Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:44
Bij mij was de pincode verkeerd toen ik het pakket 2 jaar geleden kreeg. Toen kreeg ik over de telefoon een nieuwe code. Dat was toen niet heel ingewikkeld, maar kan me wel voorstellen dat het 1 dag voor de Pasen wat lastiger wordt.

Enfin, veel plezier bij T-mobile 🤣

*Deze maand maar 11 euro betaald, en volgende maand ook. Een aantal collega's weten over te halen om Tweak te nemen :*)

[ Voor 18% gewijzigd door eniux op 02-04-2018 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:25

Zorian

What the fox?

jeroenmuzikant schreef op maandag 2 april 2018 @ 00:02:
[...]
:? Je was dan blijkbaar al van plan om op te stappen?

En je spreekt jezelf ook wel wat tegen. Je zegt toch eerder:
'Als ze komende week nog niks hebben geleverd gaat het hele zootje retour en ben ik pleite.'
Ok. Maarre....Die week moet nog beginnen hoor. ;)

En er gaat overal wel eens iets fout niet, dus om dit moment nou aan te grijpen om weg te gaan?
Met Tweak's verbinding is in ieder geval niks mis. :) Maar goed, too each his own.

Ik vond het heus wel suf dat dit bij die tv aanvraag zo lang moest duren.
Ben benieuwd of het dinsdag nog iets gaat doen. ;)
En of je de gegevens misschien nog met een excuus krijgt.
Maar daar zal ik wel wat te veel van ze verwachten. 8)
Nee dat was ik niet.
De redenatie is vrij simpel.
Het is niet de eerste keer dat ik gezeur heb met de service van Tweak.
Zolang je alleen internet afneemt en het werkt, dan werkt het wel.
Wil je meer, dan gaat het mis.

Bij T-Mobile heb ik voor net een paar euro per maand minder 750Mbit ipv 1000Mbit. Nou haalde ik die 1000Mbit toch al zelden, want vrijwel geen 1 server waar ik iets vanaf download kan dat bijbenen. Die 750Mbit haal ik vaak wel, dus ik ga er qua downloadsnelheid niet veel verschil in merken.
Ik heb enkele jaren geleden Vodafone Thuis gehad en T-Mobile thuis is letterlijk een 1-op-1 overname, ander naampje erop en klaar. Vodafone Thuis is me al die jaren destijds uitstekend bevallen, dus bij elkaar opgeteld (klaar zijn met de beroerde service van Tweak, ietsje goedkoper en er weinig van merken qua verschil in snelheid) vond ik het een weloverwogen keuze.

Dat ik dat nu deed was ivm een Paasactie.

Mochten ze nou komende week ineens met de code en een korting op het abonnementsgeld of weet ik veel wat allemaal aankomen, ik heb 14 dagen bedenktijd. Maar ik acht de kans vrij klein dat ik ervan afzie.

//Edit:

Ha, alsof ze meelezen.
Een pincode, en hij werkt.
Viel me wel 1 dingetje op na activatie, toen kreeg ik dit scherm: Klik.

Vreemd, maar niet onoverkomelijk.
Wat dat echter wel was, is dat ik de ontvanger niet kan resetten naar fabrieksinstellingen.
Heb het idee dat deze van iemand anders is geweest en hij niet volledig/goed is gereset.
Kan gebeuren, maar dan doe ik het liefst zelf nog even zodat ie ook echt schoon is.
Eens kijken of ze die pincode ook nog kunnen geven.

Eerste indruk is wel goed. Hij is niet snel, maar ook weer niet extreem traag. Net doenbaar.
Beeld is ook lekker vloeiend, 1080p60fps.

Ik ga het aankijken en als het blijft bevallen annuleer ik T-Mobile alsnog.
Die stond immers voornamelijk als backup in de bestelling voor het geval dit niks ging worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Zorian op 02-04-2018 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-07-2020
Zorian schreef op maandag 2 april 2018 @ 09:06:
//Edit:

Ha, alsof ze meelezen.

Hahaha. Ze zullen ook vast af en toe wel meelezen denk ik. :D
Maar dat zullen ze vast niet toegeven. Anders gaan mensen het hier verwachten....

Tja. Het lijkt er op dat er gekoppelde apparaten van een vorige eigenaar in stonden.
Maar die kun je gewoon verwijderen toch? Alleen die van de afstandsbediening moet wel blijven staan. ;)
Wat dat echter wel was, is dat ik de ontvanger niet kan resetten naar fabrieksinstellingen.
Heb het idee dat deze van iemand anders is geweest en hij niet volledig/goed is gereset.
Kan gebeuren, maar dan doe ik het liefst zelf nog even zodat ie ook echt schoon is.
Mjah, dan moeten ze de pincode van die eigenaar te weten zien te komen.
En anders kunnen ze 'm van Tweak/ Sparql uit misschien wel nog naar fabrieksinstellingen zetten om even helemaal overnieuw te beginnen? Ik zat nog bij die van mij te kijken of er geen reset knop ergens op de achterkant zat. Maar nee dus.
Eerste indruk is wel goed. Hij is niet snel, maar ook weer niet extreem traag. Net doenbaar.

Die stond immers voornamelijk als backup in de bestelling voor het geval dit niks ging worden.
Ja ik was wel blij dat ze daar toen mee kwamen. In het begin kon je met deze decoder bij een aantal tv's geen 1080p kiezen en al helemaal geen 24, 30, 50 of 60 Hz selecteren. 720p of 1080i was het eerst. Dat is gelukkig wel snel verholpen. En het beeld is tegenwoordig best redelijk. :)

[ Voor 39% gewijzigd door jeroenmuzikant op 04-04-2018 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

.......... en een korting op het abonnementsgeld ............
Tweak is geen KPN !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Dus?
Bedankt voor deze captain obvious mededeling van de dag dan maar? :?

Had net dat het beeld wat vreemd deed (witte flitsen, even op zwart slaan) maar dat bleek te komen omdat ie op 1080p60 stond ipv 1080i.

Wel fijn dat het in 1 keer werkt met de Edgerouter en een switch ertussen.

[ Voor 51% gewijzigd door Zorian op 02-04-2018 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen korting om je eventueel over te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Zorian schreef op maandag 2 april 2018 @ 23:10:
....
Had net dat het beeld wat vreemd deed (witte flitsen, even op zwart slaan) maar dat bleek te komen omdat ie op 1080p60 stond ipv 1080i.....
Mmm....1080p50 zou ie op zich wel mogen doen. In ieder geval 1080p.
Maar goed als 1080i voor jou werkt ook goed. 8)
Zolang je maar lekker tv kunt kijken nietwaar?

Staat bij mij op 2 tv's op 1080p60 en dat werkt hier wel goed. :)

[ Voor 53% gewijzigd door jeroenmuzikant op 02-04-2018 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

jeroenmuzikant schreef op maandag 2 april 2018 @ 23:23:
[...]

Ik heb wel het idee dat het beeld anders is met 1080i. Meer vloeiend? Sneller? Weet het juiste woord niet zo snel te vinden.
Je zou het idee hebben dat 1080p60 sneller/vloeiender is ivm de 60fps aanduiding. Al staat er natuurlijk bij 1080i niks over de fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-06 16:35

Dxue

PSN:EvilDrunk

[...]

Nee dat was ik niet.
De redenatie is vrij simpel.
Het is niet de eerste keer dat ik gezeur heb met de service van Tweak.
Zolang je alleen internet afneemt en het werkt, dan werkt het wel.
Wil je meer, dan gaat het mis.

Bij T-Mobile heb ik voor net een paar euro per maand minder 750Mbit ipv 1000Mbit. Nou haalde ik die 1000Mbit toch al zelden, want vrijwel geen 1 server waar ik iets vanaf download kan dat bijbenen. Die 750Mbit haal ik vaak wel, dus ik ga er qua downloadsnelheid niet veel verschil in merken.
Ik heb enkele jaren geleden Vodafone Thuis gehad en T-Mobile thuis is letterlijk een 1-op-1 overname, ander naampje erop en klaar. Vodafone Thuis is me al die jaren destijds uitstekend bevallen, dus bij elkaar opgeteld (klaar zijn met de beroerde service van Tweak, ietsje goedkoper en er weinig van merken qua verschil in snelheid) vond ik het een weloverwogen keuze.

Dat ik dat nu deed was ivm een Paasactie.

Mochten ze nou komende week ineens met de code en een korting op het abonnementsgeld of weet ik veel wat allemaal aankomen, ik heb 14 dagen bedenktijd. Maar ik acht de kans vrij klein dat ik ervan afzie.

//Edit:

Ha, alsof ze meelezen.

toon volledige bericht
damn, t-mobile is wel goedkoper geworden, maar de eenmalige kosten is wel jammer dat je perse hun monteur moet kiezen, en er dus 37,50 extra betaald moet worden. zo laten ze de eenmalige kosten wel een stuk goedkoper lijken dan dat het eigenlijk is, omdat ze de 37,50 installatie kosten er voor het gemak niet noemen. Dat vind ik zelf wel oplichterij! zeg dan direct 67,50 en is er ook geen gezeur. voorlopig blijf ik nog wel bij tweak internet only en 5 euro besparen per maand. (ik haal de snelheid ook niet, maar om nou 50 mbit te nemen, is weer wel erg weinig)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Zorian schreef op maandag 2 april 2018 @ 23:52:
[...]

Ik heb wel het idee dat het beeld anders is met 1080i. Meer vloeiend? Sneller? Weet het juiste woord niet zo snel te vinden.
Je zou het idee hebben dat 1080p60 sneller/vloeiender is ivm de 60fps aanduiding. Al staat er natuurlijk bij 1080i niks over de fps.
Het kan zijn dat je tv het beter de-interlaced dan dat de decoder doet en dat het er daardoor beter uitziet.

Voor zover ik me herinner gaf het ook meer het aantal Hz aan. Maar het komt ongeveer op hetzelfde neer. :D En ik dacht dat 1080i ook wel 50 Hz. is. Maar dan 2x 25Hz, 25 voor de even horizontale lijnen en 25 voor de oneven horizontale lijnen om en om.

Trouwens, er moet volgens de specificatie wel een reset knop op de achterkant zitten die 'm naar fabrieksinstellingen terug zou zetten. Maar als ik dat bij mij bekijk ziet dat er bijna meer als een analoge audio uitgang uit. Of de IR Extender aansluiting of zo? Heel apart. Morgen nog maar eens even met wat beter licht bekijken.

[ Voor 56% gewijzigd door jeroenmuzikant op 03-04-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als jouw TV een heel goede de-interlacer heeft, beter dan de de-interlacer in de settopbox, dan heb je zeker vloeiend beeld.

Die waarde achter de p zegt helemaal niets. 1080p60 klinkt misschien in theorie heel leuk, maar je zit toch sowieso met bronmateriaal (namelijk de TV-stations) die hier in Europa gewoon op p50 zitten (en 25 frames per seconde).

Je hebt zelfs kans dat 1080p60 kiezen dus averechts werkt (tenzij je TV dat weer netjes recht weet te poetsen). Als je dan toch per se een progressive stand wil, zou ik sowieso voor 1080p50 kiezen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:23
eymey schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:41:
Als jouw TV een heel goede de-interlacer heeft, beter dan de de-interlacer in de settopbox, dan heb je zeker vloeiend beeld.

Die waarde achter de p zegt helemaal niets. 1080p60 klinkt misschien in theorie heel leuk, maar je zit toch sowieso met bronmateriaal (namelijk de TV-stations) die hier in Europa gewoon op p50 zitten (en 25 frames per seconde).

Je hebt zelfs kans dat 1080p60 kiezen dus averechts werkt (tenzij je TV dat weer netjes recht weet te poetsen). Als je dan toch per se een progressive stand wil, zou ik sowieso voor 1080p50 kiezen.
Hoe kun je eigenlijk weten welke de beste de-interlacer heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Als het goed is zie je dat wel. :)

Dat kun je eigenlijk zo niet weten. Maar de de-interlacer in zo'n settop-box zal vast
goedkoper zijn dan die in iemand zijn duurdere 40 inch (of grotere) Full-HD of UHD tv. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenmuzikant op 03-04-2018 15:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat Jeroenmuzikant zegt: Gewoon kijken met je eigen ogen ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 20:57
jeroenmuzikant schreef op maandag 2 april 2018 @ 23:23:
[...]

Dus laat je de box frames verzinnen die er niet zijn(immers is signaal 1080i/25, oftewel niet erg handig beste is dus 1080p50, 1080p60 is iets voor de amerikanen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Ik weet hoe het theoretisch zit ja. ;) Maar dan heb je nog de praktijk.
En daar lijkt het, bij mij in ieder geval, heel goed en vloeiend te lopen op die stand.
Dus ik laat het mooi zo staan tot de praktijk weer iets anders uitwijst. 8)

Had ze eerder inderdaad op 1080p50 staan.

p.s.: NPO heeft inderdaad een aanvoer van 1080i. En misschien een aantal andere zenders ook. Maar er zijn nog zat zenders die een 720p signaal aanleveren.

[ Voor 21% gewijzigd door jeroenmuzikant op 07-04-2018 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
jeroenmuzikant schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:16:
Als het goed is zie je dat wel. :)

Dat kun je eigenlijk zo niet weten. Maar de de-interlacer in zo'n settop-box zal vast
goedkoper zijn dan die in iemand zijn duurdere 40 inch (of grotere) Full-HD of UHD tv. 8)
Waarom heb jij dan de de-interlacer van de settop-box aanstaan, oude tv staan? :)
eymey schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:19:
Wat Jeroenmuzikant zegt: Gewoon kijken met je eigen ogen ;)
Ik dacht dat het misschien te herleiden was via de specs. Maar dat kon ik niet terugvinden. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Arjantje72 op 03-04-2018 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Arjantje72 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:08:
Waarom heb jij dan de de-interlacer van de settop-box aanstaan, oude tv staan? :)
....
Mmmjah. :)
Ik heb ik de woonkamer een 32 inch Sony Bravia 'HD ready' LCD/LED tv met een resolutie van 1366x768. Hij kan wel 1080p full screen weergeven. Maar niet echt Full-HD natuurlijk.
(Niet heel oud trouwens...Begin 2013 of zoiets? Was toen een hele goeie aanbieding.)

Maar toch nog steeds een heel mooi beeld hoor van zo'n Sony tv. d:)b Ik heb in ieder geval nog geen behoefte om een nieuwe te kopen. En als ik dat wel doe is dat meer omdat 32 inch wel wat aan de kleine kant is. En dan word het waarschijnlijk meteen UHD en minimaal 40 inch. Of ik moet tegen een mooie Full-HD aanbieding aanlopen. :D

En de tv in de slaapkamer is wel Full-HD maar die is maar 24 inch.......En van Lenco. 8)
Ik heb ook een 24 inch Samsung Full-HD LCD/ LED monitor bij mijn computer, maar die heeft toch nog wel wat mooier beeld dan die Lenco tv. Maar voor de afstand dat ik er naar kijk heeft ie toch een prima HD beeld.

[ Voor 36% gewijzigd door jeroenmuzikant op 07-06-2018 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
jeroenmuzikant schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:20:
[...]
Mmmjah. :)
Ik heb ik de woonkamer een 32 inch Sony Bravia 'HD ready' LCD/LED tv met een resolutie van 1366x768.
Hij kan wel 1080 full screen weergeven. Maar niet echt Full-HD natuurlijk.

Maar toch nog steeds een heel mooi beeld hoor van zo'n Sony tv. d:)b Ik heb in ieder geval nog geen behoefte om een nieuwe te kopen. En als ik dat wel doe is dat meer omdat 32 inch wel wat aan de kleine kant is. En dan word het waarschijnlijk meteen UHD en minimaal 40 inch. Of ik moet tegen een mooie Full-HD aanbieding aanlopen. :D

En de tv in de slaapkamer is wel Full-HD maar die is maar 24 inch.
Ik vond Sony ook altijd mooi beeld hebben. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:41
Sinds een paar minuten is de verbinding hier weer instabiel. Via VPN draait het wel soepel. Lijkt dus weer iets met de peering te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Ik heb gisteren vlak nadat je dit plaatste een aantal speedtesten gedaan en een aantal webpagina's van over heel de wereld geopend (o.a. Australië) en ik kon er absoluut niks van merken dat er 'iets met de peering' was. Werkte allemaal prima en snel. :) Dan misschien alleen in een bepaald gedeelte van het Tweak netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Lag gisteravond in bed nog even tv te kijken naar National Geographic op de mobiel.
Opeens stopte de stream na een klein uurtje, cirkeltje bleef spinnen. Hierna liep de app totaal vast.
Force stop en herstart hielp niet, kon hem wel starten maar zodra ik een zender koos liep de app helemaal muurvast.
Uiteindelijk een reboot van de telefoon gedaan en toen wou ie weer.
Zijn er meer mensen die dit ervaren met de Sparql app?
Voordat ie vastliep was het probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Zorian schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:34:
.... Zijn er meer mensen die dit ervaren met de Sparql app?
Voordat ie vastliep was het probleemloos.
Tot nu toe nog niet... *Afkloppuh!* Klop klop. :D

Eerder wel eens toen ze net over waren naar het nieuwe platform. Maar daarna niet meer. Ook niet als ik weg was en met een ander (kpn) wifi netwerk verbonden was. Ik heb een aantal weken op deze manier tv gekeken 's avonds in bed. Enige probleem zou zijn als ik 'm opnieuw zou moeten koppelen als ik niet thuis ben. 8)

[ Voor 24% gewijzigd door jeroenmuzikant op 04-04-2018 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
jeroenmuzikant schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:21:
Ik heb gisteren vlak nadat je dit plaatste een aantal speedtesten gedaan en een aantal webpagina's van over heel de wereld geopend (o.a. Australië) en ik kon er absoluut niks van merken dat er 'iets met de peering' was. Werkte allemaal prima en snel. :) Dan misschien alleen in een bepaald gedeelte van het Tweak netwerk?
Zou kunnen dat het redelijk lokaal was. Zie hier ook vaak genoeg meldingen voorbij komen waar ik geen last van had :P Maar het voelde qua "responsiveness" hetzelfde als een maandje geleden toen hij er ook steeds uit plofte. oa tweakers werkte niet zonder VPN (via amsterdamse vpn ook niet, via luxemburg wel). Half uurtje later werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Internet lijkt down te zijn hier, regio Dronten.
Nog meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Enschede, Jup.
Niet volledig down, maar wel op en neer kwa verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:17
CrashOverDrive schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:26:
Enschede, Jup.
Idem almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

CrashOverDrive schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:26:
Enschede, Jup.
Lijkt een routeringsprobleem.
Speedtest (na veel pogingen de site te laden) zegt dat ik gewoon 1000/1000 heb maar de ping is through the roof.
Pagina's laden heel traag of gewoon niet.
Ik gebruik de DNS van Google overigens.

Mooi excuus om toch nog even naar buiten te gaan. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Zorian op 08-04-2018 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaedalius
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik heb momenteel dezelfde ervaring als Zorian. Volgens speedtest 950/950 en 2 ms, maar in alle werkelijkheid laden bijna geen enkele webpagina's. Als ze dat wel doen is het pas na een minuut of meer. Regio Almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Snelheid is hier weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Lijkt hier ook weer goed te zijn.
Even een flinke hik geweest ergens waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik (met name mijn zoon) ook niet (Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-06 10:41
Ik heb me ook aangemeld bij Tweak. Ben zeer benieuwd hoe de overstap verloopt van Telfort (ook glasvezel). Ik lees meerdere dingen rondom wel/niet opzeggen van het vorige abonnement en of dat dan wel of niet nodig is om in gang te zetten.

Heeft iemand hier recente ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:17

odan

The dark side is within all!

lijkt me vrij duidelijk bij het aanmelden.
Overstappen (optioneel)

Heb je al glasvezel? Geef dan aan welke provider je hebt. Wij zeggen je abonnement niet voor je op.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Dat heb ik ook gelezen tijdens de aanvraag. Tegelijkertijd zie ik in dit topic eerder terugkomen dat dat wel gebeurt, dus vandaar mijn vraag hoe de recente ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het staat er ook zeer ongelukkig. Eerder hadden ze duidelijk staan dat je je vorige glasvezelprovider NIET moet opzeggen, omdat dan een vlotte (bijna-zerodowntime) overstap kan mislukken en je echt langdurig zonder diensten komt te zitten.

En dat advies geldt nog steeds.

Het klopt wel dat Tweak niet expliciet een opzegging naar je oude provider stuurt, maar impliciet ziet je oude provider de migratie die Tweak bij Reggefiber (of KPN) inschiet bijna altijd als een opzegging van diensten (want zonder lijn geen diensten).

Even iets meer uitleg erbij is blijkbaar erg moeilijk voor Tweak......

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 10-04-2018 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RetroTycoon
Bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thaedalius
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-11-2021
Weer hetzelfde als vorige keer nu met internet vertraging bij Tweak in almere
Volgens Speedtest alles ok maar paginas laden niet

[ Voor 25% gewijzigd door Thaedalius op 11-04-2018 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:08

The_Worst

Unox

Hier in Enschede een zeer merkbare vertraging.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Hier ook enorme vertraging in Dronten.
Snelheid van downloads in orde maar pagina's laden is geen doen.

[ Voor 58% gewijzigd door Zorian op 11-04-2018 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-06 17:30
In Leeuwarden ook enorme vertraging. Zal wel iets groots zijn. Zag op alle storing.nl ook reggefiber staan met verstoring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Jup, in Enschede ook. En weer (net als de laatste keren dat dit gebeurde) is het via een VPN (exit-point in Luxemburg) gewoon normale snelheid.

Direct verbinding duren websites waaronder Tweakers rustig een seconde of 10-15 om te laden, met VPN instant. Lijkt dus weer een peering probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Blijft bijzonder om dit te zien:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/v9nmL18.png

Packetloss, timeouts, maar downloaden gaat prima. Wel trager dan normaal maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 17:58
In Leeuwarden 8915 laden websites ook heel erg traag, het ligt dus niet aan mij :)

[ Voor 16% gewijzigd door WhySoSerious? op 11-04-2018 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Bovenste is via de VPN, onderste is gewoon de normale verbinding :P
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/82e57a4742949e9d4ec612e85abab462.png

Lijken toch echt wat lijntjes te klapperen bij Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:17
Ik kan bevestigen dat het via vpn geen problemen geeft (1325). Toch raarrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-06 23:25
same here, ook problemen op normale verbinding, haal maar kwart van de snelheid, maar dat is niet grootste issue, peering probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hier in almere ook wat problemen ene keer wel andere keer niet vreemd

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Hier ook. Net even de router gereset, lijkt stabiel nu. Geen idee of dat gerelateerd is, maar probeer dat maar eens als het nog optreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikvanwinsum
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 12:10

ikvanwinsum

/dev/null

Hier in Enschede ook, al lijkt het nu wel weer wat minder te zijn. Hopen dat het niet te lang duurt.

Ik wel vaak de laatste tijd bij Tweak, weet niet wat er aan de hand is...

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DanielAlm schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:22:
Ik kan bevestigen dat het via vpn geen problemen geeft (1325). Toch raarrrr
Niets raars aan. Je hebt gewoon mazzel dat er een goede route is naar je VPN aanbieder. Vanuit daar heb je andere routes dan vanuit Tweak.

Zelf hier 1325 ook problemen. Sommige sites zijn gewoon vlot, maar andere (inclusief youfone TV) traag.

Dit gebeurt de laatste tijd wel steeds vaker....

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 11-04-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Snelheid komt hier weer redelijk terug met soms nog wat vertragingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
blijft ruk hier in almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-06 16:35

Dxue

PSN:EvilDrunk

hier ook problemen, maar gewoon websites die compleet onbereikbaar zijn en andere websites werken dan wel weer normaal en snel.

het lijkt nu opgelost te zijn

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-04 20:33
8921 tot nu toe geen last gehad. Doen jullie ook iedere keer melding bij de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

MaxHardcore schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:01:
8921 tot nu toe geen last gehad. Doen jullie ook iedere keer melding bij de helpdesk?
Ze waren al dicht, maar daar ben ik nu mee bezig om ze even in te lichten.

//Gedaan, ze gaan het onderzoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Zorian op 12-04-2018 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerios
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05-2023

qwerios

Digital Pizza Crew

Sinds gisteravond ping tijden van bijna 2 secondes. Hang nu alweer dik 10 minuten in de wacht om Tweak dat te gaan vertellen.

Jammer dit. Vroeger maar 1x per jaar eens een probleem en die frequentie lijkt steeds hoger te worden.

EDIT: Om de volgende beller wat tijd te besparen ik wordt naar de snelheidsgarantie gestuurd en mail maar wat screenshots van ookla speedtest: https://www.tweak.nl/glasvezel/snelheidsgarantie.html

EDIT2: Ik heb hilarisch genoeg normale ping tijden naar Amerika (100ms) en hoge tijden voor Europe (2.5s)

EDIT3: Ik ben een pannenkoek. Ping tijden kloppen wel maar download is nog steeds veel te laag

[ Voor 49% gewijzigd door qwerios op 12-04-2018 22:40 ]

How many software programmers does it take to screw in a lightbulb? None, that's a hardware problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-06 19:46
Is 't van belang bij een configuratie van een eigen router om ook een VLAN 4 te configureren (incl static route naar 185.6.48.0 en IGMP snooping) in het geval je geen gebruik maakt van IPTV van Tweak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Nee, volgens mij is dat dan niet nodig. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kaspers schreef op zondag 15 april 2018 @ 13:53:
Is 't van belang bij een configuratie van een eigen router om ook een VLAN 4 te configureren (incl static route naar 185.6.48.0 en IGMP snooping) in het geval je geen gebruik maakt van IPTV van Tweak?
Ik heb geen IPTV, alleen met VLAN 34 aan de gang geweest en werkt prima :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-05 21:38
Meer mensen geen internet in Enschede? Edgerouter geeft aan wel een ip te hebben maar verder niks sinds vanochtend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:08

The_Worst

Unox

Internet werkt hier perfect. Ook Enschede.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

@Centurius Heb vandaag al een paar keer verbinding gemaakt met mijn server op afstand. Geen problemen hier.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerios
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05-2023

qwerios

Digital Pizza Crew

Raven schreef op zondag 15 april 2018 @ 14:14:
[...]

Ik heb geen IPTV, alleen met VLAN 34 aan de gang geweest en werkt prima :)
Zelfde hier. Alleen VLAN 34 voor internetverkeer werkt prima. Geen IPTV.

How many software programmers does it take to screw in a lightbulb? None, that's a hardware problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serellyn
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-04 07:27
Ik kan er niet bij hoe onbehulpzaam de servicedesk is bij Tweak.

We hebben 3 weken geleden een verhuisbericht gestuurd dat we 20 april zouden verhuizen. Na een week niets te hebben gehoord Tweak gebeld met als reactie: 'we hebben het bericht ontvangen en doorgestuurd naar de juiste afdeling, u krijgt binnen een paar dagen bericht'. Dikke prima. Een week later nog niets gehoord, weer bellen, zelfde verhaal. Na 2 dagen niets gehoord, weer bellen, zelfde verhaal. Gister nog aan de telefoon gehangen, de medewerker zou verhaal halen bij collega's en mij voor 11 uur terugbellen, om 12 uur nog niet gebeld. Ik bel daar weer heen, krijg ik als antwoord 'ja we hebben een fout gemaakt en de 20 wordt het nog niet'. Ik vraag dan wanneer wel? 'ja dat weten we nog niet'.

Op zich had ik weinig problemen met Tweak, op de paar storingen na ook van de afgelopen tijd. Maar nu met een verhuizing, wat een drama...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hetzelfde met ze hoor....

Het is dat ik ze voor de internetverbinding zelf verder eigenlijk nooit nodig heb. Maar de paar keer dat ik contact met ze heb gehad voor Sparql (eind 2016 om het aan te vragen, eind 2017 om het weer op te zeggen) is het echt een enorme onvoldoende voor communicatie.

Beloftes om terug te bellen of ergens op terug te komen niet nakomen, zich verschuilen achter "we hebben het doorgegeven naar de betreffende afdeling" maar vervolgens geen opvolging meer horen tot een monteur plotseling voor je deur staat (zoals met toen ik een swap naar Fritz!box 5490 had aangevraagd), dat soort dingen.

En blijkbaar dus ook geen ticketsysteem waarin dingen op een degelijke manier ge-logged worden en dat blijkbaar ook niet herinnert aan gemaakte afspraken.

Ik zit er overigens sterk te over te denken om helemaal weg te gaan bij Tweak. Niet dat ik internet nou zo heel beroerd vind (in tegendeel, op de recente storingen na werkt het top), maar ook op dat gebied zie ik weinig ontwikkeling (bv. nog steeds geen native dualstack IPv6). En ook op Sparql gebied lees ik nog steeds niet dat er drastische verbeterstappen worden gemaakt.

Ondertussen ben ik met YoufoneTV ook steeds minder tevreden aan het worden, dus ben weer aan het rondkijken.

1 optie is om dat "bizar snelle internet" los te laten en gewoon weer naar KPN te gaan voor een 100/100 verbinding met gewoon weer fatsoenlijke IPTV dienst en ook nog leuke voordelen icm. mobiel.

Nog een optie die er in Almere nog niet zo heel lang is, is over stappen naar Jonaz! Zij bieden 500/500 aan voor ongeveer 40 euro in de maand (maar in praktijk haal je nog tegen de Gigabit aan omdat ze nog niet zo heel bekend zijn), bieden wél native dualstack IPv6. EN: Ze bieden gewoon no-nonsense TV via DVB-C, voor 5 euro per maand extra! Waaronder 19 zenders in HD. Ze gebruiken IRDETO als coderingsstandaard, op de fZiggo manier. Wat betekent dat je ook kan opnemen met eigen apparatuur (of zelfs TVHeadend).

Nadeel bij hen is wel dat ze GPON als topologie tot in de PoP's gebruiken, wat op den duur zou kunnen betekenen dat bij te veel medegebruikers in je PoP, de snelheid op piekmomenten minder kan zijn. En ze geven geen SIP gegevens vrij, dus voor telefonie zal ik weer terug naar een VOIP provider willen. En je zit altijd vast aan hun NT op de fiberaansluiting, wegens de CATV. Maar hun NT kan wel in bridge modus gezet worden, dus ruim baan voor een eigen router.

En laten we eerlijk zijn: Ook Tweak heeft overboeking, dedicated 1 Gbps linksnelheid tussen jouw meterkast en hun switch ten spijt. Dus of de overboeking nou op GPON niveau zit of de backhaul naar het internet toe, op enig moment houdt het een keer op. Maar zeker de no nonsense TV met 19 zenders in HD, mogelijkheden tot vrije keuze eigen apparatuur lijkt mij zeer aantrekkelijk! Voor 'gemist' of anderszins terugkijken van programma's die we gemist hebben en ook niet opgenomen, houden we dan wel NLZiet aan :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dat\klinkt idd wel interessant maar helaas niet voor mij want heb nl nergens meer coax liggen alleen nog maar cat6 kabels :)

heb eigenlijk geen zin om al die kabels weer te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serellyn
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-04 07:27
Klinkt goed Eymey, helaas woon ik in Enschede en is Jonaz daar niet beschikbaar. Ik zit er ook erg aan te denken om Tweak achter me te laten maar heb nog geen alternatief gevonden waar ik een beetje snelheid kan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zonder een alternatief als Jonaz heb je eigenlijk alleen nog T-mobile als enigszins betaalbare optie ( met 750 Mbit/s ).

En hier ligt naar de woonkamer en een paar andere kamers (gelukkig) wel Coax. Ik heb toen we in dit huis gingen zowel coax als UTP getrokken, voor zo ver dat op een mooi weggewerkte manier ging. Juist om alle opties open te houden. Van Coax is ook tot nu toe nog volop gebruik gemaakt (eerst via Lijbrandt/Telfort, later een hele poos Ziggo, waar overigens nog steeds signaal op staat :P ). En, aangezien Jonaz met Irdeto codering werkt, gaat er ook zeker een "tvheadend" draaien om op te nemen en om TV ook naar IP/UTP-land te brengen :).

Zou dus voor jou evt ook een optie kunnen zijn @Mr-D. . Of dit: https://www.allekabels.nl...bVPVPaVznaUQaAjgkEALw_wcB (wel duur).

Overigens wel jammer hoor. Ik had graag gezien dat ik nog tot in lengte van jaren enthousiast zou zijn over Tweak, zeker omdat het een Almeers bedrijf is en ze toch als 1 van de weinigen al vanaf een heel vroeg stadium lef toonden om tegen reuzen zoals KPN op te boksen.

En ik ben ervan overtuigd dat ze nog steeds wel willen, maar ik heb gewoon het gevoel dat er geen slagkracht in zit. Op het gebied van internet gaan ze niet met de tijd mee (nog steeds geen volledige IPv6 ondersteuning bv) en, nou ja, het TV verhaal kennen we. Zeker ook sinds met het wegvallen van de eigen streams ook daarvan de lol weg is.

Natuurlijk zal ook Jonaz geen garantie bieden dat ze tot in lengte van dagen dit mooie DVB-C pakket blijven aanbieden en natuurlijk kan de praktijk daar ook anders zijn dan de theorie. Maar ach, ook dan is er nog geen man overboord en kan ik altijd opnieuw heroverwegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-06 19:30
Heeft Tweak thepiratebay geblokkeerd? doet het al een tijd niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
welke url gebruik je precies

Laat maar .se en .org zijn ook niet op mijn mobiel bereikbaar.
Dus ligt niet aan Tweak gok ik zo.

.org werkt hier gewoon

[ Voor 75% gewijzigd door Mr-D. op 23-04-2018 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris_hack
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-06 13:50
Hebben anderen vandaag ook probleem met de Tweak glasvezel verbinding (Almere)?
Vanochtend lag mijn lijn er uit:
Internet connection failed: Reason for error: 2 (DHCPv4 no answer on DISCOVER)

Bleek dat router alleen op IPv4 stond ingesteld (door monteur Tweak). Bij toevoegen IPv6 werkte alles weer tot ik net kreeg:
Ipv6 Internet connection was cleared; prefix no longer valid

Modem herstarten geeft weer even respijt. Ben benieuwd of ik de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-06 11:27
1338 geen last gehad,.

wel dat ze zyxel via wifi wel internet geeft, maar geen LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris_hack
mrBrainY: dank

Ik krijg ook TLS handshake errors. Hoogstwaarschijnlijk ligt het aan mijn glasvezelkabeltje. Ik heb een rechtstreeks verbinding naar mijn FritzBox 5490. Vermoed dat ik zaterdag niet even ergens snel een nieuwe kan krijgen.

Gelukkig televisie via Ziggo. Formule 1 komt niet in gevaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:40
Dan moet je wel ruw met die kabel zijn omgesprongen (knoop erin leggen bijv). Kun je in de webinterface geen stats inzien mbt je signaal (Rx/Tx power)?

V.w.b. TLS handshake errors, het kan handig zijn om IPv6 weer uit te schakelen en/of via de developer tools na te gaan of IPv6 wordt gebruikt. Het werkt nog niet overal vlekkeloos (bijv. door lagere MTU) en hiermee een reden om het nog niet standaard te activeren.

[ Voor 47% gewijzigd door nescafe op 28-04-2018 09:45 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris_hack
De Tweak monteur heeft er destijds een rolletje van gemaakt (geen knoop oid). Op dit moment (5 minuutjes na reboot) zijn de statistics:
Internal temperature 53.6 °C
Wavelength received 3.212 V
Transmission current 57 mA
Transmitter power -4.1 dBm
Reception quality -6.7 dBm
Wavelength sent 1310 nm
Wavelength received 1490 / 1550 nm
Manufacturer SOPTO

Ongeveer 6 minuten na reboot (reproduceerbaar) krijg ik:
DHCPv4 no answer on DISCOVER
Met alleen IPv4 ligt de verbinding er op dat moment uit.

Na +/- 30 gooit hij de IPv6 er uit.

[ Voor 20% gewijzigd door floris_hack op 28-04-2018 10:34 . Reden: toevoeging op opmerking nescafe ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 22:35
Ik hang wel eens met Tweak aan de tel en ik vind het altijd erg bijzonder hoe snel ze aangeven: u kunt dan opzeggen. Lijkt wel of ze helemaal niet zitten te wachten op klanten die alleen internet afnemen. Hele nare communicatie.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris_hack
Ik ga om 12:00 even bellen. Aantal storingen ligt niet heel hoog bij Tweak, bij ons. De keren dat ik contact moet hebben voor service zijn mijn ervaringen ook niet heel plezierig.

Keer dagen heen en weer zitten mailen todat de Tweak medewerker vanuit hun de lijn maar eens geen doormeten. Toen kon er direct een monteur gestuurd worden. We gaan het merken straks.

Update:
Op aanraden Tweak helpdesk glasvezel configuratie opnieuw geladen (V1.3 op de Tweak site). De lijn zelf zag er van hun kant goed uit.

De DHCPv4 no answer on DISCOVER kwam vrij snel weer langs. De connectie is er nog steeds. Lijkt dus te werken.

[ Voor 26% gewijzigd door floris_hack op 28-04-2018 13:07 . Reden: Afstemming Tweak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-05 21:38
floris_hack schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 10:32:
De Tweak monteur heeft er destijds een rolletje van gemaakt (geen knoop oid). Op dit moment (5 minuutjes na reboot) zijn de statistics:
Internal temperature 53.6 °C
Wavelength received 3.212 V
Transmission current 57 mA
Transmitter power -4.1 dBm
Reception quality -6.7 dBm
Wavelength sent 1310 nm
Wavelength received 1490 / 1550 nm
Manufacturer SOPTO

Ongeveer 6 minuten na reboot (reproduceerbaar) krijg ik:
DHCPv4 no answer on DISCOVER
Met alleen IPv4 ligt de verbinding er op dat moment uit.

Na +/- 30 gooit hij de IPv6 er uit.
toon volledige bericht
Je glasvezel verbinding ziet er in ieder geval op basis van deze info wel goed uit, reception quality moet je je pas echt zorgen over maken wanneer die onder de -10 gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
Vandaag post van o.a. deze provider gehad waarin men aankondigt op korte termijn in mijn woonplaats glasvezel te gaan leveren.
We zitten nu bij Ziggo met een 300Mb alles in 1 pakket.

Ben toch wel geïnteresseerd in glasvezel maar twijfel of ik alle "ellende" van overstappen op mijn hals wil halen :)

Zal dit topic maar een goed gaan doorlezen hehe
En als iemand nog praktische tips heeft, dan hou ik me aanbevolen

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masevako
  • Laatst online: 05-07-2020
Iusedto schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:22:
Vandaag post van o.a. deze provider gehad waarin men aankondigt op korte termijn in mijn woonplaats glasvezel te gaan leveren.

Ben toch wel geïnteresseerd in glasvezel maar twijfel of ik alle "ellende" van overstappen op mijn hals wil halen :)

Neem de 1 Gbit verbinding van Tweak en betaal per jaar. Dat is een goede deal!
Hou je TV bij Ziggo ( als TV belangrijk is voor je )
Het beste van 2 werelden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Laatst online: 01:19

Mooie is dat je glas naast kabel kan hebben dus je kan veel soepeler overschakelen dan dat het signaal omgezet wordt. :)

Vergeet ook de aanmeld bonus(een maand gratis) via een bestaande tweak gebruiker niet :)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Masevako schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:04:
[...]
Neem de 1 Gbit verbinding van Tweak en betaal per jaar. Dat is een goede deal!
Hou je TV bij Ziggo ( als TV belangrijk is voor je )
Het beste van 2 werelden :*)
Ok, want TV bij Tweak is slecht ?
TV is zeer belangrijk voor mijn vrouw ja (vooral opnemen)
LED-Maniak schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:04:
[...]

Mooie is dat je glas naast kabel kan hebben dus je kan veel soepeler overschakelen dan dat het signaal omgezet wordt. :)
Hoe bedoel je dat ? Is dat met in het achterhoofd de opmerking dat je beter alleen Internet en bellen kan nemen ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Laatst online: 01:19
Nee. Dat als je twee lijnen naast elkaar hebt lopen(glas+kabel) en je dus geen dag zonder internet of TV zit omdat je ze makkelijk een maandje kan laten overlappen, in plaats van dat het signaal wegvalt en je risico hebt dat ze het niet goed omzetten.

[ Voor 20% gewijzigd door LED-Maniak op 28-04-2018 18:33 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Iusedto schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:43:
[...]

en(?) omdat je IPTV nog altijd niet zonder STB kan gebruiken. Ziggo met DVB-C: Inpluggen in tv, paar instellingen aanpassen, zenders zoeken, klaar. Mits tv een DVB-C ontvanger heeft maar dat hebben ze anno 2018 allemaal voor zover ik weet.

Zijn er meer waarbij bepaalde websites (bijv. Github) niet bereikbaar zijn maar via VPN wel? :?

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 28-04-2018 19:51 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masevako
  • Laatst online: 05-07-2020
Iusedto schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:43:
[...]

TV van Tweak(Sparql) is in mijn beleving niet fantastisch. De scherpte van de streams laat te wensen over en de settop box is vrij traag met zappen.
We zien ook regelmatig macroblokking. Het is wel wat beter geworden het laatste jaar maar de TV van Ziggo werkt gewoon vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris_hack
Ik heb zelf TV via Ziggo (basis interactieve TV) en het Internet jaarpakket van Tweak. Denk nu erg hard om ook maar een alles-in-1 van Ziggo te nemen. Met mobiele telefoon van Vodafone komt daar nog wat korting bij.

Dinsdag komt de Tweak monteur langs. Centurius/Nescafe, dank voor de terugkoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon

In tegenstelling tot anderen in dit topic draait tweak bij mij probleemloos, ook tv. Kom zelf van Ziggo, geen verschil in service, internet veel beter bij tweak. Tv niet slechter dan bij ziggo (of je moet F1 kijken via RTL de een probleem vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zat vannacht in een hotel met Ziggo als aanbieder (nagevraagd) maar hier heb ik ook erg veel freezes gehad meer als bij tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Wifi in hotels is uitermate discutabel om een provider te beoordelen. Beschikbare bandbreedte is vrijwel altijd minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, ik ga er eigenlijjk van uit dat hij TV van Ziggo bedoelt.

Maar ook dan: In een beetje hotel heb je het over meerdere, zo niet tientallen, kamers die allemaal uiteindelijk van signaal moeten worden gezien. Van wat ik mij uit het analoge tijdperk herinner in hotels was de kwaliteit door de vele splitters en versterkers vaak al niet echt geweldig. Met de QAM256 modulatie die Ziggo tegenwoordig op de meeste muxen toepast kan ik me heel goed voorstellen dat je onder dezelfde omstandigheden dan ook snel freezes krijgt. Netals met hotel-WIFI dus ook niet echt goed vergelijkingsmateriaal.

En dan helemaal: Bij Tweak zou het gewoon NUL keer voor moeten komen. Je hebt het over een state of the art glasvezelnetwerk, met VLAN's en bijbehorende QoS mogelijkheden en geen beperkingen qua verliezen door coax, versterkers, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 13:58
trinite_t schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:45:
De (financieel/flexibel) meest interessante oplossing met tweak is het Tweak jaar abonnement (internet + bellen) met een andere provider voor tv.

Goedkoopste is dan een oplossing als KNIPPR (apple tv4/airplay/chromecast/samsung tv(/android tv)), NLZIET (airplay/chromecast), KPN play (airplay/chromecast) of youfone (eigen set top box).

Of dit een goede oplossing is hangt af van hoe belangrijk tv voor je is.
Zelf gebruik ik KNIPPR, en dat werkt naar mijn mening goed, maar ik kijk maar erg weinig live tv. Keuze voor KNIPPR specefiek gemaakt wegens support apple tv (maar een kastje achter de tv).
Vorige week een grote envelope met aanbieders op glasvezel (heerhugowaard) binnen gekregen.
  • trined
  • tweak
  • netrebel
  • multifiber
TWEAK is bij uitstek de goedkoopste (met jaarbetaling). Kan ik daarbij gewoon Ziggo TV afnemen, betaal ik hetzelfde als alleen bij Ziggo op 200mbps.

Wat krijg ik van tweak/e-fiber in huis? Alleen een glas terminator met ethernet aansluiting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 14:51

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik kom waarschijnlijk uit dezelfde woonplaats en heb mijzelf net ingeschreven bij Tweak.

Eigenlijk ben ik heel tevreden met Ziggo, heb er nooit klachten en ook de snelheid is goed. Maar Ziggo heeft eigenlijk gewoon een monopolie in gebieden waar geen glas ligt. Ja, natuurlijk heeft KPN ook nog een netwerk, maar ondanks dat veel klanten daar waarschijnlijk niets van merken, piept en kraakt dat (koper)netwerk van alle kanten. Daarnaast is Ziggo gewoon een multinational. En multinationals zijn nodig in deze wereld, maar zonder uitdagers zullen multinationals alleen maar denken aan de aandeelhouder en niet aan de klant.

Dus, als er een mogelijkheid is om de 'monopolie' van Ziggo te doorbreken en er 'gratis' een compleet nieuw, toekomstgericht netwerk neergelegd kan worden in mijn woonplaats, dan wil ik dat heel graag. Sterker nog, ik probeer mensen er ook toe te bewegen om zich ook aan te melden.

En mocht ik ooit problemen krijgen met Tweak (niet dat ik daar vanuit ga), dan heb ik in de toekomst ook de keuze om naar andere providers te gaan die op e-Fiber aanbieden. Als ik nu problemen krijg me Ziggo, waar moet ik dan naartoe?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 13:40
ArnieNFW schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:59:
[...]

Vorige week een grote envelope met aanbieders op glasvezel (heerhugowaard) binnen gekregen.
  • trined
  • tweak
  • netrebel
  • multifiber
TWEAK is bij uitstek de goedkoopste (met jaarbetaling). Kan ik daarbij gewoon Ziggo TV afnemen, betaal ik hetzelfde als alleen bij Ziggo op 200mbps.

Wat krijg ik van tweak/e-fiber in huis? Alleen een glas terminator met ethernet aansluiting?
Je kunt ook naar oplossingen kijken als NLZIET of youfone (of KNIPPR, maar komt jammer genoeg ten eind).

Verder krijg je van Tweak een modem/router (Fritzbox) direct op je glas aansluiting. Je hebt wel alle gegevens om zelf een router aan te sluiten, maar deze moet dus wel direct op het glas passen.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 13:58
Heb je admin rechten op de Fritzbox? Ik maak nl gebruik van Access Points en wil wifi dus uitzetten.
En daarbij wil ik graag een lijst van fixed ip adressen in mn dhcp server zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep, dat kan gewoon allemaal op Fritz!box. Fixed IP adressen in de DHCP server gaat bij Firtz wat omslachtig, maar kan verder prima (heb ik hier ook).

Overigens zou ik over Youfone nog een keer nadenken (als je dat evt overweegt te nemen voor TV, ipv Sparql). Ik gebruik het nu een maandje of wat en bij tijd en wijle werkt het eigenlijk toch bijna net zo frustrerend als Sparql, iig qua STB en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
ArnieNFW schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:59:
[...]

• trined
  • tweak
  • netrebel
  • multifiber

Hier hetzelfde. (plaatsgenoot) je kan idd alleen internet afnemen en bij ziggo televisie. De kabel voor tv en glas voor je internet.

Ik ben alleen huiverig om over te stappen, als ik alle verhalen zo lees. Momenteel zit ik bij kpn. Als ik kpn kon kiezen, had ik het gelijk gedaan. (ook vanwege het compleet verhaal) Overigens hoop ik wel dat de aanleg doorgaat. Maar ja, hhw kennende... Als de gemeente iets wil, wordt het toch doorgedrukt.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
Ginz schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:13:
[...]

Ik kom waarschijnlijk uit dezelfde woonplaats en heb mijzelf net ingeschreven bij Tweak.

Eigenlijk ben ik heel tevreden met Ziggo, heb er nooit klachten en ook de snelheid is goed. Maar Ziggo heeft eigenlijk gewoon een monopolie in gebieden waar geen glas ligt. Ja, natuurlijk heeft KPN ook nog een netwerk, maar ondanks dat veel klanten daar waarschijnlijk niets van merken, piept en kraakt dat (koper)netwerk van alle kanten. Daarnaast is Ziggo gewoon een multinational. En multinationals zijn nodig in deze wereld, maar zonder uitdagers zullen multinationals alleen maar denken aan de aandeelhouder en niet aan de klant.

Dus, als er een mogelijkheid is om de 'monopolie' van Ziggo te doorbreken en er 'gratis' een compleet nieuw, toekomstgericht netwerk neergelegd kan worden in mijn woonplaats, dan wil ik dat heel graag. Sterker nog, ik probeer mensen er ook toe te bewegen om zich ook aan te melden.

En mocht ik ooit problemen krijgen met Tweak (niet dat ik daar vanuit ga), dan heb ik in de toekomst ook de keuze om naar andere providers te gaan die op e-Fiber aanbieden. Als ik nu problemen krijg me Ziggo, waar moet ik dan naartoe?
Regio Heerhugowaard ?

Kijk, ik zal eerlijk zeggen dat ik mij niet geroepen voel om het monopolie van Ziggo te doorbreken zoals jij aangeeft.
Het gaat mij puur om het bedrag per maand icm met de voor- en nadelen.
Op dit moment bepaal ik rond de 82 euro per maand aan Ziggo. (inclusief opnemen en "gratis" bellen)

Als ik naar Tweak zou gaan dan betaal ik die 55 euro ? (zit op werk dus ik gok even )
Opnemen was 4,95 extra en onbeperkt bellen 7,50 ?
Dan komt het totaal bedrag per maand bij Tweak uit op 67,50 per maand.

Dat is dus goedkoper en ik krijg veel sneller internet. (weet alleen niet of wij dan ook meerdere kanalen tegelijkertijd kunnen opnemen van de TV)
En hoe is de router van Tweak ? Heb die van Ziggo in bridge laten zetten en er een eigen router achter gezet.

FUMES et CARNES

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 14:51

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Iusedto schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:30:
[...]

Regio Heerhugowaard ?

Kijk, ik zal eerlijk zeggen dat ik mij niet geroepen voel om het monopolie van Ziggo te doorbreken zoals jij aangeeft.
Het gaat mij puur om het bedrag per maand icm met de voor- en nadelen.
Op dit moment bepaal ik rond de 82 euro per maand aan Ziggo. (inclusief opnemen en "gratis" bellen)

Als ik naar Tweak zou gaan dan betaal is die 55 euro ? (zit op werk dus ik gok even )
Opnemen was 4,95 extra en onbeperkt bellen 7,50 ?
Dan komt het totaal bedrag per maand bij Tweak uit op 67,50 per maand.

Dat is dus goedkoper en ik krijg veel sneller internet. (weet alleen niet of wij dan ook meerdere kanalen tegelijkertijd kunnen opnemen van de TV)
Jep, die regio inderdaad.

En het gaat mij natuurlijk ook om het bedrag. Ik ga niet meer geld uitgeven voor iets, om een monopolie door te breken. Maar aangezien ik voor 365 euro (mogelijk nog minus 40 euro vriendenkorting) een jaar lang 1000Mbit kan krijgen, lijkt mij dat een no-brainer.

Onbeperkt bellen heb ik al met mijn mobiel. En ondanks dat er bij dat abonnement wel een telefoonlijn zit, is het voor mij een goeie reden om de vaste lijn er geheel uit gooien.

En aangezien mijn dochter en ik weinig lineair kijken, is waarschijnlijk een 8 euro per maand abonnementje bij NLZiet genoeg voor mijn vriendin. Opnemen kan daar niet mee, maar aangezien je bijna alles terug kan kijken, is het opnemen voor mij niet meer nodig.

Daarnaast heb ik gelezen dat het Ziggo signaal soms gewoon op de lijn laat staan, dus dat je alsnog 'gratis' het basispakket kan kijken. Niet dat ik dat nodig heb, maar wel interessant.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1 ... 13 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.