Het statische IP adres heb ik inderdaad al aangevraagd, ook een mooie optie voor reverse DNS. Ideaal zou zijn wanneer ik meerdere servertjes in-house zou kunnen hosten (voor simpele projectjes) en die kan voorzien van een eigen IP adres.trinite_t schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:44:
[...]
Ik weet niet wat tweak's huidige policy is met betrekking tot meerdere ip adressen. Voor zover ik weet heb je 1 IP adres op de 1GBit verbinding. Nu weet ik wel uit het verleden dat tweak niet heel moeilijk deed als je (tijdelijk) meer dan 1 ip adres in gebruik had.
Op het ene ip adres dat je iig krijgt heb je wel alle vrijheid (qua eigen apparatuur) die je wilt. En je kunt je IP zelfs statisch laten maken (inclusief reverse dns)
Ow ja, let er wel op dat je eigen apparatuur met VLANs overweg kan. Mocht je ook tv afnemen van tweak, dan is het zelfs nog een stukje ingewikkelder. Maar daarover staat genoeg in dit topic.
Ik heb gister navraag gedaan bij Tweak en je krijgt inderdaad maar 1 (vast) ip adres op IPv4 maar ook een lijn (niet native) voor IPv6. Tweak geeft aan dat dit via IPv6 6RD (rapid deployment) loopt maar kan mij weinig vertellen over:
- Krijg ik een IPv6 subnet en is deze statisch?
- Kan ik de IPv6 adressen publiekelijk benaderen waarna ze naar een apparaat binnen mijn eigen netwerk worden gerouteert?
Alvast bedankt!