• c337n
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-12 10:00
hardware-lover schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 21:21:
@c337n, weet je zeker dat je een internationale versie hebt en niet eentje die niet Android TV gecertificeerd is door Google?
Bedoel je de Play Protect certification status? Die lijkt niet in orde. Ik ga er echter van uit dat ibood toch de juiste versie verkoopt en op de doos staan contactgegevens van Xiaomi NL.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
c337n schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:18:
Bedoel je de Play Protect certification status? Die lijkt niet in orde. Ik ga er echter van uit dat ibood toch de juiste versie verkoopt en op de doos staan contactgegevens van Xiaomi NL.
Indien daadwerkelijk de internationale versie, en niet de Chinese, zou Netflix het moeten doen op de stick.

Geen andere kopers die daarover geklaagd hebben? Je zou de stick nog een factory reset kunnen geven, maar ik neem aan dat jij bij het eerste keer opstarten van de stick, de eerste setup nog voor de kiezen hebt gekregen?

Testing, one, two ...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

c337n schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:18:
[...]

Als je de doos hebt zal het wel ok zijn, maar ik zou daar niet zo maar vanuit gaan bij ibood. Ze verkopen koopjes, waar die vandaan komen weet je niet altijd. Dat kunnen oude producten zijn, of overschotten, b keuze, producten voor een andere markt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• c337n
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-12 10:00
hardware-lover schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:28:
[...]

Indien daadwerkelijk de internationale versie, en niet de Chinese, zou Netflix het moeten doen op de stick.

Geen andere kopers die daarover geklaagd hebben? Je zou de stick nog een factory reset kunnen geven, maar ik neem aan dat jij bij het eerste keer opstarten van de stick, de eerste setup nog voor de kiezen hebt gekregen?
Ondertussen heb ik reactie van ibood en blijkbaar hebben nog veel kopers problemen, ze nemen ze gelukkig retour

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:43
Ik heb eigenlijk vanaf dag 1 dat de wifi niet automatisch verbindt als ik de stick inschakel. Ook niet wanneer deze stroomloos is geweest. Als ik handmatig verbinding maakt dan werkt het direct.
Zijn er meer die dit hebben met een TV stick 2nd gen?

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-12 19:29

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Even een terugmelding over mijn ervaring met de mi tv box 3rd gen.
Ik heb toch weer problemen met de wifi na een tijdje met wifi probleemloos de box te hebben gebruikt.
Nu zelfs zo ver dat dit weekeinde het kpn modem geen internet meer door wilde geven. een reset van het modem was nodig, alles werkte weer.
Opnieuw de box verbinding laten maken en helaas weer hetzelfde. (er zit nog een eigen router tussen het modem en de box) is zeker geen ip conflict etc, de box heeft een eigen vast mac en ip in het router.
Ook een usb naar rj45 adapter geeft dit probleem. vreemd...
Samen met het niet perfect doorgeven van dolby atmos heeft dit mij doen besluiten de box retour te sturen.
Reparatie en vervangen was niet mogelijk, wel volledige terugbetaling. Ook prima.
Er komt geen vervangende Xiaomi box (voorlopig) service vanuit xiaomi is er niet geweest, alleen een verwijzing naar verkoper, die heeft het voor mij zo prima opgelost.

update:
Er was meer aan de hand dus, en er zijn problemen (bekend) er wordt aan gewerkt.
Mosterd na de maaltijd voor mij. Voor wie er iets aan heeft?

Beste klant ,

Bedankt voor uw aanvraag bij Xiaomi Support Nederland.

🔊 Probleem 1: Dolby Atmos kraakjes bij Netflix

Je gebruikt passthrough naar een Denon X3700H, wat correct is.
Het probleem is niet uniek: veel gebruikers melden kraakjes, drop-outs en onderbrekingen bij Dolby Atmos en TrueHD.
Zelfs na de firmware-update van juli 2025 blijven deze problemen bestaan.
De oorzaak lijkt te liggen in softwarematige audio-handling van de box, vooral bij TrueHD/Atmos streams.

✅ Mogelijke oplossingen:

Gebruik Kodi of VLC in plaats van de Netflix-app (werkt soms beter met passthrough).
Schakel Dolby Audio Processing uit in de systeeminstellingen (indien beschikbaar).
Gebruik een andere streamingbron (zoals Fire TV Cube of Homatics box) – deze geven Atmos betrouwbaarder door.
Wacht op firmwarefixes – Xiaomi is zich bewust van het probleem, maar er is nog geen officiële oplossing.

📶 Probleem 2: WiFi onderbrekingen bij NL-Ziet

Je hebt een RE705X AX3000 access point op 5 meter afstand, en alle andere apparaten werken goed.
De Xiaomi Box verliest soms kort internet, vooral bij NL-Ziet.
Je hebt al getest met 2.4 GHz vs 5 GHz, en zelfs met een USB naar RJ45 adapter (wat het probleem lijkt te verhelpen). dit verhelpt nu juist niet het probleem, dit is onjuist overgenomen

✅ Mogelijke oorzaken:

WiFi-module instabiliteit in de Xiaomi Box S 3rd Gen – veel gebruikers melden disconnects en geen internet ondanks goede verbinding. [xiaomi.eu]
Tijdinstellingen beïnvloeden netwerktoegang – dit is een bekend probleem bij Xiaomi. [mi.com]
Firmware nog niet optimaal – Xiaomi heeft WiFi 6 geïmplementeerd, maar de software lijkt nog bugs te bevatten. [mi.com]

✅ Mogelijke oplossingen:

Stel tijd handmatig in en schakel automatische tijd uit.
Gebruik een USB-Ethernet adapter permanent – je kunt een USB-hub met Ethernet gebruiken zodat je niet met losse kabels zit.
Verander DNS naar Google DNS (8.8.8.8 / 8.8.4.4) – dit helpt soms bij verbindingsproblemen.
Firmware rollback is niet eenvoudig, maar mogelijk via CE (CoreELEC) als je technisch bent.

🔧 Wat kun je nu doen?

Voor Dolby Atmos: probeer een andere app zoals Kodi of VLC, of overweeg een ander device als Atmos belangrijk is.
Voor WiFi: overweeg een USB-hub met Ethernet als semi-permanente oplossing.
Firmware: blijf updates controleren via Instellingen > Systeem > Over > Systeemupdate.

Aan de hand van uw SERIE nummer: 6xxxx/700000xxxxxx zien wij in dat uw toestel door ons niet aanvaard kan worden voor reparatie.
Wij zien in dat dit om een Non European model gaat. Deze kunnen en mogen wij niet ondersteunen.
Graag verwijzen wij u naar punt van aankoop.

[ Voor 61% gewijzigd door Wilmaas op 04-11-2025 15:03 ]

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh firmware 154 BMS 216 P1 ct003 v117

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:04

StrongArmLance

Endless flow

Binnetie schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 21:25:
Ik heb eigenlijk vanaf dag 1 dat de wifi niet automatisch verbindt als ik de stick inschakel. Ook niet wanneer deze stroomloos is geweest. Als ik handmatig verbinding maakt dan werkt het direct.
Zijn er meer die dit hebben met een TV stick 2nd gen?
Ja, met een 3rd gen exact dit probleem. Niet altijd, maar wel geregeld. Ik moet zeggen, irritant, maar ik check nu gewoon de wifi na opstarten en t zal wel :)

• Don Giovanni
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-12 07:26
Wilmaas schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:12:

WiFi-module instabiliteit in de Xiaomi Box S 3rd Gen – veel gebruikers melden disconnects en geen internet ondanks goede verbinding. [xiaomi.eu]
Tijdinstellingen beïnvloeden netwerktoegang – dit is een bekend probleem bij Xiaomi. [mi.com]
Firmware nog niet optimaal – Xiaomi heeft WiFi 6 geïmplementeerd, maar de software lijkt nog bugs te bevatten. [mi.com]

✅ Mogelijke oplossingen:

Stel tijd handmatig in en schakel automatische tijd uit.
Gebruik een USB-Ethernet adapter permanent – je kunt een USB-hub met Ethernet gebruiken zodat je niet met losse kabels zit.
Verander DNS naar Google DNS (8.8.8.8 / 8.8.4.4) – dit helpt soms bij verbindingsproblemen.
Firmware rollback is niet eenvoudig, maar mogelijk via CE (CoreELEC) als je technisch bent.
Vandaag ook de Mi Box 3rd gen mogen ontvangen. Een internetspeed test laat 150mbps zien en upload 250 mbps. Het grappige is dat mijn Chromecast met googletv 4k een DL van 250 laat zien en upload 150, dus precies andersom.
Met 250 download zou ik zeker kunnen leven. Ik zal nog even de oplossing met de automatische tijd proberen, maar anderx gaat 'ie morgen weer retour.

[ Voor 0% gewijzigd door Don Giovanni op 03-12-2025 20:44 . Reden: spelling ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:56
@Don Giovanni 150 milli bit per seconde is idd te langzaam om te kunnen streamen.

(150Mbps is voldoende voor Blurays, waarom is dit niet voldoende voor jou?)

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Don Giovanni schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:43:
[...]

Vandaag ook de Mi Box 3rd gen mogen ontvangen. Een internetspeed test laat 150mbps zien en upload 250 mbps. Het grappige is dat mijn Chromecast met googletv 4k een DL van 250 laat zien en upload 150, dus precies andersom.
Met 250 download zou ik zeker kunnen leven. Ik zal nog even de oplossing met de automatische tijd proberen, maar anderx gaat 'ie morgen weer retour.
Tijd instelling heeft meer met geen, slechte wifi ontvangst te maken.
Een usb to rj45 connector maakt tot 450 Mbps mogelijk.
Ik stream nu met 90 Mbps, geen problemen meer, wel op een andere box dan, een mecool en een strong leap s3 pro, de vervanger voor de xiaomi

Dat xiaomi mij het advies gaf een andere box te gebruiken voor 4k hdr en Dolby Atmos gaf bij mij de doorslag een ander aan te schaffen.
In de basis is de mi een leuke box, maar nog niet af.

Ik ben er wel achter dat de perfecte box voor mij nog niet bestaat. Voor de laatste update was dat de Nokia 8010, nu komt de mecool km2 plus deluxe in de buurt, al was de mi box vlotter, maar niet veel.
De strong gebruik ik nu in de slaapkamer, supersnel, maar ook wat hdr probleempjes.

[ Voor 13% gewijzigd door Wilmaas op 03-12-2025 21:44 ]

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh firmware 154 BMS 216 P1 ct003 v117

• hardware-lover
  • Niet online
@Wilmaas, ik had je uitgebreide terugkoppeling over het hoofd gezien 😉

Dit gedeelte; Firmware rollback is niet eenvoudig, maar mogelijk via CE (CoreELEC) als je technisch bent.

is klinkklare onzin. Dat is simpelweg een dual boot oplossing waardoor je Kodi extern via een USB opslag kan draaien, dat is waar CoreElec voor staat. Het heeft nul komma niks met de firmware zelf te maken.

Testing, one, two ...

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

hardware-lover schreef op woensdag 3 december 2025 @ 23:14:
@Wilmaas, ik had je uitgebreide terugkoppeling over het hoofd gezien 😉

Dit gedeelte; Firmware rollback is niet eenvoudig, maar mogelijk via CE (CoreELEC) als je technisch bent.

is klinkklare onzin. Dat is simpelweg een dual boot oplossing waardoor je Kodi extern via een USB opslag kan draaien, dat is waar CoreElec voor staat. Het heeft nul komma niks met de firmware zelf te maken.
Had dat ook zo gelezen.
Dat is niet het enige in het antwoord wat het vertrouwen heeft weggenomen hoor ;)
Ik vind het hele antwoord maar zozo, gebruik KODI of VLC in plaats van de Netflix app?
Ja, het kan met een omweg, Netflix via kodi. maar de app gebruiken is toch wel wat makkelijker, en de box is notabene Netflix gecertificeerd.
Maar vlc gebruiken om Netflix te bekijken? dat moeten ze mij eens uitleggen. Oh, en anders gebruik je toch een andere box? lachen gieren brullen, not!

Omdat ik goede ervaringen had met een mecool (km2) toch maar een boxje in china gekocht met bijna de zelfde spec als de nokia 8010.
De km2 plus deluxe, update android 14 en gaan. nog geen probleem tegengekomen. er zijn vast problemen, die ook wel gemeld zijn hier en daar maar ik ervaar gelukkig geen probleem.

Nu ik de nokia niet meer heb moet ik het eitje weer op het gas/electra bakken ;)
De mecool heeft het play-fi probleem niet.

• hardware-lover
  • Niet online
Edit: offtopic, maar wilde het toch even delen, mijn excuses hiervoor.

@Wilmaas, ik heb die Mecool ook gekregen om mee te spelen, het is een prettige vlotte mediaspeler. Het enige wat voor mij op dit moment mist is de ondersteuning voor de DTS codec, maar die zal niet iedereen missen. Nee, geen Play-Fi inmenging en daardoor lekker vlot bij gebruik.

Een van de fijne handigheidjes bij dat apparaat, de app waarmee je simpel de 4 app snelkoppelingen anders toe kunt wijzen.

Een andere, je kunt de speler bijna volledig uitzetten met de afstandsbediening ipv simpel in standby zetten, en toch weer wakker maken met de afstandsbediening, het opstarten duurt dan alleen wat langer.

Ja, die eerste poging voor een V14 update is ze aardig gelukt, ik ben soms anders gewend 🥲

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 04-12-2025 09:41 ]

Testing, one, two ...

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

hardware-lover schreef op donderdag 4 december 2025 @ 09:36:
@Wilmaas, ik heb die Mecool ook gekregen om mee te spelen, het is een prettige vlotte mediaspeler. Het enige wat voor mij op dit moment mist is de ondersteuning voor de DTS codec, maar die zal niet iedereen missen. Nee, geen Play-Fi inmenging en daardoor lekker vlot bij gebruik.

Een van de fijne handigheidjes bij dat apparaat, de app waarmee je simpel de 4 app snelkoppelingen anders toe kunt wijzen.

Een andere, je kunt de speler bijna volledig uitzetten met de afstandsbediening ipv simpel in standby zetten, en toch weer wakker maken met de afstandsbediening, het opstarten duurt dan alleen wat langer.

Ja, die eerste poging voor een V14 update is ze aardig gelukt, ik ben soms anders gewend 🥲
dts mis ik niet, nou ja, niet op de box...

Een ander "probleem" wat ik niet goed krijg is b.v. een mkv met atmos goed afspelen met kodi.
atmos in beeld (scherm receiver) geeft schokkend beeld, wat prima lukt is het als 7.1 kanaals pcm doorsturen.
Bij vlc lukt het wel zonder schokken in beeld.
Ik heb ondertussen begrepen dat een oudere kodi versie dit wel goed doet, maar VLC is prima voor die ene keer.

Ja, weinig updates, ook maar 1 android update in 5 jaar bij de km2 gehad, maar wel bruikbaar gelukkig.
back on topic!!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Don Giovanni schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:43:
[...]

Waar heb je meer dan 150 mbps voor nodig dan? 4k streamen is 30 ofzo?

De mijne (de 4k mibox van 2017) zal een stuk langzamer zijn, hij begint nu ook af en toe te haperen bij het bladeren op Youtube of dat hij opeens een herstart nodig heeft omdat het internet weg is. Maar ik gebruik hem zo weinig, een keer per week dat hij een paar uurtjes aan staat. Hij is ook gemaakt voor de vorige Android TV (met minder bloatware, zag er toen anders uit)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1 ... 37 38 Laatste