Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

Idem maar gestopt want kom niet eens meer ingelogd in ffxiv.
Heb nu ruim 2 weken tweak maar nu al meer storingen dan bij ziggo in een jaar, hoop dat het nu genoeg is voorlopig.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Hier helemaal geen internet in Montfoort (3417), geen probleem want dat was aangekondigd in een e-mail welke ik vrijdag kreeg, heel kort na de grote storing van vrijdag. Misschien heeft het één en ander met elkaar te maken en ook datgene waar jullie nu tegenaan lopen:
code:
1
2
3
4
Onderwerp:  Spoed-onderhoud aan jouw glasvezelverbinding 🔧
Datum:      Fri, 18 Jun 2021 15:24:09 +0000
Van:        Tweak <info@tweak.nl>
Aan:        remco_k

Titel van de e-mail

Beste remco_k,

In de nacht van zaterdag 19 juni op zondag 20 juni voert onze leverancier spoed-onderhoud uit aan de toevoer-verbinding tussen Amsterdam en gemeente Montfoort. Daardoor zal jouw verbinding tijdelijk onderbroken worden. We hopen dat je hier geen hinder van zult ondervinden.

Het onderhoud staat gepland in de vroege ochtend van zondag 20 juni tussen 00:00 en 06:00 uur. Wij weten helaas niet precies hoe lang dit onderhoud zal duren. Alle diensten van Tweak zullen tijdens dit onderhoud worden onderbroken.

Onze excuses voor het ongemak.
Bedankt voor het vertrouwen in de snelste internetprovider van Nederland. Als je vragen of opmerkingen hebt naar aanleiding van deze mail, stuur ons dan gerust een mail aan info@tweak.nl, of bel met onze servicedesk: 0900 – TWEAKHD (0900 - 8932543).

Met vriendelijke groet,

Randal Peelen
Commercieel Directeur
Gelukkig hadden ze in ieder geval goed nagedacht over de titel van de e-mail. :+

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 20-06-2021 00:57 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aha had precies hetzelfde. Tweakers prima maar allestoringen lade niet of heel traag. Gezien het piekje op allestoringen was er weer een 'storing'

[ Voor 26% gewijzigd door RobbyTown op 20-06-2021 02:42 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:36
Performance viel bij mij ook wat tegen tot ik er achter kwam dat de laatste Fritzbox upgrade de IPV6RD settings van Tweak vernachelt had, na het terug zetten draaide het weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:02
Wat was er precies veranderd? Veel meer dan een vinkje bij IPv6 hoeft er niet ingesteld te worden?

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
nescafe schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:44:
Wat was er precies veranderd? Veel meer dan een vinkje bij IPv6 hoeft er niet ingesteld te worden?
Hij was op native i.p.v. tunneling 6RD terecht gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
joop99 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:50:
[...]

Hij was op native i.p.v. tunneling 6RD terecht gekomen.
Use native IPv4 connection werkt, zonder dat je de gegevens van de tunnel in hoeft te stellen.
Use native IPv4 connection
Select this setting if IPv4 is supported on your internet connection. Also select this setting if both IPv4 and IPv6 are supported on your internet connection.

IPv4 and IPv6 connections are negotiated as follows:
  • First a native IPv4 connection is established.
  • If the FRITZ!Box has acquired the address of a 6RD server via DHCPv4, a 6RD tunnel is established for the IPv6 connection.
  • If the FRITZ!Box has not received the address of a 6RD server, the FRITZ!Box attempts to use Dual-Stack to establish a native IPv6 connection.
  • If neither a 6RD tunnel nor a native IPv6 connection is achieved, then no IPv6 connections are possible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
nescafe schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:58:
[...]

Use native IPv4 connection werkt, zonder dat je de gegevens van de tunnel in hoeft te stellen.

[...]
Ok, interessante optie, dan was het iets anders waardoor nu de snelheid wél ok is of dit werkt niet goed i.c.m. Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:54

Zorian

What the fox?

Zo, ik ben over. :)
Letterlijk niks meer dan even de converter omprikken (dat is vooral omdat de oude provider die terug wil, kastjes zijn verder praktisch identiek), 1 instelling aanpassen in mijn Asus router, even rebooten en klaar. :)

Upload en ping zijn keurig, download zou nog wat beter kunnen.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/11614163992.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:27:
Zo, ik ben over. :)
Letterlijk niks meer dan even de converter omprikken (dat is vooral omdat de oude provider die terug wil, kastjes zijn verder praktisch identiek), 1 instelling aanpassen in mijn Asus router, even rebooten en klaar. :)

Upload en ping zijn keurig, download zou nog wat beter kunnen.

[Afbeelding]
meteen ff voor je getest

https://www.speedtest.net...81-42d2-a2b3-4fbd8177d0ac

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Zie soortgelijke resultaten bij diverse servers/sites dus een issue bij Speedtest acht ik iets kleiner. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:45:
[...]

Zie soortgelijke resultaten bij diverse servers/sites dus een issue bij Speedtest acht ik iets kleiner. :)
maar het is die van jouw he ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Mr-D. schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:45:
[...]

maar het is die van jouw he ;)
Klopt, die is stom aan het doen want met 20Gbit zou dit niet mogen. :p
Zal wel weer iets in de VM zijn die aan het kloten is ofzo.

Een schakelaartje op de converter omzetten doet trouwens ook wat wonderen:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/11614245119.png

//Weet denk ik ook waarom ie zo kut aan het doen was. :+ Zoveel processen horen het niet te wezen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PYkQE8Q.png

[ Voor 15% gewijzigd door Zorian op 22-06-2021 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

_Arthur schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:03:
Ik heb zelf een UDM Pro op 1Gbit Tweak (via Efiber). De glasvezel zit rechtstreeks in de UDM Pro.
_Arthur schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:44:
[...]

Geen; de connector (en kabel natuurlijk) uit de media-converter gehaald en die in de UDM Pro gestopt.
Ik heb sinds gisteren glas van Tweak en de Media Converter lijkt op die van jou.

Welke van de onderstaande module moet ik dan in mijn UDM Pro stoppen om die blauwe kabel daar rechstreeks op aan te kunnen sluiten?

@xbeam / @nero355 Weten jullie toevallig welke het moet zijn?

pricewatch: Ubiquiti UF-RJ45-1G SFP Module

pricewatch: Ubiquiti U Fiber GPON, B+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xshYEfQPMoGcq16eBka_mJWGM8s=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/w7FgEHbE1jNEjmh0NhG02cxm.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 22-06-2021 18:41 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als het geen gpon is
UF-SM-1G-S
pricewatch: Ubiquiti UF-SM-1G-S (2pack)

[ Voor 12% gewijzigd door xbeam op 22-06-2021 18:51 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Thanks, heb er maar 1 nodig toch, dus die andere reserve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Greatsword schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:51:
[...]

Thanks, heb er maar 1 nodig toch, dus die andere reserve?
Nee, je hebt 1 van de 2 nodig. Afhankelijk welke kleur aan de andere kant zit.
Meestal zit aan de straatkast zeide de blauwe en moet jij de gele gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

xbeam schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:54:
[...]

Nee, je hebt 1 van de 2 nodig. Afhankelijk welke kleur aan de andere kant zit.
Meestal zit aan de straatkast zeide de blauwe en moet jij de gele gebruiken
Als ik hem rechtstreeks van de glas hier op aansluit scheelt het me weer een stopcontact en wat stroomverbruik.

Zou je deze optie dan ook adviseren boven de Glas > Mediaconverter > UTP > UDM Pro?

Of zijn er ook nadelen waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Greatsword schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:01:
[...]

Als ik hem rechtstreeks van de glas hier op aansluit scheelt het me weer een stopcontact en wat stroomverbruik.

Zou je deze optie dan ook adviseren boven de Glas > Mediaconverter > UTP > UDM Pro?
Nee
Of zijn er ook nadelen waar ik rekening mee moet houden?
Dat hij na een reboot niet van zelf online komt
https://community.ui.com/...4a-405e-892a-10d4c67bc29b

Dit issue bestaat al sinds dag 1 van de udm-p en ik zie het nog niet gebeuren dat ubnt snel met een oplossing komt.

[ Voor 11% gewijzigd door xbeam op 22-06-2021 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

xbeam schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:09:
[...]

Nee

[...]

Dit issue bestaat al sinds dag 1 van de udm-p en ik zie nog niet gebeuren dat ubnt met een oplossing komt
Dan houden we het gewoon bij het bestaande ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Vandaag gebeld door Tweak of de verbinding werkend en naar wens was, positief verrast hierover dat een provider zoiets doet. Aangegeven dat het prima werkt en krijg ook nog een converter toegestuurd omdat ik de huidige stiekem nog moet terugsturen naar de oude provider. Helemaal top. :) Goed voorbeeld voor andere providers.

Wat me trouwens ook opvalt is dat alles veel 'snappier' lijkt te zijn. Pagina's lijken sneller te laden, ondanks dat zowel de oude als deze nieuwe verbinding 1Gbit is. Responstijd is toch beter en de ping is een heel stuk lager (10ms naar 1-3ms), erg tevreden so far.

[ Voor 30% gewijzigd door Zorian op 23-06-2021 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joop99
Zorian schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:30:

...
Wat me trouwens ook opvalt is dat alles veel 'snappier' lijkt te zijn. Pagina's lijken sneller te laden, ondanks dat zowel de oude als deze nieuwe verbinding 1Gbit is. Responstijd is toch beter en de ping is een heel stuk lager (10ms naar 1-3ms), erg tevreden so far.
Dat fenomeen viel destijds zelfs mijn moeder die toen 70+ was. Vrijwel niemand heeft 1Gbit nodig maar heel veel gebruikers hebben profijt van een lage latency, dat is veel belangrijker dan de snelheid (maar niet ongerelateerd). Dat heeft Tweak ook goed voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 12:26

Dennisb1

VCDS 058

Ik heb soms vage kuren dat het internet vandaag even uit valt en dan paar tellen later er weer is. Zie packet drops in de edgerouter en online game valt ook gewoon stil op dat moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Op Tweak status pagina nog niets maar het is weer stuk?

Bij allestoringen lopen de meldingen in elk geval op
https://allestoringen.nl/storing/tweak/

[ Voor 52% gewijzigd door RobbyTown op 07-07-2021 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

Begint wel irritant te worden nu, 1-2 maanden over van ziggo naar tweak en al 3 keer storing.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tismij schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 01:14:
Begint wel irritant te worden nu, 1-2 maanden over van ziggo naar tweak en al 3 keer storing.
Dat kun je wel zeggen ja

Wellicht een aantal vergeten ben
18 maart
22 maart
30 april
13 mei
20 juni
7 juli

Los van dat het regelmatig is soms ook best lang, dacht die van 30 april ongeveer 1,5 uur duurde.

Zo hier is het weer up na 34 min.

[ Voor 4% gewijzigd door RobbyTown op 07-07-2021 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Niks gemerkt hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat kan kloppen. Dan zit je buiten Brabant
Info over de storing
https://tweakstatus.nl/incidents/137

Valt ook op dat vaak de backup het niet juist overneemt.

[ Voor 3% gewijzigd door RobbyTown op 07-07-2021 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19:12
Er staat nu wel een melding op https://tweakstatus.nl/ :
Verstoring internet diensten Brabant
Een gedeelte van ons netwerk in brabant heeft tussen 01u en 01:30u hinder gehad van werkzaamheden door derden. Een backup route werd niet automatisch in gebruik genomen en er was handmatig ingrijpen van een engineer noodzakelijk. Onze excuses voor het ongemak.

[ Voor 26% gewijzigd door BitAndre op 07-07-2021 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hier nog geen probleem ondervonden is 1335

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@BitAndre klopt had gisteren vandaag de link naar bericht om 1:52 gepost ;).

[ Voor 9% gewijzigd door RobbyTown op 07-07-2021 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitAndre
RobbyTown schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:52:
@BitAndre klopt had gisteren de link naar bericht om 1:52 gepost ;).
Daar kwam ik ook later achter 8)7. Als je gebruik maakt notificaties in Tweakers dan zie je blijkbaar niet alle recentere reacties... en bericht verwijderen kan niet. Toen dacht ik: dan maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:18
RobbyTown schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:52:
@BitAndre klopt had gisteren vandaag de link naar bericht om 1:52 gepost ;).
Dat was een korte nacht :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:37
tweak telefonie heeft problemen
https://tweakstatus.nl/

niet alleen het 09000 nummer maar ook van mobiel naar een tweak vastelijn wil niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hjvg schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:12:
tweak telefonie heeft problemen
https://tweakstatus.nl/

niet alleen het 09000 nummer maar ook van mobiel naar een tweak vastelijn wil niet
Als ik het zo lees heeft tweak telefonie geen problemen maar is alleen het 0900 nummer van Tweak klantenservice niet te bereiken. Logisch dat het dan via mobiel ook niet te bereiken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
RobbyTown schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:45:
[...]

Als ik het zo lees heeft tweak telefonie geen problemen maar is alleen het 0900 nummer van Tweak klantenservice niet te bereiken. Logisch dat het dan via mobiel ook niet te bereiken is.
ik kan mij zelf niet bereiken met mobiel

contact gehad met tweak en dit is inderdaad een storing bij een provider die een gedeelte van de telefoon nummers routeerd ofzo voor hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hjvg schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:15:
[...]

ik kan mij zelf niet bereiken met mobiel

contact gehad met tweak en dit is inderdaad een storing bij een provider die een gedeelte van de telefoon nummers routeerd ofzo voor hun
Aha oke. Lekker krom omgeschreven op de statuspagina 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik weet dat Tweak het gebruik van een eigen router aanmoedigt maar geeft niet erg veel informatie over configuratie of eventueel geschikte routers.

Aangezien e-fiber hier in de gemeente nog volop glasvezel aan het aanleggen is, ben ik me nu aan het orienteren op het juiste glasvezel abonnement.

Ik zit te denken aan een internet only 1gb abbo. Nu heb maak ik op het moment gebruik van een Asus RT-AC68U router achter het ziggo modem (in bridge mode). Gaat zoiets werken met een internet only verbinding van Tweak of is het aanschaffen van een nieuwere router weer nodig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:28
Darth Malak schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:05:
Ik weet dat Tweak het gebruik van een eigen router aanmoedigt maar geeft niet erg veel informatie over configuratie of eventueel geschikte routers.

Aangezien e-fiber hier in de gemeente nog volop glasvezel aan het aanleggen is, ben ik me nu aan het orienteren op het juiste glasvezel abonnement.

Ik zit te denken aan een internet only 1gb abbo. Nu heb maak ik op het moment gebruik van een Asus RT-AC68U router achter het ziggo modem (in bridge mode). Gaat zoiets werken met een internet only verbinding van Tweak of is het aanschaffen van een nieuwere router weer nodig dan?
De Asus router werkt prima op Tweak. Je krijgt een Media converter, die glas naar LAN omzet. UTP in de WAN poort van de ASUS (misschien een reboot), en hobbelen. Maar de ASUS is inmiddels wel een oudje, al is de firmware nog steeds regelmatig te updaten. Je kan eventueel vast kijken voor een andere router/switch/ap's, afhankelijk van jouw situatie. Maar haast heeft het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Darth Malak schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:05:

Ik heb ook Tweak (via e-fiber) en gebruik ook een eigen router, maar dan achter de Fritzbox van Tweak. Ik heb dus geen media converter die je krijgt bij internet only, maar een Fritz 5530 omdat ik internet+bellen heb.
Router achter router gaat prima, zorgen dat je LAN een ander subnet heeft dan dat van de 5530 is alles wat je moet doen en eventueel portforwarding 1 op 1 doorzetten. Wifi op de 5530 uitzetten en gaan met die banaan.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

ardvark99 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:15:
[...]

De Asus router werkt prima op Tweak. Je krijgt een Media converter, die glas naar LAN omzet. UTP in de WAN poort van de ASUS (misschien een reboot), en hobbelen. Maar de ASUS is inmiddels wel een oudje, al is de firmware nog steeds regelmatig te updaten. Je kan eventueel vast kijken voor een andere router/switch/ap's, afhankelijk van jouw situatie. Maar haast heeft het niet.
Thanks ja, ik draai er de laatste openwrt op. Wil eingelijk niet nog eens een paar honderd euro uittellen voor een router.. Dus ga het denk ik gewoon proberen.. De goedkoopste tweak veriant klint namelijk heel interessant. Zit nu op een medium tv+internet ziggo aboo voor iest van 64 euro per maand. TV kijk ik nauwelijks alleen ziggo sport die toch alles verliest wat interessant is. Zie dat je via canal digital ook via een app kunt kijken (wat ik nu via ziggo go doe) dus voor die 35 euro pmn gigabit en nog een 14 euro ofzo voor die canal digital app ben ik nog steeds enorm veel goedkoper uit en zelfs dan met gigabit t.o.v. huidige 300mbit ofzo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Joop_Klepzeiker schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:17:
[...]

Ik heb ook Tweak (via e-fiber) en gebruik ook een eigen router, maar dan achter de Fritzbox van Tweak. Ik heb dus geen media converter die je krijgt bij internet only, maar een Fritz 5530 omdat ik internet+bellen heb.
Router achter router gaat prima, zorgen dat je LAN een ander subnet heeft dan dat van de 5530 is alles wat je moet doen en eventueel portforwarding 1 op 1 doorzetten. Wifi op de 5530 uitzetten en gaan met die banaan.
Ja het is denk ik afwachten of deze router het nog trekt aangezien er geen modem van Tweak voorkomt.. Maar goed, slechter dan de huidige 300mbit van ziggo zal het vermoelijk niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:28
Darth Malak schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:39:
[...]

Thanks ja, ik draai er de laatste openwrt op. Wil eingelijk niet nog eens een paar honderd euro uittellen voor een router.. Dus ga het denk ik gewoon proberen.. De goedkoopste tweak veriant klint namelijk heel interessant. Zit nu op een medium tv+internet ziggo aboo voor iest van 64 euro per maand. TV kijk ik nauwelijks alleen ziggo sport die toch alles verliest wat interessant is. Zie dat je via canal digital ook via een app kunt kijken (wat ik nu via ziggo go doe) dus voor die 35 euro pmn gigabit en nog een 14 euro ofzo voor die canal digital app ben ik nog steeds enorm veel goedkoper uit en zelfs dan met gigabit t.o.v. huidige 300mbit ofzo..
Als je TV afneemt bij Tweak, krijg je er een modem bij. Abo zonder modem is alleen bij Internet Only. Maar je kan ook kijken naar NLZiet als je toch via apps kijkt. Is nog goedkoper per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

ardvark99 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:00:
[...]

Als je TV afneemt bij Tweak, krijg je er een modem bij. Abo zonder modem is alleen bij Internet Only. Maar je kan ook kijken naar NLZiet als je toch via apps kijkt. Is nog goedkoper per maand.
Ja precies.. Nou ja internet+tv is voor mij niet meer interessant en betaal je relatief nog veel voor voor de paar zenders die ik af en toe kijk... Neem dan liever inderdaad iets van nlziet en f1pro voor de formule 1.. Nog steeds veel goedkoper dan huidgige ziggo spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Darth Malak schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:32:
[...]

Ja precies.. Nou ja internet+tv is voor mij niet meer interessant en betaal je relatief nog veel voor voor de paar zenders die ik af en toe kijk... Neem dan liever inderdaad iets van nlziet en f1pro voor de formule 1.. Nog steeds veel goedkoper dan huidgige ziggo spul.
De kans dat Ziggo jou fysiek gaat afsluiten nadat je op hebt gezegd is zeer klein, want dat moeten ze in de straatkast komen doen. Dit betekent dat je dus na opzeggen nog gewoon TV kunt kijken. De NPO zenders en Ziggo Sport in HD, de rest in SD. Ik kijk op die manier ook F1. Volgend seizoen zien we wel weer verder. Ik heb ook NLZiet en dat bevalt mij perfect voor die 8 euro per maand. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:48
Vriendenactie Tweak, willen ze echt groter worden? Hopelijk groeit de capaciteit van de Servicedesk dan ook mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:43
Jan Driebeen schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:02:
Vriendenactie Tweak, willen ze echt groter worden? Hopelijk groeit de capaciteit van de Servicedesk dan ook mee.
Jouw vriend of familie woont op een adres waar Gigabit glasvezel leverbaar is.
Nu maar hopen dat het Gigabit glasvezel dekkingsgebied flink gaat groeien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
esky schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:49:
[...]

[...]

Nu maar hopen dat het Gigabit glasvezel dekkingsgebied flink gaat groeien...
laat ze eerst maar eens IPv6 uitrollen.

ik was ooit lid van hun forum en daar werd "belooft" dat het volgend jaar wel zou moeten lukken.
maar dat is al weer 2 jaar geleden.
net als de 10Gbit sterft dit ook een stille dood terwijl het wel makkelijk kan
zie ook dit bericht met bijbehorende link

[ Voor 0% gewijzigd door Mr-D. op 13-07-2021 09:58 . Reden: zoals altijd div typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:27
Mr-D. schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:57:
[...]

ik was ooit lid van hun forum en daar werd "belooft" dat het volgend jaar wel zou moeten lukken.
Ja, inderdaad. Een 6rd tunnel is het allemaal net niet. En waarom de 10G POC na (voor zover ik weet) 1 opgeleverde aansluiting in een zwart gat is gevallen snap ik ook niet; hoe moeilijk kan het zijn om een 10GBASE-BX-D SFP+ in een van je (ongetwijfeld aanwezige) SFP+ interfaces te stoppen en tegen je klant te zeggen 'er staat licht op, veel plezier ermee'? OK, ze wilden een Mikrotik CRS305 als CPE leveren, maar dat hadden ze, zeker in het geval van een POC, wat mij betreft nog kunnen laten ook. Mijn CCR1036-8G-2S+ is er klaar voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
[...]

IPV6RD werkt gelukkig behoorlijk goed tegenwoordig, de investering om dit te wijzigen in native dual stack zit er kennelijk nog niet in. 10 Gb is denk ik iets waarbij ze overstappen op XGPon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:43
joop99 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:22:
[...]10 Gb is denk ik iets waarbij ze overstappen op XGPon.
Tweak gebruikt op zijn eigen netwerk geen PON. Ze zijn wel bezig om te gaan leveren op KPN WBA PON aansluitingen, maar hun eigen coanet apparatuur (waar ze gigabit en ooit 10G op leveren) is geen PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Inderdaad toen dat forum werd gelanceerd van alles beloofd maar het is allemaal aardig dood. Als je mailt duurt dagen dat je antwoord krijgt. Lijkt daar zwaar onderbezet.

Concurrentie (Trined) levert by default op nieuwe aansluitingen nu IPv6. Wil je ipv4 ivm portforwards dan moet je extra betalen :p. Mensen voor augustus 2020 hebben dat gratis.
Ja, vanaf augustus 2020 krijgt elke glasvezelaansluiting een vast /128 IPv6-adres en een /56 IPv6-prefix. Voor consumenten aansluitingen wordt er voor IPv4 gebruik gemaakt van een IPv4-CGN. Wil je toch een publiek IPv4-adres op jouw glasvezelaansluiting gebruiken? Dan kun je jouw abonnement uitbreiden met een vast IPv4-adres voor € 2,50 per maand. Zakelijke aansluitingen krijgen automatisch een vast IPv4-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbyTown schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:51:
[...]

Inderdaad toen dat forum werd gelanceerd van alles beloofd maar het is allemaal aardig dood. Als je mailt duurt dagen dat je antwoord krijgt. Lijkt daar zwaar onderbezet.

Concurrentie (Trined) levert by default op nieuwe aansluitingen nu IPv6. Wil je ipv4 ivm portforwards dan moet je extra betalen :p. Mensen voor augustus 2020 hebben dat gratis.

[...]
Weet ik maar die levert niet aan mijn huisadres

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-D. schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:53:
[...]

Weet ik maar die levert niet aan mijn huisadres
Bij mij wel maar vind het te duur en geen eigen router. Dus zit ook bij Tweak :).

Alleen gek dat concurrentie al wel (bijna 1 jaar) IPv6 kan uitrollen en Tweak had toch gevoel beetje pioniers waren (10Gbit hoor je ook maar weinig van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbyTown schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:59:
[...]

Bij mij wel maar vind het te duur en geen eigen router. Dus zit ook bij Tweak :).

Alleen gek dat concurrentie al wel (bijna 1 jaar) IPv6 kan uitrollen en Tweak had toch gevoel beetje pioniers waren (10Gbit hoor je ook maar weinig van).
ik denk iets met de cashflow in samenwerking met de prioriteit.

maar wat mij betreft alleen de knop om en tegen de klant zeggen regel de rest zelf maar succes.
en duidelijk maken hoeveel publieke IPv4 adressen je mag maken (de Wolde project was dat volgens mij 3)

edit : zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Nog meer nieuws van Tweak, het kan niet op, CD gaat ESPN4 toevoegen aan de pakketten….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
RobbyTown schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:59:
[...]

Zit zelf ook bij tweak, internet + bellen....Helaas via KPN. Inmiddels doet KPN ook 1000/500 (later synchroon) voor 57,- zonder bellen. Gezien Tweak niet echt aan het uitbreiden is zit ik ook te spelen met de gedachte om over te stappen. Ja, duurder dan Tweak, maar hier zal nooit Coanet worden uitgerold.

Ook jammer dat Tweak geen andere snelheden levert via KPN.

[ Voor 0% gewijzigd door Xenir op 13-07-2021 20:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:36
Jan Driebeen schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:18:
Nog meer nieuws van Tweak, het kan niet op, CD gaat ESPN4 toevoegen aan de pakketten….
Erg jammer dit. Ik heb er een hekel aan dat alles achter een betaaldienst verdwijnt, maar als dat dan toch gebeurt laat dat dan voetbal zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
Op basis van deze website heb ik 10 Gbps aangevraagd. Helaas, ze leveren dat niet. Dus fake news van Tweak ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BerndGaykema schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:22:
[...]
Op basis van deze website heb ik 10 Gbps aangevraagd. Helaas, ze leveren dat niet. Dus fake news van Tweak ....
een of 2 hebben het gehad ik kader van een test en daar bleef het bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
BerndGaykema schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:22:
[...]
Op hun forum hebben ze eigenlijk aangegeven dat ze het niet stabiel kregen in de zin dat het als consumenten product bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
joop99 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:07:
[...]

Op hun forum hebben ze eigenlijk aangegeven dat ze het niet stabiel kregen in de zin dat het als consumenten product bruikbaar is.
Tweak begint een beetje op een hobbyclub te lijken.

Na jaren van beloven nog steeds geen IPv6, 10Gbps niet stabiel krijgen, vele storingen... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Gravit0n schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:12:
[...]
Na jaren van beloven nog steeds geen IPv6
Waarom is hier iedereen zo blij met IP6? 8)7
Mijn buren met SNLR als glasboer, hebben dus IP6 en ik hoor ze alleen maar klagen dat portforwardings niet werkend te krijgen zijn. Domotica / VPN / IPCamera's doen het sindsdien niet meer van buitenaf.

Voor mij mag Tweak nog gewoon op IP4 blijven hoor! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Joop_Klepzeiker schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:39:
[...]

Mijn buren met SNLR als glasboer, hebben dus IP6 en ik hoor ze alleen maar klagen dat portforwardings niet werkend te krijgen zijn. Domotica / VPN / IPCamera's doen het sindsdien niet meer van buitenaf.

Kip en ei...

KPN heeft IPv6 op hun mobiele telefoon abonnementen, alles is thuis bereikbaar over IPv6.

Lees je gewoon lekker ff in waarom het allemaal zo moeizaam gaat. IPv4 = op, IPv6 is noodzakelijk.

Hier kan je er alles over vinden:
Het grote IPv6 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
[...]

Klinkt alsof je buren eerder een probleem met de router of routerconfiguratie hebben dan wat anders.
Verder is port forwarden ook niet perse noodzakelijk meer met IPv6 omdat je geen NAT nodig hebt (al kan het wel). Firewall rule configureren en dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Wat mij betreft mag IPv6 nog wel even lekker weg blijven, ik vind het vreselijk onhandig werken. Zie er ook geen meerwaarde in, enkel issues. Op mijn servers is het internet bijvoorbeeld ook instabiel met IPv6 ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
Dan zijn ze over op DS-Lite of CGNAT. Ziggo schijnt ook zoiets te doen. Bij Tweak dit (vooralsnog) niet de orde, je hebt nu IPv4 + 6RD en krijgt straks hopelijk DS-Full. En ja je mag IPv6 weer uitzetten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:08
Natuurlijk mag je IPv6 uit zetten, maar dan ben je wel deel van het probleem dat bedrijven (zowel ISP's als webhosters en andreen) nog eindeloos aan IPv4 blijven hangen terwijl IPv4 toch echt heel erg op is. Sommige nieuwe ISP's kunnen niet anders dan CGNAT of DS-Lite daardoor.

Maar goed nieuws: Tweak is al aan het testen met dual stack, en dat werkt prima. Netzoals op 6rd delen ze /56 uit dus delegeren kan je leren :)

Nog meer goed nieuws, behalve native IPv6 ben ik ook GPON aan het testen. En ook dat werkt gewoon. KPN ONT en daarachter een eigen router, vrijwel default settings van OpenWRT, en alles gaat goed.

Nu nog 500/500 want vanwege redenen is 1G/1G nog niet leverbaar op mijn adres maar dat gaat binnenkort ook komen. Er is mij vriendelijk verzocht niet te vertellen wat de prijzen gaat worden dus nog even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
Zorian schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:51:
Wat mij betreft mag IPv6 nog wel even lekker weg blijven, ik vind het vreselijk onhandig werken. Zie er ook geen meerwaarde in, enkel issues. Op mijn servers is het internet bijvoorbeeld ook instabiel met IPv6 ingeschakeld.
De adressen zijn een draak om met de hand uit te tikken, maar verder is het niet heel bijzonder. Als je de noodzaak van IPv6 niet inziet heb je wel een klein beetje onder een steen geleefd de afgelopen jaren. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetz0r
Gravit0n schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:53:
[...]
De adressen zijn een draak om met de hand uit te tikken, maar
[...]
::1 is korter dan 127.0.0.1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
komende dinsdag update voor de amino ontvanger

Inhoud van de update

Bug fixes
Verbetering ‘endless play’
(volgende afleveringen beginnen vanzelf met spelen)
Verbeterde detailpagina’s bij Canal+ series
Bewaren van laatste positie per gebruiker
Snelstart van Begin Gemist met ‘|<’ knop van afstandsbediening
Security updates
Stabiliteitsverbeteringen bij Pauzeren, Begin Gemist en Uitzending Gemist
Sneller starten van Uitzending Gemist en Opnames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Ik heb geen beeld meer in Enschede. Kan ook een CD storing zijn alles start normaal maar stilstaande beelden. Netflix werkt prima 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Darth Malak schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:39:
[...]Thanks ja, ik draai er de laatste openwrt op. Wil eingelijk niet nog eens een paar honderd euro uittellen voor een router..
Ik heb (vandaag) een mikrotik hap-ac3 gehaald, kost 90€ en is redelijk beter dan die 150+ routers van de andere merken
( maar da's mijn idee )
Joop_Klepzeiker schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:23:
[...]

De kans dat Ziggo jou fysiek gaat afsluiten nadat je op hebt gezegd is zeer klein, want dat moeten ze in de straatkast komen doen. Dit betekent dat je dus na opzeggen nog gewoon TV kunt kijken. De NPO zenders en Ziggo Sport in HD, de rest in SD. Ik kijk op die manier ook F1. Volgend seizoen zien we wel weer verder. Ik heb ook NLZiet en dat bevalt mij perfect voor die 8 euro per maand. :+
Vergeet niet dat er in die nieuwe glasvezelwijken veel overstappers zijn.
Best kans dat er dan (sneller) een onderhouds (afsluit) ronde komt dan normaal.

Mijn vorige stint bij een andere provider, heb ik nog 4 jaar Ziggo-TV gehad, maar toen was het ineens 'weg' ;)
Peetz0r schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:44:

Maar goed nieuws: Tweak is al aan het testen met dual stack, en dat werkt prima. Netzoals op 6rd delen ze /56 uit dus delegeren kan je leren :)
4722366482869645213696 adressen ...
Zouden we het er mee kunnen halen ?

[ Voor 12% gewijzigd door FreshMaker op 16-07-2021 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
rob2011 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:58:
Ik heb geen beeld meer in Enschede. Kan ook een CD storing zijn alles start normaal maar stilstaande beelden. Netflix werkt prima 😀
Enschede zeg je?

https://tweakstatus.nl/incidents/141

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetz0r
FreshMaker schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:10:
[...]

4722366482869645213696 adressen ...
Zouden we het er mee kunnen halen ?
Voorlopig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
Peetz0r schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:17:
[...]

::1 is korter dan 127.0.0.1 ;)
Uitzonderingen idd daargelaten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreshMaker schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:10:

Mijn vorige stint bij een andere provider, heb ik nog 4 jaar Ziggo-TV gehad, maar toen was het ineens 'weg' ;)
toen ik jaren geleden overging op glas was er binnen een week geen signaal meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@Mr-D.
Ziggo is ook niet gek natuurlijk.
Hier in de straat / wijk gaat 80% over, als ik de posters ( om iets te winnen ) mag geloven.

De kans is zeker aanwezig dat er gelijk een hoop losgekoppeld gaan worden, scheelt ze ook weer in signaal en kosten.
Doen ze dit niet, blijft de CI+ in de TV, en kijk ik voorlopig verder op het abo van mijn schoonmoeder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:18

odan

The dark side is within all!

Meer mensen geen internet in 7533?

Hier al ruim 20 minuten niks meer.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:40

The_Worst

Unox

7512 niks gemerkt de gehele dag.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan

odan

odan schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:49:
Meer mensen geen internet in 7533?

Hier al ruim 20 minuten niks meer.
10 minuten wel internet daarna harde reset van de fritzbox benodigd.

Gewoon van het ene op het andere moment gebeurd gisteren.

fritzbox is up to date, heb hem zelfs al een keer naar fabrieksinstellingen teruggezet.

net rond 09:40 nog een harde reset gedaan en dan foutmeldingen na 10 minuten ongeveer:

09:47 Internet connection failed: Reason for error: 2 (DHCPv4 no answer on DISCOVER)
09:50 the fiber optic connection is interrupted
09:50 internet connection cleared
09:50 the fiber optic connection is available

En ook precies om 09:50 was het internet weer weg en dat blijft het ook totdat ik weer een harde reset doe. Kabels zitten er bij mij allemaal goed in.

tweak stuurt een monteur langs, als het goed is kwam hij vandaag nog, dus hoop dat ik niet te lang afhankelijk ben van de telefoon hotspot.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
Vraagje, ik heb achter de 5490 een fritz 6660 hangen. Ik krijg het niet voor elkaar om zelf mijn telefoonnummer op de 6660 te registreren i.p.v. op de 5490.

Ook al neem ik zo'n beetje alle instellingen blind over van de 5490, no go. Ik twijfel ook aan het wachtwoord, is dat hetzelfde als waarmee je inlogt op mijn.tweak.nl?

Reden: ik wil alles via mijn eigen router regelen, en niet telefonie nog via de 5490. (ook i.v.m. de fritz app op mobiel, ik wil niet steeds switchen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
@jaro431
Voor telefonie heb je andere inloggegevens nodig; deze kun je als het goed is bij de helpdesk opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
nescafe schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:57:
@jaro431
Voor telefonie heb je andere inloggegevens nodig; deze kun je als het goed is bij de helpdesk opvragen.
Dank, dat was het dus. Ik was in de veronderstelling dat het wachtwoord voor VOIP gelijk was aan het uitgegeven wachtwoord door tweak zelf, maar blijkbaar verschilt dat dus. De helpdesk heeft dat netjes en snel gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan

odan

odan schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:43:
[...]

10 minuten wel internet daarna harde reset van de fritzbox benodigd.

Gewoon van het ene op het andere moment gebeurd gisteren.

fritzbox is up to date, heb hem zelfs al een keer naar fabrieksinstellingen teruggezet.

net rond 09:40 nog een harde reset gedaan en dan foutmeldingen na 10 minuten ongeveer:

09:47 Internet connection failed: Reason for error: 2 (DHCPv4 no answer on DISCOVER)
09:50 the fiber optic connection is interrupted
09:50 internet connection cleared
09:50 the fiber optic connection is available

En ook precies om 09:50 was het internet weer weg en dat blijft het ook totdat ik weer een harde reset doe. Kabels zitten er bij mij allemaal goed in.

tweak stuurt een monteur langs, als het goed is kwam hij vandaag nog, dus hoop dat ik niet te lang afhankelijk ben van de telefoon hotspot.
vrijdag nieuwe fritz gekregen, 24 uur later en tot nu toe werkt het nog steeds zonder problemen.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:22
xbeam schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:09:
[...]

Nee

[...]

Dit issue bestaat al sinds dag 1 van de udm-p en ik zie het nog niet gebeuren dat ubnt snel met een oplossing komt.
Haak hier ook even op in..

Zit ook te kijken naar een UDM Pro.
Heb nu de Fritzbox met de fiber rechtstreeks aangesloten.

UDM Pro is nog steeds niet aan te raden om daar de fiber rechtstreeks in te pluggen?
Je link is namelijk dood lijkt het..

Media converter is gewoon bij Tweak aan te vragen of wat is het beste om te nemen?

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Csotranme schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:17:
[...]

Haak hier ook even op in..

Zit ook te kijken naar een UDM Pro.
Heb nu de Fritzbox met de fiber rechtstreeks aangesloten.

UDM Pro is nog steeds niet aan te raden om daar de fiber rechtstreeks in te pluggen?
Je link is namelijk dood lijkt het..

Media converter is gewoon bij Tweak aan te vragen of wat is het beste om te nemen?
hoi mijn UDM pro zit al een paar maanden direct op het glas zonder enig probleem

ga van het weekend ook proberen om de Ziggo verbinding die ik sinds vandaag heb als fail over in te regelen maar dat word nog wel ff een uitdaging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHmBFvyjZ27YxDYTk0FDUyg9eaw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hp66q4lRKa8FVp5HBsOAlAfk.png?f=user_large

[offtopic] deze Ziggo aanbieding kon ik niet laten schieten een jaar internet +bellen voor een euro extra per maand (heb al een agenda reminder voor het opzeggen er van in outlook geschoten) {/offtopic}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:22
Mr-D. schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:23:
[...]

hoi mijn UDM pro zit al een paar maanden direct op het glas zonder enig probleem

ga van het weekend ook proberen om de Ziggo verbinding die ik sinds vandaag heb als fail over in te regelen maar dat word nog wel ff een uitdaging.

[Afbeelding]

[offtopic] deze Ziggo aanbieding kon ik niet laten schieten een jaar internet +bellen voor een euro extra per maand (heb al een agenda reminder voor het opzeggen er van in outlook geschoten) {/offtopic}
Hmm nice dan blijkbaar toch gefixt?..

Welke SFP heb je erin zitten?
Ik zag deze eerder in dit topic voorbij komen: pricewatch: Ubiquiti UF-SM-1G-S (2pack)

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Csotranme schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:24:
[...]

Hmm nice dan blijkbaar toch gefixt?..

Welke SFP heb je erin zitten?
Ik zag deze eerder in dit topic voorbij komen: pricewatch: Ubiquiti UF-SM-1G-S (2pack)
zie mijn post hier
Mr-D. in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Ben ik de enige die ESPN4 (nog) niet kan bekijken. Zou vanaf vandaag mogelijk moeten zijn, zie dit nieuwsbericht
Heb de router en de tv ontvanger reeds uit en aangezet.

Sinds 3-8-2021 14:00u heeft CD zender ESPN4 toegevoegd aan het zenderaanbod. Oorzaak dat het later dan gepland is uitgevoerd: logistieke problemen…

[ Voor 22% gewijzigd door Jan Driebeen op 03-08-2021 18:06 . Reden: Update issue ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
Jan Driebeen schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:42:
Ben ik de enige die ESPN4 (nog) niet kan bekijken. Zou vanaf vandaag mogelijk moeten zijn, zie dit nieuwsbericht
Heb de router en de tv ontvanger reeds uit en aangezet.
Bij mij doen alleen ESPN1,2,3 het. ESPN4,5,6 geven de melding "Deze zender maakt geen onderdeel uit van je abonnement".
In het verleden vergat Canal Digitaal ook regelmatig de Cambrium-klanten mee te nemen bij acties. Dus dit verbaast mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mijn router valt terug naar Ziggo
meer mensen problemen met de Tweak verbinding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Mr-D. schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:50:
mijn router valt terug naar Ziggo
meer mensen problemen met de Tweak verbinding?
Hier werkt het nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
HuHu schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 07:57:
[...]

Update: ik heb sinds een tijdje de Amino Aria 7 (in plaats van de M7 MZ-102) en daarmee lijkt het beter te gaan. Nog steeds hapert live tv af en toe, maar het is vele malen minder dan met het 102 kastje. Niet helemaal verholpen dus, maar wel een flinke verbetering.

Ik kijk het nog even aan tot het einde van m'n contract komende zomer. Misschien dat ik dan eens een paar maanden nlziet ga proberen in plaats van canal digitaal.
Ter info. Ook met de Amino Aria 7 was ik niet tevreden over de televisie. De prijs kwaliteit verhouding bij nlziet ligt dan beter, dus dat hebben we nu.

Sinds vandaag volledig over op Internet Only. Tweak heeft de media converter gestuurd. Daar heb ik zelf nog een TP-Link TL-ER7206 achter gehangen. Die is in staat om de volledige gigabit snelheid te behalen. Geen WiFi, want ik had al losse Deco punten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HuHu schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:02:
[...]

Ter info. Ook met de Amino Aria 7 was ik niet tevreden over de televisie. De prijs kwaliteit verhouding bij nlziet ligt dan beter, dus dat hebben we nu.

Sinds vandaag volledig over op Internet Only. Tweak heeft de media converter gestuurd. Daar heb ik zelf nog een TP-Link TL-ER7206 achter gehangen. Die is in staat om de volledige gigabit snelheid te behalen. Geen WiFi, want ik had al losse Deco punten staan.
Hier ook in oktober deze stap (als het goed is staat dit genoteerd bij Tweak).

Jammer dat de TL-ER7206 (al in huis om binnenkort om te prikken) geen 19inch module heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BerndGaykema
HuHu schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:02:
[...]Tweak heeft de media converter gestuurd. Daar heb ik zelf nog een TP-Link TL-ER7206 achter gehangen. Die is in staat om de volledige gigabit snelheid te behalen.
Begrijp ik nu goed dat je de media converter in gebruik hebt? Deze TP-Link heeft toch een SFP-ingang? Daar kan de glasvezel zo in. Kan de converter van Tweak in de doos blijven.... :*)

[ Voor 0% gewijzigd door BerndGaykema op 04-08-2021 10:02 . Reden: taalvoutje ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
BerndGaykema schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:59:
[...]
Begrijp ik nu goed dat je de media converter in gebruik hebt? Deze TP-Link heeft toch een SFP-ingang? Daar kan de glasvezel zo in. Kan de converter van Tweak in de doos blijven.... :*)
Ja, ik heb de media converter in gebruik. Ik heb dat gedaan vanwege twee redenen:
  1. Ik heb geen SFP-module en ik weet niet precies welke ik zou moeten kopen.
  2. Ik heb de TP-Link in een patchkast staan en de glasvezelkabel is niet lang genoeg om daar te komen.
Eigenlijk twee praktische redenen waar ik prima een oplossing voor kan gaan zoeken. Maar de mens (althans, ik) is lui en ik heb maar gewoon de media converter aangesloten en de reeds bestaande UTP kabel gebruikt om daar de TP-Link op aan te sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HuHu schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:44:
[...]

Ja, ik heb de media converter in gebruik. Ik heb dat gedaan vanwege twee redenen:
  2. Ik heb de TP-Link in een patchkast staan en de glasvezelkabel is niet lang genoeg om daar te komen.
Eigenlijk twee praktische redenen waar ik prima een oplossing voor kan gaan zoeken. Maar de mens (althans, ik) is lui en ik heb maar gewoon de media converter aangesloten en de reeds bestaande UTP kabel gebruikt om daar de TP-Link op aan te sluiten.
Hierbij het boodschappenlijstje
Mr-D. in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

Of
https://www.fs.com/de-en/products/39143.html
https://www.fs.com/de-en/products/62913.html

Verder kleine vraag. Nog op de WAN bepaalde vlan moeten instellen?

[ Voor 8% gewijzigd door RobbyTown op 04-08-2021 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BerndGaykema
HuHu schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:44:
[...]
Gewoon de SFP-module van de Media Converter in de TP-Link router duwen. Als je een langere glasvezelkabel aanschaft werkt dat prima. Scheelt een stroomverbruiker ..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Even een vraagje, laatst is de installatie monteur bij ons geweest om onderstaande mediaconverter aan te sluiten.

Wat me verbaasde is dat hij een speedtest uitvoerde door de UTP op de mediaconverter aan te sluiten en die werd dan weer middels een UTP > ThunderBolt adapter rechtstreeks op een MacBook Air aangesloten.

Ik dacht dat er altijd een modem/router tussen moest zitten om verbinding te maken met het internet of is dat niet nodig als je slechts 1 apparaat rechtstreeks wilt aansluiten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNFd433ZWVX9JtRLkVhmTjbDAEQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DPeAecMOg3mD8AYfZqfHZYEe.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 36% gewijzigd door Greatsword op 05-08-2021 09:12 ]

Pagina: 1 ... 69 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.