Hier lijkt het inderdaad ook beter te gaan na 2 december.RobbyTown schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:03:
[...]
Had een reset gedaan. Vanaf 1 dec opnieuw begonnen. Ook hier minder inderdaad na onderhoud
[Afbeelding]
Ik ga binnenkort over op E-fiber (heb nu glasvezel bij KPN) alleen vraag ik mij af of Tweak glasvezel wel de juiste keuze is. Voor de mensen die ook KPN glasvezel hebben gehad, wat is jullie ervaring met deze provider. Ik heb geen zin in gedoe en wil een verbinding dat altijd online is. In de jaren dat ik bij KPN zit, heb ik welgeteld maar één storing gehad op het netwerk.
Ik heb nooit KPN gehad, maar ik heb bij Tweak tot dusver véél meer storingen gehad dan bij Tele2 waar ik hiervoor klant bij was. Op één hand tellen kan ik de storingen bij Tweak allang niet meer.BramViking schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:06:
Ik ga binnenkort over op E-fiber (heb nu glasvezel bij KPN) alleen vraag ik mij af of Tweak glasvezel wel de juiste keuze is. Voor de mensen die ook KPN glasvezel hebben gehad, wat is jullie ervaring met deze provider. Ik heb geen zin in gedoe en wil een verbinding dat altijd online is. In de jaren dat ik bij KPN zit, heb ik welgeteld maar één storing gehad op het netwerk.
Dat klinkt niet uitnodigend.. Welke van de E-fiber providers zou jij aanraden?Gravit0n schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:27:
[...]
Ik heb nooit KPN gehad, maar ik heb bij Tweak tot dusver véél meer storingen gehad dan bij Tele2 waar ik hiervoor klant bij was. Op één hand tellen kan ik de storingen bij Tweak allang niet meer.
De enige ervaring die ik heb met glasvezel providers is met Tele2 (vóór de T-Mobile overname) en Tweak, dus ik kan je wat dat betreft niet zo makkelijk adviseren.BramViking schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:31:
[...]
Dat klinkt niet uitnodigend.. Welke van de E-fiber providers zou jij aanraden?
Wel zit ik al een tijdje na te denken aan een overstap naar Freedom, maar nog geen besluit genomen.
Als je geen zin hebt in gedoe zal ik zeker niet in zee gaan met Tweak. Als het werkt tja dan heb je niets met ze te maken, maar als iets niet werkt dan begint het gedoe.BramViking schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:06:
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Is dat niet z'n beetje bij alle providers?Freakie1NL schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:34:
[...]
Als je geen zin hebt in gedoe zal ik zeker niet in zee gaan met Tweak. Als het werkt tja dan heb je niets met ze te maken, maar als iets niet werkt dan begint het gedoe.
Oom, 5 jaar bezig geweest met Ziggo. Bleek toch na al die jaren buiten een kabel breuk te zijn.
Wederom Ziggo. Schoonmoeders overleden. Ruimte moet snel leeg. Ziggo stuurt vrolijk de retourbox naar dat adres waar ze niet meer woont.
[ Voor 3% gewijzigd door RobbyTown op 07-12-2021 17:59 ]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Zijn er mensen die geleverd krijgen via E-Fiber gebied (hier Boekel) met goede ervaringen bij Tweak?BramViking schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:31:
[...]
Dat klinkt niet uitnodigend.. Welke van de E-fiber providers zou jij aanraden?
Of met significant betere ervaringen dan Tweak (nauwelijks storingen) met andere aanbieders via E-Fiber, zoals:
- YouFone
- Freedom
- Fiber
- Trined
- SNLR.NL
- Glasnet
- Onvi
- Stipte.nl
Thanks!
Noem je hier enkel het lijstje dat op de website van E-fiber getoond wordt of ben je daadwerkelijk bij allen klant geweestT vL schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:28:
[...]
Zijn er mensen die geleverd krijgen via E-Fiber gebied (hier Boekel) met goede ervaringen bij Tweak?
Of met significant betere ervaringen dan Tweak (nauwelijks storingen) met andere aanbieders via E-Fiber, zoals:
- YouFone
- Freedom
- Fiber
- Trined
- SNLR.NL
- Glasnet
- Onvi
- Stipte.nl
Thanks!
Dat eerste, er vanuit gaande dat E-Fiber niet in elk gebied met dezelfde aanbieders werkt....BramViking schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:29:
[...]
Noem je hier enkel het lijstje dat op de website van E-fiber getoond wordt of ben je daadwerkelijk bij allen klant geweest.
Niet allemaal tegelijk
[ Voor 4% gewijzigd door T vL op 08-12-2021 12:49 ]
Ik hoop dat het hier mag, omdat ik naast een ervaring ook een vraag heb.
Bij mijn sportvereniging willen ze over naar glas, nu is er een monteur van Tweak geweest en is hem verteld dat de modem op dezelfde plek moest komen als de huidige Ziggo modem. Volgens de monteur kon dat niet omdat de glasvezel kabel niet lang genoeg was. Toen hebben ze de modem en TV-kastje maar laten liggen en moesten wij het maar zelf uitzoeken. Niet heel chic maar nu niks meer aan te doen.
Nu zoek ik dus een kabel van minimaal 3 meter van het glaskastje (SC/P? groen) naar de Fritzbox 5530 (LC-UPC? groen) en heb ik deze gevonden : glaskabel maar past dit?
Bij mijn sportvereniging willen ze over naar glas, nu is er een monteur van Tweak geweest en is hem verteld dat de modem op dezelfde plek moest komen als de huidige Ziggo modem. Volgens de monteur kon dat niet omdat de glasvezel kabel niet lang genoeg was. Toen hebben ze de modem en TV-kastje maar laten liggen en moesten wij het maar zelf uitzoeken. Niet heel chic maar nu niks meer aan te doen.
Nu zoek ik dus een kabel van minimaal 3 meter van het glaskastje (SC/P? groen) naar de Fritzbox 5530 (LC-UPC? groen) en heb ik deze gevonden : glaskabel maar past dit?
Dat past, ja. Bij de FiberStore is 'ie goedkoper: https://www.fs.com/de-en/products/41665.html (komt inclusief verzendkosten op €14,40).
Weet je zeker dat er in de 5530 een LC/APC groene connector moet? Meestal moet op een optic een LC/PC of LC/UPC blauwe connector worden gebruikt. Als je de verkeerde gebruikt past het wel, maar heb je geen optimale verbinding en heb je kans dat je de connector beschadigd.mbovenka schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:35:
Dat past, ja. Bij de FiberStore is 'ie goedkoper: https://www.fs.com/de-en/products/41665.html (komt inclusief verzendkosten op €14,40).
Correctie: Je hebt gelijk. Ik zie in de specs nu dat de 5530 een LC/APC connector heeft. Dus de genoemde kabel is de juiste kabel.
[ Voor 15% gewijzigd door JohDB op 10-12-2021 11:40 ]
Bij de Netwerkwinkel is hij overigens nog goedkoper.
Klopt, dat is inderdaad vrij ongebruikelijk. Volgens mij had z'n voorganger bij Tweak (de 7590? Zoiets) zelfs een SC/APC connector, wat al helemaal zelden voorkomt.JohDB schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:38:
Correctie: Je hebt gelijk. Ik zie in de specs nu dat de 5530 een LC/APC connector heeft. Dus de genoemde kabel is de juiste kabel.
Dit klopt, alleen gaat er in een optic áltijd een UPC connector, en nooit een APC connector.JohDB schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:38:
[...]
Meestal moet op een optic een LC/PC of LC/UPC blauwe connector worden gebruikt. Als je de verkeerde gebruikt past het wel, maar heb je geen optimale verbinding en heb je kans dat je de connector beschadigd.
De lens in een optic is nooit APC.
Het zal best werken als je een APC connector in een optic duwt, alleen optimaal is het niet.
In een SFP of SFP+ niet nee. Maar in de geintegreerde optics van een 5530 AON of die 75-nogwat die Tweak eerder uitrolde zit volgens AVM toch echt een APC connector.Gravit0n schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:21:
Dit klopt, alleen gaat er in een optic áltijd een UPC connector, en nooit een APC connector.
weet iemand hier wanneer IPV6 uit de testfase komt?
Ik had het misschien anders moeten verwoorden, met een optic bedoelde ik SFP(+).mbovenka schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:01:
[...]
In een SFP of SFP+ niet nee. Maar in de geintegreerde optics van een 5530 AON of die 75-nogwat die Tweak eerder uitrolde zit volgens AVM toch echt een APC connector.
Fijn dat Canal Digitaal ook alle Ziggo kanalen heeft opengegooid voor dit hele weekend 🏎🏎
Hier een mede dorpsbewoner en volgens mij ben ik een van de eerste klanten van Tweak in Boekel. Verbinding werkt hier super stabiel en heb eigenlijk nooit echt problemen ervaren. Maak gebruik van een eigen Mikrotik router. Sinds het begin gebruik gemaakt van de Tweak IPv6 tunnel en sinds 2 weken maak ik deel uit van de native IPv6 groep, welke ook prima werkt.T vL schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:28:
[...]
Zijn er mensen die geleverd krijgen via E-Fiber gebied (hier Boekel) met goede ervaringen bij Tweak?
- YouFone
- Freedom
- Fiber
- Trined
- SNLR.NL
- Glasnet
- Onvi
- Stipte.nl
Thanks!
Af en toe was er wel een DDOS aanval, maar daar heb ik de laatste tijd geen last van gehad en de kans dat je die bij een andere provider eens treft is natuurlijk ook aanwezig. Helaas een keer een storing gehad doordat er een glasvezel tussen e-fiber en Tweak defect was. Dit was snel verholpen en in die tussen reageerde het allemaal iets trager.
Ik heb overigens alleen Internet via Tweak, dus geen tv en geen bellen. TV doe ik middels NLZIET en Discovery+. Ben prima tevreden en mij hoor je niet klagen, hoop nog vele jaren van deze diensten gebruik te kunnen maken.
Mocht je specifieke vragen hebben dan laat het maar weten.
Volgens de specs van AVM (zie https://nl.avm.de/product...iber/technische-gegevens/) zit er in de Fritzbox toch echt een LC/APC connector. Ik geloofde het eerst ook niet, maar het is toch echt zo.Gravit0n schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:21:
[...]
Dit klopt, alleen gaat er in een optic áltijd een UPC connector, en nooit een APC connector.
Het zal best werken als je een APC connector in een optic duwt, alleen optimaal is het niet.
Ja zoals ik hierboven al aangaf, ik heb het verkeerd verwoord. Met “optic” doelde ik in deze context op SFP(+).JohDB schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:19:
[...]
Volgens de specs van AVM (zie https://nl.avm.de/product...iber/technische-gegevens/) zit er in de Fritzbox toch echt een LC/APC connector. Ik geloofde het eerst ook niet, maar het is toch echt zo.
M.b.t de aansluitkabel van de Fritz!box 5530 AON naar het E-fiber FTU (aansluitkast) het volgende:
Let wel dat het hier gaat over de 5530 met artikel nr. 20002937 (want er bestaat een duitse met art nr 20002960 met SFP interface)
Deze Fritz!box met art. nr. 20002937 heeft een (Little Connector) LC/APC interface voor fiber die als 'klein groen' bij gewone gebruikers bekend staat.
Alle E-fiber nieuwe aansluitingen zoals bijv. in de Hoeksche Waard in 2022 krijgen dezelfde FTU.
De E-fiber FTU unit is deze:
https://www.commscope.com...aceplates/itemcs5615-000/
In de specificaties lees je dat onder het klepje een SC/APC interface (female connector) zit. Ook groen.
Je moet dus een fiber kabel hebben van 'klein' groen LC/APC naar 'groot' groen SC/APC
Dus inderdaad is dit een juiste keuze:
https://www.netwerkwinkel...SOS2L8S8050E-p_31923.html
Je hebt de keuze uit wel 10 providers waarmee E-fiber werkt. Daar zit geen KPN of Ziggo bij!
Neem je Tweak, met eigen modem bijv. de Fritz!box 5530 AON, dan moet je zelf die kabel aanschaffen.
Let wel dat het hier gaat over de 5530 met artikel nr. 20002937 (want er bestaat een duitse met art nr 20002960 met SFP interface)
Deze Fritz!box met art. nr. 20002937 heeft een (Little Connector) LC/APC interface voor fiber die als 'klein groen' bij gewone gebruikers bekend staat.
Alle E-fiber nieuwe aansluitingen zoals bijv. in de Hoeksche Waard in 2022 krijgen dezelfde FTU.
De E-fiber FTU unit is deze:
https://www.commscope.com...aceplates/itemcs5615-000/
In de specificaties lees je dat onder het klepje een SC/APC interface (female connector) zit. Ook groen.
Je moet dus een fiber kabel hebben van 'klein' groen LC/APC naar 'groot' groen SC/APC
Dus inderdaad is dit een juiste keuze:
https://www.netwerkwinkel...SOS2L8S8050E-p_31923.html
Je hebt de keuze uit wel 10 providers waarmee E-fiber werkt. Daar zit geen KPN of Ziggo bij!
Neem je Tweak, met eigen modem bijv. de Fritz!box 5530 AON, dan moet je zelf die kabel aanschaffen.
[ Voor 29% gewijzigd door Jan_2teP op 13-12-2021 22:25 ]
Het is gelukt, PFSense in combinatie met Internet en TV waarbij de glasvezel rechtstreeks de router in gaat;
:fill(white):strip_exif()/f/image/9t9Y3h3WPow1KW6KDxhXGH5r.png?f=user_large)
0. Glasvezelkabel eruit trekken
1. Interfaces aanmaken; Twee VLAN's, 34 op Ix0 (Ix0 = mijn fysieke netwerkpoort) en 4 op Ix0
2. Bij Interface Assignment, VLAN34 toevoegen (noem 'm TweakInternet ofzo), instelling DHCP als IPv4 Config type
3. Bij Interface Assignment, VLAN4 toevoegen (noem 'm TweakTV) instelling DHCP als Ipv4 Config type
4. LAN interface zou al moeten bestaan, anders had je niet in pfsense gezeten...
5. System --> Routing --> Default Gateway --> TweakInternet
6. Status --> interfaces --> Noteer MAC Adres van VLAN34. Zou identiek moeten zijn aan VLAN4
7. Diagnostics --> Edit File --> Browse --> /etc/inc/interfaces.inc
Voeg de 5 regels toe:
:fill(white):strip_exif()/f/image/02SQif47ZXc5wk6NYTHhmtra.png?f=user_large)
mwexec("/sbin/ifconfig ix0 promisc");
mwexec("/sbin/ifconfig ix0.4 promisc");
mwexec("/sbin/ifconfig ix0.4 ether [MAC ADRES A]");
mwexec("/sbin/ifconfig ix0.34 promisc");
mwexec("/sbin/ifconfig ix0.34 ether [MAC ADRES ORIGINEEL]");
Dit zorgt ervoor dat VLAN34 en VLAN4 beide een eigen MAC adres hebben, zoals hierboven opgegeven. Ik heb enkel de laatste waarde eentje omhoog gegooid. Doe je dit niet, dan bestaat de kans dat VLAN34 niet meer werkt zodra je een IP adres krijgt op VLAN4. (en vice versa). Die ix0 moet vervangen worden door het ID van de netwerkplug. Zie status --> interfaces.
8. Plug de glasvezelkabel in. Internet zou nu moeten werken en je zou een ip adres moeten krijgen op VLAN34 (publiekelijk internet-IP) en VLAN4 (10.x.x.x)
9. Voor TV: Maak static route aan: System --> Routing --> Static Routes:
Destination network: 185.24.175.0 /24, Gateway: TweakTV_DHCP. IP adres wat er achter staat zou het gateway IP adres moeten zijn, verkregen op VLAN4. Zie status -> interfaces of dat klopt
10. Maak een tweede static route aan voor IP adres 185.41.48.0 /24
11. Services --> IGMP proxy: Enable IGMP en maak twee proxies aan, 1 upsteam en 1 downstream
Upstream: Interface: TweakTV, networks: 224.0.0.0 /16, 217.166.0.0 /8, 213.75.167.0 /24, 239.0.3.0 /16, 225.0.71.0 /24
De downstream zet je naar LAN, zonder IP adres-range.
12. Firewall --> TweakTV Interface --> New Rule --> alle protocollen, * voor alles. Klik op Advanced en zet het vinkje voor "Allow packets with IP options to pass"
13. Firewall --> LAN --> Default ipv4 Rule --> Zet vinkje "Allow packets with IP options to pass" aan
TV zou nu moeten functioneren
Ik durf eigenlijk nog niet zo te zeggen welke upstreamrange er nu eigenlijk in die IGMP proxy hoort te staan. Kan iemand daar meer licht op werpen?
Bronnen:
https://forum.tweak.nl/t/...gitaal-tv-met-pfsense/719
[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
https://forum.netgate.com...from-a-second-try-user/15
https://www.meteen.info/t...-rechtstreeks-aansluiten/
:fill(white):strip_exif()/f/image/9t9Y3h3WPow1KW6KDxhXGH5r.png?f=user_large)
0. Glasvezelkabel eruit trekken
1. Interfaces aanmaken; Twee VLAN's, 34 op Ix0 (Ix0 = mijn fysieke netwerkpoort) en 4 op Ix0
2. Bij Interface Assignment, VLAN34 toevoegen (noem 'm TweakInternet ofzo), instelling DHCP als IPv4 Config type
3. Bij Interface Assignment, VLAN4 toevoegen (noem 'm TweakTV) instelling DHCP als Ipv4 Config type
4. LAN interface zou al moeten bestaan, anders had je niet in pfsense gezeten...
5. System --> Routing --> Default Gateway --> TweakInternet
6. Status --> interfaces --> Noteer MAC Adres van VLAN34. Zou identiek moeten zijn aan VLAN4
7. Diagnostics --> Edit File --> Browse --> /etc/inc/interfaces.inc
Voeg de 5 regels toe:
:fill(white):strip_exif()/f/image/02SQif47ZXc5wk6NYTHhmtra.png?f=user_large)
mwexec("/sbin/ifconfig ix0 promisc");
mwexec("/sbin/ifconfig ix0.4 promisc");
mwexec("/sbin/ifconfig ix0.4 ether [MAC ADRES A]");
mwexec("/sbin/ifconfig ix0.34 promisc");
mwexec("/sbin/ifconfig ix0.34 ether [MAC ADRES ORIGINEEL]");
Dit zorgt ervoor dat VLAN34 en VLAN4 beide een eigen MAC adres hebben, zoals hierboven opgegeven. Ik heb enkel de laatste waarde eentje omhoog gegooid. Doe je dit niet, dan bestaat de kans dat VLAN34 niet meer werkt zodra je een IP adres krijgt op VLAN4. (en vice versa). Die ix0 moet vervangen worden door het ID van de netwerkplug. Zie status --> interfaces.
8. Plug de glasvezelkabel in. Internet zou nu moeten werken en je zou een ip adres moeten krijgen op VLAN34 (publiekelijk internet-IP) en VLAN4 (10.x.x.x)
9. Voor TV: Maak static route aan: System --> Routing --> Static Routes:
Destination network: 185.24.175.0 /24, Gateway: TweakTV_DHCP. IP adres wat er achter staat zou het gateway IP adres moeten zijn, verkregen op VLAN4. Zie status -> interfaces of dat klopt
10. Maak een tweede static route aan voor IP adres 185.41.48.0 /24
11. Services --> IGMP proxy: Enable IGMP en maak twee proxies aan, 1 upsteam en 1 downstream
Upstream: Interface: TweakTV, networks: 224.0.0.0 /16, 217.166.0.0 /8, 213.75.167.0 /24, 239.0.3.0 /16, 225.0.71.0 /24
De downstream zet je naar LAN, zonder IP adres-range.
12. Firewall --> TweakTV Interface --> New Rule --> alle protocollen, * voor alles. Klik op Advanced en zet het vinkje voor "Allow packets with IP options to pass"
13. Firewall --> LAN --> Default ipv4 Rule --> Zet vinkje "Allow packets with IP options to pass" aan
TV zou nu moeten functioneren
Ik durf eigenlijk nog niet zo te zeggen welke upstreamrange er nu eigenlijk in die IGMP proxy hoort te staan. Kan iemand daar meer licht op werpen?
Bronnen:
https://forum.tweak.nl/t/...gitaal-tv-met-pfsense/719
[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
https://forum.netgate.com...from-a-second-try-user/15
https://www.meteen.info/t...-rechtstreeks-aansluiten/
Ik zit nu al bijna een jaar bij tweak, en dat bevalt prima ik heb weinig storing gehad.
Maar nu zou ik mijn abonnement willen uitbreiden met tv erbij.
Dus in dit geval canal digitaal erbij nemen.
Maar ik twijfel heel erg omdat de ervaringen toch wel redelijk negatief zijn, zeker als je reviews op internet zoekt.
Maar zitten een hoop reacties bij die al erg oud zijn.
Wat zijn jullie ervaringen met canal digitaal?
Is het de moeite, of kan ik beter verder kijken.
Maar ik twijfel heel erg omdat de ervaringen toch wel redelijk negatief zijn, zeker als je reviews op internet zoekt.
Ik was zeer ontevreden en heb nu nlziet. Dat bevalt veel beter. Als ik de reacties hier zo lees, is Canal Digitaal niet verbetert sinds ik begin dit jaar weg ben gegaan.stewiegriffin schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:10:
Ik zit nu al bijna een jaar bij tweak, en dat bevalt prima ik heb weinig storing gehad.
Goed dat ik het dan maar even hier vraag.HuHu schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:16:
[...]
Ik was zeer ontevreden en heb nu nlziet. Dat bevalt veel beter. Als ik de reacties hier zo lees, is Canal Digitaal niet verbetert sinds ik begin dit jaar weg ben gegaan.
Zit er vooral mee dat ik graag naar sport kijk.
Maar dat is toch allemaal aardig prijzig.
Sport kun je vaak ook los afsluiten. Zo heb ik tijdens Roland Garros even een maandje discovery+ genomen, want daar zit Eurosport bij. Ook qua kosten kunnen losse streamingdiensten prima concurreren met het vrij dure Canal Digitaal (waar je sport dan ook nog bij moet kopen).stewiegriffin schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:28:
[...]
Goed dat ik het dan maar even hier vraag.
Zit er vooral mee dat ik graag naar sport kijk.
Maar dat is toch allemaal aardig prijzig.
Het is de moeite waard om dat even uit te zoeken.
Ja inderdaad is ook zo, nu helemaal omdat ik graag voetbal en F1 kijk is ziggo eigenlijk al overbodig geworden en is ook even €14 in de maand.HuHu schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:27:
[...]
Sport kun je vaak ook los afsluiten. Zo heb ik tijdens Roland Garros even een maandje discovery+ genomen, want daar zit Eurosport bij. Ook qua kosten kunnen losse streamingdiensten prima concurreren met het vrij dure Canal Digitaal (waar je sport dan ook nog bij moet kopen).
Het is de moeite waard om dat even uit te zoeken.
Zou dan iets met viaplay moeten doen en ESPN het is al met al nog niet zo makkelijk als ik dacht.
Wanneer iemand nog suggesties heeft hoor ik dat graag!
Viaplay komt vanaf maart 2022 in Nederland. Voor F1 kun je ook https://f1tv.formula1.com/ nemen, is goedkoper. Voor voetbal kun je wellicht ook wel wat vinden. Even Googlen en dan kom je er vast uitstewiegriffin schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:48:
[...]
Ja inderdaad is ook zo, nu helemaal omdat ik graag voetbal en F1 kijk is ziggo eigenlijk al overbodig geworden en is ook even €14 in de maand.
Zou dan iets met viaplay moeten doen en ESPN het is al met al nog niet zo makkelijk als ik dacht.
Wanneer iemand nog suggesties heeft hoor ik dat graag!
@bundit bedankt! Hier kan ik wat mee.bundit schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:39:
[...]
Hier een mede dorpsbewoner en volgens mij ben ik een van de eerste klanten van Tweak in Boekel. Verbinding werkt hier super stabiel en heb eigenlijk nooit echt problemen ervaren. Maak gebruik van een eigen Mikrotik router. Sinds het begin gebruik gemaakt van de Tweak IPv6 tunnel en sinds 2 weken maak ik deel uit van de native IPv6 groep, welke ook prima werkt.
Af en toe was er wel een DDOS aanval, maar daar heb ik de laatste tijd geen last van gehad en de kans dat je die bij een andere provider eens treft is natuurlijk ook aanwezig. Helaas een keer een storing gehad doordat er een glasvezel tussen e-fiber en Tweak defect was. Dit was snel verholpen en in die tussen reageerde het allemaal iets trager.
Ik heb overigens alleen Internet via Tweak, dus geen tv en geen bellen. TV doe ik middels NLZIET en Discovery+. Ben prima tevreden en mij hoor je niet klagen, hoop nog vele jaren van deze diensten gebruik te kunnen maken.
Mocht je specifieke vragen hebben dan laat het maar weten.
Ik heb mijn bestelling geplaatst, ook met internet via TV. Heb hier goede ervaringen mee via DSL van Online.nl. Hopelijk is het via Tweak hetzelfde.
Ik neem aan dat ik in contact met Tweak of van de installateur te weten kan komen hoe ik ook op IPv6 kan gaan meedraaien?
Cheers!
Welkom.T vL schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:03:
[...]
@bundit bedankt! Hier kan ik wat mee.
Ik heb mijn bestelling geplaatst, ook met internet via TV. Heb hier goede ervaringen mee via DSL van Online.nl. Hopelijk is het via Tweak hetzelfde.
Ik neem aan dat ik in contact met Tweak of van de installateur te weten kan komen hoe ik ook op IPv6 kan gaan meedraaien?
Cheers!
nee lid worden van het forum van Tweak zelf en daar aanvragen in het ipv6 topic
https://forum.tweak.nl/
[ Voor 2% gewijzigd door Mr-D. op 17-12-2021 14:12 . Reden: url toegevoegd ]
Die Johan is goed bezig, ik heb ipv6 ook werkend met een USGMr-D. schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:08:
[...]
Welkom.
nee lid worden van het forum van Tweak zelf en daar aanvragen in het ipv6 topic
https://forum.tweak.nl/
Ik heb sinds een paar dagen ook IPv6 op mijn Ubiquiti EdgeRouter X.
Sinds een week aangesloten bij Tweak, met mijn eigen Linksys EA8300 router (router deed het perfect bij onze vorige provider), ik heb echter sinds de overstap problemen met internet.
Telefoons op Wifi hebben moeite met o.a. Whatsapp, berichten worden niet geladen en verzonden, Facebook en Instagram laden ook traag en soms niet.
Mijn computer op wifi heeft moeite met websites laden, dit duurt erg lang, vooral Tweakers.net geeft problemen, het laden van mijn berichten duurt minimaal 20 seconden, pricewatch en nieuwsberichten idem.
Ik had het vermoeden dat dit aan Band Steering van de Linksys lag, dit had ik voor de overstap niet ingesteld.
Band Steering uitgezet maar dit geeft geen verbetering, wifi kanalen aangepast naar een vrijer kanaal, ook dit bied geen soelaas. Router meerdere malen naar factory defaults gezet en opnieuw ingesteld, zonder resultaat.
Iemand enig idee waar ik zou kunnen zoeken?
Bedraad vanaf de router ervaar ik ook problemen, rechtstreeks op de mediaconverter niet.
UTP vanaf mediaconverter opnieuw aangesloten op de router, het lijkt nu even goed te gaan.
Probleem toch niet verholpen, hij heeft het eventjes (lees 5 minute) goed gedaan, maar loop nu weer tegen dezelfde problemen aan.
Telefoons op Wifi hebben moeite met o.a. Whatsapp, berichten worden niet geladen en verzonden, Facebook en Instagram laden ook traag en soms niet.
Mijn computer op wifi heeft moeite met websites laden, dit duurt erg lang, vooral Tweakers.net geeft problemen, het laden van mijn berichten duurt minimaal 20 seconden, pricewatch en nieuwsberichten idem.
Ik had het vermoeden dat dit aan Band Steering van de Linksys lag, dit had ik voor de overstap niet ingesteld.
Band Steering uitgezet maar dit geeft geen verbetering, wifi kanalen aangepast naar een vrijer kanaal, ook dit bied geen soelaas. Router meerdere malen naar factory defaults gezet en opnieuw ingesteld, zonder resultaat.
Bedraad vanaf de router ervaar ik ook problemen, rechtstreeks op de mediaconverter niet.
UTP vanaf mediaconverter opnieuw aangesloten op de router, het lijkt nu even goed te gaan.
Probleem toch niet verholpen, hij heeft het eventjes (lees 5 minute) goed gedaan, maar loop nu weer tegen dezelfde problemen aan.
[ Voor 16% gewijzigd door Overlegne op 23-12-2021 22:53 . Reden: update ]
Doet je WAN interface wel 1000Mbps full duplex?Overlegne schreef op donderdag 23 december 2021 @ 21:12:
Sinds een week aangesloten bij Tweak, met mijn eigen Linksys EA8300 router (router deed het perfect bij onze vorige provider), ik heb echter sinds de overstap problemen met internet.
Het klinkt eerlijk gezegd alsof je problemen hebt met IPv6: ik neem aan dat je nog niet in de IPv6 pilot bij Tweak zit, maar misschien heb je de router wel ingesteld om IPv6 op je LAN netwerk te gebruiken? Zou verklaren waarom het laden lang duurt bij zaken die IPv6 gebruiken, omdat er pas na een time out teruggeschakeld wordt naar IPv4.
PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760
Ja WAN interface staat op 1000Mbps full duplex, speedtest bedraad geeft ook netjes rond de 900Mbps, speedtest draadloos is ook netjes. Het is dus echt niet de snelheid.Gravit0n schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 00:18:
[...]
Doet je WAN interface wel 1000Mbps full duplex?
Ook zal het niets met IPv6 te maken hebben denk ik, hier doe ik vooralsnog niets mee thuis.
Alles na de router krijgt de problemen, maar dit is echt pas sinds de overstap naar Tweak, qua instellingen niets vreemds ingesteld en meerdere factory defaults doen ook niets.
Heb ik nu toegepast op de router, even kijken of dit gaat helpen.mrBrainY schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:20:
DNS ? zet die is op 1.1.1.1 en 8.8.8.8 of 8.8.4.4
Tot nu toe draait het goed, zou mijn router problemen hebben met de standaard DNS van Tweak?
Bedankt voor de tip!
[ Voor 20% gewijzigd door Overlegne op 24-12-2021 18:13 ]
Kijk eens of je dnssec uit kan zetten in de router. Ik heb daar eerder wel eens problemen mee gehad icm de resolvers van Tweak.
over de DNS van tweak zijn vaker klachten geweest...
heb zelf pihole draaien, en voor sommige devices gebruik ik dus bovenstaande dns.
heb zelf pihole draaien, en voor sommige devices gebruik ik dus bovenstaande dns.
@stewiegriffin Ik ga na een jaar CD via DSL van Online.nl binnenkort over naar internet en CD via Tweak.stewiegriffin schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:10:
Ik ben nu zeer tevreden over televisie van CD via internet (directe ethernet kabel van modem naar tv kast is wel een voorwaarde). Het zappt alleen traag, maar daar heb ik geen last van.
Daarnaast heb je nog de CD app die het altijd doet en met een Chromecast kan je deze streamen. ESPN 1 t/m 4 blijvend gratis inbegrepen is naast het ruime basiszenderpakket gewoon top, mits het werkt uiteraard.
Succes met kiezen! 👍🏻
[ Voor 3% gewijzigd door T vL op 30-12-2021 23:40 ]
Ja, had deze mail ook ontvangenJan Driebeen schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:08:
Vandaag een vooraankondiging ontvangen van zenderwijzigingen, dat is wel eens anders geweest. Tweak is goed bezig..
[Afbeelding]
Heb alleen nog niet uitgezocht of het alleen de genoemde zenders zijn die verdwijnen of dat het er meerdere zullen zijn t.o.v. het aanbod nu
Mijn ervaringen zijn slecht.stewiegriffin schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:10:
De vertraging bij het zappen van 3 seconden kan ik mee leven. Terugspoelen werkt niet, ook niet op NPO. De work around daarvoor is begin gemist (als dat al werkt) en dan vooruitspoelen, maar dat werkt niet op de commerciele zenders want die willen ook alle reclame laten zien.
Ik gebruik een Amino STB (Aria600), app nog niet geprobeerd.
goede dag
krijg binnen kort eindelijk glasvezel en kan ook uit kiezen uit tweak.
ik heb zelf Asus ROG Rapture GT-AC2900 router maar heb ik nog iets extra nodig om dezen router te laten werken met glasvezel ? de glasvezel kast komt in meterkast en dan word kabel vandaar uit naar woonkamer getrokken en dit wil ik laten doen.
heb tot nu toe alleen ervaring met kabel van ziggo met internet
vast bedankt
ik heb zelf Asus ROG Rapture GT-AC2900 router maar heb ik nog iets extra nodig om dezen router te laten werken met glasvezel ? de glasvezel kast komt in meterkast en dan word kabel vandaar uit naar woonkamer getrokken en dit wil ik laten doen.
vast bedankt
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
ligt eraan welk abbo je neemtMotaro schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:30:
goede dag
vast bedankt
alleen internet kabel erin en gaan
internet met bellen Vlan34 op de wan en gaan
internet & TV vlan4 & 34 plus wat extra instellingen en gaan maar weet zo niet of dat met stock firmware gaat met een Asus.
voor meer info zie https://blog.tweak.nl/har...gebruik-eigen-apparatuur/
Ligt eraan: neem je internet only af? Indien ja, krijg je een mediaconverter die het glas omzet naar normaal ethernet. Die ethernet kun je dan leggen naar waar je wil.Motaro schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:30:
Als je een router van Tweak krijgt, heeft die normaal gesproken de glasconverter erin zitten. Je zou dan vanaf daar een kabel naar jouw eigen router kunnen regelen.
Als je via KPN WBA geleverd krijgt, dan is de kans groot dat het GPON is: dan heb je weer een mediaconverter zoals in het eerste scenario.
@BobV @Mr-D.
ik ga alleen voor internet ivm zelf geen TV meer kijk
dus geen probleem en gewoon new kabel door buis trekken. dat mooi zo makkelijk is
bedankt voor snel antwoord.
Edit: net even met tweak gebeld alleen jammer zij geen UTP kabel door mijn muur trekken naar woonkamer en muuraansluiting er op muur zetten.
welke kabel en muuraansluiting kan ik besten voor gaan ? zal dit moet laten doen ivm zelf niet just ervaring heb en gereedschap om dit zelf te doen.
in woonkamer heb nu overal cat6 s/ftp
ik ga alleen voor internet ivm zelf geen TV meer kijk
dus geen probleem en gewoon new kabel door buis trekken. dat mooi zo makkelijk is
bedankt voor snel antwoord.
Edit: net even met tweak gebeld alleen jammer zij geen UTP kabel door mijn muur trekken naar woonkamer en muuraansluiting er op muur zetten.
welke kabel en muuraansluiting kan ik besten voor gaan ? zal dit moet laten doen ivm zelf niet just ervaring heb en gereedschap om dit zelf te doen.
[ Voor 46% gewijzigd door Motaro op 06-01-2022 14:19 ]
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Net als @Pixelmagic kan ik binnenkort van E-fiber Gigabit Tweak ontvangen op mijn adres. Mocht iemand er nut bij hebben mij als nieuw lid aan te brengen, stuur mij even een berichtje!JRR schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:31:
Een lekkere handige actie mail weer van Tweak, waarbij je korting krijgt op je abo als je een nieuw lid aanbrengt.
Om in actie te komen hiervoor moet je echter wel beide op een adres wonen waar Gigabit leverbaar is. Terwijl de mail ook naar klanten wordt gestuurd die een aansluiting hebben waarop geen Gigabit leverbaar is. Handig!
Edit: onderhand al een paar berichtjes gehad, bedankt Tweakers
[ Voor 10% gewijzigd door paoper op 10-01-2022 17:34 . Reden: Verzoek is voldaan ]
En toen klapte de verbinding er 5 minuten uit op 89**
Verschrikkelijk veel packetloss ook.
Verschrikkelijk veel packetloss ook.
[ Voor 26% gewijzigd door Dennisb1 op 17-01-2022 14:38 ]
Ik ken geen enkele provider die dit voor je doet, in ieder geval niet inbegrepen in de standaard service.Motaro schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:51:
@BobV @Mr-D.
Bekabeling in je eigen huis ben je altijd zelf verantwoordelijk voor
Question over IPv6.
Ik heb nu een lorrige 6rd tunnel gecheft, maar op het forum van tweak kan je meedoen mogelijk met een native-proef. Echter is dat topic gruwelijk lang, en onoverzichtelijk. Voordat ik ga schreeuwen aldaar 'ik ook ik ook!' is er wllicht een goede ziel die mij kan vertellen welke techniek(dhcp6, radvd, slaac) gebruikt wordt, het subnet dat uitgedeeld wordt en dingen. Ik zal wel wat voorbeeldjes van een ubiqty router, maar dat werkt niet in mijn router(microtik). Zo kan ik op een rustig moment alles voorbereiden, en beslagen ten ijs komen, de weten waar de klepel hang en de hoed en de rand kennen.
Ik heb nu een lorrige 6rd tunnel gecheft, maar op het forum van tweak kan je meedoen mogelijk met een native-proef. Echter is dat topic gruwelijk lang, en onoverzichtelijk. Voordat ik ga schreeuwen aldaar 'ik ook ik ook!' is er wllicht een goede ziel die mij kan vertellen welke techniek(dhcp6, radvd, slaac) gebruikt wordt, het subnet dat uitgedeeld wordt en dingen. Ik zal wel wat voorbeeldjes van een ubiqty router, maar dat werkt niet in mijn router(microtik). Zo kan ik op een rustig moment alles voorbereiden, en beslagen ten ijs komen, de weten waar de klepel hang en de hoed en de rand kennen.
[ Voor 12% gewijzigd door Heidistein op 21-01-2022 14:36 ]
Maybee we are alone... After all.
Het moet handmatig op jouw aansluiting gezet worden, dus tenzij je johan op het Tweak forum een berichtje stuurt, gaat het niet werken.Heidistein schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:35:
Question over IPv6.
Ik heb nu een lorrige 6rd tunnel gecheft, maar op het forum van tweak kan je meedoen mogelijk met een native-proef. Echter is dat topic gruwelijk lang, en onoverzichtelijk. Voordat ik ga schreeuwen aldaar 'ik ook ik ook!' is er wllicht een goede ziel die mij kan vertellen welke techniek(dhcp6, radvd, slaac) gebruikt wordt, het subnet dat uitgedeeld wordt en dingen. Ik zal wel wat voorbeeldjes van een ubiqty router, maar dat werkt niet in mijn router(microtik).
Er wordt gebruik gemaakt van DHCPv6, je krijgt een /56 voor jezelf en een /128 voor jouw router.
Dat probeerde ik aan te geven. Maar ik wilde eerst even zeker weten waar ik aan toe ben.BobV schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:36:
[...]
Het moet handmatig op jouw aansluiting gezet worden, dus tenzij je johan op het Tweak forum een berichtje stuurt, gaat het niet werken.
Ah, prima. Weet je, bij toeval, ook of het (tijdelijk) naast de 6rd tunnel kan werken?Er wordt gebruik gemaakt van DHCPv6, je krijgt een /56 voor jezelf en een /128 voor jouw router.
Ja hoor, staat los van elkaar. Ligt vooral aan jouw router en de welke methode daarvan de prioriteit krijgt natuurlijk.Heidistein schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:41:
Ah, prima. Weet je, bij toeval, ook of het (tijdelijk) naast de 6rd tunnel kan werken?
Dank dank dank. Ik heb voldoende info.
Waanzinnig snelle reacties allemaal. Blije tweaker!
Waanzinnig snelle reacties allemaal. Blije tweaker!
Sinds gister heb ik ook Tweak. Vandaag even aangesloten. Bedraad werkt het prima. Draadloos even wat problemen gehad om de 5GhZ in te stellen. Wat mij opvalt is dat de Fritzbox 5530 naar mijn inzicht slechte WiFi snelheden en bereik heeft. De kanalen van 2.4 en 5 heb ik aangepast naar de omgeving (Ik kom van Ziggo af, dit was veel beter)
Nu heb ik de 5530, 5m van mijn laptop en telefoon afstaan, waar ik met een speedtest op de 2.4 GhZ op 100 mbit uit kom en op de 5 GhZ op 300 - 350. Voor mijn gevoel is dit echt weinig / groot verlies. Boven valt het helemaal weg en hou ik maar 30 Mbit over.
De vraag eigenlijk: Is het normaal dat de snelheden bij een paar meter zo extreem omlaag gaan, of heb ik iets niet goed ingesteld o.i.d.?
Nu heb ik de 5530, 5m van mijn laptop en telefoon afstaan, waar ik met een speedtest op de 2.4 GhZ op 100 mbit uit kom en op de 5 GhZ op 300 - 350. Voor mijn gevoel is dit echt weinig / groot verlies. Boven valt het helemaal weg en hou ik maar 30 Mbit over.
De vraag eigenlijk: Is het normaal dat de snelheden bij een paar meter zo extreem omlaag gaan, of heb ik iets niet goed ingesteld o.i.d.?
Daar valt weinig over te zeggen zonder de situatie te kennen. Maar die snelheden zijn prima, als het door paar muren gaat, dan gaat het hard inderdaad.
In het Google Stadia topic werd een speedtest genoemd welke ook een retransmission rate weergeeft: https://speed.measurementlab.net/#/
Als ik deze test doe met mijn computer direct verbonden aan het modem, zit ik op meer dan 7%, met uitschieters naar 11%. Hoe is dit bij jullie?
Op mijn werk haal ik gewoon 0%. Dit kan wellicht verklaren waarom ik soms haperingen heb bij het streamen van games.
Ik heb dit ook aan Tweak gemeld, maar die zeggen dat ze niks geks zien met mijn verbinding (Enschede) en raden aan om de Tweak speedtest te doen. Deze moet ik nog direct op het modem uitvoeren http://speedtest2.tweak.nl/
Als ik deze test doe met mijn computer direct verbonden aan het modem, zit ik op meer dan 7%, met uitschieters naar 11%. Hoe is dit bij jullie?
Op mijn werk haal ik gewoon 0%. Dit kan wellicht verklaren waarom ik soms haperingen heb bij het streamen van games.
Ik heb dit ook aan Tweak gemeld, maar die zeggen dat ze niks geks zien met mijn verbinding (Enschede) en raden aan om de Tweak speedtest te doen. Deze moet ik nog direct op het modem uitvoeren http://speedtest2.tweak.nl/
:fill(white):strip_exif()/f/image/hdl9z8BWapfcjUzkI0SCGeaT.png?f=user_large)
[ Voor 54% gewijzigd door HaTe op 25-01-2022 09:40 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
HaTe schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:01:
In het Google Stadia topic werd een speedtest genoemd welke ook een retransmission rate weergeeft: https://speed.measurementlab.net/#/
Op mijn werk haal ik gewoon 0%. Dit kan wellicht verklaring waarom ik soms haperingen heb bij het streamen van games.
Ik heb dit ook aan Tweak gemeld, maar die zeggen dat ze niks geks zien met mijn verbinding (Enschede) en raden aan om de Tweak speedtest te doen. Echter is hier niks te zien. http://speedtest2.tweak.nl/
:fill(white):strip_exif()/f/image/zvtZ2fLFDBLy3791YfgZUyMZ.png?f=user_large)
Hier ook Tweak in Enschede. Ik kom op een retransmission van 0,9%. Aanvulling: dit was even gauw op een mobiele telefoon. Geen bekabelde pc.
[ Voor 35% gewijzigd door GEi op 25-01-2022 09:33 ]
@HaTe Op de kabel PC > Switch > Router > Glaspunt
:fill(white):strip_exif()/f/image/UGYKkiGpni2HAN2FAoy5VJp5.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/UGYKkiGpni2HAN2FAoy5VJp5.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/z09pnps9e4wJf0SFZAWhfzkp.png?f=user_large)
[ Voor 5% gewijzigd door RobbyTown op 25-01-2022 09:37 ]
Ik zou het niet weten ben ook zeer benieuwd. Verschil van hardware doet niet wonderen, voorheen direct op hun fritzbox had ik dit ook al. In begin was dit niet. Had een ping max 3 ms en jitter 0HaTe schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:42:
@RobbyTown dat is ook hoog.. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? En hoe erg is dit nou eigenlijk?
Ik zit al zeker 1 jaar op een ping van 7 - 10 ms en jitter van minimaal 1
:fill(white):strip_exif()/f/image/Jvds0Wh1Yj6luzuf5WiBULx8.png?f=user_large)
[ Voor 22% gewijzigd door RobbyTown op 25-01-2022 09:58 ]
HaTe schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:01:
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/JErj8JOcnHLod5NmHLJsghBM.png?f=user_large)
Mijn transmission rate zit tussen de 4% tot 6%, maar met Stadia heb ik nooit last gehad van haperingen.
Ik neem aan dat je op je werk ook 1gbits hebt en het met dezelfde machine test? En kan je thuis pc/laptop het wel aan? (je latency is namelijk wel aan de hoge kant) gebruik je zowel thuis als op het werk dezelfde browser?HaTe schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:01:
[Afbeelding]
PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West
Ik heb het inderdaad met dezelfde laptop getest en dezelfde browser en op het werk is inderdaad ook 1gbit.rjhilbrink schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:34:
[...]
Ik neem aan dat je op je werk ook 1gbits hebt en het met dezelfde machine test? En kan je thuis pc/laptop het wel aan? (je latency is namelijk wel aan de hoge kant) gebruik je zowel thuis als op het werk dezelfde browser?
Latency vind je aan de hoge kant? 4ms is niet veel toch?
[ Voor 6% gewijzigd door HaTe op 26-01-2022 13:22 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Het klopt dat 4ms niet veel is. Maar ik haal bij die testen eigenlijk nooit hoger dan 1 ms.HaTe schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:21:
[...]
Ik heb het inderdaad met dezelfde laptop getest en dezelfde browser en op het werk is inderdaad ook 1gbit.
Latency vind je aan de hoge kant? 4ms is niet veel toch?
Tenminste niet naar servers in NL
Ik ga vanavond eens meerder keren achter elkaar de speedtest draaien. kijken of het in de avond wel retransmissions opleverd.
Die retransmissions zijn zeer waarschijnlijk upstream. en zouden dus niet veel effect moeten hebben op het streamen.
[ Voor 22% gewijzigd door rjhilbrink op 26-01-2022 15:28 ]
PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West
Volgens mij heb ik het goed maar vraag het nog even voor de zekerheid, deze SFP module zou moeten werken met E-Fiber in Bernheze toch? https://www.fs.com/de-en/products/39143.html
YepGrooV schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:41:
Volgens mij heb ik het goed maar vraag het nog even voor de zekerheid, deze SFP module zou moeten werken met E-Fiber in Bernheze toch? https://www.fs.com/de-en/products/39143.html
Zijn er meer mensen in regio 1333 (of Tweak in het algemeen) waarbij de internet connectiviteit maar voor een deel werkt?
Alle streamingdiensten liggen eruit, maar YouTube bijvoorbeeld niet. Ik kan verschillende websites zonder problemen benaderen, ook een aantal Speedtestjes doen het prima (niet volle snelheid, maar toch). Toch ook een aantal websites die niet benaderbaar zijn, waaronder ironisch genoeg allestoringen en Tweak zelf.
Ik zie net dat ik alle IPv6 websites kan benaderen, alle IPv4 niet.
Via mijn telefoon wel even op allestoringen kunnen kijken, ben niet de enige zie ik.
Alle streamingdiensten liggen eruit, maar YouTube bijvoorbeeld niet. Ik kan verschillende websites zonder problemen benaderen, ook een aantal Speedtestjes doen het prima (niet volle snelheid, maar toch). Toch ook een aantal websites die niet benaderbaar zijn, waaronder ironisch genoeg allestoringen en Tweak zelf.
Via mijn telefoon wel even op allestoringen kunnen kijken, ben niet de enige zie ik.
[ Voor 8% gewijzigd door RnB op 28-01-2022 20:23 ]
1326 geen problemenRnB schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:21:
Zijn er meer mensen in regio 1333 (of Tweak in het algemeen) waarbij de internet connectiviteit maar voor een deel werkt?
1328 ook problemen op Freedom.
Around here, something radiates. (Counting Crows)
1354 (mijn ouders - ik woon elders) problemen met Tweak: de verbinding valt steeds weg.
Klopt probleem met switch in POP @almere
Verstoring Almere Citypop ALR-DP
Als het goed is opgelost
Verstoring Almere Citypop ALR-DP
Als het goed is opgelost
De oorzaak is een laser tussen 2 switches in de CityPOP welke helaas niet helemaal stuk ging en daardoor bleef klapperen. Deze poort is uitgezet en het verkeer loopt nu via een andere route.
[ Voor 84% gewijzigd door RobbyTown op 28-01-2022 21:04 ]
Almere, alweer? 2x in één week storing. Je zal er maar wonen
Iets anders, het schijnt dat het internetadres voor de status van Tweak netwerken gewijzigd is.
Ik gebruikte altijd status.tweak.nl, maar die doet het niet meer. Nu is het tweakstatus.nl.
Of werd dat eerste adres altijd geforward naar tweakstatus.nl ?
Iets anders, het schijnt dat het internetadres voor de status van Tweak netwerken gewijzigd is.
Ik gebruikte altijd status.tweak.nl, maar die doet het niet meer. Nu is het tweakstatus.nl.
Of werd dat eerste adres altijd geforward naar tweakstatus.nl ?
status.tweak.nl was al een tijdje deprecated, omdat die ook onbereikbaar werd bij de DDOS aanvallen van een tijdje gelden (doordat de nameserver onbereikbaar werd tijdens die aanvallen). Daarna is de status site verplaatst naar tweakstatus.nl, die extern gehost wordt en dus niet offline hoort te gaan als Tweak zelf wordt aangevallen.
Ik weet niet zeker of er een forward was (volgens mij wel), maar tweakstatus.nl is in ieder geval degene die je moet hebben!
Ik weet niet zeker of er een forward was (volgens mij wel), maar tweakstatus.nl is in ieder geval degene die je moet hebben!
Ergens eind 2020 (tussen 4 en 14 december) is het tweakstatus.nl geworden en die loopt via cloudflare en inderdaad stukje lastiger plat te krijgen als het goed is.
status.tweak.nl was in het begin echt een website en geen forward. Wayback als bewijs (en Twitter post in het verleden). Tijdelijk is status.tweak.nl geforward naar tweakstatus.nl toen ze dat hadden opgetuigd zo wist je makkelijk het nieuwe adres ipv dat je weer moet google naar het nieuwe adres.
Na een tijdje record status.tweak.nl verwijderd want als er flinke DDOS op Tweak is werkt die link toch niet meer zoals @BobV al verteld.
Freemdom, Ziggo, T-Mobile, Netrebel noem maar op hebben
naamprovider.nl/storingen of wat tweak dus vroeger had via een subdomein. Als je dan een flinke storing of DDOS hebt (wat Tweak in verleden wel eens had) kan de klant niet lezen wat er aan de hand is want die pagina is gewoon onbereikbaar.
Naar mijn weten is Tweak ook de enige die het zo heeft (los domein+cloudflare) en dat is best wel vernuftig als je er bij stil staat. Nu bij een DDOS (wat ze ergens afgelopen okt hadden) was het te lezen.
status.tweak.nl was in het begin echt een website en geen forward. Wayback als bewijs (en Twitter post in het verleden). Tijdelijk is status.tweak.nl geforward naar tweakstatus.nl toen ze dat hadden opgetuigd zo wist je makkelijk het nieuwe adres ipv dat je weer moet google naar het nieuwe adres.
Na een tijdje record status.tweak.nl verwijderd want als er flinke DDOS op Tweak is werkt die link toch niet meer zoals @BobV al verteld.
Freemdom, Ziggo, T-Mobile, Netrebel noem maar op hebben
naamprovider.nl/storingen of wat tweak dus vroeger had via een subdomein. Als je dan een flinke storing of DDOS hebt (wat Tweak in verleden wel eens had) kan de klant niet lezen wat er aan de hand is want die pagina is gewoon onbereikbaar.
Naar mijn weten is Tweak ook de enige die het zo heeft (los domein+cloudflare) en dat is best wel vernuftig als je er bij stil staat. Nu bij een DDOS (wat ze ergens afgelopen okt hadden) was het te lezen.
[ Voor 30% gewijzigd door RobbyTown op 31-01-2022 00:14 ]
Heb je gekeken op welk kanaal de 5GHz staat ingesteld?znight schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:47:
Sinds gister heb ik ook Tweak. Vandaag even aangesloten. Bedraad werkt het prima. Draadloos even wat problemen gehad om de 5GhZ in te stellen. Wat mij opvalt is dat de Fritzbox 5530 naar mijn inzicht slechte WiFi snelheden en bereik heeft. De kanalen van 2.4 en 5 heb ik aangepast naar de omgeving (Ik kom van Ziggo af, dit was veel beter)
Kan eventueel lonen om te kijken welke netwerken er in de buurt nog meer broadcasten en op welk kanaal zij zitten (Met een wifi analyzer)
Noob/leek hier, ben geinteresseerd in Tweak vanwege de goedkope prijs maar prijsverschil met andere providers maakt mij wat achterdochtig...misschien dat anderen hier wat over kunnen zeggen?
Hoe vaak valt internet overigens weg? Ben zelf vooral aan het vergelijken met freedom en daar lijkt het enigszins regelmatig te gebeuren.
Hoe vaak valt internet overigens weg? Ben zelf vooral aan het vergelijken met freedom en daar lijkt het enigszins regelmatig te gebeuren.
ik zou sowieso de zoekfuntcie gebruiken in dit topic maar,Leo990 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:38:
Noob/leek hier, ben geinteresseerd in Tweak vanwege de goedkope prijs maar prijsverschil met andere providers maakt mij wat achterdochtig...misschien dat anderen hier wat over kunnen zeggen?
ik heb vorig jaar 4 keer downtime van minder dan een uur per keer en door invloeden van buitenaf.
DDos geen spanning meer in een wijkcentrale en een spanningsuitval in een datacenter.
uitval door tweak 0
uitval door mijzelf 1 x
uitval door het updaten van firmware van de routers neem ik niet mee.
nb ik kijk geen TV ds heb dit dan ook niet bij Tweak, voor de vrouw goedkoopste abbo bij Ziggo.
[ Voor 3% gewijzigd door Mr-D. op 01-02-2022 12:51 ]
@Leo990 Hier nauwelijks problemen met het internet. Laatste jaar 1x een korte storing denk ik . Over het algemeen erg stabiel. Kijk eventueel terug op www.tweakstatus.nl.
Televisie zou ik niet doen. Dan zou ik NLZiet ernaast nemen.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ik vind CanalDigitaal ook wel prima werken, al gebruik ik alleen de Android TV app en nooit dat bijgeleverde kastje.The_Worst schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:51:
@Leo990 Hier nauwelijks problemen met het internet. Laatste jaar 1x een korte storing denk ik . Over het algemeen erg stabiel. Kijk eventueel terug op www.tweakstatus.nl.
Module (https://www.fs.com/de-en/products/39143.html ) is inmiddels binnen maar de glasvezel kabel lijkt niet te passen, heb ik de verkeerde module of moet ik een andere kabel hebben?
:strip_exif()/f/image/IoCt22ZAobr6NPy8Hh1GXrz9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IoCt22ZAobr6NPy8Hh1GXrz9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FyabTQwGdWjmQi7RckHkARuG.jpg?f=fotoalbum_large)
De blauwe connector van je kabel lijkt me een SC te zijn. De module is LC. Dat scheelt de helft in doorsnee...GrooV schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:01:
Module (https://www.fs.com/de-en/products/39143.html ) is inmiddels binnen maar de glasvezel kabel lijkt niet te passen, heb ik de verkeerde module of moet ik een andere kabel hebben?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een SC is ongeveer twee keer zo dik als een LC connector.
Als dit de enige module is die in je router past, dan heb je een ander kabeltje nodig namelijk (denk ik):
SC/APC aan de ene kant en LC/UPC aan de andere kant.
Of dezelfde module zoeken maar dan in SC.
[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 03-02-2022 13:07 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Met deze Glaskabel wel: https://www.fs.com/products/62904.html
Iemand die weet hoe het met terugbetaling zit van de maanden die je wel betaald hebt, maar door ontbinding van contract door overstap naar andere ISP nog tegoed hebt :
Mijn situatie:
Abonnement per mei 2016. Betaalde toen 365€ in één keer voor een heel jaar.
Afgelopen 29 april 2021 440€ betaald voor een heel jaar.
Per 14 december 2021 overstapt naar T-Mobile.
Als ik 440€ per jaar deel door 12 maanden, dan kom ik op 36 euro per maand uit. Als ik de overgebleven maanden naar mei 2022 bij elkaar op te, kom ik op 4 maanden uit. Bedrag is dan 4x 36 = 144€ uit wat ik nog terug krijg.
4 maanden is op basis van 1 januari tm 30 april. De halve maand december reken ik dus niet mee en de halve maand mei ook niet. Oplevering in mei 2016 was op 12 mei 2016.
Klopt dit ?
Net in mijn bank app gekeken en daarin nog geen terug betaling ontvangen. Wat is aan te raden en heb ik idd nog recht op 4 maanden terug betaling ?
Mijn situatie:
Als ik 440€ per jaar deel door 12 maanden, dan kom ik op 36 euro per maand uit. Als ik de overgebleven maanden naar mei 2022 bij elkaar op te, kom ik op 4 maanden uit. Bedrag is dan 4x 36 = 144€ uit wat ik nog terug krijg.
4 maanden is op basis van 1 januari tm 30 april. De halve maand december reken ik dus niet mee en de halve maand mei ook niet. Oplevering in mei 2016 was op 12 mei 2016.
Klopt dit ?
Net in mijn bank app gekeken en daarin nog geen terug betaling ontvangen. Wat is aan te raden en heb ik idd nog recht op 4 maanden terug betaling ?
[ Voor 10% gewijzigd door MRE-Inc op 04-02-2022 12:48 ]
XBL: MRE Inc
Hier staat iets voor in het contract, bij opzegging gedurende het jaar wordt dat jaar afgerekend tegen maand tarief, dat is als je geen tv had 41 of 44 euro. Je 8 maanden waren dus duurder als je hier berekend. Dat is uiteraard wel na minimaal 1 jaarMRE-Inc schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:45:
Iemand die weet hoe het met terugbetaling zit van de maanden die je wel betaald hebt, maar door ontbinding van contract door overstap naar andere ISP nog tegoed hebt :
Mijn situatie:
Klopt dit ?
Als je het volle bedrag terug krijgt terwijl je contract eerder opzegt dan zou heel mooi zijn.
Je zegt je contract eerder op dan die afgelopen is, dat kost 9 van de 10x geld. Van Tweak weet ik niet hoe het gaat (vast in de kleine letters te lezen) maar bij Telecom providers koop je dit normaal af en kost maandelijks de helft van je abbo.
Dus in jou geval 4x18 euro = 72 euro en nog je fritzbox borg van 25 euro retour (die mis ik in je rekensom/verhaal geen info over retour gehad?).
Dan zou je 97 euro terug krijgen.
Je zegt je contract eerder op dan die afgelopen is, dat kost 9 van de 10x geld. Van Tweak weet ik niet hoe het gaat (vast in de kleine letters te lezen) maar bij Telecom providers koop je dit normaal af en kost maandelijks de helft van je abbo.
Dus in jou geval 4x18 euro = 72 euro en nog je fritzbox borg van 25 euro retour (die mis ik in je rekensom/verhaal geen info over retour gehad?).
Dan zou je 97 euro terug krijgen.
@joop99 en @RobbyTown bedankt. Ik heb mijn contract er even bijgepakt. Daarin staat dit:
Vooralsnog is de oplever datum 12 mei 2016 en de opzegdatum 13 december 2021. Betaling van het jaarbedrag op 29 april 2021 a 440€.
Als ik 12 mei tm 12 december reken als periode dat de verbinding voor 1 jaar zou moeten werken, kom ik op 7 maanden uit en dus 5 maanden nog te goed a 44€ 41€ per maand.
44€ 41€ per maand is momenteel het maand bedrag volgens de website van Tweak. Volgens de berekening in het contract zou ik dus:
440 - 7x41 = 153€ terug krijgen. Dit bedrag is exclusief de borg voor de Zyxel moden welke ik dus mag houden. Lijkt mij dus dat wanneer zij aangeven dat ze het modem niet terug hoeven, ik de borg ook nog terug krijg.
Verder heb ik wel borg betaald van 50 euro voor het Zyxel modem. Toen Tweak via de T-Mobile opzeg service mijn opzegging heeft doorgekregen, kreeg ik een week of 2 later een brief met instructies voor het terugsturen van mijn Zyxel modem. Daarover heb ik gebeld met de Tweak Helpdesk en die vertelden me dat die dit type modem te oud was en daarom niet terug gestuurd hoeft te worden.Je hebt gekozen voor "Glasvezel Internet 1000 Mbit" met een betaling per jaar. De abonnementsgelden worden gedurende de looptijd van het abonnement jaarlijks geïncasseerd. Na het eerste jaar is het mogelijk maandelijks op te zeggen. In dat geval worden de kosten voor het gebroken jaar met terugwerkende kracht gerekend naar het dan geldende reguliere maandtarief. Rekenvoorbeeld: na het eerste jaar wordt het abonnement na vijf maanden beëindigd. De reguliere kosten zijn €40,-. Je krijgt dan €365 - 5 * €40 = €165 terug.
Vooralsnog is de oplever datum 12 mei 2016 en de opzegdatum 13 december 2021. Betaling van het jaarbedrag op 29 april 2021 a 440€.
Als ik 12 mei tm 12 december reken als periode dat de verbinding voor 1 jaar zou moeten werken, kom ik op 7 maanden uit en dus 5 maanden nog te goed a 44€ 41€ per maand.
44€ 41€ per maand is momenteel het maand bedrag volgens de website van Tweak. Volgens de berekening in het contract zou ik dus:
440 - 7x41 = 153€ terug krijgen. Dit bedrag is exclusief de borg voor de Zyxel moden welke ik dus mag houden. Lijkt mij dus dat wanneer zij aangeven dat ze het modem niet terug hoeven, ik de borg ook nog terug krijg.
[ Voor 5% gewijzigd door MRE-Inc op 04-02-2022 13:18 ]
Inderdaad. Dan zou dat bedrag kloppen (best netjes trouwens).
Alleen die borg mag wel gewoon terug daarvoor heb je betaald. Dat ze het niet terug willen is hun keus. Bespaard ze in elk geval verzendkosten.
Zelfde als supermarkt fles koop met statiegeld en wil inleveren nee wil die fles niet en geen geld krijgt. Ja hallo
Alleen die borg mag wel gewoon terug daarvoor heb je betaald. Dat ze het niet terug willen is hun keus. Bespaard ze in elk geval verzendkosten.
Zelfde als supermarkt fles koop met statiegeld en wil inleveren nee wil die fles niet en geen geld krijgt. Ja hallo

[ Voor 8% gewijzigd door RobbyTown op 04-02-2022 13:20 ]
Klein foutje gemaak mbt de maandelijkse kosten. Die zijn 41 euro momenteel. De jaar prijs is ook 410 zie ik nu echter heb ik 440 betaald. Dat zie ik terug in mijn bank afschrift.
Ik ga ze eens bellen en kijken wat ze te zeggen hebben. Het is onderhand 2 maanden nadat mijn Tweak glasverbinding er mee ophield, dus vind het wel tijd worden voor een terug betaling.
Ik ga ze eens bellen en kijken wat ze te zeggen hebben. Het is onderhand 2 maanden nadat mijn Tweak glasverbinding er mee ophield, dus vind het wel tijd worden voor een terug betaling.
@MRE-Inc, 2 maanden zou het minimum zijn gezien de wettelijke storneringstermijn (oh.. de jaarbetaling is allang niet meer te storneren).. ik zou het gewoon even afwachten. Tweak is over het algemeen wat traag met terugbetalen, maar ze doen het wel (en correct). Dat is mijn ervaring
[ Voor 11% gewijzigd door nescafe op 04-02-2022 13:41 ]
* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans
Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.