Over 2 maanden loopt mijn contract af bij XS4ALL en dit keer wil ik wel graag overstappen naar onder andere Tweak voor de internetverbinding en misschien ook wel televisie.
Ik ben voornemens om sowieso een abonnement met een Fritzbox router te nemen. Zelf wil ik er dan een Fritz Repeater 3000 bij aanschaffen, omdat ik de mesh configuratie (die ik nu ook via XS4ALL heb) erg prettig vind werken.
Deze repeater heeft 2 ethernetpoorten waardoor ik deze boven via een utp kabel kan aansluiten en indien nodig mijn ps4 of pc via een utp kabel kan verbinden. Dat is eigenlijk de reden waarom ik voor deze ga en niet een goedkopere variant.
Momenteel heb ik een Fritzbox 7581 en repeater 2400 van XS4ALL en ik ben daar erg over te spreken dus ik vind het prettig om bij dit merk te blijven zodat ik het wiel niet opnieuw hoef uit te vinden.
Televisie ben ik nog over aan het twijfelen tussen KPN Digitenne, Ziggo en Canal Digitaal via Tweak.
Canaal Digitaal is het voordeligst en heeft alle extra's die ik graag wil zoals vanaf het begin kijken, pauzeren en via de pc (boven) kunnen kijken.
Echter waren veel recensies vorig jaar niet zo heel best en kijk ik ook graag naar Discovery Channel.
Hoe is dit tegenwoordig? Is dit inmiddels een beetje stabiel?
Het missen van Discovery Channel kan ik mij best over heen zetten, maar onstabiliteit niet.
XS4ALL ben ik vooralsnog heel tevreden over, maar de prijzen zijn echt te hoog als ik dan naar een provider als Tweak kijk en vandaar mijn oriëntatie op wat anders momenteel.
**Edit:
Vandaag eens de halve middag op het internet wezen speuren en ik besloten geen Canaal Digitaal af te nemen. Veel te veel (ook recente) negatieve recensies. Ik ga maar voor Ziggo en neem ik gewoon het basis abonnement en als ik merk dat ik "vanaf het begin kijken" mis zal ik upgraden. Klein pluspunt waar ik achter ben gekomen is dat Ziggo bij dit abonnement werkt met een smart card. Dat scheelt weer een kastje op het tv meubel.
Nu ga ik om te beginnen dit topic eens doorlezen om wijzer te worden m.b.t. het installeren van een eigen router welke ik dan met een mooie mesh repeater kan gebruiken.
Als dat voor goede apparatuur niet erg in de kosten gaat lopen vind ik dat wel een leuke uitdaging i.p.v. een door hen geconfigureerde Fritzbox te ontvangen. Blijft er uiteindelijk weinig over van het originele plan

[Voor 25% gewijzigd door Mit-46 op 13-03-2021 15:17]