Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij tweak bestaat er geen bridgemodus maar je ben vrij om je eigen spul te plaatsen ipv de tweak spullen
Ik heb mijn eigen setup en dat werkt goed

[ Voor 17% gewijzigd door Mr-D. op 30-04-2018 14:40 ]

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 15:24

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Mr-D. schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:39:
Bij tweak bestaat er geen bridgemodus maar je ben vrij om je eigen spul te plaatsen ipv de tweak spullen
Ik heb mijn eigen setup en dat werkt goed
Kan ik dan gewoon die modem/router weigeren en die 50 euro borg niet betalen?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neen dat is helaas niet mogelijk omdat de monteur een werkende internet moet achterlaten en zodr hij de deur dicht trekt ben je vrij om te doen wat jij wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:42
Ik zit op dit moment nog bij Trined maar daar hebben ze me nu al voor de zoveelste keer genaaid. Eerst een "prijsverlaging" doorvoeren maar stiekem een tv opnemen pakket aanzetten zodat er geld vanaf gaat maar toch niet het meest mogelijke.

Vervolgens maken ze telefonie keuze mogelijk waarbij je ook telefonie kan stopzetten. (zonder communicatie en ze kunnen toch echt zien dat ik daar nog NOOIT gebruik van heb gemaakt.) en als je daar dan een medewerker van de helpdesk op wijst geeft hij grof de melding dat ik dat toch prima zelf kan checken. (wat dus pas kan op de site na invullen van postcode)

Dus na 3 jaar best wel wat centen daarheen te hebben gebracht denk ik dat ze nu mij als klant gaan kwijtraken. Ze hebben op het E-fiber net nu een modem vervanging ingezet waarop ik nog maar 1 dag mogelijkheid had om deze te laten vervangen ander zou mijn contract stopgezet worden.....

Is de tv echt zo slecht bij Tweak ? Bij Trined was het iig heel vaak blokjes en bij hoge download werd de stb helemaal weggedrukt.

[ Voor 10% gewijzigd door BurnerT op 30-04-2018 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxwielder
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
BurnerT schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:16:
Is de tv echt zo slecht bij Tweak ? Bij Trined was het iig heel vaak blokjes en bij hoge download werd de stb helemaal weggedrukt.
Nee hoor. Af en toe een hikje, maar wat mij betreft is de kwaliteit op dit moment meer dan prima (Almere-Buiten).

De extra-functies, zoals begin-gemist en waarschijnlijk ook de opname functies (die gebruik ik niet vaak), zijn wat minder betrouwbaar. Hoewel de laatste tijd al wat beter, komen stotteringen meer voor als je in begin-gemist mode kijkt. Reclame voorbij spoelen resulteert vaak in het terugspringen naar live-TV.

Dat gezegd, de beeldkwaliteit van de reguliere uitzendingen is wat mij betreft prima (en het internet went erg snel ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:42
Hmmm de punten die je aanhaalt zijn nou net de dingen die vrouwlief veel gebruikt. We kijken eigenlijk altijd begin gemist om de pauze's door te spoelen :)

Al werken die functies bij trined ook gewoon slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:51

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Heeft er iemand ervaring met overstappen van KPN Alles in 1 glas naar Tweak (alles in 1)

Ben klaar met KPN en wil Tweak wel een kans geven echter zit ik nog met het idee dat glas naar glas overstappen nogal een crime is en vaak mis gaat.

Wat is het handigste? voorbeeld: opzeggen bij KPN per 1 juli en op die datum ook Tweak in laten gaan, om zo wat tijd te creëren om zaken goed te regelen? Of gewoon Tweak ZSM laten ingaan en KPN zsm opzeggen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 20:58
eymey schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:17:
Het staat er ook zeer ongelukkig. Eerder hadden ze duidelijk staan dat je je vorige glasvezelprovider NIET moet opzeggen, omdat dan een vlotte (bijna-zerodowntime) overstap kan mislukken en je echt langdurig zonder diensten komt te zitten.

En dat advies geldt nog steeds.

Het klopt wel dat Tweak niet expliciet een opzegging naar je oude provider stuurt, maar impliciet ziet je oude provider de migratie die Tweak bij Reggefiber (of KPN) inschiet bijna altijd als een opzegging van diensten (want zonder lijn geen diensten).

Even iets meer uitleg erbij is blijkbaar erg moeilijk voor Tweak......
@Rubman

Ik heb bovenstaande gevolgd en heb uiteindelijk gisteren ongeveer 4 uur downtime gehad. Omdat het niet duidelijk is of de oude provider vanzelf werd opgezegd (hier Telfort) heb ik dat na overzetting zelf (ook) aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 19:38

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Mr-D. schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:00:
Neen dat is helaas niet mogelijk omdat de monteur een werkende internet moet achterlaten
Daar heb je die router helemaal niet voor nodig. Gewoon een laptop direct in de mediaconverter prikken en de monteur kan bevestigen dat de internet verbinding werkt.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eens maar volgens mij doet Tweak dit niet zo, dat het kan is uiteraard heel iets anders.
Aaargh! schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:59:
[...]

Daar heb je die router helemaal niet voor nodig. Gewoon een laptop direct in de mediaconverter prikken en de monteur kan bevestigen dat de internet verbinding werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Mr-D. schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:36:
Eens maar volgens mij doet Tweak dit niet zo, dat het kan is uiteraard heel iets anders.
[...]
Nee, klopt. Maar als de eis 'werkend internet' is dan houdt de verantwoordelijkheid van Tweak wat mij betreft op bij het ethernet poortje op de Genexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Aaargh! schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:59:
[...]

Moet die laptop wel een netwerkkaart hebben die met VLAN overweg kan ;)

edit: En zie hieronder O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 01-05-2018 15:26 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Raven schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:04:
[...]

Moet die laptop wel een netwerkkaart hebben die met VLAN overweg kan ;)
Is over het algemeen geen feature van de hardware maar van de software (driver of netwerk stack)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 17:09
Rubman schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:50:
Heeft er iemand ervaring met overstappen van KPN Alles in 1 glas naar Tweak (alles in 1)

Ben klaar met KPN en wil Tweak wel een kans geven echter zit ik nog met het idee dat glas naar glas overstappen nogal een crime is en vaak mis gaat.

Wat is het handigste? voorbeeld: opzeggen bij KPN per 1 juli en op die datum ook Tweak in laten gaan, om zo wat tijd te creëren om zaken goed te regelen? Of gewoon Tweak ZSM laten ingaan en KPN zsm opzeggen.
Het beste is om KPN niet op te zeggen, wanneer je van FIber naar Fiber gaat neemt Tweak je glasvezel over, dit wordt bij de oude provider bijna altijd gezien als een opzegging per die dag.

Als je KPN wel opzegt heb je het risico dat de opzeg order eerder binnenkomt bij RF dan de migratie order waardoor je juist tot 6 weken zonder diensten kan komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 09:51

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Bedankt @RetroTycoon en @Centurius
Kan dus het beste gewoon niks doen met KPN en Tweak bestellen. dan gaan we dat maar even doen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 17:09
Rubman schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:34:
Bedankt @RetroTycoon en @Centurius
Kan dus het beste gewoon niks doen met KPN en Tweak bestellen. dan gaan we dat maar even doen.
Precies, dan zit je hooguit voor een paar uur zonder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-07 13:07
Ik zag nu dat T-mobile tijdelijk 750MB internet levert. Nu komt er een wel een concurrent in de buurt van de snelheid van Tweak :)

https://thuis.t-mobile.nl/pakketsamenstellen

Eerste 6 maanden €35 en daarna €55.

[ Voor 18% gewijzigd door WhySoSerious? op 05-05-2018 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 08:19
WhySoSerious? schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:59:
Ik zag nu dat T-mobile tijdelijk 750MB internet levert. Nu komt er een wel een concurrent in de buurt van de snelheid van Tweak :)

https://thuis.t-mobile.nl/pakketsamenstellen

Eerste 6 maanden €35 en daarna €55.
kan het pakket niet bekijken aangezien het hier niet beschikbaar is maar als het alleen voor internet is zonder tv is het nog niet echt een concurrent voor die prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
hjvg schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 12:20:
[...]

kan het pakket niet bekijken aangezien het hier niet beschikbaar is maar als het alleen voor internet is zonder tv is het nog niet echt een concurrent voor die prijs
Tv en bellen zit er bij in. Als je een mobiel abonnement hebt krijg je €2,50 korting per maand, alle Fox Sport Eredivisie kanalen en geen aansluitkosten. Hmm misschien toch een keer t-mobile proberen.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/17e698e305568dea4c6a80f8b8b97bbb.png

[ Voor 38% gewijzigd door WhySoSerious? op 05-05-2018 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
WhySoSerious? schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 12:25:
[...]

Tv en bellen zit er bij in. Aals je een mobiel abonnement hebt ook alle Fox Sport Eredivisie kanalen en geen aansluitkosten. Hmm misschien toch een keer t-mobile proberen.

[afbeelding]
ja je kunt het dus voor ongeveer de zelfde prijs als tweak per maand krijgen iets langzamer internet maar je word ook verplicht om een mobiel abonnement bij hun af te sluiten anders zijn ze in eens wel een stuk duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@WhySoSerious? Let wel dat die Draytek echt bijna helemaal gesloten is.... (2 poorten voor TV, 2 poorten voor LAN, geen WAN instellingen)

Onderstaande is dan wel via SFP aangesloten, dus dat biedt mogelijkheden (misschien)

T-Mobile

[ Voor 49% gewijzigd door Vorkie op 05-05-2018 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
hjvg schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 12:32:
[...]

ja je kunt het dus voor ongeveer de zelfde prijs als tweak per maand krijgen iets langzamer internet maar je word ook verplicht om een mobiel abonnement bij hun af te sluiten anders zijn ze in eens wel een stuk duurder
Klopt, maar ik heb al een mobiel abonnement en je betaald minder per jaar. Ook ben ik wel benieuwd naar tv van T-mobile, want Sparql is nog niet geweldig hier.

[ Voor 8% gewijzigd door WhySoSerious? op 05-05-2018 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikvanwinsum
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-07 18:55

ikvanwinsum

/dev/null

Zijn er meer mensen die (momenteel) last hebben van brak internet? Sommige websites laden heel traag/niet, en anderen doen het wel normaal:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
PING tweakes.net (103.224.212.222) 56(84) bytes of data.
[...]
--- tweakes.net ping statistics ---
10 packets transmitted, 10 received, 0% packet loss, time 9012ms

PING nos.nl (145.58.28.175) 56(84) bytes of data.
^C
--- nos.nl ping statistics ---
11 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 10220ms

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
ikvanwinsum schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:15:
Zijn er meer mensen die (momenteel) last hebben van brak internet? Sommige websites laden heel traag/niet, en anderen doen het wel normaal:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
PING tweakes.net (103.224.212.222) 56(84) bytes of data.
[...]
--- tweakes.net ping statistics ---
10 packets transmitted, 10 received, 0% packet loss, time 9012ms

PING nos.nl (145.58.28.175) 56(84) bytes of data.
^C
--- nos.nl ping statistics ---
11 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 10220ms
hier geen problemen koekange de wolden. trouwens je eerste ping is niet naar tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris_hack
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-07 23:46
floris_hack schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:52:
Ik heb zelf TV via Ziggo (basis interactieve TV) en het Internet jaarpakket van Tweak. Denk nu erg hard om ook maar een alles-in-1 van Ziggo te nemen. Met mobiele telefoon van Vodafone komt daar nog wat korting bij.

Dinsdag komt de Tweak monteur langs. Centurius/Nescafe, dank voor de terugkoppeling.
Nieuwe Fritz! router geïnstalleerd, probleem opgelost. Zeer netjes allemaal gedaan door Tweak aan de telefoon en tijdens te vervanging.

Derde Fritz!Box die ik ondertussen heb. Ik weet niet wat er met die krengen aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, wel vreemd idd.

Ik ken Fritz!Box als uiterst robuuste en stabiele apparaten. Jarenlang achtereenvolgens een 71xx, 7270, 7390 en 7490 gebruikt (en nu dus de 5490 via Tweak). Heb ze nooit nieuw gekocht, altijd tweedehands en later ook nog weer kunnen doorverkopen voor een derde leven.

Jammer dat blijkbaar de kwaliteit dan toch een stuk minder aan het worden is.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-07-2020
Of hij heeft gewoon de pech dat ie een paar keer achter
elkaar een 'maandagmorgen model' heeft gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk ook dat hij pech heeft gehad
Mijn Fritz is tot nog toe de beste router die ik heb gehad en hierna komt gewoon de 7590 of nieuwer.

extra:
Hoewel ik ook twijfel over de ac-2600 van Synology en die krijgt als het goed is rond augustus een update zodat deze eindelijk 802.1q ondersteund.

[ Voor 41% gewijzigd door Mr-D. op 08-05-2018 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-06 06:20
Ik heb tweak besteld, maar ik vraag mij af welke router ik uitgeleverd gaat krijgen. Zyxel of Fritzbox :?
Op het contract staat namelijk tussen haakjes 8324.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!
steven2 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 00:50:
Ik heb tweak besteld, maar ik vraag mij af welke router ik uitgeleverd gaat krijgen. Zyxel of Fritzbox :?
volgens mij leveren ze alleen nog de Fritzbox.(95%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-05 16:29
steven2 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 00:50:
Ik heb 2 maanden geleden Tweak laten aansluiten, en dat was al een Fritz. De monteur vertelde dat hij geen Zyxel's meer aansluit. Geen idee of het afhankelijk is per leveringsgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-06 06:20
Ik net ook een antwoord van Tweak gekregen. Daarin staat ook dat er een fritzbox wordt aangesloten.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-07 15:05
Ivm met uitbreiding van mijn netwerk kom ik op mijn Zyxel een poort (voor internet via een utp kabel) te kort. Iemand ervaring met een goede switch icm de Zyxel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 02:56

Dxue

PSN:EvilDrunk

Jan Driebeen schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 22:40:
Ivm met uitbreiding van mijn netwerk kom ik op mijn Zyxel een poort (voor internet via een utp kabel) te kort. Iemand ervaring met een goede switch icm de Zyxel?
is er uberhaupt een switch die niet goed samen kan werken met een router?

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 17:23
Ja, er zijn switches die niet goed werken. Om het TV-signaal over de switch te kunnen krijgen moet deze VLANs ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Domokoen schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:55:
Ja, er zijn switches die niet goed werken. Om het TV-signaal over de switch te kunnen krijgen moet deze VLANs ondersteunen.
De aminobox hangt gewoon in het lan netwerk en niet via een apart vlan. In principe kan je er gewoon een normale switch tussen hangen, maar wordt niet aangeraden vanwege mogelijkheid op Multicast flooding
dus als hij imgp snooping ondersteund zal het beter werken

maar een managed switch is alleen handig als je hem wilt buiten sluiten van je netwerk .

[ Voor 0% gewijzigd door Mr-D. op 11-05-2018 12:21 . Reden: as always an typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 657756

WhySoSerious? schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 12:25:
[...]

Tv en bellen zit er bij in. Als je een mobiel abonnement hebt krijg je €2,50 korting per maand, alle Fox Sport Eredivisie kanalen en geen aansluitkosten. Hmm misschien toch een keer t-mobile proberen.

[afbeelding]
En Eurosport 2 HD en Spike HD enz. Via CashbackTotaal nog €80 cashback.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 657756 op 12-05-2018 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 22:14
Ik heb een fritzbox en wil deze vervangen met eigen router. Heb al een mediaconverter gekocht (mc220l) maar heb wat hulp nodig met het vinden van de juiste sfp module.

Er zijn zoveel varianten dat ik er niet uit kom. Moet ik single mode of multimode hebben? Wat betekenen de nm waardes?

Zag ook dat sommige tweakers een patch kabel gebruiken, heb ik deze ook nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

fiftyfive schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 17:53:
Ik heb een fritzbox en wil deze vervangen met eigen router. Heb al een mediaconverter gekocht (mc220l) maar heb wat hulp nodig met het vinden van de juiste sfp module.

Er zijn zoveel varianten dat ik er niet uit kom. Moet ik single mode of multimode hebben? Wat betekenen de nm waardes?

Zag ook dat sommige tweakers een patch kabel gebruiken, heb ik deze ook nodig?
Wat antwoorden (but correct me if i'm wrong mede netwerk nerds):

1. Single mode = enkele lichtstraal. Multimode = bundel van een aantal lichtstralen
2. Je hebt een single mode SFP module nodig. De nm waardes hebbben te maken met de golflengte van de lichtbundel(s). De single mode variant die jij nodig hebt heeft waarschijnlijk een waarde van 1310nm
3. Je hebt een fiber patch kabel nodig om een SFP module te verbinden met een andere SFP module. Let daarbij wel op het type aansluiting van de ene module versus die van je eigen SFP module (LC vs SC, UPC vs APC)

Let trouwens ook bij aanschaf van een SFP module erop dat sommige fabrikanten vrij kinderachtig een codering (ala DRM) hebben aangebracht op de SFP poorten, en dus dat niet elke willekeurige SFP module zonder meer op een willekeurige SFP poort kan worden aangesloten.

Als je trouwens de andere kant op gaat, dus Fiber -> Ethernet -> Fiber, dan is de keus qua kabels en modules zelfs nog wat eenvoudiger: compatible LC module in je media converter, mediaconverter op je gigabit aansluiting van je NTU/FTU combi, compatible LC module in je router, LC-LC kabel ertussen en klaar ben je :)

[ Voor 26% gewijzigd door mindcrash op 13-05-2018 01:16 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Mijn advies:
nescafe schreef op woensdag 4 april 2018 @ 14:06:
ID: #20184 https://www.fs.com/products/20184.html
Generic Compatible 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1490nm-RX 20km DOM Transceiver Module

Nog even getest met SFP-GE-BX aan Reggefiber/Tweak en dit werkt naar behoren.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[admin@MikroTik] > /interface ethernet monitor sfp1 
                      name: sfp1
                    status: link-ok
                      rate: 1Gbps
               full-duplex: yes
           sfp-vendor-name: FiberStore
    sfp-vendor-part-number: SFP-GE-BX
            sfp-wavelength: 1310nm
1310nmTx, 1490/1550nmRx

[ Voor 7% gewijzigd door nescafe op 13-05-2018 11:02 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:46
Vraagje:

Ik heb begrepen dat ze bij Tweak inmiddels de FritzBox leveren ipv de Zyxel en de FB rechtstreeks wordt aangesloten op de fiber terwijl de Zyxel op de Genexis werd aangesloten.

Ik ga binnenkort verhuizen en zal daar ook Tweak willen laten aansluiten, ik wil echter mijn UniFi Security Gateway blijven gebruiken zonder de FritzBox ertussen. Weet iemand op je van Tweak ook gewoon en Genexis aangesloten kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mfkne schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:43:
Vraagje:

Ik heb begrepen dat ze bij Tweak inmiddels de FritzBox leveren ipv de Zyxel en de FB rechtstreeks wordt aangesloten op de fiber terwijl de Zyxel op de Genexis werd aangesloten.

Ik ga binnenkort verhuizen en zal daar ook Tweak willen laten aansluiten, ik wil echter mijn UniFi Security Gateway blijven gebruiken zonder de FritzBox ertussen. Weet iemand op je van Tweak ook gewoon en Genexis aangesloten kan krijgen?
Naar mijn weten wordt er alleen direct op fiber aangesloten indien je woning beschikt over een FTU van type TY01 of TK01 (zie deze link) omdat daar patchcovers voor op de markt zijn. Bij de oudere Genexis FTU's doet Tweak dit niet dacht ik (en wordt je dus wel via een Mediaconverter en UTP aangesloten.

Mocht jij nou wel zo'n nieuwere FTU hebben en Tweak sluit het wel met een glaskabel aan op de Fiber dan is er nog geen man overboord.
In alle gevallen kan je een eigen TP-Link MC220L mediaconverter kopen, met een SFP module. Daar sluit je dan de glaskabel op aan die Tweak heeft achtergelaten. En daarna alsnog met UTP verder naar je Unifi.

Of als je nieuwe woning een TY01 FTU heeft: even op MP voor een paar tientjes zoeken naar de goede NT/Mediaconverter, en die er zelf op klikken. Valt reuze mee als je maar even let op wat je wel en niet moet doen (op youtube goede video van te vinden)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318455

Goedemorgen leden. Ben vanaf gisteren ook een gebruiker van Tweak. Na 3 jaar glasvezel overgestapt van KPN naar Tweak alleen internet. Sinds gisteren natuurlijk paar keer speedtest gedaan :). Opleveren duurde geen 10 minuten. Wel zat ik 3 dagen zonder internet maar dat was mijn eigen schuld :).

Gaat zeer snel echter merk ik wel dat 2.4ghz niet zo snel is dan dat het wordt aangegeven door fritz box. Heb een Samsung S8 en haal gemiddeld 90mbps gemiddeld. Wat ervaren jullie hiermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masevako
  • Laatst online: 05-07-2020
Anoniem: 318455 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:57:
Goedemorgen leden. Ben vanaf gisteren ook een gebruiker van Tweak. Na 3 jaar glasvezel overgestapt van KPN naar Tweak alleen internet. Sinds gisteren natuurlijk paar keer speedtest gedaan :). Opleveren duurde geen 10 minuten. Wel zat ik 3 dagen zonder internet maar dat was mijn eigen schuld :).

Gaat zeer snel echter merk ik wel dat 2.4ghz niet zo snel is dan dat het wordt aangegeven door fritz box. Heb een Samsung S8 en haal gemiddeld 90mbps gemiddeld. Wat ervaren jullie hiermee ?
Op 2.4Ghz zit ik hier rond de 100Mbit up en down.
op 5Ghz haalt mijn Samsung S7 tussen de 300 en 500Mbit op de verdieping waar de router zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Masevako schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:13:
[...]

Op 2.4Ghz zit ik hier rond de 100Mbit up en down.
op 5Ghz haalt mijn Samsung S7 tussen de 300 en 500Mbit op de verdieping waar de router zit.
Inderdaad dat haal ik met 5GHZ ook. Met mijn S8 haal ik op 5ghz momenteel 490mbps. Over kabel heb ik nog niet geprobeerd wat ik maximaal haal. Heb zelf ook een Xiaomi Router 3 tussen hangen zodat ik op zolder ook internet heb. De heb ik ingesteld als repreater en haal gemakkelijk rond de 100mbps op 3e verdieping. Mag er zeker niet over klagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2,4 Ghz. zit in een gemiddelde woonwijk overvol!

De verbindingssnelheid is altijd de theoretisch maximaal haalbare snelheid, afhankelijk van de antenneconfiguratie van de client en dienst ondersteunde Wireless technieken.

Echter, daar gaat dus alle interferentie van buurnetwerken en andere 'huishoudelijke berichten' (even simpel gezegd) die nodig zijn om al dat WIFI verkeer in goede banen te leiden, van af. Wat over blijft is wat jij haalt aan daadwerkelijk IP-verkeer voor jouw apparaten.

70-80 is hier thuis het absoluut maximum haalbare over 2,4 Ghz. En dan moet het een 'goed moment' zijn. Dat had ik al toen ik nog de WIFI van de Fritz!box gebruikte, maar ook met m'n Ubiquiti Unifi setup.

5 Ghz. haal ik op m'n Ubiquiti Unifi AC Pro (die is qua WIFI AC features en theoretische snelheden ong. gelijk aan de Fritz!box) gemiddeld 400 Mbps met een Sony Xperia XZ1-compact, een Asus Zenbook of een z3-compact tablet :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-07-2020
Goedemorgen leden. Ben vanaf gisteren ook een gebruiker van Tweak....

...Gaat zeer snel echter merk ik wel dat 2.4ghz niet zo snel is dan dat het wordt aangegeven door fritz box. Heb een Samsung S8 en haal gemiddeld 90mbps gemiddeld. Wat ervaren jullie hiermee ?
Oowkeej, welkom bij Tweak. :) Wat geeft je Fritzbox eigenlijk voor snelheid aan dan?
Dat moet je ongeveer door de helft delen voor up- en download. 8)
Is vaak nog ietsje minder dan de helft door de overhead.

Als het echt veel lager is dan dat dan kun je misschien beter handmatig een Wifi kanaal instellen...

[ Voor 51% gewijzigd door jeroenmuzikant op 15-05-2018 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-07 10:17
Hallo, sinds vandaag mezelf ook opgegeven voor Tweak. Echter schrik ik wel van alle technische verhalen hierboven.
Is het allemaal zo lastig?
Momenteel zit ik bij ziggo, heb het modem in 'bridgemodus' staan in combinatie met mijn fantastische Asus router. (RT-AC68U) Is dat scenario bij Tweak ook mogelijk?
Scheelt me een heleboel instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, geen Bridge modus.

Dus tenzij je bereid bent zelf een juiste mediaconverter en SFP aan te schaffen zodat je weer een 'bridge' naar je Asus router hebt, is de enige andere optie:

Asus eruit en Fritz!box gaan gebruiken. En ik denk dat de Fritz minstens zo'n geweldige router is :).

Of: Asus in 'client modus' gebruiken (of hoe dat bij Asus dan ook mag heten, iig dhcp-server in Asus uit en dan bv. de asus als tweede draadloze toegangspunt gebruiken ofzo :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Laatst online: 05-07 10:17
eymey schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:56:
Nee, geen Bridge modus.

Dus tenzij je bereid bent zelf een juiste mediaconverter en SFP aan te schaffen zodat je weer een 'bridge' naar je Asus router hebt, is de enige andere optie:

Asus eruit en Fritz!box gaan gebruiken. En ik denk dat de Fritz minstens zo'n geweldige router is :).

Of: Asus in 'client modus' gebruiken (of hoe dat bij Asus dan ook mag heten, iig dhcp-server in Asus uit en dan bv. de asus als tweede draadloze toegangspunt gebruiken ofzo :P )
De Asus in cliënt modus zou dus mogelijk zijn. Ik vraag dat omdat ik hier op het dak een EnGenius ENH500 accespoint heb staan en hoop dat deze dan normaal werkt zonder dat ik ingewikkelde instellingen in de Fritz moet gaan doen. (heb er niet zoveel verstand van)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hmm. Het enige wat ik me kan bedenken is dat die EnGenius nu verwacht in een bepaald IP-subnet te hangen (bv. 192.168.1.x oid.) en zoiets kan je in de Fritz vrij makkelijk aanpassen, zodat je EnGenius zich ook met een Fritz als router thuisvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-07 23:18
Zojuist met Tweak gebeld en ze leveren alleen nog de fritz!box uit. Echter mocht je toch een Zyxel willen kun je dat aangeven op het contract. Je krijgt dan wel een 'oude' refurbished' model wat verder wel 100% werkt. Alleen het is geen nieuwe hardware dus.

Nu zit ik bij Ziggo en ben niet van plan om binnen kort weer 4 euro (ja bij mij echt 4 euro verhoging) meer te betalen per maand.

Ik heb echter net een nieuwe Netgear X7800 router gekocht. (bijna 200 euro) Kan ik deze gebruiken ipv de fritz!box? Of heb ik echt een Modem nodig waar glasvezel (sfp) op aangesloten moet worden?
De X7800 ondersteunt ingeval Vlan's IGMP snooping etc..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

jeroenmuzikant schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:43:
[...]

Oowkeej, welkom bij Tweak. :) Wat geeft je Fritzbox eigenlijk voor snelheid aan dan?
Dat moet je ongeveer door de helft delen voor up- en download. 8)
Is vaak nog ietsje minder dan de helft door de overhead.

Als het echt veel lager is dan dat dan kun je misschien beter handmatig een Wifi kanaal instellen...
Inderdaad Fritz Box geeft 140mbs aan over 2.4ghz voor mijn S8. Over 5GHZ heb ik inderdaad 500mbps. Ik ben er tevreden mee en opleveren ging zeer soepel. KPN kon mij geen lage prijs aanbieden dus ben ik lekker weg :). Gebruik zelf een IPTV provider via LG 4K met 5ghz. Die haalt zo 300mbps over wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat hij vlan ondersteund is mooi maar ondersteund deze dit ook op de wan? met het protocol 802.1q??
en telefoon neem je dat ook af ??
ik zelf zou die netgear in de vraag en aanbod gooien en lekker de fritz gebruiken (hoewl ik geen ervaring met dit type heb)
Tmaster schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:57:
Zojuist met Tweak gebeld en ze leveren alleen nog de fritz!box uit. Echter mocht je toch een Zyxel willen kun je dat aangeven op het contract. Je krijgt dan wel een 'oude' refurbished' model wat verder wel 100% werkt. Alleen het is geen nieuwe hardware dus.

Nu zit ik bij Ziggo en ben niet van plan om binnen kort weer 4 euro (ja bij mij echt 4 euro verhoging) meer te betalen per maand.

Ik heb echter net een nieuwe Netgear X7800 router gekocht. (bijna 200 euro) Kan ik deze gebruiken ipv de fritz!box? Of heb ik echt een Modem nodig waar glasvezel (sfp) op aangesloten moet worden?
De X7800 ondersteunt ingeval Vlan's IGMP snooping etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 01:27

Zorian

What the fox?

Gaat iets niet lekker bij de administratie daar.
Net weer een behoorlijk hoge rekening ontvangen waarop diensten dubbel in rekening worden gebracht voor dezelfde periode.
Maar even een mailtje erachteraan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-07 16:19
mijn factuur is gelukkig normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mijne was ook hoger maar na controle heeft iemand hier naar een mobiel nummer gebeld :)

dus ook mijn factuur was ok maar tot nog toe geen rare bedragen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
ik heb geen toestel aangesloten :P kan je er ook niet mee bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hier geen dubbele kosten op de factuur, wel een dubbele incasso-aankondiging, gisteravond een en vandaag rond dezelfde tijd een. ABN laat gelukkig maar 1 incasso zien dat aangekondigd is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-06 15:27

rik

Heeft iemand ervaring met een Ubiquiti Secure Gateway áchter de Fritzbox? In het netwerk erachter krijg ik geen beeld op de Sparqlbox, maar ik kan maar geen settings vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met Fritz in Exposed Host richting de USG zou prima moeten werken. Echter, voor Sparql kan ik me voorstellen dat je op de USG een IGMP proxy zal moeten draaien die de Fritz als upstream gebruikt (net zoals de Fritz ook weer een IGMP proxy draait met z'n upstream naar VLAN 4 ).

Maar waarom de Sparql doos niet gewoon lekker aan Fritz laten hangen? Houd je m lekker buiten je LAN.

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 20-05-2018 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:37

SilencerNL

No remorse

Ik heb mijn USG pro direct aan de glasvezel hangen, dus geen fritz, zyxel of media converter er meer tussen. Was even klooien met Iptv, maar uiteindelijk werkt het beter dan het Tweak apparatuur...

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een USG Pro is dat leuk ja omdat je dan een SFP poort hebt. Met een 'gewone' USG zal je dan toch nog een extra mediaconverter moeten hebben, of 1 van je switches moet al SFP hebben (dan kan je die + een LAN poort gewoon trunken en dan de WAN-zijde van de USG aan die LAN poort hangen).

Maar goed, Fritz!box is second best. Ik durf wel te stellen dat die z'n taken net zo goed kan als een USG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z609240
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-02-2024
SilencerNL schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:03:
Ik heb mijn USG pro direct aan de glasvezel hangen, dus geen fritz, zyxel of media converter er meer tussen. Was even klooien met Iptv, maar uiteindelijk werkt het beter dan het Tweak apparatuur...
En heb je ook een ip-adres op de WAN poort daar ben ik erg benieuwd naar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:37

SilencerNL

No remorse

z609240 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 02:12:
[...]

En heb je ook een ip-adres op de WAN poort daar ben ik erg benieuwd naar ?
Ja, 2 verschillende IP adressen op VLAN 4 (eth2.4) en VLAN 34 (eth2.34). In de huidige Unifi release zie je dit echter niet terug in de webinterface. Dat lijkt een bug voor nu...

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:51
Sinds gisteren kunnen we bepaalde email adressen niet meer mailen. Het lijkt erop dat mails naar hotmail of MSN mail niet meer gaan. Andere adressen werken wel.
We krijgen dit terug.
This is the mail system at host relay02.cambriumhosting.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<Jwbokx@hotmail.com>: host hotmail-com.olc.protection.outlook.com[104.47.42.33]
said: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [217.19.16.174] weren't sent.
Please contact your Internet service provider since part of their network
is on our block list (S3140). You can also refer your provider to
http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.
[BY2NAM03FT035.eop-NAM03.prod.protection.outlook.com] (in reply to MAIL
FROM command)
Dus kennelijk weigert de Microsoft server mail vanaf tweak.

Meer mensen hier last van?

(je mag proberen naar mijn hotmail te mailen, JWBokx apenstaartje hotmail punt com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jwbokx schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:22:
Sinds gisteren kunnen we bepaalde email adressen niet meer mailen. Het lijkt erop dat mails naar hotmail of MSN mail niet meer gaan. Andere adressen werken wel.
We krijgen dit terug.

[...]

(je mag proberen naar mijn hotmail te mailen, JWBokx apenstaartje hotmail punt com)
ik gebruik alleen mijn eigen IP van Tweak maar die krijg ik niet terug op Hotmail,maar verdwijnt wel in de spambak 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Wat verder zoeken levert wel wat antwoorden.
Ik draai mijn eigen mail server thuis, voor versturen wordt tweak gebruikt.

De laatste tijd kreeg ik wel al opmerkingen van sommigen dat ze niet konden reply-en op mijn mails.
Van 1 van hen heb ik de tekst gekregen van wat zij als antwoord kregen.
Door daar verder in te zoeken blijkt dat een enkele provider een hele strikte spam filter gebruiken.
Bij reply kijken ze of de server waar het naar toe gaat aan alle eisen voldoet.
1 van die eisen is dat het ip-adres van de ontvangende server een statisch adres is.
En daar gaat het dus fout nu want ik heb een ip-adres dat welliswaar nooit veranderd, maar niet staat in de lijst met statische ipadressen.

Kennelijk is Microsoft nu ook overgegaan op een dergelijke controle en kunnen we dus geen mails versturen die bij een microsoft server uit komt.

Eens kijken wat we gaan doen.
Toch een goedkoop hostingplan bij onze domeinregistratie of tweak vragen het ip-adres te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Google, Microsoft/Hotmail, etc. stellen hun filters inderdaad steeds restrictiever in.

Wil je echt zekerheid dat je mails altijd worden afgeleverd (en dat deze groten de mail ook altijd bij jou afleveren), dan zal je inderdaad een 'echt' als "vast" geregistreerd IP moeten hebben dat niet op 1 van de grotere blacklists staat, SPF record(s) in de DNS van je domain opnemen en eventueel ook nog DKIM gebruiken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dit heb ik ook allemaal, maar toch verdwijnt het bij hotmail in de spamfolder maar mijn zakelijke mail wat via outlook loopt daarin tegen weer niet dus lijkt echt een hotmail dingetje.
eymey schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:56:
Google, Microsoft/Hotmail, etc. stellen hun filters inderdaad steeds restrictiever in.

Wil je echt zekerheid dat je mails altijd worden afgeleverd (en dat deze groten de mail ook altijd bij jou afleveren), dan zal je inderdaad een 'echt' als "vast" geregistreerd IP moeten hebben dat niet op 1 van de grotere blacklists staat, SPF record(s) in de DNS van je domain opnemen en eventueel ook nog DKIM gebruiken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar je gebruikt dus wel een IP adres bij Tweak dat DHCP is (en waarschijnlijk ook als zodanig ergens geregistreerd staat), zelfs al zetten zij hem netjes voor je 'vast' en zetten ze er ook een PTR op e.d.

Ik verzend overigens zelf ook wel eens mail vanuit mijn domain vanaf een eigen VPS (hoewel ik de hoofd MX via Google Gsuite laat lopen, wat ik nog steeds gratis heb). Vanuit de VPS gebeurt dan weleens als er van formulieren op websites e.d. gebruik gemaakt wordt. En ik had het een keer zo erg met Google, dat mail daar gewoon uberhaupt niet meer aan kwam, ook niet in SPAM.

Uiteindelijk kon ik Google dus pas mails vanaf mijn webserver laten accepteren toen ook de hostnaam die ik aan m'n VPS heb hangen in de SPF werd opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Dank jullie voor alle antwoorden.
Zo leer ik ook weer wat over het ogenschijnlijk zo simpele mail gebeuren.

Maar dan ga ik nu mijn windows home server maar eens migreren naar een hosting oplossing.
Die is ondertussen aardig oud aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Laatst online: 04-05 08:20
idx.solocoo.tv voor meerdere mensen niet te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435773

Rubman schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:50:

Kijk maar uit om van KPN naar Tweak te gaan. Ik ben blij weg te zijn bij die amateurs van tweak. Geloof mij bij KPN ben je nog heilig vergeleken met de problemen die ik twee jaar lang bij tweak heb gehad. Ik ben in oktober 2017 naar KPN overgestapt en 0,0 problemen en/of storingen gehad. Bij tweak dagelijks vastlopers met die nieuwe troep STB's van ze. Is voor mij een verademing dat ik eens probleemloos tv kan kijken. Internet is oke bij Tweak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hoe wil je het bereiken?? is wel te pingen
wil je tv kijken op je pc deze werkt gewoon https://livetv.sparql.nl/default.aspx
TagForce schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:54:
idx.solocoo.tv voor meerdere mensen niet te bereiken?
eymey schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:57:
Maar je gebruikt dus wel een IP adres bij Tweak dat DHCP is (en waarschijnlijk ook als zodanig ergens geregistreerd staat)
ik heb ooit wel eens een site gezien waarbij ik dit kon testen maar die kan ik helaas niet meer vinden jij een idee??

Edit: gevonden http://www.sorbs.net staat wel op de exDUHL lijst maar is idd niet fixed :/

[ Voor 44% gewijzigd door Mr-D. op 22-05-2018 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-07 21:49
jwbokx schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:22:
We krijgen dit terug.

[...]

Ik heb hier een paar maanden geleden ook last van gehad, exact hetzelfde probleem. Zoek fff op posts van mij in dit forum, ik leek alleen de enige te zijn.
Ticket aangemaakt en uiteindelijk lukte het weer, maar ik weet niet of tweak hier aan heeft meegewerkt....

Zal zo nog fff testen of ik nog kan verzenden naar eigen hotmail-adres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
mmmm, inderdaad:
This is the mail system at host relay02.cambriumhosting.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system
....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb nog een aantal "oude" opnames staan. Deze opnames zijn van eind 2017. Als ik deze wil afspelen, dan krijg ik (op de mobiel) de melding: "Afspeelfout: Stream reageert niet". Als ik het via de TV probeer, dan blijft hij heel lang hangen en loopt de box even later ook vast.

Is dit alleen bij mij of hebben jullie dit probleem ook met opnames van eind 2017?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
die opnames zijn van de oude box? ik dacht te lezen dat dit niet zou werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou niet kunnen want rond augustus zijn deze geleverd en niet eind 2017
En meen mij eigen te herinneren dat het na oktober niet meer werkte.
En toen was ook al duidelijk dat de opnames op het oude platform dus automatisch kwamen te vervallen

[ Voor 26% gewijzigd door Mr-D. op 23-05-2018 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Laatst online: 04-05 08:20
Mr-D. schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:37:
hoe wil je het bereiken?? is wel te pingen
wil je tv kijken op je pc deze werkt gewoon https://livetv.sparql.nl/default.aspx
idx.solocoo.tv is de pagina waar de Amino z'n interface vandaan haalt, en die was voor mij onbereikbaar, terwijl ik wel gewoon internet had (alleen idx.solocoo.tv niet). Na 2 herstarts van het modem werkte het weer.

edit: Misschien handig als ik er even bij zeg dat de Amino een "Page cannot be found" pagina liet zien waar dat adres op stond.

[ Voor 12% gewijzigd door TagForce op 23-05-2018 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mrBrainY schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:49:
die opnames zijn van de oude box? ik dacht te lezen dat dit niet zou werken...
Nee, de opnames zijn wel van de nieuwe (huidige) box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TagForce schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:24:
[...]

idx.solocoo.tv is de pagina waar de Amino z'n interface vandaan haalt, en die was voor mij onbereikbaar, terwijl ik wel gewoon internet had (alleen idx.solocoo.tv niet). Na 2 herstarts van het modem werkte het weer.

edit: Misschien handig als ik er even bij zeg dat de Amino een "Page cannot be found" pagina liet zien waar dat adres op stond.
Ja dat was wel handig geweest maar het werkt weer dat is het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
zag ook deze vandaag:

Jonaz

Glasvezel met zelfde snelheid i.c.m. tv via DVB-C (kabel, CI++ module)). Mis bij de zenders echter wel belgie, bbc, eurosport........

Wel interessante prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd ja minder zenders vage router die wel in bridgemodus is te zetten maar geen ptr 1000 Mbit wordt vaak niet gehaald lees deze maar eens door https://gathering.tweaker...ist_messages/1667339/last
jaro431 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 23:00:
zag ook deze vandaag:

Jonaz

Glasvezel met zelfde snelheid i.c.m. tv via DVB-C (kabel, CI++ module)). Mis bij de zenders echter wel belgie, bbc, eurosport........

Wel interessante prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf ben ik vrijwel zeker van plan om ergens dit jaar (waarschijnlijk in het najaar) over te stappen naar Jonaz.

Je linkt nu wel precies naar een twijfelpost van mij en iemand met een vaag SFTP probleem die dat op Jonaz probeert af te wentelen, @Mr-D. ;)

Jonaz adverteert met 500/500. Dat wordt in principe altijd gehaald en in praktijk haal je op dit moment vaak zelfs nog tegen de Gigabit (door de manier waarop GPON werkt).

Voor mij is 1 van de afwegingen om naar Jonaz te gaan het feit dat zij gewoon 'no frills' TV bieden: DVB-C met 19 HD zenders in originele kwaliteit, CI+ met IRDETO codering (oude codering van Ziggo) die je ook legaal icm tvheadend software kan gebruiken . Helaas geen fratsen zoals begin gemist en dergelijke maar ja, bij Sparql en Youfone werken die matig of niet, dus wat heb je er dan aan? Bij Jonaz kan ik dus op elk device waar KODI op draait legaal TV kijken in topkwaliteit, en in de huiskamer kan het extra kastje weg. Ik zal dan gewoon programma's opnemen die ik geregeld kijk. Dan heb je bijna dezelfde functionaliteit als begin gemist. En dat zappen als je een dual- of quad-tuner HDHomerun in je netwerk hebt hangen, TVHeadend eraan hangt en KODI als client met z'n predictive tuning. Man man man. Eindelijk gewoon weer zappen zoals analoge TV's dat deden :D.

Ontbreken van de buitenlandse publieke zenders is idd een nadeeltje, maar ook weer niet heel groot. En zo lang Ziggo het vertikt om het signaal eraf te halen kan ik ze voorlopig altijd nog erbij prikken via een apart tunertje aan de server :P.

Verder biedt Jonaz native dual stack IPv6 aan, dus niet getunneld zoals Tweak nog steeds doet.

De NT is inderdaad een vaag ding, maar kan inderdaad in bridge modus. Hier komt er dan een Ubiquiti USG als router :)

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 24-05-2018 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Krijg je dan ook met smartcards te maken zoals bij Ziggo?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep. Dat dus wel. Maar die kan je dus gebruiken met dezelfde CI+ modules als die met Ziggo werkten (en ook iedere fZiggo gecertificeerde ontvanger zal werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:48:

Je linkt nu wel precies naar een twijfelpost van mij en iemand met een vaag SFTP probleem die dat op Jonaz probeert af te wentelen, @Mr-D. ;)

Jonaz adverteert met 500/500. Dat wordt in principe altijd gehaald en in praktijk haal je op dit moment vaak zelfs nog tegen de Gigabit (door de manier waarop GPON werkt).

Verder biedt Jonaz native dual stack IPv6 aan, dus niet getunneld zoals Tweak nog steeds doet.
heb idd hele topic door gelezen en hij is helaas niet de enige.

ehh 500/500??
1000

dat van het IPv6 verhaal was mij nog niet helemaal duidelijk is las nog wel wat twijfels hier over of dat echt zo was maar dat is dan wel weer top.

maar voor mij nog te weinig redenen om over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook het hele topic doorgelezen (aangezien ik ze dus serieus overweeg), en er zijn hooguit een paar anderen die ook last hebben van lagere snelheid bij -sommige- protocollen of toepassingen. Maar naar mijn mening is dat gewoon allemaal terug te voeren op inherente eigenaardigheden van het betreffende protocol zelf, in combinatie met andere factoren. Als je bij een provider op het ene protocol wel gewoon de volledige snelheid haalt en op het andere niet, dan acht ik de kans zeer klein dat er bewust 'geknepen' wordt ofzo (zeker in het geval van FTP of SFTP lijkt me dat erg eigenaardig, kost de provider namelijk meer geld aan apparatuur dan dat het 'oplevert' ).

Hmm, dat adverteren met 1000 is echt wel heel recent. Ik heb maandag nog op hun site gekeken, en toen was het nog 500/500.

Any way, ik ga het gewoon een jaartje proberen. DVB-C en alles naar mijn eigen hand kunnen zetten is voor mij echt een grote pre, IPv6 een leuk extra duwtje en van internet verwacht ik dus dat het gewoon verder minstens zo goed zal zijn als bij Tweak, zeker als de NT zoals bij mij in bridge modus gaat.

Natuurlijk vind ik het wel jammer, want ik heb nog steeds veel respect en sympathie voor Tweak. Maar het feit dat er qua internet echt 0,0 ontwikkeling is en dat het met Sparql ook maar gewoon aanmodderen blijft, zie ik nu in Jonaz potentieel een frissere en betere partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wat aanmodderen betreft zeker de weten we hebben nu bijna een jaar dit platform maar een simpele pauzeknop...
enfin doet ook wel iets goeds hoor ik kijk nu minder tv dan ooit :)
maar dat "knijpen"gebeurd bij ons ook hoor wel is waar niet bij ons maar daar waar jij het test.
probeer maar eens als KPN of Ziggo klant hun eigen speedtest en dan jij als Tweak klant
ziggokpn

Caiway doet dit overigens niet

cai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeServ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:35
Meer mensen met storing? Komt geen bitje meer binnen. Boel voor de zekerheid gereset.

Postcode: 1363 Almere Poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-07 17:43

The_Worst

Unox

@HomeServ Mijn server in Enschede is gewoon te bereiken.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-D. schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:13:
wat aanmodderen betreft zeker de weten we hebben nu bijna een jaar dit platform maar een simpele pauzeknop...
enfin doet ook wel iets goeds hoor ik kijk nu minder tv dan ooit :)
maar dat "knijpen"gebeurd bij ons ook hoor wel is waar niet bij ons maar daar waar jij het test.
probeer maar eens als KPN of Ziggo klant hun eigen speedtest en dan jij als Tweak klant
[afbeelding][afbeelding]

Caiway doet dit overigens niet

[afbeelding]
Die conclusie is ook iets te kort door de bocht, dat er 'geknepen' wordt door Ziggo en KPN bij de speedtests (zie hoe 'makkelijk' het is om die conclusie te trekken).

Dat Speedtests bij KPN en Ziggo langzamer zijn voor mensen van buitenaf komt gewoon puur doordat providers geen onbeperkte capaciteit hebben op links met de internet xchanges en transitproviders. En die links zijn ook primair bedoeld voor klanten, niet voor mensen bij andere providers (zelfde geldt overigens voor die speedtests).

Voor een klant van de respectievelijke provider ligt de speedtestserver eigenlijk soort van 'intern' bij de provider. OK, wellicht wat netwerksegmenten verder weg, maar nog vóór dat de klant normaal naar de internet xchange zou gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaar ook mijn aanhalingstekens
Maar duidelijk uitgelegd dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Weet iemand of Tweak/Sparql al een uitspraak gedaan heeft over de doorgifte van NPO 1 UHD ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nee helaas niets van gehoord
Maar Sparql is niet zo snel met hun communicatie [sarcasme] die staat op pauze ohh wacht.....[/sarcasme]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
had vandaag nog eens naar vraag gedaan over ziggosport go of in iedergeval ziggosporttotaal online te kunnen bekijken. omdat dit bij de meeste aanbieders wel mogelijk is als dit binnekort bij tweak ook gaat wijzigen.
kreeg dit als antwoord: op dit moment geen verandering gaan plaatsvinden met betrekking tot Ziggosport Go. Technisch is het helaas lastiger dan verwacht.

blijft toch jammer betaal je 15 euro per maand is het alleen via tv te kijken.

had ook direct even navraag gedaan voor Ziggo sport racing omdat daar geen programma gids van beschikbaar is bij tweak.

antwoord: ja dat klopt. We hebben dit meteen opgepakt en zal binnenkort worden verholpen. Bedankt voor de opmerking.

soms zou je toch willen dat ze wat meer met sparql deden dan ze nu doen hier kun je trouwens het sparql nieuws vinden https://sparql.nl/nieuws.html dan zie je ook dat er maar weinig nieuws is

[ Voor 12% gewijzigd door hjvg op 24-05-2018 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Kom vanuit een ziggo gebied, ben van plan naar Tweak te gaan.

Heb nu modem van ziggo in bridge mode en die gaat naar de router en de router (R7000) regelt alles.

Setup komt zie ik graag zo (zo is de ziggo setup)

Modem in bridge mode (die komt denk ik bij Tweak te vervallen?)
Router Netgear R7000 met advanced tomato firmware ivm VLANS, wifi uit
Router geeft weer alles door een switch een HP swich model HP Procurve 2530-24G-PoE+
2 accesspoints Aruba Instant IAP-207 (mijn wifi voor thuis beetje overkill wel goed spul)

Nu zit ik een beetje met de begin setup. Aanzien via VLANS tv en internet word geregeld (te lezen bij tweak) ben ik verplicht die fritzbox te pakken en daarmee zaakje te regelen? Dus de R7000 komt dan helaas te vervallen?

Tweak staat ook eigen spul toe alleen geen idee hoe ik dan tel en glas werkend ga krijgen / omvorm / welke apparatuur daarvoor nodig is.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Pagina: 1 ... 14 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.