Even een terugmelding over mijn ervaring met de mi tv box 3rd gen.
Ik heb toch weer problemen met de wifi na een tijdje met wifi probleemloos de box te hebben gebruikt.
Nu zelfs zo ver dat dit weekeinde het kpn modem geen internet meer door wilde geven. een reset van het modem was nodig, alles werkte weer.
Opnieuw de box verbinding laten maken en helaas weer hetzelfde. (er zit nog een eigen router tussen het modem en de box) is zeker geen ip conflict etc, de box heeft een eigen vast mac en ip in het router.
Ook een usb naar rj45 adapter geeft dit probleem. vreemd...
Samen met het niet perfect doorgeven van dolby atmos heeft dit mij doen besluiten de box retour te sturen.
Reparatie en vervangen was niet mogelijk, wel volledige terugbetaling. Ook prima.
Er komt geen vervangende Xiaomi box (voorlopig) service vanuit xiaomi is er niet geweest, alleen een verwijzing naar verkoper, die heeft het voor mij zo prima opgelost.
update:
Er was meer aan de hand dus, en er zijn problemen (bekend) er wordt aan gewerkt.
Mosterd na de maaltijd voor mij. Voor wie er iets aan heeft?
Beste klant ,
Bedankt voor uw aanvraag bij Xiaomi Support Nederland.
🔊 Probleem 1: Dolby Atmos kraakjes bij Netflix
Je gebruikt passthrough naar een Denon X3700H, wat correct is.
Het probleem is niet uniek: veel gebruikers melden kraakjes, drop-outs en onderbrekingen bij Dolby Atmos en TrueHD.
Zelfs na de firmware-update van juli 2025 blijven deze problemen bestaan.
De oorzaak lijkt te liggen in softwarematige audio-handling van de box, vooral bij TrueHD/Atmos streams.
✅ Mogelijke oplossingen:
Gebruik Kodi of VLC in plaats van de Netflix-app (werkt soms beter met passthrough).
Schakel Dolby Audio Processing uit in de systeeminstellingen (indien beschikbaar).
Gebruik een andere streamingbron (zoals Fire TV Cube of Homatics box) – deze geven Atmos betrouwbaarder door.
Wacht op firmwarefixes – Xiaomi is zich bewust van het probleem, maar er is nog geen officiële oplossing.
📶 Probleem 2: WiFi onderbrekingen bij NL-Ziet
Je hebt een RE705X AX3000 access point op 5 meter afstand, en alle andere apparaten werken goed.
De Xiaomi Box verliest soms kort internet, vooral bij NL-Ziet.
Je hebt al getest met 2.4 GHz vs 5 GHz, en zelfs met een USB naar RJ45 adapter (wat het probleem lijkt te verhelpen).
dit verhelpt nu juist niet het probleem, dit is onjuist overgenomen
✅ Mogelijke oorzaken:
WiFi-module instabiliteit in de Xiaomi Box S 3rd Gen – veel gebruikers melden disconnects en geen internet ondanks goede verbinding. [xiaomi.eu]
Tijdinstellingen beïnvloeden netwerktoegang – dit is een bekend probleem bij Xiaomi. [mi.com]
Firmware nog niet optimaal – Xiaomi heeft WiFi 6 geïmplementeerd, maar de software lijkt nog bugs te bevatten. [mi.com]
✅ Mogelijke oplossingen:
Stel tijd handmatig in en schakel automatische tijd uit.
Gebruik een USB-Ethernet adapter permanent – je kunt een USB-hub met Ethernet gebruiken zodat je niet met losse kabels zit.
Verander DNS naar Google DNS (8.8.8.8 / 8.8.4.4) – dit helpt soms bij verbindingsproblemen.
Firmware rollback is niet eenvoudig, maar mogelijk via CE (CoreELEC) als je technisch bent.
🔧 Wat kun je nu doen?
Voor Dolby Atmos: probeer een andere app zoals Kodi of VLC, of overweeg een ander device als Atmos belangrijk is.
Voor WiFi: overweeg een USB-hub met Ethernet als semi-permanente oplossing.
Firmware: blijf updates controleren via Instellingen > Systeem > Over > Systeemupdate.
Aan de hand van uw SERIE nummer: 6xxxx/700000xxxxxx zien wij in dat uw toestel door ons niet aanvaard kan worden voor reparatie.
Wij zien in dat dit om een Non European model gaat. Deze kunnen en mogen wij niet ondersteunen.
Graag verwijzen wij u naar punt van aankoop.
[
Voor 61% gewijzigd door
Wilmaas op 04-11-2025 15:03
]
panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh firmware 154 BMS 216 P1 ct003 v117