Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:08

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

nescafe schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:41:
@MRE-Inc, 2 maanden zou het minimum zijn gezien de wettelijke storneringstermijn (oh.. de jaarbetaling is allang niet meer te storneren).. ik zou het gewoon even afwachten. Tweak is over het algemeen wat traag met terugbetalen, maar ze doen het wel (en correct). Dat is mijn ervaring :)
Wat is correct ? Ik heb net contact gehad met de Helpdesk en werd netjes te woord gestaan. Echter gaf de medewerker aan dat je bij een jaarbetaling altijd 2 maanden gratis krijgt en derhalve het totaal aantal maanden dat ik terug zou krijgen geen 5 maanden zijn, maar 3 (al had de medewerker het over 2 maanden).

Ik zie wel dat er momenteel op de website staat dat je 81€ bespaard bij een jaar betaling, maar of dat er destijds in 2016 stond, weet ik niet meer. Volgens mij niet want toen was de prijs nog 365€ per jaar en werd daar ook mee geadverteerd (dacht ik) dat het maa 1€ per dag was. In het contract staat iig helemaal niks over 2 maanden gratis internet. Wel staat daar dus het rekenvoorbeeld waarbij GEEN rekening is gehouden met die 2 maanden gratis internet anders was het rekenvoorbeeld ook anders geweest, namelijk ipv 5 maanden 3 maanden.

Ik heb in ieder geval op verzoek alles doorgestuurd, contract, opleverbrief met oplever datum etc en de berekening zodat het intern kon worden voorgelegd. Afwachten dus.

EDIT: nee dus: geadverteerd met 1€ per dag.

https://web.archive.org/w...zel/productoverzicht.html

https://web.archive.org/w...-voor-1-euro-per-dag.html

[ Voor 8% gewijzigd door MRE-Inc op 04-02-2022 14:41 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MRE-Inc Welk abbo heb/had je?

€ 410 = internet only (zonder borg)
€ 440 = internet + bellen (borg modem)

365 euro internet heb ik in 2018 net meegemaakt. Toen was internet (en bellen) jaarlijks en tv maandelijks.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

RobbyTown schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:48:
@MRE-Inc Welk abbo heb/had je?

€ 410 = internet only (zonder borg)
€ 440 = internet + bellen (borg modem)

365 euro internet heb ik in 2018 net meegemaakt. Toen was internet (en bellen) jaarlijks en tv maandelijks.
Tweak heeft in april 2021 440€ geincasseerd, dus dat zal het Internet + bellen abo wel geweest zijn, al bellen we hier alleen maar mobiel en heb ik er nooit gebruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
MRE-Inc schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:36:
[...]

Wat is correct ? Ik heb net contact gehad met de Helpdesk en werd netjes te woord gestaan. Echter gaf de medewerker aan dat je bij een jaarbetaling altijd 2 maanden gratis krijgt en derhalve het totaal aantal maanden dat ik terug zou krijgen geen 5 maanden zijn, maar 3 (al had de medewerker het over 2 maanden).

Ik zie wel dat er momenteel op de website staat dat je 81€ bespaard bij een jaar betaling, maar of dat er destijds in 2016 stond, weet ik niet meer. Volgens mij niet want toen was de prijs nog 365€ per jaar en werd daar ook mee geadverteerd (dacht ik) dat het maa 1€ per dag was. In het contract staat iig helemaal niks over 2 maanden gratis internet. Wel staat daar dus het rekenvoorbeeld waarbij GEEN rekening is gehouden met die 2 maanden gratis internet anders was het rekenvoorbeeld ook anders geweest, namelijk ipv 5 maanden 3 maanden.

Ik heb in ieder geval op verzoek alles doorgestuurd, contract, opleverbrief met oplever datum etc en de berekening zodat het intern kon worden voorgelegd. Afwachten dus.

EDIT: nee dus: geadverteerd met 1€ per dag.

https://web.archive.org/w...zel/productoverzicht.html

https://web.archive.org/w...-voor-1-euro-per-dag.html
Als ik de huidige prijzen op tweak.nl bekijk, zie ik een jaarabonnement van 440 voor internet plus bellen, incl router (oftewel 44 per maand). Er staat ook een abonnement voor internet only, excl router voor 410 per jaar (oftewel 41 per maand). In beide gevallen is het jaarabonnement 10 keer het maandbedrag (oftewel je betaalt 10 maanden met 2 gratis).

Je hebt 440 betaald. Volgens jouw berekening heb je 7 maanden abonnement verbruikt en krijg je nog 132 euro terug (wat overeen komt met 3x44). Volgens mij klopt het verhaal van de helpdesk dus (alleen anders verwoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Helpdesk heeft het steeds over 2 maanden ipv 3. Waarom weet ik ook niet, waarschijnlijk omdat ze een andere opleverings datum hebben.

Je stelling dat het dus wel klopt, die 2 gratis maanden, klopt ook wel, want dat staat nu op de website, maar destijds toen ik het abo afsloot niet en zo staat het ook niet in het rekenvoorbeeld wat in mijn contract staat. Ik mag toch aannemen dat het contract hier leidend is ipv de informatie op de website, anders kunnen ze er wel van alles neer zetten om een zo laag mogelijk bedrag terug te moeten betalen.

In het geval van de berekening van de helpdesk, kom ik dan op 2x44=88€ uit ipv 203€. Dat vind ik nog al een bedrag en hoog genoeg om er moeite in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:15
Wacht de afrekening gewoon even af.. je hebt dan nog genoeg tijd om de (daadwerkelijke) berekening te verifiëren en te reclameren.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
MRE-Inc schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:07:
@joop99 en @RobbyTown bedankt. Ik heb mijn contract er even bijgepakt. Daarin staat dit:

[...]

Vooralsnog is de oplever datum 12 mei 2016 en de opzegdatum 13 december 2021. Betaling van het jaarbedrag op 29 april 2021 a 440€.

Als ik 12 mei tm 12 december reken als periode dat de verbinding voor 1 jaar zou moeten werken, kom ik op 7 maanden uit en dus 5 maanden nog te goed a 44€ 41€ per maand.

44€ 41€ per maand is momenteel het maand bedrag volgens de website van Tweak. Volgens de berekening in het contract zou ik dus:

440 - 7x41 = 153€ terug krijgen. Dit bedrag is exclusief de borg voor de Zyxel moden welke ik dus mag houden. Lijkt mij dus dat wanneer zij aangeven dat ze het modem niet terug hoeven, ik de borg ook nog terug krijg.
Als je nu 440 betaald, moet je het bijbehorende maandbedrag van 44 gebruiken (41 komt overeen met het jaarbedrag van 410, maar ik begrijp dat jij blijkbaar het abonnement voor 440 euro per jaar hebt).

Je rekent in het bedrag hierboven (volgens een berekening die als ik het goed lees uit je contract komt) uit hoeveel je nog terug zou moeten krijgen.

Blijkbaar moet bij een opzegging gedurende het jaar gerekend worden met het maandbedrag. Je hebt 7 maanden gebruikt, wat overeen komt met 7x44=308 euro. Je hebt 440 betaald voor dat jaar, dus krijg je 440/308=132 euro terug.

De helpdesk gaat blijkbaar uit van 8 maanden al gebruikt. De berekening wordt dan: je hebt 8*44=352 gebruikt. Je hebt 440 betaald, dus krijg je nog 440-352=88 euro terug.

De onduidelijkheid zit dan denk ik alleen in de start en eind datums (met andere woorden: heb je al 7 of 8 maanden abonnement verbruikt).

Je schrijft dat de opzegdatum 13 december is. Is dat de datum waarop je de opzegging doorgegeven hebt, of is dat wanneer de opzegging in zou gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

@RoyPh je hebt gelijk mbt het maand bedrag. Dat moet idd 44 zijn ip 41. Zal dat nog even doormailen naar ze, wel zo eerlijk.

Ja de onduidelijkheid gaat dan idd over de start en eind datum.

In de opleverings brief van 2016 stond 12 mei 2016. Mijn signaal was op 13 december 2021 om 11:36u dood. Opzeg datum is 15 november 2021 geweest dus met in achtnemen van de maand opzegtermijn, is de verbinding vanaf 13 november 2021 beeindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap niet helemaal waarom je deze zaak via dit topic probeert recht te praten, dit is meer een iets tussen jou en tweak. Al ben ik benieuwd naar het eindresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds een tijdje zit ik op internet Only. Nu heb ik glas kabel direct in mijn router zitten. Dus de convertor die je van Tweak krijgt zit netjes in de verpakking.

Voorheen had ik die fritzbox van ze. Daar kon je netjes de waardes van de Fiber zien zoals dit
https://community.freedom...ijdag-overstappen/2017/15

Nu zie ik die zo 123 niet waar ik dat bij de tp-link / omada kan vinden (lijkt erop dat het niet kan). Maar wat ik mij afvroeg is Tweak instaat om het vanuit hun kan te checken om zo te kunnen zien dat mijn waardes goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:20
RobbyTown schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 00:26:
Sinds een tijdje zit ik op internet Only. Nu heb ik glas kabel direct in mijn router zitten. Dus de convertor die je van Tweak krijgt zit netjes in de verpakking.

Voorheen had ik die fritzbox van ze. Daar kon je netjes de waardes van de Fiber zien zoals dit
https://community.freedom...ijdag-overstappen/2017/15

Nu zie ik die zo 123 niet waar ik dat bij de tp-link / omada kan vinden (lijkt erop dat het niet kan). Maar wat ik mij afvroeg is Tweak instaat om het vanuit hun kan te checken om zo te kunnen zien dat mijn waardes goed zijn?
Kan ook liggen aan de module. Heb je er wel een met DOM (digital opties monitoring)?
Zonder krijg je niets te zien. Tweak kan dit trouwens wel bekijken, maar als alles goed werkt is er toch geen probleem? Mijn sfp module geeft de info netjes. Maar of dit goed of slecht is zou ik ook niet weten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qs9t4xejI2IDC7ti7ovjKZ-XrwA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/egW38cgPGg3LzV5G0DkepACd.jpg?f=user_large

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het werkt ja dat klopt. Maar ik blijf naar mijn beleving te lage up en down halen (maar niet laag genoeg dat ze er echt naar gaan kijken dacht als het < 800 is, willen ze pas wat doen) en ping en jitter zijn best aan de hoge kant voor glas. In het begin had ik 900+ altijd en ping max 4 met een jitter van 0.

https://www.nperf.com/r/3367194240033665-aCHU34H3

http://speedtest2.tweak.nl/results/?id=1w18x0b

Geen idee als bij mij of tweak iets fout staat, upload geeft bij teak speedtest altijd 0 aan.

DOM heb ik niet. Zal Tweak is gaan mailen als die iets kunnen zien als het allemaal wel goed staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 16:01
RobbyTown schreef op zondag 6 februari 2022 @ 10:06:
Het werkt ja dat klopt. Maar ik blijf naar mijn beleving te lage up en down halen (maar niet laag genoeg dat ze er echt naar gaan kijken dacht als het < 800 is, willen ze pas wat doen) en ping en jitter zijn best aan de hoge kant voor glas. In het begin had ik 900+ altijd en ping max 4 met een jitter van 0.

https://www.nperf.com/r/3367194240033665-aCHU34H3

http://speedtest2.tweak.nl/results/?id=1w18x0b

Geen idee als bij mij of tweak iets fout staat, upload geeft bij teak speedtest altijd 0 aan.

DOM heb ik niet. Zal Tweak is gaan mailen als die iets kunnen zien als het allemaal wel goed staat.
Download ziet er goed uit, latency minder, ik denk dan eerder aan firewalls of pc issues. Al met een andere pc getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 12:26

Dennisb1

VCDS 058

Volgens mij is er iets met de uplink aan de hand. Een site zoals proximus.be doet het geeneens en met tracert loopt het ook al vrijwel direct spaak. Via VPN met de zaak kom ik er direct op...

Gister had ik ook al van zulke kwaaltjes met andere websites.
Tracing route to proximus.be [195.13.15.25]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.254
2 3 ms 3 ms 3 ms asd-itxams9-rtr1-ve205.cambrium.net [217.19.16.21]
3 3 ms 3 ms 3 ms asd-nikh-rtr1-ae0-171.cambrium.net [217.19.16.6]
4 3 ms 3 ms 3 ms 80.249.208.87
5 * * * Request timed out.
6 * * 8 ms 80.84.23.97
7 * * * Request timed out.
8 * * * Request timed out.
9 * * * Request timed out.
10 * * * Request timed out.
11 * * * Request timed out.

[ Voor 72% gewijzigd door Dennisb1 op 08-02-2022 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dennisb1 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:53:
Volgens mij is er iets met de uplink aan de hand. Een site zoals proximus.be doet het geeneens en met tracert loopt het ook al vrijwel direct spaak. Via VPN met de zaak kom ik er direct op...

Gister had ik ook al van zulke kwaaltjes met andere websites.

[...]
Vreemd, hop 6 is namelijk al Proximus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Gravit0n schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:53:
[...]

Vreemd, hop 6 is namelijk al Proximus.
Nou dat vond ik nou ook maar ik zie een duidelijk verschil met en zonder VPN in het aantal hopjes maar ook in het daadwerkelijke eind resultaat. Deze site kan ik vandaag nog steeds niet bezoeken.

Tracert is nog steeds het zelfde, via de VPN ziet het er zo uit. (Eerste 2 hopjes uit privacy even gemaskeerd)
Tracing route to proximus.be [195.13.15.25]
over a maximum of 30 hops:

1 2 ms 1 ms <1 ms nr-************* [1*****1]
2 2 ms 2 ms <1 ms stat**********.thenetworkfactory.nl [1*******5]
3 2 ms 1 ms 1 ms 10.98.135.234
4 5 ms 5 ms 5 ms 80.112.229.249
5 8 ms 8 ms 8 ms asd-rc0001-cr101-be99.core.as33915.net [213.51.4.118]
6 13 ms 8 ms 7 ms nl-srk03a-ri1-ae50-0.core.as9143.net [213.51.64.70]
7 7 ms 6 ms 6 ms 213.46.182.142
8 11 ms 11 ms 11 ms ae1.11.edge3.Brussels1.level3.net [4.69.167.138]
9 * * * Request timed out.
10 * * * Request timed out.
11 11 ms 11 ms 11 ms lag-60-1000.pepfia02gam2.isp.proximus.be [91.183.240.3]
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
ik zie de afgelopen dagen ook afentoe dat websites (een aantal microsoft gerelateerd) het soms wel en soms niet doen.

zo kan ik sommige updates maar voor ongeveer 50% downloaden op meerdere pc`s hier en werkt de office.com/setup pagina vaker niet dan wel (of heel traag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hjvg schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:05:
ik zie de afgelopen dagen ook afentoe dat websites (een aantal microsoft gerelateerd) het soms wel en soms niet doen.

zo kan ik sommige updates maar voor ongeveer 50% downloaden op meerdere pc`s hier en werkt de office.com/setup pagina vaker niet dan wel (of heel traag)
Merk er zelf weinig van. Welke DNS gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
RobbyTown schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:53:
[...]

Merk er zelf weinig van. Welke DNS gebruik je?
goolge dns maar ook de dns van tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aha oke. Ik zelf heb die alle 2 nou net niet. Misschien dat Cloudflare (1.1.1.1 & 1.0.0.1) doet wonderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik gebruik
82.197.196.182
82.197.196.183
217.19.17.194
217.19.17.195

en ervaar geen problemen

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:36
Ik heb het probleem dat mijn Pi-hole sinds 1 a 2 maanden niet meer werkt, alleen ik zou niet weten waar ik het probleem moet zoeken. |:(
FRITZ!Box? OnePlus? Pi-Hole?

De oorzaak van het probleem is vrij zeker het volgende:
Ondanks dat ik op mijn OnePlus telefoon bij de additional WIFI settings aangeef dat hij alléén 192.168.1.84 (=Pi-hole server) als DNS server moet gebruiken, stelt hij daarnaast OOK nog een IPv6 adres in als DNS server.

Zie screenshot hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/73nBt2z2TjLVdpRW8tVCf3yD.jpg

Gevolg --> overal weer reclame. :X

Ik heb het vermoeden dat dit gekomen is sinds een FRITZ!Box update, maar een recente OnePlus update zou dit ook veroorzaakt kunnen hebben. (Als ik 2 random IP adressen invul als DNS server, krijgt te telefoon het alsnog voor elkaar om het internet op te gaan via een ipv6 adres, wat ik uiteraard niet wil omdat hiermee de Pi-Hole server geskipt wordt.

Dus ik ben het instellingen menu in de router even ingedoken, en heb 'Disable DHCPv6 server in the FRITZ!Box' aangevinkt.
Helaas heeft dit niet geholpen.

Ik doe trouwens niets met ipv6. Alles werkt intern & extern met ipv4, en omdat dit altijd perfect gewerkt heeft wou ik dit voorlopig ook zo houden. :+

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Edit:

'announce DNSv6 server via router advertisement' Moest óók uitgevinkt worden.

Hopen dat iemand anders er in de toekomst wat aan heeft. 8)

[ Voor 18% gewijzigd door SmiGueL op 21-02-2022 21:33 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEAd0
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 14:38
Nou, ik zit met een soortgelijk pi-hole DNS issue sinds ik een OP Nord 2 heb. Vorige telefoon geen probleem dus ik weet dat mijn router settings goed staan. Hoe dan ook omzeilt de tel mijn ingestelde DNS server en zie ik nog steeds ads.

Voor zover ik kan achterhalen lijkt er gewoon een hard-coded extra DNS server ingesteld te zijn in het OS van de telefoon.
Iemand die dit kan bevestigen of beter nog, een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

Zorian

What the fox?

SmiGueL schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:18:
Ik heb het probleem dat mijn Pi-hole sinds 1 a 2 maanden niet meer werkt, alleen ik zou niet weten waar ik het probleem moet zoeken. |:(
FRITZ!Box? OnePlus? Pi-Hole?

De oorzaak van het probleem is vrij zeker het volgende:
Ondanks dat ik op mijn OnePlus telefoon bij de additional WIFI settings aangeef dat hij alléén 192.168.1.84 (=Pi-hole server) als DNS server moet gebruiken, stelt hij daarnaast OOK nog een IPv6 adres in als DNS server.

Zie screenshot hieronder:

[Afbeelding]

Gevolg --> overal weer reclame. :X

Ik heb het vermoeden dat dit gekomen is sinds een FRITZ!Box update, maar een recente OnePlus update zou dit ook veroorzaakt kunnen hebben. (Als ik 2 random IP adressen invul als DNS server, krijgt te telefoon het alsnog voor elkaar om het internet op te gaan via een ipv6 adres, wat ik uiteraard niet wil omdat hiermee de Pi-Hole server geskipt wordt.

Dus ik ben het instellingen menu in de router even ingedoken, en heb 'Disable DHCPv6 server in the FRITZ!Box' aangevinkt.
Helaas heeft dit niet geholpen.

Ik doe trouwens niets met ipv6. Alles werkt intern & extern met ipv4, en omdat dit altijd perfect gewerkt heeft wou ik dit voorlopig ook zo houden. :+

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Edit:

'announce DNSv6 server via router advertisement' Moest óók uitgevinkt worden.

Hopen dat iemand anders er in de toekomst wat aan heeft. 8)
Waarom stel je de pihole niet op routerniveau in bij de DHCP server? Dan hebben al je apparaten er profijt van. Dan kan je waarschijnlijk ook IPv6 ads blocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 13:40
dEAd0 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:11:
Nou, ik zit met een soortgelijk pi-hole DNS issue sinds ik een OP Nord 2 heb. Vorige telefoon geen probleem dus ik weet dat mijn router settings goed staan. Hoe dan ook omzeilt de tel mijn ingestelde DNS server en zie ik nog steeds ads.

Voor zover ik kan achterhalen lijkt er gewoon een hard-coded extra DNS server ingesteld te zijn in het OS van de telefoon.
Iemand die dit kan bevestigen of beter nog, een oplossing weet?
Indien je deze mogelijkheid hebt in je router, kun je een DNAT regel aanmaken waardoor al het verkeer naar poort 53 met een ander ip adres dan je pi-hole alsnog naar je pi-hole geforceerd wordt.

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 18:06
Ik ben eigenlijk heel tevreden over Tweak, maar ik merk af en toe toch dips tijdens het gebruik. Als ik dan een speedtest doe dan is mijn upload altijd 900+ maar de download schommelt dan meestal rond de 100/300. Ervaren meerdere mensen dit ?
KraveN schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:28:
Ik ben eigenlijk heel tevreden over Tweak, maar ik merk af en toe toch dips tijdens het gebruik. Als ik dan een speedtest doe dan is mijn upload altijd 900+ maar de download schommelt dan meestal rond de 100/300. Ervaren meerdere mensen dit ?
Test je dit op de kabel of op de wifi?
Zo ja op de kabel met een recente pc/laptop?

Speedtest.net haal ik wisselende resultaten

Wat haal je op deze website:
https://www.nperf.com/nl/
En op Tweak speedtest?
http://speedtest2.tweak.nl/

[ Voor 15% gewijzigd door RobbyTown op 24-02-2022 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KraveN
RobbyTown schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:11:
[...]

Test je dit op de kabel of op de wifi?
Zo ja op de kabel met een recente pc/laptop?

Speedtest.net haal ik wisselende resultaten

Wat haal je op deze website:
https://www.nperf.com/nl/
En op Tweak speedtest?
http://speedtest2.tweak.nl/
Met kabel, nu is het ook weer normaal, lijkt wel of er dips zijn op bepaalde momenten op een dag, vaak merk ik het in de avond. Nu is bijvoorbeeld upload en download ook weer 900mbit+ En het is een op een i9 10900, recent genoeg verwacht ik.

De metingen die ik doe zijn op de speedtest van tweak zelf.

Het kan natuurlijk van alles zijn, meerdere mensen die gebruik maken van het netwerk/internet, instelling in de router, etc. Maar als meer mensen dit idee hebben kan ik het bijvoorbeeld eerder bij tweak zoeken. Nu ga ik eerst maar eens op speurtocht in de router setting en de logs bekijken.

[ Voor 17% gewijzigd door KraveN op 25-02-2022 00:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tijdje terug was er sprake van capaciteit probleem inderdaad op bepaalde tijden
Zie deze posts met zoekterm smokeping: [Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5

Mocht je toevallig een redelijk Synology hebben. Met docker je zelf een smokeping opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
RobbyTown schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 00:07:
Tijdje terug was er sprake van capaciteit probleem inderdaad op bepaalde tijden
Zie deze posts met zoekterm smokeping: [Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5

Mocht je toevallig een redelijk Synology hebben. Met docker je zelf een smokeping opzetten.
Daar kan ik morgen wel even naar kijken! Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Dit kan je natuurlijk ook prima op willekeurige andere pc doen als je docker hebt geïnstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 21:31
Sinds een week of 2 zie ik bij de Speedtest.net een server genaamd Claranet Benelux B.V. uit Amsterdam.
Deze geeft een ping van 2ms en een up- en download speed van 949 Mbps.

Ik heb deze nu een 10-tal keer gedraaid over de 2 weken en krijg stevast deze genoemde waarden. Bij andere servers wisselde de snelheid wel eens.

Is dit een testserver van Cambrium zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
BerndGaykema schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:18:
Sinds een week of 2 zie ik bij de Speedtest.net een server genaamd Claranet Benelux B.V. uit Amsterdam.
Deze geeft een ping van 2ms en een up- en download speed van 949 Mbps.

Ik heb deze nu een 10-tal keer gedraaid over de 2 weken en krijg stevast deze genoemde waarden. Bij andere servers wisselde de snelheid wel eens.

Is dit een testserver van Cambrium zelf?
Kijkend op hun site is het een compleet ander bedrijf, ik kom ze nooit tegen maar heb ook een constante snelheid. Waarschijnlijk netwerktechnisch dichtbij (ook op AMS-IX met open peering?). Ik kom meestal breedband Arnhem als testserver tegen.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/12840584541.png

[ Voor 0% gewijzigd door joop99 op 03-03-2022 07:15 . Reden: omvang plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joop99 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 07:14:
[...]

Kijkend op hun site is het een compleet ander bedrijf, ik kom ze nooit tegen maar heb ook een constante snelheid. Waarschijnlijk netwerktechnisch dichtbij (ook op AMS-IX met open peering?). Ik kom meestal breedband Arnhem als testserver tegen.

[Afbeelding]
Die breedband Arnhem heb ik ook meestal. Maar bij mij is speedtest vaak 'erg laag'.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/nl/result/12840744409.png

En Jonaz Amersfoort pakt die ook af en toe
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/nl/result/12840756908.png

[ Voor 11% gewijzigd door RobbyTown op 03-03-2022 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
Ik zit in 7957 (De Wijk, bij Meppel en Staphorst, glasvezel De Wolden). Eigenlijk zag ik altijd een server in Borger of Hardenberg, soms Meppel, met de laagste pingtijd. Nu dus die in Amsterdam (nu een andere).
Kan het iets te maken hebben met IPv6? Ik heb ook sinds 2 weken de UDM-SE hangen en sinds die draait ook IPv6 van Tweak.

Speedtest 31173 Services AB

[ Voor 16% gewijzigd door BerndGaykema op 03-03-2022 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:20
Binnenkort 11-03 heb ik een afspraak met een Tweak monteur voor de basis installatie(Internet only 1Gbps). Nu heb ik vandaag al de spullen ontvangen(converter + glasvezel kabel), heeft het zin om dit zelf al te installeren en werkt het dan? Of moet een monteur echt fysiek nog in een wijk/regio-kast omzetten om mijn lijn te activeren?

Ik heb van de helpdesk begrepen dat vanaf 08-03 ik een afspraak kon inplannen omdat mijn lijn dan is vrijgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BerndGaykema
Jouw lijn moet juist gepatcht worden in de PoP en dit kan alleen een monteur doen.
Je kunt de converter al wel ophangen en zorgen dat de stekker een vrij stopcontact heeft.
Let er wel op dat de glasvezelkabel redelijk kort is: die moet de afstand wel kunnen overbruggen.

[ Voor 22% gewijzigd door BerndGaykema op 03-03-2022 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joop99
BerndGaykema schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:21:
....
Kan het iets te maken hebben met IPv6? Ik heb ook sinds 2 weken de UDM-SE hangen en sinds die draait ook IPv6 van Tweak.

Speedtest 31173 Services AB
De snelheid van mij was van vanochtend en ik heb ook native IPv6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
@RobbyTown @joop99 , hoe krijgen jullie het plaatje beschikbaar met de snelheden? Ik zoek en zoek maar zie geen exportmogelijkheid van de testresultaten in een afbeelding zoals jullie die hebben.
Jullie gebruiken toch speedtest.net?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BerndGaykema schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:55:
@RobbyTown @joop99 , hoe krijgen jullie het plaatje beschikbaar met de snelheden? Ik zoek en zoek maar zie geen exportmogelijkheid van de testresultaten in een afbeelding zoals jullie die hebben.
Jullie gebruiken toch speedtest.net?
Jazeker. Na het runnen van de speedtest. Staat er Share: iconen koppelteken, twitter, facebook enzo

Op koppelteken klikken dan de laatste kiezen Forum

Standaard word plaatje redelijk groot gepost en die kun je dan halveren met [img=375,200]

[ Voor 7% gewijzigd door RobbyTown op 09-03-2022 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
RobbyTown schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:55:
[...]

Jazeker. Na het runnen van de speedtest. Staat er Share: iconen koppelteken, twitter, facebook enzo

Op koppelteken klikken dan de laatste kiezen Forum

Standaard word plaatje redelijk groot gepost en die kun je dan halveren met [img=375,200]
Dat doe ik dus ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:23:
Binnenkort 11-03 heb ik een afspraak met een Tweak monteur voor de basis installatie(Internet only 1Gbps). Nu heb ik vandaag al de spullen ontvangen(converter + glasvezel kabel), heeft het zin om dit zelf al te installeren en werkt het dan? Of moet een monteur echt fysiek nog in een wijk/regio-kast omzetten om mijn lijn te activeren?

Ik heb van de helpdesk begrepen dat vanaf 08-03 ik een afspraak kon inplannen omdat mijn lijn dan is vrijgegeven.
Ik krijg een monteur via Roamler over de vloer a.s donderdag.
Er MOEST en zou een monteur komen voor de aansluiting, De lijn is al actief, en de waardes van/naar de pop al gemeten.
Het enige wat die gast moet doen is de Fritzbox ophangen en het glas-kabeltje inprikken, that is ...
Maar Nee er MOET een monteur langskomen ... zucht

mocht de boel eerder binnen zijn, hangt het al voor die tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
FreshMaker schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:35:
[...]

Ik krijg een monteur via Roamler over de vloer a.s donderdag.
Er MOEST en zou een monteur komen voor de aansluiting, De lijn is al actief, en de waardes van/naar de pop al gemeten.
Het enige wat die gast moet doen is de Fritzbox ophangen en het glas-kabeltje inprikken, that is ...
Maar Nee er MOET een monteur langskomen ... zucht

mocht de boel eerder binnen zijn, hangt het al voor die tijd :+
Same here, had de converter al hangen, glas-kabel al aangesloten. Toen ze binnen kwamen heb ik de stekker van zowel mijn router als de TP-link converter erin gedaan. Ze hebben een laptop erop aangesloten een speedtest gedaan en hij was klaar. Hij was langer bezig om de bon door te zetten met foto's dan aan het installeren van de producten.

Heb nu zowel Tweak als Ziggo verbinding, zal komende 2 maanden even testen of glasvezel me kan overtuigen of dat ik toch bij Ziggo blijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Nou, ik heb Ziggo al opgezegd,
Als het goed is ( het nergens meer terugvinden :( ) heb ik de eerste 6 maanden gratis glas.
Ziggo kost me tegen de 70euro/m daar wil ik zsm vanaf ;) ( 11 april dus )

Ik laat hem zijn ding doen, zijn testje doen en klaar ...
Zodra hij de deur uit is, wordt de rest van mijn netwerk pas aangesloten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:16
Er is een nieuwe update betreft sneller internet dan 1000/1000 Mbit van Tweak.

Rendal Commercieel Directeur heeft 3 dagen geleden geschreven:
Randal Commercieel Directeur

Nee bedankt voor de aanbiedingen. Het is ons inmiddels duidelijk wat ons te doen staat om de volgende stap in internetsnelheid te zetten. Daarbij zit vooral de beschikbaarheid van verschillende apparatuur ons in de weg. We willen het namelijk in één keer goed doen.

Testers hebben we dus niet meer nodig. Een beetje vaart achter de leveranciers wel.
Bron: https://forum.tweak.nl/t/...-gigabit-te-testen/45/415

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
@Killerbert Een nietszeggende update helaas.

Ik heb op dit moment een router er tussen, maar gezien ik in deze test periode maar 1 PC ga bekabelen kan ik deze ook rechtstreeks aan de Converter hangen. Heeft dit nog grote na- of voordelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BerndGaykema
@SirMemeAlot Jouw router heeft een firewall, jouw pc misschien niet......
En welke poorten staan er allemaal open op jouw pc zonder dat je het weet?

Test met ShieldsUp om dat te controleren.

[ Voor 60% gewijzigd door BerndGaykema op 12-03-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:23

M-ThijZ

Riding on Rails

De door Tweak geleverde Zyxel router moet ik steeds vaker herstarten om weer verbinding te krijgen. Ik kan natuurlijk Tweak vragen om deze te vervangen door een Fritz!box, maar aangezien ik niet bel via Tweak en ook geen TV kijk via hun, zou ik prima over kunnen stappen naar Internet Only.

Welke router adviseren jullie hiervoor?

Ik zit in het Gigabit gebied (Enschede) en de glasvezel komt bij mij in de meterkast binnen in een Genexis kastje. Volgens mij prima om die te laten hangen, dus een SFP-poort in de router is wat mij betreft niet nodig.

Voor WiFi heb ik losse access points in huis hangen, dat hoeft de router niet te doen. Alleen DHCP en internet gateway.

Ik maak veel gebruik van Tailscale als VPN oplossing. Als ik een exit node rechtstreeks op de router kan draaien is dat mooi meegenomen, maar geen must.

Zelf kwam ik al bij de 'Ubiquiti EdgeRouter X' uit, maar ik lees dat die geen full-duplex gigabit kan doen? Klopt dat? En wat zou een beter alternatief zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@M-ThijZ Hoeveel plek heb je in je meterkast? * Raven geeft zelf de voorkeur aan Zelfbouw project: Firewall / Router / AP

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Met internet only, heb je alleen DHCP nodig. Dus elke router die gigabit kan routeren (dus niet de Edgerouter-X) kan je overwegen. Ik heb OPNSense op een Proxmox server draaien als VM, dat gaat ook prima. Zenix in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4" of zoals @Raven aangeeft een aparte doos.

Maar Asus, Fritzbox, TP-Link maken ook allemaal routers die voldoen, behalve het Tailscan stuk. Als ik iets moest kopen wat kant en klaar was, zou dit mijn keus zijn op dit moment https://www.tp-link.com/n...g/omada-sdn-router/er605/ aangezien je die managen met TP-Link Omada en ook de Omada switchers en AP's daaraan kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Lijkt mij typisch een consumenten spul actie, ik zou verbaasd zijn als het Omdat spul dat ook doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:14
SirMemeAlot schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:55:
[...]

Same here, had de converter al hangen, glas-kabel al aangesloten. Toen ze binnen kwamen heb ik de stekker van zowel mijn router als de TP-link converter erin gedaan. Ze hebben een laptop erop aangesloten een speedtest gedaan en hij was klaar. Hij was langer bezig om de bon door te zetten met foto's dan aan het installeren van de producten.
Bij het omzetten van alles in een naar internet only moest er ook een monteur langskomen. Deze zou een media converter (niet nodig, glas zit rechtstreeks in mij firewall) afleveren en een fritzbox ophalen.
Echter werkte alles al, en draaide altijd al eigen hardware. Op het moment dat het internet stopte met werken even de vlan id omzetten naar plain dhcp.
De nog nieuwe fritzbox kon ie gelijk meenemen, hij heeft een plakkertje achter gelaten om de mediaconverter op te hangen en vroeg me naar de snelheid. En toen was ie weer weg.. 5 minuten maximaal.

En ben nog steeds blij met Tweak (tv was klote, maar keek toch al geen tv meer). Wel ondertussen ook native IPv6 laten activeren, wat erg goed werkt. Dat was een kwestie van vragen op tweak forum en uurtje later was het al actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
badnews.nl schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:54:
[...]

Bij het omzetten van alles in een naar internet only moest er ook een monteur langskomen. Deze zou een media converter (niet nodig, glas zit rechtstreeks in mij firewall) afleveren en een fritzbox ophalen.
Echter werkte alles al, en draaide altijd al eigen hardware. Op het moment dat het internet stopte met werken even de vlan id omzetten naar plain dhcp.
De nog nieuwe fritzbox kon ie gelijk meenemen, hij heeft een plakkertje achter gelaten om de mediaconverter op te hangen en vroeg me naar de snelheid. En toen was ie weer weg.. 5 minuten maximaal.

En ben nog steeds blij met Tweak (tv was klote, maar keek toch al geen tv meer). Wel ondertussen ook native IPv6 laten activeren, wat erg goed werkt. Dat was een kwestie van vragen op tweak forum en uurtje later was het al actief.
Hier zelfde verhaal (tv drama, dan maar nlziet). Maar geen monteur gezien. media converter was opgestuurd (ook niet nodig ivm eigen router met glas module) en de fritz en tv kastje retour. Dag van omzetting even vlan id eruit gegooid en internet only werkte.

Blijkbaar toch niet overal komt de monteur langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Raven schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:18:
@M-ThijZ Hoeveel plek heb je in je meterkast? * Raven geeft zelf de voorkeur aan Zelfbouw project: Firewall / Router / AP
In de meterkast is voldoende ruimte, maar in mijn agenda sinds de geboorte van mijn dochter minder. ;) Ik zoek bij voorkeur iets dat plug en play is, of eenmalig in te stellen is en waar ik verder geen omkijken naar heb. Zelfbouw zit er voorlopig even niet in.
Zenix schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:22:
Als ik iets moest kopen wat kant en klaar was, zou dit mijn keus zijn op dit moment https://www.tp-link.com/n...g/omada-sdn-router/er605/ aangezien je die managen met TP-Link Omada en ook de Omada switchers en AP's daaraan kan toevoegen.
Thx, dat is dus deze van vijf tientjes? pricewatch: TP-Link TL-R605 SafeStream Gigabit Multi-WAN VPN-Router

Omada ken ik niet. Heb een simpele Netgear switch en een aantal Fritz!wlan 1750e access points. Dus hopelijk is dat geen overkill als je alleen de TP-Link router wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:04
Ik zou nooit en te nimmer een TP-Link aanraden, aan niemand. Troep is het, heb er alleen maar de meest rare problemen mee gezien.

Bij mij is er overigens ook geen monteur geweest, en heb zelfs de mediaconverter niet langs laten komen na de overstap naar internet only. Alles zat immers al direct in de eigen SFP.

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

@BobV is er andere hardware in dezelfde prijscategorie die je zou aanbevelen? Want ik besef me nu dat ik voor een besparing van €30 per jaar, niet veel koop en er ook niet teveel tijd zelf in kan stoppen.

Dan kan ik misschien toch beter Tweak vragen om de Zyxel te vervangen voor een nieuwere router. Dat wordt dan waarschijnlijk de Fritz!box 5530, of niet? Misschien halen ze dan wel gelijk de mediaconverter er tussenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
Als je niet te veel tijd/geld erin wil stoppen, kun je het beste vragen om een Fritz!box mijn inziens. Dat is een prima router, maar de WiFi viel wel tegen hier (werd vooral veroorzaakt door de meterkast waar die verplicht moest staan vanwege de fiber, al lijkt dat geen probleem te zijn voor je omdat die TP-Link die je noemde helemaal geen WiFi heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

M-ThijZ schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:31:
[...]

In de meterkast is voldoende ruimte, maar in mijn agenda sinds de geboorte van mijn dochter minder. ;) Ik zoek bij voorkeur iets dat plug en play is, of eenmalig in te stellen is en waar ik verder geen omkijken naar heb. Zelfbouw zit er voorlopig even niet in.
Het meest makkelijke op dat gebied is een pc met pfSense, pfSense wordt net als gewone routers via webinterface beheert en heeft verder geen omkijken. pfSense is standaard als router geconfigureerd (daar is die ook specifiek voor gemaakt), dus hoef je alleen de instellingen aan te passen die je op je gewone router ook aan hebt gepast.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
@Raven Hoe kun je nou pfSense adviseren als er specifiek staat dat zelfbouw er niet in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BobV schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:28:
@Raven Hoe kun je nou pfSense adviseren als er specifiek staat dat zelfbouw er niet in zit?
"Ik zoek bij voorkeur iets dat plug en play is, of eenmalig in te stellen is en waar ik verder geen omkijken naar heb"

pfSense voldoet aan dat laatste.

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Zoals verwacht, vandaag kwam er spontaan een pakketje van Tweak binnen

Een paar minuten getwijfeld ;) maar toch de stoute schoenen aangetrokken.
fiber erin, utp naar de laptop en eens kijken ...
Even stoeien met de initiele settings
Ik had verwacht dat ik Tweak zou tegenkomen, maar alleen de Duitse providers.
- Ah ... taal op NL zetten -> reboot ...
Hmm nog steeds geen tweak, misschien omdat er een update moet komen ?
Dan de VLAN maar eens op 34 zetten onder 'andere provider'
Yup ... verbinding en IP.
Zelfs IPv6 werkte gelijk....

Toen zag ik nog een instelling op Duitsland staan, en na de reboot - jawel Tweak erbij

:( maar IPv6 is weer niet beschikbaar ...
Mezelf op het tweak-forum gemeld, zal morgen wel in orde komen, vermoed ik

Donderdag een monteur, die krijgt koffie, kan zijn fotootje maken, en een speedtestje doen.
Kan hij een klantje extra doen die dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:59
Zojuist probleem ondervonden in Almere (1318). Fritzbox gaf aan dat er geen fiber optic verbinding meer was. Maar net voor ik de reactie kon plaatsen was hij er weer. (ongeveer 9 minuten onderbreking).
Misschien ter info voor anderen die naar de oorzaak van het wegvallen van de verbinding aan het zoeken waren.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oktopus schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:19:
Zojuist probleem ondervonden in Almere (1318). Fritzbox gaf aan dat er geen fiber optic verbinding meer was. Maar net voor ik de reactie kon plaatsen was hij er weer. (ongeveer 9 minuten onderbreking).
Misschien ter info voor anderen die naar de oorzaak van het wegvallen van de verbinding aan het zoeken waren.
hier geen onderbreking ondervonden - 1335

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:20
Oktopus schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:19:
Hier ook 1318 maar geen onderbreking. Zat bijna de hele dag in een teamsmeeting.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 12:56

Pixelmagic

Ubergeek

Als het meezit krijg ik in de komende tijd ook fiber via Tweak, de hoofdreden om dit topic te bookmarken.

Ik zie veel "allestoringen" achtige meldingen voorbij komen voor als het eens (lokaal?) mis gaat. Verder lijkt iedereen redelijk tevreden op de regelmatig "ik haal geen 950+ mb" berichten.

Bennik selectief in het lezen in dit topic of is het gemiddeld genomen best een goede provider ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pixelmagic schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:17:
Als het meezit krijg ik in de komende tijd ook fiber via Tweak, de hoofdreden om dit topic te bookmarken.

Ik zie veel "allestoringen" achtige meldingen voorbij komen voor als het eens (lokaal?) mis gaat. Verder lijkt iedereen redelijk tevreden op de regelmatig "ik haal geen 950+ mb" berichten.

Bennik selectief in het lezen in dit topic of is het gemiddeld genomen best een goede provider ?
Snelheid
Met speedtest.net wil het niet altijd lukken. Maar speedtest van Tweak prima. Denk af en toe speedtest.net tegen beperking aan loopt.

Ik zit minimaal 900 Mbit die 100 Mbit 'verlies' merk ik niet :).

Storingen
Op wat 'landelijke' ddos aanvallen na zijn ze meestal redelijk lokaal. Vaak ook een 3de partij die een stroomkabel raakt en dan de POP zonder stroom komt. Vanaf nov geen storingen meer. Ik heb er een soort logging voor mij zelf bijgehouden (vanaf ik klant ben) postcode 5375, zie x255.nl

Mocht er storing zijn redelijk vlot opgelost.

TV
Ga je ook TV? Dat is en blijft een drama (bij mij in elk geval en wat mede Tweak klanten ook). Ik heb nu NLziet met Chromecast dat is in elke blokjes vrij tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

RobbyTown schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:35:
[...]

Snelheid
Met speedtest.net wil het niet altijd lukken. Maar speedtest van Tweak prima. Denk af en toe speedtest.net tegen beperking aan loopt.

Ik zit minimaal 900 Mbit die 100 Mbit 'verlies' merk ik niet :).

Storingen
Op wat 'landelijke' ddos aanvallen na zijn ze meestal redelijk lokaal. Vaak ook een 3de partij die een stroomkabel raakt en dan de POP zonder stroom komt. Vanaf nov geen storingen meer. Ik heb er een soort logging voor mij zelf bijgehouden (vanaf ik klant ben) postcode 5375, zie x255.nl

Mocht er storing zijn redelijk vlot opgelost.

TV
Ga je ook TV? Dat is en blijft een drama (bij mij in elk geval en wat mede Tweak klanten ook). Ik heb nu NLziet met Chromecast dat is in elke blokjes vrij tv kijken.
Dank je, tv staat zeker niet op de lijst, heb ervaring met Canal Digital uit het satelliet tijdperk en laat ik het netjes zeggen, ze zijn niet mijn eerste keus. Zoals het er naar uitziet zal het een combinatie worden van NLziet, Discovery+ en Netflix, Amazon Prime en HBO. Dat alles zodra Ziggo de kabel daadwerkelijk heeft afgesloten overigens.

Ik hoop vooral op stabiliteit, werk 90%+ thuis en daarmee afhankelijk van internet. Is de afgelopen corona periode feitelijk nooit mis gegaan de de lat ligt hoog :P

Daarnaast is een echt vast IP een wens ivm vpn gebruik naar huis wanneer we er niet zijn en daarnaast is mail in beeld vanwege stoppen van de gmail suite op eigen domein. Het laatste heb ik nog geen echte oplossing voor, sta open voor suggesties

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bij mij is het IP 1x veranderd toen ik van de Fritz naar eigen router ging (alles in 1 naar internet Only), verandering MAC adres. Standaard behoorlijk vast dus. Maar kunt dat vast laten zetten op MAC adres:
https://forum.tweak.nl/t/meerdere-ipv4-addressen/114/6

Mail... Tja zelf hosted word steeds lastiger aangezien de grote en spamfilters naar ip kijken (er komt meer in de spam of niet aan). Mail hosting of webhosting (waar dan mail in zit, zo doe ik het) of exchange online heb je daar weinig tot geen last van.

[ Voor 14% gewijzigd door RobbyTown op 21-03-2022 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ik heb sinds een tijdje een vast IP op basis van MAC adres van mijn router gekregen (erg blij mee!) om te kijken waarom de DHCP aan de WAN zijde soms faalt. Dan klapt het internet eruit en zegt ie dat de lease van de WAN IP expired is. Enige manier om dan weer internet te krijgen is de WAN poort uit en aan doen of de router rebooten. Heb ook al contact met de servicedesk hierover, ben best te spreken over hoe soepel en vlug dat contact loopt. Eerstvolgende keer dat het gebeurt is de converter aan de beurt, die wordt nu verdacht.

Zijn er meer mensen die zoiets zien?
Ter illustratie, dit is dan de status van mijn internetverbinding in mijn ASUS router:

Afbeeldingslocatie: https://zorian.pictures/ApplicationFrameHost_zOWZMS24xr.png

Het IP adres is er nog, maar toch werkt het dan niet meer.

[ Voor 20% gewijzigd door Zorian op 22-03-2022 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 19:26
Zorian schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 00:17:
Ik heb sinds een tijdje een vast IP op basis van MAC adres van mijn router gekregen (erg blij mee!) om te kijken waarom de DHCP aan de WAN zijde soms faalt. Dan klapt het internet eruit en zegt ie dat de lease van de WAN IP expired is. Enige manier om dan weer internet te krijgen is de WAN poort uit en aan doen of de router rebooten. Heb ook al contact met de servicedesk hierover, ben best te spreken over hoe soepel en vlug dat contact loopt. Eerstvolgende keer dat het gebeurt is de converter aan de beurt, die wordt nu verdacht.

Ter illustratie, dit is dan de status van mijn internetverbinding in mijn ASUS router:

[Afbeelding]

Hoe heb je de DHCP query frequency ingesteld, onder advanced setings -> WAN.
Staat deze op aggressive mode of normal mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

<KNIP>
<KNIP>
Zelf herken ik dit niet. Is ook wel een bijzondere, omdat voordat de lease afloopt er contact is over de verlenging. In basis moet wanneer de verbinding tot stand is gekomen het IP-adres niet wijzigen. Heb zelf ook een ASUS-router gehad (met en zonder merlin firmware) en daar nooit dit issue mee gehad. Dat het in de converter zit is helemaal geen gekke gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Dennis-L schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 07:59:
[...]

Hoe heb je de DHCP query frequency ingesteld, onder advanced setings -> WAN.
Staat deze op aggressive mode of normal mode?
Die staat aggressive, zo komt hij vanuit de fabriek.
GEi schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:05:
[...]

Zelf herken ik dit niet. Is ook wel een bijzondere, omdat voordat de lease afloopt er contact is over de verlenging. In basis moet wanneer de verbinding tot stand is gekomen het IP-adres niet wijzigen. Heb zelf ook een ASUS-router gehad (met en zonder merlin firmware) en daar nooit dit issue mee gehad. Dat het in de converter zit is helemaal geen gekke gedachte.
Klopt, het IP verandert sowieso ook niet. Het lijkt er meer op dat de lease verloopt en hij dan gewoon geen verlenging aangeboden krijgt.

Het probleem zit niet in de router in elk geval, ik heb hem namelijk al omgeruild voor een gloednieuw exemplaar en daar ging het probleem verder. Dus inderdaad, de converter zou nog kunnen. Deze converter lijkt iets meer te doen dan enkel converteren met al die extra lampjes en opties tov mijn oude TP-Link converter die letterlijk enkel het signaal converteerde.

[ Voor 62% gewijzigd door Zorian op 22-03-2022 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
Zorian schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:20:
[...]

Die staat aggressive, zo komt hij vanuit de fabriek.
Zou je hem eens op normal willen zetten?

DHCP-queryfrequentie: sommige internetproviders blokkeren MAC-adressen als het apparaat te vaak DHCP-query's uitvoert. Wijzig de DHCP-queryfrequentie om dit te voorkomen.
In de standaard Agressieve modus, als de router geen antwoord krijgt van de ISP, stuurt hij na 20 seconden een nieuwe vraag en voert hij nog drie pogingen uit.
In de Normale modus, als de router geen reactie ontvangt van de ISP, voert hij na 120 seconden een tweede zoekopdracht uit en doet hij nog twee pogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Dennis-L schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:33:
[...]

Zou je hem eens op normal willen zetten?

DHCP-queryfrequentie: sommige internetproviders blokkeren MAC-adressen als het apparaat te vaak DHCP-query's uitvoert. Wijzig de DHCP-queryfrequentie om dit te voorkomen.
In de standaard Agressieve modus, als de router geen antwoord krijgt van de ISP, stuurt hij na 20 seconden een nieuwe vraag en voert hij nog drie pogingen uit.
In de Normale modus, als de router geen reactie ontvangt van de ISP, voert hij na 120 seconden een tweede zoekopdracht uit en doet hij nog twee pogingen.
Heb hem veranderd, wie weet helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Pixelmagic mooi voorbeeld
https://tweakstatus.nl/incidents/191 van die storing heb ik niets gemerkt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Zorian schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:58:
[...]

Heb hem veranderd, wie weet helpt het.
Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-08 09:59
Hm, jammer... Verbinding bij Tweak besteld, maar de doorlooptijd bleek vrij lang, bij het selecteren van de ingangsdatum.

Mailtje gestuurd, met de vraag of toch per 9 april bruikbaar zou kunnen zijn. Helaas onmogelijk vanwege de wettelijke bedenktermijn waarvan niet afgezien kan worden. Zou ik graag wel van afzien, jammer dus.

Bovendien blijkt heel de aanmelding niet in het systeem te staan. Voor de zekerheid wacht ik dat even af tot morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweak is een van de weinige waar je al een datum kan kiezen voor je de hele mik mak hebt ingevuld. Was eerder bestellen geen optie geweest?

Bij SNLR en Ziggo (even random 2 andere providers gepakt) mag ik eerst de hele handel invullen voor ik überhaupt een datum zie (als je die al krijgt voor je de bestelling plaatst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-08 09:59
Goed genuanceerd, bedankt. Eerder bestellen is inderdaad niet aan de orde. Natuurlijk kon dat, maar we hebben simpelweg deze week besloten klant te worden.

Dat het niet haalbaar is, dat kan het geval zijn. Ik vind het echter jammer dat de reden daartoe puur administratief is. Waarom mag ik niet gewoon afzien van de bedenktijd?

De aanmelding is inmiddels overigens wel bevestigd. Ik gokte er al op dat dat nog zou komen, en had het advies het nog eens te doen daarom nog niet opgevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Melvin.P schreef op zondag 27 maart 2022 @ 19:44:
Dat het niet haalbaar is, dat kan het geval zijn. Ik vind het echter jammer dat de reden daartoe puur administratief is. Waarom mag ik niet gewoon afzien van de bedenktijd?
dit is wettelijk vast gelegd voor de bescherming van de consument en hier mag tweak dus niet van afwijken andere providers ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 19:42
1363 geen internet!
//edit, en werkt weer

[ Voor 37% gewijzigd door Giant87 op 06-04-2022 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 21:12
Hier ook problemen. Valt af en toe weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iy7D8FGUDlMSvAa_ORiQS_D6uaw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9bpivNlW02uzeTzAS8KZB2pv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 81% gewijzigd door Mannekino op 06-04-2022 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
Het voelt als een wat grotere landelijke storing, ook een andere verbinding hapert bij mij.

Edit: Het is inderdaad AMSIX die problemen heeft

[ Voor 22% gewijzigd door BobV op 06-04-2022 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
ping timeout zie ik niet echt maar internet werkt hier inderdaad ook niet helemaal fijn. elke keer hikups in sommige programmas door dat ze denkik verbinding met de cloud kwijt zijn

(de wolden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 10:49
Er is een verstoring bij de AMS-IX.

Tweak/Cambrium heeft alles naar de AMS-IX uitgezet zodat het over andere exchanges zoals Speed-IX/Frysix/Asteroid kan lopen en over de transit verbindingen.

Alleen zijn er nog een boel andere zaken stuk (bron: https://allestoringen.nl/) die nog wel hinder van de AMS-IX verstoring hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis-L
Oepsie
Afbeeldingslocatie: https://stats.ams-ix.net/cgi-bin/stats/16all?imgformat=png;target=totalall;interval=daily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericq
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 09:46
Wat kan zo veel broadcast verkeer veroorzaken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jaG_5FPCFyqYE1_SKacwT_QlDq4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jtMBVxubV271hVspJEUICSN4.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-09 16:58
hier staat waarom :
nieuws: Storing bij AMS-IX werd veroorzaakt door fout tijdens netwerkonderhoud

waardoor een loop werd veroorzaakt op het netwerk van het internetknooppunt. Daardoor ontstond een broadcast storm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:11
Hoi, hier even melden. Heb gisteren een aansluitpunt van e-fiber gekregen en zit best wel te wachten op de internetpijp van Tweak, is er een idee hoe lang het duurt voor E-fiber de lijn gereed meldt en Tweak mij gaat contacten voor een monteursafspraak? Ik ben hier in maart komen wonen en wil nu wel eens fatsoenlijk internet hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Nu online
Miglow schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:01:
Hoi, hier even melden. Heb gisteren een aansluitpunt van e-fiber gekregen en zit best wel te wachten op de internetpijp van Tweak, is er een idee hoe lang het duurt voor E-fiber de lijn gereed meldt en Tweak mij gaat contacten voor een monteursafspraak? Ik ben hier in maart komen wonen en wil nu wel eens fatsoenlijk internet hebben...
De aannemer welke namens E-Fiber werkt geeft de afmeldingen meestal in de nacht door, waarna deze beschikbaar zijn voor de providers. Het hangt er dus een beetje vanaf wanneer Tweak de mutaties binnen haalt.

En uiteraard moet de POP waarop je bent aangesloten wel gereed zijn. In welk gebied woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
JohDB schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:53:
[...]

De aannemer welke namens E-Fiber werkt geeft de afmeldingen meestal in de nacht door, waarna deze beschikbaar zijn voor de providers. Het hangt er dus een beetje vanaf wanneer Tweak de mutaties binnen haalt.

En uiteraard moet de POP waarop je bent aangesloten wel gereed zijn. In welk gebied woon je?
Oss. Volgens de monteurs was alles actief en was het wachten tot Tweak het op zou pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaospower
  • Laatst online: 03-09 11:13
Miglow schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:01:
Volgens de E-Fiber monteur die het aansluitpunt bij mij had geïnstalleerd, moet je 2 weken wachten. Als je dan nog niks gehoord hebt moet je contact opnemen met Tweak. Even geduld dus helaas. Ben zelf al jammer genoeg 2 maanden aan het wachten sinds de installatie, maar dat komt omdat de backhaul blijkbaar nog niet gereed is.. (gemeente Moerdijk) :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
chaospower schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:46:
[...]

Volgens de E-Fiber monteur die het aansluitpunt bij mij had geïnstalleerd, moet je 2 weken wachten. Als je dan nog niks gehoord hebt moet je contact opnemen met Tweak. Even geduld dus helaas. Ben zelf al jammer genoeg 2 maanden aan het wachten sinds de installatie, maar dat komt omdat de backhaul blijkbaar nog niet gereed is.. (gemeente Moerdijk) :+ 8)7
Oh men! Ik hoop oprecht dat het sneller gaat hier, maar ook bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

[...]

Als ik hier aan de Westrand kijk staat daar een "verzamel" gebouw waar nog bergen zand en klossen dikke paarse pijp liggen. Ik vermoed dat ze van alles nog niet klaar hebben en dat de providers liever 1 keer langs komen en overal de POP's plaatsen en aansluiten.

Meer dan 3 weken geleden is hier de "schouwer" geweest en nog geen bericht gehad dat ze aan komen sluiten, terwijl de kabeltrek ploeg al bijna de wijk uit is.

Ik reken er op dat ik in het najaar aangesloten ben, alles eerder gaat meevallen denk ik maar.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pixelmagic schreef op woensdag 13 april 2022 @ 19:11:
[...]

Als ik hier aan de Westrand kijk staat daar een "verzamel" gebouw waar nog bergen zand en klossen dikke paarse pijp liggen. Ik vermoed dat ze van alles nog niet klaar hebben en dat de providers liever 1 keer langs komen en overal de POP's plaatsen en aansluiten.

Meer dan 3 weken geleden is hier de "schouwer" geweest en nog geen bericht gehad dat ze aan komen sluiten, terwijl de kabeltrek ploeg al bijna de wijk uit is.

Ik reken er op dat ik in het najaar aangesloten ben, alles eerder gaat meevallen denk ik maar.
Dat verzamelgebouw is de PoP. En providers hoeven helemaal niks aan te sluiten. Dat doet een operator (Cambrium in dit geval, samen met Eurofiber). Er zijn maar een paar glasvezels nodig om de PoP te ontsluiten naar de buitenwereld. Dat er nog allerlei paarse buizen liggen zegt niks. Het kan nog maanden duren voordat alle buizen daar weg zijn. Dat zullen vooral buizen zijn voor het netwerk van de PoP richting de straten.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Nu online
[...]
Ben zelf al jammer genoeg 2 maanden aan het wachten sinds de installatie, maar dat komt omdat de backhaul blijkbaar nog niet gereed is.. (gemeente Moerdijk) :+ 8)7
Als ik het goed begrepen heb zou het aanvoersignaal einde deze maand (april 2022) beschikbaar zou moeten zijn in Moerdijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Barre73 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:05:
[...]

Dat verzamelgebouw is de PoP. En providers hoeven helemaal niks aan te sluiten. Dat doet een operator (Cambrium in dit geval, samen met Eurofiber). Er zijn maar een paar glasvezels nodig om de PoP te ontsluiten naar de buitenwereld. Dat er nog allerlei paarse buizen liggen zegt niks. Het kan nog maanden duren voordat alle buizen daar weg zijn. Dat zullen vooral buizen zijn voor het netwerk van de PoP richting de straten.
Ik begreep dat elke provider een eigen apparaat in de PoP moet zetten, dat werd verteld op de info avonden, vandaar mijn opmerking. Tegelijk kan ik me slecht voorstellen dat ze in een operationele PoP nog bewust gaan graven tenzij strikt noodzakelijk, je wilt liever geen vuil troep in of rond je dure apparatuur toch ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Nu online
Pixelmagic schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:53:
[...]
Ik begreep dat elke provider een eigen apparaat in de PoP moet zetten, dat werd verteld op de info avonden, vandaar mijn opmerking. Tegelijk kan ik me slecht voorstellen dat ze in een operationele PoP nog bewust gaan graven tenzij strikt noodzakelijk, je wilt liever geen vuil troep in of rond je dure apparatuur toch ?
Niet elke provider, maar elke operator heeft eigen apparatuur in de POP's hangen. Een provider kan kiezen uit meerdere operators bij E-Fiber.

In een POP wordt er redelijk 'schoon' gewerkt, het aansluiten van nieuwe klanten kan zonder problemen in een POP welke operationeel is. Er wordt alleen buiten gegraven, en dat is meestal niet meer in de directe omgeving van de POP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

JohDB schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:59:
[...]

Niet elke provider, maar elke operator heeft eigen apparatuur in de POP's hangen. Een provider kan kiezen uit meerdere operators bij E-Fiber.

In een POP wordt er redelijk 'schoon' gewerkt, het aansluiten van nieuwe klanten kan zonder problemen in een POP welke operationeel is. Er wordt alleen buiten gegraven, en dat is meestal niet meer in de directe omgeving van de POP.
Dan kan mijn vermoeden dus kloppen, dat we nog niet aangesloten gaan worden in de tijd dat de grond rondom de PoP nog open ligt. We gaan het afwachten, na 16 jaar ziggo kunnen die paar maanden er nog wel bij 8)

PVoutput van mijn 4950Wp

Pagina: 1 ... 75 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.