Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:50
@Mr-D. je krijgt zowel een /128 (IA_NA) als een /56 (IA_PD) toegewezen. Het IA_NA-adres zie je terug in ifconfig op WAN, het IA_PD-adres zou op je interne interface (eth0) zichtbaar moeten zijn.

Dan is het nog even de vraag of je UDM RA's uitzendt en dat kun je met tcpdump op de router zien en met Wireshark op je client.

Router: sudo tcpdump -i eth0 icmp6 and ip6[40] = 134
Wireshark: icmpv6.type == 134

Check ook even /etc/radvd.conf wat je config is.

Na een minuutje of 2-3 zou je al wat packets moeten zien.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nescafe schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:55:
@Mr-D. je krijgt zowel een /128 (IA_NA) als een /56 (IA_PD) toegewezen. Het IA_NA-adres zie je terug in ifconfig op WAN, het IA_PD-adres zou op je interne interface (eth0) zichtbaar moeten zijn.

Dan is het nog even de vraag of je UDM RA's uitzendt en dat kun je met tcpdump op de router zien en met Wireshark op je client.

Hi Nescafe, ik heb een UDM-pro en dan zit er niets op eht0 aangesloten, bij mij zit dat op eth9, dat is de glasvezel aansluiting, en omdat ik ook bellen heb zou ik eth9.34 moeten hebben.
maar vind het wel goed zo.
heb bijna alles verplaatst naar een datacenter waar IPv6 werkt.
en als ik het echt nodig heb ga ik middels een VPN via het datacenter.

nb radvd.conf is niet aanwezig op mijn device.
het is lekker weer gaat liever lekker buiten zitten.

bedankt voor het meedenken.

hier wel even output van eth0 na 5 minuten.
# sudo tcpdump -i eth0 icmp6 and ip6[40] = 134
tcpdump: verbose output suppressed, use -v or -vv for full protocol decode
listening on eth0, link-type EN10MB (Ethernet), capture size 262144 bytes
^C
0 packets captured
0 packets received by filter
0 packets dropped by kernel

en deze is van eth9.34 na 2minuten
# sudo tcpdump -i eth9.34 icmp6 and ip6[40] = 134
tcpdump: verbose output suppressed, use -v or -vv for full protocol decode
listening on eth9.34, link-type EN10MB (Ethernet), capture size 262144 bytes
11:01:01.280170 IP6 fe80::6863:fcff:xxxx:xxx > ff02::1: ICMP6, router advertisement, length 24
^C
1 packet captured
1 packet received by filter
0 packets dropped by kernel
#

en op eth9 uiteraard ook niets.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-05 14:00
Sinds omstreeks 10:15 vanochtend geen Internet meer op 1312. Geen melding op tweakstatus.nl. Iemand anders last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
Lijkt of een probleem met de FTU (geen Ethernet) of in de wijkcentrale te zijn. Heb met Tweak gebeld, zij gaan ermee aan de slag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mfkne
Uiteindelijk bleek de FTU stuk te zijn en is hij vervangen door een media converter. Keurig en snel opgelost door Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
mfkne schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:09:
Uiteindelijk bleek de FTU stuk te zijn en is hij vervangen door een media converter. Keurig en snel opgelost door Tweak!
Als ik het zo lees, ochtend Tweak gebeld en is Tweak in de middag bij je geweest?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:46

tha_crazy

Mafketel

Blokkeert Tweak bepaalde poorten bij een internet only verbinding?
Ik gebruik 51820 voor WireGuard VPN als UDP poort, en volgens mij staat die in de FritzBox goed ingesteld.
Mijn eigen DNS staat ook netjes naar het IP van thuis (ook al gelijk even een statisch IP aangevraagd) en is gereplicate.

Op de KPN ExperiaBox werkte dit wel, maar hier helaas nog niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rawGtcLk10_B3p0E7pgHvy8PwXs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VQW5q1ANeUpFox8N2G3xNa2v.png?f=fotoalbum_large

Nvm, router gewisseld, zelfde IP range aangehouden maar wel een andere Gateway...
Geen wonder dat nadat ik net de DNS switchte naar m'n pi dat heel DNS het niet meer deed (AdGuard)
Gateway gewijzigd in homeassistant en alles werkt weer.

[ Voor 15% gewijzigd door tha_crazy op 09-08-2022 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
RobbyTown schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:15:
[...]

Als ik het zo lees, ochtend Tweak gebeld en is Tweak in de middag bij je geweest?
Inderdaad: Eerste keer gebeld net voor 12, om 14:15 stond de monteur voor de deur nadat ze in de wijkcentrale verschillende dingen hebben geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpluimmm
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18-06-2024
jpluimmm schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:48:
[...]

Vanaf de laptop kan ik het niet helemaal nabootsen omdat de poort voor sip door de router sowieso geblokkeerd wordt. De router gebruikt zelf de sip poorten voor het ingebouwde telefonie deel.

De router (5530 rechtstreeks op de fiber) heb ik trouwens ook aangemeld als retour, maar de router (7590 met media converter) die ervoor hing had hetzelfde probleem. De 5530 kan ik van buitenaf niet benaderen en geeft me vaak tijdens het instellen de vraag voor het wachtwoord. Lijkt erop alsof ik de verbinding elke keer verlies. De 'oude' 7590 staat nu dienst als repeater.
Even een update op deze zaak. De PBX waarop deze geregistreerd werd had het IP-adres geblacklist. Dit omdat de PBX teveel foutieve inlogpogingen heeft gezien. Inmiddels heb ik via Tweak een vast IP-adres en is deze gewhitelist op de PBX. het probleem is daarmee opgelost.
Voor mij resteert dan alleen nog het uitzoeken waarom er zoveel inlogpogingen worden gedaan. Maar dit kan ook de laptop of telefoon als client doen. Maar dat is snel uit te zoeken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:34

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Misschien kan me iemand helpen.
We hebben nu een maandje of 8 glas van tweak 1000Mbps. Een fritsbox 5530 router. Nu viel het me laatst op toen ik een speedtest deed dat de wifi niet hoger kwam dan 220Mbps.
Ik dacht dit ligt vast aan mij ubiquity ap. Maar als ik op de wifi 5ghz van de router connect dan haal ik dezelfde snelheid. Ba contact met der al en de melding om bekabeld te testen en met de Windows app kom ik op 700Mbps max. Terwijl de online test 500Mbps haalde. Tweak stuurt een lollige mail met tips maar echt behulpzaam waren ze niet.

Zijn er instellingen niet goed. Is de lijn niet goed?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:45
kromme schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 23:25:
We hebben nu een maandje of 8 glas van tweak 1000Mbps. Een fritsbox 5530 router. Nu viel het me laatst op toen ik een speedtest deed dat de wifi niet hoger kwam dan 220Mbps.
Ik dacht dit ligt vast aan mij ubiquity ap. Maar als ik op de wifi 5ghz van de router connect dan haal ik dezelfde snelheid. Ba contact met der al en de melding om bekabeld te testen en met de Windows app kom ik op 700Mbps max. Terwijl de online test 500Mbps haalde. Tweak stuurt een lollige mail met tips maar echt behulpzaam waren ze niet.

Op de website zegt Tweak dat ze snelheidsgarantie geven. Heb je dat al geprobeerd?
https://www.tweak.nl/glasvezel/snelheidsgarantie.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

Lang geleden dat ik is echt goed heb kunnen lachen. Wat stond er in die mail?

Verder wat is die online test?
Speedtest.net of die van Tweak zelf?

Ook niet onbelangrijk hoe heb je nu getest? Direct op de router (Fritzbox) met kabel met een recente laptop?

[ Voor 6% gewijzigd door RobbyTown op 22-08-2022 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbyTown schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 01:10:
[...]

Ook niet onbelangrijk hoe heb je nu getest? Direct op de router (Fritzbox) met kabel met een recente laptop?
en daarin tegen @kromme test draadloos, dan zijn er nog veel meer factoren.
zoals, als je test staat de magnetron aan ?, zit je op het zelfde kanaal als de buren, etc etc.
als je de test bedraad doet wat doet op dat moment je CPU tijdens de download.
krijg nu meer vragen dan ik een antwoord zou kunnen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ba contact met der al en de melding om bekabeld te testen en met de Windows app kom ik op 700Mbps max. Terwijl de online test 500Mbps haalde. Tweak stuurt een lollige mail met tips maar echt behulpzaam waren ze niet.

Wat waren dat voor tips en welke heb je gedaan?
Wat betreft snelheidstests van je provider, die doe je inderdaad alleen bedraad. En die doe je met een apparaat waarvan je weet dat die deze snelheden kan halen. (Bewezen, niet theoretisch). Je zal de eerste niet zijn die zit te speedtesten op een apparaat wat zelf niet harder kan als 700Mbps. Daarvan kan je Tweak de schuld niet geven.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

RobbyTown schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 01:10:
[...]

Speedtest.net
Direct op router met een cat6 kabel van 1m
Mr-D. schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 08:53:
[...]

en daarin tegen @kromme test draadloos, dan zijn er nog veel meer factoren.
zoals, als je test staat de magnetron aan ?, zit je op het zelfde kanaal als de buren, etc etc.
als je de test bedraad doet wat doet op dat moment je CPU tijdens de download.
krijg nu meer vragen dan ik een antwoord zou kunnen geven.
De 220Mbps is idd draadloos, die hogere waarden niet. ik zit niet op hetzelde kanaal als de buren en de magntron staat niet aan.
CPU heb ik niet getest, ga ik nog even doen.
remco_k schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:51:
[...]

Wat waren dat voor tips en welke heb je gedaan?
Wat betreft snelheidstests van je provider, die doe je inderdaad alleen bedraad. En die doe je met een apparaat waarvan je weet dat die deze snelheden kan halen. (Bewezen, niet theoretisch). Je zal de eerste niet zijn die zit te speedtesten op een apparaat wat zelf niet harder kan als 700Mbps. Daarvan kan je Tweak de schuld niet geven.
Of mijn lenovo T580 deze 1000Mbps haalt weet ik natuurlijk niet. Wel geven ze aan dan je van de 1000 bruto er toch tussen de 900-1000 netto moet uit halen.
Als ik met mijn telefoon draadloos een test doe op een wifirouter van bv ziggo haal ik over de 400 van de 500Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
kromme schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:26:

Of mijn lenovo T580 deze 1000Mbps haalt weet ik natuurlijk niet. Wel geven ze aan dan je van de 1000 bruto er toch tussen de 900-1000 netto moet uit halen.
Als ik met mijn telefoon draadloos een test doe op een wifirouter van bv ziggo haal ik over de 400 van de 500Mbps.
Die chip in wifi router van Ziggo werkt waarschijnlijk net wat lekkerder met je telefoon dan die van de Fritz. Dan heb je ook te maken met zend vermogen en andere invloeden.

Kortom hang je T580 aan de kabel op de Fritzbox en doe dan is een speedtest om het een en ander uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:49
En gebruik https://speedtest2.tweak.nl. Dan zit je op het interne netwerk van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
Vergeet WiFi, testen doe je altijd met een kabel naar je Fritzbox. Dit is de snelheidstest van tweak:
http://speedtest2.tweak.nl

@mbovenka URL met https werkt niet.

[ Voor 56% gewijzigd door gerritjan op 22-08-2022 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:54

GEi

Of je computer direct op je converter zetten van glas naar kabel (sorry, kan niet op de naam komen..). Eventueel een VLAN nummer meegeven in de eigenschappen van je netwerkkaart.
Zo testte ik in het verleden wel eens mijn verbinding. Omdat ik mijn eigen router niet wilde wisselen voor de Zyxel van Tweak (te veel gedoe) deed ik het op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

gerritjan schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:12:
Vergeet WiFi, testen doe je altijd met een kabel naar je Fritzbox. Dit is de snelheidstest van tweak:
http://speedtest2.tweak.nl

@mbovenka URL met https werkt niet.
Als ik deze gebruik haal ik net de 800, doe ik de speedtest.net direct erna dan haalt deze 700.
Voor mijn gevoel haal ik niet het volledige uit mijn abbo zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

kromme schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:59:
[...]
Als ik deze gebruik haal ik net de 800, doe ik de speedtest.net direct erna dan haalt deze 700.
Voor mijn gevoel doe je een aanname dat je laptop de 1Gbps wel zou moeten kunnen halen waar het prima mogelijk is dat hij dat helemaal niet haalt. Het is echt even belangrijk dat je dat gaat testen of uitzoeken.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:40

WCA

Er zijn zat redenen waarom je geen gigabit haalt die de oorzaak zou kunnen zijn, zelden ligt dat bij de provider. Uiteraard niet onmogelijk, maar dingen die ik vaak tegen kom zijn:

- testen in de browser kost teveel cpu > test met de ookla Windows/mac app store app.
- er staat een VPN aan > VPN uitzetten
- er staat een zware virusscanner aan > virusscanner uit zetten
- driver issues met de netwerkkaart > driver updaten
- speedtest server doet geen gigabit of is druk > andere server uitkiezen
- software van werkgever zit in de weg

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
kromme schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:59:
[...]

Aangezien je eronder zit. 5 testen doen dan komt de monteur langs. Haalt die wel de snelheid dan word het wel even afrekenen ;).
https://www.tweak.nl/glasvezel/snelheidsgarantie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-05 22:32
@kromme Vraag een kennis met een goede laptop om bij je langs te komen, om bedraad te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

BerndGaykema schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:51:
@kromme Vraag een kennis met een goede laptop om bij je langs te komen, om bedraad te testen.
Ik zal de buren eens vragen, die hebben een mac.
Maar mijn T580 is zo oud nog niet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
nescafe schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:55:

even vergeten te melden heb het sinds vorige week aan de gang.
hoewel ik Wan2 gebruik en op Wan1 niets aangesloten zit moet ik in alsnog Wan1 in de settings kiezen om het te laten werken 8)7
Unifi bedankt voor deze heldere instellingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
Hebben jullie ook gemerkt dat Canal Digitaal weer wat gewijzigd heeft? TIjdens terugkijken of pauze kon je altijd even naar de tvgids kijken zonder dat te onderbreken.
Nu wil de ontvanger eerst terug naar de live-weergave. Knap irritant.
STB: Amino 610

Ik zit er steeds meer aan te denken om naar NL-ziet over te stappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
gerritjan schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:18:
Hebben jullie ook gemerkt dat Canal Digitaal weer wat gewijzigd heeft? TIjdens terugkijken of pauze kon je altijd even naar de tvgids kijken zonder dat te onderbreken.

Een beslissing die ik iets meer dan een jaar geleden al heb genomen en geen moment spijt van gehad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 05-05 22:09
gerritjan schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:18:

Dat wist ik niet, maar dat komt omdat ik nooit het kijken 'onderbreek' voor de tv-gids.
In dat geval gebruik ik de Canal Digitaal app als tv-gids, of browse naar https://livetv.canaldigitaal.nl/ of om precies te zijn gebruik ik deze bookmark:
code:
1
javascript:window.location = "https://livetv.canaldigitaal.nl/tv-guide?index=0&date=" + (new Date().getTime()) + "&channelType=all";

Zo kunnen de huisgenoten ongestoord doorkijken...

En voor 'nu & straks' kan je ook de pijl-omhoog van de afstandsbediening gebruiken en eventueel makkelijk overschakelen. Dat werkt ook bij kijken in de vertraging of op pauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-05 12:34
Bij mij sloegen net de stoppen er door in de meterkast, sindsdien krijgt mijn router (ASUS RT-AX82U) geen verbinding meer met internet.
Een paar keer de Genexis en de ASUS herstart maar ik krijg nog steeds geen verbinding.

Op de een of andere manier kan ik nergens vinden welke lampjes er eigenlijk horen te branden op de Genexis.
Bij de Genexis brand het bovenste lampje, de tweede knippert en de derde blijft uit. Iemand enig idee of dit juist is? Hoor het 3e lampje ook niet te branden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rw_56AgNjmiB7jhkXy2duvdjgGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3NzXZwWrTEx9iR3MazEfjGv9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
BitAndre schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:14:
[...]

Dat wist ik niet, maar dat komt omdat ik nooit het kijken 'onderbreek' voor de tv-gids.
In dat geval gebruik ik de Canal Digitaal app als tv-gids, of browse naar https://livetv.canaldigitaal.nl/ of om precies te zijn gebruik ik deze bookmark:
code:
1
javascript:window.location = "https://livetv.canaldigitaal.nl/tv-guide?index=0&date=" + (new Date().getTime()) + "&channelType=all";

Zo kunnen de huisgenoten ongestoord doorkijken...

En voor 'nu & straks' kan je ook de pijl-omhoog van de afstandsbediening gebruiken en eventueel makkelijk overschakelen. Dat werkt ook bij kijken in de vertraging of op pauze.
Bedankt voor je tips, @BitAndre . Het raadplegen van de gids doe ik tijdens reclames, helaas is doorspoelen bij de commerciele omroepen onmogelijk.
Inmiddels heb ik een proef-abo bij NLziet, moet zeggen dat de interface er een stuk beter uitziet dan die van Canal Digitaal.
Voordeel is ook dat ik met NLZiet de STB niet meer nodig heb, want de app is gewoon beschikbaar op mijn LG-tv.

Een van mijn grote ergernissen is dat ik nooit heb kunnen terugspoelen tijdens live-weergave bij Canal Digitaal. Om terug te spoelen moet ik eerst terug naar het begin en dan vooruitspoelen. En dat laatste kan dan weer alleen bij de publieke omroepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitAndre
yorroy schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:58:
Bij mij sloegen net de stoppen er door in de meterkast, sindsdien krijgt mijn router (ASUS RT-AX82U) geen verbinding meer met internet.
Een paar keer de Genexis en de ASUS herstart maar ik krijg nog steeds geen verbinding.

Op de een of andere manier kan ik nergens vinden welke lampjes er eigenlijk horen te branden op de Genexis.
Bij de Genexis brand het bovenste lampje, de tweede knippert en de derde blijft uit. Iemand enig idee of dit juist is? Hoor het 3e lampje ook niet te branden?
[Afbeelding]
Ik heb ook een Genexis.
Bovenste continue aan, de twee eronder (WAN + LAN?) knipperen bij activiteit. Ik denk dat je LAN zijde stuk is, kan ook je router zijn overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
yorroy schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:58:

[Afbeelding]
Het tweede ledje geeft volgens mij de status van je glasvezelverbinding aan, het derde is je netwerkverbinding. Als je netwerkkabel is aangesloten (aan beide kanten) moet Led3 dus branden/knipperen.
Ik vond dit nog, misschien heb je er iets aan:
https://forum.kpn.com/int...es-genexis-gigabit-537119

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
@gerritjan en @BitAndre bedankt voor de reactie.
Ik heb even geprobeerd een andere ethernetkabel en geprobeerd rechtstreeks een laptop aan te sluiten op de Genexis. Beide heeft niet geholpen.

Zul je net zien op zondag, is Tweak klantenservice niet geopend. Ik heb dus maar even een mailtje gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitAndre
gerritjan schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:02:
[...]

Bedankt voor je tips, @BitAndre . Het raadplegen van de gids doe ik tijdens reclames, helaas is doorspoelen bij de commerciele omroepen onmogelijk.
Inmiddels heb ik een proef-abo bij NLziet, moet zeggen dat de interface er een stuk beter uitziet dan die van Canal Digitaal.
Voordeel is ook dat ik met NLZiet de STB niet meer nodig heb, want de app is gewoon beschikbaar op mijn LG-tv.

Een van mijn grote ergernissen is dat ik nooit heb kunnen terugspoelen tijdens live-weergave bij Canal Digitaal. Om terug te spoelen moet ik eerst terug naar het begin en dan vooruitspoelen. En dat laatste kan dan weer alleen bij de publieke omroepen.
Voor mij is NLZiet niet (c.q. minder) interessant omdat ik dan veel bekeken thema zenders moet missen. En ik vind beeldkwaliteit belangrijker dan gebruikersinterface (zie ook Tweakers info over NLZiet).
helaas is doorspoelen bij de commerciele omroepen onmogelijk.
Er zijn meerdere zenders waarbij deze feature niet softwarematig is geblokkeerd, te zien op de zenderlijst.
Wist je dat je wel kan doorspoelen bij opgenomen programma's van die zenders?
(Ik probeer je niet te overtuigen hoor, maar wellicht ook interessant voor meelezers.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gerritjan
yorroy schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:37:
@gerritjan en @BitAndre bedankt voor de reactie.
Ik heb even geprobeerd een andere ethernetkabel en geprobeerd rechtstreeks een laptop aan te sluiten op de Genexis. Beide heeft niet geholpen.

Zul je net zien op zondag, is Tweak klantenservice niet geopend. Ik heb dus maar even een mailtje gestuurd.
Geen idee in welke tijdzone je woont, maar bij mij in 053 is het zaterdag ;)
Volgens https://www.tweak.nl/contact.html zijn ze vandaag bereikbaar tot 1800 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
gerritjan schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:42:
[...]

Geen idee in welke tijdzone je woont, maar bij mij in 053 is het zaterdag ;)
Volgens https://www.tweak.nl/contact.html zijn ze vandaag bereikbaar tot 1800 uur.
Oeps.. in mijn hoofd was het al zondag.
Gelijk gebeld en maandag komt de monteur al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 17:20
Ik ben al een aantal jaar klant bij Tweak en momenteel neem ik nog TV af van Ziggo, omdat Tweak via Canal Digitaal geen zenders via de Discovery Group aanbiedt.

Nu is het bij Ziggo niet mogelijk om afstand te doen van de energieslurpende Mediabox XL als je geen internet van Ziggo hebt en is het ook niet meer mogelijk om decoders voor meer dan 2 TVs te krijgen. Tijd dus om hier wat aan te gaan doen.

Ik wil graag gaan overstappen van Tweak naar KPN. Nu heb ik in februari mijn abonnement aangepast van Internet + Bellen naar Internet Only. Nu heb ik gecheckt bij Tweak wanneer mijn abonnement afloopt en dat blijkt pas begin februari te zijn, wat mij nogal verbaasde. Toen ik de algemene voorwaarden er op nakeek, zag ik inderdaad dat je bij een downgrade een nieuw jaarcontract aangaat. Er is mij echter niet verteld, toen ik per mail de wijziging aanvroeg, dat ik een nieuw jaarcontract aan zou gaan. Ik heb geen nieuw contract toegestuurd gekregen en ook via MijnTweak is het contract + contractdatum niet in te zien.

Ik vind het ergens vreemd dat dit zo kan en ik vroeg me af in hoeverre het wettelijk gezien toegestaan is om bij het stopzetten van 1 van de 2 afgenomen producten een nieuw jaarcontract af te sluiten en al helemaal of het toegestaan is dit door te voeren, zonder de klant hier expliciet van op de hoogte te stellen.

Ik heb al gegoogled of ik hier iets over kon vinden, maar dat heeft niet heel veel resultaat opgeleverd. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nickk93 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:42:
Ik ben al een aantal jaar klant bij Tweak en momenteel neem ik nog TV af van Ziggo, omdat Tweak via Canal Digitaal geen zenders via de Discovery Group aanbiedt.

Nu is het bij Ziggo niet mogelijk om afstand te doen van de energieslurpende Mediabox XL als je geen internet van Ziggo hebt en is het ook niet meer mogelijk om decoders voor meer dan 2 TVs te krijgen. Tijd dus om hier wat aan te gaan doen.

Ik wil graag gaan overstappen van Tweak naar KPN. Nu heb ik in februari mijn abonnement aangepast van Internet + Bellen naar Internet Only. Nu heb ik gecheckt bij Tweak wanneer mijn abonnement afloopt en dat blijkt pas begin februari te zijn, wat mij nogal verbaasde. Toen ik de algemene voorwaarden er op nakeek, zag ik inderdaad dat je bij een downgrade een nieuw jaarcontract aangaat. Er is mij echter niet verteld, toen ik per mail de wijziging aanvroeg, dat ik een nieuw jaarcontract aan zou gaan. Ik heb geen nieuw contract toegestuurd gekregen en ook via MijnTweak is het contract + contractdatum niet in te zien.

Ik vind het ergens vreemd dat dit zo kan en ik vroeg me af in hoeverre het wettelijk gezien toegestaan is om bij het stopzetten van 1 van de 2 afgenomen producten een nieuw jaarcontract af te sluiten en al helemaal of het toegestaan is dit door te voeren, zonder de klant hier expliciet van op de hoogte te stellen.

Ik heb al gegoogled of ik hier iets over kon vinden, maar dat heeft niet heel veel resultaat opgeleverd. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Dit zal een grijs gebied worden ben ik bang..
Niet alleen staat het in de algemene voorwaarden, ook staat het meer dan duidelijk op de website. Met een extra "let op!" tekstblokje er bij.
Aan de andere kant: bij aangaan van abonnementen of wijzigingen moet de klant vooraf geïnformeerd worden. Dat gebeurt hier blijkbaar niet..

www.consuwijzer.nl? Evt je vraag daar ook stellen?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 20:10
Nickk93 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:42:

Zoals @Barre73 al aangaf is het denk ik een grijs gebied maar waarom geen online variant op discoveryplus? Ik beschouw tv abbonementen met kastjes als passé, Apple TV of Android TV/Chromecast met Google tv werken prima en bieden je alle vrijheid en flexibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]Nickk93 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:42

Ik heb nu bijna 2 jaar tv van Ziggo en uiteraard geen internet, maar heb ook geen Box hoor.
standaard krijg je deze wel, na een chat met Ziggo deze retour gestuurd en voor 1 Euro extra heb ik nu een smartcard.
voor de andere televisie kijk ik alleen via de kabel.

dus die logge box is dus niet nodig, de andere opmerkingen kan ik helaas niet beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
Goede tip om mijn vraag op consuwijzer.nl neer te leggen. Zodra ik een antwoord krijg zal ik dat hier uiteraard laten weten.

Voor wat betreft wel of geen TV via een app, mijn vader (waarmee ik het huis, dus het abonnement deel), hecht wel waarde aan het kunnen gebruiken van een decoder in plaats van een aantal losse apps.

Bovendien levert de combinatie van mobiel en vast van KPN gewoon een goede deal op (scheelt per maand ongeveer 35 euro ten opzichte van de huidige situatie en zo'n 20 euro en opzichte van Tweak)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:47
Met een mailtje van Tweak ontvangen:

Canal Digitaal heeft een aantal wijzigingen aangekondigd met betrekking tot de RTL themazenders en het opnemen van programma’s per 1 oktober 2022.

De zenders RTL Lounge, RTL Crime en RTL Telekids zullen verdwijnen uit het Entertainmentpakket. RTL 4, 5, 7, 8 en Z kun je gewoon blijven kijken.

Het is vanaf 1 oktober 2022 niet meer mogelijk zijn om RTL programma’s op te nemen. Je kunt deze natuurlijk wel gewoon 7 dagen blijven terugkijken.

Volgens Canal Digitaal zijn deze aanpassingen noodzakelijk in verband met nieuwe voorwaarden van RTL Nederland.

Vanaf 1 oktober zijn opnames tot 3 maanden na de dag van opname beschikbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Jan Driebeen schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:33:
Met een mailtje van Tweak ontvangen:

Canal Digitaal heeft een aantal wijzigingen aangekondigd met betrekking tot de RTL themazenders en het opnemen van programma’s per 1 oktober 2022.

De zenders RTL Lounge, RTL Crime en RTL Telekids zullen verdwijnen uit het Entertainmentpakket. RTL 4, 5, 7, 8 en Z kun je gewoon blijven kijken.

Het is vanaf 1 oktober 2022 niet meer mogelijk zijn om RTL programma’s op te nemen. Je kunt deze natuurlijk wel gewoon 7 dagen blijven terugkijken.

Volgens Canal Digitaal zijn deze aanpassingen noodzakelijk in verband met nieuwe voorwaarden van RTL Nederland.

Vanaf 1 oktober zijn opnames tot 3 maanden na de dag van opname beschikbaar.
Zal vast wel iets te maken hebben met nieuws: RTL XL gaat in 2023 op in Videoland - update alleen zoals te lezen is blijft NLziet buitenschot? Is wel heel toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:33

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Tweak is beetje stuk bij wie nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
TrailBlazer schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:26:
Ik kreeg net een stroomstoring voor m'n kiezen in Almere, maybe related?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
TrailBlazer schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:26:
Niet stuk, maar korte stroomonderbreking bij Liander gehad. Alles werkt weer. 1326 Almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 20:18
Komt door de stroomstoring in Almere inderdaad, maar het lijkt allemaal weer te werken.

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
Nu ook status melding: https://tweakstatus.nl/incidents/237
Verstoring netwerk ivm stroomstoring Almere Vrijdag 2 september 2022 15:30:24
In verband met een grote stroomstoring in Almere zijn er diverse onderdelen van ons netwerk instabiel. Het lijkt er op dat onze apparatuur in 1 van onze core locaties in Almere Datacenter door reboot zijn gegaan nadat de UPS is leeggeraakt. In verband met de stroomstoring zijn we telefonisch niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnacid
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-05 15:13
Gemeente de Wolden (7924) nog steeds problemen.

edit 16:05: ondertussen weer opgelost.

[ Voor 30% gewijzigd door dnacid op 02-09-2022 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Niet alleen Almere heeft problemen, Dronten etc ook.

Ik had een spanningsval, bij Nijmegen, naar rond de 200 volt… UPS was aan het compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:33

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Slechte zaak dat een stroomstoring dit veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Een gedeelte van Dronten gaat iets langer duren, daar is nog niet helemaal bekend wat er aan de hand is, maar dat is heel dichtbij waar die boel in de fik vloog

[ Voor 51% gewijzigd door WCA op 02-09-2022 17:25 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
TrailBlazer schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:46:
Slechte zaak dat een stroomstoring dit veroorzaakt.
Dit is wel eens vaker voorgekomen...
Zegt wel wat over hun infra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Het is een beetje chaos in Flevoland door brand in verdeelstations…Stroomstoring in Almere duurde inderdaad niet lang, bij mij (1326) werkt IPv6 nog niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
Wel een heftige verstoring geweest blijkbaar https://flevopost.nl/dron...roomstoring-27903754.html
Schade bij mij thuis door de overspanning zit ik met een kapotte vriezer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
BitAndre schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:20:
Wel een heftige verstoring geweest blijkbaar https://flevopost.nl/dron...roomstoring-27903754.html
Schade bij mij thuis door de overspanning zit ik met een kapotte vriezer...
https://twitter.com/i/status/1565709023827169280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:50
Ja, nu maar hopen dat die spanningspiek geen schade heeft berokkend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1w-T5hFmK_4_JyDMkkb2qbUi7hY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HLy7a3f5D14IIEzD1HkrukAV.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
jaro431 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:45:
Ja, nu maar hopen dat die spanningspiek geen schade heeft berokkend:
[Afbeelding]
Bij ons ook 280 Volt gehad... vriezer is stuk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Qam_LeoHKyXN3AbidtNsccYaaM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iQxtdmUmVmiFhfKmXZGO0EpU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:54

GEi

https://www.dumpert.nl/item/100040206_f50c7ae1
Ken het alleen vanuit de theorie, maar reken maar dat die kabels warm zijn geweest. Ben benieuwd wat de uitkomst van de inspectie is en of er geen blijvende schade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kupsani
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01 11:50
(jarig!)
@jaro431 en @BitAndre waarmee meten jullie de spanning? Hebben jullie hier een online tool voor ter inzage. ben eigenlijk wel benieuwd n.a.v. jullie screenshots van spanningsmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

kupsani schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:25:
@jaro431 en @BitAndre waarmee meten jullie de spanning? Hebben jullie hier een online tool voor ter inzage. ben eigenlijk wel benieuwd n.a.v. jullie screenshots van spanningsmetingen.
Recente slimme meter (die meet ook spanning) of een slimme stekker gok ik.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
Ik haal de info rechtsreeks uit de slimme meter.
De slimme meter heeft een poort genaamd P1. Met behulp van een aangepaste RS232-naar-USB kabel kan je die dan uitlezen (met een laptop o.i.d.). Elke seconde een zogenaamde 'telegram'.
Ik gebruik een Raspberry-Pi met daarop de software van P1 monitor (omdat ik niet genoeg tijd heb om zelf iets in elkaar te knutselen...). Die staat permanent in de meterkast naast de meter.
(En 2x daags een backup naar mijn NAS, die ook een cronjob draait om de productie van de zonnepanelen op te slaan, alles zonder internet toegang...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:50
Ik heb dsmr Reader draaien op een pi4.
Daarnaast heeft mijn apc ups de piek ook geregistreerd, maar die is grafisch niet zo spannend.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heb ook even ingelogd en terug gekeken maar in 1335 geen spanningspiek alleen uitval voor een paar minuten.
was kort genoeg om alle systemen up en running te houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4gJG9QU0JfppyTMclhw1aiBVcE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lWJW2GzI3VtPfcqpQ7hz1GwW.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Hoe interessant slimme meters, loggen van energie e.d. ook is, is het een beetje offtopic. Mochten jullie daar nog meer over kwijt willen is Smarthome wellicht een goede hoek.

Graag lekker babbelen over Tweak Glasvezel. :)

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-05 12:49
bij ons is de kogel door Tweak heen...

Wij stappen over na tmobile met SIM kaarten voor de kids, dat is dan goedkoper..
en we zijn van canal digitaal af

T-mobile zou de opzegging doen, Tweak belde mij, of het klopte, zit denk ik 5 jaar bij tweak, maar opzeggen moest ik dan zelf doen, direct gedaan en netjes 5 dagen later post gehad.
de oude zyxcel en TV kastje willen ze nog terug.. mag ik dat dan langsbrengen?

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 20:18
Je krijg als het goed is vanzelf bericht waar je de apparaten naartoe kan sturen

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

• Gravit0n
  • Niet online
Destijds heb ik een tv kastje bij ze op hun kantoor afgegeven omdat ik deze had opgezegd (in het verschrikkelijke Sparql tijdperk was dat nog :P).

• Jan Driebeen
mrBrainY schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:52:
bij ons is de kogel door Tweak heen...

Wij stappen over na tmobile met SIM kaarten voor de kids, dat is dan goedkoper..
en we zijn van canal digitaal af

T-mobile zou de opzegging doen, Tweak belde mij, of het klopte, zit denk ik 5 jaar bij tweak, maar opzeggen moest ik dan zelf doen, direct gedaan en netjes 5 dagen later post gehad.
de oude zyxcel en TV kastje willen ze nog terug.. mag ik dat dan langsbrengen?
Zeker, en je krijgt netjes een reçuutje mee terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-05 16:26
Binnenkort wordt mijn Tweak internet only abbo actief.

Wordt aangeleverd via AON glasvezel op een FTU met SC/APC connector.

Nu wil ik direct daarop een Fritzbox 5490 aansluiten, die ook SC koppelvlak heeft.

De vraag is: welke SC variant in de Fritzbox, SC/APC of SC/UPC?

Ik lees verschillende verhalen dat je beter niet in 1 kabel van variant kunt switchen, maar kan niet vinden wat AVM adviseert bijvoorbeeld. Iemand die dit kan ophelderen?
Mogelijk werkt het allebei, maar ik moet nu nieuw bestellen dus doe liever direct zoals het bedacht is ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
japie101 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:08:

Nu wil ik direct daarop een Fritzbox 5490 aansluiten, die ook SC koppelvlak heeft.

Ik lees verschillende verhalen dat je beter niet in 1 kabel van variant kunt switchen, maar kan niet vinden wat AVM adviseert bijvoorbeeld. Iemand die dit kan ophelderen?
Mogelijk werkt het allebei, maar ik moet nu nieuw bestellen dus doe liever direct zoals het bedacht is ;-)
Ik kan nergens terug vinden dat de 5490 een SC poort heeft? Toch een handleiding van AVM voor deze 5490 gevonden. Volgens AVM heeft deze router een SC/UPC (blauwe) ingang.

Je vraag: maakt niet uit. Je kan rustig een SC/APC aan de ene kant van je kabel hebben en een SC/UPC aan de andere kant. Of een LC/UPC (wat een stuk gebruikelijker is).

Ik weet niet waar je die verhalen leest waar je het over hebt maar ik ken ze niet. Uiteraard is het niet aan te raden om een APC en een UPC connector aan elkaar te koppelen maar dat is een ander verhaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 09-09-2022 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

japie101 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:08:

Sc/upc

Let wel op: bij een internet-only abonnement met je eigen Fritzbox, moet je niet het Tweak profiel in de dropdown kiezen, maar gewoon "other internet provider"

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:47

Pixelmagic

Ubergeek

Ook even van mijn kant een update, 3 weken geleden de finer naar de pui gebracht en vandaag naar binnen. Ik heb dus een aansluiting in mijn meterkast.

Gelijk even Tweak gebeld om te kijken of ik een afspraak kon maken, nog niet dus. Naast dat ze de melding nog niet hadden blijkt dat elke PoP een netaansluiting heeft. De Tweak apparatuur heeft netstroom nodig en van sommige andere providers blijkbaar niet. Al iemand hier in Zevenbergen West die tweak heeft ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Pixelmagic schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:44:
Ook even van mijn kant een update, 3 weken geleden de finer naar de pui gebracht en vandaag naar binnen. Ik heb dus een aansluiting in mijn meterkast.

Gelijk even Tweak gebeld om te kijken of ik een afspraak kon maken, nog niet dus. Naast dat ze de melding nog niet hadden blijkt dat elke PoP een netaansluiting heeft. De Tweak apparatuur heeft netstroom nodig en van sommige andere providers blijkbaar niet. Al iemand hier in Zevenbergen West die tweak heeft ?
Sommige providers leveren via PON, zonder actieve apparatuur in elke PoP, maar enkel in de Citypop.

Voordeel is dat je dus geen actieve apparatuur nodig hebt, nadeel is dat je naar de pops toe geen redundantie kan maken. Vezel kapot = alle klanten down.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

WCA schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:55:
[...]

Sommige providers leveren via PON, zonder actieve apparatuur in elke PoP, maar enkel in de Citypop.

Voordeel is dat je dus geen actieve apparatuur nodig hebt, nadeel is dat je naar de pops toe geen redundantie kan maken. Vezel kapot = alle klanten down.
En hebben providers die wel stroom nodig hebben wél redundante verbindingen ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Pixelmagic schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:13:
[...]

En hebben providers die wel stroom nodig hebben wél redundante verbindingen ?
In het begin nog niet, die ligt er nog niet meteen. Maar zodra de B-route beschikbaar is wel.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

WCA schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:14:
[...]

In het begin nog niet, die ligt er nog niet meteen. Maar zodra de B-route beschikbaar is wel.
B-route, is dat een soort van ring verbinding dat als de connectie naar R'dam er uit ligt dat men dan via b.v Breda alsnog verbonden is met de "backbone" ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Pixelmagic schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:16:
[...]

B-route, is dat een soort van ring verbinding dat als de connectie naar R'dam er uit ligt dat men dan via b.v Breda alsnog verbonden is met de "backbone" ?
In dit geval gewoon een geografisch gescheiden extra lijn van Citypop naar Areapop.

Share and Enjoy!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-05 11:00
Geen idee of het aan mijn interne netwerk ligt maar streaming diensten hebben de grootste moeite vanavond...

Laden/inloggen van apps lukt niet.
Inloggen via 4G en dab kijken via WiFi weer wel.

Snap er geen zak van...

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

• Jan Driebeen
Csotranme schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:07:
Geen idee of het aan mijn interne netwerk ligt maar streaming diensten hebben de grootste moeite vanavond...

Laden/inloggen van apps lukt niet.
Inloggen via 4G en dab kijken via WiFi weer wel.

Snap er geen zak van...
Regio? Router uit en aan gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Csotranme @Jan Driebeen
en daarbij eigen DNS of pihole met adblocker, daar kan het uiteraard ook inzitten.

• Nickk93
Nickk93 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 22:19:
Goede tip om mijn vraag op consuwijzer.nl neer te leggen. Zodra ik een antwoord krijg zal ik dat hier uiteraard laten weten.

Voor wat betreft wel of geen TV via een app, mijn vader (waarmee ik het huis, dus het abonnement deel), hecht wel waarde aan het kunnen gebruiken van een decoder in plaats van een aantal losse apps.

Bovendien levert de combinatie van mobiel en vast van KPN gewoon een goede deal op (scheelt per maand ongeveer 35 euro ten opzichte van de huidige situatie en zo'n 20 euro en opzichte van Tweak)
Ik zou nog even terugkomen hierop, maar ik ben in de tussentijd op vakantie geweest, dus vandaar wat vertraging. Ik heb nog een mail naar Tweak gestuurd, waarbij ik ook heb aangegeven dat ik het vreemd vind dat ik hierover niet van tevoren ben geïnformeerd. De reactie was toen dat we het maar als een leermomentje voor beide kanten moesten zien.

Uiteraard kon ik me daar niet zo goed in vinden. Ik heb contact opgenomen met Consuwijzer en als reactie gekregen dat het inderdaad kan kloppen dat ik een nieuw jaarcontract ben aangegaan, maar dat er wel degelijk in een informatieplicht bij de provider ligt in dit soort gevallen en ik kreeg het advies om op te zeggen, met vermelding van het feit dat ze hier niet aan voldaan hebben.

Dit heb ik ze dan ook laten weten. Daarnaast heb ik ook nooit achteraf een mededeling gehad dat ik een nieuw contract ben aangegaan en ook als je inlogt bij Tweak is er niets over de einddatum van je contract te vinden. Mijns inziens is er dus nooit een nieuw jaarcontract geweest en ik heb dan ook verzocht om zo spoedig mogelijk te bevestigen dat mijn contract per direct opgezegd kan worden met inachtneming van een opzegtermijn van een maand.

Wordt vervolgd!

Update 25/9: Inmiddels de bevestiging van Tweak per mail gekregen dat de vorige servicedesk-medewerker een fout had gemaakt en dat er geen sprake is van een nieuw jaarcontract bij de switch van Internet en Bellen naar Internet Only, dus dat ik vrij ben om over te stappen.

[ Voor 6% gewijzigd door Nickk93 op 25-09-2022 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:30
Efiber is hier nu bezig met glasvezel in de straat maar wil niet volledig over vanwege de dramatische tv ervaring van al die glas aanbieders.

Dus mijn oplossing: Tweak internet only, zonder bellen.

Als dat wordt aangesloten kan ik dan gewoon mijn router in het modem van Tweak prikken en min of meer plug and play overstappen. TV en telefonie blijft dan gewoon via Ziggo lopen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:16
Phusebox schreef op maandag 26 september 2022 @ 06:48:
Efiber is hier nu bezig met glasvezel in de straat maar wil niet volledig over vanwege de dramatische tv ervaring van al die glas aanbieders.

Dus mijn oplossing: Tweak internet only, zonder bellen.

Als dat wordt aangesloten kan ik dan gewoon mijn router in het modem van Tweak prikken en min of meer plug and play overstappen. TV en telefonie blijft dan gewoon via Ziggo lopen.
Zo heb ik het bij mijn vader ook gedaan, alleen heb ik internet en telefonie bij Tweak genomen zodat Tweak netjes een Fritzbox levert. Bedenk wel dat de Ziggo tv app op smart tv of mediaspeler dan niet meer werkt mocht je die gebruiken, die werkt enkel op hun eigen internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Andros schreef op maandag 26 september 2022 @ 07:39:
[...]

Zo heb ik het bij mijn vader ook gedaan, alleen heb ik internet en telefonie bij Tweak genomen zodat Tweak netjes een Fritzbox levert. Bedenk wel dat de Ziggo tv app op smart tv of mediaspeler dan niet meer werkt mocht je die gebruiken, die werkt enkel op hun eigen internetverbinding.
Maar als je een fatsoenlijke router hebt is een Fritzbox niet nodig toch?

Ziggo app gebruik ik nooit, maar vraag me af of de Next box dan wel nog werkt met internet diensten of laat staan de IP TV only Next Mini?

Goed dat je het dus zegt, want hier had ik niet aan gedacht. Dan is mijn oplossing dus geen oplossing en moet ik glasvezel maar laten varen. 450 euro aansluitkosten ga ik never nooit betalen als ik het later toch wil, dus zo ben ik voor altijd (de komende jaren in ieder geval) verplicht bij Ziggo te blijven.

Dat terwijl ik de upload goed kan gebruiken met thuiswerken en bestanden van soms wel 5 GB of meer.

[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 26-09-2022 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Phusebox schreef op maandag 26 september 2022 @ 07:41:
[...]

Ziggo app gebruik ik nooit, maar vraag me af of de Next box dan wel nog werkt met internet diensten of laat staan de IP TV only Next Mini?
Als je zelf een router regelt heb je die inderdaad niet nodig, Tweak levert enkel een mediaconverter als je internet only pakt. Overigens kost hun pakket met telefonie 30 euro per jaar meer dan zonder en zijn de belkosten lager dan bij Ziggo. Voor die 30 euro per jaar zet ik er geen eigen router neer en het scheelt me de Ziggo modem omdat mijn vader enkel kabeltv kijkt en niets snapt van decoders, terugkijken, opnemen etc. Maar elke situatie kan anders zijn natuurlijk :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 20:10
Phusebox schreef op maandag 26 september 2022 @ 07:41:
[...]

Goed dat je het dus zegt, want hier had ik niet aan gedacht. Dan is mijn oplossing dus geen oplossing en moet ik glasvezel maar laten varen. 450 euro aansluitkosten ga ik never nooit betalen als ik het later toch wil, dus zo ben ik voor altijd (de komende jaren in ieder geval) verplicht bij Ziggo te blijven.

Dat terwijl ik de upload goed kan gebruiken met thuiswerken en bestanden van soms wel 5 GB of meer.
Ik zou er niet op rekenen dat een ip tv box dan nog werkt. Als Ziggo dat dan nog levert dan hou je ook een (kleine) Ziggo internet verbinding daarvoor en heb je een tweede netwerk daarvoor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
joop99 schreef op maandag 26 september 2022 @ 08:01:
[...]

Ik zou er niet op rekenen dat een ip tv box dan nog werkt. Als Ziggo dat dan nog levert dan hou je ook een (kleine) Ziggo internet verbinding daarvoor en heb je een tweede netwerk daarvoor nodig.
Hmm ja dat is helaas geen optie. Dan zoals gezegd helaas geen glasvezel hier.

Spijtig dat overal tv zo ruk is. Ik zou er mee kunnen leven maar mijn vrouw heeft diverse aanbieders al eens getest maar vind het allemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op maandag 26 september 2022 @ 08:04:
[...]

Spijtig dat overal tv zo ruk is. Ik zou er mee kunnen leven maar mijn vrouw heeft diverse aanbieders al eens getest maar vind het allemaal niks.
NL Ziet geprobeerd? (als het aantal zenders voldoende voor je is tenminste..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Barre73 schreef op maandag 26 september 2022 @ 08:18:
[...]

NL Ziet geprobeerd? (als het aantal zenders voldoende voor je is tenminste..)
Ja geprobeerd, maar dat werkt ook voor geen meter. Traag, slechte kwaliteit, onlogische interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Laatst online: 00:55
[...]

Geen enkele iptv provider die ok is? E fiber komt hier ook over een jaar namelijk en wilde naar nlziet.

Delta is wel bezig met een eigen tv dienst die gelijk moet worden aan ziggo/kon kwaliteit incl 4k etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Spekkie99 schreef op maandag 26 september 2022 @ 08:19:
[...]

Geen enkele iptv provider die ok is? E fiber komt hier ook over een jaar namelijk en wilde naar nlziet.

Delta is wel bezig met een eigen tv dienst die gelijk moet worden aan ziggo/kon kwaliteit incl 4k etc.
Iedereen heeft andere eisen natuurlijk, maar bij Ziggo werkt het voor ons momenteel gewoon goed, opnemen, opnieuw beginnen etc. Allemaal vloeiend en intuïtief, bij NLZiet, Videoland, CanalDigitaal vond mijn vrouw het allemaal een verschrikking, en ja dan maar geen glasvezel als me dat bespaart dat ik telkens moet horen hoe ruk de tv wel niet is. :|

Delta wordt hier niet aangeboden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Spekkie99 schreef op maandag 26 september 2022 @ 08:19:
[...]

TV is een dienst die veel kleinere glasvezel providers "er bij" doen, vaak omdat de markt daar om vraagt, niet omdat ze er nu zo goed in zijn. Ziggo is van oudsher een tv boer en weet wat de klanten verwachten. Ook ontbreekt de benodigde UTP bekabeling in veel woningen terwijl er wel een uitgebreid coax netwerk ligt. De klanten die dan gaan hannessen met tv via wifi, powerline en noem het allemaal maar op hebben dan de meeste problemen.

Het ligt een beetje aan je prioriteiten, als je echt een fervent tv kijker bent en internet minder belangrijk is dan maakt het medium niet zo gek veel uit en heb je weinig voordeel aan glasvezel. Juist omdat de tv ervaring bij veel glasvezel providers een ondergeschoven kindje is. Kijk je gewoon lineair dan kun je vooruit met klassieke kabeltv of neem je iets als Trined die ook DVB-C bieden via glasvezel. Een laatste optie is inderdaad nog NLziet of zelfs digitenne/schotel kun je nog overwegen als alternatief. Staar je niet blind op de trio pakketten en besef dat de hoge snelheid op glasvezel bij Ziggo altijd veel meer gaat kosten, als het al geboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wel grappig dat iedereen er anders instaat.
heb nu naast het Ziggo abbo NLziet lopen en vrouw geeft aan dat Ziggo opgezegt mag worden.
bevalt haar goed en ze weet nu hoe je makkelijk tussen de live zenders kan zapppen.
en daarbij meeste programma's tot een jaar terug kijken.
daarnaast hebben we ook nog videoland, Netflix en HBO. dus genoeg keuze dacht ik zo.

@Phusebox bestaat er dan een abbo bij Ziggo voor telefoon en tv only? dacht het namelijk van niet.
dan moet je er internet bij houden.

ik heb bellen gewoon bij Tweak en een losse voip provider werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-05 14:17
[...]

Ik herken de discussie, maar hier (jaren terug al) toch overgestapt op NLZiet op een AppleTV. Nu we eenmaal gewend zijn zou ik niet meer terug willen. Lineair wordt er nu bijna niet meer gekeken.

En als ik nu kijk naar o.a. ziggo met hun next box, dat gaat uiteindelijk gewoon de kant van NLZiet op. Ze doen het alleen wat langzamer.

De flexibiliteit op glas door de hogere en stabielere bandbreedte is het meer dan waard. En dan betaal je ook nog eens minimaal 10 euro per maand minder.

Just my 2ct.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mr-D. schreef op maandag 26 september 2022 @ 10:55:
wel grappig dat iedereen er anders instaat.
heb nu naast het Ziggo abbo NLziet lopen en vrouw geeft aan dat Ziggo opgezegt mag worden.
bevalt haar goed en ze weet nu hoe je makkelijk tussen de live zenders kan zapppen.
en daarbij meeste programma's tot een jaar terug kijken.
daarnaast hebben we ook nog videoland, Netflix en HBO. dus genoeg keuze dacht ik zo.

@Phusebox bestaat er dan een abbo bij Ziggo voor telefoon en tv only? dacht het namelijk van niet.
dan moet je er internet bij houden.

ik heb bellen gewoon bij Tweak en een losse voip provider werkt perfect.
Nee, zou Alles-in-1 houden van Ziggo en dan Tweak Internet Only.
Maar houdt op denk ik voor mij, zit sowieso nog tot augustus 2023 aan Ziggo vast, en als ik na november een aanvraag doe kost het me 450 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Laatst online: 00:55
Phusebox schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:04:
[...]

Nee, zou Alles-in-1 houden van Ziggo en dan Tweak Internet Only.
Maar houdt op denk ik voor mij, zit sowieso nog tot augustus 2023 aan Ziggo vast, en als ik na november een aanvraag doe kost het me 450 euro.
Jaar abo bij tweak is goedkoper dan 450 aansluitkosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spekkie99 schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:12:
[...]

Jaar abo bij tweak is goedkoper dan 450 aansluitkosten :P
Ja, wel 15 euro goedkoper over een heel jaar. Geef je alsnog 435 euro uit (410+25 adm kosten) voor die aansluiting.
Met als enige "voordeel" dat je twee fysiek gescheiden internetlijnen hebt. Eentje van Tweak en eentje van ZIggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-05 12:49
vandaag ga ik over,
tweak heeft ons al afgesloten einde van een tijdperk. was sinds 2015 bij tweak.

aan internet lag het niet... TV was de druppel.. en nu met combi korting voor sim voor de kids kom ik bij tmobile 1gb/s goedkoper uit..

merk net al dat tweak niet meer werkt. nu wachten op de monteur (afspraak 16:00)
Pagina: 1 ... 79 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.