verkeerde topic
[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 657756 op 14-12-2017 11:24 ]
"Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid." - FZ
het is nog een concept het iedereen mag nu reageren modem zie ik wel gebeuren maar ik denk dat alle isp`s hun tv platform gesloten willen houden. ook staat dit in het artiekelAaargh! schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:16:
We kunnen vanaf halverwege 2018 zelf onze TV ontvanger kiezen!
relevante quote:
[...]
Kan eindelijk die goedkopie STB bij het vuil, Met een beetje geluk moeten ze straks de protocollen vrijgeven zodat we zelf mooi een deftige Apple TV app of Kodi plugin kunnen schrijven!
en de tv box doet dus ook de identificatie-, authenticatie maar goed we gaan het zienEr wordt alleen een uitzondering gemaakt voor apparaten die 'uitsluitend een bij een specifiek openbaar elektronisch communicatienetwerk behorende identificatie-, authenticatie- of beveiligingsfunctie' vervullen.
Ja, ook, maar niet uitsluitend.hjvg schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:49:
[...]
en de tv box doet dus ook de identificatie-, authenticatie maar goed we gaan het zien
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Keep on dreamingAaargh! schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:16:
We kunnen vanaf halverwege 2018 zelf onze TV ontvanger kiezen!
relevante quote:
[...]
Kan eindelijk die goedkopie STB bij het vuil, Met een beetje geluk moeten ze straks de protocollen vrijgeven zodat we zelf mooi een deftige Apple TV app of Kodi plugin kunnen schrijven!
Ik zit hier wel met een ander Ubiquiti-gerelateerd probleem met Sparql TV (maar dus niet hetzelfde en heb dus ook geen idee hoe dat van jou opgelost zou moeten worden).hermanh schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:57:
Zijn er mede-tweakers die de Zyxel hebben vervangen voor een Edgerouter (een ERL in mijn geval) en problemen hebben met Sparql TV? Het duurt met regelmaat erg lang voordat een TV Stream begint en het gebeurt ook dagelijks dat een stream zomaar ophoudt (even kanaal zappen brengt alles weer op gang)
Ik heb de standaard config van NickD gebruikt.
Ik verdenk zelf mogelijk de firewall en de IGMP proxy, dus ik vraag me af of mensen specifiek firewall rules hebben geplaatst voor dit protocol..
[ Voor 49% gewijzigd door eymey op 13-12-2017 14:43 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Als deze wet er door komt dan moeten ze wel.eymey schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:34:
[...]
Helaas, z'n enthousiasme werd in de kiem gesmoord door Ziggo dat hem toch 'met klem' verzocht om de plugin niet beschikbaar te stellen.
Als zo'N plug in er zou zijn had ik nu nog bij ziggo gezeten. Kan hij m niet voor sparql ontwikkelen?Aaargh! schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:55:
[...]
Als deze wet er door komt dan moeten ze wel.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
[ Voor 4% gewijzigd door master30 op 14-12-2017 17:41 ]
Wat heb je zelf online daarover gevonden?master30 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:40:
Hoi, Sinds vandaag heb ik ook tweak.
Ik zou graag de signaalsterkte van het wifi vermogen wat lager willen zetten, ik kan niet vinden waar dit kan.
Normaal moet je toch kunnen instellen "high/middle/low" voor 2.4 en/of 5ghz
Waarschijnlijk is dat de grote achterliggende reden ja. (Daarom omschrijf ik het ook als "gedwongen zien te roepen dat het niet mag" )4pp3l schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:31:
En wat nou als providers dat wel willen, maar dat de grote TV aanbieders (als Disney, RTL, FOX) als eis hebben dat het niet mag?
Tot nu toe nog niets, helaas
[ Voor 17% gewijzigd door master30 op 17-12-2017 21:58 ]
De grote TV providers bepalen de wet in Europa niet. Dus die hebben de keuze om met hun zenders uit de EU te vertrekken of zich aan deze regels te houden.4pp3l schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:31:
En wat nou als providers dat wel willen, maar dat de grote TV aanbieders (als Disney, RTL, FOX) als eis hebben dat het niet mag?
Fijn om te horen dat het is gelukt. Die NAT was voor de on demand diensten van de Abox (RTP connection helper hoort dat te doen, maar werkt niet goed icm Tweak). Hoe dat bij de nieuwe Amino box zit weet ik niet precies. Ik geloof dat de rule niet meer nodig is, want heb ooit replay tv kunnen gebruikenFonta schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:05:
Gisteren een Edgerouter Lite gehaald en geconfigureerd. Om deze te configuren heb ik de config van http://www.nickd.nl/tweak/edgerouter/ gebruikt.
Het was even puzzelen omdat ik de LAN en WAN poort omgekeerd wou hebben en helaas kreeg ik geen gateway adres te zien van IPTV in "netstat -rn", dus dat was een beetje gokken.
Uiteindelijk is alles gelukt en draait alles als een tierelier. Thanks 2 Nick Dijkshoorn en zijn config voor dat.
Nu heb ik echter nog wel een vraagje.
Als ik bij de NAT rules kijk, dan staat er een inactieve destination NAT rule:
[afbeelding]
Is die ergens voor nodig?
Thanks! De rule staat verder niet in de weg, dus zal hem laten staan voor als er mogelijk toch iets niet werkt.webmasternick schreef op maandag 18 december 2017 @ 08:16:
[...]
Fijn om te horen dat het is gelukt. Die NAT was voor de on demand diensten van de Abox (RTP connection helper hoort dat te doen, maar werkt niet goed icm Tweak). Hoe dat bij de nieuwe Amino box zit weet ik niet precies. Ik geloof dat de rule niet meer nodig is, want heb ooit replay tv kunnen gebruiken
[ Voor 11% gewijzigd door jwbokx op 18-12-2017 15:01 ]
Hier ook (Alphen a/d/ Rijn 2401) volgens Fritzbox log tussen 13:16 en 14:53 uur.jwbokx schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:21:
Hier (Pijnacker 2643 KL) geen internet maar volgens site van tweak geen storing, telefonisch is tweak niet bereikbaar....
Rond 15u weer internet....
Dat lijkt me zeer vreemd en niet de bedoeling. Die zit direct op je FTU en kan niet zomaar eraf getrokken worden als je niet goed weet wat je doet. Bovendien moet je dan een lege versie hebben om weer terug te plaatsen als de connectoren goed beschermd moeten blijven.Dancis schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:30:
Ik heb tweak opgezegd , maar nu staat er in de brief die je bij moet voegen voor het retourneren van de spullen dat ook de genexis terug gestuurd moet worden. Alleen als ie in de meterkast zit mag ie blijven zitten.
Nu zit ie hier in de woonkamer , maar deze hoef je toch niet retour te sturen?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
[ Voor 71% gewijzigd door WhySoSerious? op 19-12-2017 00:53 ]
Ja hier ook dubbel afgeschreven.WhySoSerious? schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 00:49:
Tweak heeft deze maand 2x het bedrag van mijn rekening afgeschreven. Controleren jullie dit ook even? Misschien komt het door een storing of zo.
Nog een nieuwtje:
Serious Request en Top2000 voor alle Sparql klanten beschikbaar.
https://sparql.nl/serious...-klanten-beschikbaar.html
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
[ Voor 0% gewijzigd door henk.prins op 19-12-2017 10:47 . Reden: Spelling ]
Hier 1 keer afgeschreven. Toch bedankt voor de tip, want je weet maar nooit natuurljik.WhySoSerious? schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 00:49:
Tweak heeft deze maand 2x het bedrag van mijn rekening afgeschreven. Controleren jullie dit ook even? Misschien komt het door een storing of zo.
Ze waren al op de hoogte.Fonta schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 19:26:
[...]
Hier 1 keer afgeschreven. Toch bedankt voor de tip, want je weet maar nooit natuurljik.
Wel lijken ze een dag eerder te zijn dan normaal?
Wij zijn op de hoogte hiervan, dit is een fout geweest. Aan te raden om nog niet terug te boeken, omdat in het systeem dan gaat staan dat allebei de boekingen terug zijn gehaald (omdat de boeking hetzelfde ID heeft)
Wij zijn ervan op de hoogte en u krijgt uw geld zo spoedig mogelijk terug.
Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.
Ik moest om TV zonder problemen te laten werken nog de volgende regel opnemen in de controler (config.properties)eymey schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:34:
[...]
Ik zit hier wel met een ander Ubiquiti-gerelateerd probleem met Sparql TV (maar dus niet hetzelfde en heb dus ook geen idee hoe dat van jou opgelost zou moeten worden).
Ik heb hier:
* Fritz!box 5490 -> Meterkast core switch (Unifi 8p 150W PoE+) -> Woonkamer (Unifi 8p) -> Amino
of
* Fritz!box 5490 -> Amino (dus Amino met eigen UTP direct op Fritz!box).
In beide gevallen houdt live TV op met werken, ongeveer 8 uur nadat ik in de network settings in de Unifi controller "IGMP Snooping" aan heb gezet.. Ik zou de Amino graag achter de 2 Unifi switches hebben vanwege beheer en eventueel port mirroring doen als ik eens wat moet/wil uitzoeken omtrent Sparql problemen. En zonder IGMP snooping worden ook mijn UAP's ge-flood door de live TV multicast streams.
Maar mét IGMP snooping aan stopt live TV dus na een uur of 8. Zappen, Amino uit en aan, Amino herstarten, etc. helpt dan allemaal niet. Binnen die 8 uur (kan ook een andere interval zijn overigens maar zeker binnen 24 uur) doet alles het gewoon goed: Zappen, tv kijken, etc. Als ik de Amino in z'n 'niets doen' laat staan en in de controller IGMP Snooping weer uit zet, dan heb ik spontaan weer een stream na ongeveer een kwartier.
Het gekke is wel dat, ook als de Amino direct achter de Fritz!box hangt, IGMP Snooping op m'n Ubiquiti apparatuur invloed heeft op de Live TV.Terwijl het IGMP verkeer van de Amino dan in principe helemaal niet van doen zou moeten hebben met de Ubiquiti switches.
PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West
[ Voor 31% gewijzigd door Oktopus op 20-12-2017 21:48 ]
Object reference not set to an instance of an object
Die setting ben ik idd ook op div plekken tegen gekomen en heb ik ook 'provisorisch' in de switches waar Amino mee te maken heeft gezet. En dat leek langer goed te gaan dan eerst maar helaas, na een paar dagen toch weer hetzelfde probleemrjhilbrink schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:50:
[...]
Ik moest om TV zonder problemen te laten werken nog de volgende regel opnemen in de controler (config.properties)
config.system_cfg.1=switch.igmp.header_checking=false
Sindsdien heb ik geen problemen meer met de amino. Al mijn verkeer gaat door de unifi switches.:
Tweak -> US-24 -> Fritz 7490 -> US-24 -> US- 16-150W -> US-8 -> Amino
Maar aan de andere kant. Kan me niet bedenken ooit 8 uur tv te hebben gekeken. Maar de kids denk ik wel, als ik er niet ben
Dat is helaas een probleem van de Zeiksel. Het is hier 1 van de redenen geweest om hem eruit te bonjouren en professioneler spul te installeren.mrBrainY schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:46:
Zyxcel:
Ik kan niet mee in de lan Setup pagina,,, deze is blanco.. alle andere config paginas werken
3x reboot, FW update al gedaan
eerst andere browser. (chrome/inprivate) edge en IE11 probeert, ook op andere PC maar de setup pagina is leeg (ook als ik hem op turks zet)
[afbeelding]
Eh jaaa, hoe was het ook alweer? Moest je dan niet iets wat er helemaal niet mee te maken had uitzetten?mrBrainY schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:46:
Zyxcel:
Ik kan niet mee in de lan Setup pagina,,, deze is blanco.. alle andere config paginas werken
3x reboot, FW update al gedaan
eerst andere browser. (chrome/inprivate) edge en IE11 probeert, ook op andere PC maar de setup pagina is leeg (ook als ik hem op turks zet)
[ Voor 9% gewijzigd door jeroenmuzikant op 20-12-2017 20:28 ]
ohw wat een ding.. idd 3G Backup aanzetten... en dan kan je LAN setting nieuw laden, niet eens uit en inloggen...jeroenmuzikant schreef op woensdag 20 december 2017 @ 20:26:
[...]
Eh jaaa, hoe was het ook alweer? Moest je dan niet iets wat er helemaal niet mee te maken had uitzetten?
Eh...Aanzetten.Iets van de 3G dongel of zoiets? Die moet je enabled laten staan ook al heb je dat niet.
Dan een keer uitloggen van de router en weer inloggen en het moet er wel weer staan dacht ik.
[ Voor 27% gewijzigd door jeroenmuzikant op 21-12-2017 01:37 ]
Waarom is Tweak via KPN niet interessant? (misschien een domme vraag, maar ik woon nog niet in glasvezel gebied en heb dus geen idee)mrBrainY schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:06:
Misschien wel, maar vermoed dat het niet interessant word.
zelfde als je tweak via kpn neemt.
eigen netwerk is het beste.
de prijs, op eigen netwerk zijn ze goedkoop. maar als ze via kpn leveren gaat er hoop geld naar KPN en zit in abbo prijswian schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:58:
[...]
Waarom is Tweak via KPN niet interessant? (misschien een domme vraag, maar ik woon nog niet in glasvezel gebied en heb dus geen idee)
Hier loopt wat door elkaar. Tweak kan als operator in de PoPs van CIF gaan zitten en dan noemen we het eigen netwerk. Tweak zorgt dan voor eigen aanvoer van signalen, eigen diensten, alles. Dat is interessant want dan heb je heel veel snelheid voor weinig geld (1000/1000 Mbit voor 365 euro per jaar of voor 40 euro per maand, exl. TV)wian schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:58:
[...]
Waarom is Tweak via KPN niet interessant? (misschien een domme vraag, maar ik woon nog niet in glasvezel gebied en heb dus geen idee)
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik herken het probleem. Heb hier een Zyxel met daarachter een Gigaset. Ook hier valt tijdens een telefoongesprek steeds een woord weg als de andere kant spreekt. Ik durf echter niet zomaar instellingen te wijzigen in de Zyxell of in de Gigaset omdat TV en Internet verder prima werken. Maak jij ook gebruik van een Gigaset?KlaasKlaas schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:37:
Sinds ik in oktober de oude Zyxel heb om laten ruilen voor een Fritzbox heb ik een probleem met telefonie. Tijdens een gesprek valt er regelmatig een woord weg, waardoor je de persoon met wie je praat zeer regelmatig moet vragen iets te herhalen. Dit gebeurt bij alle gesprekken.
Internet werkt volgens mij wel gewoon goed. Downloaden van de nieuwsgroepen gaat sneller dan met de Zyxel. Live streams van b.v. tv en radio lopen gewoon door. Alleen telefonie...
Dit probleem ligt al bijna 2 maanden bij de helpdesk (zie hieronder) maar dat heeft behalve irritatie, niet veel opgeleverd. Iemand hier een idee? Bij voorbaat dank.
- 18 Oktober Zyxel omgeruild voor FritzBox.
- Sindsdien een haperende telefoon verbinding (er komt regelmatig een woord niet over) en het bedienen van telefonische menus werkt niet meer.
- 10 November dit bij Tweak neergelegt.
- .[/li]
- .
Dit probleem had ik niet op de Zyxel. Maar sinds ik de Fritzbox heb wel.Jan Driebeen schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 19:32:
[...]
Ik herken het probleem. Heb hier een Zyxel met daarachter een Gigaset. Ook hier valt tijdens een telefoongesprek steeds een woord weg als de andere kant spreekt. Ik durf echter niet zomaar instellingen te wijzigen in de Zyxell of in de Gigaset omdat TV en Internet verder prima werken. Maak jij ook gebruik van een Gigaset?
Jan
[ Voor 4% gewijzigd door jeroenmuzikant op 24-12-2017 18:34 ]
Bij staat internet telefonie onder Prioritization bij de real-time applicationsMr-D. schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:04:
Nou nu bel ik wel erg weinig,maar ik heb zelf tot nog toen geen enkel probleem ondervonden
Hebben jullie wel in de Fritzl de QoS aanstaan voor de telefonie??
Voor de volledigheid. De zondag voor kerst een mail van tweak gehad met de volgende 4 vragen (met tussen haakjes mijn antwoorden):KlaasKlaas schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:37:
- 6 December maar weer eens gebeld. Een behulpzame man aan de lijn die in de router heeft gekeken en DTMF Transmission heeft gewijzigd In-band. Tevens heb ik weer een vast IP adres gekregen. Wel een ander dan die ik eerst had, want die was niet voor mij vastgehouden. Het probleem van de wegvallende woorden is doorgezet naar de technische dienst.
- 20 December maar een naar tweak gemaild wat de status van mijn ticket is. Maar de stilte vanuit tweak duurt voort.
[ Voor 56% gewijzigd door Mr-D. op 27-12-2017 10:06 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Mr-D. op 27-12-2017 21:16 ]
Yep, moest wel ff een nieuwe code genereren (Windows 7 Chrome)
[ Voor 84% gewijzigd door Mr-D. op 28-12-2017 09:23 ]
Heb je dat bij alle netten? Ik wilde net NPO1 live kijken maar dat beeld bleef stil staan meteen vanaf het begin. Of tenminste...Die liet een beeldje zien van waar het programma op dat moment was. Heb nu NPO2 aan en die doet het wel goed. Wel een programma waar ik anders niet naar zou kijken maar vooruit.Mr-D. schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:12:
hmm misschien toch mijn firewall?? ff testen dan
edit: toch niet ze gebruiken deze player https://bitmovin.com/video-player/ en daar doen de demo video,s het wel ??
toch ook ff zonder firewall geprobeerd en geen beeld krijg dit te zien
[ Voor 68% gewijzigd door jeroenmuzikant op 28-12-2017 09:35 ]
Tja....De code die naar de computer/ browser verwijst eens verwijderen van de tv box en opnieuw laten genereren misschien?
[ Voor 25% gewijzigd door jeroenmuzikant op 28-12-2017 09:43 ]
jeroenmuzikant schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:40:
[...]
Tja....De code die naar de computer/ browser verwijst eens verwijderen van de tv box en opnieuw laten genereren misschien?
En domme vraag misschien maar je klikt wel op live kijken? (Ik drukte eerder namelijk (blijkbaar) op tv gemist bij een programma en als een live nog bezig is dan werkt het daar nog niet...Meen ik.en kreeg ik (een andere) foutmelding.)
Werk ze dan eerst maar effe.Mr-D. schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:48:
...zal vanavond het wel eens op een non windows 10 pc proberen maar eerst ff werken voor de baas
wordt vervolgd.
[ Voor 3% gewijzigd door jeroenmuzikant op 28-12-2017 09:58 ]
mikemm schreef op woensdag 27 december 2017 @ 16:57:
Hallo mede "Tweak"ers,
Als bijna jaarlijks fenomeen heb ik weer eens last dat spots in spotweb niet meer binnen komen.
Verleden jaar omstreeks dezelfde tijd (16 december) kreeg ik spontaan in spotweb de volgende melding:
Retrieving new Spots from server news.tweak.nl...
SpotWeb v0.68.29.32 on PHP v5.6.31 crashed
Fatal error occured while connecting to the newsserver:
(-1) Failed to read from socket...! [response: ""] [response: ""]
Uiteraard de hele boel maar even herstart en zelfs herinstalleert, maar de fout blijft terug komen.
Bijzonder is dat andere tools wel normaal functioneren.
Zijn er meer gebruikers die daar last van hebben?
bedankt ben reeds nu zover dat het aan een gedeelte van mijn netwerk ligt als ik boven inlog werkt het wel en beneden niet word vervolgd heb het ticket wel laten sluiten bij Tweak.jeroenmuzikant schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:54:
[...]
Werk ze dan eerst maar effe.![]()
p.s. Draait bij mij wel op Windows 10 (en Chrome).
hieronder is het ook erg stil en heb er zelf voorlopig ook geen tijd voor helaasFonta schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:03:
Ik kwam hier zonet de abox nog tegen, iemand al een idee of we daar nog iets mee kunnen?
rodebaron schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:31:
Zijn er meer mensen met een storing in almere, heb sinds 12h niets meer, geen tel, geen inet en geen tv.
Als je de helpdesk belt krijg je te horen dat ze in het weekend van 12 tot 20h bereikbaar zijn, maar dan wordt de verbinding verbroken.
Iemand een idee hoe je support kan krijgen ? Heb al een email gestuurd
Ik heb sinds 17:20 helemaal niks meer. Ook Almere, 1328. Welke postcode zit jij?rodebaron schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:31:
Zijn er meer mensen met een storing in almere, heb sinds 12h niets meer, geen tel, geen inet en geen tv.
mikemm schreef op woensdag 27 december 2017 @ 16:57:
Hallo mede "Tweak"ers,
Als bijna jaarlijks fenomeen heb ik weer eens last dat spots in spotweb niet meer binnen komen.
Verleden jaar omstreeks dezelfde tijd (16 december) kreeg ik spontaan in spotweb de volgende melding:
Retrieving new Spots from server news.tweak.nl...
SpotWeb v0.68.29.32 on PHP v5.6.31 crashed
Fatal error occured while connecting to the newsserver:
(-1) Failed to read from socket...! [response: ""] [response: ""]
Uiteraard de hele boel maar even herstart en zelfs herinstalleert, maar de fout blijft terug komen.
Bijzonder is dat andere tools wel normaal functioneren.
Zijn er meer gebruikers die daar last van hebben?
ook ik heb dezelfde problemen met telefonie, en het wordt zelfs erger nu. Niet alleen heb ik last van wegvallende woorden tijdens gesprek, maar nu ook dat het tijdens het opnemen wel erg moeilijk wordt om een gesprek te krijgen. soms blijft het stil en wordt er automatisch opgehangen, soms moet je even wachten voordat de verbinding tot stand wordt gebracht na het opnemen en soms hangt die vanzelf op midden in het gesprek. ik ben ook al sinds december met tweak bezig om dit probleem op te lossen. Ook hier een fritzbox 5490 aangesloten. zal later even op 2e locatie checken waar een zyxel staat.KlaasKlaas schreef op woensdag 27 december 2017 @ 08:55:
[...]
Voor de volledigheid. De zondag voor kerst een mail van tweak gehad met de volgende 4 vragen (met tussen haakjes mijn antwoorden):
1. Vallen er bij ieder gesprek woorden weg? Of alleen bij inkomende of uitgaande gesprekken? (bij alle)
2. Zou u voor ons de telefoon kunnen aansluiten op de andere telefoonpoort van de FritzBox. Mogelijk is er iets mis met de poort waardoor het signaal niet goed doorgegeven wordt.(geen verschil)
3. Gaat het hierbij om een DECT telefoon? Zo ja, is de telefoon rechtstreeks via kabel gekoppeld aan de Fritzbox of zit hier nog andere apparatuur tussen?(direct aangesloten. Problemen ook met andere telefoons)
4. Heeft u toevallig meerdere telefoons in gebruik? Zo ja, komen de problemen voor op alle telefoons of alleen op 1? (1 telefoon in gebruik)
Welke VoIP providers kunnen jullie aanraden?
[ Voor 20% gewijzigd door Dxue op 01-01-2018 21:49 . Reden: update ]
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Het probleem van het moeten wachten met praten na het opnemen had ik met de Zyxel en was na de overgang naar de Fritzbox weg. Echter is dat probleem de laatste paar dagen ook weer terug. Plus dat het probleem met de wegvallende woorden de laatste dagen erger is. Zal tweak nogmaals een mail sturen, en ondertussen kijken welke voip aanbieders er interessant zijn.Dxue schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:27:
[...]
ook ik heb dezelfde problemen met telefonie, en het wordt zelfs erger nu. Niet alleen heb ik last van wegvallende woorden tijdens gesprek, maar nu ook dat het tijdens het opnemen wel erg moeilijk wordt om een gesprek te krijgen. soms blijft het stil en wordt er automatisch opgehangen, soms moet je even wachten voordat de verbinding tot stand wordt gebracht na het opnemen en soms hangt die vanzelf op midden in het gesprek. ik ben ook al sinds december met tweak bezig om dit probleem op te lossen. Ook hier een fritzbox 5490 aangesloten. zal later even op 2e locatie checken waar een zyxel staat.
[ Voor 10% gewijzigd door StefandeGroot op 02-01-2018 18:38 . Reden: Aanvulling ]
bij mij begonnen de problemen ergens rond oktober/november. ik weet niet wat ze hebben veranderd, maar het is een slechte verandering en de technische dienst kan er weinig mee.KlaasKlaas schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:12:
[...]
Het probleem van het moeten wachten met praten na het opnemen had ik met de Zyxel en was na de overgang naar de Fritzbox weg. Echter is dat probleem de laatste paar dagen ook weer terug. Plus dat het probleem met de wegvallende woorden de laatste dagen erger is. Zal tweak nogmaals een mail sturen, en ondertussen kijken welke voip aanbieders er interessant zijn.
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Even als reactie op mijzelf om ook de afloop te vertellen; ik was dus "gewoon" afgesloten! Een vermeende DDOS aanval. Leuk dat ze je dan even informeren. En ze sluiten je weer pas aan als je aangeeft al je computers te hebben nagekeken op virussen en andere rotzooi. Ze weten inmiddels wat ik daarvan vind. Natuurlijk moeten ze in het uiterste geval iemand afsluiten om de rest van hun klanten en netwerk te beschermen, maar niet op deze manier...stefxx schreef op maandag 1 januari 2018 @ 15:08:
Dank voor het meedenken allemaal. Ik kan niks meer doen, anders dan morgenochtend als eerste bellen...
wow, dat is wel vervelend inderdaad. volgens mij is het toch een kleine moeite om een mail naar iemand te sturen met daarin informatie dat iemand is afgesloten vanwege "noem een reden" en om weer aangesloten te worden dat ze dan bepaalde stappen moeten doorlopen. of je bij je mail kan komen om die te lezen zonder je tweak abo is weer een ander verhaal, maar goed.stefxx schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 18:59:
[...]
Even als reactie op mijzelf om ook de afloop te vertellen; ik was dus "gewoon" afgesloten! Een vermeende DDOS aanval. Leuk dat ze je dan even informeren. En ze sluiten je weer pas aan als je aangeeft al je computers te hebben nagekeken op virussen en andere rotzooi. Ze weten inmiddels wat ik daarvan vind. Natuurlijk moeten ze in het uiterste geval iemand afsluiten om de rest van hun klanten en netwerk te beschermen, maar niet op deze manier...
Mijn beeld van Tweak heeft vandaag een behoorlijke knauw gekregen
Bij @Home deden ze dit vroeger ook op die manier. Zou niet weten waarom dit bij Tweak niet zou kunnen.Dxue schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:55:
[...]
wow, dat is wel vervelend inderdaad. volgens mij is het toch een kleine moeite om een mail naar iemand te sturen met daarin informatie dat iemand is afgesloten vanwege "noem een reden" en om weer aangesloten te worden dat ze dan bepaalde stappen moeten doorlopen. of je bij je mail kan komen om die te lezen zonder je tweak abo is weer een ander verhaal, maar goed.
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Ik heb exact hetzelfde problem, goed dat ik dit lees. Want ik weet nu al wat ze gaan vragen, koppel je netwerk af, reset je modem, zet hem terug naar factory default .... Allemaal Bull.. ze hebben gewoon een probleem en dat is nu wel duidelijk met meerdere personen met dezelfde symptomen kwa storingen. Ik maak overigens gebruik van een Zyxel.Dxue schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:27:
[...]
ook ik heb dezelfde problemen met telefonie, en het wordt zelfs erger nu. Niet alleen heb ik last van wegvallende woorden tijdens gesprek, maar nu ook dat het tijdens het opnemen wel erg moeilijk wordt om een gesprek te krijgen. soms blijft het stil en wordt er automatisch opgehangen, soms moet je even wachten voordat de verbinding tot stand wordt gebracht na het opnemen en soms hangt die vanzelf op midden in het gesprek. ik ben ook al sinds december met tweak bezig om dit probleem op te lossen. Ook hier een fritzbox 5490 aangesloten. zal later even op 2e locatie checken waar een zyxel staat.
edit: draai hier nu op firmware 06.83, en mijn zyxel geeft aan dat er een nieuwe firmware aanwezig is met deze verbeteringen:
Reservation of data rates
Extended Smart Home functions and more for MyFRITZ!
FRITZ!Fon: new start screens und a night service
Extra security and network adjustments
Necessary adjustment to changes in the telephone network
Display of information on fiber optics
vreemd dat tweak helpdesk aangeeft dat ik de laatste firmware draai, maar de modem heel iets anders zegt. Ik ga de nieuwe firmware maar eens uitproberen.
edit 2: nieuwe firmware erop gezet, maar nog steeds dat de verbinding bij het opnemen automatisch wordt verbroken en/of heel laat wordt verbonden na het opnemen (alsof je een whatsapp gesprek begint en moet wachten na het opnemen voordat je elkaar echt kunt horen.)
In januari 2017 hadden ze bij mij 3x de incasso willen uitvoeren. Dus gelijk maar 2 gestogneerd... Gaat niet altijd even goed bij Cambrium. Goed in de gaten houden dus.WhySoSerious? schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 00:49:
Dankje voor de tip, ik ga ook maar de logging aanzetten dan. ff zoeken in de fritzbox waar die optie isrodebaron schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:12:
[...]
Ik heb exact hetzelfde problem, goed dat ik dit lees. Want ik weet nu al wat ze gaan vragen, koppel je netwerk af, reset je modem, zet hem terug naar factory default .... Allemaal Bull.. ze hebben gewoon een probleem en dat is nu wel duidelijk met meerdere personen met dezelfde symptomen kwa storingen. Ik maak overigens gebruik van een Zyxel.
Ik had al eerder VOIP problemen en ben dus gewoon totaal niet geholpen, ze vragen je de meest onmogelijke dingen te doen waarbij het blijkbaar accpetable moet zijn dat je je eigen netwerk voor weken niet kunt gebruiken. En als je dat dan niet wilt/kunt is het jammer, dan krijg je geen support. Om die reden had ik logging in mijn modem aanstaan, dat kwam nu wel goed uit. Dus die heb ik maar opgestuurd want daaruit blijkt eenduidig dat herhaaldelijk de verbindingen na opnemen (8 sec) afgebroken wordt.
Peter
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq