Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 21:31
RobbyTown schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:21:
[...]Sommige hebben hier ook Tweak internet en Ziggo Tv beste van de 2 werelden maar dat heeft ook zijn prijs ;).
Vrede in huis heeft zijn prijs :)
Met TV van CD kan ik de echtscheiding aanvragen.

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:19
Hier wordt binnenkort ook glasvezel aangelegd en ben serieus aan het overwegen naar Tweak te gaan. Nu lees ik hier vooral dat tv van CD digitaal echt om te huilen is.

Ligt dit dan aan de apparatuur die geleverd wordt of is de gehele service echt slecht? Ik kan op mijn androidTV kastje de CanaalDigitaal app installeren en via deze app kijken wanneer de geleverde ontvanger veel problemen geeft. Of werkt het online TV kijken via de CD apps ook niet fatsoenlijk? Af en toe een blokje in beeld vind ik niet zo storend, om de paar seconde het halve beeld wat blijft hangen is natuurlijk een ander verhaal.

Ik zit nu bij Ziggo en de app daarvan werkt prima, maar de Mediabox XL vind ik ook om te janken. Helaas werkt de AndroidTV app van Ziggo geloof ik alleen als je ook een Ziggo internetverbinding hebt, dus de combinatie Tweak + Ziggo wordt dan al lastiger.

De zenders waar vooral naar gekeken wordt zijn eigenlijk vooral NPO en de Belgische zenders. Discovery gaan we niet missen en voor Eurosport gebruik ik de Eurosport Player, dus qua aanbod is CD wat ons betreft prima.
BerndGaykema schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:22:
[...]
Vrede in huis heeft zijn prijs :)
Met TV van CD kan ik de echtscheiding aanvragen.
Verbaast mij dat een huwelijk afhankelijk kan zijn van TV. Zelfs met al dat thuiswerken gaan de discussies hier over alles behalve de geproduceerde contend via de Nederlandse TV (kan zowiezo de prullenbak in)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-09 11:59
noodgang schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:27:
...
De zenders waar vooral naar gekeken wordt zijn eigenlijk vooral NPO en de Belgische zenders. Discovery gaan we niet missen en voor Eurosport gebruik ik de Eurosport Player, dus qua aanbod is CD wat ons betreft prima.
Als je vooral live kijkt of 'begin gemist' c.q. 'live pauzeren' gebruikt bij de populaire zenders dan voldoet CD prima. Belgische zenders en BBC zit er tegenwoordig ook bij...
Irritant is dat vooruitspoelen bij RTL zenders is uitgeschakeld. En wat 'opname' wordt genoemd is in werkelijkheid een verlengde 'tv gemist' -- dus vergeet dat maar. De start- en eindtijd van een 'opname' wordt bepaald door de EPG van die zender, dus dan mist er regelmatig het begin of einde.
De app is wel handig voor als je in het buitenland Nederlandse tv wilt kijken.

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:29
Reactie van tweak is standaard, en geeft natuurlijk geen antwoord op mijn gemelde probleem (geen favorieten meer en kanalen niet meer van nr te wisselen):

Bedankt voor uw bericht. Vervelend om te vernemen dat de update niet bevalt. Het gebruik van de favorieten is verschoven naar de "Mijn Lijst" functionaliteit, mogelijk dat u daar dezelfde functionaliteit kan terugvinden. Waarschijnlijk zijn de genoemde functionaliteiten verschoven naar een andere plek. Het beste kan u even het menu doorzoeken om te zien of u de gewenste functionaliteiten terug kan vinden. Mocht u het niet kunnen vinden dan horen we dat graag, dan kunnen we dat altijd nog even navragen bij onze collega's van Canaal Digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:43
In de nieuwsbrief van Freedom staat dat ze van de Kaonmedia MZ-102 overstappen op de Amino Aria, type 710 voor TV via CD (link). Welke levert Tweak eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
esky schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:40:
In de nieuwsbrief van Freedom staat dat ze van de Kaonmedia MZ-102 overstappen op de Amino Aria, type 710 voor TV via CD (link). Welke levert Tweak eigenlijk?
een van de drie

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
Hans_18T schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:46:
[...]

Verbaast mij dat een huwelijk afhankelijk kan zijn van TV. Zelfs met al dat thuiswerken gaan de discussies hier over alles behalve de geproduceerde contend via de Nederlandse TV (kan zowiezo de prullenbak in)
Is wat dik aangezet om duidelijk te maken dat de "kwaliteit" als CD levert hier tot problemen gaat leiden. Wij kijken voor 99% opgenomen programma's en kunnen lekker doorspoelen bij al die opgedrongen marketing rotzooi waar je nog voor moet betalen ook. Ziggo, met Humaxen met ingebouwde harddisks, is ongeevenaard door welke andere provider dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Internet lijkt weggevallen te zijn hier in Enschede, ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:49
Realtec schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:25:
Internet lijkt weggevallen te zijn hier in Enschede, ben ik de enige?
1336 Almere ook. Heb wel een link op de fiber.

Edit: restart van de FritzBox heeft bij mij zojuist gewerkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Csotranme op 14-09-2020 19:28 ]

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-08 18:11
3461 Linschoten net ook. Lijkt het nu weer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaaz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 19:08
1328 Almere, nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Csotranme schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:27:
[...]

1336 Almere ook. Heb wel een link op de fiber.

Edit: restart van de FritzBox heeft bij mij zojuist gewerkt.
Ik heb ook restart gedaan van de FritzBox en heeft ook hier geholpen :)

Bij System => Event Log zie ik wel een event "The service provider successfully transmitted settings to this device." staan

[ Voor 16% gewijzigd door Realtec op 14-09-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeServ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:54
1363 kortstondig problemen gehad.
Lijkt nu weer "normaal" te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 70one
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-08 19:31
8941 ook kortstondig een paar websites (w.o. Google) niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:44
5384 ook 5 minuten geen verbinding. Daarna gelijk weer up op volle snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
Het lijkt op een FritzBox update. Maar dat doe je toch niet in prime time? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BerndGaykema schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:39:
Het lijkt op een FritzBox update. Maar dat doe je toch niet in prime time? 8)7
nee was geen update.
ik heb geen Fritzbox hangen en ook bij mij was het een of 2 minuten plat
zelf niet gemerkt omdat Netflix voldoende gebufferd had blijkbaar
maar zoonlief kwam wel even klagen :)
en kwam vanzelf overigens weer terug
nb ik gebruik ook geen mac adres van de fritz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
Hier niets gemerkt terwijl ik en mijn vrouw allebei apart een Teamsvergadering hadden tussen 19:00 en (helaas) heel laat. Of mijn fall-back naar Ziggo zou even geactiveerd moeten zijn geweest maar mijn logfile is leeg.....

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik heb nog wel internet maar mijn tv boxje doet niks meer. Almere, glasvezel. Hij gaf eerst opeens aan "Uw zenderlijst is leeg", radio knalde eruit... reboot hielp. 2e keer, reboot knalde op een raar foutbericht over de smartcard, maar die heb ik niet eens.

Oh, terwijl ik dit typ komt ie terug. :+ Typisch.

I have stability. The ability to stab.

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:35
SmurfLink schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:15:
Ik heb nog wel internet maar mijn tv boxje doet niks meer. Almere, glasvezel. Hij gaf eerst opeens aan "Uw zenderlijst is leeg", radio knalde eruit... reboot hielp. 2e keer, reboot knalde op een raar foutbericht over de smartcard, maar die heb ik niet eens.

Oh, terwijl ik dit typ komt ie terug. :+ Typisch.
Had ik ook vanochtend, nadat ik de ma-101 had herstart werkte deze weer prima

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
meer mensen last van dat de live tv van in de browser ( https://livetv.canaldigit...SP1PAWirLQUbXUqTm3Xeq-bF0 )

niet meer lekker fullscreen kan ? kon tot een week geleden nog gewoon zonder problemen maar werkt nu niet meer. in iedergeval bij mij in edge

[ Voor 5% gewijzigd door hjvg op 16-09-2020 14:44 ]

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:35
hjvg schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:44:
meer mensen last van dat de live tv van in de browser ( https://livetv.canaldigit...SP1PAWirLQUbXUqTm3Xeq-bF0 )

niet meer lekker fullscreen kan ? kon tot een week geleden nog gewoon zonder problemen maar werkt nu niet meer. in iedergeval bij mij in edge
Hier met Safari kan ik gewoon CD live tv fullscreen kijken

• MarcelAD
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22-02-2022
Hallo allemaal,

Ik ervaar op het ogenblik geregeld problemen met mijn internetverbinding in Almere. Die valt dan een paar minuten weg en hersteld zich dan weer. Erg irritant als je aan het thuiswerken bent. Hebben meer mensen hier last van en zo ja is de oorzaak bekend.
1316 geen probleemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eynickey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:09
Weten jullie via welke weg Tweak prijsverhogingen doorgeeft? Voor mij nu het tweede jaar op rij dat ze de prijzen met minimaal 10% verhogen zonder dit aan te kondigen en te wijzen op het recht op opzegging etc. Mis ik iets of herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaaz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 19:08
eynickey schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:24:
Weten jullie via welke weg Tweak prijsverhogingen doorgeeft? Voor mij nu het tweede jaar op rij dat ze de prijzen met minimaal 10% verhogen zonder dit aan te kondigen en te wijzen op het recht op opzegging etc. Mis ik iets of herkennen jullie dit?
Ik heb netjes een mailtje gekregen, maar dat was wel al op 30 april dit jaar. Misschien even checken welk e-mailadres zij hebben staan om jou te bereiken? Facturen krijg je wel maandelijks via mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eynickey schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:24:
Ik betaal internet per jaar en tv per maand. Wat ik nog wel ongeveer weet is het volgende.

Ben 2 jaar terug lid geworden was toen nog met 365 euro internet + bellen daarna ging internet naar 395 en maanden terug via mail ging de prijs weer omhoog (internet per jaar en tv per maand is dan ook vervallen het is nu alles in 1x of alles los per maand) maar als je al klant was zou de prijs het einde van dat contract omhoog gaan. Stel je hebt feb 2020 jaar internet en tv per maand dan merk je feb 2021 de prijsverhoging van de mail die april dit jaar is verzonden.

Wat wel gek is internet is/was toen goedkoper aangezien screenshot hieronder internet 390 was ik betaalde 395 voor een heel jaar. Ik zie het al 395 is internet + bel.

Hier wat ik nu betaal: okt 2019 - okt 2020
Tv Cd entertainment 21,95*12 = 263,4
Internet = 395
Totaal: 658,4

Het gekke is ik betaal straks alles per jaar (voorheen kon dit niet het is weer 200 euro meer in 1x) ik heb dan wel een prijs verlaging zo lijkt het maar dit CD basis ik heb de Entertainment versie die is ongeveer 6 euro duurder.

Even gezocht als ik lid ga worden dan word mijn prijs per jaar in 1x aftikken met Cd entertainment: € 681,80
Net geen 24 euro pj meer met wat ik nu betaal.

Omdat dat bericht al even geleden is lijkt het omhoog zijn gegaan zonder bericht?

@Thomaaz zegt klopt. Die mail ook gehad. Alleen ik heb de oude prijzen nog (ivm jaar betalen internet) die vervalt dacht ik voor mij in oktober. Vanaf nov of okt ga ik ook meer betalen. Als het goed is: € 681,80
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6cj4PIoKbtvMuJrHCvQUXhsHkI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GZUwPafJ6pDCp3NXlsrBuyqS.png?f=fotoalbum_large

Mocht je alleen internet afnemen dat is in 2 jaar ook fors omhoog gegaan.
365 > 390 > 410

Maar goed altijd nog goedkoper dan Ziggo en die schieten ook nog te kort in de upload in verhouding :).

[ Voor 58% gewijzigd door RobbyTown op 21-09-2020 17:40 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eynickey
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de mail nu terug kunnen vinden, vreemde is alleen dat ze het daarin over een verhoging van 20 euro hebben terwijl de verhoging feitelijk (voor mij
) 45 euro is. Ik zie het in jouw mail ook staan: ze geven aan dat het tarief 420 was voor internet en bellen, maar vorig jaar heb ik 395 betaald. Daar zit dus nog een verschil van 25 euro tussen dat ik niet kan verklaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitAndre
eynickey schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:34:
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de mail nu terug kunnen vinden, vreemde is alleen dat ze het daarin over een verhoging van 20 euro hebben terwijl de verhoging feitelijk (voor mij
) 45 euro is. Ik zie het in jouw mail ook staan: ze geven aan dat het tarief 420 was voor internet en bellen, maar vorig jaar heb ik 395 betaald. Daar zit dus nog een verschil van 25 euro tussen dat ik niet kan verklaren.
Bij mij werd ook €45 te veel afgeschreven. Men was even vergeten dat ik gebruik maak van het 3-jarige aanbod. En dat ondanks de schriftelijke bevestiging vooraf dat de prijswijziging voor mij niet gold.
Na bevestiging van de fout duurde het 6 weken voordat het teveel werd teruggestort (ondanks beloftes dat het "een paar dagen". "begin van de maand" enz. zou worden overgemaakt).
Internet van Tweak is erg goed, maar financieel is het een puinhoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eynickey schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:34:
Dat klopt. Ook heb ik ook 395 ipv 420 dat komt omdat je al klant was zie bericht @BitAndre BitAndre in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5" dat kreeg ik dus gisteren niet gevonden van het 3 jarige aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eynickey
RobbyTown schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:42:
[...]

Dat klopt. Ook heb ik ook 395 ipv 420 dat komt omdat je al klant was zie bericht @BitAndre BitAndre in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5" dat kreeg ik dus gisteren niet gevonden van het 3 jarige aanbod
Ja ik had het gelezen, maar ik heb voor zover ik weet geen 3 jarig abo. 1e jaar was 365 euro, 2e 395 en nu 3e 440. Of begrijp ik jullie verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik ben later ingestapt en moet ook €440 betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Inderdaad klopt het dat Tweak administratief nog flink wat werk te doen heeft:

- ik stapte over van internet+bellen naar internet only, met eigen router dus. Fritzbox terug moeten sturen, die werd pas weken later uit hun postbus gehaald, ik had de borg van 50 euro ook pas 4 maanden later terug :(

- vriendenkorting is leuk, maar je krijgt korting op je eerstvolgende factuur, maar dit moet je zelf goed in de gaten houden (kan een jaar duren, en dan nog de vraag of het lukt).

Ik betaal nu na 365, 395 ook 410 euro.
Maargoed, voorlopig geen goed alternatief, of misschien eens T-Mobile glas proberen als het de spuigaten uitloopt met administratie en/of de kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door koelkast op 22-09-2020 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
eynickey schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 07:38:
[...]

Ja ik had het gelezen, maar ik heb voor zover ik weet geen 3 jarig abo. 1e jaar was 365 euro, 2e 395 en nu 3e 440. Of begrijp ik jullie verkeerd?
Als je geen gebruik heb gemaakt van het 3-jarig aanbod, dan gaat het tarief omhoog.
Ik maak wel gebruik van het 3-jarig aanbod, vanaf 2019 dus, en is het tarief 3 jaar lang hetzelfde.

• cvs79
Tweak lijkt er uit te liggen. 5384 postcode

• heuvelman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 20:54
3417 Had ik ook, 1320 uur tot 1350 uur

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb ook problemen, verbinding valt vaak weg.
Default gateway van Tweak valt nog wel te pingen, alleen loopt een traceroute stuk na 217.19.16.6.

Servicedesk weet van niets.. What's new

• 1nsert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2022
Hier was het ook zo'n 20 minuten down. Ook op allestoringen een piek te zien.

status.tweak.nl meldt verder niets

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 15:06
Hier was het ook weer plat. Pathping ging ook maar tm de 217.19.16.6

Nieuwe routes gaan stuk de webradio 538 heeft zeker nog tot 10 min doorgelopen (totdat ik het modem een schop gegeven heb).

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:45

Eren

Boss of this gym

Weer een ddos?

Edit: Werkt weer.

[ Voor 42% gewijzigd door Eren op 24-09-2020 15:19 ]

4HEad

in 1335 geen enkele downtime gehad, mijn netwerk gebruikt niet de dns van Tweak.

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-09 21:00
In 3417 ook geen downtime gehad vandaag, ook met alternatieve DNS.

• Hamkaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-09 13:11
Hier (1338) behoorlijk veel last gehad vanaf een uur of 15.30 uur. Verbinding met teams viel steeds weg waardoor ik een deel van de training heb gemist :-/

• BitAndre
Ik heb de hele dag kunnen werken zonder problemen (1326), maar ik gebruik zakelijk een VPN.

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:01
1318 probleemloos de hele dag thuis gewerkt in teams sessies
BitAndre schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:55:
Ik heb de hele dag kunnen werken zonder problemen (1326), maar ik gebruik zakelijk een VPN.
mocht Tweak er een keer uit liggen dan heb je ook niets aan die zakelijke VPN ;)
maar eigenlijk ligt Tweak er nooit uit

• remco_k
  • Laatst online: 23:14

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Luc45 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:47:
In 3417 ook geen downtime gehad vandaag, ook met alternatieve DNS.
Hier ook 3417 *O* ook downtime gehad.
Maar vreemde is dat ik een 2e lokatie heb, ook in 3417 gebied, die is zonder enig probleem door blijven draaien.Misschien dat die op een andere POP zit aangesloten ofzo.

Alles kan stuk.

Ik heb een storing die ik zelf kan maken :/.

Sinds enkele dagen last van het volgende (ik heb al maanden niets aangepast in mijn netwerk)

Zodra ik er flink wat data doorheen jaag. Denk aan Speedtest, ISO Windows 10 download dan is TV kijken (CD) onmogelijk, hangt vast / veel blokjes.

Internet zit in poort 1 en TV poort 2 dus gescheiden zoals Tweak aangeeft.

Iemand een idee hoe dit opeens kan meer mensen die dit ervaringen?

[ Voor 14% gewijzigd door RobbyTown op 24-09-2020 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitAndre
Mr-D. schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:17:
[...]

mocht Tweak er een keer uit liggen dan heb je ook niets aan die zakelijke VPN ;)
maar eigenlijk ligt Tweak er nooit uit
In de eerdere berichten werd gesuggereerd dat er weer een DDoS aanval op de DNS gaande is, in dat geval heb je daar geen last van als je een VPN gebruikt. Daar doelde ik op.

• BitAndre
RobbyTown schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:29:
Ik heb een storing die ik zelf kan maken :/.

Sinds enkele dagen last van het volgende (ik heb al maanden niets aangepast in mijn netwerk)

Zodra ik er flink wat data doorheen jaag. Denk aan Speedtest, ISO Windows 10 download dan is TV kijken (CD) onmogelijk, hangt vast / veel blokjes.

Internet zit in poort 1 en TV poort 2 dus gescheiden zoals Tweak aangeeft.

Iemand een idee hoe dit opeens kan meer mensen die dit ervaringen?
Dit klinkt als een bottleneck aan de WAN zijde. Draait die nog op 1 Gbps? Beschadigde kabel?
@BitAndre
https://www.speedtest.net/result/10141134508 - Via Gigabit switch (HP 2530-PoE+)
https://www.speedtest.net/result/10141168085 - Direct op de FritzBox

Getest op/met een Dell 5510 model 2020 via de kabel, lijkt mij voldoende
Specs
i5-10310U
16GB
SN530 NVMe WD

Fritz geef op de interface 1000/1000 aan
Fiber active for:
251 days, 20 hours, 15 minutes

Internal temperature 45.1 °C
Internal supply voltage 3.256 V
Transmission current 16 mA
Transmitter power -5.6 dBm
Reception quality -7.1 dBm
Wavelength sent 1310 nm
Wavelength received 1490 / 1550 nm
Manufacturer CORETEK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JRvN
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-06 19:27
JRvN schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:16:
Allen heel erg bedankt voor jullie feedback!

Ik ga de TPlink P9 proberen mocht het niet bevallen ga ik eens kijken naar een andere oplossing. Als over een week of 4 alles draait dan zal ik nog wel even laten weten hoe het allemaal bevalt.

Cheers!
Enkele weken geleden had ik aangegeven om te laten weten hoe de Deco P9 zou bevallen wanneer de overstap naar Tweak een feit zou zijn. Helaas kan ik dat niet laten weten aangezien de aankoop van de Deco P9 niet is doorgegaan daar ik op Marktplaats voor slechts 80euro twee stuks van de Asus RT-AC5300 op de kop heb kunnen tikken en in Aimesh heb geplaatst.
Dit bevalt zeer goed en geen enkele plek in huis waar het wifi signaal niet toereikend is.

Dus voor een ieder die zat te hopen op een review of ervaring van de TP-Link Deco P9, mijn excuses dat het niet is gelukt.

Cheers,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:15

Heidistein

Blah

Ja... Kan meerdere dingen zijn. De eerste twee dingen die mij in het zin schieten ...
Is misschien je router wat stuk aan het gaan? Als je data genereert, kan je dan nog in de webinterface cq het ding pingen. Die zou sowieso rap moeten blijven reageren.
Anders zit er misschien stof in je fiber. De tweak KS kan ongetwijfeld die lijn meten. Jijzelf hoort ook wel de demping uit je router te kunnen lezen.

Maybee we are alone... After all.

Tweak maar gemaild ben benieuwd was ze te hebben vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
En tweak ligt er weer uit. Postcode 5384. Begint vervelend te worden zeker gezien de service desk niks weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:38
Hier ook hickups qua internet. 5751.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Vanochtend weer een hickup gehad, tussen 1147u en 1149u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:01
Geen probleem 1318, hele ochtend teams meetings gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1325 ook geen problemen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:17
7534 wel problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:06

RnB

1333 sinds 5min problemen.

Inmiddels weer online, maar niet geheel zonder packet loss:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AWEyoyGxDIFen_BeOeXm3jFnBeA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1pxpTBrOtivRTn0hUE3QbPx8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 88% gewijzigd door RnB op 28-09-2020 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:54
75xx ook eruit
5min later weer up

[ Voor 49% gewijzigd door CrashOverDrive op 28-09-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:57
5384 ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeryth
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-07 18:41
7541 er uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainz2009
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:48
1339 niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
Yep. Ik ook zonder internet nu. 5751.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahoek
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Hier ook 9084..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:57
7425 lag er net ook eventjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:59
1318 nu wel een paar keer problemen

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainz2009
1339 Doet het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWouterNL
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-09 17:12
1328 doet het weer, was even offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:45

Eren

Boss of this gym

Yup weer problemen begin beetje moe te worden.

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:57
En weer eruit (7425)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:54
Hij was stuk, 5 minuten later terug. En nu weer stuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
1 minuut gewerkt nu weer weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainz2009
1339 weer kapotstuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
Denk een los stekkertje..🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:37
In 8256(Biddinghuizen) ook last van een knipperlicht relatie met de verbinding naar buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
Helpdesk is ook onbereikbaar. Verbreekt de verbinding automatisch omdat het te druk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainz2009
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1yu6hGcHT1r1JnPJpJ2zzFn3W0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S4PazeYj70hTpkhAlmQnslxG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:59
En weer down... Fijn met thuiswerken en studerende kinderen

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hier in Enschede is de verbinding net een paar minuten weg geweest, als het daarbij blijft...
edit: En tijdens het posten weer even plat gegaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Raven op 28-09-2020 13:53 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 21:35
7543 ligt er nu ook uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Even afwachten dus.

Laten we er aub geen opsomtopic van maken. Totaal niet boeiend wie verder waar storing heeft.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
1326 ook 2x een hicup gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitAndre
"Door een stroomstoring op onze core-locatie in Amsterdam ervaren meerdere klanten hinder. De precieze oorzaak en impact van de storing is in inderzoek. Wij hebben helaas nog geen verwachte oplostijd."
https://status.tweak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om 13;45 hier (1325) toch ook een flinke hickup, waarmee veel (niet alle) sites onbereikbaar waren. En nog steeds zo nu en dan.

Vanochtend zat ik op een VPN verbinding van m'n werk en die had er blijkbaar (gelukkig) geen last van.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ze hebben weer stroom in Amsterdam
dus de routers hebben weer stroom en wij weer internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brigges
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-06 21:00
Sinds kort glasvezel via Tweak.
Deze heb ik tijdelijk aangesloten via een wanrouter. Echter nu wilde ik mijn
linux server aan de converter hangen en kreeg een ander IP adres.
Daar waar ik via mijn router een IP adres kreeg uit de 82.197 reeks, kreeg ik hem nu
uit de 45.135 reeks.
Heb geprobeerd om het macaddress van de server gelijk te houden met de router.
Maar dat had geen succes.
BInnen linux maak ik gebruik van dhclient <iface> en heb geen VLAN's ingesteld op de
server.

DNS-servers zijn wel juist. DHCP offer komt van de 217.19.16.21.

Iemand een idee van de reden?

[ Voor 10% gewijzigd door brigges op 29-09-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:14
Mogelijk moet je ook een gelijke dhcp-client-identifier opgeven.. anders even een mailtje naar de helpdesk om je 82.197 te binden aan je nieuwe mac-adres.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:34
BerndGaykema schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:56:
Voor mensen die een betrouwbare en snelle internetverbinding nodig hebben vanwege thuiswerken zullen toch echt een zakelijk abonnement moeten afsluiten. Met een consumenten-abo zul je genoegen moeten nemen met wat je krijgt.

Ik heb het betrouwbaarheidsprobleem opgelost door zowel Tweak als Ziggo internet te nemen (TV zowiezo van Ziggo, dus het internet erbij is dan niet zoveel extra). Mijn router (Ubiquiti EdgeRouter ER-12) heeft de mogelijkheid van 2 WAN-aansluitingen. Ik heb Ziggo in fail-over staan, wat betekent dat ik alleen via het 250/50 Mb/s van Ziggo werk als Tweak (1 Gb/s) eruit vliegt. Dit werkt naadloos. In een jaar tijd 2x gebruik gemaakt van deze fail-over omdat er een switch in de POP in de fout ging. En dat weet ik vanwege de log-files.

De snelheid van Tweak in het Glasvezel De Wolden netwerk is prima.
De snelheid van Ziggo hier in Drenthe is ook prima: je krijgt altijd waarvoor je betaalt.
Even wat blonde vragen.

Nu Ziggo 250Mb/s met TV compleet (80 zenders met Ziggo next box) --> 68,50 per maand

glasvezel is zojuist aangesloten in de meterkast dus ik kan een deze dagen eventueel de overstap maken.
Ik wil geen gedoe met de rest van de familie en de next box bevalt goed.
Site van Ziggo is kut en stuurt je alleen maar richting die all in 1 pakketen.

ik zou echter best willen overwegen voor TV play te gaan --> 26,95
en dan tweak voor 34,17 er bij = totaal 61,12.

Alleen kan ik dan de mediabox next wel houden? Je hebt immers geen internet via Ziggo meer.

Je zegt nu dat je internet van Ziggo niet zoveel extra kost. Als ik echter terug ga naar internet start (met TV) dan kost het bij Ziggo 53 euro. Dat is toch het dubbele van die 26,95. Bovendien vraag ik me dan ook af of je wel de next met uitzending gemist kunt behouden. Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maxtrash schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:20:
[...]

Even wat blonde vragen.

Nu Ziggo 250Mb/s met TV compleet (80 zenders met Ziggo next box) --> 68,50 per maand

glasvezel is zojuist aangesloten in de meterkast dus ik kan een deze dagen eventueel de overstap maken.
Ik wil geen gedoe met de rest van de familie en de next box bevalt goed.
Site van Ziggo is kut en stuurt je alleen maar richting die all in 1 pakketen.

ik zou echter best willen overwegen voor TV play te gaan --> 26,95
en dan tweak voor 34,17 er bij = totaal 61,12.

Alleen kan ik dan de mediabox next wel houden? Je hebt immers geen internet via Ziggo meer.

Je zegt nu dat je internet van Ziggo niet zoveel extra kost. Als ik echter terug ga naar internet start (met TV) dan kost het bij Ziggo 53 euro. Dat is toch het dubbele van die 26,95. Bovendien vraag ik me dan ook af of je wel de next met uitzending gemist kunt behouden. Hoe doen jullie dit?
TV only bij Ziggo kan met een smartcard, een Mediabox XL of helemaal niets als je genoegen neemt met 4 HD zenders en de rest in SD. Het kan niet met de Next.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:48

Compizfox

Bait for wenchmarks

Meer mensen problemen met het bereiken van Facebook/WhatsApp?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15:36
Compizfox schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:22:
Ja hier ook inderdaad. Ze blijven op laden staan (whatsapp, facebook, snapchat) op wifi, niet op 4g.

Is het probleem bij jou al verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Compizfox schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:22:
Ja hier ook even last van gehad. Is alweer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:48

Compizfox

Bait for wenchmarks

mr.JamesBond schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:21:
[...]

Ja hier ook inderdaad. Ze blijven op laden staan (whatsapp, facebook, snapchat) op wifi, niet op 4g.

Is het probleem bij jou al verholpen?
Jep, lijkt inmiddels verholpen te zijn.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1 ... 56 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.