Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 08:25

Dxue

PSN:EvilDrunk

hjvg schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:01:
even in haken op de telefoon haperingen ook ik merk dit afentoe met een fritzbox 5490

blijkbaar staat er standaard een logging aan in de fritzbox

[afbeelding]

ook kun je gesprekken versturen om te laten analyseren maar waar na toe weet ik niet
top, heb het gevonden en opgestuurd naar het adres info adres van tweak met het onderwerp de ticket nummer.

ik heb net te horen gekregen dat het een probleem is dat zij niet kunnen oplossen en dat ik er maar mee moet leren leven. Als ik niet had gebeld, dan was ik daar nooit van op de hoogte gesteld en de medewerker haalde die info uit de ticket...

Dat stelt me dan wel weer zwaar teleur, ik snap het als er problemen zijn die op dit moment niet zijn op te lossen, maar om dan de klant maar in het donker te laten, wetende dat het probleem al maanden gaande is en ook al vele telefoontjes over zijn geweest... alsof het hun niet boeit dat ze de boeken ingaan als een bedrijf met een slechte klantenservice... (nou zijn er in het verleden al wel meerdere malen aangegeven dat hun dienstverlening te wensen over laat, maar ik was altijd goed geholpen).

Ik ga maar eens een topic over voip opzoeken en overstappen. ben benieuwd hoe dat gaat verlopen, aangezien ik mijn nummer dan ook moet meenemen, maar volgens de medewerker loopt mijn telefoon abonnement per maand en kan ik die gewoon opzeggen.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soribaj
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-05 10:46
Ik weet niet of deze vraag al eerder geweest is, maar heeft iemand enige idee hoe Tweak zijn locaties uitpikt? Waarom zitten ze voornamelijk in de kleinere steden? En kunnen we gebruikers Tweak ertoe bewegen om naar een bepaalde gebied te komen (Crowdfunding anyone?)

Ik wil omgeving Amsterdam ook wel 1Gbit hebben. Glas ligt eral. Maar dat kost mij bij Tweak dus 65 euro per maand. En dan krijg je 'maar' 500/500. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-07-2020
Kweet niet wat er precies is, maar 1 van mijn decoders doet nu al voor de tweede keer vandaag een reset. Stond gewoon op stand-by. Staat ineens blauw te knipperen zie ik uit mijn ooghoek. Ik was geen tv aan het kijken of zo. En die in de slaapkamer staat ook op stand-by en die is vandaag niet uit zichzelf aan gegaan. Nieuwe feature? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:18
jeroenmuzikant schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:56:
Kweet niet wat er precies is, maar 1 van mijn decoders doet nu al voor de tweede keer vandaag een reset. Stond gewoon op stand-by. Staat ineens blauw te knipperen zie ik uit mijn ooghoek. Ik was geen tv aan het kijken of zo. En die in de slaapkamer staat ook op stand-by en die is vandaag niet uit zichzelf aan gegaan. Nieuwe feature? 8)
Volgens mij is er weer iets gepusht naar de decoders, want mijn beide exemplaren reageerden compleet niet meer op de AB. Kortom ff stroom eraf en daarna werkten ze beide weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 10:37
Om hier ook even op in te haken, zelf heb ik dit probleem niet met de telefoon, maar wel gehad dat afgelopen maand opeens de telefoon het voor een paar weken (gebruik hem nogal weinig) niet deed. Problemen met aanmelden bij Tweak.

Nu heb ik de telefoon via een N300IP lopen, en hiervan de settings al sinds mjin laatste post hierover niet meer aangepast.

Ik mail naar tweak gestuurd, of ik de zyxel weer even wilde aansluiten om het daarmee te testen. Nog niet aan toegekomen, maar een paar dagen terug registreerde het systeem zich opeens wel weer. Dus wat er nu veranderd is...

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maar wat er nu veranderd is, is mij niet duidelijk.
zie nog steeds zenders die ik niet heb, favorieten werken niet echt lekker en pauzeknop werkt ook nog niet.
we wachten maar weer af zal ooit nog wel eens goed komen ga er vanuit dat Tweak zelf ook een beetje gefrustreerd raakt over alle problemen.
bvsteyn schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 06:49:
[...]

Volgens mij is er weer iets gepusht naar de decoders, want mijn beide exemplaren reageerden compleet niet meer op de AB. Kortom ff stroom eraf en daarna werkten ze beide weer naar behoren.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jabiros schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:44:
Ik weet niet of deze vraag al eerder geweest is, maar heeft iemand enige idee hoe Tweak zijn locaties uitpikt? Waarom zitten ze voornamelijk in de kleinere steden? En kunnen we gebruikers Tweak ertoe bewegen om naar een bepaalde gebied te komen (Crowdfunding anyone?)

Ik wil omgeving Amsterdam ook wel 1Gbit hebben. Glas ligt eral. Maar dat kost mij bij Tweak dus 65 euro per maand. En dan krijg je 'maar' 500/500. :p
Het is een combinatie van marktonderzoek (mag je hopen), aanwezige concurrentie van kabelaars en vooral de kosten van apparatuur en backhaul. (Bijna) alle steden die Tweak tot nu toe uitrolde waren in het verleden al voorzien van WGDO netwerken. Het oorspronkelijke Reggefiber-actieve netwerk dus. Dat gebruikte Eurofiber voor haar backhaul verbindingen. Tweak werkt ook met Eurofiber dus de aanleg van de Tweak backhaul is relatief goedkoop omdat Eurofiber al voldoende vezels heeft liggen naar de City PoPs.
Daarnaast is een belangrijke overweging hoeveel PoP's er in een gebied staan dat Tweak wil dekken. Hoe minder, hoe goedkoper. In de uitgerolde gebieden van de eerste jaren waren dat er inderdaad zo min mogelijk. Later kwamen er steeds vaker kleine PoP's en meer per gebied. Tweak moet in elke PoP (groot of klein) actieve apparatuur plaatsen.

Stukje achtergrond van Tweak zelf: https://blog.tweak.nl/algemeen/hoe-werkt-glasvezel/

Dit is wel bijna drie jaar geleden geschreven en er zijn een paar dingen veranderd sindsdien. Bijvoorbeeld het gemiddeld aantal PoPs per plaats (is meer geworden) en het feit dat er eigenlijk sinds twee jaar alleen nog maar nieuwbouwprojecten worden voorzien van glas. En bijna altijd met een eigen CityPoP per project. Dat is voor Tweak niet te betalen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudmansky
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-03 21:43
rodebaron schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:12:
[...]

Ik heb exact hetzelfde problem, goed dat ik dit lees. Want ik weet nu al wat ze gaan vragen, koppel je netwerk af, reset je modem, zet hem terug naar factory default .... Allemaal Bull.. ze hebben gewoon een probleem en dat is nu wel duidelijk met meerdere personen met dezelfde symptomen kwa storingen. Ik maak overigens gebruik van een Zyxel.
Peter,
Ik had ook 'ineens' problemen met VOIP, maar een mailtje naar Tweak (en daarna nog een paar om wat handelingen te bevestigen) was voldoende om nog dezelfde dag het probleem opgelost te krijgen:
Ze hebben een nieuw VOIP-configuratiebestand naar mijn ZyXEL gestuurd en de problemen zijn opgelost.

Dus niet te snel aannemen dat je "nu al weet wat ze gaan zeggen". :)

"Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid." - FZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:53
Barre73 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:05:
[...]
Dit is wel bijna drie jaar geleden geschreven en er zijn een paar dingen veranderd sindsdien. Bijvoorbeeld het gemiddeld aantal PoPs per plaats (is meer geworden) en het feit dat er eigenlijk sinds twee jaar alleen nog maar nieuwbouwprojecten worden voorzien van glas. En bijna altijd met een eigen CityPoP per project. Dat is voor Tweak niet te betalen.
Bovendien zijn er sinds 3 jaar glasvezel projecten bijgekomen die los staan van KPN / Reggefiber, zoals de projecten in Drenthe (bijv. Glasvezel de Wolden en ZDOG) en nieuwe spelers als E-Fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Bij mij ligt op dit moment zowel de telefonie als de mail eruit. Vanochtend enkel de IMAP niet bereikbaar via de webmail, nu ook via outlook de pop3 niet meer. Daarbij niet naar ons thuis te bellen en ook niet naar Tweak helpdesk. (EDIT: Of toch wel, via het 0900-nummer en niet via het 036-nummer). Maar ja, waarom betalen?

Ik vermoed dat er echt iets mis is bij Tweak...

Hebben jullie er ook last van?

[ Voor 12% gewijzigd door Wdeb op 04-01-2018 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 08:25

Dxue

PSN:EvilDrunk

Wdeb schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:40:
Bij mij ligt op dit moment zowel de telefonie als de mail eruit. Vanochtend enkel de IMAP niet bereikbaar via de webmail, nu ook via outlook de pop3 niet meer. Daarbij niet naar ons thuis te bellen en ook niet naar Tweak helpdesk. (EDIT: Of toch wel, via het 0900-nummer en niet via het 036-nummer). Maar ja, waarom betalen?

Ik vermoed dat er echt iets mis is bij Tweak...

Hebben jullie er ook last van?
ook hier problemen met slechte bereikbaarheid via de telefoon. er is welgeteld 1 telefoon doorgekomen en de rest krijg je dat het telefoonnummer niet bereikbaar is. bellen gaat vooralsnog goed, behalve naar het 0900 tweak nummer (welke gratis is via het tweak nummer (of zo is mij verteld door tweak)
Ruudmansky schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:06:
[...]

Peter,
Ik had ook 'ineens' problemen met VOIP, maar een mailtje naar Tweak (en daarna nog een paar om wat handelingen te bevestigen) was voldoende om nog dezelfde dag het probleem opgelost te krijgen:
Ze hebben een nieuw VOIP-configuratiebestand naar mijn ZyXEL gestuurd en de problemen zijn opgelost.

Dus niet te snel aannemen dat je "nu al weet wat ze gaan zeggen". :)
ik wilde het niet zeggen, maar het was mij al eerder inderdaad gevraagt om het hele netwerk los te koppelen om te kijken of dat het probleem oplost. mijn vraag daarna waarom ander apparatuur kan storen met de interne dect functie konden ze dan weer niet beantwoorden, behalve met een om alles uit te sluiten reden.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Nu lijkt alles het ineens weer te doen. Enkel toegang tot mail blijft traag, zowel via outlook als via webmail.

Ik heb ze eergisteren verzocht om een blijvende oplossing die mij ook nog bij Tweak laat blijven. Ik betaal er tenslotte voor. Hierop hebben ze nog niet gereageerd.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-06 20:25
Wdeb schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:36:
Nu lijkt alles het ineens weer te doen. Enkel toegang tot mail blijft traag, zowel via outlook als via webmail.

Ik heb ze eergisteren verzocht om een blijvende oplossing die mij ook nog bij Tweak laat blijven. Ik betaal er tenslotte voor. Hierop hebben ze nog niet gereageerd.

Wdeb
De storing aan mail van Tweak staat nu ook op de site van Tweak:
https://www.tweak.nl/storing.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Lekker op tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 17:38

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Tja, het is maar het mail adres van de provider. Denk niet dat veel mensen er gebruik van maken.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 20:36
Aaargh! schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:29:
[...]

Tja, het is maar het mail adres van de provider. Denk niet dat veel mensen er gebruik van maken.
Nou... ik wilde ze net komend weekend gaan mailen. ;) Even mijn sneeuw/ruis bij tv-dienst even aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeroenmuzikant schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:56:
Hier gebeurde het gister(donderdag)ochtend.

Hadden niets van TV aan staan en Amino stond gewoon in standby. Ineens ging hij daar uit en ging de blauwe led knipperen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:56
Zo de Zyxell heeft hier ook ze beste tijd gehad.

20 Mbit DSL abbo, komt 16,3 down en 2,5 up binnen op de modem
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2vvjt49.jpg

maar als ik een speedtest uitvoer (bedraad en draadloos)
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/jre7o0.jpg ;(

Wat ik zelf allemaal heb geprobeerd
*drivers van de netwerk kaart gecontroleerd
*bekabeling vervangen
*alles afgekoppeld van de modem en weer speed test ( 0.8 t/m 3.8 Mbit max)
*diverse firmware (12, 13, 14, en zelf 16) ingeladen en factory resets uitgevoerd
* 1 pc en 2 verschillende laptops (clean install) geleend om echt uit te kunnen sluiten dat het niet aan mijn hardware lag
*speedtest op tablet en telefoon geinstalleerd en uitgevoerd, met als resultaat ook een lage snelheid

na dit allemaal gedaan te hebben schoot opeens bij mij te binnen "dat als de wifi snelheid net zo laag is als bedraad dat de oorzaak alleen aan de zyxel kan liggen".

Gelukkig had ik nog een Fritzbox 7340 bij mijn vriendin staan (als router achter een v10 van kpn).
Zyxell afgekoppeld Fritz ingesteld voor internet en aangesloten en testen maar
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2rfbshz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/a23ods.jpg *O*

Nu kan ik alleen geen tv kijken via de Fritz omdat ik er maar niet uit kom hoe ik de Vlan4 moet instellen ( ook na google geraadpleegd te hebben lukt het niet).
Verder dan deze pagina kom ik niet waar je iets met vlan kan instellen, en ook kom ik nergen iets over IMGP tegen.
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/sgq0q0.jpg

Iemand nog tips om iptv weer werkend te krijgen (als het mogelijk is met deze Fritz), tot ik een betere fritzbox heb ipv een nieuwe Zyxell van Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand nog tips om iptv weer werkend te krijgen (als het mogelijk is met deze Fritz), tot ik een betere fritzbox heb ipv een nieuwe Zyxell van Tweak
ik zeg kijk eens naar mijn handtekening dan moet het wel lukken (tips en tricks)

[ Voor 3% gewijzigd door Mr-D. op 06-01-2018 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Mr-D. schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 22:16:
ik zeg kijk eens naar mijn handtekening dan moet het wel lukken (tips en tricks)
Is die configuratie niet anders als je FttH of VDSL hebt?
Was het ook niet zo dat ze op DSL de streams van KPN gebruiken? Geen idee hoor, vraag het me af omdat ik zie dat ie VDSL heeft....

[ Voor 39% gewijzigd door jeroenmuzikant op 07-01-2018 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 12:06

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Hoi, ik ben nieuwe in dit topic, dus zeker nog niet alles gelezen, maar zie dat tweak dus tegenwoordig een fritzbox uitlevert met 5Ghz wifi, kan ik die ook als bestaande klant krijgen ipv de ZyXEL de nu bij mijn aansluiting in gebruik is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
DaveFlash schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:54:
...maar zie dat tweak dus tegenwoordig een fritzbox uitlevert met 5Ghz wifi, kan ik die ook als bestaande klant krijgen ipv de ZyXEL de nu bij mijn aansluiting in gebruik is?
Ja dat kan als je op Glasvezel bent aangesloten,
maar dat kost je wel eenmalig € 75,-

[ Voor 5% gewijzigd door jeroenmuzikant op 07-01-2018 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

jeroenmuzikant schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:58:
[...]
Ja dat kan als je op Glasvezel bent aangesloten,
maar dat kost je wel eenmalig € 75,-
Uh, ja lijkt me logisch, zit natuurlijk op glasvezel...! :)

En dan sluiten ze hem ook aan? (mocht dat niet zelf kunnen/mogen (al kan ik dat wel, ben IT'er)

Want in mijn geval heb ik eerst nog een genexis aan de muur waar een UTP kabel uit komt die op de WAN poort van de ZyXEL gaat, terwijl de fritzbox rechtstreeks op fiber gaat, dus wellicht mag ik niet zelf de genexis van de muur halen...???!? :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
DaveFlash schreef op zondag 7 januari 2018 @ 00:04:
Uh, ja lijkt me logisch, zit natuurlijk op glasvezel...! :)

En dan sluiten ze hem ook aan? (mocht dat niet zelf kunnen/mogen (al kan ik dat wel, ben IT'er)...
Dat zeg ik er maar effe bij omdat er ook nog mensen bij Tweak op DSL zitten. :D

En ze komen 'm inderdaad aansluiten. Het is niet de bedoeling dat je die Genexis zelf van de muur scheurt. :) Maar dat gebeurt toch meteen als die Fritzbox arriveert, want die Fritzbox en patchkabel neemt de monteur mee.

[ Voor 36% gewijzigd door jeroenmuzikant op 07-01-2018 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

@jeroenmuzikant Top, ga ze gelijk morgen vanmiddag om 12:00 bellen om het te regelen, alleen al de beter Whyfei verbinding (niet whiefie ;)) is het het waard, en zeker ook als je kijkt naar de advies prijs van dit type fritzbox (5490) welke ruim €260,- is € 75,- als prijs om als bestaande klant over te stappen van ZyXel naar ome Fritz denk ik het meer dan waard....

Enig idee of je dan ook een IPv6 adres krijgt, want ik heb nu met de ZyXEL vooralsnog geen extern IPv6 adres...?

Voor @Wdeb Hmm, zelf nooit problemen met telefonie via tweak, al gebruik ik het nauwelijks, ik gebruik het niet via de ZyXEL of een ouderwetse huis telefoon, ik heb via de klantenservice geregeld dat ik direct bij VOIP kon inloggen middels SIP (sip.tweakphone.nl) en gebruik de vaste lijn nu nog puur via een app op de mac en iphone, bria 4 op mac voor de geïnteresseerden en bria mobile op iPhone/iPad, welke met callkit transparant werkt via de telefoon-app in iOS. Enig nadel is dat SIP bij tweak vooralsnog alleen werkt op je thuis netwerk, en zolang ipad of iphone op wifi van zyxel zit... dus ik ben niet buitenshuis bereikbaar op vaste nummer, hoewel dit wel mogelijk moet zijn, heeft tweak dit niet open staan...

[ Voor 55% gewijzigd door DaveFlash op 07-01-2018 02:00 . Reden: laatste post toegevoegd aan deze post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

.voor de mods: inhoud uit reactie verplaats naar bovenste reactie

[ Voor 110% gewijzigd door DaveFlash op 07-01-2018 01:59 . Reden: streamling van posts, aanvulling verplaats naar bovensstaande reactie, deze mag verwijderd worden door de mods ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-06 19:40
Had net 2 dingetjes wat me opviel bij de optie: "Begin Gemist"

- Via de "Guide" op de AB een programma uitgezocht (in dit geval VisTV);
- Gestart;
Gaat goed, klein stukje reclame ervoor, maakt niet uit.

Eerste punt:
- Heb het programma "Gepauzeerd" tijdens de "Begin Gemist" optie;
- Drukte na een mins of 10 op "Play" op de AB en "Begin Gemist" startte opnieuw;
Spoelen was helemaal drama want toen kwam ik ergens achterin het 2e reclameblok uit 8)7
Zat niet ver in het programma dus heb deze opnieuw gestart en door laten lopen.

Tweede punt:
- Aan het einde van het programma, komt er een menubalk van Tweak (of de decoder) in beeld met 2 opties:
* Live TV kijken
* Volgende Programma Gemist kijken

Bij de eerste optie, verlaat deze het huidige programma en gaat naar Live TV (Gevolg: je mist het laatste stuk van het programma wat je zojuist onder "Begint Gemist" hebt gestart).

Bij de tweede optie, schiet deze door naar het volgende programma.

Een andere manier om die irritante balk uit beeld te krijgen, is er niet.

Meer mensen bij wie dit bekend is?
Want anders ga ik een ticket bij Tweak aanmaken hiervoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 18:50
Dwazer schreef op zondag 7 januari 2018 @ 10:38:
Tweede punt:
- Aan het einde van het programma, komt er een menubalk van Tweak (of de decoder) in beeld met 2 opties:
* Live TV kijken

Bij de eerste optie, verlaat deze het huidige programma en gaat naar Live TV (Gevolg: je mist het laatste stuk van het programma wat je zojuist onder "Begint Gemist" hebt gestart).

Heel herkenbaar inderdaad... Zou ook graag een exit optie willen zien in dat menu. Enige manier nu om je programma af te kijken is met een vervelend menu in beeld.(en dat stopt hij nog meestal te vroeg)

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

@Dwazer Hmm, dit klinkt bekent, ook bij m'n vader speelt dit, die heeft KPN Interactieve tv, wellicht dat het probleem dezelfde oorsprong heeft, want als het goed is krijgt ook tweak tegenwoordig hun tv vanuit kpn wholesale/thompson media gateway o.i.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaveFlash schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:36:
@Dwazer Hmm, dit klinkt bekent, ook bij m'n vader speelt dit, die heeft KPN Interactieve tv, wellicht dat het probleem dezelfde oorsprong heeft, want als het goed is krijgt ook tweak tegenwoordig hun tv vanuit kpn wholesale/thompson media gateway o.i.d
Tweak krijgt haar streams voor een deel van het land via KPN WBA en voor een deel direct vanuit de Media gateway. Dat laatste in haar eigen Gbit gebieden. Maar in beide gevallen gebruikt Tweak de streams op haar eigen Sparql platform. Dat platform regelt Begin gemist, pauzeren etc.. daar zit dus het probleem.
KPN interactieve TV staat hier helemaal los van aangezien die een heel ander platform gebruiken.
Als jij aangeeft dat je vader dit zelfde heeft, dan ben je de eerste die ik daar over hoor bij KPN TV. En ik volg alle topics toch echt dagelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

yep is ook zeer irritant hier is het ook al meerdere malen gemeld ik gebruik daarom deze functie ook niet meer, of replay tv of the good old usenet ;) en ander heb ik pech.
[b]DaveFlash schreef op zondag 7 januari 2018 @ 00:29
Enig idee of je dan ook een IPv6 adres krijgt, want ik heb nu met de ZyXEL vooralsnog geen extern IPv6 adres...?
Enig nadel is dat SIP bij tweak vooralsnog alleen werkt op je thuis netwerk, en zolang ipad of iphone op wifi van zyxel zit... dus ik ben niet buitenshuis bereikbaar op vaste nummer, hoewel dit wel mogelijk moet zijn, heeft tweak dit niet open staan...
ipv6 wordt native niet ondersteund maar kan wel via 6rd op elke router zie mijn handtekening

voor de telefonie kan je je eigen setup stoppen want dit zit allemaal in de fritz met de bijbehorende apps inclusief vpn dus ben je (hoewel je het weinig gebruikt) overal bereikbaar op je vaste nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

@Mr-D. klopt, van de fritz fon app wist ik het al, maar vond dit nu ook handig, heb inmiddels de bevestiging gekregenvan tweak kl. service, en wordt volgende week omgezet van ZyXEL naar Fritz!Box, de monteur belt v.d. week om de afspraak te maken.

UPDATE ma 8jan. 13:15: Zo inmiddels ipv6 ingesteld met 6rd, waarvoor dank! Tevens ook de ZyXEL van nieuwe firmware voorzien direct van website van ZyXEL hij draait nu fw 1.00(AAKL.19)C0 ipv versie 1.00(AAKL.14)C0 die tweak op hun eigen pagina aanbied.

[ Voor 46% gewijzigd door DaveFlash op 08-01-2018 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

- Via de "Guide" op de AB een programma uitgezocht (in dit geval VisTV);
- Gestart;
Gaat goed, klein stukje reclame ervoor, maakt niet uit.

Eerste punt:
- Heb het programma "Gepauzeerd" tijdens de "Begin Gemist" optie;
- Drukte na een mins of 10 op "Play" op de AB en "Begin Gemist" startte opnieuw;
Spoelen was helemaal drama want toen kwam ik ergens achterin het 2e reclameblok uit 8)7
Zat niet ver in het programma dus heb deze opnieuw gestart en door laten lopen.

Tweede punt:
* Live TV kijken

Wat betreft je "Tweede punt":
Dit is gewoon 'by design'. Zij het bewust zo ontworpen, zij het gewoon niet goed nagedacht erover. Als je lang genoeg wacht bij het verschijnen van die balk doet hij vanzelf optie 1 en schiet je dus terug naar Live (lineaire) TV. Ik vind het heel irritant, want voor ik bij Tweak ging was ik een box gewend (bij Telfort, Amino platform van Glashart Media) waarbij de pauzebuffer lokaal was en ik dus gerust de hele avond 'vertraagd' kon kijken. En ook Begin Gemist op het Glashart Media platform liet je verder gewoon de rest van de avond vertraagd naadloos verder kijken als je op dezelfde zender bleef (in mijn herinnering tenminste).

Wat betreft je "tweede punt": Ik zie dit dan ook niet snel veranderen. Het is gewoon zoals de leverancier van het platform het bedacht heeft.

Wat betreft je eerste punt: Heel herkenbaar. En zelf ook al diverse malen bij Tweak gemeld, zelfs ter herinnering. Het enige antwoord wat ik altijd terugkrijg is "dat ze constant werken om Sparql te verbeteren en dat ze het zullen melden". Begin Gemist werkt hier aardig goed als je daarna gewoon braaf gaat kijken en verder niets aanraakt. En soms werkt het ook nog goed als je hem op pauze zet en zeer snel (niet langer dan een kwartier ofzo) daarna weer gaat verder kijken. En als je héél erg mazzel hebt kan je, na het starten van begin gemist, één keer vooruit spoelen naar bijna het einde van de stream en dan op pauze zetten. Dit laatste doe ik nogal eens om de nog steeds niet werkende pauze functie bij live TV te simuleren.

Maar goed, zeer regelmatig loopt dat dus uit op grote ergernis :(
Barre73 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:04:
[...]

Tweak krijgt haar streams voor een deel van het land via KPN WBA en voor een deel direct vanuit de Media gateway. Dat laatste in haar eigen Gbit gebieden. Maar in beide gevallen gebruikt Tweak de streams op haar eigen Sparql platform. Dat platform regelt Begin gemist, pauzeren etc.. daar zit dus het probleem.
KPN interactieve TV staat hier helemaal los van aangezien die een heel ander platform gebruiken.
Als jij aangeeft dat je vader dit zelfde heeft, dan ben je de eerste die ik daar over hoor bij KPN TV. En ik volg alle topics toch echt dagelijks.
Toch even een kleine nuancering: Tegenwoordig gebruikt Sparql, ook in Tweak's eigen Gigabit (Coanet) gebied, overal de streams van KPN. Dat is zo sinds ze met de Amino's werken en op het Solocoo platform zitten.

De eigen streams kan je ook sinds een poosje niet meer benaderen (ook niet de ongecodeerde streams die je met VLC kon bekijken). Helaas ;(

Maar verder klopt het inderdaad natuurlijk wat je zegt: Het Solocoo platform en dat van KPN zijn volledige los van elkaar. Eigenaardigheden en storingen bij KPN of Solocoo staan inderdaad geheel los van elkaar.
DaveFlash schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:00:
@Mr-D. klopt, van de fritz fon app wist ik het al, maar vond dit nu ook handig, heb inmiddels de bevestiging gekregenvan tweak kl. service, en wordt volgende week omgezet van ZyXEL naar Fritz!Box, de monteur belt v.d. week om de afspraak te maken.

UPDATE ma 8jan. 13:15: Zo inmiddels ipv6 ingesteld met 6rd, waarvoor dank! Tevens ook de ZyXEL van nieuwe firmware voorzien direct van website van ZyXEL hij draait nu fw 1.00(AAKL.19)C0 ipv versie 1.00(AAKL.14)C0 die tweak op hun eigen pagina aanbied.
Pas wel op met de ZyXEL ! Ik had begrepen dat een paar FW versies terug, weet dus niet of dat nog steeds zo is, de ZyXEL totaal geen firewall ingesteld heeft staan, of in ieder geval voor IPv6 niet. Terwijl een firewall juist in het geval van IPv6 zeer belangrijk is, omdat ieder apparaat in je thuisnetwerk een publiek routeerbaar IP heeft.

[ Voor 68% gewijzigd door eymey op 08-01-2018 13:37 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

eymey schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:28:

[...]

Toch even een kleine nuancering: Tegenwoordig gebruikt Sparql, ook in Tweak's eigen Gigabit (Coanet) gebied, overal de streams van KPN. Dat is zo sinds ze met de Amino's werken en op het Solcom platform zitten.

[...]

Pas wel op met de ZyXEL ! Ik had begrepen dat een paar FW versies terug, weet dus niet of dat nog steeds zo is, de ZyXEL totaal geen firewall ingesteld heeft staan, of in ieder geval voor IPv6 niet. Terwijl een firewall juist in het geval van IPv6 zeer belangrijk is, omdat ieder apparaat in je thuisnetwerk een publiek routeerbaar IP heeft.
Punt 1, ja dat gaf ik eerder aan dat voor zover ik weet alle tv streams tegenwoordig ALLEMAAL vanuit KPN komen, daarom werkt alles nu met Amino's want die kunnen KPN's kut encrypte (Verimatrix) wel aan.

Punt 2. wat betreft het evt. ontbreken van de firewall op IPv6, volgens de meest recente port scan (zie afb.)
staat de firewall wél aan voor IPv6, althans met de firmware versie die ik draai, weet dus niet of er in eerdere versies zo'n gebrek zat bij de ZyXEL.
Afbeeldingslocatie: http://img.ddw.nu/ipv6portscan_tweak6rd_thumb.jpg

(*Sorry, de afbeelding liet even op zich wachten, mijn eigen upload tool voor eigen domain lijkt het nu niet meer te doen met Ipv6 actief, moet waarschijnlijk ergens een regel code aanpassen..)

@eymey Hmm, ja daar had ook het e.e.a over gehoord dat de eigen tv dienst niet soepel liep, maar zelf geen ervaring mee, ik neem enkel internet af, voor tv heb ik netflix en amazon prime, en anders tweak's eigen nieuwsgroepen... >:)

[ Voor 23% gewijzigd door DaveFlash op 10-01-2018 14:04 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi dat er nu op IPv6 wel een firewall lijkt te zitten :).

Punt 1: De vorige Sparql boxen konden Verimatrix ook aan hoor ;). Want in plaatsen waar ze afhankelijk van KPN WBA zijn werden de vorige boxen van Abox ook gewoon gebruikt.

Ik denk dat de reden dat ze nu overal KPN gebruiken ongeveer dezelfde is als waarom ze ook voor het platform naar een 3rd party over zijn gestapt: Tweak wil gewoon zo weinig mogelijk meer voor TV zélf doen, zeker omdat de eigen streams ook niet geheel probleemloos waren (op z'n zachtst gezegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
eymey schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:04:
...Tweak wil gewoon zo weinig mogelijk meer voor TV zélf doen, zeker omdat de eigen streams ook niet geheel probleemloos waren (op z'n zachtst gezegd).
Had ik toch liever gehad dat ze daar de fouten uit hadden gehaald en dat eigen platform verder ontwikkeld hadden. Qua beeld en geluid vind ik het nog steeds een achteruitgang. Sinds deze nieuwe streams zijn alle overige talen er uit gesloopt. Vond ik bij Cartoon Network, Motorsport TV en Eurosport bijvoorbeeld een groot voordeel dat je daar het Engelse spoor kon kiezen. Maar al die overige sporen zijn weg. En bij een aantal zenders kon je ondertiteling aan en uitzetten, en dit kan nu ook niet meer. Plus dat er ook nog een aantal HD zenders zijn verdwenen. Ik ben er nog steeds niet erg enthousiast over.

Als ik die KPN meuk op mijn tv wilde zien dan was ik daar wel klant geworden.......

[ Voor 11% gewijzigd door jeroenmuzikant op 11-01-2018 10:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tsja, mee eens.

Het is nu weer gewoon een slap KPN aftreksel geworden (slechtere beeldkwaliteit én idd het verlies van de extra audiosporen op de ook door jou genoemde zenders). En qua platform zit je dus met dezelfde onvolkomenheden die je bij Fiber en budgetprovider Online.nl hebt.

Het enige wat Tweak hier nog in huis houdt is de belachelijk goede internetverbinding icm. de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudmansky
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-03 21:43
DaveFlash schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:00:
Ik voorspel dat je inmiddels al (of binnenkort) gewoon weer versie 1.00(AAKL.14)C0 als firmware op je ZyXEL hebt staan. Op de een of andere manier plaatst Tweak steeds die versie weer terug, als je zelf een upgrade naar een hogere firmware versie hebt gedaan.
Mij is het inmiddels 3 keer gebeurd (ik ben een trage leerling) voordat ik maar ben gestopt met het hardnekkig weer upgraden naar een recentere versie.

De exacte reden waarom Tweak dit doet, weet ik niet. Ik vermoed echter dat het te maken heeft met de behoefte om hun eigen apparatuur in elk geval als uniform platform te kunnen ondersteunen. Dat gaat een beetje in tegen de vrijheid-blijheid filosofie van Tweak, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen.
Frustrerend is het echter wel.

[ Voor 0% gewijzigd door Ruudmansky op 10-01-2018 08:04 . Reden: typo ]

"Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid." - FZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 16:57
Storing in Leeuwarden (8915)? Het internet is heel traag en doet soms hele niks.

[ Voor 92% gewijzigd door WhySoSerious? op 10-01-2018 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 14:51
Ruudmansky schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:03:
Mij is het inmiddels 3 keer gebeurd (ik ben een trage leerling) voordat ik maar ben gestopt met het hardnekkig weer upgraden naar een recentere versie.
Heb je al een keer met tweak gebeld/gemaild hierover? Volgens mij kunnen ze dat automagisch "updaten" per klant aan/uit zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

@Ruudmansky nou, zou mij een worst wezen, ben net door de monteur overgezet van Genexis NT icm met de ZyXEL naar alleen de Fritz box direct op glas

@Mr-D. hmm, lijkt erop dat de fritzbox IPv6 autmoatisch insteld,,
heb in fritz!os enkel het vinkje "Use native IPv4 connection (recommended)
First a native IPv4 connection is established. If a 6RD server address was learned through DHCP, a 6RD tunnel is established. Otherwise the device will attempt to establish a native IPv6 connection (Dual Stack)."

aangezet, modem gerestart, en kreeg gelijk automatisch bij alle apparaten een IPv6 addres, en de fritzbox heeft zelf nu zowel IPv4 als 6 aan met 2 externe adressen... (4 & 6)

Zou tweak dus wel al IPv6 op hun DHCP-server's actief hebben?

[ Voor 67% gewijzigd door DaveFlash op 10-01-2018 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja, dat heeft Tweak. Dát is precies het 6RD mechanisme :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

eymey schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:08:
Ja, dat heeft Tweak. Dát is precies het 6RD mechanisme :)
ja maar bij de zyxel moest ik alle gegevens voor 6rd zelf instellen voor dat het werkte... hoe kan de fritz dan meteen werken met slechts 1 vinkje?

Daarnaast merk ik bij sommige sites nu enige vertraging, niet in snelheid* maar wel in responstijd (ping) met IPv6 aan, bij gmail bijv., als ik IPv6 weer uitzet laad gmail wel meteen, waar ligt dit aan?

Als, laatste, er werd eerder in dit topic aangegeven dat de fritz fon app ook buitenshuis moet werken (om te telefoneren), maar dat is mij nog niet gelukt... Inmiddels VPN in de fritzbox ingesteld, en op iPhone, ik kan een verbinding opzetten, maar dan lijkt internet op de iPhone niet meer te werken: "Verbinding met App Store mislukt" om maar iets te noemen, waar gaar dit mis?

@Mr-D. Ter aanvulling, ik haal nu qua ruwe snelheid voor het eerst meer dan 100 mbit download (op alle apparaten, gem. 105-110mb), en op sommige momenten op bijv. een iPad bijna 200 mbit upload. Hoe kan dit vraag ik mij dan af?

Zie dit voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img.ddw.nu/twkspdtstipadmmnt10j17.png
(moment opname van vanmiddag)

Kan inmiddels ook melden dat vpn volledig werkt op de iPhone/iPad incl. telefonie _/-\o_ !
Echter crasht de fritz fon app op mijn iPhone om de haverklap, op iPad is die dan nog niet 1x ge-crashed! (Vreemd) Enig voordeel nu VPN werkt, kan ik weer gewoon gebruik maken van de veel beter Bria Mobile app op iPhone/iPad, die ook nog eens native integreert met Apple's CallKit API, zodat oproepen gewoon via de Telefoon app binnenkomen, ongeacht of de Bria mobile app actief is of niet, en tevens de juiste ringtone afgaat die per contact is ingesteld. YAY! >:)

[ Voor 84% gewijzigd door DaveFlash op 10-01-2018 23:07 . Reden: aanvulling, uitbreiding & updates ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat met ipv6 het internet een stuk trager gaat staan deze topics vol mee daarom heb ik het ook uit staan.
doe ook maar eens een speedtest met ipv6 aan.

@DaveFlash ik gebruik mijn vpn altijd maar ik herken dit probleem niet alles werkt gewoon goed. en telefoon ook buitenshuis,moet wel zeggen dat ik helaas op een android zit

en die downloadsnelheid is dat bedraad of via wifi??

[ Voor 43% gewijzigd door Mr-D. op 10-01-2018 21:31 . Reden: extra reactie op DF ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaveFlash schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:24:
[...]

ja maar bij de zyxel moest ik alle gegevens voor 6rd zelf instellen voor dat het werkte... hoe kan de fritz dan meteen werken met slechts 1 vinkje?
Waarschijnlijk omdat je het op de ZyXEL niet helemaal op de 'echte' 6rd-manier hebt gedaan ;). Wat je op de ZyXEL feitelijk hebt gedaan is handmatig 6to4 instellen.

Zie ook: Wikipedia: IPv6 rapid deployment
Op deze link wordt overigens niet echt uitgelegd hoe 6RD dan werkt.

Maar iig: Het werkt dus zoals de Fritz!box het eigenlijk ook zegt:
First a native IPv4 connection is established. If a 6RD server address was learned through DHCP, a 6RD tunnel is established. Otherwise the device will attempt to establish a native IPv6 connection (Dual Stack)."
Oftewel: De Fritz!box vraagt om een IPv4 adres via DHCP. Omdat Tweak 6RD ondersteunt hebben ze in de DHCP offer ook wat gegevens opgenomen omtrent een 6RD gateway adres en prefix length (eigenlijk de zaken die jij in je ZyXEL handmatig hebt ingevoerd).
Daarnaast merk ik bij sommige sites nu enige vertraging, niet in snelheid* maar wel in responstijd (ping) met IPv6 aan, bij gmail bijv., als ik IPv6 weer uitzet laad gmail wel meteen, waar ligt dit aan?
Dat is helaas weer een hoofdstuk apart en lastig uit te leggen zonder diep in de harde IPv6 en ICMP materie te duiken. Ken zelf ook nog niet alle ins en outs van IPv6 en waar dit nou precíes mis gaat.

Sowieso zit je natuurlijk al met het feit dat al jouw IPv6 verkeer en dat van andere Tweak klanten allemaal over 1 (of een paar) gateway(s) gaat. Die gateway kan dus een bottleneck vormen.

Daarnaast communiceer je met diensten die al "native dualstack" zijn. Zij versturen packets met een grotere MTU naar jou toe dan wat jij aan kan, want jouw MTU op IPv6 is lager (jouw IPv6 verkeer moet ingekapseld worden in IPv4 packets). Via het ICMPv6 protocol moet een "Path MTU discovery" uitgevoerd worden, maar het lijkt erop dat de Fritz!box sowieso iets te veel ICMP verkeer blokkeert (wrs omdat dat onder IPv4 vaak gedaan werd vanuit security oogpunt, maar IPv6 heeft ICMP veel harder nodig om goed te werken).

Wat hierboven gesuggereerd wordt is dus eigenlijk helemaal niet zo gek: Op dit moment is IPv6 gebruiken via tunnels, zoals ook 6RD, leuk ter lering en vermaak. Maar eigenlijk wil je dat Tweak (en andere ISP's) gewoon vaart gaat zetten achter de implementatie van native dual stack (dus gewoon IPv6 routeren tot op jouw aansluiting).
@Mr-D. Ter aanvulling, ik haal nu qua ruwe snelheid voor het eerst meer dan 100 mbit download (op alle apparaten, gem. 105-110mb), en op sommige momenten op bijv. een iPad bijna 200 mbit upload. Hoe kan dit vraag ik mij dan af?

Zie dit voorbeeld:
[afbeelding]
(moment opname van vanmiddag)
Test je via Wireless?

Sowieso ondersteunde de ZyXEL natuurlijk alleen de 2,4 ghz. band. Die is inmiddels dusdanig overvol dat je gewoon geen hoge throughput meer kan verwachten.

Op de Fritz!box heb je zowel 2,4 als 5 ghz. De 5 ghz. maakt veel hogere snelheden mogelijk. Bovendien heb je zowel op 2,4 als 5 ghz. ook te maken met de antenneconfiguratie in zowel je Wireless AP (nu je Fritz!box) en je client device. Bij de Fritz!box is dat volgens mij 2x2 voor 2,4 ghz. (maar zou ook 3x3 kunnen zijn) en 3x3 voor de 5 ghz De snelheden die je client devices kunnen halen hangen dus ook af van hún antenneconfiguratie. De Fritz kan dat overigens volgens mij ook per Wireless client weergeven, hoeveel antennes gebruikt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:36
DaveFlash schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:24:
[...]
Dit is een algemeen probleem met de websites zelf ben ik achter gekomen. Zelfs met een andere provider op IPv6 speelt dit probleem!

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Die vertraging kan ook komen door een verkeerde MTU instelling op het IPv6 gedeelte en die na een aantal seconden terug valt op IPv4. Bij mijn oude HE IPv6 tunnel moest ik ook de MTU iets terugschroeven om betere snelheden te krijgen op bepaalde sites.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

@eymey Nee, beiden, iPhone en iPad uitsluitend draadloos, computer ook via ethernet*... tevens heb ik in de fritzbox de 2,4Ghz en 5Ghz radio's uit elkaar gehaald (eigen SSID), oftewel op 2,4Ghz is alleen op 802.11n+g actief en daar verbindt alleen de printer scanner All-in-one mee (die kan 5Ghz niet aan) en op 5Ghz verbined alle overige apparaten op 802.11n+ac. En zoals je aangaf, het ontvangende apparaat bepeeld hoeveelheid concurrent streams/antenne's... zie screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://img.ddw.nu/wifilostwkfrbx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.ddw.nu/antenneconfigtwkfrbx.jpg
(V.b.n.o: Samsung All-in-1, computer, tablet, iPhone)

Bij deze ook de recente speedtest van iMac op ethernet naar de fritzbox:
Afbeeldingslocatie: http://img.ddw.nu/stmactwfrbxjan11eth.jpg

Als laatste vraag, is het uberhaupt ergens in de fritzbox mogelijk om ICMPv6 instellingen aan te passen, want ik heb het nog niet kunnen vinden...

@MegaTronics Enig idee waar ik de MTU in de fritzbox kan aanpassen voor iPv6?

(*Netwerkadapter volgorde in macOS staat op ethernet eerst, wlan second, dus loopt in de meeste gevallen al het internet verkeer vanaf de mac standaard over ethernet, en dat is een 1000BaseT conn.)

[ Voor 5% gewijzigd door DaveFlash op 11-01-2018 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

DaveFlash schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:39:

(*Netwerkadapter volgorde in macOS staat op ethernet eerst, wlan second, dus loopt in de meeste gevallen al het internet verkeer vanaf de mac standaard over ethernet, en dat is een 1000BaseT conn.)
Ik zou niet weten of het mogelijk is, bij mijn Asus kan ik hem ook niet zo 123 vinden.. Bij HE was het een instelling die je op hun configuratiescherm kon instellen.

[ Voor 4% gewijzigd door MegaTronics op 11-01-2018 15:52 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[b]DaveFlash schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:39:

jahoor dat kan hier (ik zit wel op een 7490 met 6.83)

IPV6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:21
ik heb net te horen gekregen dat het een probleem is dat zij niet kunnen oplossen en dat ik er maar mee moet leren leven. Als ik niet had gebeld, dan was ik daar nooit van op de hoogte gesteld en de medewerker haalde die info uit de ticket...

Dat stelt me dan wel weer zwaar teleur, ik snap het als er problemen zijn die op dit moment niet zijn op te lossen, maar om dan de klant maar in het donker te laten, wetende dat het probleem al maanden gaande is en ook al vele telefoontjes over zijn geweest... alsof het hun niet boeit dat ze de boeken ingaan als een bedrijf met een slechte klantenservice... (nou zijn er in het verleden al wel meerdere malen aangegeven dat hun dienstverlening te wensen over laat, maar ik was altijd goed geholpen).

Ik ga maar eens een topic over voip opzoeken en overstappen. ben benieuwd hoe dat gaat verlopen, aangezien ik mijn nummer dan ook moet meenemen, maar volgens de medewerker loopt mijn telefoon abonnement per maand en kan ik die gewoon opzeggen.
Na dat ik op mijn vraag, via mail, of tweak dit probleem op kon lossen de vraag had gekregen "welke dingen hebt u gedaan om het probleem op te lossen", 8)7 de helpdesk maar gemaild dat ze het ticket terug moesten lezen.
Hierna via cheapconnect.nl een ander voip account (nog zonder nummer portering) aangevraagd en binnen een half uur weer goed werkende telefonie. En de grote grap is, dat ik op jaarbasis, door de lagere bel kosten, ook nog een paar euro bespaar. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaveFlash schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:39:
@eymey Nee, beiden, iPhone en iPad uitsluitend draadloos, computer ook via ethernet*... tevens heb ik in de fritzbox de 2,4Ghz en 5Ghz radio's uit elkaar gehaald (eigen SSID), oftewel op 2,4Ghz is alleen op 802.11n+g actief en daar verbindt alleen de printer scanner All-in-one mee (die kan 5Ghz niet aan) en op 5Ghz verbined alle overige apparaten op 802.11n+ac. En zoals je aangaf, het ontvangende apparaat bepeeld hoeveelheid concurrent streams/antenne's... zie screenshots:
[afbeelding]
[afbeelding]
(V.b.n.o: Samsung All-in-1, computer, tablet, iPhone)

Bij deze ook de recente speedtest van iMac op ethernet naar de fritzbox:
[afbeelding]

Als laatste vraag, is het uberhaupt ergens in de fritzbox mogelijk om ICMPv6 instellingen aan te passen, want ik heb het nog niet kunnen vinden...

Wat dat laatste betreft: Wat Mr-d zegt :). Je kan als het goed is óók bij de Tweak 6RD methode wel ook nog de MTU instellen. Echter, in mijn ervaring werkt dat dus nog steeds niet overal even goed.

Wat betreft ICMPv6 instellingen: Helaas, die zijn er nauwelijks. Ongeveer het enige wat je kan doen op Fritz!box is "ping" toestaan naar een bepaalde IPv6 host in je netwerk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:07:
.

Wat betreft ICMPv6 instellingen: Helaas, die zijn er nauwelijks. Ongeveer het enige wat je kan doen op Fritz!box is "ping" toestaan naar een bepaalde IPv6 host in je netwerk :')
je kan ook nog static routes met IPV6 maken niet dat het wat oplost maar .. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

@eymey Okey, wat stel je voor als best practise voor de MTU grootte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-11-2024
Heeft iemand enig idee hoe je een bepaald IP-adres blokkeert in de ZyXEL VMG8324-B10A? Via parental control of andere firewall lukt mij dit niet.

Hoe blokkeer ik bijvoorbeeld 8.8.8.8 & 8.8.4.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Waarom zou je de Google DNS servers willen blokkeren?
Die wil je juist wel gebruiken. Die doen het in de regel beter dan de DNS servers van de providers. :)

Kun je trouwens als het goed is gewoon onder security> parental control tevoegen.
Gaat op basis van MAC adres dus die moet je wel bij de hand hebben van het apparaat waarop je iets wil blokkeren. Oow bij 'Home Network User' zie je de apparaten wel met naam. (En MAC). En bij 'add new PCP' kun je onderaan bepaalde websites blokkeren. Misschien dat je wel ook http:// (of https://) er voor moet zetten en niet alleen de website naam. En niet vergeten om Parental Control op 'enabled' te zetten anders werkt het nog niet.

[ Voor 23% gewijzigd door jeroenmuzikant op 14-01-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
jeroenmuzikant schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:26:
Waarom zou je de Google DNS servers willen blokkeren?
Die wil je juist wel gebruiken. Die doen het in de regel beter dan de DNS servers van de providers. :)

Kun je trouwens als het goed is gewoon onder security> parental control tevoegen.
Gaat op basis van MAC adres dus die moet je wel bij de hand hebben van het apparaat waarop je iets wil blokkeren. Oow bij 'Home Network User' zie je de apparaten wel met naam. (En MAC). En bij 'add new PCP' kun je onderaan bepaalde websites blokkeren. Misschien dat je wel ook http:// (of https://) er voor moet zetten en niet alleen de website naam. En niet vergeten om Parental Control op 'enabled' te zetten anders werkt het nog niet.
De DNS servers van tweak werken net zo goed (ook dezelfde latency) Ik wil geen websites blokkeren, maar IP-adressen. De DNS servers van google wil ik blokkeren ivm combinatie PiHole met Chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan dat niet gewoon in pi-hole zelf??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
Mr-D. schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:59:
Kan dat niet gewoon in pi-hole zelf??
Je kan inderdaad een DNS server kiezen, maar een Google Chromecast heeft hardcoded Google DNS servers. Je moet dus de DNS servers van google via de firewall blokkeren, zodat de Chromecast gedwongen via je PiHole gaat werken.

Iemand enig idee hoe ik in de Zyxel een los IP-adres kan blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Hier de laatste tijd veel blokkerig beeld. Waar ik eerder nooit last van had. Lijkt weer dat sparql weer in de pauze stand staat. HD vraagt alleen de basic vragen en dan stopt het.

Enschede 7543 gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:35
Bolis schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:11:
[...]

Je kan inderdaad een DNS server kiezen, maar een Google Chromecast heeft hardcoded Google DNS servers.
Tuurlijk, anders weten ze niet wat je uitspookt op het web. They want it all

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kijk anders even hier vanaf bladzijde 200
Bolis schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:11:
[...]

Je kan inderdaad een DNS server kiezen, maar een Google Chromecast heeft hardcoded Google DNS servers. Je moet dus de DNS servers van google via de firewall blokkeren, zodat de Chromecast gedwongen via je PiHole gaat werken.

Iemand enig idee hoe ik in de Zyxel een los IP-adres kan blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Bolis schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:38:
De DNS servers van tweak werken net zo goed (ook dezelfde latency) Ik wil geen websites blokkeren, maar IP-adressen. De DNS servers van google wil ik blokkeren ivm combinatie PiHole met Chromecast
Oowkeej, ja dat kan ook natuurlijk. :)
Het lijkt er op dat wat jij wilt onder Security> Firewall> Acces Control en dan Add New ACL Rule staat.
Daar kun je zo te zien een IP adres opgeven en dan de policy daarvoor op reject zetten.

Dan zul je misschien wel 2 regels moeten aanmaken. Een voor de PiHole en een voor de Chromecast.

[ Voor 13% gewijzigd door jeroenmuzikant op 16-01-2018 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm. Begin van de middag kreeg ik ineens mail van m'n Fritz!box over het (opnieuw) verkrijgen van een IP-adres. Meestal gebeurt dat als het IP adres verandert, er een reboot is geweest of als er een tijdje geen verkeer mogelijk is geweest.

Dat laatste bleek het geval (Almere Stad, 1325). Volgens mijn Ripe Atlas Probe heeft de verbinding er een kwartiertje uit gelegen.

Benieuwd of dat wat te maken heeft gehad met een stroomstoring in Almere Haven .

Naast het getroffen gebied hebben sommige delen in Almere ook last gehad van een stroomdip/stroompiek. Of mijn Area-PoP zit aangesloten op een City-PoP in Almere Haven?

Hoe dan ook, verder werkt alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-06 09:29
eymey schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:31:
Hmm. Begin van de middag kreeg ik ineens mail van m'n Fritz!box over het (opnieuw) verkrijgen van een IP-adres. Meestal gebeurt dat als het IP ..

Hier 1325 idem...altijd weer even schrikken als je dat op afstand ziet gebeuren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eymey schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:31:
Hmm. Begin van de middag kreeg ik ineens mail van m'n Fritz!box over het (opnieuw) verkrijgen van een IP-adres. Meestal gebeurt dat als het IP adres verandert, er een reboot is geweest of als er een tijdje geen verkeer mogelijk is geweest.

Dat laatste bleek het geval (Almere Stad, 1325). Volgens mijn Ripe Atlas Probe heeft de verbinding er een kwartiertje uit gelegen.

Benieuwd of dat wat te maken heeft gehad met een stroomstoring in Almere Haven .

Naast het getroffen gebied hebben sommige delen in Almere ook last gehad van een stroomdip/stroompiek. Of mijn Area-PoP zit aangesloten op een City-PoP in Almere Haven?

Als je niet woont in Poort, TdV, Stripheldenbuurt, Noorderplassen of Nobelhorst/Oosterwold, dan zit je inderdaad uiteindelijk op de CP in Haven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Ik woon in Buiten (1339) maar heb (vziw) nog steeds hetzelfde IP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TonVH schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:59:
Die CityPoP in Haven waar Eymey het over had voedt uiteindelijk een groot deel van Almere (Stad, Haven en een stuk van Buiten). Als de stroom uitvalt en alles echt stilvalt, dan merken allen adressen die daarop uitkomen dat. Misschien dus wel met een ander IP.

Almere Buiten kent meerdere delen. De Striphelden buurt en Tussen de Vaart hebben een eigen CityPoP en bijbehorende Area Pop's die niet verbonden zijn met Haven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hier in buiten vandaag geen downtime gehad volgens mijn logs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TonVH schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:59:
Oh m'n IP is uiteindelijk ook niet gewijzigd. Maar dus wel 'opnieuw' verkregen volgens de FB :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
net even nieuwe firmware op mijn Fritz gezet draait ook goed (06.84)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:36
Mr-D. schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:36:
net even nieuwe firmware op mijn Fritz gezet draait ook goed (06.84)
Draai je die nu pas? Die staat al sinds 18.08.2017 op de mijne. Vind hem erg stabiel nog geen problemen tegengekomen :*)

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drie dagen geleden kwam hij officieel uit en dan wacht ik altijd nog 2 a 3 dagen
https://tweakers.net/down...itz!box-7490-1130684.html
Dracoz schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 00:03:
[...]

Draai je die nu pas? Die staat al sinds 18.08.2017 op de mijne. Vind hem erg stabiel nog geen problemen tegengekomen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Mr-D. .84 is er voor de 5490 al wat langer ;)

Nog geen release van de versie met Mesh WIFI op de 7490 dus :). Dan gaat het op de andere (waaronder mijn 5490 ) ook vast nog wel even duren :P

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 18-01-2018 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mesh kan wel maar dan met de beta 6.89
Zie mijn link hierboven daar staat het in de reacties

Met telefoon blijft het lastig knippen en plakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach zelf zit ik ook niet meer zo hard op Mesh te wachten, aangezien ik nu toch met 2 bedrade Ubiquiti UAP's werk.

Maar bv m'n ouders hebben wel ook een Fritz!box en 1750e. Alleen hebben zij een 3490. Of die de functionaliteit ooit nog gaat krijgen...... De laatste versie met band steering heeft ie wel :)

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 18-01-2018 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de 7490 en de 1750 (bedraad) en ik heb voldoende dekking door het hele huis ism bandsteering werkt het echt top, dus zie in deze dan ook het voordeel niet van mesh voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 479654

Zo ik heb nu een week Tweak internet en tot dusver ben ik heel tevreden. Kreeg de Fritzbox 5490 geinstalleerd. Maximale snelheden liggen op 940Mbps down en 960Mbps up, niet slecht voor slechts 1 euro per dag.

Zojuist nog even gestest O+

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6981595182.png

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 479654 op 19-01-2018 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 479654 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:12:
Zo ik heb nu een week Tweak internet en tot dusver ben ik heel tevreden. Kreeg de Fritzbox 5490 geinstalleerd. Maximale snelheden liggen op 940Mbps down en 960Mbps up, niet slecht voor slechts 1 euro per dag.

[afbeelding]
Mooi dan haal je je maximale snelheid, top toch.
Bij wie heb je dan je tv abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr-D. schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 07:57:
[...]

Mooi dan haal je je maximale snelheid, top toch.
Bij wie heb je dan je tv abonnement?
Ik heb bewust voor alleen internet gekozen, televisie kijken deed ik eigenlijk al nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat had ik al gezien aan je opmerking van 1 euro per dag ;)
kon zijn dat je knipper of ziggo erbij had
Anoniem: 479654 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:47:
[...]

Ik heb bewust voor alleen internet gekozen, televisie kijken deed ik eigenlijk al nooit meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr-D. op 20-01-2018 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Een vriend van mij zit wel met die vraag, hij had knippr al genoemd, zijn vrouw en kinderen willen namelijk wel tv kijken.

Die jaaractie van Tweak vind ik echt super, goed bekeken is het 1 van de goedkopere internet abonnementen van Nederland en tevens 1 van de snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:35
Wij gebruiken steeds meer NLZiet.
Regelmatig beter beeld dan bij sparql
En je kan heel ver terug kijken.
Alleen buitenlandse series zijn maar 1 of 2 weken te bekijken.
En dat zonder reclame.
Het live is natuurlijk wel met reclame.
En een aantal amerikaanse series als ncis en bones kan alleen met reclame bekeken worden.
Die kan je ook niet in je favorieten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Anoniem: 479654 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:12:

[afbeelding]
Mooie snelheid!

Ik betaal nu 30 euro per maand bij telfort voor 50mbit. Helaas lijk ik niet in aanmerking te komen voor die Tweak actie van 1 euro pd voor 1gb snelheid. De snelheid is niet leverbaar en een lagere snelheid is veel duurder. Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 10:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Enkele vragen over TweakFiber

1. Ik heb nu Telfort Glasvezel, hoe verloopt de overstap mocht ik kiezen voor Tweak? Heb ik te maken met downtime en moet ik Telfort opzeggen voordat ik Tweak aanvraag?

2.Ooit eens TweakDSL gehad rond 2007/2008 gok ik. Wat was dat een slechte club zeg.
-beroerde helpdesk
-administratief een chaos
-10 weken zonder internet door kapotte DSLAM-kaart
-telefoonnr verloren bij portering e.d.
-Helpdesk werd gedaan door thuiswerkers van baby gehuil op de achtergrond e.d.
-Draak van een modem, blauw E-tech ding wat moeite had om instellingen vast te blijven houden. Toen later geswitched naar een SpeedTouch 510 en later naar een Oranje doosje van AlliedData met VoDSL.

Ik merkte overigens dat aan de bereikbaarheid van de helpdesk niets is verbetert. Erg slecht voor een leverancier van een telecommunicatiemiddel in mijn opinie. Hoe is verder de bereikbaarheid?

3. De televisie dienst van KPN Telfort (via Glashart) verloopt uitstekend. Nooit haperingen, kan pauzeren, opnemen naar de cloud en gebruik maken van BeginGemist en Uitzending gemist. Rekeninghoudende met een kritisch publiek op dit forum, krijg ik de indruk dat de TV-dienst alles behalve storingsvrij is. Hoe is dit in de praktijk?

4. Ik zie niets terug over beeldkwaliteit, behalve over HD. Maar waar hebben we het dan over kwa bitrates?
Ik heb nu glashart TV-dienst en dat ziet er superstrak uit kwa beeld.

5. Ik heb nu op mijn FTU van Genexis een poort voor TEL/COAX en dedicated poorten voor Internet en TV. Begrijp ik het goed dat dit bij Tweak anders werkt en dat ik het verkeer zelf moet splitten in VLAN's?

6. Is de bandbreedte shared met de TV dienst?

7. Maakt de opname optie gebruik van Cloud opslag of van een lokale harddisk in de decoder?

8. Hoeveel gelijktijdige opnames kan je programmeren?

9. Hoe is de stabiliteit van het Internet? 1000Mbit, het klinkt te mooi om waar te zijn.

/dev/null

Acties:
  • +1 Henk 'm!
1 tweak zegt dit in principe op maar ik zou het zelf doen en een maand langer zodat je geen downtime hebt

2 niks veranderd maar ze zitten nu niet meer thuis.

3 tja het werkt pauzeren nee alleen als je replay tv of uitzending gemist kijkt

4 uit mijn hoofd nu rond de 12Mbit helaas iets lager dan we hadden beeld kwaliteit is ook minder sinds we op het solocoo platform zitten.

5 wat je zelf wilt je bent baas over je eigen verbinding maar standaard krijg je een Fritbox waarbij de fiber direct in de fritz gaat.

6 nee

7 cloudopslag.

8 weet ik nietheb geen opname pakket.

9 retestabiel en in 2017 heb ik 99.74% uptime gehad wat betreft de snelheid ik trek de lijn altijd vol bij de juiste tegenpartijen, want daar ligt nu de bottleneck en uiteraard je eigen apparatuur en niet aan de lijn van Tweak.

.
I_stealth_I schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:35:
Enkele vragen over TweakFiber

1. Ik heb nu Telfort Glasvezel, hoe verloopt de overstap mocht ik kiezen voor Tweak? Heb ik te maken met downtime en moet ik Telfort opzeggen voordat ik Tweak aanvraag?

2.Ooit eens TweakDSL gehad rond 2007/2008 gok ik. Wat was dat een slechte club zeg.
-beroerde helpdesk
-administratief een chaos
-10 weken zonder internet door kapotte DSLAM-kaart
-telefoonnr verloren bij portering e.d.
-Helpdesk werd gedaan door thuiswerkers van baby gehuil op de achtergrond e.d.
-Draak van een modem, blauw E-tech ding wat moeite had om instellingen vast te blijven houden. Toen later geswitched naar een SpeedTouch 510 en later naar een Oranje doosje van AlliedData met VoDSL.

Ik merkte overigens dat aan de bereikbaarheid van de helpdesk niets is verbetert. Erg slecht voor een leverancier van een telecommunicatiemiddel in mijn opinie. Hoe is verder de bereikbaarheid?

3. De televisie dienst van KPN Telfort (via Glashart) verloopt uitstekend. Nooit haperingen, kan pauzeren, opnemen naar de cloud en gebruik maken van BeginGemist en Uitzending gemist. Rekeninghoudende met een kritisch publiek op dit forum, krijg ik de indruk dat de TV-dienst alles behalve storingsvrij is. Hoe is dit in de praktijk?

4. Ik zie niets terug over beeldkwaliteit, behalve over HD. Maar waar hebben we het dan over kwa bitrates?
Ik heb nu glashart TV-dienst en dat ziet er superstrak uit kwa beeld.

5. Ik heb nu op mijn FTU van Genexis een poort voor TEL/COAX en dedicated poorten voor Internet en TV. Begrijp ik het goed dat dit bij Tweak anders werkt en dat ik het verkeer zelf moet splitten in VLAN's?

6. Is de bandbreedte shared met de TV dienst?

7. Maakt de opname optie gebruik van Cloud opslag of van een lokale harddisk in de decoder?

8. Hoeveel gelijktijdige opnames kan je programmeren?

9. Hoe is de stabiliteit van het Internet? 1000Mbit, het klinkt te mooi om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Mr-D. schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:07:
1 tweak zegt dit in principe op maar ik zou het zelf doen en een maand langer zodat je geen downtime hebt
Als je binnen Glasvezel blijft en van provider wisselt kun je m.i. geen overlap hebben want in de centrale wordt jouw aansluiting overgezet van de oude naar de nieuwe provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-D. schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:07:

2 niks veranderd maar ze zitten nu niet meer thuis.

3 tja het werkt pauzeren nee alleen als je replay tv of uitzending gemist kijkt

4 uit mijn hoofd nu rond de 12Mbit helaas iets lager dan we hadden beeld kwaliteit is ook minder sinds we op het solocoo platform zitten.

5 wat je zelf wilt je bent baas over je eigen verbinding maar standaard krijg je een Fritbox waarbij de fiber direct in de fritz gaat.

6 nee

7 cloudopslag.

8 weet ik nietheb geen opname pakket.

9 retestabiel en in 2017 heb ik 99.74% uptime gehad wat betreft de snelheid ik trek de lijn altijd vol bij de juiste tegenpartijen, want daar ligt nu de bottleneck en uiteraard je eigen apparatuur en niet aan de lijn van Tweak.

.
[...]
1. Niet zelf opzeggen als Tweak dit voor je kan doen. Als je zelf opzegt heb je kans dat je migratie-in-1-dag niet lukt omdat er ook een opheforder bij Reggefiber (door jouw eigen opzegging) binnen komt. Dan ligt het eraan welke order eerst kwam. De migratieorder of de opheforder. In het geval van de laatste zit je zeker een aantal dagen/weken zonder signaal.

5. Als je je TV decoder direct bedraad aansluit op je Fritzbox hoef je niks te splitsen. WIl je TV en internet via 1 kabel naar een kamer krijgen en daar weer splitsen, dan zul je met Vlans aan de gang moeten.

6. TV is altijd shared met je bandbreedte, alleen heb je daar normaal genoeg bandbreedte voor buiten je abonnementssnelheid. Maar bij een Tweak 1000 Mbit abonnement is dat ook de maximale technische snelheid van je glasvezelverbinding dus als je 1 TV kijkt kun je nog maar met max. 988 Mbit downloaden.Ik geloof niet dat dat nou echt een probleem is..... maar het is wel een feit.

7. Opnames in de cloud. Met nogal wat problemen bij afspelen lees ik hier.

Sowieso volg ik dit topic heel nauw en alhoewel ik geen Tweak heb is mijn algemene indruk dat er echt heel veel klachten zijn over TV. Ik zou het zelf niet nemen op basis van alle meningen hier (en elders op internet). Alleen internet lijkt mij prima, maar TV niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-06 17:50
Hoe zat dat bij NPO met die stomme stem die alles in 1 toon vertaald ?
Hoe kreeg je dat uit?

edit is al gelukt.. taal wisselen en reboot van de box

[ Voor 23% gewijzigd door mrBrainY op 20-01-2018 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Barre73 @TonVH voor punt 1 lijkt het of jullie gelijk omdat het van glas naar glas is maar zolang Tweak niet de "schakelaar" omzet heb je nog steeds niks maar ben het wel eens dat je het Tweak moet laten doen

Nou 988Mbit ga je sowieso niet halen maar ik zie bij mijn speed test geen verschil met 2 televisies aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-D. schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 21:20:
@Barre73 @TonVH voor punt 1 lijkt het of jullie gelijk omdat het van glas naar glas is maar zolang Tweak niet de "schakelaar" omzet heb je nog steeds niks maar ben het wel eens dat je het Tweak moet laten doen

Nou 988Mbit ga je sowieso niet halen maar ik zie bij mijn speed test geen verschil met 2 televisies aan
Ik heb hier speedtesten van 995 gezien. Het kan wel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik niet maar dan heb je wel erg weinig overhead
Met wat voor apparatuur doen we dit??
Barre73 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:21:
[...]

Ik heb hier speedtesten van 995 gezien. Het kan wel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
De update met mesh voor de 5490 komt Q2 2018. Bron: AVM op Twitter.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mr-D. schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 23:44:
Ik niet maar dan heb je wel erg weinig overhead
Met wat voor apparatuur doen we dit??

[...]
Geen idee. Ik bedoelde dat ik hier op Tweakers plaatjes voorbij heb zien komen met die snelheden. Maar daar op zoeken in 5 topics over Tweak wordt me iets teveel werk helaas... Sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik lees dat je geen fiber to ethernet adapter meer krijgt, maar dat het glas direct in je Fritzbox gaat via een sc/pc stekker.

Nu wil ik geen FritzBox gebruiken maar mijn eigen EdgeRouter. Stel ik koop een EdgeRouter met SFP-slot waar ik een glasmodule in kan klikken. Wat voor aansluiting/connector krijg ik vanuit Tweak? Is dit een LC connector of een SC/PC die is voorbereid op de Fritzbox?

Die Gbicjes zijn allemaal LC-connector, hoe maak ik die conversie?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je krijgt SC/PC, je kan gewoon een pachtkabeltje kopen met aan een kant SC/PC en aan de andere kant een LC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I_stealth_I schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:48:
Ik lees dat je geen fiber to ethernet adapter meer krijgt, maar dat het glas direct in je Fritzbox gaat via een sc/pc stekker.

Nu wil ik geen FritzBox gebruiken maar mijn eigen EdgeRouter. Stel ik koop een EdgeRouter met SFP-slot waar ik een glasmodule in kan klikken. Wat voor aansluiting/connector krijg ik vanuit Tweak? Is dit een LC connector of een SC/PC die is voorbereid op de Fritzbox?

Die Gbicjes zijn allemaal LC-connector, hoe maak ik die conversie?
Is het niet simpeler om gewoon op MP zelf een mediaconverter te scoren? Wat jij een "fiber tot ethernet"adapter noemt. Staan er meerdere op MP hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Barre73 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:59:
[...]

Is het niet simpeler om gewoon op MP zelf een mediaconverter te scoren? Wat jij een "fiber tot ethernet"adapter noemt. Staan er meerdere op MP hoor.
Oh dat zou ook nog kunnen inderdaad. Bedankt voor de tip.

/dev/null

Pagina: 1 ... 8 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.