Als je maar 1 apparaat aansluit is dat inderdaad niet perse nodig.Greatsword schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:10:
Ik dacht dat er altijd een modem/router tussen moest zitten om verbinding te maken met het internet of is dat niet nodig als je slechts 1 apparaat rechtstreeks wilt aansluiten?
Ah bijzonder, nooit geweten.mbovenka schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:14:
[...]
Als je maar 1 apparaat aansluit is dat inderdaad niet perse nodig.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
@Greatsword
Klopt, je krijgt 1 IP-adres, daarmee kun je maximaal 1 apparaat aansluiten op je mediaconverter.
Of dat een laptop is of een router maakt niet zo heel veel uit.
Een router maakt het mogelijk om meerdere apparaten aan te sluiten:
Klopt, je krijgt 1 IP-adres, daarmee kun je maximaal 1 apparaat aansluiten op je mediaconverter.
Of dat een laptop is of een router maakt niet zo heel veel uit.
Een router maakt het mogelijk om meerdere apparaten aan te sluiten:
(Edit: Dubbel, pagina 2 gemist..)Deze router, vaak geïntegreerd met een xDSL-modem en/of wifi-toegangspunt is een kastje voor thuisgebruik om meerdere computers aan te sluiten op één breedbandaansluiting. In veruit de meeste gevallen verzorgt hij ook NAT ofwel network address translation of het verwante port adress translation waarbij meerdere computers gebruikmaken van één publiek IP-adres en de computers in het thuisnetwerk een IP-adres hebben uit de zogenaamde privéreeks. Dat zijn adressen die alleen in een eigen netwerk gebruikt kunnen worden en niet uniek zijn: een privé-IP-adres hoeft alleen binnen het eigen LAN uniek te zijn omdat het door de router wordt vertaald in een publiek IP-adres.
* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans
Precies wat @nescafe zegt.
@Greatsword en weet zo niet hoe bij Tweak zit maar Ziggo had een limiet van 3 of 5 MAC adressen (LAN poort) per half jaar (is nog uit de tijd 1 poort modem ipv die witte ingebouwde router waar je 4 poortjes hebt). Als je redelijk van hardware wisselt (diverse routers testen ofzo) dan kreeg je helemaal geen ip (sloot je de oude aan 1 van 3 of 5 werkt het weer). Maar neem aan dat je MacBook het enige stukje hardware is
.
@Greatsword en weet zo niet hoe bij Tweak zit maar Ziggo had een limiet van 3 of 5 MAC adressen (LAN poort) per half jaar (is nog uit de tijd 1 poort modem ipv die witte ingebouwde router waar je 4 poortjes hebt). Als je redelijk van hardware wisselt (diverse routers testen ofzo) dan kreeg je helemaal geen ip (sloot je de oude aan 1 van 3 of 5 werkt het weer). Maar neem aan dat je MacBook het enige stukje hardware is
[ Voor 8% gewijzigd door RobbyTown op 05-08-2021 09:47 ]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Nee, dat is niet nodig. Ik geloof dat die monteur dat ook aantoonde voor jou ogen. Een modem is hier niet echt aan de orde, glas<->utp heet dan bridge of mediaconverter. Een router is eigenlijk gewoon een minicomputer met meerdere netwerkinterfaces. Mijn eerste router was ook een (oude) PC, met 2 netwrkkaarten. Een 486 als ik het mij goed herinner.Greatsword schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:10:
Even een vraagje, laatst is de installatie monteur bij ons geweest om onderstaande mediaconverter aan te sluiten.
Wat me verbaasde is dat hij een speedtest uitvoerde door de UTP op de mediaconverter aan te sluiten en die werd dan weer middels een UTP > ThunderBolt adapter rechtstreeks op een MacBook Air aangesloten.
Ik dacht dat er altijd een modem/router tussen moest zitten om verbinding te maken met het internet of is dat niet nodig als je slechts 1 apparaat rechtstreeks wilt aansluiten?
Maybee we are alone... After all.
De mediaconverter vervult in dit geval de rol van het klassieke modem, maar in strikte definitie is een mediaconverter geen modem (maar een, je raadt het niet, mediaconverter).
In het geval van Tweak kan is dat inderdaad niet nodig. Bij "Internet Only" werkt het meteen, bij de andere abonnementen moet je ook nog een VLAN configureren. Zie https://www.tweak.nl/support/apparatuur-configureren.htmlGreatsword schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:10:
Even een vraagje, laatst is de installatie monteur bij ons geweest om onderstaande mediaconverter aan te sluiten.
Wat me verbaasde is dat hij een speedtest uitvoerde door de UTP op de mediaconverter aan te sluiten en die werd dan weer middels een UTP > ThunderBolt adapter rechtstreeks op een MacBook Air aangesloten.
[Afbeelding]
Voor een korte test is dat natuurlijk prima, maar voor een permanente opstelling moet je ook de nodige beveiligingen aanbrengen (hardening). En niet praktisch...
Een router is feitelijk niets anders dan een computer met speciale software erop.
In geval (coax-)kabel en ADSL is een modem wel nodig omdat je je computer daar niet rechtstreeks op kan aansluiten
Bij mij werkt news.tweak.nl niet meer over SSL poort 563. Bij jullie nog wel?
Bij tweak op site status:
Als gevolg van een verstoring in de wijkcentrale Almere Prozastraat kunt u in Almere momenteel geen verbinding maken of problemen ondervinden met uw internetverbinding. Indien u ook telefonie of TV van Canal Digitaal via ons afneemt, kunnen ook deze diensten verstoord zijn.
De oorzaak van de verstoring is nog niet duidelijk.
Onze excuses voor het ongemak.
Als gevolg van een verstoring in de wijkcentrale Almere Prozastraat kunt u in Almere momenteel geen verbinding maken of problemen ondervinden met uw internetverbinding. Indien u ook telefonie of TV van Canal Digitaal via ons afneemt, kunnen ook deze diensten verstoord zijn.
De oorzaak van de verstoring is nog niet duidelijk.
Onze excuses voor het ongemak.
1359 werkt het allemaal wel nog.satty schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 08:49:
Sinds 6 uur storing in Almere, geen internet. Postcode 1321
Ik zal tweaknews ook even proberen.
Die zal het nog wel doen, maar de gratis variant die je bij het glas abonnement mag gebruiken werkt sinds een aantal dagen niet meer.
@mickjuh bij jou werkt hij niet meer, hier werkt het prima.. (news.tweak.nl:563/ssl)
Het kan zijn dat je ip-adres nog niet is gewhitelist op de server, even een berichtje naar support zou voldoende moeten zijn om dit op te laten lossen. Of heb je toevallig een VPN aan staan?
Het kan zijn dat je ip-adres nog niet is gewhitelist op de server, even een berichtje naar support zou voldoende moeten zijn om dit op te laten lossen. Of heb je toevallig een VPN aan staan?
[ Voor 12% gewijzigd door nescafe op 15-08-2021 10:35 ]
Het heeft vorige week nog wel gewerkt. Moet wel zeggen dat sabnzbd onlangs is bijgewerkt. Gebruik het maar erg weinig maar heeft wel altijd gewerkt.nescafe schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:34:
@mickjuh bij jou werkt hij niet meer, hier werkt het prima.. (news.tweak.nl:563/ssl)
SSL staat aan en certificate check staat uit (vanwege eerdere SSL errors, dit is een andere).
Krijg bij het testen van de server deze melding:
code:
1
| [Errno 111] [SSL: UNSUPPORTED_PROTOCOL] unsupported protocol (_ssl.c:1131) |
@mickjuh zo te zien ondersteunt hij alleen TLSv1.0 en SSLv3. Dat lijkt me idd niet echt handig.
$ nmap --script ssl-enum-ciphers -p 563 news.tweak.nl Starting Nmap 7.60 ( https://nmap.org ) at 2021-08-15 10:50 CEST Nmap scan report for news.tweak.nl (217.19.16.197) Host is up (0.0038s latency). PORT STATE SERVICE 563/tcp open snews | ssl-enum-ciphers: | SSLv3: | ciphers: | TLS_RSA_EXPORT_WITH_DES40_CBC_SHA - E | TLS_RSA_EXPORT_WITH_RC2_CBC_40_MD5 - E | TLS_RSA_EXPORT_WITH_RC4_40_MD5 - E | TLS_RSA_WITH_3DES_EDE_CBC_SHA (rsa 2048) - C | TLS_RSA_WITH_AES_128_CBC_SHA (rsa 2048) - A | TLS_RSA_WITH_AES_256_CBC_SHA (rsa 2048) - A | TLS_RSA_WITH_DES_CBC_SHA (rsa 2048) - C | TLS_RSA_WITH_RC4_128_MD5 (rsa 2048) - C | TLS_RSA_WITH_RC4_128_SHA (rsa 2048) - C | compressors: | DEFLATE | NULL | cipher preference: client | warnings: | 64-bit block cipher 3DES vulnerable to SWEET32 attack | 64-bit block cipher DES vulnerable to SWEET32 attack | 64-bit block cipher DES40 vulnerable to SWEET32 attack | 64-bit block cipher RC2 vulnerable to SWEET32 attack | Broken cipher RC4 is deprecated by RFC 7465 | CBC-mode cipher in SSLv3 (CVE-2014-3566) | Ciphersuite uses MD5 for message integrity | TLSv1.0: | ciphers: | TLS_RSA_EXPORT_WITH_DES40_CBC_SHA - E | TLS_RSA_EXPORT_WITH_RC2_CBC_40_MD5 - E | TLS_RSA_EXPORT_WITH_RC4_40_MD5 - E | TLS_RSA_WITH_3DES_EDE_CBC_SHA (rsa 2048) - C | TLS_RSA_WITH_AES_128_CBC_SHA (rsa 2048) - A | TLS_RSA_WITH_AES_256_CBC_SHA (rsa 2048) - A | TLS_RSA_WITH_DES_CBC_SHA (rsa 2048) - C | TLS_RSA_WITH_RC4_128_MD5 (rsa 2048) - C | TLS_RSA_WITH_RC4_128_SHA (rsa 2048) - C | compressors: | DEFLATE | NULL | cipher preference: client | warnings: | 64-bit block cipher 3DES vulnerable to SWEET32 attack | 64-bit block cipher DES vulnerable to SWEET32 attack | 64-bit block cipher DES40 vulnerable to SWEET32 attack | 64-bit block cipher RC2 vulnerable to SWEET32 attack | Broken cipher RC4 is deprecated by RFC 7465 | Ciphersuite uses MD5 for message integrity |_ least strength: E
Even getest: SABnzb versie 3.3.1, de laatste, werkt bij mij gewoon.
Met TLS/SSL aan (poort 563, certificaatverificatie = strikt) haal ik gemiddeld 500 Mbps, met tuning volgens https://sabnzbd.org/wiki/advanced/ssl-ciphers gemiddeld 970 Mbps en met SSL uit (poort 119) ook gemiddeld 970 Mbps.
De hoogst ondersteunde versie is TLS v1.0 -- dat is niet meer van deze tijd.
Met TLS/SSL aan (poort 563, certificaatverificatie = strikt) haal ik gemiddeld 500 Mbps, met tuning volgens https://sabnzbd.org/wiki/advanced/ssl-ciphers gemiddeld 970 Mbps en met SSL uit (poort 119) ook gemiddeld 970 Mbps.
De hoogst ondersteunde versie is TLS v1.0 -- dat is niet meer van deze tijd.
Hier werkt het met 3.2.1 (Synology nas) bij Tweak en Ninja afgezien van de behaalde snelheid op dit moment.
De beschikbaarheid van wat ik download is bij Ninja 100% en bij Tweak maar 55%.
De beschikbaarheid van wat ik download is bij Ninja 100% en bij Tweak maar 55%.
:strip_exif()/f/image/oxbXD7H2MUaKNEdYXbx3H0OO.jpg?f=fotoalbum_medium)
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Dag Mr. D,
Los van het genoemde boodschappenlijstje, kan je bevestigen dat er ook een koppelstukje benodigd is om de binnenkomende glasvezel en de zelf gekochte glasvezel op elkaar aan te sluiten? Ik lees hier niet wat over, maar kan mij niet voorstellen hoe het anders aan elkaar wordt verbonden.
In aanvulling hierop: de verbinding kan niet in de Genexis worden gemaakt, daar er geen ruimte voor is. Heb jij de verbinding naast de Genexis gemaakt en vervolgens ingetaped of iets dergelijks? Ik wil het zelf graag netjes en duurzaam verbinden en monteren, maar zie nog niet hoe ik dit kan gaan doen.
Alvast bedankt voor het delen van jouw bevestiging en ervaring.
Groeten, Gerwin
Los van het genoemde boodschappenlijstje, kan je bevestigen dat er ook een koppelstukje benodigd is om de binnenkomende glasvezel en de zelf gekochte glasvezel op elkaar aan te sluiten? Ik lees hier niet wat over, maar kan mij niet voorstellen hoe het anders aan elkaar wordt verbonden.
In aanvulling hierop: de verbinding kan niet in de Genexis worden gemaakt, daar er geen ruimte voor is. Heb jij de verbinding naast de Genexis gemaakt en vervolgens ingetaped of iets dergelijks? Ik wil het zelf graag netjes en duurzaam verbinden en monteren, maar zie nog niet hoe ik dit kan gaan doen.
Groeten, Gerwin
Mr-D. schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:46:
[...]
ik heb dezelfde op mijn UDM pro zitten.
vergeet ook je eventuele koppelstuk niet
ik heb dit toen besteld
* SC naar LC glaskabel 1310nm/1550nm: https://www.fs.com/products/40468.html
* SC naar SC Singlemode Plastic Fiber Optic Adapter: https://www.fs.com/products/48488.html
* Cisco GLC-BX-20U Compatible 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 20km DOM Transceiver Module: https://www.fs.com/products/39143.html
Hi Gei,
met de Genexix die ik had was het koppelstukje nodig.
want die aansluiting paste niet in de SPF verloop
ik had deze unit
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QuQeUCarLLjzXRt9E3fE1E5a.jpg?f=user_large)
en dat had ik toen in dit kastje gemaakt
moest ff een screenshot van een filmpje maken want het zit nu anders omdat Tweak een andere heeft geplaatst na een probleempje
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ze63ufufNJgmU1oFqw0YhRwx.jpg?f=user_large)
met de Genexix die ik had was het koppelstukje nodig.
want die aansluiting paste niet in de SPF verloop
ik had deze unit
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QuQeUCarLLjzXRt9E3fE1E5a.jpg?f=user_large)
en dat had ik toen in dit kastje gemaakt
moest ff een screenshot van een filmpje maken want het zit nu anders omdat Tweak een andere heeft geplaatst na een probleempje

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ze63ufufNJgmU1oFqw0YhRwx.jpg?f=user_large)
GEi schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:41:
Dag Mr. D,
Groeten, Gerwin
[...]
Dank je wel. Netjes. Dan weet ik hoe ik het ook netjes kan maken.
Ik wil nu toch wel graag het glas direct gebruiken, omdat ergens tussen de Genexis en mijn patchpanel iets maakt dat mijn downloaad rond de 600Mb blijft hangen, terwijl de upload net rond de 940Mb komt. Een losse kabel van Genexis naar router geeft wel goede download waarden. Dat samen met de nieuwe router is dat mijn nieuwe projectje.
Ik wil nu toch wel graag het glas direct gebruiken, omdat ergens tussen de Genexis en mijn patchpanel iets maakt dat mijn downloaad rond de 600Mb blijft hangen, terwijl de upload net rond de 940Mb komt. Een losse kabel van Genexis naar router geeft wel goede download waarden. Dat samen met de nieuwe router is dat mijn nieuwe projectje.
Ik heb een koppelstuk gebruikt met dezelfde grondplaat, paste prima en daarna lege behuizing als afdekking gebruikt. Ik kan me overigens niet voorstellen dat upload beperking in het glas gedeelte zit.GEi schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:09:
Ik ook niet. Maar al met al wel een goede reden om is met glas aan de slag te gaan en het koper over te slaan. De netwerkkabel heb ik ooit ook eens zelf gemaakt, en hij maakt onderweg een scherpe bocht, dus ik kijk er (nog) niemand op aanjoop99 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:59:
[...]
Ik kan me overigens niet voorstellen dat upload beperking in het glas gedeelte zit.
Dit snap ik niet !GEi schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:09:
Ik snap hem nu, Ik verwacht trouwens dat je download snelheids-beperking niet in de Genexis zit maar in de pfSense setup. Maar goed dat terzijde.
@Hans_18T dat weet ik wel zeker, dat zou de eerste keer zijn (en ik heb er echt al heel veel geplaatst) dat het probleem in de NTU zit.
Omdat met een losse netwerkkabel de download wel conform abo is, verwacht ik zelf dat het in mij zelfbouw netwerkkabel zit tussen Genesis en router. Plus dat er eigenlijk een te scherpe bocht in de deze netwerkkabel zit.
Ik ben nog in afwachting van de bestelde spulletjes om het via glas te doen. Twee items zitten nu op 14 dagen levertijd, dus ik kan nog niet laten weten wat het verschil is. Wordt vervolgd.
Ik ben nog in afwachting van de bestelde spulletjes om het via glas te doen. Twee items zitten nu op 14 dagen levertijd, dus ik kan nog niet laten weten wat het verschil is. Wordt vervolgd.
Slimme zet van Tweak, eindelijk het volledige WBA aanbod aanbieden.
Ben benieuwd wat T-Mobile nu gaat doen.
Zowel Tweak als T-Mobile vonden de WBA prijzen te hoog voor alles boven de 100Mbit, nu Tweak daar van af is gestapt is T-Mobile een "partner in crime kwijt"
Ben benieuwd wat T-Mobile nu gaat doen.
Zowel Tweak als T-Mobile vonden de WBA prijzen te hoog voor alles boven de 100Mbit, nu Tweak daar van af is gestapt is T-Mobile een "partner in crime kwijt"
Dat zal aan een ieder zelf zijn om te bepalen.Vorkie schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:03:
63 per maand![]()
KPN direct is
€ 57.50 p/mnd
[Afbeelding]
Dus wat is dan het voordeel van Tweak?
Het blijft in ieder geval pijnlijk duidelijk hoe bizar hoog de WBA tarieven zijn als Tweak het in eigen beheer veel goedkoper kan aanbieden.....
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Net als wat er gebeurd is bij het electriciteitsnetwerk zou er een wettelijk verbod moeten komen dat netwerken eigendom zijn van / beheerd worden door providers.
En een wettelijke plicht om alle providers op netwerken toe te laten tegen hetzelfde tarief.
Dus KPN-provider betaalt dan net zoveel aan KPN-netwerk als Tweak-provider etc.
En een wettelijke plicht om alle providers op netwerken toe te laten tegen hetzelfde tarief.
Dus KPN-provider betaalt dan net zoveel aan KPN-netwerk als Tweak-provider etc.
Mja.... het electriciteitsnetwerk is natuurlijk wel net even iets anders dan telecom.
Bij electriciteit heb je maar 1 soort stroom ( 230V AC, 50 hz., eventueel in 3 fasen ).
Bij telecom heb je natuurlijk een flinke verscheidenheid aan mogelijk diensten, technieken, etc. Daarbij zijn het wel de providers zelf die ook flink geinvesteerd hebben in die netwerken (want dat KPN en de kabelaars initieel ooit de netwerken voor weinig hebben gekregen van de overheid is alweer heeeeeel ver terug).
Maar, en ik heb dit al vaker gezegd, ik zou er wel een flinke voorstander van zijn als er gewoon één onafhankelijke 'nutspartij' komt (desnoods geheel door de overheid betaald) die in heel Nederland glas uitrolt, Point to Point zoals Reggefiber het voorheen deed en dus zeker niet PTMP zoals KPN NetwerkNL het sinds kort doet.
En ja, dat kost waarschijnlijk een flinke smak belastinggeld in initiele aanleg en ook belastinggeld om die infra (vezels, PoP locaties) te onderhouden en repareren. Maar dán heb je tenminste wel een gelijk speelveld.
Alle partijen (KPN, Ziggo, etc. ) kunnen dan in die PoP's apparatuur plaatsen vanuit City-PoPs voor backhaul naar hun eigen netwerk zorgen. Kleine partijen die daar het geld niet voor hebben kunnen dan eventueel alsnog WBA (of wat dan ook de generieke term is voor Last Mile Wholesale) inkopen bij een operator die er al zit.
Want nu krijg je dus de belachelijke situatie dat je in de meeste plaatsen een duopoly hebt tussen twee telecomreuzen die een aansluitpunt tot in jouw meterkast hebben gebracht en die verder kunnen doen wat ze willen, en de tarieven voor wederverkoop bedenken die ze willen.
Als je mazzel hebt (nou ja, mazzel), dan gaat je straat nóg een keer open voor nóg een vezel die hopelijk namens een investeringspartij is gelegd die wél point to point als eis had (zoals in Den Haag, de plekken waar voorlopig T-mobile de eerste/enige operator wordt).
Bij electriciteit heb je maar 1 soort stroom ( 230V AC, 50 hz., eventueel in 3 fasen ).
Bij telecom heb je natuurlijk een flinke verscheidenheid aan mogelijk diensten, technieken, etc. Daarbij zijn het wel de providers zelf die ook flink geinvesteerd hebben in die netwerken (want dat KPN en de kabelaars initieel ooit de netwerken voor weinig hebben gekregen van de overheid is alweer heeeeeel ver terug).
Maar, en ik heb dit al vaker gezegd, ik zou er wel een flinke voorstander van zijn als er gewoon één onafhankelijke 'nutspartij' komt (desnoods geheel door de overheid betaald) die in heel Nederland glas uitrolt, Point to Point zoals Reggefiber het voorheen deed en dus zeker niet PTMP zoals KPN NetwerkNL het sinds kort doet.
En ja, dat kost waarschijnlijk een flinke smak belastinggeld in initiele aanleg en ook belastinggeld om die infra (vezels, PoP locaties) te onderhouden en repareren. Maar dán heb je tenminste wel een gelijk speelveld.
Alle partijen (KPN, Ziggo, etc. ) kunnen dan in die PoP's apparatuur plaatsen vanuit City-PoPs voor backhaul naar hun eigen netwerk zorgen. Kleine partijen die daar het geld niet voor hebben kunnen dan eventueel alsnog WBA (of wat dan ook de generieke term is voor Last Mile Wholesale) inkopen bij een operator die er al zit.
Want nu krijg je dus de belachelijke situatie dat je in de meeste plaatsen een duopoly hebt tussen twee telecomreuzen die een aansluitpunt tot in jouw meterkast hebben gebracht en die verder kunnen doen wat ze willen, en de tarieven voor wederverkoop bedenken die ze willen.
Als je mazzel hebt (nou ja, mazzel), dan gaat je straat nóg een keer open voor nóg een vezel die hopelijk namens een investeringspartij is gelegd die wél point to point als eis had (zoals in Den Haag, de plekken waar voorlopig T-mobile de eerste/enige operator wordt).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Alles op het eigen netwerk en WBA is synchroon, op WBA GPON niet.Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:37:
Weet iemand of de nieuwe snelheden synchroon zijn of maximaal 500 up?
?? Hoezo zou WBA GPON niet symmetrisch zijn? (Synchroon is iets heel anders...).Gravit0n schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:46:
[...]
Alles op het eigen netwerk en WBA is synchroon, op WBA GPON niet.
Sinds juli is KPN WBA 1 Gbit symmetrisch (GPON of niet) en niet langer meer met een 500 Mbit upload.
[ Voor 15% gewijzigd door Barre73 op 25-08-2021 17:36 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Voor mij is het vooral een politiek statement tegen de duopolie van KPN en Ziggo. Ik wil echt geen klant worden van die twee. Stemmen met de voeten en portemonnee. Dat via WBA alsnog een deel van mijn geld bij hun terecht komt vind ik erg jammer. Maar dit is de beste optie die er op mijn adres is. De meeste andere providers spreken zich niet hardop uit tegen KPN.Vorkie schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:03:
63 per maand![]()
KPN direct is
€ 57.50 p/mnd
[Afbeelding]
Dus wat is dan het voordeel van Tweak?
Daarnaast is het prijsverschil (pakweg 10%) klein genoeg om je sowieso niet druk om te maken. Ik kijk dan liever naar welk bedrijf ik (los van bovenstaand statement) prettiger vind om klant van te zijn. En voor mij is dat opnieuw Tweak. Ik hou niet van enorm grote bedrijven waar je nergens terecht kan als er iets is wat de klantenservice niet kan oplossen.
Verder is het ook zo dat door nu klant te worden je bijdraagt aan Tweaks inkomsten, welke weer kunnen leiden tot het uitbreiden van hun eigen netwerk in de toekomst. Met een beetje geluk is jouw en/of mijn woonplaats de volgende en kunnen we over een tijdje gigabit krijgen voor €41/maand. Oke, in GPON gebied is dat extreem onwaarschijnlijk, maar toch.
Dit is ongeveer wat ik bedoelde te zeggen. Sta hier voor 99,99% achter. Het netwerk mag privaat aangelegd worden, mits ingekaderd door wettelijke voorwaarden.eymey schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:44:
Mja.... het electriciteitsnetwerk is natuurlijk wel net even iets anders dan telecom.
Maar ja, zo gaat de wekker en worden we weer wakker .....

Ik zit eraan te denken ziggo te verlaten voor Tweak. Ziggo is simpelweg te duur imo.
Ik heb nu Ziggo Alles in 1 Max (500/40) tv Max + ESPN 106,95.
Tweak gigabit (1000/1000) Basis HD, Ziggo Sport totaal 73.90
Nu heb ik bij Ziggo nog nooit 1 storing meegemaakt. In dit topic lees ik haast niets anders dan dat. Is het echt 'zo erg'? Ik lees ook her en der dat TV kijken ook te wensen over laat.
Hoe is het kwaliteit nu echt?
Nu heb ik bij Ziggo nog nooit 1 storing meegemaakt. In dit topic lees ik haast niets anders dan dat. Is het echt 'zo erg'? Ik lees ook her en der dat TV kijken ook te wensen over laat.
De ervaringen van anderen hebben mij altijd tegengehouden om met tv ook naar Tweak te gaan. Als ik alleen was, zou dat anders zijn, maar iedereen hier thuis verwacht dat de tv het altijd doet wanneer hij het moet doen. Daarom internet en bellen bij Tweak ondergebracht en tv bij Ziggo. En idd, Ziggo en tv storing is hier ook een zeldzame combinatie.
Ik ken je eisen en wensen niet. Iedereen is anders. Zeker de content die je wilt zien. Ik geef om te beginnen niets om voetbal maar heb wel ESPN Compleet (1,2,3,4) in Entertainment HD zitten, geen idee hoeveel verschil er is met Ziggo Sport totaal.blup schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:01:
Ik zit eraan te denken ziggo te verlaten voor Tweak. Ziggo is simpelweg te duur imo.
Ik heb stap oktober van Tweak Alles-in-1 met Entertainment HD (410 euro per jaar internet + 22 euro pm TV, dus z'n 57 euro per maand) naar Tweak internet only (410 euro per jaar) + NLziet (goedkoper kan bijna niet, en zenders die ik wel kijk).
Waarom?
Zoals in topic is te lezen het is gewoon een drama met CD (zeker als je Ziggo gewend bent). Als dat nu samen aan Tweak ligt ik weet niet. Maar sommige streams die ik terug kijk met CD hebben op dezelfde tijd last van blokjes dit ligt naar mijn gevoel aan de stream niet aan de verbinding. Vooral bij live TV op massa zap momenten beginnen bij mij de blokjes (denk aan Opsporing verzocht begint of wie is de mol is afgelopen). Dus bijna dagelijks last van blokjes (heel kort), ik irriteer mij daar kapot aan. Kan je daar mee leven? Kies voor Tweak, ben je het dan ook zat? Dan 2022 wisselen naar een betere combi.
Ziggo is niet heilig, bij pap vaak programma niet beschikbaar of zogenaamd slechte verbinding. Sluit en open je weer, dan werkt het plots. Pap zit nu bij breedbandhelmond (voor snelheid niet nodig) dat werkt altijd en kwaliteit is vele malen hoger dan ziggo & cd via tweak. Maar ja zeer beperkt verkrijgbaar. Kwa kosten zowel ziggo als bbh instap pakket verschil is nihil alleen ziggo (ook een leuke om misschien rekening mee te houden) gaat ongeveer 1 tot 2 euro omhoog
Natuurlijk live kijk je waarschijnlijk het meeste dit wil je (tenminste ik wel) storing en blokjes vrij kijken. Dan heeft Ziggo een dikke streep voor. Daarom hebben hier sommige Tweak internet en TV van Ziggo, beste van 2 werelden.
Nu weet ik niet hoe hard jij je up en down nodig hebt?
Ik weet niet als je Trined mogelijk is en dan een optie is? Dan heb je 1000/1000 en TV via Coax zoals Ziggo. Let wel op bij Trined krijg je Ipv6 dus poort forwards werkt dan niet zo handig meer, ipv4 kost weer extra.
Hou TV van Ziggo, zonder internet. En neem internet van Tweak daarnaast. Best of both worlds. Doe ik ook.blup schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:01:
Alles kan stuk.
Het ging vooral om de euro's eigenlijk. Ik kijk vooral ESPN en Gbit is natuurlijk wel lekker.RobbyTown schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:46:
[...]
Daarom hebben hier sommige Tweak internet en TV van Ziggo, beste van 2 werelden.
[...]
Nu weet ik niet hoe hard jij je up en down nodig hebt?
[...]
Ik weet niet als je Trined mogelijk is en dan een optie is? Dan heb je 1000/1000 en TV via Coax zoals Ziggo. Let wel op bij Trined krijg je Ipv6 dus poort forwards werkt dan niet zo handig meer, ipv4 kost weer extra.
Is kijken met Tweak echt zwaar frustrerend of heb je gewoon af en toe blokjes? Het is moeilijk in te schatten.
We kijken over het algemeen sowieso niet veel live tv.
Start een proefperiode bij Tweak+CD. Dan kun je goed vergelijken.
Ik ben voor TV bij Ziggo gebleven om mijn huwelijk niet in gevaar te brengen ..... ;-)
Ik ben voor TV bij Ziggo gebleven om mijn huwelijk niet in gevaar te brengen ..... ;-)
Je kunt beter NLZiet erbij nemen. Werkt veel beter dan CD en de helft goedkoper. Kun je Ziggo eruit gooien zonder je huwelijk op het spel te zetten.BerndGaykema schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 16:29:
Arriving Somewhere but not here....
Tv kijken via CD is hier (Almere) geen probleem, geen blokjes, opnames terugkijken en spoelen werkt prima. Voor het geld zou ik ook willen overstappen naar NLZiet, maar die heeft geen ESPN en dat is voor mij wel belangrijk.blup schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:01:
Ik heb geen problemen met tv kijken via CD (Almere), geen blokjes. "Begin Gemist" en "Live TV pauzeren" werken prima. Wat 'opnemen' genoemd wordt is in werkelijkheid een verlengde "TV gemist / Replay TV" met dito beperkingen...
Bij speciale acties 'vergat' CD nog wel eens de niet-sateliet kijkers. Dus:
https://www.ziggosport.nl/zandvoort2021/ "Heel Nederland kijkt gratis naar GP Zandvoort"
Zou het deze keer wel goed gaan bij Canal Digitaal / Cambrium?
https://www.ziggosport.nl/zandvoort2021/ "Heel Nederland kijkt gratis naar GP Zandvoort"
Als je af en toe blokjes hebt en je kan ermee leven dan is het prima. Ik dacht ook het is prima maar ik begon me toch kapot te ergeren.blup schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 14:43:
[...]
Het ging vooral om de euro's eigenlijk. Ik kijk vooral ESPN en Gbit is natuurlijk wel lekker.
Is kijken met Tweak echt zwaar frustrerend of heb je gewoon af en toe blokjes? Het is moeilijk in te schatten.
We kijken over het algemeen sowieso niet veel live tv.
Zo erg als dit is het nou ook weer niet: YouTube: CD van Tweak
Hoe meer ik ging downloaden hoe meer blokjes het werkt

Dit was op te lossen door de Fritzbox uit en aan te zetten.
Hi all,
Eind september komt de monteur voor een volledige installatie internet+bellen. TV beneden, TV 1ste verdieping en laptop op zolder laat ik bedraad aanleggen (zijn al loze leidingen aanwezig). Verder wifi in het hele huis. Is de FritzBox over het algemeen sterk genoeg of raden jullie nog repeaters o.i.d. aan?
TV wordt trouwens NLZiet en Netflix. Voor slaapkamer dus nu op zoek naar smart tv die wél Netflix app ondersteunt
Eind september komt de monteur voor een volledige installatie internet+bellen. TV beneden, TV 1ste verdieping en laptop op zolder laat ik bedraad aanleggen (zijn al loze leidingen aanwezig). Verder wifi in het hele huis. Is de FritzBox over het algemeen sterk genoeg of raden jullie nog repeaters o.i.d. aan?
TV wordt trouwens NLZiet en Netflix. Voor slaapkamer dus nu op zoek naar smart tv die wél Netflix app ondersteunt
Dat is een mooi vooruitzicht!
Wat de nieuwe tv betreft: is een Chromecast oid ook een optie? Scheelt een paar euro tov een nieuwe tv.
Wat de nieuwe tv betreft: is een Chromecast oid ook een optie? Scheelt een paar euro tov een nieuwe tv.
@glider5 Een of twee Fritz Repeaters bekabeld aangesloten doen ook wonderen (Mesh)
Ja dat zou ook kunnen. Maar dan moet je altijd streamen vanaf mobiel of tablet. En dat is niet ideaal.GEi schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:44:
Dat is een mooi vooruitzicht!
Ik ben echt een noob op dit gebied. Is 1 of 2 repeaters die samenwerken met de router/modem hetzelfde als een mesh netwerk?Hans_18T schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:50:
@glider5 Een of twee Fritz Repeaters bekabeld aangesloten doen ook wonderen (Mesh)
Als je dat niet wilt heb je duurdere varianten die Google TV on board hebben.glider5 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:06:
[...]
Ja dat zou ook kunnen. Maar dan moet je altijd streamen vanaf mobiel of tablet. En dat is niet ideaal.
Zie Tweakers topic: Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2
Als de wifi niet goed genoeg is:glider5 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:44:
Hi all,
Neem een Fritz 2400 (of 3000) repeater, bekabeld aansluiten en zet die in Mesh, werkt echt perfect!
Ik heb ze beiden, een op de zolder en een voor buiten en heb overal perfecte wifi!
Voor je slaapkamer kun je beter de nieuwe Chromecast kopen, kun je zowel NLZiet als Netflix opzetten en heb je geen gezeik met TV Apps die over een paar jaar toch niet meer ondersteund worden.
Het ging me niet om Google TV, maar om Netflix en NLZiet. En toen werd de chromecast als alternatief getiptmajoh schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:11:
[...]
Als je dat niet wilt heb je duurdere varianten die Google TV on board hebben.
Zie Tweakers topic: Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2
Ok, een Chromecast met Google TV ondersteund Netflix en NLZiet zodat je niet met een tablet / telefoon hoeft te streamen. Je zei dat dat onhandig was, met deze hoeft dat dus niet.
Ik heb al een Chromecast maar die is al wat ouder (paar jaar gok ik). Moet ik die vervangen of is er niks veranderd?Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:11:
[...]
Als de wifi niet goed genoeg is:
Neem een Fritz 2400 (of 3000) repeater, bekabeld aansluiten en zet die in Mesh, werkt echt perfect!
Ik heb ze beiden, een op de zolder en een voor buiten en heb overal perfecte wifi!
Voor je slaapkamer kun je beter de nieuwe Chromecast kopen, kun je zowel NLZiet als Netflix opzetten en heb je geen gezeik met TV Apps die over een paar jaar toch niet meer ondersteund worden.
Je hoeft die niet te vervangen, maar dan moet je met een mobiel of tablet werken.glider5 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:21:
[...]
Ik heb al een Chromecast maar die is al wat ouder (paar jaar gok ik). Moet ik die vervangen of is er niks veranderd?
De nieuwe chromecast heeft Google tv en een remotecontrol erbij, werkt een stuk mooier. Die kost rond de 80,-. Je moet je afvragen of je dat er voor over hebt.
Nummerherkening gebelde nr. op DECT-handsets werkt beetje gaar. Heeft iemand nummerherkenning op DECT-handsets aan de praat gekregen? In het telefoonboek op de Fritz!box 5530 heb ik de telefoonnummers als volgt ingevoerd:
0612345678 NAAM
0612345677 NAAM 2
Maar als deze personen bellen staat er in de display van de handsets 31612345678 ipv 0612345678.
Als ik in het telefoonboek de telefoonnummers op de Fritz!box aanpas en probeer zo'n nummer vanuit het telefoonboek te bellen dan kan er geen verbinding tot stand gebracht worden omdat het telefoonnummer verkeer is.
Hoe kan ik dit fixen?
0612345678 NAAM
0612345677 NAAM 2
Maar als deze personen bellen staat er in de display van de handsets 31612345678 ipv 0612345678.
Als ik in het telefoonboek de telefoonnummers op de Fritz!box aanpas en probeer zo'n nummer vanuit het telefoonboek te bellen dan kan er geen verbinding tot stand gebracht worden omdat het telefoonnummer verkeer is.
Hoe kan ik dit fixen?
Hmm, ja. Sowieso vind ik er wat van dat kennelijk een TV-pakket voor een huwelijkscrisis kan zorgen. Desalniettemin wrong het hier ook behoorlijk na een jaar CD. Dat ligt echt niet aan tweak hoor (die klantenservice is niet heilig, maar ze doen wel wat voor je). De mensen bij canaaldigitaal kunnen niks. Keerzijde, we zijn hier dolblij met npo+, netflix, disney. Op de chromecast en kodi (en telefoons, laptops)BerndGaykema schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 16:29:
Maybee we are alone... After all.
Vandaag mail van Tweak gehad:BitAndre schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 19:43:
De grand prix komt terug naar Zandvoort. En belooft een historische wedstrijd te worden. Daarom hebben we een cadeautje voor je: dit weekend kan je op Ziggo Sport gratis genieten van alle voorbeschouwingen, trainingswedstrijden en de Dutch Grand Prix op het circuit van Zandvoort.
Ziggo Sport staat open van donderdag 2 september 9.00 uur tot dinsdag 7 september 9.00 uur. De Dutch Grand Prix is te zien op kanaal 33.
Bedankt voor het vertrouwen in de snelste internetprovider van Nederland. Als je vragen of opmerkingen hebt naar aanleiding van deze mail, stuur ons dan gerust een mail aan info@tweak.nl, of bel met onze servicedesk: 0900 – TWEAKHD (0900 - 8932543).
Met vriendelijke groet,
Randal Peelen
Commercieel Directeur
Dus wie weet werkt Ziggo het aankomend weekend gewoon bij CD
Door er een + of 00 voor te zetten.
Alles kan stuk.
Dit dus.majoh schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:21:
Ok, een Chromecast met Google TV ondersteund Netflix en NLZiet zodat je niet met een tablet / telefoon hoeft te streamen. Je zei dat dat onhandig was, met deze hoeft dat dus niet.
Hier hebben we in de huiskamer een NVidia Shield en op mijn werkkamer heb ik een "Chromecast met GoogleTV" (behoorlijk voordelig bij het franse FNAC besteld).
Op beiden werkt NLZiet uitstekend in prima beeldkwaliteit (al wint NVidia Shield het duidelijk op snelheid). De Chromecast met GoogleTV is ook mee geweest naar het vakantiehuisje dat we op Texel hadden gehuurd. Daar aanmelden op de TV en op eigen WIFI routertje/repeatertje dat ik had mee genomen (eigen netwerkje afgescheiden van andere gasten FTW) en we konden gewoon alle diensten en dus NLZiet blijven gebruiken zoals we gewend waren
Ha ik ben dus niet de enige die doeteymey schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:30:
[...]
De Chromecast met GoogleTV is ook mee geweest naar het vakantiehuisje dat we op Texel hadden gehuurd. Daar aanmelden op de TV en op eigen WIFI routertje/repeatertje dat ik had mee genomen (eigen netwerkje afgescheiden van andere gasten FTW) en we konden gewoon alle diensten en dus NLZiet blijven gebruiken zoals we gewend waren
is ook fijn geen gedoe met wachtwoorden op je devices perfect
Zoals door Joop_Klepzeiker aangegeven de AVM 2400 of eventueel de AVM 1200 Repeater, de 3000 is overkill.glider5 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:07:
[...]
Ik ben echt een noob op dit gebied. Is 1 of 2 repeaters die samenwerken met de router/modem hetzelfde als een mesh netwerk?
Ik zelf gebruik de 2400 en de oudere 1750 (naast de 7590 router) Werkt naar volle tevredenheid door het hele huis/tuin.
[ Voor 0% gewijzigd door Hans_18T op 31-08-2021 23:05 . Reden: tikfoutje ]
Dit is ook mijn oplossing i.c.m. Tweak en het maakt de tv makkelijk verplaatsbaar. Xiaomi MI tv stick is overigens te traag. Jammer dat Chromecast met Google tv niet in NL verkrijgbaar is. Voor noodgevallen heb ik ook nog de NPO free to air DVB-t2 zenders.Mr-D. schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:35:
[...]
Ha ik ben dus niet de enige die doet
Klopt. In het huisje waar we zaten draaide een WIFI netwerk met captive portal functie (voorwaarden accepteren en zo) van AVM. Wel irritant dat je dat na 1 dag steeds opnieuw kreeg, maar slechts één keertje op één device accepteren... en weer doorMr-D. schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:35:
[...]
Ha ik ben dus niet de enige die doet
Idd jammer dat Chromecast met GoogleTV hier nog steeds niet is, maar bestellen van FNAC ging soepel en de levering was erg snel.joop99 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 07:09:
[...]
Dit is ook mijn oplossing i.c.m. Tweak en het maakt de tv makkelijk verplaatsbaar. Xiaomi MI tv stick is overigens te traag. Jammer dat Chromecast met Google tv niet in NL verkrijgbaar is. Voor noodgevallen heb ik ook nog de NPO free to air DVB-t2 zenders.
Als de fabrikant echt aangeeft dat repeaters/accesspoints in samenwerking met router/modem die functionaliteit bieden, dan kan je dat inderdaad een mesh netwerk noemen. In ieder geval bij AVM (de maker van de Fritz! apparatuur). "Mesh" is eigenlijk een beetje een soort verzamelterm en mag je eigenlijk gebruiken voor iedere situatie waarin repeaters/accesspoints weet hebben van andere accesspoints en waar ze apparaten ook soepel naar een ander accesspoint laten roamen als het signaal te zwak wordt.glider5 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:07:
[...]
Ik ben echt een noob op dit gebied. Is 1 of 2 repeaters die samenwerken met de router/modem hetzelfde als een mesh netwerk?
In het hele productengamme van AVM kan je daarbij kiezen of de 'uplink' tussen mesh-repeaters een draadloos kanaal moet zijn, powerline of UTP.
ik neem gewoon een oude 7490 mee werkt goed.eymey schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:25:
[...]
Klopt. In het huisje waar we zaten draaide een WIFI netwerk met captive portal functie (voorwaarden accepteren en zo) van AVM. Wel irritant dat je dat na 1 dag steeds opnieuw kreeg, maar slechts één keertje op één device accepteren... en weer door( Ik gebruik overigens deze router: https://www.gl-inet.com/products/gl-ar750/ . Hoop wel dat er ooit nog eens een wat krachtiger model komt ).
maar ziet er wel interessant uit die link van jouw.
En sluit je die dan bedraad aan of gewoon alleen in het stopcontact? En op de plek waar het signaal zwak is of op de plek waar het nog sterk genoeg is?Hans_18T schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:05:
[...]
Zoals door Joop_Klepzeiker aangegeven de AVM 2400 of eventueel de AVM 1200 Repeater, de 3000 is overkill.
Ik zelf gebruik de 2400 en de oudere 1750 (naast de 7590 router) Werkt naar volle tevredenheid door het hele huis/tuin.
ik zou dit altijd bedraad aansluiten.glider5 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:11:
[...]
En sluit je die dan bedraad aan of gewoon alleen in het stopcontact? En op de plek waar het signaal zwak is of op de plek waar het nog sterk genoeg is?
en als het signaal daar al zwak is en deze unit moet dit ook draadloos oppakken en retour sturen wordt het er niet beter op.
mocht dit geen optie zijn om het bedraad aan te sluiten dan zou ik de repeater dichter bij het station plaatsen.
glider5 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:11:
[...]
En sluit je die dan bedraad aan of gewoon alleen in het stopcontact? En op de plek waar het signaal zwak is of op de plek waar het nog sterk genoeg is?
Precies. Als het bedraad kán, dan absoluut bedraad.Mr-D. schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:13:
[...]
ik zou dit altijd bedraad aansluiten.
en als het signaal daar al zwak is en deze unit moet dit ook draadloos oppakken en retour sturen wordt het er niet beter op.
mocht dit geen optie zijn om het bedraad aan te sluiten dan zou ik de repeater dichter bij het station plaatsen.
Als het niet bedraad kan, dan de repeater op een plek waar nog voldoende bereik is (liefst op de 5 Ghz band).
Het voordeel van de Fritgz!Repeater 3000 is trouwens wel dat deze op de 5 Ghz band 2 radio's heeft. Als je hem draadloos wilt gebruiken en hem nog in goed 5 Ghz bereik van de Fritz!box plaatst, dan heeft hij dus potentieel meer bandbreedte over om én het draadloze signaal door te sturen naar je Fritz!box (of eventueel een tweede 3000) én om je apparaten nog voldoende snelheid te geven.
Maar goed, het hangt er ook weer helemaal van af wat voor snelheden je verwacht......
Haha ja, dat kan natuurlijk ook. Maar dan zit je wel met een vrij groot ding wat je mee moet slepen.Mr-D. schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:28:
[...]
ik neem gewoon een oude 7490 mee werkt goed.
maar ziet er wel interessant uit die link van jouw.
Maar je zal er ongetwijfeld betere performance mee halen dan met mijn mobiele router. Vooral als je ook VPN wilt gebruiken haal je hooguit een Mbit of 70 (Wireguard). Nou is dat op zich ook voor bijna alles wel voldoende, helemaal als je op vakantie bent
Hoezo niet leverbaar:eymey schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:25:
[...]
Idd jammer dat Chromecast met GoogleTV hier nog steeds niet is, maar bestellen van FNAC ging soepel en de levering was erg snel.
[...]
pricewatch: Google Chromecast met Google TV Wit 8GB
In het buitenland (ik woon vlak bij Duitsland) kun je 'm wel wat goedkoper oppikken, bv bij Saturn voor 70,-
[ Voor 11% gewijzigd door Joop_Klepzeiker op 01-09-2021 12:10 ]
@Joop_Klepzeiker Het punt is dat hij nog niet officieel uit is in NL. Die 3 winkels hier die hem wel aanbieden, doen dat blijkbaar via grijze import (wat bij Belsimpel sowieso eerder regel lijkt dan uitzondering, gezien ervaringen met meerdere smartphones).
In die pricewatch zie ik wel meer dan drie winkels. En Expert en EP zijn niet bepaald ketens die aan grijze import doen normaliter. En ze liggen gewoon in de winkel zo te zien aan hun websites.eymey schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:40:
@Joop_Klepzeiker Het punt is dat hij nog niet officieel uit is in NL. Die 3 winkels hier die hem wel aanbieden, doen dat blijkbaar via grijze import (wat bij Belsimpel sowieso eerder regel lijkt dan uitzondering, gezien ervaringen met meerdere smartphones).
Je zou het van een Expert of EP inderdaad niet verwachten. Maar wel bijzonder dat hij bij Google zelf nog steeds niet in de NL store staat.....Barre73 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:23:
[...]
In die pricewatch zie ik wel meer dan drie winkels. En Expert en EP zijn niet bepaald ketens die aan grijze import doen normaliter. En ze liggen gewoon in de winkel zo te zien aan hun websites.
@eymey en @Barre73 lang leve de folders. Expert heeft ze al even. RobbyTown in "Google Chromecast - Levertijden en prijzen"
Nu ik bij Tweak binnenkort van alles in 1 naar internet only en dan los NLziet (heb ik al even) twijfel om hem te kopen. Heb al een ultra.
Nu ik bij Tweak binnenkort van alles in 1 naar internet only en dan los NLziet (heb ik al even) twijfel om hem te kopen. Heb al een ultra.
offtopic:
Nee we kopen het maar niet had hem gemist van Nvidia had ik hem gezien, Google doet hetzelfde bah. Blijf wel via de telefoon werken, ultra is nog reclame vrij
Nee we kopen het maar niet had hem gemist van Nvidia had ik hem gezien, Google doet hetzelfde bah. Blijf wel via de telefoon werken, ultra is nog reclame vrij
[ Voor 64% gewijzigd door RobbyTown op 04-09-2021 04:49 ]
@RobbyTown Of je het ziet als een upgrade voor je Ultra is natuurlijk persoonlijk.
Zelf vind ik het heel erg fijn dat ik voor TV, Netflix, etc. niet meer eerst op m'n telefoon hoef te pielen en het dan casten (maar het is wel fijn dat ook dát nog steeds kan
).
Zelf vind ik het heel erg fijn dat ik voor TV, Netflix, etc. niet meer eerst op m'n telefoon hoef te pielen en het dan casten (maar het is wel fijn dat ook dát nog steeds kan
Niet dus.BitAndre schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 19:43:
Ik heb geen problemen met tv kijken via CD (Almere), geen blokjes. "Begin Gemist" en "Live TV pauzeren" werken prima. Wat 'opnemen' genoemd wordt is in werkelijkheid een verlengde "TV gemist / Replay TV" met dito beperkingen...
Helaas zal het niet mogelijk zijn om via de interactieve diensten gebruik te maken van de premium ziggo zenders. - aldus Teun van de CD service chat.
Stay safe
Alle Ziggo Sport kanalen zijn opengezet voor IPTV. Dat zijn zenders kanaal 420 t/m 425, waarbij de eerste vier zenders ook alle interactieve diensten aan staan.
Ziggo sport doet niks hier.
Mail gekregen van Tweak dat vanaf donderdag 09:00 t/m dinsdag 09:00 Ziggo Sport open staat op kanaal 33 (normaal NPO2 extra) geen ontvangst. Ook kanaal 420 t/m 425 doet niks. Geen onderdeel van mijn abonnement volgens de melding. Bij andere Tweak gebruikers wel Ziggo Sport te ontvangen? Het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat ze bij Tweak vergeten om het kanaal open te zetten.
Mail gekregen van Tweak dat vanaf donderdag 09:00 t/m dinsdag 09:00 Ziggo Sport open staat op kanaal 33 (normaal NPO2 extra) geen ontvangst. Ook kanaal 420 t/m 425 doet niks. Geen onderdeel van mijn abonnement volgens de melding. Bij andere Tweak gebruikers wel Ziggo Sport te ontvangen? Het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat ze bij Tweak vergeten om het kanaal open te zetten.
Laten we voorop stellen dat Canal Digitaal hier aan de knoppen zit. Wij zijn in dezen een doorgeefluik. We zullen doorgeven dat het wellicht niet voor iedereen werkt.
Op welk apparaat kijk je en welke bundel van het abonnement heb je?
Op welk apparaat kijk je en welke bundel van het abonnement heb je?
[ Voor 17% gewijzigd door Randal Peelen op 03-09-2021 16:56 ]
Inmiddels werkend gekregen na een reset van de Animo box. Omslachtige manier om het werkend te krijgen….
had je dit op kunnen lossen?mickjuh schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:47:
[...]
Het heeft vorige week nog wel gewerkt. Moet wel zeggen dat sabnzbd onlangs is bijgewerkt. Gebruik het maar erg weinig maar heeft wel altijd gewerkt.
SSL staat aan en certificate check staat uit (vanwege eerdere SSL errors, dit is een andere).
Krijg bij het testen van de server deze melding:
code:
1 [Errno 111] [SSL: UNSUPPORTED_PROTOCOL] unsupported protocol (_ssl.c:1131)
Krijg sinds een tijdje ook deze melding (weet eigenlijk niet of dit sinds laatste docker update SABnzbd is)
Mijn SABnzbd is een docker image met daarin versie 3.3.1 van SABnzbd
Tweak is mijn 2e server maar toch makkelijk, heb hem nu maar even uitgezet (gebruik hem niet zonder SSL)
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Er is weer een aankondiging voor onderhoud, ditmaal in de nacht van 14 op 15 september, zie dit bericht
SABnzbd gebruikt OpenSSL voor de encryptie. De foutmelding UNSUPPORTED_PROTOCOL is afkomstig van OpenSSL en betekent dat tussen de (news) server en de client (SABnzbd) geen combinatie van TLS versie en cipher is gevonden die beide ondersteunen, en dus dat er geen ge-encrypte verbinding opgezet kan worden.tismij schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:01:
[...]
code:
1 [Errno 111] [SSL: UNSUPPORTED_PROTOCOL] unsupported protocol (_ssl.c:1131)
had je dit op kunnen lossen?
Krijg sinds een tijdje ook deze melding (weet eigenlijk niet of dit sinds laatste docker update SABnzbd is)
Mijn SABnzbd is een docker image met daarin versie 3.3.1 van SABnzbd
Tweak is mijn 2e server maar toch makkelijk, heb hem nu maar even uitgezet (gebruik hem niet zonder SSL)
Zoals eerder vermeld in dit forum ondersteund news.tweak.nl max versie TLS 1.0.
De cipher AES128-SHA die hier vermeld wordt werkt in ieder geval wel: https://sabnzbd.org/wiki/advanced/ssl-ciphers
Met dit commando kan je opvragen wat OpenSSL in jouw docker image ondersteunt en ge-enabled is met TLS 1.0:
code:
1
| openssl ciphers -v -tls1 -s |
Als de instructie op de SABnzbd Wiki niet werkt, dan moet je dat instellen via OpenSSL (enable TLSv1 gok ik).
Dank je wel. Heb het met deze gouden tip weer werkend gekregen.BitAndre schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:57:
[...]
SABnzbd gebruikt OpenSLL voor de encryptie. De foutmelding UNSUPPORTED_PROTOCOL is afkomstig van OpenSSL en betekent dat tussen de (news) server en de client (SABnzbd) geen combinatie van TLS versie en cipher is gevonden die beide ondersteunen, en dus dat er geen ge-encrypte verbinding opgezet kan worden.
Zoals eerder vermeld in dit forum ondersteund news.tweak.nl max versie TLS 1.0.
De cipher AES128-SHA die hier vermeld wordt werkt in ieder geval wel: https://sabnzbd.org/wiki/advanced/ssl-ciphers
Met dit commando kan je opvragen wat OpenSLL in jouw docker image ondersteunt en ge-enabled is met TLS 1.0:
code:
1 openssl ciphers -v -tls1 -s
Als de instructie op de SABnzbd Wiki niet werkt, dan moet je dat instellen via OpenSLL (enable TLSv1 gok ik).
Waarom zou je SSL willen gebruiken? Als je met een Tweak verbinding contact maakt met de usenetserver van Tweak, dan zit daar toch niets tussen? Wat voegt SSL dan toe?mickjuh schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:20:
[...]
Dank je wel. Heb het met deze gouden tip weer werkend gekregen.
Binnenkort komen ze glasvezel termineren in de meterkast en de verbinding werkend opleveren. Althans, dat is de bedoeling. Het is me opgevallen dat de partij die weken geleden glasvezel vanaf de straat naar vlak voor de buitenmuur waar de meterkast achter zit, enkel een cm of 30 aan kabel boven de grond heeft laten uitsteken.
Bij anderen in de straat achter de mijne ligt er glasvezel opgerold te wachten. Met de lengte trek je de kabel gerust nog een meter of twee verder…
Ligt er bij mij te weinig glasvezel om deze richting meterkast te brengen? Gaat het ze dan wel lukken wanneer ze over een paar dagen de boel willen gaan termineren in de meterkast?
Bij anderen in de straat achter de mijne ligt er glasvezel opgerold te wachten. Met de lengte trek je de kabel gerust nog een meter of twee verder…
Ligt er bij mij te weinig glasvezel om deze richting meterkast te brengen? Gaat het ze dan wel lukken wanneer ze over een paar dagen de boel willen gaan termineren in de meterkast?
Uhm versleutelingDappereDodo schreef op zondag 12 september 2021 @ 07:19:
[...]
Waarom zou je SSL willen gebruiken? Als je met een Tweak verbinding contact maakt met de usenetserver van Tweak, dan zit daar toch niets tussen? Wat voegt SSL dan toe?
@Valderrama
Waarom zou dan 2 meter nodig zijn? Muren zijn toch geen 1,5 meter dik?Het is me opgevallen dat de partij die weken geleden glasvezel vanaf de straat naar vlak voor de buitenmuur waar de meterkast achter zit, enkel een cm of 30 aan kabel boven de grond heeft laten uitsteken.
Komt vast goed hoor, ligt meestal wat extra in de grond
Zijn dat 100% dezelfde huizen van binnen?Bij anderen in de straat achter de mijne ligt er glasvezel opgerold te wachten. Met de lengte trek je de kabel gerust nog een meter of twee verder…
Zijn ze een tijd geleden ook komen schouwen?
Neem je Tweak glasvezel? Zo ja die leggen zelf geen glasvezel
[ Voor 31% gewijzigd door RobbyTown op 12-09-2021 11:47 ]
Dat is alleen maar zodat de monteur die hem naar binnen komt brengen weet waar de kabel in de grond ligt.Valderrama schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:06:
Binnenkort komen ze glasvezel termineren in de meterkast en de verbinding werkend opleveren. Althans, dat is de bedoeling. Het is me opgevallen dat de partij die weken geleden glasvezel vanaf de straat naar vlak voor de buitenmuur waar de meterkast achter zit, enkel een cm of 30 aan kabel boven de grond heeft laten uitsteken.
Als het goed is, ligt er onder de grond namelijk een stuk opgerolde kabel.
@RobbyTown Waarom zou Tweak niet zien wat je download? Je downloadt toch van hun server? Voor andere usenet servers ben ik het helemaal met je eens, maar bij de usenetserver van je eigen provider heeft het toch helemaal geen zin?
Laat ik er maar vanuit gaan dat er in mijn geval onder de grond een veel langer bruikbaar stuk kabel ligt.
Dezelfde huizen staan inderdaad in de straat waar er voor de meterkast buiten wel een groot stuk opgerold zichtbaar boven de stenen ligt.
Dezelfde huizen staan inderdaad in de straat waar er voor de meterkast buiten wel een groot stuk opgerold zichtbaar boven de stenen ligt.
Pak een schep en ga voorzichtig graven. Dan weet je het, geeft rust !
[ Voor 9% gewijzigd door BerndGaykema op 12-09-2021 11:21 ]
Dan heeft SSL kort door de bocht helemaal geen zin. Elke Usenet provider ziet wat je download. Het gaat erom als ze wel of geen logs bij houden.DappereDodo schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:32:
@RobbyTown Waarom zou Tweak niet zien wat je download? Je downloadt toch van hun server? Voor andere usenet servers ben ik het helemaal met je eens, maar bij de usenetserver van je eigen provider heeft het toch helemaal geen zin?
Als je SSL aan hebt, je zit bij een Usenet provider die Usenet provider ziet ook wat je up en download, alleen Tweak niet.
Mocht je lijn getapt worden dan is SSL veiliger dan geen SSL.
Dan is het eerder zo dat het bij jouw huis wel netjes is ingegraven zodat er minder kans is op beschadigingen en weersinvloeden. En bij die andere woningen hebben ze zich niet gehouden aan de voorschriften van de opdrachtgever.Valderrama schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:20:
Laat ik er maar vanuit gaan dat er in mijn geval onder de grond een veel langer bruikbaar stuk kabel ligt.
Kan je nog met de hand uitgraven. Geen schep voor nodig :-)BerndGaykema schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:21:
Pak een schep en ga voorzichtig graven. Dan weet je het, geeft rust !
het verschilt per huis natuurlijk maar bij mij is 2 meter kabel zeker nodig om via de kruipruimte naar de meterkast te komenRobbyTown schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:13:
Waarom zou dan 2 meter nodig zijn? Muren zijn toch geen 1,5 meter dik?
Komt vast goed hoor, ligt meestal wat extra in de grond.
EDIT:
tweak besteld

Als router heb ik nu de Netgear R7000, prima router maar kan deze 1GB aan? Hij lijkt me daar te oud voor?
[ Voor 21% gewijzigd door Svennie op 15-09-2021 10:45 ]
PSN ID: Svennie-NL
Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.