Na de update is alles trager geworden, beeld staat soms stil met Youtube of Netflix. Waardeloos...
[ Voor 25% gewijzigd door Alper587 op 07-09-2023 18:55 ]
[ Voor 25% gewijzigd door Alper587 op 07-09-2023 18:55 ]
@Alper587Alper587 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:55:
Na de update is alles trager geworden, beeld staat soms stil met Youtube of Netflix. Waardeloos...
[ Voor 38% gewijzigd door charleychui op 08-09-2023 10:24 ]
charleyr
Update is ingetrokken voor nu.snakesixteen schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:49:
vreemd als ik naar update zoek zegt die hij is up to date iemand idee wat het kan zijn ?
Testing, one, two ...
@Ari Gold Dat klopt, het wachten is op een fix / nieuwe update om de ontstane "schade" te herstellen cq een goed werkende update te leveren.Ari Gold schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:41:
Hele verrotte update. Ik lees ook dat downgraden naar 9 ook niet kan.
charleyr
Factory reset is geen downgrade terug naar Android 9 neem ik aan? Android 12 werkt nu naar tevredenheid begrijp ik?Ari Gold schreef op zondag 10 september 2023 @ 18:25:
Ik heb maar een factory reset uitgevoerd. 3rd party apps werken weer prima.
De apps optie staat nu aan de linkerkant ipv bovenin waar het eerst Home - Browse- Apps (uit mn hoofd) was.
Nee, inderdaad geen downgrade. Het is gewoon een reset van de software. De apps die na de update niet werkte., werken nu wel. Edit: bepaalde apps blijven op installing draaien, dus denk niet dat alles werkt. Misschien kan dat ook door A12 komen.KC Boutiette schreef op zondag 10 september 2023 @ 18:46:
[...]
Factory reset is geen downgrade terug naar Android 9 neem ik aan? Android 12 werkt nu naar tevredenheid begrijp ik?
[ Voor 10% gewijzigd door Ari Gold op 10-09-2023 19:58 ]
Ik heb in de dev options het aantal achtergrond processen op Max 2 ingesteld en de boel werkt weer een stuk soepeler.Ari Gold schreef op zondag 10 september 2023 @ 18:50:
[...]
Nee, inderdaad geen downgrade. Het is gewoon een reset van de software. De apps die na de update niet werkte., werken nu wel.
De homescreen refresh heeft nu ook plaats gevonden. Menu staat weer boven in. Jammer want dat maakt de interface wel een stukje trager.
[ Voor 8% gewijzigd door hansie_k op 23-09-2023 16:46 ]
8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland
Ik had die vraag een aantal jaren gelden ook. Heb wel een Mi-Box gekocht ook al vanwege de optie van de extra audio output die rechstreeks aan mijn bose geconnecteerd kon worden via een "ouderwetse" audio kabel niet zijnde HDMI.hansie_k schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:45:
Ik wil via m'n telefoon apps kunnen bedienen op de Box, is dat mogelijk?
Misschien stomme vraag, maar dan stream je via je telefoon TineIn naar de Box?peterstr schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:51:
[...]
Ik had die vraag een aantal jaren gelden ook. Heb wel een Mi-Box gekocht ook al vanwege de optie van de extra audio output die rechstreeks aan mijn bose geconnecteerd kon worden via een "ouderwetse" audio kabel niet zijnde HDMI.
Ik gebruik die audi optie meestal alleen via de ingebouwde chromecast om via tuninradio radio te luisteren.
En dan hoeft de stroomvretende TV inderdaad niet aan.
Maar de apps op de mi-box zelf bedienen via je telefoon gaat niet lukken
Inderdaad stream ik dan Tunein naar de Box.hansie_k schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:55:
[...]
Misschien stomme vraag, maar dan stream je via je telefoon TineIn naar de Box?
Werkt dat met audio ook zo, of is de Box nog steeds afhankelijk van je telefoon op zo'n moment?
Top, bedankt, dat zoek ik dus...!peterstr schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 22:17:
[...]
Inderdaad stream ik dan Tunein naar de Box.
Maar omdat de chromecast het overneemt blijft het ding gewoon door gaan ook als ik niet meer thuis ben.
Dit wilde ik ook maar uiteindelijk heb ik gewoon een Bluetooth audio zender/ontvanger gekocht voor 8 euro online, deze aangesloten op mijn versterker en daarmee stream ik gewoon alles kwa audio van telefoon of computer over de versterker. Via de Mi Box was gewoon te veel gedoe.hansie_k schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:45:
Ik heb al even lopen google'en, maar kon het niet echt vinden.
Ik wil de Box gebruiken voor alleen audio (internet radio), via de versterker.
Kan ik de Box bedienen met alleen een smartphone, dus zonder beeld op de tv?
Dat ik eerst een-en-ander moet instellen via/op de tv is geen probleem.
Gezocht op mirror Box naar smartphone, maar alles wat ik vind is andersom, logisch...
Ik wil via m'n telefoon apps kunnen bedienen op de Box, is dat mogelijk?
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Gaar... Andere HDMI-kabel gebruikt en het werkt, vervolgens de 'oude'/vorige gebruikt en nu doet die het ook gewoon... Onverklaarbaar wat mij betreft, maar het werkt.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:14:
Wij hebben een gallery TV van LG, maar het Wi-Fi bereik valt volledig weg omdat 'ie natuurlijk tegen de muur aan zit. Daar hebben we wat op bedacht: een HDMI verloopstukje, echter werkt dat niet (geen beeld). HDMI 1 (TV) -> HDMI-verloopstuk -> Mi TV Stick (4K). Iemand enig idee? Zitten toch helemaal geen bepaalde vereisten aan qua versies.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Dat zal de herstelupdate voor de eerste Android TV V12 zijn. Die heb ik op één box kunnen installeren, waar de eerste ook al opstond, er was van alles mis mee.Taxus schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:36:
Ik kreeg zojuist een melding op mijn MiBox dat er een systeem update is. Iemand deze al geprobeerd?
Testing, one, two ...
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Je hebt nu Chromecasten van Google zelf die wat nieuwer zijn.sdk1985 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:15:
Hmm ik gebruik op mijn LG nog een uitvoering: Xiaomi Mi TV Box 4k Internationale versie 8GB en ik had gehoopt dat er na al die jaren ondertussen een wat snellere vervanger zou zijn met wat meer opslagruimte. Maar het lijkt erop dat de S uit 2018 nog steeds de nieuwste is.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Is ie niet, maar heel veel is er niet veranderd; www.mi.com/global/product/xiaomi-tv-box-s-2nd-gensdk1985 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:15:
Hmm ik gebruik op mijn LG nog een uitvoering: Xiaomi Mi TV Box 4k Internationale versie 8GB en ik had gehoopt dat er na al die jaren ondertussen een wat snellere vervanger zou zijn met wat meer opslagruimte. Maar het lijkt erop dat de S uit 2018 nog steeds de nieuwste is.
Testing, one, two ...
De wifi valt bij mij ook regelmatig weg. Is daar wat tegen te doen?Marzman schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:07:
[...]
Je hebt nu Chromecasten van Google zelf die wat nieuwer zijn.
Ik heb zelf nog een Mibox uit 2017, op zich heb ik geen behoefte aan een nieuwere alleen doet hij soms raar (apps vallen uit, wifi valt weg). Misschien dat ik hem daarom vervang, maar niet per se omdat ik iets nieuwers zoek. Ik sla er ook niks op op, maar er kan wel een usbstick in
Ik denk een nieuwe kopen? De firmware en de apps zijn denk ik gewoon allemaal wat zwaarder geworden.einz schreef op woensdag 20 december 2023 @ 19:35:
[...]
De wifi valt bij mij ook regelmatig weg. Is daar wat tegen te doen?
/▌
Ik gebruik het eigenlijk alleen om te casten. Dan krijg ik soms out of the blue een melding dat er geen verbinding is waarna ik weer opnieuw moet casten via m'n telefoon (resetten en dergelijke is niet nodig). Misschien maar gewoon een nieuwe chromecast aanschaffen.Marzman schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:59:
[...]
Ik denk een nieuwe kopen? De firmware en de apps zijn denk ik gewoon allemaal wat zwaarder geworden.
Of netwerk naar USB gebruiken.
Ook hier blijft hij hangen..Erik. schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:32:
Ik heb op de Mi Box s al een fabrieks reset gedaan, de app verwijderd enz. Maar videoland blijft hangen op dat grijze laadscherm met het logo met over de helft, iemand anders hier ook last van?
Er is na die eerste, die later werd ingetrokken, een nieuwe update vrijgegeven. Die zal je dan nu wel worden aangeboden.Ari Gold schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:37:
Ook hier blijft hij hangen.
Er staat ook al weer een android update klaar van 800mb. Waarschijnlijk die teruggetrokken update..
Testing, one, two ...
[ Voor 7% gewijzigd door jellemdekker op 09-01-2024 18:35 ]
[ Voor 148% gewijzigd door hardware-lover op 12-01-2024 13:32 . Reden: Kan weer vanuit Play Store worden bijgewerkt ]
Testing, one, two ...
[ Voor 15% gewijzigd door SemperFidelis op 18-02-2024 19:54 ]
Ik heb dit probleem een tijd geleden ook gehad en een beetje met de instellingen zitten klooien tot het weg was. Ik had een paar aps uitgezet in de instellingen (backdrop en screensaver), maar deze heb ik weer geactiveerd en de instelling scherm uit op ‘nooit’ gezet. HDMI-CEC heb ik ook uitgezet. Toen was het opgelost. Wat nou precies de oplossing was weet ik niet exact. Ik merk wel dat ik consequent eerst de mi box moet uitzetten en daarna mijn tv. Anders wil het nog wel eens misgaan.SemperFidelis schreef op zondag 18 februari 2024 @ 19:54:
Ik krijg m'n Xiaomi Box S maar niet actief, als hij in rest modus gaat blijft ie daar en werkt de remote niet meer. Alleen door de stekker er uit te halen. Ik heb sleep mode al helemaal uitgezet via de settings dus dat maakt het des te vreemder.
Iemand hier nog tips voor? Anders maar factory reset en alles opnieuw installeren...
Thanks. Enige wat ik hier anders heb is HDMI-CEC maar dat gebruik ik voor mn LG remote te koppelen.Taxus schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:12:
[...]
Ik heb dit probleem een tijd geleden ook gehad en een beetje met de instellingen zitten klooien tot het weg was. Ik had een paar aps uitgezet in de instellingen (backdrop en screensaver), maar deze heb ik weer geactiveerd en de instelling scherm uit op ‘nooit’ gezet. HDMI-CEC heb ik ook uitgezet. Toen was het opgelost. Wat nou precies de oplossing was weet ik niet exact. Ik merk wel dat ik consequent eerst de mi box moet uitzetten en daarna mijn tv. Anders wil het nog wel eens misgaan.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Testing, one, two ...
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
[ Voor 60% gewijzigd door Jazzper op 10-03-2024 22:24 ]
Ik moet erg wennen aan die nieuwe Mi Box S 2nd gen vergeleken de oude. Het geluid valt soms ook weg en dan werkt die up down niet (ook niet op de cirkel) en moet ik een knop op de cirkel + up tegelijk indrukken om het geluid van de Mi Box zelf van 0 naar max te verschuiven. De oude remote had gewoon via die up/down onderin geluidsbesturing. Zal wel kwestie van wennen zijn.Penthe schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:15:
Misschien een bug in MX Player? Je hebt immers geluid als je het niet op pauze hebt gezet. Ik zou afwachten totdat je weer een update hebt gekregen van MX Player en daarna kijken of het probleem zich nog voordoet. Heb je ook al een andere player geprobeerd?
/▌
Je kunt de Gui update ook terugdraaien. Ik gebruik nog de initiële versie zonder alle ads.Marzman schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 06:08:
Ik hoef geen nieuwe te kopen dan, twijfel ook wel eens. Heb nog een Mibox 3S uit 2017 en soms heeft die wel zijn eigenaardigheden (sinds dat de Gui ooit geupdate is naar de nieuwe Android TV).
Voor vloeiend beeld in Europa gebruiken we 50hz in Amerika bijv.gebruiken ze 60hz. De keuze van 2160p 50hz zou er gewoon bij moeten staan in de opties tenzei je iets gebruikt zoals bijv. een hdmi switch die beperkingen heeft. Op auto geeft het hier ook 1080p als maximale resolutie, waarom weet ik niet.LogiZ5500 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:14:
Sinds vandaag een Mi Box S 2nd Gen binnen gekregen en geprobeerd aan te sluiten op mijn LG OLED A1.
Lijkt op zich OK te werken, echter krijg ik de 4k 60hz niet werkend. Op Auto best resolution blijft hij hangen op 1080p 60hz en manual instellen op 4k 30hz.
Hiervoor een GCGTV 4k erop aangesloten gehad waarbij 4k 60hz wél werkt op dezelfde hdmi poort..
Iemand een idee hoe 4k 60hz werkend te krijgen?
HDR wordt wel herkend overigens...
2 dingen om toch even te controleren uit voorzorg.LogiZ5500 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:14:
Sinds vandaag een Mi Box S 2nd Gen binnen gekregen en geprobeerd aan te sluiten op mijn LG OLED A1.
Lijkt op zich OK te werken, echter krijg ik de 4k 60hz niet werkend. Op Auto best resolution blijft hij hangen op 1080p 60hz en manual instellen op 4k 30hz.
Hiervoor een GCGTV 4k erop aangesloten gehad waarbij 4k 60hz wél werkt op dezelfde hdmi poort..
Iemand een idee hoe 4k 60hz werkend te krijgen?
HDR wordt wel herkend overigens...
Testing, one, two ...
Paar dingen geprobeerd.hardware-lover schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:59:
[...]
2 dingen om toch even te controleren uit voorzorg.
1) staat Deep Color aan op desbetreffende HDMI poort (als die instelling nog steeds aanwezig is, zoals bij mijn ouder Oled model).
2) even goed de gebruikte HDMI kabel(s) controleren, het zal niet de eerste keer zijn dat een kabel wat lastiger doet en de oorzaak is.
Je Marantz zou je eigenlijk zo in moeten stellen dat ie het videosignaal ongemoeid laat, dus geen upscaling oid actief op de Marantz. Dit geeft het beste resultaat vwb beeldkwaliteit. Dus video passthrough zoals het wordt aangeboden aan de receiver.LogiZ5500 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:58:
Paar dingen geprobeerd.
Ik had er niet bij vermeld dat er Marantz NRxxx tussen zat. Deze had ik er tussenuit gehaald en idd kwam er nu 4k 60hz naar de TV.
In de instellingen van de Marantz gezocht en er was een HDMI 4K signaal instelling welke op standaard stond, nu op verhoogd. Geen idee wat het betekend, maar nu werkt het wel.
Dit gaf alleen problemen met om de 30 seconden beeld verlies/zwart. Volgens een forum kon het zijn dat de HDMI In welke fysiek het dichtste bij de HDMI Out gebruikt moest worden door signaal timing problemen.
Dit heeft inderdaad geholpen!
Alles werkt naar behoren
Testing, one, two ...
Het gekke is dat wanneer de Marantz op 4k standaard staat, de Mi Box geen 4k 60hz meer als optie geeft. Wanneer de Marantz op 4k verhoogd staat is de optie er wel, wat mij de indruk geeft dat er geen upscaling actief is, maar native 4k 60hz output.hardware-lover schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:04:
[...]
Je Marantz zou je eigenlijk zo in moeten stellen dat ie het videosignaal ongemoeid laat, dus geen upscaling oid actief op de Marantz. Dit geeft het beste resultaat vwb beeldkwaliteit. Dus video passthrough zoals het wordt aangeboden aan de receiver.
Normaal gesproken zouden alle HDMI ingangen op je receiver hetzelfde resultaat moeten geven, MITS je het videosignaal met rust laat op het apparaat.
Laat het upscalen, indien nodig, aan de Mi over of misschien nog beter, aan je LG Oled.
Die 60Hz kwam nu ter sprake omdat de hoogst haalbare combinatie nu niet werd getoond, 60Hz@4k.Penthe schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:16:
Met 60hz zul je in Europa altijd kleine schokjes ervaren in het opzij scrollen en van boven naar beneden 50hz lost dit op tenzij je altijd content uit bijv. Amerika kijkt.
Dat de optie 60hz verschijnt betekend niet dat dit de juiste keuze is.
Testing, one, two ...
Ik heb de kabels vervangen naar HDMI 8k 60hz varianten. Nu ervaar ik geen wisseling meer van resoluties.hardware-lover schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:52:
[...]
Die 60Hz kwam nu ter sprake omdat de hoogst haalbare combinatie nu niet werd getoond, 60Hz@4k.
Dat het aanpassen van de refreshrate/resolutie naar dat van het weer te geven media het meest ideaal is wanneer dit gelijk is, dat is zonder twijfel waar, maar daar ging het nu even niet over 😉
[ Voor 17% gewijzigd door Joster op 06-07-2024 17:57 ]
Als je bij instellingen de Display Output op automatisch hebt staan, probeer het dan niet meer automatisch te laten doen.Sunrise schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:20:
Ik heb al zolang last van Netflix zwart scherm bij het starten van de avond. Ik haal 'm dan uit z'n standby en netflix wil dan niks anders doen dan een zwart scherm tonen. Ik moet dan elke keer de app in de settings uitzetten. Vrij irritant. Alles up to date. Is daar een oplossing voor?
Mibox s
Gary Winston: "The Answer is in The Box, Not in The Band!"
Ik heb die settings niet op mijn mi box, alleen hdr to sdr en screen resolution/position. Verder staat rgb uit in dev. options, en force gpu rendering aan.Terry A Davis schreef op zondag 14 juli 2024 @ 15:27:
[...]
Als je bij instellingen de Display Output op automatisch hebt staan, probeer het dan niet meer automatisch te laten doen.
De beste kwaliteit is YCbCr444
RGB is geupscaled op de MiBox zelf met kleurconversie erbij. De YCbCr444 is de bron zoals die is en je TV doet het werk.
Je kan kiezen tussen 1080p of 4k natuurlijk, maar kijk of je 4k in je Netflix abbo hebt. Indien ja, dan kan je met de MiBox niet volledig de HDR, Dolby Vision gebruiken. En als de MiBox dan het enige apparaat is, fixeer het dan op 1080p met YCbCr444 en niet langer automatisch.
Het is handig om bij Opslag alle cache te wissen. En dan opnieuw opstarten.
Ben benieuwd. In iedergeval weet je nu verschillen tussen beste video kwaliteit, en dat je de MiBox niet steeds hoeft te laten bepalen welke resolutie kleur code het beste is.
Wat je ook kan doen is kijken wat de MiBox nu automatisch kiest en die keuze niet meer automatisch laten doen maar gewoon handmatig instellen.
Mijn 2014 LCD doet YCbCr444 op 1080p max, vast ingesteld.
Als je wil weten wat de verschillen zijn afgezien van de MiBox het naar RGB laten omzetten, of je TV ( verstandiger) dan kan je Color Spaces YCbCr444 zoeken op een zoekmachine.
Ik zal de Netflix App vanavond ook even proberen op de MiBox S.Sunrise schreef op zondag 14 juli 2024 @ 18:48:
[...]
Ik heb die settings niet op mijn mi box, alleen hdr to sdr en screen resolution/position. Verder staat rgb uit in dev. options, en force gpu rendering aan.
Maar hoe zou het bovenstaande dan netflix onbruikbaar maken? Dat begrijp ik niet goed het werkt immers 50 % van de tijd. Dan hoef ik niet Netflix te force closen in android settings.
[ Voor 30% gewijzigd door Terry A Davis op 18-07-2024 15:59 ]
Aha, kijk dat wist ik niet. Gek genoeg doet ie het weer prima de afgelopen week. Maar ik sluit 'm nu voortaan af in netflix, is toch wat makkelijker dan omslachtig naar de settings te gaan.Terry A Davis schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:32:
Ik was vergeten aan te geven dat ik de Netflix applicatie met de afstandsbediening netjes afsluit. Die mogelijkheid zit helemaal links onderaan in de Netflix applicatie.
.....
[ Voor 7% gewijzigd door Sunrise op 19-07-2024 20:22 ]
Waar zit de optie om maar 1 app actief te hebben? Heb dit nog niet eerder gehoord namelijk! Wellicht lost het mijn probleem van het zwarte scherm op na gebruik..!Sunrise schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:20:
[...]
Aha, kijk dat wist ik niet. Gek genoeg doet ie het weer prima de afgelopen week. Maar ik sluit 'm nu voortaan af in netflix, is toch wat makkelijker dan omslachtig naar de settings te gaan.
Ik denk dat een andere app het probleem veroorzaakt, npo of SmartTube Beta. Die heb ik een tijdje niet gebruikt.
Ik kan ook instellen dat de mi box maar 1 app kan draaien, dat als je wat anders opstart die app automatisch wordt afgesloten (althans dat is de theorie denk ik). Echter wil ik soms wel 2 dingen tegelijk. Dus die staat op 2 apps maximaal.
Developer option -> Background process LimitLogiZ5500 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:39:
[...]
Waar zit de optie om maar 1 app actief te hebben? Heb dit nog niet eerder gehoord namelijk! Wellicht lost het mijn probleem van het zwarte scherm op na gebruik..!
[ Voor 19% gewijzigd door Sunrise op 19-07-2024 20:57 ]
Ah die optie had ik al over gelezen. Is niet helemaal gelijk aan 1 app draaien, maar meer over achtergrond apps, misschien om vrij RAM af te dwingen..!Sunrise schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:47:
[...]
Developer option -> Background process Limit
[Afbeelding]
Geen idee of het ook echt zo werkt zoals ik dat hierboven beschreef.
Edit, het werkt dus niet zo.... kan 2 apps tegelijk draaien als ik 'no background processes' selecteer.
Sorry, blij gemaakt met een dooie mus. Heb nu dus een radio app draaien en een explorer app.
https://www.reddit.com/r/...ox_s_background_activity/ Zelfde verhaal maar er worden alternatieven aangeboden (extra app, niet echt wat we willen).
Debloaten kan ook nog wat uitmaken, 1 van die dingen 'sloopt' voice commando's. Oud topic b.t.w. En zoals ik het lees een andere launcher installeren voor het debloaten.LogiZ5500 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:45:
[...]
Ah die optie had ik al over gelezen. Is niet helemaal gelijk aan 1 app draaien, maar meer over achtergrond apps, misschien om vrij RAM af te dwingen..!
Joster schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 14:40:
Heeft iemand een idee hoe je de HDMI-CEC instellingen juist zou moeten instellen op zowel TV, receiver als Mi Box om gewoon een logische werking te hebben? Het belangrijkste voor mij is dat ik de Mi Box gewoon aan kan laten staan / uit kan zetten zonder dat dit invloed heeft op de werking tussen TV en receiver. Het maakt me in die zin niet uit of de Mi Box wel of niet uit gezet moet worden, als ik maar gewoon kan switchen naar een ander kanaal en TV kan kijken zonder dat apparatuur spontaan terug switcht, spontaan uit gaat, spontaan geen geluid meer geeft of een communicatiefout veroorzaakt.
Niemand die hierbij kan helpen?Joster schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:56:
En ohja, nu ik hier toch ben.. ik heb nog een ander vaag probleem met mijn Mi Box S. Iedere keer als deze uit heeft gestaan voor enige tijd, staat het volume terug op "1" i.p.v. op "15". Ik moet dan steeds handmatig het volume van de Mi Box zelf weer verhogen alvorens ik weer een fatsoenlijk volume heb. Dit issue staat los van de Sony receiver, want ik had dit euvel al voordat ik de receiver in gebruik genomen had.
Hebben meer mensen deze ervaring en een idee wat hieraan te doen is?,
Dit heb ik ook, werkt echt super! Veel dingen aan te passen en ook goed als standaard launcher in te stellen. Ook herprogrammeren van verschillende knoppen op je ab is mogelijk!amiaima schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:13:
Je kan projectivy eens bekijken als je wat met je home screen wil doen. Heb het heel even geprobeerd maar te weinig tijd gehad om alles goed werkend te krijgen en te snappen.
Dat zijn nog eens leuke tips 👍amiaima schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:13:
Je kan projectivy eens bekijken als je wat met je home screen wil doen. Heb het heel even geprobeerd maar te weinig tijd gehad om alles goed werkend te krijgen en te snappen.
De launcher werkt geweldig! Enkel wordt aan het einde van de video gezegd wat ik al vermoede, dat die nieuwe launcher gewoon over de oude heen staat dus zijn er 2 launchers aktief wat ten koste gaat van ram en cpu. Dat zou in de toekomst problemen kunnen opleveren maar voor nu draait het soepel. De Mi Box komt zelf ook al met een andere launcher Patchwall die ik echt verschrikkelijk vind. Projectivy lost heel veel op maar voor de Xiaomi TV die ik heb staan die al de standaard launcher plus patchwall draait zou het betekenen dat er 3 launchers tegelijk aktief zouden zijn, hopelijk kunnen ze dat ooit oplossen.I_am_I schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:07:
[...]
Dat zijn nog eens leuke tips 👍
Ik deze nu ook geïnstalleerd op de 4k stick. Werkt super. Ik heb deze video gevolgd: YouTube: Remove ads easily from Android TV / Google TV with the Projectivy La...
Ik gebruik de app ADB-TV en heb de Android TV Launcher daarmee "uitgeschakeld", Projectivy is nu de enige actieve. Weet niet of deze op ieder Android/ Google TV apparaat te gebruiken is, en ook met iedere Android/Google TV versie (9 t/m 14), maar met de V12 versie die ik gebruik op een andere door Google gecertificeerd apparaat (Homatics), doet de app zijn werk prima.Penthe schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:45:
De launcher werkt geweldig! Enkel wordt aan het einde van de video gezegd wat ik al vermoede, dat die nieuwe laucher gewoon over de oude heen staat dus zijn er 2 launchers aktief wat ten koste gaat van ram en cpu. Dat zou in de toekomst problemen kunnen opleveren maar voor nu draait het soepel. De Mi Box komt zelf ook al met een andere launcher Patchwall die ik echt verschrikkelijk vind. Projectivy lost heel veel op maar voor de Xiaomi TV die ik heb staan die al de standaard laucher plus patchwall draait zou het betekenen dat er 3 launchers tegelijk aktief zouden zijn, hopelijk kunnen ze dat ooit oplossen.
Voor de rest projectivy TOP!
Testing, one, two ...
Wifi is niet geweldig op de MiBox. Ik heb er zelf een WR841N naast staan, die in range extender mode geconfigureerd staat. Daar de MiBox met een ethernet kabel op aangesloten.einz schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:46:
Ik heb een MiBox S, op zich prima ding alleen valt heel vaak het internet uit. Iemand die hier een oplossing heeft? De wifi verbinding is wel goed denk ik, op andere apparaten heb ik dit probleem namelijk niet.
Ik zal me er wat in gaan verdiepen maqr zag al dat de app niet gratis is dus moet ik even kijken of ik er veel voordeel aan overhoud, van wat ik lees zou het op Google TV versie met Android TV 11 gewoon moeten werken. Dank voor de tip!hardware-lover schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 14:02:
[...]
Ik gebruik de app ADB-TV en heb de Android TV Launcher daarmee "uitgeschakeld", Projectivy is nu de enige actieve. Weet niet of deze op ieder Android/ Google TV apparaat te gebruiken is, en ook met iedere Android/Google TV versie (9 t/m 14), maar met de V12 versie die ik gebruik op een andere door Google gecertificeerd apparaat (Homatics), doet de app zijn werk prima.
Zowel ADB-TV alsook Projectivy, is gratis te gebruiken. Voor beiden geldt, als bijna vanzelfsprekend, dat een Pro versie meer mogelijkheden biedtPenthe schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:26:Ik zal me er wat in gaan verdiepen maqr zag al dat de app niet gratis is dus moet ik even kijken of ik er veel voordeel aan overhoud, van wat ik lees zou het op Google TV versie met Android TV 11 gewoon moeten werken. Dank voor de tip!
Testing, one, two ...
Ik heb ook nog zo'n box, Android TV (of hoe heet het?) werkt ook nog gewoon. Ik gebruik het ook voor casting (omdat het sneller is op mijn telefoon te zoeken naar iets), maar gebruik ook nog wel de afstandbediening en apps (VTM/VRT/NPO/IPTV/Youtube/Netflix/Amazon/Disney). Werkt allemaal nog gewoon. Hij heeft inderdaad al een tijdje geen updates gehad (maar langer is langer geupdate dan ik vooraf verwachte).Terry A Davis schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:03:
De MiBox gebruik ik nu voor Casting, dat wil zeggen dat ik vanaf de mobiel alleen nog een live uitzending verstuur zoals NPO 1, 2 of 3.
Hierbij gebruik ik de MiBox 3 nog wel voor Netflix en Prime zonder problemen.
De MiBox 3 kan bepaalde dingen met Kodi niet, maar ook Kodi werkt nog steeds.
Ik heb geen idee hoe veilig de MiBox 3 nog is, maar alles werkt nog zoals het was in het begin in 2020 toen ik die kocht.
/▌
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Testing, one, two ...
Testing, one, two ...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq