Zo kansloos altijd die DDOS aanvallen.
Hier bij mij in Almere ligt internet er uit. Een vriend van mij in een andere wijk lijkt geen problemen te hebben.
Ik hoop dat ze die ddosser in de marianatrog gooien. Ellendig volk...
Ik hoop dat ze die ddosser in de marianatrog gooien. Ellendig volk...
Helaas, bij mij ook geen internet van tweak meer, lijkt ddos, ook hun site is via bijv. Vodafone 4G nu ook niet bereikbaar, ik hoor elders dat men een blackhole heeft gedaan....
Diep triest die DDoS aanvallen!
Ook irritant dat veel dingen gewoon weigeren om zonder internet te werken, ik wilde even Anno 1800 spelen maar ik heb een ‘offline mode’ loop waar ik niet omheen kom.
Hopelijk krijgen ze de boel snel weer in de lucht..
Regio Almere hier trouwens (1333)
Edit: Nu toch gelukt om Anno 1800 te starten! Phew!
Ook irritant dat veel dingen gewoon weigeren om zonder internet te werken, ik wilde even Anno 1800 spelen maar ik heb een ‘offline mode’ loop waar ik niet omheen kom.
Hopelijk krijgen ze de boel snel weer in de lucht..
Regio Almere hier trouwens (1333)
Edit: Nu toch gelukt om Anno 1800 te starten! Phew!
[ Voor 14% gewijzigd door Evernote op 27-08-2020 22:43 ]
Regio Leeuwarden ook veel kapot.
YouTube helemaal stuk, Netflix ook alleen bv anandtech kan ik dan wel weer bereiken, en werkt ook gewoon.
Kut ddosers
YouTube helemaal stuk, Netflix ook alleen bv anandtech kan ik dan wel weer bereiken, en werkt ook gewoon.
Kut ddosers
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
Montfoort, regio Utrecht 3417 ligt er ook helemaal uit.
heb nergens last van 1335
Twente ligt er half uit. DuckDuckGo werkt wel, youtube en google niet
Nu.nl wel, tubantia niet. etc
Verwijderd
Wierden ligt er ook uit. Ik vraag mij wel af waarom iemand in vredesnaam een internet provider plat zou willen leggen.
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Regio 8256 ook zonder Tweak. Ben benieuwd hoe snel ze de boel onder controle hebben.
Hier in Delft ook dood. Was eerst bang dat mijn pihole weer op zijn gat lag. Kon eerst nog wel een tijdje naar google services. Nu bij een traceroute niet eens meer voorbij mijn modem
Langzaam maar zeker lijkt het hier weer te werken!
Zelfde probleem ik dacht dat mijn pihole ook neer was gegaan. Jammer dat ze ddosen
4HEad
Almere 1363 ook problemen.
Dacht ook eerst aan dns, maar hoop sites doen het gewoon, Netflix (via cache van Tweak?) werkt.
Google en al haar services weigeren.
Dacht ook eerst aan dns, maar hoop sites doen het gewoon, Netflix (via cache van Tweak?) werkt.
Google en al haar services weigeren.
tweak hier (8300, NOP, Flevoland) lijkt het weer te doen, wel kpn wba gebied
8256 (Biddinghuizen, Flevoland) springt weer online, nu hopen dat het zo blijft!
[ Voor 20% gewijzigd door lubbertkramer op 27-08-2020 22:59 ]
oei, telegram meldt nu op mac weer 'verbinding' internet lijkt weer (deels) weg...
En internet weer down... telegram Mac blijft op ‘verbinden’ staan, dropbox ook stuk.
En weer down..Evernote schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:59:
Back at it like a crack addict!
[Afbeelding]

hier weer up. it comes and it goes
Almere, 1325, ODF (gigabit).
Netflix, facebook en bv de speedtest.net mirror van Redhosting in Almere doen het. Tweakers dus ook.
Maar Google, NLziet, disney en anderen weer niet.
Merkte dat er iets niet in de haak was omdat NLziet weg viel en NVidia Shield meldde dat er "geen ethernet" was (rare melding want ethernet en div diensten waren er nog wel).
En mn mobiel had al fallback gedaan naar 4G.
Blijkbaar flinke routeringsproblemen / sommige links met een Internet eXchange down? Het wisselt wel, want bv de server van Honeywell Evohome meldde eerst dat het systeem onbereikbaar was. Later was daarmee de verbinding weer hersteld
Netflix, facebook en bv de speedtest.net mirror van Redhosting in Almere doen het. Tweakers dus ook.
Maar Google, NLziet, disney en anderen weer niet.
Merkte dat er iets niet in de haak was omdat NLziet weg viel en NVidia Shield meldde dat er "geen ethernet" was (rare melding want ethernet en div diensten waren er nog wel).
En mn mobiel had al fallback gedaan naar 4G.
Blijkbaar flinke routeringsproblemen / sommige links met een Internet eXchange down? Het wisselt wel, want bv de server van Honeywell Evohome meldde eerst dat het systeem onbereikbaar was. Later was daarmee de verbinding weer hersteld
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Digital distancing als je het mij vraagt.
Maar goed, wel lekker ouderwets dit, als een malle checken op tweakers wat er loos is, elke zoveel minuten weer even testen, modem resetten, lekker bezig:O
Lijkt allemaal weer te werken btw, hopelijk blijft het zo.
Maar goed, wel lekker ouderwets dit, als een malle checken op tweakers wat er loos is, elke zoveel minuten weer even testen, modem resetten, lekker bezig:O
Lijkt allemaal weer te werken btw, hopelijk blijft het zo.
[ Voor 13% gewijzigd door maggoo op 27-08-2020 23:16 ]
YouTube: The Day The Routers Died...
[ Voor 170% gewijzigd door iRob87 op 27-08-2020 23:21 ]
lijkt het nu weer stabiel te doen
@DaveFlash hier niet helaas. Een aantal sites zijn nog steeds onbereikbaar.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Deze week heeft Webreus ook last gehad van Ddos aanvallen, geen provider maar web hoster. Dat ze die gasten die dit telkens veroorzaken eens flink hard aanpakken!
klopt kwam al voor bij in een telegram hosters groep, https://t.me/hostingtalknl en check ook https://t.me/isptalknlardvark99 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 23:35:
Deze week heeft Webreus ook last gehad van Ddos aanvallen, geen provider maar web hoster. Dat ze die gasten die dit telkens veroorzaken eens flink hard aanpakken!
Verbinding is terug maar stabiel zou ik niet zeggen.
4HEad
Ik vond het al vreemd dat ik insane veel lag had in Warzone, PS4 geupdate, router herstart, en dan hier achterkomen.. Irritant
Heb eerlijk gezegd meer her vermoeden dat de sysadmins iets hebben verneukt en het maar een ddos noemen. Gebeurt zo vaak.
In de 11 jaar dat ik network engineer ben ben ik dit nog nooit tegengekomen hoor..Zeryth schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 00:26:
Heb eerlijk gezegd meer her vermoeden dat de sysadmins iets hebben verneukt en het maar een ddos noemen. Gebeurt zo vaak.
Bij Tweak is de waarheid verdraaien zeker schering en inslag dus zou best kunnen.Zeryth schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 00:26:
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Ow? Doe eens voorbeeld? Want ik heb niet die ervaring...Freakie1NL schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:26:
[...]
Bij Tweak is de waarheid verdraaien zeker schering en inslag dus zou best kunnen.
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Poe waar te beginnen. Enkele voorbeelden:Philos31 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:28:
[...]
Ow? Doe eens voorbeeld? Want ik heb niet die ervaring...
-Liegen over oorzaak van storingen tijdens Sparql periode.
-Liegen ergens op terug te komen, nooit van zich laten horen (ja dat doen alle bedrijven, toch valt dit niet goed te praten)
-Liegen over retour betalingen
-Diefstal van borg en daarover liegen.
Ow ja, Sparql, dat was ik vergeten.... daar heb je zeker een punt, wat een drama was dat.Freakie1NL schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:38:
[...]
Poe waar te beginnen. Enkele voorbeelden:
-Liegen ergens op terug te komen, nooit van zich laten horen (ja dat doen alle bedrijven, toch valt dit niet goed te praten)
Maar dat zie ik meer als incompetentie dan als liegen, de intentie was er wel, en de wil ook wel, maar ergens was het al een verloren zaak voordat het in de markt stond...
Maar voor de rest hebben ze mij altijd keurig behandeld.
Misschien heb ik wel een wat roze bril op als het op Tweak aankomt, als kleine onafhankelijke provider pik ik er misschien ongemerkt meer van dan van een KPN.
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
En zo hoort dat ook, alleen bij mij viel op een gegeven moment de roze bril af en was de maat vol. Hypothetisch was ik bij Ziggo/KPN eerder vertrokken bij vergelijkbare acties.Philos31 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:42:
[...]
Ow ja, Sparql, dat was ik vergeten.... daar heb je zeker een punt, wat een drama was dat.
Maar dat zie ik meer als incompetentie dan als liegen, de intentie was er wel, en de wil ook wel, maar ergens was het al een verloren zaak voordat het in de markt stond...
Maar voor de rest hebben ze mij altijd keurig behandeld.
Misschien heb ik wel een wat roze bril op als het op Tweak aankomt, als kleine onafhankelijke provider pik ik er misschien ongemerkt meer van dan van een KPN.
Bij mij ging de overstap naar een andere provider wel goed ook met de borg en meedere met mij.Freakie1NL schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:38:
[...]
Poe waar te beginnen. Enkele voorbeelden:
Dus schering en inslag is overdreven.
Nog meer van die liegende providers: nieuws: Delta heeft grote internetstoring in Zeeland door ddos-aanval - update
/s
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ja, ik was benieuwd. Ik begrijp een beetje dat bij Delta de DNS servers 'stuk' zijn. Was dat bij Tweak ook? Want ik had gister prima internet namelijk, maar ik gebruik mijn eigen revolvers resolvers.
[ Voor 4% gewijzigd door Heidistein op 28-08-2020 16:27 . Reden: lol, autocorrect ]
Maybee we are alone... After all.
Nee, bij Tweak was er echt wel meer aan de hand dan alleen DNS servers (status van het "core netwerk" staat trouwens nog steeds op oranje, op de statuspagina van Tweak ).
Zelf gebruik ik ook eigen resolvers, maar desondanks waren diverse sites/netwerken gewoon totaal niet meer bereikbaar.
Zelf gebruik ik ook eigen resolvers, maar desondanks waren diverse sites/netwerken gewoon totaal niet meer bereikbaar.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Net mail gehad van Tweak:
Topsport voor iedereen
Het aankomend weekend zetten Canal Digitaal en Ziggo Sport de zenders wagenwijd open. Als Tweak klant kijk je dit weekend gratis naar bijvoorbeeld de F1 Grand Prix van België en Liverpool tegen Arsenal (FA Community Shield). De zenders zijn per direct geopend.
De Ziggo Sport zenders zijn te vinden vanaf kanaal 420.
Film1 Freeview: 17-20 september
Daarnaast is er meer Freeview nieuws te melden. Van donderdag 17 tot en met zondag 20 september zet Canal Digitaal ook de vier Film1 kanalen (Premiere HD, Action HD, Family HD en Drama HD) voor iedereen open. In deze periode geniet je onder andere van Shoplifters, Snatch en Gone Girl.
Film1 is te vinden vanaf kanaal 500.
Topsport voor iedereen
Het aankomend weekend zetten Canal Digitaal en Ziggo Sport de zenders wagenwijd open. Als Tweak klant kijk je dit weekend gratis naar bijvoorbeeld de F1 Grand Prix van België en Liverpool tegen Arsenal (FA Community Shield). De zenders zijn per direct geopend.
De Ziggo Sport zenders zijn te vinden vanaf kanaal 420.
Film1 Freeview: 17-20 september
Daarnaast is er meer Freeview nieuws te melden. Van donderdag 17 tot en met zondag 20 september zet Canal Digitaal ook de vier Film1 kanalen (Premiere HD, Action HD, Family HD en Drama HD) voor iedereen open. In deze periode geniet je onder andere van Shoplifters, Snatch en Gone Girl.
Film1 is te vinden vanaf kanaal 500.
Ik heb op dit moment geen IP en internet connectie. Meer mensen die geen dhcp response krijgen vanuit tweak?
Welk gebied zit je? Hier 1326 geen problemen. Tweak heeft nog wel steeds last van de ddosaanval...Qaatloz schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:37:
Ik heb op dit moment geen IP en internet connectie. Meer mensen die geen dhcp response krijgen vanuit tweak?
[ Voor 9% gewijzigd door Jan Driebeen op 28-08-2020 18:06 ]
Niet "steeds" maar "alweer" last van DDoS aanval.Jan Driebeen schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:06:
Welk gebied zit je? Hier 1326 geen problemen. Tweak heeft nog wel steeds last van de ddosaanval...
Zo te zien weer op de DNS infra... tijdelijk een andere DNS server gebruiken helpt dan (bv Google's 8.8.8.8).
Had even gebeld maar een router in het gebied 2624 was offline gegaan aldus de servicedesk medewerker. 1,5 uur later is de verbinding weer opgekomen. Waarschijnlijk ook gevolg van de ddos load als ik het goed begreep.
Bestaat er niet "iets" waarmee je kunt monitoren of je eigen netwerk meedoet aan die DDos-aanvallen?
Of je eigen IOT-apparaten niet deugen, of erger, je overige apparatuur welke aan je router hangen?
Of je eigen IOT-apparaten niet deugen, of erger, je overige apparatuur welke aan je router hangen?
Ja, door je eigen systemen / apparaten te scannen of ze 'lek' zijn, met bijvoorbeeld een Vulnerabilty Scanner. Leesvoer: https://www.dnsstuff.com/network-vulnerability-scannerBerndGaykema schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:22:
Bestaat er niet "iets" waarmee je kunt monitoren of je eigen netwerk meedoet aan die DDos-aanvallen?
Hallo,
Misschien kan iemand mij verder helpen met of de juiste patch kabel of een verloop stuk voor de kabels/verbindingen die ik heb.
Via het lezen in dit topic heb ik deze kabel aangeschaft. https://www.fs.com/de-en/products/62913.html
De blauwe connector is de goede voor de SFP module die ik heb maar mijn probleem zit bij het groene gedeelte.
Dit is een mannetje en je vermoed het al, de aansluiting van het kastje is helaas ook een mannetje.
Weet iemand of er een goed werkende verloop plug is met aan weer zijde een groen vrouwtje of is er een kabel te verkrijgen met aan 1 zijde een blauwe mannetje en aan de andere zijde een groen vrouwtje?
Liefst met link naar de juiste site zodat ik niet nogmaals weken hoef te zoeken.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Misschien kan iemand mij verder helpen met of de juiste patch kabel of een verloop stuk voor de kabels/verbindingen die ik heb.
Via het lezen in dit topic heb ik deze kabel aangeschaft. https://www.fs.com/de-en/products/62913.html
De blauwe connector is de goede voor de SFP module die ik heb maar mijn probleem zit bij het groene gedeelte.
Dit is een mannetje en je vermoed het al, de aansluiting van het kastje is helaas ook een mannetje.
Weet iemand of er een goed werkende verloop plug is met aan weer zijde een groen vrouwtje of is er een kabel te verkrijgen met aan 1 zijde een blauwe mannetje en aan de andere zijde een groen vrouwtje?
Liefst met link naar de juiste site zodat ik niet nogmaals weken hoef te zoeken.
Ik heb gewoon de benodigde kabel van Tweak gekregen... Jij niet? Ik heb deze gekregen die is passend:wolkewietje schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:07:
Hallo,
:strip_exif()/f/image/zCJgR3vsvvWHpQeuLtp90X2z.jpg?f=fotoalbum_large)
De groene kant zit in glasvezelpunt tegen de muur, blauwe kant zit in de media converter (die kant zat eerst in hun fritzbox).
Wat voor setup heb jij dan als die kabel niet goed is?
edit: ik zie wel dat mijn kabel sc upc naar sc apc is en die van jou lc upc naar sc apc.
Mijn probleem is dat ik nog de oude kast van KPN heb hangen en zo als gezegd heeft die 2x een mannetje als uitgang waar ik er maar 1 van kan gebruiken.
Ik ben nu nog verplicht om een oude convertor van glas naar UTP te gebruiken waar mee ik dus nooit de 1GB verbinding ga halen.
Ik wil dus eerst de bekabeling en werking in orde hebben voor dat ik volledig overstap naar het nieuwe abonnement.
O, en de blauwe aansluiting van mijn kabel past wel in mijn SFP module, jou kabeltje gaat dat dus nooit doen.
Ik ben nu nog verplicht om een oude convertor van glas naar UTP te gebruiken waar mee ik dus nooit de 1GB verbinding ga halen.
Ik wil dus eerst de bekabeling en werking in orde hebben voor dat ik volledig overstap naar het nieuwe abonnement.
O, en de blauwe aansluiting van mijn kabel past wel in mijn SFP module, jou kabeltje gaat dat dus nooit doen.
[ Voor 12% gewijzigd door wolkewietje op 02-09-2020 22:25 ]
Heb je al wel tweak nu? Ik had in mijn huis toen ik erin kwam helemaal geen glasvezellkastje hangen, hadden vorige bewoners of wb weggehaald. In mijn oude huis had ik dat ding (uber lelijk groot en verkleurd ding van reggefiber) natuurlijk wel laten hangen. Maar daar was hij volgens de nieuwe bewoner ook weg toen hij sleutel kreeg (en erger nog, glasvezel echt afgescheurd van de muur), dus ik weet zeker dat wb dat gedaan had...wolkewietje schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:23:
Mijn probleem is dat ik nog de oude kast van KPN heb hangen en zo als gezegd heeft die 2x een mannetje als uitgang waar ik er maar 1 van kan gebruiken.
Anyway ik had dus helemaal geen glasvezelkastje en wilde naar tweak, kwam tweak dat ding gratis installeren. Dus ik heb het nieuwste model hangen.
Dus, overstappen naar een (andere) glasvezelboer en zeggen dat je dat kastje niet hebt..?

Ik heb toch wel een beetje een gek dingetje.
Mijn Edgerouter ging stuk dus heb ik een UDM pro aangeschaft, aan mn internet only werkte dat in 1 keer, todat de wan poort opeens zei niet verbonden te zijn.
UDM pro factory default gedaan, zelfde setup, maar blijft vragen om wan kabel te verbinden.
Leen edgerouter er tussen, alle werkt, UDM aan de switch, hop krijgt internet. UDM aan de wan poort, niets.
Kabel vervangen, alles uit en aan gehad, maar totale weigering om te communiceren met Tweak.
Vreemde is dat het wel een half uurtje heeft gewerkt, maar halverwege het installeren van de AP's (of eigenlijk de oude settings terug zetten) na een rebootje kreeg hij geen connectie meer.
Ik zie aan de NT ook de lampjes niet heel even kniperren ofzo.
Iemand een goede tip?
Mijn Edgerouter ging stuk dus heb ik een UDM pro aangeschaft, aan mn internet only werkte dat in 1 keer, todat de wan poort opeens zei niet verbonden te zijn.
UDM pro factory default gedaan, zelfde setup, maar blijft vragen om wan kabel te verbinden.
Leen edgerouter er tussen, alle werkt, UDM aan de switch, hop krijgt internet. UDM aan de wan poort, niets.
Kabel vervangen, alles uit en aan gehad, maar totale weigering om te communiceren met Tweak.
Vreemde is dat het wel een half uurtje heeft gewerkt, maar halverwege het installeren van de AP's (of eigenlijk de oude settings terug zetten) na een rebootje kreeg hij geen connectie meer.
Iemand een goede tip?
heb je je mac gekloond?Philos31 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:32:
Iemand een goede tip?
want ik heb hetzelfde gehad toen originele mac gebruikt en toen werkte het bij mij wel.
Kennelijk is er een auto sensing issue op de WAN port met de nieuwste firmwares op de UDM Pro. Zie screenshot (Speed/Duplex op 1000FDX zetten).Philos31 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:32:
Iemand een goede tip?
"I just upgraded and the WAN port no longer auto negotiated. Had to set it to 1000FDX to get internet access restored."

Ik heb zitten zoeken op internet maar kan niet vinden hoe je dat zou moeten doen, dat is ook wat ik eerst dacht. Maar het enige wat ik zie is mensen die vragen hoe het moet.Mr-D. schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:09:
[...]
heb je je mac gekloond?
want ik heb hetzelfde gehad toen originele mac gebruikt en toen werkte het bij mij wel.
Ik kom nu sowieso niet in het apparaat omdat hij eerst internet wil...
ik heb hem wel op de spf+ zitten en ik gebruik de app nietPhilos31 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:41:
[...]
Ik heb zitten zoeken op internet maar kan niet vinden hoe je dat zou moeten doen, dat is ook wat ik eerst dacht. Maar het enige wat ik zie is mensen die vragen hoe het moet.
Ik kom nu sowieso niet in het apparaat omdat hij eerst internet wil...
gewoon een kabel op de switch en je eigen pc/laptop een ip geven in de 192.168.88.x range en surfen naar 192.168.88.1 moet gewoon werken
zo heb ik het ook gedaan en standaard staat de wan ethernet aan en niet de spf+ dus ik had ook geen internet
maar kwam er zo wel in
snap die app sowieso niet
hou het liever lokaal
Ik ben er in en heb de wan poort nu ook op 1000FDX staan zoals @_Arthur aangeeft, maar waar clone ik het mac adres van de wan poort? (Ook handig als iemand anders tegen dit probleem oploopt)Mr-D. schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:45:
[...]
ik heb hem wel op de spf+ zitten en ik gebruik de app niet
gewoon een kabel op de switch en je eigen pc/laptop een ip geven in de 192.168.88.x range en surfen naar 192.168.88.1 moet gewoon werken
zo heb ik het ook gedaan en standaard staat de wan ethernet aan en niet de spf+ dus ik had ook geen internet
maar kwam er zo wel in
snap die app sowieso niet
hou het liever lokaal
nee juist niet klonenPhilos31 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:42:
[...]
Ik ben er in en heb de wan poort nu ook op 1000FDX staan zoals @_Arthur aangeeft, maar waar clone ik het mac adres van de wan poort? (Ook handig als iemand anders tegen dit probleem oploopt)
daar ging het bij mij fout en kreeg ik juist geen internet
met standaard mac geen probleem
mocht je een "vast"IP hebben een telefoontje naar tweak en die koppelt hem dan aan je UDM mac
OK, ik ben lost. Ik heb mijn MAC niet gekloond, dan probeer ik straks het ding er weer tussen te hangen met de poort op 1000FDX om te kijken of hij nu wel wil...
Vaak zit er een stukje beveiliging op aan de ISP kant zodat je niet snel je MAC-adres kan veranderen, tenzij je een tijdje (soms 30mins) wacht alvorens het nieuwe apparaat aan te sluiten.
Dus: Edgerouter uit, even wachten, UDM Pro er aan.
Wil je toch (tijdelijk) je MAC-adres clonen: _Arthur in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3" Dit doe je via SSH op de commandline.
In mijn geval is het eth9 op mijn UDM Pro dat mijn WAN-port is.
Dus: Edgerouter uit, even wachten, UDM Pro er aan.
Wil je toch (tijdelijk) je MAC-adres clonen: _Arthur in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3" Dit doe je via SSH op de commandline.
In mijn geval is het eth9 op mijn UDM Pro dat mijn WAN-port is.
[ Voor 4% gewijzigd door _Arthur op 03-09-2020 09:52 ]
Geen idee wat precies het euvel verholpen heeft maar ik heb hem aan de praat.
Ik kan nog steeds de Ziggokanalen bij CD bekijken, was toch alleen afgelopen weekend?
Ik had hetzelfde hier in mijn meterkast. De monteur van Tweak heeft er een verloopje op gezet waardoor de ftu een female aansluiting heeft en je er een patch kabel in kan steken.wolkewietje schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:23:
Zie onderstaande link:
https://www.allekabels.nl/sc-glasvezelkabel/6258/1167279/glasvezel-kabel.html
Als je heel goed kijkt zie je dat het bovenste deel van jouw FTU eigenlijk een ander deel is. Het bovenste deel kan er af en vervangen worden voor een Gbit versie met maar 1 UTP uitgang en zonder coax. Dat doet de Tweak monteur voor je. Hoort bij de werkzaamheden en hoef je niet zelf eerst te regelenwolkewietje schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:23:
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Als het goed is wel, tenzij je normaal al het Ziggo sport totaal pakket hebt, dan is het logisch dat je het nog zietJan Driebeen schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:57:
Ik kan nog steeds de Ziggokanalen bij CD bekijken, was toch alleen afgelopen weekend?
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Maar welke handelingen heb je dan wel (of juist niet) verricht? Dit voor eventuele andere met een zelfde vraag.Philos31 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:21:
Geen idee wat precies het euvel verholpen heeft maar ik heb hem aan de praat.
Ik heb zoals jij aangaf die poort handmatig op 1000 gezet en nogmaals de hele zaak uit en aan gezet._Arthur schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:25:
[...]
Maar welke handelingen heb je dan wel (of juist niet) verricht? Dit voor eventuele andere met een zelfde vraag.
Tweak geeft aan dat het sowieso zou moeten werken, ze houden niet iets een half uur of uur dicht, het enige wat er gebeurt is dat als je een ander mac adres aanmeld dat je "vaste" ip adres veranderd, want die zit aan je mac adres, dus krijg je een ander uit de DHCP pool.
Ik heb de juiste verloop plug besteld en die komt begin volgende week binnen.
Na dat ik met Tweak had gebeld voor meer informatie blijk ik €47 te moeten gaan betalen voor maar een 100MB verbinding met telefonie wat ik nu ook al heb via KPN maar dan net een paar euro goedkoper.
Reden hier van is dat ik in het 040 gebied woon waar Tweak nog geen eigen stukken heeft zitten in de verschillende centrale kasten.
Met deze gegevens heeft het voor mij dus geen nut om een overstap te gaan maken wat ik wel graag had willen doen.
Na dat ik met Tweak had gebeld voor meer informatie blijk ik €47 te moeten gaan betalen voor maar een 100MB verbinding met telefonie wat ik nu ook al heb via KPN maar dan net een paar euro goedkoper.
Reden hier van is dat ik in het 040 gebied woon waar Tweak nog geen eigen stukken heeft zitten in de verschillende centrale kasten.
Met deze gegevens heeft het voor mij dus geen nut om een overstap te gaan maken wat ik wel graag had willen doen.
meer mensen last dat sbs 6 vanavond heel erg veel haperingen heeft?
andere zenders lijken dit niet te hebben
Zelfde ervaring hier gisteravond. Workaround: even pauzeren paar seconden en weer verder kijken. Multicast signaal even vermijden dus.hjvg schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:52:
meer mensen last dat sbs 6 vanavond heel erg veel haperingen heeft?
Ik heb het topic al even doorgezocht op kernwoorden, maar kon er toch niet al teveel over vinden behalve wat slechte snelheidsresultaten.
Als ik echter hier en hier kijk dan worden ze werkelijk afgemaakt.
Ik zit nu bij KPN met 100/100 Mbit/s glasvezel en ga verhuizen (binnen de wijk) en Tweak is ook beschikbaar, dus ik dacht: mooi moment om over te stappen. Maar ik schrik enorm van de berichten in de twee links. Ik dacht dat Tweak een goede eigen klantenservice had en een goed eigen netwerk, maar hoe zit het dan bij Tweakers en jullie ervaringen?
Edit: het gaat mij primair om het netwerk zelf. Is dat stabiel? Ik werk heel veel vanuit huis dus stabiliteit en betrouwbaarheid is het allerbelangrijkste voor me en iets zegt me al dat ik dom ben om weg te gaan van KPN waar ik al 13 jaar glasvezel heb en volgens mij 1 of hoogstens 2x een echte storing heb gehad.
Ik zit nu bij KPN met 100/100 Mbit/s glasvezel en ga verhuizen (binnen de wijk) en Tweak is ook beschikbaar, dus ik dacht: mooi moment om over te stappen. Maar ik schrik enorm van de berichten in de twee links. Ik dacht dat Tweak een goede eigen klantenservice had en een goed eigen netwerk, maar hoe zit het dan bij Tweakers en jullie ervaringen?
Edit: het gaat mij primair om het netwerk zelf. Is dat stabiel? Ik werk heel veel vanuit huis dus stabiliteit en betrouwbaarheid is het allerbelangrijkste voor me en iets zegt me al dat ik dom ben om weg te gaan van KPN waar ik al 13 jaar glasvezel heb en volgens mij 1 of hoogstens 2x een echte storing heb gehad.
[ Voor 18% gewijzigd door MooDyBLueS op 04-09-2020 15:43 ]
Ik heb het al een keer eerder aangegeven, maar ik heb enorm veel problemen gehad met mijn overstap van KPN glasvezel naar Tweak Internet-Only. In een notendop: 6 dagen zonder internet gezeten door een SFP wat mistte. Tevens na een maand op Tweak gezeten te hebben, 2 dagen eruit gelegen, omdat ik niet meer gepatched was in de wijkcentrale.
Tijdens deze issues hoef je geen warme en snelle service van de desk te verwachten, dat deden ze bij KPN toch echt beter.
Maar als het werkt, dan werkt het.
Houd er wel rekening mee dat je 1Gbps up en down alleen haalt met bepaalde Speedtest servers. Met daily workloads (denk aan PS4 game downloaden/updaten, MacOS update, apps downloaden, iCloud/Onedrive sync) heb ik nooit meer dan 500Mbps gehaald.
Tijdens deze issues hoef je geen warme en snelle service van de desk te verwachten, dat deden ze bij KPN toch echt beter.
Maar als het werkt, dan werkt het.
Houd er wel rekening mee dat je 1Gbps up en down alleen haalt met bepaalde Speedtest servers. Met daily workloads (denk aan PS4 game downloaden/updaten, MacOS update, apps downloaden, iCloud/Onedrive sync) heb ik nooit meer dan 500Mbps gehaald.
@RnB Dank je wel, dit heeft me genezen.
Dat je 'maar' 500 Mbps prima, ik snap dat ze niet altijd en overal die 1 Gbps kunnen garanderen. Maar dan kies ik toch voor het iets duurdere KPN met 100 of 200 Mbps, ook prima natuurlijk. Het klinkt natuurlijk interessant om voor iets minder geld 5-10x zoveel snelheid te hebben, maar dit is het mij niet waard. 2 dagen eruit liggen is voor mij absoluut geen optie. En KPN is betrouwbaar genoeg geweest in 13 jaar tijd. Jammer, want ik zou het een kleinere en relatief nieuwere provider wel gunnen om het op te nemen tegen de groten, maar blijkbaar is goedkoop ook in 2020 nog altijd duurkoop.
Ja, stabiel. Ik werk al maanden thuis via Tweak, heb ook nog een andere locatie in gebruik waar het stabiel beschikbaar zijn van internet gewenst is, ook daar gaat dat goed. 1 Gbps wordt ook gewoon gehaald.MooDyBLueS schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:40:
Wat betreft het voorbeeld van hierboven, 2 dagen eruit liggen, is natuurlijk wel een uitzonderlijke situatie. Eentje die je, wellicht, ook bij KPN of anderen kan overkomen (als je daarop gaat Googlen vind je ook hele slechte ervaringen met KPN). Ik onderschrijf wel de beperking van de helpdesk van Tweak. Je moet een beetje met ze meedenken, zeg maar.
[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 04-09-2020 16:02 ]
Alles kan stuk.
Ik heb nu 2,5 jaar tweak geloof ik. Alleen internet (eerst incl. telefoon maar die gebruikte ik toch nooit).MooDyBLueS schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:40:
Ik heb het topic al even doorgezocht op kernwoorden, maar kon er toch niet al teveel over vinden behalve wat slechte snelheidsresultaten.
De klantenservice is matig ja als er wat mis is financieel want dat moet via een andere partij (debiteuren nogwat). Om mijn 50e borg heb ik wat moeten zeuren, de dubbele afgeschreven jaarbetaling kostte wat meer moeite en het antwoord van de helpdesk daarover was lachwekkend: "Mevrouw die 395 komt vanzelf wel weer terug, vraag in de tussentijd uw huurbaas of u de huur wat later kunt betalen."
Technisch bij mij wel prima: schilder had glasvezelkabeltje gesloopt, ik kreeg gratis een nieuwe en nog 1 extra (dat kabeltje kwam incluis verplichtte gratis monteur, om de 1 of andere reden).
Dat ze recent een DDOS aanval hebben gehad kan ik ze moeilijk kwalijk nemen, al is dat wel extra vervelend in corona thuiswerktijd maar ja tweak was ook niet de enige provider die wat problemen had even. Ik geloof dat bij mij internet er 4 uur heeft uitgelegen en een dag later heel af en toe even wat instabiel maar prima werkbaar.
TV bij tweak schijnt wel een dingetje te zijn ja, mgoed, die heb ik niet kijk toch amper tv. ALS ik tv kijk wil ik bbc enzo en dat kan toch niet.
Dus, mee eens dat helpdesk en dan vooral financieel niet super is. Voor een beetje techie kan ik me veel van de aangegeven problemen niet echt voorstellen eigenlijk. Veel zal te maken hebben met eigen netwerk denk ik.
En de reden dat ik naar tweak ging was dat ziggo internet bij mijn nieuwe huis na 4 monteurs nog steeds dagelijks een uur of 8 eruit vloog, en voor ziggo had ik vodafone maar die hebben 2x glashard gelogen (over bridge mogelijkheid en over korting die ik zou krijgen). Dus tja, bij welke provider gaat wel alles 100% goed..?
Anyway, ik ben blij met tweak
Mijn problemen zouden ook zeker bij KPN kunnen voorkomen, zij zullen ook zeker niet heilig zijn hierin.MooDyBLueS schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:57:
@RnB Dank je wel, dit heeft me genezen.Dat je 'maar' 500 Mbps prima, ik snap dat ze niet altijd en overal die 1 Gbps kunnen garanderen. Maar dan kies ik toch voor het iets duurdere KPN met 100 of 200 Mbps, ook prima natuurlijk. Het klinkt natuurlijk interessant om voor iets minder geld 5-10x zoveel snelheid te hebben, maar dit is het mij niet waard. 2 dagen eruit liggen is voor mij absoluut geen optie. En KPN is betrouwbaar genoeg geweest in 13 jaar tijd. Jammer, want ik zou het een kleinere en relatief nieuwere provider wel gunnen om het op te nemen tegen de groten, maar blijkbaar is goedkoop ook in 2020 nog altijd duurkoop.
Maar gezien je al bij KPN zit, zou ik daar ook zeker blijven. Minder kans op problemen en de hoofdpijn die daarbij komt.
Ik denk ook zeker dat het een uitzonderlijke situatie is geweest, zowel de stroeve overstap, als de patch die er zomaar ineens uit lag.remco_k schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:01:
[...]
Ja, stabiel. Ik werk al maanden thuis via Tweak, heb ook nog een andere locatie in gebruik waar het stabiel beschikbaar zijn van internet gewenst is, ook daar gaat dat goed. 1 Gbps wordt ook gewoon gehaald.
Wat betreft het voorbeeld van hierboven, 2 dagen eruit liggen, is natuurlijk wel een uitzonderlijke situatie. Eentje die je, wellicht, ook bij KPN of anderen kan overkomen (als je daarop gaat Googlen vind je ook hele slechte ervaringen met KPN). Ik onderschrijf wel de beperking van de helpdesk van Tweak. Je moet een beetje met ze meedenken, zeg maar.
Dan is het de kunst om als Tweak zijnde hierover duidelijk te communiceren met de klant en na te denken over compensatie of een oplossing in de vorm van een tijdelijke 4G router.
Na 5x op een dag bellen, konden ze me niet meer vertellen dan dat het nog "in onderzoek is" en dat men niet weet hoe lang dat gaat duren. Ja, daar heb ik me natuurlijk niet voor ingeschreven.
Na deze capriolen heb ik prima internet wat stabiel en snel is, dus ja, als het werkt, dan werkt het.
[ Voor 27% gewijzigd door RnB op 04-09-2020 16:13 ]
Dit klinkt wel vrij waardeloos.dragon2 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:04:
[...]
Ik heb nu 2,5 jaar tweak geloof ik. Alleen internet (eerst incl. telefoon maar die gebruikte ik toch nooit).
De klantenservice is matig ja als er wat mis is financieel want dat moet via een andere partij (debiteuren nogwat). Om mijn 50e borg heb ik wat moeten zeuren, de dubbele afgeschreven jaarbetaling kostte wat meer moeite en het antwoord van de helpdesk daarover was lachwekkend: "Mevrouw die 395 komt vanzelf wel weer terug, vraag in de tussentijd uw huurbaas of u de huur wat later kunt betalen."
Snap je punt, maar ik heb nergens last van gehad bij KPN. Heb het niet direct meegekregen, maar ofwel ze zijn niet aangevallen (dit keer) of ze hebben het iets beter voor elkaar, in dit soort situaties is schaalgrootte juist wel erg fijn natuurlijk. Maar toch 4 uur eruit gelegen, dat heb ik bij KPN nog nooit gehad in 13 jaar tijd. En je bent nu wel de 2e (van 3) die een storing meldt. Het maakt mij niet uit wie de schuldige is (DDoS of interne fouten), zodra ik als klant ergens last van heb en bij een ander niet, dan ben ik als klant bij die ander uiteindelijk toch beter af.Dat ze recent een DDOS aanval hebben gehad kan ik ze moeilijk kwalijk nemen, al is dat wel extra vervelend in corona thuiswerktijd maar ja tweak was ook niet de enige provider die wat problemen had even. Ik geloof dat bij mij internet er 4 uur heeft uitgelegen en een dag later heel af en toe even wat instabiel maar prima werkbaar.
Ik ben heel kritisch, dat weet ik, maar ik weet genoeg. Ik heb zoals gezegd liever voor iets meer geld iets meer zekerheid en minder snelheid. Maar het blijft jammer, want ik had natuurlijk graag die overstap gemaakt.
Ach 1 storing in 2,5 jaar, met een duidelijke oorzaak, ik teken ervoor. Ziggo lag er ook weleens uit afgelopen jaren en vodafone al helemaal.MooDyBLueS schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:11:
[...]
Dit klinkt wel vrij waardeloos.
[...]
Snap je punt, maar ik heb nergens last van gehad bij KPN. Heb het niet direct meegekregen, maar ofwel ze zijn niet aangevallen (dit keer) of ze hebben het iets beter voor elkaar, in dit soort situaties is schaalgrootte juist wel erg fijn natuurlijk. Maar toch 4 uur eruit gelegen, dat heb ik bij KPN nog nooit gehad in 13 jaar tijd. En je bent nu wel de 2e (van 3) die een storing meldt. Het maakt mij niet uit wie de schuldige is (DDoS of interne fouten), zodra ik als klant ergens last van heb en bij een ander niet, dan ben ik als klant bij die ander uiteindelijk toch beter af.
Ik ben heel kritisch, dat weet ik, maar ik weet genoeg. Ik heb zoals gezegd liever voor iets meer geld iets meer zekerheid en minder snelheid. Maar het blijft jammer, want ik had natuurlijk graag die overstap gemaakt.
KPN weet ik niet meer die had ik heul vroeger wel, maar die had ook waardeloze service toen: "Nee mevrouwtje, u moet nu toch even goed kijken, uw aansluitpunt zit echt in de meterkast. Als ik voor niets kom kost u dat 75 euro" en dat dan allemaal op extra traag tempo gezegd want dan was het duidelijk, ofzo.
NEE MENEERTJE ik heb geen aop in mijn meterkast wel in de woonkamer. En daar staat geen signaal op. Dus kom dat fixen. En gratis.
Ik ben dan wel vrouw maar niet a-technisch, ofzo.
De ziggo monteur hier in Deventer was trouwens ook een engerd; die wist precies wat voor auto ik reed en waar ik eerder had gewoond.

nieuws: Nederlandse ddos-doelwitten ontvingen afpersingsmail uit naam van sta...MooDyBLueS schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:11:
Het maakt mij niet uit wie de schuldige is (DDoS of interne fouten), zodra ik als klant ergens last van heb en bij een ander niet, dan ben ik als klant bij die ander uiteindelijk toch beter af.
Genoeg andere providers die ook problemen hadden. En gezien hier de DNS infra wordt/werd aangevallen, is dat eenvoudig zelf op te lossen door andere DNS-servers te gebruiken. https://www.techradar.com/news/best-dns-server
Je benoemt "genoeg andere" maar laat wel buiten beschouwing dat volgens het artikel waar je naar linkt en ook het eerdere artikel waarnaar gelinkt wordt, geen van de grote providers er last van hebben gehad: KPN en Ziggo ondervonden geen last. Vandaar ook dat het voor mij als KPN klant volledig langs me heengegaan is._Arthur schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:29:
[...]
nieuws: Nederlandse ddos-doelwitten ontvingen afpersingsmail uit naam van sta...
Genoeg andere providers die ook problemen hadden. En gezien hier de DNS infra wordt/werd aangevallen, is dat eenvoudig zelf op te lossen door andere DNS-servers te gebruiken. https://www.techradar.com/news/best-dns-server
Blijkbaar wordt er doelbewust (dat zijn DDoS aanvallen per definitie) voor de wat kleinere partijen gekozen, waarschijnlijk omdat die simpelweg een eenvoudiger doelwit zijn. Op dit manier had ik er nog niet naar gekeken, maar is toch nog een reden om (wanneer zoals bij mij stabiliteit het allerbelangrijkste is) iets meer voor zekerheid te kiezen.
Ik geloof best dat (wanneer het werkt) Tweak gewoon veel waar voor je geld levert, maar zoals gezegd: ik werk veel thuis en elke storing is er een teveel. Ik snap dat niks 100% is, maar alles wat ik tot nu toe hoor is Tweak helaas toch vatbaarder voor storingen dan bijv. KPN.
Hmm, ik ga misschien over een aantal maanden verhuizen naar een niet-tweak gebied, en zit dan nog in mijn (3e) jaarcontract (jaarbetaling). Ik dacht dat je dan je geld terugkreeg op de verbruikte en de laatste 2 maanden na oid, zodat je per maand op de 'maandprijs' uitkwam. Maar nu lees ik dit:
"Indien jouw huidige abonnement op het nieuwe adres niet leverbaar is dan kun je na jouw huidige contracttermijn ook jouw abonnement opzeggen. Zit je nog in een contracttermijn, meestal een jaar, dan kunt je het abonnement afkopen tegen de resterende periode maal het maandbedrag. Of je betaalt de rest van de periode het geldende maandbedrag. "
Pardon? Ik moet dus altijd het hele jaar gewoon betalen? Ook al verhuis ik naar een gebied waar tweak niet levert? Dat moet toch niet mogen
"Indien jouw huidige abonnement op het nieuwe adres niet leverbaar is dan kun je na jouw huidige contracttermijn ook jouw abonnement opzeggen. Zit je nog in een contracttermijn, meestal een jaar, dan kunt je het abonnement afkopen tegen de resterende periode maal het maandbedrag. Of je betaalt de rest van de periode het geldende maandbedrag. "
Pardon? Ik moet dus altijd het hele jaar gewoon betalen? Ook al verhuis ik naar een gebied waar tweak niet levert? Dat moet toch niet mogen
Gezien je al voor het 3e jaar verlengt kan je per maand opzeggen. Wel heb je kans dat ze het maandbedrag met terugwerkende kracht gaan rekenen ipv het jaarbedrag omgezet in maanden.
Bij mij deden ze dit overigens niet.
Kreeg het resterende terugbetaald.
Bij mij deden ze dit overigens niet.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Toen ik destijds een jaar weg ging was het een kwestie wat het voordeligst was (betalen voor een niet gebruikte maand of betalen per maand). Ik zie het gewoon als trouwe klanten korting van een organisatie die zijn kosten laag probeert te houden. Op deze manier proberen ze klanten vast te houden (wat de kosten serieus drukt).LED-Maniak schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:20:
Gezien je al voor het 3e jaar verlengt kan je per maand opzeggen. Wel heb je kans dat ze het maandbedrag met terugwerkende kracht gaan rekenen ipv het jaarbedrag omgezet in maanden.
Bij mij deden ze dit overigens niet.Kreeg het resterende terugbetaald.
Ls,
Zijn er meer mensen die problemen ervaren met de televisie van CD na de upgrade van de Amino box?
Bij mij loopt de boel sindsdien regelmatig vast. krijg dan de melding dat de zenderlijst is verdwenen.
Pas na 2 keer herstarten krijg ik weer een poosje tv.
Probleem doet zich alleen voor op de Aminobox. VIa de app en PC kan ik wel gewoon kijken.
Alwel een mailtje naar de helpdesk gedaan maar nog geen antwoord.
Zijn er meer mensen die problemen ervaren met de televisie van CD na de upgrade van de Amino box?
Bij mij loopt de boel sindsdien regelmatig vast. krijg dan de melding dat de zenderlijst is verdwenen.
Pas na 2 keer herstarten krijg ik weer een poosje tv.
Probleem doet zich alleen voor op de Aminobox. VIa de app en PC kan ik wel gewoon kijken.
Alwel een mailtje naar de helpdesk gedaan maar nog geen antwoord.
Voor mensen die een betrouwbare en snelle internetverbinding nodig hebben vanwege thuiswerken zullen toch echt een zakelijk abonnement moeten afsluiten. Met een consumenten-abo zul je genoegen moeten nemen met wat je krijgt.
Ik heb het betrouwbaarheidsprobleem opgelost door zowel Tweak als Ziggo internet te nemen (TV zowiezo van Ziggo, dus het internet erbij is dan niet zoveel extra). Mijn router (Ubiquiti EdgeRouter ER-12) heeft de mogelijkheid van 2 WAN-aansluitingen. Ik heb Ziggo in fail-over staan, wat betekent dat ik alleen via het 250/50 Mb/s van Ziggo werk als Tweak (1 Gb/s) eruit vliegt. Dit werkt naadloos. In een jaar tijd 2x gebruik gemaakt van deze fail-over omdat er een switch in de POP in de fout ging. En dat weet ik vanwege de log-files.
De snelheid van Tweak in het Glasvezel De Wolden netwerk is prima.
De snelheid van Ziggo hier in Drenthe is ook prima: je krijgt altijd waarvoor je betaalt.
Ik heb het betrouwbaarheidsprobleem opgelost door zowel Tweak als Ziggo internet te nemen (TV zowiezo van Ziggo, dus het internet erbij is dan niet zoveel extra). Mijn router (Ubiquiti EdgeRouter ER-12) heeft de mogelijkheid van 2 WAN-aansluitingen. Ik heb Ziggo in fail-over staan, wat betekent dat ik alleen via het 250/50 Mb/s van Ziggo werk als Tweak (1 Gb/s) eruit vliegt. Dit werkt naadloos. In een jaar tijd 2x gebruik gemaakt van deze fail-over omdat er een switch in de POP in de fout ging. En dat weet ik vanwege de log-files.
De snelheid van Tweak in het Glasvezel De Wolden netwerk is prima.
De snelheid van Ziggo hier in Drenthe is ook prima: je krijgt altijd waarvoor je betaalt.
Ik moet zeggen dat ik ook erg bang was voor tweak. Maar gelukkig ging het allemaal goed. Behalve TV. TV is een draak, ik sta op het punt de TV er uit te flikkeren. Het abonnement dan. Die mensen bij Canaal Digitaal kunnen echt he-le-maal niks.
Het internet is goed en stabiel. Uiteraart kan ik het huilverhaal ophangen van die avond dat ik anderhalf uur geen internet had, omdat ergens in een PoP de stroom op was, en dus de switches uit stonden. Maar dat is pech. De KS van tweak kan beter. Maar ook slechter. Maar zeker ook beter. Dien gewoon per mail voor elk issue apart een ticket in, en vergeet niet elke week netjes en lief te vragen hoe het er mee zit.
Het internet is goed en stabiel. Uiteraart kan ik het huilverhaal ophangen van die avond dat ik anderhalf uur geen internet had, omdat ergens in een PoP de stroom op was, en dus de switches uit stonden. Maar dat is pech. De KS van tweak kan beter. Maar ook slechter. Maar zeker ook beter. Dien gewoon per mail voor elk issue apart een ticket in, en vergeet niet elke week netjes en lief te vragen hoe het er mee zit.
Maybee we are alone... After all.
Hoelang zit je er al? Toen ik als nieuwe klant tv wou opzeggen moest ik eerst door m'n jaarcontract zijn. Ik geloof dat de algemene voorwaarden nu nog steeds zo zijn.Heidistein schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:18:
Ik moet zeggen dat ik ook erg bang was voor tweak. Maar gelukkig ging het allemaal goed. Behalve TV. TV is een draak, ik sta op het punt de TV er uit te flikkeren. Het abonnement dan. Die mensen bij Canaal Digitaal kunnen echt he-le-maal niks.
Toch blijft het knap telkens bij een nieuwe update is het weer slechter ipv beter. De nieuwe CD interface...opnames moet je in zijn geheel afkijken anders kan je ze niet wissen. Weer volop haperingen traag interface. Weer duidelijk naar de gebruikers input gekeken. Weer jammer...
Ze eindigen zeker met reclame wat je gezien moet hebben ... Hahaharob2011 schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:40:
...opnames moet je in zijn geheel afkijken anders kan je ze niet wissen....
CD zou er goed aan doen om updates eerst door kritische consumenten te laten testen (gebruikers van dit forum bijvoorbeeld) voordat ze landelijk uitgerold worden.
Zelf gebruik ik CD al jarenlang via de schotel (Astra1/2/3 en hotbird) deze is direct bekabeld naar mijn samsung TV. Werkt behoorlijk en zapt snel. Bij onweer ga ik over op de CD APP op de samsung of op de laptop via CD website. De CD app op de samsung is pas een maand of 6 beschikbaar, Voor live tv prima toepasbaar. Voor TV gemist kan de navigatie behoorlijk beter (nu va 4 pijltjes en een ok knop). Heb wel de indruk dat TV gemist niet altijd exact is opgenomen, te vroeg starten of te laat en te vroeg ophouden heb ik al voorbij zien komen. De samsung TV kan zelf ook opnemen van het CD signaal dus dan heb je het in eigen hand.
Navigatie via de CD website op de PC heeft nog de voorkeur. Windows spiegelt automatisch het beeld naar de TV. Maar ja de TV gemist opnamen blijven hetzelfde.
Navigatie via de CD website op de PC heeft nog de voorkeur. Windows spiegelt automatisch het beeld naar de TV. Maar ja de TV gemist opnamen blijven hetzelfde.
Ik ga een klacht indienen m.b.t. de laatste update.
Je kunt nog favorieten instellen, maar that's it. In welke lijst dan ook worden vervolgens alle kanalen weergegeven...
Vervolgens kun je ook de kanaalnummers niet meer omwisselen.
Het lijkt er op dat ze een versie hebben gereleased die lijkt op de laatste versie van tweak nog zijn eigen tv verzorgde.
Je kunt nog favorieten instellen, maar that's it. In welke lijst dan ook worden vervolgens alle kanalen weergegeven...
Vervolgens kun je ook de kanaalnummers niet meer omwisselen.
Het lijkt er op dat ze een versie hebben gereleased die lijkt op de laatste versie van tweak nog zijn eigen tv verzorgde.
Het niet op tijd opnemen is een issue van de content providers. Canaal Digitaal en alle andere providers krijgen met regelmaat een planning door van de zenders en stellen daar dingen als opnames op af. Met regelmaat loopt die planning alleen uit waardoor terwijl Canaal Digitaal uitzending Y verwacht, X nog bezig is. Soms is het af te dekken met 5 minuten eerder en later te programmeren maar vooral de RTL's en SBS' hebben nog wel eens de neiging nog grotere uitloop te hebben vanwege reclame blokken.aadvanderpol schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:30:
Zelf gebruik ik CD al jarenlang via de schotel (Astra1/2/3 en hotbird) deze is direct bekabeld naar mijn samsung TV. Werkt behoorlijk en zapt snel. Bij onweer ga ik over op de CD APP op de samsung of op de laptop via CD website. De CD app op de samsung is pas een maand of 6 beschikbaar, Voor live tv prima toepasbaar. Voor TV gemist kan de navigatie behoorlijk beter (nu va 4 pijltjes en een ok knop). Heb wel de indruk dat TV gemist niet altijd exact is opgenomen, te vroeg starten of te laat en te vroeg ophouden heb ik al voorbij zien komen. De samsung TV kan zelf ook opnemen van het CD signaal dus dan heb je het in eigen hand.
Hebben ze bij Tweak het TV gedeelte inmiddels onder controle? Zit te denken om over te stappen naar Tweak (of freedom maar is een stukje duurder) maar weet dat ze in het verleden heel veel problemen met tv hadden.
Wij kijken op voetbal na nauwelijks live tv, maar opnemen is wel heel belangrijk voor ons en dat werkt bij Ziggo dan wel weer prima
Wij kijken op voetbal na nauwelijks live tv, maar opnemen is wel heel belangrijk voor ons en dat werkt bij Ziggo dan wel weer prima
Niet aan beginnen als opnemen belangrijk is.onnaj schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:27:
Hebben ze bij Tweak het TV gedeelte inmiddels onder controle? Zit te denken om over te stappen naar Tweak (of freedom maar is een stukje duurder) maar weet dat ze in het verleden heel veel problemen met tv hadden.
Ik zelf heb Tweak internet super tevreden met Tv redelijk tevreden aan Ziggo opnemen kan met niet tippen. CD heeft last van blokjes en nog wat mankementen.onnaj schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:27:
Centurius in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5" dit is wat ik ook ervaar.
Daarbij ook geen Discovery meer en je kunt ook niet voorruit spoelen wat bij Ziggo wel kan met opnemen?
Aangezien dat opnemen zwaar ruk was maar NLziet aangeschaft. Kijk daar wel terug zonder reclame
Sommige hebben hier ook Tweak internet en Ziggo Tv beste van de 2 werelden maar dat heeft ook zijn prijs
[ Voor 4% gewijzigd door RobbyTown op 08-09-2020 22:23 ]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.