Ik denk niet dat de Ufiber nano compatible is met de glasvezel van tweak. Je hebt dus nog een router nodig. Ik ga er dan vanuit dat je de controller software van ubiquiti draait in een container op de synology.Greatsword schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 02:44:
Ik ben voor mijn nieuwbouwwoning even een begroting aan het maken en Tweak zal dan mijn eerste glasprovider worden.
Er is alleen behoefte aan internet en ik zag bij het jaarabonnement van Tweak dat er dan geen modem/router wordt bijgeleverd.
De interesse gaat uit naar Ubiquiti apparatuur, Ik ben er niet helemaal in thuis dus advies is welkom qua aansluiting en opstelling, ben benieuwd of onderstaande Setup dan zou werken.
In de meterkast glas aansluiten op pricewatch: Ubiquiti UFiber Nano G of https://www.ui.com/ufiber/ufiber-wifi/. Dan deze switch daar aankoppelen pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE)
Op de switch o.a. mijn pricewatch: Synology DiskStation DS718+ aansluiten en verder cat 6 kabels door het huis trekken voor POE.
In de slaapkamers komen dan pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) voor Wifi en misschien nog pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall Pro zoiets erbij voor in de woon/werk kamer om ook bedraad nog te kunnen werken/gamen.
Wat denken jullie er van?
PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West