Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:54
Niemand problemen? Almere buiten.

Fiber not connected .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Almere stad (waterwijk) geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
Komt geen licht uit, kabel geraakt o.id.?

Neem wel contact met ze op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:58

Pocketware

Mijn Synology gaf een off-line melding van 17:03 - 17:36 uur (Almere Buiten)
jaro431 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:02:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 20:54
Ik heb 't redelijk gehad met de zyxel router. Het apparaat al zo vaak moeten rebooten dat 't tijd wordt dat ik het spul ga vervangen. Ik voel er weinig voor om me bij Tweak te melden of ze 'm willen vervangen of omruilen voor een fritzbox, dat ik van plan ben om zelf wat te gaan configureren.

M'n oog is gevallen op de Edgerouter, met name gezien de ervaringen in dit topic.
Ik kan gaan voor de Lite, maar geef voorkeur aan de ER4, aangezien het in feite een opvolger is van de Lite, laat staan betere performance.

Aangezien de EdgeRouter 4 een SPF poort heeft, wil ik graag m'n glasvezel rechtstreeks koppelen aan de ER4. Waarom? Omdat het kan, en ik een component minder heb in de keten (genexis NTU).

Er zit bij mij geen zegeling op de FTU, dus ik kan eenvoudig de NTU er afkoppelen / schuiven, nadat de blauwe connector is afgekoppeld:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kYESjJG.jpg

Om de edgerouter aan de FTU te hangen, heb ik een patchkabel met SC connector en (U)CP vezelafsnijding nodig. En daartussen nog een SC-SC koppelstuk, voor tussen de patchkabel en de FTU, in feite zoals hier is gebeurd:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ub402a3.jpg

Vervolgens heb ik een fiber-module nodig voor in 't SFP poort op de edgerouter om de glasvezelkabel aan te sluiten. Ik lees in dit topic goeie ervaringen over https://www.fs.com/products/39143.html icm de Edgerouter (lite). Nu lijkt me hier een LC interface op te zitten, dus lijkt het me dat ik hier een SC-LC patchkabel nodig heb, tussen de FTU en de fiber-module. Juist?

Vervolgens de edgerouter configureren. Hier moet ik nog induiken, maar misschien heb ik wat aan de config van webmasternick.

Maak ik denkfouten of mis ik nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee of je slim bezig bent (ik zou het niet doen), maar goed, SC connector en (U)CP???

Volgens mij zie: Hans_18T in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5" en verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 987863

Bij installatie Tweak monteur al getoond geen Wifi signaal te krijgen uit meterkast. Fritzbox modem-router wordt daar bij aansluiting met 1 meter glasv.kabeltje weg gestopt. Monteur "had prive afspraak". Was niet oplosbaar met eigen 5 meter kabeltje. In Tweak kantoortje Almere verteld gekregen dat Wifi 450 Mbps zou zijn, maar meer dan 4 maanden geen Wifi. Tweak Almere er herhaald en nadrukkelijk over ingelicht. Het "lag aan m'n huis". Onmogelijke klantenservice. Ze hebben me voor straf meteen afgesloten. Heb alles op geluidsbestand. Slecht produkt en ook onbetrouwbaar zo.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 987863 op 16-03-2018 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masevako
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07-2020
Anoniem: 987863 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 02:08:
Bij installatie Tweak monteur al getoond geen Wifi signaal te krijgen uit meterkast. Fritzbox modem-router wordt daar bij aansluiting met 1 meter glasv.kabeltje weg gestopt. Monteur "had prive afspraak". Was niet oplosbaar met eigen 5 meter kabeltje. In Tweak kantoortje Almere verteld gekregen dat Wifi 450 Mbps zou zijn, maar meer dan 4 maanden geen Wifi. Tweak Almere er herhaald en nadrukkelijk over ingelicht. Het "lag aan m'n huis". Onmogelijke klantenservice. Ze hebben me voor straf meteen afgesloten. Heb alles op geluidsbestand. Slecht produkt en ook onbetrouwbaar zo.
Wat verwacht je van Tweak dat ze in deze situatie doen?
Sluit zelf het 5 meter kabeltje aan en verander de positie van je Fritzbox, zo lastig is het niet als je de juiste kabel heb liggen.

Hier hangt de Fritz ook in de meterkast wat mij standaard lijkt, en overal in huis heb ik een goed wifi signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
even terug gekeken in mijn logs, geen enkele downtime gehad hier in A-buiten.
jaro431 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:02:

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het hangt ontzettend van je huis af.

Hier bevindt de meterkast zich in de hal naast de deur naar de woonkamer toe. Dus aardig 'centraal'. En een Fritz!box geeft vanuit die meterkast op de begane grond een prima signaal, tot zelfs achterin de tuin (meter of 15 verderop).

Echter, naar boven toe is het heel snel afgelopen met het bereik, mede door dikke betonnen vloeren en laminaat met isolerende aluminium ondervloer. Zolder kan ik helemaal vergeten.

Ik snap dus de wens wel om de router ergens anders te willen plaatsen.

Maar goed, de reactie van @Anoniem: 987863 klinkt dan wel weer heel erg als "ik had verder totaal geen zin om zelf naar een betere opstelling te zoeken en heb net zo lang bij de klantenservice lopen zeuren dat ook zij het zat waren. En omdat mijn huis blijkbaar een meterkast heeft die een kooi van Faraday is of verder weg ligt dan normaal vind ik Tweak nu onbetrouwbaar en slecht".

Kan je vertellen dat het bij een KPN of een T-mobile niet zo veel anders zal zijn. Een simpele consumentenprovider kan nou eenmaal niet in ieder woonhuis (in al z'n verschillende verschijningsvormen) de perfecte oplossing bieden voor die paar tientjes per maand. Zelfs bij Ziggo, dat zogenaamd een soort "power promise" biedt, maakt dat in praktijk in het geheel niet waar, heb ik nu al bij div mensen in m'n omgeving mogen zien.

Wil je perfecte wifi, dan zal je toch zelf aan de slag moeten met extra AP's, bij sommige providers in bruikleen te krijgen of te bestellen, anders gewoon in de winkel halen. Nou is Tweak (of T-mobile) dus iets lastiger omdat je router inderdaad direct aan de glasvezel gehangen wordt. Met een normale RJ45 WAN poort en mediaconverter is het ietsje makkelijker om de router op een andere plek te krijgen.

Wat ga je overigens met die geluidsbestanden doen, aangezien je hier zo specifiek meldt dat je die gemaakt hebt? Tweak voor de rechter gooien? Of het alleen hier even melden hoe stoer je jezelf wel niet vindt dat je zo op je strepen bent gaan staan dat je blijkbaar afgesloten bent (raar verhaal) en opnames hebt gemaakt, maar verder niets?

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 16-03-2018 10:13 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en daarbij mag je in Nederland geen opnamen maken zonder dit tegen de tegenpartij te melden dus je hebt er niets aan,klopt niet helemaal meer thankxz @esky zelf ook weer wat geleerd. maar het mag dan weer niet bij overheids instanties zie hier regels zijn van dit jaar want wet is nl recentelijk gewijzigd.

de mijne hangt ook in de meterkast en ik heb dan ook op de juiste plek een enkele ap hangen zodat ik in mijn hele huis goede dekking heb.

[ Voor 30% gewijzigd door Mr-D. op 16-03-2018 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:34
Mr-D. schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:15:
en daarbij mag je in Nederland geen opnamen maken zonder dit tegen de tegenpartij te melden dus je hebt er niets aan,
offtopic:
Een gesprek waar je zelf aan deelneemt mag je opnemen zonder het de andere partij te hoeven vertellen (be-bron nl-bron).

[ Voor 9% gewijzigd door esky op 16-03-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-D. schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:15:
en daarbij mag je in Nederland geen opnamen maken zonder dit tegen de tegenpartij te melden dus je hebt er niets aan,
de mijne hangt ook in de meterkast en ik heb dan ook op de juiste plek een enkele ap hangen zodat ik in mijn hele huis goede dekking heb.
Ha, wereldding, die 1750E :). Zelfs als je hem als :X repeater :X gebruikt heb je nog nieteens een heel verkeerde performance.

Zelf thuis nu 2 AP's van Ubiquiti hangen.

Maar bij m'n ouders thuis een Fritz!box 3490 achter een Ziggo verbinding en WIFI daarvan voor de benedenverdieping. 1750E in repeater modus boven.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik gebruik hem wel/niet als repeater, nl wel zelfde ssid maar via lan aangesloten en div 5Ghz devices halen hun volle snelheid en idd een top ding voor voorlopig niets anders.
eymey schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:19:
[...]

Ha, wereldding, die 1750E :). Zelfs als je hem als :X repeater :X gebruikt heb je nog nieteens een heel verkeerde performance.

Zelf thuis nu 2 AP's van Ubiquiti hangen.

Maar bij m'n ouders thuis een Fritz!box 3490 achter een Ziggo verbinding en WIFI daarvan voor de benedenverdieping. 1750E in repeater modus boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
Reggefiber vandaag langs geweest, geen idee wat er aan de hand was. ( Was er niet bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-07-2020
Oké? :? Maarre.......Wat kwamen ze doen dan? Of vond je alleen een briefje in de bus of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreadm
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-01 16:04
Ik twijfel om over te stappen op Tweak > Almere (Haven)
Maar ik lees echt een mega berg aan stront hier en weet dus niet zeker of dit een goede keuze is of niet.

Momenteel Telfort glas, niets aan de hand alleen 'maar' 200Mbit voor hetzelfde geld als Tweak 1000Mbit (haalbaar met hardware en bekabeling e.d.)

Dus Tweak,

1. Hoe is de service nu echt?
2. Uptime goed? of veel Downtime?
3. TV hoe zit dat? Is dit prima of veel storing ook?

Thanks alvast mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
dreadm schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 09:56:
Ik twijfel om over te stappen op Tweak > Almere (Haven)
Maar ik lees echt een mega berg aan stront hier en weet dus niet zeker of dit een goede keuze is of niet.

Momenteel Telfort glas, niets aan de hand alleen 'maar' 200Mbit voor hetzelfde geld als Tweak 1000Mbit (haalbaar met hardware en bekabeling e.d.)

Dus Tweak,

1. Hoe is de service nu echt?
2. Uptime goed? of veel Downtime?
3. TV hoe zit dat? Is dit prima of veel storing ook?

Thanks alvast mensen.
Ja, dat zou ik ook graag willen weten. Er zijn ook niet echt goede objectieve reviews. Iemand die tevreden is schrijft meestal geen review.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Tweak hier in Deventer werkt prima.
TV Internet en telefoon werken prima ook de gratis nieuws groepen zijn handig.

De service van Tweak kan wel veel beter. De medewerkers zijn over het algemeen voldoende beter als b.v kpn of ziggo.
Maar wat zwaar tegen valt is alles wat geregeld moet worden van de aansluiten tot vervangen van apparatuur. Ook de telefonische bereikbaarheid kan beter.
Aangezien ik het 2e deel bijna nooit nodig heb ben ik tevreden met het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben een tevreden gebruiker (Almere),

TV geen noemenswaardige problemen met Live kijken, ook Replay TV werkt bij mij prima, Begin gemist geeft wel regelmatig "blokjes" maar goed, geluid loopt prima door, zodat je eigenlijk weinig "mist", ik hoop dat dat in de toekomst verbeterd.
Downtime, nauwelijks is tot op heden in ieder geval niet door mij of mijn kroost opgevallen, (afgelopen jaar)
Service is moeilijk te beoordelen gezien ik eigenlijk geen klachten heb dus voor mij geen reden om dagelijks met de service desk te bellen.

Of het nu interessant is om van 200Mbit naar 1000Mbit te gaan weet ik niet, Bij Tweak is de keuze 50Mbit of 1000Mbit voor een verschil van 5 euro per maand. 50Mbit vind ik te weinig daarom mijn keuze 1000Mbit, het enige voordeel van 1000Mbit is tijdens het gebruik van nieuwsgroepen, kroost klaagt niet meer over oplopende pingtijden tijdens de download.

Voor jou zou de enige reden zijn om over te stappen de extra download capaciteit. Zou voor mij geen reden zijn om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
arjan.n schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:51:
Tweak hier in Deventer werkt prima.
TV en Internet en telefoon werken prima ook de gratis nieuws groepen zijn handig.

De service van Tweak kan wel veel beter. De medewerkers zijn over het algemeen voldoende beter als b.v kpn of ziggo.
Maar wat zwaar tegen valt is alles wat geregeld moet worden van de aansluiten tot vervangen van apparatuur. Ook de telefonische bereikbaarheid kan beter.
Aangezien ik het 2e deel bijna nooit nodig heb ben ik tevreden met het product.
Hoe bedoel je dat? 'Maar wat zwaar tegen valt is alles wat geregeld moet worden van de aansluiten tot vervangen van apparatuur.'

Je kan toch gewoon een monteur laten komen of zelf lekker prutsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
Daarmee bedoel ik b.v de eerste aansluiting.
Op dag van levering blijkt b.v de patch in de POP nog niet te zijn aangevraagd.
De schuld word dan bij Reggefiber neer gelegd, Als je dan navraag doet blijkt de aanvraag nog niet eens gedaan te zijn.

Ook b.v als apparatuur kapot is dat je meer dan 4 weken kunt wachten op een vervangend apparaat omdat de tv ontvangers niet op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
arjan.n schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:01:
Daarmee bedoel ik b.v de eerste aansluiting.
Op dag van levering blijkt b.v de patch in de POP nog niet te zijn aangevraagd.
De schuld word dan bij Reggefiber neer gelegd, Als je dan navraag doet blijkt de aanvraag nog niet eens gedaan te zijn.

Ook b.v als apparatuur kapot is dat je meer dan 4 weken kunt wachten op een vervangend apparaat omdat de tv ontvangers niet op voorraad zijn.
Okay, dus eigenlijk moet je ze niet nodig hebben ;)

Bij mij in het dorp (noemt zichzelf 'stad' maar is een dorp) wordt glasvezel aangelegd als 35% of meer aanmeldingen zijn. Dit wordt dan aangelegd door E-fiber. De keuze voor ISP is dus het eerste jaar beperkt. Heb nu een adsl lijntje van kpn waar ik zeer tevreden over ben. Ik ben dus een beetje huiverig om over te stappen. Als ik kon kiezen voor kpn glasvezel had ik het gelijk gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjan.n
KPN is antiglasvezel voor dat bedrijf zou ik nooit kiezen.
Als het aan KPN ligt hebben we en 3018 nog steeds internet via de koperen telefoonlijn.
Ik ben wel blij met providers als Tweak die wat anders aanbieden in snelheid en diensten als
alle kpn wholesale varianten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
jeroenmuzikant schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 20:11:
Oké? :? Maarre.......Wat kwamen ze doen dan? Of vond je alleen een briefje in de bus of zo?
Ik had geen connectie meer, tweak heeft daarna reggefiber op me afgestuurd.

Maar ik was niet thuis, geen briefje o.i.d., buurvrouw heeft toegang verschaft zodat monteur het probleem op kon lossen. Maar wat het probleem was? Geen idee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arjan.n schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:24:
KPN is antiglasvezel voor dat bedrijf zou ik nooit kiezen.
Als het aan KPN ligt hebben we en 3018 nog steeds internet via de koperen telefoonlijn.
Ik ben wel blij met providers als Tweak die wat anders aanbieden in snelheid en diensten als
alle kpn wholesale varianten
KPN legt bij nieuwe woningen bijna alleen nog maar glasvezel aan. Vorig jaar bijna 50.000.
Waar KPN moeite mee heeft is de kosten van verglazen van bestaande gebieden. Zoveel geld uitgeven als beursgenoteerd bedrijf zou niet slim zijn. Zo werkt de beurs helaas.
Ziggo is van de beurs afgehaald en heeft daardoor meer vrijheid in investeren.
Wat KPN vooral doet is proberen zo snel mogelijk met Ziggo mee te komen maar dan voor een stuk minder geld. Daarom worden straatkasten verbouwd.
Ook KPN zal op langere termijn naar glasvezel gaan maar niet in het tempo van (voorheen) Reggefiber.
En die koperen telefoonlijn geeft voor een heel groot aantal mensen toch echt 100 Mbit. En het blijkt dat dat voor vele mensen genoeg is.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
@dreadm
Ik zit hier in Buiten en heb bijna een vol jaar Internet van Tweak (overgestapt vanaf Telfort) en ben uitermate tevreden. Wel heb ik een basis abo van Ziggo vanwege DVB-C.

Prima combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-05 18:03
Anoniem: 987863 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 02:08:
Ook fritzbox in de meterkast, 0 problemen.

Fritzbox is 1 van beste produkten op de markt.

Ligt aan je huis

[ Voor 3% gewijzigd door LittleTycoon op 17-03-2018 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 987863

T-Mobile meet Wifi-signaal en voegt gratis wifi-versterker toe.
https://www.t-mobile.nl/thuis/wifi-service

Tweak monteur knakte 1 meter glasvezel-kabeltje en reageerde meteen al niet op m'n geen-signaal mededeling. Technisch zijn, er eindeloos om heen praten of je betaalde produkt leveren zijn niet hetzelfde.

Hopelijk leest Gerrit dit en gaat ie zich eens op z'n hoofd krabben (forward please; wie hem kan bereiken).
In de zin dat bedrijfjes zich kunnen verbeteren, heeft de klant nl. idd. altijd 'gelijk'.
Niet voor niets wordt hier vermeld dat klanten er nog van alles zelf aan moeten sluiten.

Dit kon opgelost worden.
Betalende klanten verplichten tot een Wifi-router onderin de meterkast is niet die oplossing.

Andere recensie van iemand:
7 maanden geleden
"1000MB/s internet okay, Service ZEER slecht!
Ik heb een paar weken internet bij Tweak,nl. Dit ging niet allemaal van een leien dakje. Internet via kabel werkt, maar vooralsnog werkt 2.4 GHz internet niet goed bij de Fritz!Box 5490. Het probleem ligt natuurlijk bij mij en niet bij de Fritz!Box. Vreemd wel, dat een oude Fritz!box 7071 als wel een Zyxel P2602 WH-D1A wel goed werken, als je deze erachter hangt! Doordat er totaal geen kennis is van de materie en men een lijstje afwerkt, kom je er dom weg niet verder. De technische helpdesk is niet telefonisch bereikbaar! Mijn oplossing zal zijn om mijn eigen WERKENDE MoDem/Router aan te schaffen en de Fritz!bxz 5490 maar stof te laten happen in de kast, tot dat ik weer vertrek bij Tweak.

Resumé: Als je geen technische kennis hebt van (draadloze) netwerken, kun je deze provider maar beter links laten liggen, te meer TV (Sparql TV) ook niet goed schijnt te werken!"

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 987863 op 19-03-2018 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masevako
Anoniem: 987863 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:28:

Tweak monteur knakte 1 meter glasvezel-kabeltje en reageerde meteen al niet op m'n geen-signaal mededeling. Technisch zijn, er eindeloos om heen praten of je betaalde produkt leveren zijn niet hetzelfde.

Hopelijk leest Gerrit dit en gaat ie zich eens op z'n hoofd krabben (forward please; wie hem kan bereiken).
In de zin dat bedrijfjes zich kunnen verbeteren, heeft de klant nl. idd. altijd 'gelijk'.
Niet voor niets wordt hier vermeld dat klanten er nog van alles zelf aan moeten sluiten.

Dit kon opgelost worden.
Betalende klanten verplichten tot een Wifi-router onderin de meterkast is niet die oplossing.
Dus je Fritzbox deed het helemaal niet aangezien er een breuk was in de glasvezel?
In dat geval zou de helpdesk direct moeten zien dat het modem niet bereikbaar was.

En wat betreft de locatie, ik heb Tmobile/Vodafone/KPN fiber gehad en daar komt de modem gewoon in de meterkast waar de aansluiting zit! Ziggo leverde zelfs maar 150 cm kabel naar de Docis modem. In alle gevallen heb ik zelf een oplossing moeten zoeken. De oude Zyxel zonder SFP heb ik ook van locatie veranderd met 15 meter UTP kabel onder het huis door omdat de Wifi van dat grafding te zwak was!

Waar het op neer komt is dat je mogelijkheden qua locatie gewoon beperkt worden door de aansluitingen in je huis. Als je een beter setup wil zal je toch altijd zelf het zaakje moeten tweaken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-05 12:00
voor de gebruikers van knippr slecht nieuws:

nieuws: T-Mobile stopt met tv-dienst Knippr wegens te weinig klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik las het ook. Erg jammer, mede ook omdat KNIPPR op dit moment de enige NL'se aanbieder is die iig een poging deed om ook op AndroidTV beschikbaar te komen (ookal werkte dat op de Nvidia Shield nog steeds niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-05 15:17

Zorian

What the fox?

Hoe is Sparql tegenwoordig?
Heb deze lang geleden eruit gemikt omdat het drama was. Traag, zeer lage kwaliteit streams, instabiliteit etc. Is dat tegenwoordig al veranderd?
Of nog beter: Kan je zelf een kastje halen en die inzetten? :9

Zit alleen even met dat ik eigen apparatuur gebruik (Edgerouter Lite), dit werkte destijds goed totdat ze 1 of andere wijziging doorbrachten toendertijd (nieuw iets?) en het niet meer werkte.
Mocht er iemand zijn dat de TV werkend heeft en de benodigde code daarvoor kan delen, dan graag. :) Die lijnen ontbreken namelijk nu nog in mijn config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
hihi @ tweak mailtje

Jouw geadverteerde snelheid is 1000 Mbit
Jouw maximale snelheid is 1000 Mbit
Jouw normaliter beschikbare snelheid is 900 Mbit
Jouw minimale snelheid is 800 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-05 18:37
Ja hier ook het mailtje.

Snelheidsgarantie op Glasvezel

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/mrPz0H/IMG_20180322_160358.png

[ Voor 101% gewijzigd door WhySoSerious? op 22-03-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker belangrijk, met name als je de regeltjes van de ACM probeert te begrijpen https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2017-68591.html
Tenzij je natuurlijk permanent onder de 146,55 Mbit/s zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Zojuist maar weer TV aangevraagd, ga het eens proberen en zien of het beter is dan toendertijd.
Volgens de medewerker die ik sprak hebben ze nieuwe kastjes en een nieuw platform, we gaan het zien.
Alleen even kijken of het direct werkt of dat ik eerst de config weer over de kop mag gaan gooien in de ER Lite.

Mocht iemand een updated config hebben, dan hoor ik dat graag. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Zorian op 22-03-2018 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Hans_18T schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:35:
Lekker belangrijk, met name als je de regeltjes van de ACM probeert te begrijpen https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2017-68591.html
Tenzij je natuurlijk permanent onder de 146,55 Mbit/s zit.
Jaaa tjonge, dat is lekker leesvoer zeg. :) Niet echt. :N

Daar zit ik wel onder trouwens, maar dat komt blijkbaar door mijn laptop. (De vorige Celeron 1,4 Ghz. 2 gig werkgeheugen en een gigabit netwerk van Realtek haalde dikke 500 mbps down en 900 Mb up)

Nah ja ik heb nu een laptop (Acer E17) met AMD K6 Quad Core processor 1,8 Ghz (tot 2,2 Ghz), 8 gig werkgeheugen, Windows 10 en een Realtek PCIe GBE Family Controller. Daar zou ik toch wel iets meer van verwachten dan wat er uit komt. Iets van +/- 130 Mbps down en 240 Mbps up. En zo oud is deze laptop echt niet. Netwerk drivers staan ook de nieuwste van op. Maar als ik met 2 computers en 1 telefoon tegelijk test dan zie ik wel dat mijn verbinding echt wel stukken sneller dan dat is. Binnenkort heb ik weer een recente pc er bij. Eens kijken of die het wel in zijn eentje haalt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-05 15:30

Dxue

PSN:EvilDrunk

heb je wel de juiste server locatie op speedtest.net?

en verschillende sites geven verschillende snelheden, vaak omdat hun infrastructuur er niet op is berekend dat mensen een gigabit lijn hebben.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Meestal die van Solcon. Die haalt het makkelijk. Tenminste daar heb ik ook de hoogste resultaten op mijn oude laptop op gezien. En als ik nu meerdere tests op 3 apparaten naar Solcon uitvoer dan halen ze gezamenlijk al heel wat meer. :D Heb met deze laptop nooit zulke denderende resultaten gehad.

Maakt verder ook niet zoveel uit. Ik weet dat de verbinding op zich wel goed is. En ik kan er verder alles mee op die laptop, o.a. als klein voorbeeldje via HDMI uit beeld op mijn tv als tweede monitor en dan Youtube HD draaien. En tegelijk verder surfen op het eerste scherm.....Hij kan nog wel meer tegelijk, niet echt belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

jeroenmuzikant schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:37:
[...]

Daar zit ik wel onder trouwens, maar dat komt blijkbaar door mijn laptop. (De vorige Celeron 1,4 Ghz. 2 gig werkgeheugen en een gigabit netwerk van Realtek haalde dikke 500 mbps down en 900 Mb up)

Nah ja ik heb nu een laptop (Acer E17) met AMD K6 Quad Core processor 1,8 Ghz (tot 2,2 Ghz), 8 gig werkgeheugen, Windows 10 en een Realtek PCIe GBE Family Controller. Daar zou ik toch wel iets meer van verwachten dan wat er uit komt. Iets van +/- 130 Mbps down en 240 Mbps up. En zo oud is deze laptop echt niet. Netwerk drivers staan ook de nieuwste van op. Maar als ik met 2 computers en 1 telefoon tegelijk test dan zie ik wel dat mijn verbinding echt wel stukken sneller dan dat is. Binnenkort heb ik weer een recente pc er bij. Eens kijken of die het wel in zijn eentje haalt. :D
Die Realtek netwerkkaarten zijn meestal van belabberde kwaliteit, daar kan het ook aan liggen.
Tipje voor je nieuwe pc: Intel netwerkkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zorian schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 23:09:
Tipje voor je nieuwe pc: Intel netwerkkaart.
Behalve dat type wat jij hebt dan :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
ik heb een Realtek onboard kaart in een 7 jaar oude i5, maar deze trek ik meestal wel de 960.
als ik goede server/tijd kies.

maar ik heb goede kabels/switches overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Raven schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 07:26:
[...]

Behalve dat type wat jij hebt dan :+
Haal gewoon de 1000Mbit strak hoor. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zorian schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:34:
[...]

Haal gewoon de 1000Mbit strak hoor. :>
Maar vraag niet hoe :P , mijn 82574's vereisten geen shitload aan aangepaste instellingen om dat te halen, of er i.i.g. dicht bij in de buurt te komen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-05 11:20
Ik ben aan het inlezen in andere providers omdat mijn OBN aansluiting binnenkort ophoudt te bestaan.
De spoeling in niet-KPN niet-Ziggo oplossingen is ondertussen wel heel erg dun aan het worden, en Tweak is zowat de enige provider die hier (Hilversum) nog kan leveren. Voor de WAF moet TV echter wel gewoon goed werken, zoals het ook bij OBN was, maar ik lees hier eigenlijk geen enkel positief bericht over Sparql. De Amino bij OBN werkt over het algemeen prima: live TV pauzeren, begin gemist, alvast een begonnen opname kijken gaat allemaal prima. Begrijp ik het goed dat dat bij Sparql allemaal niet je dat is?
Andere vraag: kan ik mijn bestaande Amino's werkend krijgen op het Sparql platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt allemaal.

Ik ken het OBN (Glashart Media / KPN ITNS) platform en de amino die je daar had, en de ervaring met de nieuwe Amino op het platform van Sparql/Solocoo is er absoluut niet mee te vergelijken.

Live pauzeren werkt sowieso nog niet. Begin Gemist (en vooruit en achteruit in een uitzending) is een gokkast.

De bestaande Amino's ga je ook niet werkend krijgen op Sparql. Ander platform, andere middleware, etc.

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 23-03-2018 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:13
Mijn (bijgewerkte) config zou gewoon moeten werken (RTSP helper inladen en nieuwe IP range voor IGMP Proxy). Ik gebruik ook het nieuwe Sparql platform over een ERL. Begin gemist/pauzeren heeft gewerkt via ERL toen het platform net was gelanceerd. Ik gebruik het nooit, dus weet niet 100% zeker of het nu ook nog werkt.
Zorian schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:02:
Zojuist maar weer TV aangevraagd, ga het eens proberen en zien of het beter is dan toendertijd.
Volgens de medewerker die ik sprak hebben ze nieuwe kastjes en een nieuw platform, we gaan het zien.
Alleen even kijken of het direct werkt of dat ik eerst de config weer over de kop mag gaan gooien in de ER Lite.

Mocht iemand een updated config hebben, dan hoor ik dat graag. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

webmasternick schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:42:
Mijn (bijgewerkte) config zou gewoon moeten werken (RTSP helper inladen en nieuwe IP range voor IGMP Proxy). Ik gebruik ook het nieuwe Sparql platform over een ERL. Begin gemist/pauzeren heeft gewerkt via ERL toen het platform net was gelanceerd. Ik gebruik het nooit, dus weet niet 100% zeker of het nu ook nog werkt.

[...]
Ah nice, staat die op je website toevallig? :9
Merk trouwens dat mijn internet klapperende snelheden heeft sinds de laatste ERLite update naar 1.10.1, met .0 was het nog goed. Dus waak daar even voor.
Raven schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:05:
[...]

Maar vraag niet hoe :P , mijn 82574's vereisten geen shitload aan aangepaste instellingen om dat te halen, of er i.i.g. dicht bij in de buurt te komen.
Dat waren een lading energiebesparingsopties die de boel zaten te verstieren. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Zorian op 23-03-2018 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webmasternick
Yes, http://www.nickd.nl/tweak/edgerouter/
Bedankt voor de tip. Ik draai zelf v1.9.7+hotfix.4 zonder problemen. Wacht even met updaten.
Zorian schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:46:
[...]

Ah nice, staat die op je website toevallig? :9
Merk trouwens dat mijn internet klapperende snelheden heeft sinds de laatste ERLite update naar 1.10.1, met .0 was het nog goed. Dus waak daar even voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

webmasternick schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:57:
Yes, http://www.nickd.nl/tweak/edgerouter/
Bedankt voor de tip. Ik draai zelf v1.9.7+hotfix.4 zonder problemen. Wacht even met updaten.

[...]
Nog een tip op basis van wat ik heb gemerkt: maak voor een update een backup van de configuratie en laad deze weer terug na de update. Doe je dat niet is de kans aanwezig dat het internet na circa een half uur ineens weg valt zonder duidelijke reden. Herstarten helpt dan niet, enkel de configuratie opnieuw inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeroenmuzikant schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:37:
[...]

Net een paar keer getest (desktop I7/W7/SSD):

Chrome: http://www.speedtest.net/result/7164795564
IE11: http://www.speedtest.net/result/7164798485

Vervolgens de Legacy versie uitgevoerd (Flash/IE11), resultaat 946.40 down / 958.81

Acties:
  • 0 Henk 'm!
net even getest op de non flash site maar ziet er goed uit
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7165489894.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Bij mij in Leeuwarden is de ping altijd 5 ms of iets hoger. Maakt ook niet uit. Dat is nog best. :)

Maar het lijkt er nu met mijn nieuwe(re) pc toch al heel wat meer op. Alleen nog een beetje tweaken. Dit was meteen 1 van de eerste testen nu die Windows 10 pc net aangesloten is.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7166025834.png
Upload beter dan download. En dat was met Microsoft Edge. Eens kijken wat Firefox doet. Die doet dit: Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7166053183.png
Net andersom, download beter dan upload.

Maar toch niet gek, zonder iets te tweaken. Zit wel weer zo'n Realtek geval ingebouwd. :D Kijken hoever ie nog te tweaken is, en anders maar een andere netwerkkaart er in. Maar ik ben voor nu zeker niet ontevreden. d:)b Is al heel wat beter dan wat ik eerder haalde.

*Edit: Oe wauw, een keer 4 ms zelfs! :D En 905,37 Mbps down 946,81 Mbps up.
Oké dan! d:)b En dit was met Google Chrome.

[ Voor 60% gewijzigd door jeroenmuzikant op 25-03-2018 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 19:24
Ik wil alvast m'n netwerk even upgraden voor de tweak monteur langskomt.
Is dit een goede switch om IPTV en internet gemixt overheen te gooien?
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3

En is het verplicht om de router ook in de meterkast te plaatsen of mag die ook op zolder?

[ Voor 13% gewijzigd door Webjunkie op 24-03-2018 09:15 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Met de oudere versie GS108Ev2 werkt in ieder geval het prima, ik verwacht dat dit ook zo zal zijn vwb de GS108Ev3.

Als je zelf een patch kabeltje (single mode) koopt kan je de router ook op zolder plaatsen. (beide uiteindes met SC/PC, geen SC-APC!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 19:24
Ok thanks.

Zoiets dus?

Zal de monteur er zelf weer een connectortje op kunnen zetten, want ik zal 'm wel door moeten knippen.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Patchkabel is de juiste, maar doorknippen is geen optie, connector kan de monteur niet erop zetten.
Wat wel kan is het blauwe kapje tijdelijk verwijderen (als je een beetje handig bent, voorzichtig te werk gaan!) waardoor het geheel wat dunner wordt zodat je hem eenvoudiger door een lege buis kan "trekken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

@webmasternick als het niet teveel moeite is, zou je me dan kunnen vertellen hoe ik IPv6 kan aanzetten op de ERLite?
Heb ooit eens IPv6 aangezet, maar zou niet meer weten hoe dat nu moet.
Destijds zorgde het er echter voor dat als ik iets ging downloaden de ER op zijn muil ging omdat de CPU dichtgetrokken werd.
Als het goed is moet ie tegenwoordig hardware offload ervoor hebben zodat dat niet meer gebeurd.

Ik heb de benodigde gegevens nog liggen (IPv4 Mask Length, 6RD Border Relay Server IP, IPV6 Prefix).
Alleen waar ze heen moeten en hoe ik ervoor zorg dat ie dus niet op zijn muil gaat is me even onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aprilson
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-05 18:17
Tweede keer in een week storing in 892x. vorige keer de wijkcentrale, nu weer lijkt het. Betrouwbaarheid wordt er niet beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webmasternick
Hier kan ik je helaas niet mee helpen. Heb zelf bewust nog geen IPv6 aangezet.
Zorian schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 18:53:
@webmasternick als het niet teveel moeite is, zou je me dan kunnen vertellen hoe ik IPv6 kan aanzetten op de ERLite?
Heb ooit eens IPv6 aangezet, maar zou niet meer weten hoe dat nu moet.
Destijds zorgde het er echter voor dat als ik iets ging downloaden de ER op zijn muil ging omdat de CPU dichtgetrokken werd.
Als het goed is moet ie tegenwoordig hardware offload ervoor hebben zodat dat niet meer gebeurd.

Ik heb de benodigde gegevens nog liggen (IPv4 Mask Length, 6RD Border Relay Server IP, IPV6 Prefix).
Alleen waar ze heen moeten en hoe ik ervoor zorg dat ie dus niet op zijn muil gaat is me even onduidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 16:27

Zenix

BOE!

Ik ga overstappen naar Tweak. Ik gebruik op dit moment PfSense op ESXi.
In principe wil ik het zo gaan aansluiten

Glasvezel > Media Converter > NIC > vSwitch met VLAN34 en VLAN4(portgroups) in beiden VLAN's een vNIC interface van Pfsense. PfSense krijgt dus twee vNIC interfaces met verschillende MAC adressen en heeft geen idee van VLANS, want dat doet de vSwitch allemaal. Eventueel kan ik het ook fysiek scheiden door extra NIC's maar dit lijkt mij wel een mooie oplossing.

Hierdoor krijg ik naar mijn inziens niet de MAC problemen die eerder door @Aaargh! zijn aangegeven. Meer mensen ervaring met zo'n opstelling? Ik wil de Fritzbox nog wel gaan gebruiken als AP en voor telefonie.

Nog aanraders voor een bepaalde mediaconverter met SFP? Of een switch met SFP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Snelheid is in elk geval uitstekend, altijd:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7171043510.png

Ben benieuwd naar de TV.
Zenix schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:53:
Ik ga overstappen naar Tweak. Ik gebruik op dit moment PfSense op ESXi.
In principe wil ik het zo gaan aansluiten

Glasvezel > Media Converter > NIC > vSwitch met VLAN34 en VLAN4(portgroups) in beiden VLAN's een vNIC interface van Pfsense. PfSense krijgt dus twee vNIC interfaces met verschillende MAC adressen en heeft geen idee van VLANS, want dat doet de vSwitch allemaal. Eventueel kan ik het ook fysiek scheiden door extra NIC's maar dit lijkt mij wel een mooie oplossing.

Hierdoor krijg ik naar mijn inziens niet de MAC problemen die eerder door @Aaargh! zijn aangegeven. Meer mensen ervaring met zo'n opstelling? Ik wil de Fritzbox nog wel gaan gebruiken als AP en voor telefonie.

Nog aanraders voor een bepaalde mediaconverter met SFP? Of een switch met SFP?
Ik heb gewoon deze in gebruik momenteel: pricewatch: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L

[ Voor 79% gewijzigd door Zorian op 25-03-2018 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi die opmerking over de rating: "Faster than 99% of NL"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Mmm...Sinds mijn nieuwe(re) computer zal je mij niet meer zien klagen over de snelheid. :)
Of de latency. ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7171511565.png

Toppie! d:)b Die haalt de max gewoon. Ene keer is de download wel 's wat sneller en de andere keer de upload, maar dat zal me boeien. Het is sowieso heel veel beter als de +/- 130 Mbps down en 240 Mbps up van mijn toch ook wel goede laptop. :D Ben nog steeds tevreden met Tweak.

En tv van Sparql? Ach vooruit, het kan er mee door. 8)

*Edit: Het ziet er niet slecht uit.
Kijk toch nog wel graag tv dus ik heb wel een uitgebreid pakket. :) (Wel met korting trouwens. Kost zo op zich bijna niks extra. Anders zou ik er misschien wel anders over denken en wat minder tv doen.) ;)

*Edit2: Waar ik nog wel even bij wil zeggen dat het me toch nog steeds wat tegenvalt dat het beeld sinds het nieuwe platform en decoder niet net zo mooi en scherp meer is. En ook dat de extra talen/ geluidssporen er uit zijn gehaald is een tegenvaller. (En ondertiteling aan/ uit bij een aantal zenders.)

De rechtstreekse streams vanuit de Mediagateway in Hilversum waren toch echt het mooist/ het beste idee. En daar hadden ze bij het nieuwe platform beter iets mee kunnen doen. Maar afijn, mosterd na de maaltijd.....

[ Voor 53% gewijzigd door jeroenmuzikant op 28-03-2018 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05 15:01
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de nieuwsgroepen? Zonder TLS werkt het wel (poort 119), maar de poorten voor TLS (443 en 563) geven beide een connecion refused.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masevako
trinite_t schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:43:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de nieuwsgroepen? Zonder TLS werkt het wel (poort 119), maar de poorten voor TLS (443 en 563) geven beide een connecion refused.
Hier hetzelfde probleem, de response van de support was dat ze de news-groepen niet ondersteunen.
Het is een gratis extraatje, maar ik ben toch maar overgestapt op een provider met SSL/TLS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Kastje voor TV binnen, zou gisteren al zijn gebeurd maar heb de postbode gemist.
Aangesloten.. "Voer de pincode in."
Uhm. Pincode?

Even gebeld met Tweak.
'Ja meneer die krijgt u overmorgen hopelijk.'

Uhm, wat? :F

Minpunten voor Tweak hier. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 16:48
Probeer je postcode eens. Die zou het kunnen zijn.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Oktopus schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:16:
Probeer je postcode eens. Die zou het kunnen zijn.
Al geprobeerd, net als 0000 en 1234. Pakt ie allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Wel met het juiste klantnummer er bij? Of hoefde je die niet in te voeren?
Is een ander klantnummer dan van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

jeroenmuzikant schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:39:
Wel met het juiste klantnummer er bij? Of hoefde je die niet in te voeren?
Is een ander klantnummer dan van Tweak.
Ik heb 2 klantnummers, nog 1 van mijn oude kastje in de mail en degene die op Mijn Tweak staat.
Geen enkele combinatie vind ie goed.
Erg jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Tja, dan duurt het nog effe voor je zelf kunt zien of de tv nu te pruimen is. Wel suf dat ze die pincode niet meteen opgestuurd hebben toen je weer tv hebt aangevraagd.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroenmuzikant op 28-03-2018 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

jeroenmuzikant schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:51:
Tja, dan duurt het nog effe voor je zelf kunt zien of de tv nu te pruimen is. Wel suf dat ze die pincode niet meteen opgestuurd hebben toen je weer tv hebt aangevraagd.
Nog suffer dat ze die niet gewoon kunnen/willen geven als je ze belt.
Ik heb een week geleden de boel al aangevraagd, tijd zat geweest om de gegevens op te sturen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Zorian schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:53:
Nog suffer dat ze die niet gewoon kunnen/willen geven als je ze belt.....
Tja. Het zal misschien ook nog niet ingevoerd zijn op de (tv) server.
Dus dan kunnen ze het ook niet zo geven.
Mooi op tijd allemaal...

[ Voor 40% gewijzigd door jeroenmuzikant op 28-03-2018 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Mr-D. schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:26:
krijg je wel een ip op vlan4 dan??
Jazeker. Altijd gehad ook, ongeacht of er een decoder present was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok tja dan moet je helaas wachten op de pincode wel vreemd dat dat nog niet gebeurd is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:07
Zorian schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:53:
[...]

Nog suffer dat ze die niet gewoon kunnen/willen geven als je ze belt.
Ik heb een week geleden de boel al aangevraagd, tijd zat geweest om de gegevens op te sturen dus.
Dus je belt ook de Rabobank met: goh, mijn pincode is er nog niet, kun je hem niet ff geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

4pp3l schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:35:
[...]

Dus je belt ook de Rabobank met: goh, mijn pincode is er nog niet, kun je hem niet ff geven?
Daar gaat er tenminste geen week tussen zitten.
Of je krijgt hem zelfs nog eerder dan de pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad.

Dit is gewoon wederom een blijk van de uiterst brakke administratie en processen bij Tweak.

Toen ik 2 maandjes terug bij Youfone een bestelling had gedaan voor hun OTT tv-dienst met box, toen kostte het bestelproces, inclusief betalen bij iDeal en het direct daarmee afgeven van een machtiging, welgeteld 10 minuten. 1 minuut daarna had ik alle relevante inloggegevens binnen. En 10 minuten daarna een track&trace code van PostNL. De volgende dag, toen de box bezorgd was, keek ik binnen 5 minuten TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat heeft Youfone idd beter voor elkaar
aan een kant zou ik ook wel over willen maar ik mis daar dan wel een boel zenders.
en de laatste tijd is het hier ook niet echt beter op geworden ervaar nu meer haperingen in de streams dan voorheen.
en daar analoog van Ziggo ook gaat verdwijnen net als Knippr blijven er steeds minder opties over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 17:22

HaterFrame

Well... Poo came out!

Opzich nog steeds weinig problemen met Sparql hier, heel af en toe wat blokjes....

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Nee ik heb op zich ook geen probleem met Sparql. :) (Behalve wat ik eerder al zei.)
En met Tweak al zeker niet. d:)b

Maar ik kijk wat minder tv dan eerder. (Meer Youtube/ online video) En dan ook nog eens niet naar de eerste 10/ 15 zenders.Veel op Discovery/ National Geographic/ Nat Geo Wild en dat soort zenders.

Maar als ik wel eens een programma op een van de eerste 10 zenders kijk, of een voetbalwedstrijd op Fox Sports dan zie ik toch heel af en toe nog wel eens wat blokjes. Te weinig om me druk over te maken, maar wel apart dat dat bij de hogere zenders, (maar lager dan Fox Sports) bij mij in ieder geval, niet gebeurd....

[ Voor 9% gewijzigd door jeroenmuzikant op 30-03-2018 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ben benieuwd of het gaat lukken bij Tweak om de pincode nog voor Pasen te geven, ziet er naar uit dat ik dat kan gaan vergeten. ;(
Gisteren nog even gebeld, blijkbaar was degene die het moest doen spontaan ziek naar huis gegaan en ze zou het voor vandaag doorzetten.
So far, no dice. Vanavond maar weer bellen I guess. Na Pasen is het 2 weken(!) sinds ik het hele pakket heb aangevraagd immers...

//Gebeld, blijkbaar was er geen enkele aandacht aan besteed. :')

[ Voor 7% gewijzigd door Zorian op 30-03-2018 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Zorian schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:44:
...
//Gebeld, blijkbaar was er geen enkele aandacht aan besteed. :')
Tsss. En nu dan? Ging het nog geregeld worden vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

jeroenmuzikant schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 18:43:
[...]
Tsss. En nu dan? Ging het nog geregeld worden vandaag?
Nee. Iedereen was al lang naar huis blijkbaar.
Er zou morgen iemand moeten wezen. Ik ga dus morgen direct bellen want ben er nu klaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Tjonge jonge. Dat zoiets simpels nou zo lang moet duren......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

jeroenmuzikant schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 18:46:
Tjonge jonge. Dat zoiets simpels nou zo lang moet duren......
Nou, blijkbaar had diegene geen rechten ofzo want er kon niks gedaan worden.
Dinsdag pas op zijn vroegst, wanneer het 2 weken geleden is...
Ik heb even medegedeeld dat dat de laatste dag is waarop het gebeurd gaat worden, anders gaat de boel retour.
Hierop werd de verbinding 'spontaan' verbroken... 8)7

Ik ga ondertussen maar eens rustig shoppen voor een andere provider denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Het was een uitbreiding van een bestaand abonnement welke al maandelijks opzegbaar was.
Ik heb schriftelijk en telefonisch niets gehoord over dat er een (nieuwe) termijn in zou gaan, dus dat is dan niet van toepassing. Gewoon maandelijks opzegbaar dus.
Als ze komende week nog niks hebben geleverd gaat het hele zootje retour en ben ik pleite.

[ Voor 8% gewijzigd door Zorian op 31-03-2018 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 23:05:
[...]

Het was een uitbreiding van een bestaand abonnement welke al maandelijks opzegbaar was.
Ik heb schriftelijk en telefonisch niets gehoord over dat er een (nieuwe) termijn in zou gaan, dus dat is dan niet van toepassing. Gewoon maandelijks opzegbaar dus.
Als ze komende week nog niks hebben geleverd gaat het hele zootje retour en ben ik pleite.
Ik geef je helemaal gelijk hoor, maar we hebben natuurlijk wel met de Tweakadministratie te maken en die zien schijnbaar alles anders dan ons.
ik hoop dat je alles kan inleveren want dit is idd waardeloos laat staan de ruzie die je thuis hebt hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Dat ze die PIN niet gewoon in MijnTweak kunnen zetten zeg... Of des noods telefonisch kunnen verstrekken na controleren van je bankrekeningnummer of iets in die geest.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Ik heb toch besloten om voor T-Mobile te gaan, 150 euro goedkoper het eerste jaar voor 750Mb Alles-in-1 en ik heb de pincode voor TV al binnen ;) Terwijl ze over maand pas leveren. Zo kan het dus ook.

Ik wil al twee jaar overstappen, maar Sparql is toch iets wat mij steeds blijft tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Zenix schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:25:
Ik heb toch besloten om voor T-Mobile te gaan, 150 euro goedkoper het eerste jaar voor 750Mb Alles-in-1 en ik heb de pincode voor TV al binnen ;) Terwijl ze over maand pas leveren. Zo kan het dus ook.

Ik wil al twee jaar overstappen, maar Sparql is toch iets wat mij steeds blijft tegenhouden.
T-Mobile zat ik ook naar te kijken ja.
Welk pakket heb jij genomen als ik mag vragen?

//Goed voorbeeld doet volgen, ik heb ook zojuist de overstap naar T-Mobile gemaakt.
Heb in het verleden Vodafone Thuis gehad en daar heb ik nooit ook maar 1 probleem mee gehad, en als ik zie dat ze letterlijk alleen een ander naampje erop hebben geplakt heb ik er wel vertrouwen in verder.

[ Voor 23% gewijzigd door Zorian op 01-04-2018 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Zorian schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:56:
[...]

T-Mobile zat ik ook naar te kijken ja.
Welk pakket heb jij genomen als ik mag vragen?

//Goed voorbeeld doet volgen, ik heb ook zojuist de overstap naar T-Mobile gemaakt.
Heb in het verleden Vodafone Thuis gehad en daar heb ik nooit ook maar 1 probleem mee gehad, en als ik zie dat ze letterlijk alleen een ander naampje erop hebben geplakt heb ik er wel vertrouwen in verder.
offtopic:
Via eindelijkglasvezel.nl is het goedkoopste(geen 30 euro activatiekosten)
Altijd Alles-in-1 nemen, want dan krijg je meer korting het eerste half jaar en geen installatiekosten(na half jaar kan je vaste telefonie en tv uitzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Zenix schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:01:
[...]

Via eindelijkglasvezel.nl is het goedkoopste(geen 30 euro activatiekosten)
Altijd Alles-in-1 nemen, want dan krijg je meer korting het eerste half jaar en geen installatiekosten(na half jaar kan je vaste telefonie en tv uitzetten)
Ik heb het via Breedbankwinkel gedaan, even duur daar. Ook nog cashback via hun.
Heb inderdaad alles-in-1 genomen.
Even kijken of mijn Edgerouter Lite zo omgetoverd kan worden met een nieuwe config, van wat ik zie wel.

Maar goed, laten we niet verder offtopic gaan over andere providers.

Bij deze is het :w Tweak voor mij in elk geval. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Zorian op 01-04-2018 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
had issue, fixed, rare switch die het iptv niet leuk vind, normaal staat ie maar paar uur aan, maar nu al 4 uur en flood het netwerk.

[ Voor 169% gewijzigd door mrBrainY op 01-04-2018 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Zorian schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:06:
...
Bij deze is het :w Tweak voor mij in elk geval. :)
:? Je was dan blijkbaar al van plan om op te stappen?

En je spreekt jezelf ook wel wat tegen. Je zegt toch eerder:
'Als ze komende week nog niks hebben geleverd gaat het hele zootje retour en ben ik pleite.'
Ok. Maarre....Die week moet nog beginnen hoor. ;)

En er gaat overal wel eens iets fout niet, dus om dit moment nou aan te grijpen om weg te gaan?
Met Tweak's verbinding is in ieder geval niks mis. :) Maar goed, too each his own.

Ik vond het heus wel suf dat dit bij die tv aanvraag zo lang moest duren.
Ben benieuwd of het dinsdag nog iets gaat doen. ;)
En of je de gegevens misschien nog met een excuus krijgt.
Maar daar zal ik wel wat te veel van ze verwachten. 8)

[ Voor 53% gewijzigd door jeroenmuzikant op 02-04-2018 01:21 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.