Zelf ben ik vrijwel zeker van plan om ergens dit jaar (waarschijnlijk in het najaar) over te stappen naar Jonaz.
Je linkt nu wel precies naar een twijfelpost van mij en iemand met een vaag SFTP probleem die dat op Jonaz probeert af te wentelen, @
Mr-D.
Jonaz adverteert met 500/500. Dat wordt in principe altijd gehaald en in praktijk haal je op dit moment vaak zelfs nog tegen de Gigabit (door de manier waarop GPON werkt).
Voor mij is 1 van de afwegingen om naar Jonaz te gaan het feit dat zij gewoon 'no frills' TV bieden: DVB-C met 19 HD zenders in originele kwaliteit, CI+ met IRDETO codering (oude codering van Ziggo) die je ook legaal icm tvheadend software kan gebruiken . Helaas geen fratsen zoals begin gemist en dergelijke maar ja, bij Sparql en Youfone werken die matig of niet, dus wat heb je er dan aan? Bij Jonaz kan ik dus op elk device waar KODI op draait legaal TV kijken in topkwaliteit, en in de huiskamer kan het extra kastje weg. Ik zal dan gewoon programma's opnemen die ik geregeld kijk. Dan heb je bijna dezelfde functionaliteit als begin gemist. En dat zappen als je een dual- of quad-tuner HDHomerun in je netwerk hebt hangen, TVHeadend eraan hangt en KODI als client met z'n predictive tuning. Man man man. Eindelijk gewoon weer zappen zoals analoge TV's dat deden

.
Ontbreken van de buitenlandse publieke zenders is idd een nadeeltje, maar ook weer niet heel groot. En zo lang Ziggo het vertikt om het signaal eraf te halen kan ik ze voorlopig altijd nog erbij prikken via een apart tunertje aan de server

.
Verder biedt Jonaz native dual stack IPv6 aan, dus niet getunneld zoals Tweak nog steeds doet.
De NT is inderdaad een vaag ding, maar kan inderdaad in bridge modus. Hier komt er dan een Ubiquiti USG als router
[
Voor 15% gewijzigd door
eymey op 24-05-2018 08:52
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk