Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aaargh! schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 14:41:
Weet iemand of Tweak/Sparql al een uitspraak gedaan heeft over de doorgifte van NPO 1 UHD ?
Jonaz gaat het wel doorgeven :+

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lees even terug en dan zie je hoe je de Fritz eruit kan laten en vooral wat je extra nodig hebt en voor de telefoon heb je dan een siemens n300 nodig maar twijfel of jouw netgear beter is dan die Fritz en dan heb ik het niet over de WiFi want dat is in deze bijzaak.
Ik heb ook de router van Tweak netjes in de doos liggen.
RobbyTown schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 20:37:
Kom vanuit een ziggo gebied, ben van plan naar Tweak te gaan.

Heb nu modem van ziggo in bridge mode en die gaat naar de router en de router (R7000) regelt alles.

Setup komt zie ik graag zo (zo is de ziggo setup)

Modem in bridge mode (die komt denk ik bij Tweak te vervallen?)
Router Netgear R7000 met advanced tomato firmware ivm VLANS, wifi uit
Router geeft weer alles door een switch een HP swich model HP Procurve 2530-24G-PoE+
2 accesspoints Aruba Instant IAP-207 (mijn wifi voor thuis beetje overkill wel goed spul)

Nu zit ik een beetje met de begin setup. Aanzien via VLANS tv en internet word geregeld (te lezen bij tweak) ben ik verplicht die fritzbox te pakken en daarmee zaakje te regelen? Dus de R7000 komt dan helaas te vervallen?

Tweak staat ook eigen spul toe alleen geen idee hoe ik dan tel en glas werkend ga krijgen / omvorm / welke apparatuur daarvoor nodig is.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-D. schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:48:
Lees even terug en dan zie je hoe je de Fritz eruit kan laten en vooral wat je extra nodig hebt en voor de telefoon heb je dan een siemens n300 nodig maar twijfel of jouw netgear beter is dan die Fritz en dan heb ik het niet over de WiFi want dat is in deze bijzaak.
Ik heb ook de router van Tweak netjes in de doos liggen.

[...]
Netgear haalt lan to wan de 1Gbit dus zou de lijn aankunnen. Volgens smallnetworkbuilder.

Netgear kan vervallen (minder apparatuur minder stroom kosten ;)) en kan fritzbox voor in de plaats komen zit alleen met wat vragen dan. En als ik topic las fritzbox only wat minder kans op problemen/storing.

Kan ik op de fritzbox zelfs vlans aanmaken (zie ik op Tweak nergens)? Dit ivm wifi guest en eigen wifi en camera systeem op apart vlan.

[ Voor 4% gewijzigd door RobbyTown op 24-05-2018 23:16 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, op de Fritz!box kan je zelf geen VLANs aanmaken. Hij kan wel, als je de WIFI van Fritz zelf gebruikt, een Guest WIFI aanmaken dat dan op een ander netwerk zit en volgens mij kan je ook ethernetpoort 4 op de Fritz instellen als guest netwerk. Maar je kan zelf verder niet beinvloeden welke VLAN ID's dat worden en ze ook niet trunken richting bv een eigen server of switch.

Dat is overigens wel 1 van de grote gemissen die ik altijd heb ervaren aan de Fritz!box: Los van de wat onconventionele/omslachtige interface zijn het prachtige solide apparaten, maar je mist net even de iets meer geävanceerde functionaliteit om hem ook aantrekkelijk te houden voor de geavanceerde hobbyist.

Zodoende komt er, als ik ergens dit jaar bij Tweak weg ga, zelf hier ook geen Fritz meer terug (en dat terwijl ik al sinds 2006 Fritz!boxen gebruik). Heb voor toekomstige VOIP inmiddels een losse Gigaset N300A IP DECT base aangeschaft, WIFI had ik al tijdje van Ubiquiti en router gaat dat wrs ook worden.

[ Voor 49% gewijzigd door eymey op 25-05-2018 08:59 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01:07
jaro431 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:02:
[...]

Ik heb hier een paar maanden geleden ook last van gehad, exact hetzelfde probleem. Zoek fff op posts van mij in dit forum, ik leek alleen de enige te zijn.
Ticket aangemaakt en uiteindelijk lukte het weer, maar ik weet niet of tweak hier aan heeft meegewerkt....

Zal zo nog fff testen of ik nog kan verzenden naar eigen hotmail-adres...
Inderdaad heb ze gezien.

Heb ondertussen het goedkoopste hosting pakket van versio waar ook de domain man geregistreerd is.
Nu gaat de mail van ons domain via hun een ons homeserver address via mijn eigen server.
Langzaam aan alle emailadressen van homeserver omzetten.

Heb in outlook het reply address aangepast en dan werkt het naar Microsoft ook weer met het homeserver adres. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 20:16
Ik heb mij aangemeld bij Tweak, ben erg benieuwd :)

[ Voor 88% gewijzigd door DennisZ88 op 29-05-2018 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinwernars
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-09 22:21
Ik denk dat ik maar eens moet gaan verhuizen, gezien tweak niet naar mij toe komt :( RIP Lelystad

Zo ongeveer heel flevoland in tweak zijn bezig maar de hoofdstad, daar zijn ze niet aan begonnen :+

[ Voor 34% gewijzigd door erwinwernars op 30-05-2018 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
erwinwernars schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 21:32:
Ik denk dat ik maar eens moet gaan verhuizen, gezien tweak niet naar mij toe komt :( RIP Lelystad

Zo ongeveer heel flevoland in tweak zijn bezig maar de hoofdstad, daar zijn ze niet aan begonnen :+
Jonaz verwacht december in Lelystad te kunnen leveren (nee, geen aandelen en ook geen werknemer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinwernars
eymey schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 23:01:
[...]

Jonaz verwacht december in Lelystad te kunnen leveren (nee, geen aandelen en ook geen werknemer)
Leveren op eigen netwerk of op bestaande netwerk van fiber (kpn)

want dat doet tweak hier wel, alleen ja dan moeten ze de bandbreedte bij kpn inkopen en kunnen ze niet zo goedkoop zijn :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jonaz gebruikt eigen apparatuur en dus ook een eigen netwerk. Hun opzet is zelfs totaal anders dan die van andere providers en KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leestekens in je zinnen maken het beter leesbaar.

Je overdrijft ook een beetje. Tweak zit in Almere en in de gemeente Dronten. Niet in de gemeente Zeewolde en Lelystad. En dat Lelystad toevallig de hoofdstad is van Flevoland is maakt hier niks uit. Als Tweak denkt dat er niet genoeg te verdienen is dan doen ze het niet. Zo simpel is het.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwinwernars
Barre73 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:34:
[...]

Leestekens in je zinnen maken het beter leesbaar.

Je overdrijft ook een beetje. Tweak zit in Almere en in de gemeente Dronten. Niet in de gemeente Zeewolde en Lelystad. En dat Lelystad toevallig de hoofdstad is van Flevoland is maakt hier niks uit. Als Tweak denkt dat er niet genoeg te verdienen is dan doen ze het niet. Zo simpel is het.
Zeewolde pakt qua schoolvakanties gwn van Gelderland, vandaar dat ik die even voor het gemak even vergat.

hoofdstad maakt inderdaad niet uit, maar het blijft wel een beetje gek als het van oorsprong een Almeers bedrijf is.

maarja er zal inderdaad te weinig geld te verdienen zijn in Lelystad. maar het blijft dan nog wel jammer voor mij ;)

en waar wilde je nog meer leestekens? smileys komen vaak einde van de zin, dus dan zet ik geen punt meer. Dat vind ik een beetje overbodig ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:02
Niet alle topics helemaal door gelezen maar ik krijg overal een closed NAT met de Fritz!box 5490. Enig idee wat dit kan zijn? Heb al geprobeerd om betreffende poort open te zetten maar dit gaf geen succes. Iemand tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poort zet je uiteraard niet open maar verwijs je door
Maar brand het groene lampje voor de poortverwijzijng??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-d-W
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-07 15:30
Goedemorgen,

wij zijn sinds 5 dagen abonnee van Sparql TV met Amino box Model 610. Sinds gisteren een wit scherm met de melding: "site idx.solocoo.tv took too long to respond...". Herstart van de box gedaan, geen oplossing. De device krijgt wel een IP adres, en aangezien ik die vanaf mijn laptop kan pingen heeft ie wel network connectivity.

De Spaql TV app op de iPad blijft ook op het logo hangen.

Locatie Almere-1325.

Heeft iemand enig idee?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
R-d-W schreef op zondag 3 juni 2018 @ 09:45:
Goedemorgen,

wij zijn sinds 5 dagen abonnee van Sparql TV met Amino box Model 610. Sinds gisteren een wit scherm met de melding: "site idx.solocoo.tv took too long to respond...". Herstart van de box gedaan, geen oplossing. De device krijgt wel een IP adres, en aangezien ik die vanaf mijn laptop kan pingen heeft ie wel network connectivity.

De Spaql TV app op de iPad blijft ook op het logo hangen.

Locatie Almere-1325.

Heeft iemand enig idee?

Bedankt
vermoedelijk is iets met de registratie bij tweak fout dan. waardoor je geen toegang krijgt tot tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelightning
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06-2022
Hallo Heren.

Wat is jullie ervaring met de connectie snelheid tussen een Tweak en Ziggo gebruiker?
Ik lijk hier de laatste weken niet meer dan 20 a 30mbit te krijgen. Inclusief mijn VPN overhead blijft er soms amper 10mbit over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-d-W
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-07 15:30
Zyxel modem/router herstart heeft het probleem opgelost. Sparql TV box heeft weer verbinding. Geen wijzigingen geweest onlangs in de configuratie van de Zyxel. Heeft bijna en half jaar aangestaan zonder reboot oid :-). Wellicht dat het een memory probleem is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelightning
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06-2022
Die lijken niet zo goed meer als dat ze waren.

Naar Ziggo klant op het platte land:
60 packets transmitted, 60 received, 0% packet loss, time 59088ms
rtt min/avg/max/mdev = 13.743/17.599/77.501/8.087 ms

Naar Google;
68 packets transmitted, 68 received, 0% packet loss, time 67112ms
rtt min/avg/max/mdev = 3.478/3.616/3.774/0.102 ms

Ik heb geen hard bewijs maar ik heb het gevoel dat dit voorheen veel beter was. De pingtijden zijn daarnaast (die van Ziggo iig) erg onstabiel en zie ik daarom ook een grote fluctuatie in de snelheid.

Edit: Vanuit de Ziggo verbinding naar Google gaat de ping ook up en down tussen 8 en 20ms. Ik zie dit bij heel veel Ziggo gebruikers te laatste tijd. Lijkt vooralsnog geen Tweak probleem dus.

[ Voor 11% gewijzigd door thelightning op 04-06-2018 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm....
Voor de zoveelste keer weer geen vaste telefoon. Elk nummer wat ik bel lijkt in gesprek. Ook nummers waar je een computer aan de lijn hoort te krijgen, of mijn eigen mobiele nummer. Tja, dan weet ik het wel weer. Iets (whatever that is) met de Zyxel. En het is niet genoeg om de telefoon te un-registreren en weer te registreren. Moet echt dat zeikspul weer opnieuw opstarten....

Nu maar effe niet. Ben net lekker bezig met internet enzoov en ik heb de tv aan. 8)
Mensen die me kennen bellen me wel mobiel. Maar het blijft wat dat betreft hetzelfde welke versie van de software je er ook op draait. Verder doet ie het op zich best goed wat internet en tv betreft. :) Maar de telefoon blijft, na weken (of maanden?) goed te werken, toch elke keer weer uitvallen. Straks op een rustig internet en tv moment maar weer eens opnieuw opstarten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2018 17:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
gooi dat ding toch weg en zet er iets goed voor terug :)

dat ding zit bij mij al heel lang in de doos %$# ding
Verwijderd schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:38:
Mmm....
Voor de zoveelste keer weer geen vaste telefoon. Elk nummer wat ik bel lijkt in gesprek. Ook nummers waar je een computer aan de lijn hoort te krijgen, of mijn eigen mobiele nummer. Tja, dan weet ik het wel weer. Iets (whatever that is) met de Zyxel. En het is niet genoeg om de telefoon te un-registreren en weer te registreren. Moet echt dat zeikspul weer opnieuw opstarten....

Nu maar effe niet. Ben net lekker bezig met internet enzoov en ik heb de tv aan. 8)
Mensen die me kennen bellen me wel mobiel. Maar het blijft wat dat betreft hetzelfde welke versie van de software je er ook op draait. Verder doet ie het op zich best goed wat internet en tv betreft. :) Maar de telefoon blijft, na weken (of maanden?) goed te werken, toch elke keer weer uitvallen. Straks op een rustig internet en tv moment maar weer eens opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langhe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07 17:40
We krijgen hier binnenkort glasvezel en nu wil ik bij tweak gaan echter weet ik niet wat handig is om te doen.
Ik wil graag Ziggo sport ivm F1.

dus of alleen internet nemen en een ziggo abbo erbij.

of alles in 1 met ziggo.

maar werkt dat bij tweak net zo goed als bij ziggo (op die trage mediabox na)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor Internet Tweak (1000/1000) en TV een Ziggo Basis abo. Bevalt prima, het beste van 2 werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langhe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07 17:40
tja ik heb nu replay tv van ziggo en daar ben ik wel heel blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Langhe schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 23:29:
tja ik heb nu replay tv van ziggo en daar ben ik wel heel blij mee :)
Tweak heeft ook replay tv op de eerste 10 zenders en dat werkt best wel goed.
Begint bijna altijd direct zonder de reclame ervoor.
Begin gemist daarin tegen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:31
Mmm....
Had destijds ook regelmatig gezeik met de Zyxel, met m'n IP-telefonie. Niet bereikbaar zijn vanaf buiten, en bij bellen 'in gesprek' krijgen.

Toen ervoor gekozen om die Zyxel bij Tweak om te wisselen voor de Fritzbox. Kost je eenmalig wat (want Fritzbox wordt rechtstreeks op het glas aangesloten door monteur), maar daarna geen enkel probleem meer gehad. Ben super tevreden over die Fritzbox en wat ook erg belangrijk is: m'n vrouw klaagt ook niet meer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
Mmm....
Ik heb al tijden een Siemens N300a in gebruik. gewoon de config in de zyxel verwijderen en laten afhandelen door de N300a. Gaat perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Mr-D. schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:13:
[...]

Tweak heeft ook replay tv op de eerste 10 zenders en dat werkt best wel goed.
Begint bijna altijd direct zonder de reclame ervoor.
Begin gemist daarin tegen niet.
Begin Gemist voor films is echt crap :/
Spoelen in de Begint Gemist werkt 99/100 niet, tegen het einde van het programma gestart via Begin Gemist krijg je een balk boven in beeld met 2 vragen ("Stoppen met Begint gemist kijken" en "Terug naar Live TV") terwijl het programma nog niet eens is afgelopen.
Daarbij stopt het programma veelal vóór het einde...

Ben er niet over te spreken moet ik zeggen...

[/einde_rant] :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, dat soort dingen. Dat maakte dat ik op een gegeven moment helemaal klaar was met Sparql. Jammer genoeg werkt het met Youfone slechts marginaal beter (en sommige dingen slechter), maar dat terzijde.

Nee, dan liever naar een oplossing waar ik TV gewoon weer helemaal zelf in de hand heb. OK, voor dingen opnemen en pauzeren moet ik dan ook zelf wat regelen, maar dan weet ik tenminste ook wie ik moet schoppen als er iets toch onhandig is :D. Grootste minpunt is dan dat ik van te voren moet bedenken wat ik mogelijk zou willen kijken en dat opnemen, zodat ik een eigen 'begin gemist heb', maar dan werkt het tenminste wel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zeg ik, jij hetzelfde maar dan uitgebreid.
Heb ik niet gedaan omdat er genoeg staat in dit topic over begin gemist.
Dwazer schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:21:
[...]

Begin Gemist voor films is echt crap :/
Spoelen in de Begint Gemist werkt 99/100 niet, tegen het einde van het programma gestart via Begin Gemist krijg je een balk boven in beeld met 2 vragen ("Stoppen met Begint gemist kijken" en "Terug naar Live TV") terwijl het programma nog niet eens is afgelopen.
Daarbij stopt het programma veelal vóór het einde...

Ben er niet over te spreken moet ik zeggen...

[/einde_rant] :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 07:05
Ga aan het einde van het jaar ook over van Ziggo naar Tweak (nieuwe woning) Twijfel alleen nog welke optie voor televisie ik ga gebruiken, Sparql basic, YoufoneTV of toch een andere aanbieder.

We kijken niet veel televisie, maar de discovery zenders en dan met name ID wordt nog wel met enige regelmaat bekeken. Anders was NLZiet best een mooie optie geweest, zeker nu ze ook een AppleTV app hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de vaste telefoonperikelen weer helemaal online met alles. :D Tenminste.... :?

Maar effe lekker tv kijken dan.....Niks op wat ik leuk vind...Iets op Replay Tv of Tv Gemist dan maar.....Euhh... :? ....Alleen maar zwart beeld bij alle programma's! Nee hè, dat weer. Laat me raden: Ik moet deze keer de Amino box opnieuw opstarten?.... Inderdaad dat was het, nu werkt alles weer... Alweer.

Blijft wel wat met die moderne apparatuur hè, dat telkens opnieuw opstarten. 8) Straks nog kijken of het ook bij de tweede decoder nodig is.... *Edit: Was ook nodig. Die had zich eerder al 'verslikt' door een losse UTP kabel. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2018 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-09 16:38
begin gemist werkt op zich wel. maar je mag niet de reclame willen skippen of achteruit spoelen, dan snapt ie er niets meer van,
en ja die melding terug naar live TV is enorm groot en kan niet weg... en te vroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Zoveel topics en dito pagina's om door te lezen... Mijn vraag heeft iets meer haast dan dat ik tijd heb

Doe dan de volgende keer toch maar iets beter je best, we zijn hier geen helpdesk.

Ik zit momenteel te dubben om van Telfort over te stappen naar Tweak. Maar de recensies zijn over het algemeen niet heel positief. :|

Nou kan ik er redelijk doorheen prikken en waar het werkt, klaagt men niet dus ook geen reviews.
Maar hoe is de algemene ervaring met Internet, TV én bellen??

En niet geheel onbelangrijk: Hoe is de support reactiesnelheid?.

Zojuist 2,5 dag moeten wachten op een nieuwe FTU die in 1 min. geplaatst werd. Dat moet imho tegenwoordig echt wel sneller kunnen. Ook bij een particuliere lijn.

Ik heb een WiFi bridge moeten bouwen met de buurman om het huishouden iig te laten netflixen e.d.

Hoe is dat bij Tweak?? Is dat bijv. 's ochtends melden volgende dag een monteur? Of kunnen ze bijv. de boel gewoon opsturen dat je het zelf kan? Las dat de Fritzbox met een SFP module werkt?

edit:

even nettere post gemaakt.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 11-06-2018 14:08 ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm....Blijkbaar iemand van Tweak aan het prutsen op mijn Zyxel of zoiets?? Of die Zyxel begint op zijn eind te lopen?

19:08 Ineens stopt een Youtube video waar ik naar keek en zie ik dat alleen de lampjes van de vaste telefoonverbinding op de Zyxel uit zijn. Alles is verder nog groen. En vervolgens zegt Windows op mijn laptop er achteraan 'geen internetverbinding'. Mmm.....Niet oké. Kijken of de tv nog iets doet? Ja maar effe. :)
Oké, da's het enige wat het nog wel doet.

Even afwachten of ik dat Zyxel geval alweer opnieuw moet opstarten om weer on-line te komen...
Dat duurde me te lang. Na 25 minuten nog steeds niks. Dus maar een keer opnieuw opstarten. Toen draaide alles behalve de telefoon en startte ie uit zichzelf nog een keer opnieuw op. Terwijl ik alweer zat te internetten. Oowkeej... :?
Anyway, nu is alles weer online. :)

Kijken hoe lang het deze keer duurt... 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2018 01:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 11:38
Verwijderd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:55:
Mmm....Blijkbaar iemand van Tweak aan het prutsen op mijn Zyxel of zoiets?? Of die Zyxel begint op zijn eind te lopen.

19:08 Ineens stopt een Youtube video waar ik naar keek en zie ik dat alleen de lampjes van de vaste
Fritzbox doe maar.. echt het is een verademing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
in dat geval kom niet bij Tweak.
RoRoo schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:30:
Zoveel topics en dito pagina's om door te lezen... Mijn vraag heeft iets meer haast dan dat ik tijd heb

Zojuist 2,5 dag moeten wachten op een nieuwe FTU die in 1 min. geplaatst werd. Dat moet imho tegenwoordig echt wel sneller kunnen. Ook bij een particuliere lijn.

Hoe is dat bij Tweak?? Is dat bijv. 's ochtends melden volgende dag een monteur? Of kunnen ze bijv. de boel gewoon opsturen dat je het zelf kan? Las dat de Fritzbox met een SFP module werkt?

[ Voor 24% gewijzigd door Mr-D. op 08-06-2018 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Mr-D. schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:58:
in dat geval kom niet bij Tweak.

[...]
haha want? veel storing? of is het veel van hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41

Ik zit momenteel te dubben om van Telfort over te stappen naar Tweak. Maar de recensies zijn over het algemeen niet heel positief. :|

Nou kan ik er redelijk doorheen prikken en waar het werkt, klaagt men niet dus ook geen reviews.

Ik heb een WiFi bridge moeten bouwen met de buurman om het huishouden iig te laten netflixen e.d.

edit:

Nee dat kan tegenwoordig niet sneller, van originele melding naar de uiteindelijke monteur heb je al snel Klantenservice > Back Office > KPN WBA > Reggefiber > Monteur. Daar is 2,5 dagen een hele goede tijd. Vooral omdat je vaak ook gewoon op een 5 werkdagen SLA zit. Je hoeft dan ook bij geen enkele andere provider op een snellere ondersteuning te rekenen.

Wat betreft Tweak, internet draait gewoon goed, telefoon is niet veel op aan te merken. TV gebruik ik al een tijdje niet (volledig overgegaan naar on demand diensten omdat ik geen TV kijk) maar toen het er nog was gaf het bij mij nooit problemen. Al is dat bij anderen wel anders. Je hebt ook niet bijzonder vaak een storing ofzo maar zoiets als een beschadigde FTU of glasvezel kan je ook bij iedere provider gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:45

Zorian

What the fox?

edit:

Internet doet wat het moet doen zolang je je eigen apparatuur gebruikt. Tv is meh, het werkt maar heeft veel bugs. Telefonie weet ik niet.

Support is echter onbeschrijfelijk slecht. Telefonisch doen ze geen reet voor je, je mag een mailtje sturen.
Als je dat doet krijg je vaak binnen 3 dagen een redelijk nietszeggend mailtje dat je issue is doorgezet naar de juiste afdeling.
Dat is fijn, alleen daarna hoor je nooit meer iets terug.

Zo heb ik nu meermaals dubbele facturen gekregen en erover gemaild. Zelfs nog achteraan gemaild maar wederom een "geen idee, we laten wel wat horen zodra we iets weten". Dat het meer dan 2 maanden moet duren om uit te zoeken waarom dingen dubbel gefactureerd worden lijkt me stug.

Ik ben bezig met de voorbereidingen om over te stappen in elk geval. En dan niet naar Tweak maar er ver vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nou dat dus lees hierboven en ik gok dat jij dat sneller en beter wilt.
RoRoo schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 23:32:
[...]

haha want? veel storing? of is het veel van hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Centurius schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 01:17:
Nee dat kan tegenwoordig niet sneller, van originele melding naar de uiteindelijke monteur heb je al snel Klantenservice > Back Office > KPN WBA > Reggefiber > Monteur. Daar is 2,5 dagen een hele goede tijd. Vooral omdat je vaak ook gewoon op een 5 werkdagen SLA zit. Je hoeft dan ook bij geen enkele andere provider op een snellere ondersteuning te rekenen.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Bij Telfort ging het zo (mbt de storing):

1. Belletje naar Telfort. Kreeg aardige vent aan de lijn die meteen wist waar ik het over had en niet eerst een script moest afwerken.
2. Ticket werd ingeschoten naar Guidion
3. Uurtje later moest ik bellen naar Guidion om afspraak te maken. Dat kon pas 2,5 dag later ivm dat er maar 1 monteur was die in mijn regio beschikbaar was. De ander was met vakantie :|

Dus het kan op zich wel sneller, alleen had ik nu misschien gewoon pech.
Waarom wil je dan weg vraag je?

* De enorme lakonieke houding vd helpdesk toen ik daarover terug belde.
T: "O, ik hoor aan uw stem dat u het er niet helemaal mee eens bent?
RR: " Ja, mijn kinderen kunnen de brandweer niet bellen als het huis in de fik staat!"
T: "Ja meneer, we hebben leuke sim-only aanbiedingen"

Stuur anders vast een FTU op ofzo. Ik plaats die dingen regelmatig voor mijn klanten en zou 'm eventueel prima zelf kunnen plaatsen. Maar helaas dat kunnen ze niet.

* De enorme verwarring die er heerst binnen dat bedrijf. 1 ding tegelijk kunnen. Ik was bij storingsmelding gewezen op hun geforceerde verhuizing van oude propositie (Lijbrandt) naar de nieuwe (KPN) en was daar in mee gegaan.
Nu dachten ze meteen dat het swappen v/d FTU het swappen naar het nieuwe platform was en dat kon helemaal niet en ze gingen die afspraak wel even cancellen etc etc etc.
Toen ik aangaf dat dat niet klopte wordt je heel bijdehand te woord gestaan alsof ik de idioot was. Bij aangeven: joh er is wat verwarring, haal anders die nieuwe aanvraag uit het systeem. Dan regel ik de omzetting wel als mijn storing opgelost is.
Nou, dat kon allemaal niet. Toen was ik het echt zat.

Bij de aanvraag aantal jaar terug heb ik nl. zelf het hele proces overgenomen bij Reggefiber e.d. omdat er geen licht was. De afwachtende houding van Telfort: Ticket ingeschoten en dan maar wachten tot er een update komt. 2, 3, 6 weken.. Maakt niet uit.. Ze wachten wel. Dit was ik na 2,5 maand wel zat.

Ik ben uiteindelijk zelf gaan bellen met Reggefiber en hun aannemers en ik heb binnen een week geregeld dat er uiteindelijk iemand kwam om alles in orde te maken. Bleken er 2 fouten te zijn:

1. in de wijkcentrale was ik verwisseld met de buurman. 19 was 21 en 21 was 19
2. Mijn buren hebben bij het plaatsen van hun schutting een flinke grondboor gebruikt en zijn dwars door mijn glasvezel gegaan. Even lassen en papa zijn FTU gaf licht.

Nou ben ik handig en weet ik redelijk waar het over gaat (wil nog wel een x in een wijkcentrale kijken hoe dat er nou allemaal bij staat). Maar mijn vrouw had na 6mnd waarschijnlijk nog geen internet gehad als ze alleen was geweest.
Centurius schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 01:17:
Wat betreft Tweak, internet draait gewoon goed, telefoon is niet veel op aan te merken. TV gebruik ik al een tijdje niet (volledig overgegaan naar on demand diensten omdat ik geen TV kijk) maar toen het er nog was gaf het bij mij nooit problemen. Al is dat bij anderen wel anders. Je hebt ook niet bijzonder vaak een storing ofzo maar zoiets als een beschadigde FTU of glasvezel kan je ook bij iedere provider gebeuren.
Je bent gematigd positief over de telefoon, maar de rest was in principe goed?
Wat voor issues had je met de telefoon?

Ik zit helaas vast aan TV en Telefonie ivm vrouw en kinderen. Wat mij betreft mag het er beide uit en kijken we on-demand verschillende diensten. Maar goed, je bent niet alleen en moet dan ook even rekening houden met elkaar ;)
Zorian schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 01:26:

Internet doet wat het moet doen zolang je je eigen apparatuur gebruikt. Tv is meh, het werkt maar heeft veel bugs. Telefonie weet ik niet.

Support is echter onbeschrijfelijk slecht. Telefonisch doen ze geen reet voor je, je mag een mailtje sturen.
Als je dat doet krijg je vaak binnen 3 dagen een redelijk nietszeggend mailtje dat je issue is doorgezet naar de juiste afdeling.
Dat is fijn, alleen daarna hoor je nooit meer iets terug.

Zo heb ik nu meermaals dubbele facturen gekregen en erover gemaild. Zelfs nog achteraan gemaild maar wederom een "geen idee, we laten wel wat horen zodra we iets weten". Dat het meer dan 2 maanden moet duren om uit te zoeken waarom dingen dubbel gefactureerd worden lijkt me stug.

Ik ben bezig met de voorbereidingen om over te stappen in elk geval. En dan niet naar Tweak maar er ver vandaan.
Fijn bericht :) Geeft hoop :|

Mag ik vragen wat voor issues je had/hebt?
Dat TV werkt is redelijk belangrijk hier. Een paar x per maand de decoder een powercycle geven is geen probleem als het maar niet blokkerig beeld is zonder aanwijsbare oorzaken.

Dubbele facturen is wel een dingetje, werd je verplicht om te betalen of zochten ze het eerst uit om daarna met een juiste te komen?
Mr-D. schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 07:12:
nou dat dus lees hierboven en ik gok dat jij dat sneller en beter wilt.
Fijne berichten idd.

Maar wat zijn nu alternatieven? KPN en Telfort zitten op Experiabox v10 en daar wordt eigenlijk niemand blij van toch?
XS4ALL is hele goeie provider, maar om nou meer dan het dubbele te betalen alleen voor een kundige helpdesk die je (in mijn geval 1x in de 5 jaar) niet zo vaak nodig hebt, vind ik ook zo wat.

T-Mobile en aanverwante bedrijven geven mij eigenlijk niet voldoende vertrouwen dat zij wel weten wat ze moeten doen.

Een collega raadde Tweak aan omdat het internet bij hem gewoon helemaal top is en er nooit gezeur is. Maatje van hem heeft TV en dat gaat (volgens zeggen) nooit mis.

Ik ben er nog niet helemaal uit.

[ Voor 97% gewijzigd door RoRoo op 09-06-2018 09:17 . Reden: Even wat uitgebreider reageren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:45

Zorian

What the fox?

@RoRoo
Om een paar voorbeelden te geven qua issues:

Ik wou tv erbij hebben. Zo gezegd, zo gedaan. Weekje later ongeveer had ik een decoder in huis.
Na aansluiten kwam ik erachter dat er geen activatiecode bij zat.
Dit heeft bijna 3 weken geduurd voordat ik er eindelijk 1 kreeg.

Dubbele facturen zoals ik al zei. En ja, gewoon volledig dokken. Maar ze gaan er blijkbaar niet achteraan.

Ik ben een keer per ongeluk afgesloten geweest, het heeft bijna een week geduurd voordat ze dat recht konden zetten.

De telefonische support is ronduit onvriendelijk en onprofessioneel. Ze willen niks voor je doen, komen verveeld over en het klinkt niet alsof ze je serieus nemen. Zelfs gehad dat ik werd beledigd en ze gewoon ophingen.

Eigenlijk komt het er op neer dat het verder doet wat het moet doen, maar zodra je een dingetje hebt (administratief of niet) dan ben je zo weken of maanden verder en soms ook zonder resultaat.
De tv vond ik niet geweldig werken trouwens. Voelt allemaal instabiel aan, alsof het nog in bèta zat.
Internet werkt wel gewoon, mits je de modem van de provider eruit wipt en iets fatsoenlijks zoals een Edgerouter neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Mijn ervaring met de helpdesk: ze zijn allemaal vriendelijk en behulpzaam.

Maar niet allemaal met evenveel verstand van zaken.

Er zijn enkele deskundigen, en een stel dat stagiair zou kunnen zijn zonder enige begeleiding.

Telefonisch kan je voor eenvoudige vragen goed geholpen worden.
Als het moeilijker is (lees: iets wat je niet aan een stagiair wil toevertrouwen) kan je beter mail gebruiken, de kans dat het dan bij een kundige ervaren medewerker belandt is groter.

Overigens is dit niet veel anders dan bij het call-center dat KPN gebruikt als klantenservice, maar daar hebben ze tenminste nog een forum waar web-supporters aktief zijn die vaak wel het goede knopje kunnen vinden.

In mijn ervaring vind je de beste helpdesk bij XS4All, maar daar betaal je dan ook voor.

Over telefonie heb ik niets te klagen, dat werkt gewoon goed.
Ik gebruik wel eigen apparatuur, Fritz!box in plaats van hun ZyXel, dat kan verschil maken.
En ik gebruik DSL in plaats van glas, wou dat het andersom was ;)

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 08:19:

[...]

Fijne berichten idd.

Maar wat zijn nu alternatieven? KPN en Telfort zitten op Experiabox v10 en daar wordt eigenlijk niemand blij van toch?
XS4ALL is hele goeie provider, maar om nou meer dan het dubbele te betalen alleen voor een kundige helpdesk die je (in mijn geval 1x in de 5 jaar) niet zo vaak nodig hebt, vind ik ook zo wat.

T-Mobile en aanverwante bedrijven geven mij eigenlijk niet voldoende vertrouwen dat zij wel weten wat ze moeten doen.

Een collega raadde Tweak aan omdat het internet bij hem gewoon helemaal top is en er nooit gezeur is. Maatje van hem heeft TV en dat gaat (volgens zeggen) nooit mis.

Ik ben er nog niet helemaal uit.
Het hangt er ook nog een beetje van af in wat voor gebied je zit. Zit je in een gebied waar ze Gigabit kunnen aanbieden, dan zit KPN WBA er niet meer tussen. Ze hebben dan alleen nog met Reggefiber te maken in het geval van patches, kapotte glasvezels/aansluitingen en dergelijke, de rest hebben ze zelf in de hand.

Overigens zal datzelfde ook voor T-mobile gelden in het geval dat zij 750 Mbps kunnen aanbieden. Dan zit KPN WBA er iig ook niet meer tussen. Over die provider hoor ik op zich ook geen slechte geluiden.

Maar hoe dan ook: In het geval van kapotte NT of kapotte glasvezel, dan kan je altijd pech hebben of mazzel, qua doorlooptijd.

Overigens: Tweak levert nu standaard een Fritz!box 5490 uit. Deze heeft een directe verbinding met de FTU, dus er zit geen losse mediaconverter meer tussen. Fritz!box is dus meteen ook de NT. Overigens gebruiken ze geen SFP module, maar zit er een SC/PC poort aan.

Verder kan ik wel een beetje onderschrijven wat hierboven is gezegd: Internet is gewoon top (behalve dat ze nog steeds geen dualstack IPv6 leveren, maar dat doen veel providers nog steeds niet). Bijna nooit downtime, bijna altijd gewoon snel. Telefonie werkt ook gewoon behoorlijk. Er was wel een tijdje een issue dat het gesprek soms haperde, maar daar hoor ik de laatste tijd weinig meer over.

Met televisie was ik niet tevreden. Live TV werkt over het algemeen prima (ookal gaat zappen wat langzaam), maar Begin Gemist en Replay TV vond in ieder geval ik niet naar behoren werken. Vaak blokjes, of gewoon niet werken, etc.

Zelf ben ik overigens nog steeds voornemens om over te stappen naar Jonaz, met name vanwege hun manier van TV aanbieden. Maar goed, als ik het topic daar zo lees, is het qua administratie en service niet veel beter of slechter dan bij Tweak dus daar verwacht ik niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-09 12:24
Zucht.. zit hier nog steeds met de stiekeme hoop (maar weet dat het waarschijnlijk nooit gaat gebreuren) dat Tweak hier in Rotterdam in mijn postcode zelf apparatuur gaat hangen in de POP zodat ik lekker internet van ze kan afnemen.
Maar helaas zit hier KPN die lekker met zo min mogelijk investering geld wil verdienen en dus in mijn gebied uberhaupt geen glasvezel aanlegt. En Ziggo die heeft de monopolie op de kabel en doe dus lekker met de prijzen waar ze zin in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

eymey schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 10:46:
[...]

Het hangt er ook nog een beetje van af in wat voor gebied je zit. Zit je in een gebied waar ze Gigabit kunnen aanbieden, dan zit KPN WBA er niet meer tussen. Ze hebben dan alleen nog met Reggefiber te maken in het geval van patches, kapotte glasvezels/aansluitingen en dergelijke, de rest hebben ze zelf in de hand.

Overigens zal datzelfde ook voor T-mobile gelden in het geval dat zij 750 Mbps kunnen aanbieden. Dan zit KPN WBA er iig ook niet meer tussen. Over die provider hoor ik op zich ook geen slechte geluiden.

Maar hoe dan ook: In het geval van kapotte NT of kapotte glasvezel, dan kan je altijd pech hebben of mazzel, qua doorlooptijd.

Overigens: Tweak levert nu standaard een Fritz!box 5490 uit. Deze heeft een directe verbinding met de FTU, dus er zit geen losse mediaconverter meer tussen. Fritz!box is dus meteen ook de NT. Overigens gebruiken ze geen SFP module, maar zit er een SC/PC poort aan.

Verder kan ik wel een beetje onderschrijven wat hierboven is gezegd: Internet is gewoon top (behalve dat ze nog steeds geen dualstack IPv6 leveren, maar dat doen veel providers nog steeds niet). Bijna nooit downtime, bijna altijd gewoon snel. Telefonie werkt ook gewoon behoorlijk. Er was wel een tijdje een issue dat het gesprek soms haperde, maar daar hoor ik de laatste tijd weinig meer over.

Met televisie was ik niet tevreden. Live TV werkt over het algemeen prima (ookal gaat zappen wat langzaam), maar Begin Gemist en Replay TV vond in ieder geval ik niet naar behoren werken. Vaak blokjes, of gewoon niet werken, etc.

Zelf ben ik overigens nog steeds voornemens om over te stappen naar Jonaz, met name vanwege hun manier van TV aanbieden. Maar goed, als ik het topic daar zo lees, is het qua administratie en service niet veel beter of slechter dan bij Tweak dus daar verwacht ik niet veel van.
Woon in almere dus zal iig gigabit worden dan.

Bezuinigen op service is op zich niet erg als het allemaal wel werkt.
Zodra het niet werkt... dat is een dingetje ;)

Maar goed. Besloten, gezien de berichten, toch iets meer onderzoek te doen.

Bedankt voor de tips en mochten er nog meer ervaringen gedeeld willen worden. Dan zie kk ze graag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb de servicedesk weinig nodig en moet zeggen laatste tijd gaat het redelijk tot goed
op begin gemist na dan en oh ja die pauze knop werkt nu bijna al een jaar niet.
zou daar nog een oplossing voor komen??

net geprobeerd te bellen, vroeger kon je ze bellen op zaterdag volgens hun website ook, maar volgens hun antwoordapparaat niet.

tja..........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Service desk eigenlijk maar weinig klachten over, niet iedereen daar heeft een hoog kennis niveau maar elke keer ben ik netjes geholpen en zijn nog belangrijker mijn klachten verholpen. Zeker in de tijd van de zyxel had ik nog wel eens rare klachten, die mochten ze niet zo maar vervangen voor een Fritz. Tich keer met ze aan de lijn gehangen totdat ik het zat was en de zyxel een overvolt modje heb gegeven :+

Interner zelf heeft altijd goed gewerkt, nieuwsgroepen ook. Vind het wel een pluspunt dat je je volledige bandbreedte kunt gebruiken op die groepen.

Tv is en blijft een zorgekindje, tv zelf werkt goed tegenwoordig. De aanvullende diensten niet, begingemist is een blokken feest.

Al met al ben ik tevreden, zeker gezien het feit dat ik maar 55 euro per maand betaal voor 1gbit en tv.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
[b]RoRoo schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 08:19:[/b

Je bent gematigd positief over de telefoon, maar de rest was in principe goed?
Wat voor issues had je met de telefoon?

Ik zit helaas vast aan TV en Telefonie ivm vrouw en kinderen. Wat mij betreft mag het er beide uit en kijken we on-demand verschillende diensten. Maar goed, je bent niet alleen en moet dan ook even rekening houden met elkaar ;)
Ik moet erbij vermelden dat de issues die ik had eigenlijk volledig opgehouden zijn toen ik het voip gedeelte door m'n eigen apparatuur heb laten doen maar toen de Zyxel er nog tussen zat viel de verbinding vaak weg waardoor we soms dagenlang onbereikbaar waren (dit was terug ijn 2014 en ik weet zeker dat het door het modem kwam). Sinds ik een N300A geplaatst heb werkt ook dit goed, het is niet noemenswaardig geweldig maar dat is vaste telefonie in het algemeen niet. :P Het werkt gewoon. Ik geloof ook dat sinds ze Fritzbox uitrollen er geen problemen meer mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd klapt mijn internet er steeds uit.
Ik krijg dan een gele uitroepteken rechts in mijn taakbalk.
De tv blijft het wel gewoon doen.

Als ik er op klik met mijn rechter muis knop en kies voor probleem oplossen krijg ik de melding "De DNS server reageert niet"
Als ik de modem opnieuw opstarte was het probleem verholpen.
Echter vandaag werkte dat ook niet.
Drie keer geprobeert zonder resultaat.
Echter na ongeveer een half uur werkte alles weer.

Heeft iemand anders in de omgeving Almere hier de laatste tijd ook last van gehad of is dit typisch een modem probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:30:
De laatste tijd klapt mijn internet er steeds uit.
Ik krijg dan een gele uitroepteken rechts in mijn taakbalk.
De tv blijft het wel gewoon doen.

Als ik er op klik met mijn rechter muis knop en kies voor probleem oplossen krijg ik de melding "De DNS server reageert niet"
Als ik de modem opnieuw opstarte was het probleem verholpen.
Echter vandaag werkte dat ook niet.
Drie keer geprobeert zonder resultaat.
Echter na ongeveer een half uur werkte alles weer.

Heeft iemand anders in de omgeving Almere hier de laatste tijd ook last van gehad of is dit typisch een modem probleem?
Welke DNS gebruik je?

Pak anders publieke DNS servers (208.67.222.222 of 208.67.220.220) en kijk of het probleem dan terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenpak
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07-2021
Ligt het nou aan mij of is de UI van de Amino Aria 6 nou zo bagger? Ik heb m'n Ma (79) Tweak (sparql) aangepraat maar heb wel dikke spijt daarvan. Ik loop zelf te kutten met die interface maar m'n Ma (die op drie uur reizen woont dus dat helpt ook al niet) kan er echt totaal niet mee overweg. Enne, waar is de gebruiksaanwijzing van die box? Bijzonder frustrerend dit allemaal. En dan te bedenken dat op m'n werk code gedevd werd voor Amino en dat destijds (>5 jaar geleden) die dingen ook al bagger waren...

Nou ja, morgen Tweak maar weer eens met een belletje vereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo.... toch handig dat de monteur die destijds de ZyXEl kwam omruilen voor de Fritz, de oude Gigabit FiberXport mediaconverter van Genexis had achter gelaten :). DWZ, hij had de printplaat en achterkant van de kap gescheiden, zodat die de FTU en patchkabel wat kon beschermen en de losse onderdelen achter gelaten.

Ik heb vorige week een Ubiquiti Unifi Security Gateway ontvangen en heb VOIP inmiddels ook al via een Gigaset N300A-ip werkend, dus eigenlijk vond ik dat de Fritz er maar tussenuit moest. Vond het wel een ietwat spannende exercitie ivm de fiber connectoren en ik had eerst niet direct in de gaten dat op de blauwe connector ook nog een SC/PC koppelstukje zat. Maar uiteindelijk gelukt. De Genexis in elkaar geklikt, op de FTU gedrukt, fiberconnector omhoog schuiven en floep, er was weer licht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
haha ik heb ook nog de lijbrandtplaat liggen kan ik ook Jonaz nemen ;)
ben wel benieuwd naar je bevindingen met je nieuwe setup zoals stabiliteit jammer dat je geen TV meer hebt had je dit ook kunnen testen.
hoor het wel over een paar weken :)

vind alleen jammer dat je dan ook nog iets apart voor de telefonie nodig hebt.

en ik heb ook zelf de Genexis geplaatst want de monteur heb ik nooit gezien maar dat ging gelukkig super simpel.(van Lijbrandt naar Tweak)
eymey schreef op zondag 10 juni 2018 @ 22:19:
Zo.... toch handig dat de monteur die destijds de ZyXEl kwam omruilen voor de Fritz, de oude Gigabit FiberXport mediaconverter van Genexis had achter gelaten :). DWZ, hij had de printplaat en achterkant van de kap gescheiden, zodat die de FTU en patchkabel wat kon beschermen en de losse onderdelen achter gelaten.

Ik heb vorige week een Ubiquiti Unifi Security Gateway ontvangen en heb VOIP inmiddels ook al via een Gigaset N300A-ip werkend, dus eigenlijk vond ik dat de Fritz er maar tussenuit moest. Vond het wel een ietwat spannende exercitie ivm de fiber connectoren en ik had eerst niet direct in de gaten dat op de blauwe connector ook nog een SC/PC koppelstukje zat. Maar uiteindelijk gelukt. De Genexis in elkaar geklikt, op de FTU gedrukt, fiberconnector omhoog schuiven en floep, er was weer licht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-D. schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:26:
haha ik heb ook nog de lijbrandtplaat liggen kan ik ook Jonaz nemen ;)
ben wel benieuwd naar je bevindingen met je nieuwe setup zoals stabiliteit jammer dat je geen TV meer hebt had je dit ook kunnen testen.
hoor het wel over een paar weken :)

vind alleen jammer dat je dan ook nog iets apart voor de telefonie nodig hebt.

en ik heb ook zelf de Genexis geplaatst want de monteur heb ik nooit gezien maar dat ging gelukkig super simpel.(van Lijbrandt naar Tweak)

[...]
Aan de Lijbrandt NT heb je niets als je naar Jonaz gaat. Die werken namelijk op een totaal andere manier dan hoe KPN WMP+ in elkaar stak. Bij Jonaz gaat alles, ondanks het CATV signaal, ook nog steeds over 1 vezel. Ze gebruiken GPON. Je krijgt bij hen dus altijd een NT die je ook echt móet gebruiken (waarbij internet wel in bridge mode kan).

Wat telefonie betreft: Tsja, we hebben er nog over gedacht de vaste telefoon de deur uit te gooien omdat eigenlijk alleen de familie van m'n vriendin nog aan vast bellen vasthoudt. Maar goed, ik vond het toch nog wel zonde om ons 036 nummer zo maar te verliezen, dus ik had zoiets van "Ik porteer het gewoon naar Cheapconnect. Gebruiken we het niet, dan kost het toch maar 8 euro per jaar". Aangezien we toch nog een Gigaset handset hadden liggen had ik toen zoiets van "Och, voor 20 euro via MP een N300A-IP erbij, klaar".

Als ik nog TV van Sparql had gehad, weet ik niet zeker of ik dan wel naar een USG setup was overgestapt. Wellicht had ik dan toch gewoon de Fritz ertussen gehouden. Routed IPTV is met Unifi spul nog steeds bewerkelijk, omdat een aantal van de instellingen niet via de controller gedaan kan worden en via 1 of andere truc met een json file ingesteld moet worden.

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 11-06-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bedankt voor je antwoord,

ik zelf zit te twijfelen aan een Synology router die heb ik nu (in de verkoop ), maar hoorde in de wandel gangen dat deze een software update gaat krijgen met daarin de 802.q die we nodig hebben voor de TV
deze wordt na de zomer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt wel meer nodig dan alleen 802.1q he. Je hebt ook een IGMP proxy nodig en mogelijkheid om static routes toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Weet iemand waar de optie zit om de Amino box via wifi aan te sluiten? Ik meende dat dat mogelijk was, maar kan nergens een setting vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
rik schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:01:
Weet iemand waar de optie zit om de Amino box via wifi aan te sluiten? Ik meende dat dat mogelijk was, maar kan nergens een setting vinden.
nou heb nog nooit iets over wifi op deze amino gehoord dus de box die we van tweak hebben zal het niet hebben.

en denk eigenlijk ook niet dat je hem via wifi wilt aansluiten er zijn al genoeg mensen met problemen als hij bekabelt aangesloten is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenpak
  • Laatst online: 01-07-2021
@rik: Er zit helemaal geen wifi module in die Amino box. Die wil je ook niet tenzij je graag hakkelend beeld wilt hebben...

Jammer genoeg is er ook helemaal geen manual van deze box te bekomen. Tweak laat hier een dikke steek vallen. Er staat hier een bejaarde quick start guide (meer dan vier jaar oud!) van een heel ander ding dan die Aria 6. Oh ja, en ook nog een CE compliance document. Wat een faal.

Helldesk was telefonisch onbereikbaar maar via email werd er uiteindelijk wel goed gereageerd. Helaas zonder oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:25:
Je hebt wel meer nodig dan alleen 802.1q he. Je hebt ook een IGMP proxy nodig en mogelijkheid om static routes toe te voegen.
klopt maar dat zou wel moeten lukken volgens de Franse support site.
wacht rustig af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 10-09 16:03
Ik zou een AppleTV of SmartTV kopen met een NLZiet abonnementje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

eymey schreef op zondag 10 juni 2018 @ 22:19:
Hier helaas alleen nog maar een halve Genexis, volgens mij alleen maar het ophangpunt. Momenteel hangt er een Fritz!box. Ik heb daarachter de pas aangeschafte Unifi Security Gateway hangen, en de Tweak blog gevonden, maar kom er niet uit hoe je precies de VLANs configureert, ivm Sparql |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rik schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:03:
[...]

Hier helaas alleen nog maar een halve Genexis, volgens mij alleen maar het ophangpunt. Momenteel hangt er een Fritz!box. Ik heb daarachter de pas aangeschafte Unifi Security Gateway hangen, en de Tweak blog gevonden, maar kom er niet uit hoe je precies de VLANs configureert, ivm Sparql |:(
Simpel: dat doe je niét ;)

VLANS e.d. Is alleen van toepassing als je je eigen router direct aan de glas aansluiting hebt hebben. Bij jou zorgt de fritz daar gewoon voor. Maak het jezelf in dit geval makkelijk en hang sparql lekker achter je fritz. Zet in de fritz het ip van de wan-zijde van de USG als exposed host en je hebt op zich een prima setup.

Is bekabeling richting sparql box je issue (slechts 1 kabel maar wel meerdere apparaten, bv ook apparaten die je wél in je Unifi lan wil hebben, dan zou je met 2 vlan capable switches aan de gang moeten en zowel je unifi lan als dat van de fritz over een eigen vlan trunken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Momenteel idd 1 kabel van de meterkast door de muur naar de tv-hoek, waar een switch ligt voor de Amino, de TV zelf, nog wat spul en een van de UAP-pro's. Ik heb zitten kijken naar twee Unifi switches à 109 euro wat me financieel nu niet uit komt.

Vandaar dat ik erop hoopte dat de Amino was voorzien van de optionele wifi-module, maar helaas. Dan had ik op de Fritz een wifinetwerk opgezet voor enkel de Amino.
Nu is dus de keuze óf een extra 1-1 kabel trekken van de Fritz naar de Amino, wat in dit huis lastig wordt, of toch gaan voor twee Unifi switches. Of zoals nu, alle bovengenoemde apparatuur niet meenemen in de Security Gateway maar direct achter de Fritz, maar dat was eigenlijk bedoeld als een tijdelijke workaround om de kids toch TV te kunnen laten kijken..

Dat de Fritz een VLAN4 doorgeeft aan de USG, hoeft daar dan verder niets meer voor geconfigureerd te worden op de USG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Fritz geeft helemaal geen VLAN's door richting LAN.... daar kan je verder ook niets aan configureren. Normaal gesproken, als je gewoon het LAN van de Fritz!box gebruikt, dan hangt je Amino in hetzelfde subnet als je gewone apparaten. Het van VLAN4 plukken van de multicast streams doe de Fritz dan met een IGMP proxy.

Wat je nog zou kúnnen proberen, is of je op de USG toch een IGMP proxy kan configureren die dan de Fritz als upstream gebruikt. Maar totaal geen idee of dat werkt. Highly experimental :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 09:02
Iemand momenteel storing in Almere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat voor storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier (1339) werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1325 ook gewoon internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hier in Enschede lag de internetverbinding er vanmorgen wel eventjes eruit, maar dat is niet in de buurt :P

[ Voor 33% gewijzigd door Raven op 12-06-2018 14:17 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:36
In het kader van een opgeruimde meterkast en 1 stekker minder aan de UPS:

Is het mogelijk om een switch (in mijn geval een TP-Link T1600G-28TS) te gebruiken als Media converter? Dus de Genexis Gigabit er tussen uit, een SFP in de switch en dan een eigen VLAN creeeren naar een Ethernet UTP port die naar de router gaat?

Dat moet lukken voor ca. 20 euro. Mijn FritzBox 7490 vervangen voor een 5490 kost dik 200 euro...

Maar iets zegt me dat het niet zo simpel is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TigerMooD
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 20:00
Ik denk het eigenlijk wel hoor. Gewoon je glaskabel met een SFP in de switch stoppen zou prima moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TigerMooD schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:53:
Ik denk het eigenlijk wel hoor. Gewoon je glaskabel met een SFP in de switch stoppen zou prima moeten werken.
Het lijkt me dat de switch in kwestie dan toch in staat moet zijn om de binnenkomende VLans te scheiden anders heb je er weinig aan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Als je een vLAN kan creeeren moet je imho ook de binnen komende tags kunnen uitlezen/scheiden.
Dus dat gaat wel goed komen.

Maar je moest nog wat extra's doen toch om internet te krijgen? Moet dat op router level of zou dat ook op een L3/L4 switch kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
stefxx schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:14:

Is het mogelijk om een switch (in mijn geval een TP-Link T1600G-28TS) te gebruiken als Media converter? Dus de Genexis Gigabit er tussen uit, een SFP in de switch en dan een eigen VLAN creeeren naar een Ethernet UTP port die naar de router gaat?
Ik heb zelf ook een "wan" switch, vanuit de converter komt 1 utp kabel naar een manage switch, deze doet Vlan afhandelen voor een server die dat niet kan en eigen wanip heeft.
ander port met 2 vlans gaat door naar de zyxcel voor de rest van het netwerk en TV.

ben wel benieuwd hoe lang je nog 2 ips mag gebruiken.. wil er eigenlijk 3 :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In het kader van een opgeruimde meterkast en 1 stekker minder aan de UPS:

Dat moet lukken voor ca. 20 euro. Mijn FritzBox 7490 vervangen voor een 5490 kost dik 200 euro...

Maar iets zegt me dat het niet zo simpel is...
Hangt er ook een beetje van af wat je verder precies wil en of je bv. ook Sparql afneemt, en waar je die dan achter wilt hangen. Weet ook niet precies wat je bedoelt met "een eigen VLAN creëren naar een Ethernet UTP poort".

Als je alles nu werkend hebt via je Fritz!box 7490 (incl Sparql), dan moet het vrij makkelijk zijn:

Op je SFP in je switch komen straks VLAN 34 en VLAN 4 tagged binnen. Stuur die ook gewoon weer tagged (dus onveranderd) door naar de ethernetpoort waar je de WAN kant van de router aan hangt en klaar.

Even ervan uit gaand dat je switch dat kan en dat je ook de juiste kabels met juiste connectoren regelt om de SFP op je FTU aan te sluiten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
Ik dacht een willekeurig VLAN te maken (untagged) op de SFP en de FritzBox port. Dat werkt dus niet.

VLAN 4 en VLAN 34 (tagged) op de SFP en de FritzBox port werkt wel.

Eigenlijk best logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een willekeurig VLAN richting de Fritz zou nog wel kunnen (mits je de Fritz natuurlijk configureert om die VLAN's te gebruiken), echter, het is inderdaad vrij logisch dat je richting SFP de VLAN's 'praat' die Tweak ook 'praat' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
Ik had nog wel wat rare, ondefinieerbare issues de eerste avond (DNS failures, niet werkende routing etc), en ook traag ladende websites. Speedtest gaf gewoon goede resultaten.

Uiteindelijk heb ik ook PVID 34 op de SFP en FritzBox port ingesteld, en daarna de switch een reboot gegeven. Niet zeker welke van de twee het probleem oploste, maar sindsdien werkt het feilloos.

Ik heb overigens geen TV van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, een VLAN als PVID op een bepaalde poort zetten houdt meestal in dat hij verkeer voor dat VLAN untagged uitstuurt.

Zeker aan de SFP (Tweak) kant hoort dat zeker níet te werken (heb ik afgelopen zondag nog ondervonden toen ik, nadat ik de Gigabit mediaconverter van Genexis had terug geplaatst, probeerde een IP te krijgen en zowel op laptop als later op USG steeds vergat om VLAN34 te taggen :P ).

Maar goed, terminologie en gedrag wil per switch nogal verschillen, dus als dit voor jou wel werkt, prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
Ik doe nu beide; de poorten zitten tagged in VLAN 4 en 34, en hebben ook PVID 34.

Zoals ik het begrijp tagged de switch dan alles wat niet al getagged is alsnog met VLAN 34. Maar je hebt gelijk, niet iedere switch gaat hier hetzelfde mee om.

Geen idee waarom het nodig is, misschien was het gewoon de reboot. Als ik het huis weer een keer alleen heb zal ik nog wel eens verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar als geen tv hebt dan heb je geen vlan 4 nodig enkel 34 en dat kan je bijna in elke router invoeren zonder enig probleem of anders direct in je netwerkkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik lees hier dat ik ook mijn eigen .nl domein kan overzetten naar tweak, welke services worden er geboden en wat zijn jullie ervaringen hiermee? Kan he ook meerdere .nl domeinen verhuizen?

Grtz Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
helaas geen service althans niet standaard wat je bij je abbo krijgt
je hebt alleen schijfruimte voor de rest niets die je via ftp kan benaderen geen databases oid

wel een online harde schijf via smb die je alleen via het Tweak netwerk kan benaderen maar die is zeer onstabiel
wat ze nog meer leveren is niet echt duidelijk weet wel als je bij hun een domeinnaam wilt hebben moet je dit net als vroeger dmv een brief kenbaar maken en met een beetje geluk heb je naar dertig dagen je domein.
dus ik zou of zelf een server opzetten (nas oid) of naar een goedkope hoster gaan

meer info hier
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:28:
Hallo,

Ik lees hier dat ik ook mijn eigen .nl domein kan overzetten naar tweak, welke services worden er geboden en wat zijn jullie ervaringen hiermee? Kan he ook meerdere .nl domeinen verhuizen?

Grtz Ron

[ Voor 3% gewijzigd door Mr-D. op 16-06-2018 22:48 . Reden: url toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey guys, VLAN vraagje mbt de Zyxel router. Wat probeer ik te doen? Ik wil het Guest Network gebruiken van mijn Airport Extreme die in Bridge Mode staat. Daar heb ik deze awesome tutorial voor gevonden: https://www.thegeekpub.co...uest-network-bridge-mode/

Wat ik al dacht: hij gebruikt VLAN tagging met ID 1003 dus je zou zeggen dat je de stappen die hij noemt makkelijk kan repliceren binnen de Zyxel router. Dat kan ook prima volgens hun handleiding: ftp://ftp2.zyxel.com/VMG8...de/VMG8324-B10A_V1.00.pdf. Daar wijzen zij op pagina 126 naar de router admin en te weten: Network setting -> Home networking -> LAN VLAN.

Echter als ik dat op mijn Zyxel probeer, bestaat dat hele tabblad niet? :?

Zie plaatje: https://image.ibb.co/g5xhPo/zyxel01.png

Iemand een idee waarom dit tabblad er niet staat? Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
vermoedelijk is dat tabblad uitgezet door de config van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, daar zat ik idd ook al te denken. Met een beetje "inspect element werk" kan ik het openen van dit tabblad simuleren/forceren, echter is het lijstoverzicht leeg. Oftewel: de VLANs die gebruikt worden ie je niet terug in dat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 15:09
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:08:
Hmm, daar zat ik idd ook al te denken. Met een beetje "inspect element werk" kan ik het openen van dit tabblad simuleren/forceren, echter is het lijstoverzicht leeg. Oftewel: de VLANs die gebruikt worden ie je niet terug in dat scherm.
Is deze ook leeg als je inlogt met het "supervisor" account. Het wachtwoord staat wel ergens in dit topic.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie Network Setting Broadband (Wan interface)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Laatst online: 01-09 16:12

DaveFlash

Here's to the crazy ones

(..) Mijn FritzBox 7490 vervangen voor een 5490 kost dik 200 euro... (..)
Via de klantenservice van Tweak kun je ook op ieder moment een niet noodzakelijke modem swap aanvragen, kost € 70,- je krijgt dan de Fritz 5490, ze installeren hem ook nog en halen de genexis NT weg. Wellicht is dit een optie voor je, heb ik ook gedaan om van m'n ZyXEL af te komen, en het scheelt je dus € 130,- op de normale aanschaf prijs en ja, die € 70,- is eenmalig en geldt als aankoop, de fritzbox is en blijft van jouw mét als voordeel dat je alle support en service/garantie via tweak behoudt voor deze router zolang je klant blijft.

Zo ongeveer heel flevoland (..)
Nou nee, hier in de Noordoostpolder prima glasvezel (reggefiber netwerk), maar niet van tweak zelf dus, maar ben wel tevreden met tweak en zoals eerder gesuggereerd, het moet voor tweak wel rendabel zijn om met hun eigen apparatuur in de PoP's te komen... misschien dat de komst van Jonaz naar Lelystad in december Tweak wel weer prikkelt om ook daarna toe te komen en dan ook snel de rest van Flevoland (en ook het buitengebied!)

Off-topic: Iemand al een idee hoe het staat met de implementatie van native IPv6 stack bij tweak?
Had dat een tijdje terug ingesteld op m'n fritz met tunnel 6rd of 6to4/4to6 etc maar dat was niet best...

[ Voor 26% gewijzigd door DaveFlash op 26-06-2018 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 14:58
DaveFlash schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:55:
[...]

Via de klantenservice van Tweak kun je ook op ieder moment een niet noodzakelijke modem swap aanvragen, kost € 70,- je krijgt dan de Fritz 5490, ze installeren hem ook nog en halen de genexis NT weg. Wellicht is dit een optie voor je, heb ik ook gedaan om van m'n ZyXEL af te komen, en het scheelt je dus € 130,- op de normale aanschaf prijs en ja, die € 70,- is eenmalig en geldt als aankoop, de fritzbox is en blijft van jouw mét als voordeel dat je alle support en service/garantie via tweak behoudt voor deze router zolang je klant blijft.

Off-topic: Iemand al een idee hoe het staat met de implementatie van native IPv6 stack bij tweak?
Had dat een tijdje terug ingesteld op m'n fritz met tunnel 6rd of 6to4/4to6 etc maar dat was niet best...
Ik denk niet dat de router jou is. Je hebt ooit een waarborg moeten betalen voor je Zyxel en ik denk dat die in stand blijft bij het omruilen voor een Fritz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

yorroy schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:26:
[...]

Ik denk niet dat de router jou is. Je hebt ooit een waarborg moeten betalen voor je Zyxel en ik denk dat die in stand blijft bij het omruilen voor een Fritz.
Nope, die hebben ze mee retour genomen, heb alleen nog de originele genexis NT ergens liggen (eigendom reggefiber) en de originele witte dubbele fiber grondplaat van reggefiber aan de muur met daarop een verloop fiber parchkabel naar de fritz.

Tevens heb zelf ook gewoon een aankoop-factuur voor de fritzbox ontvangen.

[ Voor 21% gewijzigd door DaveFlash op 26-06-2018 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaveFlash schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:27:
[...]

Nope, die hebben ze mee retour genomen, heb alleen nog de originele genexis NT ergens liggen (eigendom reggefiber) en de originele witte dubbele fiber grondplaat van reggefiber aan de muur met daarop een verloop fiber parchkabel naar de fritz.

- Een swap kost eenmalig 75,- euro.
- De swap dient uitgevoerd te worden door een Tweak monteur
- De Fritzbox blijft eigendom van Tweak
Dit is wat ik via de e-mail te lezen kreeg toen ik destijds vroeg om de ZyXEL te zwappen voor een Fritz.

Fritz blijft dus eigendom van Tweak. Zou ook wel raar zijn, anders heb je voor 75 euro een box die normaal meer dan 200 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

hmm.... mij werd verteld zowel mondeling als in de nota dat het mijn eigendom is.... vreemd...
nog vreemder, kennis van mij is recent overgestapt naar jonaz, die hoefde z'n fritzbox ook niet terug te sturen... terwijl je bij jonaz er niks aan hebt omdat die met hun eigen NT en modem/router apparatuur werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:50
DaveFlash schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:27:
[...]

Heb je de waarborgsom voor de Zyxel teruggekregen van Tweak?
Jan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

hmm, dat weet ik niet, moet daarvoor even in de papieren duiken....
Pagina: 1 ... 15 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.