Wat een gezeur. Na de update doet nostalgienet het niet meer (23). Ja daar kijk ik af en toe naar (leuke oude series).
Hulde!
na een deftige herstart van de STB geen enkele artefact meer kunnen ontdekken (/me klopt toch ff af voor de ckerheid). In eerste instantie geen guide, menu e.d. maar na een tweede herstart zijn deze ook weer beschikbaar.
Family is weer blij ( ik dus ook )
Keep up the good work !
na een deftige herstart van de STB geen enkele artefact meer kunnen ontdekken (/me klopt toch ff af voor de ckerheid). In eerste instantie geen guide, menu e.d. maar na een tweede herstart zijn deze ook weer beschikbaar.
Family is weer blij ( ik dus ook )
Keep up the good work !
[ Voor 6% gewijzigd door MED-iC- op 23-10-2017 19:06 ]
Ikke op 1080p50. 60 Hz werd afgeraden omdat dat niet vloeiend zou lopen,MetaFrame schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:48:
Heb m hier op 1080p60 staan, eens kijken of t bevalt. Hoe hebben jullie de instelling staan?
dus ik ben benieuwd of het bij jou zo wel goed loopt en blijft lopen.
Hier ziet het er op 1080p50 in ieder geval prima uit.
Was mij ook al opgevallen.DanielAlm schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:11:
...Na de update doet nostalgienet het niet meer (23)...
Er loopt totaal geen stream als je naar die zender zapt. Heet dat tegenwoordig trouwens
ook niet ONS of zoiets? Sparql mag zijn icoontjes wel eens updaten.
[ Voor 29% gewijzigd door jeroenmuzikant op 23-10-2017 20:57 ]
Verwacht maar niet te veel: in maart is de vraagbundeling aangekondigd, sinds ongeveer april staat op de website van E-fiber (de club die de glasvezel zou moeten gaan aanleggen: http://e-fiber.nl/?q=ridderkerk): Informatieavondenrespect! schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:19:
Binnenkort krijgen we(hopelijk) ook glasvezel in Ridderkerk, mijn vraag is leveren ze het eindpunt alleen in de meterkast of is het ook mogelijk dat ze het in de woonkamer leggen?
Mijn tweede vraag is kan ik mijn eigen router achter die van hun aansluiten?
Binnenkort organiseren we - samen met de gemeente - verschillende informatieavonden. Zodra de data, tijden en locaties bekend zijn, zullen we deze hier en via andere middelen communiceren.
Er zit in ieder geval erg weinig shot in.
Over de vraag over de locatie waar de galsvezel binnenkomt: kijk eens op de site van E-fiber. Als het goed is kun je zelf kiezen, vaak op dezelfde plaats waar de kabel binnenkomt maar waarschijnlijk kun je zelf aangeven waar je die aansluiting wilt. Dit is dus niet aan de gekozen provider, maar aan E-fiber en zijn aannemer voor de aanleg.
En over je vraag over een eigen router zie https://www.tweak.nl/glasvezel/apparatuur.html: je hoeft hun modem niet eens te gebruiken. Je kunt in ieder geval als je een Zyxel met media converter hebt direct je eigen modem aansluiten en de Zyxel in de doos laten...
Kijk ook eens op https://frack.nl/wiki/Tweak_Glasvezel voor een beschrijving voor het aansluiten van eigen apparatuur.
En ja, ik zit ook te wachten op de glasvezel uitrol in Ridderkerk. Ik hoop dat het niet te lastig wordt om een eigen SFP (of die uit de media converter) in mijn switch met SFP te stoppen zodat ik alleen eigen apparatuur kan gebruiken.
P.s. waar woon je in Ridderkerk: de nieuwe uitrol zal door E-fiber gebeuren, maar ik heb begrepen dat een paar nieuwbouwwijken al door Reggefiber verglaasd zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door llagendijk op 23-10-2017 19:25 ]
Dat is dus de reden dat ik het wil testenjeroenmuzikant schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:11:
[...]
Ikke op 1080p50. 60 Werd afgeraden omdat dat niet vloeiend zou lopen,
dus ik ben benieuwd of het bij jou zo wel goed loopt en blijft lopen.
Hier ziet het er op 1080p50 in ieder geval prima uit.
I am the great Cornholio!
@llagendijk
Bedankt voor de links.
Wat betreft voor de animo, ik ben bang dat een hoop mensen te huiverig zijn om zich direct aan te melden, ze denken dan dat ze er aan vast zitten aan het onbekende.
Ze hebben vast nooit van Trined en Tweak gehoord.
Ik woon zelf in bolnes, lingestraat.
Bedankt voor de links.
Wat betreft voor de animo, ik ben bang dat een hoop mensen te huiverig zijn om zich direct aan te melden, ze denken dan dat ze er aan vast zitten aan het onbekende.
Ze hebben vast nooit van Trined en Tweak gehoord.
Ik woon zelf in bolnes, lingestraat.

Net app geüpdatet is hij uitgelogd kan niet kijken jammer
Hier is de update van de Amino ook binnen gekomen! Mijn bevindingen:
* Aanvankelijk geen 1080p opties, terwijl de box al wel van de nieuwe software was voorzien. Na opnieuw een reboot (dit keer met de TV aan, tijdens de update was de TV waarschijnlijk uit) had ik de opties wel. Heb hem op 1080p50 gezet. Dat 1080p60 wordt afgeraden is logisch: Hier in NL/Europa is alles op 25 beelden per seconde. 1080p60 is dus gewoon onlogisch.
Ik twijfel of 1080p bij mij echt beter is. Volgens mij is de de-interlacer op mijn TV gewoon erg goed en biedt het hier dus niet zo veel meerwaarde.
* De kwaliteit van Replay-TV (tv terug kijken) is inderdaad flink verbeterd! Ook werkt heen en weer spoelen aardig goed, volgens mij beter dan eerst. Echter, de beeldkwaliteit had van mij nog wel beter gemogen. De kwaliteit is nauwelijks beter dan bij Over The Top diensten zoals NLZiet, Play van KPN of KNIPPR op Chromecast. Dat is toch echt mager voor een meer dan 2x zo dure TV-dienst op een premium glasvezelnetwerk waar Tweak in de gehele keten invloed heeft op de QoS
Replay-TV hapert hier overigens op dit moment wel flink, terwijl de internetverbinding verder nagenoeg idle is.....
* Helaas nog steeds geen pauze
* Ik vind dat de aanbevelingen die je nu krijgt zodra je het menu opent de interface veel te onrustig maken. Wat nou als ik helemaal geen "aanbevelingen" wil?
. Ik zou graag zien dat dit uitgezet kan worden.
* Het blijft irritant dat de UI zenders en diensten laat zien waar ik niet op geabonneerd ben, zoals de premiumzenders of opnemen.
Oftewel: De wijzigingen van vandaag zijn weer een stap in de goede richting, maar wel een vrij kleine. De dienst is nu misschien nipt 'up to par' met OTT diensten die de helft goedkoper zijn, zowel qua functionaliteit als beeldkwaliteit.
* Aanvankelijk geen 1080p opties, terwijl de box al wel van de nieuwe software was voorzien. Na opnieuw een reboot (dit keer met de TV aan, tijdens de update was de TV waarschijnlijk uit) had ik de opties wel. Heb hem op 1080p50 gezet. Dat 1080p60 wordt afgeraden is logisch: Hier in NL/Europa is alles op 25 beelden per seconde. 1080p60 is dus gewoon onlogisch.
Ik twijfel of 1080p bij mij echt beter is. Volgens mij is de de-interlacer op mijn TV gewoon erg goed en biedt het hier dus niet zo veel meerwaarde.
* De kwaliteit van Replay-TV (tv terug kijken) is inderdaad flink verbeterd! Ook werkt heen en weer spoelen aardig goed, volgens mij beter dan eerst. Echter, de beeldkwaliteit had van mij nog wel beter gemogen. De kwaliteit is nauwelijks beter dan bij Over The Top diensten zoals NLZiet, Play van KPN of KNIPPR op Chromecast. Dat is toch echt mager voor een meer dan 2x zo dure TV-dienst op een premium glasvezelnetwerk waar Tweak in de gehele keten invloed heeft op de QoS
Replay-TV hapert hier overigens op dit moment wel flink, terwijl de internetverbinding verder nagenoeg idle is.....
* Helaas nog steeds geen pauze
* Ik vind dat de aanbevelingen die je nu krijgt zodra je het menu opent de interface veel te onrustig maken. Wat nou als ik helemaal geen "aanbevelingen" wil?
* Het blijft irritant dat de UI zenders en diensten laat zien waar ik niet op geabonneerd ben, zoals de premiumzenders of opnemen.
Oftewel: De wijzigingen van vandaag zijn weer een stap in de goede richting, maar wel een vrij kleine. De dienst is nu misschien nipt 'up to par' met OTT diensten die de helft goedkoper zijn, zowel qua functionaliteit als beeldkwaliteit.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
1080p60 staat hier aan en ondervind er geen hinder van, geen haperingen oud dus daar blijft ie lekker op staan. Ik zie overigens geen verschil met interlaced. Het is beiden erg scherp.
Ook ik heb de STB eerst moeten power cyclen voordat ik de beeldinstellingen wijzigen kon, elke keer als ik naar settings wilde gebeurde er niets. Maar goed, dat was dus snel verholpen.
Voor de rest is de vrouwe erg blij dat begin gemist een stuk soepeler en sneller werkt. Geen haperingen of blokjes in het beeld.
Voor ons een prima update die wat frustraties weg neemt.
Ook ik heb de STB eerst moeten power cyclen voordat ik de beeldinstellingen wijzigen kon, elke keer als ik naar settings wilde gebeurde er niets. Maar goed, dat was dus snel verholpen.
Voor de rest is de vrouwe erg blij dat begin gemist een stuk soepeler en sneller werkt. Geen haperingen of blokjes in het beeld.
Voor ons een prima update die wat frustraties weg neemt.
I am the great Cornholio!
Als ik weer thuis ben zal ik het wel gaan testen ben wel benieuwd
De meeste buren hebben hem in de meterkast, ik in de woonkamer. Was geen probleem (Reggefiber, Culemborg). Extra sleuf gegraven onder het raam langs. Binnen net boven de plint gat geboord naar buiten. Gaatje netjes afgewerkt met een beetje kit. Kastje zit paar cm boven de plint.respect! schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:19:
Binnenkort krijgen we(hopelijk) ook glasvezel in Ridderkerk, mijn vraag is leveren ze het eindpunt alleen in de meterkast of is het ook mogelijk dat ze het in de woonkamer leggen?
Mijn tweede vraag is kan ik mijn eigen router achter die van hun aansluiten?
Ja dat had ik ook. Maar alleen met de decoder in de slaapkamer. Die in de huiskamer deed het meteen goed. Maar bij die in de slaapkamer kon ik niet eerder in het menu komen dan door hem effe van de stroom te halen. En daarna er weer op natuurlijk.MetaFrame schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 05:25:
1080p60 staat hier aan en ondervind er geen hinder van, geen haperingen oud dus daar blijft ie lekker op staan. Ik zie overigens geen verschil met interlaced. Het is beiden erg scherp.
Bij de 2e decoder lijkt 1080p60 ook beter te werken dan 1080p50. Bij de laatste instelling had ik vaker gekleurde blokjes in beeld. Maar misschien werd het daarna ook gewoon beter dus ik zal nog wel eens 1080p50 proberen.
Een zender lijkt het na de update niet meer te doen. Of misschien deed ie het al langer niet?
Dat is Nostalgienet. Of ehhh...ONS heet ie nu toch? Sparql heeft nog een oud logo of zo?
Maar er loopt totaal geen stream als je naar die zender zapt.....
[ Voor 3% gewijzigd door jeroenmuzikant op 24-10-2017 13:46 ]
Iemand moet de de-interlacing doen, als je 'm op 1080p zet doet de Sparql STB dit, als je 'm op 1080i zet doet je TV (of A/V receiver) dit.jeroenmuzikant schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:58:
[...]
Neuh. Maar dat wilden ze je van Sparql voor de update wel wijsmaken.
Dan kan je je afvragen wie een betere de-interlacer aan boord heeft, een STB van hooguit €25, of een TV van €3800.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Ja en raspberry Pi voor 40 euro die doet zelfs 4k even ter info.Aaargh! schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:53:
[...]
Iemand moet de de-interlacing doen, als je 'm op 1080p zet doet de Sparql STB dit, als je 'm op 1080i zet doet je TV (of A/V receiver) dit.
Dan kan je je afvragen wie een betere de-interlacer aan boord heeft, een STB van hooguit €25, of een TV van €3800.
Dat weet je dus pas wanneer je weet wat erin zit. De prijs zegt echt niks, ook op dure tv's wordt op onderdelen bezuinigd.Aaargh! schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:53:
[...]
Iemand moet de de-interlacing doen, als je 'm op 1080p zet doet de Sparql STB dit, als je 'm op 1080i zet doet je TV (of A/V receiver) dit.
Punt is dat ik mijn TV zelf uitgezocht heb, en ik daarbij rekening gehouden heb met dit soort aspecten. Ik betwijfel of iemand bij Tweak de STB heeft hierop heeft uitgezocht en dan met dezelfde kwaliteitseisen als ikzelf. Ik ben extreem kieskeurig wat betreft beeldkwaliteit, om de een of andere reden heb ik veel meer last van een niet-perfect beeld dan de gemiddelde persoon.Arjantje72 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:58:
[...]
Dat weet je dus pas wanneer je weet wat erin zit. De prijs zegt echt niks, ook op dure tv's wordt op onderdelen bezuinigd.
[ Voor 14% gewijzigd door Aaargh! op 24-10-2017 15:15 ]
Zijn er meer mensen in Almere (ik 1325, Almere Stad - Filmwijk) die tussen 12:23 en 13:41 geen verbinding hebben gehad?
Ik kreeg om 13:41 mailtjes van de Fritz!box dat ie z'n verbinding hersteld had en van My Synology kreeg ik rond deze tijden te horen dat m'n NAS niet meer bereikbaar was, resp. weer bereikbaar.
Ook op mijn RIPE Atlas probe is het te zien:
https://stat.ripe.net/m/w..._id=9002&w.probe_id=28663
Ik kreeg om 13:41 mailtjes van de Fritz!box dat ie z'n verbinding hersteld had en van My Synology kreeg ik rond deze tijden te horen dat m'n NAS niet meer bereikbaar was, resp. weer bereikbaar.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Als je de tv daarop hebt uitgezocht zal het wel kloppen. Maar ik wil alleen maar aangeven dat het niet automatisch beter is en je verschil ziet.Aaargh! schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:14:
[...]
Punt is dat ik mijn TV zelf uitgezocht heb, en ik daarbij rekening gehouden heb met dit soort aspecten. Ik betwijfel of iemand bij Tweak de STB heeft hierop heeft uitgezocht en dan met dezelfde kwaliteitseisen als ikzelf. Ik ben extreem kieskeurig wat betreft beeldkwaliteit, om de een of andere reden heb ik veel meer last van een niet-perfect beeld dan de gemiddelde persoon.
Dat zegt niks over E-Fiber. Reggefiber had een beslisboom die aannemers moesten volgen om de plek van de FTU te bepalen. Als die uitkwam op een plek waar de bewoner deze niet wilde dan was uiteindelijk de projectmanager degene die de knoop moest doorhakken.capono schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:53:
[...]
De meeste buren hebben hem in de meterkast, ik in de woonkamer. Was geen probleem (Reggefiber, Culemborg). Extra sleuf gegraven onder het raam langs. Binnen net boven de plint gat geboord naar buiten. Gaatje netjes afgewerkt met een beetje kit. Kastje zit paar cm boven de plint.
Hoe E-Fiber dit heeft ingergeld met haar aannemer is mij onbekend. Het zal dus een kwestie worden van vragen aan de aannemer op het moment dat deze langs komt op de woning te "schouwen" en de plek van de aansluiting alvast te bespreken zodat ze later de kabel op de goede plek bij de woning kunnen laten uitkomen.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
1316 geen probleem ondervonden (werk thuis vandaag)eymey schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:20:
Zijn er meer mensen in Almere (ik 1325, Almere Stad - Filmwijk) die tussen 12:23 en 13:41 geen verbinding hebben gehad?
Aan de postcode te zien Almere Buiten?
. Mogelijk dat jij op een andere City-pop zit en dat het een probleem in de City-pop was
Nope waterwijk Lekker dicht bij Tweak's kantoor
Er was een stroomstoring in wijkcentrale bij Filmwijk. Heeft tijdens de storing op tweak.nl gestaan.eymey schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:31:
Aan de postcode te zien Almere Buiten?. Mogelijk dat jij op een andere City-pop zit en dat het een probleem in de City-pop was
OK. Dat verklaart een hoop!
.
Ik was pas op de hoogte van de storing nadat ie alweer was opgelost
.
Ik was pas op de hoogte van de storing nadat ie alweer was opgelost
Klopt, vooraf een schouw geweest en goed gedocumenteerd. Bij het uiteindelijk graven en aansluiten werd mijn wens bevestigd door de aanwezige opzichter.Barre73 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:07:
[...]
Dat zegt niks over E-Fiber. Reggefiber had een beslisboom die aannemers moesten volgen om de plek van de FTU te bepalen. Als die uitkwam op een plek waar de bewoner deze niet wilde dan was uiteindelijk de projectmanager degene die de knoop moest doorhakken.
Hoe E-Fiber dit heeft ingergeld met haar aannemer is mij onbekend. Het zal dus een kwestie worden van vragen aan de aannemer op het moment dat deze langs komt op de woning te "schouwen" en de plek van de aansluiting alvast te bespreken zodat ze later de kabel op de goede plek bij de woning kunnen laten uitkomen.
1328 - Almere Stad - Tussen de Vaarten: geen last van gehad.eymey schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:20:
Hebben de wijkcentrales geen UPS ?4pp3l schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:00:
[...]
Er was een stroomstoring in wijkcentrale bij Filmwijk. Heeft tijdens de storing op tweak.nl gestaan.
vast wel maar ook die houden het niet eeuwig, of de airco had geen stroom meer, dan word het snel te warm.
Toevallig weet ik dat ze wel een UPS hebben (dat heb ik tenminste gezien tijdens een bezoek aan de Area-PoP van Almere Muziekwijk een paar jaar terug). Maar ja, UPS'en hebben nog wel eens de neiging om te falen of wellicht dat niet alle apparatuur (of niet alle operators) erop zitten? Geen idee.
luister de laatste tijd veel radio
maar valt mij op dat soms de streams voor 10 seconden wegvallen niet altijd hoor soms gaat het ook wel eens 4 uur goed
meer mensen dit probleem??
en de dns server van tweak doet ook vreemd vind ik sommige sites kan ik niet benaderen met mobiel wel en na een uur werkt het weer vreemd
en als laatste na de update heb ik toch nog regelmatig artifacts op mijn scherm zeker op de populaire zenders op primetime
maar valt mij op dat soms de streams voor 10 seconden wegvallen niet altijd hoor soms gaat het ook wel eens 4 uur goed
meer mensen dit probleem??
en de dns server van tweak doet ook vreemd vind ik sommige sites kan ik niet benaderen met mobiel wel en na een uur werkt het weer vreemd
en als laatste na de update heb ik toch nog regelmatig artifacts op mijn scherm zeker op de populaire zenders op primetime
Iemand toevallig al apple tv / chromecast geprobeerd met de app of een andere device?
[ Voor 8% gewijzigd door Pimperklaas op 30-10-2017 14:48 . Reden: - ]
Ik luister veel Radio2, Classic FM en Arrows Classic Rock. Geen last van wegvallend signaal.Mr-D. schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 13:03:
luister de laatste tijd veel radio
<knip>
ja heb ik, zie hem wel in lijst, zelf vanuit chrome, maar de box doet niets
zien niets gebeuren.
zien niets gebeuren.
Pimperklaas schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:00:
Iemand toevallig al apple tv / chromecast geprobeerd met de app of een andere device?
Dat lijkt alleen maar te werken bij de eigen tv app en vanuit de live tv browser,
die kun je wel op de box af laten spelen. Maar verder lijkt het niet te kunnen.
De box word bij Youtube in de browser bijvoorbeeld wel weergegeven (als een
Entone weliswaar
), maar je kunt geen connectie krijgen met de Amino box...
die kun je wel op de box af laten spelen. Maar verder lijkt het niet te kunnen.
De box word bij Youtube in de browser bijvoorbeeld wel weergegeven (als een
Entone weliswaar
[ Voor 14% gewijzigd door jeroenmuzikant op 31-10-2017 22:40 ]
ik zal de box ook eens op een andere manier aansluiten, om uit te sluiten dat het niet aan mijn versterker ligtcapono schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:46:
[...]
Ik luister veel Radio2, Classic FM en Arrows Classic Rock. Geen last van wegvallend signaal.
Wel vreemd dat je bij een provider als Tweak nog ouderwets moet aanmelden via de post.
Kan me de laatste keer niet eens herinneren dat ik dat heb gedaan. Heb niet eens een printer meer om m'n ID mee te sturen..

Meer peeps last van vastlopers op dit moment op de tv?
Kan een minuut of 10 kijken, waarna het beeld "freezed". Wisselen van zender doet de boel weer los laten komen...
Kan een minuut of 10 kijken, waarna het beeld "freezed". Wisselen van zender doet de boel weer los laten komen...
Nergens last van.... (1339)Dwazer schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 18:25:
Eigen switch tussen Router en TV?Dwazer schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 18:25:
Geen problemen hier, maar het klinkt alsof er er iets mis gaat met multicast group membership.Dwazer schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 18:25:
Iemand anders ook problemen met de Usenet servers? Krijg de afgelopen paar uur constant een certificate foutmelding in NZBGet
TLS certificate verification failed for news.tweak.nl: certificate has expired. For more info visit http://nzbget.net/certificate-verification
TLS certificate verification failed for news.tweak.nl: certificate has expired. For more info visit http://nzbget.net/certificate-verification
Hier geen probleem, TLS/SSL staat aan.Centurius schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 16:26:
Iemand anders ook problemen met de Usenet servers? Krijg de afgelopen paar uur constant een certificate foutmelding in NZBGet
Zelfde hier ja. Werkt iig wel na SSL uit te zetten.Centurius schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 16:26:
Ja, heb hem nu ook van SSL afgehaald en op poort 119 nu doet die het hier ook. Hoop dan wel dat ze dat certificate een beetje snel renewen...Chromia schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 19:15:
[...]
Zelfde hier ja. Werkt iig wel na SSL uit te zetten.
en welke poort gebruik jij dan??
ik gebruik ook 563 en ook op een nas nzbget maar geen problemen met ssl
Gefeliciteerd!Mr-D. schreef op zondag 5 november 2017 @ 09:03:
ik gebruik ook 563 en ook op een nas nzbget maar geen problemen met ssl
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Bij mij ligt de telefonie eruit (Almere Stad), kan niet bellen / gebeld worden. De boel al herstart zonder resultaat. Zijn er anderen met hetzelde probleem?
Hier ook edoch na een reboot werkt het weer.
Mijn telefonie probleem zit 'm in de Zyxel. Ik heb nu een oude fritzbox geconfigureerd met de tweakphone instellingen, de fritzbox in mijn LAN aangesloten en hiermee werkt de telefonie wel. Nu nog zorgen dat de Zyxel de Fritz niet in de weg zit, maar op de Zyxel is SIP niet volledig uit te schakelen. Het ding vereist een SIP server configuratie dus daar heb ik nu maar wat random domeinnamen ingevuld.
Mmm...Bij mij (in Leeuwarden) lag het bellen er ook uit. Getest nadat ik dit hier las.nasigoreng01 schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:21:
Bij mij ligt de telefonie eruit (Almere Stad), kan niet bellen / gebeld worden. De boel al herstart zonder resultaat. Zijn er anderen met hetzelde probleem?
Zyxel (2X) herstarten gaf alleen wifi up en power die groen bleef knipperen. Oow shit!
Maar de Genexis ook effe van de stroom en er weer op en er kwam wel weer verbinding gelukkig.
Nou nog kijken of de vaste bellerij ook weer werkt. Ik was allang blij dat het internet het weer deed
Oowjaa die doet het ook weer.
[ Voor 36% gewijzigd door jeroenmuzikant op 05-11-2017 21:29 ]
Ik kan geen mail meer versturen naar een hotmail-adres. Het lijk er op dat tweak (cambrium) op de zwarte lijst staat?
Mailtje gestuurd aan tweak....
Mailtje gestuurd aan tweak....
Net ff gekeken maar mijn IP staat nergens op een BL. Vanwaar concludeer jij dat je op een zwarte lijst staat?
Net ff met de kids getest (live.nl) werkt prima.
Dit krijg ik terug:
This is the mail system at host relay02.cambriumhosting.nl.
I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.
For further assistance, please send mail to postmaster.
If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.
The mail system
hotmail-com.olc.protection.outlook.com[104.47.4.33] said: 550 5.7.1
Unfortunately, messages from [217.19.16.174] weren't sent. Please contact
your Internet service provider since part of their network is on our block
list (AS3150). You can also refer your provider to
http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.
[AM5EUR02FT047.eop-EUR02.prod.protection.outlook.com] (in reply to MAIL
FROM command)
Dat dacht ik eerst ook, dus alles er al uitgetrokken en opnieuw getest: Same issue...
Heb daarna geen TV meer gekeken, zal eens zien of het vanavond nog zo is
Mijn Wifi beneden is echt dramatisch en ik wil deze verbeteren.
Nu kan ik de Fritz!box 5490 afnemen bij Tweak voor 75 euro. Deze heeft beter WiFi. Of adviseren jullie de Zyxel te houden en een andere AP (of iets anders?) te kopen? Zo ja, welke voor rond dezelfde prijs?
Nu kan ik de Fritz!box 5490 afnemen bij Tweak voor 75 euro. Deze heeft beter WiFi. Of adviseren jullie de Zyxel te houden en een andere AP (of iets anders?) te kopen? Zo ja, welke voor rond dezelfde prijs?
Ik denk dat je voor 75 euro niet snel een betere AP zal vinden dan de Fritz!box.
Of je moet hun Fritz!Repeater 1750e kopen. Die kan je, als je hem bedraad aan de ZyXEL hangt, ook prima als standalone AP dienst doen.
Of je moet hun Fritz!Repeater 1750e kopen. Die kan je, als je hem bedraad aan de ZyXEL hangt, ook prima als standalone AP dienst doen.
beter nog als je die Fritz neemt ben jo ook meteen van de bovengenoemde telefoon problemen af want ik heb dit niet meer gezien sinds ik een fritz heb
Sjrd83 schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:34:
Mijn Wifi beneden is echt dramatisch en ik wil deze verbeteren.
Dat is helemaal afhankelijk van je huis/persoonlijke situatie. Ik heb ook een Fritzbox 5490 maar slecht bereik in delen van het huis. Heb er zelf een access point bij moeten zetten.eymey schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:40:
Ik denk dat je voor 75 euro niet snel een betere AP zal vinden dan de Fritz!box.
Uiteraard hangt dat af van je huis/persoonlijke situatie.
Heb hier hetzelfde, maar dat is niet Fritz specifiek. Met andere als 'superieur' bekend staande AP's heb ik namelijk precies hetzelfde. Door ons huis en de gebruikte ondervloeren voor laminaat op de verdiepingen heb ik eigenlijk op iedere verdieping een apart AP nodig.
Maar dan nog steeds durf ik te stellen dat als je dat probleem met een Fritz!box hebt, je dat met 99% van de andere (betaalbare) AP's ook zo zal zijn.
Heb hier hetzelfde, maar dat is niet Fritz specifiek. Met andere als 'superieur' bekend staande AP's heb ik namelijk precies hetzelfde. Door ons huis en de gebruikte ondervloeren voor laminaat op de verdiepingen heb ik eigenlijk op iedere verdieping een apart AP nodig.
Maar dan nog steeds durf ik te stellen dat als je dat probleem met een Fritz!box hebt, je dat met 99% van de andere (betaalbare) AP's ook zo zal zijn.
Bedankt allemaal. Ik heb boven ook een AP omdat daar het bereik ook niet goed was. Maar beneden is het bereik op zich redelijk maar snelheid dramatisch. Ik ga er nog even over na denken. 75 euro is namelijk 'weggegooid' als ik eventueel weg ga bij Tweak. Een AP zou mijn eigendom zijn dus herbruikbaar bij overstap. Welk AP zou ongeveer gelijkwaardig zijn aan de box?
Betere AP's zorgen niet noodzakelijk voor beter bereik, het verschil zit 'm vooral in dingen als stabiliteit, beter kunnen omgaan met grote aantallen clients, betere beheersmogelijkheden, meer geavanceerde features, etc.eymey schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:10:
Met andere als 'superieur' bekend staande AP's heb ik namelijk precies hetzelfde.
True.
Wat dat betreft ben ik op alle fronten wel blij met mijn Ubiquiti Unifi AP's.
Aan de andere kant, qua stabiliteit en throughput had ik met AVM spulen (Fritz!box 7490 en AVM 1750e repeater, zelfs in repeater modus) ook nooit te klagen. De reden dat ik uiteindelijk naar Ubiquiti toe ben gegaan was dat ik toch m'n WIFI opnieuw wilde indelen voor beter bereik en een aantal ontwikkelingen bij AVM me niet hard genoeg gingen.
Anderzijds, met recente firmware updates van AVM ( die ik bij m'n ouders al in werking heb mee gemaakt) zou ik met de kennis van nu wrs bij AVM zijn gebleven
. Niet omdat het nu ineens superieur zou zijn aan Ubiquiti, verre van, maar meer omdat het nu voor ons thuisgebruik ruim zou voldoen.
Wat dat betreft ben ik op alle fronten wel blij met mijn Ubiquiti Unifi AP's.
Aan de andere kant, qua stabiliteit en throughput had ik met AVM spulen (Fritz!box 7490 en AVM 1750e repeater, zelfs in repeater modus) ook nooit te klagen. De reden dat ik uiteindelijk naar Ubiquiti toe ben gegaan was dat ik toch m'n WIFI opnieuw wilde indelen voor beter bereik en een aantal ontwikkelingen bij AVM me niet hard genoeg gingen.
Anderzijds, met recente firmware updates van AVM ( die ik bij m'n ouders al in werking heb mee gemaakt) zou ik met de kennis van nu wrs bij AVM zijn gebleven
Ondersteund de nieuwste Sparql-box HDMI-CEC?
Met andere woorden, is het mogelijk om met de afstandsbediening van de TV, te zappen op de Sparql box zonder dat je die afstandsbediening nodig bent?
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met bepaalde merken TV's wat wel of niet goed werkt?
Of een bepaald type universele afstandsbediening dat goed is in te richten? (en dan onder de prijsklasse van een Logitech Harmony
)
Ze gaan hier glasvezel aanleggen, maar om ouderen te overtuigen moet er nog wel wat gebeuren. Als ze dan ook nog eens aan 2 afstandsbedieningen moeten wennen... Er is immers geen CI+ oplossing.
Met andere woorden, is het mogelijk om met de afstandsbediening van de TV, te zappen op de Sparql box zonder dat je die afstandsbediening nodig bent?
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met bepaalde merken TV's wat wel of niet goed werkt?
Of een bepaald type universele afstandsbediening dat goed is in te richten? (en dan onder de prijsklasse van een Logitech Harmony
Ze gaan hier glasvezel aanleggen, maar om ouderen te overtuigen moet er nog wel wat gebeuren. Als ze dan ook nog eens aan 2 afstandsbedieningen moeten wennen... Er is immers geen CI+ oplossing.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik ken de AB van sparql niet maar die is toch ook wel programmeerbaar voor de TV?Richh schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:59:
Ondersteund de nieuwste Sparql-box HDMI-CEC?
Of een bepaald type universele afstandsbediening dat goed is in te richten? (en dan onder de prijsklasse van een Logitech Harmony)
Vooral bij ouderen lijkt het me logisch dat ze weinig TV functies gebruiken, anders dan aan/uit en het volume. Als je dat ook kan doen met de AB van Sparql ben je er ook en heb je 1 afstandsbediening. En een stuk makkelijker voor Sparql.
Voor zo ver ik heb kunnen nagaan (en ook als ik de Sparql AB zelf bekijk) is die helaas niet programmeerbaar voor de TV.
HDMI-CEC lijkt er ook niet in te zitten. Dit heb ik geprobeerd met de "bravia sync" toetsen op de afstandsbediening van mijn Sony TV. De chromecast kan ik op die manier prima bedienen, maar de Amino reageert nergens op.
Mensen die maar 1 AB willen zullen dus naar een Logitech Harmony toe moeten.
HDMI-CEC lijkt er ook niet in te zitten. Dit heb ik geprobeerd met de "bravia sync" toetsen op de afstandsbediening van mijn Sony TV. De chromecast kan ik op die manier prima bedienen, maar de Amino reageert nergens op.
Dat is wel heel vreemd. Alle Amino's die ik heb gehad in de laatste jaren (via KPN-ITSN netwerk) koniden op de TV geprogrammeerd worden. En dan deze ineens niet? Dat is geen feature die Sparql moet leveren maar Amino zelf. Ik zie het wel terug op de Sparql website maar de aangegeven link werkt niet (meer):eymey schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:38:
Voor zo ver ik heb kunnen nagaan (en ook als ik de Sparql AB zelf bekijk) is die helaas niet programmeerbaar voor de TV.
"Hoe configureer ik de afstandsbediening?
Met sommige afstandsbedieningen is het mogelijk direct het volume van je televisie te bedienen. Hoe je de afstandsbediening koppelt aan de televisie lees je op deze pagina.
De Sparql website is helaas (nog steeds) een allegaar van informatie van vóór de switch naar Amino en erna.
Zo hebben ze bv. nog steeds de Pauze TV als feature staan, terwijl deze nog nooit heeft gewerkt op de Amino.
Zo hebben ze bv. nog steeds de Pauze TV als feature staan, terwijl deze nog nooit heeft gewerkt op de Amino.
@eymey dank voor je antwoord! Wel erg jammer. Daar loopt Tweak in mijn omgeving straks veel klanten door mis.
Geen idee, goeie vraag!Barre73 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 23:06:
Ik ken de AB van sparql niet maar die is toch ook wel programmeerbaar voor de TV?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Volgens mij was alleen die grote AB programmeerbaar die je bij de A15 kreeg (zelf nooit gehad)Richh schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:25:
@eymey dank voor je antwoord! Wel erg jammer. Daar loopt Tweak in mijn omgeving straks veel klanten door mis.
[...]
Geen idee, goeie vraag!
Maar ik heb een harmony werkt perfect zeker in de combinatie met de radio functie van de Enton
Hallo allen,
Ik ben een van de gelukkigen die binnenkort een 10Gbit verbinding krijgt van Tweak. Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van de meegeleverde router? Mijn huidige van Telfort is een rampending en was benieuwd of hetzelfde geldt voor Tweak.
Ik ben een van de gelukkigen die binnenkort een 10Gbit verbinding krijgt van Tweak. Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van de meegeleverde router? Mijn huidige van Telfort is een rampending en was benieuwd of hetzelfde geldt voor Tweak.
Ik weet vrij zeker dat je bij 10 Gbps zelf een router moet aanschaffen.Kraanmachinist schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:37:
Hallo allen,
Da's alleen voor het 10 Gigabit gedeelte?Centurius schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:49:
Ik weet vrij zeker dat je bij 10 Gbps zelf een router moet aanschaffen.
Is toch zo dat ze een poort met 10 Gig leveren en een met 1 Gig voor de overige
dingen zoals bellen en tv. Ik dacht dat je voor dat 1 Gig gedeelte dan ook een
Zyxel of Fritzbox geleverd kreeg.
[ Voor 36% gewijzigd door jeroenmuzikant op 09-11-2017 23:03 ]
Dat wel, maar ik neem aan dat hij toch primair naar het 10Gbps deel refereert.jeroenmuzikant schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:52:
[...]
Da's alleen voor het 10 Gigabit gedeelte?
Is toch zo dat ze een poort met 10 Gig leveren en een met 1 Gig voor de overige
dingen zoals bellen en tv. Ik dacht dat je voor dat 1 Gig gedeelte dan ook een
Zyxel of Fritzbox geleverd kreeg.
Ik neem maar effe aan van niet.Centurius schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:55:
Dat wel, maar ik neem aan dat hij toch primair naar het 10Gbps deel refereert.
En Tweak lijkt me ook duidelijk genoeg over wat je zelf moet aanschaffen bij zo'n verbinding.
Tweak levert de Fritz!box 5490 of de Zyxel VMG8324-B10AKraanmachinist schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:37:
... Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van de meegeleverde router? Mijn huidige van Telfort is een rampending en was benieuwd of hetzelfde geldt voor Tweak.
De mensen lijken hier meer over de Fritz!box te spreken te zijn.
Ik heb dan zelf een Zyxel. Maar die doet hier ook gewoon wat ie hoort te doen.
Maar ook voor dat gedeelte zou je eventueel eigen apparatuur kunnen gebruiken
in plaats van een rampending of wat er ook door Tweak meegeleverd word.
[ Voor 80% gewijzigd door jeroenmuzikant op 09-11-2017 23:50 ]
Oeps sorry voor het niet verduidelijken! Ik had het over de reguliere 1Gbit router. Die 10Gbit moet ik zelf nog even naar kijken hoe en of ik het uiteindelijk ga doen. (ik heb er immers erg weinig aan
)
De Fritzbox ziet er goed uit met de 5.0Ghz, maar wat wordt er bedoelt met de aanpasbaarheid? Kun je bijv openwrt draaien op de Zyxel en niet op de Fritzbox?
De Fritzbox ziet er goed uit met de 5.0Ghz, maar wat wordt er bedoelt met de aanpasbaarheid? Kun je bijv openwrt draaien op de Zyxel en niet op de Fritzbox?
Op beiden kan je voor zo ver ik weet geen OpenWRT draaien.
Verder kan je op beiden wel redelijk veel instellen, waarbij bij Fritz!box uiteraard dus ook 5 ghz. en WLAN AC en de telefoniefuncties krijgt. En naar mijn mening betere stabiliteit
Maar dat verschilt dus van persoon tot persoon. De 1 zegt totaal geen problemen te hebben met ZyXEL, de ander (zoals ik) heeft er geen goed woord voor over
Voor OpenWRT en dergelijke zal je echter naar andere apparaten moeten gaan kijken. Wat dat betreft legt Tweak je niets in de weg.
Verder kan je op beiden wel redelijk veel instellen, waarbij bij Fritz!box uiteraard dus ook 5 ghz. en WLAN AC en de telefoniefuncties krijgt. En naar mijn mening betere stabiliteit
Maar dat verschilt dus van persoon tot persoon. De 1 zegt totaal geen problemen te hebben met ZyXEL, de ander (zoals ik) heeft er geen goed woord voor over
Voor OpenWRT en dergelijke zal je echter naar andere apparaten moeten gaan kijken. Wat dat betreft legt Tweak je niets in de weg.
[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 10-11-2017 08:32 ]
Hi,
Ik ben woonachtig in Almere, en zie de aanbieding van Tweak en lees ook de verhalen van Tweak en hun TV product.
Zijn er gebruikers in Almere [ervaring schijnt per regio te verschillen] die enthousiast zijn over 1Gbit Internet [uptime] en TV dienst [na laatste update]. Denk dan aan uptime/beschikbaarheid. Dat je niet altijd 1Gbit throughput hebt boeit me niet zo, mag best wel 20% drop zo nu en dan
Heb nu 50Mbit glas van Tmobile waar ik zeer tevreden over ben, eigenlijk nooit ping misses, en max throughput. Gebruik het ook voor thuiswerken en dan is uptime wel heel erg belangrijk. En dat ook VPN er niet geregeld uitklappen.
Alvast heel erg bedankt
Ik ben woonachtig in Almere, en zie de aanbieding van Tweak en lees ook de verhalen van Tweak en hun TV product.
Zijn er gebruikers in Almere [ervaring schijnt per regio te verschillen] die enthousiast zijn over 1Gbit Internet [uptime] en TV dienst [na laatste update]. Denk dan aan uptime/beschikbaarheid. Dat je niet altijd 1Gbit throughput hebt boeit me niet zo, mag best wel 20% drop zo nu en dan
Heb nu 50Mbit glas van Tmobile waar ik zeer tevreden over ben, eigenlijk nooit ping misses, en max throughput. Gebruik het ook voor thuiswerken en dan is uptime wel heel erg belangrijk. En dat ook VPN er niet geregeld uitklappen.
Alvast heel erg bedankt
Over uptime hier (Almere Stad, 1325 ) helemaal niets te klagen. Werkt altijd en ik heb nog nooit miserabele snelheden gehad. Nou let ik ook zeker niet op of ik continu 1 Gbit/s haal, maar met de standaard Fritz!box en nzbget op Tweak news haal ik die keren dat ik download altijd netjes rond de 600-700 Mbit/s.
Ik werk ook geregeld thuis (zoals de laatste 3 dagen) en al die tijd is m'n Cisco Anyconnect verbinding naar m'n werkgever er geen enkele keer uit geknald
.
TV is na de laatste update heel behoorlijk. Nog steeds niet op het niveau van volwassen TV-platformen zoals bij KPN of Ziggo, maar werkbaar. Pauze werkt nog steeds niet en zaken zoals heen en weer spoelen in "replay tv" werken nog steeds beetje clumsy, maar het werkt.
Ik werk ook geregeld thuis (zoals de laatste 3 dagen) en al die tijd is m'n Cisco Anyconnect verbinding naar m'n werkgever er geen enkele keer uit geknald
TV is na de laatste update heel behoorlijk. Nog steeds niet op het niveau van volwassen TV-platformen zoals bij KPN of Ziggo, maar werkbaar. Pauze werkt nog steeds niet en zaken zoals heen en weer spoelen in "replay tv" werken nog steeds beetje clumsy, maar het werkt.
[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 10-11-2017 16:58 ]
Anoniem: 385594
Win in Almere Buiten, 1339 ML) en heb alleen Internet van Tweak. Ben uitermate tevreden.Snelheid zit up & down altijd tegen de 1.000 aan. TV (DVB-C) van Ziggo.
internet is gewoon top 99,96% up dit jaar dus mag ik niet over klagen
en je roept nu wel het 20% er onder mag zitten
vind maar eens goede websites die dit aankunnen ook bij de speedtests ziiten sites die de 1GB niet aan kunnen
zakelijke VPN is er bij mij nog nooit uitgeklapt dus dat zit wel goed
ping is ook perfect op speedtest.net is dit meestal 1 a 2 ms ping je op afstand naar mijn ip zit ik regelmatig op de 11ms dus niks mis mee
tv tja die doet het het is niet slecht hoor dat niet maar pauzeren werkt niet en af en toe zie je artifacts in je beeld thats all
bellen doet het overigens ook heel goed
en je roept nu wel het 20% er onder mag zitten
vind maar eens goede websites die dit aankunnen ook bij de speedtests ziiten sites die de 1GB niet aan kunnen
zakelijke VPN is er bij mij nog nooit uitgeklapt dus dat zit wel goed
ping is ook perfect op speedtest.net is dit meestal 1 a 2 ms ping je op afstand naar mijn ip zit ik regelmatig op de 11ms dus niks mis mee
tv tja die doet het het is niet slecht hoor dat niet maar pauzeren werkt niet en af en toe zie je artifacts in je beeld thats all
bellen doet het overigens ook heel goed
Dank voor de vele reacties!
Aangaande 20%, doelde ik op een download/uploadsnelheid die terugvalt tot +/- 800Mbit ipv 1Gbit,
Natuurlijk niet 20% pingloss.
Ben nu aan het testen van Knippr van T-mobile voor TV. Dat is via een app + Chromecast support voor E9,99/mnd. 1 maand gratis testen.
Werkt als een zonnetje, zeer scherp. En functionaliteit is veel beter dan standaard TV van T-mobile vast. En nog goedkoper. Alleen wat minder zenders.
Albert
Aangaande 20%, doelde ik op een download/uploadsnelheid die terugvalt tot +/- 800Mbit ipv 1Gbit,
Ben nu aan het testen van Knippr van T-mobile voor TV. Dat is via een app + Chromecast support voor E9,99/mnd. 1 maand gratis testen.
Werkt als een zonnetje, zeer scherp. En functionaliteit is veel beter dan standaard TV van T-mobile vast. En nog goedkoper. Alleen wat minder zenders.
Albert
[ Voor 46% gewijzigd door gepebril op 11-11-2017 14:21 ]
gepebril schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:18:
Dank voor de vele reacties!
Albert
dus je zal in de praktijk de 800 niet halen en zeker niet met een enkele download en dat ligt niet aan jouw verbinding.Mr-D. schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:21:
en je moet ook wel een goede netwerkkaart hebben niet alle kaarten trekken het
maar de monteur laat wel zien op zijn laptop dat het wel kan
Begrijp ik. Heb nu ook 1 Gbit netwerk intern. Meer dan 30MB/sec haal ik dan ook niet bij file transfers. Zal wel de limit van HDDś zijn.
Ongetwijfeld
.
Tussen een PC met SSD als opslag en een Synology NAS met RAID5 array trek ik de 1 Gbit binnenshuis wel vol
.
Hoe dan ook, van internet van Tweak ga je vast geen spijt krijgen. En wat KNIPPR betreft: Ik sluit niet uit dat wij daar ooit ook nog op over stappen voor TV.
Wat osn tot nu toe een beetje tegen houdt is dat noch KNIPPR, noch KPN Play, noch NLZiet echte zap-vriendelijke interfaces hebben voor bv. boxen of TV's met AndroidTV erop, waardoor je toch steeds je smartphone of tablet in moet om iets te bedienen .
Tussen een PC met SSD als opslag en een Synology NAS met RAID5 array trek ik de 1 Gbit binnenshuis wel vol
Hoe dan ook, van internet van Tweak ga je vast geen spijt krijgen. En wat KNIPPR betreft: Ik sluit niet uit dat wij daar ooit ook nog op over stappen voor TV.
Wat osn tot nu toe een beetje tegen houdt is dat noch KNIPPR, noch KPN Play, noch NLZiet echte zap-vriendelijke interfaces hebben voor bv. boxen of TV's met AndroidTV erop, waardoor je toch steeds je smartphone of tablet in moet om iets te bedienen .
[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 11-11-2017 14:38 ]
Apple TV heeft een heel erg fijne app, gewoon met je vinger vegen om te zappen. Neem aan dat de ingebouwde app voor Samsung tv's ook vergelijkbaar werkt.eymey schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:37:
Ongetwijfeld.
Tussen een PC met SSD als opslag en een Synology NAS met RAID5 array trek ik de 1 Gbit binnenshuis wel vol.
Ik kan zeker de combi Tweak+KNIPPR aanraden. Heb zelf niks te klagen over Sparql maar als je niet heel veel zenders kijkt is het gewoon erg duur. Op deze manier ben je goedkoper uit en je kiest ook nog eens zelf de box waar je het op speelt.
Wauw, dat gebrek aan televisie weerhield mij er nog van om niet de jaardeal te pakken, maar dat KNIPPR ziet er wel erg handig uit. Thanks voor het idee!
Jup, je gaat terug naar pakweg 41 euro p/mKraanmachinist schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 16:28:
Wauw, dat gebrek aan televisie weerhield mij er nog van om niet de jaardeal te pakken, maar dat KNIPPR ziet er wel erg handig uit. Thanks voor het idee!
Knippr en Play net geprobeerd. Heeft nog wel een lange weg te gaan...
Hoe bedoel je? wat voor soort problemen kwam je tegen en welke van de twee vond je beter?Leeuwarden schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 16:47:
Knippr en Play net geprobeerd. Heeft nog wel een lange weg te gaan...
De KPN app gaf met enige regelmaat dat het maximum aantal straems was bereikt terwijl dat niet het geval was. De enige oplossing bleek of een tijdje wachten, hoe lang is onduidelijk, of de app verwijderen en opnieuw installeren. Geen werkbare oplossing in ieder geval. Als je ondertiteling voor de NPO zenders inschakelt, keldert de beeldkwaliteit. Beeldkwaliteit is sowieso niet meer als redelijk. Beetje vreemde kleuren vond ik zelf.
Knippr app liep zo nu en dan vast, beeldkwaliteid ook niet meer als redelijk. Minder mogelijkheden als Play. Heb Knippr niet lang geprobeerd, was het zat. Helaas is internet en tv nog niet te scheiden in verschillende abonnementen...
Knippr app liep zo nu en dan vast, beeldkwaliteid ook niet meer als redelijk. Minder mogelijkheden als Play. Heb Knippr niet lang geprobeerd, was het zat. Helaas is internet en tv nog niet te scheiden in verschillende abonnementen...
Nog meer mensen last van haperingen in de verbinding vanaf ~23:50? (PC 2401)
DNS lookups mislukken regelmatig, zowel via de Tweak DNS als Google DNS.
Ping naar 8.8.4.4 faalt ~50% van de tijd.
Fritz!Box al herstart, duurde na opstarten ~4 minuten voordat hij DHCP response kreeg
DNS lookups mislukken regelmatig, zowel via de Tweak DNS als Google DNS.
Ping naar 8.8.4.4 faalt ~50% van de tijd.
Fritz!Box al herstart, duurde na opstarten ~4 minuten voordat hij DHCP response kreeg
Nope.
Ik heb er hier (in Leeuwarden) met een Zyxel in ieder geval geen problemen mee.
[ Voor 12% gewijzigd door jeroenmuzikant op 12-11-2017 00:57 ]
Thx voor de check, volgens smokeping was het rond 02:20 verholpen. Misschien lokaal onderhoud door Tweak of KPN (glas groen gebied)...jeroenmuzikant schreef op zondag 12 november 2017 @ 00:50:
Nope.
Mja ik wil geen AppleTV. En ook geen Samsung ;-)Centurius schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 16:24:
[...]
Apple TV heeft een heel erg fijne app, gewoon met je vinger vegen om te zappen. Neem aan dat de ingebouwde app voor Samsung tv's ook vergelijkbaar werkt.
Ik kan zeker de combi Tweak+KNIPPR aanraden. Heb zelf niks te klagen over Sparql maar als je niet heel veel zenders kijkt is het gewoon erg duur. Op deze manier ben je goedkoper uit en je kiest ook nog eens zelf de box waar je het op speelt.
Het is gewoon gemiste kans dat ze niet met AndroidTV support komen. Steeds meer smart tv's schakelen er naar over, plus meteen NVidia Shield, etc.
[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 12-11-2017 15:16 ]
Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.