Dit klinkt volledig als IGMP snooping. Het lijkt er sterk op dat het multicast TV signaal ook door de Airports in het Wifinetwerk wordt gegooid. En dan dondert het Wifinetwerk in elkaar.Melvin.P schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:01:
Nee, mij ook absoluut niet. Heeft in mijn beleving niks met elkaar te maken. Maar ik zoek het inmiddels in vreemde hoeken, want het ligt gewoon niet aan de wifi-configuratie zelf en we tobben er al twee weken mee.
Maar goed, laat het dan maar zo zijn dat die AirPort’s op tilt gaan, met dit als resultaat. We gaan vanavond nog eens proberen of het probleem inderdaad optreedt zodra de tv-ontvanger aan gaat. Zo ja, zetten we IGMP Snooping aan op de AirPort’s.
Op het Apple Support-forum vond ik één ander persoon, met jaren geleden hetzelfde ‘password-issue’. Die was er ook vanaf na het inschakelen van IGMP Snooping. Misschien is 1 en 1 gewoon 2…
Het hele idee achter IGMP snooping is dat de switch/Accesspoint/routers er voor zorgen dat een TV multicast signaal alleen bij de decoder terecht komt en verder nergens. En zeker niet in het wifisignaal.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.