Acties:
  • +2 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:48
MainframeX schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:03:
@westlym het zou kunnen, ik weet het niet. Ik heb ook nog op status.tweak.nl gekeken maar daar staat nog niks. Misschien eens je router herstarten? Dan zou die ook weer een adres moeten opvragen, wellicht dat het daarna weer werkt.
Pi hole herstart. Het werkt nu.
Sorry tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
westlym schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:26:
[...]

Sorry voor mijn slowchat, maar ik nog niet. Komt het door al dat water? Misschien domme vraag....maar dat speelt nu wel even door mijn hoofd...
Nee, dat is niet realistisch. Glasvezels liggen diep in de grond en zijn volledig tegen de elementen afgeschermd (met hoe gevoelig een glasvezel is wil je dat ook niet anders). De PoP's zijn ondertussen ook gewoon waterresistente gebouwen. Dus tenzij je een probleem krijgt met stroomtoevoer naar of de koeling in de PoP's (voornamelijk een ding gedurende hete zomers) zijn de elementen geen probleem bij glasvezel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Centurius schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:01:
[...]

Nee, dat is niet realistisch. Glasvezels liggen diep in de grond en zijn volledig tegen de elementen afgeschermd (met hoe gevoelig een glasvezel is wil je dat ook niet anders). De PoP's zijn ondertussen ook gewoon waterresistente gebouwen. Dus tenzij je een probleem krijgt met stroomtoevoer naar of de koeling in de PoP's (voornamelijk een ding gedurende hete zomers) zijn de elementen geen probleem bij glasvezel internet.
Er was toenstraks echt wel een mega hoeveelheid water hier in Deventer hoor, dus ik snap de vraag wel :D
Mijn buren hebben bv zo'n ziggo kastje naast de voordeur tegen de muur, kan me voorstellen als zoiets niet goed dicht zit ofzo en er komt zo'n zondvloed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centurius
  • Laatst online: 28-08 02:41
dragon2 schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:33:
[...]

Er was toenstraks echt wel een mega hoeveelheid water hier in Deventer hoor, dus ik snap de vraag wel :D
Mijn buren hebben bv zo'n ziggo kastje naast de voordeur tegen de muur, kan me voorstellen als zoiets niet goed dicht zit ofzo en er komt zo'n zondvloed...
Ik begrijp de vraag ook wel, maar geef de technische reden waarom het niet kan ;)

Ik ken de kastjes waar je het over hebt en hoewel je het niet zou verwachten zijn die dingen in de regel ook wel waterdicht (ze zijn immers gebouwd om het onderhoud makkelijker te maken). Maar bij glasvezel hebben we het eerder over deze dingen waar ze uitkomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ey00aDw4nYRQt5Ql45bhC8Vk12s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yVJHhyw2rLs8qO3E1N40V9fs.jpg?f=user_large

Die kunnen wel een bijbelse zondvloed aan :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Centurius schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:43:
[...]

Ik begrijp de vraag ook wel, maar geef de technische reden waarom het niet kan ;)

Ik ken de kastjes waar je het over hebt en hoewel je het niet zou verwachten zijn die dingen in de regel ook wel waterdicht (ze zijn immers gebouwd om het onderhoud makkelijker te maken). Maar bij glasvezel hebben we het eerder over deze dingen waar ze uitkomen.

[Afbeelding]

Die kunnen wel een bijbelse zondvloed aan :P
Grappig voorbeeld aangezien Deventer voor kwam qua regenval..
Aantal jaar geleden was er wel een PoP in Deventer zoals deze, die door hevige regenval en wateroverlast onderuit ging. Die was in een wadi geplaatst en dat bleek niet zo slim... Dat was een gigantische operatie waarbij de PoP is vervangen en daarna op een flinke verhoging is gezet om dat in de toekomst te voorkomen.

Maar inderdaad: normaliter levert het geen probleem op, die hevige regenval.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Barre73 schreef op maandag 16 november 2020 @ 07:24:
[...]
Die was in een wadi geplaatst en dat bleek niet zo slim...
_O- _O- _O- _O- _O-

• WesleyB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 20:37
Ook iemand anders last van een verbinding die steeds uitvalt? Zie: https://allestoringen.nl/storing/tweak/

[ Voor 26% gewijzigd door WesleyB op 19-11-2020 13:39 ]

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Nergens last van in enschede.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:34
WesleyB schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:39:
Ook iemand anders last van een verbinding die steeds uitvalt? Zie: https://allestoringen.nl/storing/tweak/
Ik wel in Enschede. Zit al de hele dag op teams maar continu wegvallende of hele trage verbinding.

Update 20-11-2020 11.40 uur.
Weer precies hetzelfde als gisteren, sinds ongeveer 11.00 uur vanochtend een continu wegvallende verbinding.
Zit nu weer op 4G om te kunnen werken. Daar zal de baas niet blij mee zijn...

Anderen nog geen last in Enschede?

[ Voor 29% gewijzigd door yorroy op 20-11-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HipHaan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-07 15:17
Heb het topic een beetje doorzocht, maar kan het toch niet helemaal terugvinden.

Wil graag een abonnement bij Tweak afsluiten, maar het liefste wel zonder extra kabels te trekken. Heb nog geen glasvezel abbonnement.
Heb wel een glasvezelaansluiting in de meterkast en heb vanuit daar een UTP kabel lopen naar de woonkamer. Kan ik achter de woonkameraansluiting een switch (met IGMP snooping?) zetten waarop ik beide de TV aansluit, en de overige internet aansluitingen (PC, PS4)?
Lees namelijk iets op de site van Tweak dat dat niet zou kunnen i.v.m. de TV-ontvanger, maar dat ze ondertussen ook van Sparql naar Canal Digital zijn overgegaan.
Ofwel, is dit mogelijk of niet?

[ Voor 3% gewijzigd door HipHaan op 24-11-2020 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-09 13:54
Ligt er een beetje aan waar je de router gaat plaatsen.
Als je in de meterkast een media-converter hebt zou je de router in de woonkamer kunnen plaatsen en je apparaten rechtstreeks op je router aansluiten.

Plaats je de router in de meterkast, dan zou je met een switch in je woonkamer uit moeten kunnen https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1883441 vertelt me dat het routed IPTV is, dus dan heb je niet eens een managed switch met VLAN ondersteuning nodig. IGMP snooping is dan wel handig/nodig om niet al het multi-cast IPTV over het netwerk te broadcasten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HipHaan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:24:
Heb het topic een beetje doorzocht, maar kan het toch niet helemaal terugvinden.

Wil graag een abonnement bij Tweak afsluiten, maar het liefste wel zonder extra kabels te trekken. Heb nog geen glasvezel abbonnement.
Heb wel een glasvezelaansluiting in de meterkast en heb vanuit daar een UTP kabel lopen naar de woonkamer. Kan ik achter de woonkameraansluiting een switch (met IGMP snooping?) zetten waarop ik beide de TV aansluit, en de overige internet aansluitingen (PC, PS4)?
Lees namelijk iets op de site van Tweak dat dat niet zou kunnen i.v.m. de TV-ontvanger, maar dat ze ondertussen ook van Sparql naar Canal Digital zijn overgegaan.
Ofwel, is dit mogelijk of niet?
Hier het schema om geen gedoe te hebben met tv
https://www.tweak.nl/supp...en-zonder-haperingen.html

Sparql is naar CD gegaan tv kastje is bij mij hetzelfde gebleven.

Wat ook nog kan als je een Chromecast hebt is via je tel CD app en dan casten naar je Chromecast. Nadeel is wel je hebt dan geen zap gevoel.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmichael
  • Laatst online: 07:16
Vandaag heeft de commercieel directeur eindelijk iets laten horen over de 10 Gigabit verbinding:
Na een opmerking deze week van o.a. mij op het Tweak forum.
Randal (Commercieel Directeur Tweak)

Sorry voor de radiostilte. We hebben aardig wat effort in de test zitten maar het was natuurlijk in de geest van dit forum en dit topic dat jullie daar veel meer van zouden horen. Dat had ik eerder en uitgebreider moeten doen.

Inmiddels hebben we een aantal huishoudens waarbij 10 Gigabit werkt, en in alle gevallen was het best gedoe om het goed aan de praat te krijgen. De korte versie van het verhaal is dat er eigenlijk enterprise-niveau hardware nodig is om het goed te laten draaien. Voordat we dit op grotere schaal kunnen gaan verkopen en leveren wil je eigenlijk dat er meer pro-sumer apparatuur beschikbaar is.

We merken ook dat er gebruikers zijn die bekend zijn met 10 Gig en wat daar voor nodig is en gebruikers die het gewoon gaaf vinden om de snelste verbinding te hebben. Voor die laatste groep is het onze taak de snelheid zo toegankelijk te maken dat hij ‘fool proof’ te gebruiken is in huishoudens. Die laatste noot hebben we helaas nog niet naar tevredenheid kunnen kraken. Om de snelheid echt op onze website aan te bieden moet er eigenlijk betere huis-tuin-en-keuken-apparatuur beschikbaar zijn.

Tijdens de test is gebleken dat zelfs de die-hard klant die weet waar hij mee bezig is nog aardig diens best moet doen om 10 Gigabit lekker werkend te krijgen. De conclusie van bovenstaande test is dan ook dat we nog geen apparatuur hebben gevonden die echt doet wat wij willen. We zijn best een eigenwijze provider en ik sta ook volledig achter het idee dat 10 Gigabit beschikbaar moet worden ‘omdat het kan’. Op dit moment kunnen we alleen niet op schaal de service leveren die met de huidige beschikbare apparatuur mogelijk is. Elke verbinding zou eigenlijk een vorm van maatwerk worden en dat is gewoon niet de provider die wij zijn.

We hebben wel ontdekt wat volgens ons de route naar de snelheden van de toekomst moet gaan zijn. Die 10 Gigabit gaat er ook wel komen. Over de route daar naartoe kan ik helaas nog niet veel meer zeggen dan dat, maar ik denk dat we onze naam als snelste provider van Nederland ook in de toekomst eer aan blijven doen :nerd_face:.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas,
voor nu dan al mijn investering voor niets althans intern is het lekker maar heb nu 2 10 Gbit routers staan met 2 vingers in hun neus, jammer.

maar snelste internetprovider zijn ze al een tijd niet meer hoor, eigenwijs dat dan weer wel( kies zelf maar of je dit positief of negatief vind)

maar bedankt voor het delen KMichael.
kmichael schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:46:
Vandaag heeft de commercieel directeur eindelijk iets laten horen over de 10 Gigabit verbinding:
Na een opmerking deze week van o.a. mij op het Tweak forum.

[...]

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 16:01
Mr-D. schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:53:
Helaas,
voor nu dan al mijn investering voor niets althans intern is het lekker maar heb nu 2 10 Gbit routers staan met 2 vingers in hun neus, jammer.

maar snelste internetprovider zijn ze al een tijd niet meer hoor, eigenwijs dat dan weer wel( kies zelf maar of je dit positief of negatief vind)

maar bedankt voor het delen KMichael.

[...]
Wie is er dan sneller op de consumentenmarkt?

[ Voor 3% gewijzigd door joop99 op 25-11-2020 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heb niet gezegd dat iemand sneller is
maar je hebt nu voldoende providers die exact dezelfde snelheden leveren, dus ben je niet meer de snelste.
of als die providers zijn de snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mr-D. schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:10:
[...]

maar je hebt nu voldoende providers die exact dezelfde snelheden leveren, dus ben je niet meer de snelste.
Als je Ziggo maar niet meetelt, die de upload laag blijft houden ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:21:
[...]

Als je Ziggo maar niet meetelt, die de upload laag blijft houden ;)
nou die zeker niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Mr-D. schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:10:
[...]

Dan snap ik hem, dan wordt de vraag wie als eerste 2.5Gbps of 10 Gbps glasvezel in de markt zet zodra dat haalbaar is. Statement van Tweak is dat 10 dus nog niet lukt maar misschien kan 2.5 wel, dat is niet meer echt wat te vermarkten is maar meer wat technische werkt en betaalbaar is. We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 15:32
joop99 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:46:
[...]

Dan snap ik hem, dan wordt de vraag wie als eerste 2.5Gbps of 10 Gbps glasvezel in de markt zet zodra dat haalbaar is. Statement van Tweak is dat 10 dus nog niet lukt maar misschien kan 2.5 wel, dat is niet meer echt wat te vermarkten is maar meer wat technische werkt en betaalbaar is. We wachten af.
Om aan jou 2.5Gbps te kunnen geven moeten ze alsnog tot aan de mediaconverter in je meterkast 10G leggen, want voor andere snelheden >1G over glas bestaat geen standaard. Dus dan kunnen ze net zo goed gewoon 10G leveren...
mbovenka schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:57:
[...]

Om aan jou 2.5Gbps te kunnen geven moeten ze alsnog tot aan de mediaconverter in je meterkast 10G leggen, want voor andere snelheden >1G over glas bestaat geen standaard. Dus dan kunnen ze net zo goed gewoon 10G leveren...
Ja en nee. Als je praat over GPON apparatuur (in de PoP en bij jou thuis) dan is een download van 2.488 Mbit wel precies de max. Dus ik snap waar die ca 2,5 Gbit vandaan komt.

En nu is dat voor Tweak wellicht niet van toepassing maar bijvoorbeeld voor KPN wel zeker met alle GPON apparatuur die ze momenteel in nieuwe PoPs plaatsen.
En ook T-Mobile schijnt helemaal over te gaan op GPON in de PoP's.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 15:32
Dat is waar ja. Aan GPON had ik niet gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Barre73 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:50:
[...]

En nu is dat voor Tweak wellicht niet van toepassing maar bijvoorbeeld voor KPN wel zeker met alle GPON apparatuur die ze momenteel in nieuwe PoPs plaatsen.
En ook T-Mobile schijnt helemaal over te gaan op GPON in de PoP's.
Tweak zal ook een keer spullen moeten vervangen en als (x)GPON kostentechnisch aantrekkelijker is dan gaan ze wel door de bocht, prijs is wel heel belangrijk.

[ Voor 15% gewijzigd door joop99 op 27-11-2020 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainz2009
  • Laatst online: 00:31
Lijkt iets niet helemaal lekker te gaan. Hoop websites doen het niet meer via Tweak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:57
De boel lijkt er hier uit te liggen (7425)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 16-09 19:42
Ja hier ook 1363 (enorm traag).

[ Voor 58% gewijzigd door Giant87 op 30-11-2020 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26
Hier in Almere ook geen verbinding meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:23
Ja hier ook problemen. Niet alles werkt oa Tweak zelf niet maar GoT nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Hier in Enschede niet vooruit te branden. Tweakers.net doet het dan weer perfect, lijkt een route dingetje te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerton
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 20:38
Hier in Enschede ook moeite met het bereiken van verschillende sites.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marco5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 22:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ah, gisteravond was het ook al raak bij meerdere providers. Nutteloze DDoS aanvallen 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door WoBBeL op 30-11-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 20:04
Deventer hier, verbinding ligt er compleet uit. Hun website (https://www.tweak.nl/) is niet meer te bereiken (geprobeerd met m'n mobiele telefoon), die geeft een time-out.

Ze hebben een melding geplaatst op hun Twitter account:
https://twitter.com/TweakNL/status/1333390097396461575

Edit: was al gemeldt door @marco5 :)

[ Voor 6% gewijzigd door pixeled op 30-11-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerton
Zou wel graag status.tweak.nl in de gaten willen houden, alleen kan ik deze niet bereiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Gerton schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:41:
[...]

Zou wel graag status.tweak.nl in de gaten willen houden, alleen kan ik deze niet bereiken :+
Volgens twitter van Tweak wordt die ook aangevallen. Kun je dat ding buiten je eigen netwerk hosten, wordt ie alsnog aangevallen :F

Dacht dat het aan mn Pi-hole lag omdat sommige sites het wel goed deden. Pihole herstart, geen verschil maar toen zag ik dat daar was ook een update voor. Maar die hangt nu op het downloaden van de update al +10 min eens kijken hoe die Pihole eruit komt straks :+

[ Voor 8% gewijzigd door WoBBeL op 30-11-2020 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerton
En nu maar hopen dat het weer zo'n script-kiddy is die iets te enthousiast Tweakers in de gaten houdt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 21:12
Hier ook problemen inderdaad. Kan sommige sites niet bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-09 12:45

Eren

Boss of this gym

Tweak ligt er weer uit. :/

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-07 13:25
Ik kan helaas nergens meer bij. Ik gebruik niet eens de DNS servers van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 20:11
Hier momenteel ook geen internet.. (Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
Koekange verbinding ook weg google dns instellen op pc helpt niet

5min voor het echt weg was al kleine hikup en zag dat telefonie toen al plat ging door dns error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 08:09

Smurf

Detri

Ah een ddos, dat verklaart waarom de foutmeldingen telkens "anders" waren. Afwachten dan maar..

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 10:49
Jup Almere 1336 ook zo dood als een pier.

Status.tweak.nl werkt zelfs ook niet.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesroeiboot
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:18
Yep, hier in de Wijk (De Wolden) is het internet ook weg. De failover in Unifi wilde niet over naar Ziggo dus net maar even handmatig een zetje gegeven door de kabel uit de Fritzbox te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Hier rondom Enschede ook plat.
Had ook al een laptop, router restart gedaan. Daarna via allestoringen.nl gezien dat iedereen er last van heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mahoek
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Hier ook down (Leeuwarden). Via een VPN verbinding kan ik nog wel internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:07
Hier in Dordrecht geen internet meer, behalve NOS.nl lijkt het... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren

Eren

Boss of this gym

Mahoek schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:21:
Via VPN werkt het bij mij ook zonder lig ik gewoon helemaal plat zelfs als ik de DNS heb veranderd.

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Laatst online: 22:34
Hier ook Enschede eruit. Dit is nu de 4e keer in 3 weken dat het er of helemaal uit ligt of niet vooruit te branden is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
internet doet het hier weer een beetje nog niet helemaal top maar het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
Ik dacht ook als eerst aan mijn adguard home rpi, maar DNS via HTTPS werkt ook niet en vpn ook niet. Glasvezel modem rereset, helpt ook niet. Maar, een ddos dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Het verbaast mij vooral dat het veranderen van de dns-server voor niemand lijkt te werken, terwijl dat normaal op de FP altijd door iedereen aangemerkt wordt als dé oplossing. Waar zou het dan aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerton
Mahoek schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:21:
Bedankt voor de tip, had niet verwacht dat een VPN het zou verbeteren, maar ik kan nu tenminste weer werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Meeste sites werken hier ook niet meer.
Maar YouTube blijft gewoon werken. Al meerdere lange afleveringen gekeken zonder problemen.
Iemand een idee waarom dit wel gewoon zonder problemen werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWouterNL
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-09 17:12
.

[ Voor 99% gewijzigd door MrWouterNL op 30-11-2020 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-09 21:00
TheVivaldi schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:31:
Het verbaast mij vooral dat het veranderen van de dns-server voor niemand lijkt te werken, terwijl dat normaal op de FP altijd door iedereen aangemerkt wordt als dé oplossing. Waar zou het dan aan liggen?
Dit werkt vaak als er een DDoS aanval plaats vind die gericht is op de DNS infra. Nu lijkt deze aanval over de volledige/core infra plaats te vinden.
fm77 schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:33:
Maar YouTube blijft gewoon werken. Al meerdere lange afleveringen gekeken zonder problemen.
Connecties die al established waren werkte bij mij ook nog voor een tijdje door. Zeker bij een DDoS aanval is er geen capaciteit meer om nieuwe verbindingen te accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Luc45 schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:39:
[...]

[...]

Connecties die al established waren werkte bij mij ook nog voor een tijdje door. Zeker bij een DDoS aanval is er geen capaciteit meer om nieuwe verbindingen te accepteren.
Je hebt helaas gelijk...
Toch ruim een uur nog van alles kunnen kijken.
Dat is nu dus ook voorbij.... Gelukkig is het lekker weer buiten.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
trainz2009 schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:36:
Lijkt iets niet helemaal lekker te gaan. Hoop websites doen het niet meer via Tweak.
Geen internet hier in Deventer 🙁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26
Het leek even weer te werken maar nu inmiddels weer geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
Gerton schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:41:
[...]

Idd, dat is raar, want ik kan die ook niet via KPN 4 G bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
teek2 schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:59:
[...]

Idd, dat is raar, want ik kan die ook niet via KPN 4 G bereiken.
Omdat die (externe) server ook onder vuur ligt volgens Tweak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebeb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 15:29
Ben al jaren bij Tweak, dus vroeg me eigenlijk af, gezien het nu alweer raak is:
Gebeurt dit ook bij andere providers?

Never Grow Up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 07:38
Zat voorheen bij Ziggo, toen geen last van, ach anders werkt het als een speer dus als het helaas sporadisch gebeurd lig ik er niet wakker van.

Wellicht is de naam tweak een aantrekkingsbron voor ddossers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ebeb schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:01:
Ben al jaren bij Tweak, dus vroeg me eigenlijk af, gezien het nu alweer raak is:
Volgens mij wel. Het is de laatste tijd volgens mij 1 club die internet providers platlegt. Het gebeurd namelijk omstebeurten, vanmorgen was t-Mobile de lul.

Dit geeft Tweak ook zelf aan:
https://twitter.com/TweakNL/status/1333390097396461575

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerton
En nu werkt m'n vpn ook plots niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Volgens mij heeft kpn opmoment ook problemen op allestoringen zag ik ook meldingen bij kpn staan rond de zelfde syart tijd dat alles plat was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
Gerton schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:10:
En nu werkt m'n vpn ook plots niet :/
Bij mij was het ook af en aan, maar nu echt niks meer. Dus ik heb mijn hotspot aangezet (KPN/4G) en houd twitter in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
https://mobile.twitter.co...tatus/1333412536054636551

Tweak
@TweakNL
Na een dip in de aanval gaat de DDOS helaas onverschrokken door en past zich aan wanneer wij ingrijpen. Het blijft nog even vechten met de aanvallers. We doen ons best zo snel mogelijk weer stabiel te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
Het is de laatste tijd wel met regelmaat mis. Misschien toch maar eens op zoek naar een backup verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebeb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 15:29
lexuzu schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:22:
Het is de laatste tijd wel met regelmaat mis. Misschien toch maar eens op zoek naar een backup verbinding.
Zat ik ook al naar te kijken. Een dongle met 4G voor in de Fritz Box lijkt een oplossing. Helaas geen 2 WAN poorten. Dat zou helemaal mooi zijn.

Never Grow Up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
fm77 schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:33:
Google lijkt wel te werken, maar CloudFlare (gebruikt veelal peering) waar het halve internet op draait werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Hier weer een beetje leven ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoXI
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-08 20:22
Het lijkt hier weer redelijk te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
ebeb schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:01:
Ik ook al jaren bij tweak wel klachten over tv maar internet nooit zouden ze te groot worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
volgens mij hebben afgelopen jaren alle providers wel last gehad van DDOS en ik heb het laatste jaar veder dan misschien een paar kleine hikups (al kan ik ze mij zo niet herinneren) gewoon zeer stabiel internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Yep. Er komen weer meer bits & bytes binnen dan de afgelopen 2 uur samen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
pd5lwd schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:00:
[...]

Ik ook al jaren bij tweak wel klachten over tv maar internet nooit zouden ze te groot worden ?
Heeft hier natuurlijk niks mee te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Giant87 schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:13:
[...]
Heeft hier natuurlijk niks mee te maken...
Wel als @pd5lwd bedoeld dat ze groot genoeg worden voor kwaadwillende om het waard te vinden zo'n grote aanval uit te voeren. Zo'n aanval is immers niet leuk op een provider met maar 3 klanten. Vergelijkbaar: Een bankoverval op een bank als je vooraf weet dat er maar 3 euro te halen is, is niet interessant. Dan zoek je het grotere werk op, misschien na een keertje oefenen.

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 30-11-2020 16:34 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

De verbinding doet toch nog knap moeilijk hier. Ik werk inmiddels weer via 4G.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
En weer down..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren

Eren

Boss of this gym

We zijn weer down is de ddos mitigatie zo slecht bij tweak dat alles plat ligt meteen. Bij KPN had ik tenminste nog wel verbinding niet snel maar wel werkbaar met een ddos.

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Down 7532 enschede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Het apparte is dat mijn webserver die op een 2e ip zit wel berijkbaar is vanaf 5G 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-08 10:18
Dns reageert hier nu wel op 1.1.1.1, werkt snel momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:14
Via VPN gaat ook alles lekker snel, lijkt nu een DNS server issue te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 07:38
VPN aangezet via 4G en daarna wifi en ik ben weer online voorlopig met mijn smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Back Enschede 7532

[ Voor 5% gewijzigd door kmichael op 30-11-2020 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 20:37
7933 alles weer operationeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
remco_k schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:33:
[...]

Wel als @pd5lwd bedoeld dat ze groot genoeg worden voor kwaadwillende om het waard te vinden zo'n grote aanval uit te voeren. Zo'n aanval is immers niet leuk op een provider met maar 3 klanten. Vergelijkbaar: Een bankoverval op een bank als je vooraf weet dat er maar 3 euro te halen is, is niet interessant. Dan zoek je het grotere werk op, misschien na een keertje oefenen.
Dit was maar een stille hit :) omdat het bewijst dat bv kpn ziggo te groot en log zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-09 11:59
Alles werkt weer maar ik moest wel de router resetten om VoIP weer aan de praat te krijgen.
Dankzij mijn VPN heb ik weinig last gehad van deze aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
BitAndre schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:52:
Alles werkt weer maar ik moest wel de router resetten om VoIP weer aan de praat te krijgen.
Dankzij mijn VPN heb ik weinig last gehad van deze aanval.
Na een herstart van m'n modem heb ik nu ook weer m'n verbinding terug.
Er zijn wel eerder storingen geweest, maar niet zo lang als deze.
Dacht lekker m'n Emby op te starten op m'n Chromecast, maar dat werkt dus blijkbaar niet zonder internet... Weer wat geleerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Status.tweak.nl is nog niet terug, ik denk dat het een pizza project is geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 19:26
joop99 schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:47:
Status.tweak.nl is nog niet terug, ik denk dat het een pizza project is geworden
Doet het hier (via KPN) gewoon hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Dennis-L schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:50:
[...]

Doet het hier (via KPN) gewoon hoor :)
Via Tweak ook gewoon.
Hun laatste update op die pagina over de ddos:
Op dit moment lijkt het DDoS-verkeer al enige tijd te zijn verdwenen. Daarmee zouden alle diensten weer moeten werken. Mochten u problemen ondervinden met VoIP, probeer dan eerst de router te rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
1.1.1.1 ( cloudflare ) werkt nog steeds niet hier, wel via een PIA vpn

edit: na een reboot van de fritzbox werkt alles weer

[ Voor 28% gewijzigd door GrooV op 30-11-2020 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
N.a.v. deze zoveelste storing vandaag toch maar een 4G router en t-mobile SIM besteld als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Laatst online: 07:48
En ronde twee van de ddos is begonnen lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lexuzu schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:16:
N.a.v. deze zoveelste storing vandaag toch maar een 4G router en t-mobile SIM besteld als backup.
Telefoon als hotspot niet goed genoeg?

Welke bundel en router heb je dan? Je jaagt er op de computer zo wat data doorheen...
cvs79 schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:31:
En ronde twee van de ddos is begonnen lijkt het
Hier nergens last van? Ik gebruik wel nextdns....

Spoedonderhoud regio Koggenland zou vannacht zijn alvast begonnen :p ?

[ Voor 31% gewijzigd door RobbyTown op 30-11-2020 23:23 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Pagina: 1 ... 59 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.