Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 03:48
BerndGaykema schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:26:
[...]
Heb je wel de juiste SFP-module?

Er zijn er twee:
TX = 1310, RX = 1550
TX = 1550, RX = 1310

Je hebt de eerste nodig (TX=1310).

Mijn SFP (ER-12):
[Afbeelding]
Volgens mij wel. Deze heb ik toen besteld.

https://www.fs.com/de-en/products/39143.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:03
Als je die ook hebt gekregen zit je goed. Ik neem aan dat je de compatibiliteit tussen de Ubiquiti router en deze SFP module hebt gecheckt. Om compatibiliteitsproblemen voor te zijn heb ik voor een Ubiquiti SFP gekozen.

Welke Wizard heb je gebruikt om mee te beginnen? Ikzelf, omdat ik 2 internetaansluitingen heb (Tweak via SFP en Ziggo via RJ45) heb gekozen voor de Wizard "Load Balancing".
Na het aansluiten van de glasvezel op de ER-12 werkte deze meteen. Ik heb niets gedaan met MAC klonen of iets dergelijks. Hardware Offloading had ik nodig om de snelheid te halen.

Succes, hopelijk draait het snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 23:48
KingHorse schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:07:
[...]

Op moment geen Tweak klant, maar het zit er naar uit dat ik met enkele maanden wel klant ben. Dus kan niet volledig antwoorden.

Doordat ik in de toekomst dus Tweak klant wordt, ben ik gaan controleren of mijn pfSense wel 1gbit kan routeren en nat kan gebruiken.

Setup: server met unraid. En pfSense in een VM met 2 cores, 2GB ram, en 20GB drive op NVME SSD.

Processor: Ryzen 5 1600x
Totaal geheugen: 32GB
Netwerk adapter: HP NC360T PCI-E twee-poorts Gigabit serveradapter.

pfSense zit verbonden met virtio driver.
Verschillende netwerken:
Ziggo
LAN - gamepc
Windows - 2 servers
Linux - 2 servers(Ubuntu)

Getest met iPerf.

Ik heb verschillende tests gedaan, verschillende kanten op en op verschillende.

Maar ik haalde lang niet altijd 1gbit of in de buurt. Sommige gevallen maar 600mbit/s. En met Ubuntu was de upload voor wat aanpassingen 300mbit tops. Na wat aanpassingen lukte 600mbit.

Ik haalde 1gbit als ik bijvoorbeeld op de unraid server iPerf draaide. Maar dan komt het verkeer niet bij pfSense. Met een andere adapter lukte het ook gewoon om 2.4gbit te halen. (Met 2.5gbit adapter)

Mijn conclusie was dat mijn CPU tegelijkertijd ook door vm's, Docker en unraid wordt gebruikt. En daardoor kan pfSense lang niet 1gbit vol trekken, ook met 2 data stromen.

Ziggo 250/25 doet hij met gemak.

Ben benieuwd welk hardware je pfSense opdraait.
Moederbord: P8P67 PRO (REV 3.1)
8 gig aan geheugen
cpu: Intel Core i7-2600 CPU @ 3.40 Ghz (klopt, ik gebruik teveel stroom, maar als ik een netgate product moet halen ben ik nog meer geld kwijt)
SSD disc 128 gb Crucial
En de boosdoener was dit: HP NC7170 PCI-X Dual Port 1000T Gigabit Server Adapter - network adapter Series, en die heb ik vervangen voor een normale pci express intel nic.

Ik haal nu max 860 mbps up en down. Geen 1000 mbps, maar ik vind het prima. als maar al mijn bestanden veilig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Hebben er nog meer mensen last van een storing in Almere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldme schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:46:
Hebben er nog meer mensen last van een storing in Almere?
hier geen last in 1335

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
Ik ben er net achter gekomen dat mijn genexis model OF de voeding ervan overleden is. Bij het troubleshooten deed de modem heel raar en na een paar keer de stekker eruit getrokken te hebben begonnen de lampjes heel zwak te schijnen. En nu gaan de lampjes uberhaupt niet meer aan en komt er coil whine uit de genexis.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan troubleshooten? Andere stroomadapters geprobeerd maar ik heb niet precies een 5v/0.5A adapter.

En wat zou een snelle oplossing kunnen zijn voor dit probleem? Wat voor apparatuur heb ik nodig om ipv de genexis modem te plaatsen? De genexis modem deed niets anders dan glasvezel naar utp omzetten. Ik heb mijn eigen apparatuur daarachter.

Tweak is helaas niet bereikbaar op zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldme schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:35:
[...]

Ik ben er net achter gekomen dat mijn genexis model OF de voeding ervan overleden is. Bij het troubleshooten deed de modem heel raar en na een paar keer de stekker eruit getrokken te hebben begonnen de lampjes heel zwak te schijnen. En nu gaan de lampjes uberhaupt niet meer aan en komt er coil whine uit de genexis.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan troubleshooten? Andere stroomadapters geprobeerd maar ik heb niet precies een 5v/0.5A adapter.

En wat zou een snelle oplossing kunnen zijn voor dit probleem? Wat voor apparatuur heb ik nodig om ipv de genexis modem te plaatsen? De genexis modem deed niets anders dan glasvezel naar utp omzetten. Ik heb mijn eigen apparatuur daarachter.

Tweak is helaas niet bereikbaar op zondag.
Zolang het maar 5v is. Heb je 1 of 2 A dat maakt niet uit.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goldme
RobbyTown schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Zolang het maar 5v is. Heb je 1 of 2 A dat maakt niet uit.
Ik heb net elektrisch mijn grootste avontuur achter de rug.

Ik had geen 5V adapters. Wel een paar 4.8v adapters maar die werkten ook niet.

Ik had van jaren geleden zo'n adapter waarvan je de voltage kan aanpassen. Maar geen stekkertje die paste op de genexis. Dus ik heb een stekkertje gesloopt van een andere adapter die wel past op de genexis + de aanpasbare adapter ingesteld op 5V en ook daar de kabel gesloopt om het stekkertje erop te krijgen. Een simpel kroonsteentje er tussen en voila: de genexis leeft weer en ik heb internet.

Zo, nu even contact opnemen met Tweak of ik dat adaptertje kan krijgen. Wil niet lang doen met deze bij elkaar geraapte oplossing. Mijn bureau ligt bezaaid met adapters zonder stekkers en kabels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Goldme Hoog Tweakers gehalte ;).

Op werk kist vol adapters (altijd handig) precies wat jij hebt. Voltage en Ampère goed maar het stekkertje past niet :/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldme
RobbyTown schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:10:
@Goldme Hoog Tweakers gehalte ;).

Op werk kist vol adapters (altijd handig) precies wat jij hebt. Voltage en Ampère goed maar het stekkertje past niet :/.
Al die jaren die adapter opgespaard. Maar er zijn zoveel combinaties van voltages/Amperes + ook nog het stekkertje dat de kans toch groot is dat je geen adapter vindt. Gelukkig had ik een work around.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldme schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:03:
[...]

Ik heb net elektrisch mijn grootste avontuur achter de rug.

Ik had geen 5V adapters. Wel een paar 4.8v adapters maar die werkten ook niet.

Ik had van jaren geleden zo'n adapter waarvan je de voltage kan aanpassen. Maar geen stekkertje die paste op de genexis. Dus ik heb een stekkertje gesloopt van een andere adapter die wel past op de genexis + de aanpasbare adapter ingesteld op 5V en ook daar de kabel gesloopt om het stekkertje erop te krijgen. Een simpel kroonsteentje er tussen en voila: de genexis leeft weer en ik heb internet.

Zo, nu even contact opnemen met Tweak of ik dat adaptertje kan krijgen. Wil niet lang doen met deze bij elkaar geraapte oplossing. Mijn bureau ligt bezaaid met adapters zonder stekkers en kabels :)
En anders snel even op Marktplaats kijken. Zoekwoord is vaak "glasvezelkastje" of uiteraard de echte naam en type.
Genoeg mensen die dat ding erop zetten schijnbaar. Dan heb je de hele NT terwijl je alleen de adapter nodig hebt, maar ach.. kan ook handig zijn voor later.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 17-01-2021 12:16 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1899
  • Laatst online: 16-09 03:48
BerndGaykema schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:06:
Als je die ook hebt gekregen zit je goed. Ik neem aan dat je de compatibiliteit tussen de Ubiquiti router en deze SFP module hebt gecheckt. Om compatibiliteitsproblemen voor te zijn heb ik voor een Ubiquiti SFP gekozen.

Welke Wizard heb je gebruikt om mee te beginnen? Ikzelf, omdat ik 2 internetaansluitingen heb (Tweak via SFP en Ziggo via RJ45) heb gekozen voor de Wizard "Load Balancing".
Na het aansluiten van de glasvezel op de ER-12 werkte deze meteen. Ik heb niets gedaan met MAC klonen of iets dergelijks. Hardware Offloading had ik nodig om de snelheid te halen.

Succes, hopelijk draait het snel.
Heb mijn 'problemen' nu opgelost met een switch achter de Fritzbox. Game streaming draaide voor geen meter, wellicht teveel apparatuur op het netwerk dat de Fritzbox het niet meer kon verwerken. Nu met de Switch met QOS werkt het wel.

Voor de time being een goede oplossing, ik stap binnenkort over naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:44
Zijn er meer mensen die momenteel het probleem hebben dat ze geen nieuwe spots op kunnen halen via nieuwsgroepen bij tweak? Ik krijg al 1,5 dag niets nieuws binnen met spotweb (2 docker docker images getest) en ook spotnet op de desktop laat geen nieuwere spots zien...

Edit: Alsof men meeleest :+ . Het werkt weer 8)

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 18-01-2021 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sinds eergisteren doet mijn Amazon Prime het niet meer via Tweak. Wel via VPN en mobiele verbinding. Navraag bij Amazon gedaan en ze geven aan dat Tweak buitenlandse IP adressen gebruikt en daarom geblokkeerd worden. Meer mensen last van?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5SIns3yuk9ZPXC1eCxtlW9Tj8I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oo1OqZ09I8nqR0wDMYE8BVbb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Gumball op 23-01-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gumball schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:34:
Sinds eergisteren doet mijn Amazon Prime het niet meer via Tweak. Wel via VPN en mobiele verbinding. Navraag bij Amazon gedaan en ze geven aan dat Tweak buitenlandse IP adressen gebruikt en daarom geblokkeerd worden. Meer mensen last van?[Afbeelding]
Dus toen heb je meteen Amazon verteld dat ze de partij die de geofencing regelt moeten vertellen dat ze de database direct moeten updaten?
Probleem zit niet bij Tweak uiteraard. Ik durf te wedden dat de IP adressen in NL geregistreerd staan als je in de RIPE database kijkt. Dit hoor je de laatste jaren heel veel en geofencing is op zich al idioot maar als de partijen die dat regelen, hun eigen database niet super up to date houden wordt het nog veel vervelender...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 10:36
Sinds eergisteren doet mijn Amazon Prime het niet meer via Tweak. Wel via VPN en mobiele verbinding. Navraag bij Amazon gedaan en ze geven aan dat Tweak buitenlandse IP adressen gebruikt en daarom geblokkeerd worden. Meer mensen last van?
Geen issues hier, ik heb een 82.197.x.x adres van Tweak. Ik denk, inderdaad zoals @Barre73 aangeeft dat je een geofencing issue bij Amazon, ik gok dat jij een adres in een andere range hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door joop99 op 23-01-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Barre73 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:48:
[...]

Dus toen heb je meteen Amazon verteld dat ze de partij die de geofencing regelt moeten vertellen dat ze de database direct moeten updaten?
Probleem zit niet bij Tweak uiteraard. Ik durf te wedden dat de IP adressen in NL geregistreerd staan als je in de RIPE database kijkt. Dit hoor je de laatste jaren heel veel en geofencing is op zich al idioot maar als de partijen die dat regelen, hun eigen database niet super up to date houden wordt het nog veel vervelender...
Dat is inderdaad wat ik gedaan heb. Alles ten spijt want die arme helpdeskmedewerker kan er ook niet direct wat aan doen, maar ik was wel enigsinds geagiteerd ja.

Edit: 45.136.xx.xx range hier.
Heb ook al een nachtje de stekker uit m'n modem gehaald in de hoop op een nieuw ip... Tevergeefs

[ Voor 7% gewijzigd door Gumball op 23-01-2021 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:48
Sinds eergisteren doet mijn Amazon Prime het niet meer via Tweak. Wel via VPN en mobiele verbinding. Navraag bij Amazon gedaan en ze geven aan dat Tweak buitenlandse IP adressen gebruikt en daarom geblokkeerd worden. Meer mensen last van?[Afbeelding]
Het is een steeds groter wordend probleem.
Doordat IPv4 adressen echt heel schaars zijn worden er (soms tegen enorme bedragen) kleine ranges gekocht die net vrij zijn gekomen en die ranges komen van overal in de wereld.
Dat is opzich nog niet eens het probleem, het probleem is dat veel sites die aan geofencing doen hier of hun eigen database voor in elkaar hebben gezet of weer een externe database gebruiken.
En die databases zijn erg vaak niet up-2-date.
Ze zijn een keer gevuld met RIPE data o.i.d. en worden sporadisch bijgewerkt.
Het enige dat je kan doen is bjj die sites er op blijven hameren dat zij hun database moeten bijwerken of bij moeten laten werken
Veel support afdelingen hebben echter geen idee wat ze moeten doen en verwijzen maar terug naar jouw ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:48
Tweak is overigens bezig met GPON via WBA.
Over 1-2 maanden zou Tweak dus ook leverbaar moeten zijn via WBA GPON.
Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 20:35
Gumball schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:17:
[...]

Dat is inderdaad wat ik gedaan heb. Alles ten spijt want die arme helpdeskmedewerker kan er ook niet direct wat aan doen, maar ik was wel enigsinds geagiteerd ja.

Edit: 45.136.xx.xx range hier.
Heb ook al een nachtje de stekker uit m'n modem gehaald in de hoop op een nieuw ip... Tevergeefs
Tweak heeft het nu ook op de storingenpagina gezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het zal aan mij liggen
... IP-adressen in reeksen 45.136.74.2-45.136.75.254 en 45.136.74.2-45.136.75.254 geen gebruik meer kunnen maken van Amazon Prime.

Ik zie het verschil echt niet tussen die 2 reeksen :D .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joop99
Toch netjes dat ze dit op hun storing pagina zetten terwijl er geen issue bij hun bestaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Storing met Prime is over hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:01
Is er momenteel een probleem bij Tweak ? Ineens werd mijn verbinding (Gigabit) heel erg traag. Op de Fast.com/nl site zat ik eerst onder de 10 Mbit. Wat later verbeterde het naar ongeveer 100 Mbit. Nog steeds een factor 10 lager dan zou moeten. Op Tweakstatus zie ik alleen staan: Sommige systemen ondervinden momenteel problemen.

Ben ik de enige die hier nu last van heeft ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Haay schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:57:
Is er momenteel een probleem bij Tweak ? Ineens werd mijn verbinding (Gigabit) heel erg traag. Op de Fast.com/nl site zat ik eerst onder de 10 Mbit. Wat later verbeterde het naar ongeveer 100 Mbit. Nog steeds een factor 10 lager dan zou moeten. Op Tweakstatus zie ik alleen staan: Sommige systemen ondervinden momenteel problemen.

op zich weinig last hier maar wel rond 11:30 2 seconden geen internet hier in Almere
op fast.com schommelt tussen de 850 en 700Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
Is fast.com alleen download?
Hier 940 Mb/s ....

Speedtest doet download 944 en upload 945 Mb/s

[ Voor 35% gewijzigd door BerndGaykema op 02-02-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhoekman48
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik had precies het zelfde van de week maar is nu hersteld.
Haay schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:57:

Met vriendelijke groet,
Jeffrey Hoekman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
BerndGaykema schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:36:
Is fast.com alleen download?
Hier 940 Mb/s ....

Speedtest doet download 944 en upload 945 Mb/s
Als je op "Meer informatie weergeven" drukt dan krijg je ook ping en upload snelheid te zien.

Ik denk overigens dat mijn snelheidsverlies vanochtend ergens in mijn thuisnetwerk zat. Beneden op m'n 1000/1000 switch had ik wel Gigabit snelheid, maar op zolder op de 1000/1000 switch niet. Na de switch beneden even van het stroom afgehaald te hebben en weer herstart, had ik op zolder ook weer Gigabit snelheid. Misschien was er ergens in die switch een buffer volgelopen ofzo. Geen idee hoe die dingen intern werken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
Haay schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:55:
[...]...Misschien was er ergens in die switch een buffer volgelopen ofzo. Geen idee hoe die dingen intern werken. :P
Zag je bij de port van jouw switch beneden die met de zolder verbonden is een andere kleur dan normaal? Sommige switches geven met een kleur aan op welke snelheid de port staat (groen = 1000, geel = 100) en blijven hangen in geel tot een restart.

Mooi dat het opgelost is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
BerndGaykema schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:16:
Zag je bij de port van jouw switch beneden die met de zolder verbonden is een andere kleur dan normaal? Sommige switches geven met een kleur aan op welke snelheid de port staat (groen = 1000, geel = 100) en blijven hangen in geel tot een restart.

Mooi dat het opgelost is !
Nee, dat niet, en mijn PC op zolder gaf bij de netwerkinstellingen ook aan op 1000 Mbit te werken. Dus de verbinding was op correcte snelheid ingesteld.

Als het vaker gaat voorkomen moet ik die switch misschien maar vervangen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-09 11:59
Haay schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:32:
[...]
Nee, dat niet, en mijn PC op zolder gaf bij de netwerkinstellingen ook aan op 1000 Mbit te werken. Dus de verbinding was op correcte snelheid ingesteld.

Als het vaker gaat voorkomen moet ik die switch misschien maar vervangen. :P
Gaf de switch ook aan op 1 Gbps te werken? it takes two to tango.
Het is beter om eerst de kabel te vervangen (CAT6)... Je hebt een goede UTP kabel nodig en bij gigabit worden alle 4 aderparen gebruikt. Als er eentje beschadigd is levert dat problemen op.
En als de kabel onbeschermd (unshielded) is kan naastgelegen bekabeling storingen veroorzaken.

[ Voor 3% gewijzigd door BitAndre op 03-02-2021 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:43
Is er ergens een overzicht van de verschillende NTU's FTU's op de netwerken waar Tweak op levert en welk type glasvezel connector die hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door esky op 04-02-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
esky schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:26:
Is er ergens een overzicht van de verschillende NTU's op de netwerken waar Tweak op levert en welk type glasvezel connector die hebben?
zo... ik denk het op dit moment dit topic en dan verspreid
durf het niet te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ica1984
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 17:15
zit te overwegen om tweak glas te nemen, maar zit met een vraag...
Google wist me niet te helpen, de website van tweak ook niet, maar blokkeert Tweak poort 25 voor uitgaande mail vanaf een eigen server?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:43
ica1984 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:44:
zit te overwegen om tweak glas te nemen, maar zit met een vraag...
Google wist me niet te helpen, de website van tweak ook niet, maar blokkeert Tweak poort 25 voor uitgaande mail vanaf een eigen server?
Kort antwoord: Nee :)
rDNS is ook mogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door esky op 04-02-2021 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
Handige site om uitgaande poorten te testen: http://portquiz.net/

Bijvoorbeeld:
curl http://portquiz.net:25/
Port 25 test successful!
Your IP: 82.197....
curl http://portquiz.net:445/
Port 445 test successful!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
esky schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:26:
Is er ergens een overzicht van de verschillende NTU's op de netwerken waar Tweak op levert en welk type glasvezel connector die hebben?
Je bedoelt FTU neem ik aan.
Wel voor de Reggefiber / KPN Netwerk NL netwerken.
Type connector is daar altijd SC.

Barre73 in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:08
Ik ga overstappen naar T-mobile. voelt niet goed op 1 of andere manier.

Reden van overstap is de combideal die ze bieden. Had jarenlang telefoon van de zaak, maar dat stopt deze maand. Dus nu ga ik voor de unlimited / TMT 1000mbit deal voor in totaal 50 per maand.

Het internet van Tweak heeft zo goed gewerkt qua snelheid en ping, hoop dat dat niet tegen valt bij TMT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaxHardcore schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:22:
Ik ga overstappen naar T-mobile. voelt niet goed op 1 of andere manier.

Reden van overstap is de combideal die ze bieden. Had jarenlang telefoon van de zaak, maar dat stopt deze maand. Dus nu ga ik voor de unlimited / TMT 1000mbit deal voor in totaal 50 per maand.

Het internet van Tweak heeft zo goed gewerkt qua snelheid en ping, hoop dat dat niet tegen valt bij TMT.
kijk maar eens in dit topic misschien kan je misschien beter beslissen.

edit: ik bedoel hier verder niets mee ik heb het topic namelijk niet doorgelezen, oftewel geef je gewoon huiswerk >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Mr-D. op 05-02-2021 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:08
Mr-D. schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:36:
[...]

kijk maar eens in dit topic misschien kan je misschien beter beslissen.

edit: ik bedoel hier verder niets mee ik heb het topic namelijk niet doorgelezen, oftewel geef je gewoon huiswerk >:)
Ja, dat topic heb ik gelezen. DNS problematiek lijkt nog redelijk actueel. Maar goed, dat kun je zelf afvangen.

Het zal ook wel goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:27
Meer mensen issues met tweak internet? Random disconnects of erg hoge latency. Ene moment volle snelheid ander moment niks.

Postcode 5384

[ Voor 6% gewijzigd door cvs79 op 07-02-2021 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:53

Eren

Boss of this gym

cvs79 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:33:
Meer mensen issues met tweak internet? Random disconnects of erg hoge latency. Ene moment volle snelheid ander moment niks.

Postcode 5384
Begin moe te worden van Tweak. Heb het zelfde probleem postcode 7413. Waarom heeft tweak zo veel problemen ik ga dan liever terug naar KPN waar ik veel meer voor betaal en minder snelheid zou krijgen maar zij hebben tenminste een stabiele infrastructuur.

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58

_Arthur

blub

Eren schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:41:
Begin moe te worden van Tweak. Heb het zelfde probleem postcode 7413. Waarom heeft tweak zo veel problemen ik ga dan liever terug naar KPN waar ik veel meer voor betaal en minder snelheid zou krijgen maar zij hebben tenminste een stabiele infrastructuur.
Haha ja. Klinkt een stuk beter. Maar als je even spiekt op https://allestoringen.nl/storing/kpn/ zie je toch iets anders voor vandaag ;) Het gras is vaak niet groener aan de overkant.

Wij Tweakers-met-Tweak klagen natuurlijk een stuk sneller o.a. in dit topic dan jan-met-de-pet die bijvoorbeeld KPN heeft.

T-mobile? Idem: https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/
Ziggo? Idem: https://allestoringen.nl/storing/ziggo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Postcode 5384
5375 weinig klachten
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/10889072352.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online

Postcode 5384
Hier ook gehad vanmiddag. Lijkt nu weer over te zijn. 3845 hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen die er last van hebben dat ze je post kwijt raken? Inmiddels 3x via de post iets aangevraagd en steeds ontvangt men niks...

Zo komt die lijn nooit in de lucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:29
Probeer het anders eens per fax..

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:24:
Meer mensen die er last van hebben dat ze je post kwijt raken? Inmiddels 3x via de post iets aangevraagd en steeds ontvangt men niks...

Zo komt die lijn nooit in de lucht
Nooit last van gehad, desnoods aangetekend versturen. Ooit een heel lastig probleem gehad met lijn die bij KPN netwerk niet meer bestond en dat hebben ze opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:16
Ik heb nooit een trage verbinding bij Tweak, ik zit er al jaren.
Mijn ping is ook altijd laag. Ik maak alleen gebruik van mijn eigen routerPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:36
Meer regios met internet en televisie problemen? Hier regio 0485, t begon met geen televisie, nu oook geen internet.
Status.tweak pagine geeft positief geen problemen.... yeah right.
Fyi, dit is even op de 4G bundel van KPN gepost

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Over een paar maanden wordt naar verwachting ons nieuwbouwhuis opgeleverd en dan kunnen we eindelijk gaan genieten van Glazvezel. Destijds bij KPN ingeschreven voor updates maar daar staat vooralsnog:

"Wanneer krijg ik glasvezel? Goed nieuws! Het is zeker dat ook jouw woning op de planning staat voor glasvezel. Volgens onze gegevens wordt je woning in de komende 12 maanden aangesloten op ons glasvezelnetwerk."

Als ik echter op Tweak kijk staat er:

"Gefeliciteerd!

Glasvezel is per 28-05-2021 op dit adres beschikbaar.
"

Moet ik dit met een korreltje zou nemen of weet Tweak het echt beter/eerder dan KPN?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Greatsword schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 00:37:
Over een paar maanden wordt naar verwachting ons nieuwbouwhuis opgeleverd en dan kunnen we eindelijk gaan genieten van Glazvezel. Destijds bij KPN ingeschreven voor updates maar daar staat vooralsnog:

"Wanneer krijg ik glasvezel? Goed nieuws! Het is zeker dat ook jouw woning op de planning staat voor glasvezel. Volgens onze gegevens wordt je woning in de komende 12 maanden aangesloten op ons glasvezelnetwerk."

"Gefeliciteerd!

"

Moet ik dit met een korreltje zou nemen of weet Tweak het echt beter/eerder dan KPN?
Tweak en KPN kunnen allebei de plandatum van 28 mei 2021 zien in de administratie van KPN NetwerkNL. Maar ze maken een verschillende keuze in wat ze jou laten zien. Die plandatum kan flink heen en weer gaan, vooral bij nieuwbouw. Hij kan tijdelijk worden aangepast naar een parkeerdatum van 31-12, of hij kan in het verleden liggen. Of elke week opschuiven..
Als dit niet goed wordt bijgehouden, aan de hand van de informatie uit het veld, kan dat bij klanten voor veel verwarring zorgen.
Ik snap dus wel dat KPN, door schade en schande wijs geworden, er voor kiest om alleen een hele algemene mededeling te geven.
Dat Tweak ervoor kiest die datum letterlijk te laten zien is hun keuze. Volgende week zou er weer iets anders kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand meer last van blokjes op RTLZ? Alle kanalen ervoor geen blokjes. Het blijft toch ellende met CD :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Greatsword schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 00:37:

"Gefeliciteerd!

"

Toevallig Drachten? Kwam exact dezelfde plandatum tegen voor een klant van ons deze week :) kan nog wel eens langer gaan duren dan de geplande datum is mij aangegeven via de WBA desk.

• HuHu
  • Niet online
HuHu schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:27:
[...]

Ik heb al langer dat live tv hapert en ook begin gemist hapert regelmatig. En ook ik krijg een nieuwe box toegestuurd. Ben erg benieuwd of dat het probleem gaat verhelpen.

Tweak wilde het eerst op de bekabeling in m'n huis gooien, maar ook met direct aansluiten op de modem hapert de tv.
Update: ik heb sinds een tijdje de Amino Aria 7 (in plaats van de M7 MZ-102) en daarmee lijkt het beter te gaan. Nog steeds hapert live tv af en toe, maar het is vele malen minder dan met het 102 kastje. Niet helemaal verholpen dus, maar wel een flinke verbetering.

Ik kijk het nog even aan tot het einde van m'n contract komende zomer. Misschien dat ik dan eens een paar maanden nlziet ga proberen in plaats van canal digitaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-09 21:48
Kan het een beetje langzamer Tweak? ik moet veel te hard (thuis) werken zo ;-)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/178CimT.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 20:57
HuHu schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 07:57:
[...]
Ik kijk het nog even aan tot het einde van m'n contract komende zomer. Misschien dat ik dan eens een paar maanden nlziet ga proberen in plaats van canal digitaal.
Hier hebben we er ook een NLZiet abonnement naast vanwege de belabberde CD kwaliteit. Eigenlijk kijken we nu praktisch altijd naar NLZiet, met name omdat de 'begin gemist' daar (meestal) wel goed werkt en precies op het begin van het programma valt. CD hebben we we er nog naast voor de buitenlandse zenders. Inmiddels heb ik wel m'n extra TV ontvanger teruggestuurd en vervangen door een AppleTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-08 00:27
Ik heb nu Ziggo en een USG Pro 4. De Ziggo modem is aangesloten op WAN-poort 1 van de USG.
Werkt allemaal prima!
Ik krijg binnenkort glasvezel van Tweak (alleen internet). Dat wil ik aansluiten op WAN-poort 2.
Ziggo hou ik voorlopig aan voor TV. Dus ik wil load-balancing instellen op de USG.

Op de website van Tweak staat dit:
Internet Only
  • De verbinding is untagged (dus geen VLAN’s).
  • Gebruik de WAN-poort van je eigen router om onze mediaconvertor op aan te sluiten.
  • Gebruik de standaard-instellingen om een IP-adres te verkrijgen.
Betekent dit gewoon inpluggen en gaan met die banaan?
Of moet ik toch nog iets specifieks instellen en zo ja, wat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
therealwheely schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:42:
Ik heb nu Ziggo en een USG Pro 4. De Ziggo modem is aangesloten op WAN-poort 1 van de USG.
Werkt allemaal prima!
Ik krijg binnenkort glasvezel van Tweak (alleen internet). Dat wil ik aansluiten op WAN-poort 2.
Ziggo hou ik voorlopig aan voor TV. Dus ik wil load-balancing instellen op de USG.

Op de website van Tweak staat dit:
Internet Only
  • De verbinding is untagged (dus geen VLAN’s).
  • Gebruik de WAN-poort van je eigen router om onze mediaconvertor op aan te sluiten.
  • Gebruik de standaard-instellingen om een IP-adres te verkrijgen.
Betekent dit gewoon inpluggen en gaan met die banaan?
Of moet ik toch nog iets specifieks instellen en zo ja, wat dan?
yup inpluggen en klaar
ik moest wel op mijn UDM-pro auto neogation uitzetten.
dus als het niet werkt kijk daar ook even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
Mr-D. schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:44:
[...]

yup inpluggen en klaar
ik moest wel op mijn UDM-pro auto neogation uitzetten.
dus als het niet werkt kijk daar ook even na.
Is dat een vinkje ergens? Bij de WAN-settings zie ik niks staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
therealwheely schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:04:
[...]

Is dat een vinkje ergens? Bij de WAN-settings zie ik niks staan.
ik doe dat hier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/stg1wZxMjObbB51dlyMXxZgmvwA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OFZnewpnaw7WTn7JPxbax8d9.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/stg1wZxMjObbB51dlyMXxZgmvwA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OFZnewpnaw7WTn7JPxbax8d9.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
In de GUI van mijn USG en Controller vind ik dez eoptie nergens terug bij de WAN-instellingen helaas.
Ach ja, het duurt nog even voordat ik Tweak krijg, dus ik kan nog even verder zoeken. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

Zijn er meer mensen hier die merkt dat de telefoonlijn instellingen niet bewaard blijven?

Ik heb een tijd geleden contact gehad met tweak dat mijn telefoonlijn instellingen (telefoon->telefoonnummer->edit->dtmf instelling) niet bewaard blijft. Na het wijzigen, gaat die binnen 24 uur als het niet 1 uur is terug naar de instelling ervoor. Zij gaven aan dat het misschien kwam door mijn tijdelijke nummer (van ruim 3 jaar terug). Ik denk dat ze daarna de instellingen opnieuw hebben aangepast want nu blijft die wel op de setting die ik toen doorgaf, maar ik kom erachter dat ik paar terug die instelling heb verandert zodat mijn alarmlijn het signaal kan doorsturen, hierdoor kan ik helaas geen keuze menu's door komen wanneer ik een helpdesk bel (ik heb "rtp or in-band" nodig om keuzemenu te laten werken, maar alleen "in-band" om mijn alarmsysteem erover te kunnen laten communiceren). Nu wil ik het dus weer terug op in-band hebben, maar ik merk dat het na niet te definieren tijd, maar wel binnen 24 uur zeker, weer terug gaat naar rtp or in-band. Het is alsof het dus hardcoded door modem bij tweak wordt opgehaald ofzo.

Iemand anders toevallig ervaring ermee?

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 00:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@Dxue

Tweak pusht om de zoveel tijd automatisch je VOIP instellingen. Je Fritz neemt die over, daardoor reset de boel.
Het is te idioot voor woorden dat Tweak dit antwoord niet zelf aan je geeft. Je kan het eenvoudig uitzetten in je Fritzbox, weet alleen even niet precies waar en hoe dat heet. Als ik straks de kans heb zoek ik dat even voor je op.

Ik moest dit uitzetten omdat ik FreePBX gebruik met het Voip account van Tweak erin en ik had in beginsel ook steeds dat het verwijderde of disabled voip account in de Fritzbox steeds weer na X tijd terug kwam. Na aanpassen van die instelling was dat over.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

FritzBox->Internet->Account Information->Provider Services:
Uitschakelen: Allow automatic configuration by the service provider

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ID_tzMuQHZQjoWm8Olilg4bKxfw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5APM789HWjZCJZ2y40gYgFOo.png?f=fotoalbum_large

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

remco_k schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:21:
FritzBox->Internet->Account Information->Provider Services:
Uitschakelen: Allow automatic configuration by the service provider

[Afbeelding]
Redder in nood! Ik denk oprecht dat 99% van de helpdesk dit niet eens weet. En dat ze te onwetend het verhaal doorsturen naar de technische dienst. Want ik heb tweak hier meerdere malen over gevraagd en zelfs de technische dienst. Die heeft toen alleen aangegeven waar ik de info kon vinden om het dtmf menu te vinden. Het was bij hem ook niet opgekomen dat tweak zelf de telefoon info pusht. Dit heb ik trouwens letterlijk in een mail naar de helpdesk gevraagd of zij informatie pushen en daar kreeg ik een negatief antwoord op. Goed dat er dan nog de communitie is _/-\o_

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Ja, mooi hé. Ik kwam erachter - ook naar enige tijd zoeken - door even te kijken in de logfile van Fritz: Op een gegeven ogenblik had ik in de gaten hoe laat ongeveer die voip settings weer moesten zijn geactiveerd*, daarna in de logfile gekeken en toen kwam ik iets tegen wat verwees naar het automatisch activeren van settings. Vanaf daar met wat Google werk de beschreven setting gevonden.

De helpdesk van Tweak is inderdaad niet bepaald deskundig. Maar dat geldt ook (vaak) voor die van Ziggo (ook uit eigen ervaring) en KPN (ook uit eigen ervaring). De helpdesk van XS4ALL daarintegen staken eenzaam boven de anderen uit. ;)

Hoe dan ook: wij zijn techneuten/Tweakers. Wij willen of doen soms dingen die gewone gebruikers niet doen. Dus dat een helpdesk daar met hun scripts niet tegen op is gewassen, kan ik me eigenlijk wel voorstellen.

* Hoe laat Fritz weer activeerde kon ik aan de SIP aanmelding zien op https://mijn.tweak.nl/telefoon.html en gelijkertijd had ik hier ook een probleempje en een helpdesk die iets niet snapte: remco_k in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5" :)

[ Voor 14% gewijzigd door remco_k op 14-02-2021 11:55 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweak pushed idd,de instellingen voor telefonie, in het verleden heb ik een ticket ingeschoten om dit te stoppen, sindsdien worden de instellingen voor telefonie niet meer gepushed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:52
iemand ook storing van canal digitaal op glas ?
hier na het start scherm van cd zwarte boel en verder niks .

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Vandaag woningbouw aan de lijn. Nieuwe bewoonster van mijn oude huis kan geen glasvezel krijgen want de lijn wordt vastgehouden zegt ze.

Iemand enig idee hoe dat 'vasthouden' werkt?

Op zich is het niet mijn probleem, mja, ik kan zoiets dan niet hebben natuurlijk 😐
Ik heb tweak dus maar gebeld, die namen voor de verandering eens op (ipv de hoorn erop te gooien wegens te lange wachttijd). Ik heb toch echt op tijd opgezegd voor 21 jan, bevestigingsmail en brief ontvangen, en alles zou nu goed zijn volgens Tweak.
Dus niet, toch apart dat een nieuwe bewoner iets niet kan met hun eigen aansluiting..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degene met eigen apparatuur, waarbij de glasvezel direct in de router zit.

Hoe hebben jullie dit opgelost met het afwerken van het koppelstuk??

Benieuwd hoe jullie dit gedaan hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l2rPrPpIrPoYBo_CZtU9_4igl_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d0OnT7aW6Ad5dRW3qnXDfgfx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
dragon2 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:01:
...
Ik heb toch echt op tijd opgezegd voor 21 jan, bevestigingsmail en brief ontvangen, en alles zou nu goed zijn volgens Tweak.
Dus niet, toch apart dat een nieuwe bewoner iets niet kan met hun eigen aansluiting..?
Per wanneer heb je opgezegd, m.a.w, is de aansluiting 21-1 opgedoekt of pas een maand later? Is het een gebied waar Tweak operator is of via wholesale werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
joop99 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:22:
[...]

Per wanneer heb je opgezegd, m.a.w, is de aansluiting 21-1 opgedoekt of pas een maand later? Is het een gebied waar Tweak operator is of via wholesale werkt?
22 dec opgezegd voor 21 jan, eigen Tweak gebied.

Sinds 3 1/2 week geleden dus geen lopend abbo meer daar, zo staat het ook bij Tweak in het systeem is me vandaag bezworen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:36
Misterpc schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:45:
iemand ook storing van canal digitaal op glas ?
hier na het start scherm van cd zwarte boel en verder niks .
Nee helaas werkt hier alles prima, ook/dus Canal Digitaal en internet over glas (in regio 0485).

Statuspagina Tweak geeft ook alles groen.

Welke regio zit jij?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
dragon2 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:52:
[...]

22 dec opgezegd voor 21 jan, eigen Tweak gebied.

Sinds 3 1/2 week geleden dus geen lopend abbo meer daar, zo staat het ook bij Tweak in het systeem is me vandaag bezworen.
Dan kan het ook nog bij KPN als beheerder van de passieve infra fout gaan. Die waren mijn vezel ooit kwijt, overigens ook een keer bij koper meegemaakt dat de administratie gewoon niet klopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

iemand een idee: een paar uur geleden is tweak glasvezel opgeleverd.
Aanbieder: Tweak Glasvezel via Fiber-poort
verbonden sinds 22.02.2021, 17:55 uur
Snelheid: ​↓ 1000,0 Mbit/s ↑ 1000,0 Mbit/s

ik krijg echter totaal geen 1gbit snelheid. PC zit op het modem, met 1gbit verbinding.
Ik kom echter op zon 15-20MB/s uit, ziggo speedtest zit op 60 Mb/s
ziggo nooit snelheidsproblemen gehjad

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
root@omv:~# wget http://speed.transip.nl/random-1gb.bin
--2021-02-22 19:04:07--  http://speed.transip.nl/random-1gb.bin
Resolving speed.transip.nl (speed.transip.nl)... 149.210.210.109, 2a01:7c8:1337:          :100
Connecting to speed.transip.nl (speed.transip.nl)|149.210.210.109|:80... connect          ed.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 1048576000 (1000M) [application/octet-stream]
Saving to: ârandom-1gb.binâ

random-1gb.bin          57%[==============>            ] 578.72M  25.6MB/s    eta 19s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
Aantal mogelijkheden:
  • download naar harddisk die niet snel genoeg is (gebruik SSD)
  • virusscanner staat aan
  • de server aan de andere zijde heeft niet genoeg bandbreedte voor jouw
probeer eens een speedtest app, dus niet in een browser.
sander817 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:05:
iemand een idee: een paar uur geleden is tweak glasvezel opgeleverd.
Aanbieder: Tweak Glasvezel via Fiber-poort
verbonden sinds 22.02.2021, 17:55 uur
Snelheid: ​↓ 1000,0 Mbit/s ↑ 1000,0 Mbit/s

ik krijg echter totaal geen 1gbit snelheid. PC zit op het modem, met 1gbit verbinding.
Ik kom echter op zon 15-20MB/s uit, ziggo speedtest zit op 60 Mb/s
ziggo nooit snelheidsproblemen gehjad

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
root@omv:~# wget http://speed.transip.nl/random-1gb.bin
--2021-02-22 19:04:07--  http://speed.transip.nl/random-1gb.bin
Resolving speed.transip.nl (speed.transip.nl)... 149.210.210.109, 2a01:7c8:1337:          :100
Connecting to speed.transip.nl (speed.transip.nl)|149.210.210.109|:80... connect          ed.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 1048576000 (1000M) [application/octet-stream]
Saving to: ârandom-1gb.binâ

random-1gb.bin          57%[==============>            ] 578.72M  25.6MB/s    eta 19s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

download naar harddisk die niet snel genoeg is (gebruik SSD)
ik heb een m2ssd
ik downloadde met ssl aan, zal ook niet helpen voor de snelheid

virusscanner staat aan
heb ik niet

de server aan de andere zijde heeft niet genoeg bandbreedte voor jouw
zoiets zal het zijn denk ik:
dit is tweak speedtest

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eS-nxMERPECpDVZFFM7ZE4SasO0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rrztQXoN0lUhMHdL5meYWt0f.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door sander817 op 22-02-2021 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
sander817 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:33:
de server aan de andere zijde heeft niet genoeg bandbreedte voor jouw
zoiets zal het zijn denk ik:
dit is tweak speedtest

[Afbeelding]
Hier haal ik momenteel met de Ziggo Speedtest nog niet de helft van wat ik met mijn oude (250Mb/s) Ziggo verbinding haalde. 8)7 (altijd.. 24/7..)

Volgens mij wordt je hier dus sowieso gelimiteerd omdat je geen Ziggo IP adres hebt (of door de routing). :P
Ik test meestal met fast.com en dan haal ik de ~950Mb/s altijd wel. :)

[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 23-02-2021 09:05 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sliener
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:47
Dag allen,

Sinds vandaag maak ik gebruik van glasvezel icm een Tweak abonnement. Werkt op zich mooi, alleen spijtig dat de modem niet in bridge modes gezet kan worden. Nu is de Netgear R7800 icm DD-WRT nutteloos. (liefhebbers?) en zal er een mesh opgezet moeten worden om overal dekking te krijgen.
Daarbij gebruiken we nu de door Tweak aangebonden Canal Digital TV pakket. Alles draait alleen is het het allemaal net niet.
De meegeleverde TV box Amino Aria 7 is niet bijster snel en de AB voelt niet kwalitatief hoogwaardig aan.
Er zijn een paar punten die moeten veranderen om ook maar van een matig succes te kunnen spreken,

1) De Amino Aria 7 is met een glasvezel kabel aangesloten op een Onkyo TX-NR414, maar wat ik ook probeer het geluid blijft 2.0 dit terwijl de Amino Aria 7 wel op dolby is ingesteld. Dolby is voor mij een must!!

2) De Amino Aria 7 is niet je van het, daarbij regelt de AB het volume van de Onkyo niet. Zijn hier alternatieven voor? Er word overwogen een nieuwe TV te kopen icm met de Canal Digital smart TV app. Maar gaat dan de kwaliteit achteruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
Sliener schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:19:
Werkt op zich mooi, alleen spijtig dat de modem niet in bridge modes gezet kan worden.
Ik neem aan dat je de bijgeleverde router bedoeld. Waarom deze niet vervangen door een media convertor?
1) De Amino Aria 7 is met een glasvezel kabel aangesloten op een Onkyo TX-NR414, maar wat ik ook probeer het geluid blijft 2.0 dit terwijl de Amino Aria 7 wel op dolby is ingesteld. Dolby is voor mij een must!!
Misschien omdat de zender waarop je hebt afgestemd alleen 2.0 aanbiedt?
2) De Amino Aria 7 is niet je van het, daarbij regelt de AB het volume van de Onkyo niet. Zijn hier alternatieven voor? Er word overwogen een nieuwe TV te kopen icm met de Canal Digital smart TV app. Maar gaat dan de kwaliteit achteruit?
Ik gebruik zelf een programmeerbare afstandsbediening (Harmony). Die kan je helemaal naar eigen wens instellen.
Volgens mij gebruikt de smart tv Over-The-Top connectie met een geringere bandbreedte, dus minder kwaliteit. Ik maak hier zelf geen gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sliener
@BitAndre
Dank voor de snelle reactie. De media convertor? Kan ik dan een glasvezel in b.v. de TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L steken en hiervan uit naar mijn eigen router gaan? Dat zou geweldig zijn!

Ik heb een film gekozen waarvan verwacht mag worden dat deze 5.1 geeft, maar dit gaf geen resultaat.
ik denk er inderdaad over na voor een universele ab te gaan.

Mocht de het 2.0 probleem opgelost worden en de TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L een oplossing bieden dan ben ik na aanschaf van een universele AB voor 70% tevreden. Wellicht is het ook even wennen maar TV kijken is toch minder vergeleken met b.v Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
Sliener schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:57:
@BitAndre
Dank voor de snelle reactie. De media convertor? Kan ik dan een glasvezel in b.v. de TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L steken en hiervan uit naar mijn eigen router gaan? Dat zou geweldig zijn!

Ik heb een film gekozen waarvan verwacht mag worden dat deze 5.1 geeft, maar dit gaf geen resultaat.
ik denk er inderdaad over na voor een universele ab te gaan.

Mocht de het 2.0 probleem opgelost worden en de TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L een oplossing bieden dan ben ik na aanschaf van een universele AB voor 70% tevreden. Wellicht is het ook even wennen maar TV kijken is toch minder vergeleken met b.v Ziggo
Zie https://www.tweak.nl/support/apparatuur-configureren.html voor het aansluiten van eigen apparatuur.
Voor wat betreft Media Converter, daar is in dit forum al vele malen over bericht. Gebruik de zoekfunctie even...

Een converter doet niets anders dan licht omzetten in elektriciteit (Ethernet) en vice versa. De (digitale) communicatie die daar overheen gaat verandert dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sliener
Dan moet ik wel afscheid nemen van mijn vaste telefoon als ik het wel heb. Daar kan ik wel mee leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
Sliener schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:17:
Dan moet ik wel afscheid nemen van mijn vaste telefoon als ik het wel heb. Daar kan ik wel mee leven!
Of je eigen SIP-server inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sliener
Klinkt pittig. En word zo'n 5 keer per jaar gebeld. Is meer voor nood gevallen! Ik laat het gaan. Voor de zekerheid:
Mediaconverter er tussen geeft geen probleem met TV kijken?
Nog tips voor een universele AB?
En dan alleen nog de 2.0 5.1

• joop99
Sliener schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:17:
Ik neem aan dat Tweak nog steeds de sip gegevens verstrekt, werkt prima met een ata en anders migreren naar een OTT VoIP provider als cheapconnect o.i.d. met een ata.

• Sliener
joop99 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 07:30:
[...]

Ik neem aan dat Tweak nog steeds de sip gegevens verstrekt, werkt prima met een ata en anders migreren naar een OTT VoIP provider als cheapconnect o.i.d. met een ata.
Ik waardeer je feedback maar hoe dan? Daarbij we bellen bijna nooit meer met die telefoon, en zijn daarom niet van plan er geld in te steken. Werkt het leuk anders maar niet. Dus een low budget oplossing is welkom maar anders.....

• nescafe
  • Laatst online: 11:29
Je kunt de FRITZ!Box in client mode zetten, achter je DD-WRT. Als je hem niet reset houdt 'ie gewoon z'n sip-credentials vast.

https://nl.avm.de/service...s-IP-client-configureren/

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• Sliener
nescafe schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:38:
Je kunt de FRITZ!Box in client mode zetten, achter je DD-WRT. Als je hem niet reset houdt 'ie gewoon z'n sip-credentials vast.

https://nl.avm.de/service...s-IP-client-configureren/
Kijk aan dat gaan we eens proberen.

Voor mij nu veel belangeriijker. Hoe krijg ik 5.1 uit de Amino kast. Ik heb zowel de HDMI als de optische kabel geprobeerd. Maar mijn Onkyo krijgt alleen 2.0 binnen. :(

• remco_k

remco_k

@Sliener Ik had vorige week een neefje die zei tegen mij dat ie geen 5.1 uit een Amino ontvanger kon krijgen, hij is Caiway klant. Tijdje aan het zoeken geweest. Oorzaak: https://www.klacht.nl/cai...nd-audio-bij-caiway-glas/
Antwoord van Caiway:
Bedankt voor uw bericht. Ik snap dat het erg vervelend is als de verwachting was dat er ook via dolby surround wordt geleverd. Hoe graag wij het ook zouden willen aanbieden is dat technische gezien helaas nu niet mogelijk via de ontvangers.

Er is bij de huidige ontvangers er voor gekozen om het geluid via de HDMI te laten lopen met het HD audio format.
Nu ik dit nog eens lees en jouw klacht lees, lijkt het wel een technische tekortkoming van de Amino. Eerder dacht ik dat het een Caiway specifiek geval zou zijn...
Ik hoop (voor jouw en alle andere Tweak gebruikers) dat dit niet ook de oorzaak is waarom jij er geen 5.1 uit krijgt....

Dus misschien moet je even aan Tweak vragen hoe jij 5.1 uit je ontvanger kan halen. Kijken wat zij voor antwoord geven.

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 25-02-2021 10:58 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sliener
remco_k schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:56:
@Sliener Ik had vorige week een neefje die zei tegen mij dat ie geen 5.1 uit een Amino ontvanger kon krijgen, hij is Caiway klant. Tijdje aan het zoeken geweest. Oorzaak: https://www.klacht.nl/cai...nd-audio-bij-caiway-glas/
Antwoord van Caiway:

[...]

Nu ik dit nog eens lees en jouw klacht lees, lijkt het wel een technische tekortkoming van de Amino. Eerder dacht ik dat het een Caiway specifiek geval zou zijn...
Ik hoop (voor jouw en alle andere Tweak gebruikers) dat dit niet ook de oorzaak is waarom jij er geen 5.1 uit krijgt....

Dus misschien moet je even aan Tweak vragen hoe jij 5.1 uit je ontvanger kan halen. Kijken wat zij voor antwoord geven.
Ik mag toch niet hopen dat dit waar is. Wie bied er nu ano 2021 TV aan met 2.0 sound. Dat is niet best!!
Tweak laat op de site weten een Aria 710 te verstrekken. Echter staat bin de specs van de box zelf dat het een Aria 700 is. Volgens de specs van de Aria 710 kan deze wel Dolby weer geven!

[https://freedom.nl/files/...-datasheet.pdf?ffcfb31d38

• remco_k

remco_k

Sliener schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:05:
[...]

Ik mag toch niet hopen dat dit waar is. Wie bied er nu ano 2021 TV aan met 2.0 sound. Dat is niet best!!
Tweak laat op de site weten een Aria 710 te verstrekken. Echter staat bin de specs van de box zelf dat het een Aria 700 is. Volgens de specs van de Aria 710 kan deze wel Dolby weer geven!

[https://freedom.nl/files/...-datasheet.pdf?ffcfb31d38
Dat geld inderdaad ook voor de specs van de Amino bij mijn neefje. De tech specs zeggen dat het kastje het kan. Dus of de TV leverancier levert gewoon geen 5.1 signaal mee, of er is iets met de firmware aan de hand waardoor het niet werkt of niet kan.
Bij de meeste (zo niet alle?) TV ontvangers kan je kiezen tussen de stereo of 5.1/AC3 audio stream.
Ik hoop momenteel voor jouw dat je gewoon nog ergens een setting over het hoofd heb gezien. En stel je vraag eens aan Tweak. :)

Alles kan stuk.

• Sliener
remco_k schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:10:
[...]

Dat geld inderdaad ook voor de specs van de Amino bij mijn neefje. De tech specs zeggen dat het kastje het kan. Dus of de TV leverancier levert gewoon geen 5.1 signaal mee, of er is iets met de firmware aan de hand waardoor het niet werkt of niet kan.
Bij de meeste (zo niet alle?) TV ontvangers kan je kiezen tussen de stereo of 5.1/AC3 audio stream.
Ik hoop momenteel voor jouw dat je gewoon nog ergens een setting over het hoofd heb gezien. En stel je vraag eens aan Tweak. :)
Zo jammer weer dit. Je gaat er van uit dat een product afkomstig van tweakers geeft wat ze zelf verlangen. Ga mij wijs maken dat de werknemers van Tweak films kijken met 2.0 geluid!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond Deen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 16:20
@martinus83 ben jij er ondertussen al achter welke variant spf je moet gebruiken? Die TX kant is makkelijk want maar 1 keuze, maar die RX kant is moeilijker want beide varianten bestaan dus zowel 1490 als 1550 nm.
Heb zelf nu maar gegokt op een custom sfp van FS met een SC aansluiting en ubiquiti compatibiliteit (https://www.fs.com/products/37930.html), voordat ik de post van zaterdag 3 oktober 2020 10:30 zag in dit draadje.

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:18
Raymond Deen schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:05:
@martinus83 ben jij er ondertussen al achter welke variant spf je moet gebruiken? Die TX kant is makkelijk want maar 1 keuze, maar die RX kant is moeilijker want beide varianten bestaan dus zowel 1490 als 1550 nm.
Heb zelf nu maar gegokt op een custom sfp van FS met een SC aansluiting en ubiquiti compatibiliteit (https://www.fs.com/products/37930.html), voordat ik de post van zaterdag 3 oktober 2020 10:30 zag in dit draadje.
Ik gebruik een TP-Link TL-SM321B (https://www.tp-link.com/n...king/accessory/tl-sm321b/), maar het equivalent van de Fiber Store werkt ongetwijfeld ook.

• Raymond Deen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 16:20
mbovenka schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:37:
[...]

Ik gebruik een TP-Link TL-SM321B (https://www.tp-link.com/n...king/accessory/tl-sm321b/), maar het equivalent van de Fiber Store werkt ongetwijfeld ook.
Heb zojuist toch maar even een verzoek gedaan richting FS of mijn bestelling omgezet kan worden van de 1490 naar 1550 variant... Had net iets beter en langer moeten zoeken op het forum hier.

Ik snap eigenlijk niet waarom het zo onduidelijk op hun website staat. Maakt het soms niet uit welke variant je hebt?

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:18
Nee, waarschijnlijk niet. De receivers van een SFP zijn redelijk breedbandig.

• joop99
Deze variant heb ik en die werkt prima op het eigen netwerk van Tweak. Van FS.com: Cisco GLC-BX-20U Compatible 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 20km DOM LC SMF Transceiver Module
Pagina: 1 ... 62 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.