Hier werkt het weer normaal. 15 minuten geleden viel het even een paar minuten weg.
hier in de wolden ook problemen gehad rare is er was op me telefoon nog wel wat internet via wifi teerwijl hij aangaf dat er geen internet was. pc had heleaal geen internet voor ongeveer 10 minuten
Bij mij hadden alle Android apparaten geen Internet (via WiFi) maar de iPhone van m'n werk had nog wel Internet verbinding. En de VPN van m'n werk laptop naar kantoor heeft de verbinding niet verloren.hjvg schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:11:
hier in de wolden ook problemen gehad rare is er was op me telefoon nog wel wat internet via wifi teerwijl hij aangaf dat er geen internet was. pc had heleaal geen internet voor ongeveer 10 minuten
kreeg al klachten van de vrouw
die gaf de Wifi de schuld en alsof de duivel er mee speelde klik 5 min geleden een kabel in haar laptop en alles werkte
ik had nergens last van behalve dat mijn spotify stopte
die gaf de Wifi de schuld en alsof de duivel er mee speelde klik 5 min geleden een kabel in haar laptop en alles werkte
ik had nergens last van behalve dat mijn spotify stopte
De verbinding is in Hoogeveen nog instabiel, kan Facebook wel pingen, maar Google.nl nog niet.
Af en toe raken mijn google home devices hun verbinding met google kwijt idd.
hier is het ook nog niet lekker
hoge ping van 5,5ms en een download van 57,69 en 916 up
maar ben toch offline bezig
Kan je uitleggen wat dat is? Offline?Mr-D. schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:28:
hier is het ook nog niet lekker

en op het andere scherm uiteraard tweakers.net aan
Ook bij deze hiccup weer een flinke spike op de AMS-IX
:fill(white):strip_exif()/f/image/BwtO5aGL81oyNI7JdJHy7oUk.png?f=user_large)
Edit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/BwtO5aGL81oyNI7JdJHy7oUk.png?f=user_large)
Edit:
In verband met de verstoringen op de AMS-IX hebben we het verkeer richting AMS-IX uitgezet. Alle routes lopen inmiddels over andere internet exchanges zoals Speed-IX, Asteroid en onze transit verbindingen.
Er zijn verstoringen op de Amsterdam Internet Exchange. Hierdoor is 1 van onze core-routers instabiel geraakt. Dit probleem lijkt inmiddels opgelost. Doordat er nog steeds verstoringen zijn op de AMS-IX, kunnen er mogelijk nog problemen optreden.
[ Voor 50% gewijzigd door Luc45 op 01-07-2020 16:35 ]
Ik heb geen Tweak internet maar ik heb ook heel veel onderbrekingen gezien. Onder andere richting TransIP. Ik heb het idee dat er meer gaande is.Luc45 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:32:
Ook bij deze hiccup weer een flinke spike op de AMS-IX
[Afbeelding]
Edit:
[...]
[...]
https://status.tweak.nl/
Hier staat wat er aan de hand is.
Hier staat wat er aan de hand is.
In verband met de verstoringen op de AMS-IX hebben we het verkeer richting AMS-IX uitgezet. Alle routes lopen inmiddels over andere internet exchanges zoals Speed-IX, Asteroid en onze transit verbindingen.
Net weer even een oopsje lijkt het.
De AMS-IX aansluitingen van Cambrium:
Dus niet AM7 zoals @stormfly postte in het T-Mobile topic.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
| name: Cambrium BV contact: peering@cambrium.nl switch: pxc-nik-133 asnum: 25596 vlan: ISP v4_isp: 80.249.209.169 v6_isp: v4_mc: f v4_mdx: f routeserver: t colo: NIKHEF speed: 10GE iftype: LR name: Cambrium BV contact: peering@cambrium.nl switch: pxc-sar-134 asnum: 25596 vlan: ISP v4_isp: 80.249.208.159 v6_isp: 2001:7F8:1::A502:5596:1 v4_mc: f v4_mdx: f routeserver: t colo: Interxion Science Park speed: 10GE iftype: LR name: Cambrium BV contact: peering@cambrium.nl switch: pxc-nik-133 asnum: 25596 vlan: ISP v4_isp: 80.249.209.169 v6_isp: 2001:7F8:1::A502:5596:2 v4_mc: f v4_mdx: f routeserver: t colo: NIKHEF speed: 0GE iftype: LR name: Cambrium BV contact: peering@cambrium.nl switch: pxc-nik-133 asnum: 25596 vlan: ISP v4_isp: 80.249.209.169 v6_isp: v4_mc: f v4_mdx: f routeserver: t colo: NIKHEF speed: 10GE iftype: LR |
Op de frontpage schrijft Tweakers dat de core router van Tweak op hol geslagen lijktANdrode schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:21:
De AMS-IX aansluitingen van Cambrium:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 name: Cambrium BV contact: peering@cambrium.nl switch: pxc-nik-133 asnum: 25596 vlan: ISP v4_isp: 80.249.209.169 v6_isp: v4_mc: f v4_mdx: f routeserver: t colo: NIKHEF speed: 10GE iftype: LR name: Cambrium BV contact: peering@cambrium.nl switch: pxc-sar-134 asnum: 25596 vlan: ISP v4_isp: 80.249.208.159 v6_isp: 2001:7F8:1::A502:5596:1 v4_mc: f v4_mdx: f routeserver: t colo: Interxion Science Park speed: 10GE iftype: LR name: Cambrium BV contact: peering@cambrium.nl switch: pxc-nik-133 asnum: 25596 vlan: ISP v4_isp: 80.249.209.169 v6_isp: 2001:7F8:1::A502:5596:2 v4_mc: f v4_mdx: f routeserver: t colo: NIKHEF speed: 0GE iftype: LR name: Cambrium BV contact: peering@cambrium.nl switch: pxc-nik-133 asnum: 25596 vlan: ISP v4_isp: 80.249.209.169 v6_isp: v4_mc: f v4_mdx: f routeserver: t colo: NIKHEF speed: 10GE iftype: LR
10GE porten in jouw output, het is een drie maal 36x100G kaart hier kunnen zij niet bij gezeten hebben .
[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 01-07-2020 17:27 ]
Ze lijken ook niet op dezelfde router gezeten te hebben door de locatie van de storing.stormfly schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:26:
[...]
Op de frontpage schrijft Tweakers dat de core router van Tweak op hol geslagen lijktna de verstoring vanuit de AMS-IX
10GE porten in jouw output, het is een drie maal 36x100G kaart hier kunnen zij niet bij gezeten hebben .
Ik ben wel benieuwd naar de post-morten.
BGP sessies die down gaan -> iets -> stuk?
Gek verkeer -> iets -> stuk?
Dat artifact in de verkeers-grafiek van AMS-IX moet ook ergens door veroorzaakt worden…
Ik heb woensdag de vraag bij Tweak neergelegd en jouw tip meegegeven of er een typo mbt klantnummer Is gemaakt. De SD heeft de vraag gisteren bij de boekhouding van Tweak neergelegd. Zal wel even duren ben ik bang maar ik heb er vertrouwen in dat het uiteindelijk goed komtMr-D. schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:17:
[...]
gelukkig niet
zullen ze misschien een klantnummer hebben omgedraaid?
TK00010 ipv TK00001 oid
zal het ook erg vreemd vinden ook omdat ik geen TV meer bij ze afneem.
daar ben ik ook niet bang voor dat het "uiteindelijk"goed komt maar we moeten helaas zelf altijd scherp blijven en adequaat reageren ipv andersom.Jan Driebeen schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:53:
[...]
Ik heb woensdag de vraag bij Tweak neergelegd en jouw tip meegegeven of er een typo mbt klantnummer Is gemaakt. De SD heeft de vraag gisteren bij de boekhouding van Tweak neergelegd. Zal wel even duren ben ik bang maar ik heb er vertrouwen in dat het uiteindelijk goed komt
maar wordt dus vervolgd
Afgelopen vrijdag heeft een Tweakmonteur bij mij Internet-Only aangesloten.
Omdat ik internet-only heb moest ik mijn eigenlijk router installeren.
Ik heb een TP-Link AX50 gekocht. Deze werkt helaas niet goed, hij zegt wel dat de kabel is aangesloten op de WAN, maar hij krijgt geen internet binnen. Ook kreeg hij moeilijk een IP adres toegewezen had ik het idee. 1 dag heeft hij het wel gedaan na meerdere resets, maar toen kreeg ik max 7mbit binnen draadloos.
Om de verbinding te testen heb ik een oude laptop direct op de Genexis aangesloten. Hierbij haal ik "maar" 600-700 mbit, maar het werkt wel.
Ik had ook nog een oude Tp-Link 1043Wd liggen met DD-WRT. Als ik deze aansluit werkt het wel,maar haal ik draadloos maar 40mbit.
Ik begrijp dat ik draadloos geen hoge snelheden zal halen, maar dit is wel erg summier en ik twijfel nu of het aan de routers ligt of aan de verbinding.
Ik heb de klantenservice gebeld en volgens hun is de verbinding goed. Wat is de beste optie? Gewoon een andere router bestellen en testen?
Omdat ik internet-only heb moest ik mijn eigenlijk router installeren.
Ik heb een TP-Link AX50 gekocht. Deze werkt helaas niet goed, hij zegt wel dat de kabel is aangesloten op de WAN, maar hij krijgt geen internet binnen. Ook kreeg hij moeilijk een IP adres toegewezen had ik het idee. 1 dag heeft hij het wel gedaan na meerdere resets, maar toen kreeg ik max 7mbit binnen draadloos.
Om de verbinding te testen heb ik een oude laptop direct op de Genexis aangesloten. Hierbij haal ik "maar" 600-700 mbit, maar het werkt wel.
Ik had ook nog een oude Tp-Link 1043Wd liggen met DD-WRT. Als ik deze aansluit werkt het wel,maar haal ik draadloos maar 40mbit.
Ik begrijp dat ik draadloos geen hoge snelheden zal halen, maar dit is wel erg summier en ik twijfel nu of het aan de routers ligt of aan de verbinding.
Ik heb de klantenservice gebeld en volgens hun is de verbinding goed. Wat is de beste optie? Gewoon een andere router bestellen en testen?
Nou, je test het al zelf, direct laptop aan de lijnen het blaast. Dus een andere router (met wifi op 5GHz) zou wel raadzaam zijn.
Gaat het bedraad ook zo treurig door die router heen? Sowieso moet je natuurlijk door draadjes internetten, en niet door de lucht.
Gaat het bedraad ook zo treurig door die router heen? Sowieso moet je natuurlijk door draadjes internetten, en niet door de lucht.
Maybee we are alone... After all.
@bloblub
Die TP-Link AX50, is niet heel goedkoop. Toevallig QOS aan staan?
4Mbit is wel heel traag. Misschien een kapotte kabeltje of brakke router.
Maar zoals Heidistein al zegt draad is het beste, via WiFi ga je geen 1000 mbit halen.
Ik haal maximaal rond de 500 Mbit draadloos met een TP link deco 9 Plus.
Maar zoals Heidistein al zegt draad is het beste, via WiFi ga je geen 1000 mbit halen.
Ja ik dacht ook een goede koop te hebben gedaan. En nu twijfel ik tussen een defecte router of een niet lekkere aansluiting. Ik begrijp dat ik geen volle snelheden haal draadloos, maar de AX50 werkte gewoonweg niet, ja 1 dag op 5-10mbit. Ik denk dat ik een Asus RT-AX58U ga proberen.kmichael schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:08:
@bloblub
Overigens kwam ik op het tweak forum een soortgelijk probleem tegen.. Hij heeft het opgelost met Ubiquiti hardware. Maar het lijkt me toch niet dat dat een vereiste is.
Edit: Nog een soortgelijk onopgelost probleem op het Tweak forum. Vreemde situatie.
[ Voor 8% gewijzigd door bloblub op 08-07-2020 16:23 ]
Je kunt nog eens, als je er een andere router achter hebt, die dure van je achter die router zetten. Dan nog eens testen, nat achter nat, maargoed. Voor de test. Dat kan je weer iets uitsluiten.
Ik had hetzelfde probleem met mijn ax58u + blue cave icm aimesh.bloblub schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:14:
[...]
Ja ik dacht ook een goede koop te hebben gedaan. En nu twijfel ik tussen een defecte router of een niet lekkere aansluiting. Ik begrijp dat ik geen volle snelheden haal draadloos, maar de AX50 werkte gewoonweg niet, ja 1 dag op 5-10mbit. Ik denk dat ik een Asus RT-AX58U ga proberen.
Overigens kwam ik op het tweak forum een soortgelijk probleem tegen.. Hij heeft het opgelost met Ubiquiti hardware. Maar het lijkt me toch niet dat dat een vereiste is.
Edit: Nog een soortgelijk onopgelost probleem op het Tweak forum. Vreemde situatie.
Ik gebruik de standaard router alleen voor TV (kabel ligt er toevallig) en heb de rest van het netwerk achter de ax58u.. Door de mesh routers aan elkaar te verbinden met een ethernet kabel haal ik constant rond de 550 mb.
Eerder had ik een ap constructie waarin de tweak router werd gebruikt om het signaal door te sturen naar de ap in de woonkamer & zolder.. Dat werkte voor geen meter icm met aimesh omdat de backhaul soms zelfs overstapte op de 2,4ghz verbinding omdat de afstand relatief groot is en de ethernet backhaul niet goed herkend wordt op die manier, die gaat immers door een andere router.
Ik heb hetzelfde bericht doorgezet naar tweak, hierop kreeg ik het volgende antwoord:
Overigens hebben ze bij mij niet de Tp-link media-converter aangesloten die ik op die pagina zie, maar ik heb deze Genexis aan de muur (niet mijn foto):
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FOTdxeSaytJKpzrWvh5QHRhz.jpg?f=user_large)
Dat voldoet toch?
Wat mij opvalt is dat er bij "Eigen apparatuur" allemaal instellingen staan. Maar mij is verteld dat er bij een Internet-only abo geen instellingen gewijzigd hoeven te worden. Dus eigenlijk zegt het mailtje van tweak niet zo veel. Moet ik dan echt een Fritz!box 5490 kopen wil ik zeker weten dat het werkt?Ik heb de verbinding voor de zekerheid gecontroleerd, deze ziet er prima uit. Via deze link vindt u nog wat instellingen voor eigen apparatuur die we aanbevelen, wellicht heeft u hier iets aan:
https://www.tweak.nl/glasvezel/apparatuur.html
Overigens hebben ze bij mij niet de Tp-link media-converter aangesloten die ik op die pagina zie, maar ik heb deze Genexis aan de muur (niet mijn foto):
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FOTdxeSaytJKpzrWvh5QHRhz.jpg?f=user_large)
Dat voldoet toch?
deze voldoet perfect
deze heb ik zelf ook in de kast hangen met mijn eigen spulletjes
deze heb ik zelf ook in de kast hangen met mijn eigen spulletjes
Ik heb eenzelfde setup met een Genexis, dat voldoet prima inderdaad. De instellingen op die pagina zijn inderdaad bij Internet Only niet van toepassing. Vlan wordt alleen toegepast bij de andere abonnementen.bloblub schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:54:
[...]
Wat mij opvalt is dat er bij "Eigen apparatuur" allemaal instellingen staan. Maar mij is verteld dat er bij een Internet-only abo geen instellingen gewijzigd hoeven te worden. Dus eigenlijk zegt het mailtje van tweak niet zo veel. Moet ik dan echt een Fritz!box 5490 kopen wil ik zeker weten dat het werkt?
[...]
Dat voldoet toch?
Ik heb mijn internet omgezet naar een internet-only. Volgens tweak zou dit nu actief moeten zijn. Als ik echter het VLAN weghaal in mijn apparatuur, dan krijg ik geen IP adres. Activeer ik VLAN34 weer, doen werkt alles als vanouds.
Betekend dit dat de migratie toch nog niet compleet is? Telefonie werkt iig niet meer, dus het een en ander is wel omgezet.
En verder: werkt bij internet only vlan 34 eigenlijk ook?
Betekend dit dat de migratie toch nog niet compleet is? Telefonie werkt iig niet meer, dus het een en ander is wel omgezet.
En verder: werkt bij internet only vlan 34 eigenlijk ook?
The easiest way to solve a problem is just to solve it.
Nope internet only zou niet moeten werken met vlan 34 ik zou even bellen met ze
@bloblub
Die Genexis heb ik ook, 980+ haal ik.
Dat je niks hoeft te configureren bedoelen ze dat je geen VLAN nodig hebt. Alleen een eigen DHCP server.
Fritzen box is niet nodig.
Heb je een ouwe pc over met 2 netwerk kaarten ?
Zet er ClearOS of PFsense op, om een eigen router te creëren
Die Genexis heb ik ook, 980+ haal ik.
Dat je niks hoeft te configureren bedoelen ze dat je geen VLAN nodig hebt. Alleen een eigen DHCP server.
Fritzen box is niet nodig.
Heb je een ouwe pc over met 2 netwerk kaarten ?
Zet er ClearOS of PFsense op, om een eigen router te creëren
Het is gefixed. De lijn was idd nog niet over.
Wel een erg goede helpdesk ervaring: binnen 30 minuten geregeld en terug gebeld. Daarna ook direct aangegeven dat ik graag een statisch IP wil. 2 uur later een belletje met mijn nieuwe vaste IP!
Wel een erg goede helpdesk ervaring: binnen 30 minuten geregeld en terug gebeld. Daarna ook direct aangegeven dat ik graag een statisch IP wil. 2 uur later een belletje met mijn nieuwe vaste IP!
The easiest way to solve a problem is just to solve it.
Yep die heb ik inmiddels al een paar dagen geïnstalleerd, Ik wacht nog op de update voor de 1750
Ervaren mensen in Almere Buiten ook problemen met het internet?
Het is heel onverschillig: websites laden de ene keer wel, de andere keer niet. Videoland/Netflix die niet volledig laadt, maar wel een aflevering met veel moeite laat zien, Speedtest die met veel moeite een server vind, maar dan wel een 1ms ping en 930Mbps down/up laat zien.
Al mijn netwerkapparatuur heb ik getroubleshoot en gereboot, maar omdat ik de problemen blijf houden, vermoed ik toch de lijn naar buiten toe.
Het is heel onverschillig: websites laden de ene keer wel, de andere keer niet. Videoland/Netflix die niet volledig laadt, maar wel een aflevering met veel moeite laat zien, Speedtest die met veel moeite een server vind, maar dan wel een 1ms ping en 930Mbps down/up laat zien.
Al mijn netwerkapparatuur heb ik getroubleshoot en gereboot, maar omdat ik de problemen blijf houden, vermoed ik toch de lijn naar buiten toe.
Mijn zoon klaagt niet, dus hier 1316 geen probleem, ook met Netflix heb ik vanavond geen problemen ondervonden
In 1338 geen problemen, hele avond soepel Prime video gekeken.
Met browsen een enkele keer resolving host gezien maar steeds met een goed resultaat.
Met browsen een enkele keer resolving host gezien maar steeds met een goed resultaat.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Ik heb een minder leuke situatie momenteel. Sinds donderdagavond heb ik geen licht meer op m'n fiber. Een aantal andere bewoners ook niet meer. Klanten bij KPN krijgen te horen dat er kabelschade is en dat men maandag gaat zoeken, bij Tweak weet men van niets en men heeft een monteur aangestuurd voor dinsdag.Gek dat Tweak deze info niet krijgt KPNnetwerkNL/Reggefiber.
Overigens wel keurig geholpen door de helpdesk, men heeft mij netjes 2x teruggebeld. Vrees alleen dat ik nog wel een poosje zonder prik ga zitten. Ik heb de Blueray-speler en de MP3 cd's maar van zolder gehaald, wat ben je toch onthand zonder Internet.
Overigens wel keurig geholpen door de helpdesk, men heeft mij netjes 2x teruggebeld. Vrees alleen dat ik nog wel een poosje zonder prik ga zitten. Ik heb de Blueray-speler en de MP3 cd's maar van zolder gehaald, wat ben je toch onthand zonder Internet.
/dev/null
Zou iemand voor mij een iperf3 kunnen uitvoeren op de standaard poort?
Alvast bedankt
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Alvast bedankt
@Mr-D.
Geen idee of ik het goed doe eerste keer dat ik iperf gebruik...
/f/image/caw5kedGleziJ9ycNKTbXc4v.png?f=fotoalbum_large)
Locaal naar de router (daar zit een ouwe SSD in...)
Geen idee of ik het goed doe eerste keer dat ik iperf gebruik...
/f/image/caw5kedGleziJ9ycNKTbXc4v.png?f=fotoalbum_large)
Locaal naar de router (daar zit een ouwe SSD in...)
/f/image/xgRMBtkYf1tnnnqFUzDpVfyh.png?f=fotoalbum_large)
Nee je doet het goed
Ik zelf snap er niks van dit doet hij sinds ik een nieuwe netwerkkaart heb geplaats maar als ik lokaal iperf zit ik op 8Gbit
En als ik oude netwerkkaart plaats zit het weer op 940/950
Maar hij kan het wel maar doet het niet
Maar eens over nadenken
Dankjewel @kmichael
Ik zelf snap er niks van dit doet hij sinds ik een nieuwe netwerkkaart heb geplaats maar als ik lokaal iperf zit ik op 8Gbit
En als ik oude netwerkkaart plaats zit het weer op 940/950
Maar hij kan het wel maar doet het niet
Maar eens over nadenken
Dankjewel @kmichael
kan je tijdelijk geen 4g gebruiken? Of WiFi van de buren met bijv. Ziggo? Aan de andere kant, ff geen internet kan ook rust geven. Ik hoop dat het probleem snel wordt opgelost.I_stealth_I schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:34:
Ik heb een minder leuke situatie momenteel. Sinds donderdagavond heb ik geen licht meer op m'n fiber. Een aantal andere bewoners ook niet meer. Klanten bij KPN krijgen te horen dat er kabelschade is en dat men maandag gaat zoeken, bij Tweak weet men van niets en men heeft een monteur aangestuurd voor dinsdag.Gek dat Tweak deze info niet krijgt KPNnetwerkNL/Reggefiber.
@Mr-D.
Ik was toch nieuwsgierig even een testje gedaan naar mijn router:
(links router - rechts windows waar ik ook verbinding heb gemaakt naar jou)
Ik was toch nieuwsgierig even een testje gedaan naar mijn router:
(links router - rechts windows waar ik ook verbinding heb gemaakt naar jou)
/f/image/KCmovVuBvgoCI871LuDyZP6o.png?f=fotoalbum_large)
Nice @kmichael
Wat voor Nic's en kabel heb jij?
Wat voor Nic's en kabel heb jij?
@Mr-D.
Tussen mijn router (pc clearos) en "server" heb ik een glasvezel verbinding:
671798-001 666172-001 HP MELLANOX 10GB CONNECTX-2 PCIe NIC
SFP-H10GB-CU3M Cable
Overal had ik er 3 van gekocht in 2016 voor 170$ 2e hands.
Mijn gewone pc kan ik aansluiten op mijn "server" met 10 gbit, ik heb die 10gig Asus kaart en in de "server" zit het onboard. Ik zal morgen even een speedtest doen. Ik heb het nu niet aangesloten want als windows "server" reboot dan verkr***t windows de bridge.
Tussen mijn router (pc clearos) en "server" heb ik een glasvezel verbinding:
671798-001 666172-001 HP MELLANOX 10GB CONNECTX-2 PCIe NIC
SFP-H10GB-CU3M Cable
Overal had ik er 3 van gekocht in 2016 voor 170$ 2e hands.
Mijn gewone pc kan ik aansluiten op mijn "server" met 10 gbit, ik heb die 10gig Asus kaart en in de "server" zit het onboard. Ik zal morgen even een speedtest doen. Ik heb het nu niet aangesloten want als windows "server" reboot dan verkr***t windows de bridge.
Oja ik gebruik een 10 Gbit nic tussen mijn router en server omdat ik thuis camera's heb hangen, deze beelden neem ik op op de server. Als ik alles over een 1 Gbit nic laat lopen mis ik zo 100 a 200 Mbit aan download
en natuurlijk bijvoorbeeld Plex niet te vergeten.
En ik wacht nog steeds op de 10Gbit verbinding van Tweak.
Slechte zaak dat ze niks van zich laten horen, al is het dat het nog niet goed genoeg werkt.
en natuurlijk bijvoorbeeld Plex niet te vergeten.
En ik wacht nog steeds op de 10Gbit verbinding van Tweak.
Slechte zaak dat ze niks van zich laten horen, al is het dat het nog niet goed genoeg werkt.
Doe je niet iets verkeerd met je camera's?
Ik heb H265 en dan is 1440p misschien 5Mb/s.
1080p met H264 kan met 4Mb/s dus met een 1Gb/s lijntje op mijn nvr zijn bijna 200 cams mogelijk.
Ik kan wel naar 8Mb/s voor 1080p cams maar dat is nauwelijks in beeld zichtbaar en het vreet diskruimte.
1080p met H264 kan met 4Mb/s dus met een 1Gb/s lijntje op mijn nvr zijn bijna 200 cams mogelijk.
Ik kan wel naar 8Mb/s voor 1080p cams maar dat is nauwelijks in beeld zichtbaar en het vreet diskruimte.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Niet continu maar pieken, tenminste dat was vroeger nu kijk ik er niet meer na, Ik heb 4K camera's met MJPEG , Maar voordat we te veel afdwalen weer on Topic.Speedy-Andre schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:17:
Doe je niet iets verkeerd met je camera's?
Geen problemen op 1326...DanielAlm schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:34:
Storing 1325?
Inderdaad storing. Balen...DanielAlm schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:34:
Storing 1325?
Almere BNL geen idee welke wijkcentrale dat is. Liander geeft geen storing.
Bedankt voor uw bericht.
Er is inderdaad een storing bij ons bekent. Onze monteurs zijn onderweg op het probleem zo snel mogelijk te verhelpen. U kunt https://status.tweak.nl/ in de gate houden voor de updates.
Ze lezen in ieder geval wel de mail. Prima.
[ Voor 56% gewijzigd door DanielAlm op 12-07-2020 15:04 ]
Er staat nu een melding op https://status.tweak.nl/DanielAlm schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:34:
Storing 1325?
"Als gevolg van een stroomstoring in de wijkcentrale Almere BNL kunt u in Almere momenteel geen verbinding maken of problemen ondervinden met uw internetverbinding. Indien u ook telefonie of TV van Canal Digitaal via ons afneemt, kunnen ook deze diensten verstoord zijn.
Onze excuses voor het ongemak."
BNL is Bunuellaan.DanielAlm schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:52:
[...]
Inderdaad storing. Balen...
Almere BNL geen idee welke wijkcentrale dat is. Liander geeft geen storing.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Hier (1325, Filmwijk) ook weer.DanielAlm schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:34:
Storing 1325?
Nou heb ik er zelf niet direct last van... zit op vakantie in Duitsland en internet is hier sowieso al brak door KPN dat hier alleen maar toestaat om verbinding te maken met O2, dat op de plek waar wij ons huisje hebben alleen maar 2g heeft

Maar goed, krreeg ineens mailtjes van RIP Atlas, Honeywell Evohome en My Synology
Is toch alweer de 2e keer in 2 weken tijd, met volgens mijd ezelfde oorzaak (waarbij ook alle operators er last van hebben gehad).
Is er iets mis met de stroomvoorziening / UPS in die PoP? Is daar al wat over bekend en wat er gedaan moet worden om dit structureel te fixen?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Hey Eymey,
Je hebt vakantie. Gewoon genieten daar en alles wat thuis betreft vergeten. Zelfs als je huis afbrandt ben je toch te laat om dingen te redden.
Geniet van 2G !!
Je hebt vakantie. Gewoon genieten daar en alles wat thuis betreft vergeten. Zelfs als je huis afbrandt ben je toch te laat om dingen te redden.
Geniet van 2G !!
Da's gek, want Vodafone.de is de preferred partner voor KPN in Duitsland. En ook op Telekom.de kan ik gewoon roamen.eymey schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:52:
[...]
Hier (1325, Filmwijk) ook weer.
Nou heb ik er zelf niet direct last van... zit op vakantie in Duitsland en internet is hier sowieso al brak door KPN dat hier alleen maar toestaat om verbinding te maken met O2, dat op de plek waar wij ons huisje hebben alleen maar 2g heeft. En door de WIFI in het huisje dat van versterkers/repeaters aan elkaar hangt en, op het moment dat het werkt, ruim 100/20 doet op een speedtest maar wat er soms al uit klapt als er een auto voorbij komt.
Maar goed, krreeg ineens mailtjes van RIP Atlas, Honeywell Evohome en My Synology. MIjn zusje past op ons huis en die meldde dat de link naar de PoP dood was. Ondertussen op de Tweak statuspagina gezien dat het weer zo ver was in de Bunuellaan PoP.
[...]
Is toch alweer de 2e keer in 2 weken tijd, met volgens mijd ezelfde oorzaak (waarbij ook alle operators er last van hebben gehad).
Is er iets mis met de stroomvoorziening / UPS in die PoP? Is daar al wat over bekend en wat er gedaan moet worden om dit structureel te fixen?
Kun je die andere netwerken daar ook ontvangen?
Ik heb de Zyxel van Tweak weggedaan en er mijn eigen Asus AC-88U aan gehangen door vlan 34 in te stellen.
Heb een ip gekregen en mijn internet doet het ook goed met de 1000mbit pakket.
Alleen ik krijg m'n nieuwsgroepen niet werkend, bij een test met sabnzbd krijg ik nu een "[Errno 111] (110, 'timed out')"
Server: news.tweak.nl met poort: 563 (incl. SSL)
Kan iemand mij advies geven om dit weer werkend te krijgen?
Alleen ik krijg m'n nieuwsgroepen niet werkend, bij een test met sabnzbd krijg ik nu een "[Errno 111] (110, 'timed out')"
Je TK login gegevens gebruiken als gebruikers naam en wachtwoordlazrambo schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:12:
Ik heb de Zyxel van Tweak weggedaan en er mijn eigen Asus AC-88U aan gehangen door vlan 34 in te stellen.
Werkt ook niet, op tweak.nl staat dat we gebruikersnaam en wachtwoord eigenlijk altijd leeg moeten laten.kmichael schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:14:
[...]
Je TK login gegevens gebruiken als gebruikers naam en wachtwoord
Dan werkt het bij mij de meeste tijd niet zonder inlog gegevenslazrambo schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:21:
[...]
Werkt ook niet, op tweak.nl staat dat we gebruikersnaam en wachtwoord eigenlijk altijd leeg moeten laten.
Heb Tweak net even gebeld, omdat ik nog een Internet&Bellen abonnement heb en dat ik de Zyxel router weggehaald heb zou het niet werken omdat ik nu met vlan34 werk.
Ze gaan mijn abo nu wijzigen in "Internet Only" en dan moet ik vlan34 config weghalen en dan zou het moeten werken.
Gaat binnen een week gebeuren, we zullen het zien.
Ze gaan mijn abo nu wijzigen in "Internet Only" en dan moet ik vlan34 config weghalen en dan zou het moeten werken.
Gaat binnen een week gebeuren, we zullen het zien.
Nope, ook als ik google, is o2 nog steeds preferred partner. Vodafone en Telekom zijn te ontvangen en Telekom zelfs met 4g, maar als ik die handmatig wil selecteren krijg ik een harde KPN error dat dit niet beschikbaar is.krakendmodem schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:31:
[...]
Da's gek, want Vodafone.de is de preferred partner voor KPN in Duitsland. En ook op Telekom.de kan ik gewoon roamen.
Kun je die andere netwerken daar ook ontvangen?
Daar heb je een punt. Echter, mijn zusje woont tijdens onze vakantie in ons huis en die heeft wel graag internet. En die monitoring loopt toch automatisch doorBerndGaykema schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:54:
Hey Eymey,
Geniet van 2G !!
Alleen 2g is overigens nog knap lastig, zelfs met offline kaarten. Ook lokatiebepaling flipt dan toch soort van.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik ben aan het verhuizen naar een nieuwbouw woning waar ik eindelijk glazvezel kan proeven! Ik heb op aanraden van collega's maar voor tweak gekozen en moet zeggen dat de ervaringen met internet positief waren. Deze wordt over 2 weken aangesloten, ik zit nog in de bedenktijd.
Ik breng mee; een redelijk nieuwe Unifi Dream Machine die ik kon gebruiken op een ziggo modem in bridge modus. We bellen niet (vast) en kijken geen TV behalve NPO (waarvoor we een plus abbo hebben). Internet-only was dus een goede optie dacht ik: mediaconverter erin > utp naar de UDM en klaar.
Helaas kon ik alleen kiezen voor een Internet en Bellen pakket op de website, waar er dus een Fritzbox wordt meegeleverd. Dit komt uiteraard omdat het een KPN lijntje is. Die modem kan blijkbaar dus niet in bridgemodus.
Ik heb deze topic doorgenomen maar kom er niet echt uit wat mijn opties zijn. Het lijkt dat het misschien mogelijk is om het abbo later over te zetten naar internet-only, daar zal ik Tweak nog over bellen.
Kan ik nog iets met de Fritzbox zelf doen zodat deze zo goed als bridge functioneerd? Of kan ik een mediaconverter kopen en die er zelf tussen zetten?
Ik wil graag de UDM volledig gebruiken en double-NAT voorkomen.
Ik breng mee; een redelijk nieuwe Unifi Dream Machine die ik kon gebruiken op een ziggo modem in bridge modus. We bellen niet (vast) en kijken geen TV behalve NPO (waarvoor we een plus abbo hebben). Internet-only was dus een goede optie dacht ik: mediaconverter erin > utp naar de UDM en klaar.
Helaas kon ik alleen kiezen voor een Internet en Bellen pakket op de website, waar er dus een Fritzbox wordt meegeleverd. Dit komt uiteraard omdat het een KPN lijntje is. Die modem kan blijkbaar dus niet in bridgemodus.
Ik heb deze topic doorgenomen maar kom er niet echt uit wat mijn opties zijn. Het lijkt dat het misschien mogelijk is om het abbo later over te zetten naar internet-only, daar zal ik Tweak nog over bellen.
Kan ik nog iets met de Fritzbox zelf doen zodat deze zo goed als bridge functioneerd? Of kan ik een mediaconverter kopen en die er zelf tussen zetten?
Ik wil graag de UDM volledig gebruiken en double-NAT voorkomen.
Neu, je kan "gewoon" bij alle pakketten de frutselbox uit op de plank leggen. Voglens mij heb je, als je geen TV abbo hebt, ook geen geneuzel met VLAN's.
Ik zie op de site voor abbo Internet en Bellen:
De verbinding gebruikt VLAN 34.
Router moet DHCP-requests doen op VLAN 34 voor internet (802.1q)
Default route moet over VLAN 34 gaan.
SIP-server: sip.tweakphone.nl, gebruikersnaam lijkt op ‘31361234567’.
Dus in principe zou ik een mediaconverter kunnen kopen, fritzbox op de plank, MC inprikken op de UDM en de volgende settings gebruiken? (Niet zeker waar ik de default route zou moeten instellen)
/f/image/Z8jHB2EeO90eup1kQVjNK6gI.png?f=fotoalbum_large)
Of kan ik beter vragen voor een abbowijziging naar internet-only die eigenlijk niet beschikbaar is voor mij. (ik heb die vraag maar alvast gesteld bij de klantenservice)
Dus in principe zou ik een mediaconverter kunnen kopen, fritzbox op de plank, MC inprikken op de UDM en de volgende settings gebruiken? (Niet zeker waar ik de default route zou moeten instellen)
/f/image/Z8jHB2EeO90eup1kQVjNK6gI.png?f=fotoalbum_large)
Of kan ik beter vragen voor een abbowijziging naar internet-only die eigenlijk niet beschikbaar is voor mij. (ik heb die vraag maar alvast gesteld bij de klantenservice)
Ik ken de UDM dus niet, maar zo zou ik het doen inderdaad. De default route krijg je uit je DHCP request.
@Mr-D.
Nog even over het door lussen van mijn server naar mijn andere PC op 10 gig.
Ik krijg het niet meer voor elkaar om 10GB te halen. Het blijft steken op 2,6GB/s.
Met mijn Server haalt nu een kleine 6GB/s...
Voor nu is het wel even snel zat...
Hoe zit het met dat probleem van jou? Is dat al opgelost?
Nog even over het door lussen van mijn server naar mijn andere PC op 10 gig.
Ik krijg het niet meer voor elkaar om 10GB te halen. Het blijft steken op 2,6GB/s.
Met mijn Server haalt nu een kleine 6GB/s...
Voor nu is het wel even snel zat...
Hoe zit het met dat probleem van jou? Is dat al opgelost?
@kmichael nee nog niet maar wil eerst mijn opnsense router er voor hebben zodat de inkomende lijn en verdeler de 10 gig lijn aan kan en dan verder testen
Want intern gaat het goed maar extern niet
Maar vage is het gebeurd alleen met die 10gig kaarten en de 1gig kaarten werkt het wel goed met de upload naar buiten
Maar eerst alles goed op de rit hebben
En ook nog een patch panel vervangen.
Maar volgens de vrouw eerst 2 Ikea kasten inelkaar zetten en de tuin reinigen
Tja en tijd zonder dat de rest er last van heeft.
Want intern gaat het goed maar extern niet
Maar vage is het gebeurd alleen met die 10gig kaarten en de 1gig kaarten werkt het wel goed met de upload naar buiten
Maar eerst alles goed op de rit hebben
En ook nog een patch panel vervangen.
Maar volgens de vrouw eerst 2 Ikea kasten inelkaar zetten en de tuin reinigen
Tja en tijd zonder dat de rest er last van heeft.
[ Voor 12% gewijzigd door Mr-D. op 17-07-2020 21:07 ]
Tweak vanuit Enschede helemaal plat volgens mij.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
@BugBoy
Sommige sites waren niet bereikbaar bij mij
Denk dat mijn PiHole de Cloudflare dns gebruikt en die lag er ook uit. Nu werkt alles weer.kmichael schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:49:
@BugBoy
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
@kmichael opnsense router is in de lucht en werkt goed en probleem met de uitgaande verbinding is hiermee ook opgelost.
de Fritzbox kon hier waarschijnlijk dan niet mee overweg.
dus ik ben weer blij en 10G ready voor Tweak
nu weer snel naar de Ikea kast.
de Fritzbox kon hier waarschijnlijk dan niet mee overweg.
dus ik ben weer blij en 10G ready voor Tweak
nu weer snel naar de Ikea kast.
@Heidistein
Ik heb alvast wat onderzoek gedaan naar de Fritz 5490.
De kabel die in de 5490 wordt aangegeven als een SC/PC-bus. De volgende SFP plug lijkt hierop aan te kunnen sluiten (vanuit een xs4all thread aangeraden):
https://www.fs.com/de-en/products/75342.html
Alleen geeft deze LC simplex aan?
Dus de optische kabel kan uit de fritzbox, in de/een sfp-convertor, die op zijn beurt in een mediaconverter (de "normale" tp-link sfp naar UTP) en uiteindelijk de utp in de eerste router?
Of denk ik nou veel te makkelijk? Mijn glasvezelkennis is nog vrij beroerd.
Ik heb alvast wat onderzoek gedaan naar de Fritz 5490.
De kabel die in de 5490 wordt aangegeven als een SC/PC-bus. De volgende SFP plug lijkt hierop aan te kunnen sluiten (vanuit een xs4all thread aangeraden):
https://www.fs.com/de-en/products/75342.html
Alleen geeft deze LC simplex aan?
Dus de optische kabel kan uit de fritzbox, in de/een sfp-convertor, die op zijn beurt in een mediaconverter (de "normale" tp-link sfp naar UTP) en uiteindelijk de utp in de eerste router?
Of denk ik nou veel te makkelijk? Mijn glasvezelkennis is nog vrij beroerd.
R.s.G.,
Nou, volgens mij heb je ook de 'kleurtjes' net niet goed; je hebt 1310nm-TX/1550nm-RX
waar mijn modules dus 1310nm-TX/1490nm-RX zijn (heb een reserve)...
(die 1550 vs 1490). Hoewel dat de RX is, dus denk dat het niet eens uit zal maken.
Het klopt dat het simplex is, een simplex kabel betekend dat er maar een enkele fiber in zit. Een duplex kabel (wat je normaal in een datacenter zou hebben (of tussen je switches)) heeft er twee. Je fiber is simplex (dus 1 fiber), maar je signaal is wel BiDi (BiDirectioneel, oftewel duplex). Hoe kan dat? Nou dat is dus die 1310/1490/1510nm die er staat. Oftewel, de wijkkast schijnt met blauw naar jou toe, en jij schijnt met geel terug.
De connector LC en SC onhoud ik door 'Little Connector en Square Connector, maar zo heten ze niet echt. Maar onthoud dit maar. Het is dus beslist en absoluut niet Large en Small.
Little connector is een rechthoekige kleine, en Square is een grotere vierkante. Uit jou muur komt hoogstwaarschijnlijk een SC (als je hetzelfde ding als mij hebt), zorg dus voor een LC aar SC kabel. Een gele met blauwe stekkers (LC-UPC naar SC-UPC).
Dat glas moet "direct" in een router geprikt worden, maar als er alleen maar koper in jou router past, dan moet daar een 'media-bridge' tussen. Een ding dat niks anders doet dan licht in stroom en andersom veranderd. Dan de UTP die daar uit komt in je router prikken.
Ik kon het niet laten, ik heb wat plaatjes gemaakt. Een paar zijn onscherp, excuses. Ook heb ik mijn huisnummer en postcode weggepoetst. Als je wilt komen bieren, dan vraag je dat maar in een DM
De kast waar het glas binnenkomt (en oud papier):
https://nextcloud.beetjev...dex.php/s/BCqx45xWLomJokk
https://nextcloud.beetjev...dex.php/s/fwB8G6fcsPSFqjf
Merk op dat hier een tweede fiber 'achter' verstopt zit. Die was ooit bedoelt om TV signaal overheen te sturen. Ik denk dat dit alleen op papier geweest is.
https://nextcloud.beetjev...dex.php/s/H9CwftibBXMm6g3
Een stoffige mikrotik met links een LC en rechts een SC module:
https://nextcloud.beetjev...dex.php/s/wmm6DoNSp3NPYPg
https://nextcloud.beetjev...dex.php/s/T27TzMsQDPdDQyK
Een mediaconverter (die ik ooit van de eerste provider kreeg). Deze past precies in die genexis kast.
https://nextcloud.beetjev...dex.php/s/8YCE6B83tt3ecC9
Nou, volgens mij heb je ook de 'kleurtjes' net niet goed; je hebt 1310nm-TX/1550nm-RX
waar mijn modules dus 1310nm-TX/1490nm-RX zijn (heb een reserve)...
(die 1550 vs 1490). Hoewel dat de RX is, dus denk dat het niet eens uit zal maken.
Het klopt dat het simplex is, een simplex kabel betekend dat er maar een enkele fiber in zit. Een duplex kabel (wat je normaal in een datacenter zou hebben (of tussen je switches)) heeft er twee. Je fiber is simplex (dus 1 fiber), maar je signaal is wel BiDi (BiDirectioneel, oftewel duplex). Hoe kan dat? Nou dat is dus die 1310/1490/1510nm die er staat. Oftewel, de wijkkast schijnt met blauw naar jou toe, en jij schijnt met geel terug.
De connector LC en SC onhoud ik door 'Little Connector en Square Connector, maar zo heten ze niet echt. Maar onthoud dit maar. Het is dus beslist en absoluut niet Large en Small.
Little connector is een rechthoekige kleine, en Square is een grotere vierkante. Uit jou muur komt hoogstwaarschijnlijk een SC (als je hetzelfde ding als mij hebt), zorg dus voor een LC aar SC kabel. Een gele met blauwe stekkers (LC-UPC naar SC-UPC).
Dat glas moet "direct" in een router geprikt worden, maar als er alleen maar koper in jou router past, dan moet daar een 'media-bridge' tussen. Een ding dat niks anders doet dan licht in stroom en andersom veranderd. Dan de UTP die daar uit komt in je router prikken.
Ik kon het niet laten, ik heb wat plaatjes gemaakt. Een paar zijn onscherp, excuses. Ook heb ik mijn huisnummer en postcode weggepoetst. Als je wilt komen bieren, dan vraag je dat maar in een DM
De kast waar het glas binnenkomt (en oud papier):
https://nextcloud.beetjev...dex.php/s/BCqx45xWLomJokk
https://nextcloud.beetjev...dex.php/s/fwB8G6fcsPSFqjf
Merk op dat hier een tweede fiber 'achter' verstopt zit. Die was ooit bedoelt om TV signaal overheen te sturen. Ik denk dat dit alleen op papier geweest is.
https://nextcloud.beetjev...dex.php/s/H9CwftibBXMm6g3
Een stoffige mikrotik met links een LC en rechts een SC module:
https://nextcloud.beetjev...dex.php/s/wmm6DoNSp3NPYPg
https://nextcloud.beetjev...dex.php/s/T27TzMsQDPdDQyK
Een mediaconverter (die ik ooit van de eerste provider kreeg). Deze past precies in die genexis kast.
https://nextcloud.beetjev...dex.php/s/8YCE6B83tt3ecC9
[ Voor 28% gewijzigd door Heidistein op 18-07-2020 21:54 . Reden: Patatvingers en vergeten letters, plaatjes toegevoegd ]
Ontzettend bedankt voor de informatie! Het is mij een stuk duidelijker geworden.
Hoogstwaarschijnlijk krijg ik dus SC glas binnen, die moet naar LC omgezet worden om in de SFP converter geplaatst te worden. Daarvoor heb ik een kabel nodig van SC naar LC en waarschijnlijk een koppelstukje.
De SFP converter kan dan geplaatst worden in een MC220L die "dom" het glas overzet naar koper, enzo verder.
Ik heb wel het gevoel dat er in plaats van de SFP module en de MC220L vast een model is die alles doet, maar dat zou in feite niets moeten uitmaken toch?
Hoogstwaarschijnlijk krijg ik dus SC glas binnen, die moet naar LC omgezet worden om in de SFP converter geplaatst te worden. Daarvoor heb ik een kabel nodig van SC naar LC en waarschijnlijk een koppelstukje.
De SFP converter kan dan geplaatst worden in een MC220L die "dom" het glas overzet naar koper, enzo verder.
Ik heb wel het gevoel dat er in plaats van de SFP module en de MC220L vast een model is die alles doet, maar dat zou in feite niets moeten uitmaken toch?
Jo! Ja! Inderdaad, dat stomme koppelstukje was ik glad vergeten! Goed nagedacht! 
Zo een MC220L is inderdaad een kastje om die laatste foto van mij heen, nouja... bijna dan
Als je met 'die alles doet' ook bedoelt dat 'ie routeert, dat bestaat ook wel ja.
Moet nu eerst naar de kleine toe, ik heb geloof ik te luid getyped.
Zo een MC220L is inderdaad een kastje om die laatste foto van mij heen, nouja... bijna dan
Als je met 'die alles doet' ook bedoelt dat 'ie routeert, dat bestaat ook wel ja.
Moet nu eerst naar de kleine toe, ik heb geloof ik te luid getyped.
Meer mensen last gehad van een onderbreking in internet in Almere (1326) rond 1400u? Duurde circa 15 minuten bij mij, daarna was het signaal weer terug...
Nee, hier (ook 1326) geen onderbreking gehad. IPTV heeft al die tijd gewerkt en kinderen klaagden ook nietJan Driebeen schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:05:
Meer mensen last gehad van een onderbreking in internet in Almere (1326) rond 1400u? Duurde circa 15 minuten bij mij, daarna was het signaal weer terug...
Meer mensen die maar ongeveer 300d/600upmbit scoren? Al enkele dagen het geval. Ook direct op modem. Eerder 900 mbit up/down gehad.
1335 Almere
1335 Almere
Nee hier geen enkel probleem
940/945 ook in 1335
940/945 ook in 1335
IS er iemand toevallig met een asus router die voor handen heeft hoe de settings moeten zijn voor tweak telefoon en internet only?
Destijds druk geweest met instellen en je raad het al niet opgeslagen.
Nu boel gecrashed en alle settings weg
Destijds druk geweest met instellen en je raad het al niet opgeslagen.
Nu boel gecrashed en alle settings weg
Alleen verwijst mijn Asus help pagina mij naar vlan settings door een knop in de gui en die knop is na de update weg lijkt het....Mr-D. schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:39:
alleen Vlan 34 instellen bij je provider gegevens rest alles automatisch
http://kmpic.asus.com/ima...448-9d3c-446eb79e571b.png
Deze knop kan ik niet weer vinden, lijkt wel alsof die er met een update af is gehaald.
[ Voor 21% gewijzigd door kneusteun op 27-07-2020 13:43 ]
heb je onder wan wel een knopje advanced??
Ik kwam er nu achter dat als ik een reset deed ik wel de optie kreeg.Mr-D. schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:44:
heb je onder wan wel een knopje advanced??
Dus hopelijk dat dit een soort van oplossing is.
Maar als advanced niet te zien is dan kan ik er vanuit gaan dat de nieuwe firmware dit niet meer ondersteund?
Edit: het is gelukt! door een nieuwe reset van hele router te doen en bij eerste scherm te kiezen voor custom settings vroeg hij zelf om vlan. Elders kon ik nergens in de router de vlan weervinden

Edit omdat ik zelf wel fijn vind als oplossingen ook bekend zijn.
Vlan zit onder LAN -> IPTV
Zet internet VID op 34 en LAN 3 op VID4
[ Voor 31% gewijzigd door kneusteun op 27-07-2020 14:04 ]
top maar ik zal als ik jou was op lan 3 niets instellen want vlan4 wordt alleen gebruikt voor IPTV en dat heb je niet.kneusteun schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:57:
[...]
Ik kwam er nu achter dat als ik een reset deed ik wel de optie kreeg.
Dus hopelijk dat dit een soort van oplossing is.
Maar als advanced niet te zien is dan kan ik er vanuit gaan dat de nieuwe firmware dit niet meer ondersteund?
Edit: het is gelukt! door een nieuwe reset van hele router te doen en bij eerste scherm te kiezen voor custom settings vroeg hij zelf om vlan. Elders kon ik nergens in de router de vlan weervinden![]()
Edit omdat ik zelf wel fijn vind als oplossingen ook bekend zijn.
Vlan zit onder LAN -> IPTV
Zet internet VID op 34 en LAN 3 op VID4
en kan je lan 3 voor andere dingen gebruiken.
Ik heb de LAN 3 niet nodig en deze is nu voor de voip.Mr-D. schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:22:
[...]
top maar ik zal als ik jou was op lan 3 niets instellen want vlan4 wordt alleen gebruikt voor IPTV en dat heb je niet.
en kan je lan 3 voor andere dingen gebruiken.
Ik heb 1 grote router voor binnenkomst en de servers.
Daarna heb ik 4 routers in AP mode. (mogelijk wordt dit geheel nog mesh)
dat gaat dan niet werken hoor want VOIP gaat gewoon mee met VLan 34 en niet met 4kneusteun schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:24:
[...]
Ik heb de LAN 3 niet nodig en deze is nu voor de voip.
Ik heb 1 grote router voor binnenkomst en de servers.
Daarna heb ik 4 routers in AP mode. (mogelijk wordt dit geheel nog mesh)
en daarbij je VOIP kan je in elke lanpoort steken als je maar de juiste portforwarding doet
Thnx ik ga er even naar kijken, tweak gaf aan dat het wel moestMr-D. schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:31:
[...]
dat gaat dan niet werken hoor want VOIP gaat gewoon mee met VLan 34 en niet met 4
en daarbij je VOIP kan je in elke lanpoort steken als je maar de juiste portforwarding doet
@kneusteun ik heb even hier gekeken maar er staat alleen maar :
Internet & Bellen
ik zie nergens VLAN 4 staan
Internet & Bellen
ik zie nergens VLAN 4 staan
even een vraagje over het tv platform.
Hoe is momenteel de kwaliteit van het tv signaal?
Ik ben twee jaar geleden weggegaan bij Tweak ivm de vele haperingen.
Hoe is dit nu?.
Is dit probleem nu opgelost?
En wat is de kwaliteit van de stream?
Ik ben benieuwd hoe jullie ervaringen nu zijn.
Hoe is dit nu?.
voordat je terug gaat bekijk eerst goed het zenderoverzicht.goldvinger schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:02:
even een vraagje over het tv platform.
Hoe is dit nu?.
daarrom ben ik ik juni weggegaan.
persoonlijk vond ik het niet echt verbeterd maar live tv was wel ok
Naar welke provider ben jij overgestapt?Mr-D. schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:25:
[...]
voordat je terug gaat bekijk eerst goed het zenderoverzicht.
daarrom ben ik ik juni weggegaan.
persoonlijk vond ik het niet echt verbeterd maar live tv was wel ok
Ziggo kabeltvgoldvinger schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:28:
[...]
Naar welke provider ben jij overgestapt?
Zit tenminste wel discovery bij
Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.