratie moet inrichten. Hier gaan mijn vragen over:
1) Geldt dit ook als je geen TV hebt?
2) Moet je hardware sowieso vlan ondersteuning hebben ook al heb je geen TV?

Ik heb zelf veel gelezen, maar vind alleen maar uitleg over hoe het moet werken met TV, vandaar mijn vraag hier.
Ik neem zeker aan van wel. Zou het onlogisch vinden als het bij internet only anders zou zijn, je kan namelijk altijd een uitbreiding wensen en dan zou men je switchpoort in de POP moeten herconfigureren.

Je internet zal tagged op VLAN34 binnen komen, je router zal een dhcp request moeten doen met een VLAN-tag 34. Die aanpassing in je router is geen ruimtewetenschap :)

Als het goed is, krijg ik vandaag mijn aansluiting van Tweak. Telfort heeft m'n glas al afgekoppeld vanmorgen, het is nu wachten op de meneer van Tweak.

I_stealth_I wijzigde deze reactie 14-02-2018 11:11 (7%)

/dev/null

• mrBrainY
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 12-12 11:09
Als je router het niet aankan, en je wilt niet de meegeleverde in bridge gebruiken (als de Fritz dat kan)

dan kun je ook een managed switch ervoor zetten, en van tagged naar untagged vlan gaan.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

quote:
mrBrainY schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:10:

dan kun je ook een managed switch ervoor zetten, en van tagged naar untagged vlan gaan.
Dat kan niet meer. De ontvanger heeft ook toegang tot internet nodig.

I_stealth_I wijzigde deze reactie 14-02-2018 18:05 (15%)

/dev/null

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Mijn verbinding van Tweak is vandaag opgeleverd, incl TV. Alles werkt prima via een eigen router.
Ook Replay TV en TV gemist, alleen Begin gemist doet niets. Ik krijg na het indrukken van de groene knop een S306 foutmelding.

Iemand een idee?

/dev/null

nou het kan wel want waar hij op reageert heeft immers geen TV

en anders vlan 34 gebruiken,daarbij zou ik gewoon de fritz gebruiken die werkt gewoon goed.
quote:
I_stealth_I schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 18:04:
[...]

Dat kan niet meer. De ontvanger heeft ook toegang tot internet nodig.

Wil net zeggen. Ik zie eigenlijk nog totaal geen reden waarom de Fritz niet zou werken (sterker nog, ik gebruik al sinds 2006 Fritz!boxen, zelfs al achter meerdere providers, incl. KPN waar ik een Xperiabox heb vervangen).

Nou denk ik er nog steeds wel eens over na om een Unifi Security Gateway aan te gaan schaffen en die dus ook als router en dhcp server te gaan gebruiken, ook omdat ik dan ook de mogelijkheid krijg om IoT spullen op een eigen netwerk te gaan gooien, de STB van Youfone op een eigen netwerk te gooien en vanwege de leuke metertjes en statistieken die ik nu in de Unifi controller van m'n switches en AP's mis :P.

Maar zelfs die zal ik gewoon -achter- de Fritz!box gaan hangen en dan zet ik gewoon een exposed host open richting de USG. Moet alleen nog ff naar wat meer bevestiging zoeken wat voor throughput dat ding kan geven in relatie tot de Gigabit internetsnelheid.

Dan kan de Fritz!box gewoon DECT blijven regelen en de NT voor de fiber blijven (hoef ik niet met SFP's te gaan klooien). Sterker nog, als ik lui ben kan ik de Youfone STB gewoon aan de Fritz!box blijven hangen en is die ook meteen gescheiden van m'n 'beschermde' LAN :D

eymey wijzigde deze reactie 15-02-2018 09:50 (13%)

• mrBrainY
dank je Mr-D :-)

I_stealth_I
Test het even met meegeleverd router, als het dan niet werkt kun je ServiceDesk bellen.

• rjhilbrink
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12-12 12:03
quote:
eymey schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:48:....Nou denk ik er nog steeds wel eens over na om een Unifi Security Gateway aan te gaan schaffen en die dus ook als router en dhcp server te gaan gebruiken,..........Moet alleen nog ff naar wat meer bevestiging zoeken wat voor throughput dat ding kan geven in relatie tot de Gigabit internetsnelheid.
Ik heb zowel de USG3 als nu de USG-4Pro. beide haalden 1Gbits (nouja 920-940 geloof ik)
http://www.speedtest.net/result/6971821398.png
Heb alleen de Pro genomen omdat ik inmiddels aan 10 VLANS zit, en ik het mooier vond staan samen met de Unifi Switches.
Bovenstaande snelheid is trouwens beperkt door de hardware van de laptop (>4 jr oud)
Top, @rjhilbrink !

Dan weet ik dat ik dat zonder zorgen over de te behalen snelheid kan doen :).

10 VLAN's zal ik denk ik niet zo snel aan komen.

USG lijkt mij wel wat vanwege de integratie met de rest van m'n Unifi spul en om toch wel wat scheiding aan te kunnen brengen tussen IoT spulletjes en dergelijke. Maar heel veel tijd om te spelen heb ik op dit moment ook weer niet als vader van een meisje van net ruim 9 maanden :P

edit: Haalt ie die snelheid overigens ook met DPI aan op de gewone USG ?

eymey wijzigde deze reactie 15-02-2018 16:48 (7%)

• DaveFlash
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 07-12 19:45

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Zijn er hier ook tweak klanten die door de kapot gegraven vezel nu geen vast internet hebben? ik zit in Emmeloord bij tweak op het reggefiber netwerk (die als het goed is ook vanuit groningen/friesland hier de Noordoostpolder binnenkomt) maar ik heb nergens last van...

• Barre73
quote:
DaveFlash schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 17:16:
Zijn er hier ook tweak klanten die door de kapot gegraven vezel nu geen vast internet hebben? ik zit in Emmeloord bij tweak op het reggefiber netwerk (die als het goed is ook vanuit groningen/friesland hier de Noordoostpolder binnenkomt) maar ik heb nergens last van...
Welke glasvezel? Reggefiber heeft geen backbone. Dat is die van KPN (of Eurofiber als je op Tweaks eigen netwerk zit) en ik heb niks gehoord van een kapotte backbone.
quote:
DaveFlash schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 17:16:
Zijn er hier ook tweak klanten die door de kapot gegraven vezel nu
geen vast internet hebben?.... ik heb nergens last van...
Kapot gegraven vezel? Waar word dat aangegeven dan?
Of ben je zelf aan het graven geweest? 8)

Zou hier vast (langs een andere weg als er wel storing is) ook wel
door anderen aangegeven zijn denk ik als ze problemen hadden.
Dus het lijkt (me) :) wel mee te vallen.

Hier in Leeuwarden in ieder geval de hele dag gewoon verbinding. :)

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 15-02-2018 19:12 (19%)

• Barre73
quote:
jeroenmuzikant schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 19:07:
[...]

Kapot gegraven vezel? Waar word dat aangegeven dan?
Of ben je zelf aan het graven geweest? 8)

Zou hier vast (langs een andere weg als er wel storing is) ook wel
door anderen aangegeven zijn denk ik als ze problemen hadden.
Dus het lijkt (me) :) wel mee te vallen.

Hier in Leeuwarden in ieder geval de hele dag gewoon verbinding. :)
Lijkt toch niet mee te vallen...maar ik zie geen relatie met de Noordoostpolder.

http://nu.nl/internet/513...udt-300-uur-s-nachts.html (via @NUnl)
Ooow ja, daar is wel iets meer aan de hand. Niet bij Tweak op het eigen netwerk blijkbaar. (?)
'Een woordvoerdster van KPN zegt dat tussen Groningen en Leeuwarden een kabel is gebroken....'
Ik heb er in ieder geval geen last van gehad. :)

Ik had vanmiddag nog even gezocht op 'glasvezel gebroken' en dat soort dingen, toen kon ik er niks over vinden. Ik zou eerder nog op allestoringen kijken of er iets aan de hand was, maar niet meer gedaan.

Ben benieuwd of het alleen glasvezel diensten betreft. Tot nu toe veel glasvezelklanten gezien met problemen. Eerder nog wel gewoon Facebook contact met iemand gehad die KPN DSL heeft en hemelsbreed gezien tussen Groningen en Leeuwarden woont. Digitenne schijnt ook getroffen te zijn op verschillende plaatsen. Maar dat zal ook vast een glasvezeltoevoer zijn? DSL uiteindelijk ook natuurlijk....

P.s. blijkbaar zitten/ zaten toch verschillende mensen in Leeuwarden
met KPN zonder glasvezel verbinding zag ik in mijn vriendenkring.

Hoera voor Tweak. 8)

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 16-02-2018 15:17 (70%)

• rjhilbrink
quote:
eymey schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:38:
Top, @rjhilbrink !

USG lijkt mij wel wat vanwege de integratie met de rest van m'n Unifi spul en om toch wel wat scheiding aan te kunnen brengen tussen IoT spulletjes en dergelijke. Maar heel veel tijd om te spelen heb ik op dit moment ook weer niet als vader van een meisje van net ruim 9 maanden :P

DPI is hardware accellerated, dus geen probleem. De nieuwere beta heeft ook ids en IPS maar dan gaat zelfs de PRO door de knieën. Blijft er. MAx 250 over. De USG3 haalt dan nog geen 100. Alleen dpi voor leuke schermpjes in de controller is geen probleem..

• Jan Driebeen
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15-12 17:22
Weserve stopt met Sparql...
eigenlijk wel logisch dat externe bedrijven stoppen met Sparql.

Het duurt gewoonweg veel te lang voordat je een product hebt wat normaal werkt waarmee je adverteert.
Ze zijn naar mijn idee drukker met uitrollen van nieuwe gebieden dan een goed TV product neer te zetten.

Mischien moet Tweak hier zelf ook mee stoppen en doen waar ze goed in zijn.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik ben sinds deze week klant van Tweak incl Sparql. Ik heb geen enkel probleem

- geen stotteringen, haperingen of blokjes in beeld
- uitzending gemist, begin gemist en replay TV doet het ook
- internet is super snel.

Ik heb alles via een eigen router aan de gang gekregen. (Ubiquiti EdgeRouter Lite3 met een mediaconverter ervoor van fs.com (TP link replica) en een SFP-module van 7,50 euro. Mijn Edgerouter Lite3 heeft geen SFP-poorten en vond het te kostbaar om te upgraden naar een ER4. Wel wat gerommel gehad met de IGMP-proxy, want begin gemist werkte niet. Deze komen van een andere server en die heeft encryptie (SRTP)

/dev/null

• jb044
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15-12 04:28
Meer mensen last van slechter werkend usenet van tweak/tweaknews? Spotweb verliest constant spots en opvallend veel is niet meer binnen te halen :(

Ik weet dat spotweb een optie heeft voor usenet providers die wat onbetrouwbaar zijn met headers, maar dat was eerst niet nodig hierzo. Het werkte gewoon altijd goed, nu sinds een paar weken dus niet meer.
quote:
jb044 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:15:
Meer mensen last van slechter werkend usenet van tweak/tweaknews? Spotweb verliest constant spots en opvallend veel is niet meer binnen te halen :(

Ik weet dat spotweb een optie heeft voor usenet providers die wat onbetrouwbaar zijn met headers, maar dat was eerst niet nodig hierzo. Het werkte gewoon altijd goed, nu sinds een paar weken dus niet meer.
alles wat jij hier neerzet ervaar ik helaas ook

• Masevako
  • Laatst online: 11-12 09:00
quote:
jb044 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:15:

Ik heb sinds december geen goed werkende newsserver(news.tweak.nl) meer.
SSl werkte niet meer en headers komen vaak niet meer binnen!
news.tweak.nl word volgens een reactie op een support mail ook niet meer ondersteund door tweak zelf.
je kan er ook weinig van zeggen omdat ze deze dienst gratis aanbieden

• Ted_W
  • Laatst online: 10-12 20:15
Speelt inderdaad al een tijdje dat downloads via usenet van Tweak regelmatig incomplete zijn, erg jammer.

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 09:33
Hier ook veel problemen de laatste tijd:
code:
1
2
Sat Feb 17 2018 00:20:29    Connection to Tweak (news.tweak.nl) failed: Connection closed by remote host
Sat Feb 17 2018 00:21:18    Could not receive data on socket from news.tweak.nl: ErrNo 11, Resource temporarily unavailable

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• rob2011
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 13-12 20:39
Afgezien van het internet wordt alles minder. De Tv is gewoon ruk. De abox was inhet begin slecht maar de blokkerige beelden ben ik ook wel zat. Gewoon 1/2 scherm is voorzien van blokken.

En ñewsserver tja is gratis net als de telefoon kan je niet over zeuren
Usenet wordt overigens ook niet meer door Tweak gedraaid. En takedowns zullen ook wel een rol spelen

• ArChie
  • Registratie: november 2005
  • Niet online
Dat bij een provider bepaalde diensten zijn inbegrepen in de abonnementsprijs wil natuurlijk niet zeggen dat je dan ook geen recht hebt op een goede dienstverlening. Tweak maakt gewoon reclame voor deze usenet en telefonie diensten wat voor potentiële klanten een reden kan zijn om over te stappen naar deze provider:

Als Tweak daar geen verantwoordelijkheid voor wenst te nemen, dan moeten ze ook stoppen om de beschikbaarheid van dergelijke diensten te vermelden op hun website.

• jb044
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15-12 04:28
@ArChie Eens, gratis is een rekbaar begrip! Uiteindelijk betalen we er gewoon voor, linksom of rechtsom. Net als 'gratis' Fox eredivisie live ed!

Hoop iig dat het tijdelijk is, nogmaals het heeft heel lang ook gewoon goed gewerkt. Sparql is hier overigens gewoon goed, ik maak er niet heel veel gebruik van maar als ik het doe heb ik gewoon fatsoenlijk beeld.

• rjhilbrink
quote:
eymey schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:38:
Top, @rjhilbrink !

Op de nieuwe HP (met DPI aan op de USG maar verder geen bijzonderheden als IDS/IPS/Smart Queues, wel met 10 vlans )
http://www.speedtest.net/nl/result/4646581619
En das dan wel een beetje het maximale wat ik heb gezien.
Bovenstaande was nog met de USG3. Maar heb op de Fritzbox en/of Zyxel en/of de USG4-Pro niet veel sneller gezien.

• TagForce
quote:
eymey schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:19:
Usenet wordt overigens ook niet meer door Tweak gedraaid. En takedowns zullen ook wel een rol spelen
news.tweak.nl draait volgens mij nog steeds bij Cambrium. Tweaknews is overgenomen door highwinds, al in 2015, maar dat is niet news.tweak.nl (meer).
Wat wel kan zijn is dat de backbone van news.tweak.nl nu overgegaan is naar highwinds, en dat heeft invloed op takedowns, inderdaad. Die zijn inderdaad nu ook sneller doorgevoerd. Waar Tweak voorheen zei dat ze NTD requests binnen 14 dagen zouden behandelen handmatig lijkt er nu in ieder geval aan geautomatiseerd systeem achter te hangen.

Maar is natuurlijk allemaal speculatie als we geen officiele reactie van Tweak hebben.
quote:
rjhilbrink schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:32:
[...]

Op de nieuwe HP (met DPI aan op de USG maar verder geen bijzonderheden als IDS/IPS/Smart Queues, wel met 10 vlans )
http://www.speedtest.net/nl/result/4646581619
En das dan wel een beetje het maximale wat ik heb gezien.
Bovenstaande was nog met de USG3. Maar heb op de Fritzbox en/of Zyxel en/of de USG4-Pro niet veel sneller gezien.
Thanks! Ziet er goed genoeg uit voor mij :) .
quote:
TagForce schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:43:
[...]

news.tweak.nl draait volgens mij nog steeds bij Cambrium. Tweaknews is overgenomen door highwinds, al in 2015, maar dat is niet news.tweak.nl (meer).
Wat wel kan zijn is dat de backbone van news.tweak.nl nu overgegaan is naar highwinds, en dat heeft invloed op takedowns, inderdaad. Die zijn inderdaad nu ook sneller doorgevoerd. Waar Tweak voorheen zei dat ze NTD requests binnen 14 dagen zouden behandelen handmatig lijkt er nu in ieder geval aan geautomatiseerd systeem achter te hangen.

Maar is natuurlijk allemaal speculatie als we geen officiele reactie van Tweak hebben.
Voor zo ver ik begrijp is news.tweak.nl inderdaad niet heel veel meer dan een proxy/doorgeefluik naar Highwinds. Dat maak ik iig op uit eerdere discussies in voorgangers van dit topic.

Overigens, ik ben het best eens met degenen hier die zeggen dat, als je adverteert met een "inbegrepen dienst" en daarmee mensen over haalt om een abonnement bij jou af te sluiten, dat je dan ook gewoon hoort te zorgen dat die dienst werkt.

Echter, bij Usenet vind ik dat dus sowieso een grijs gebied, ook omdat je Tweak niet redelijkerwijs verantwoordelijk kan stellen als bv. na 1,5 jaar retentie een bericht alsnog verdwenen is en jij daardoor je film niet compleet krijgt, of als die film illegaal is en via een NTD offline is gegaan. Overigens kan ik me best voorstellen dat NTD's zowel handmatig als automatisch kunnen. Kenmerk van Usenet is dat berichten die via de ene dienst worden geplaatst, ook gepropageerd worden naar alle andere diensten die een bepaalde groep voeren. Als Tweak (of de nieuwe beheerder) zelf een NTD ontvangt, dan zal dit mogelijk idd handmatig uitgevoerd moeten worden. Maar als een andere usenetdienst een NTD ontvangt en uitvoert, dan zou het bericht dus ook weer automatisch overal moeten verdwijnen.

eymey wijzigde deze reactie 19-02-2018 11:49 (65%)

• mrBrainY
nieuwsgroepen werken bij mij prima, zaterdag ochtend voor het laatst gebruikt. ging best hard ook.

ik heb ook het idee dat de takedowns eerder verwerkt worden.
Net nog een spot (spotlite) gedownload van oktober 2015, Ging prima (851 dagen)

• Csotranme
quote:
ronald245 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 21:26:
[...]

doe eens een traceroute, vanaf welke hop raak je de verbinding kwijt?
Vorige week is de ZeikSnel vervangen voor een Fr!tzbox.
Hele verbetering hier. De vage problemen met een wegvallende verbinding sindsdien niet meer gehad. Fingers crossed...

Merk wel wat in snelheid met bijvoorbeeld smart TV. Sparql heeft ook ietsje minder problemen.
Geen blokjes meer gezien in beeld.
Begin gemist/replay helaas nog hetzelfde drama.

• mrBrainY
moest je betalen of was jaren lang trouwe klant voldoende?

• Arjantje72
  • Laatst online: 10:16
quote:
mrBrainY schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:38:
moest je betalen of was jaren lang trouwe klant voldoende?
Kost ¤75.

• Diets
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-12 16:12
kan geen email meer versturen, ben ik de enigste?
Ik heb mijn eigen mailserver en ervaar geen enkel probleem

• Diets
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-12 16:12
Kon geen mail meer versturen naar Tweak, ik heb niets veranderd, doet het inmiddels weer.

• Dwazer
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 13-12 16:38

Dwazer

PSN ID: Dwazer

Topicstarter
Meer mensen geen TV?
Kan wel zappen, heb ook de menu balk van het betreffende net in beeld, maar verder geen beeld zelf.
Stream loopt wel (zie het modem data verwerken over de led's)
Zag wel een tweet van Sparql voorbij komen dat ze problemen hebben met de live tv

Edit: volgens laatste tweet is alles weer ok

Mr-D. wijzigde deze reactie 22-02-2018 20:26 (22%)

• emieltenberge
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 03-11 16:51
quote:
eymey schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:48:
Maar zelfs die zal ik gewoon -achter- de Fritz!box gaan hangen en dan zet ik gewoon een exposed host open richting de USG. Moet alleen nog ff naar wat meer bevestiging zoeken wat voor throughput dat ding kan geven in relatie tot de Gigabit internetsnelheid.
bedoel je hiermee de optie " permit independent port sharing for this device" in de fritzbox of is dit toevallig een andere optie?

Ik ben zelf namelijk ook een beetje aan het kijken wat ik evt nog anders kan gaan draaien als de firewall functie van de fritzbox. voordat ik tweak had (internet van ziggo) gebruikte ik nog Sophos UTM. een firewall aanschaffen met een fiber aansluiting lijkt mij een beetje overkill en ook best prijzig :)
neen onderstaand moet je dus nemen

quote:
emieltenberge schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 14:24:
[...]

bedoel je hiermee de optie " permit independent port sharing for this device" in de fritzbox of is dit toevallig een andere optie?

Ik ben zelf namelijk ook een beetje aan het kijken wat ik evt nog anders kan gaan draaien als de firewall functie van de fritzbox. voordat ik tweak had (internet van ziggo) gebruikte ik nog Sophos UTM. een firewall aanschaffen met een fiber aansluiting lijkt mij een beetje overkill en ook best prijzig :)

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14-12 09:13

Dxue

PSN:EvilDrunk

iemand een idee hoe dat zit met de lan verbindingen met een fritzbox 5490? als ik in de netwerkverbindingen kijk, dan zie ik onder connecties achter sommige apparaten lan 1 of lan2 met de snelheid erbij staan of helemaal niks. na wat kabels in andere poorten te stoppen heb ik nu 1 pc achter lan 1 met 1 gbit staan en de rest (2 poorten, waarvan 1 een switch is) met geen informatie onder connectie. ik kan nu met een computer dat geen lan heeft, niet verbinden met een computer dat achter lan 1 staat. (maar andersom zie ik de computer wel weer...).

kan er helemaal niks over vinden op internet, iemand hier die er iets meer vanaf weet?

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• wimpien
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09:23
quote:
Dxue schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 22:26:
kan er helemaal niks over vinden op internet, iemand hier die er iets meer vanaf weet?
Nee helaas kan ik je hierover niks meer vertellen dan dat ik hetzelfde "probleem" heb. Qua overzicht is het lastig, maar ik stoor me er verder niet aan.

Overigens moet dit in de eerstvolgende update (Q2 van dit jaar) opgelost zijn.

wimpien wijzigde deze reactie 25-02-2018 11:18 (7%)

Klantexpert T-Mobile Thuis

• mesa57
  • Laatst online: 13-12 12:32
[verwijderd]

mesa57 wijzigde deze reactie 25-02-2018 12:44 (90%)
Reden: Verkeerd forum

quote:
emieltenberge schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 14:24:
[...]

Wat @Mr-D. zegt dus :)

• pjot1
  • Laatst online: 12:26
Vandaag brief in de bus gehad dat Heerhugowaard ook glasvezel gaat aanleggen als de animo 35% of hoger is. *O* *O* *O*

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:11
Ik heb een Gigabit abonnement bij Tweak (in Almere Buiten), maar het lijkt wel of mijn verbinding op 100 Mbit geknepen wordt! Downloaden vanaf Usenet gaat met ongeveer 94 Mbit/s. Maar ook speed-tests (diverse sites) komen allemaal rond de 90 Mbit uit voor download. :?

In de Fritzbox staat bij Interfaces wel: Fiber connected↓ 1000,0 Mbit/s↑ 1000,0 Mbit/s
En mijn PC heeft Gigabit verbinding op de Netwerk interface. Tenzij er ergens een kabel tussen zolder en meterkast niet helemaal lekker is... :|
quote:
Haay schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:33:
....Tenzij er ergens een kabel tussen zolder en meterkast niet helemaal lekker is... :|
Ik zou het dan eens bij de meterkast testen als ik jou was.. :) ...als dat kan.

Een kort utp cat 5e kabeltje hebben de meesten wel ergens liggen...Hopelijk jij ook. :D

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 27-02-2018 21:44 (14%)

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:11
quote:
jeroenmuzikant schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:42:
Ik zou het dan eens bij de meterkast testen als ik jou was.. :) ...als dat kan.
Heb zojuist overal de kabels nog even langs gelopen en even eruit en weer in de diverse poortjes gestopt, en het is nu weer snel. :) Loos alarm dus. :o

• ArnieNFW
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10-12 12:47
quote:
pjot1 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:33:
Vandaag brief in de bus gehad dat Heerhugowaard ook glasvezel gaat aanleggen als de animo 35% of hoger is.
Ik ben wel tevreden met mn 200mbs van Ziggo. Net even zitten kijken of ik alleen tv+bellen bij Ziggo kan afnemen om dan voor de glasvezel te kiezen, maar Ziggo heeft die optie goed verstopt; ik kan 'm niet vinden. Tja... heb ik sneller nodig? Wss (nog) niet

• pjot1
  • Laatst online: 12:26
quote:
ArnieNFW schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:59:
[...]

Ik ben wel tevreden met mn 200mbs van Ziggo. Net even zitten kijken of ik alleen tv+bellen bij Ziggo kan afnemen om dan voor de glasvezel te kiezen, maar Ziggo heeft die optie goed verstopt; ik kan 'm niet vinden. Tja... heb ik sneller nodig? Wss (nog) niet
Tsja, voor mij geen ziggo, al krijg ik geld toe... Zit nu 100/30 bij kpn. Bevalt goed, maar mis m'n glasvezel die ik bij mn vorige huis had.

• hjvg
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 09:15
quote:
ArnieNFW schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:59:
[...]

tv + bellen ga je denk ik niet zo gauw vinden aangezien je voor het bellen ook internet nodig bent.

net even gekeken op ziggo site 2x klikken bellen + tv https://www.ziggo.nl/bellen/vast-bellen/ betaal je wel veel teveel voor maar goed het kan wel.

maar als je naar glasvezel gaat kun je beter daar internet + bellen doen en als je wilt tv bij ziggo laten

FS19 server info http://des-clan.nl

• ArnieNFW
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10-12 12:47
quote:
hjvg schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:46:
[...]
net even gekeken op ziggo site 2x klikken bellen + tv https://www.ziggo.nl/bellen/vast-bellen/ betaal je wel veel teveel voor maar goed het kan wel.
Die had ik ook gevonden, maar met een (normaal) tv pakket erbij is niet te vinden. Volgens mij krijg je wel een soort "gratis" tv pakket erbij. Niet interessant.

[update] ik was gewoon benieuwd of het interessant was tv/bellen bij ziggo af te nemen en internet via glasvezel.

ArnieNFW wijzigde deze reactie 01-03-2018 08:53 (12%)

• trinite_t
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 14-12 06:18
De (financieel/flexibel) meest interessante oplossing met tweak is het Tweak jaar abonnement (internet + bellen) met een andere provider voor tv.

Goedkoopste is dan een oplossing als KNIPPR (apple tv4/airplay/chromecast/samsung tv(/android tv)), NLZIET (airplay/chromecast), KPN play (airplay/chromecast) of youfone (eigen set top box).

Of dit een goede oplossing is hangt af van hoe belangrijk tv voor je is.
Zelf gebruik ik KNIPPR, en dat werkt naar mijn mening goed, maar ik kijk maar erg weinig live tv. Keuze voor KNIPPR specefiek gemaakt wegens support apple tv (maar een kastje achter de tv).

trinite_t wijzigde deze reactie 01-03-2018 10:05 (44%)

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Pagina: 1 ... 10 ... 30 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True