Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
LunarNemuri schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 00:18:
Ik heb de laatste tijd (lees; half jaar) steeds dat mijn hele wifi netwerk weg valt. Bedraad werkt het dan nog prima, maar de google home, chromecast, mobiel en tv zijn allemaal spontaan de verbinding kwijt, vaak opgemerkt doordat de muziek er opeens mee kapt. Ben er nog niet achter hoe dit probleem op de lossen, had gebeld met dit probleem en kreeg vrij kort de mededeling gevolg die een mailtje dat ik maar een kanaal wissel moest doen. Heeft niet bijzonder veel gedaan 😅.

Iemand anders nog geniale ideeën? Ik heb nu zo'n 5 jaar Tweak en het is eigenlijk altijd volledig probleemloos gegaan en nu dit :(
Mijn Zyxel krijgt ook steeds vaker kuren dat de verbinding (wifi en bedraad) eruit klapt voor een korte tijd. En soms langer, dan moet ik de router restarten en werkt alles weer. Had al een keer een mail naar de helpdesk gestuurd, maar ik kreeg niet zomaar een andere router, ook al heb ik deze al zoveel jaar. Ga ook maar naar Ubiquity router kijken, heb daar al een AP van, want geen 5GHZ op die Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 21:31
Naast Tweak heb ik ook Ziggo. Het modem+router van Ziggo werd wat onbetrouwbaar. Ik bellen met de Helpdesk. Zonder verdere uitleg werd mij een nieuwe toegestuurd. Deze werkt prima.

Zo kan het dus ook. Ik zou geen genoegen nemen met de reactie van Tweak: Zyxel heeft problemen? Dan meteen een nieuwe eisen. Daar betaal je voor. Je huurt de Zyxel, eigenlijk de functie modem+router, en die moet goed zijn. Period.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*knip*. Lijkt me niet helemaal juist om dit te gaan aanmoedigen.

[ Voor 84% gewijzigd door rens-br op 12-06-2020 12:10 ]

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 22:59
Barre73 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:04:
[...]

Nog even aanvullen: als jij Tweak als bijna even duur ziet als KPN heb je grote kans dat bij jou Tweak alleen leverbaar is via KPN Wholesale. Dat goedkope abonnement van 41 euro voor 1 Gbit kan alleen in gebieden waar Tweak eigen apparatuur in de PoPs heeft. Circa 400.000 woningen in Nederland. Check dat eerst even op hun site met de postcode checker...
Ik snap hun site niet helemaal. Zodra ik de postcode check doe krijg ik deze melding:
Gefeliciteerd!

Glasvezel is op dit adres beschikbaar.
Maar vervolgens kan ik bij pakket samenstellen niet het 1 GB Abo kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zit je helaas niet in hun eigen gebied maar die van KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-D. schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:58:
Dan zit je helaas niet in hun eigen gebied maar die van KPN
Foute reactie...

[ Voor 50% gewijzigd door Barre73 op 13-06-2020 18:19 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 22:59
Barre73 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:10:
[...]

En dan ook nog in van de weinige gebieden waar 1000/500 nog niet beschikbaar is via WBA. Is in de loop van 2020 wel opgelost maar nu nog niet dus.

@Heisenbug ik neem aan dat 500/500 de max is qua bestelling?
Overigens bedoelde ik in mijn bericht dat je quote, de postcodechecker van Tweak. Maar inmiddels heeft Freedom wel een postcodechecker dus dat hoeft niet meer.
Ik kan enkel uit 100 Mb glasvezel pakketten kiezen en ook niet eens internet only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heisenbug schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:16:
[...]

Ik kan enkel uit 100 Mb glasvezel pakketten kiezen en ook niet eens internet only.
Mijn vorige reactie mag je vergeten. Ik zat met een ander topic in mijn hoofd toen ik dat typte.
Als Tweak bij jou niet via hun eigen apparatuur levert maar via KPN apparatuur, dan is 100 Mbit inderdaad de max. Tweak vindt de KPN-inkoopprijs voor 200, 500 of 1000 Mbit te hoog. En daarom willen ze dat niet leveren aan hun klanten.
Inderdaad is het minimum dan internet +bellen. Maar dat laatste maakt niet uit. Dat bellen hoef je niet te gebruiken en kost je ook (bijna) niks meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 13-06-2020 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnssn
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-04 12:36
Hier in Enschede diekman ligt de glasvezel er uit. Meer Enschede met problemen?

En het werkt weer, hikje in het glas

[ Voor 20% gewijzigd door jnssn op 13-06-2020 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misthafalls
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-09 16:28
@jnssn mogelijk kwam dit door de stroomstoring in het hele centrum. Die duurde namelijk iets langer dan een uur en was rond dat tijdstip net opgelost

Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 21:31
jnssn schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:15:

Kijk hier vóór je een bericht plaatst over een storing. Tweak is heel open over problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jnssn schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:15:

Er was van 20:20 tot rond 21:15 een stroomstoring in 7511, 7512 en nog een paar postcodes, mogelijk dat de glasvezelcentrale waar jij op zit in die wijken staat?

edit: Was al genoemd, overigens niet specifiek centrum, de oorspronkelijke melding kwam van 7544.

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 14-06-2020 11:01 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Canal Digitaal meldt ons dat alle diensten momenteel onderbroken zijn. U kunt geen TV kijken via de settop-box, App of website. Deze storing is in onderzoek bij Canal Digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
pd5lwd schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:45:
Canal Digitaal meldt ons dat alle diensten momenteel onderbroken zijn. U kunt geen TV kijken via de settop-box, App of website. Deze storing is in onderzoek bij Canal Digitaal.
Ik weet dat er mensen zijn die zeggen wist ik al maar toch :)
Voor dat je er kabels uit trekt en toestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
Opgelost Canal Digitaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:39

ChUcKiE

Dus........

Iemand die al overgestapt is van Ziggo alles in een naar Tweak internet en Ziggo TV (digitaal, met mediabox Next)? Kan dit?

Bij ons is nu ook glasvezel beschikbaar en zou graag alleen het internet willen omzetten van Ziggo naar Tweak. Verder wel graag de digitale TV met mediabox Next van Ziggo behouden.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij bestaat er geen enkel TV only abonnement bij Ziggo, waarbij je de Next kan krijgen? Volgens mij krijg je die alleen bij alles in 1 pakketten waarbij óf internet, óf TV (óf beide) genoeg 'specs' heeft.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eymey schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:49:
Volgens mij bestaat er geen enkel TV only abonnement bij Ziggo, waarbij je de Next kan krijgen? Volgens mij krijg je die alleen bij alles in 1 pakketten waarbij óf internet, óf TV (óf beide) genoeg 'specs' heeft.
Dat weet ik wel zeker. Reden is ook simpel: Een aantal functies van de Next hebben internet nodig (apps bijvoorbeeld). En ik vermoed maar zo dat dit niet kan via een andere internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt omdat je dan niet meer in hun netwerk zit
Heb net CD opgezegd.
nu een kale TV only bij Ziggo met een USB stick in mijn TV voor opnemen werkt tot nog toe perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:58
ChUcKiE schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:47:
Iemand die al overgestapt is van Ziggo alles in een naar Tweak internet en Ziggo TV (digitaal, met mediabox Next)? Kan dit?

Bij ons is nu ook glasvezel beschikbaar en zou graag alleen het internet willen omzetten van Ziggo naar Tweak. Verder wel graag de digitale TV met mediabox Next van Ziggo behouden.
Ziggo TV Start, abo van 27 euro, heeft een mediabox volgens de site. (https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start/) Of dat de Next is weet ik niet. Het goedkoopste abo van 19 euro, Kabel TV heeft geen mediabox, wel de Ziggo Go app (https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ardvark99 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:06:
[...]

Ziggo TV Start, abo van 27 euro, heeft een mediabox volgens de site. (https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start/) Of dat de Next is weet ik niet. Het goedkoopste abo van 19 euro, Kabel TV heeft geen mediabox, wel de Ziggo Go app (https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv).
Hoewel we allemaal compleet off-topic gaan, kan ik wel melden dat je bij dat pakket een trage en lompe UPC mediabox ( ja UPC)
krijgt waar je niet veel mee kan, alleen een 2 apps nl : NPO start en Kijk en uiteraard meer HD zenders
Indien een foto is gewenst kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Mr-D. schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:31:
[...]

Hoewel we allemaal compleet off-topic gaan, kan ik wel melden dat je bij dat pakket een trage en lompe UPC mediabox ( ja UPC)
krijgt waar je niet veel mee kan, alleen een 2 apps nl : NPO start en Kijk en uiteraard meer HD zenders
Indien een foto is gewenst kan dat.
Ok, maar je kan er mee opnemen. Als je een beetje een moderne TV hebt, kun je vandaar uit de apps gebruiken zoals Netflix en Videoland, ipv via de mediabox. (Zelf gebruik ik nog steeds een soort media center om mee op te nemen, al gebruiken we dat ook minder dan jaren geleden. En mediabox heeft voor mij geen zin, en ik heb er ook geen)

Dit zijn in ieder geval alternatieven voor CD, wanneer je daar problemen mee hebt, al zijn er natuurlijk nog andere en goedkopere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:39

ChUcKiE

Dus........

Ja sorry voor de deels off-topic vraag, ging me ook juist om de ervaringen van Tweak gebruikers, want ik verwacht dat meerdere dezelfde afweging gemaakt hebben.
Ik ben blij dat ik van dat lompe ding af ben, dus weet nog niet echt helemaal zeker wat nu te doen....Of anders toch Tweak inclusief TV nemen, maar dan moet ik kijken of dat goed gaat aansluiten op mijn huidige Unifi netwerk (met name USG).

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-09 21:00
Ik had eerst een abonnement afgesloten met een CD box. Echter heb ik hier uiteindelijk toch vanaf gezien omdat ik een smart TV heb en CD en NLZiet bieden allebei apps voor de smart TV. Ik heb besloten om ze maar gewoon te gaan proberen, beginnend bij NLZiet. Dit is eigenlijk zo goed bevallen dat ik CD niet eens meer geprobeerd heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ik heb bewust gekozen voor deze set-up, mijn vrouw kan helaas niet zo goed wennen aan veranderingen en omslachtig TV kijken (zoals voor discovery Dplay, RTL ja dan moet je Kijk gebruiken en voor NPO dan die app.

voor dit is CD wel perfect, maar duurt erg lang voor dit opstart en zappen gaat ook traag reclame in de pop-up scrherm en in dat zelfde scherm meerdere handelingen moeten doen om meer informatie te krijgen over dat programma.
ja en dan ook nog de wegvallen van Discovery.

dus zowel boven als beneden werkt de tv exact het zelfde de zenders zitten op de zelfde plekken en een dedicated Netflix knop.
vrouw is blij en dus heb ik rust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azsaran
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:09
Mijn zusje heeft sinds kort internet-only van tweak (in een nieuwbouw flat).
Nu proberen we al een tijdje het internet werkend te krijgen met haar eigen Archer C7 router. Echter lijken we maar geen connectie met de buiten wereld te krijgen. Nu branden er op de Fiber media converter de volgende leds:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/snIBoVwsgK27GBWG49DnbFwRqKY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G0iWuyXbKGOu89UvoKKOq2wA.jpg?f=user_large

Links zonder en rechts met router aangesloten. Kan het zijn dat het probleem bij de fiber aansluiting ligt?
Zover ik het snap zou de led voor 'link' moeten branden als er een fiber connectie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:05

RnB

Je hebt inderdaad geen link op de glasvezel naar buiten toe. Heeft de monteur het zo achter gelaten?

Tweak bellen en aangeven dat je verbinding niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:49

_Arthur

blub

Maak ook eens een foto van het kastje waar 'de andere kant' van de glasvezel in zit (die met de groene stekker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Azsaran zie boven, en ook even een foto van die sticker die we nu net niet kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 16:00
Iemand toevallig storing in Enschede op dit moment? Heb sinds +/- 14.30 geen internet toegang meer, netwerk zelf werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
@eniux
Nope geen storing in Enschede 753x (glanerbrug) tenminste op mijn lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

eniux schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:31:
Iemand toevallig storing in Enschede op dit moment? Heb sinds +/- 14.30 geen internet toegang meer, netwerk zelf werkt wel.
Geen problemen in 751*

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 16:00
Thanks! het werkte na de 5e reset van de inkomende lijn & modem weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:07

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Storing Deventer meerderen plekken.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
42dpi schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:53:
Storing Deventer meerderen plekken.
Yup. Ik probeer Tweak te bellen gezien op de statuspagina alles OK staat. Verbreekt Tweak de verbinding gewoon. Grrrrr.

Edit: nu: 'sommige systemen ondervinden problemen'

Stroomstoring wijkcentrales Deventer

Momenteel is door een stroomstoring in Deventer rond 19.43 een hoofdcentrale uitgevallen. Enexis meldt op deze site dat de storing vermoedelijk rond 21.15 opgelost is. Deze storing heeft tot gevolg dat zowel internet als iptv als telefonie niet meer functioneert.

Heb je dus nog geluk als je alleen geen Tweak hebt maar nog wel stroom!

[ Voor 46% gewijzigd door dragon2 op 19-06-2020 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:07

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

dragon2 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:58:
[...]

Yup. Ik probeer Tweak te bellen gezien op de statuspagina alles OK staat. Verbreekt Tweak de verbinding gewoon. Grrrrr.

Edit: nu: 'sommige systemen ondervinden problemen'

Stroomstoring wijkcentrales Deventer

Momenteel is door een stroomstoring in Deventer rond 19.43 een hoofdcentrale uitgevallen. Enexis meldt op deze site dat de storing vermoedelijk rond 21.15 opgelost is. Deze storing heeft tot gevolg dat zowel internet als iptv als telefonie niet meer functioneert.

Heb je dus nog geluk als je alleen geen Tweak hebt maar nog wel stroom!
Zal die centrale bij proosdijpassage wel weer zijn, gelukkig zit mijn stroom levering daar niet bij woon er wel dichtbij, storing sowieso centrum Deventer en voorstad.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:48
Werkt bij mij weer in Deventer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickxZen
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-09 14:52
Hoi allemaal. Ik ga binnenkort op verhuizen en zit eraan te denken om bij Tweak te gaan voor TV/Internet. Ik woon in Enschede (Glanerbrug) en vroeg me af wat de meningen van jullie zijn over Tweak. Wat zijn de ervaringen van de Canal Digitale tv ontvanger?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:39

Convoy

g44p

RickxZen schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:16:
Hoi allemaal. Ik ga binnenkort op verhuizen en zit eraan te denken om bij Tweak te gaan voor TV/Internet. Ik woon in Enschede (Glanerbrug) en vroeg me af wat de meningen van jullie zijn over Tweak. Wat zijn de ervaringen van de Canal Digitale tv ontvanger?

lees dit topic anders gewoon ff op je gemak door O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003

odan

The dark side is within all!

RickxZen schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:16:

Internet is geweldig.
tv is teleurstellend. oa. door zenderaanbod.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickxZen
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-09 14:52
odan schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:58:
[...]

Internet is geweldig.
tv is teleurstellend. oa. door zenderaanbod.
Zenderaanbod is voor mij prima, kijk toch niet veel tv.

Gaat me meer om de tv ontvanger of die een beetje stabiel is eigenlijk, daar heb ik nog enige twijfel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003

odan

The dark side is within all!

RickxZen schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:39:
[...]

Gaat me meer om de tv ontvanger of die een beetje stabiel is eigenlijk, daar heb ik nog enige twijfel in.
Persoonlijk niet echt problemen met de ontvanger, hij is bij mij stabiel. Maar andere mensen (in dit topic) hebben dat wel eens gehad.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:15

Heidistein

Blah

RickxZen schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:39:
[...]

De ontvasger is wel stabiel, dat wel. Ik heb regelmatig wat blokjes in beeld. Ook hakkelend beeld zo nu en dan met pauzetv. Verder is het ding te traag om serieus genomen te worden.

Maybee we are alone... After all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Hoi allemaal.. ik heb sinds kort ook Tweak Internet Only met een mediaconverter. Deze is aangesloten op mijn Dlink-DIR-868L router.

Nu heb ik de verbinding via wifi getest en ik kwam op 350mbps download en 550 mbps upload. Ik zat pal naast de router en op 5ghz netwerk..dus zo min mogelijk storingen.

Zijn dit normale waarden? Hieronder de specs van de router.
pricewatch: D-Link DIR-868L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-09 22:25
Hunkaroglu schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 06:17:
Hoi allemaal.. ik heb sinds kort ook Tweak Internet Only met een mediaconverter. Deze is aangesloten op mijn Dlink-DIR-868L router.

Nu heb ik de verbinding via wifi getest en ik kwam op 350mbps download en 550 mbps upload. Ik zat pal naast de router en op 5ghz netwerk..dus zo min mogelijk storingen.

Heb je het ook bekabeld geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hunkaroglu schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 06:17:

dat zijn echt perfecte waardes voor een WiFi netwerk.
maar bekabeld is altijd beter en zeker stabieler (mits goed aangelegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Mr-D. schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 07:08:
[...]

dat zijn echt perfecte waardes voor een WiFi netwerk.
maar bekabeld is altijd beter en zeker stabieler (mits goed aangelegd)
Net opnieuw getest. İk kom nu op het dubbele uit. 600 download en 655 upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
atsan schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 06:28:
[...]

Heb je het ook bekabeld geprobeerd?
Bekabeld nog niet. Maar zou 960 moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hunkaroglu schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 07:12:
[...]

Net opnieuw getest. İk kom nu op het dubbele uitlaat.600 download en 655 upload
staar je daar niet blind op
je zal merken dat het in de praktijk toch rond de 350/500 gaat zitten.
zet je magnetron maar eens aan oid WiFi is gewoon storingsgevoeliger en afhankelijk van heeel veel factoren

en 960 is ook de max ivm wat overhead
praktijk zal ook zijn rond de 940/950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Mr-D. schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 07:25:
[...]

staar je daar niet blind op
je zal merken dat het in de praktijk toch rond de 350/500 gaat zitten.
zet je magnetron maar eens aan oid WiFi is gewoon storingsgevoeliger en afhankelijk van heeel veel factoren

en 960 is ook de max ivm wat overhead
praktijk zal ook zijn rond de 940/950
Perfecte waardes voor mij. Alleen je wilt altijd toch het maximale eruit halen met wifi. :) Straks zijn er ook veel apparatuur op aangesloten. Ga ook wat access points leggen overal. Dan heb ik overal in huis wel goed bereik.

Dacht zelf aan deze.
pricewatch: TP-Link AC1750 Draadloze Dual-band Gigabit Access Point Voor Plaf...

Had hiervoor even Ubiquiti UniFi AP-AC LITE geprobeerd. Maar was een drama met instellen en dat je java nodig hebt, vond ik ook minder. Als jullie andere accesspoints adviseren hoor ik het ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien moet je eens denken aan een mesh oplossing of de DIR-868L dit ondersteund geen idee.
Wel is het vaak van belang de extra AP's van het zelfde merk te gebruiken voor optimale prestaties.
De standaard router van Tweak (AVM) ondersteund bijvoorbeeld Mesh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Niet helemaal Tweak gerelateerd, maar aangezien hier wel vaker discussie is over uitrol E-Fiber/KPN:

In Oss is E-Fiber begonnen met de uitrol van glasvezel. Begin dit jaar is KPN bezig geweest om ook een glasvezel uitrol alleen in het centrum voor elkaar te krijgen. Zover ik weet heeft de gemeente daarvoor bedankt, omdat ze ook een uitrol willen hebben in de buiten gebieden. Ik had al van diverse mensen gehoord dat KPN toch glasvezel gaat aanbieden.
Nu stond er vandaag een artikeltje op de lokale nieuws site ;) :
KPN zegt bijna rond te zijn met gemeente Oss, maar heeft geen vergunning aangevraagd

OSS | E-Fiber gaat in de gehele gemeente Oss het glasvezelnetwerk aanbieden. KPN werd ook genoemd als kandidaat, maar wethouder Frank den Brok laat als antwoord op SP-vragen weten dat E-Fiber het enige bedrijf is dat een vergunning heeft aangevraagd.

Den Brok geeft aan dat eind januari 2020 KPN liet weten interesse te hebben om het glasvezelnetwerk in de gemeente Oss aan te leggen. KPN heeft ook klanten geïnformeerd over deze plannen en schrijft op de eigen website zelfs dat het met de gemeente in gesprek is om de laatste punten rond te krijgen. Opvallend, aangezien E-Fiber volgens de wethouder de enige aanbieder is die concrete stappen heeft genomen. "KPN kan wel als provider zijn diensten aanbieden via het glasvezelnetwerk van E-Fiber. KPN als provider kan hierover in overleg gaan met E-Fiber. Wij hebben richting KPN aangegeven dat dit onze voorkeur heeft", aldus Den Brok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Hans_18T schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:05:
Misschien moet je eens denken aan een mesh oplossing of de DIR-868L dit ondersteund geen idee.
Wel is het vaak van belang de extra AP's van het zelfde merk te gebruiken voor optimale prestaties.
De standaard router van Tweak (AVM) ondersteund bijvoorbeeld Mesh.
Ik kan het uittesten.. mocht het niet werken... kan het altijd terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azsaran
  • Registratie: Februari 2012
Mr-D. schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:30:
@Azsaran zie boven, en ook even een foto van die sticker die we nu net niet kunnen lezen.
Sorry voor de late reactie. Maar het is opgelost. Bleek een defecte glasvezel kabel in de meterkast.
Wel een beetje jammer dat het meerdere discussies met de helpdesk kost om ze er van te overtuigen dat het probleem toch echt niet aan mijn hardware ligt. Gelukkig wordt dit enigszins goedgemaakt met een vergoeding voor de gemiste dagen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Azsaran schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:31:
[...]

Sorry voor de late reactie. Maar het is opgelost. Bleek een defecte glasvezel kabel in de meterkast.
Wel een beetje jammer dat het meerdere discussies met de helpdesk kost om ze er van te overtuigen dat het probleem toch echt niet aan mijn hardware ligt. Gelukkig wordt dit enigszins goedgemaakt met een vergoeding voor de gemiste dagen internet.
wel top dat je een vergoeding krijgt, daar stonden ze niet echt bekend om (hoeft ook niet natuurlijk, gezien de prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilt iemand nog een voucher voor 2 maanden gratis DPlay??

[ Voor 5% gewijzigd door Mr-D. op 29-06-2020 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-09 14:41
Even zoeken via mobiel.. Maar ik hoop dat het hier mag..

Meer mensen uit Almere die tweak hebben en momenteel geen internet hebben?! Bij ons is het sinds 15:15 offline :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaaz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 19:08
DennisZ88 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:48:

Meer mensen uit Almere die tweak hebben en momenteel geen internet hebben?! Bij ons is het sinds 15:15 offline :(
Nee, geen probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 17:13

Ja helaas ook.
https://status.tweak.nl/incidents/41

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier in buiten geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-09 14:41

Update: sinds 21:45 is het weer online! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu is het de beurt aan 1325 Almere:

Verbinding down :(

Link met de Genexis Mediaconverter lijkt nog up, alleen gateway ping vanuit OPNSense heeft 100% packet loss.

edit: Link tussen Genexis en wijk-PoP ligt plat.

En op de statuspagina van Tweak staat ook een storingsmelding m.b.t. de apparatuur in de wijk-PoP aan de Bunuellaan in Filmwijk.

Puzzelstukjes vallen in elkaar. De storing is iig dus bekend.

[ Voor 91% gewijzigd door eymey op 30-06-2020 11:49 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laten we hopen dat het daarna klaar is in Almere.
en voor jouw snel opgelost word natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 13:57
Ook slachtoffer van storing in Almere Filmwijk. Komt niet vaak voor gelukkig.

En storing voorbij.

[ Voor 12% gewijzigd door DanielAlm op 30-06-2020 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om 14:05 was alles weer up!. Ruim een uur eerder dan de in de storingsmelding gewekte verwachting _O_

Komt idd gelukkig niet vaak voor, maar op dit moment voor mij toch best ongelukkig ivm thuiswerken en het feit dat ik nog het e.e.a. wil bereiken deze week, voor mijn vakantie begint.

Tethering op KPN 4G ging helaas niet werken omdat dat ogenblikkelijk overbelast was. Uiteindelijk op de reserve-prepaidsim van T-mobile een dagbundel voor onbeperkt internet aangezet en dat werkte zowaar erg lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:24:
Om 14:05 was alles weer up!. Ruim een uur eerder dan de in de storingsmelding gewekte verwachting _O_

Komt idd gelukkig niet vaak voor, maar op dit moment voor mij toch best ongelukkig ivm thuiswerken en het feit dat ik nog het e.e.a. wil bereiken deze week, voor mijn vakantie begint.

Tethering op KPN 4G ging helaas niet werken omdat dat ogenblikkelijk overbelast was. Uiteindelijk op de reserve-prepaidsim van T-mobile een dagbundel voor onbeperkt internet aangezet en dat werkte zowaar erg lekker :)
Betrof het een tweak only storing?
1316 niets gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hans_18T schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:22:
[...]

Betrof het een tweak only storing?
1316 niets gemerkt.
1316 is ook geen Filmwijk ;)

Nee, het betrof voor zo ver ik het heb begrepen uit de antwoorden op een oproepje op de Facebook pagina van Filmwijk, alle operators die in de Area-PoP aan de Bunuellaan zitten, en dus ook alleen die PoP.

Ik vermoed dus een stroomstoring, omdat er ook totaal geen link meer was tussen de NT en de switch in de PoP en de andere operators dus ook storing ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 19:32
Vanavond ontving ik een een factuur van Tweak van €10 voor een TV afstandsbediening 8)7
Ik heb er geen een besteld en of gekregen, meer mensen die zo’n factuur vanTweak hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jan Driebeen schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:49:
Vanavond ontving ik een een factuur van Tweak van €10 voor een TV afstandsbediening 8)7
Ik heb er geen een besteld en of gekregen, meer mensen die zo’n factuur vanTweak hebben gehad?
Nope, althans nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jan Driebeen schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:49:
gelukkig niet
zullen ze misschien een klantnummer hebben omgedraaid?
TK00010 ipv TK00001 oid
zal het ook erg vreemd vinden ook omdat ik geen TV meer bij ze afneem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW020
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-06 17:37
Hier issues met de internetverbinding.. regio Almere Stad.
Hoge pingtijden en hele lage snelheden.

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
JW020 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:49:
Hier is issues met de internetverbinding.. regio Almere Stad.
Hoge pingtijden en hele lage snelheden.

Meer mensen last van?
Ja hier ook last van. Google pagina's niet bereikbaar, en lange laadtijden.

Scheelt me dus weer naar m'n interne netwerk kijken :)

[ Voor 8% gewijzigd door fm77 op 01-07-2020 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, ik kan bepaalde servers waaronder Google niet bereiken. Eerste storing in een lange tijd in Enschede.

[ Voor 6% gewijzigd door Dutchmega op 01-07-2020 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Hier ook, veel websites niet bereikbaar en snelheid traag in Enschede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 21:12
Jep, hier ook problemen, ik zit in ergens in Drenthe. Lijkt erop dat veel bestemmingen in het buitenland niet bereikbaar zijn. DNS resolving gaat wel goed maar geen reactie op ICMP requests. Als ik mijn VPN aanslinger werkt alles goed. Routing issues wellicht met de lijnen die niet over de exhange gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Hier ook, Enschede ook geen connectie naar bepaalde sites / services.
Ik was al bang dat mijn PI HOLE aan het flippen was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikvanwinsum
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 08:11

ikvanwinsum

/dev/null

Hier ook, en het lijkt niet alleen binnen Tweak te zitten:
https://downforeveryoneorjustme.com/google geeft ook aan dat Google down is.
Net nog wel in ieder geval :)

[ Voor 12% gewijzigd door ikvanwinsum op 01-07-2020 15:53 ]

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:45
Jup. Tweakers werkt wel, status pagina van Tweak zelf wel dood (en google). DuckDuck werkt wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japzr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 18:31
Hier in Utrecht ook, erg veel packet loss en de meeste sites zijn onbereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:58
Hier lijkt de Tweak DNS kaput.
Cannot resolve: www.google.com: Unknown host.

Via een VPN (in NL) kan ik er wel gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 13:57
Dacht al dat het aan mijn apparatuur lag. Vreemd internetgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 21:12
Gebeurde rond 15:35. Ik was ingelogd op werk via Citrix en daar werd mijn verbinding verbroken. Duurde 2-3 minuten en toen kon ik weer inloggen bij Citrix maar meeste buitenlandse sites zijn nog wel down.

Vrij veel meldingen ook: https://allestoringen.nl/storing/tweak/

Ik ga er vanuit dat ze wel op de hoogte zijn inmiddels dus zal de helpdesk niet lastig vallen nu.

[ Voor 29% gewijzigd door Mannekino op 01-07-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:18
uiterlix schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:54:
Hier lijkt de Tweak DNS kaput.
Cannot resolve: www.google.com: Unknown host.

Via een VPN (in NL) kan ik er wel gewoon bij.
Google DNS instellen verhelpt het niet overigens.

Hier ook via werk VPN inderdaad nog wel het meeste te gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Giant87 op 01-07-2020 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Dat wou ik net zeggen, ik maak geen gebruik van Tweak DNS alleen als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zelfde hier. Ligt dus niet aan mij

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
@Compizfox
Misschien komt het wel door jou..... :+

Sorry flouwekul natuurlijk

[ Voor 21% gewijzigd door kmichael op 01-07-2020 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
In deventer ook traag tot geen tweak glasvezel...

[ Voor 17% gewijzigd door koelkast op 01-07-2020 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:09

Gotiniens

Fairly odd Tim

https://stats.ams-ix.net/index.html

Een rare piek op de ams-ix vraag me af of er dan ook andere providers last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:51
Hier ook, Almere Buiten. Internet problemen.

Mijn PC via gigabit LAN verbonden heeft wel Internet. Maar Android apparaten verbonden via WiFi hebben wel WiFi connectie maar geen Internet. Ook de LG smartTV met WebOS heeft geen Internet verbinding.

[ Voor 69% gewijzigd door Haay op 01-07-2020 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Volgens de status pagina is er een storing in de "netwerkregio's', nu maar thuiswerken via 4g..

https://status.tweak.nl/

[ Voor 12% gewijzigd door Deveon op 01-07-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Gotiniens schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:57:
https://stats.ams-ix.net/index.html

Een rare piek op de ams-ix vraag me af of er dan ook andere providers last van hebben?
Lijkt wel? https://allestoringen.nl/...322383-storing-bij-ziggo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-09 21:00
Hier ook, sommige sites zoals Tweakers doen het wel, andere bv. Google niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:45
Ik denk niet dat het alleen Tweak is :P

AmsIX van dit moment
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fq0GYVxAoFliqx71hPNvrHn-efg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/es7buh0cPgSmAzrcZwR6fLCl.png?f=user_large

*edit*
Spuit 11, was te traag met screenshotje uploaden :P

[ Voor 11% gewijzigd door CrashOverDrive op 01-07-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Deveon schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:57:
Volgens de status pagina is er een storing in de "netwerkregio's', nu maar thuiswerken via 4g..

https://status.tweak.nl/
Dat is een oude, maar nu ook een grote storing in het "Core Network".

"Core netwerk - Storing in meerdere regio's
3 minuten geleden
Woensdag 1 juli 2020 15:59:00
Er is een brede storing gedetecteerd. U kunt hier problemen van ondervinden. De case is in onderzoek. Updates worden hier gedeeld."

[ Voor 27% gewijzigd door Giant87 op 01-07-2020 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 08:28
Het lijkt weer te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timku
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:26
Werkt hier weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrWisent
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-05 22:13
Dear member/customers,

Three 36x100G linecards at the PE router, located at Equinix AM7, rebooted unexpectedly causing many customer ports and Backbone connection to flap for several minutes. At this moment the linecards recovered their operational status, but we are still unaware of the root cause. We will investigate the issue and monitor the situation.

Our apologies for the inconvenience

Kind Regards
AMS-IX NOC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Het werkt weer maar wel traag....
Is het bij jullie ook traag?

Dat had ik eerder moeten zeggen...

[ Voor 23% gewijzigd door kmichael op 01-07-2020 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
kmichael schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:05:
Het werkt weer maar wel traag....
Is het bij jullie ook traag?

Dat had ik eerder moeten zeggen...
Nee, full speed.

//edit, mooi :)

[ Voor 4% gewijzigd door Giant87 op 01-07-2020 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW020
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-06 17:37
Hier lijkt hij het ook weer te doen!
Pagina: 1 ... 52 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.