Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draiden
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-05 15:44
trinite_t schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:44:
[...]

Ik weet niet wat tweak's huidige policy is met betrekking tot meerdere ip adressen. Voor zover ik weet heb je 1 IP adres op de 1GBit verbinding. Nu weet ik wel uit het verleden dat tweak niet heel moeilijk deed als je (tijdelijk) meer dan 1 ip adres in gebruik had.

Op het ene ip adres dat je iig krijgt heb je wel alle vrijheid (qua eigen apparatuur) die je wilt. En je kunt je IP zelfs statisch laten maken (inclusief reverse dns) :*)

Ow ja, let er wel op dat je eigen apparatuur met VLANs overweg kan. Mocht je ook tv afnemen van tweak, dan is het zelfs nog een stukje ingewikkelder. Maar daarover staat genoeg in dit topic.
Het statische IP adres heb ik inderdaad al aangevraagd, ook een mooie optie voor reverse DNS. Ideaal zou zijn wanneer ik meerdere servertjes in-house zou kunnen hosten (voor simpele projectjes) en die kan voorzien van een eigen IP adres.

Ik heb gister navraag gedaan bij Tweak en je krijgt inderdaad maar 1 (vast) ip adres op IPv4 maar ook een lijn (niet native) voor IPv6. Tweak geeft aan dat dit via IPv6 6RD (rapid deployment) loopt maar kan mij weinig vertellen over:
  • Krijg ik een IPv6 subnet en is deze statisch?
  • Kan ik de IPv6 adressen publiekelijk benaderen waarna ze naar een apparaat binnen mijn eigen netwerk worden gerouteert?
Ik ben zelf niet zo thuis in IPv6 en al helemaal niet in 6RD dus ik ben benieuwd of ik hiermee, op dezelfde manier als IPv4 interne apparaten naar buiten kan laten praten zonder dat ik hier direct aparte poorten voor aan moet spreken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij 6RD wordt een IPv6 prefix toegekend van een bepaalde grootte en een deel daarvan wordt uit je IPv4 adres afgeleid. Prefix lengte en te gebruiken border gateway worden ook doorgegeven in de DHCP offer die je voor je IPv4 adres ontvangt.

Ik ga er van uit dat, bij een statisch IPv4 adres, je v6 prefix ook static is. Maar pin me er niet op vast. Binnen je prefix ben je vrij om ieder adres te routeren naar waar jij wil.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 20:21

Zorian

What the fox?

Dus.
Wat klopt hier niet?

Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6835996989.png

Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6835995183.png

Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6835998836.png

Heb alles al herstart maar dat levert zo mogelijk nóg slechtere waardes op...
Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6837122137.png

Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6837126676.png

terwijl er gewerkt wordt in het netwerk dus zeker niet slecht.

heb jij toevallig ipv6 aanstaan zo ja zet deze is uit en test het nog eens

sneller usenet? tips en tricks

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-04 20:33
Ik heb het idee dat Tweak usenet wat zwaarder belast wordt. De snelheid schommelt wat meer. Ervaren jullie dit ook? Ik download vooral in de avond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:04
Philos31 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:03:
Ik ben inmiddels om. Heb mijn Sparql ingeruild voor Knippr op Android TV.
We kijken bijna geen live TV meer, alleen journaal en af en toe iets anders.
Nu over op het 365euro pakket en 9.95 voor Knippr, scheelt toch weer geld.

Ik heb even een video gemaakt om te showen hoe dit op android tv loopt (dit is op Nvidia Shield)
YouTube: Knippr Android TV beta
Mijn Mi Box 3 is inmiddels binnen en nu heb ik via Wifi boven ook live TV, dat werkt prima, iets langzamer dan de video hier boven maar nog steeds sneller dan de amino.
Dus ik bespaar nu een berg geld, want die 365 deal is wel een erg goeie.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Philos31 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:41:
[...]

Mijn Mi Box 3 is inmiddels binnen en nu heb ik via Wifi boven ook live TV, dat werkt prima, iets langzamer dan de video hier boven maar nog steeds sneller dan de amino.
Dus ik bespaar nu een berg geld, want die 365 deal is wel een erg goeie.
Ik heb vorige week vrijdag (black Friday of in dit geval "blue Friday") een Nvidia Shield TV, 2017 model met alleen remote, besteld! Kon hem scoren voor 160 euro inclusief verzending.

Dus ik heb nu ook een AndroidTV box _O_. Jammer genoeg kon KNIPPR me niet meer mee laten doen in de beta, maar ze gaven aan dat de app 'snel' voor het grote publiek wordt vrijgegeven. Ben benieuwd :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

• Pimperklaas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 18:47
Is dit goed? of slecht? Ik heb (gisteren) last van storing gehad, of ligt het ergens anders aan?

Properties
Internal temperature
30.7 °C
Wavelength received
3.237 V
Transmission current
7 mA
Transmitter power
-5.5 dBm
Reception quality
-8.6 dBm
Wavelength sent
1310 nm
Wavelength received
1490 / 1550 nm
Manufacturer
SOPTO
zou gewoon vanaf hier lezen en dan vergelijken (vanaf de helft van de pagina)

en als ik die van jouw vergelijk met de andere ziet dat er toch aardig hetzelfde uit
heb die van emey vergeleken want die heeft nl dezelfde manufacturing als die van jouw

ik reageer hier want dan heeft een ander er misschien ook nog wat aan ;)
Pimperklaas schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:22:
Is dit goed? of slecht? Ik heb (gisteren) last van storing gehad, of ligt het ergens anders aan?

Properties
Internal temperature
30.7 °C
Wavelength received
3.237 V
Transmission current
7 mA
Transmitter power
-5.5 dBm
Reception quality
-8.6 dBm
Wavelength sent
1310 nm
Wavelength received
1490 / 1550 nm
Manufacturer
SOPTO
toon volledige bericht

[ Voor 16% gewijzigd door Mr-D. op 30-11-2017 20:19 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roonienl
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-05 19:21
Ik heb sinds gister last van storing op de tv met de sparql box. Constants van die blokken door het beeld en storend geluid. Wat daarbij opvalt is dat tijdens een reclameblok het niet voorkwam.

Ben ik de enige met dit probleem of zijn er meer mensen die er last van hebben? En heeft iemand tips om het zelf te fixen. Alles al gereboot, settings van de Amino aangepast. Tot nu toe nog geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-04 16:53
Roonienl schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 19:11:
Ik heb sinds gister last van storing op de tv met de sparql box. Constants van die blokken door het beeld en storend geluid. Wat daarbij opvalt is dat tijdens een reclameblok het niet voorkwam.

Ben ik de enige met dit probleem of zijn er meer mensen die er last van hebben? En heeft iemand tips om het zelf te fixen. Alles al gereboot, settings van de Amino aangepast. Tot nu toe nog geen succes.
Sinds de "upgrade" naar de pokke-amino elke minuut ofzo wel wat blokken op een deel van het scherm, vooral bij scenechanges heb ik de indruk (bitrate piekjes? capaciteitsproblemen?).

Het afgelopen uur echter is het echt verschrikkelijk, bijna onkijkbaar, geluid hapert ook mee (gbit/enschede).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roonienl
Ik merk het dus pas sinds gister, en het is met momenten echt onkijkbaar. Ook gbit/Enschede.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5G9Xw0y.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 22:14

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Hier hetzelfde, ook Enschede. TV is onkijkbaar.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
net ff mijn radio uitgezet 10 min naar dwdd gekeken geen enkele artifact gezien (Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jildert17
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-05 11:28
Hier ook blokken tijdens DWDD in Enschede, gbit.
Nu in de reclame lijkt het beter... Zo eens het journaal afwachten.
Update: Op NL3 ook heel veel artefacten...

[ Voor 15% gewijzigd door jildert17 op 01-12-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
Helemaal verdwenen is het nog niet hier, maar het benadert weer de normale hoeveelheid blokken, verandering was inderdaad ongeveer bij de reclame maar nog wel een paar keer ook in reclame en journaal een grotere disruptie gehad. Het beperkte zich ook niet tot npo1 hier, 2/4/7 waren er vergelijkbaar aan toe, meer zenders niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roonienl
Het probleem lijkt hier de laatste paar minuten ook niet meer voor te komen. Ik hang ook al meer dan een half uur in de wacht bij de Tweak helpdenk. Al zeker een kwartier de eerstvolgende die ze helpen. Maar het lijkt er gewoon op alsof er niemand bij de helpdesk aan het werk is, en de mensen die ik eerst voor mij had gewoon hebben opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
In Deventer ook een grote blokken doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roonienl
Uiteindelijk toch iemand van tweak aan de lijn gekregen en die heeft mij vriendelijk geholpen. Niet op de haal je stekker eruit en wacht 10sec manier geholpen, maar op niveau. Ze heeft direct overal notities van gemaakt en de storingsdienst ingelicht. Inmiddels liep volgens haar de mailbox vol en kwamen er als maar meer meldingen binnen. Een paar minuten later werd ik weer gebeld met de vraag of het nu opgelost was en of ik dit in de gaten wou houden zodat ze snel kon schakelen met de storingsdienst.

Naar mijn idee komt het nu hier niet meer voor. Dus het lijkt er op alsof ze een oplossing hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jildert17
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-05 11:28
Hier is het idd ook weer normaal. Zou fijn zijn als Tweak wat feedback plaatst op hun status pagina.
https://www.tweak.nl/aankondigingen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

jildert17 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:56:
Hier is het idd ook weer normaal. Zou fijn zijn als Tweak wat feedback plaatst op hun status pagina.
https://www.tweak.nl/aankondigingen.html
Beetje jammer inderdaad. Fouten en storingen komen voor, maar het is wel belangrijk hoe je er mee omgaat. Dat houdt in dat je zelf zo snel mogelijk je klanten inlicht, dat je achteraf een evaluatie uitvoert van de foutafhandeling en dat je maatregelen treft dat diezelfde fout niet nog een keer kan voorkomen. Ook dit communiceer je richting je klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweak heeft er weer een concurrent bij in Almere.

Jonaz all in one voor 45 euro en tv loopt dan via COAX/DVB-C en nog geen IP tv (kan met ziggo CI+)
iets minder zenders en 500 Mbit en verschil wat je in de praktijk niet echt mist op dit moment
ziet er interessant uit voor de mensen die gewoon TV willen met wat internet erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Ik heb enige tijd geleden contact gehad met Jonaz en toen werd mij verteld dat er geen ongecodeerd DVB-C meer werd doorgegeven. Iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeServ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:26

HomeServ

Linux only?

Mr-D. schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:18:

...
Helaas niet geheel Almere. Postcode 1363 (Almere Poort) wordt nog niet bediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-D. schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:18:

Jonaz all in one voor 45 euro en tv loopt dan via COAX/DVB-C en nog geen IP tv (kan met ziggo CI+)
iets minder zenders en 500 Mbit en verschil wat je in de praktijk niet echt mist op dit moment
ziet er interessant uit voor de mensen die gewoon TV willen met wat internet erbij.
Hmm wauw! Dat betekent dus al 4 ( !!! ) operators in de PoP's in Almere, dus 4 apart van elkaar opererende netwerken: KPN (inclusief WBA), Tweak, T-mobile en Jonaz. Zie hier het enorme voordeel van glasvezel zoals Reggefiber het heeft aangelegd :).

Ik had inderdaad (zoals TonVH zei) inmiddels wel begrepen dat Jonaz DVB-C niet meer ongecodeerd doorgeeft. Maar ben wel benieuwd naar hun Conditional Access systeem, of dat heel erg 'locked' is zoals bij Ziggo/fUPC of dat je het bv. ook met TVHeadend kan combineren.

500 Mbps is wel minder dan Tweak, natuurlijk maar eerlijk gezegd vind ik de prijs wel aantrekkelijk als je er gewoon no-nonsense TV met genoeg HD voor terugkrijgt.

Wat Sparql betreft: De laatste dagen is het hier vooral weer groot drama met de functionaliteit. Live TV werkt prima (ook geen blokkerigheid), maar Replay TV weigert gewoon categorisch dienst, ook na het herstarten van de Fritz!box én Amino en zelfs als ik even m'n hele thuisnetwerk loskoppel :(. Zowel bij begin gemist als Replay TV reageert de Amino nergens op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als Poort nog niet beschikbaar is, dan Nobelhorst en oosterwold zeker ook nog niet...
Stripheldenbuurt wel?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
eymey schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:58:
[...]

Wat Sparql betreft: De laatste dagen is het hier vooral weer groot drama met de functionaliteit. Live TV werkt prima (ook geen blokkerigheid), maar Replay TV weigert gewoon categorisch dienst, ook na het herstarten van de Fritz!box én Amino en zelfs als ik even m'n hele thuisnetwerk loskoppel :(. Zowel bij begin gemist als Replay TV reageert de Amino nergens op....
Ditto. Heb ook contact over telefonie gehad...nog humor, had bijna geld terug gekregen....Is nu beweerd dat het probleem opgelost is. Na jaren plotseling uitvallen zou dat wel eens fijn zijn.

Maar die TV..Vind het ook vervelend dat Replaytv en begin gemist (zelfde volgens mij) telkens iets te laat beginnen. Meestal net even een minuutje. Opnames gaan dan wel vaak weer goed....

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnssn
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-04 12:36

Hier leek van de week replay het ook niet te doen. Maar na een minuut ofzo wachten (programma starten en naar zwart beeld kijken) begon die opeens. Daarna gingen de volgende replay's wel weer gewoon zonder vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier werkt een minuut wachten helaas niet.

Hij zegt op een gegeven moment: S306 Fout opgetreden

Het begint zo onderhand flink irritant te worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Barre73 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:14:
Als Poort nog niet beschikbaar is, dan Nobelhorst en oosterwold zeker ook nog niet...
Stripheldenbuurt wel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yu4bsqTZ6gTcXW3vU64Kzo4R/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door TonVH op 03-12-2017 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:24
Ik kan me herinneren dat Nobelhorst en poort netwerk technische anders waren, Tweak was daar ook niet direct beschikbaar met eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar ben wel benieuwd naar hun Conditional Access systeem, of dat heel erg 'locked' is zoals bij Ziggo/fUPC of dat je het bv. ook met TVHeadend kan combineren.
Ziggo valt prima te combineren met TVHeadend, ook de gecodeerde zenders. Alleen moet je zelf handmatig de nodige transportstreams toevoegen. Gelukkig is er een Tweaker die met behulp van DVB-C captures uit verschillende regio's lijsten van de transportstreams kan publiceren.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!
joop99 schreef op zondag 3 december 2017 @ 08:52:
[...]

Ik kan me herinneren dat Nobelhorst en poort netwerk technische anders waren, Tweak was daar ook niet direct beschikbaar met eigen netwerk.
Nee, ze zijn niet anders. Je moet als operator zorgen voor een eigen backbone naar een citypop. Vanaf daar ga je verder op de ring van Reggefiber die achter die bewuste citypop zit. Er zijn echter meerdere citypops in Almere met eigen ringen. Als je de citypops in Haven en tussen de Vaarten aansluit heb je meteen driekwart van Almere te pakken.
Poort en Nobelhorst moet je beiden apart aansluiten met een backbone. Het is ook gewoon een geldkwestie. Investering versus verkoopmogelijkheden.
De kabels voor die backbone liggen er al. Jonas gebruikt Eurofiber, net als Tweak en T-mobile. Eurofiber heeft echt wel meer vezels naar die citypops aangelegd dan nodig was. Dus ze kunnen Jonaz snel aansluiten. Maar ja...kost wel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-06 14:43
Ik ben jaren geleden, toen tweak begon aan hun eigen sparql dienst, bij ze weg gegaan omdat het gewoon niet werkte en volgens mij nooit echt gewerkt heeft.
Nu ze zelf ingezien hebben dat het beter was TV diensten in te kopen vraag ik me af hoe goed het nieuwe sparql tv kijken werkt. Ik zie hier nl alleen de klachten voorbij komen.
Zijn blokjes inderdaad orde vd dag? En werken de OTT-diensten en opnames echt echt zo slecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:58
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vrijwel nooit problemen heb sinds de nieuwe amino-STB's er zijn.

Pauze werkt nog niet, zappen door volledige lijst i.p.v. favorieten is gewoon slecht. Maar blokken, haperingen etc. heb ik zelden of nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie Linke
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-06 20:09
Idem hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:24
Barre73 schreef op zondag 3 december 2017 @ 09:19:
[...]

Nee, ze zijn niet anders. Je moet als operator zorgen voor een eigen backbone naar een citypop. Vanaf daar ga je verder op de ring van Reggefiber die achter die bewuste citypop zit. Er zijn echter meerdere citypops in Almere met eigen ringen. Als je de citypops in Haven en tussen de Vaarten aansluit heb je meteen driekwart van Almere te pakken.
Poort en Nobelhorst moet je beiden apart aansluiten met een backbone. Het is ook gewoon een geldkwestie. Investering versus verkoopmogelijkheden.
De kabels voor die backbone liggen er al. Jonas gebruikt Eurofiber, net als Tweak en T-mobile. Eurofiber heeft echt wel meer vezels naar die citypops aangelegd dan nodig was. Dus ze kunnen Jonaz snel aansluiten. Maar ja...kost wel geld.
Oh ja, dat was het, (destijds) relatief kleine city pops en financieel dus niet heel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op zondag 3 december 2017 @ 09:08:
[...]

Ziggo valt prima te combineren met TVHeadend, ook de gecodeerde zenders. Alleen moet je zelf handmatig de nodige transportstreams toevoegen. Gelukkig is er een Tweaker die met behulp van DVB-C captures uit verschillende regio's lijsten van de transportstreams kan publiceren.
Nee dus!

In fUPC gebied (vandaar dat ik dat er ook bij heb gezet) is er geen enkele manier om de gecodeerde zenders in TVHeadend te krijgen. Of je moet geluk hebben dat je in een fUPC gebied woont dat ook in de buurt ligt van fZiggo gebied én je moet iemand kennen die nog een extra Irdeto smartcard over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

eymey schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:50:
[...]

Nee dus!

In fUPC gebied (vandaar dat ik dat er ook bij heb gezet) is er geen enkele manier om de gecodeerde zenders in TVHeadend te krijgen. Of je moet geluk hebben dat je in een fUPC gebied woont dat ook in de buurt ligt van fZiggo gebied én je moet iemand kennen die nog een extra Irdeto smartcard over heeft.
Dan had je alleen fUPC moeten posten en niet Ziggo én fUPC ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabdroid
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-04-2022
Gisteren en vandaag 'begin gemist' geprobeerd. Dit werkt helaas niet meer op de NPO zenders, wel op de commerciële zenders. Zijn er nog meer die dit ervaren (regio Almere)? Het heeft een hele tijd goed gewerkt..... :(

[ Voor 3% gewijzigd door Tabdroid op 04-12-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03-2024
Ook ik mag me inmiddels verblijden met een 1000gbit internetconnectie van Tweak.
Afgelopen week is er bij mij een FritzBox 5490 aangesloten.
Ik neem momenteel enkel internet af via Tweak. TV loopt via Ziggo / Schotel.

Voor mijn interne LAN/WLAN maak ik gebruik van een Ubiquiti USG met een 2-tal Unifi UAP-PRO ap's.
Na even zoeken blijkt dat de 5490 geen bridge-modus ondersteund, maar enkel de mogelijkheid biedt een 'exposed host' op te geven waar al het externe verkeer op uitkomt.

Op de USG heb ik een L2TP VPN server, welke ik graag weer in gebruik wil nemen.
Helaas stuurt de FritzBox de poorten die benodigd zijn voor de L2TP VPN niet door naar de exposed host.
Ik vermoed vanwege het feit dat de FritzBox zelf een ingebouwde VPN server heeft.

Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolriku
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-06 21:57
Stefan53xx schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:12:
Ook ik mag me inmiddels verblijden met een 1000gbit internetconnectie van Tweak.
Afgelopen week is er bij mij een FritzBox 5490 aangesloten.
Ik neem momenteel enkel internet af via Tweak. TV loopt via Ziggo / Schotel.

Voor mijn interne LAN/WLAN maak ik gebruik van een Ubiquiti USG met een 2-tal Unifi UAP-PRO ap's.
Na even zoeken blijkt dat de 5490 geen bridge-modus ondersteund, maar enkel de mogelijkheid biedt een 'exposed host' op te geven waar al het externe verkeer op uitkomt.

Op de USG heb ik een L2TP VPN server, welke ik graag weer in gebruik wil nemen.
Helaas stuurt de FritzBox de poorten die benodigd zijn voor de L2TP VPN niet door naar de exposed host.
Ik vermoed vanwege het feit dat de FritzBox zelf een ingebouwde VPN server heeft.

Iemand die hier een oplossing voor heeft?
Heb je de VPN diensten in de FritzBox allemaal uitstaan?
Zie oa deze walktrough: https://www.arvid-bauer.d...-vpn-server-und-fritzbox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
coolriku schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:59:
[...]

Heb je de VPN diensten in de FritzBox allemaal uitstaan?
Zie oa deze walktrough: https://www.arvid-bauer.d...-vpn-server-und-fritzbox/
Ik heb het artkel even doorgenomen, echter krijg ik een andere interface.
Dat even buiten beschouwing gelaten zie ik op de FritzBox een vpn optie, waarbij er niets staat ingevuld.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/d4giHw/2.jpg

Ik heb voor de zekerheid de benodigde poorten handmatig geforward, helaas biedt dit geen oplossing.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/dZheqG/1.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Stefan53xx op 04-12-2017 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolriku
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-06 21:57
Stefan53xx schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:53:
[...]

Ik heb het artkel even doorgenomen, echter krijg ik een andere interface.
Dat even buiten beschouwing gelaten zie ik op de FritzBox een vpn optie, waarbij er niets staat ingevuld.

Ik heb voor de zekerheid de benodigde poorten handmatig geforward, helaas biedt dit geen oplossing.
Hmm, dan weet ik het zo 1-2-3 niet, zoek anders even verder op het internet.
Het heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met de vpn diensten in de Fritzbox zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tabdroid schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:33:
Gisteren en vandaag 'begin gemist' geprobeerd. Dit werkt helaas niet meer op de NPO zenders, wel op de commerciële zenders. Zijn er nog meer die dit ervaren (regio Almere)? Het heeft een hele tijd goed gewerkt..... :(
Yep net ook opgemerkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelukkig, ik ben dus niet gek 8)7

Ik heb hier idd ook last van bij de NPO zenders. Ik dacht dat het in het geheel niet werkte maar idd, bij bv. RTL werkt het wel. Goed, toch maar weer eens een mail naar Tweak eraan wagen met mijn grootste ergernissen.

Iets meer dan 20 euro per maand.... Als pauze nou eindelijk ging werken en de kwaliteit en algehele stabiliteit van ReplayTV beter zouden worden, dan was het dat bedrag waard. Want zeker live TV is nog steeds duidelijk beter dan bij dat OTT concurrenten. Maar dan moet het gewoon fatsoenlijk werken. Zeker de ReplayTV is -niet- beter dan de OTT'ers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:41
Had het ook al gezien.
Maar bij NLZiet waar we een abo voor hebben werkt het ook niet meer.
Dus lijkt het dat het niet helemaal een tweak probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLziet doet het hier anders prima. Dat is ook waar we nu naar uitwijken (en KNIPPR als test en in afwachting van hopelijk snelle release van de AndroidTV app ) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:41
Vreemd, heb hier het journaal een paar keer geprobeerd met begin gemist.
Maar ook op nlziet deed die het niet.
Zal het vanavond weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:58
Nog steeds niet. Had ook niet moeten zeggen geen problemen te hebben......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-06 19:35
jwbokx schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:48:
[...]

Had het ook al gezien.
Maar bij NLZiet waar we een abo voor hebben werkt het ook niet meer.
Dus lijkt het dat het niet helemaal een tweak probleem is.
NLziet maakt voor Live TV gebruik van dezelfde backbone als Tweak, maar Tweak lijkt wat 'optimalisaties' te hebben gedaan die bij NLZiet in de weg zitten.
Ik heb geen TV van tweak, en zonder DNS-wijziging werkt bij mij NLZiet Live Tv niet:

De NLZiet-app probeert te verbinden met https://idx.solocoo.tv
- Via 4G (KPN) gaat dit naar het ip 185.24.172.11 en dat gaat prima.
- Via mijn Wifi (Tweak) gaat dit naar 185.6.48.36, waarmee niet
verbonden kan worden. (Waarschijnlijk heeft Tweak dit bij mij geblokt omdat ik geen TV heb, en krijg jij TV via Tweak op deze manier)

Ik heb nu op mijn telefoon de DNS server op 8.8.8.8 ingesteld (die van
Google), nu werkt de NLZiet app naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm, interessant om te lezen dat live TV (en begin gemist) van NLZiet en Tweak van dezelfde provider komen!

Maar ook wel apart om te zien dat ik Live TV en begin gemist van NLZiet wél beter aan de praat krijg. Heeft er wellicht mee te maken dat ik andere DNS servers gebruik :). Overigens vind ik dat live TV en begin gemist van NLZiet sowieso nog flink te wensen over laten (icm. Chromecast) maar ze doen het dus in principe wel.

Hoe dan ook: Vanavond gingen we via ReplayTV van Tweak de uitzending van "Maestro" van afgelopen zondag terugkijken. Het blijft me opvallen dat de kwaliteit daarvan gewoon nog steeds minder is dan live tv en "Begin gemist". Eigenlijk niet veel beter dan wanneer ik dezelfde uitzending via NLZiet of KNIPPR terugkijk.

Maar wat dus veel vervelender is: Tijdens Maestro hadden we de Sparql box even op pauze gezet. Toen we weer verder gingen kijken ging het na verloop van tijd mis: Haperen, wegvallend geluid, etc. Toen maar de chromecast de HDMI input over laten nemen en verder gekeken via KNIPPR. Wat probleemloos verliep. Naderhand bleek de Sparql box in het geheel te zijn vastgelopen (in ieder geval qua netwerk) en moest ik hem via het menu rebooten....... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog iets raars: Iedere avond voor het slapen gaan zetten we netjes alles standby via Harmony.

Toch is iedere ochtend de Sparql box weer actief (blauwe led). Dit is nu al de laatste paar dagen zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
en daarom heb ik klik aan en uit als ik niet thuis of wakker ben is dat gewoon offline
eymey schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:04:
Nog iets raars: Iedere avond voor het slapen gaan zetten we netjes alles standby via Harmony.

Toch is iedere ochtend de Sparql box weer actief (blauwe led). Dit is nu al de laatste paar dagen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, dat is leuk en aardig maar zou gewoon niet nodig moeten zijn. Ik vind het prima als de box 's nachts dingen doet (bv. updates checken), maar laat 'm daarna ook gewoon weer standby gaan. Dat is toch al een middleware functie schijnbaar want zonder werkende verbinding kan ie niet eens naar standby toe gaan.

edit: Volgens Tweak (had ze gemaild) zou begin gemist bij de NPO zenders weer moeten werken ben nu op m'n werk dus kan het zelf ff niet testen.

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 07-12-2017 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nou eigenlijk doe ik dit met alles, want ik had dit jaar weer voor 4,5 huishouden stroom verbruikt, dus gooi tegenwoordig gewoon alles uit als ik er niet ben, betaal me elke maand scheel aan energiebedrijf.
eymey schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:39:
Tsja, dat is leuk en aardig maar zou gewoon niet nodig moeten zijn. Ik vind het prima als de box 's nachts dingen doet (bv. updates checken), maar laat 'm daarna ook gewoon weer standby gaan. Dat is toch al een middleware functie schijnbaar want zonder werkende verbinding kan ie niet eens naar standby toe gaan.

edit: Volgens Tweak (had ze gemaild) zou begin gemist bij de NPO zenders weer moeten werken ben nu op m'n werk dus kan het zelf ff niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, beetje off-topic maar vraag me dan toch wel af hoe je dat voor elkaar krijgt bij wijze van 'sluipverbruik' dat je alleen weet te voorkomen door alles uit te gooien ;)

Hier zijn we niet bewust heel erg super zuinig ofzo:
* Ong. 80W aan ICT / IoT apparatuur (NAS, Hue, 3 switches, 2 AP's, Router)
* AV-meubel (incl. Amino) met ongeveer 10W totaal 'sluipverbruik' als we alles 'uit' hebben.
* Aardig wat Hue lampen altijd online (schat dat verbruik op ongeveer 3W in totaal :P )
* Elke avond koken (inductie)
* Vaatwasser, wasmachine en inmiddels ook droger (met een kleine heb je veel was :D ), elk ongeveer 4x per week aan.

En nog zitten we rond de 3300 kwh per jaar. En dat is aardig gemiddeld (zelfs wat minder) voor een huishouden met kind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimperklaas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 18:47
Ben momenteel bezig met een Pihole aan het instellen op een 5490, iemand een idee hoe je dit in je netwerk werkend krijgt? Ik weet al waar ik moet zijn op de fritz maar volgens mij werkt het niet over mijn gehele netwerk. Eventueel hulp met teamviewer :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je moet de dnsserver van je pi-hole instellen op de fritzbox en daarna je fritz herstarten om de dns actief te maken
dns

[ Voor 13% gewijzigd door Mr-D. op 07-12-2017 20:51 . Reden: juiste plaatje geupload ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banana01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 22:25
Sinds oktober Tweak in huis via Glasvezel de Wolden. Wat een kansloze pannenkoeken zijn dat.

Fritzbox 5490 met internet en bellen.
Tot eind november geen uitgaand telefoon verkeer gehad. Na heel veel mailen en proberen te bellen ( nooit binnen 10 minuten bereikbaar) Zijn ze er in Almere achter gekomen dat er "bel-tegoed" op mijn lijn toegevoegd moet worden ?????
Ik ben wat dat betreft een leek , maar is dit soort dingen normaal ? en daarna denken ze daar dat je zonder te piepen gewoon dom abonnee blijf.

Kan iemand mij helpen om van deze oplichters af te komen??

krom maar waanzinnig lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je hebt een contract van een jaar bij ze getekend enige wat je dan kan doen (dacht ik) via de officiële weg hun in gebreke stellen maar daar staat Google vol mee met voorbeelden.
banana01 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:38:
Sinds oktober Tweak in huis via Glasvezel de Wolden. Wat een kansloze pannenkoeken zijn dat.

Tot eind november geen uitgaand telefoon verkeer gehad. Na heel veel mailen en proberen te bellen ( nooit binnen 10 minuten bereikbaar) Zijn ze er in Almere achter gekomen dat er "bel-tegoed" op mijn lijn toegevoegd moet worden ?????
Ik ben wat dat betreft een leek , maar is dit soort dingen normaal ? en daarna denken ze daar dat je zonder te piepen gewoon dom abonnee blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben wat dat betreft een leek , maar is dit soort dingen normaal ? en daarna denken ze daar dat je zonder te piepen gewoon dom abonnee blijf.

Misschien toch even een beetje je toon matigen, want overal kunnen dingen fout en Tweak is daarin (helaas) geen uitzondering. Soms gaan er zelfs dingen helemáál niet goed.

Ik heb nu ruim 2 jaar internet + bellen bij Tweak en nog nooit ook maar enig probleem gehad. Niet met bellen en niet met internet. Dus om het dan meteen over oplichters te hebben......

Verder zeg je "tot eind november". Dus nu werkt alles eigenlijk gewoon prima?

Verder is het redelijk gangbaar dat telefonie mogelijk nog niet direct bij oplevering van je lijn operationeel is. Soms gaat de portering van je nummer vanuit de vorige provider bijvoorbeeld niet zo snel als verwacht.

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 08-12-2017 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 18:41

werkt het nu wel allemaal of nog niet dat is mij nu niet helemaal duidelijk?

werkt het niet kun je ze ingebroken stellen en een reële tijd geven om het op te lossen en als ze dit niet doen het contract ontbinden.

werkt het nu wel dan is het toch goed?
volgens mij is er geen provider te noemen waar nooit iets fout gaat.

en zo hier boven ook gezegd word duurt nummer portering standaard 5 of 7 dagen als er niets fout gaat

(ik zelf heb nu bijna 11 maanden tweak in de wolden en eigenlijk nog nooit een probleem gehad op de standaard tv issues in het begin van dit jaar na)

[ Voor 4% gewijzigd door hjvg op 08-12-2017 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-04 20:33
Ik lees nu net in het XS4ALL glasvezel topic dat ping is gezakt onder de 3ms. Ben op het werk, kan hier niet testen. Iemand anders daar bij Tweak ook een verbetering in gezien?

Vraag me af of dit specifiek een XS4ALL verbetering is, of dat er ergens iets is verbeterd in het landelijke netwerk.

[ Voor 25% gewijzigd door MaxHardcore op 08-12-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is sowieso KPN netwerk, dus lijkt me sowieso dat dit, áls het al relevant is, alleen maar relevant is voor Tweak klanten op KPN netwerken. Niet op Tweak's eigen Coanet.

Verder kan het van alles zijn. Er kan iets op de core (en WBA) infra van KPN verbeterd zijn, of ergens binnen het AS van XS4ALL. Want die zijn qua verbinding met AMS-IX en datacenter nog aardig autonoom tov. KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
Is er iemand die toevallig nog een Mediaconverter met bijbehorende SPF heeft liggen die hij niet meer gebruikt ? Ik ben op zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:16
zijn er mensen met 1gb en mikrotik router? welke type heb je? en wat moet ik instellen voor TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-07-2020
Mmm.....De vaste telefoon doet het hier weer eens niet.

Moest even bellen, kreeg wel normaal een kiestoon, maar het nummer wat ik belde was ik gesprek. (Wat niet kon, je hoort daar een computer aan de lijn te krijgen. :D ) Dus ik bel hetzelfde nummer met mijn mobiel en daar werkte het wel gewoon. Dat verder maar mobiel geregeld dus...Daarna probeerde ik met mijn mobiel mijn vaste nummer te bellen, en daar kreeg ik (weer eens) een 'afgesloten toon'.

Wilde ik net wat positiever zijn omdat de tv de laatste tijd toch wel verbeterd is, zappen is korter geworden, en de beeldkwaliteit is in het algemeen best aardig. :) Begint dat domme gekloot met die vaste telefoon weer. Nah ja, eerst maar weer de rommel opnieuw opstarten dan....

Edit: Nou dat ging ook niet zonder slag of stoot. Zyxel opnieuw opgestart. Wilde ie met geen mogelijkheid een internetverbinding maken. Als ik dan de Genexis opnieuw opstartte brandde alles behalve de telefoon weer groen maar alsnog geen verbinding. Vanuit het menu van de Zyxel opnieuw opstarten deed het hem uiteindelijk. Maar het gaat steeds moeilijker. Lijkt wel of er iets op zijn eind loopt hiero....

[ Voor 24% gewijzigd door jeroenmuzikant op 08-12-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Heb ik ook gehad, recent. Ze hebben na veel aandringen iets in hun systeem veranderd en daarna lijkt hij al anderhalve week te werken. Nooit geweten dat ik zoveel gebeld werd...
De problemen welke nu speelden hadden te maken met ons systeem welke de VoIP gegevens niet goed configureerde in ZyXEL modems. Als het goed is is dit probleem in zijn geheel verholpen.

Excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Weet iemand of het mogelijk is de Amino via het netwerk te besturen ? Met de ABox was dit wel mogelijk maar heb nog niets kunnen vinden over de Amino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even in Fing (Android) gekeken, maar die kan ook niet zo snel ports vinden op de Amino waar services aan hangen. Vraag me dus af of het uberhaupt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
Aaargh! schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 00:52:
Weet iemand of het mogelijk is de Amino via het netwerk te besturen ? Met de ABox was dit wel mogelijk maar heb nog niets kunnen vinden over de Amino.
Ook naar gezocht, helaas niks gevonden, sowieso heel weinig te vinden over deze stb, nog weinig aanbieders die em gebruiken.

Misschien toch eens een ir blaster regelen. De box heeft geloof ik een jack input voor een remote-extender, misschien kan daar nog wat mee. Voorlopig gebruik ik maar gewoon de afstandsbediening, gelukkig is de ontvangst acceptabel tot goed in tegenstelling tot het drama van de rc bij de abox.

edit: herinner me dat ik wel wat gevonden had maar niet erg hoopvol, oudere modellen hadden dit: http://support.aminocom.c...trolling-the-STB-remotely
Volgens punt 1.5.1 in http://support.aminocom.c...edirect.asp?fileID=120957 moeten dat soort commando's signed zijn dus schiet wsch ook niet erg op, als de 610 het al ondersteunt. NMap gaf geloof ik wel een aantal poorten maar kon er niks mee.

[ Voor 24% gewijzigd door frelam op 09-12-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:08
jeroenmuzikant schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:34:

Moest even bellen, kreeg wel normaal een kiestoon, maar het nummer wat ik belde was ik gesprek. (Wat niet kon, je hoort daar een computer aan de lijn te krijgen. :D ) Dus ik bel hetzelfde nummer met mijn mobiel en daar werkte het wel gewoon. Dat verder maar mobiel geregeld dus...Daarna probeerde ik met mijn mobiel mijn vaste nummer te bellen, en daar kreeg ik (weer eens) een 'afgesloten toon'.

Wilde ik net wat positiever zijn omdat de tv de laatste tijd toch wel verbeterd is, zappen is korter geworden, en de beeldkwaliteit is in het algemeen best aardig. :) Begint dat domme gekloot met die vaste telefoon weer. Nah ja, eerst maar weer de rommel opnieuw opstarten dan....
Kreeg hier thuis ook al klachten van mensen die ons nooit kunnen bereiken. Opvallend is dat na een reset van de router het een tijdje goed gaat en dan spontaan weer mis gaat qua telefonie. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

frelam schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 12:45:
[...]
edit: herinner me dat ik wel wat gevonden had maar niet erg hoopvol, oudere modellen hadden dit: http://support.aminocom.c...trolling-the-STB-remotely
Volgens punt 1.5.1 in http://support.aminocom.c...edirect.asp?fileID=120957 moeten dat soort commando's signed zijn dus schiet wsch ook niet erg op, als de 610 het al ondersteunt. NMap gaf geloof ik wel een aantal poorten maar kon er niks mee.
Die had ik ook al gevonden, maar die is meer voor het configureren van de STB, niet voor dingen als zenders wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
Ja inderdaad, al zit er wel een commando CHANNEL bij zie ik. Hoe dan ook belooft het weinig goeds :/

edit: Voor wat het waard is, minerva wordt nog wel gebruikt lijkt het: http://www.minervanetwork...advanced-pay-tv-platform/

[ Voor 46% gewijzigd door frelam op 09-12-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat was voor mij de reden om een tijdje geleden over te stappen op de Fritzbox
is echt begin van het einde
jeroenmuzikant schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:34:

Edit: Nou dat ging ook niet zonder slag of stoot. Zyxel opnieuw opgestart. Wilde ie met geen mogelijkheid een internetverbinding maken. Als ik dan de Genexis opnieuw opstartte brandde alles behalve de telefoon weer groen maar alsnog geen verbinding. Vanuit het menu van de Zyxel opnieuw opstarten deed het hem uiteindelijk. Maar het gaat steeds moeilijker. Lijkt wel of er iets op zijn eind loopt hiero....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
Mr-D. schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:02:
dat was voor mij de reden om een tijdje geleden over te stappen op de Fritzbox
is echt begin van het einde

[...]
Ik ben wel benieuwd of je voor de wisseling naar de Fritzbox moest betalen.
Er wordt mij een bedrag gerekend van 75 euro om te switchen van de fritzbox naar de Genexis + Zyxel (ivm missen bridge functionaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masevako
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07-2020
Stefan53xx schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 18:28:
[...]

Er wordt mij een bedrag gerekend van 75 euro om te switchen van de fritzbox naar de Genexis + Zyxel (ivm missen bridge functionaliteit)
Van Fritz naar Zyxel?!

Ik moet hier 75 betalen voor de monteur van Zyxel naar Fritz, geen probleem want de Zyxel is hier echt stervende en ik wil nooit meer zo iets in huis hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Eigen router direct aansluiten op de genexis? Bij de KPN providers doen veel Tweakers dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
Barre73 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:12:
[...]

Eigen router direct aansluiten op de genexis? Bij de KPN providers doen veel Tweakers dat ook.
Dat was ook mijn intentie, echter heb ik een Fritzbox 5490 ontvangen waar de fiber direct ingeklikt wordt.
Ik heb dus geen genexis / tp-link mediaconverter en ik vind het aardig overdreven dat ze hier 75 euro voor vragen. Als je het volgende adverteeert; "Als klant ben jij baas over jouw eigen verbinding. Het is jouw verbinding, dus doe ermee wat je wil!" dan had ik graag op voorhand geweten dat ik met die Fritzbox geen bridge mogelijkheid had. Nu staat het modem er 2 weken en rekenen ze 75 euro voor een wisseling..
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
Masevako schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 18:34:
[...]

Van Fritz naar Zyxel?!

Ik moet hier 75 betalen voor de monteur van Zyxel naar Fritz, geen probleem want de Zyxel is hier echt stervende en ik wil nooit meer zo iets in huis hebben!
Zou jij eens kunnen kijken welke SFP ze in de Genexis Mediaconverter hebben zitten (als je hem nog hebt liggen) ?
Ik heb een Unifi US-8 150w switch met 2 SFP poorten, wellicht dat ik die kan gebruiken om het signaal om te zetten naar koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een 7490 dus eigen router
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Oowkeej, gaat wel lekker bij Tweak zeker? :D
Ik had een mail gestuurd aangaande de telefonie die het niet deed. Krijg ik dit eerst als reactie:
Beste Jeroen,

Om het probleem te onderzoeken wil ik u verzoeken voor mij de volgende handelingen uit te voeren zodat wij op de router in kunnen loggen:

1. Ga in uw internetbrowser naar http://192.168.1.1 waarna u het inlogscherm van de Zyxel ziet ontstaan
2. Log in op de router: standaard zijn de gebruikersnaam ‘admin’ en het wachtwoord ‘1234’
3. Druk vervolgens op skip als gevraagd wordt om uw wachtwoord te wijzigen
4. Navigeer naar Maintenance > Remote MGMT
5. Zet vervolgens aan de WAN zijde het vinkje bij HTTP op Enable
6. Klik vervolgens rechtsonderin op 'Apply'

Als u dit gedaan heeft horen wij dit graag van u zodat wij de instellingen na kunnen kijken. Voor veiligheidsredenen sluit de Zyxel VMG8324 B10-A om 23:59 de poort automatisch....
Mjah....Ten eerste heb ik mijn standaard wachtwoord eerder al eens veranderd.
En ten tweede krijg ik vervolgens nog een bericht dat ze mijn modem kunnen
benaderen maar dat ze mijn wachtwoord nodig hebben om in te loggen. :? :?

Heel apart. Er staat namelijk ook een supervisor account op die ook werkt, heb ik nog ge-checked. :D Dus ik heb ze ook nog de vraag gestuurd of ze hun eigen inlog gegevens daarvan niet weten. Maar daar heb ik (nog) geen reactie op gehad. Wel op latere reacties. :)

Op zich wel netjes geholpen hoor, daar zal ik niks van zeggen. d:)b Vanaf mijn eerste mail rond 16:30 tot hun laatste om 19:52 vlak voor ze dicht gingen. Werd ook heel snel op de mailtjes gereageerd. Ze hebben de VoIP gegevens opnieuw ingeladen, ben benieuwd of dat genoeg is. Alles werkt nu wel weer.
Maar dat deed het vanaf gisteren na opnieuw opstarten ook. 8)

P.s. Die poort sloot om 23:59 blijkbaar niet automatisch, heb ik zelf rond 00:30 dan maar gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 20:21

Zorian

What the fox?

Stefan53xx schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:51:
Is er iemand die toevallig nog een Mediaconverter met bijbehorende SPF heeft liggen die hij niet meer gebruikt ? Ik ben op zoek :)
Glas naar RJ45? Die moet ik nog ergens hebben liggen ja. Deze.
De SPF helaas niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Zorian op 10-12-2017 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479654

Ik heb besloten ook maar eens tweak internet te proberen. Momenteel zit ik nog bij Solcon, combinatie van Genexis en Zyxel router. Gaat tweak die hardware vervangen voor hun eigen apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 657756

Hier geen internet 8915, meer mensen last van? Tv nog niet geprobeerd.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 657756 op 11-12-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
meer mensen met haperingen op het internet?

lijk ongeveer iedere 10 min internet even 1 of 2 min te verliezen

7958 (de wolden)

edit: blijkbaar zijn er meer dus

[ Voor 11% gewijzigd door hjvg op 11-12-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basd123
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-06 15:13
Anoniem: 657756 schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:44:
Hier geen internet 8915, meer mensen last van? Tv nog niet geprobeerd.
Hier ook (8915) geen internet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 657756

basd123 schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:59:
[...]

Hier ook (8915) geen internet. :(
Oké dan ligt het niet aan mij. Hotspot nu maar aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0ns
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-06 20:42
Blijf mooi op het werk, ook 8915!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier (1325) nog niets gemerkt. Zou ook niet fijn zijn want ivm het weer werk ik thuis :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Storing in een deel van Leeuwarden, er is een wijkcentrale onbereikbaar en alle getroffen providers en klanten hebben hier last van. Er wordt gewerkt aan een oplossing.

bron twitter https://twitter.com/TweakNL/status/940197411103834112

nu weet ik niet welke postcode leeuwarden heeft maar dit is in ieder geval gemeld op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
hjvg schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:13:
Storing in een deel van Leeuwarden, er is een wijkcentrale onbereikbaar en alle getroffen providers en klanten hebben hier last van....
Blijkbaar niet in mijn deel van Leeuwarden gelukkig, want ik heb nergens last van hier (8916). :)
Oowjaa, Camminghaburen en Westeinde zie ik op Twitter. Die laatste wijk ligt wel naast mij.

[ Voor 75% gewijzigd door jeroenmuzikant op 11-12-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uiteraard want tweak werkt nl anders dan solcon
Anoniem: 479654 schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:49:
Ik heb besloten ook maar eens tweak internet te proberen. Momenteel zit ik nog bij Solcon, combinatie van Genexis en Zyxel router. Gaat tweak die hardware vervangen voor hun eigen apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:33
Zojuist 10-15 minuten dip gehad, alles leek connected, na herstart router kreeg ik keurig een IP adres maar verder niks, nada, noppes.

En net toen ik het opgaf, kwam het Internet spontaan weer terug. Postcode 1328. Alleen bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vlakbij maar hier nog geen probleem gehad vrouw ook nog niet horen klagen over de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrd83
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-06 12:27
stefxx schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:44:
Zojuist 10-15 minuten dip gehad, alles leek connected, na herstart router kreeg ik keurig een IP adres maar verder niks, nada, noppes.

En net toen ik het opgaf, kwam het Internet spontaan weer terug. Postcode 1328. Alleen bij mij?
Ook 1328 en nergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:33
Zal wel een stofje in mijn fiber geweest zijn dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

We kunnen vanaf halverwege 2018 zelf onze TV ontvanger kiezen! *O*

relevante quote:
Modems, routers en tv-ontvangers zijn volgens Europese regelgeving onderdeel van het privénetwerk van een consument of bedrijf. Daar hoort bij dat je zelf mag kiezen welke apparatuur daarop het best past bij jouw wensen, bijvoorbeeld op het gebied van privacy. Net zoals dat je zelf kunt kiezen welke mobiele telefoon of welk merk televisie je koopt.
Kan eindelijk die goedkopie STB bij het vuil *O*, Met een beetje geluk moeten ze straks de protocollen vrijgeven zodat we zelf mooi een deftige Apple TV app of Kodi plugin kunnen schrijven!

[ Voor 42% gewijzigd door Aaargh! op 13-12-2017 12:31 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.