De Legion GX kreeg ik een paar weken geleden nog thuis gestuurd. De Golden Green is iid al een tijd EOL.chim0 schreef op zondag 3 december 2023 @ 08:10:
[...]
Bedoel je de GX Pro? Volgens mij is dat ding EOL. Ook die Green is al meer dan 10 jaar oud. Denk niet dat deze voedingen nog leverbaar zijn.
Leicke is wel goed maar zoals je kunt zien wordt het ook in China gemaakt. (P.R.C. = Chinese volksrepubliek)TumTum schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:24:
Ik wil mijn adapters uit China vervangen voor betrouwbare adapters. Wat is jullie ervaring met Leicke? Ik vind de kabels wat dun. Eerste foto is een adapter uit China. Tweede foto ook, maar dan via Leicke![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat is jullie ervaring met Leicke? Ik vind de kabel zo dun voor 120W.
120w is 6.32A bij 19v en dat kan al over een 18AWG draad. Staat er een aderdikte op de kabel?
[ Voor 55% gewijzigd door Uszka op 04-12-2023 17:51 ]
Het is de bedoeling dat het 'veiliger' is dan een replacement AC Adapter uit china.Uszka schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:44:
[...]
De Legion GX kreeg ik een paar weken geleden nog thuis gestuurd. De Golden Green is iid al een tijd EOL.
[...]
Leicke is wel goed maar zoals je kunt zien wordt het ook in China gemaakt. (P.R.C. = Chinese volksrepubliek)
120w is 6.32A bij 19v en dat kan al over een 18AWG draad. Staat er een aderdikte op de kabel?
18 AWG staat op de kabel
18AWG is genoeg. Daar kan veilig continue 7A overheen.TumTum schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:36:
[...]
Het is de bedoeling dat het 'veiliger' is dan een replacement AC Adapter uit china.
18 AWG staat op de kabel
Wat is er niet veilig aan de oude adapter dan of zit het meer tussen je oren?
[ Voor 5% gewijzigd door Uszka op 04-12-2023 18:45 ]
Het is een adapter die is meegeleverd met mini pc’s uit China. Ik vertrouw die niet 100% en dat is meer een gevoel. Ik weet niet of Leicke veel beter is. Maar ik zit liever safe.Uszka schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:38:
[...]
18AWG is genoeg. Daar kan veilig continue 7A overheen.
Wat is er niet veilig aan de oude adapter dan of zit het meer tussen je oren?
Die Leicke kan net zo goed uit dezelfde fabriek komen als de Chinees. Dat weet je pas als je het open maakt. Als je helemaal safe wilt zitten haal je een adapter van Acer, Asus, Delta, FSP of Seasonic. Die hebben ook 19v, 120w/135w adapters,TumTum schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:10:
Maar ik zit liever safe.
Een goede adapter kun je ook in NL kopen. Oa bij replacedirect.nlTumTum schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:24:
Ik wil mijn adapters uit China vervangen voor betrouwbare adapters. Wat is jullie ervaring met Leicke? Ik vind de kabels wat dun. Eerste foto is een adapter uit China. Tweede foto ook, maar dan via Leicke![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat is jullie ervaring met Leicke? Ik vind de kabel zo dun voor 120W.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Deze heb ik in via Amazon gekocht. Meerdere stuks. Vooral omdat Leicke voldoet aan alle veiligheidsnormen (voor zover ik kan zien).Hackus schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:30:
[...]
Een goede adapter kun je ook in NL kopen. Oa bij replacedirect.nl
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dat ben ik met je eens. Deze adapters zijn ‘relatief’ betaalbaar en voldoen aan de veiligheidsnormen. Die kon ik ook terugvinden op de website van Leicke. Het is en blijft een gok. Maar ik wil voorkomen dat de goedkope adapters in de brand vliegen.Uszka schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:29:
[...]
Die Leicke kan net zo goed uit dezelfde fabriek komen als de Chinees. Dat weet je pas als je het open maakt. Als je helemaal safe wilt zitten haal je een adapter van Acer, Asus, Delta, FSP of Seasonic. Die hebben ook 19v, 120w/135w adapters,
Uiteindelijk moet je ze idd openmaken om het te zien, maar met alle certificeringen geloof ik het wel. Voor mij is het merk relatief nieuw. Dus geen ervaring mee.
Daar wil ik aan toevoegen dat ik vooral Delta adapters heb gekregen. Maar ik betwijfel of het ‘echte’ Delta adapters zijn. Ik heb ook Leicke 12v 5a adapters gekocht voor intel routers en een zwaardere om de adapter hieronder te vervangen. Er staat Delta op, maar geen CE RoHS etc. helemaal niets.
:strip_exif()/f/image/pLG1hkJVt9x3Cuw2jCBoUhPT.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door TumTum op 04-12-2023 20:12 ]
uitvoering: ASUS ROG Strix 750W Gold Aura Edition
uitvoering: NZXT C750 Gold v2
Welke zouden jullie aanraden? 750W is overkill maar ik hou rekening met een toekomstige upgrade.
De NZXT is geen ATX3.0, alleen de 1200w uit die serie is dat. De Asus wel maar is aardig aan de prijs voor een 750w. uitvoering: Montech Titan Gold 850W kost minder en is ook heel stil. Desalniettemin is de Asus wel de stilste actief gekoelde voeding van dit moment. De Asus is heel stil tot 675w belasting, de Montech tot 600w.soldin schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 18:14:
Beste mensen, ik ben op zoek naar een nieuwe moderne voeding met ATX 3.0-standaard. Hij moet vooral heel stil zijn. Nu heb ik 2 interessante voedingen gevonden alleen weet ik niet zo goed welke van 2 het beste is. Het gaat om de ASUS ROG Strix 750W Gold Aura en NZXT C750 Gold v2. Beide lijken goed naar voren te komen ik wil de juiste keuzen maken om te voorkomen dat ik later spijt krijg als het allemaal net niet stil genoeg is.
uitvoering: ASUS ROG Strix 750W Gold Aura Edition
uitvoering: NZXT C750 Gold v2
Welke zouden jullie aanraden? 750W is overkill maar ik hou rekening met een toekomstige upgrade.
[ Voor 9% gewijzigd door Uszka op 05-12-2023 18:32 ]
Denk ik... want de fan lijkt door een Noctua te zijn vervangen...
En als ik de Search bovenaan erbij pak dan staat die zowel in de TS als in een reactie waarin de voeding wordt afgeraden dus ik weet zo gauw niet echt wat ik ervan moet vinden, behalve dat de voeding erg oud is en waarschijlijk beter niet gebruikt kan worden
Ik zit een beetje tussen twee PC's in en weet niet zo goed wat ik ga doen straks : Voeding erbij kopen (Zo'n NZXT Gold v2 is nog steeds de goedkoopste fatsoenlijke optie gok ik ?!) of van beide PC's één PC maken en dan de huidige fatsoenlijke voeding blijven gebruiken dus zit nog een beetje te twijfelen...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
13 jaar oud dus sws vervangen.nero355 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:05:
Ik heb van iemand een oud X79 HEDT systeem overgenomen waar deze voeding in zit : uitvoering: Cooler Master Silent Pro Gold 600W
Denk ik... want de fan lijkt door een Noctua te zijn vervangen...
En als ik de Search bovenaan erbij pak dan staat die zowel in de TS als in een reactie waarin de voeding wordt afgeraden dus ik weet zo gauw niet echt wat ik ervan moet vinden, behalve dat de voeding erg oud is en waarschijlijk beter niet gebruikt kan worden
Ik zit een beetje tussen twee PC's in en weet niet zo goed wat ik ga doen straks : Voeding erbij kopen (Zo'n NZXT Gold v2 is nog steeds de goedkoopste fatsoenlijke optie gok ik ?!) of van beide PC's één PC maken en dan de huidige fatsoenlijke voeding blijven gebruiken dus zit nog een beetje te twijfelen...
Met de huidige fatsoenlijke voeding bedoel je de XPG Core Reactor die je hebt?
Helder. Ik zie dat nzxt ook een pcie 5.0 adapter kabel aanbiedt (https://nzxt.com/product/12vhpwr-adapter-cable). Als we de prijs van de Asus voeding even negeren, is de asus voeding alsnog beter dan de nzxt met deUszka schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 18:24:
[...]
De NZXT is geen ATX3.0, alleen de 1200w uit die serie is dat. De Asus wel maar is aardig aan de prijs voor een 750w. uitvoering: Montech Titan Gold 850W kost minder en is ook heel stil. Desalniettemin is de Asus wel de stilste actief gekoelde voeding van dit moment. De Asus is heel stil tot 675w belasting, de Montech tot 600w.
extra adapter kabel?
Met die adapterkabel wordt de NZXT niet ineens een ATX3.0 voeding. Daar komt wel wat meer bij kijken.soldin schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:12:
[...]
Helder. Ik zie dat nzxt ook een pcie 5.0 adapter kabel aanbiedt (https://nzxt.com/product/12vhpwr-adapter-cable). Als we de prijs van de Asus voeding even negeren, is de asus voeding alsnog beter dan de nzxt met de
extra adapter kabel?
Dacht ik al, thnx!Uszka schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:09:
13 jaar oud dus sws vervangen.
Die is ondertussen niet meer in mijn bezit en heb alleen nog deze in gebruik : uitvoering: BitFenix Whisper BWG450MMet de huidige fatsoenlijke voeding bedoel je de XPG Core Reactor die je hebt?
Die werd mij een keer als tweedehandsje aangeraden in dit topic in het verleden : Uszka in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34"
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Mooie voeding! Sowieso vind ik Deepcool wel goede producten hebben. Prima kwaliteit en betaalbaar.
Ondertussen voelt Guru3D de uitvoering: Enermax Revolution D.F. X 1050 watt aan de tand. Ook geen onaardige volgens mij.
Enermax Revolution D.F X 1050 W (ATX 3.0 compatible) power supply
Is volgens Aris redelijk gelijkwaardig aan de uitvoering: Thermaltake Toughpower GF3 - 1000W Zwart.
Deze deepcool hoort bij de beste 1000w ATX 3.0 voedingenchim0 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:58:
[...]
Mooie voeding! Sowieso vind ik Deepcool wel goede producten hebben. Prima kwaliteit en betaalbaar.
Ondertussen voelt Guru3D de uitvoering: Enermax Revolution D.F. X 1050 watt aan de tand. Ook geen onaardige volgens mij.
Enermax Revolution D.F X 1050 W (ATX 3.0 compatible) power supply
The statutory warranty period for manufacturers and dealers in Europe can vary. Enermax provides additional manufacturer warranty for power supplies only. Overall customers get a full warranty period of 3 years for power supplies. Exceptional cases: Enermax issues 5 years manufacturer warranty for selected premium PSU series and 10 years manufacturer’s warranty for MaxTytan & REVOLUTION D.F. X PSU series.
In dit geval wel 10j
[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 12-12-2023 14:08 ]
Ik wou er één nemen voor m'n nieuwe PC want ik vind het mooi zelfde merk kast en voeding (rare tik van mij) maar toen kon ik de CM krijgen met een cadeaubon dus maar voor die gegaan, die meer dan prima is. Doe nog amper wat met m'n PC. Ding staat gros van de tijd uit z'n neus te vreten.Hackus schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:03:
[...]
Deze deepcool hoort bij de beste 1000w ATX 3.0 voedingen
Is dat niet met de meeste Premium voedingen zo? De Straight Power 12 heeft ook 10 jaar garantie.Hackus schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:07:
Nadeel van Enermax vind ik de garantieperiode, net als Thermaltake
The statutory warranty period for manufacturers and dealers in Europe can vary. Enermax provides additional manufacturer warranty for power supplies only. Overall customers get a full warranty period of 3 years for power supplies. Exceptional cases: Enermax issues 5 years manufacturer warranty for selected premium PSU series and 10 years manufacturer’s warranty for MaxTytan & REVOLUTION D.F. X PSU series.
In dit geval wel 10j
Klopt. Is tegenwoordig normaal. Seasonic past tegenwoordig zelfs 12 jaar garantie toe.chim0 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:10:
[...]
Is dat niet met de meeste Premium voedingen zo? De Straight Power 12 heeft ook 10 jaar garantie.
ENERMAX has announced that it has noticed some "higher than normal RMA rates" on the REVOLUTION D.F. 2 and REVOLUTION D.F. X series of power supplies. After a detailed investigation, the problem was identified as a faulty fan bearing, resulting in noise caused by oil leakage.
Although not all units have that issue, to make things right, ENERMAX is doing a voluntary product replacement program for those that bought either the REVOLUTION D.F. 2 or REVOLUTION D.F. X series PSUs in 2023. New units now use industrial-grade dual ball bearings. ENERMAX will handle all the shipping, and the company has started an advanced RMA process for those that need a quicker replacement. ENERMAX was keen to note that the original warranty would remain unaffected. You can check all the replacement program links for different regions after the break.
Impacted customers can begin the replacement process by contacting our local ENERMAX office through the provided links below.
Global www.enermax.com/en/contact
USA and Canada enermaxusa.com/pages/contact-us
Japan www.enermax.com/jp/contact
Europe www.enermaxeu.com/service.../support/support-contact/
Taiwan www.enermax.com/contact
How to know if the product I bought is a revised version?
The revised power supplies are now marked with a red "OC Passed" sticker on the product itself and an "Equipped with Industrial Grade Dual-Ball Bearing Fan" sticker on the color box.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dus ze hebben el cheapo sleeve bearing prut gebruikt i.p.v. fatsoenlijke hoge kwaliteit bearings waar we met zijn allen zo ontzettend fan van waren in de tijd dat we om die reden Papst fans kochtenHelp!!!! schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:17:
ENERMAX Recalling Some REVOLUTION Series PSUs
ENERMAX has announced that it has noticed some "higher than normal RMA rates" on the REVOLUTION D.F. 2 and REVOLUTION D.F. X series of power supplies. After a detailed investigation, the problem was identified as a faulty fan bearing, resulting in noise caused by oil leakage.
Although not all units have that issue, to make things right, ENERMAX is doing a voluntary product replacement program for those that bought either the REVOLUTION D.F. 2 or REVOLUTION D.F. X series PSUs in 2023. New units now use industrial-grade dual ball bearings. ENERMAX will handle all the shipping, and the company has started an advanced RMA process for those that need a quicker replacement.
Op deze manier krijg ik nog meer het gevoel dat Enermax steeds meer weg begint te zakken naar een goedkoop merkje i.p.v. het high end merk dat ze ooit waren...

Het gaat niet om de el cheapo sleeve bearing fans, maar om de meer high-end Enermax twister bearing fans in deze voedingen. Dat is een sleeve bearing fan met magneetjes en een zelf smerende sleeve met een veel langere levensduur dan de el cheapo’s; 160.000 uur ipv 30.000 uur en dat is vergelijkbaar met de levensduur van een high-end FDB typenero355 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:27:
[...]
Dus ze hebben el cheapo sleeve bearing prut gebruikt i.p.v. fatsoenlijke hoge kwaliteit bearings waar we met zijn allen zo ontzettend fan van waren in de tijd dat we om die reden Papst fans kochten
Op deze manier krijg ik nog meer het gevoel dat Enermax steeds meer weg begint te zakken naar een goedkoop merkje i.p.v. het high end merk dat ze ooit waren...
:strip_exif()/f/image/yPZpjNLAy9d2dv22uqTSNSpL.jpg?f=fotoalbum_large)
Blijkbaar dus niet geschikt of goed geoptimaliseerd voor de voedingen. Enermax vermeld expres niet de “Twister Bearing” naam want die willen ze nog verkopen en hebben er patent op…
Het gekke is dat double ball bearings minder stil zijn dan de twister bearing fans bij lage toeren.
In Win ATX 3.0/PCIe 5.0 Compatible Power Supplies: PII and PFII Series
Gold > https://www.in-win.com/en/gaming-power-supply/pfii
Platinum > https://www.in-win.com/en/gaming-power-supply/pii
Sorry, maar voor mij dus nog steeds een minderwaardige fan gewoon!Djarune schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:42:
Het gaat niet om de el cheapo sleeve bearing fans, maar om de meer high-end Enermax twister bearing fans in deze voedingen. Dat is een sleeve bearing fan met magneetjes en een zelf smerende sleeve met een veel langere levensduur dan de el cheapo’s; 160.000 uur ipv 30.000 uur en dat is vergelijkbaar met de levensduur van een high-end FDB type
Niks minder dan een FDB of HDB fan. Ik verwacht eerder dat het een productiefout geweest is in de batch die naar Casecom gegaan is om in de voedingen te monteren.nero355 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:54:
[...]
Sorry, maar voor mij dus nog steeds een minderwaardige fan gewoon!
In Win gebruikt voornamelijk High Power/Sirtec als OEM. De behuizing van de In Win Platinum lijkt exact op de High Power HP1-O2 en de In Win Gold neigt naar de High Power HP1-S2.chim0 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:21:
In-Win kennen we allemaal wel van vroeger, denk ik. Ook zij hebben nieuwe ATX 3.0 voedingen uitgebracht, maar ik zie het hele merk niet in de pricewatch staan. Je kan ze wel via hun eigen webshop bestellen. Geen idee wie de maker is, maar lijken erg veel op Enermax.
In Win ATX 3.0/PCIe 5.0 Compatible Power Supplies: PII and PFII Series
Gold > https://www.in-win.com/en/gaming-power-supply/pfii
Platinum > https://www.in-win.com/en/gaming-power-supply/pii
[ Voor 61% gewijzigd door Uszka op 15-12-2023 16:25 ]
De uitvoering: Corsair HX1000i ATX3.0 is prima, maar de uitvoering: FSP Hydro Ti PRO 850W is meer voeding voor dezelfde prijs. Presteert beter, is een stuk zuiniger en een stuk stiller.jorisw86 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:02:
Wil deze voeding gaan gebruiken https://azerty.nl/product...&utm_medium=cpc&utm_term= ivm een upgrade naar een 7900xtx die 406 watt verbruikt op full load samen met een am4 5800x. Ervaringen met deze voedingen?
Nee. Zijn ze overigens nooit geweest. Vrijwel ieder merk maakt zowel goede als slechte voedingen. Corsair en Seasonic hebben altijd veel keus gehad.jorisw86 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:23:
Gaat me niet om goedkoop maar om goed. Moet weer 5 jaar of langer meegaan. Maar seasonic en corsair zijn niet meer de beste?
Voor een recent overzicht zie
Best ATX v3.x & PCIe 5.x Ready PSU Picks 2023 – Hardware Busters
750W is goed genoeg voor 5800x en 7900XTX. Tenminste als je een goede 750W voeding hebt. Welke heb je?jorisw86 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:34:
Heb alles al. Maar als ik straks een am5 haal of later wil ik niet weer te krap zitten met me voeding. heb nu een 750 watt. 1000 is toekomst proof 5+ jaar.
Een Corsair 750W zegt weinig over de kwaliteit. Wat is het typenummer? De RX6900XT vereist een betere voeding dan de RX7900XTX. Die laatste heeft lagere stroompieken en een goede 650W voeding is al voldoende.jorisw86 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:51:
een corsair van 4/5 jaar oud. maar merk het met me 6900xt af en toe al dat die soms moeite heeft.
Als de Corsair voeding type begint met een RM, HX of TX (vanaf 2017) zou ik hemaal geen nieuwe voeding kopen.
Een beetje hedendaagse voeding moet makkelijk de 10 jaar kunnen halen IMHO dus 5 jaar stelt eigenlijk niks voor en al helemaal als je bedenkt dat er al oude voedingen waren die ook al richting de 10 jaar gingen!jorisw86 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:23:
Gaat me niet om goedkoop maar om goed.
Moet weer 5 jaar of langer meegaan.
Daarom schrijf ik ook, goed én goedkoper !jorisw86 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:23:
Gaat me niet om goedkoop maar om goed. Moet weer 5 jaar of langer meegaan. Maar seasonic en corsair zijn niet meer de beste?
Review
https://hwbusters.com/psu...000w-atx-v3-0-psu-review/
Ik heb voorlopig volgende kitlist, een stukje gesourced op basis van de BBG Oktober met een paar aanpassingen owv budget. Aangezien deze oom het in elkaar mag zetten en de case half zichtbaar is zou ik het wel fijn vinden om een voeding te hebben die (semi)modulair is om aan wat cable mgmt te kunnen doen.
Kunnen/willen jullie onderstaande even bekijken en een passend alternatief voorstellen?
En oh ja, bedankt voor al het voorgaande advies. Hier draaien al enkele maanden en jaren stabiele zuinige server systemen dankzij jullie input
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 213,42 | € 213,42 |
1 | Moederborden | ASRock B650M Pro RS | € 149,- | € 149,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Air White TG Clear | € 75,- | € 75,- |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBE-16 | € 59,- | € 59,- |
1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart | € 108,11 | € 108,11 |
1 | Solid state drives | WD Black SN770 1TB | € 71,69 | € 71,69 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 676,22 |
[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 21-12-2023 20:53 ]
uitvoering: Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 750W - TT Premium Edition is goedkoper, beter en vooral stiller.HyperBart schreef op donderdag 21 december 2023 @ 20:50:
Voor het neefje ben ik samen met @FireDrunk een nieuwe PC aan het samenstellen. Er is nog geen nood aan een zware grafische kaart (categorie uitvoering: ASRock AMD Radeon RX 7800 XT Steel Legend 16GB OC) maar ik verwacht wel dat die de komende jaren er gaat zijn.
Ik heb voorlopig volgende kitlist, een stukje gesourced op basis van de BBG Oktober met een paar aanpassingen owv budget.
Kunnen/willen jullie onderstaande even bekijken en een passend alternatief voorstellen?
En oh ja, bedankt voor al het voorgaande advies. Hier draaien al enkele maanden en jaren stabiele zuinige server systemen dankzij jullie input![]()
# Category Product Prijs Subtotaal 1 Processors AMD Ryzen 5 7600 Boxed € 213,42 € 213,42 1 Moederborden ASRock B650M Pro RS € 149,- € 149,- 1 Behuizingen Fractal Design Pop Air White TG Clear € 75,- € 75,- 1 Geheugen intern Kingston Fury Beast KF560C36BBE-16 € 59,- € 59,- 1 Voedingen MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart € 108,11 € 108,11 1 Solid state drives WD Black SN770 1TB € 71,69 € 71,69 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 676,22
En zet er meteen 32GB in. Later uitbreiden resulteert meestal in slechte compatibiliteit omdat je nooit een matched module vindt. Alleen modules verkocht in een kit werken gegarandeerd samen.
[ Voor 3% gewijzigd door Uszka op 21-12-2023 20:56 ]
1 ) uitvoering: Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 750W - TT Premium Edition
2 ) uitvoering: Corsair RM750x SHIFT ATX3.0
De 2de kan ik NU kopen via Amazon voor €93 incl. verzenden ( mbv een €5 coupon )
De Corsair, mits deze in je behuizing past.WiLLoW_TieN schreef op donderdag 28 december 2023 @ 17:25:
Heb een vraag welke van deze 2 is nu de betere voeding vwb kwaliteit cq specs ?
1 ) uitvoering: Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 750W - TT Premium Edition
2 ) uitvoering: Corsair RM750x SHIFT ATX3.0
De 2de kan ik NU kopen via Amazon voor €93 incl. verzenden ( mbv een €5 coupon )
Je doelt dan op de beter geplaatste aansluitingen?Uszka schreef op donderdag 28 december 2023 @ 17:58:
[...]
De Corsair, mits deze in je behuizing past.
Het is maar wat je beter noemt maar het gaat idd over de positie van het modulaire bord en de extra ruimte die het vraagt in de behuizing.WiLLoW_TieN schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:05:
[...]
Je doelt dan op de beter geplaatste aansluitingen?
In de 2 kasten die ik bezit gaat dat passen...net gecheckt.Uszka schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:14:
[...]
Het is maar wat je beter noemt maar het gaat idd over de positie van het modulaire bord en de extra ruimte die het vraagt in de behuizing.
1 ) uitvoering: Corsair Carbide Series 270R Closed
2 ) uitvoering: Sharkoon TG5 Glass Green
Volgens mij is het wel een ruim oke voeding... 🤔
Dit ; https://cultists.network/140/psu-tier-list/
:strip_exif()/f/image/2ks4RT9ARlULkbEXiH55LHRV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 28-12-2023 21:06 ]
Benieuwd of deze het wel vol gaat houden.Seasonic has introduced a new modular PSU cable compatible with the ATX 3.1 standard and the 12V-2x6 connector.
De voeding is hier al meerdere keren goedgekeurd, maar dus wel altijd met de mededeling dat je goed moet checken of die in je kast past, want extra ruimte nodig aan de achterkant/onder de moederbordplaat !!WiLLoW_TieN schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:38:
In de 2 kasten die ik bezit gaat dat passen...net gecheckt.
1 ) uitvoering: Corsair Carbide Series 270R Closed
2 ) uitvoering: Sharkoon TG5 Glass Green
Dus als jij zeker weet dat het gaat passen dan kan je gewoon die voeding kopen
Eigenlijk zijn ze bedoeld voor een of andere specifieke serie kasten van Corsair zelf geloof ik...
fwiw:
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Vaker naar deze ouwe luisterenHelp!!!! schreef op maandag 1 januari 2024 @ 13:14:
Zitten wel een aantal zaken in die ik nog niet zo precies wist.
600w in 1 connector is vragen om problemen, het is niet voor niets dat AMD bij 3 blijft
(+ 500w spikes) Het is ook niet gek dat er nog geen RTX4090Ti is uitgebracht natuurlijk. die moet op 2x 16-pin komen
1) He nee, ik dacht mede een bequit PSU gekocht te hebben omdat daar niks mis mee was gegaan. Dit heb ik dus gemist. Alsnog is die kabel echt stroef, dus de eerste zeker 5cm buigen bij installatie gaat je echt niet lukken zonder iets te forceren. Als ik dus die stomme connector ooit moet gebruiken, dan kijk ik wel naar een nieuwe 12V-2x6 connector/kabel die hopelijk wel werkt.

https://www.techpowerup.c...of-12vhpwr-connector?cp=3
2) @Hackus Een tijdje terug kwam voorbij dat AMD er blijkbaar over na had gedacht om ook de 12VHPWR te gaan gebruiken. Dat deden ze toch maar niet. Maar dat gaat een keer komen. Misschien niet RDNA4, maar tegen RDNA5 ga ik er min of meer vanuit dat in ieder geval de high end, ook met die connector zit. Hopen dus dat de aangepaste sense pins voor de 12V-2x6, wel werken...
edit: Oh yay, net ook DerBauer afgekeken en die 12V-2x6 gaat dus ook niet helpen met de aangepaste sense pins. Misschien smelt de boel dan niet, maar alsnog kan je de kabel niet goed kwijt en kan je andere rare problemen krijgen.
Waarom maken ze niet gewoon een 10 pin connector met hetzelfde pin formaat als de 6x en 8x, maar dan vijf draden die je ook echt rate voor minstens 200W. Heb je 1000W en geen probleem meer.

edit: Ik rekende ook lekker gisteren. Dat zou 480W zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-01-2024 18:30 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nog beter :DaniëlWW2 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:17:
Waarom maken ze niet gewoon een 10 pin connector met hetzelfde pin formaat als de 6x en 8x, maar dan vijf draden die je ook echt rate voor minstens 200W. Heb je 1000W en geen probleem meer.
Waarom vergeten we niet gewoon dit hele mislukte project en gaan we niet gewoon door met wat we al hadden
Heb je meer power nodig ?!
Voeg dan nog een connector toe!
Het is niet alsof we in het verleden geen videokaarten hadden met 3 x 8-pins of zelfs 4 x 8-pins connectoren erop
https://www.techpowerup.com/review/chieftec-atmos-850-w/
uitvoering: Chieftec Atmos 850W
[ Voor 33% gewijzigd door Hackus op 03-01-2024 17:04 ]
Omdat de huidige 6 en 8 pin connectoren, ook niet geweldig zijn. Ze kunnen officieel maar 75W en 150W aan, maar in de praktijk veel meer. Er is alleen geen standaard, waardoor het enorm verwarrend voor consumenten is. Hierom zou ik liever een "10 pin" zien. Het gaat niet zozeer om de extra twee pinnen. Het gaat erom dat je een aparte connector maakt die enorme marge heeft, robuust en bewezen is en ook niet onnodig complex of duur.nero355 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:40:
[...]
Nog beter :
Waarom vergeten we niet gewoon dit hele mislukte project en gaan we niet gewoon door met wat we al hadden
Heb je meer power nodig ?!
Voeg dan nog een connector toe!
Het is niet alsof we in het verleden geen videokaarten hadden met 3 x 8-pins of zelfs 4 x 8-pins connectoren erop
Immers heeft een 8 pin maar drie kabel (bundels) en daar kunnen in de praktijk, zelfs de slechtere kabels al 200W+. Het gaat namelijk van 6A tot 8A per kabel (bundel). Dus 72W-96W. Maak dan een standaard op basis van vijf in plaats van drie van dat soort kabel (bundels) met elk 8A/96W, dus 480W in totaal. Die rate je vervolgens officieel als iets van 350W of 73% van het maximum. Heb je dan een 300W TDP videokaart, dan is je marge 180W/37,5%. Heeft je videokaart een TDP van 350W, dan komt er een tweede connector zoals een 8 pin erbij. Dit begrijpt (bijna) iedereen
Ook heb je zo een bewezen kabel + connector ontwerp, wat weer in kosten scheelt. En menig fabrikant met fatsoenlijke PSU's, kan zo een 2x 8 pin naar 10 pin verloopkabel maken. Immers 288W x 2 = 576W, dus ruim meer dan die 10 pin.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat is voldoende als men gewoon 4 van die krengen op een 600 Watt slurpende videokaart plaatstDaniëlWW2 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:29:
Omdat de huidige 6 en 8 pin connectoren, ook niet geweldig zijn.
Ze kunnen officieel maar 75W en 150W aan, maar in de praktijk veel meer.
Echte Consumenten hebben geen idee waar het over gaat, tenzij iets van een Tweaker-achtig persoon die aan DIY PC's doet en niet gewoon wat kant en klaars koopt of zelfs een Gaming Laptop gezien de hedendaagse idiote prijzen die je via allerlei aanbiedingen een beetje kan omzeilen, maar dan heb je dus geen DIY PC meer helaas!Er is alleen geen standaard, waardoor het enorm verwarrend voor consumenten is.
Opzich geen gek idee qua compatibility : Je krijgt dan hetzelfde als de 8-pin kabels die stiekem 6+2 zijn indien nodigHierom zou ik liever een "10 pin" zien. Het gaat niet zozeer om de extra twee pinnen. Het gaat erom dat je een aparte connector maakt die enorme marge heeft, robuust en bewezen is en ook niet onnodig complex of duur.
IIRC hadden we in het verleden ook al smeltende kabels bij een of ander merk of platformImmers heeft een 8 pin maar drie kabel (bundels) en daar kunnen in de praktijk, zelfs de slechtere kabels al 200W+.
Ik moest effe het een en ander uitrekenen zo uit het blote hoofd en het laatste aan het eerste koppelen, maar ik begrijp nu wel wat je bedoelt, hoewel het duidelijker kanHet gaat namelijk van 6A tot 8A per kabel (bundel). Dus 72W-96W. Maak dan een standaard op basis van vijf in plaats van drie van dat soort kabel (bundels) met elk 8A/96W, dus 480W in totaal. Die rate je vervolgens officieel als iets van 350W of 73% van het maximum. Heb je dan een 300W TDP videokaart, dan is je marge 180W/37,5%. Heeft je videokaart een TDP van 350W, dan komt er een tweede connector zoals een 8 pin erbij. Dit begrijpt (bijna) iedereen.
Ook heb je zo een bewezen kabel + connector ontwerp, wat weer in kosten scheelt. En menig fabrikant met fatsoenlijke PSU's, kan zo een 2x 8 pin naar 10 pin verloopkabel maken. Immers 288W x 2 = 576W, dus ruim meer dan die 10 pin.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 135,- | € 135,- |
1 | Moederborden | ASUS Prime B550M-K | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6600 Challenger D 8GB | € 215,- | € 215,- |
1 | Behuizingen | Montech X3 Mesh Zwart | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions BlackFrore | € 16,90 | € 16,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 36,90 | € 36,90 |
1 | Voedingen | Seasonic B12 BC-550 | € 56,60 | € 56,60 |
1 | Solid state drives | Lexar NM790 (met heatsink) 1TB | € 73,52 | € 73,52 |
Totaal | € 658,72 |
Is de huidige voeding in deze lijst fatsoenlijk, ik kan er weinig over vinden. Voor mij is het de beste uit een lijst van voedingen rond de €50,- - €60,-. Kan iemand mij anders een beter alternatief voorstellen?
Prijzen gaan anders snel richting de €100,- en dat lijkt mij niet nodig.
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Een goede moderne voeding kost vrijwel altijd meer dan 10 euro per 100W.TTLCrazy schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:44:
Voor mij is het de beste uit een lijst van voedingen rond de €50,- - €60,-. Kan iemand mij anders een beter alternatief voorstellen?
Als ik even vlug in de pricewatch kijk is de uitvoering: ASUS TUF-GAMING-450B een prima voeding.
Vanaf 90 euro heb je veel meer keus.
Wat is er beter aan die voeding? Dit is een downgrade van de RMe met nog slechtere fan. Corsair zet kopers op het verkeerde been door dit als RM op de markt te brengen. Met de CX 2023 exact hetzelfde.Hackus schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:42:
Ik zou zelf liever iets meer geld uitgeven aan uitvoering: Corsair RM650 (2023)
[ Voor 3% gewijzigd door Uszka op 04-01-2024 12:44 ]
zonder bron is dit een boute uitspraakUszka schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:41:
[...]
Wat is er beter aan die voeding? Dit is een downgrade van de RMe met nog slechtere fan. Corsair zet kopers op het verkeerde been door dit als RM op de markt te brengen. Met de CX 2023 exact hetzelfde.
Ik verwacht dat ik een nieuwe voeding nodig heb. Of voldoet een adaptertje? Dat voelt niet goed, maar ik blijk 13 adapters voor videokaarten voedingen te hebben, dus mogelijk kan dit toch veilig.
Ik wil graag deze configuratie weer laten werken, uiteindelijk met een 5800X3D CPU.
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Die bron ben ik zelf net zoals ik de bron was van de CX550 2023 eerder in dit topic.
Die voeding is zo oud dat die vervangen moet worden.Milmoor schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:56:
Mijn nieuwe moederbord blijkt zowel een 8 pin als een 4 pin 12V connector te hebben, mijn voeding heeft een 4 pin connector te weinig. Ik krijg een niet gedocumenteerde 4d error code.
Ik verwacht dat ik een nieuwe voeding nodig heb. Of voldoet een adaptertje? Dat voelt niet goed, maar ik blijk 13 adapters voor videokaarten voedingen te hebben, dus mogelijk kan dit toch veilig.
Ik wil graag deze configuratie weer laten werken, uiteindelijk met een 5800X3D CPU.
Het gaat niet om je CX verhaal, maar om RM650 2023. Het is wel fijn als je iets zomaar beweert dat je er ook en bron bij vermeldUszka schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:05:
[...]
Die bron ben ik zelf net zoals ik de bron was van de CX550 2023 eerder in dit topic.
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 04-01-2024 17:07 ]
Die voeding heb ik hier zelf gehad en open gemaakt, vandaar dat ik zeg dat ik zelf de bron ben. Maar even andersom: van welke bron heb jij dat de RM650 2023 beter is dan de Seasonic B12 BC?Hackus schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:07:
[...]
Het gaat niet om je CX verhaal, maar om RM650 2023. Het is wel fijn als je iets zomaar beweert dat je er ook en bron bij vermeld
als je geen bron hebt moet je geen wedervraag stellen om er onderuit te komen. Je hebt de RM 2023 niet geopend maar een CX550 !Uszka schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:23:
[...]
Die voeding heb ik hier zelf gehad en open gemaakt, vandaar dat ik zeg dat ik zelf de bron ben. Maar even andersom: van welke bron heb jij dat de RM650 2023 beter is dan de Seasonic B12 BC?
Zoals je weet ben ik sowieso geen fan van Seasonic, en ik neem aan dat Corsiar met de RM gold een betere levert dan een Bronze Seasonic. Ik heb nog geen review van deze voeding gezien, dus ga ik ervan uit.
de vraagsteller moet het zelf weten. oude wijven geleuter is hiermee voor mij afgelopen
[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 08-01-2024 14:45 ]
Dan ga ik dat doen. Januari 2015 haal ik uit mijn navraag in een eerdere versie van dit topic. Ik ga lezen wat hier de laatste tijd aangeraden wordt. Voor nu zet ik zelf even een adaptertje in elkaar zodat ik Windows kan gaan configureren. Geen spelletjes oid en al helemaal nog niet de nieuwe CPU. Ik heb vanuit een htpc nog wel wat onderdelen die ik handig kan combineren.Uszka schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:05:
[...]
Die voeding is zo oud dat die vervangen moet worden.
Edit:
Deze lijkt wel interessant en past handiger in mijn kast: uitvoering: Corsair RM850x SHIFT ATX3.0
Edit2: de 4d error is zeer waarschijnlijk ontbrekende ondersteuning voor mijn oude 2600x CPU. Hopelijk is de bios wel geschikt voor mijn nieuwe 5800X3D zonder bios update. Gaan we merken.
Edit3: met mijn knutselwerk plus de nieuwere CPU werkt het. /cheer
[ Voor 35% gewijzigd door Milmoor op 04-01-2024 19:39 ]
Wat mijn ogen gezien hebben vind ik wat sterker staan dan jouw 'ik ga ervan uit '.Hackus schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:29:
[...]
als je geen bron hebt moet je geen wedervraag stellen om er onderuit te komen.
Zoals je weet ben ik sowieso geen fan van Seasonic, en ik neem aan dat Corsiar met de RM gold een betere levert dan een Bronze Seasonic. Ik heb nog geen review van deze voeding gezien, dus ga ik ervan uit.
de vraagsteller moet het zelf weten. oude wijven geleuter is hiermee voor mij afgelopen
De uitvoering: Corsair RM650 (2023) heeft een 120mm fan + 7 jaar garantie, terwijl de uitvoering: Corsair RM650 (2019) kwam met 140mm fan (eigenlijk 135mm) en 10 jaar garantie.
Het is dus naar verwachting een downgrade.
Het is ook zeer aannemelijk dat ze een platform van HEC gebruiken net als de uitvoering: Corsair RM750e, want die heeft ook dezelfde type behuizing en 7 jaar garantie en een 120mm fan.
Ik kan alleen niet terugvinden dat de 120mm rifle bearing fan nog slechter is dan die van de RMe, maar dat maakt in feite niet echt uit. De RMe heeft een Lambda van Standard+. Slechter zie je bijna nooit in de Cybenetics database.
uitvoering: NZXT C750 Gold v2 Voldoet prima Voor je Vega 64 met 5800X3D. ook nog voor 7900XT voor de toekomstMilmoor schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:36:
[...]
Dan ga ik dat doen. Januari 2015 haal ik uit mijn navraag in een eerdere versie van dit topic. Ik ga lezen wat hier de laatste tijd aangeraden wordt. Voor nu zet ik zelf even een adaptertje in elkaar zodat ik Windows kan gaan configureren. Geen spelletjes oid en al helemaal nog niet de nieuwe CPU. Ik heb vanuit een htpc nog wel wat onderdelen die ik handig kan combineren.
Edit:
Deze lijkt wel interessant en past handiger in mijn kast: uitvoering: Corsair RM850x SHIFT ATX3.0
Edit2: de 4d error is zeer waarschijnlijk ontbrekende ondersteuning voor mijn oude 2600x CPU. Hopelijk is de bios wel geschikt voor mijn nieuwe 5800X3D zonder bios update. Gaan we merken.
Edit3: met mijn knutselwerk plus de nieuwere CPU werkt het. /cheer
review
[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 05-01-2024 15:20 ]
Dank. Ik ben uiteindelijk vanwege de aansluitingen aan de zijkant, en vooral teveel haast voor de Corsair gegaan. Jouw advies is een stuk goedkoper. Helaas blijkt dat “2x 4+4-pins EPS” niet betekent dat zo’n 4 pin EPS los te gebruiken is. Ik heb 1 x 8 en 1 x 4 nodig. Zucht. Heb ik toch een verloopje nodig.Hackus schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:11:
[...]
uitvoering: NZXT C750 Gold v2 Voldoet prima Voor je Vega 64 met 5800X3D. ook nog voor 7900XT voor de toekomst
review
Probeer niet meer in verloopjes te denken als het om voedingen gaat :Milmoor schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:34:
Zucht. Heb ik toch een verloopje nodig.
Je kan gewoon losse kabels bestellen die exact hetgene leveren wat je nodig hebt of zelfs op maat laten maken!
Dus toch. Ze zaten geklikt, en heel netjes ook. Het werkt, fijn.Hackus schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:44:
Je kunt aan één kant de 4+4 van elkaar halen
ik ga een pc in elkaar zetten en zelf bouwen, ik ben hier volledig nieuw bij en weet er wel wat van af maar niet mega veel. nu heb ik alle onderdelen gekozen maar zit ik echt te twijfelen bij een voeding.
ik heb een max bedrag van 110 euro.
het wattage dat is berekend van de samen gestellenden onderdelen is ongeveer 250 watt. nu zat ik te twijfelen tussen de MSI MAG A550BN (550 watt 80+ bronzen) en de Corsair RM750e (750 watt 80+ goud). ze verschillen zeker veel maar de prijs met maar ongeveer 40 euro op Amazon. ik zat eerder te kijken naar de MSI Mag A550BN maar ik weet het even niet meer. kan iemand mij helpen met of alternatieven of welke van deze 2 beter is?
Voor max 110 haal je met uitvoering: Cooler Master V750 Gold i Multi op dit moment het beste in huis binnen je budget.unkn0wnmick schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:25:
hallo,
ik ga een pc in elkaar zetten en zelf bouwen, ik ben hier volledig nieuw bij en weet er wel wat van af maar niet mega veel. nu heb ik alle onderdelen gekozen maar zit ik echt te twijfelen bij een voeding.
ik heb een max bedrag van 110 euro.
het wattage dat is berekend van de samen gestellenden onderdelen is ongeveer 250 watt. nu zat ik te twijfelen tussen de MSI MAG A550BN (550 watt 80+ bronzen) en de Corsair RM750e (750 watt 80+ goud). ze verschillen zeker veel maar de prijs met maar ongeveer 40 euro op Amazon. ik zat eerder te kijken naar de MSI Mag A550BN maar ik weet het even niet meer. kan iemand mij helpen met of alternatieven of welke van deze 2 beter is?
Als het systeem echt maar op max 250w is berekend dan kom je met uitvoering: be quiet! Pure Power 11 400W ook nog goed weg,
Welke cpu en gpu gaan het worden?
ATX3.0/PCIe5.0 is altijd een goed idee simpelweg omdat die beter zijn dan ATX2.xx voedingen. De eisen van ATX3.0 zijn namelijk veel hoger.Nagasch schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:57:
Ik ben van plan om een systeem te bouwen van een 3900x op een x570 moederbord die ik van een vriend gekregen heb. Hierbij wil ik een 4070ti gebruiken. Wellicht wil ik in de toekomst ook nog van moederbord/cpu veranderen naar een wat moderner platform. bij het kijken naar voedingen zie ik dat er inmiddels een nieuwe atx 3.0 standaard is. Is het slim (ook economisch) om een voeding met 12VHPWR connector erop te kopen en wat is een goed wattage om te nemen? Ik zat zelf te denken aan bijvoorbeeld: uitvoering: Seasonic Focus GX-850 ATX 3.0 Zwart of uitvoering: Seasonic Focus GX-850 Budget is 100-150, advies is erg welkom!
Eerlijk gezegd zou ik Seasonic overslaan. Er is beter te koop dan dat voor een lagere prijs. uitvoering: Cooler Master V850 Gold i Multi, uitvoering: Cooler Master V750 Gold i Multi, uitvoering: ASUS ROG Strix 750W Gold Aura Edition (met 16-pins kabel) en uitvoering: DeepCool PX850G zijn op dit moment de beste koop.
Ik ga voor de AMD ryzen 5 3600 om even te beginnen en voor de gpu de GTX 1650 maar daarin kan ik veranderen. Ik zou toch liever een hogere wattage willen hebben omdat ik in de toekomst me pc wel wil gaan updraden. Zou dan de MSI MAG A550BN een goede zijn?Uszka schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:28:
[...]
Voor max 110 haal je met uitvoering: Cooler Master V750 Gold i Multi op dit moment het beste in huis binnen je budget.
Als het systeem echt maar op max 250w is berekend dan kom je met uitvoering: be quiet! Pure Power 11 400W ook nog goed weg,
Welke cpu en gpu gaan het worden?
Nee, intern is de MSI een oude voeding. Als je op toekomstige upgrades voorbereid wilt zijn dan neem je een ATX3.0 voeding.unkn0wnmick schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:05:
[...]
Ik ga voor de AMD ryzen 5 3600 om even te beginnen en voor de gpu de GTX 1650 maar daarin kan ik veranderen. Ik zou toch liever een hogere wattage willen hebben omdat ik in de toekomst me pc wel wil gaan updraden. Zou dan de MSI MAG A550BN een goede zijn?
Oké bedankt dan ga ik denk ik gewoon voor de Corsair RM750 e (2023) dan ben ik goed voorbereid voor de toekomst, is wel wat duurder maar dan wel het waard.Uszka schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:09:
[...]
Nee, intern is de MSI een oude voeding. Als je op toekomstige upgrades voorbereid wilt zijn dan neem je een ATX3.0 voeding.
Die is het zeker niet waard. Kijk welke voeding ik je eerder heb geadviseerd. En als je snel bent kan je die ene uitvoering: Cooler Master V850 Gold i Multi die Azerty nog aanbiedt via Amazon bestellen.unkn0wnmick schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:13:
[...]
Oké bedankt dan ga ik denk ik gewoon voor de Corsair RM750 e (2023) dan ben ik goed voorbereid voor de toekomst, is wel wat duurder maar dan wel het waard.
[ Voor 19% gewijzigd door Uszka op 08-01-2024 22:21 ]
Bedankt voor de info! Vraagje; weet je misschien waarom de voedingen die je noemt allemaal niet in de best buy guide op tweakers stonden? review: Voedingen Community Best Buy Guide - De beste voedingen in mei 2023Uszka schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:04:
[...]
ATX3.0/PCIe5.0 is altijd een goed idee simpelweg omdat die beter zijn dan ATX2.xx voedingen. De eisen van ATX3.0 zijn namelijk veel hoger.
Eerlijk gezegd zou ik Seasonic overslaan. Er is beter te koop dan dat voor een lagere prijs. uitvoering: Cooler Master V850 Gold i Multi, uitvoering: Cooler Master V750 Gold i Multi, uitvoering: ASUS ROG Strix 750W Gold Aura Edition (met 16-pins kabel) en uitvoering: DeepCool PX850G zijn op dit moment de beste koop.
Waren deze in Mei 2023 nog niet beschikbaar?
EDIT;
Ik zie dat het vermogen 12+4-pins (PCIe Gen 5) 450W is i.p.v. 600w, heeft dit nog gevolgen?
[ Voor 3% gewijzigd door Nagasch op 08-01-2024 23:17 ]
Die BBG is losjes gebaseerd op de HWBusters BBG. De Tweakers BBG is ook al van meer dan een half jaar geleden dus prijzen, aanbod en beschikbaarheid verschillen heel snel in zo’n periode.Nagasch schreef op maandag 8 januari 2024 @ 23:04:
[...] weet je misschien waarom de voedingen die je noemt allemaal niet in de best buy guide op tweakers stonden? review: Voedingen Community Best Buy Guide - De beste voedingen in mei 2023
Waren deze in Mei 2023 nog niet beschikbaar?
De Cooler Masters waren toen nog te duur. Momenteel wel goed geprijsd.
Dat een RTX 4090 (Ti/Super) niet te gebruiken is met die voeding. Nu heeft die GPU een bar slechte prijs/prestatie dus alleen interessant als geld niet boeit en je het snelste van het snelste wilt.Nagasch schreef op maandag 8 januari 2024 @ 23:04:
EDIT;
Ik zie dat het vermogen 12+4-pins (PCIe Gen 5) 450W is i.p.v. 600w, heeft dit nog gevolgen?
[ Voor 3% gewijzigd door Uszka op 09-01-2024 06:38 ]
Dankjewel voor deze links, ik ga deze goed bekijken.Hackus schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:47:
@Nagasch Je kunt jezelf er ook over inlezen.
Seasonic Focus GX-850 ATX 3.0
V850 Gold i multi
Na lang zoeken heb ik nog geen antwoord gevonden op een vraag; kan een 12VHPWR poort op de PSU ook weer terug omgezet worden naar bijvoorbeeld 2x8pins of 3x8pins? Mocht ik bijvoorbeeld een kaart willen gebruiken die 4x8 pins connectors nodig heeft en de PSU er maar 3 heeft?
Er bestaan momenteel geen videokaarten die 4x 8 pins gebruiken. Ga er maar vanuit dat die ook nooit meer gaan komen vanwege de nieuwe connectors.Nagasch schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:13:
[...] Mocht ik bijvoorbeeld een kaart willen gebruiken die 4x8 pins connectors nodig heeft en de PSU er maar 3 heeft?
Je hebt bij menig voeding nog steeds de oude PCIe aansluitingen voor huidig AMD, naast de 16-pin.Nagasch schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:13:
[...]
Dankjewel voor deze links, ik ga deze goed bekijken.
Na lang zoeken heb ik nog geen antwoord gevonden op een vraag; kan een 12VHPWR poort op de PSU ook weer terug omgezet worden naar bijvoorbeeld 2x8pins of 3x8pins? Mocht ik bijvoorbeeld een kaart willen gebruiken die 4x8 pins connectors nodig heeft en de PSU er maar 3 heeft?
Met deze filters kom ik in de pricewatch maar twee (voor mij) bekende types tegen:
uitvoering: be quiet! SFX L Power 500W
uitvoering: Seasonic Focus SGX Gold 500
Beiden met een stevige prijs en veel meer vermogen dan ik ga gebruiken. Hebben jullie nog ideeën? Of moet ik toch één van deze twee nemen?
De be-quiet is heel slecht. De Seasonic is de prijs niet waard.
Mid-range
uitvoering: Chieftec CSN-450C
uitvoering: Sharkoon SilentStorm SFX Gold 500W
uitvoering: FSP Dagger PRO 750W (hou je de optie voor een zware graka open)
High-end
uitvoering: Cooler Master V650 SFX Gold (EU-stekker)
De BeQuiet is prima, zie reviewOosterF schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:32:
Met de aankondiging van de Ryzen 8600G ga ik een nieuw systeem aanschaffen. Ik kom alleen niet helemaal uit welke voeding hier bij past. De voeding moet passen in een kleine kast (Fractal Design Terra), dus het moet een SFX / SFX-L zijn. Er komt geen dGPU in, en dit zal ook in de toekomst niet gebeuren. Met een 300W ben ik daarom al ruim bemeten vermoed ik. De markt voor SFX/SFX L voedingen met laag vermogen lijkt echter niet zo groot meer. Ik zit niet op een strak budget, maar het zou mooi zijn als de prijs enigszins in verhouding is met de rest van het systeem.
Met deze filters kom ik in de pricewatch maar twee (voor mij) bekende types tegen:
uitvoering: be quiet! SFX L Power 500W
uitvoering: Seasonic Focus SGX Gold 500
Beiden met een stevige prijs en veel meer vermogen dan ik ga gebruiken. Hebben jullie nog ideeën? Of moet ik toch één van deze twee nemen?
Wordt als platinum gewaardeerd
Inderdaad, was in de war met de abominabel slechte SFX ipv het SFX-L model waar ik niet bekend mee ben. Zo wordt het meteen de beste optie. Is stiller dan de Cooler Master. Dank.Hackus schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:43:
[...]
De BeQuiet is prima, zie review
Wordt als platinum gewaardeerd
Niet echt. Vaak wordt de efficiëntie hoger bij een voeding met minder vermogen, maar dat geldt niet altijd.OosterF schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:50:
@Djarune, bedankt voor de duidelijke reactie. Dan gaan het de twee die ik noemde in ieder geval niet worden. Stel ik koop de CM V650 die je noemt, dan gaat deze structureel voor maar een klein deel belast worden. Er komt geen dGPU in, dus ook voor de toekomst is een zware voeding niet nodig. Zit er nog een nadeel aan het kopen van een zwaar overbemeten voeding?
Je kunt de efficiëntie zien tussen de 20W en 80W in het Cybenetics document bij de 230V tabelllen. Tussen 60W en 80W is dit meestal rond de 85%.
Je zou met laag verbruik ook nog kunnen kijken naar een PicoPSU met een 150W power brick. Dat zou mijn keus zijn als het een server betreft.
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.
Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.