Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Gewoon benieuwd wat is er mis met een Samsung tv ??
eymey schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:15:
[...]

Mja ik wil geen AppleTV. En ook geen Samsung ;-)

Het is gewoon gemiste kans dat ze niet met AndroidTV support komen. Steeds meer smart tv's schakelen er naar over, plus meteen NVidia Shield, etc.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De grootste reden is dat bijna alle Samsung displays, of dat nou in computerschermen is, tv's of smartphones en ook ongeacht de verdere techniek (oled, of gewoon led als backlight), hun helderheid dimmen dmv. PWM op een veel te lage frequentie.

Waardoor (gedimde) samsung schermen in mijn ogen over komen alsof ik weer naar een 50 hz. CRT bak uit de jaren 80 kijk. En dan het meest goedkope crappy exemplaar daarvan.

Plus dat ik verder ook niet bijster te spreken ben over de smart tv omgeving van Samsung.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 385594

Ik vraag mij af waarom niet meer mensen een Humax TV (https://myhumax.info/humax-pure-vision-display/) kopen. Gewoon een heel goed 4K scherm zonder Smartgedoe. Neem daarbij een Apple TV & HDHomerun en je hebt een TV die jaren up-to-date blijft en waar de fabrikant niet plotsklaps kan besluiten om Smart features aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@eymey duidelijk

@Anoniem: 385594 leuke info ik ben in de markt voor een nieuwe televisie ziet er interessant uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Anoniem: 385594 Die TV staat inderdaad hoog op mijn shortlist zodra ik in de race ben voor een nieuwe TV! In mijn geval wordt het dan icm. een Chromecast (of een NVIDIA Shield TV ). Wil het ding dan alleen wel een keer ergens in het echt kunnen bekijken. Heel veel verkooppunten zijn er helaas nog niet.

[ Voor 25% gewijzigd door eymey op 13-11-2017 10:08 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-07 23:10
eymey schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:15:
[...]

Mja ik wil geen AppleTV. En ook geen Samsung ;-)

Het is gewoon gemiste kans dat ze niet met AndroidTV support komen. Steeds meer smart tv's schakelen er naar over, plus meteen NVidia Shield, etc.
Dan heb ik nieuws voor je:
Knippr heeft een beta lopen voor Android TV, en nog meer nieuws: Ze zoeken nog Beta testers!
https://service.knippr.nl...oid-TV-gebruikers-gezocht

Ik ben ook voornemens om Sparql er uit te doen als Knippr een beetje lekker loopt op mn shield beneden en mn mi box boven.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah Nice! Op het gevaar af hier wel erg off-topic te gaan: Misschien dan toch eens een Mi box kopen om mee te gaan experimenteren! (even zien waar die voordelig te krijgen is).

Heb op dit moment namelijk nog niks thuis wat AndroidTV draait.

Sparql is tegenwoordig zeer werkbaar, maar ik vind de prijs van 21,95 per maand, voor een zenderpakket waar ik maar heel weinig uit kijk, maar wat ik wel moet afnemen om ReplayTV te hebben, namelijk nog steeds belachelijk hoog.

Zeker nu de ongecodeerde streams ook al niet meer beschikbaar zijn en de kwaliteit van ReplayTV, ondanks flinke verbetering tijdens laatste update, nog steeds amper beter is dan wat ik bij KNIPPR heb gezien.

Resterende ergernissen met Sparql:
* Beeldkwaliteit Live TV toch echt minder dan met de 'eigen' streams
* Beeldkwaliteit begin gemist en replay tv al stuk beter dan eerst, maar nog steeds amper bezig dan OTT-diensten (knippr, kpn play, nlziet)
* Setje onversleutelde streams weg
* NOG STEEDS GEEN PAUZE (terwijl dit wel wordt geadverteerd op de site van Sparql)
* Ga toch eens weg met al die zenders en features (opnemen) als ik ze niet afneem!
* Laat me de suggesties uitschakelen. Ik vind ze vervelend.

Als KNIPPR echt met een gebruiksvriendelijke en goed werkende omgeving op AndroidTV komt, dan zijn wij om!

[ Voor 68% gewijzigd door eymey op 13-11-2017 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
In het mi topic zeggen ze Banggood voor rond de 58 euro.
[Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm als ik het zo even snel lees in dat topic heeft dat ding nogal wat haken en ogen. Niet echt snel updates, blijkbaar ook geen volwaardige AndroidTV play store, etc. En als de douane het pakket toch onderschept nogal snel risico op extra kosten. Dat is toch even net iets te gortig om zo maar te doen :P.

Ik wacht wel tot het officieel wordt en de ervaringen ermee goed zijn. Dan durf ik ook wel meteen voor een Nvidia Shield te gaan (waarmee ik Cast, TV en KODI op 1 box kan krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 385594 schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:00:
Ik vraag mij af waarom niet meer mensen een Humax TV (https://myhumax.info/humax-pure-vision-display/) kopen. Gewoon een heel goed 4K scherm zonder Smartgedoe. Neem daarbij een Apple TV & HDHomerun en je hebt een TV die jaren up-to-date blijft en waar de fabrikant niet plotsklaps kan besluiten om Smart features aan te passen.
Omdat deze HUMAX TV schijnbaar net zoveel moet kosten als een reguliere 4K Smart TV (rond de 500 euro)? En de TV kan wel up to date blijven maar dan verleg je het probleem van plotselinge aanpassingen naar de providerbox....en daar vinden net zo vaak onverwachte aanpassingen plaats.

Het voordeel van een 4K Smart TV met apps vind ik de "redundantie". Met andere woorden: als mijn provider besluit de Netflix app er uit te gooien om wat voor reden dan ook, dan heb ik die van de Smart TV nog.
Dus inderdaad: Ik heb een luxe Smart TV die ik eigenlijk gebruik als dure monitor, maar mochten de provider diensten een keer niet werken, dan kan ik uitwijken naar de apps van de TV. En vice versa, maar dat gebeurt minder vaak...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
Barre73 schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:08:
[...]

Omdat deze HUMAX TV schijnbaar net zoveel moet kosten als een reguliere 4K Smart TV (rond de 500 euro)? En de TV kan wel up to date blijven maar dan verleg je het probleem van plotselinge aanpassingen naar de providerbox....en daar vinden net zo vaak onverwachte aanpassingen plaats.

Het voordeel van een 4K Smart TV met apps vind ik de "redundantie". Met andere woorden: als mijn provider besluit de Netflix app er uit te gooien om wat voor reden dan ook, dan heb ik die van de Smart TV nog.
Dus inderdaad: Ik heb een luxe Smart TV die ik eigenlijk gebruik als dure monitor, maar mochten de provider diensten een keer niet werken, dan kan ik uitwijken naar de apps van de TV. En vice versa, maar dat gebeurt minder vaak...
Of je bouwt de Smart functies zelf in een mediaspelertje (RPi3 ofzow).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ze geven aan dat ze 2 producten hebben de 43inch 49 inch en de 55 inch 8)7 waar is die 55 inch gebleven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-07-2020
Mmm....Blijkbaar is firmware 14 voor de Zyxel naar mij gepushed.
Ik had 13 er nog op staan. Maar ik kwam vanmiddag thuis en toen zag ik dat de lampjes van de telefoon op de Zyxel uit waren. Maar die gingen net weer aan toen ik er naar zat te kijken. En toen ik even later inlogde op de router had ie nog maar net weer 1 minuut een IP-v4 verbinding.

Nou ik hoop dat het een verbetering is. 8) Op 13 deed ie het ook goed, maar ik bedoel meer dat ie nu op 14 hopelijk ook geen problemen gaat geven. Want dan moet ik de hele rommel weer terug gaan zetten....En hun buitensluiten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
eymey schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:08:
@Anoniem: 385594 Die TV staat inderdaad hoog op mijn shortlist zodra ik in de race ben voor een nieuwe TV! In mijn geval wordt het dan icm. een Chromecast (of een NVIDIA Shield TV ). Wil het ding dan alleen wel een keer ergens in het echt kunnen bekijken. Heel veel verkooppunten zijn er helaas nog niet.
Sony ;) (is zo'n beetje het enige merk wat ofwel PWM vrij is of met een veel hogere frequentie dan de rest). Die Humax is nog nergens echt getest en voor hetzelfde geld zit er een cheapass LG RGBW faux-UHD paneel in (sowieso zijn het IPS panelen). Heb je ook meteen Android TV >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ghehe. Guess welk merk ik, al sinds ik zelfstandig TV aankoop besluiten neem, koop ;) Ik kom altijd bij Sony uit.

Maar goed, wat mij betreft hoeft AndroidTV niet per se in m'n TV te zitten. Sterker nog, hoe geweldig ik de hardware van Sony ook vind, hun trackrecord qua updates is bedroevend (vooral qua de STR-DN1050 receiver die ik ook van ze heb). Dus conceptueel vind ik Humax iig wel een winnaar. Maar idd, reviews please :o

Voorlopig nog maar Sparql aanhouden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:09
Ik vind 500 euro voor een 4k IPS display zonder HDR ook nog wel flink aan de prijs, voor iets meer heb je een smart-tv met een veel beter scherm die je ook gewoon als een domme display kunt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-06 15:27

rik

Toch hier eens vragen. Mijn Amino box, die nieuwe, geeft regelmatig enkel zwart beeld, zonder geluid. De EPG-informatie komt gewoon goed door, en alle geintegreerde testen zijn succesvol.

Frappant is dat bij een ping naar de box een packetloss van 66% optreedt. Steek ik dezelfde kabel in een Apple TV die ernaast staat, dan is er 0% packetloss.

Reset ik de Fritzbox dan heb ik weer een minuut of 20 televisie, en dan knalt 'ie er weer uit.

Situatieschets:

-----(glas)----->[Fritzbox]---(cat6a)--->[walloutlet]---(cat6)--->[DLink switch 1gbs]----(cat7)--->[Aminobox]

Heeft iemand deze ervaring ook, en weten op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:01

odan

The dark side is within all!

rik schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:33:
Situatieschets:

-----(glas)----->[Fritzbox]---(cat6a)--->[walloutlet]---(cat6)--->[DLink switch 1gbs]----(cat7)--->[Aminobox]

haal de switch er eens als test tussenuit. wat is dan het resultaat na 20 minuten?

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 17:23
Heeft de DLink switch wel goede ondersteuning voor IGMP en VLANs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

D-Link GO-SW-8G er tussenuit gehaald, maar de packetloss blijft. Ik kan de TV-functionaliteit vanavond pas testen maar ik hou jullie op de hoogte :)

De D-Link pagina zegt er niks over (is natuurlijk ook een signaal) maar volgens Staples zit er geen VLAN support op..

-edit-
Na herstarten van de Fritz! doet televisie het weer, voor 10 minuten en dan bevriest het beeld. Gek genoeg werken de opnames wel gewoon, evenals tv via ipad :(

[ Voor 67% gewijzigd door rik op 14-11-2017 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-06 13:13
Herkent iemand het volgende probleem: Ik heb een ZyXEL VMG8324-B10A en moet geregeld mijn modem resetten omdat ik niet meer gebeld kan worden en niet uit kan bellen. Alleen voip hangt, Internet en TV doen het op zo’n moment nog gewoon. Als ik probeer uit te bellen dan logt hij dit wel, maar hij registreerd 0 minuten, wat dan wel weer klopt gezien de situatie..
Als er personen zijn die hetzelfde probleem hebben of gehad hebben hoor ik het graag.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Serieus hulp van Tweak lijkt er niet in te zitten. Ik heb vandaag weer eens contact gehad met de helpdesk en moet helaas constateren dat de service een diepte punt heeft bereikt.

Ik had eerder reeds ondervonden dat een reactie op een issue via email erg lang op zich laat wachten (als in ruim meer dan een week), maar nu wordt je ook nog eens als een klein kind behandeld als je eindelijk na meer dan een half uur in de wacht via je mobiel contact hebt.
Ik ben sinds het begin lid van de club, ik ben door de hele Sparql introductie hel gegaan en heb ze krediet gegeven door te blijven. Ik heb zelfs andere mensen bewogen ook naar Tweak te gaan, en ik ben uiteindelijk over hun basis services ook erg tevreden. Je vind overal wel wat, dus ik neem al jaren genoegen met die instabiele Zyxel, ik denk dat ik elke individuele firmware versie die er geweest is wel gezien heb, maar nu vertoont hij kuren die niet acceptabel zijn voor mij (onbereikbaar terwijl je het niet weet). Dan denk je ik ben een trouwe klant, ik heb in het verleden al eens aangetoond dat ik weet waar ik over praat (ook een gevalletje waar ik met een Wireshark trace aan moest tonen dat toch echt hun IMAP server een issue had en dat het niet bij mij zat) Maar nee, en ik had het kunnen bedenken, wederom moet je het dansje doen om aan te tonen dat het niet je eigen netwerk is. Dan krijg je weer iemand met opmerkingen en eisen als , "je NAS of andere apparatuur in je netwerk kan een storingen veroorzaken, je moet terug naar fabrieksinstellingen en je moet je netwerk afkoppelen en kijken of het dan goed blijf gaan". En dat met het idee dat je dat zo laat de komende weken, alsof dat een optie is. En wat leer je ervan. En als je aangeeft dat het geen optie is omdat je je netwerk moet gebruiken krijg je als opmerking dat je het dan zelf maar uit moet zoeken en onwillig bent. Maar een antwoord op een vraag wat er dan gebeurd als het wel of juist niet optreed mocht je met hun absurde voorstel akkoord gaan krijg je niet, het is natuurlijk ook kul. De Zyxel hoort niet te gaan hangen, en al helemaal het VOIP gedeelte niet. Misschien doet ie het langer als je er niets aanhangt, wie weet, maar ja wat heb je er dan aan ?

Even voor de duidelijkheid, het is niet dat ik bij de eerste keer begin te klagen, ik heb het al een aantal keren genegeerd en de modem gereset, ik heb 8 dagen geleden ook contact gehad voor hetzelfde en ben er toen maar weer eens in mee gegaan de firmware te upgraden, de reset dien ten gevolge zorgde uiteraard weer dat het probleem tijdelijk verdwenen was. Ik zou vervolgens dan later nog een reactie krijgen op mijn email na onderzoek, deze heb ik nooit gehad.

Ik ben werkzaam in telecom industrie, ik weet echt wel waar ik het over heb. Die Zyxel is brak of niet up to the job, in ieder geval mijn exemplaar.
En ook al twijfel je als Tweak aan mijn kunde en aan mijn netwerk, dan los je het toch nog steeds netjes op bij een trouwe klant. Desnoods als het om geld gaat leen je me een maand een andere modem uit om te zien of het probleem verdwijnt. Is het verdwenen laat je de modem zitten, heeft het niet geholpen haal je de nieuwe modem terug of ik betaal hem als het op een ander front een verbetering is. Maar nee, ze maken het volledig jouw probleem en doen een onmogelijk voorstel waar je niets mee kunt. Met gevolg dat je boos wordt, ik zal het wel verkeerd zien, maar ik vind het rond uit stom dat je zo met klanten omgaat.

Anderen hadden de bewuste modem wellicht allang 30 seconden in de magnetron gezet … ik wil me tot dat soort zaken niet verlagen. En kan alleen maar zeggen: @Tweak, het valt me ontzettend tegen. En ik betreur het zeer dat jullie me feitelijk verjagen. Los het toch gewoon op door die k#@ modem te vervangen zonder gezeur, waar praten we eigenlijk over met een modem die al jaren in gebruik is.

Sorry dat ik jullie er mee lastig val, maar ik moest het even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrd83
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-07 11:16
rik schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:33:
Toch hier eens vragen. Mijn Amino box, die nieuwe, geeft regelmatig enkel zwart beeld, zonder geluid. De EPG-informatie komt gewoon goed door, en alle geintegreerde testen zijn succesvol.

Frappant is dat bij een ping naar de box een packetloss van 66% optreedt. Steek ik dezelfde kabel in een Apple TV die ernaast staat, dan is er 0% packetloss.

Reset ik de Fritzbox dan heb ik weer een minuut of 20 televisie, en dan knalt 'ie er weer uit.

Situatieschets:

Ik heb ditzelfde. Ik heb sinds vandaag de Fritsbox (ben veranderd vanwege de Wifi). Hiervoor met de Zyxel geen last van gehad. Ook ik heb zwart beeld, wel menu en testen zijn ook goed. Na herstart van de modem doet die het weer even. |:( 8)7 :X

Ik ga hier morgen serieus naar kijken en anders Tweak bellen.

[ Voor 48% gewijzigd door Sjrd83 op 14-11-2017 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rodebaron schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:57:
Herkent iemand het volgende probleem: Ik heb een ZyXEL VMG8324-B10A
yup dit herken ik heel goed, dit is nl al een probleem van dag 1 sinds ik bij Tweak zit en als ik zo lees net zo lang als jou.
Vandaar ik de Zyxel weer netjes in de doos heb gedaan en sindsdien niet een keer problemen met mijn telefoon gehad. (of niet door gehad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
Ik ben inmiddels om. Heb mijn Sparql ingeruild voor Knippr op Android TV.
We kijken bijna geen live TV meer, alleen journaal en af en toe iets anders.
Nu over op het 365euro pakket en 9.95 voor Knippr, scheelt toch weer geld.

Ik heb even een video gemaakt om te showen hoe dit op android tv loopt (dit is op Nvidia Shield)
YouTube: Knippr Android TV beta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06 14:12
Philos31 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:03:

Ik heb even een video gemaakt om te showen hoe dit op android tv loopt (dit is op Nvidia Shield)
Nog even een tip, volgens mij al vaker gegeven hier.

Als je een ziggo aansluiting in je woning hebt kan het lonen om te controleren of daar nog een tv-signaal op staat.

Je kan dan namelijk de basis zenders digitaal kijken, op de ziggo site staan de instellingen hiervoor. Een collega heeft nog nooit ziggo gehad en woont al jaren op een adres waar het signaal gewoon aan blijkt te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rik schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:00:
D-Link GO-SW-8G er tussenuit gehaald, maar de packetloss blijft. Ik kan de TV-functionaliteit vanavond pas testen maar ik hou jullie op de hoogte :)

De D-Link pagina zegt er niks over (is natuurlijk ook een signaal) maar volgens Staples zit er geen VLAN support op..

-edit-
Na herstarten van de Fritz! doet televisie het weer, voor 10 minuten en dan bevriest het beeld. Gek genoeg werken de opnames wel gewoon, evenals tv via ipad :(
Dat alleen live televisie eruit ligt kan ik me wel voorstellen. Dat is namelijk het onderdeel van de tv-dienst dat aan de WAN kant van de router over een apart VLAN komt en dat met multicast werkt.

Als op jouw lokale LAN iets mis gaat met IGMP multicast, dan is het dus ook live TV dat eruit klapt. De rest werkt gewoon met 'on de mand' en unicast streams zoals de rest van internet, dus dat blijft wel werken.

Dat D-link of Staples er niets over zegt, zegt trouwens niet. Er zijn ook gevallen bekend van 'domme' switches die toch onder water iets van IGMP snooping doen (en dan op een verkeerde manier) waardoor je precies van die problemen krijgt zoals jij ervaart.
Philos31 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:03:

Dat ziet er echt fantastisch uit!!!!! Wat een zapsnelheid zeg :o

Ik zie wel dat je nu dus nog met een cursor/selector naar een bepaalde knop moet navigeren om bv. te spoelen, zappen, etc. Weet niet hoe dat met de Shield zit qua verdere knoppen die er zijn, maar stel dat ik de Shield zou aanschaffen en ook met m'n Harmony zou configureren, dan zou het geweldig zijn als ik bv ook gewoon met reguliere channel up en channel down knoppen zou kunnen werken voor het zappen.

@Tweak kijken jullie mee? Zó hoort een TV ervaring anno 2017 nou te zijn! En dan gaat het hier zelfs nog om een dienst die geheel OTT werkt dus met allerlei factoren die de kwaliteit kunnen beïnvloeden.

Als dit echt in productie gaat, dan is de kans wel heel groot dat ook wij uiteindelijk 'om' gaan naar KNIPPR. :)

[ Voor 40% gewijzigd door eymey op 15-11-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 19:38

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik vraag mij af waarom niet meer mensen een Humax TV (https://myhumax.info/humax-pure-vision-display/) kopen. Gewoon een heel goed 4K scherm zonder Smartgedoe.
Als ik die pagina zo bekijk zie ik direct een aantal 2 dealbreakers: Het zijn LCD's en ze zijn erg klein (max. 49").

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aaargh! schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:38:
[...]

Als ik die pagina zo bekijk zie ik direct een aantal 2 dealbreakers: Het zijn LCD's en ze zijn erg klein (max. 49").
Wij hebben blijkbaar een andere idee over groot en klein :-)

Ik heb nu een 43 inch staan sindskort (kom van een 32 inch) en ik vind em erg groot.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Barre73 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:39:
[...]

Wij hebben blijkbaar een andere idee over groot en klein :-)

Ik heb nu een 43 inch staan sindskort (kom van een 32 inch) en ik vind em erg groot.....
Ik heb hier een 65" hangen en de enige reden daarvoor is dat een groter scherm gewoon te duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-07 09:52
Herkent iemand het volgende probleem: Ik heb een ZyXEL VMG8324-B10A en moet geregeld mijn modem resetten omdat ik niet meer gebeld kan worden en niet uit kan bellen. Alleen voip hangt, Internet en TV doen het op zo’n moment nog gewoon. Als ik probeer uit te bellen dan logt hij dit wel, maar hij registreerd 0 minuten, wat dan wel weer klopt gezien de situatie..
Als er personen zijn die hetzelfde probleem hebben of gehad hebben hoor ik het graag.
Herken ik ook inderdaad... Wij bellen en worden niet veel gebeld dus meestal valt het pas op als iemand mobiel belt om te vragen waarom we niet gebeld kunnen worden.
Hier ook dat na verloop van tijd bepaald vaste lan adressen niet meer vanaf wifi benaderd kunnen worden. Na verbinding met mijn andere AP of herstart van de zyxel werkt het wel weer...

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
eymey schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:37:
[...]

Ik zie wel dat je nu dus nog met een cursor/selector naar een bepaalde knop moet navigeren om bv. te spoelen, zappen, etc. Weet niet hoe dat met de Shield zit qua verdere knoppen die er zijn, maar stel dat ik de Shield zou aanschaffen en ook met m'n Harmony zou configureren, dan zou het geweldig zijn als ik bv ook gewoon met reguliere channel up en channel down knoppen zou kunnen werken voor het zappen.
Ik heb dat aangegeven als Beta tester. De Shield kent geen channel up en down, maar de Dpad up en down zou uitstekend kunnen fungeren als channel up en down bij live tv.

Ik had ook geen problemen met Sparql als ik eerlijk moet zijn, maar ik vind het te duur voor die paar zenders die ik kijk. Tweak internet gaat er bij mij nooit meer uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Herkent iemand het volgende probleem: Ik heb een ZyXEL VMG8324-B10A en moet geregeld mijn modem resetten omdat ik niet meer gebeld kan worden en niet uit kan bellen.
Absoluut. En ook klant van eerste minuut (zelfs nog met DSL in vorige woning). En op ongeveer hetzelfde moment als jij de afgelopen weken. Resetten van de Modem lijkt te helpen. Alhoewel die ook niet altijd vlekkeloos verloopt...

Ik vermoed dat de zyxel toch echt aan zijn einde begint te geraken. Jammer, want eindelijk loopt de TV goed...

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masevako
  • Laatst online: 05-07-2020
Wdeb schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:23:
[...]

Absoluut. En ook klant van eerste minuut (zelfs nog met DSL in vorige woning). En op ongeveer hetzelfde moment als jij de afgelopen weken. Resetten van de Modem lijkt te helpen. Alhoewel die ook niet altijd vlekkeloos verloopt...

Ik vermoed dat de zyxel toch echt aan zijn einde begint te geraken. Jammer, want eindelijk loopt de TV goed...

Wdeb
De Zyxel is hier ook stervende, bij een poging tot upgrade naar versie 14 wil die niet meer opstarten! Na een factory reset kost het meer dan 60 minuten om weer werkend te worden. Ook als ik de stroom eraf haal dan is ruim een uur voordat die weer werkt! Ik heb de helpdesk een email gestuurd naar de mogelijkheid om te upgraden naar een Fritzbox, maar die 75 euro die je blijkbaar voor de monteur betaald die zint me niet.

Ik heb niet geïnformeerd naar een nieuwe Zyxel want die ellende heb ik liever niet meer in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Masevako schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:41:
De Zyxel is hier ook stervende, bij een poging tot upgrade naar versie 14 wil die niet meer opstarten! Na een factory reset kost het meer dan 60 minuten om weer werkend te worden. Ook als ik de stroom eraf haal dan is ruim een uur voordat die weer werkt! ....
Heb je de Genexis (of andere mediaconverter) ook al eens even van de stroom gehad?
Dat hielp bij mij dan nadat de Zyxel na een powercycle geen verbinding kon krijgen.
En 14 is hier net gepushed door Tweak, ik draaide nog op 13.
Maar die 14 werkt verder ook prima...tot nu toe. :)

[ Voor 40% gewijzigd door jeroenmuzikant op 15-11-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masevako
  • Laatst online: 05-07-2020
jeroenmuzikant schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:32:
[...]
Heb je de Genexis (of andere mediaconverter) ook al eens even van de stroom gehad?
Dat hielp bij mij dan nadat de Zyxel na een powercycle geen verbinding kon krijgen.
En 14 is hier net gepushed door Tweak, ik draaide nog op 13.
Maar die 14 werkt verder ook prima...tot nu toe. :)
De Genexis haal ik standaard van de stroom als ik de Zyxel reset.
Ik draaide ook op 14 maar na een stroomstoring een tijd geleden is die na een factory reset teruggegaan naar 13. Als ik nu probeer te upgraden naar 14 komt die niet meer terug. Dan is een Factory reset het enige wat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij staat er helaas geen signaal meer op, maar vrouw is redelijk tevreden over Sparql ze weet nu hoe alles werkt dus ik laat het voorlopig zo moet dan toch weer div hardware aanschaffen (boven en beneden), en ik heb boven geen ruimte om een extra apparaat te plaatsen omdat mijn tv linksboven aan de muur hangt. Sparqlbox hangt overigens achter de tv en AB werkt perfect dus zie alleen een tv hangen voor de rest niets :)
MaxHardcore schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:07:
[...]

Nog even een tip, volgens mij al vaker gegeven hier.

Als je een ziggo aansluiting in je woning hebt kan het lonen om te controleren of daar nog een tv-signaal op staat.

Je kan dan namelijk de basis zenders digitaal kijken, op de ziggo site staan de instellingen hiervoor. Een collega heeft nog nooit ziggo gehad en woont al jaren op een adres waar het signaal gewoon aan blijkt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:00

henri8096

BIM is not a software!

Ja hier ook hetzelfde probleem, worden met enige regelmaat gebeld dat we niet bereikbaar zijn (nummer buiten gebruik melding).
Na een reset is het inderdaad over.
Moet zeggen het begint te irriteren en ben begonnen met om me heen kijken naar iets beters.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testsite
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 09:58
Hier ook hetzelfde probleem, het resetten van de Zyxel en het modem helpt tijdelijk, al verloopt dat resetten niet vlekkeloos en duurt langgggg.
Check de lijn nu ongeveer elke dag, maar vandaag ligt hij er weer uit. Begin het wel behoorlijk zat te worden.

[ Voor 7% gewijzigd door testsite op 22-11-2017 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Probleem met de Amino is inmiddels opgelost. Vanuit de Fritzbox had ik een ander draadje naar boven lopen, waar een Netgear TP-Link wifirouter als accesspoint aan was gekoppeld. Geen DHCP verder, dat doet de Fritz, maar op een of andere manier frustreerde het de livestreams.

Nu werkt alles dus, hoewel pings nog steeds (exact) 66% packetloss geven. Beats me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrd83
rik schreef op woensdag 15 november 2017 @ 22:28:
Probleem met de Amino is inmiddels opgelost. Vanuit de Fritzbox had ik een ander draadje naar boven lopen, waar een Netgear wifirouter als accesspoint aan was gekoppeld. Geen DHCP verder, dat doet de Fritz, maar op een of andere manier frustreerde het de livestreams.

Nu werkt alles dus, hoewel pings nog steeds (exact) 66% packetloss geven. Beats me..
Hahaha, ik heb vandaag precies hetzelfde gedaan. Ik had dus ook een wifirouter als accesspoint aan staan. Ik heb deze en nog een powerline adapter uit mijn netwerk gehaald en tv kijken gaat goed. Met de zyxel geen last mee gehad. Morgen even kijken wat nu echt de boosdoener was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimperklaas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 18:47
Is de fritz aan te raden voor 75 euro?
Ja

:)
rik schreef op woensdag 15 november 2017 @ 22:28:
Probleem met de Amino is inmiddels opgelost. Vanuit de Fritzbox had ik een ander draadje naar boven lopen, waar een Netgear wifirouter als accesspoint aan was gekoppeld. Geen DHCP verder, dat doet de Fritz, maar op een of andere manier frustreerde het de livestreams.

Hmm, ik had afgelopen weekend overigens wel iets soortgelijks.

Hier ook de Fritz!box 5490 in de meterkast met vanuit LAN 4 een eigen UTP naar de Amino. Aan een andere LAN poort van de Fritz!box heb ik een Ubiquiti Unifi 8p switch hangen die als 'core' voor de rest van m'n thuisnetwerk dient (aantal andere switches en NAS hangen eraan).

Had van het weekend wat in de instellingen van het Unifi spul lopen veranderen, waaronder IGMP Snooping voor alle Unifi switches aan (voor het geval het ooit een keer uit komt de Amino op de Unifi switch in de woonkamer aan te sluiten).

Maar goed, daarna werkte dus Live TV ook ineens niet meer :o. Wat mij zeer bevreemde, want voor zo ver ik weet hoort IGMP snooping alleen te gelden voor verkeer dat ook specifiek langs de switches komt waarop het aan staat. In mijn geval hoort alleen LAN 4 op de Fritz!box het IGMP verkeer vanuit Tweak richting mijn Amino door te geven. Maar raar of niet, toen ik op het Unifi netwerk IGMP snooping weer uitzette gingen ook de live TV streams weer lopen.

[ Voor 98% gewijzigd door eymey op 16-11-2017 09:04 ]

• TagForce
Iemand anders ook geen internet meer?
Hier Almere 1324..
TV doet het wel.
Geen probleem 1316

• TagForce
Is weer opgelost. Rotte switch ergens denk ik.

• Wdeb
Geen internet meer, inclusief TV en telefoon. Schijnbaar al hele middag.

En opnieuw opstarten helpt niet.

En alle lampjes groen....AAAAHHH

En dan bel je...is het ineens te druk.

EDIT: En dan is alles ineens weer goed. Animo weer opstarten. Gaan met die handel. Eindelijk Sinterklaasjournaal kijken.

[ Voor 76% gewijzigd door Wdeb op 16-11-2017 19:35 ]

• Wdeb
EN ja hoor. Om 20u alles er weer uit. En dat nu nog. Gelukkig wel even het Journaal kunnen kijken.

Dan kan papa nu filmpjes kijken....NNEEEEE Ook niet natuurlijk.

Wat een geklooi.

Hoi Mama, wie ben ik?

EDIT: En om 20:50 ook nog de mobiele provider Simpel die ermee kapt...Wat is dit joh??? De Russen? Is Mugabe hier?

20:57. Er is weer netwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door Wdeb op 16-11-2017 20:57 ]

• rik

rik

eymey schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:58:
Had van het weekend wat in de instellingen van het Unifi spul lopen veranderen, waaronder IGMP Snooping voor alle Unifi switches aan (voor het geval het ooit een keer uit komt de Amino op de Unifi switch in de woonkamer aan te sluiten).

Maar goed, daarna werkte dus Live TV ook ineens niet meer :o.
Hmm.. ik was juist van plan op de bovenverdieping ook een Amino aan te sluiten. En de TP-Link te vervangen voor een Ubiquiti voor het seamless roamen. Betekent dit nu dat je geen extra Amino kunt aansluiten?
Ik denk dat het voor zo'n conclusie nog wat te vroeg is :-)

Sowieso kan je gewoon Unifi AP's op je switches van een ander merk aansluiten. Heb je niet per se ook Switches van Ubiquiti voor nodig.

Bovendien heb ik zelf geen extra Amino dus ook niet echt een hele grote reden om uitgebreid verder te testen qua IGMP snooping op mn Unifi switches. Je zou evt in het Ubiquiti topic kunnen vragen of mensen hier ervaring mee hebben.

Overigens, ook Unifi AP's laten je niet écht seamless roamen ;-). Wel heel snel en meestal snel genoeg om VPN en SSH sessies e.d. gewoon te behouden, maar er is wel een handover.

TagForce schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:33:
Iemand anders ook geen internet meer?
Hier Almere 1324..
TV doet het wel.
1325 niets gemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb deze en 3 poorten vrij gemaakt voor TV maar ik ervaar geen problemen met deze
staat nog niet in de pricewatch maar heb hem wel reeds aangemeld
Tweakers is lekker snel dus staat hier
rik schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:35:
[...]

Hmm.. ik was juist van plan op de bovenverdieping ook een Amino aan te sluiten. En de TP-Link te vervangen voor een Ubiquiti voor het seamless roamen. Betekent dit nu dat je geen extra Amino kunt aansluiten?

[ Voor 13% gewijzigd door Mr-D. op 17-11-2017 13:41 . Reden: Pricewatch link geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReSpawN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-06 12:19

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Storing in Deventer omstreeks 15:15. Slecht bereikbaar en na reboot Fritzbox geen internet.

Age of the Geek, baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier in almere nog geen downtime gehad (gelukkig)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Hier in Enschede net 2 keer een minuut de verbinding pleitte. Meer mensen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11

Felyrion

goodgoan!

Aaargh! schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 22:34:
Hier in Enschede net 2 keer een minuut de verbinding pleitte. Meer mensen last van ?
Yep, maar wel meer dan tweak lijkt 't. Onze monitoring zag er ook even erg rood uit. (Wierden en Rijssen hier overigens)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 08:46
Worden aan nieuwe klanten ook nog Amino decoders uitgegeven?
Is Tweak de enige grotere provider die Amino gebruikt?

Ik vraag dit omdat een buurman laatst van OBN naar KPN is (geforceerd) gegaan en nu overweegt om over te stappen ivm gebruiksgemak van de Amino.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compagnon
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-12-2023
Mr.CeeJay schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:48:
Voor zover ik weet, wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Is Tweak de enige grotere provider die Amino gebruikt?...
Jazeker, nieuwe Tweak klanten krijgen voor tv ook een Amino Aria 6 decoder.

Tele2 gebruikt ook Amino decoders, maar dan de A150 en A550.
Mogelijk alleen op hun eigen netwerk, ik had eerder tenminste
bij zo'n On-Net ADSL verbinding een Amino decoder. :)

[ Voor 17% gewijzigd door jeroenmuzikant op 18-11-2017 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbie_65
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-10-2024
Hele avond gekloot met de Glasvezelverbinding in Almere. Uit en aan. Als de verbinding er is, dan erg traag.
Tevens heb ik ineens een ander IP adres

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier in Almere buiten geen probleem gisteren en vanmorgen ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook Almere Buiten en geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Almere Stad ( 1325 ) ook geen problemen. Sterker nog, heb zaterdagavond alleen maar video/tv van streamingdiensten gekeken.

Ik vraag dit omdat een buurman laatst van OBN naar KPN is (geforceerd) gegaan en nu overweegt om over te stappen ivm gebruiksgemak van de Amino.
Ik ken de Amino van OBN (zelfde als bij XMS/Lijbrandt/Telfort ITNS ).

Die Amino en die van Tweak zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. Ander model, andere middleware en dus totaal andere bediening en GUI.

[ Voor 70% gewijzigd door eymey op 19-11-2017 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimperklaas
Iemand toevallig de instellingen van de fritz online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lijkt mij niet want dan staat er teveel privacy gevoelige info in
maar wat wil je weten misschien dat wij je kunnen helpen ??
Pimperklaas schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:34:
Iemand toevallig de instellingen van de fritz online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 15:22

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Hier op het moment weer problemen met de TV (Leeuwarden)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrd83
DAMAGE schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:18:
Hier op het moment weer problemen met de TV (Leeuwarden)
Almere (1328) ook problemen.

App doet het trouwens ook niet. edit: App werkt inmiddels weer.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjrd83 op 20-11-2017 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-07 12:37
Almere (1335) ook even geen TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:30
koekange (de wolden)

tv haperde heel erg denk zal kastje keer van de stroom halen nu alleen maar een wit scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaB
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05 22:25
Nogmaals Almere, geen TV (happerend). Fritzbox en Amino opnieuw opgestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Yep, ook bij mij in Leeuwarden deed de tv vervelend.
Blokjes in beeld, streams die constant stil bleven staan en dan weer verder gingen.
Echt niet naar te kijken. Dat was anderhalf uur geleden of zoiets.
Ik zal eens kijken of het onderhand al beter word...

Edit: Rond 13:00 lijkt de tv het weer normaal te doen.

Toch maar eens gaan kijken voor een andere tv aanbieder, want ik
begin dit wel zat te worden. Beeld is sowieso minder geworden,
terwijl dat mooie beeld eerder het grootste pluspunt was...

[ Voor 44% gewijzigd door jeroenmuzikant op 20-11-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben niet thuis maar app werkt bij mij goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:30
hier lijkt alles weer normaal te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimperklaas
Mr-D. schreef op maandag 20 november 2017 @ 07:36:
lijkt mij niet want dan staat er teveel privacy gevoelige info in
maar wat wil je weten misschien dat wij je kunnen helpen ??

[...]
Snap ik, is dit plug and play ? of moet je bepaalde nummers etc. gaan invullen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Gaat gewoon 'out of the box' werken.
Als het goed is laat de monteur een werkende verbinding achter. :)

Alleen een keer inloggen op de router om het wifi wachtwoord te veranderen.
Kan die monteur misschien ook nog wel bij helpen...

Hangt voor de rest er een beetje vanaf wat je er allemaal aan wilt hangen.

[ Voor 52% gewijzigd door jeroenmuzikant op 20-11-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb 2 extra carriers toegevoegd met dailingrules toegangsfilters toegepast guestwifi aangemaakt met ticketsysteem een groep iot aangemaakt die internet niet op hoeft van mij, vpn aangemaakt div portforwardingen, tja je kan het zo gek maken als je wilt daarvoor zitten we hier he :)
maar out of de box zou alles moeten werken maar of jij dat zo wilt is een heel ander verhaal
ik heb overigens een 7490 dat is niet degene die jij krijgt maar bediening is het zelfde.
Pimperklaas schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:36:
[...]

Snap ik, is dit plug and play ? of moet je bepaalde nummers etc. gaan invullen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravoz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 09:44
Sinds een paar weken ook bij tweak.
Tot nu toe geen klachten wat internet betreft..vraag mij alleen af hoe het zit met die 5g online opslag.
Volgens deze site:
https://www.tweak.nl/support/storage.html
Is het mogelijk hier een share te maken en deze te benaderen via smb of ftp.
Het leek mij dat je dit dan dus kon gebruiken als een soort van prive cloud/opslag voor bestanden...die je dan als drive kan mappen.
Na enkele mailtjes met tweak is dit volgens hun niet mogelijk?
Tis niet dat ik die 5gig nu zo perse nodig ben, maar lees ik die support site nu verkeerd?
Staat toch duidelijk een eigen stuk online storage voor de opslag van bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravoz schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:06:
Sinds een paar weken ook bij tweak.
Tot nu toe geen klachten wat internet betreft..vraag mij alleen af hoe het zit met die 5g online opslag.
Volgens deze site:
https://www.tweak.nl/support/storage.html
Is het mogelijk hier een share te maken en deze te benaderen via smb of ftp.
Het leek mij dat je dit dan dus kon gebruiken als een soort van prive cloud/opslag voor bestanden...die je dan als drive kan mappen.
Na enkele mailtjes met tweak is dit volgens hun niet mogelijk?
Tis niet dat ik die 5gig nu zo perse nodig ben, maar lees ik die support site nu verkeerd?
Staat toch duidelijk een eigen stuk online storage voor de opslag van bestanden.
Er staat zelfs letterlijk dat je deze opslag als drive moet/kunt mappen in Windows zodat je geen apart programma nodig hebt om deze te benaderen.
Als je deze opslag niet gebruikt om een website op te hosten dan kan je dus elk bestand erop zetten wat je wil. En inderdaad op die manier als cloudopslag gebruiken.

Ik zou niet weten waarom dat niet zou lukken?
Wat gaat er niet goed bij jou dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravoz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 09:44
Nadat ik alle stappen exact heb doorlopen zoals op die supportsite staat, krijg ik de volgende melding als ik verbinding wil maken , wat niet lukt, en dan een netwerkcontrole laat uitvoeren:

bron voor bestands- en printerdeling (storage.tweak.nl) is online, maar reageert niet op verbindingspogingen.

Dacht eerst dat dit misschien een tijdelijk iets was maar dit is nu al weken zo.
Vandaar in de mail geklommen met tweak en er word gezegd dat deze ruimte niet als online opslag gebruikt kan worden???
Ik snap het niet meer.... 8)7
Ook geprobeerd met subdomein ervoor etc etc..het wil niet.
Vroeg mij dan ook af of er mensen aanwezig zijn die dit wel werkend hebben?
Het staat toch letterlijk op die site :)

[ Voor 9% gewijzigd door ravoz op 21-11-2017 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
ravoz schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:26:
Nadat ik alle stappen exact heb doorlopen zoals op die supportsite staat, krijg ik de volgende melding als ik verbinding wil maken , wat niet lukt, en dan een netwerkcontrole laat uitvoeren:

bron voor bestands- en printerdeling (storage.tweak.nl) is online, maar reageert niet op verbindingspogingen.

Dacht eerst dat dit misschien een tijdelijk iets was maar dit is nu al weken zo.
Vandaar in de mail geklommen met tweak en er word gezegd dat deze ruimte niet als online opslag gebruikt kan worden???
Ik snap het niet meer.... 8)7
Ook geprobeerd met subdomein ervoor etc etc..het wil niet.
Vroeg mij dan ook af of er mensen aanwezig zijn die dit wel werkend hebben?
Het staat toch letterlijk op die site :)
Misschien Tweak nog 1 keer mailen met een link naar hun eigen support pagina en een screenshot van de Nieuwe Account pagina in MyTweak?

Als het er staat moet het werken... Dus OF ze lossen het op, of ze halen die pagina's/opties weg.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Even los van of het werkt, een windows / samba share via internet is echt een heel slecht idee om als opslag te gebruiken uit security oogpunt :X Ik mag dus hopen eigenlijk dat ze deze mogelijkheid uitzetten, zou het als klant in elk geval zeker niet gebruiken voor privé bestanden.

[ Voor 14% gewijzigd door ik222 op 21-11-2017 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zal er even op inhaken heb dit zelf een jaar gedaan met onbelangrijke bestanden maar het was meer down dan up dat systeem maar dat is de enige applicatie die tweak actief blokkeert naar buiten /binnen (2 jaar geleden)
want zo lang je in het tweak netwerk zit heb je (als je geluk hebt) toegang tot die bestanden daarbuiten niet

heb zelf ooit eens als test een sambaserver neer gezet met de standaard poorten en werkte ook alleen in het tweaknetwerk en daarbuiten ook niet dus je bent niet helemaal baas over eigen bits :) (verstandig of niet )

nb maar als die applicatie werkte was het wel net zo snel als je eigen netwerk dat dan weer wel

[ Voor 8% gewijzigd door Mr-D. op 21-11-2017 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimperklaas
Wat zijn de provider gegevena bij de fritzbox? Wat moet er ingevuld zijn? Ik kan het nergens vinden helaas !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat staat in een brief die je van Tweak gehad moet hebben gebruikersnaam is je telefoonnummer en wachtwoord is uniek en lijkt niet op je andere wachtwoord van Tweak dus toch maar even bellen als je die brief niet meer hebt.
Pimperklaas schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:33:
Wat zijn de provider gegevena bij de fritzbox? Wat moet er ingevuld zijn? Ik kan het nergens vinden helaas !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanavond lukte het hier (1325) niet om een ReplayTV stream te starten van een voorbij programma. Zowel DWDD als Vroege Vogels geprobeerd. Berld blijft zwart en 1 keer kon ik daarna ook geen live TV streams meer krijgen tot ik de Amino een reboot had gegeven. Gebruikte router: Fritz 5490 van Tweak.

Pffffff en daar betaal je dan meer dan 20 euro per maand voor :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
net ff dwdd opgestart werkt goed bij mij spoelen werkt ook
eymey schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:02:
Vanavond lukte het hier (1325) niet om een ReplayTV stream te starten van een voorbij programma. Zowel DWDD als Vroege Vogels geprobeerd. Berld blijft zwart en 1 keer kon ik daarna ook geen live TV streams meer krijgen tot ik de Amino een reboot had gegeven. Gebruikte router: Fritz 5490 van Tweak.

Pffffff en daar betaal je dan meer dan 20 euro per maand voor :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimperklaas
Mr-D. schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:04:
Dat staat in een brief die je van Tweak gehad moet hebben gebruikersnaam is je telefoonnummer en wachtwoord is uniek en lijkt niet op je andere wachtwoord van Tweak dus toch maar even bellen als je die brief niet meer hebt.

[...]
Krijg je die gegevens in het hele begin of later ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik meen mij te herinneren dat ik er achteraan moest bellen om die brief te krijgen maar lijkt mij dat hij er meteen bij hoort te zitten
Pimperklaas schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:12:
[...]

Krijg je die gegevens in het hele begin of later ?

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:09
Mr-D. schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:44:
Ik meen mij te herinneren dat ik er achteraan moest bellen om die brief te krijgen maar lijkt mij dat hij er meteen bij hoort te zitten

[...]
Nope, standaard krijg je geen sip gegevens. Alleen de standaard logins, sip moet je expliciet aanvragen.

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
Iemand problemen met de telefonische bereikbaarheid van Tweak? Ik probeer al meerdere dagen in contact te komen maar helaas... Het enige wat je hoort is een bandje wat aangeeft dat het te druk is. Je moet maar e-mailen :/

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• Pimperklaas
Zelfde en mail reageren ze eens per 24 / 48 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07 21:29
Mijn ouders zijn sinds vorige week vrijdag aangesloten.
Alles leek te werken, tot een buurman ineens aan de deur stond dat hij al 2 avonden probeerde te bellen maar dat er niemand opnam.

Bellen werkt wel, internet werkt ook. Maar gebeld worden dus niet.
Mijn ouders zo a-technisch als ze zijn gebeld en ze kregen een e-mail dat ze de Fritzbox open moesten zetten. Dat heb ik voor ze gedaan via teamviewer. Ze hadden wat aangepast maar daarna zag ik ineens dat mijn nas niet meer bereikbaar was.
Kom ik hier vanavond, blijkt de Fritzbox op zijn welkomstwizzard te staan.
Alles ingesteld. Dect telefoons gekoppeld, bellen werkt maar gebeld worden niet.

Nu heb ik zelf Tweak gebeld, hele verhaal uitgelegd. Wilde ze toch even weer kijken in de Fritzbox. Ze had iets aangepast waarna het weer zou moeten werken. Vervolgens bleek de Fritzbox weer helemaal gereset te zijn. Ondertussen viel de verbinding met Tweak ook nog een keer weg waarna ik gelukkig dezelfde medewerkster weer aan de lijn kreeg (ik belde mobiel).
Alles weer ingesteld, bellen werkt, internet werkt maar gebeld worden niet.

Ze snappen het niet en gaan het doorzetten naar de technische dienst (die dan eventueel weer in willen loggen), maar als een herstart een reset betekend dan wordt dat lastig en kan ik weer een half uur in de auto gaan zitten.
Mijn ouders hebben en Siemens Gigaset A415, ik kan alleen niet achterhalen of deze problemen heeft met de Fritzbox.

Iemand dit zelfde probleem heeft gehad?

Wel grappig is dat ze compleet vastlopen als je na het doorgeven van de postcode zegt: 'Is dat voor de bos bloemen?' :+

Heb ook een Fritzbox I.c.m. Siemens Gigaset en dat werkt voortreffelijk. Enige probleem was keuzemenu’s en daarvoor had Tweak een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Keuzemenu's waren hier eerst ook een probleem (en in mijn geval met handsets, o.a. van Siemens en een Fritz MT-F via DECT aan de Fritz gekoppeld). Even goede DTMF protocol kiezen in het VOIP profiel van Tweak en het werkte :)

Wat betreft Gigasets icm. Fritz (als iemand daar vragen over wil stellen) is het wel handig om te vermelden of je de handsets direct via DECT bij de Fritz aanmeldt of dat je het eigen basisstation van Gigaset analoog aan de Fritz hangt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07 21:29
@eymey, goede opmerking want hier ga ik een beetje over twijfelen. De monteur heeft alles werkend opgeleverd. Maar denk ik niet getest of er ook gebeld kan worden (alleen uitbellen getest).
De decttoestellen heb ik op de Fritzbox aangemeld. Ik laat het nu even zo want als ik mijn pa wat laat veranderen heb je de kans dat dadelijk de schuld bij ons ligt.

Is er in de Fritzbox nog iets in te stellen qua profiel? Ik kon eigenlijk allen maar koppelen, het vaste nummer kiezen. Wel wat dingetjes aanzetten m.b.t. eco enzo maar dat lostte verder niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1000343

Ik heb eindelijk glasvezel van Tweak waar ik heel tevreden over ben. Ik begrijp een ding niet, wat houdt de frequentie 2,4ghz en 5ghz in. Ze zijn beide actief op de modem. Wanneer ik een speedtest doe merk ik dat hij de ene keer 50/60 mbps is en de andere keer hoger dan 200mbps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 1000343 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:47:
Ik heb eindelijk glasvezel van Tweak waar ik heel tevreden over ben. Ik begrijp een ding niet, wat houdt de frequentie 2,4ghz en 5ghz in. Ze zijn beide actief op de modem. Wanneer ik een speedtest doe merk ik dat hij de ene keer 50/60 mbps is en de andere keer hoger dan 200mbps.
Je hebt een router met twee frequenties (dualband). 2.4Ghz is de klassieke frequentie waar Wifi al jaren op werkt. Alle ontvangende apparaten ondersteunen dit. Snelheid op deze frequentie is beperkt in combinatie met de wifistandaard (B/G/N) en er is een beperkt aantalfrequentiebanden. Dat zal die 50 tot 60 Mbit zijn die je aangeeft. Andere probleem is dat er zoveel wifnetwerken zijn in de omgeving van de meeste woningen dat ze op elkaar gaan storen. En in combinatie met dat beperkt aantal banden zorgt dat voor slechtere prestaties.
5Ghz is de nieuwste frequentie en wordt gebruikt in combinatie met de nieuwe wifistandaard AC en heeft veel meer frequentiebanden waardoor storing met anderen veel minder zal voorkomen. Dit kan in goede omstandigheden makkelijk tot 800 Mbit draadloos gaan. Meerdere voorbeelden van gezien. In ruil voor die hoge snelheid lever je wel in op afstand. In een modern huis met beton haal je de zolder waarschijnlijk niet meer vanaf beneden.Niet alle ontvangende apparaten ondersteunen 5Ghz al maar dat is een kwestie van tijd uiteraard.

Dat laatste is ook de reden dat je een dualband router nodig hebt tenzij je echt alleen maar apparaten hebt die 5Ghz kunnen ontvangen (laptop, telefoon etc..), maar dat geldt voor de meeste mensen niet.

Dus je hebt feitelijk 2 draadloze netwerken. Eentje op 2.4 Ghz en eentje op 5Ghz. De eerste is langzamer en de tweede is snel (maar niet alle apparaten kunnen het ontvangen).

In mijn router kan ik beiden een andere naam geven zodat ik handmatig kan overschakelen op 5Ghz als ik dat wil. Of juist alleen maar verbinden op 5Ghz in plaats van 2.4 Ghz.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 24-11-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als aanvulling op barre73 zijn uitgebreide reactie: Deze fritz ondersteunt ook 'band steering' . Je kan dan beide netwerken dezelfde naam geven en de fritz probeert, afhankelijk van wat je wifi apparaat kan en z'n verbindingskwaliteit, het apparaat hinten om de snellere 5ghz te gebruiken.

Dat werkt heel aardig
Binnetie schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:21:
@eymey, goede opmerking want hier ga ik een beetje over twijfelen. De monteur heeft alles werkend opgeleverd. Maar denk ik niet getest of er ook gebeld kan worden (alleen uitbellen getest).
De decttoestellen heb ik op de Fritzbox aangemeld. Ik laat het nu even zo want als ik mijn pa wat laat veranderen heb je de kans dat dadelijk de schuld bij ons ligt.

Is er in de Fritzbox nog iets in te stellen qua profiel? Ik kon eigenlijk allen maar koppelen, het vaste nummer kiezen. Wel wat dingetjes aanzetten m.b.t. eco enzo maar dat lostte verder niks op.
Het probleem van jouw ouders lijkt me gewoon een ordinair routeringsprobleem van de telefoontjes richting hen, misschien zelfs nog tussen de providers dat ze nog steeds naar hun oude provider gaan. Portering wellicht niet goed gegaan?

Wel moet bij de instellingen van de dect devices ingesteld staan dat ze moeten reageren op het Tweak nummer. Maar dat staat meestal default wel goed bij 1 provider

[ Voor 63% gewijzigd door eymey op 24-11-2017 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goeie uitleg over bandsteering hier:
https://nl.avm.de/service...teering-en-hoe-werkt-het/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draiden
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-07 13:17
Hoi Allen,

Over enkele dagen krijgen wij glasvezel via Tweak en ik vraag mij af of huidige eigenaren beschikken over meerdere IPv4 adressen en/of een subnet IPv6 adressen?

Ik weet dat, in het kader van het 10 Gbit experiment, Tweak tot 3 IP adressen in kan richten maar ik vraag me af of dit ook van toepassing is voor de 1Gbit verbinding?

De reden waarom ik dit vraag is uiteraard het kunnen hosten van eigen apparatuur.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:30
Draiden schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:32:
Hoi Allen,

Over enkele dagen krijgen wij glasvezel via Tweak en ik vraag mij af of huidige eigenaren beschikken over meerdere IPv4 adressen en/of een subnet IPv6 adressen?

Ik weet dat, in het kader van het 10 Gbit experiment, Tweak tot 3 IP adressen in kan richten maar ik vraag me af of dit ook van toepassing is voor de 1Gbit verbinding?

De reden waarom ik dit vraag is uiteraard het kunnen hosten van eigen apparatuur.

Alvast bedankt!
Ik weet niet wat tweak's huidige policy is met betrekking tot meerdere ip adressen. Voor zover ik weet heb je 1 IP adres op de 1GBit verbinding. Nu weet ik wel uit het verleden dat tweak niet heel moeilijk deed als je (tijdelijk) meer dan 1 ip adres in gebruik had.

Op het ene ip adres dat je iig krijgt heb je wel alle vrijheid (qua eigen apparatuur) die je wilt. En je kunt je IP zelfs statisch laten maken (inclusief reverse dns) :*)

Ow ja, let er wel op dat je eigen apparatuur met VLANs overweg kan. Mocht je ook tv afnemen van tweak, dan is het zelfs nog een stukje ingewikkelder. Maar daarover staat genoeg in dit topic.

[ Voor 8% gewijzigd door trinite_t op 29-11-2017 10:46 ]

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Pagina: 1 ... 5 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.