Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Mr-D. schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:42:
[...]

Ziggo kabeltv
Zit tenminste wel discovery bij
Daar zat ik ook al aan te denken.
Echter alle kabels na de woon en slaapkamers heb ik toendertijd vervangen voor een utp kabel.
Dan moet ik dus weer kabels trekken.
Dat houd mij nu nog ff tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had precies hetzelfde probleem

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:43
goldvinger schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:52:
[...]

Daar zat ik ook al aan te denken.
Echter alle kabels na de woon en slaapkamers heb ik toendertijd vervangen voor een utp kabel.
Dan moet ik dus weer kabels trekken.
Dat houd mij nu nog ff tegen
Als tweaker kan je ook zoiets combineren met tvheadend en een ci module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat gaat met nieuwe Ziggo aansluitingen totaal niet meer werken. En met abonnementen in fUPC gebied heeft het nooit gewerkt.

Dus met Ziggo kabeltv zit je, tenzij je ook een 2e, 3e, etc. STB huurt of allemaal TV's met CI+ mogelijkheid hebt, sowieso vast aan alleen NPO 1, 2 en 3 in HD. Of op de 2e en 3e tv eventueel met een mediaplayertje op een platform dat wordt ondersteund door Ziggo Go

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 21:31
Ongeveer 25 jaar geleden heb ik vele meters coax door lege buizen van een nieuwbouwhuis getrokken: iedere kamer zijn eigen aansluiting.

Zo'n 5 jaar geleden deze vervangen door SFTP cat 7 kabels, want ja, een vaste internetaansluiting was top-prioriteit. Ook de coax van de meterkast (hoofdaansluiting Ziggo) naar de woonkamer werd vervangen ......

Afgelopen voorjaar is het huis verkocht. Bij de overdracht zag ik de blijde Ziggo doos van de nieuwe bewoners staan. Oeps, dacht ik nog .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBakky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-08 14:48
Het is me al gelukt! ;)

[ Voor 93% gewijzigd door MacBakky op 02-08-2020 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 04:15
chatjozef schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:43:
Meer mensen die maar ongeveer 300d/600upmbit scoren? Al enkele dagen het geval. Ook direct op modem. Eerder 900 mbit up/down gehad.

1335 Almere
Heb al een tijdje dubbele upload dan waar ik voor betaal in 1222. Toevallig uit interesse vanmiddag een speedtest bij mama gedaan (defecte wifi stick vervangen) en 30d/60u gescoord, dat was in 1223.

Het zal wel. Als de snelheid te laag zakt dan klaag ik wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
lezzmeister schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 02:07:
[...]

Heb al een tijdje dubbele upload dan waar ik voor betaal in 1222. Toevallig uit interesse vanmiddag een speedtest bij mama gedaan (defecte wifi stick vervangen) en 30d/60u gescoord, dat was in 1223.

Het zal wel. Als de snelheid te laag zakt dan klaag ik wel. :)
:? :? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:24
Vrij vertaald:

In mijn postcode 1222 heb ik al een tijdje een dubbel zo hoge upload dan waar ik voor betaal. Toevallig uit interesse vanmiddag een speedtest bij mama gedaan (waar ik net een defecte wifi stick aan het vervangen was) en daar scoorde ik helaas maar een 30 mbps download en 60 up. Dat was in postcodegebied 1223.

Dat viel wat tegen, maar nog niet zo laag dat ik er over klaag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I-King schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:33:
[...]

Vrij vertaald:

In mijn postcode 1222 heb ik al een tijdje een dubbel zo hoge upload dan waar ik voor betaal. Toevallig uit interesse vanmiddag een speedtest bij mama gedaan (waar ik net een defecte wifi stick aan het vervangen was) en daar scoorde ik helaas maar een 30 mbps download en 60 up. Dat was in postcodegebied 1223.

Dat viel wat tegen, maar nog niet zo laag dat ik er over klaag. :)
De :?:?:?:? blijven, iig aan mijn kant.

Voor zover bekend levert TWeak helemaal geen abonnementen op glasvezel met de snelheden die jij noemt. Dus hoe kan je ervoor betalen en hoe kan het dubbel zijn?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

eymey schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:12:
[...]

De :?:?:?:? blijven, iig aan mijn kant.

Voor zover bekend levert TWeak helemaal geen abonnementen op glasvezel met de snelheden die jij noemt. Dus hoe kan je ervoor betalen en hoe kan het dubbel zijn?
Dat was dan ook niet thuis met Tweak maar bij mama met X :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
Hoi ik heb een vraag:

Ik heb een abonnement (internet only) genomen bij Tweak in onze nieuwe woning waar we de 18e de sleutel van krijgen.
Helaas kan er pas een monteur komen op de 28e

De persoon aan te telefoon die de planning voor installatie maakte vertelde wel dat vanaf de 19e 'licht' wordt gestuurd.

Dit zou betekenen dat als ik e.e.a zelf kan aansluiten ik niet twee weken op internet hoef te wachten.

Ik heb een paar (ongelukkige) foto's van de aansluiting in huis kunnen maken :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oI6IB3w4qu4xwIHJSuJyJ_rVcjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uAjZJQpKKraB3dDuMB806x3e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bew_jgiB2OafaScPlzVt3BLPFC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IJQRENZWLxafMiag26jaK8zq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-DWNx9TdwyLV2BS0ZSUUf0UXqRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FNn4f8MaxHVPLezE8CrdmADM.jpg?f=fotoalbum_large

Kan iemand hier mij aan de hand hiervan wa tvoor glasvezel kabeltje ik moet aanschaffen zodat ik mijn Edgerouter X SFP hier aan kan hangen:

pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X SFP

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:43
Optical schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 18:08:
Kan iemand hier mij aan de hand hiervan wa tvoor glasvezel kabeltje ik moet aanschaffen zodat ik mijn Edgerouter X SFP hier aan kan hangen:

Heb je ook al een SFP module gekocht om het andere eind van de glasvezel kabel in te steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
esky schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:16:
[...]

Heb je ook al een SFP module gekocht om het andere eind van de glasvezel kabel in te steken?
Nee nog niets. Ik heb nu nog ziggo op mijn huidige adres dus de modem zit in eth0 poort ipv. De eth5 sfp poort

Dus wat voor kabeltje heb ik nodig , en dus ook wat voor module is dan de vraag.

[edit]

Zo iets?

https://www.allekabels.nl...1075/glasvezel-kabel.html

En

https://www.amazon.nl/Sin...ek&qid=1596737833&sr=8-21

[ Voor 24% gewijzigd door Optical op 06-08-2020 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Optical schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:39:
[...]

Nee nog niets. Ik heb nu nog ziggo op mijn huidige adres dus de modem zit in eth0 poort ipv. De eth5 sfp poort

Dus wat voor kabeltje heb ik nodig , en dus ook wat voor module is dan de vraag.

[edit]

Zo iets?

https://www.allekabels.nl...1075/glasvezel-kabel.html

En

https://www.amazon.nl/Sin...ek&qid=1596737833&sr=8-21
Hoe rot het ook is te wachten, ik zou op de monteur wachten. Glasvezel is een stuk gevoeliger dan een gewone kabel en ik heb bij een andere ISP op de back office veel te vaak cases gezien van klanten die handig waren en zichzelf een rekening van enkele honderden euro's hebben bezorgd omdat de vezel gelast moest worden. En dan tel ik nog niet eens de duizenden euro's van nog grotere schade. De meeste providers hebben tegenwoordig een unlimited internet optie voor mobiel, ik zou daar naar kijken voor een tijdelijke bundelverhoging om de periode te dekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Optical schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 18:08:
Hoi ik heb een vraag:

Ik heb een abonnement (internet only) genomen bij Tweak in onze nieuwe woning waar we de 18e de sleutel van krijgen.
Helaas kan er pas een monteur komen op de 28e

De persoon aan te telefoon die de planning voor installatie maakte vertelde wel dat vanaf de 19e 'licht' wordt gestuurd.

Dit zou betekenen dat als ik e.e.a zelf kan aansluiten ik niet twee weken op internet hoef te wachten.

Ik heb een paar (ongelukkige) foto's van de aansluiting in huis kunnen maken :

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze moet je hebben
https://www.fs.com/de-en/products/39143.html SFP module
https://www.fs.com/de-en/products/62913.html (korter of langer natuurlijk)

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet je dat wel zeker dat het de blauwe SC connector is? Volgens de foto lijkt het mij eerder de groene SC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hans_18T schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:57:
[...]

Weet je dat wel zeker dat het de blauwe SC connector is? Volgens de foto lijkt het mij eerder de groene SC
Ik ben er vrij zeker van 8) .
V&A aangeboden: Ubiquiti EdgeRouter 4

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RVhtAniVYhlq0w97BCdcAIzRf8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dgCkoC3VbNu6WGcj68b9kjpe.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 34% gewijzigd door RobbyTown op 07-08-2020 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het over de efiber zijde.
Voor de sfp is het de lc connector, welke just is

zie ook snars in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hans_18T schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:51:
Ik heb het over de efiber zijde.
Voor de sfp is het de lc connector, welke just is

zie ook snars in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"
Zie mijn foto.... Daar gaat dus een blauwe in de efiber doos? Linkje dat ik post is toch LC-SC moet SC dan verplicht groen zijn?

Hmm
Hans_18T in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"
Dat het apc is klopt na verkoop heb ik custom kabels besteld die Tweak zelf meelevert met de Fritz alleen veel te kort.
Daar is de setting die ik toen koos:
Connector A: SC UPC
Connector B: SC APC
Cable Jacket: PVC
Cable Diameter: 2.0mm
https://www.fs.com/de-en/products/12285.html

Hoe heeft dat blauwe met de edgerouter dan kunnen werken :?

Dan had ik dus met de edgerouter ook moeten customize
Connector A: LC UPC
Connector B: SC APC
Cable Jacket: PVC
Cable Diameter: 2.0mm

Barre73 in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"
Ik heb dus (toen) een blauwe connector in een groene poort gedaan wat nooit mag (de reden/uitleg mist helaas). Wat nu?

[ Voor 59% gewijzigd door RobbyTown op 07-08-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De edgerouter gebruikt een SFP (glasmodule voor in de router) waarin een LC UPC connector past.
Dus je hebt dan twee mogelijkheden afhankelijk van je glasvezel aansluitpunt

Connector A: LC UPC <-> Connector B: SC APC (Groen)
Of
Connector A: LC UPC <-> Connector B: SC UPC (Blauw)

LC-APC connectoren lijken ook te bestaan maar die ben ik in mijn leven nog niet tegen gekomen.

Als je een UPC koppeld aan een APC, dan krijg je een kleine luchtspleet waardoor je een grotere overloop demping hebt, met als gevolg dat de overbrugbare afstand korter wordt. Het ergste wat je kan overkomen is dat de connector beschadigd, In geval van je patchcord is dat niet zo erg, want simpel te vervangen. Beschadig je de glasvezel aansluiting dan moet een monteur langs komen op een nieuwe pigtail te lassen. Dus hoge kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hans_18T schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:03:
De edgerouter gebruikt een SFP (glasmodule voor in de router) waarin een LC UPC connector past.

Of

LC-APC connectoren lijken ook te bestaan maar die ben ik in mijn leven nog niet tegen gekomen.

Als je een UPC koppeld aan een APC, dan krijg je een kleine luchtspleet waardoor je een grotere overloop demping hebt, met als gevolg dat de overbrugbare afstand korter wordt. Het ergste wat je kan overkomen is dat de connector beschadigd, In geval van je patchcord is dat niet zo erg, want simpel te vervangen. Beschadig je de glasvezel aansluiting dan moet een monteur langs komen op een nieuwe pigtail te lassen. Dus hoge kosten.
Hoe kom ik erachter dat ik hem wel of niet heb beschadigd?

Bij een kleine beschadiging is er geen internet of wat moet ik mij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:15

Heidistein

Blah

RobbyTown schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:27:
[...]

Hoe kom ik erachter dat ik hem wel of niet heb beschadigd?
Met een microscoop kijken...
Bij een kleine beschadiging is er geen internet of wat moet ik mij voorstellen?
Dan neemt de 'demping' toe. Dus het licht komt er slechter doorheen, of vervormd. Als je een glas met een beschadiging hebt, dan gaat het licht daar ook anders doorheen.
Als de beschadiging te erg is, dus de demping te hoog, dan kan de ontvanger er geen chocola meer van maken. Ik heb wel met kabels met hoog-achtige demping gewerkt, maar nooit idioot hoog. Ik heb het idee dat de demping eigenlijk niet uitmaakt, totdat het te hoog is. Bij UTP zie je nog wel eens packetloss bij slechte kabels, maar ik heb het idee dat bij licht er gewoon wel of niet signaal is. En niet half.

Maybee we are alone... After all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
Hans_18T schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:03:

Of

Dus zou ik deze moeten hebben?

https://www.fs.com/de-en/products/62913.html

De connector van mijn aansluitpunt is groen zie ik als ik het schuifje openmaak.

of is het net andersom?

[ Voor 3% gewijzigd door Optical op 10-08-2020 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
PC 7523

speedtest.net geeft 120 down 920 up
speedtest2.tweak.net geeft 150 down, 1200 up
1gb.bin geeft 3MB/s.

Dit is nu 2-4 weken geleden begonnen. Was me niet echt opgevallen totdat streaming services begonnen te haperen. Alles gereset en kabels vervangen. Tracert laat geen gekke dingen zien. Tweak zegt dat meting gewoon goede waardes laat zien.

Iemand zelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SAWYER schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 20:17:
PC 7523

1gb.bin geeft 3MB/s.

Dit is nu 2-4 weken geleden begonnen. Was me niet echt opgevallen totdat streaming services begonnen te haperen. Alles gereset en kabels vervangen. Tracert laat geen gekke dingen zien. Tweak zegt dat meting gewoon goede waardes laat zien.

Iemand zelfde problemen?
1335 is ok

Server: Tele2 Netherlands B.V. - Amsterdam (id = 5972)
ISP: Cambrium IT Services B.V.
Latency: 1.09 ms (0.06 ms jitter)
Download: 724.63 Mbps (data used: 956.1 MB)
Upload: 942.55 Mbps (data used: 436.8 MB)
(lopen ook meerdere netflix streams en meerdere mensen op de server aanwezig ziet ik)

single download van de 1GB.bin met firefox schommelt tussen de 66 en 70 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRvN
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-06 19:27
Goedemorgen,

Misschien dat de vraag al eerder gesteld is, in dat geval excuses. Maar ik ga overstappen van Telfort glasvezel naar Tweak Internet Only, nu is het hier benodigd om zelf een router aan te schaffen, zou een TP- Link Deco P9 hier geschikt voor zijn als router, of heb ik iets nodig met meer mogelijkheden?

Alvast bedankt voor de reactie.

Cheers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JRvN schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:26:
Goedemorgen,

Misschien dat de vraag al eerder gesteld is, in dat geval excuses. Maar ik ga overstappen van Telfort glasvezel naar Tweak Internet Only, nu is het hier benodigd om zelf een router aan te schaffen, zou een TP- Link Deco P9 hier geschikt voor zijn als router, of heb ik iets nodig met meer mogelijkheden?

Alvast bedankt voor de reactie.

Cheers!
Als je alles draadloos gebruikt, dan zal dat vermoedelijk jaren vooruit kunnen. De set ondersteund "slechts" 1200AC. Zit je op het KPN netwerk dan lijkt et mij prima, Zit je in Almere, dan zou ik voor iets beters gaan kijken.
Het is wel van belang welk netwerk zit en wat je verwachtingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRvN
Hans_18T schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:03:
[...]

Als je alles draadloos gebruikt, dan zal dat vermoedelijk jaren vooruit kunnen. De set ondersteund "slechts" 1200AC. Zit je op het KPN netwerk dan lijkt et mij prima, Zit je in Almere, dan zou ik voor iets beters gaan kijken.
Het is wel van belang welk netwerk zit en wat je verwachtingen zijn.
Bedankt voor je antwoord!
Ik zit idd in Almere, ik wil 1 pc bekabeld gaan aansluiten, voor de rest af en toe een laptop voor werk via WiFi en verder enkel smartphones, en Android tv box ook via WiFi waar het van belang is dat we op zolder ook goed bereik hebben en kabels door het huis zijn helaas geen optie.
Qua budget gaan we helaas niet verder komen dan rond de 250 euro.

Waar zou ik op moeten letten met bovenstaande in acht genomen en ik woon dus in Almere?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zelf zit ook in Almere en gebruik eigen spullen van AVM (Fritz). Op elke verdieping hangt een AP (1750E of de router zelf 7590).
PC's zijn aangesloten bekabeld evenals de AP's, al dan niet via een aantal switches.
Laptops zijn verbonden via Wifi, desktops via LAN. Wifi voldoet altijd prima (geen downloads) Netflix werkt via de Chromecast (geen probleem), Laptop voor het werk via een VPN tunnel geen probleem.
Het verschil tussen de TP-link en "mijn" netwerk is dat de "backbone", dus tussen de "verdiepingen" of AP's bekabeld verlopen. Ook al gebruik ik niet de maximale bandbreedte van de AP's (lees 1750 = 1300Mbit op 5 GHz + 450Mbit op 2.4 GHz) ik nooit in conflict kom met de repeater functie van je voorgestelde TP link. In de praktijk verwacht ik ook met de TP link ook geen probleem, tenzij je een download initieerd vanuit je host (de eerste TP link (router) naar de meest ver afgelegen "repeater".
Het is mij niet helemaal duidelijk hoe de TP-link de "backbone" verzorgt (in mijn geval via LAN), sommige aanbieders gebruiken hiervoor aparte 5GHz kanalen.
Voor normaal gebruik is de TP link oplossing prima tenzij je servers ed gaat gebruiken, al dan niet in je eigen netwerk.
2.4 GHz band staat bi mij uit, daar alle apparaten 5GHz ondersteunen.

• JRvN
Bedankt voor je verhelderende antwoord. Ik ga naar aanleiding van jouw situatie eens bekijken of ik hier ook voor een andere oplossing kan kijken.
Misschien iets met een Asus ax58u en waar nodig nog een tweede simpelere Asus router voor een mesh opstelling.

Heel erg bedankt voor de hulp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BerndGaykema
@JRvN , als jij op zolder echt goed bereik wilt hebben en jouw huis heeft betonnen vloeren, ga dan voor de TP-Link P9. Er gaat dan data over het lichtnet.

De Asus heeft de 5GHz band als backbone welke slecht werkt met beton ertussen.
De TP-Link heeft het lichtnet als backbone wat in dit geval veel beter zal werken.
Het mooiste is ethernet-bekabeling, maar dat wil jouw vrouw niet ......

Koop de P9 online, maak de verpakking netjes open. Probeer het uit. Werkt het niet naar verwachting dan kun je het terugsturen (binnen 2 weken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik sluit me aan bij @BerndGaykema .

Als kabels door het huis trekken geen optie is, dan zou ik zeker eens kijken naar een WIFI Mesh systeem dat PowerLine (minimaal de 1000 standaard of nieuwer) gebruikt als backhaul.

Zeker (nieuwere) Almeerse huizen hebben over het algemeen een goed aangelegd stroomnet en ik heb in het verleden hier wel goede resultaten mee behaald.

Uiteindelijk heb ik het hier wel voor elkaar gekregen om op acceptabele manieren toch UTP bekabeling aan te leggen (naar iedere 'vaste' plek en naar AP's), maar mocht dat ook voor mij geen optie zijn, dan zou ik als eerstvolgende Powerline proberen als backhaul van AP's, switches, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
en anders toch 1 of 2 fritz's 3000 bestellen die heeft een eigen backbone kanaal
en kan je eventueel combineren met een fritz 7590 heel stabiel of een router zonder WiFi

zie hier de manual van dat ding heb hem zelf ook en werkt echt goed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JRvN
Allen heel erg bedankt voor jullie feedback!

Ik ga de TPlink P9 proberen mocht het niet bevallen ga ik eens kijken naar een andere oplossing. Als over een week of 4 alles draait dan zal ik nog wel even laten weten hoe het allemaal bevalt.

Cheers!
Klopt...... de WIFI Mesh oplossing van AVM kan ik ook alleen maar aanraden.

Echter moet je dan wel meer je best doen met het goed plaatsen van je Mesh punten. Want aangezien ze onderling WIFI gebruiken als backhaul (ongeacht of ze daar een dedicated radio voor hebben of niet) moeten ze dus elkaar onderling ook wel goed kunnen bereiken.
JRvN schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:16:
Allen heel erg bedankt voor jullie feedback!

Ik ga de TPlink P9 proberen mocht het niet bevallen ga ik eens kijken naar een andere oplossing. Als over een week of 4 alles draait dan zal ik nog wel even laten weten hoe het allemaal bevalt.

Cheers!
Top, ben benieuwd :)

[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 13-08-2020 14:16 ]

• Bobjan10
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-05-2024
Goede dag, ik heb de keuze tussen een 4 tal glasvezel aanbieders; ONVI, SNLR, TriNed en Tweak (Gemeente Gennep). De voordeligste voor mijn keuze pakket is Tweak. Ik maak me alleen een beetje zorgen als ik ervaringen google over Tweak? Ik begrijp dat het internet van prima kwaliteit is (in combinatie met de verstrekte router), en dat de TV van CD oké werkt. Echter de klantenservice laat vaak te wensen over? Zijn er nog mensen geïnteresseerd in de wederzijdse vriendendeal van Tweak?

[ Voor 0% gewijzigd door Bobjan10 op 13-08-2020 23:41 . Reden: Vriendendeal reeds vervuld. ]

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bobjan10 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:10:
Goede dag, ik heb de keuze tussen een 4 tal glasvezel aanbieders; ONVI, SNLR, TriNed en Tweak (Gemeente Gennep). De voordeligste voor mijn keuze pakket is Tweak. Ik maak me alleen een beetje zorgen als ik ervaringen google over Tweak? Ik begrijp dat het internet van prima kwaliteit is (in combinatie met de verstrekte router), en dat de TV van CD oké werkt. Echter de klantenservice laat vaak te wensen over? Zijn er nog mensen geïnteresseerd in de wederzijdse vriendendeal van Tweak?
Ik ben heel tevreden met Tweak, omgeving Deventer. Zolang je geen ingewikkelde problemen hebt waarbij je de klantenservice nodig hebt, dan gaat het prima! Bij mij was het wachten op geld terug toen ik de Fritz!Box had teruggestuurd, dat heeft 4 maanden geduurd met 3x nabellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
PC 7523

1gb.bin geeft 3MB/s.

Iemand zelfde problemen?
Inmiddels week na contact klantenservice. De technische dienst is er naar aan het kijken maar er gebeurt niet veel. Ook totaal geen contact naar mij toe. Ik vraag aan klantenservice dat ik zelf graag een andere voeding wil testen. Dus de vraag: welke voeding heeft de converter nodig?

Antwoord: "geen idee, kan niks op google vinden"
"Hier een foto https://imgur.com/ElGACYU "

De voeding is het ondertussen niet. Upload nog steeds 1200Mb, download nu 20Mb.

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe ziet de verbinding tussen het glasvezelkastje en media-converter uit? (type glasvezel kastje - kleur connector patch-kabel - type media converter)?
Hoe meet je de download (PC/Laptop)?
Welke browser gebruik je?
Welke snelheden hat je vroeger?
Zit er een router tussen?

PS Een Upload van 1200Mb kan eigenlijk niet op 1GB aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:00

beekware

To Experience The Unexpected..

Bobjan10 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:10:
Sinds afgelopen maandag aangesloten op Tweak, tot heden prima. Had dezelfde twijfel, uiteindelijk toch maar gedaan. Overgestapt van KPN naar Tweak glas met nlziet en netflix. Qua CD ben ik nog niet overtuigd mbt meerwaarde, nlziet tot heden prima.

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 23:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

tldr; Blij met Tweak (€395,- per jaar (=€32,92 per maand)) in combinatie met Ziggo TV Standaard (€19,95 per maand).

Sinds mei Tweak. 1Gbps up en down.
Heb alleen internet nodig, maar aanvankelijk Internet + Bellen besteld (met jaarbetaling), zodat het Fritzbox modem van Tweak meekomt, dat ik die achter de hand heb omdat ik niet zeker wist of de config met mijn eigen router wel goed ging werken.
Dat doet het, dus volgend jaar zet ik het terug naar alleen internet, en dan mag het modem van mij retour, want die gebruik ik dus niet.

Mijn eigen router is een Mikrotik CRS326-24G-2S+ met een SFP module erin en 2x een wAP AC voor de Wifi. Het geheel perfomt als een beest. Configuratie van een Mikrotik is niet voor beginners. Ik heb er een paar keer een collega bij moeten halen die in netwerken is gespecialiseerd (dank Wiebe :P ). (en omdat dat gewoon makkelijk was).
Speedtest op een Raspberry PI, zojuist gedaan, dus op een druk moment in het netwerk:
Download: 869.40 Mbps
Upload: 911.76 Mbps
Heel tevreden mee.

Voor TV heb ik gewoon een Ziggo TV Standaard abbo ernaast, dus gewoon via DVB-C TV kijken met m'n eigen DVB-C tuner (VU+ DUO2 met 2TB HDD erin) of met de tuner die in de TV zit.
Ik heb het niet zo op die IPTV aambieders, vooral niet Canal Digitaal. Omdat ik graag zelf bepaal wat ik opneem (of welk deel van een programma), hoe lang ik dat bewaar, hoe ik dat terug kijk en waar ik wil beginnen met terugkijken. Al dan niet incl. het doorspoelen van reclame. één van al deze punten mislukt namelijk maar al te vaak bij IPTV aanbieders, maar ze mislukken allemaal bij CD.

Plaatjes van Mikrotik en e-Fiber aansluiting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QAXUGBXSDDAXg9dRzW_891P1c2k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j7ycLChYsdXFO0WCo4JMIcw2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ak9GDUVqwglpBVmq4Oa3NYAOFQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K1jbM6nv6TPVKlaCr5GqO4Dp.jpg?f=fotoalbum_tile

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vraagje aa de jaar abbo houders,

ik heb nu een maand een jaarabbo maar krijgen jullie nu ook elke maand een 0 factuur?
Het omzetten ging helaas niet zonder slag of stoot moest div keren mailen en bellen om het goed te krijgen en is nu opgelost, dus ik schrok wel even van die mail en dacht daar gaan we weer maar viel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mr-D. schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:15:
vraagje aa de jaar abbo houders,

ik heb nu een maand een jaarabbo maar krijgen jullie nu ook elke maand een 0 factuur?
Het omzetten ging helaas niet zonder slag of stoot moest div keren mailen en bellen om het goed te krijgen en is nu opgelost, dus ik schrok wel even van die mail en dacht daar gaan we weer maar viel mee.
Klopt, ik krijg ook elke maand een 0 euro factuur. Dat doen ze omdat er soms telefoonkosten bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koelkast schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:50:
[...]

Klopt, ik krijg ook elke maand een 0 euro factuur. Dat doen ze omdat er soms telefoonkosten bij komen.
das waar ook ja
dankjewel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:48
Hier Tweak 1Gbit afgesloten in Gennep/6591 omgeving.
Echter...momenteel een ping van boven 300ms gemiddeld, een download van 26Mb/sec, een upload van 20Mb/sec. Getest via speedtest.nl.
Ik had wel hoger verwacht, toch?

Aan mijn zijde Kan ik niets bijzonders vinden (ben een 1-persoons huishouden).

Betreft op 1 PC (enige), die via een ethernet kabel en 1Gbit poort op de Fritzbox 5490 zit.
Wireless vind ik niet zo’n punt, maar wired wel met dergelijke metingen. tweak heb ik al mijn ervaring aangereikt.

[ Voor 26% gewijzigd door NielsTn op 19-08-2020 09:42 . Reden: Aanvullende info nav tweakers ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:35
Heb je al met verschillende apparaten getest? Desktop/laptop, telefoon, tablet?

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nescafe schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:34:
Heb je al met verschillende apparaten getest? Desktop/laptop, telefoon, tablet?
@NielsTn of kabel direct in PC zonder router?

300ms is wel heel erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Geen probleem hier:
Latency: 1.51 ms (0.02 ms jitter)
Download: 853.40 Mbps (data used: 396.9 MB)
Upload: 858.15 Mbps (data used: 672.9 MB)
Packet Loss: 0.0%
Mocht jij je speedtest via wifi hebben gedaan, dat is niet bepaald representatief (als in: dan ligt de traagheid hoogstwaarschijnlijk niet aan Tweak, maar aan jouw eigen omgeving thuis).
Met netwerkkabel direct aan het modem testen geeft je een beter beeld van de status van het Tweak netwerk.
Hou er ook rekening mee dat heel veel pc's (ook nieuwe) de 1 Gb niet eens halen kunnen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hier ook geen enkel probleem

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Speedtest by Ookla

Server: Redhosting - Almere (id = 7214)
        ISP: Cambrium IT Services B.V.
    Latency:     1.34 ms   (0.06 ms jitter)
   Download:   920.70 Mbps (data used: 415.6 MB)
     Upload:   945.59 Mbps (data used: 449.5 MB)
Packet Loss:     0.0%

maar ligt niet zo zeer aan je pc maar meer aan je netwerkkaart zelf
een intel vraagt weinig toch geen resources van je CPU een realtek daarin tegen wel

ik haal nl op een oude I3 7,8Gbit (iperf) met een 10Gb kaart erin CPU zit dan rond de 80-85%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-09 11:59
NielsTn schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:23:
Hier Tweak 1Gbit afgesloten in Gennep/6591 omgeving.
Echter...momenteel een ping van boven 300ms gemiddeld, een download van 26Mb/sec, een upload van 20Mb/sec. Getest via speedtest.nl.
Ik had wel hoger verwacht, toch?

Aan mijn zijde Kan ik niets bijzonders vinden (ben een 1-persoons huishouden).

Betreft op 1 PC (enige), die via een ethernet kabel en 1Gbit poort op de Fritzbox 5490 zit.
Wireless vind ik niet zo’n punt, maar wired wel met dergelijke metingen. tweak heb ik al mijn ervaring aangereikt.
Wat je met 1 Gbps (c.q. 1000 Mbps) mag verwachten is circa 950 Mbps, zowel download als upload. Maar dat is sterk afhankelijk van het pad naar de testserver en de testserver zelf.
Ping tijden rond de 1~2 ms, naar een willekeurige server in Nederland max 15 ms.
300 ms is goed voor pings naar Buenos Aires of Sydney.

Ik heb zelf ook even http://www.speedtest.nl/ geprobeerd en krijg dezelfde slechte resultaten. Oftewel dat ligt aan speednet in een browser...
speednet.net/nl doet het iets beter maar als ik de Ookla app gebruik krijg ik 813 Mbps downstream, 947 Mbps upstream en een ping van 1 ms. Probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
Tweak roept iets in zijn contract over de snelheid, ik dacht gemiddeld 800+ en minimaal 700 of 750. Daaronder doen ze onderzoek. Wat staat er in het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BitAndre schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:07:
[...]

Wat je met 1 Gbps (c.q. 1000 Mbps) mag verwachten is circa 950 Mbps, zowel download als upload. Maar dat is sterk afhankelijk van het pad naar de testserver en de testserver zelf.
Ping tijden rond de 1~2 ms, naar een willekeurige server in Nederland max 15 ms.
300 ms is goed voor pings naar Buenos Aires of Sydney.

Ik heb zelf ook even http://www.speedtest.nl/ geprobeerd en krijg dezelfde slechte resultaten. Oftewel dat ligt aan speednet in een browser...
speednet.net/nl doet het iets beter maar als ik de Ookla app gebruik krijg ik 813 Mbps downstream, 947 Mbps upstream en een ping van 1 ms. Probeer dat eens.
@NielsTn op speedtest.nl haal ik zeer slechte resultaten ligt dus meer aan de verbinding tussen het Tweak-netwerk en hun netwerk, bij ziggo heb ik precies hetzelfde "probleem"

@joop99 klopt maar dan moeten dit wel meerdere testen over een langere periode zijn en niet op speedtest.nl gemeten gok ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Heb nu een raspberry pi 4 met deze oplossing elk uur een meting laten starten. Wordt vervolgd...
https://www.google.nl/amp...itor-broadband-speed/amp/

23:24u: tot zover metingen van de Rpi 4 (1Gbit poort er op aangesloten, rechtstreeks op Fritzbox).

Date,Time,Ping (ms),Download (Mbit/s),Upload (Mbit/s)
19/08/20,18:00,6.348,149.91,299.94
19/08/20,19:00,12.283,337.11,161.19
19/08/20,20:00,8.938,335.21,119.86
19/08/20,21:00,8.699,339.61,256.71
19/08/20,22:00,9.116,412.83,156.02
19/08/20,23:00,8.817,350.02,179.91

de ping is gelukkig rond een paar ms gezakt :) maar de download is nog verre van 'in lijn der verwachtingen'

[ Voor 57% gewijzigd door NielsTn op 19-08-2020 23:27 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• remco_k

remco_k

Misschien moet je even een check doen of je Rpi4 wel daadwerkelijk die hogere snelheden haalt, door b.v. lokaal in je netwerk iets naar een andere pc te up en downloaden (en dan hopen dat ook die pc dat redt). Even kijken naar zijn CPU load is ook al een aardige indicator. En zeker weten dat je geen rotte kabel gebruikt, die kunnen soms ook roet in het eten gooien.

Mijn Rpi4 haalt het. Net. Maar wellicht maakt OS en config nog wat uit. Als je dan zeker weet dat je Rpi4 het halen kan en Tweak blijft zo laag, dan zou ik daar eens bij Tweak over informeren/klagen.

[ Voor 16% gewijzigd door remco_k op 20-08-2020 00:40 ]

Alles kan stuk.

• remco_k

remco_k

Wat bedoel je eigenlijk met:
NielsTn schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:28:
1Gbit poort er op aangesloten, rechtstreeks op Fritzbox.
Gebruik je de onboard 1Gbit poort, of heb je er zo'n USB Ethernet poort aan gehangen?

Alles kan stuk.

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 21:53
joop99 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:50:
Tweak roept iets in zijn contract over de snelheid, ik dacht gemiddeld 800+ en minimaal 700 of 750. Daaronder doen ze onderzoek. Wat staat er in het modem?
Contract staat het volgende.

- De geadverteerde snelheid is maximaal 1000 Mbit.
- De maximale snelheid is 1000 Mbit.
- De normaliter beschikbare snelheid is maximaal 900 Mbit.
- De minimale snelheid is 800 Mbit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DannyBevers schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 19:20:
[...]

Contract staat het volgende.

- De geadverteerde snelheid is maximaal 1000 Mbit.
- De maximale snelheid is 1000 Mbit.
- De normaliter beschikbare snelheid is maximaal 900 Mbit.
- De minimale snelheid is 800 Mbit.
Klinkt op papier leuk
Maar als je tegenpartij maar een 100Mbit lijn hebt
Je moet wel testen uitvoeren waarbij je zeker weet dat je aan die minimale 800Mbit kan voldoen
En ook niet elke host die bij speedtest.net is aangesloten heeft dit.

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 12:16
Is er al bekend wanneer er meer Tweak ODF locaties komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
remco_k schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 00:44:
Wat bedoel je eigenlijk met:

[...]

Gebruik je de onboard 1Gbit poort, of heb je er zo'n USB Ethernet poort aan gehangen?
ik gebruik bij de RPI4 de onboard 1Gbit, en die zit idem op de router (Fritzbox) ingesteld op 1Gbit.

vandaag bericht gehad, ze zagen dat er qua demping mijn aansluiting aan de hogere kant zat. Of ik de glasvezel (gele) kabeltje even wil heraansluiten. Na heraansluiten zag ik in de statistieken van Fritzbox de demping van 11/12dB naar 8dB zakken (op reception).

zojuist vanaf een vaste PC (Mac Mini 2014) speedtest.nl gedraaid. Ping-tijden rond de 10-11 ms, upload/download iets sneller, meer nog niet richting de geijkte/bekende waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is de speedtest uitgevoerd met een RPI4 nu de standaard?? Arme providers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikostweak
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 12:43
Ik ben 4 jaar tevreden klant geweest bij Tweak tot ik ging verhuizen. Alleen kunnen ze tot op heden geen glasvezel aansluiting leveren omdat er geen ruimte is op de switch in de wijkcentrale. Ik heb al vele malen contact gehad met Tweak maar ze kunnen mijn tot op heden nog steeds niet vertellen wanneer ze mij kunnen aansluiten omdat hun technische dienst er geen antwoord op kan geven. Ik zit nu inmiddels al enige tijd zonder internet. Ze hebben al verhuiskosten in rekening gebracht á €70 en willen ook de abonnementskosten gewoon gaan afschrijven. Zijn er meer mensen met zulke slecht ervaring bij het aansluiten op de wijkcentrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nikostweak schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:24:
Ik ben 4 jaar tevreden klant geweest bij Tweak tot ik ging verhuizen. Alleen kunnen ze tot op heden geen glasvezel aansluiting leveren omdat er geen ruimte is op de switch in de wijkcentrale. Ik heb al vele malen contact gehad met Tweak maar ze kunnen mijn tot op heden nog steeds niet vertellen wanneer ze mij kunnen aansluiten omdat hun technische dienst er geen antwoord op kan geven. Ik zit nu inmiddels al enige tijd zonder internet. Ze hebben al verhuiskosten in rekening gebracht á €70 en willen ook de abonnementskosten gewoon gaan afschrijven. Zijn er meer mensen met zulke slecht ervaring bij het aansluiten op de wijkcentrale?
Die had ik nog niet eerder gehoord. Ken dat probleem alleen van T-Mobile. Daar komt het regelmatig voor. Uitbreiding van de switches schijnt nogal lastig te zijn... (Lees:nooit een goed proces voor bedacht?)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nikostweak schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:24:
Nee ik ben dan ook niet verhuist, maar goed wat is nu het probleem?? wat denk je van een andere provider??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikostweak
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 12:43
Hans_18T schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:18:
[...]

Nee ik ben dan ook niet verhuist, maar goed wat is nu het probleem?? wat denk je van een andere provider??
Ik zat te denken aan T-Mobile als alternatief, maar zo te zien kan ik daar tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC 7523

1gb.bin geeft 3MB/s.

Iemand zelfde problemen?
Hier idem vermoed ook zo'n 2-4 weken inmiddels. Vandaag maar eens gebeld, ook bij mij gaf de lijn 'uitstekende waarden'. Kabels vervangen, direct op modem aangesloten voor de volledigheid. Mijn USG behaalt normaliter netjes nabij de 1gbit. Kan ook niet precies achterhalen waar het nou aan ligt. Mijn interne netwerk behaalt gewoon 1gbit met iperf3.

Edit:

Aantal moment opnamens,

Direct op het Genexis modem (Laptop met usb 3.0 gigabit ethernet adapter)

http://speedtest2.tweak.nl/results/?id=155s9wb
http://speedtest2.tweak.nl/results/?id=155h1cr
http://speedtest2.tweak.nl/results/?id=155s9wb
http://speedtest2.tweak.nl/results/?id=15623vf - 147ms jitter

Achter de router (Desktop)
http://speedtest2.tweak.nl/results/?id=155togr
http://speedtest2.tweak.nl/results/?id=155xw63
http://speedtest2.tweak.nl/results/?id=1560paz
http://speedtest2.tweak.nl/results/?id=155o26z

En een paar onafhankelijke tests
https://i.imgur.com/ky4YgoS.png
https://i.imgur.com/zJ1c1LE.png
http://www.dslreports.com/speedtest/65318236

Het lijkt naar mijn idee aan de lijn te liggen.

Tevens een tip, die speedtests werken barslecht op Firefox. Gebruik Edge of Chrome.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:53
Die speedtest van Tweak haalt bij mij ook vreselijke waarden. < 160Mbps
Terwijl de speedtest.net >400 Mbps haalt (binnen dezelfde minuut) en ja dat is via Wifi.
Denk niet dat dit soort testen de werkelijke snelheden weer geven. Daarbij is meestal de laptop/PC (browser/virusscanners/netwerkkaart etc) het grootste probleem. Hier in huis ook maar 2 machines die standaard > 900Mpbs halen (met een vaste netwerk aansluiting) alleen de Mac haalt dit ook via een USB netwerkdongle.
De rest heeft een linux live iso nodig om in de buurt te komen.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zijn er hier meer "oude" klanten van Tweak? Ik zit nog op een 50Mbit glasvezel lijn voor €42 per maand. Nu zie ik dat ze 1Gbit aanbieden voor €41 per maand. Klinkt goed, dus een mailtje aan gewaagd. Krijg ik te horen dat ze me overzetten op maximaal 100mbit voor €47 per maand, omdat ik op een KPN lijn zit.

Maar als ik een abonnement afsluit bij T-mobile, krijg ik wel 1Gbit 8)7 En voor €3 extra t.o.v. €47 doet T-Mobile er een onbeperkt data simkaartje bij.

Ik snap dat het niet handig is en dat ze wellicht een monteur moeten sturen om iets om te prikken, maar heel klantvriendelijk is dit niet toch??

[ Voor 6% gewijzigd door -DarkShadow- op 22-08-2020 19:39 ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-DarkShadow- schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:37:
Zijn er hier meer "oude" klanten van Tweak? Ik zit nog op een 50Mbit glasvezel lijn voor €42 per maand. Nu zie ik dat ze 1Gbit aanbieden voor €41 per maand. Klinkt goed, dus een mailtje aan gewaagd. Krijg ik te horen dat ze me overzetten op maximaal 100mbit voor €47 per maand, omdat ik op een KPN lijn zit.

Maar als ik een abonnement afsluit bij T-mobile, krijg ik wel 1Gbit 8)7 En voor €3 extra t.o.v. €47 doet T-Mobile er een onbeperkt data simkaartje bij.

Ik snap dat het niet handig is en dat ze wellicht een monteur moeten sturen om iets om te prikken, maar heel klantvriendelijk is dit niet toch??
Biedt Tweak werkelijk 1 Gbit aan op jouw adres?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Barre73 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:44:
[...]

Biedt Tweak werkelijk 1 Gbit aan op jouw adres?
Nu niet bij Tweak, want mijn adres is op KPN aangesloten. Maar 1Gbit (van T-mobile?) is gewoon beschikbaar.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:03
-DarkShadow- schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:10:
[...]

Nu niet bij Tweak, want mijn adres is op KPN aangesloten. Maar 1Gbit (van T-mobile?) is gewoon beschikbaar.
Dan heeft T-mobile wel eigen apparatuur in KPN's centrale hangen en Tweak niet, Tweak heeft helaas niet het geld of is groot genoeg om in elke pop eigen apparatuur te hangen.

In jouw gebied zal Tweak dan een lijn huren via KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 22:06
-DarkShadow- schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:10:
[...]

Tweak koopt via kpn wba max 100Mbit in, Tweak heeft in de pop waar jij op aangesloten bent geen eigen dslam hangen.
T-mobile wel waardoor ze via hen eigen apparatuur de 1Gbit verbinding kunnen leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Jammer, dan wordt het T-Mobile. Ik zal de Fritzbox en nieuwsgroepen gaan missen :-(

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat net dit artikel te lezen nieuws: Ziggo en Xs4all hebben blokkade van honderden Pirate Bay-proxies opge... en vraag ik me af hoe het komt dat als je z'n site wil bezoeken een melding krijgt van Ziggo dat het geblokkeerd is? Tweak heeft toch niets met Ziggo te maken? Hier kom je op terecht: https://www.ziggo.nl/yarrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:20

backupdevice

Boeh!

Vraagje.

Ik heb twee glas aansluitingen in huis, namelijk die van KPN en van E-Fiber. Ik heb dus de keuze om grote en kleine merken te nemen. Ik heb dus de mogelijkheid om een 1GB aansluiting van Tweak af te nemen. Er is alleen maar Internet nodig aangezien ik NLZIET,Netflix en Youtube gebruik. Aangezien ik al een Ubiquity Wifi netwerk heb wil ik graag een USG gaan gebruiken als router.

Heb ik het corect gelezen dat als ik een nieuwe klant van Tweak in Efiber land ben, ik dan een Media Converter krijg die Glas omzet naar UTP. Vanuit die converter kan ik een UTP kabel naar de USG sturen . Ik heb dan niks extra's nodig qua kabels?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

backupdevice schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:29:
Heb ik het corect gelezen dat als ik een nieuwe klant van Tweak in Efiber land ben, ik dan een Media Converter krijg die Glas omzet naar UTP. Vanuit die converter kan ik een UTP kabel naar de USG sturen . Ik heb dan niks extra's nodig qua kabels?
Correct. Netwerkkabel in je media converter en dan weer in je USG.

Echter, check wel wat de troughput is van de USG, helemaal als je IDS/IPS er op aan wilt zetten.

Ik heb zelf een UDM Pro op 1Gbit Tweak (via Efiber). De glasvezel zit rechtstreeks in de UDM Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Thx ! Als ik het goed gelezen heb kan de USG het wel aan als IDS/IPS uit staan.

UDM Pro vs USG scheelt 300 euro ...

[ Voor 25% gewijzigd door backupdevice op 24-08-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Arthur schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:03:
[...]

Correct. Netwerkkabel in je media convert en dan weer in je USG.

Echter, check wel wat de troughput is van de USG, helemaal als je IDS/IPS er op aan wilt zetten.

Ik heb zelf een UDM Pro op 1Gbit Tweak (via Efiber). De glasvezel zit rechtstreeks in de UDM Pro.
mooi welke connector heb jij gekocht voor de aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Mr-D. schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:31:
mooi welke connector heb jij gekocht voor de aansluiting?
Geen; de connector (en kabel natuurlijk) uit de media-converter gehaald en die in de UDM Pro gestopt.

[ Voor 4% gewijzigd door _Arthur op 24-08-2020 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Arthur schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:44:
[...]

Geen; de connector (en kabel natuurlijk) uit de media-converter gehaald en die in de UDM Pro gestopt.
maar dat is toch geen SPF+ maar een losse kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Mr-D. schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:45:
maar dat is toch geen SPF+ maar een losse kabel
Is een SPF (non plus). En ja, die doet 'maar' 1Gbit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlZLlN71R-MDa9MvDnoj9eqAHEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QSZFlrUBX50iT8wnml7uj63c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8jYM018lwQzHaD3ZbfA5hJEV68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wfM34lfcRI9z3Q4Vv4bXSlTK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9La6Yw5R2ESARN1c-aIc5p3zvt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1iUjfDDxTA6rjMy88GgCF0oM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cy1R-Cro048ZQylwQyBG70DDaes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nGWqFm22gEsLQk2wbUZD6pjO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 78% gewijzigd door _Arthur op 24-08-2020 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Dat zou ik dus niet hoeven te doen als ik voor een USG zou gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aha jij hebt een hele andere mediacovertor als ik
ik moet dus wel opzoek als ik direct hierin wil
dankjewel voor je reactie.
zal vanavond een foto delen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Mr-D. schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:27:
aha jij hebt een hele andere mediacovertor als ik
ik moet dus wel opzoek als ik direct hierin wil
dankjewel voor je reactie.
zal vanavond een foto delen hier
Aha, dan zal daar het verschil in zitten.

Dit is mijn efiber eindpunt (rechts onder).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZvZBY8khJAD7A7JyRJUi4_Q7gU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SQkY9bNtz7CElnw95SfqT6u7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Arthur schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:47:
[...]

Aha, dan zal daar het verschil in zitten.

Dit is mijn efiber eindpunt (rechts onder).

[Afbeelding]
deze heb ik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNdaBUKPeNzo8t-gLfoZe8yeaFs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QuQeUCarLLjzXRt9E3fE1E5a.jpg?f=fotoalbum_medium

dit is mijn oude met 2 aansluitingen voor de fibers maar de blauwe aansluiting is hetzelfde als wat ik nu heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQAOSwJ66TXfHBSO-p7N-cN6yPA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5JCvIm7H90ymGF9czFDgJvs.jpg?f=fotoalbum_medium

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:49
Meer mensen met internet problemen?
Ontzettend traag hier en bijna niks laadt.
Telefoon zegt zelfs "geen internet toegang beschikbaar "

Almere 1336

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:57
Hier hetzelfde, Enschede

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:08
Google lijkt hier niet te werken. Alles wat op CloudFlare draait bijvoorbeeld wel.

Tweakers ook, zie dit bericht :)

[ Voor 18% gewijzigd door GrooV op 27-08-2020 22:24 ]

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 11:09
Leeuwarden 8932 ook enige issues.

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:32
Hier helemaal niks meer, maar is dus ergens iets en niet in thuisnetwerk.

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-09 21:00
Hier ook problemen. Dacht eerst dat het aan YouTube lag, maar nu werken apps/websites ook erg langzaam of niet.

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
Veel werkt er niet tweakers.net ook niet tweak.nl wel maar heel traag

• ZaWoot
  • Laatst online: 15-09 21:42

ZaWoot

Red Is The Color

Ddos aanval blijkbaar

• Csotranme
Luc45 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:25:
Hier ook problemen. Dacht eerst dat het aan YouTube lag, maar nu werken apps/websites ook erg langzaam of niet.
Ik had precies hetzelfde, YouTube app opnieuw gestart, zelfs mn andere access point verbonden maar geen verschil.

Tweak dingetje dus...

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 15:58

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:08
Een DDOS volgens tweak:

Op dit moment zijn een aantal onderdelen van ons netwerk wat minder bereikbaar ivm een DDoS aanval. Onze excuses voor het ongemak

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik kon de aflevering afkijken op netflix maar geen nieuwe starten. Lijkt er op dat de peering naar buiten stuk is. Die serie zal wel uit een lokale cache komen namelijk.

• Csotranme
Ik denk dat je gelijk hebt. Tweak.nl werkt ook op Vodafone 5G niet..

Was van plan om TV bij tweak op te zeggen morgen, zet het net in mijn agenda. Ik denk karma lol

[ Voor 19% gewijzigd door Csotranme op 27-08-2020 22:31 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.