Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds gisteren omgegaan naar Internet Only aangezien TV gewoon ellende blijft. Dan maar NLziet en Internet Only.

Mediaconvertor netjes in de doos gelaten (geen TP-Link meer zag ik, zal straks nog een foto posten). Gebruik eigen router, glas direct erin, scheelt weer stroom :P. Gisteren na omzetting vlan 34 naar untagged gezet en weer door (ip bleef hetzelfde).

Aangezien dit samen liep met nieuwe factuur en doos met fritz en tv kastje al dag eerder had verzonden (in de mediaconvertor zit het adres voor retour te doen). Deze ochtend nieuwe factuur waar de borg is verrekend. Kortom op administratie gebied goed gegaan.

@BobV Betreft storingen, los van de DDos denk lokaal sterk verschillen. Voor mijzelf een 'jaaroverzicht' gemaakt (regio brabant), 2019 gewoon foutloos. Echter op de tweakstatus pagina staan veel meer storingen. Het 'hikje van de 26ste' is op tweak niet te lezen, het was ook maar ongeveer 2 minuten.

@Dennisb1 mag ik vragen wat je als backup gebruikt (hardware, simonly of prepaid)?
Zat aan deze te denken: pricewatch: Netgear LB2120 niet al te duur en dan prepaid al hakt er dat goed in 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door RobbyTown op 28-10-2021 12:29 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 12:26

Dennisb1

VCDS 058

BobV schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:30:
Ter vergelijking, ping grafieken van een Ziggo aansluiting en een Tweak aansluiting. Die laatste gebruikt overigens een eigen server als router waar ze vrij vaak mee klooien, wat de pingloss verklaart:
Niks om het even, maar dat ligt ook echt aan Tweak hoor.
Ik heb regelmatig met internet-only dat ik enkele drops heb, zelfs zodanig dat mijn 4G backup het tijdelijk voor een minuut overneemt.
Gebeurt 1x per 2 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:04
RobbyTown schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:20:
@BobV Betreft storingen, los van de DDos denk lokaal sterk verschillen. Voor mijzelf een 'jaaroverzicht' gemaakt (regio brabant). Echter op de tweakstatus pagina staan veel meer storingen.
Het klopt zeker dat het lokaal enorm verschilt. De storingen die je op die storingpagina ziet zijn over het algemeen gerelateerd aan stroomstoringen of -onderhoud. Dat laatste scenario wordt helaas lang niet altijd doorgemeld naar de provider zelf, maar alleen naar een partij als Reggefiber of KPN als je mazzel hebt.

@Dennisb1 Ping drops zie ik niet, maar aangezien je ook internet-only gebruikt zou het best kunnen dat het aan je eigen hardware ligt, zeker als het zo constant gebeurt. Als je naar de ping grafiek die ik gepost hebt kijkt zie je ook dat het vooral rondom bepaalde tijdstippen is, oftewel momenten waarop ze waarschijnlijk zelf met de instellingen aan het klooien waren, of misschien wel gewoon de lijn maximaal aan het belasten waren.

De ping stats naar de Tweak gateway laten bij mij sinds in ieder geval afgelopen maandag 0:00 geen loss zien.

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

@Dennisb1 mag ik vragen wat je als backup gebruikt (hardware, simonly of prepaid)?
Zat aan deze te denken: pricewatch: Netgear LB2120 niet al te duur en dan prepaid al hakt er dat goed in 8)7
Klopt de LB2120 alleen dan niet doorgelust naar Tweak maar rechtstreeks beide de EdgeRouter in.
Die handelt wel af wat er nodig is en zorgt voor een betrouwbaarder geheel anders is er een extra zwakke schakel tussen. De vraag is ook of die LB2120 wel de 1gbit snelheid aankan. Ik heb er een Data sim in met vast IP, ideaal voor port forwarding.
BobV schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:34:
[...]

@Dennisb1 Ping drops zie ik niet, maar aangezien je ook internet-only gebruikt zou het best kunnen dat het aan je eigen hardware ligt, zeker als het zo constant gebeurt.
Daar zou je snel naar kunnen wijzen ja, er zit echter geen patroon in, nacht/overdag gebeurt beide. Andere apparatuur (Router & SFP) zelfde ervaringen.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisb1 op 28-10-2021 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
Klinkt alsof je een interessante lokale setup gebruikt. Een snelle Google laat mij ook vrij wisselende ervaringen zien van dat Netgear ding. Kan best zijn dat het niet lekker samenwerkt met de Ubiquity. Voordat ik overging van mijn mixed vendor wifi/router/samenknoop spul wilde had ik ook last van rare problemen. Sinds ik Unify only gebruik zijn die issues verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

BobV schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:49:
Klinkt alsof je een interessante lokale setup gebruikt. Een snelle Google laat mij ook vrij wisselende ervaringen zien van dat Netgear ding. Kan best zijn dat het niet lekker samenwerkt met de Ubiquity. Voordat ik overging van mijn mixed vendor wifi/router/samenknoop spul wilde had ik ook last van rare problemen. Sinds ik Unify only gebruik zijn die issues verdwenen.
Zoals aangegeven is het niet zo spannend.

Zowel Tweak als de Netgear gaan rechtstreeks naar de EdgeRouter. Ze zien elkaar geeneens.

Maar ook met uitsluitend een Fritzbox aan de Tweak aansluiting heb ik exact dezelfde problemen van enkele packet drops op random tijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
Hoe is de demping op de lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Waar kan ik dit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
In de fritzbox staat het bij Fiber info als ik me niet vergis, en anders moet je het bij de SFP opvragen. Geen idee hoe dat bij de Edgerouter moet (of kan) eerlijk gezegd.

Tenzij je een mediaconverter gebruikt, dan wordt het lastig om zelf op te vragen. Mogelijk kun je dat wel bij Tweak opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

BobV schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:02:
In de fritzbox staat het bij Fiber info als ik me niet vergis, en anders moet je het bij de SFP opvragen. Geen idee hoe dat bij de Edgerouter moet (of kan) eerlijk gezegd.

Tenzij je een mediaconverter gebruikt, dan wordt het lastig om zelf op te vragen. Mogelijk kun je dat wel bij Tweak opvragen.
Zal even opzoek.

RX: bytes packets errors dropped overrun mcast
4050454508540 3001738666 0 711 0 3432

temp=36.167 C
voltage=3.27 V
current=13.54 mA
tx_power=0.25 mW
rx_power=0.14 mW
tx_fault=no
rx_los=no

Dit zie ik in ieder geval wel, 711 dropped

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisb1 op 28-10-2021 13:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:18
[b]RobbyTown in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"
Voor 4G backup gebruik ik een Huawei E3372-320 USB stick die ik in m'n router (een MikroTik CCR1036-8G-2S+) heb gestoken. Geeft me een LTE interface die ik als backup kan gebruiken. Ik heb er een prepaid van T-Mobile in zitten die standaard geen data doet (dus geen onverwachte kosten :)) waar ik een 'onbeperkt internet voor een dag'-bundel op zet als de zaak er eens uit valt.

Niet geautomatiseerd allemaal (al zou dat wel kunnen; het ding kan ook SMSjes versturen), maar dat doe ik bewust. Als ik niet thuis ben boeit het toch niet zo, ben ik wel thuis dat is het met de T-Mobile app in een minuutje geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
Dennisb1 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:09:
Dit zie ik in ieder geval wel, 711 dropped
Dat is helemaal niets. Packages worden bijvoorbeeld gedropped als onderdeel van TCP in het geval van congestion of gewoon omdat het pakket corrupt is geraakt op de lijn. Een volledige 0 is onrealistisch, zeker op een wat langere termijn.

Stats van mijn USG:

Iface MTU Met RX-OK RX-ERR RX-DRP RX-OVR TX-OK TX-ERR TX-DRP TX-OVR Flg
eth0 1500 0 558268726 0 3106 0 495362624 0 0 0 BMRU
eth1 1500 0 513159475 0 7603 0 571065664 0 0 0 BMRU

eth0 is extern richting de unifi mediaconverter, eth1 is het interne netwerk. Je ziet dat bij mij de errors de drop rate zelfs veel hoger ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mbovenka schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:45:
[...]

Voor 4G backup gebruik ik een Huawei E3372-320 USB stick die ik in m'n router (een MikroTik CCR1036-8G-2S+) heb gestoken. Geeft me een LTE interface die ik als backup kan gebruiken. Ik heb er een prepaid van T-Mobile in zitten die standaard geen data doet (dus geen onverwachte kosten :)) waar ik een 'onbeperkt internet voor een dag'-bundel op zet als de zaak er eens uit valt.

Niet geautomatiseerd allemaal (al zou dat wel kunnen; het ding kan ook SMSjes versturen), maar dat doe ik bewust. Als ik niet thuis ben boeit het toch niet zo, ben ik wel thuis dat is het met de T-Mobile app in een minuutje geregeld.
Kijk zo iets zocht ik dus data voor een dag, geen normale prepaid dat jaag je zo doorheen. Simonly tja dat kost maandelijks weer wat zonde dat als het al die tijd Tweak werkt en vele ga je betalen als je buiten de bundel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:18
Precies. Bij T-Mobile kost een dag onbeperkt data op je prepaid €2,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

Gisteren de Fritzbox er tussenuit gehaald en de plastic vezel rechtstreeks in een SFP adapter in mijn PFsense bak gestopt. Twee VLAN's aangemaakt op de nieuwe verbinding in combinatie met een failover op de nog aanwezige ziggo verbinding. VLAN34 doet het al, default gateway op de gatewaygroup ziggo/tweak, vlan4 voor de TV heeft er nog niet veel zin in.

Ik krijg wel een ipadres toegewezen op vlan4 zonder dat 34 eruit ligt. Blijkbaar is hier geen noodzaak aan MAC adres spoofing. Maar TV wil nog geen bewegend beeld weergeven. Als ik het goed begrepen heb, zou ik toch een ping terug moeten krijgen als ik er een verstuur naar een adres in 185.24.175.0/24, op vlan4? Morgen weer verder...

[ Voor 3% gewijzigd door M2M op 30-10-2021 23:01 ]

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 21:50
3461 geen internet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aartvg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:22
Er is een probleem met de verbinding tussen Amsterdam en Montfoort, Andere providers Glasnet en Trined hebben er ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@aartvg Hier ook last van. Waar heb jij die info vandaan?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
remco_k schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:52:
https://tweakstatus.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels-mas
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-07 20:26

Macbook Pro - Pixel 7 - Seat Ibiza 1.5 TSI Sport 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:22
remco_k schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:52:
Zelf als techneut werkzaam voor Glasnet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Meer mensen een probleem met de poging tot aanvragen? (Na postcode check)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kM1i9GVp_252Y2c8VcNImWGSrg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oV2XH7pEmmZEqcES28SbOoju.png?f=fotoalbum_large

Edit:

Mobiel werkt het wel, mogelijk dat mijn DNS server het 1 en ander blokt.

[ Voor 9% gewijzigd door ManiacScum op 01-11-2021 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Die kende ik maar daar staat dit soort info niet. :)
Edit: Dat wordt zojuist daar toegevoegd.
Daar staat al wat meer info, mooi.
aartvg schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:02:
[...]

Zelf als techneut werkzaam voor Glasnet :)
Ah, duidelijk. Fix het effe dan. :) ;) :+

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 01-11-2021 13:20 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Trouwens wel bijzonder, ons (in het Montfoort waar het nu plat ligt) is vooraf aan de aanleg van glasvezel altijd verteld dat de aanlevering via 2 fysieke routes verloopt, waardoor als er dan ergens een keer een graafmachine ofzo door een glasvezel gaat, dat dan niet meteen een probleem is. Is de fiber op 2 plekken beschadigd? Of is het gewoon niet zo aangelegd zoals beloofd?

Alles kan stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:43
remco_k schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:51:
Trouwens wel bijzonder, ons (in het Montfoort waar het nu plat ligt) is vooraf aan de aanleg van glasvezel altijd verteld dat de aanlevering via 2 fysieke routes verloopt, waardoor als er dan ergens een keer een graafmachine ofzo door een glasvezel gaat, dat dan niet meteen een probleem is. Is de fiber op 2 plekken beschadigd? Of is het gewoon niet zo aangelegd zoals beloofd?
Geen idee waar het hier precies is misgegaan, maar als er twee fysiek gescheiden verbindingen zijn dan komen ze vaak op beide bestemmingen wel weer samen. Als een aannemer daar zijn graafmachine in de grond zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Sinds gisteren omgegaan naar Internet Only aangezien TV gewoon ellende blijft. Dan maar NLziet en Internet Only.

Mediaconvertor netjes in de doos gelaten (geen TP-Link meer zag ik, zal straks nog een foto posten). Gebruik eigen router, glas direct erin, scheelt weer stroom :P. Gisteren na omzetting vlan 34 naar untagged gezet en weer door (ip bleef hetzelfde).

Aangezien dit samen liep met nieuwe factuur en doos met fritz en tv kastje al dag eerder had verzonden (in de mediaconvertor zit het adres voor retour te doen). Deze ochtend nieuwe factuur waar de borg is verrekend. Kortom op administratie gebied goed gegaan.

@BobV Betreft storingen, los van de DDos denk lokaal sterk verschillen. Voor mijzelf een 'jaaroverzicht' gemaakt (regio brabant), 2019 gewoon foutloos. Echter op de tweakstatus pagina staan veel meer storingen. Het 'hikje van de 26ste' is op tweak niet te lezen, het was ook maar ongeveer 2 minuten.

Hebben jullie dan vooral ellende met het TV kastje? Ik heb al sinds het begin internet only abbo en gebruik los die CD tv app (Bomvol, los abbo bij CD), in het begin lag deze er wel regelmatig uit, maar moet zeggen dat ik dit jaar vrijwel geen storingen meer heb gehad (los van internetstoringen zelf).
Het bedrag van NLziet is wel top, alleen mis ik dan weer ESPN, zodra die eindelijk weer eens los te kijken is (tot een aantal jaar geleden kon dat gewoon) stap ik weer over..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Only schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:03:
[...]

Hebben jullie dan vooral ellende met het TV kastje? Ik heb al sinds het begin internet only abbo en gebruik los die CD tv app (Bomvol, los abbo bij CD), in het begin lag deze er wel regelmatig uit, maar moet zeggen dat ik dit jaar vrijwel geen storingen meer heb gehad (los van internetstoringen zelf).
Het bedrag van NLziet is wel top, alleen mis ik dan weer ESPN, zodra die eindelijk weer eens los te kijken is (tot een aantal jaar geleden kon dat gewoon) stap ik weer over..
Ik zal even mijn levensverhaal vertellen.

2018 klant geworden met alles in een toen nog tv met sparql. Vrij snel daarna werd het CD. Zowel met Spaqrl als CD blokjes. Mijn ervaring vooral bij zap momenten (begin of einde programma).

Modem herstart doet geen wonderen. Ook een tijdje met de app van CD gekeken en dan bij terugkijken blokjes, mij word hier duidelijk dat het meer bij CD zit dan Tweak. Terugkijken op het zelfde moment blokjes ligt meer aan de beschikbare stream.

Aangezien CD geen Discovery meer heeft (al een tijdje) even met NLziet aangekeken. Dat bevalt prima beter dan CD. Okt liep jaar contract af dus. Vanaf nu internet only per jaar + nlziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij moet CD gewoon stoppen met alle UDP 'unicast' / RTSP zut voor "begin gemist" en na pauze verder kijken. Dit was al storingsgevoelig toen ik het eind 2017 / begin 2018 nog een poosje heb aangekeken, maar blijkbaar nog steeds niet verbeterd.

Gewoon alles "Over The Top" maken, eventueel nog op de echt lineaire multicast streams na, net als bij de SmartTV / AppleTV / AndroidTV app (wel graag met een wat betere kwaliteit, want de app is nu nog om te huilen).

NLZiet bewijst dat het op deze manier prima kan met een prima beeldkwaliteit! Alleen de meest kritische actiefilm-/sportwedstrijdliefhebber zal misschien merken dat het aan de bitrate die NLZiet gebruikt bij snelle actie toch net wat minder scherp wordt.

Maar ja, een haperende semi-lineaire unicast stream of een OTT stream die gewoon soepel is......

[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 02-11-2021 10:40 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:36:
Volgens mij moet CD gewoon stoppen met alle UDP 'unicast' / RTSP zut voor "begin gemist" en na pauze verder kijken. Dit was al storingsgevoelig toen ik het eind 2017 / begin 2018 nog een poosje heb aangekeken, maar blijkbaar nog steeds niet verbeterd.

Gewoon alles "Over The Top" maken, eventueel nog op de echt lineaire multicast streams na, net als bij de SmartTV / AppleTV / AndroidTV app (wel graag met een wat betere kwaliteit, want de app is nu nog om te huilen).

NLZiet bewijst dat het op deze manier prima kan met een prima beeldkwaliteit!
Ja maar KPN bewijst juist weer dat het ook prima kan werken om je live signaal met multicast te verzenden en al het andere op unicast.
En precies wat je aangeeft op het gebied van OTT: Bij de aanbieders die dat doen (vooral T-Mobile momenteel) is de beeldkwaliteit gewoon echt niet fijn.. alhoewel dat vooral geldt voor live/lineaire TV.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:40:
[...]

Ja maar KPN bewijst juist weer dat het ook prima kan werken om je live signaal met multicast te verzenden en al het andere op unicast.
En precies wat je aangeeft op het gebied van OTT: Bij de aanbieders die dat doen (vooral T-Mobile momenteel) is de beeldkwaliteit gewoon echt niet fijn.. alhoewel dat vooral geldt voor live/lineaire TV.
Daar heb je zeker ook een goed punt. Als KPN het kan, waarom kunnen CD en Cambrium/Tweak het dan niet?

Maar wat betreft OTT: Dat de beeldkwaliteit bij T-mobile niet fijn is, ligt m.i. niet sec aan het feit dat het OTT is, maar gewoon verkeerde zuinigheid (en zelfde geldt bij de OTT apps van CD ).

De Lineaire TV bij NLZiet (OTT) is echt heel behoorlijk! Wel met streams die bijna bij de bron (in de Mediagateway van Red Bee in Hilversum) al zijn omgezet naar 1080p50.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 21:25
In Deventer, 7424, is het weer zo ver. Krijg na router herstart ook helemaal geen IP-adres meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:50
internetinfo schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 06:06:
In Deventer, 7424, is het weer zo ver. Krijg na router herstart ook helemaal geen IP-adres meer.
Heb je wel stroom?
De CityPOP in Deventer iig niet meer. https://tweakstatus.nl/incidents/171

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 21:25
Aha, melding stond nog niet op Tweakstatus ten tijde van mijn post.
Gepruttel bij Enexis kan Tweak ook weinig aan doen natuurlijk. Zo te zien viel onze postcode qua stroomuitval net buiten het rampgebied :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:37
Lijkt iets van een storing te zijn, of weer een DDoS aanval. Regio 1333.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:54

Zorian

What the fox?

Haperde hier net ook even stevig voor een minuutje of 1-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Hier ook haperende lijn Enschede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:37
Evernote schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:06:
Lijkt iets van een storing te zijn, of weer een DDoS aanval. Regio 1333.
Werkt nu weer hier. (Voorlopig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10:28
Hebben jullie ook een storing? Eerst heel wisselvallig nu niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Hier ligt de boel er nu uit in Enschede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Dan is het wel heel lokaal allemaal. Hier ook Enschede, met een RIPE Atlas probe. De laatste keer disconnected, 3 minuten, was op 17 augustus. Toen deed ik een firmware update.. wat dat betreft ben ik juist heel erg tevreden met /over Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 18:40

odan

The dark side is within all!

Realtec schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:08:
Hier ook haperende lijn Enschede
rond die tijd gisteren ook een minuut of 2-3 last van gehad. iptv (niet het canal digitaal kastje) viel ook weg.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:49

Gotiniens

Fairly odd Tim

Onderstaande bericht stuurde ik zojuist naar tweak via Whatsapp, herkent iemand dit probleem?
Hoi, sinds een tijdje merk ik dat mijn amino aria 610 stopt met het versturen van een 1080p signaal naar mijn tv. Het stuurt dan een 576p signaal volgens mijn tv. Na een herstart gaat het een tijdje goed, maar op een gegeven moment stuurt hij weer 576p uit. Wat deze omschakeling triggerd ben ik nog niet uit. Kennen jullie dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-09 11:59
Gotiniens schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:20:
Onderstaande bericht stuurde ik zojuist naar tweak via Whatsapp, herkent iemand dit probleem?

Hoi, sinds een tijdje merk ik dat mijn amino aria 610 stopt met het versturen van een 1080p signaal naar mijn tv. Het stuurt dan een 576p signaal volgens mijn tv. Na een herstart gaat het een tijdje goed, maar op een gegeven moment stuurt hij weer 576p uit. Wat deze omschakeling triggerd ben ik nog niet uit. Kennen jullie dit probleem?
Het terugvallen naar 576p herken ik niet. Ik heb wel sinds de software update dat als ik een andere bron selecteer op mijn Samsung tv en later weer terug ga naar de Amino deze "ruis" beeld geeft. (Te herstellen met even de hdmi loshalen of tv uit/aan.)

Wat voor tv heb je? Kan het een instelling zijn op je tv?
Wordt de Amino te warm?
Is de hdmi kabel of connectoren beschadigd? Of te lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:56

RnB

Geen internet in 1333.
5G en 4G op het KPN netwerk is ook erg traag.

Tweakstatus.nl lijkt er ook uit te liggen.
Nvm, is gewoon erg traag.

[ Voor 13% gewijzigd door RnB op 12-11-2021 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 20:04

The_Worst

Unox

Als je op www.allestoringen.nl kijkt zie je bijna alle providers problemen hebben.

Zie ook Google onbereikbaar (Ziggo storing)

[ Voor 32% gewijzigd door The_Worst op 12-11-2021 10:03 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

The_Worst schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:01:
Als je op www.allestoringen.nl kijkt zie je bijna alle providers problemen hebben.

Zou ^ kunnen verklaren waarom zowel een iPad als Android apparaat aangeven geen internet te hebben en bedrade apparaten geen problemen vertonen? Mijn moeder begon net te klagen over geen internet en mijn telefoon heeft er ook last van, dacht eerst PiHole stuk (alleen bij wifi in gebruik) maar daar gaat het niet mis voor zover ik kan zien.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
Raven schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:40:
[...]

Zou ^ kunnen verklaren waarom zowel een iPad als Android apparaat aangeven geen internet te hebben en bedrade apparaten geen problemen vertonen? Mijn moeder begon net te klagen over geen internet en mijn telefoon heeft er ook last van, dacht eerst PiHole stuk (alleen bij wifi in gebruik) maar daar gaat het niet mis voor zover ik kan zien.
volgens mij zijn het opmoment elke keer kleine hikups dan werkt het even niet dan wel als een aparaat een ping mist zal hij aangeven geen internet. maar als de volgende ping wel weer aankomt zegt hij dat er weer internet is zou niets mogen uit maken tussen kabell en wifi (al is de latency op wifi sowieso al wat hoger)

had net op mijn bekabelde pc ook paar keer dat mij mail error gaf en paar seconde later weer werkte.

al heb ik het idee dat bij tweak niet alleen google diensten last hebben

[ Voor 4% gewijzigd door hjvg op 12-11-2021 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geen probleem tot nog toe in 1335

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Worst schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:01:

Klopt. Hier op de helpdesk @ work. Internet doet het niet. Jawel doet het wel alleen googlen ligt eruit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:03
MIjn Sony tv gaf vanochtend regelmatig "geen internet" in beeld. Ik keek YouTube. Wat nooit gebeurde was nu wel aan de hand: zandloper ...
Net terug van werk, alles lijkt weer prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 20:35
Vannacht is er weer wat onderhoud, zie statuspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik las het ook alleen lijkt alleen effect te hebben op tv? Over internet word geen woord gezegd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 10:49
Onderhoud bij Tweak: "Hierdoor is het mogelijk dat u kortstondige onderbrekingen ervaart van het TV signaal van enkele seconden."

Mooi, internet zelf ligt er ook gewoon uit...

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

• chedar
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08:03
Bij het netwerkonderhoud van deze nacht is helaas iets fout gedaan waardoor sinds 1.10 de dienstverlening is onderbroken. We proberen dit zsm. te verhelpen.
Er wordt gelukkig aan gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
chedar schreef op donderdag 18 november 2021 @ 01:26:
[...]

Er wordt gelukkig aan gewerkt.
Ik zag het net inderdaad.... wel weer typisch tweak... (sorry) :+

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 15:06
Csotranme schreef op donderdag 18 november 2021 @ 01:29:
[...]

Ik zag het net inderdaad.... wel weer typisch tweak... (sorry) :+
Begint aardig beun haas taferelen te vertonen daar. Jammer eigenlijk dat ze telkens de stagiair laten prutsen.

• weebl15
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-04 19:05
Denk dat de storing breder is. XS4ALL ligt er ook uit op glasvezel en DSL bij mij. Vanaf 01:09.

[ Voor 7% gewijzigd door weebl15 op 18-11-2021 01:32 ]

• Csotranme
BurnerT schreef op donderdag 18 november 2021 @ 01:30:
[...]

Begint aardig beun haas taferelen te vertonen daar. Jammer eigenlijk dat ze telkens de stagiair laten prutsen.
Nogal ja en binnenkort zijn ze ook niet meer de goedkoopste. Ik ben waarschijnlijk weg dan.
Vorig jaar TV er al uit gedonderd na 5jaar aankloten.

Gun het ze vanharte maar dit wordt echt te gek.

Mn handen jeuken wel als ITer nu :+

Edit: voor degene die hetzelfde idee had, herstarten van de fritzbox helpt niet :N

[ Voor 8% gewijzigd door Csotranme op 18-11-2021 01:34 ]

• chedar
weebl15 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 01:31:
Denk dat de storing breder is. XS4ALL ligt er ook uit op glasvezel en DSL bij mij. Vanaf 01:09.
Zo ook t-mobile volgens allestoringen.nl, wel toevallig

• Csotranme
Ik ben weer up zo te zien... althans redelijk traag...
Almere 1336

• chedar
Hier lijkt het ook weer wat te doen.

• Csotranme
Ddosje oid? Status.tweak.nl is nu ook plat

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 04:15
Gooi 122x. Internet nog plat. Dacht eerst router problemen maar nee.

• Csotranme
Hier werkt een hoop ook nog steeds niet. Streamingdiensten allemaal nog plat. Ook ziggo go werkt niet.

Langleve plex :+

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 11:29
Ik heb in 5453 geen internet momenteel.

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Timmetjuh schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:41:
Ik heb in 5453 geen internet momenteel.
Ik in 6585 ook niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Door een onbekende oorzaak is er een verstoring in een deel van het netwerk in Oost Brabant en Noord Limburg. De verwachting is dat een netwerkapparaat de boosdoener is, een monteur is onderweg om het te onderzoeken. De verwachte aankomsttijd is 19u.

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

6595 ook weg

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:00
heel traag 1338 almere... veel ping loss

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:56

RnB

Ook hier in 1333 veel packet loss (20%) en een grillige latency grafiek naar een aantal bekende websites.

Streamen via Videoland gaat, maar in lage kwaliteit.

• mrBrainY
speed test 10/5 down 900+ up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobV
Ik hoor dat het opgelost zou moeten zijn :)

• mrBrainY
roger.. is het ook :-)

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28
Hier in gemeente koggenland is livestream werk doen, ook met de nodige haperingen. Dacht eerst dat mijn computer de boosdoender was. Ook hier af en toe packetloss. Ook hier een smokeping die packetloss aangeeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5DeaiDRs1kpcwaymcReIfwFmpJw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bPf5oTOLTSAHHHz5Rqh3oAXp.png?f=user_large

[ Voor 31% gewijzigd door KingHorse op 18-11-2021 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
KingHorse schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:09:
Hier in gemeente koggenland is livestream werk doen, ook met de nodige haperingen. Dacht eerst dat mijn computer de boosdoender was. Ook hier af en toe packetloss. Ook hier een smokeping die packetloss aangeeft.
[Afbeelding]
Het lijkt wel of er iets niet voldoende capiciteit heeft in de avond uren? Ik heb nu weer een haperende lijn. En smokeping die ik al eerdere had gespot bevestigd dat dit eigenlijk iedere avond is. Merken andere mensen dit ook? Snelheid is in orde. Haal continue 700/700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 20:35
KingHorse schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:31:
[...]

Het lijkt wel of er iets niet voldoende capiciteit heeft in de avond uren? Ik heb nu weer een haperende lijn. En smokeping die ik al eerdere had gespot bevestigd dat dit eigenlijk iedere avond is. Merken andere mensen dit ook? Snelheid is in orde. Haal continue 700/700.
Welk gebied zit je? Hier in 1326 geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
Jan Driebeen schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:15:
[...]

Welk gebied zit je? Hier in 1326 geen problemen.
Ik zit in een recent aangesloten E-Fiber gebied, gemeente Koggenland(1711). Monteur kwam eind september afwerken, door problemen met de lijn, duurde het 15 oktober toen opnieuw een monteur langs kon komen om het probleem te verhelpen. Standaard speedtesten (inclusief tweak) komen doorgaans niet veel verder dan 800/750. Zo nu een dan dat een gewone download wel 950mbit haalt.

Nu op zondag ochtend via speedtest2.tweak.nl:
Vaste computer: 970 down en 700 up ping 2.6ms (Realtek netwerk kaart)
VM server: 980 down en 950 up ping 3ms (HP server kaart)

Verder heb ik een netwerk gebouwd met TP Link omada hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@KingHorse naar welke ip ping je in smokeping?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingHorse
Smokeping op foto is vanuit OVH Cloud naar Tweak IP.
Ik heb ook een tweede smokeping server in de Hetzner Cloud staan, laat hetzelfde zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aankomende nacht weer onderhoud
https://tweakstatus.nl/#scheduled-18
Werkzaamheden aan ons netwerk

In de nacht van 25 november (komende woensdag op donderdagnacht) zullen we vanaf 1u tot 3u werkzaamheden uitvoeren aan ons netwerk. Hierdoor is het mogelijk dat u kortstondige onderbrekingen ervaart van het TV signaal van enkele seconden. Onze excuses voor het ongemak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinniefireman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11:40
KingHorse schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:31:
[...]

Hier ook Koggenland. Sinds kort hetzelfde patroon. Was voorheen niet zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KRU5NPW7DuZsdvcui1l3YtQWnwc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9qCt48Yr0pv7wiu82Fh6t7GF.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_UNMHYTCrMGcgJ6HkAPdqNFaOg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/smYETDxawV8qFeeQTkCTfQKb.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingHorse
vinniefireman schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:37:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben ieder geval niet in mijn eentje met dit probleem. Ik ga zo de klantenservice bellen. Bedankt voor je reactie.
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Draai je dat ook in de cloud :) ? Of hoe is bij jou de setup...

Wil best meedoen, alleen weet niet als een pi bij mijn pa thuis ook het goede effect geeft of dus echt in een DC (hetzner) moet liggen (wat pm weer geld kost)

• KingHorse
RobbyTown schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:08:
[...]

Wil best meedoen, alleen weet niet als een pi bij mijn pa thuis ook het goede effect geeft of dus echt in een DC (hetzner) moet liggen (wat pm weer geld kost)
Wat ik heb gedaan had ik eerder kunnen doen |:( , nu ook de smokeping docker container toegevoegd aan mijn thuis server. Ik ga die resultaten ook even in de gaten houden :*) Ik verwacht dat je het zeker zal zien, ook een simpele ping zag dropouts.

Klantenservice gebeld en mijn smokepings doorgezet. Ook gelinkt aan het forum, ze gaan dus meer naar het gebied kijken ipv enkel mijn verbinding. Zeer positief.

[ Voor 5% gewijzigd door KingHorse op 25-11-2021 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinniefireman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11:40
RobbyTown schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:08:
[...]
Ik draai smokeping in een container op mijn thuis servertje. De geplaatste grafieken zijn vanaf het thuis servertje naar de Tweak gateway.

Smokeping kun je makkelijk draaien op een raspberry pi. Afhankelijk van wat je wilt meten, in dit geval de kwaliteit van je Tweak verbinding, kun je pingen naar de Tweak gateway en Google DNS bijvoorbeeld. Zo krijg je een redelijk beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinniefireman schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:40:
[...]

Ik draai smokeping in een container op mijn thuis servertje. De geplaatste grafieken zijn vanaf het thuis servertje naar de Tweak gateway.

Smokeping kun je makkelijk draaien op een raspberry pi. Afhankelijk van wat je wilt meten, in dit geval de kwaliteit van je Tweak verbinding, kun je pingen naar de Tweak gateway en Google DNS bijvoorbeeld. Zo krijg je een redelijk beeld.
Zo ik draai hem ik op de DS415P

Ping is bij mij wel stuk hoger dan bij jullie. Welke gateway hebben jullie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFIMYLUTAbCiiBYOSkIomSHfApY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L8rYU0yb3lhL9hjHjNHU2eZX.png?f=fotoalbum_large

Google DNS stukje lager
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uf6LLtK1WZH6S2f9_TmSv2B7-pY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PK5K7kz5q7SuzSEIY1tk9hes.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:15
KingHorse schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:40:
[...]

Ik ben ieder geval niet in mijn eentje met dit probleem. Ik ga zo de klantenservice bellen. Bedankt voor je reactie.
Heb je nog reactie gehad van tweak ?

Ik ben benieuwd zit ook in e-fiber gebied en ook het thuis netwerk voorzien van omada. Maar ik merk af en toe in de avonduren flinke dips.

Ping is bijna dubbel zo hoog.

http://speedtest2.tweak.nl/ komt nu ook niet verder dan 49 down en 102 up. Morgenvroeg waarschijnlijk gewoon weer 9xx up en 9xx down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
KraveN schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:21:
[...]

Heb je nog reactie gehad van tweak ?

Ik ben benieuwd zit ook in e-fiber gebied en ook het thuis netwerk voorzien van omada. Maar ik merk af en toe in de avonduren flinke dips.

Ping is bijna dubbel zo hoog.

http://speedtest2.tweak.nl/ komt nu ook niet verder dan 49 down en 102 up. Morgenvroeg waarschijnlijk gewoon weer 9xx up en 9xx down.
Het is doorgezet naar de technische dienst. Verder nog geen reactie. Mijn speedtests blijven wel redelijk. Minimaal 600+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Het is hier perfect op orde, kan me niet heugen ooit zulke keurige resultaten te hebben behaald:

Afbeeldingslocatie: http://speedtest2.tweak.nl/results/?id=1pj3j17
http://speedtest2.tweak.nl/results/?id=1pj3j17

Afbeeldingslocatie: http://speedtest2.tweak.nl/results/?id=1pjajvf
http://speedtest2.tweak.nl/results/?id=1pjajvf

Tijdens het testen kwam ik zelfs op 1094Mbps op een gegeven moment, vind het knap maar hey. :p

[ Voor 52% gewijzigd door Zorian op 28-11-2021 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzFR_6fB71JFDTxpRO7tKJHIWYo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HdCeCJHXCJWwqn1JDORLlBIp.png?f=user_large
Meer mensen last van website die niet of traag werken en weer doorschiet?

5375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 11:29
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier in 5453 zie ik dezelfde grafiek. De spikes beginnen ergens rond 19:00 en dalen rond middernacht weer.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Alc3L4vAqNPGo28L3kxmeaxGwOY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dXZI1DaIgplZCCL8r8T2id5z.png?f=user_large

Ik heb Smokeping pas op de 26e geinstalleerd dus helaas geen data van daarvoor. De ping die wordt uitgevoerd is naar 8.8.8.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timmetjuh schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:41:
[...]

Hier in 5453 zie ik dezelfde grafiek. De spikes beginnen ergens rond 19:00 en dalen rond middernacht weer.[Afbeelding]

Ik heb Smokeping pas op de 26e geinstalleerd dus helaas geen data van daarvoor. De ping die wordt uitgevoerd is naar 8.8.8.8.
5375, zowat dezelfde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yrwqLVWd9_78GRkaBlYiiUTlnlA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/s6ePHtf6h64rwiE0YZSNHWym.png?f=user_large

Zag dat ze 2dec onderhoud hebben gepland benieuwd als er vanaf dan een strakke lijn krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:59

JRR

Een lekkere handige actie mail weer van Tweak :O , waarbij je korting krijgt op je abo als je een nieuw lid aanbrengt.

Om in actie te komen hiervoor moet je echter wel beide op een adres wonen waar Gigabit leverbaar is. Terwijl de mail ook naar klanten wordt gestuurd die een aansluiting hebben waarop geen Gigabit leverbaar is. Handig! |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 12:56

Pixelmagic

Ubergeek

JRR schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:31:
Een lekkere handige actie mail weer van Tweak :O , waarbij je korting krijgt op je abo als je een nieuw lid aanbrengt.

Om in actie te komen hiervoor moet je echter wel beide op een adres wonen waar Gigabit leverbaar is. Terwijl de mail ook naar klanten wordt gestuurd die een aansluiting hebben waarop geen Gigabit leverbaar is. Handig! |:(
Ze zijn hier bezig van e-fiber en heb het plan om tweak te nemen zodra ze er zijn, begin 2022 is de planning.

Als ik iemand hier mij aan kan laten melden zonder er zelf nadeel van te hebben wil ik dat graag doen, laat maar weten.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingHorse
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOiLSLVDhCNin738okP-XSpemvk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zkhBGXFXeXjIgkbtxj9ca7Hu.png?f=fotoalbum_large

Na het onderhoudt reeds 2 avonden al veel beter! Geen terugkoppeling gehad, hoop dat het bij andere tweakers ook zo verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KingHorse schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:36:
[Afbeelding]

Na het onderhoudt reeds 2 avonden al veel beter! Geen terugkoppeling gehad, hoop dat het bij andere tweakers ook zo verbeterd is.
Had een reset gedaan. Vanaf 1 dec opnieuw begonnen. Ook hier minder inderdaad na onderhoud
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QjANyXStrRR61EZc6pKBQyAgnYg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5zERm1cNBNtnLk6yOKenfjz5.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Nog meer mensen waar Tweak plat is? Heb hier al een uurtje geen internet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:03
Hier prima.
Hier = Glasvezel De Wolden / De Wijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nullr0ute
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-08 11:04
Zorian schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:17:
Nog meer mensen waar Tweak plat is? Heb hier al een uurtje geen internet meer.
Werkt uitstekend hier in Enschede.

[ Voor 4% gewijzigd door nullr0ute op 05-12-2021 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Werkt hier inmiddels ook weer gelukkig. Had anderhalf uur geen IP meer.
Pagina: 1 ... 73 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.