Goedendag,
Ik heb om me in te lezen de topicstart doorgelezen en een zo'n 15 pagina's van dit topic, uiteraard wat google zoeken ter verdieping.
Onderstaande PC heb ik overgenomen van een mede-tweaker 5 jaar geleden en ik ben er erg blij mee.
Helaas viel tijdens het typen maandag ineens de pc uit. geen geluid, niets. Bij het opnieuw op proberen te starten gebeurde er helemaal niets. Geen lampje, geen geluid
Ik verwachte dat de voeding defect was, en na het doormeten van de kabel en de fan uitgangen in de voeding moet ik inderdaad helaas concluderen dat het de voeding is.
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe voeding, ben erg blij met de stille PC die het is en zoek een vervanging. Ik heb zelf geen ervaring met het bouwen van PC's maar over het algemeen wel redelijk handig met dit soort dingen en wat ervaring met elektro op een ander gebied. Dus dit moet wel goed gaan.
Maar omdat ik een noob betreft bouwen/voedingen ben heb ik enkele vragen:
- Zijn de kabels vaak"uitwisselbaar? waarbij ik alleen de (modulaire) voeding hoef te vervangen en de kabels om te klikken?
- Helpt het in bovenstaande geval om bij 1 merk te blijven? (zo niet dan vervang ik ze, maar als dit niet perse hoeft is het mooi meegenomen, ze zijn nu zo mooi weggewerkt haha.
- Klopt het dat dit systeem helemaal geen 750W nodig heeft? Ik dacht met 550W al voldoende te hebben. (een willekeurige online calculator kwam uit op 500W benodigd)
Eisen voor mij:
- zo stil mogelijk
- budget past zich aan aan de eisen, liever goede kwaliteit
- Vanwege beperkte PC build ervaring, liefst niet te veel demontage nodig
- Geen plannen om binnenkort te upgraden naar een nieuwe high-end videokaart
Ik dacht bij be quiet te blijven om voor zo min mogelijk verassingen te staan en wilde nu gaan voor:
uitvoering: be quiet! Pure Power 12 M 650W
De dark power pro 13 kan ook, maar is hoog mogelijk onnodig hoog wattage en scheelt dit echt veel in bouwkwaliteit denk je? Of toch voor een ander merk gaan
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|
1 | Processors | Intel Core i5-9400F Boxed | € 162,65 | € 162,65 |
1 | Moederborden | Gigabyte B360 Aorus Gaming 3 Wifi (rev 1.0) | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB (rev. 1.0) | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Window Grijs | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3200 CL14 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | be quiet! Dark Power Pro 11 750W | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Crucial P5 Plus (zonder heatsink) 2TB | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Kingston A2000 500GB | € 74,95 | € 74,95 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 317,50 |
---|
Hopelijk niet te veel wall-of text, hebben de wijsgeren hier mogelijk advies over?
Alvast bedankt!
[
Voor 0% gewijzigd door
Deann op 17-07-2024 17:17
. Reden: Had een PSU geslecteerd die al bijna niet meer verkrijgbaar was. ]