Niemand problemen? Almere buiten.
Fiber not connected .....
jaro431 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:02:
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 987863 op 16-03-2018 02:27 ]
Wat verwacht je van Tweak dat ze in deze situatie doen?Anoniem: 987863 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 02:08:
Bij installatie Tweak monteur al getoond geen Wifi signaal te krijgen uit meterkast. Fritzbox modem-router wordt daar bij aansluiting met 1 meter glasv.kabeltje weg gestopt. Monteur "had prive afspraak". Was niet oplosbaar met eigen 5 meter kabeltje. In Tweak kantoortje Almere verteld gekregen dat Wifi 450 Mbps zou zijn, maar meer dan 4 maanden geen Wifi. Tweak Almere er herhaald en nadrukkelijk over ingelicht. Het "lag aan m'n huis". Onmogelijke klantenservice. Ze hebben me voor straf meteen afgesloten. Heb alles op geluidsbestand. Slecht produkt en ook onbetrouwbaar zo.
jaro431 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:02:
[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 16-03-2018 10:13 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
[ Voor 30% gewijzigd door Mr-D. op 16-03-2018 17:33 ]
Mr-D. schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:15:
en daarbij mag je in Nederland geen opnamen maken zonder dit tegen de tegenpartij te melden dus je hebt er niets aan,
[ Voor 9% gewijzigd door esky op 16-03-2018 11:49 ]
Ha, wereldding, die 1750EMr-D. schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:15:
en daarbij mag je in Nederland geen opnamen maken zonder dit tegen de tegenpartij te melden dus je hebt er niets aan,
de mijne hangt ook in de meterkast en ik heb dan ook op de juiste plek een enkele ap hangen zodat ik in mijn hele huis goede dekking heb.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
eymey schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:19:
[...]
Ha, wereldding, die 1750E. Zelfs als je hem als
repeater
gebruikt heb je nog nieteens een heel verkeerde performance.
Zelf thuis nu 2 AP's van Ubiquiti hangen.
Maar bij m'n ouders thuis een Fritz!box 3490 achter een Ziggo verbinding en WIFI daarvan voor de benedenverdieping. 1750E in repeater modus boven.
Ja, dat zou ik ook graag willen weten. Er zijn ook niet echt goede objectieve reviews. Iemand die tevreden is schrijft meestal geen review.dreadm schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 09:56:
Ik twijfel om over te stappen op Tweak > Almere (Haven)
Maar ik lees echt een mega berg aan stront hier en weet dus niet zeker of dit een goede keuze is of niet.
Momenteel Telfort glas, niets aan de hand alleen 'maar' 200Mbit voor hetzelfde geld als Tweak 1000Mbit (haalbaar met hardware en bekabeling e.d.)
Dus Tweak,
1. Hoe is de service nu echt?
2. Uptime goed? of veel Downtime?
3. TV hoe zit dat? Is dit prima of veel storing ook?
Thanks alvast mensen.
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Hoe bedoel je dat? 'Maar wat zwaar tegen valt is alles wat geregeld moet worden van de aansluiten tot vervangen van apparatuur.'arjan.n schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:51:
Tweak hier in Deventer werkt prima.
TV en Internet en telefoon werken prima ook de gratis nieuws groepen zijn handig.
De service van Tweak kan wel veel beter. De medewerkers zijn over het algemeen voldoende beter als b.v kpn of ziggo.
Maar wat zwaar tegen valt is alles wat geregeld moet worden van de aansluiten tot vervangen van apparatuur. Ook de telefonische bereikbaarheid kan beter.
Aangezien ik het 2e deel bijna nooit nodig heb ben ik tevreden met het product.
Okay, dus eigenlijk moet je ze niet nodig hebbenarjan.n schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:01:
Daarmee bedoel ik b.v de eerste aansluiting.
Op dag van levering blijkt b.v de patch in de POP nog niet te zijn aangevraagd.
De schuld word dan bij Reggefiber neer gelegd, Als je dan navraag doet blijkt de aanvraag nog niet eens gedaan te zijn.
Ook b.v als apparatuur kapot is dat je meer dan 4 weken kunt wachten op een vervangend apparaat omdat de tv ontvangers niet op voorraad zijn.
Ik had geen connectie meer, tweak heeft daarna reggefiber op me afgestuurd.jeroenmuzikant schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 20:11:
Oké?Maarre.......Wat kwamen ze doen dan? Of vond je alleen een briefje in de bus of zo?
KPN legt bij nieuwe woningen bijna alleen nog maar glasvezel aan. Vorig jaar bijna 50.000.arjan.n schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:24:
KPN is antiglasvezel voor dat bedrijf zou ik nooit kiezen.
Als het aan KPN ligt hebben we en 3018 nog steeds internet via de koperen telefoonlijn.
Ik ben wel blij met providers als Tweak die wat anders aanbieden in snelheid en diensten als
alle kpn wholesale varianten
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ook fritzbox in de meterkast, 0 problemen.Anoniem: 987863 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 02:08:
Bij installatie Tweak monteur al getoond geen Wifi signaal te krijgen uit meterkast. Fritzbox modem-router wordt daar bij aansluiting met 1 meter glasv.kabeltje weg gestopt. Monteur "had prive afspraak". Was niet oplosbaar met eigen 5 meter kabeltje. In Tweak kantoortje Almere verteld gekregen dat Wifi 450 Mbps zou zijn, maar meer dan 4 maanden geen Wifi. Tweak Almere er herhaald en nadrukkelijk over ingelicht. Het "lag aan m'n huis". Onmogelijke klantenservice. Ze hebben me voor straf meteen afgesloten. Heb alles op geluidsbestand. Slecht produkt en ook onbetrouwbaar zo.
[ Voor 3% gewijzigd door LittleTycoon op 17-03-2018 23:34 ]
Anoniem: 987863
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 987863 op 19-03-2018 14:06 ]
Dus je Fritzbox deed het helemaal niet aangezien er een breuk was in de glasvezel?Anoniem: 987863 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:28:
Tweak monteur knakte 1 meter glasvezel-kabeltje en reageerde meteen al niet op m'n geen-signaal mededeling. Technisch zijn, er eindeloos om heen praten of je betaalde produkt leveren zijn niet hetzelfde.
Hopelijk leest Gerrit dit en gaat ie zich eens op z'n hoofd krabben (forward please; wie hem kan bereiken).
In de zin dat bedrijfjes zich kunnen verbeteren, heeft de klant nl. idd. altijd 'gelijk'.
Niet voor niets wordt hier vermeld dat klanten er nog van alles zelf aan moeten sluiten.
Dit kon opgelost worden.
Betalende klanten verplichten tot een Wifi-router onderin de meterkast is niet die oplossing.
[ Voor 101% gewijzigd door WhySoSerious? op 22-03-2018 16:10 ]
[ Voor 31% gewijzigd door Zorian op 22-03-2018 20:04 ]
Jaaa tjonge, dat is lekker leesvoer zeg.Hans_18T schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:35:
Lekker belangrijk, met name als je de regeltjes van de ACM probeert te begrijpen https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2017-68591.html
Tenzij je natuurlijk permanent onder de 146,55 Mbit/s zit.
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Die Realtek netwerkkaarten zijn meestal van belabberde kwaliteit, daar kan het ook aan liggen.jeroenmuzikant schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:37:
[...]
Jaaa tjonge, dat is lekker leesvoer zeg.Niet echt.
![]()
Daar zit ik wel onder trouwens, maar dat komt blijkbaar door mijn laptop. (De vorige Celeron 1,4 Ghz. 2 gig werkgeheugen en een gigabit netwerk van Realtek haalde dikke 500 mbps down en 900 Mb up)
Nah ja ik heb nu een laptop (Acer E17) met AMD K6 Quad Core processor 1,8 Ghz (tot 2,2 Ghz), 8 gig werkgeheugen, Windows 10 en een Realtek PCIe GBE Family Controller. Daar zou ik toch wel iets meer van verwachten dan wat er uit komt. Iets van +/- 130 Mbps down en 240 Mbps up. En zo oud is deze laptop echt niet. Netwerk drivers staan ook de nieuwste van op. Maar als ik met 2 computers en 1 telefoon tegelijk test dan zie ik wel dat mijn verbinding echt wel stukken sneller dan dat is. Binnenkort heb ik weer een recente pc er bij. Eens kijken of die het wel in zijn eentje haalt.
Behalve dat type wat jij hebt danZorian schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 23:09:
Tipje voor je nieuwe pc: Intel netwerkkaart.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Haal gewoon de 1000Mbit strak hoor.
Maar vraag niet hoe
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 23-03-2018 11:37 ]
Zorian schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:02:
Zojuist maar weer TV aangevraagd, ga het eens proberen en zien of het beter is dan toendertijd.
Volgens de medewerker die ik sprak hebben ze nieuwe kastjes en een nieuw platform, we gaan het zien.
Alleen even kijken of het direct werkt of dat ik eerst de config weer over de kop mag gaan gooien in de ER Lite.
Mocht iemand een updated config hebben, dan hoor ik dat graag.
Ah nice, staat die op je website toevallig?webmasternick schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:42:
Mijn (bijgewerkte) config zou gewoon moeten werken (RTSP helper inladen en nieuwe IP range voor IGMP Proxy). Ik gebruik ook het nieuwe Sparql platform over een ERL. Begin gemist/pauzeren heeft gewerkt via ERL toen het platform net was gelanceerd. Ik gebruik het nooit, dus weet niet 100% zeker of het nu ook nog werkt.
[...]
Dat waren een lading energiebesparingsopties die de boel zaten te verstieren.Raven schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:05:
[...]
Maar vraag niet hoe, mijn 82574's vereisten geen shitload aan aangepaste instellingen om dat te halen, of er i.i.g. dicht bij in de buurt te komen.
[ Voor 21% gewijzigd door Zorian op 23-03-2018 11:51 ]
Zorian schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:46:
[...]
Ah nice, staat die op je website toevallig?
Merk trouwens dat mijn internet klapperende snelheden heeft sinds de laatste ERLite update naar 1.10.1, met .0 was het nog goed. Dus waak daar even voor.
Nog een tip op basis van wat ik heb gemerkt: maak voor een update een backup van de configuratie en laad deze weer terug na de update. Doe je dat niet is de kans aanwezig dat het internet na circa een half uur ineens weg valt zonder duidelijke reden. Herstarten helpt dan niet, enkel de configuratie opnieuw inladen.webmasternick schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:57:
Yes, http://www.nickd.nl/tweak/edgerouter/
Bedankt voor de tip. Ik draai zelf v1.9.7+hotfix.4 zonder problemen. Wacht even met updaten.
[...]
Net een paar keer getest (desktop I7/W7/SSD):jeroenmuzikant schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:37:
[...]
Jaaa tjonge, dat is lekker leesvoer zeg.Niet echt.
![]()
Daar zit ik wel onder trouwens, maar dat komt blijkbaar door mijn laptop. (De vorige Celeron 1,4 Ghz. 2 gig werkgeheugen en een gigabit netwerk van Realtek haalde dikke 500 mbps down en 900 Mb up)
Nah ja ik heb nu een laptop (Acer E17) met AMD K6 Quad Core processor 1,8 Ghz (tot 2,2 Ghz), 8 gig werkgeheugen, Windows 10 en een Realtek PCIe GBE Family Controller. Daar zou ik toch wel iets meer van verwachten dan wat er uit komt. Iets van +/- 130 Mbps down en 240 Mbps up. En zo oud is deze laptop echt niet. Netwerk drivers staan ook de nieuwste van op. Maar als ik met 2 computers en 1 telefoon tegelijk test dan zie ik wel dat mijn verbinding echt wel stukken sneller dan dat is. Binnenkort heb ik weer een recente pc er bij. Eens kijken of die het wel in zijn eentje haalt.
[ Voor 60% gewijzigd door jeroenmuzikant op 25-03-2018 20:18 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Webjunkie op 24-03-2018 09:15 ]
Zorian schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 18:53:
@webmasternick als het niet teveel moeite is, zou je me dan kunnen vertellen hoe ik IPv6 kan aanzetten op de ERLite?
Heb ooit eens IPv6 aangezet, maar zou niet meer weten hoe dat nu moet.
Destijds zorgde het er echter voor dat als ik iets ging downloaden de ER op zijn muil ging omdat de CPU dichtgetrokken werd.
Als het goed is moet ie tegenwoordig hardware offload ervoor hebben zodat dat niet meer gebeurd.
Ik heb de benodigde gegevens nog liggen (IPv4 Mask Length, 6RD Border Relay Server IP, IPV6 Prefix).
Alleen waar ze heen moeten en hoe ik ervoor zorg dat ie dus niet op zijn muil gaat is me even onduidelijk.
Ik heb gewoon deze in gebruik momenteel: pricewatch: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220LZenix schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:53:
Ik ga overstappen naar Tweak. Ik gebruik op dit moment PfSense op ESXi.
In principe wil ik het zo gaan aansluiten
Glasvezel > Media Converter > NIC > vSwitch met VLAN34 en VLAN4(portgroups) in beiden VLAN's een vNIC interface van Pfsense. PfSense krijgt dus twee vNIC interfaces met verschillende MAC adressen en heeft geen idee van VLANS, want dat doet de vSwitch allemaal. Eventueel kan ik het ook fysiek scheiden door extra NIC's maar dit lijkt mij wel een mooie oplossing.
Hierdoor krijg ik naar mijn inziens niet de MAC problemen die eerder door @Aaargh! zijn aangegeven. Meer mensen ervaring met zo'n opstelling? Ik wil de Fritzbox nog wel gaan gebruiken als AP en voor telefonie.
Nog aanraders voor een bepaalde mediaconverter met SFP? Of een switch met SFP?
[ Voor 79% gewijzigd door Zorian op 25-03-2018 20:35 ]
[ Voor 53% gewijzigd door jeroenmuzikant op 28-03-2018 22:58 ]
The easiest way to solve a problem is just to solve it.
Hier hetzelfde probleem, de response van de support was dat ze de news-groepen niet ondersteunen.trinite_t schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:43:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de nieuwsgroepen? Zonder TLS werkt het wel (poort 119), maar de poorten voor TLS (443 en 563) geven beide een connecion refused.
Object reference not set to an instance of an object
Al geprobeerd, net als 0000 en 1234. Pakt ie allemaal niet.Oktopus schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:16:
Probeer je postcode eens. Die zou het kunnen zijn.
Ik heb 2 klantnummers, nog 1 van mijn oude kastje in de mail en degene die op Mijn Tweak staat.jeroenmuzikant schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:39:
Wel met het juiste klantnummer er bij? Of hoefde je die niet in te voeren?
Is een ander klantnummer dan van Tweak.
[ Voor 4% gewijzigd door jeroenmuzikant op 28-03-2018 18:51 ]
Nog suffer dat ze die niet gewoon kunnen/willen geven als je ze belt.jeroenmuzikant schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:51:
Tja, dan duurt het nog effe voor je zelf kunt zien of de tv nu te pruimen is. Wel suf dat ze die pincode niet meteen opgestuurd hebben toen je weer tv hebt aangevraagd.
Tja. Het zal misschien ook nog niet ingevoerd zijn op de (tv) server.Zorian schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:53:
Nog suffer dat ze die niet gewoon kunnen/willen geven als je ze belt.....
[ Voor 40% gewijzigd door jeroenmuzikant op 28-03-2018 20:10 ]
Jazeker. Altijd gehad ook, ongeacht of er een decoder present was.Mr-D. schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:26:
krijg je wel een ip op vlan4 dan??
Dus je belt ook de Rabobank met: goh, mijn pincode is er nog niet, kun je hem niet ff geven?Zorian schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:53:
[...]
Nog suffer dat ze die niet gewoon kunnen/willen geven als je ze belt.
Ik heb een week geleden de boel al aangevraagd, tijd zat geweest om de gegevens op te sturen dus.
Daar gaat er tenminste geen week tussen zitten.4pp3l schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:35:
[...]
Dus je belt ook de Rabobank met: goh, mijn pincode is er nog niet, kun je hem niet ff geven?
I am the great Cornholio!
[ Voor 9% gewijzigd door jeroenmuzikant op 30-03-2018 15:21 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Zorian op 30-03-2018 18:33 ]
Tsss. En nu dan? Ging het nog geregeld worden vandaag?Zorian schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:44:
...
//Gebeld, blijkbaar was er geen enkele aandacht aan besteed.
Nee. Iedereen was al lang naar huis blijkbaar.jeroenmuzikant schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 18:43:
[...]
Tsss. En nu dan? Ging het nog geregeld worden vandaag?
Nou, blijkbaar had diegene geen rechten ofzo want er kon niks gedaan worden.jeroenmuzikant schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 18:46:
Tjonge jonge. Dat zoiets simpels nou zo lang moet duren......
Het was een uitbreiding van een bestaand abonnement welke al maandelijks opzegbaar was.Mr-D. schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:44:
nadeel is dat het dan 2 weken is
zier hier https://www.tweak.nl/glasvezel/wettelijke-bedenktijd.html
[ Voor 8% gewijzigd door Zorian op 31-03-2018 23:06 ]
Ik geef je helemaal gelijk hoor, maar we hebben natuurlijk wel met de Tweakadministratie te maken en die zien schijnbaar alles anders dan ons.Zorian schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 23:05:
[...]
Het was een uitbreiding van een bestaand abonnement welke al maandelijks opzegbaar was.
Ik heb schriftelijk en telefonisch niets gehoord over dat er een (nieuwe) termijn in zou gaan, dus dat is dan niet van toepassing. Gewoon maandelijks opzegbaar dus.
Als ze komende week nog niks hebben geleverd gaat het hele zootje retour en ben ik pleite.
Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur
T-Mobile zat ik ook naar te kijken ja.Zenix schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:25:
Ik heb toch besloten om voor T-Mobile te gaan, 150 euro goedkoper het eerste jaar voor 750Mb Alles-in-1 en ik heb de pincode voor TV al binnenTerwijl ze over maand pas leveren. Zo kan het dus ook.
Ik wil al twee jaar overstappen, maar Sparql is toch iets wat mij steeds blijft tegenhouden.
[ Voor 23% gewijzigd door Zorian op 01-04-2018 13:19 ]
Zorian schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:56:
[...]
T-Mobile zat ik ook naar te kijken ja.
Welk pakket heb jij genomen als ik mag vragen?
//Goed voorbeeld doet volgen, ik heb ook zojuist de overstap naar T-Mobile gemaakt.
Heb in het verleden Vodafone Thuis gehad en daar heb ik nooit ook maar 1 probleem mee gehad, en als ik zie dat ze letterlijk alleen een ander naampje erop hebben geplakt heb ik er wel vertrouwen in verder.
Ik heb het via Breedbankwinkel gedaan, even duur daar. Ook nog cashback via hun.Zenix schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:01:
[...]
Via eindelijkglasvezel.nl is het goedkoopste(geen 30 euro activatiekosten)
Altijd Alles-in-1 nemen, want dan krijg je meer korting het eerste half jaar en geen installatiekosten(na half jaar kan je vaste telefonie en tv uitzetten)
[ Voor 11% gewijzigd door Zorian op 01-04-2018 14:07 ]
[ Voor 169% gewijzigd door mrBrainY op 01-04-2018 23:28 ]
[ Voor 53% gewijzigd door jeroenmuzikant op 02-04-2018 01:21 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq