mrBrainY schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:15:
vandaag ga ik over,
tweak heeft ons al afgesloten einde van een tijdperk. was sinds 2015 bij tweak.

aan internet lag het niet... TV was de druppel.. en nu met combi korting voor sim voor de kids kom ik bij tmobile 1gb/s goedkoper uit..

merk net al dat tweak niet meer werkt. nu wachten op de monteur (afspraak 16:00)
Haal je wel meteen de stekker van je media converter uit het stopcontact?
Voordat een aantal T-Mobile klanten down gaan omdat jouw media converter zometeen is aangesloten op de GPON switch van T-Mobile?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:36
Phusebox schreef op maandag 26 september 2022 @ 08:18:
[...]

Ja geprobeerd, maar dat werkt ook voor geen meter. Traag, slechte kwaliteit, onlogische interface.
Mogelijk zijn de TV aanbieders niet het probleem maar jouw interne netwerk.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:32
stormfly schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:00:
[...]

Mogelijk zijn de TV aanbieders niet het probleem maar jouw interne netwerk.
Alles bekabeld aangesloten en haal overal maximale snelheid. TV is 2 jaar oude LG OLED.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• stormfly
Phusebox schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:02:
[...]

Alles bekabeld aangesloten en haal overal maximale snelheid. TV is 2 jaar oude LG OLED.
Hier een ultieme beleving met NLZiet, snelle zenderopbouw, nooit blokjes, altijd stabiel. Wel via een AppleTV 4K.

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 14:49
stormfly schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:03:
[...]

Hier een ultieme beleving met NLZiet, snelle zenderopbouw, nooit blokjes, altijd stabiel. Wel via een AppleTV 4K.
Goed om te weten, had NLziet gevraagd naar 4k plannen maar dat leeft helaas nog niet zo...

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10:08
Barre73 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:10:
[...]

Haal je wel meteen de stekker van je media converter uit het stopcontact?
Voordat een aantal T-Mobile klanten down gaan omdat jouw media converter zometeen is aangesloten op de GPON switch van T-Mobile?
nope was niet thuis toen het gebeurde, net wel even na huis gereden en heb Tmobile aangesloten,
alles werkt wel, (vrouw werkt thuis) dus die kan weer aan de slag, en ik naar de volgende klant in de buurt.

maar de oude converter, genexis converter zit er nog wel aan de muur, de stekker hangen nu beetje los.. geen idee hoe ik dat kan opruimen ? iemand fotos? erg fragiel die dunne glasvezels.

de monteur komt straks ook nog, eventueel zorgt hij ervoor dat het beter (veiliger) uitziet.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 17:25

Zorian

What the fox?

mrBrainY schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:48:
[...]

nope was niet thuis toen het gebeurde, net wel even na huis gereden en heb Tmobile aangesloten,
alles werkt wel, (vrouw werkt thuis) dus die kan weer aan de slag, en ik naar de volgende klant in de buurt.

maar de oude converter, genexis converter zit er nog wel aan de muur, de stekker hangen nu beetje los.. geen idee hoe ik dat kan opruimen ? iemand fotos? erg fragiel die dunne glasvezels.

de monteur komt straks ook nog, eventueel zorgt hij ervoor dat het beter (veiliger) uitziet.
Niet aanzitten.

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-06 21:19
stormfly schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:03:
[...]

Via Android tv (Nvidia shield) en Chromecast met Google TV ook goede ervaringen mee.

• dEAd0
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:50
Spekkie99 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:07:
[...]

Goed om te weten, had NLziet gevraagd naar 4k plannen maar dat leeft helaas nog niet zo...
Ik denk dat menig gebruiker liever een soepele/stabiele tv ervaring op 1080p wil dan (deels) 4k content en de halve tijd issues.
Laat maar mooi de TVs / Shields /AppleTVs de 1080p content upscalen voor zover mogelijk.
Vraag me sowieso af welke lineaire TV content het waard is in 4k, maar ik kijk dan ook maar weinig TV :)

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:11
dEAd0 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:27:
[...]

Ik denk dat menig gebruiker liever een soepele/stabiele tv ervaring op 1080p wil dan (deels) 4k content en de halve tijd issues.
Laat maar mooi de TVs / Shields /AppleTVs de 1080p content upscalen voor zover mogelijk.
Vraag me sowieso af welke lineaire TV content het waard is in 4k, maar ik kijk dan ook maar weinig TV :)
Sport. Voor film/series moet je het niet doen, daar zijn betere alternatieven voor. Nieuws en actualiteiten kan al zijn die beelden sowieso nooit de beste kwaliteit. Maar iets als een WK/EK voetbal, olympische spelen, recent de F1, wielrennen etc blijft populair en dat zien mensen toch echt lineair. Wie gaat er nu de wedstrijd van vorige week kijken als je de uitslag al weet?

• dEAd0
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:50
Andros schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:14:
[...]

Sport. Voor film/series moet je het niet doen, daar zijn betere alternatieven voor. Nieuws en actualiteiten kan al zijn die beelden sowieso nooit de beste kwaliteit. Maar iets als een WK/EK voetbal, olympische spelen, recent de F1, wielrennen etc blijft populair en dat zien mensen toch echt lineair. Wie gaat er nu de wedstrijd van vorige week kijken als je de uitslag al weet?
Fair enough, ik kijk eigenlijk alleen F1 wat betreft sport en dat via F1TV (max 1080p trouwens), dat komt op Zandvoort na niet op TV afaik. Ze zullen het vanzelf ooit wel een keer overzetten naar 4k :)
Hier kijk ik ook nooit lineair naar sport (hooguit keer een EK of WK voetbal ). Voor de rest vind ik wat NLZiet op 1080p50 aan ongeveer 7 Mbit/s aanbiedt er echt super uit zien!

Verder produceren de NL zenders die NLziet op dit moment aan ziet geen van allen interessante 4K content. Hooguit de NPO tijdens een WK of EK. Wellicht dat NLZiet er nog een keer mee gaat experimenteren, als ze Redbee Media (eigenaar van de "mediagateway" in Hilversum, voorheen technicolor/ericsson/etc. ) zo ver kerijgen om hier streams voor te encoderen? Zal waarschijnlijkj wel aan een mindere bandbreedte gaan dan via broadcast (dvb-c, kabelaar) of multicast (KPN).

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Mr-D. schreef op maandag 26 september 2022 @ 10:55:
wel grappig dat iedereen er anders instaat.
heb nu naast het Ziggo abbo NLziet lopen en vrouw geeft aan dat Ziggo opgezegt mag worden.
bevalt haar goed en ze weet nu hoe je makkelijk tussen de live zenders kan zapppen.
en daarbij meeste programma's tot een jaar terug kijken.
daarnaast hebben we ook nog videoland, Netflix en HBO. dus genoeg keuze dacht ik zo.

@Phusebox bestaat er dan een abbo bij Ziggo voor telefoon en tv only? dacht het namelijk van niet.
dan moet je er internet bij houden.

ik heb bellen gewoon bij Tweak en een losse voip provider werkt perfect.
Los zo te zien wel
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv
https://www.ziggo.nl/bellen/vast-bellen

Maar bij mij was Tweak met CD ook ellende toen naar NLziet gegaan ik weet vanaf ik dat heb kijk is stukken minder reclame :)

Een 'vriend' is bij Tweak via mij lid geworden ik ben benieuwd als de jaar factuur een maand later komt

[Voor 5% gewijzigd door RobbyTown op 28-09-2022 13:55]

Blog - Tweak uptime

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-06 20:30
Ik heb me aangemeld bij Tweak en binnenkort wordt de verbinding opgeleverd. Intussen heb ik mijn Fritzbox 5490 al aangesloten met een glasvezelkabel direct op de FTU.

Kan ik op basis van deze informatie van de Fritzbox concluderen dat de verbinding technisch / optisch goed is en dat ik alleen nog hoef te wachten op de 'activatie' van de verbinding?

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-06 18:47
Waarschijnlijk werkt de verbinding al, gewoon een kabel insteken en gaan!

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-06 22:17

Koekfabriek

King Billy on the wall

Is (interactieve) TV echt zo ruk via Tweak? Ik heb toevallig gisteren een abonnement afgesloten bij Tweak. Aanleg van de glasvezel is pas Q2 volgend jaar. We kijken vrij weinig lineair tv, maar als de behoefte er is wil ik wel dat het gewoon "normaal" werkt.

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Koekfabriek schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:48:
Is (interactieve) TV echt zo ruk via Tweak? Ik heb toevallig gisteren een abonnement afgesloten bij Tweak. Aanleg van de glasvezel is pas Q2 volgend jaar. We kijken vrij weinig lineair tv, maar als de behoefte er is wil ik wel dat het gewoon "normaal" werkt.
Ja, Canal Digitaal is erg slecht. Als het nog kan, zou ik je abonnement aanpassen, tv afzeggen en tegen die tijd gewoon NLziet nemen. Is nog goedkoper ook.

• Opperhoof
BobV schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:49:
Waarschijnlijk werkt de verbinding al, gewoon een kabel insteken en gaan!
Moet ik nog specifieke instellingen aanpassen in de fritzbox, of is dat niet nodig voor het internet only abonnement?

• BobV
Je hebt zelf de fritzbox aangeschaft? Dan moet je ervoor zorgen dat je DHCP gebruikt zonder VLAN (dus niet het Tweak profiel als dat beschikbaar is).

Mocht er hiervoor wat anders op de glasvezel hebben gestaan (op een of andere manier dacht ik dat je een nieuwe lijn had, maar zie nu niet meer waarom), zou het kunnen dat dat profiel er nog op zit...

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:43

Pixelmagic

Ubergeek

Zo, vandaag stond de monteur voor de deur en alles werkt. Nu alles opnieuw configureren (webserver, vpn enzo) en alles omzetten. Morgen even de vrienden van Ziggo benaderen voor een afscheidmoment.

Als bonus ook al gelijk ipv6 werkend, dat is in een paar uur meer dan Ziggo in jaren niet is gelukt 8)

PVoutput van mijn 4950Wp

• RobbyTown
  • Niet online
Koekfabriek schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:48:
Heb het 2 jaar de kans gegeven dagelijks af en toe blokjes. Ik heb vanalles geprobeerd niets loste het op. NLziet getest dat werkt prima en vlotter dan CD en nog goedkoper ook maar ja die 101 zenders keek ik toch niet. Dus internet only + NLziet prima zo.

Mocht je geen eigen modem willen kopen dan dien je internet en bellen te pakken bij Tweak.

[Voor 9% gewijzigd door RobbyTown op 30-09-2022 11:18]

Blog - Tweak uptime

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:37
HuHu schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:34:
[...]

Ja, Canal Digitaal is erg slecht. Als het nog kan, zou ik je abonnement aanpassen, tv afzeggen en tegen die tijd gewoon NLziet nemen. Is nog goedkoper ook.
Waarschijnlijk hebben ze je gehoord, want krijg zojuist een mail dat Film1 toegevoegd wordt aan het Basis/Entertainment pakket :D
Canal Digitaal nu inclusief Film1 t.w.v. € 9,95

Canal Digitaal zal per 1 oktober het Film1-pakket standaard toevoegen aan het Basis en Entertainment pakket. Heb je het Basis of Entertainment pakket, dan krijg je er 4 zenders en de Film1 On Demand videotheek bij (t.w.v. € 9,95).

Vanaf morgen kijken al onze klanten met een tv-abonnement dus zonder extra kosten naar Film1.

Bedankt voor het vertrouwen in de snelste internetprovider van Nederland. Als je vragen of opmerkingen hebt naar aanleiding van deze mail, stuur ons dan gerust een mail aan info@tweak.nl, of bel met onze servicedesk: 0900 – TWEAKHD (0900 - 8932543).
Veel kijkplezier,

Het Tweak Team

• Tmr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03 21:04
Ik zit ook te kijken naar Tweak via e-fiber. Wordt ergens begin volgend jaar uitgerold, maar ik moet me nu al aanmelden (zodat de glasvezel aansluiting gratis wordt aangelegd).

Aangezien TV geen behoefte is dacht ik aan internet only. Bij tweak te bestellen voor 410 per jaar (inclusief mediaconvertor), maar ik kan het ook via e-fiber bestellen, dan krijg ik er wel een fritzbox bij (kost dan 440 per jaar, dus 30 euro meer).

Ik heb een Deco M5 die ik nu icm Ziggo gebruik in access point modus. Deze zou ik ook als router kunnen inzetten zodat ik aan enkel de mediaconverter genoeg zou moeten hebben volgens mij. Heeft iemand ervaring met een soortgelijke setup?

Misschien is een fritzbox een "betere" router, maar elk overbodig apparaat wat er tussenuit kan is wat mij betreft een pluspunt.

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:57
Hier zijn ze bezig met het aanleggen van glas in de gemeente Castricum. Goed dat ik even hier check voor ervaringen. Had ik bijna tweak only genomen. Maar ik heb liever voor 30 euro per jaar meer ook een modem erbij en geen zorgen!
Zou met veel moeite vast wel een modem kunnen instellen. Maar heb toch liever dat het voor me gedaan wordt :D.
Weet iemand in hoeverre ik de fritzbox kan koppelen aan het bestaande KPN superwifi mesh netwerk? Of gaat dat hem niet worden?

• Tmr
Nixo schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:08:
Hier zijn ze bezig met het aanleggen van glas in de gemeente Castricum. Goed dat ik even hier check voor ervaringen. Had ik bijna tweak only genomen. Maar ik heb liever voor 30 euro per jaar meer ook een modem erbij en geen zorgen!
Zou met veel moeite vast wel een modem kunnen instellen. Maar heb toch liever dat het voor me gedaan wordt :D.
Uitgeest hier :w zelfde gebied volgens mij

Die 30 euro meer is precies het verschil met de prijs voor internet en bellen, mocht het je interesseren.

In principe hoef je geen volledig modem te installeren, maar als je iets van een router hebt met een UTP ingang dan zou dat moeten werken - tenminste zo lijkt het.

Maar als je dat nog niet hebt is de Fritz waarschijnlijk een goede optie

• Nixo
Tmr schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:45:
[...]

Uitgeest hier :w zelfde gebied volgens mij

Die 30 euro meer is precies het verschil met de prijs voor internet en bellen, mocht het je interesseren.

In principe hoef je geen volledig modem te installeren, maar als je iets van een router hebt met een UTP ingang dan zou dat moeten werken - tenminste zo lijkt het.

Maar als je dat nog niet hebt is de Fritz waarschijnlijk een goede optie
Zelfde gebied, geloof voor Uitgeest iets later in de aansluiting.
Maar die fritzbox sluiten ze toch op het glas aan? Of zit er nog een aparte glasmodule voor? Anyway voor die 30 euro per jaar heb ik ook geen discussie "het werkt niet, het ligt aan uw apparatuur". Nu is het vanaf mijn kant go-fix. En dat is het me waard :) en het bellen doe ik toch niets mee. Wel een los nl ziet erbij

• Andros
Nixo schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:04:
[...]

Zelfde gebied, geloof voor Uitgeest iets later in de aansluiting.
Maar die fritzbox sluiten ze toch op het glas aan? Of zit er nog een aparte glasmodule voor? Anyway voor die 30 euro per jaar heb ik ook geen discussie "het werkt niet, het ligt aan uw apparatuur". Nu is het vanaf mijn kant go-fix. En dat is het me waard :) en het bellen doe ik toch niets mee. Wel een los nl ziet erbij
Fritzbox gaat rechtstreeks op glas inderdaad. Voor 30 euro per jaar kan het inderdaad interessant zijn om gewoon de Fritzbox van Tweak te gebruiken, die routers zijn los veel duurder en tegen de tijd dat je het geld er uit hebt is er toch weer beter spul op de markt. En wat je zegt, ondersteuning van de provider is ook iets waard.

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:41
Toch nog even reageren op de vele negatieve reacties op Canal digital: de lineaire tv van tweak.

De UI van het kastje is ruk idd, omdat ze dat min of meer gelijk hebben getrokken met de app of zo. Maar als je gewoon simpel tv kijkt en leert zappen via de lijst (pijl omhoog, dan kun je ook alleen door de favorieten lopen), dan is het prima te doen.
De blokjes en verstoringen waar je over leest, is iets van vroeger. De kwaliteit is goed genoeg.

De app is eigenlijk nog beter, kun je gewoon via je shield of zo kijken, alleen is de stream dan van beduidend lagere kwaliteit. Als ze dat nou eens op zouden kunnen lossen, dan kan dat laatste kastje hier ook de deur uit!

• RobbyTown
  • Niet online
jaro431 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:44:
Toch nog even reageren op de vele negatieve reacties op Canal digital: de lineaire tv van tweak.

De UI van het kastje is ruk idd, omdat ze dat min of meer gelijk hebben getrokken met de app of zo. Maar als je gewoon simpel tv kijkt en leert zappen via de lijst (pijl omhoog, dan kun je ook alleen door de favorieten lopen), dan is het prima te doen.
De blokjes en verstoringen waar je over leest, is iets van vroeger. De kwaliteit is goed genoeg.

De app is eigenlijk nog beter, kun je gewoon via je shield of zo kijken, alleen is de stream dan van beduidend lagere kwaliteit. Als ze dat nou eens op zouden kunnen lossen, dan kan dat laatste kastje hier ook de deur uit!
Wat is blokjes van vroeger? Ik heb het tot van okt 2019 tot okt 2021 gehad. Kabel ging van de mediabox naar de fritz.

Blog - Tweak uptime

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
RobbyTown schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:54:
[...]

Wat is blokjes van vroeger? Ik heb het tot van okt 2019 tot okt 2021 gehad. Kabel ging van de mediabox naar de fritz.
Oktober 2021 is morgen toch alweer een jaar geleden. :)

• Tmr
Andros schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:52:
Fritzbox gaat rechtstreeks op glas inderdaad. Voor 30 euro per jaar kan het inderdaad interessant zijn om gewoon de Fritzbox van Tweak te gebruiken, die routers zijn los veel duurder en tegen de tijd dat je het geld er uit hebt is er toch weer beter spul op de markt. En wat je zegt, ondersteuning van de provider is ook iets waard.
Klopt, als je nog geen router hebt zou ik gewoon voor de Fritz gaan.

Bij internet only leveren ze normaal gesproken een media converter, welke ook aan het glas gaat (en deze omzet naar UTP als ik het goed begrijp). Deze zou dan aan de WAN poort van een bestaande router kunnen (zoals mijn Deco)

Mijn vraag is voornamelijk of ik met die Deco een "net zo goede" oplossing heb qua netwerk (die Deco doet routing + mesh) tov de Fritzbox

[Voor 33% gewijzigd door Tmr op 30-09-2022 16:27]

• paulr84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 08:23
Tmr schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:43:
Ik zit ook te kijken naar Tweak via e-fiber. Wordt ergens begin volgend jaar uitgerold, maar ik moet me nu al aanmelden (zodat de glasvezel aansluiting gratis wordt aangelegd).

Aangezien TV geen behoefte is dacht ik aan internet only. Bij tweak te bestellen voor 410 per jaar (inclusief mediaconvertor), maar ik kan het ook via e-fiber bestellen, dan krijg ik er wel een fritzbox bij (kost dan 440 per jaar, dus 30 euro meer).

Ik heb een Deco M5 die ik nu icm Ziggo gebruik in access point modus. Deze zou ik ook als router kunnen inzetten zodat ik aan enkel de mediaconverter genoeg zou moeten hebben volgens mij. Heeft iemand ervaring met een soortgelijke setup?

Misschien is een fritzbox een "betere" router, maar elk overbodig apparaat wat er tussenuit kan is wat mij betreft een pluspunt.
Ik heb precies dezelfde setup. Abonnement is tweak internet only. Ik heb een deco m5 (in router modus) aan de door tweak geleverde media converter gekoppeld. Werkt perfect. Up en download zitten rond de 900 Mbps, gemeten met de interne speedtest van de deco.

• RobbyTown
  • Niet online
Gravit0n schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:22:
[...]

Oktober 2021 is morgen toch alweer een jaar geleden. :)
True maar heeft 2 jaar niet fatsoenlijk gewerkt dus sinds 2022 geen blokjes meer dan :P ?

Blog - Tweak uptime

• Tmr
paulr84 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:33:
[...]

Ik heb precies dezelfde setup. Abonnement is tweak internet only. Ik heb een deco m5 (in router modus) aan de door tweak geleverde media converter gekoppeld. Werkt perfect. Up en download zitten rond de 900 Mbps, gemeten met de interne speedtest van de deco.
Bedankt, goed om te horen! Dan wordt dat ook mijn setup :)

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:43

Pixelmagic

Ubergeek

Even een vraagje, we hebben nog een maand ziggo en kijken normaal via de AppleTV en de Ziggo app naar TV. Daar kreeg ik gisteren te melding dat ik vanaf dit IP netwerk geen toegang heb (zoals afgesproken met de aanbieder).

Vage is dat als ik vandaag via de PC naar de ziggogo.tv site ga ik naar dezelfde film gewoon (terug) kan kijken, allebei uiteraard via het Tweak netwerk.

Iemand hier deze ervaring ook ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-06 22:38

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Klopt. De Ziggo TV app werkt alleen maar via internet van Ziggo. Ziggo Go TV werkt overal.

[Voor 10% gewijzigd door remco_k op 02-10-2022 11:19]

Alles kan stuk.

• Nixo
Nixo schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:08:

Weet iemand in hoeverre ik de fritzbox kan koppelen aan het bestaande KPN superwifi mesh netwerk? Of gaat dat hem niet worden?
Self quote :p

In principe zouden de super wifi punten het goed moeten doen gekoppeld aan de fritzbox. Maar ze werken dan los van de fritzbox. Daar zet ik het wifi uit en dan koppel ik de drie superwifi punten eraan. Op die manier zou ik een goede dekking door het huis heen krijgen.

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Binnenkort komt "de vezel" hier ook het huis in en kan er eindelijk afscheid worden genomen van Ziggo.

Altijd de mooie witte router van Ziggo het werk laten doen, wifi uit en zelf AP's achter gehangen.
Nu moet er zelf een router worden aangeschaft. Weten jullie of ik deze set neer kan zetten?

Lees veel over Fritzbox als router maar als ik dat kan uitsparen zou het mooi zijn :) .

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:43

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik heb Internet Only. En daarbij heb ik rechtstreeks deze Deco's op aangesloten.

• Pimperklaas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-06 14:39
Help! Ik krijg bepaalde e-mail niets meer weg. Het lijkt erop dat Gmail wordt geblokkeerd? Hoe los ik dit het makkelijkste op?

host
gmail-smtp-in.l.google.com[2a00:1450:4025:402::1a] said: 550-5.7.26 This
message does not pass authentication checks (SPF and DKIM both 550-5.7.26
do not pass). SPF check for [famverwoerd.tweak.nl] does not pass 550-5.7.26
with ip: [2a02:58:3:2::174].To best protect our users from spam, the
550-5.7.26 message has been blocked. Please visit 550-5.7.26
https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication for more 550
5.7.26 information. x19-20020a05640226d300b0044711ea363esi10949706edd.21 -
gsmtp (in reply to end of DATA command)

• stormfly
Pimperklaas schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:38:
Help! Ik krijg bepaalde e-mail niets meer weg. Het lijkt erop dat Gmail wordt geblokkeerd? Hoe los ik dit het makkelijkste op?

host
Je mail omgeving is niet goed ingericht.

• Pimperklaas
Dat is raar? Het heeft altijd gewerkt… maar ligt het aan de tweak instellingen of die van gmail? En wat moet het zijn dan 😂

• BobV
@Pimperklaas Zie https://www.tweak.nl/internet/email.html voor de juiste instellingen. Waarschijnlijk is er recent een wijziging geweest op tweak.nl waarbij SPF en DKIM ingesteld zijn.

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-06 23:07
Pimperklaas schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:38:

host
"SPF and DKIM both ... do not pass". Met andere woorden: je hebt SPF en DKIM niet goed geconfigureerd.

Waarom stuur je email voor het domein famverwoerd.tweak.nl via Gmail servers en niet via de mailserver van Tweak zelf? Zie https://www.tweak.nl/internet/email.html

• stormfly
Pimperklaas schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:18:
Dat is raar? Het heeft altijd gewerkt… maar ligt het aan de tweak instellingen of die van gmail? En wat moet het zijn dan 😂
SPF en DKIM zijn bepaalde technieken daar staat meer dan voldoende over op het internet. Als je die techniek niet doorgrond, ben je misschien niet de juiste persoon om een eigen domein te hosten.
BitAndre schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:19:
[...]
Waarom stuur je email voor het domein famverwoerd.tweak.nl via Gmail servers en niet via de mailserver van Tweak zelf? Zie https://www.tweak.nl/internet/email.html
Zeker de beste optie.

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:09
Ha grappig dat ik hier meer Uitgeesters zie :P moge duidelijk zijn dat ze in het dorp vezel gaan leggen. Hier in mijn buurt pas later (de Koog) maar ben alvast aan het orienteren en Tweak lijkt me wel prima als provider eigenlijk.

Ik zag hier al wat over de TV van CD die als slecht ervaren werd maar dat is via een kastje zeker? Ik kijk nu ook eigenlijk alleen maar TV via mijn Shield (nu via Ziggo en meer dan het nieuws/BBC kijk ik niet echt) maar hoe is de kwaliteit van de CD app op de Shield? Als dat vergelijkbaar is is het voor mij helemaal prima :)

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:30
BitAndre schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:19:
[...]

"SPF and DKIM both ... do not pass". Met andere woorden: je hebt SPF en DKIM niet goed geconfigureerd.

Dit gaat via de server van Tweak, maar Tweak heeft geen SPF-records ingesteld op de subdomeinen die ze aan klanten aanbieden:

famverwoerd.tweak.nl MX mx.tweak.nl
famverwoerd.tweak.nl TXT bestaat niet

Als je hier een domein activeert voor mail zou Tweak dat SPF-record moeten aanmaken:

[Voor 26% gewijzigd door Eärendil op 05-10-2022 03:07]

“If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.” — Edsger W. Dijkstra

• stormfly
Je kan ook MX tools gebruiken dan weet je wanneer het groen/goed is als je aan het wijzigen gaat.

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:41
Ik heb ook een eigen domein en eigen mailserver, en gebruik ook de SMTP van tweak als relay. Mailen naar google (Gmail) gaat idd pas goed na juist instellen van het SPF-record in de DNS van je domein.

Maar jij hebt het over een subdomein bij tweak, ik weet niet zeker of je daar wel controle over hebt dan? Zij kunnen het SPF-record ook niet maken omdat ze niet weten waar de mail vandaan komt etc..

Mijn advies: neem een echt eigen domein waar je de regie over hebt.

• BitAndre
Ah ja, suf. Ik had aan het IP-adres (2a02:58:3:2::174) kunnen zien dat het via Tweak liep (IP = relay02.cambriumhosting.nl). Het was laat en liet mij afleiden door de vraag:
Het lijkt erop dat Gmail wordt geblokkeerd?
Antwoord: nee, het is Gmail dat de inkomende mail (van Tweak server) weigert.

Dit is een dienst geleverd door Tweak, dus moet Tweak het ook oplossen; neem contact op met de helpdesk.

Maar zoals eerder gezegd is het het handigst om een eigen domein te gebruiken (hint: volgens sidn.nl is het domein famverwoerd.nl nog vrij). Ik doe dat al sinds 2002 zo.
Het grootste voordeel is dat je dan ook elders/onderweg mail kan versturen. Op de site van Tweak staat: "De smtp-server van tweak is niet van buiten ons netwerk te gebruiken.".
En als je ooit weg wilt bij Tweak je emailadres(sen) gewoon blijven werken.
Er zijn hosters die een email-only pakket aanbieden, voor als je niet geïnteresseerd bent in een eigen website (b.v. deze).
BitAndre schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:26:
Ah ja, suf. Ik had aan het IP-adres (2a02:58:3:2::174) kunnen zien dat het via Tweak liep (IP = relay02.cambriumhosting.nl). Het was laat en liet mij afleiden door de vraag:

[...]

Antwoord: nee, het Gmail dat de inkomende mail (van Tweak server) weigert.

Dit is een dienst geleverd door Tweak, dus moet Tweak het ook oplossen; neem contact op met de helpdesk.

Maar zoals eerder gezegd is het het handigst om een eigen domein te gebruiken (hint: volgens sidn.nl is het domein famverwoerd.nl nog vrij). Ik doe dat al sinds 2002 zo.
Het grootste voordeel is dat je dan ook elders/onderweg mail kan versturen. Op de site van Tweak staat: "De smtp-server van tweak is niet van buiten ons netwerk te gebruiken.".
En als je ooit weg wilt bij Tweak je emailadres(sen) gewoon blijven werken.
Er zijn hosters die een email-only pakket aanbieden, voor als je niet geïnteresseerd bent in een eigen website (b.v. deze).
dit is ook een goede hoster met een goede helpdesk en mail only pakket en indien je je eigen server gebruikt kan je de hoster als bsmtp inzetten en je firewall zo inregelen dat alleen hun toegang hebben tot jouw poortje 25.

sneller usenet? tips en tricks

• rob2011
  • Laatst online: 05-06 21:45
Sinds een paar weken werkt elke maandag mijn vaste nummer niet. op zich lastig maar Tweak pushed een fout profiel en zet 2x het zelfde nummer in profiel 1 en 2 en dan nog volhouden dat zij niks fout doen.
De afgelopen weken een standaard mail naar de HD en om 12 uur werkt alles weer ;-(

Weet er iemand hoe ik die SIP push kan stoppen op de zyxel ? vaste nummer moet wel blijven werken.
Forum doorzocht kan me herinneren dat dit al eens eerder speelde.

Thx

• Opperhoof
BobV schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:18:
Je hebt zelf de fritzbox aangeschaft? Dan moet je ervoor zorgen dat je DHCP gebruikt zonder VLAN (dus niet het Tweak profiel als dat beschikbaar is).

Mocht er hiervoor wat anders op de glasvezel hebben gestaan (op een of andere manier dacht ik dat je een nieuwe lijn had, maar zie nu niet meer waarom), zou het kunnen dat dat profiel er nog op zit...
Het lukt mij nog niet om dit goed ingesteld te krijgen. Vandaag is de internet only verbinding geactiveerd. Met onderstaande instellingen werkt het niet. Als ik de fiber op de Genexis NT van CAI aansluit werkt het wel. Iets staat er dus niet goed geconfigureerd in de Fritzbox.

Iemand tips?

rob2011 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:50:
Sinds een paar weken werkt elke maandag mijn vaste nummer niet. op zich lastig maar Tweak pushed een fout profiel en zet 2x het zelfde nummer in profiel 1 en 2 en dan nog volhouden dat zij niks fout doen.
De afgelopen weken een standaard mail naar de HD en om 12 uur werkt alles weer ;-(

Weet er iemand hoe ik die SIP push kan stoppen op de zyxel ? vaste nummer moet wel blijven werken.
Forum doorzocht kan me herinneren dat dit al eens eerder speelde.

Thx
dit is de oude tekst die je denk ik bedoeld:
extra gebruiker in Router
er is in de standaard configuratie een extra verborgen gebruiker aanwezig in de Router deze is bedoeld voor Tweak om wijzigingen in je router door te voeren.

Tot aan firmware 11 kon je deze wijzigen daarna helaas niet meer.

de standaard settings zijn ,

Inlog : supervisor

WW :zyad1234
en mocht je daar in komen dan de TR069 uitzetten / blokeren

sneller usenet? tips en tricks

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-06 20:25
Opperhoof schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:21:
[...]

Het lukt mij nog niet om dit goed ingesteld te krijgen. Vandaag is de internet only verbinding geactiveerd. Met onderstaande instellingen werkt het niet. Als ik de fiber op de Genexis NT van CAI aansluit werkt het wel. Iets staat er dus niet goed geconfigureerd in de Fritzbox.

Iemand tips?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Use VLAN moet je 34 invullen bij internet access.

Of ik vergis me, iets staat me bij dat de Fibertwist van CAI harderwijk nog vlan translatie doet. Kan zijn dat het vlan dus anders is, maar ik moet even graven wat dat dan zou moeten zijn.

Edit: probeer het eens met VLAN 131 als 34 niet werkt. 191 kan je ook nog proberen, da's alles wat ik nog kan terugvinden wat het zou kunnen zijn, anders weet ik het ook niet meer. Je zou de genexis met de fritz eraan aan een media converter kunnen hangen en dan wireshark gebruiken om te kijken op welk vlan een DHCP request komt, maar da's misschien een beetje te veel van het goede

[Voor 23% gewijzigd door WCA op 05-10-2022 22:38]

Share and Enjoy!

• BobV
Volgens https://www.tweak.nl/support/apparatuur-configureren.html is er geen speciaal VLAN voor CAI, alleen een wavelength split voor CATV... Dus met internet only zou het moeten werken zonder VLAN.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-06 20:25
BobV schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:34:
Volgens https://www.tweak.nl/support/apparatuur-configureren.html is er geen speciaal VLAN voor CAI, alleen een wavelength split voor CATV... Dus met internet only zou het moeten werken zonder VLAN.
CAI is een beetje een uitzondering, werkt net anders dan andere gebieden. De instellingen zijn hoe dan ook anders, die fibertwist remapt vlans, dus je moet het achterliggende VLAN weten.

Share and Enjoy!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 23:42
Dit zou zo gewoon moeten werken.
Sterker nog, hier is het actief met deze settings.
Is de fiber poort van je FB nog wel goed?
Opperhoof schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:21:
[...]

Iemand tips?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

• Pimperklaas
Mijn probleem is opgelost, probleem lag bij Tweak. Dank voor jullie hulp allen 👍🏻

• RobbyTown
  • Niet online

Blog - Tweak uptime

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:36
Het is jammer voor de markt dat er weer zo'n "kleine" service gerichte provider word overgenomen door een grotere partij.
Het zal eerst wel gewoon doorgang vinden maar in de toekomst zullen steeds meer diensten 1 op 1 worden (incl servcie's, pakket en prijs)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wanneer is @Tweak zelf van plan klanten in te lichten?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Andros
Raven schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:58:
Een hele goede vraag eigenlijk. Ik heb deze morgen nog geen bericht gezien en moet het nu blijkbaar via de pers vernemen. Iemand anders al wel een mail gehad?

• Gravit0n
  • Niet online
Jammer, dit is voor mij wel een reden om op te zeggen en te verkassen naar bijvoorbeeld Freedom.

• RobbyTown
  • Niet online
Gravit0n schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:05:
[...]

Jammer, dit is voor mij wel een reden om op te zeggen en te verkassen naar bijvoorbeeld Freedom.
Voor mij als ze ook maar iets veranderen, prijs omhoog, diensten uitkleden, geen eigen modem, ....

Blog - Tweak uptime

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10:08
Ik ben net van tweak overgestapt na Tmobile... :-|

• Gravit0n
  • Niet online
RobbyTown schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:07:
[...]

Voor mij als ze ook maar iets veranderen, prijs omhoog, diensten uitkleden, geen eigen modem, ....
Of ze al je verkeer ineens via Deutsche Telekom gaan routeren... :+

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:33
Heel Cambrium wordt overgenomen, daar maakt Freedom ook gebruik van

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:13
psdata schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:54:
Het is jammer voor de markt dat er weer zo'n "kleine" service gerichte provider word overgenomen door een grotere partij.
Het zal eerst wel gewoon doorgang vinden maar in de toekomst zullen steeds meer diensten 1 op 1 worden (incl servcie's, pakket en prijs)
7(8)7 zeg wat. Tweak is helemaal niet service gericht.
Wat mij betreft een absolute verbetering, gezien T-Mobile in elk geval meer service gericht is dan Tweak (hoewel dat totaal niet moeilijk is).

Maar inderdaad wat zal het doen met "tweakbaarheid" van het aanbod. Daar zal geen vooruitgang in zitten ben ik bang.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

• Opperhoof
Bedankt voor de reacties! Ik ben er net weer even mee bezig geweest. In de 'internet service provider' dropdown zag ik 2x Tweak staan. Toch maar even geprobeerd. De eerste deed het niet, de tweede deed het wel :D

Geen idee, maar het is opgelost. Voor de duidelijkheid; ik heb dus een internet only abonnement van Tweak waarbij ik de Fritzbox 5490 met een glasvezelkabel (groene stekker - blauwe stekker) direct op de FTU heb aangesloten en hiermee de Genexis NT ding niet meer nodig heb.

BobV schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:11:
@Opperhoof Maar welke instellingen gebruikt is nu dan (als je de change open klikt geen het misschien wat informatie)?
bedankt, ik had het verkeerde plaatje erbij geupload.

[Voor 17% gewijzigd door Opperhoof op 07-10-2022 13:12]

• BobV
@Opperhoof Maar welke instellingen gebruikt is nu dan (als je de change open klikt geen het misschien wat informatie)?

• stormfly
Raven schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:58:
Je zit bij de goedkoopste aanbieder van Nederland. Wat verwacht je aan service, het komt uit de lengte of de breedte. Het staat waarschijnlijk op je maandfactuur, of als je per jaar betaald op je jaarfactuur :+

[Voor 13% gewijzigd door stormfly op 07-10-2022 14:02]

• BobV
WCA schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:41:
[...]

CAI is een beetje een uitzondering, werkt net anders dan andere gebieden. De instellingen zijn hoe dan ook anders, die fibertwist remapt vlans, dus je moet het achterliggende VLAN weten.
@Opperhoof

Blijkbaar verzorgt de mediaconverter die normaal op de FTU zit een VLAN-conversie, als je die eraf haalt wordt VLAN 34 gebruikt. Daarom werkte de eerdere instellingen dus niet.. De tekst op de Tweak site gaat hiervoor aangepast worden hoor ik!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 23:42
BobV schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:20:
[...]

@Opperhoof

Blijkbaar verzorgt de mediaconverter die normaal op de FTU zit een VLAN-conversie, als je die eraf haalt wordt VLAN 34 gebruikt. Daarom werkte de eerdere instellingen dus niet.. De tekst op de Tweak site gaat hiervoor aangepast worden hoor ik!
Ik zit ook direct met de vezel in de router, en heb geen VLAN tag geconfigureerd, zoals Tweak het voor internet only beschrijft op haar website, zo werkt het hier als een zonnetje.

• BobV
japie101 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:55:
[...]

Ik zit ook direct met de vezel in de router, en heb geen VLAN tag geconfigureerd, zoals Tweak het voor internet only beschrijft op haar website, zo werkt het hier als een zonnetje.
Het gaat puur om het CAI netwerk, dat zal het verschil zijn voor jou. Ik heb zelf ook geen VLAN ;)

• joop99
GrooV schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:37:
Heel Cambrium wordt overgenomen, daar maakt Freedom ook gebruik van
Dat zijn/waren maar 2 stukken:
  • Het wba contract om het KPN netwerk te kunnen gebruiken maar dat hebben ze nu rechtstreeks geregeld.
  • Cambrium als belichter
Dat is dus alleen het netwerk richting klant, niet het internet deel en daar maak ik me zorgen om want dat heeft Tweak goed voor elkaar. Routering via Duitsland zal wel niet snel gebeuren sinds T-Mobile nl verkocht is maar ik ga wel aan het eind van het jaar weer een nieuwe afweging maken.
Gravit0n schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:05:
[...]

Je bedoelt Freedom die op veel plekken inkoopt via Cambrium? Cambrium die dus net is gekocht door T-Mobile?

• Gravit0n
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:28:
[...]

Je bedoelt Freedom die op veel plekken inkoopt via Cambrium? Cambrium die dus net is gekocht door T-Mobile?
Ja, dat bedacht ik me later ook inderdaad. :p

• joop99
Barre73 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:28:
[...]

Die bedoel ik inderdaad, als Freedom zijn contracten goed heeft afgesloten hebben ze daar niet echt last van.

• RobbyTown
  • Niet online
Het artikel is geupdate
Het leidt niet tot veranderingen voor bijvoorbeeld abonnementen, dienstverlening en medewerkers. De komende periode gaan we samen aan de slag om toekomstplannen te maken." Cambrium zelf is ook om commentaar gevraagd, maar verwees door naar zijn nieuwe moederbedrijf.
Volgens mij stond er dat ook toen KPN XS4ALL overname... Ben benieuwd als de roze vrienden zich wel aan de afspraak houden.

Blog - Tweak uptime

• BitAndre
Déjà vu. Toen Demon werd overgenomen door Xs4all (KPN) ben ik daar ook weggegaan.

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:35
RobbyTown schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:07:
[...]

Das wettelijk verplicht tegenwoordig, dus dat zal niet vervallen.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ben benieuwd wat de overname precies gaat inhouden. Tele2 is ook overgenomen door T-Mobile maar gelukkig merk ik geen verschil qua prijzen e.d.

Hoop echt dat het aanbod van 410,- per jaar blijft bestaan.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• RobbyTown
  • Niet online
DappereDodo schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:28:
[...]

Das wettelijk verplicht tegenwoordig, dus dat zal niet vervallen.
Whoeps das waar ook :)

Blog - Tweak uptime

Maar in alle PoPs van Reggefiber/KPN waar je Tweak 1 Gbit voor weinig kon krijgen (het Coanet) zit T-Mobile ook met eigen apparatuur. Dus op den duur zouden ze je over kunnen zetten op de T-Mobile (GPON) apparatuur.. of je daar nou blij van wordt...

joop99 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:49:
[...]

Die bedoel ik inderdaad, als Freedom zijn contracten goed heeft afgesloten hebben ze daar niet echt last van.
Ik bedoelde meer: als je naar Freedom wil om op die manier niets met T-Mobile te maken te krijgen, dan kom je er met een U-bocht alsnog
En ja, als de Freedom Wholesale contracten met Cambrium goed zijn heb je voorlopig nog niks te vrezen. Maar ook die lopen een keer af.

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-06 20:45
Greatsword schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:50:
Ben benieuwd wat de overname precies gaat inhouden. Tele2 is ook overgenomen door T-Mobile maar gelukkig merk ik geen verschil qua prijzen e.d.

Hoop echt dat het aanbod van 410,- per jaar blijft bestaan.
In de update bij het bericht op Tweakers staat:

Update, 14.36 uur: in een reactie op vervolgvragen laat T-Mobile het volgende weten: "De overname van Cambrium/Tweak is sinds deze week officieel. De overname van Cambrium inclusief het Tweak klantenbestand is een belangrijke stap voor ons. We zijn blij dat zij nu onderdeel zijn van de T-Mobile groep. Het leidt niet tot veranderingen voor bijvoorbeeld abonnementen, dienstverlening en medewerkers. De komende periode gaan we samen aan de slag om toekomstplannen te maken." Cambrium zelf is ook om commentaar gevraagd, maar verwees door naar zijn nieuwe moederbedrijf.

Voorlopig dus geen veranderingen, wel jammer dat Tweak de klanten niet zelf heeft geïnformeerd.

• Gravit0n
  • Niet online
Jan Driebeen schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 22:53:
[...]
wel jammer dat Tweak de klanten niet zelf heeft geïnformeerd.
Ik kan niet zeggen dat ik erg verrast ben.. :P

• RobbyTown
  • Niet online
Jan Driebeen schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 22:53:
[...]

In de update bij het bericht op Tweakers staat:

Update, 14.36 uur: in een reactie op vervolgvragen laat T-Mobile het volgende weten: "De overname van Cambrium/Tweak is sinds deze week officieel. De overname van Cambrium inclusief het Tweak klantenbestand is een belangrijke stap voor ons. We zijn blij dat zij nu onderdeel zijn van de T-Mobile groep. Het leidt niet tot veranderingen voor bijvoorbeeld abonnementen, dienstverlening en medewerkers. De komende periode gaan we samen aan de slag om toekomstplannen te maken." Cambrium zelf is ook om commentaar gevraagd, maar verwees door naar zijn nieuwe moederbedrijf.

Voorlopig dus geen veranderingen, wel jammer dat Tweak de klanten niet zelf heeft geïnformeerd.
Tijd zal het leren. XS4ALL zou ook niet veranderen volgens KPN zie wat er van XS4ALL over is, weinig.

Zolang ik T-Mobile nergens zie vind ik het prima. Toch doet het wel een klein beetje pijn.

Die naam ik kots ervan.

Jaren terug ooit een simonly mobiel abbo gehad (ivm slecht bereik op woon-werk route naar KPN netwerk gegaan dat werkt perfect) toen naar Simyo gegaan. Ik blijf maar onderzoeken en enquêtes ontvangen inloggen in T-Mobile account kan niet want ik heb geen abbo meer. Meerdere malen klantenservice gebeld gaat heel moeizaam want ik ben geen klant. Elke keer ja je bent uit het systeem maand of 2 later toch weer een mailtje. Ik rapporteer het nu gewoon elke keer als spam.

Tijdje terug als 4G backup een prepaid gekocht (gek genoeg op dat adres ontvang ik geen enquêtes). Dat is helemaal een verhaal geworden. Tot slot was plots het beltegoed compleet ervan weg. Wat bleek je moet een keer bellen eens in het half jaar dus sms, data bundel aan voor een heel weekend of opwaarderen tellen niet mee als activiteit om je prepaid in leven te houden (bij Simyo, Lebara wel en word je op de hoogte gehouden). Ook geen waarschuwing voor af over x dagen verloopt het anders raak je het kwijt.

Hopelijk rukt netrebel een beetje op dat het wat breeder beschikbaar word zijn ook gunstig geprijsd in elk geval.

Blog - Tweak uptime

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 12:19

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik zit te overwegen om toch maar weer naar Tweak over te stappen voor TV. Hiervoor wil ik de zenderlijst vergelijken met wat ik nu heb bij Ziggo. Ik kan echter nergens een overzicht vinden van alle zenders.

Als ik Hier kijk staat er bij Entertainment HD: "119 TV zenders"

Als ik echter naar de PDF met de zenderlijst kijk, die op diezelfde pagina gelinkt staat, dan staan daar maar 48 zenders in. Ik mis er dus 71.

Weet iemand waar ik de volledige zenderlijst kan vinden ?

Verder vroeg ik me af welke STB Tweak tegenwoordig levert. De grootste reden om van Ziggo weg te willen is die achterlijke Mediabox XL die enorm veel stroom zuipt en ik zou graag weten wat het alternatief is.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Aaargh! Ik denk dat je beter eerst de overname door T-Mobile af kunt wachten, voor het geval er toch iets verandert...

"die achterlijke Mediabox XL die enorm veel stroom zuipt en ik zou graag weten wat het alternatief is"
* Raven gebruikt al jaren een Mut@nt HD500c met OpenPLi die minder dan 10W zuipt bij aanstaan en zichzelf op basis van tijdstip kan uit/aanzetten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-06 18:20
Aaargh! schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:06:
De grootste reden om van Ziggo weg te willen is die achterlijke Mediabox XL die enorm veel stroom zuipt en ik zou graag weten wat het alternatief is.
Bij Ziggo om een Mediabox Next Mini vragen?

• Aaargh!

Aaargh!

mbovenka schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:42:
[...]

Bij Ziggo om een Mediabox Next Mini vragen?
Niet mogelijk als je alleen TV afneemt. Ik heb nu Internet via Tweak en TV via Ziggo. Ben toen overgestapt toen Tweak naar Canal Digitaal ging, omdat toen de doorgifte van o.a. BBC stopte. Nu zie ik in de lijst wel BBC staan dus als alle veel bekeken zenders weer bij Tweak beschikbaar zijn dan kan ik weer terug. Ziggo is gruwelijk duur voor wat je krijgt, al helemaal als je ook Internet afneemt.

• Aaargh!

Aaargh!

Raven schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:12:
@Aaargh! Ik denk dat je beter eerst de overname door T-Mobile af kunt wachten, voor het geval er toch iets verandert...

"die achterlijke Mediabox XL die enorm veel stroom zuipt en ik zou graag weten wat het alternatief is"
* Raven gebruikt al jaren een Mut@nt HD500c met OpenPLi die minder dan 10W zuipt bij aanstaan en zichzelf op basis van tijdstip kan uit/aanzetten.
Hoe werkt dat ? Moet je een CI+ module aanvragen ?

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 23:40

Zenix

BOE!

Persoonlijk hoop ik wel dat het een XS4ALL toekomst is, want die waren nog jaren grotendeels onafhankelijk met eigen infra. Hetzelfde zie je bijvoorbeeld bij Solcon. Die zijn in 2017 overgenomen door KPN en zijn nog steeds grotendeels onafhankelijk.

Ik ben juiste eerder bang dat we dit niet bij T-Mobile gaan zien, maar dat we naar een jaar gewoon allemaal bij T-Mobile thuis zitten, wat ook met Tele2 gebeurd is.

[Voor 3% gewijzigd door Zenix op 08-10-2022 15:08]

10680Wp | Stuur DM voor Raisin of IBKR bonus

• stormfly
Zenix schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:07:
[...]

Persoonlijk hoop ik wel dat het een XS4ALL toekomst is, want die waren nog jaren grotendeels onafhankelijk met eigen infra. Hetzelfde zie je bijvoorbeeld bij Solcon. Die zijn in 2017 overgenomen door KPN en zijn nog steeds grotendeels onafhankelijk.

Ik ben juiste eerder bang dat we dit niet bij T-Mobile gaan zien, maar dat we naar een jaar gewoon allemaal bij T-Mobile thuis zitten, wat ook met Tele2 gebeurd is.
Solcon heeft een naam als Christelijke provider en daarmee mogelijk een unieke propositie die KPN wil gebruiken.

Tweak en T-Mobile zijn naar mijn mening beide prijsvechters en kunnen net als Tele2 prima ingeburgerd worden onder de roze marketing.

We zullen het gaan zien. Wat maakt Tweak uniek voor jullie?

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 23:40

Zenix

BOE!

stormfly schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:14:
[...]

Solcon heeft een naam als Christelijke provider en daarmee mogelijk een unieke propositie die KPN wil gebruiken.

Tweak en T-Mobile zijn naar mijn mening beide prijsvechters en kunnen net als Tele2 prima ingeburgerd worden onder de roze marketing.

We zullen het gaan zien. Wat maakt Tweak uniek voor jullie?
- Prijzen zijn lager voor puur Gigabit, via coanet.
- Je kan een DHCP reservering krijgen, zodat je altijd een vast IP adres hebt
- Je kan een eigen reverse DNS record krijgen
- De routing is een stuk beter, hiermee doel ik voornamelijk op de routing buiten Nederland. De transit providers die Tweak heeft zijn van een hoger niveau dan die van T-Mobile. Dit merk ik vooral met het hosten van gameservers.
- Je hoeft je geen zorgen te maken dat je verkeer opeens gerouteerd gaat worden via Duitsland.
- Nieuwsgroepen
- Tegenover T-Mobile heb je tenminste wel IPv6. Veel mensen vonden Tweak laat met IPv6, maar T-Mobile heeft het nog steeds niet.

Ik heb gewoon altijd de laagste latency als ik aan het gamen ben. Solcon is op dat vlak overigens ook sterk, maar is een stuk prijziger.

[Voor 5% gewijzigd door Zenix op 08-10-2022 15:19]

10680Wp | Stuur DM voor Raisin of IBKR bonus

• stormfly
Zenix schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:17:
[...]

Kenmerk van een prijsvechter, neemt niet weg dat ik ook Tweak had gekozen als ik e-fiber als keuze had.
- De routing is een stuk beter, hiermee doel ik voornamelijk op de routing buiten Nederland. De transit providers die Tweak heeft zijn van een hoger niveau dan die van T-Mobile. Dit merk ik vooral met het hosten van gameservers.
- Je hoeft je geen zorgen te maken dat je verkeer opeens gerouteerd gaat worden via Duitsland.
- Nieuwsgroepen
- Tegenover T-Mobile heb je tenminste wel IPv6. Veel mensen vonden Tweak laat met IPv6, maar T-Mobile heeft het nog steeds niet.
Dat zijn best leuke Tweak(ers) features, die transit grap van T-Mobile was niet grappig. En inderdaad IPv6 sinds kort, dualstack meen ik?
Ik heb gewoon altijd de laagste latency als ik aan het gamen ben. Solcon is op dat vlak overigens ook sterk, maar is een stuk prijziger.
Solcon = KPN = NL-IX peering vermoed ik? Uit de tijd dat je nog een traceroute kon doen bij KPN ging bijna alles over de NL-IX. Met als resultaat veel kortere paden dan een Ziggo of T-Mobile. Ik wist niet dat Cambrium ook goed ontsloten is, tnx voor de aanvulling.

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-06 20:45
Aaargh! schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:06:
Ik zit te overwegen om toch maar weer naar Tweak over te stappen voor TV. Hiervoor wil ik de zenderlijst vergelijken met wat ik nu heb bij Ziggo. Ik kan echter nergens een overzicht vinden van alle zenders.

Als ik Hier kijk staat er bij Entertainment HD: "119 TV zenders"

Als ik echter naar de PDF met de zenderlijst kijk, die op diezelfde pagina gelinkt staat, dan staan daar maar 48 zenders in. Ik mis er dus 71.

Weet iemand waar ik de volledige zenderlijst kan vinden ?…
Volgens mij is dit de volledige lijst, maar niet helemaal actueel want bij de rtl zenders staat dat je deze nog kan opnemen terwijl dit sinds 1-10-2022 niet meer mogelijk is…

• joop99
Zenix schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:17:
[...]

- Nieuwsgroepen

Het is met name de routering waar ik me zorgen om maak, volgens mij iets dat Freedom ook wel goed doet. Helaas zijn deze zaken wat moeilijk te vermarkten maar je hoopt toch op minstens 1 provider hiervoor ook al is dat niet de goedkoopste.
Pagina: 1 ... 80 ... 84 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee