Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:20
Greatsword schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 02:44:
Ik ben voor mijn nieuwbouwwoning even een begroting aan het maken en Tweak zal dan mijn eerste glasprovider worden.

Er is alleen behoefte aan internet en ik zag bij het jaarabonnement van Tweak dat er dan geen modem/router wordt bijgeleverd.

De interesse gaat uit naar Ubiquiti apparatuur, Ik ben er niet helemaal in thuis dus advies is welkom qua aansluiting en opstelling, ben benieuwd of onderstaande Setup dan zou werken.

In de meterkast glas aansluiten op pricewatch: Ubiquiti UFiber Nano G of https://www.ui.com/ufiber/ufiber-wifi/. Dan deze switch daar aankoppelen pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE)

Op de switch o.a. mijn pricewatch: Synology DiskStation DS718+ aansluiten en verder cat 6 kabels door het huis trekken voor POE.

In de slaapkamers komen dan pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) voor Wifi en misschien nog pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall Pro zoiets erbij voor in de woon/werk kamer om ook bedraad nog te kunnen werken/gamen.

Wat denken jullie er van?
Ik denk niet dat de Ufiber nano compatible is met de glasvezel van tweak. Je hebt dus nog een router nodig. Ik ga er dan vanuit dat je de controller software van ubiquiti draait in een container op de synology.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

rjhilbrink schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:23:
[...]

Ik denk niet dat de Ufiber nano compatible is met de glasvezel van tweak. Je hebt dus nog een router nodig. Ik ga er dan vanuit dat je de controller software van ubiquiti draait in een container op de synology.
Uhm, oke maar waar moet ik in de pricewatch dan op filteren om compatible te zijn met Glas van Tweak?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Greatsword schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:58:
[...]

Uhm, oke maar waar moet ik in de pricewatch dan op filteren om compatible te zijn met Glas van Tweak?
De Ufiber nano is een GPON apparaat. En jij krijgt geen GPON signaal binnen.

Tweak verzorgt voor jou als het goed is al een mediaconverter (wat die nano ook lijkt te doen) dus waarom zou jij die nog willen? Vanaf die mediaconverter ga je met UTP naar je eigen netwerk. Dus je mag elke router gebruiken die je wil. Daar heb je geen comptabiliteit voor nodig.

Maar als je dan echt alles vanaf de glasvezelaansluiting van jezelf wil maken: Dit is dan volgens mij wat je in plaats van die Nano nodig hebt (en wellicht ook nog een SFP module maar dat heb ik zo snel niet gecheckt). En volgens mij ook nog ergens een router want ik zie even niet welk apparaat in je netwerk de DHCP doet.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Barre73 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:14:
[...]

De Ufiber nano is een GPON apparaat. En jij krijgt geen GPON signaal binnen.

Tweak verzorgt voor jou als het goed is al een mediaconverter (wat die nano ook lijkt te doen) dus waarom zou jij die nog willen? Vanaf die mediaconverter ga je met UTP naar je eigen netwerk. Dus je mag elke router gebruiken die je wil. Daar heb je geen comptabiliteit voor nodig.

Maar als je dan echt alles vanaf de glasvezelaansluiting van jezelf wil maken: Dit is dan volgens mij wat je in plaats van die Nano nodig hebt (en wellicht ook nog een SFP module maar dat heb ik zo snel niet gecheckt). En volgens mij ook nog ergens een router want ik zie even niet welk apparaat in je netwerk de DHCP doet.
Glas is echt nieuw voor me, maar je zegt dus dat vanuit de mediaconverter een UTP loopt en die sluit ik dan aan op een router.

Dus dan zou het bijvoorbeeld onderstaande kunnen zijn en de UTP van de mediaconverter gaat dan op de blauwe poort. pricewatch: Amplifi High Density WiFi Router

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8J8LCx-qGfxBwKdiQ1xXlHXesCg=/i/2001363377.png

De pricewatch: Synology DiskStation DS718+ dan bijvoorbeeld op poort 1, de switch pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE) op poort 2 en vanuit de switch cat 6 kabels naar de acces points pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

[ Voor 16% gewijzigd door Greatsword op 21-10-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:34
42dpi schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 03:16:
[...]

Edgerouter X configureren is geen rocketscience apparaat heeft zelfs hele zooi wizards..

*heeft zelf ook EdgerouterX je moet wel HW offloading doen anders krijg je niet dit https://www.speedtest.net/result/9984840299
Het was inderdaad een eitje, de eerste dagen nog even met VLAN34 en een statisch IP moeten doen maar na de omzetting vandaag even de wizard opnieuw gedaan zonder VLAN en alles werkt als een tiet.
De monteur had in principe ook niet hoeven komen, hij heeft de TP Link mediaconverter weer meegenomen want die was niet nodig aangezien de Genexis er nog hing.

Ook mooi dat ik op poort 4 via PoE throughpout mijn AC-LR kan voeden.

Overigens had ik inderdaad beperkte snelheid totdat ik HW offloading heb aangezet.
Enige probleem is dat mijn download nog steeds niet hoger komt dan 550. Upload komt wel netjes rond de 930.

Zie ik nog een instelling over het hoofd binnen de Edgerouter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrWisent
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-05 22:13
Greatsword schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:45:
[...]

Glas is echt nieuw voor me, maar je zegt dus dat vanuit de mediaconverter een UTP loopt en die sluit ik dan aan op een router.

Dus dan zou het bijvoorbeeld onderstaande kunnen zijn en de UTP van de mediaconverter gaat dan op de blauwe poort. pricewatch: Amplifi High Density WiFi Router

[Afbeelding]

De pricewatch: Synology DiskStation DS718+ dan bijvoorbeeld op poort 1, de switch pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE) op poort 2 en vanuit de switch cat 6 kabels naar de acces points pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)
De mediaconverter van Tweak is voldoende, hier kan je elke router op aansluiten.

Je kan als router die amplifi kiezen. Maar aangezien je toch unifi AP's gaat ophangen, kan je beter voor de
Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG) gaan. Dan zit je ook in dezelfde Unifi lijn van Ubiquiti. Anders zul je de AP's en de router apart van elkaar moeten instellen.

Als je wat geld wilt besparen kan je ook voor de Ubiquiti EdgeRouter X kiezen ipv de USG. Maar ook dan zul je de AP en de router apart van elkaar moeten instellen.

Verder heeft de In-Wall die jij kiest ook een wifi-signaal, ik weet niet of je dit wilt? Anders zou je gewoon een cat6 wandcontactdoos kunnen installeren, scheelt ook weer wat geld en dan heb je ook gewoon bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@MrWisent Die USG is geen (WiFi) router zo te zien, dus sluit ik dan de UTP van de Tweak MediaConverter aan op de WAN poort en dan de switch op de LAN?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NB8sQUeHEIW6AL4lg5P07Cagfg=/i/2002253379.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1sNhb2VUGT2xzD243ITF8udhqmo=/i/2001320651.png

En dan zorgen de AP voor een goede wifi in de slaapkamers aangezien die via POE zijn verbonden met de switch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a00OI4ry2oRgAPQJwgiqcbH6fUw=/i/2000734468.png

Die Wall-In wil ik dan inderdaad voor Wifi in de woonkamer hebben en tegelijkertijd daarvandaan een cat 6 kabel naar bijvoorbeeld een Playstation of computer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgR2e7eaAHK9qoGm5uiW4GEAJoQ=/i/2002135645.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrWisent
Greatsword schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:00:
@MrWisent Die USG is geen (WiFi) router zo te zien, dus sluit ik dan de UTP van de Tweak MediaConverter aan op de WAN poort en dan de switch op de LAN?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En dan zorgen de AP voor een goede wifi in de slaapkamers aangezien die via POE zijn verbonden met de switch.

[Afbeelding]

Die Wall-In wil ik dan inderdaad voor Wifi in de woonkamer hebben en tegelijkertijd daarvandaan een cat 6 kabel naar bijvoorbeeld een Playstation of computer.

[Afbeelding]
Klopt helemaal.

Ter info, de USG's van tegenwoordig hebben geen VOIP meer, maar lan2/wan2. Dan heb je nog een extra poortje :).

Nog een keer ter info, de AP komt met POE injector, waardoor je niet per se een switch met POE nodig hebt. Geen idee hoe dat zit met de In-Wall, maar anders kan je los een POE-injector kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:35
Maar liefst 2 nieuwsberichten van Tweak:, het kan niet op...

Een

Twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
volgens mij is mijn ulpoad een beetje van slag..
ik verwacht dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kcNpdy8G05GeqrXGCq6VHtdaTjM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BCiqGN1CW8ODl5Zk48vSVNKl.png?f=user_large

maar krijg regelmatig dit 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQDP5GVNN8T3hzsaapOLEAiFlJ0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TenOiamDPm2EiRHQc2SRcHsj.png?f=user_large

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Lijkt mij vrij sterk als je een gbit uplink hebt naar Tweak. Denk eerder dat je speedtest de weg kwijt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:04

The_Worst

Unox

Upload heb ik nog nooit correct gezien bij een speedtest.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-09 11:59
Net even getest: met de speedtest app (niet website) komt zowel up- als downstream snelheid overeen met wat de taakbeheer grafiek toont (in windows).
(down 928 Mbps, up 947 Mbps, naast overige 'familie/tv gebruik' van internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Ik heb sinds kort problemen dat nzbget niet meer kan verbinden met de tweak usenet server.

"Could not resolve hostname news.tweak.nl: ErrNo -3, Try again"

Ik gebruik een pihole maar zelfs als ik die disable kan hij nog steeds niet verbinden.

[ Voor 22% gewijzigd door Realtec op 31-10-2020 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Realtec schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:10:
Ik heb sinds kort problemen dat nzbget niet meer kan verbinden met de tweak usenet server.

Ik gebruik een pihole maar zelfs als ik die disable kan hij nog steeds niet verbinden.
probeer eens 217.19.16.197
volgens mij gaat het dan beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
Realtec schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:10:
Een DNS issue op de pihole blijkbaar. Met even googlen ik zie dat veel mensen daar last van hebben...
Geen Tweak issue.
Als je de pihole niet langer gebruikt als DNS server, dan ook de DNS cache flushen (b.v. ipconfig /flushdns) en de DNS server 'terugzetten', naar de router (DHCP).
En even checken met nslookup of dig of je daarna wel een response krijgt (adres: 217.19.16.197)

[ Voor 4% gewijzigd door BitAndre op 31-10-2020 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:27

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Server news.tweak.nl uses an untrusted certificate [Certificate not valid]
Ik heb dit met sabnzb op een nas.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:29

backupdevice

Boeh!

Ff een sanity check .

Ik zit nu bij Budget via een DSL lijntje. Eind januari zit mijn contract erop en wil ik na Tweak toe aangezien ik een Glas aansluiting heb.

Nu heb ik gelezen dat Tweak geen verhuis service heeft . Ik wil dus Budget eind Januari afsluiten en vraag aan Tweak om begin Januari te leveren. Lijkt mij dat als er 4 weken speling zit het wel goed zit ?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!
backupdevice schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:04:
Ff een sanity check .

Ik zit nu bij Budget via een DSL lijntje. Eind januari zit mijn contract erop en wil ik na Tweak toe aangezien ik een Glas aansluiting heb.

Nu heb ik gelezen dat Tweak geen verhuis service heeft . Ik wil dus Budget eind Januari afsluiten en vraag aan Tweak om begin Januari te leveren. Lijkt mij dat als er 4 weken speling zit het wel goed zit ?
Je gaat van het ene medium naar het andere medium. Dus je hebt de verhuisservice niet echt nodig als je bereid bent zelf op te zeggen.
Uiteraard is 4 weken speling zat maar twee weken zou dat ook zijn. En 1 week ook. Als er bij de oplevering van je glasaansluiting iets misgaat zou dat normaliter wel binnen een week geregeld moeten zijn (meestal een patch in de PoP die wellicht niet goed is gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
Wat ook kan is eerst Tweak (glas) aanvragen en Budget (DSL) opzeggen zodra Tweak opgeleverd is. Je betaalt dan ongeveer een maand te veel aan Budget maar je hebt wel gegarandeerd internet ongeacht hoe lang het duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MED-iC-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 16:26
Speedy-Andre schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:45:
Server news.tweak.nl uses an untrusted certificate [Certificate not valid]
Ik heb dit met sabnzb op een nas.
idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het is alweer enige tijd geleden dat je bij jaarcontracten daarna weer voor een jaar vastzit, dat is normaliter nu een opzegtermijn van maximaal 1 maand in de daarop volgende jaren.

Dus ik zou dan checken dat Budget dat ook netjes volgens de wet doet en zoals @BitAndre ook al aangeeft pas opzeggen als je nieuwe verbinding werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MED-iC-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 16:26
blijkbaar weer gefixt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

WoBBeL schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:34:
Hier in Enschede haal ik +/- 900-950 Mbit down en strak 50 Mbit up met meerdere servers op speedtest.net. Iets vreemds aan de hand?
Oke het lag aan mijzelf. Ik had voor een klant een screenshot gemaakt hoe hij zijn Fritz!box moest configureren maar ik had bij Internet -> Account Information bij Downstream/Upstream netjes 50 Mbit ingevuld (want de persoon die de screenshots kreeg heeft 50/50 :+ ) maar daardoor gaat de Fritz!box de upload dus knijpen 8)7

Oopsie :D ik ga mij nu weer in een hoekje schamen :$

[ Voor 4% gewijzigd door WoBBeL op 03-11-2020 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadarWolf
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:41
Beste mede-tweakers, ik wil graag klant worden van Tweak. Op internet vind ik vrij wel slechtere ervaringen... is Tweak aan te raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zoals je weet klagen mensen graag
Zodra ze een klacht hebben vullen ze vanalles in
Ikzelf heb het internet en bellen pakket en ben daar zeer tevreden over
En is ook zeer betrouwbaar en heel open want je bent eigenlijk vrij om te doen wat jij wilt met je aansluiting.

TV pakket vind ik persoonlijk ondermaats en te duur voor mijn gebruik dus dat heb ik dan ook niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ik ben super tevreden. Ik was alleen ontevreden met TV en dit is door Tweak perfecr geregeld (pakket om laten zetten). Heb nu internet + bellen en TV via Ziggo.

[ Voor 15% gewijzigd door WoBBeL op 03-11-2020 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:17
Ik ben al een jaar of vier klant van Tweak (alleen internet) en heb tv van Ziggo. Nooit noemenswaardige problemen gehad alleen wat kleinere landelijke verstoringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrWisent
Ik heb internet-only van Tweak, en dat is gewoon super!

Twee keer iemand via een vriendenactie aangeraden en daar heb ik netjes 2 maand gratis internet voor gekregen (ná je huidige periode krijg je 2 maand erbij zonder factuur of wat dan ook).

Voor TV heb ik NLZiet, omdat ik toch weinig tv kijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:15

Heidistein

Blah

Ik was net zo bang als jij. Internet is prima. Dikke prima.
TV moet je niet willen, is erger dan om te janken. Die mensen van Canaal Digitaal kunnen echt helemaal niks.

Maybee we are alone... After all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32
Volgens de website worden er geen poorten geblokkeerd door Tweak, maar ik kan zonder VPN geen verbinding maken met de Azure File Storage van mijn werk. Dit is TCP 445.
Iemand die hier meer van weet?

Heb zondag Tweak gemaild, maar nog geen reactie...

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
Spiff schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:39:
Volgens de website worden er geen poorten geblokkeerd door Tweak, maar ik kan zonder VPN geen verbinding maken met de Azure File Storage van mijn werk. Dit is TCP 445.
Iemand die hier meer van weet?

Heb zondag Tweak gemaild, maar nog geen reactie...
Door Tweak zal dit niet geblokkeerd worden. Maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de 'Azure File Storage van mijn werk' poort 445 (file share) naar internet heeft open staan. Dat zou namelijk een gigantisch beveiligingslek zijn.
(Als het goed is, is dat alleen mogelijk in de Cloud zelf en on-premisse via VPN.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
@BitAndre :

Volgens de link https://docs.microsoft.co...-how-to-use-files-windows

"Vereisten
Zorg ervoor dat poort 445 open is: het SMB-protocol vereist dat TCP-poort 445 open is; verbindingen mislukken als poort 445 is geblokkeerd. U kunt controleren of de firewall poort 445 blokkeert met de Test-NetConnection cmdlet. Zie de sectie Oorzaak 1: poort 445 is geblokkeerd van de Windows-probleemoplossings gids voor meer informatie over manieren om een geblokkeerde 445-poort te omzeilen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Als mijn 'werk' zou vragen om een poort open te zetten, wil ik 100% zekerheid dat dit door hun afgedekt wordt.

https://searchsecurity.te...inst-TCP-port-445-attacks
https://machn1k.wordpress...mb-exploitation-port-445/
https://blog.rapid7.com/2...le-are-scanning-for-them/

Je SMB open zetten om van buiten naar binnen te mogen, nahhh niet zo'n goed idee .... ( check eternal blue maar eens )

Ik wil best een poort openen, als het nodig is, maar dan alleen een VPN verbinding.
De rest moet imho alleen van binnen naar buiten mogen
Spiff schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:39:
Dus ik zou het eens bij systeembeheer navragen op het werk, want zoals ik het lees ( je moet een vpn gebruiken om erbij te komen ) is dat wel by design.

Die VPN is dan ( naar ik aanneem ) door de werkgever aangeboden/opgezet.

[ Voor 63% gewijzigd door FreshMaker op 04-11-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
Spiff schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:26:
@BitAndre :

Volgens de link https://docs.microsoft.co...-how-to-use-files-windows

"Vereisten
Zorg ervoor dat poort 445 open is: het SMB-protocol vereist dat TCP-poort 445 open is; verbindingen mislukken als poort 445 is geblokkeerd. U kunt controleren of de firewall poort 445 blokkeert met de Test-NetConnection cmdlet. Zie de sectie Oorzaak 1: poort 445 is geblokkeerd van de Windows-probleemoplossings gids voor meer informatie over manieren om een geblokkeerde 445-poort te omzeilen."
Ik lees hier https://docs.microsoft.co...use-1-port-445-is-blocked dat poort 445 pas opengezet wordt voor jouw (werk?) ip-adres als je ingelogd bent.
Dus niet ingelogd = geen toegang.
This command requires you to be logged into your Azure account, run Login-AzAccount if you haven't already logged in.
@FreshMaker Het gaat om uitgaande communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
BitAndre schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:25:
[...]

Ik lees hier https://docs.microsoft.co...use-1-port-445-is-blocked dat poort 445 pas opengezet wordt voor jouw (werk?) ip-adres als je ingelogd bent.
Dus niet ingelogd = geen toegang.

[...]

@FreshMaker Het gaat om uitgaande communicatie.
Zonder meer / betere achtergrondinfo, moet je daar iet van uitgaan
Niet iedereen snapt zijn firewall / router
En als je dan roept "dan moet je poort xxx opengooien" dan gebeurt dat ook

In vrijwel alle routers is uitgaande verkeer niet geblokkeerd, Windows 'vraagt' er wel om, maar maar die popup is dan vaak op de machine zelf, en direct in/uit
( en weer met de aanname dat de netwerkinstelling meestal op trusted staat )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitAndre
Ik heb een manier gevonden om te testen of uitgaand verkeer geblokkeerd of gedropped wordt zonder afhankelijk te zijn van een open poort op een server: traceroute over tcp.

Eerst een test op poort 443 (https). Deze laat zien dat onderstaande server op 7 hops afstand staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
PS C:\tcproute> .\tcproute.exe -i 7 -p 443 -r 1 172.217.20.67
Tracing route to 172.217.20.67:443
  1    34 ms    192.168.1.1         ZyXEL.Home [192.168.1.1]    TimeExceeded
  2    15 ms    217.19.16.21        asd-itxams9-rtr1-ve205.cambrium.net [217.19.16.21]  TimeExceeded
  3    14 ms    217.19.16.6         asd-nikh-rtr1-ae0-171.cambrium.net [217.19.16.6]    TimeExceeded
  4    14 ms    142.250.160.88      TimeExceeded
  5    15 ms    108.170.241.129     TimeExceeded
  6    15 ms    108.170.235.133     TimeExceeded
  7    15 ms    172.217.20.67       ams15s33-in-f3.1e100.net [172.217.20.67]:443
Synchronize, Acknowledgment (port open)

Doe je hetzelfde voor poort 445 dan krijg je vanaf hop 4 time-outs. Oftewel het verkeer wordt daar gedropped.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
PS C:\tcproute> .\tcproute.exe -i 7 -p 445 -r 1 172.217.20.67
Tracing route to 172.217.20.67:445
  1    40 ms    192.168.1.1         ZyXEL.Home [192.168.1.1]    TimeExceeded
  2    15 ms    217.19.16.21        asd-itxams9-rtr1-ve205.cambrium.net [217.19.16.21]    TimeExceeded
  3    15 ms    217.19.16.6         asd-nikh-rtr1-ae0-171.cambrium.net [217.19.16.6]    TimeExceeded
  4  2009 ms    timed out
  5  2012 ms    timed out
  6  2016 ms    timed out
  7  2010 ms    timed out
  8  2013 ms    timed out
  9  2014 ms    timed out

Poort 445 wordt inderdaad geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:57
Met portquiz.net kun je dat ook eenvoudig checken.

http://portquiz:444 geeft response,
http://portquiz:445 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
@FreshMaker @BitAndre Ik hoef zelf geen poort open te zetten. Collega's die bv bij Ziggo of XS4all zitten lopen tegen hetzelfde probleem aan terwijl als je bv KPN hebt het wel lukt omdat die deze poort niet blokkeert. Zie https://social.technet.mi...access-from-port-445.aspx

De VPN is inderdaad naar de server van mijn werkgever.

@BitAndre Dank voor de test, bevestigd wel mijn vermoeden dat ondanks de belofte om geen enkele poort te blokkeren ze dit toch doen :-(

@uiterlix Dank voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
uiterlix schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:02:
Met portquiz.net kun je dat ook eenvoudig checken.

http://portquiz:444 geeft response,
http://portquiz:445 niet.
Handig :) . Zoiets zocht ik al.
Alleen niet geschikt voor poort 445. Op de site staat:
I got complains that portquiz is not working on port 445. My hosting company OVH is probably blocking this port. Sorry about that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
BitAndre schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:08:
[...]

[...]
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadarWolf
WoBBeL schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:55:
Ik ben super tevreden. Ik was alleen ontevreden met TV en dit is door Tweak perfecr geregeld (pakket om laten zetten). Heb nu internet + bellen en TV via Ziggo.
Heb je dan gewoon TV-only bij Ziggo geregeld of regeld Tweak iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadarWolf
Heidistein schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:08:
Ik was net zo bang als jij. Internet is prima. Dikke prima.
TV moet je niet willen, is erger dan om te janken. Die mensen van Canaal Digitaal kunnen echt helemaal niks.
Is het de TV box die niks is of ook de streaming apps zoals op de TV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Zelf geregeld met Ziggo, maar t opzeggen van de TV was geen probleem binnen het contract welke ik nog had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Spiff schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:06:

@BitAndre Dank voor de test, bevestigd wel mijn vermoeden dat ondanks de belofte om geen enkele poort te blokkeren ze dit toch doen :-(
Ondanks dat ik het nog altijd ten zeerste af zal raden ( het is best een gevaarlijke opening ) kan je bij support van tweak vragen of het mogelijk is om deze op jouw aansluiting te openen ( misschien dmv een vast IP ? )

Er zullen vast meer providers ( buiten Tweak en Ziggo ) die dit uit veiligheidsoverwegingen afsluiten.
Voor zover ik weet, is bij Ziggo ook port 25 afgesloten, vanwege verhoogd risico op spambots.

Dus ik begrijp de beslissing best wel, en om dan een zuur gezicht te trekken dat er enkele ports gesloten zijn, van de 65000+ ;)
BitAndre schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:08:
[...]

[...]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
$ telnet portquiz.net 445 
Trying ...
Connected to portquiz.net.
Escape character is '^]'.

$ nc -v portquiz.net 445 
Connection to portquiz.net 445 port [tcp/daytime] succeeded!

$ curl portquiz.net:445 
Port 445 test successful!
Your IP: 185.253.96.33

$ wget -qO- portquiz.net:445 
Your IP: 185.253.96.33

Grappig, Ziggo geeft inderdaad de hele pagina niet door
maar mijn VPN ( Windscribe ) weer wel

* poort 25 dan weer niet, met of zonder VPN

[ Voor 31% gewijzigd door FreshMaker op 04-11-2020 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
FreshMaker schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:25:
[...]

Er zullen vast meer providers ( buiten Tweak en Ziggo ) die dit uit veiligheidsoverwegingen afsluiten.
Voor zover ik weet, is bij Ziggo ook port 25 afgesloten, vanwege verhoogd risico op spambots.

Dus ik begrijp de beslissing best wel, en om dan een zuur gezicht te trekken dat er enkele ports gesloten zijn, van de 65000+ ;)
[...]
Er zijn inderdaad meer providers die één of meerdere poorten blokkeren, maar die kloppen zichzelf ook niet op de borst met "wij blokkeren geen enkele poort". Tweak doet dat, maar blokkeert stiekem dus wèl minimaal één poort. En reageert al drie dagen niet op een simpele vraag per mail... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitAndre
Ai, bij mijn eerder test werd wel poort 445 geblokkeerd, maar niet door Tweak (maar bij Google). Instinker... 8)7

Poort 445 werkt inderdaad op portquiz.net vanuit Tweak, blijkbaar is die tekst op de website niet bijgewerkt...
Voor de volledigheid een hertest tegen portquiz:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
$ curl portquiz.net:445
$ curl portquiz.net:25
Port 25 test successful!

$ ./tcproute.exe -i 7 -p 445 -r 1 portquiz.net
Tracing route to portquiz.net:445
  1        40 ms        ZyXEL.Home [192.168.1.1]        TimeExceeded
  2        14 ms        asd-itxams9-rtr1-ve205.cambrium.net [217.19.16.21]      TimeExceeded
  3        15 ms        asd-nikh-rtr1-ae0-171.cambrium.net [217.19.16.6]        TimeExceeded
  4        15 ms        185.1.94.17     TimeExceeded
  5        15 ms        aws-nikhef-pni.a2b-internet.com [178.249.153.54]        TimeExceeded
  6        14 ms        52.93.0.54      TimeExceeded
  7        14 ms        52.93.0.41      TimeExceeded
  8      2006 ms        timed out
  9      2012 ms        timed out
 10      2012 ms        timed out
 11      2010 ms        timed out
 12      2003 ms        timed out
 13        29 ms        52.93.135.208   TimeExceeded
 14      2007 ms        timed out
 15      2005 ms        timed out
 16        30 ms        52.93.134.95    TimeExceeded
 17      2017 ms        timed out
 18        30 ms        52.93.16.60     TimeExceeded
 19        15 ms        52.46.94.128    TimeExceeded
 20        15 ms        52.46.94.65     TimeExceeded
 21        30 ms        52.46.93.151    TimeExceeded
 22        15 ms        52.46.93.76     TimeExceeded
 23      2016 ms        timed out
 24      2008 ms        timed out
 25      2012 ms        timed out
 26        15 ms        ec2-52-47-209-216.eu-west-3.compute.amazonaws.com [52.47.209.216]:445  
Synchronize, Acknowledgment (port open)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
RadarWolf schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:33:
Beste mede-tweakers, ik wil graag klant worden van Tweak. Op internet vind ik vrij wel slechtere ervaringen... is Tweak aan te raden?
Wat zijn je wensen? Alleen internet of ook tv en/of telefoon? Welke tv zenders vind je belangrijk? En in welk gebied zit je, KPN of Tweak?
Ik vind internet top, tv voor huis/tuin/keukendoeleinde voldoet voor mij prima. Servicedesk is minder, reageert niet zo snel en kennis is niet altijd op peil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadarWolf
Jan Driebeen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:04:
[...]

Wat zijn je wensen? Alleen internet of ook tv en/of telefoon? Welke tv zenders vind je belangrijk? En in welk gebied zit je, KPN of Tweak?
Ik vind internet top, tv voor huis/tuin/keukendoeleinde voldoet voor mij prima. Servicedesk is minder, reageert niet zo snel en kennis is niet altijd op peil.
Internet only heb ik afgenomen. Mocht ik als nog wel TV willen kan dit eventueel los via enkele aanbieders. Zolang ik mijn eigen router kan aansluiten en ik boven de 500 uitkom ben ik eigenlijk al dik tevreden ;) ik zie hier veel info staan dus denk dat ik de servicedesk niet eens nodig heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heidistein

Heidistein

Blah

RadarWolf schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:35:
[...]
Is het de TV box die niks is of ook de streaming apps zoals op de TV?
De TV box is echt niks. De apps kan ik niks over zeggen, behalve dat ze gewoon totaal niet werken (app stasrt, scherm blijft een groot rood vlak), en de helpdesk niet reageert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toch even een positieve noot

Vorige week crashte mijn Router backup router aangezwengeld Tweak gebeld en binnen een half uur had ik weer mijn " eigen" IP
Top geregeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:27

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Heidistein schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:18:
[...]

De TV box is echt niks. De apps kan ik niks over zeggen, behalve dat ze gewoon totaal niet werken (app stasrt, scherm blijft een groot rood vlak), en de helpdesk niet reageert.
Dan heb je iets wat niet goed gaat, de tvbox moet wel eerst werken voor de apps dat gaan doen.
Zie ook hier
Heb je de router van Tweak in gebruik dan stop je de tvbox daar in.
Gebruik je een eenvoudige switch dan komt de tv data er mogelijk niet door.
Voor mij als techneut nog te behappen, maar Tweak geeft je vooraf erg weinig info over hoe dit werkt.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Heidistein schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:18:
[...]

Herken ik totaal niet, kastje staat hier elke avond aan en doet wat het moet doen. Ook de app werkt prima en kan je goed streamen naar je Chromecast of AppleTV-kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heidistein

Heidistein

Blah

Speedy-Andre schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:45:
[...]

Dan heb je iets wat niet goed gaat, de tvbox moet wel eerst werken voor de apps dat gaan doen.
Zie ook hier
Heb je de router van Tweak in gebruik dan stop je de tvbox daar in.
Gebruik je een eenvoudige switch dan komt de tv data er mogelijk niet door.
Voor mij als techneut nog te behappen, maar Tweak geeft je vooraf erg weinig info over hoe dit werkt.
Dat is mooi. Maar die tv box werkt wel (al een jaar), Ik zeg nergens dat die niet werkt. Behalve dat het een onding is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heidistein

Heidistein

Blah

Jan Driebeen schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:00:
[...]

Herken ik totaal niet, kastje staat hier elke avond aan en doet wat het moet doen. Ook de app werkt prima en kan je goed streamen naar je Chromecast of AppleTV-kastje.
Fijn dat het wel voor jou werkt. :)
Ik vind echt dat de tv ontvanger vaak (ong 2x per dag) crashed, en bijzonder traag navigeert. En de app werkt niet op verschillende apparaten. In het begin wel in de browser, maar dat is ook opgehouden. Helpdesk reageert niet. Dat is mijn ervaring. Gelukkig heb jij die sores niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:36
Heeft iemand hier ervaring met de Synology RT2600ac router?

Ik twijfel nog om deze (i.c.m. mediaconverter) te gebruiken i.p.v. de standaard meegeleverde Fritz!Box 5490.

Router:Synology RT2600acFritz!Box 5490
CPU:2x 1.7 GHz2x 500 MHz
RAM:512 MB256 MB
5 GHz:1730 Mb/s1300 Mb/s
2.4 GHz:800 Mb/s450 Mb/s
MIMOMU-MIMO 4x4MIMO 2x 3x3

Als ik die tabel zo zie snap ik niet waarom ik twijfel, de stabiliteit van de RT2600ac is de afgelopen jaren super geweest 8) (bridged @ Ziggo 250Mb/s abbo)

Ik heb het 1Gb/s abbo initieel aangevraagd incl. Fritz!Box router, maar heb geen zin om deze nu te annuleren en er straks, als de aansluiting werkt, achter te komen dat ik beter alsnog de 5490 had kunnen houden.. :P

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tabelletje zegt op zich niet zo veel, wat is je snelste WiFi "Client" in huis. gebruik je bijvoorbeeld ook nog Access Points, zo ja van welk merk.Gebruik je al een Meshed netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 23:36
Hans_18T schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 16:47:
Tabelletje zegt op zich niet zo veel, wat is je snelste WiFi "Client" in huis. gebruik je bijvoorbeeld ook nog Access Points, zo ja van welk merk.Gebruik je al een Meshed netwerk?
Klopt maar het scheelt iig vragen als: 'welke heeft de beste specs?' :P

Maar mijn vraag was ook meer naar praktijkervaring met de RT2600ac v/s geleverde Fritz!Box, want als de ene een WAN snelheid haalt van 980 Mb/s en de andere 920 Mb/s dan zit daar iig een verschil. (of je het merkt is een 2e) Of als de Fritz bijvoorbeeld een veel grotere range heeft (met dito snelheden) dan is die te prefereren.

Ik maak momenteel gebruik van 1 router/AP (De RT2600ac met ingebouwd AP) en dat is voor de dekking binnenshuis iig goed genoeg. :)
Deze staat in de woonkamer (verstopt), waardoor ik momenteel hier en op de slaap & hobby kamers op de verdieping erboven de Ziggo verbinding makkelijk voltrek.

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zelf een tijdje de RT2600AC gehad er naast en toen mijn complete netwerk overging op dit apparaat zakte hij door zijn knieën cpu zat constant op 100% en stuk of 7 clients gaat OK maar 20+ niet.
En de Fritbox (7490 & 7590) geven geen enkele krimp.
de router die Tweak levert heb ik geen ervaring mee, ligt bij nl nog ergens een nieuwe zyxel in de doos van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik de AVM 7590 icm een tweetal AP's (AVM1750) oftewel WiFi toegang op elke verdieping. Daarnaast zijn de AP's, PC's NAS bedraad aangesloten.
De 7590 kan theoretisch 4x433=1730 Mbit/s aan en de 1750 3x433=1300 Mbit/s aan op 5 GHz, 2,4 GHz band staat uit, nutteloos met al mijn buren.
95% van mijn clients ondersteunen slechts 866 Mbit/s dit 350-400 Mbit/s in de praktijk, (immers 866/2 + overhead).
Conclusie, ook met je maximaal haalbare 1730 Mbit wifi, ga je je Tweak aansluiting niet dichttrekken, met een beetje geluk haal je de helft ervan uitgaande dat je niet al te veel interferentie hebt van je buren.
Het voordeel van op elke verdieping een WiFi punt is dat je nagenoeg geen last hebt van je buren, dus bijna altijd de theoretisch maximaal haalbare snelheid, de 7590 kijkt voortdurend naar de gebruikte kanalen in je omgeving en verschuift indien nodig.
5490 is technisch hetzelfde apparaat als de 7490, de 7590 is de volgende generatie van de 7490, iets sneller vwb WiFi/NAS/VPN.

[ Voor 6% gewijzigd door Hans_18T op 08-11-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

2131 storing met telefonie meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:11
Internet ligt er hier uit (1333, Almere) laatste tijd steeds vaker problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:43
Op een adres met een KPN GPON glasvezel had ik Tweak besteld, omdat dat volgens hun site kan. Nu hoor ik vandaag van Tweak dat ze nog niet via GPON kunnen leveren. Is er al iemand hier met Tweak via KPN GPON?

Ik dacht dat Tweak (naast KPN) de enige provider was die dat juist wel kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 15:32
[b]esky in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"
De enige andere GPON provider die ik ken is Jonaz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
esky schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:58:
Op een adres met een KPN GPON glasvezel had ik Tweak besteld, omdat dat volgens hun site kan. Nu hoor ik vandaag van Tweak dat ze nog niet via GPON kunnen leveren. Is er al iemand hier met Tweak via KPN GPON?

Waaruit heb je dat opgemaakt dan? Tweak plaatst in een heel aantal KPN NetwerkNL (Reggefiber) PoP's eigen apparatuur, zodat ze onafhankelijk van KPN WBA-diensten zelf licht op de vezels kunnen zetten. Maar dat is gewoon point to point. In KPN GPON gebieden zullen ze moeten wachten tot KPN de WBA-orderstraat hiervoor op orde heeft (maar Gigabit tegen een aantrekkelijke prijs krijg je dan sowieso niet).
mbovenka schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:06:
[...]

De enige andere GPON provider die ik ken is Jonaz.
KPN doet in nieuwere gebieden die ze van glas voorzien ook GPON. En volgens wat ik ervan begrijp (o.a. uit discussies in het topic over Freedom) heeft KPN de WBA orderstraat nog niet op orde om in die gebieden ook andere providers diensten te laten leveren.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik verwacht ook niet dat KPN haast heeft om andere providers toe te laten. https://www.totaaltv.nl/n...currenten-op-achterstand/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:43
eymey schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:34:
[...]

Waaruit heb je dat opgemaakt dan? Tweak plaatst in een heel aantal KPN NetwerkNL (Reggefiber) PoP's eigen apparatuur, zodat ze onafhankelijk van KPN WBA-diensten zelf licht op de vezels kunnen zetten. Maar dat is gewoon point to point. In KPN GPON gebieden zullen ze moeten wachten tot KPN de WBA-orderstraat hiervoor op orde heeft (maar Gigabit tegen een aantrekkelijke prijs krijg je dan sowieso niet).
Als je een postcode met een KPN GPON aansluiting (bijvoorbeeld 3582VX 64) door de postcode checks bij diverse providers haalt zijn Tweak en KPN (incl XS4ALL en Solcon) volgens mij de enigen die aangeven dat er glasvezel is. Tweak geeft aan alleen 100Mbit voor €47 te kunnen leveren dus dat zal via WBA zijn.

Het vreemde vind ik dat de postcodecheck dus aangeeft dat het kan, maar dat na bestellen (en 3 weken wachten) het dus niet blijkt te kunnen. Nu maar KPN bestellen voor dat adres :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja.... de situatie is nog erg verwarrend. Volgens mij heeft een tijdje per abuis de orderstraat wel open gestaan in GPON gebieden, dus waarschijnlijk geven daarom sommige postcodechecks een 'false positive'.

Maar de precieze details weet ik ook niet.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb dit ook een tijd in de gaten gehouden ik weet ook niet anders dan dat Tweak een provider was die na KPN zelf, als eerste wel in staat was om via KPN WBA GPON te leveren.
Dus ik snap de verwarring van Esky wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Sta op het punt om een contract af te sluiten , maar zit toch nog met een vraag.

Ik wil er graag een USG voor aanschaffen , puur omdat ik al een Unifi Netwerk heb en dus makkelijk te beheren. Ik ben op de hoogte van dat er alleen nog maar security updates vcor komen en dat ik bepaalde functies niet moet aanzetten. Ik zou dus puur voor uniform management kiezen.

Is deze keuze aan te raden of is het beter om voor bijv een Fritzbox ofzoiets te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
backupdevice schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:51:
Sta op het punt om een contract af te sluiten , maar zit toch nog met een vraag.

Ik wil er graag een USG voor aanschaffen , puur omdat ik al een Unifi Netwerk heb en dus makkelijk te beheren. Ik ben op de hoogte van dat er alleen nog maar security updates vcor komen en dat ik bepaalde functies niet moet aanzetten. Ik zou dus puur voor uniform management kiezen.

Is deze keuze aan te raden of is het beter om voor bijv een Fritzbox ofzoiets te gaan?
ik heb internet en bellen en heb een UDM pro en werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 22:06

RnB

Hoe zijn jullie download / upload snelheden op het moment?

Ik haalde tot maart (COVID-19) altijd netjes 930Mbps down en up, daarna fluctueert dit heel erg van 600-800Mbps down en up. Door de COVID-19 situatie heb ik het naast me neergelegd, maar ik zou verwachten dat Tweak nu wel heeft geupscaled om alle traffic aan te kunnen.

Ik weet het niet zeker meer, maar volgens mijn contract zouden ze ook minimaal een continue 800Mbps moeten kunnen leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nee geen last hier
zie wel dat mijn tijd niet klopt vanavond maar eens naar kijken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EfQHChQ1v5f4mF9ek1YhGSX49js=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tIdfx5GRvgU6RQDak4mjlquF.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Mr-D. schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:53:
[...]

ik heb internet en bellen en heb een UDM pro en werkt goed.
Maar dat is een UDM Pro... Ik wil graag een USG aanschaffen aangezien ik alleen maar Internet ga afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
backupdevice schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:29:
[...]

Maar dat is een UDM Pro... Ik wil graag een USG aanschaffen aangezien ik alleen maar Internet ga afnemen.
die heeft wel dezelfde user interface dus neem aan ook dezelfde instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Nou ja, bestelling voor Internet en de USG gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Laatst online: 13-09 09:25
Mr-D. schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:59:
nee geen last hier
zie wel dat mijn tijd niet klopt vanavond maar eens naar kijken

[Afbeelding]
Carnavals tijd.... 8)7

Welke speedtest gebruik je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmichael schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:11:
[...]

Carnavals tijd.... 8)7

Welke speedtest gebruik je ?
deze zit in de router zelf ingebouwd
kan deze werklaptop wel gebruiken voor de speedtest maar ik denk niet dat de meter linksom kan draaien |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmichael
@RnB
Nooit last van traag internet, altijd volle snelheid ik moet alleen andere speedtest providers gebruiken, maar dat is altijd al zo geweest...:

(kan nog iets sneller, ik heb torrents niet uitgezet:) en elders maakt nog iemand verbinding met werk )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PgtPIUevJczBDDOsx-RcCXQtbPI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h5PDJLopThRhphSq9mmB2TRF.png?f=user_large

@Mr-D.
Ik snap niet wat je bedoelde met het omdraaien... Ik heb ook niet alles gelezen misschien heb ik wat gemist :+

[ Voor 12% gewijzigd door kmichael op 11-11-2020 16:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kmichael schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:21:
@RnB
Nooit last van traag internet, altijd volle snelheid ik moet alleen andere speedtest providers gebruiken, maar dat is altijd al zo geweest...:

(kan nog iets sneller, ik heb torrents niet uitgezet:) en elders maakt nog iemand verbinding met werk )
[Afbeelding]

@Mr-D.
Ik snap niet wat je bedoelde met het omdraaien... Ik heb ook niet alles gelezen misschien heb ik wat gemist :+
deze laptop van de baas is zo traag, als hij nu nog langzamer word gaat hij terug in de tijd en daardoor zal de meter dan ook naar links lopen en een negatieve waarde aangeven :+

tijdens mijn meting 28 actieve devices op het net en vrouw aan het netflixen (4K serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 22:06

RnB

Thanks for checking.

Ik heb geen last van traagheid, maar mijn snelheden zijn niet zoals zou moeten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXOOsXB8gfQ8oqle9PHnA7NNEYw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mcmarYT7rOaDAXE3FVHeXGc3.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/11BSR7b-BG7fdzzfmN6PnS1dzYE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/W4Iu5dN7dAlWWctCn8luYi35.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TZxHwsG4zTKNL39x2AFr89jmb4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SmYttMTV2ThQTXPcyOoiU3eU.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1M_f9SqCefvJLBdx99Jc2qORTH0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pboERhhtXZQL2FEqixpKsOvT.png?f=user_large

Gecheckt met 4 verschillende servers.

Als de vrouw klaar is met werken, ga ik mijn laptop direct aan het NTU hangen om mijn netwerkje uit te sluiten.

Ook direct op de NTU haal ik deze snelheden.
Morgen maar even verhaal halen bij Tweak.

[ Voor 4% gewijzigd door RnB op 11-11-2020 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
@RnB

De tijd in de fotos lopen een uur achter....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJQzgqiMmRgmOjrH8zlRzGBZXXo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZlO1o6hF8GuR7pDdXanyhfJc.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bh_b_Tc3HhCEf5Yhl1WSi1LmrKM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/j1wEuoBccc7nG21Btj3CYXq6.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W451N0R7PoxBZ1YBBtyZjkq0JYo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AolWNNqoXRGgIWoacuFxwqbL.png?f=user_large

Vanaf Enschede 1000/1000 internet only

[ Voor 6% gewijzigd door kmichael op 11-11-2020 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@kmichael hoe is je setup?

Bij mij is niets veranderd maar hoe snel het 'vroeger was' ik heb alles in 1 dat haal ik niet meer. Mag blij zijn als ik een keer de 900 haal
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/10359144314.png

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/10206261264.png

Vandaag
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/10402924599.png

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/10402956432.png

Lang geleden toen was het nog 'goed'
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8511368628.png

[ Voor 26% gewijzigd door RobbyTown op 11-11-2020 18:41 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmichael
@RobbyTown

Fiber > Genexis > Switch > Split naar voor 2 IP nummers beide in een Routerpc (clearos).
10 gig verbinding naar 2 PC's en de rest gigabit.

Windows 10 x64, Chrome

Internet Only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/10404029416.png

Ik zit eigenlijk altijd wel minimaal rond de 850mbit eigenlijk.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/c/f2fa6dd4-7076-42dc-964e-ea4bf2bae9de.png
Midden op de dag. Andere momenten op de dag merk ik geen traagheid.

Alles kan stuk.

Hier (1325) ook gewoon altijd meer dan 900 Mbps.

Genexis Gbit NT -> Intel Gigabit NIC in Shuttle DH310 -> Proxmox/vt-d PCIe-passthrough -> opnsense VM

[ Voor 52% gewijzigd door eymey op 12-11-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Tweak via e-fiber is offline hier sinds ~00:00, meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 15:06
Ja het is weer eens zo ver -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja hier ook. Dacht dat met DNS fout was gegaan lig nu te spelen met nextdns. Maar Tweak is nu dus het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 08:48
GrooV schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 00:10:
Tweak via e-fiber is offline hier sinds ~00:00, meer mensen last van?
Regio 0485 is down, reconnect op fritzbox doet niets... (typend op smartphone met databundel).

Al een tweet uitgestuurd.

Update 00:20, weer connect op fritzbox en internet signaal..

[ Voor 10% gewijzigd door NielsTn op 13-11-2020 00:26 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier is het weer terug 5375

[ Voor 10% gewijzigd door RobbyTown op 13-11-2020 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:57
Geen internet, 5384. Iemand anders last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:44
Yep. Ook op status.tweak.nl ondertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gelukkig niet in 1335

sterkte voor de rest die wel downtime ondervinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02:48
Nog meer mensen last van internet uitval in Enschede zuid? Ik krijg al een half uur geen adres als ik dhcp discover uitvoer vanaf m'n router. Misschien toeval maar het is sinds de harde regenval begonnen.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:48
MainframeX schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:41:
Nog meer mensen last van internet uitval in Enschede zuid? Ik krijg al een half uur geen adres als ik dhcp discover uitvoer vanaf m'n router. Misschien toeval maar het is sinds de harde regenval begonnen.
Hier Deventer. Al een uur geen internet. Wel IPTV.
Nog meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
@westlym Ik heb zojuist weer internet :)

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:48
Sorry voor mijn slowchat, maar ik nog niet. Komt het door al dat water? Misschien domme vraag....maar dat speelt nu wel even door mijn hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
@westlym het zou kunnen, ik weet het niet. Ik heb ook nog op status.tweak.nl gekeken maar daar staat nog niks. Misschien eens je router herstarten? Dan zou die ook weer een adres moeten opvragen, wellicht dat het daarna weer werkt.

Idempotent.

Pagina: 1 ... 58 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.