Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sesmar
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 27-11 15:07
quote:
emieltenberge schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:17:
[...]

Zojuist een reactie gekregen van Tweak, het is inderdaad weer opgelost

"1 van de Load balancers had een probleem. Dit is verholpen "
Mhmm van Tweak krijg ik een reactie met of mijn "Netwerkkaart" wel up to date is..
Heb ze een reply gestuurd met de oplossing die voor jou van toepassing was.

• coolriku
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 28-11 20:41
Is er iemand die toevallig ervaring heeft met gebruik van glasvezelmodules in eigen routers?

• Wdeb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08:05
quote:
coolriku schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:43:
Vraagje, ik krijg binnenkort Tweak thuis.
Nu wil ik de standaard fritzbox vervangen door een mikrotik router(RB3011UiAS-RM) met SFP module.
Ik zat zelf te zoeken naar een geschikte Glasmodule, nou lijkt de Mikrotik GPON iets.
Gaat dit werken?
Als jij die Fritzbox niet gebruikt...mag ik hem dan?

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20:39

Richh

HODL

Zojuist een brief gekregen van het glasvezelinitiatief in mijn omgeving, wat al meer dan 2,5 jaar bezig is met de aanleg van glasvezel in het buitengebied van de gemeente Hoogeveen. Blij om te lezen dat Tweak een van de providers is waaruit we kunnen gaan kiezen binnenkort :)

Tweak moet de postcodes nog toevoegen aan z'n database, maar desalniettemin ben ik blij dat we binnenkort voor Tweak kunnen kiezen. Heb al veel positieve dingen over deze provider gehoord, dus mijn keuze is in ieder geval al bijna gemaakt :P

Tijd om dit topic door te spitten dus... en wie weet kan ik over een paar maanden ook meepraten ;)
lijkt mij niet omdat hij deze in bruikleen heeft ;)
quote:
Wdeb schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:15:
[...]

sneller usenet? tips en tricks

quote:
coolriku schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:44:
Is er iemand die toevallig ervaring heeft met gebruik van glasvezelmodules in eigen routers?
quote:
Wdeb schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:15:
[...]

Lijkt mij dat je dat niet moet willen (en Coolriku ook niet toestaan). Fritz!box blijft eigendom van Tweak en daar blijft degene die hem bij het abbo krijgt dus verantwoordelijk voor.

• hermanh
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 10:53
quote:
hermanh schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:48:
Hebben mensen ook last van een onstabiele VOIP verbinding?
Ik heb een Siemens n300 draaien en de geeft regelmatig een melding dat ie geen verbinding kan maken met de SIP server.
Even mezelf quoten.. :) (voor het geval anderen hetzelfde meemaken)
In de Edgerouter stond de SIP ALG contrack module nog aan, deze even uitzetten en alles werkt weer. :)

• capono
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 15:59
quote:
capono schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:30:
[...]

Bij mij geen geluid met standaard instelling, wel met jouw bijdrage. Dat werkt inderdaad, maar elke keer voor elke zender apart. En na uitzetten niet bewaard. Ik hoop nog op een softwareupdate die dat systeembreed kan bewaren, ook en vooral voor radio.
Zojuist deze reactie van Tweak:

Wij zijn inderdaad op de hoogte van uw probleem. Ons Sparql team houdt zich bezig met het tweaken van alle functionaliteiten waar onder de door u aangekaarte. Stap voor stap zullen wij de problemen proberen op te lossen zodat u ongestoord televisie kunt kijken.

• coolriku
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 28-11 20:41
quote:
eymey schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:06:
[...]

[...]

Lijkt mij dat je dat niet moet willen (en Coolriku ook niet toestaan). Fritz!box blijft eigendom van Tweak en daar blijft degene die hem bij het abbo krijgt dus verantwoordelijk voor.
Nam die reactie ook niet serieus :P
Natuurlijk weet ik dat deze eigendom is, en indien er problemen zijn ik die Fritzbox nodig heb om alles uit te sluiten.

• TagForce
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 28-11 19:04
quote:
capono schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:43:
[...]

Zojuist deze reactie van Tweak:

Wij zijn inderdaad op de hoogte van uw probleem. Ons Sparql team houdt zich bezig met het tweaken van alle functionaliteiten waar onder de door u aangekaarte. Stap voor stap zullen wij de problemen proberen op te lossen zodat u ongestoord televisie kunt kijken.

"ons sparql team" is nog steeds 1 persoon?

• Csotranme
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18-10 14:06
Nog meer mensen met Sparql problemen? Bij mij laadt de gids wel maar beeld blijft zwart op het moment... Almere 1336

Xiaomi Mi Mix 1/2/2s - Dell XPS 15 9530/9560/9570

• dangerpaki
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 04-12 18:16
Ik ben bang dat ik het antwoord al weet maar vraag het toch.

Ik woon in Rotterdam. Prima stad om te wonen. Maar KPN upgrade hier eigenlijk niets significants. Dus ik ben aangewezen op VDSL (max 35mbit) of dure ziggo. Is er kans dat Tweak binnenkort in Rotterdam ergens nog glasvezel gaat neerkwakken?

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:12
quote:
dangerpaki schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 19:26:

Ik woon in Rotterdam. Prima stad om te wonen. Maar KPN upgrade hier eigenlijk niets significants. Dus ik ben aangewezen op VDSL (max 35mbit) of dure ziggo. Is er kans dat Tweak binnenkort in Rotterdam ergens nog glasvezel gaat neerkwakken?
Tweak legt nergens glasvezel. Ze zijn provider en operator. Dus wel eigen apparatuur en zo maar geen eigen glasvezelnetwerk.

• Giant87
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 01-11 20:11
quote:
eymey schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:33:
[...]

Heb je TV met de vorige STB uberhaupt werkend gehad op de 7490 ?

Als je dat toen nog op de 'handmatige' manier hebt moeten doen, dan is de kans groot dat je dat nu ook weer moet doen omdat er wrs andere static routes nodig zijn.
Eindelijk getest zonder switch (tp-link tl-sg105) ertussen en dan doet de STB het wel (live tv dus). Heb je misschien suggesties?

Standaard fritzbox verder.

Giant87 wijzigde deze reactie 12-10-2017 22:11 (4%)

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20:52
quote:
Giant87 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:02:
[...]

Eindelijk getest zonder switch (tp-link tl-sg105) ertussen en dan doet de STB het wel (live tv dus). Heb je misschien suggesties?

Een andere managed switch proberen, de 105E.

• PhoeniX-
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 04-12 14:48
quote:
dangerpaki schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 19:26:

Er staan (bij mij, Rotterdam Kralingen) voor q4 2017 wel wat dsl upgrades op de planning waardoor ik naar 100/200 mbit zou moeten kunnen .. alleen levert tweak dat niet volgens mij:
Koper/DSL 108 Mbit/s
Bonded Koper/DSL 216 Mbit/s
Er wordt hier en daar wat glasvezel aangelegd maar dat is volgens mij alleen bij nieuwbouw.

PhoeniX- wijzigde deze reactie 13-10-2017 08:38 (7%)

• el flaco
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 24-11 07:43
Ik ben vanaf mei bezig om geld terug te krijgen. Heel klant vriendelijk zullen we maar zeggen. Inmiddels hebben ze me zo ver dat ik bereid ben om voor nog geen 100 euro te gaan procederen Gelukkig is procederen voor mij ‘gratis’ ( het is mijn vak _/-\o_ ), wel is het dieptriest dat ze het zo ver laten komen. De ingebrekestelling ligt er, krijg ik niet heel binnenkort mijn geld dan volgt er een dagvaarding. Mochten ze het zover laten komen dan publiceer ik hier ook het vonnis. Zelf heel snel het geld afschrijven en ondanks bellen en mailen maar niet betalen, het is niet uit te leggen dat dit een half jaar moet duren. Er zullen wel vaker mensen zijn die dreigen met juridische stappen en het niet doen, dus denkt Tweak hij doet het ook niet want het gaat om zo’n klein bedrag.... Het kan verkeren, vrij naar Bredero.

• Empo
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13:01
Ik zou op de Zyxel VMG8324-B10A Poort 1 en poort 2 over twee verschillende subnet's willen draaien.

Ik heb de VLAN Group functionaliteit uitgeprobeerd:
VLAN1 = ID11,LAN1
VLAN2 = ID12,LAN2

Op de pagina staat dat ik dan via home networking voor de vlans een aparte dhcp server zou kunnen opzetten maar ik zie ze helaas niet.

Vervolgens even naar interface Groups gekeken echter is het niet mogelijk om ETHWAN (internet) aan zowel LAN1 als LAN2 apart toe te voegen. Als je eenmaal een nieuwe Interface group hebt aangemaakt en ETHWAN hebt gekozen is deze niet meer beschikbaar en dus gereserveerd voor de eerste group.

Is het nou niet mogelijk met deze router?

Dan zou het een oplossing zijn om de glasvezel op een managed switch aan te sluiten en VLAN ID 34 op poorten 1 en 2 aan te sluiten. vervolgens 2 aparte routers op poorten 1 en 2. Dit lijkt mij een beetje omslachtig maar het lijk niet anders te kunnen... Maar ook dat zou niet werken denk ik. Omdat dan beide routers een public ip adress gaan opvragen en er maar 1 beschikbaar is...

Ik kom er trouwens ook achter dat mijn managed switch ook over vlan beschikt.

Wat als ik het volgende doe realiseer ik dan hetzelfde?

Managed switch:
Poort 1 naar nic1 van pc1 VLAN ID=10
Poort 2 naar nic2 van pc1 en alle overige poorten naar de rest van de apparaten VLAN ID=11

Alles gaat over hetzelfde subnet.

Als ik nu op pc1 iets download van de andere apparaten in het netwerk zal het dan over nic 2 lopen?

Het enige verschil hier is dat nic1 en nic2 in dezelfde subnet zullen bevinden.

Empo wijzigde deze reactie 13-10-2017 13:29 (25%)

quote:
Giant87 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:02:
[...]

Wat @Arjantje72 ook zegt. Andere switch ertussen.

Er zijn diverse tp-link modellen (meen ik in het verleden te hebben gelezen) die problemen hebben, vooral als er IGMP Snooping aan staat of wanneer ze dit 'stiekem' doen en dan op de verkeerde manier.

• Empo
Ik heb hem denk ik.

Op de managed switch heb ik poort 1 (Zyxelrouter) op vlanid; all gezet. Alle andere poorten op vlan id: 1 behalve poort 8, deze zit op vlan id:2. Poort 8 heeft nu wel internet maar kan niet met de overige apparaten in het netwerk communiceren en is dus volledig gescheiden van alle andere apparaten.

Heel even was ik bang dat dan alle traffic over poort 1 zou gaan omdat deze op vlan id: all staat. Merkwaardig genoeg niet, zou het door de vlan id komen? Zyxel werkt natuurlijk met id's 34 en 4

Dus:
Als ik een pc heb met 2 netwerkaansluitingen.
Netwerk kaart 1 op vlan id:1
Netwerk kaart 2 op vlan id:2.
Alle overige apparaten ook op vlan id:1.
Resultaat:
Hierdoor kan kaart1 alle interne traffic vanuit afhandelen. Dan staat kaart 2 vrij en kan deze bennut worden voor voornamelijk wan traffic.

1 vraag. Ik heb nu vlanid 1 en 2 gebruikt... Tweak gebruikt echter 34 voor internet... Hoe zit dat in verhouding tot de configuratie zoals hierboven beschreven? ik gebruik geen sparql dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken.

Empo wijzigde deze reactie 13-10-2017 14:14 (6%)

• Empo
toch even op stackoverflow gevraagd en daar is aangegeven dat beide vlans zeker in een andere subnet moeten werken anders zal de pc nooit weten hoe het de netwerk moet benaderen. ik zoek dus een instelling op de zyxel om per poort een eigen vlan en subnet te kunnen configureren

EDIT: afgelopen weekend geprobeerd om met de zyxel vlans aan te maken maar tevergeefs, het lijkt er niet mee mogelijk dus ik ga denk ik een Ubiquiti EdgeRouter Lite aanschaffen om het daarmee te doen.

Empo wijzigde deze reactie 17-10-2017 13:15 (26%)

• TurboTon1973
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 04-12 21:25
quote:
hermanh schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:48:
Hebben mensen ook last van een onstabiele VOIP verbinding?
Ik heb een Siemens n300 draaien en de geeft regelmatig een melding dat ie geen verbinding kan maken met de SIP server.

In eerset instantie dacht ik dat het een probleem was van de zyxel, maar heb nu een Edgerouter hangen.
Ik zie geen gekke dingen in de logging staan. Dus ben nieuwsgierig of meerdere mensen problemen hebben om SIP icm de Siemens stabiel te krijgen, voordat ik de servicedesk probeer.
Ik had ook steeds problemen met een N300. Nu ik het allemaal via de fritzbox heb geen problemen meer
Ook ik heb een fritzbox (7490) en de VoIP is zeer stabiel nog geen enkele keer problemen mee gehad

• Wdeb
Zou ook raar zijn als hij ja zou zeggen.

Alhoewel....zeer kort geleden mochten we ook de abox niet als eigendom zien...je weet nooit hoe het balletje rolt.
quote:
coolriku schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:35:
[...]

Nam die reactie ook niet serieus :P
Natuurlijk weet ik dat deze eigendom is, en indien er problemen zijn ik die Fritzbox nodig heb om alles uit te sluiten.
Dat zal met de Fritz!box 5490 niet zo heel snel gaan gebeuren.

Dat is een nog zeer courant model en veel meer waard dan die Abox'jes of Zyxel.

• mrBrainY
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 11:05
ik zal het ook niet doen
bij problemen met je Microtik kan je de Fritz!box weer aansluiten

Ben wel benieuwd naar je config van de mikrotik ,
heb je er ook TV bij?

• jnssn
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 08-11 22:08
Meer mensen bij wie begin gemist niet meer werkt? Dacht eerst dat ik al te dicht bij het einde zat, maar vandaag deed hij het ook niet na 7 minuten rtl4 nieuws. Eerder werkte begin gemist wel. Maar ik weet niet meer wanneer ik dat voor het laatst gebruikt heb.

• Dancis
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:02
quote:
jnssn schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:07:
Meer mensen bij wie begin gemist niet meer werkt? Dacht eerst dat ik al te dicht bij het einde zat, maar vandaag deed hij het ook niet na 7 minuten rtl4 nieuws. Eerder werkte begin gemist wel. Maar ik weet niet meer wanneer ik dat voor het laatst gebruikt heb.
Hier werkt het , vrouwtje heeft half uurtje geleden nog GTST gestart met begin gemist.
ik vind begin gemist echt een aanfluiting als er een nieuw programma begint krijg je een vervelende pop-up scherm met de keuze wil je verder kijken of nieuw programma kijken maakt niet uit wat je kiest want begint gewoon met nieuw programma dus gebruik alleen nog replay tv dat werkt wel goed en op mijn ipad soms beter dan live tv

• Leeuwarden
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22-11 22:16
Even een vraag aan Leeuwarder Tweak gebruikers. Ik overweeg over te stappen naar Tweak internet en telefoon. Zijn er veel/regelmatig storingen qua internet verbinding?

• el flaco
Nog nooit een storing gehad. De bijgeleverde 5490 modem is ook echt top. Internet is heel stabiel. Tv en terugbetalen een drama.

• pd5lwd
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 03-12 19:17
quote:
Leeuwarden schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:42:
Even een vraag aan Leeuwarder Tweak gebruikers. Ik overweeg over te stappen naar Tweak internet en telefoon. Zijn er veel/regelmatig storingen qua internet verbinding?
Hier is internet heel goed geen storing telefoon ook goed maar tv is een drama soms.

• Leeuwarden
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22-11 22:16
Thanks!

• jb044
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 20-11 18:21
Hier ook geen of bijna geen onderbrekingen qua internet, wel eens dat VOIP een reboot van mijn Zyxell nodig heeft, als in kan niet gebeld worden. Dus dat is wel vervelend.

• DAMAGE
  • Registratie: december 2001

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik woon in Leeuwarden. Heb eigenlijk amper downtime met tweak. Komt eigenlijk nooit voor. Ironisch genoeg ligt het er nu sinds hele lange tijd uit. Meer mensen problemen op het moment? Lijkt wel of de DHCP servers eruit liggen.

Edit: werkt hier weer! Rond 12:45

DAMAGE wijzigde deze reactie 18-10-2017 12:57 (7%)

Corsair Obsidian 800D | Corsair AX850 | Intel i7 6700K @ 4.663 (20x233) | ASUS Maximus VIII HERO | 16GB GSkill TridentZ 3600mhz DDR4 | Samsung 850 EVO RAID-0 1TB | MSI RTX 2080 Ventus OC | Zowie FK1 | Corsair K65 LUX RGB | Logitech G25 wheel

• WhySoSerious?
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
quote:
Dat is te zien, nog geen tv update gehad :/
quote:
DAMAGE schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:09:
Ik woon in Leeuwarden. Heb eigenlijk amper downtime met tweak. Komt eigenlijk nooit voor. Ironisch genoeg ligt het er nu sinds hele lange tijd uit. Meer mensen problemen op het moment? Lijkt wel of de DHCP servers eruit liggen.
Hier geen problemen in 8915 gebied ;)

Nieuws over internet:

Update 17 oktober: leverancier AVM heeft inmiddels aangegeven dat er geen spoedeisende update nodig is voor hun Fritz!box 5490 router.

https://www.tweak.nl/nieu...eid-wordt-onderzocht.html

WhySoSerious? wijzigde deze reactie 18-10-2017 12:58 (69%)

https://www.speedtest.net/result/8726516350.png

• deorder
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 09:05
Hebben mensen hier die gebruik maken van SIP met een eigen PBX last van haperen?

Heb al van alles gedaan:

- Verschillende versies van Asterisk
- Verschillende codecs
- SIP / PJSIP
- Geen foutmeldingen in logs
- Asterisk op verschillende machines
- Meerdere telefoons getest
- Met QoS al het verkeer naar PBX hoogste prio gegeven
- Gebeld naar verschillende mensen
- Jitter buffer ingesteld
- Verschillende routers

Niks helpt. Na een tijdje gaan gesprekken haperen. Ik hoor zelf de haperingen niet, maar de andere partij wel vooral als het gesprek al een tijdje duurt.

deorder wijzigde deze reactie 18-10-2017 19:40 (3%)

Chaos -> Nature -> Order -> Human -> Law -> Deorder

Als het hapert richting de "andere kant", dan moet je kijken naar je uitgaande QOS setting, De vraag is natuurlijk waar gaat je "telefoon signaal" naar toe, naar de "tweak server" of daarbuiten.

• el flaco
Gouden tip: tweak is heel gevoelig voor incassokosten, heb nadat ik er een incassozaak van maakte direct mijn geld terug gekregen. Zelfde dag over gemaakt. Daarvoor een half jaar vriendelijk geweest zonder resultaat.

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmmm Enschede 7546dk net een kleine stroomstoring van een minuut. Tweak is hier nu offline :/

En weer online :)

HaterFrame wijzigde deze reactie 19-10-2017 08:52 (10%)

I am the great Cornholio!

• ReSpawN
  • Laatst online: 11:02

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Redelijk traag in 7421 omgv. Deventer. Slechte connectie naar o.a. Dumpert, Facebook, NOS, NU en Gmail.
Speedtest even niet te benaderen.

Iemand anders problemen? Ook haal ik al een tijd de beloofde snelheid niet. Op de ethernet adapter rond de 500/800 i.p.v. ~910/960.

Age of the Geek, baby!

• Dracoz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:07
quote:
Leeuwarden schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:42:
Woon zelf ook in Leeuwarden en heb zelf ook Tweak, zelf nog nooit problemen gehad met het internet. :)
Tv daarentegen moet je er echt gewoon niks van verwachten, qua telefonie gebruik ik het niet dus heb ik geen idee.

EDIT
@ReSpawN
Welke DNS gebruik je?

Dracoz wijzigde deze reactie 20-10-2017 00:43 (4%)

Raymundo!, Ryzen 5 1600x @ 4ghz, x370 Gaming pro carbon, 2x8GB DDR4 3200Mhz, AMD RX480 @ 1350Mhz / 2200Mhz

• Masevako
  • Laatst online: 22-08 11:10
quote:
ReSpawN schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:40:
Iemand anders problemen? Ook haal ik al een tijd de beloofde snelheid niet. Op de ethernet adapter rond de 500/800 i.p.v. ~910/960.
Ik weet niet of dit hetzelfde probleem is maar ik had ineens via Speedtest.net tussen de 600/700 Down, in plaats van 900+ Mbit.
Het probleem hier was puur software matig, Chrome en Edge doen het bij mij heel slecht met de HTML5 speedtest (beta.speedtest.net) 8)7 ! Toen ik eenmaal Flash weer geïnstalleerd had en de Legacy site probeerde haalde ik weer de volledige down en upload snelheid.

Via Firefox haal ik wel de volledige snelheid op de HTML5 speedtest.

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

quote:
Dracoz schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 00:42:
[...]

Woon zelf ook in Leeuwarden en heb zelf ook Tweak, zelf nog nooit problemen gehad met het internet. :)
Tv daarentegen moet je er echt gewoon niks van verwachten, qua telefonie gebruik ik het niet dus heb ik geen idee.

EDIT
@ReSpawN
Welke DNS gebruik je?
Ik zit op de DNS van Google, 8.8.8.8 en 8.8.4.4.
Inmiddels probleem helemaal verholpen, up en down blijven lichtelijk tegenvallen. Voldoende om mijn dagelijke meuk te kunnen doen, maar toch. Zal vanavond het idee van Masevako over legacy flash t.o.v. HTML5 uitproberen.

Age of the Geek, baby!

quote:
Mr-D. schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:19:
ik vind begin gemist echt een aanfluiting als er een nieuw programma begint krijg je een vervelende pop-up scherm met de keuze wil je verder kijken of nieuw programma kijken maakt niet uit wat je kiest want begint gewoon met nieuw programma dus gebruik alleen nog replay tv dat werkt wel goed en op mijn ipad soms beter dan live tv
Toch nog even terug komen op begin gemist:

Op zich gebruiken we het hier inmiddels eigenlijk best veel. Het blijft wel vervelend dat als je het te laat instart en je kijkt naar een lang programma, je het risico loopt dat het 'verloopt'. En dat je niet gewoon de rest van de avond door kan blijven kijken.

Maar toch, verder werkt het eigenlijk prima. Zelfs (voorzichtig) door- of terugspoelen gaat meestal wel goed, hoewel het irritant is dat het beeld dan stil staat en je soms tot 20 sec moet wachten tot je naar de juiste tijd in stream springt.

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
Masevako schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:14:
Via Firefox kreeg ik van de week 200-300Mb te zien, de Steam Client haalde op dat moment +-/ 50-60MBps. Dus blijkbaar kan FIrefox het ook niet halen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Masevako
quote:
Raven schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:15:
[...]

Via Firefox kreeg ik van de week 200-300Mb te zien, de Steam Client haalde op dat moment +-/ 50-60MBps. Dus blijkbaar kan FIrefox het ook niet halen.
Als je 300Mbit en 50/60MByte tegelijk doet dan zit je aardig aan de snelheid toch?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
Masevako schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:26:
[...]

Als je 300Mbit en 50/60MByte tegelijk doet dan zit je aardig aan de snelheid toch?
Ehm, woops, ik bedoelde eigenlijk vlak achter elkaar :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Masevako
quote:
Raven schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:28:
[...]

Ehm, woops, ik bedoelde eigenlijk vlak achter elkaar :P
Ik heb net even snel een test gedaan met het volgende bestand http://mirror.widexs.nl/ftp/pub/speed/10000mb.bin

In Chrome en Edge haal ik niet meer dan 79MB/s met Firefox en Internet explorer haal ik 98MB/s

Waar dit verschil vandaan komt weet ik ook niet, ik heb het idee dat het vaker een software probleem is dan het Tweak netwerk, maar je kan allicht de Support stalken, over het algemeen zijn ze snel een zeer behulpzaam.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
Masevako schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:48:
[...]

Ik heb net even snel een test gedaan met het volgende bestand http://mirror.widexs.nl/ftp/pub/speed/10000mb.bin

In Chrome en Edge haal ik niet meer dan 79MB/s met Firefox en Internet explorer haal ik 98MB/s

Waar dit verschil vandaan komt weet ik ook niet, ik heb het idee dat het vaker een software probleem is dan het Tweak netwerk, maar je kan allicht de Support stalken, over het algemeen zijn ze snel een zeer behulpzaam.
't schommelt nogal, maar zit gemiddeld rond de 50-60MBps en de snelheid zit nu tegen de 80MBps aan. Dit is overigens downloaden naar een 2.5" hdd. Dus dat kan nog wel hoger lijkt het.

Toen ik een dergelijke test een paar jaar terug op mijn router-pc deed (met /dev/null als bestemming) moest ik 2 downloads aanzetten om de 100MBps voorbij te komen.

Oscar Wilde

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
Zr40 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:34:
Heeft iemand ervaring met het opzeggen van Tweak en het terugbetalen van de borg? Ik heb de Zyxel nu anderhalve maand geleden teruggestuurd volgens de instructies van Tweak, maar heb de borg nog niet ontvangen. Ook nog geen creditfactuur of bevestiging van ontvangst. Hoe lang laat dit op zich wachten?

Heb de vraag ook bij Tweak uitstaan maar tot nu toe nog geen antwoord ontvangen.
Om nog even hier op terug te komen, ik heb de borg nu eindelijk ontvangen. Het heeft 3 maanden geduurd (sinds retourneren van de Zyxel. 2 maanden als je telt vanaf de werkelijke einddatum) en twee nette reminder mailtjes. Creditfactuur heeft de datum van gisteren.

Het eindresultaat is goed, alleen had het niet zo lang hoeven duren.

10x270 Wp zuid (PVoutput | Live)

• lightemup
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 16:08
Nou, sinds vandaag zonder internet (iets wat ik volledig wijt aan de Zyxel modem).

Al tijden werkte caller ID niet bij uitgaande gesprekken via VOIP (mensen die ik belde kregen random nummers in het scherm: +98, +0, enz.) Opzich niet erg want er word nooit uitgaand gebeld met de "huis"telefoon.

Wel moest ik vaak de Zyxel herstarten (1x per week) omdat de huistelefoon niet bereikbaar was en niet kon bellen (SIP registratie was wel gelukt.)

Ook nog niet zo'n ramp, gewoon op 2 vaste dagen in de week de Zyxel laten rebooten. No real problems so far, voor mij althans.

Gisteren:

Maar... Nu werkte dat zelfs niet meer. Telefoon was gewoon niet bruikbaar, zelfs niet na een herstart. Hierop heb ik gisteren geprobeerd Tweak te bellen. Ja, geprobeerd: Op 3 verschillende momenten v/d dag kreeg ik een bandje te horen dat het druk was en maar een mailtje moest sturen. De 4e keer kwam ik er wel door maar toen 22 minuten in de wacht gestaan. Tsja... word wel een erg dure grap zo.

Nou ja, dan duik ik er zelf maar in. Firmware van de Zyxel was sterk verouderd: AAKL.13 ipv de nieuwste AAKL.18 . De nieuwe geflashed, en verrek! VoIP deed het weer! Nog geen caller ID maar ik kon weer gebeld worden.

Vandaag:
Opeens rond 15:00 herstartte de Zyxel uit zichzelf. 10/15 min. gewacht tot hij weer bij de les was (de rapste is die modem niet) en zag ik tot mijn verbazing dat de oude firmware er weer op stond ( AAKL.13 ) Een paar seconden nadat ik dit gezien had herstartte de modem zich weer. Maar nu kon ik niet meer in de GUI komen, ik kreeg een 169 adres. Zelf nog een paar keer de boel herstart maar dat bracht geen soelaas.

Zit inmiddels alweer 24 minuten in de wacht bij Tweak, ik denk dat ik het vanavond nog maar weer eens probeer..
:(

* Sorry voor het ranten

• pd5lwd
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 03-12 19:17
quote:
lightemup schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:19:
Nou, sinds vandaag zonder internet (iets wat ik volledig wijt aan de Zyxel modem).

Al tijden werkte caller ID niet bij uitgaande gesprekken via VOIP (mensen die ik belde kregen random nummers in het scherm: +98, +0, enz.) Opzich niet erg want er word nooit uitgaand gebeld met de "huis"telefoon.

Wel moest ik vaak de Zyxel herstarten (1x per week) omdat de huistelefoon niet bereikbaar was en niet kon bellen (SIP registratie was wel gelukt.)

Ook nog niet zo'n ramp, gewoon op 2 vaste dagen in de week de Zyxel laten rebooten. No real problems so far, voor mij althans.

Gisteren:

Maar... Nu werkte dat zelfs niet meer. Telefoon was gewoon niet bruikbaar, zelfs niet na een herstart. Hierop heb ik gisteren geprobeerd Tweak te bellen. Ja, geprobeerd: Op 3 verschillende momenten v/d dag kreeg ik een bandje te horen dat het druk was en maar een mailtje moest sturen. De 4e keer kwam ik er wel door maar toen 22 minuten in de wacht gestaan. Tsja... word wel een erg dure grap zo.

Nou ja, dan duik ik er zelf maar in. Firmware van de Zyxel was sterk verouderd: AAKL.13 ipv de nieuwste AAKL.18 . De nieuwe geflashed, en verrek! VoIP deed het weer! Nog geen caller ID maar ik kon weer gebeld worden.

Vandaag:
Opeens rond 15:00 herstartte de Zyxel uit zichzelf. 10/15 min. gewacht tot hij weer bij de les was (de rapste is die modem niet) en zag ik tot mijn verbazing dat de oude firmware er weer op stond ( AAKL.13 ) Een paar seconden nadat ik dit gezien had herstartte de modem zich weer. Maar nu kon ik niet meer in de GUI komen, ik kreeg een 169 adres. Zelf nog een paar keer de boel herstart maar dat bracht geen soelaas.

Zit inmiddels alweer 24 minuten in de wacht bij Tweak, ik denk dat ik het vanavond nog maar weer eens probeer..
:(

* Sorry voor het ranten
Zet 1.00(AAKL.14)C0 https://www.tweak.nl/firmware.html er maar op.
Suc6 ermee.

• Jan Driebeen
  • Registratie: juli 2011
  • Nu online
En er is weer nieuws van Sparql.....
https://sparql.nl/update-tv-platform-v4-5.html

• jaro431
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18:21
quote:
Ziet er goed uit! En er wordt zelfs gecommuniceerd....

• Kaspers
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 29-11 08:25
Ik moet mijn ervaring van afgelopen week even kwijt:

vrijdag 13 oktober: merkte 's middags dat ik geen internetverbinding (glasvezel) meer had. 's avonds contact opgenomen met Tweak (Armand). Die deed een lijnmeting en constateerden dat mijn lijn dood was. Gaven aan dat dit een zaak is die bij Reggefiber aangemeld moest worden en dat ik maandag opnieuw mocht gaan bellen. Ik gaf aan dat ik dat vreemd vond, aangezien ik dit telefoontje persoonlijk afdoende vond om te melden dat ik geen internet meer had, maar prima, ik gaf aan maandag weer te bellen.

maandag 16 oktober: 's ochtends contact opgenomen met Tweak (Stefan). Hij deed tevens een lijnmeting, constateerde dat de lijn dood was en legde vervolgens contact met Reggefiber. Stefan gaf aan dat Reggefiber die dag nog contact met me zou opnemen voor het maken van een afspraak met een monteur.

maandag einde dag niks vernomen van Reggefiber..

maandag 16 oktober: 's avonds weer contact opgenomen met Tweak, aangegeven dat ik die dag niet gebeld ben door Reggefiber. Persoon in kwestie (Jasmin?) gaf aan dat ikzelf morgen maar even moest gaan bellen met Reggefiber. Prima.

dinsdag 17 oktober: 's ochtends contact opgenomen met Reggefiber. Persoon in kwestie kon me vertellen dat hij geen opdracht in het systeem zag staan afkomstig van Tweak. Ik de meneer uitleggen dat ik het vermoeden had dat er iets mis wat in de wijkcentrale en drong er op aan daar een monteur naartoe te sturen. Meneer vertelde me dat dat niet mogelijk was en dat Reggefiber pas in actie komt na een formeel verzoek van Tweak. Van tweak hadden ze blijkbaar niets binnen gekregen. Ik meneer uitleggen dat ik deze zomer reeds een maand lang zonder internet heb gezeten, omdat een monteur van Reggefiber in de wijkcentrale mijn poort had omgehangen naar een ander poort en het vermoeden had dat dat probleem misschien wel weer speelde. Dat veranderde de zaak niet, ik moest bij Tweak zijn omdat ik ook daar mijn product af nam.

Vervolgens direct contact opgenomen met Tweak, Stefan weer aan de lijn. Ook hij vond het vreemd dat Reggefiber maandag geen contact had opgenomen en tevens vreemd dat de persoon die ik net had gesproken bij Reggefiber niets kon betekenen. Stefan besloot zelf nog een keer contact op te nemen met Reggefiber on aan te dringen contact met me op te nemen, beloofde mij vervolgens dat ik deze dinsdag nog van ze zou horen.

Dinsdag einde dag: nog steeds geen belletje van Reggefiber.

Dinsdagavond weer contact opgenomen met Tweak: aangegeven dat ik nog steeds niet ben gebeld door Reggefiber en inmiddels al 4 dagen zonder internet zit.. Dit keer 'Armand' aan de lijn, die snapte er ook niets van. Ook hij voerde weer ruggespraak met Reggefiber en wist me te vertellen dat Reggefiber morgen (woensdag) écht contact zou opnemen. Ik heb 'm bedankt voor de info en lichtelijk sceptisch de telefoon opgehangen, maar prima, ik wacht weer af.

Woensdag ochtend was het toch raak: dame van de planning aan de lijn voor het maken van een afspraak. ingepland voor vrijdag, vandaag dus.

Vanmiddag 2 heren over de vloer gehad. Ze hebben in de wijkcentrale gekeken wat daar aan de hand was en konen me vervolgens vertellen dat de kabel van mijn aansluiting uit de patchkast was geschoten. Die hebben ze er voor mij weer ingedrukt. Maar vervolgens thuis nog steeds geen internet.
Dat begrepen ze verder niet. Maar ze leken dat ook niet echt op te gaan lossen. Ze zouden het probleem terugkoppelen aan hun leidinggevende.

Ik gaf aan dat ik dat geen oplossing vond en inmiddels al een week zonder internet zat. Maar de heren konden niets voor me betekenen en terwijl ze zich excuseerden liepen ze het huis uit.

Ik ben echt stomverbaasd :|.

Kaspers wijzigde deze reactie 20-10-2017 23:44 (7%)

quote:
Ik niet echt, wel erg vervelend voor je, maar het zal steeds erger worden, niet alleen bij tweak maar dan bij wie dan ook, zolang er niet één "eigenaar" is van je probleem dan krijg je dit soort taferelen. (wijzen naar elkaar is een deel van "het" process)
Mag allemaal niets meer kosten, concurrentie is moordend, en ja het is "slechts" een consumenten lijn.

• Masevako
quote:
Dus er staat geen licht op je glasvezel?
Vreemde zaak dat Reggefiber dan het onderhoud mag aftekenen! |:(
Zozo eigenlijk bijna alle problemen die we hier hebben worden met de update opgelost _/-\o_
Beter

• Wdeb
Update??
quote:
Mr-D. schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:53:
Zozo eigenlijk bijna alle problemen die we hier hebben worden met de update opgelost _/-\o_
Beter
quote:
Ziet er goed uit!

Vooral dat het probleem met de resolutie en de beeldkwaliteit van On Demand worden aangepakt vind ik een goede zaak!

Helaas lees ik nog niks over de pauze functie of de betrouwbaarheid van het vooruit- of terugspoelen in On Demand streams maar het is een goed begin.

• nasigoreng01
  • Laatst online: 04-11 10:57
quote:
Empo schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:22:
toch even op stackoverflow gevraagd en daar is aangegeven dat beide vlans zeker in een andere subnet moeten werken anders zal de pc nooit weten hoe het de netwerk moet benaderen. ik zoek dus een instelling op de zyxel om per poort een eigen vlan en subnet te kunnen configureren

EDIT: afgelopen weekend geprobeerd om met de zyxel vlans aan te maken maar tevergeefs, het lijkt er niet mee mogelijk dus ik ga denk ik een Ubiquiti EdgeRouter Lite aanschaffen om het daarmee te doen.
Hoi Empo, een wat late reactie maar hierbij mijn ervaringen met het maken van een extra netwerk op de Zyxel (aka zeiksnel :P ). Ik heb het werkend, echter na een reboot/stroomonderbreking werkt het niet; ook niet via configuration restore. Om het daarna weer werkend te maken moet de extra 'interface group' worden weggegooid en opnieuw worden aangemaakt. Het is niet een vlan, dat kan alleen op de 5th Ethernet port maar dat is bij mij de WAN poort (naar de genexis glas modem). Hieronder de uitleg om op poort 4 een extra netwerk te maken, wat ik via mijn switches in een gast-vlan zet en dat dan als apart wifi netwerk beschikbaar heb.

Network Setting --> Interface Group, button 'add new interface group'. Geef het een naam (gast in mijn geval), kies de WAN (eth4.1) en daaronder LAN4 en die vormen dan een nieuwe groep.
Network Setting --> Home Networking tabje LAN setup. Eerste optie in de drop down kies je de nieuwe groep en daarna kun je hier een nieuw subnet configureren, bv 192.168.3.1 255.255.255.0
Alles wat je dan op poort4 (LAN4) van de zeiksnel aansluit komt dan in dit gast netwerk. Echter je normale netwerk is volledig bereikbaar vanaf het gast netwerk. Firewall rules om het af te schermen:
Security --> Firewall, access rules. Source 192.168.3.0/24, destination <je gewone lan subnet>, protocol TCP/UDP, poorten alles dus het leeg laten, policy DROP, direction LAN to WAN.

Hiermee werkt het goed maar ik ben ook van plan een Edgerouter aan te schaffen. Ondertussen draai ik geen wifi, geen voip, geen dns, geen dhcp meer op de zyxel omdat het ding anders spontaan gaat rebooten. Sinds ik dit vorige maand had gebouwd verder geen reboots meer gehad, maar zoals vermeld een stroomonderbreking zorgt ervoor dat deze opzet pas weer werkt nadat je interface group opnieuw aanmaakt.

• Aaargh!
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 29-11 09:41
quote:
eymey schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:27:
[...]

Ziet er goed uit!

Vooral dat het probleem met de resolutie en de beeldkwaliteit van On Demand worden aangepakt vind ik een goede zaak!
Helaas nog geen woord over de beeldkwaliteit van live TV.

Verder, default naar PCM, really ? Moet ik nu straks bij elke zender expliciet Dolby Digital inschakelen ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

quote:
Aaargh! schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:16:
[...]

Helaas nog geen woord over de beeldkwaliteit van live TV.

Verder, default naar PCM, really ? Moet ik nu straks bij elke zender expliciet Dolby Digital inschakelen ?
Opzich is dat PCM defaulten niet zo heel gek, scheelt aardig wat telefoontjes naar support vermoed ik. En als ik het goed lees onthoud de STB bij elke zender wat je inschakeld, dus dat hoef je maar 1x te doen.

• Aaargh!
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 29-11 09:41
quote:
MetaFrame schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:16:
[...] En als ik het goed lees onthoud de STB bij elke zender wat je inschakeld, dus dat hoef je maar 1x te doen.
1x per zender ja, in plaats van gewoon 2 globale setting. Beetje jammer. En dan de reden ook nog eens: om het volume met de afstandsbediening van je STB te kunnen bedienen. Totale onzin dat die functie er überhaupt op zit, slaat nergens op voor een digitaal signaal.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• tsjoender
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15:49
quote:
nasigoreng01 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:51:
[...]
Sinds ik dit vorige maand had gebouwd verder geen reboots meer gehad, maar zoals vermeld een stroomonderbreking zorgt ervoor dat deze opzet pas weer werkt nadat je interface group opnieuw aanmaakt.
Zelf heb ik een Zyxel switch. Daarbij moet een je copy running config to startup config doen. Iets wat je bij Cisco ook wel ziet. Misschien geldt dat hier ook?

• nasigoreng01
  • Laatst online: 04-11 10:57
quote:
tsjoender schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:51:
[...]
Zelf heb ik een Zyxel switch. Daarbij moet een je copy running config to startup config doen. Iets wat je bij Cisco ook wel ziet. Misschien geldt dat hier ook?
Nee hier helaas niet. De config staat er in, maar werkt niet naar behoren. Ook als de backconfig wordt ingeladen werkt het niet, het werkt pas na het verwijderen en weer toevoegen van de interface group.

• respect!
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 18:54
Binnenkort krijgen we(hopelijk) ook glasvezel in Ridderkerk, mijn vraag is leveren ze het eindpunt alleen in de meterkast of is het ook mogelijk dat ze het in de woonkamer leggen?

Mijn tweede vraag is kan ik mijn eigen router achter die van hun aansluiten?

• m.tewal
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 25-11-2017
Zijn er meer mensen die sinds een paar dagen (veel) problemen hebben tijdens het kijken van opnames ?
Ik kan er alleen nog niet de vinger op leggen of het gepaard gaat met tijdstip van kijken of met de opgenomen zender.
(tijdens TVOH ongeveer 3x per liedje een freeze en/of blokjes)

• goldvinger
  • Laatst online: 20:45
quote:
m.tewal schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:49:
Zijn er meer mensen die sinds een paar dagen (veel) problemen hebben tijdens het kijken van opnames ?
Ik kan er alleen nog niet de vinger op leggen of het gepaard gaat met tijdstip van kijken of met de opgenomen zender.
Ik heb er ook last van.
Zowel bij opnames als bij replay tv.
Ik hoop dat het na maandag, na de update, weer opgelost is.

• Dancis
quote:
Hier gister ook een ramp met opnames maar ook replay tv was een grote ramp.

Hadden twee voor twaalf opgenomen maar was continue freezes toen geprobeerd via replay tv maar dat was net zo erg.

Ook moeten we de box regelmatig van stroom halen omdat opnames niet willen starten.
quote:
respect! schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:19:
Binnenkort krijgen we(hopelijk) ook glasvezel in Ridderkerk, mijn vraag is leveren ze het eindpunt alleen in de meterkast of is het ook mogelijk dat ze het in de woonkamer leggen?

Vraag 1 ga ik niet vanuit
Vraag 2 als je graag je eigen spullen wilt gebruiken laat je de geleverde router toch in de doos want Tweak kent geen bridge modus maar de Fritz is krachtig genoeg voor alles en heeft genoeg opties in huis die de meeste routers niet hebben
En wat je eventueel wel kan doen is een ip een dmz geven en je eigen router dat ip geven

• WhySoSerious?
  • Nu online
quote:
jaro431 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:28:
[...]

Zeker mooi, dat hebben bij het oude platform nooit gehad.

https://www.speedtest.net/result/8726516350.png

• Fonta
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 09-10 23:48

Fonta

BuG Admin

quote:
jaro431 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:28:
[...]

Toch is de communicatie nog immer minimaal though.

BuG Community - Discord: discord.bug-community.com - Steam: F0nt44444

• respect!
Dank je voor je reactie,
ik heb namelijk zelf 3 maanden geleden de
asus rt ac88u gekocht, beetje zonde om die weg te doen.
Ik ga kijken wat de verschillen tussen de Fritz en Asus zijn.
Bedankt!

respect! wijzigde deze reactie 22-10-2017 08:45 (84%)

• Jan Driebeen
  • Registratie: juli 2011
  • Nu online
quote:
Hier in Almere-stad geen problemen met het bekijken van opnames, werkt prima. Heb zaterdagavond, m.i. toch wel een drukke kijkavond, gewoon een aantal opgenomen programma’s zitten kijken (incl doorspoelen bij reclames). Blijft vreemd dat het bij de een beter werkt dan bij de ander....
zou persoonlijk dan toch voor Fritz gaan Asus en tv gaan niet lekker samen en telefoon kan al helemaal niet
en als je de Fritz krijgt waar we wel van uitgaan gaat de glazvezel toch meteen de Fritz in scheelt ook weer een apparaat.
quote:
respect! schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 08:38:
Dank je voor je reactie,
ik heb namelijk zelf 3 maanden geleden de
asus rt ac88u gekocht, beetje zonde om die weg te doen.
Ik ga kijken wat de verschillen tussen de Fritz en Asus zijn.
Bedankt!

• respect!
Ok bedankt.

Vandaag de specificaties bekeken van de Fritzbox, mooi apparaat!
dan maar mijn Asus verkopen en een switch aanschaffen.
quote:
Mr-D. schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:40:
zou persoonlijk dan toch voor Fritz gaan Asus en tv gaan niet lekker samen en telefoon kan al helemaal niet
en als je de Fritz krijgt waar we wel van uitgaan gaat de glazvezel toch meteen de Fritz in scheelt ook weer een apparaat.

[...]
quote:
respect! schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 15:09:
Ok bedankt.

Vandaag de specificaties bekeken van de Fritzbox, mooi apparaat!
dan maar mijn Asus verkopen en een switch aanschaffen.

[...]
waarom je kan je asus ook boven zetten als AP en switch tegelijk ok je hebt een poortje minder maar boven wel betere wifi dan voorheen :)

• Centurius
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 11:23
quote:
respect! schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:19:

Als het Reggefiber is zou dat kunnen. Normaal vragen ze 300 euro om het FTU te verplaatsen maar omdat het bij jou nog geplaatst moet worden doen ze het misschien gratis of voor een minimale bijdrage.
Misschien is het goedkoper/handiger om zelf een (lange) patchkabel te kopen

• respect!
@Mr-D.
Goed punt. Is ook een mogeljkheid.
@Centurius
Het is inderdaad reggefiber, kan ik inderdaad naar vragen.
@Hans_18T
Ik zit met het probleem dat ik vanuit de meterkast geen mogelijkheid heb om naar de woonkamer een kabel te trekken zonder te boren. Kruipruimte te laag.

• JaFFoG
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 25-09 10:13

JaFFoG

Upd: don 6 sep

Zowel de Sparql TV app (iPhone/iPad) als kijken via web (livetv.sparql.nl) doen 't niet meer. Ik krijg niet de optie om een koppelcode in te voeren, maar in plaats daarvan blijft hij hangen op het scherm met logo (app) en de loader van de drie oranje vierkantjes (web).

Google levert niks op, heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Geen verschil: ik kan niet een nieuwe koppelcode invoeren of iets dergelijks.

Iemand een idee?

Bla

quote:
Morgen is er een update voor het tv platform.
Dan worden als het goed is ook de apps voor Android en iOS vernieuwd.
Misschien dat het daar al iets mee te maken heeft? :?

Trouwens, ik kan wel een koppelcode krijgen (voor mijn laptop/ browser die al gekoppeld was
maar vooruit dan maar :D ) maar dat maakt nog geen verschil. Dan krijg ik
'Niet beschikbaar in TV Gemist
Niet ondersteund met TV Gemist'.
Mmm...Zou kunnen dat de eredivisie er nog net niet op stond.

Edit: Never mind. Werkt later in de browser wel gewoon. :)

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 24-10-2017 13:48 (65%)

• Empo
quote:
nasigoreng01 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:51:
[...]

Hoi Empo, een wat late reactie maar hierbij mijn ervaringen met het maken van een extra netwerk op de Zyxel (aka zeiksnel :P ). Ik heb het werkend, echter na een reboot/stroomonderbreking werkt het niet; ook niet via configuration restore. Om het daarna weer werkend te maken moet de extra 'interface group' worden weggegooid en opnieuw worden aangemaakt. Het is niet een vlan, dat kan alleen op de 5th Ethernet port maar dat is bij mij de WAN poort (naar de genexis glas modem). Hieronder de uitleg om op poort 4 een extra netwerk te maken, wat ik via mijn switches in een gast-vlan zet en dat dan als apart wifi netwerk beschikbaar heb.

Network Setting --> Interface Group, button 'add new interface group'. Geef het een naam (gast in mijn geval), kies de WAN (eth4.1) en daaronder LAN4 en die vormen dan een nieuwe groep.
Network Setting --> Home Networking tabje LAN setup. Eerste optie in de drop down kies je de nieuwe groep en daarna kun je hier een nieuw subnet configureren, bv 192.168.3.1 255.255.255.0
Alles wat je dan op poort4 (LAN4) van de zeiksnel aansluit komt dan in dit gast netwerk. Echter je normale netwerk is volledig bereikbaar vanaf het gast netwerk. Firewall rules om het af te schermen:
Security --> Firewall, access rules. Source 192.168.3.0/24, destination <je gewone lan subnet>, protocol TCP/UDP, poorten alles dus het leeg laten, policy DROP, direction LAN to WAN.

Hiermee werkt het goed maar ik ben ook van plan een Edgerouter aan te schaffen. Ondertussen draai ik geen wifi, geen voip, geen dns, geen dhcp meer op de zyxel omdat het ding anders spontaan gaat rebooten. Sinds ik dit vorige maand had gebouwd verder geen reboots meer gehad, maar zoals vermeld een stroomonderbreking zorgt ervoor dat deze opzet pas weer werkt nadat je interface group opnieuw aanmaakt.
Gisteren even met de edgerouter lite gespeeld en heb verbinding erop gekregen echter kreeg ik de port forwarding maar niet aan de praat dus heb voor nu de zyxel maar weer verbonden.
quote:
JaFFoG schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 19:30:
Zowel de Sparql TV app (iPhone/iPad) als kijken via web (livetv.sparql.nl) doen 't niet meer. Ik krijg niet de optie om een koppelcode in te voeren, maar in plaats daarvan blijft hij hangen op het scherm met logo (app) en de loader van de drie oranje vierkantjes (web).

Google levert niks op, heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Geen verschil: ik kan niet een nieuwe koppelcode invoeren of iets dergelijks.

Iemand een idee?
net even getest maar de apps werken bij mij normaal

• Masevako
quote:
respect! schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 16:53:
@Centurius
Het is inderdaad reggefiber, kan ik inderdaad naar vragen.
@Hans_18T
Ik zit met het probleem dat ik vanuit de meterkast geen mogelijkheid heb om naar de woonkamer een kabel te trekken zonder te boren. Kruipruimte te laag.
Reken er maar niet op dat de FTU ergens anders geplaatst gaat worden dan de meterkast, de meerkosten van boorwerk en afwerking van de nieuwe plaats voor de FTU zullen niet gering zijn.
Daarbij als de kruipruimte te laag is om te boren, hoe gaat Reggefiber dat doen dan?
Is een kabelgoot niet een oplossing?

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

quote:
Masevako schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:14:
[...]

Ik weet niet of dit hetzelfde probleem is maar ik had ineens via Speedtest.net tussen de 600/700 Down, in plaats van 900+ Mbit.
Het probleem hier was puur software matig, Chrome en Edge doen het bij mij heel slecht met de HTML5 speedtest (beta.speedtest.net) 8)7 ! Toen ik eenmaal Flash weer geïnstalleerd had en de Legacy site probeerde haalde ik weer de volledige down en upload snelheid.

Beter laat dan nooit; Edge en Firefox werpen inderdaad betere vruchten af. Ongeveer 23% verbetering t.o.v. mijn default browser Chrome. Zit download gemiddeld op 850 en up 970 op de max.

Enige aanbeveling voor een speedtest server vanuit omgv. Deventer?

Age of the Geek, baby!

• Masevako
quote:
ReSpawN schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:38:
[...]
Beter laat dan nooit; Edge en Firefox werpen inderdaad betere vruchten af. Ongeveer 23% verbetering t.o.v. mijn default browser Chrome. Zit download gemiddeld op 850 en up 970 op de max.

Enige aanbeveling voor een speedtest server vanuit omgv. Deventer?
Breedband Arnhem haalt hier meestal 950+ Mbit up/down.

Dat is vanuit Almere alhoewel de speedtest ziet dat ik ergens bij de Duitse grens zit?!
Naar mijn mening is zoeken op geografie in een relatief klein en dichtbekabeld land als Nederland niet per definitie nuttig.

De lokatie waar je zit zal deels 'geraden' worden op basis van de lokatie van het AS of andere geo-informatie, die over het IP-blok waar jij een IP uit krijgt, is vast gelegd bij RIPE. En er zijn natuurlijk inderdaad datacenters bij bedrijven verspreid over Nederland.

In sommige gevallen kan het wellicht nuttig zijn, bv. als je dichtbij een Internet eXchange in het oosten, noorden of zuiden van Nederland zit en zowel jouw provider als de eigenaar van de speedtest mirror op die Internet Xchange zitten aangesloten en erop peeren.

Maar ik gok dat, in de meeste gevallen, de backhaul vanuit de City-pop een route vindt richting Amsterdam en dat je toch uiteindelijk daar over AMS-IX of NLIX moet.

Maar goed, dat is speculatie mijnerzijds. Ik ken de topologie van het eigen coanet van Tweak verder niet.

eymey wijzigde deze reactie 23-10-2017 13:48 (6%)

• RammY
  • Laatst online: 04-12 12:20

RammY

Dát!

quote:
Masevako schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:35:
[...]

Reken er maar niet op dat de FTU ergens anders geplaatst gaat worden dan de meterkast, de meerkosten van boorwerk en afwerking van de nieuwe plaats voor de FTU zullen niet gering zijn.
Daarbij als de kruipruimte te laag is om te boren, hoe gaat Reggefiber dat doen dan?
Is een kabelgoot niet een oplossing?
Toen ze bij mij anders de fiber door de tuin hadden geschoten, en ze graag de kamer in wilden, heb ik ze vriendelijk verzocht toch even de kelder in te boren daar ik daar mn hele kabel bende heb liggen.
Was absoluut geen enkel probleem en zonder mokken is de NTU op de gevraagde plek opgeleverd.

Deze advertentieplaats is te huur!

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

quote:
Masevako schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:47:
[...]

Breedband Arnhem haalt hier meestal 950+ Mbit up/down.

Dat is vanuit Almere alhoewel de speedtest ziet dat ik ergens bij de Duitse grens zit?!
Top, slinger ik die vanavond even aan. Ik merk dat sommige gewoonweg niet de capaciteit hebben. De ping blijft overigens overal ~3-4ms.

Age of the Geek, baby!

Mijn Sparql box (Amino 610) software versie was eerder:
14.7.24_build-etv--yttv-vas--opera4--as3 57325
Nu, maandag 23 okt 14:41 is het versie:
14.7.24_build9-etv--yttv-vas--SG--opera4--as3 56446

Een kijken of alles verbeterd is. :D Hij had in ieder geval al onthouden welke zender ik als laatste aan het kijken was. d:)b Zo eens kijken of de andere online tv dingen het ook weer doen. :)

Mmm....Discovery World heeft in het logo linksonder in de gids wel 'Discovery HD World' staan maar dat is (nog?) geen HD zender bij Sparql? :? En helaas is die andere Discovery, Science dus, geen HD zender meer. Die ziet er een stuk minder uit dan voorheen op het oude platform.

Nu maar eens kijken of ik bij beide tv's 1080p kan selecteren.
Edit: Zooo. Ja dus. :) 1080p24, 1080p50 en 1080p60.

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 24-10-2017 13:10 (35%)

• Masevako
quote:
RammY schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:53:
[...]

Toen ze bij mij anders de fiber door de tuin hadden geschoten, en ze graag de kamer in wilden, heb ik ze vriendelijk verzocht toch even de kelder in te boren daar ik daar mn hele kabel bende heb liggen.
Was absoluut geen enkel probleem en zonder mokken is de NTU op de gevraagde plek opgeleverd.
Ik ga ook eigenlijk van mijn eigen situatie uit, alles komt hier aan de straatkant de meter kast in en vanuit daar zou je door een betonnen vloer moeten boren om het bijvoorbeeld in de woonkamer op te leveren. Dat is niet in een uurtje gebeurt. Hier is nog 50 cm ruimte onder het huis maar als dat er al niet is word het een lastige opgave om het zoals in mijn situatie op een plek in de woonkamer op te leveren.

@respect! Komt er niet een kabelaansluiting of oude kpn lijn je woonkamer in? Misschien kan je die gebruiken om de patchkabel door te voeren?

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20:52
quote:
jeroenmuzikant schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:44:
Mijn Sparql box (Amino 610) software versie was eerder:
14.7.24_build-etv--yttv-vas--opera4--as3 57325
Nu, maandag 23 okt 14:41 is het versie:
14.7.24_build9-etv--yttv-vas--SG--opera4--as3 56446

Een kijken of alles verbeterd is. :D Hij had in ieder geval al onthouden welke zender ik als laatste aan het kijken was. d:)b Zo eens kijken of de andere online tv dingen het ook weer doen. :)

Discovery World heeft in het logo linksonder wel 'Discovery HD World' staan maar dat is (nog?) geen HD zender bij Sparql? En helaas is die andere Discovery, Science dus, geen HD zender meer. Ziet er een stuk minder uit dan voorheen.

Nu maar eens kijken of ik bij beide tv's 1080p kan selecteren.
Edit: Zooo. Ja dus. :) 1080p24, 1080p50 en 1080p60.
1080i was toch beter?
quote:
Neuh. Maar dat wilden ze je van Sparql voor de update wel wijsmaken. ;)

Nu na de update raden ze 720p (ja echt :)) of 1080p (1080p50) aan....
Zo wordt het bij die update van Sparql uitgelegd.

Nu moet alleen live tv in de browser nog weer gaan werken bij mij.

En ik zal ook eens kijken of er voor mijn galaxy s6 al een nieuwe tv app is.
Edit: Die is er al wel. Net ge-update. Die werkt goed. d:)b

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 23-10-2017 16:46 (79%)

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Heb m hier op 1080p60 staan, eens kijken of t bevalt. Hoe hebben jullie de instelling staan?

• respect!
@Masevako
Kruipruimte is bij mij ongeveer 50 cm diep, voor mij een lastige taak.
Er komt inderdaad een kabelaansluiting de woonkamer binnen.
Thx, ik zal even kijken
Pagina: 1 2 3 ... 45 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True