Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 68 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:06

RvL

@Djarune @ikverhaar
Mijn dank voor het advies! Ik heb gisteren de weloverwogen gok genomen de kaart besteld. Hij heeft zojuist een dik uur OCCT PSU stress test doorstaan waarbij zowel CPU als GPU gestressed worden. Die was gewoon stabiel, geen plotselinge reboots of power offs.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartfloris
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-07 18:45
Jaja, na veel moeite en geduld is hij binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YSG2jCvD15QeAZTlSIj-EjuqftU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bmHwLDjmPlOuAmcMDQMS2G9R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-07 12:29
Bartfloris schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:08:
Jaja, na veel moeite en geduld is hij binnen!

[Afbeelding]
Nog nooit van dit merk gehoord. heb het even opgezocht via google. Ziet er indruk wekkend uit. Ik ben op zoek naar een voeding met een zo hoog mogelijke efficiency bij 60 watt verbruik. Dit omdat ik mijn computer gedeeltelijk gebruik als nas en dus nooit uitzet. Met mijn huidige voeding zitvik bij 60 watt op een efficiency van ongeveer 85%. Ik hoop een betere voeding te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07 21:28
victor1701 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:35:
[...]
Nog nooit van dit merk gehoord.
FSP (Fortron Source) is een hele grote OEM. Net als Delta, CWT, Great Wall, High Power, HEC etc. Seasonic is een kleintje vergeleken met FSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-07 12:29
Djarune schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:46:
[...]

FSP (Fortron Source) is een hele grote OEM. Net als Delta, CWT, Great Wall, High Power, HEC etc. Seasonic is een kleintje vergeleken met FSP.
Dat wist ik niet. Ik dacht dat Seasonic, corsair en be quiet de groten waren onder de producenten van voedingen. Weer wat bij geleerd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartfloris
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-07 18:45
victor1701 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:49:
[...]

Dat wist ik niet. Ik dacht dat Seasonic, corsair en be quiet de groten waren onder de producenten van voedingen. Weer wat bij geleerd....
Corsair en Be Quiet zijn geen producenten. FSP maakt de voedingen voor Be Quiet, en Corsair voedingen worden door onder andere Seasonic gemaakt.

Ik was ook niet bekend met FSP als merk zelf, maar na het lezen van de buitengewoon goede reviews over deze voeding wilde ik hem toch graag hebben. Ik heb alleen nog nooit zo'n moeite moeten doen voor een pc onderdeel. Wereldwijd is zeker de 1000w versie vrijwel niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:55
nero355 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:08:
[...]

offtopic:
De enige mensen die zich daarover zorgen maken zijn de mensen die nog nooit zo'n dikke grote koeler daadwerkelijk hebben gebruikt! ;)
Met ruim 20 jaar computerervaring, knijp ik hem toch nog altijd bij het installeren van dit soort dingen. Ik denk dat iedereen dat wel heeft. Verder geen kritiek ofzo, indrukwekkend ding! :*
Djarune schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 07:30:
[...]

Grootste verschillen met de SP11 lijken ATX3.0 en single rail te zijn. Afhankelijk van wat de prijs doet is dit waarschijnlijk een mooie voeding.
Zien er ook altijd gelikt uit be quiet! voedingen. Qua uiterlijk waarschijnlijk bovenaan mijn lijstje.

Aan de andere kant hebben we RAZER, die met een reeks voedingen komt, die net zoals hun gaming laptops, weer lekker "scherp" geprijsd zijn. :+

Razer Katana Chroma Series: A Full Modular Power Supply Unit with 80PLUS PLATINUM Certification
Razer Katana Chroma – 850W: 349 euros
Razer Katana Chroma – 1200W: 399 euros
Ik vind RAZER wel echt een typisch merk voor fanboys, maar kwalitatief wel erg goed. Heb weleens hun laptops ijn mijn handen gehad. Het is wel kwaliteit wat je vasthoudt maar wel erg prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
chim0 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 05:30:
[...]
Aan de andere kant hebben we RAZER, die met een reeks voedingen komt, die net zoals hun gaming laptops, weer lekker "scherp" geprijsd zijn. :+

Razer Katana Chroma Series: A Full Modular Power Supply Unit with 80PLUS PLATINUM Certification

[...]

Ik vind RAZER wel echt een typisch merk voor fanboys, maar kwalitatief wel erg goed. Heb weleens hun laptops ijn mijn handen gehad. Het is wel kwaliteit wat je vasthoudt maar wel erg prijzig.
Die zijn serieus wel heel duur voor een voeding zonder ATX3.0 spec :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

chim0 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 05:30:
offtopic:
Met ruim 20 jaar computerervaring, knijp ik hem toch nog altijd bij het installeren van dit soort dingen. Ik denk dat iedereen dat wel heeft. Verder geen kritiek ofzo, indrukwekkend ding! :*
offtopic:
Ik doe het nog een jaartje of 5 a 7 langer, maar de enige die ik eng vond was dit ding : Scythe Orochi of een ander model met een "V-Shape design" geloof ik...
Kreeg je zelfs allerlei draadjes en touwtjes bij om dat ding aan je kast vast te maken! :o :D _O-

Voor de rest zijn al die modellen niks om je zorgen over te maken! ;)

[...]

Ik vind RAZER wel echt een typisch merk voor fanboys, maar kwalitatief wel erg goed.
Heb weleens hun laptops ijn mijn handen gehad. Het is wel kwaliteit wat je vasthoudt maar wel erg prijzig.
ASUS, Corsair, Logitech, Razer = Allemaal fanboy merken inderdaad!

Daarnaast vind ik vooral Logitech en Razer echt heel erg irritant vanwege het feit dat ze zo'n halvegare coating op al hun toetsenborden en muizen toepassen die na een tijdje beschadigd raakt en je dan het idee geeft dat je aan een nieuwe toe bent, terwijl je die troep gewoon weg kan poetsen en daarna weer een super mooi produkt onder je handen hebt! :*)

Echt triest gewoon... :F
Djarune schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 07:52:
Die zijn serieus wel heel duur voor een voeding zonder ATX3.0 spec :o
#JustRazerThings _O- :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chim0
Bijzonder geval van een gesmolten 12VHPWR connector aan de voeding kant op een Dark Power 13 met een RTX 4090.

Potential Melting Issue with BeQuiet Dark Power 13 Power Supply and RTX 4090 16-Pin Connectors
A Reddit user recently documented a troubling incident involving the BeQuiet Dark Power 13 1000W power supply, where a 16-pin connector had completely melted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb op dit moment een Corsair HX850 v2. Dat voedt nu een 5900x stock en een 3080. Voor mijn volledig systeem zie mijn inventaris.

Ik heb het gevoel dat een 4080 zeker en een 4090, al dan niet met een beperking op de powerdraw van 20%, zou moeten gaan passen. Dat baseer ik op flink wat google werk maar als tripple check stel ik hier de vraag ook. Klopt dit?

Idealiter zou ik er een 1000w ATX 3.0 PSU in douwen voor spikes. Echter, als het niet hoeft dan hoeft het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-07 14:43
Ik vroeg mij af of 650watt voldoende is voor onderstaande build?

Of moet ik toch een stapje hoger of een ander merk?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7600 Boxed€ 228,36€ 228,36
1MoederbordenMSI Pro B650-P WIFI€ 197,-€ 197,-
1VideokaartenXFX Speedster SWFT 319 AMD Radeon RX 6800 XT CORE Gaming€ 539,-€ 539,-
1BehuizingenFractal Design North - TG Clear Charcoal Black€ 149,-€ 149,-
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock 2 Zwart€ 39,55€ 39,55
1Geheugen internG.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR€ 138,82€ 138,82
1VoedingenNZXT C650 Gold v2€ 79,90€ 79,90
1Solid state drivesWD Blue SN570 1TB€ 45,66€ 45,66
Totaal€ 1.417,29

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
@Lukin
Een 4090 gaat prima. Corsair geeft ook zelf aan dat die compatibel is. Ik zou wel de adapter kopen: uitvoering: Corsair 600W PCIe 5.0 12VHPWR Type-4 PSU Power Cable Zwart.

@Rotinomm ik heb net gereageerd in jouw topic: Nieuwe PC build 1500 euro.
Kortgezegd kun je beter een voeding op de groei kopen. Zeker met zo’n chique monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:13
Hier nog steeds geen gesmolten stekkers op mijn GIGABYTE GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC. Ik gebruik de convertor naar 4 keer 8-pins naar mijn 860W voeding. Informatique had de 12V kabel niet op voorraad

[ Voor 39% gewijzigd door Van der Berg op 18-06-2023 22:10 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikverhaar
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-07 14:57
Lukin schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:03:
Ik heb op dit moment een Corsair HX850 v2. Dat voedt nu een 5900x stock en een 3080. Voor mijn volledig systeem zie mijn inventaris.

Ik heb het gevoel dat een 4080 zeker en een 4090, al dan niet met een beperking op de powerdraw van 20%, zou moeten gaan passen. Dat baseer ik op flink wat google werk maar als tripple check stel ik hier de vraag ook. Klopt dit?

Idealiter zou ik er een 1000w ATX 3.0 PSU in douwen voor spikes. Echter, als het niet hoeft dan hoeft het niet.
5900x: 133W https://www.tomshardware....950x-5900x-zen-3-review/4

4090: 450W https://www.tomshardware....geforce-rtx-4090-review/8

450+133= 583W
850-583= 267W voor de rest van je systeem, wat nog geen 100W trekt. Komt dus wel goed.
De 4000 serie heeft kleinere spikes dan je huidige 3080.

https://customkabels.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikverhaar
Djarune schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:43:
@Rotinomm ik heb net gereageerd in jouw topic: Nieuwe PC build 1500 euro.
Kortgezegd kun je beter een voeding op de groei kopen. Zeker met zo’n chique monitor.
Als het een compleet nieuwe build is, is het inderdaad een kleine investering om een 750/850 voeding te kiezen in plaats van 650. Maar als Rotinomm de 650W voeding al heeft liggen, dan is het prima om die weer te gebruiken met de r5 7600 en 6800xt. Die zal ie destijds op de groei gekocht hebben... en dit is die groei.
Ik gebruik zelf ook een 650W voeding met m'n 6800XT en r5 3600, die nagenoeg hetzelfde wattage als de 7600 heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-07 21:58
Wat is de use case voor een SFX-L voeding? In de meeste SFF builds gaat de voorkeur uit naar een SFX-voeding. In een “standaard” build zie ik niet direct een voordeel ten opzichte van een “standaard” PSU. Hoe zien jullie dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djarune
Uchiha1911 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 23:34:
Wat is de use case voor een SFX-L voeding? In de meeste SFF builds gaat de voorkeur uit naar een SFX-voeding. In een “standaard” build zie ik niet direct een voordeel ten opzichte van een “standaard” PSU. Hoe zien jullie dit?
De meeste SFF builds accepteren zowel de SFX als een SFX-L voeding. Grote voordeel is de lengte. Dus een stillere 120mm fan ipv een 92mm fan. Qua breedte en hoogte zijn ze hetzelfde als SFX en dus een stuk kleiner dan ATX.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

chim0 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:31:
Bijzonder geval van een gesmolten 12VHPWR connector aan de voeding kant op een Dark Power 13 met een RTX 4090.

Potential Melting Issue with BeQuiet Dark Power 13 Power Supply and RTX 4090 16-Pin Connectors

[...]
reactie van BQ: Dit is een uniek geval en we hebben al contact opgenomen met de klant om meer over dit probleem te weten te komen. Aangezien ons merk bekend staat om de hoogste kwaliteitsnormen, nemen we dit serieus en hebben we een onderzoek ingesteld. Bedankt dat je dit voor ons hebt benadrukt, we stellen het zeer op prijs dat media en klanten rechtstreeks contact met ons opnemen om eventuele vragen te bespreken, omdat klanttevredenheid voor ons essentieel is.

Ook ziet de kabel er niet lekker uit, dus maar eerst onderzoek afwachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fckk2GJSDIYiNdpcA61SfS0zXsE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZkJtsWuMJckHqQiIHVdisWXW.png?f=user_large

Ome Aris heeft het er ook nog over:
https://hwbusters.com/new...elting-from-the-psu-side/

De conclusies van dit korte experiment zijn de volgende:

Een niet-ideaal contact van de 12VHPWR-connector aan de belastingszijde kan de bedrijfstemperatuur aanzienlijk verhogen, en kan dus leiden tot smelten als u overmatige belastingen toepast, vooral bij hoge omgevingstemperaturen.
Een niet-ideaal contact van de 12VHPWR-connector aan de belastingszijde kan de connector aan de PSU-zijde niet beïnvloeden als deze correct is aangesloten!

Volgens mijn bronnen is de PCI-SIG van plan om metingen te doen om de juiste aansluitingen van 12VHPWR-connectoren te waarborgen. Helaas kan ik niet meer onthullen, aangezien ik geen leaker ben, maar er is al iets in de maak.

[ Voor 24% gewijzigd door Hackus op 19-06-2023 15:14 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikverhaar
Hackus schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:02:
[...]

reactie van BQ: Dit is een uniek geval en we hebben al contact opgenomen met de klant om meer over dit probleem te weten te komen. Aangezien ons merk bekend staat om de hoogste kwaliteitsnormen, nemen we dit serieus en hebben we een onderzoek ingesteld. Bedankt dat je dit voor ons hebt benadrukt, we stellen het zeer op prijs dat media en klanten rechtstreeks contact met ons opnemen om eventuele vragen te bespreken, omdat klanttevredenheid voor ons essentieel is.

Ook ziet de kabel er niet lekker uit, dus maar eerst onderzoek afwachten.

[Afbeelding]

Ome Aris heeft het er ook nog over:
https://hwbusters.com/new...elting-from-the-psu-side/

De conclusies van dit korte experiment zijn de volgende:

Een niet-ideaal contact van de 12VHPWR-connector aan de belastingszijde kan de bedrijfstemperatuur aanzienlijk verhogen, en kan dus leiden tot smelten als u overmatige belastingen toepast, vooral bij hoge omgevingstemperaturen.
Een niet-ideaal contact van de 12VHPWR-connector aan de belastingszijde kan de connector aan de PSU-zijde niet beïnvloeden als deze correct is aangesloten!

Volgens mijn bronnen is de PCI-SIG van plan om metingen te doen om de juiste aansluitingen van 12VHPWR-connectoren te waarborgen. Helaas kan ik niet meer onthullen, aangezien ik geen leaker ben, maar er is al iets in de maak.
wel opvallend dat alle terminals in de bovenste rij zijn gedraaid in dezelfde richting. Ik kan me voorstellen dat er een bepaalde trekkracht op de kabel stond en dat, toen het plastic eenmaal smolt, de terminals de vrijheid kregen om te draaien. Dat het de heel bovenste rij is, doet me denken dat de stekker er scheef in zat en die rij dus niet volledig contact maakte. Grote kans dat het user error is.... maar een kabel die zo makkelijk smelt door user error is ook gewoon fout ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-07 14:43
Gisteren de onderdelen voor mijn nieuwe build besteld.
Nu heb ik de volgende voeding besteld : https://tweakers.net/pricewatch/1904588/be-quiet-pure-power-12-m-750w.html

Echter zie ik nu dat er maar 1 PCIe kabel inzit. 16 Pin naar 2x 8 pin.

Is dit voldoende om mijn GPU : https://tweakers.net/pricewatch/1790792/xfx-speedster-swft-319-amd-radeon-rx-6800-xt-core-gaming.html

Of moet deze retour en heb ik een andere nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djarune
Rotinomm schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:46:
Gisteren de onderdelen voor mijn nieuwe build besteld.
Nu heb ik de volgende voeding besteld : https://tweakers.net/pricewatch/1904588/be-quiet-pure-power-12-m-750w.html

Echter zie ik nu dat er maar 1 PCIe kabel inzit. 16 Pin naar 2x 8 pin.

Is dit voldoende om mijn GPU : https://tweakers.net/pricewatch/1790792/xfx-speedster-swft-319-amd-radeon-rx-6800-xt-core-gaming.html

Of moet deze retour en heb ik een andere nodig?
Gaat prima. Zie ook RvL in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34" en advies op de pagina’s daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ikverhaar schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:31:
[...]

wel opvallend dat alle terminals in de bovenste rij zijn gedraaid in dezelfde richting. Ik kan me voorstellen dat er een bepaalde trekkracht op de kabel stond en dat, toen het plastic eenmaal smolt, de terminals de vrijheid kregen om te draaien. Dat het de heel bovenste rij is, doet me denken dat de stekker er scheef in zat en die rij dus niet volledig contact maakte. Grote kans dat het user error is.... maar een kabel die zo makkelijk smelt door user error is ook gewoon fout ontworpen.
Dat is al weken duidelijk

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@Hackus Klopt, kan gebruikersfout zijn of slechte connector/kabel of combinatie van. Persoonlijk denk ik het eerste aangezien het aan de voedingszijde is.

Iemand met dezelfde combi, die bereid is om te testen? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

In onderstaande video laat Jay zien hoeveel wiggle je kunt hebben op de klaarblijkelijk officiële connector terwijl deze er met correcte 'vergrendeling' aan GPU zijde in zit.

Dus ja wanneer zit die plug er dan wel of niet goed (genoeg) in vanuit de consument gedacht....

In maart had ik al een link naar de intel site gepost dat intel bezig was met een revisie vd ATX specs echter helaas is die link nu niet meer publiek toegankelijk.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvanhouten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-06 16:44
Weet iemand wat meer over de staat van voedingssegment op lagere wattages? In de Pricewatch zijn het hoofdzakelijk de hogere vermogens die de het meest bekeken worden. En de wat lichtere jongens die kwalitatief hoogwaardig zijn zijn ontzettend in prijs gestegen (bijv. Seasonic Focus GX-550/650). De RM550/650x (2021) zijn zelfs niet eens te krijgen. Ik kan me voorstellen dat dit te maken heeft met de ingekakte PC markt en de enigen die op dit moment grafische kaarten kopen de mensen zijn die voor de high-end energieslurpers gaan. Maar als niemand op dit moment instap/mid-range pc's bouwt dan betekent dat schijnbaar ook dat het aanbod van deze voedingen dan volledig is opgedroogd? Weet iemand of ik in mijn redenering juist zit, of dat er meer/iets anders aan de hand is?

Ik zit hier namelijk met een BQ Pure Power 11 500w die ik graag zou vervangen door een semi-passief model van hogere kwaliteit omdat hij een piepje geeft wat 's nachts te horen is waardoor ik iedere avond m'n voeding handmatig uit moet zetten... (en het feit dat hij geen stof aanzuigt als hij semi passief is bevalt me ook enorm). Ik had gehoopt er een op de kop te kunnen tikken voor een zacht prijsje maar dat feest gaat dus mooi niet door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djarune
@samvanhouten
uitvoering: NZXT C650 Gold v2 is een goede voeding.

Er zijn weinig goedkopere non-ATX3.0 voedingen momenteel te verkrijgen. Het is het wachten op een meer budget ATX3.0 voeding.
Ik zie alleen uitvoering: be quiet! Pure Power 12 M 550W. Dat is ook een goede voeding.

[ Voor 51% gewijzigd door Djarune op 22-06-2023 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
Aris heeft de Seasonic Vertex modellen uit zijn best buy guide gehaald wegens meerdere coilwhine user reports…

Zie Best ATX v3.0 & PCIe 5.0 Ready PSU Picks 2023 – Hardware Busters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvanhouten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-06 16:44
Ah kijk aan. Ik was helemaal niet op de hoogte van de switch naar ATX 3.0 en wat dat uberhaupt in hield, daar zal het dan vast ook mee te maken hebben. Die NZXT ziet er wel goed uit. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 15:19
Ik heb een Cooler Master Silent Pro M600 in mijn systeem zitten.

Dit is een 600W 80 Plus voeding. Op dit moment heb ik een vrij oude PC met een nvidia 1060 6GB er in zitten.

Ik zit te kijken om hier op korte termijn een 3060ti in te zetten om toch iets meer FPS te krijgen. Dit vooral omdat de spellen die ik wil draaien tegen de limieten begin aan te lopen van de oude GPU.

Wat ik lees is dat je minimaal een 750W voeding moet hebben voor de 3060ti.

De overige zaken die in mijn PC zitten:

1ProcessorsIntel Core i5-6600K Boxed€ 180,54€ 180,54
1MoederbordenGigabyte GA-Z170-HD3P€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 0,-€ 0,-
1GeluidskaartenCreative X-Fi Titanium€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 4€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internKingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCooler Master Silent Pro M600€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 850 EVO 500GB€ 237,10€ 237,10
1Solid state drivesSamsung 970 Evo 500GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 553,01

Zou mijn huidige voeding de kaart kunnen trekken?
Meerdere PSU calculators zeggen van wel:
https://outervision.com/b/2MSDU3

De GPU zal ongeveer 280 W trekken op piek vermogen en de rest is ongeveer gecalculeerd op 400W piek vermogen.

Want ik heb in mijn systeem nog 2HDD zitten van 7200 RPM en 4 120mm fans en eentje van 200mm

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Djarune
@mhindrik een model voeding uit 2008 moet onmiddellijk worden vervangen bij een upgrade naar een moderne videokaart. Geen uitzondering. Zo’n oude voeding mist beveiligingen en verbeteringen die na 2012 zijn geïmplementeerd. De voeding blijven gebruiken is niet goed voor je hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 15:19
Djarune schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:28:
@mhindrik een model voeding uit 2008 moet onmiddellijk worden vervangen bij een upgrade naar een moderne videokaart. Geen uitzondering. Zo’n oude voeding mist beveiligen en verbeteringen die na 2012 zijn geïmplementeerd. De voeding blijven gebruiken is niet goed voor je hardware.
Niet het antwoord wat ik verwacht had, maar wel een waar ik wat aan heb!
Dan had deze al uitgezocht om mijn huidige te vervangen.
uitvoering: Cooler Master XG750 Platinum

Ik denk dat ik weg kan komen met minder, maar hier hou ik de richtlijnen van de fabrikant aan met de minimale wattage die genomen moet worden.

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Deze 750w ASUS ROG is nu wel erg vriendelijk geprijsd ?

Maar is hij nog up-to-date voor een aankomende build ? Geen ATX3.0 bv ?

Dit ; uitvoering: ASUS ROG Strix 750W Gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
WiLLoW_TieN schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:38:

Voor 80 euro is het een prima koop. Gaat nog jaren mee in een midrange build. Voor high-end kaarten liever doorschakelen naar ATX3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Djarune schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:15:
[...]

Voor 80 euro is het een prima koop. Gaat nog jaren mee in een midrange build. Voor high-end kaarten liever doorschakelen naar ATX3.0.
@Djarune vanaf welke kaarten is ATX3.0 benodigd als harde vereiste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
WiLLoW_TieN schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:21:
[...]

@Djarune vanaf welke kaarten is ATX3.0 benodigd als harde vereiste?
Momenteel bij geen enkele kaart. De pieken en spikes van de RTX4xxx en RX7xxx liggen gek genoeg lager dan die van de vorige generatie. De verwachting is wel dat die wel weer hoger worden. Een ATX3.0 voeding koop je nu enkel voor de toekomst en het gemak van de 12Vhpwr aansluiting bij de Nvidia’s, maar op den duur wordt een ATX3.0 waarschijnlijk noodzakelijk voor high-end kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
WiLLoW_TieN schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:38:

Tja, als je al van plan was een 3.0 te kopen en je hebt het budget er al voor klaar liggen, zou ik me lekker aan dat plan houden. Nu komt toevallig deze voorbij en wordt je geil vanwege de prijs en ga je jezelf soort van forceren deze te nemen, omdat ie goed geprijsd is, maar krijg je dadelijk spijt dat je geen 3.0 hebt gekocht en moet je met verloopstukjes werken. Maar dat is een overweging, die je zelf moet maken. Daarnaast is het nog maar de vraag of je hem daadwerkelijk voor die prijs kan krijgen. Heb geen ervaring met Amazon, maar hoor weleens verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikverhaar
chim0 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 21:22:
[...]
maar krijg je dadelijk spijt dat je geen 3.0 hebt gekocht en moet je met verloopstukjes werken.
Met het significante aantal gesmolten 12vhpwr stekkers zou ik toch liever een voeding pakken met een bijgeleverde 2*8-pin naar 12vhpwr pakken (zoals de Corsair Shift-lijn, die ook atx 3.0 is) dan een voeding met 12vhpwr aan beide uiteindes.

En de Asus Rog Strix is compatible met Seasonic (zie Cablemods lijst), dus al zit ie niet bijgeleverd, is ie alsnog zo te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
ikverhaar schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:17:
[...]

Met het significante aantal gesmolten 12vhpwr stekkers zou ik toch liever een voeding pakken met een bijgeleverde 2*8-pin naar 12vhpwr pakken (zoals de Corsair Shift-lijn, die ook atx 3.0 is) dan een voeding met 12vhpwr aan beide uiteindes.
Dat is inmiddels opgelost toch met verbeterde kabels?

Zie dit bijvoorbeeld > Ludewig in "[NVIDIA GeForce RTX 40XX] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Igor: Rest in Peace 12VHPWR Connector – Welcome 12V-2×6 Connector, important modifications and PCIe Base 6 | Exclusive

Summary and conclusion

The changes presented today are not final yet, but very much will certainly not change. For the fraction of 6 2-pin lovers, however, the news that the new 12V 2×6 connectur will also be specified for expansion cards up to 150 watts or up to 300 watts is certainly a disappointment. And otherwise? The resetting of the sense pins to detect a safe insertion should have been implemented in the first revision of the 12VHPWR connector. Also the missing specification of the lower watt classes and the now necessary rework in the software area are actually completely superfluous, had it been done right from the start.

Also, all the handling recommendations are a clear expression that the technology has its pitfalls if you don’t really install everything according to specification. In my opinion, the PCI SIG and all the companies involved are clearly to blame for the whole mess, and not the end user, who is supposedly too stupid. As the saying goes, many cooks spoil the broth, even if it’s just a plug connection. After all, the difficult thing is to make the supposedly simple as user-friendly as possible.

[ Voor 116% gewijzigd door Help!!!! op 06-07-2023 10:24 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Zojuist mijn Seasonic 2x 8-Pin naar 12VHPWR kabel binnen gekregen, maar ik ben totaal niet onder de indruk.

Ze gebruiken nog niet eens de 3-dimple aansluitingen. Ik had wel beter verwacht van Seasonic.

Nou heb ik maar een 4070 Ti dus dat is geen probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wnwTnNol9G_XIY1uITQxX-_4VkU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iEr6q3xZLxgLTfmZwRHwp17j.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
@Help!!!! Heb het al eerder gezegd. Kaartfabrikanten moeten eens wat doen aan het verbruik van hun producten i.p.v. maar elke keer nieuwe connectoren. Dadelijk gaan we richting de 1000W voor een videokaart. Alles zou kleiner, groener, zuiniger en efficiënter moeten worden behalve videokaarten. Die worden alleen maar hongeriger. Denk dat op een gegeven moment voedingsfabrikanten ook van alles gaan aanpassen en nieuwe standaarden gaan krijgen om de boel bij te benen, omdat oude technologie niet meer voldoet.

Inmiddels ook op de frontpage > nieuws: 'Problematische 12Vhpwr-connector krijgt opvolger in PCIe 6.0-standaard'

En we moeten, zoals altijd, nog maar afwachten of die nieuwe standaard wel werkt en niet smelt.

[ Voor 23% gewijzigd door chim0 op 05-07-2023 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@chim0
Ik vind het lastig. Aan de ene kant vind ik het verbruik van consumenten GPU's redelijk bizar, m.n. de high end. En snap ik de vraag naar begrenzing. Ik probeer wel wat te tunen zodat je op iets gunstiger punt van de power/prestatie curve zit.
Aan de andere kant ben ik ook erg voor persoonlijke vrijheid. Mensen en fabrikanten gaan dan naar andere wegen zoeken om prestaties te verbeteren. Bijv. proberen zaken als SLI/CF toch weer werkend te krijgen.

Op de zakelijke markt is de vraag naar prestaties denk ik nog groter dan bij consumenten en nemen de afnemers het hoge verbruik voor lief. Als daar begrenst wordt, dan zetten ze er gewoon extra kaarten bij en ben je niks opgeschoten, eerder achteruit gegaan.

En ik heb een 4090 FE die niet zuinig is maar ik vond dat deze ondanks de ook nog absurde prijs voor de komende tijd voor mij toch de beste keuze was.

Qua connector e.d. denk ik dat men gewoon het huiswerk goed had moeten doen. Natuurlijk kunnen dit soort dingen gebeuren, overal worden fouten gemaakt. Maar het voelt toch alsof hier gehaast is, andere belangen meespeelden. Toch best een blamage gezien de organisaties die er allemaal bij betrokken zijn.

Persoonlijk had ik geen dringende noodzaak aan een nieuwe connector maar de nieuwe connector (in veilige vorm) is in het gebruik wel praktischer en ziet er beter uit. Zeg ik obv eigen ervaring.
Mijn punt is dat ik als consument er op wil kunnen vertrouwen dat dit soort zaken veilig en door en door getest zijn.

Gelukkig ziet de nieuwe spec er veel beter uit.

Overigens blijkt nvidia al sinds april stiekem een verbeterde connector te gebruiken.

Igor: Secret change to the sense pins starting from the GeForce RTX 4070 FE and no one noticed it

[ Voor 14% gewijzigd door Help!!!! op 05-07-2023 15:56 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Help!!!! schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:58:
Op de zakelijke markt is de vraag naar prestaties denk ik nog groter dan bij consumenten en nemen de afnemers het hoge verbruik voor lief.
Als daar begrenst wordt, dan zetten ze er gewoon extra kaarten bij en ben je niks opgeschoten, eerder achteruit gegaan.
Dat is niet helemaal waar, vooral als je het over Datacenters hebt! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Deepcool PX850G PSU Review

Goede vervanger voor de toch wel luidde Thermaltake Toughpower GF3
uitvoering: DeepCool PX850G

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Cooler Master packs a more durable, cooler running 12VHPWR cable with their newest PSUs

With their newest power supply, the ATX 3.0 compatible GX III Gold 850W, Cooler Master are giving their customers a new "durable 90-degree 12VHPWR cable" that is designed to be cooler running, and more durable than standard 12VHPWR cables.

Cooler Master's new 90-degree 12VHPWR cables use connector pins that are 25% thicker than standard 12VHPWR connectors and feature four total contact springs. This is two times as many contact springs as standard 12VHPWR connectors. With these changes, Cooler Master says that their connector is 5 degrees cooler running than standard 12VHPWR terminals, requires a 12% higher withdrawal force, and has an impedance change rate that is 45% lower.

These new 12VHPWR cables from Cooler Master aim to give users "improved safety" and "lower temperatures", with the cable's 90-degree bend preventing cable wear from tight bending.

[ Voor 65% gewijzigd door Hackus op 07-07-2023 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Waarom gaan we eigenlijk van 12+4 naar 2x6 pins als de meeste videokaarten 8+6 pins tot in sommige gevallen zelfs 3x8 pins gebruikten in het verleden en nu ook nog eens nog meer verbruiken en daardoor al deze ellende nodig blijkt te zijn :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikverhaar
nero355 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:23:
Waarom gaan we eigenlijk van 12+4 naar 2x6 pins als de meeste videokaarten 8+6 pins tot in sommige gevallen zelfs 3x8 pins gebruikten in het verleden en nu ook nog eens nog meer verbruiken en daardoor al deze ellende nodig blijkt te zijn :?
Het verschil tussen 12vhpwr is minimaal en is gewoon compatible tussen elkaar. 12vhpwr heeft gewoon bij de pcb-header wat langere pinnetjes voor power gekregen, wat kortere pinnetjes voor de sideband signalen en vervolgens hebben ze er de nieuwe naam "12v 2x6" aan gegeven. (en een paar kleine niet-noemenswaardige veranderingen)

De reden ervoor is dat je nu met deze ene stekker, die zo groot is als een klassieke 8-pin, niet 150, maar 600W naar de videokaart kan pompen. Bij de 3000-serie was het argument van Nvidia dat ze zo een hoop ruimte op de printplaat van de gpu kunnen besparen.
.... om er vervolgens een lomp grote adapter bij te leveren en een stekker met het advies om de kabel niet te buigen voor de eerste 35mm.

Waarom ze er niet voor hebben gekozen om net als server-gpu's de pcie-stekkers te vervangen met eps (cpu) stekkers, is me een raadsel. Daarmee zou je al 288W per stekker kunnen pompen. De meeste mensen zijn het met je eens dat het een hoop ellende is. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikverhaar
Hackus schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:37:
Cooler Master packs a more durable, cooler running 12VHPWR cable with their newest PSUs

With their newest power supply, the ATX 3.0 compatible GX III Gold 850W, Cooler Master are giving their customers a new "durable 90-degree 12VHPWR cable" that is designed to be cooler running, and more durable than standard 12VHPWR cables.

Cooler Master's new 90-degree 12VHPWR cables use connector pins that are 25% thicker than standard 12VHPWR connectors and feature four total contact springs. This is two times as many contact springs as standard 12VHPWR connectors. With these changes, Cooler Master says that their connector is 5 degrees cooler running than standard 12VHPWR terminals, requires a 12% higher withdrawal force, and has an impedance change rate that is 45% lower.

These new 12VHPWR cables from Cooler Master aim to give users "improved safety" and "lower temperatures", with the cable's 90-degree bend preventing cable wear from tight bending.
JonnyGuru van Corsair heeft wel een prachtige reactie onder het artikel:
As a decent human being, I promise to never allow this much marketing to be shoved down anyone's throats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ikverhaar schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 00:53:
[...]

JonnyGuru van Corsair heeft wel een prachtige reactie onder het artikel:

[...]
Hij doet er zelf flink aan mee :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ikverhaar schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 00:51:
Waarom ze er niet voor hebben gekozen om net als server-gpu's de pcie-stekkers te vervangen met eps (cpu) stekkers, is me een raadsel.
Daarmee zou je al 288W per stekker kunnen pompen.
Verrek...

Daar zeg je wat! Helemaal vergeten dat we die ook nog hebben! :o :D
De meeste mensen zijn het met je eens dat het een hoop ellende is. 8)7
Gelukkig! _O_ Mag ook wel eens een keer zo zijn! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogelnest
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-06 21:31
Voor een nieuwe PC die ik richting kerst wil samenstellen ben ik over de voeding nog niet helemaal over uit. 850W of 1000W. Als ik OuterVision of TechPowerUp bekijk voor algemene specs dan lijkt 850W voldoende. Maar is dat ook waar met deze geplande setup?

Ik heb momenteel een 27" LG en 24" LG aangesloten op mijn systeem.

Wellicht wil ik de CPU tweaken naar aanleiding van dit artikel.

Wat is jullie advies?

1ProcessorsIntel Core i9-13900K Boxed€ 609,-€ 609,-
1MoederbordenGigabyte Z690 AORUS ELITE DDR4 (rev. 1.0)€ 209,-€ 209,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 4080 16GB SUPRIM X€ 1.349,-€ 1.349,-
1BehuizingenFractal Design Define 7 Zwart€ 168,90€ 168,90
1ProcessorkoelingNoctua NH-D15 Bruin€ 99,90€ 99,90
3VentilatorsNoctua NF-A12x25 PWM Bruin, 120mm€ 29,67€ 89,01
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18€ 74,90€ 74,90
1Solid state drivesSamsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB€ 129,-€ 129,-
Totaal€ 2.728,71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bij zwaar gebruik zal de 13900K veel verbruiken, maar 850w moet voldoende zijn. zeker omdat je ook gaat tweaken om het zuiniger te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
Eens met 850W. Pak wel een ATX3.0 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogelnest
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-06 21:31
@Hackus @Djarune dank voor het advies. Een ATX3.0 viel mij ook al op tijdens het lezen van diverse berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Hoi,

Voor onderstaande game build ben ik op zoek naar een redelijke voeding met focus op LTCO. Idee is zuiniger betaald zich terug. Denk dat hij 25 uur per week gaat gamen, maar tot nu toe zijn het allemaal geen AAA games (meer robox, minecraft etc). Geprobeerd te kijken via Cybenetics maar kom er niet echt uit. Dus denk ik dat ik toch maar ga voor de NZXT Gold. Heb de BBG en de efficiency frontapge artikelen gelezen. Ik heb geen verstand van onderdelen of bouwkwaliteit, maar onderstaande geven in elk geval allemaal 10 jaar garantie. Is 1 daarvan duidelijk de meerkosten waard ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtVgkaT8vkZdCfZJ_J6TS-SfAaQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FrI9suEh81t1QAfN5IsCPmrt.png?f=fotoalbum_large

1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600 Boxed€ 137,95€ 137,95
1MoederbordenGigabyte B550M DS3H (rev. 1.0/1.1/1.2/1.3)€ 85,55€ 85,55
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 6650 XT Gaming OC 8G€ 248,-€ 248,-
1BehuizingenDeepCool CC560 Zwart€ 48,45€ 48,45
1VoedingenNZXT C650 Gold v2€ 79,90€ 79,90
1Solid state drivesLexar NM710 2TB€ 89,90€ 89,90
Totaal€ 689,75

PS: geheugen had ik nog, das geen misser.

Edit: was vergeten de prijs en beschikbaarheid te kopieren, dus nieuwe image van de voedingen

[ Voor 7% gewijzigd door Lankman op 13-07-2023 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Lankman schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:42:
Dus denk ik dat ik toch maar ga voor de NZXT Gold.

uitvoering: NZXT C650 Gold v2
Dat is ook een prima voeding en de rest is echt gewoon pure onzin qua prijzen wat mij betreft! :)

Zit zelf ook eraan te denken om die voeding erbij te kopen voor een PC hier en een vriend van mij heeft de 850 Watt versie al een paar maanden zonder enig probleem in gebruik! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:12
nero355 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:56:
een vriend van mij heeft de 850 Watt versie al een paar maanden zonder enig probleem in gebruik! d:)b
Dat mag ik toch hopen, dat je een nieuwe (overkill?) voeding enkele maanden zonder probleem kunt gebruiken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

mitsumark schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 23:07:
Dat mag ik toch hopen, dat je een nieuwe (overkill?) voeding enkele maanden zonder probleem kunt gebruiken :D
Tja, je kan altijd nog een DOA of slechte batch geleverd krijgen hé! :)

Of PWM gezoem en dergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekilo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-02 18:18
inmiddels voorzien

[ Voor 89% gewijzigd door dekilo op 19-07-2023 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-07 23:38
Beste mensen , concrete vraag . Mijn voeding is kapot gegaan. Het was een Corsair RM850X (2018)

Alternate wil hem onder garantie ontvangen en bood eerst de
Corsair RM850X 2021 versie aan.

Later kwam echter een mail dat de deepcool pq850m beter aansloot.

Mijn vraag: ik heb geen idee :) ik wil gewoon de beste omdat ik nu vrije keuze heb. Als ik naar prijs kijk in combi met merk reputatie en feit dat ik voorloper had neig ik naar corsair. Advies alternate is echter die andere.

Meningen / tips ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
xxxMaverick schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:26:
Beste mensen , concrete vraag . Mijn voeding is kapot gegaan. Het was een Corsair RM850X (2018)

Alternate wil hem onder garantie ontvangen en bood eerst de
Corsair RM850X 2021 versie aan.

Later kwam echter een mail dat de deepcool pq850m beter aansloot.

Mijn vraag: ik heb geen idee :) ik wil gewoon de beste omdat ik nu vrije keuze heb. Als ik naar prijs kijk in combi met merk reputatie en feit dat ik voorloper had neig ik naar corsair. Advies alternate is echter die andere.

Meningen / tips ?
The PQ850M's overall performance is not far from most competing offerings, and it is among the quietest Gold PSUs with 850W capacity. This is not enough to dethrone the mighty Corsair RM850x, which sets the performance bar high in this category.
https://www.tomshardware....50m-power-supply-review/6

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-07 23:38
Dank , ik dacht wellicht zijn er nog ervaringen van mede tweakers haha, maar wellicht zegt dit alles idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Ik ben bezig om wat onderdelen te upgraden (CPU/mobo/geheugen).
Ik heb momenteel een Corsair RM750x in mijn systeem zitten, is dat nog toereikend voor een 7800X3D met een RTX3080). Ik zil tzt wel upgraden als ik mijn GPU upgrade, maar voor nu zou het toch €150 aan inkoop schelen en ik vind het zonde om die 750x weg te doen als het niet nodig is.

Volgens mij eigen berekening zou het moeten kunnen.

1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 464,99€ 464,99
1MoederbordenGigabyte B650E AORUS MASTER€ 417,86€ 417,86
1VideokaartenEVGA GeForce RTX 3080 FTW3 Ultra Gaming€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingDeepCool AG620€ 54,90€ 54,90
1Geheugen internG.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5N€ 124,67€ 124,67
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 2TB€ 113,99€ 113,99
2Solid state drivesWD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB€ 138,60€ 277,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.453,61

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
@PirE de RM750x is toereikend voor de beoogde setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-07 09:18
Hi all,

Voor het eerst in 15 jaar ruim ben ik bezig met een PC build, maar loop tegen het volgende aan.

Ik heb als videokaart de : ASUS Radeon RX 7900 XTX TUF-RX7900XTX-O24G-GAMING die 3x 8 PINS nodig heeft voor voeding.

Als PSU heb ik de be quiet! Pure Power 12 M 1000W die kennelijk niet 3 losse 8 PINS aansluitingen/kabels heeft. Echter heeft deze wel een PCI-E 5.0 600W aansluiting, moet/kan ik hier wat mee?

Wat zijn de keuzes die ik heb?

Bijvoorbaat bedankt voor de reacties :).

[ Voor 5% gewijzigd door m00n op 22-07-2023 14:10 ]

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
m00n schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 13:50:
Hi all,

Voor het eerst in 15 jaar ruim ben ik bezig met een PC build, maar loop tegen het volgende aan.

Ik heb als videokaart de : ASUS Radeon RX 7900 XTX TUF-RX7900XTX-O24G-GAMING die 3x 8 PINS nodig heeft voor voeding.

Als PSU heb ik de be quiet! Pure Power 12 M 1000W die kennelijk niet 3 losse 8 PINS aansluitingen/kabels heeft. Echter heeft deze wel een PCI-E 5.0 600W aansluiting, moet/kan ik hier wat mee?

Wat zijn de keuzes die ik heb?

Bijvoorbaat bedankt voor de reacties :).
Het 850W model is prima voor een 7900XTX. 2 kabels ook. Zit 16AWG draad aan. De 12Vhpwr kabel is goed voor een eventuele toekomstige upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-07 09:18
Als ik de handleiding van de 7900 XTX moet geloven, moet je de kaart voorzien van 3 x een losse kabel, ipv met 2 kabels 3 x (8PINS) te voorzien (waarvan dus 1 kabel 2x 8 pins voorziet)

[ Voor 14% gewijzigd door m00n op 22-07-2023 14:37 ]

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Djarune
m00n schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:31:
Als ik de handleiding van de 7900 XTX moet geloven, moet je de kaart voorzien van 3 x een losse kabel, ipv met 1 kabel 2 x (8PINS) te voorzien.
Zo’n handleiding gaat niet uit van 16AWG draad en ATX3.0 voedingen. Je zit hardstikke safe.

Als je graag 3 losse kabels wil, pak je de uitvoering: NZXT C850 Gold v2. Het is alleen zinloos aangezien de PP12 hogere pieken aankan en beter bestand is voor de toekomst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikverhaar
m00n schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:31:
Als ik de handleiding van de 7900 XTX moet geloven, moet je de kaart voorzien van 3 x een losse kabel, ipv met 2 kabels 3 x (8PINS) te voorzien (waarvan dus 1 kabel 2x 8 pins voorziet)
ter aanvulling van @Djarune, is hier een artikel van Jon Gerow: Should I use PCIe pigtails for my graphics card?
De kern van het artikel: "So, if your cables are using 16g wires and terminals, using one cable with a pig tail is perfectly fine for even a 600W GPU; nevermind a 450W GPU."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-07 14:27
Beste,

Na het upgraden van mij cpu heb ik twee keer gehad dat het systeem ineens uitviel. Dit gebeurde op erg warme dagen onder een stevige belasting (gaming en achtergrond taken). Bij het aanschaffen van de cpu was ik al bang dat de psu onvoldoende was. Nu vraag ik mij af, hoe kan ik dit bevestigen? Welke psu zou het beste geschikt zijn voor mij?

Mijn hardware configuratie is onderstaande

1MoederbordenAsus ROG Strix X570-E Gaming€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenASUS TUF Gaming Radeon RX 6900 XT€ 1.429,-€ 1.429,-
1CasemoddingCorsair iCUE LS100 Smart Lighting Strip Starter Kit€ 94,95€ 94,95
1Fan-controllers en lcd'sCorsair Commander PRO€ 62,59€ 62,59
1WaterkoelingNZXT Kraken Z63€ 256,72€ 256,72
2VentilatorsCorsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm€ 94,31€ 188,62
1ToetsenbordenCorsair K95 RGB Platinum XT Cherry MX Speed, PBT Double-Shot Keycaps (Qwerty, US)€ 406,32€ 406,32
1MuizenCorsair Dark Core RGB Pro Wireless Gaming Mouse€ 91,95€ 91,95
1MuismattenCorsair MM700 RGB Gaming Mouse Pad Extended XL€ 66,60€ 66,60
1GamecontrollersFanatec ClubSport Pedals V3 Zwart€ 0,-€ 0,-
1GamecontrollersThrustmaster Ferrari F1 Wheel Add-On Zwart€ 158,99€ 158,99
1GamecontrollersThrustmaster TS-PC Racer Ferrari 488 Challenge Edition Zwart€ 484,90€ 484,90
1Game-accessoiresCorsair ST100 RGB Premium Headset Stand with 7.1 Surround€ 69,-€ 69,-
1Geheugen internG.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-32GTZNC€ 102,90€ 102,90
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 650W€ 118,94€ 118,94
2Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 227,59€ 455,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.315,68

Het feit dat alles oplicht als een kerstboom door de RGB beperkt het stroomverbruik ook niet natuurlijk :+

[ Voor 10% gewijzigd door Worstman op 23-07-2023 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
@Worstman een quad +12V rail 650W voeding met een RX6900XT geeft vaker problemen. Door de OCP per rail slaat de beveiliging sneller aan bij hoge pieken.

Overigens wel mooi dat ik nog niet weet welke CPU je erin hebt zitten, maar wel welke muismat ;).

Neem een leuke ATX3.0 voeding. Minimaal 850W voor genoeg aansluitingen en toekomstbestendigheid. Wat is het budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstman
Wat Stom 8)7. De 5800x3D, hiervoor de 3700xt.

Rondkijkend in de pricewatch houd ik rekening met een budget van +/- € 150,- max. € 200,-. Maar ik wil wel een degelijk voeding. Vandaar mijn vraag in dit topic.

Ik vind het moeilijk degelijk onderbouwde informatie op het internet te vinden over voedingen. Helemaal om deze informatie dan ook nog eens te begrijpen. Ik had mijn huidige voeding namelijk gekocht met het idee dat deze heel erg degelijk was en voorbereid op de toekomst. Dit valt achteraf wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
@Worstman je huidige voeding is absoluut een goede voeding, maar door het lage vermogen en quad rail ontwerp niet de juiste voeding voor een RX6900XT.

Be quiet! heeft daardoor verbeteringen doorgevoerd in de uitvoering: be quiet! Straight Power 12 850W.
  • Single rail ipv quad rail
  • ATX3.0 en PCIE 5.0 compatible
  • standaard Platinum
  • 10 jaar garantie ipv 5 jaar
De reviews zijn er nog niet, maar het lijkt mij een uitstekende voeding en vooral stiller dan de uitvoering: be quiet! Pure Power 12 M 850W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstman
Beste @Djarune dankjewel voor de snelle terugkoppeling. Ik ga de uitvoering: be quiet! Straight Power 12 850W bestellen.

[ Voor 16% gewijzigd door Worstman op 24-07-2023 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topazz
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 26-07-2023
Hallo allemaal. Me pc is kapot gegaan en vrees dat het voeding de oorzaak is aangezien hij niet eens meer aanslaat, dus van plan hem te vervangen. Nu zijn al me onderdelen al erg oud en nooit vervangen maar is er een voeding dat zowel het huidige systeem aankan als ook voor een eventuele toekomstige build?

Atm run ik

: Corsair CX450M
: Radeon GTX 480 1gb
: Intel i5 ?? Weet niet specifics helaasAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VzG9I7tq9gLwo4F8a19W8EJffI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sG8QFZW6vjL4pFyWdpW8r3st.jpg?f=fotoalbum_large
: Moederbord Gigabyte Ga 150 B150 hd3p
:Samsung ssd 500 gb 750 EVO

Budget is zon 100 euro, gebruik het voornamelijk voor games op een oke qualiteit te spelen.

Sorry als format bad is, lastig om alles te doen op telefoon

[ Voor 5% gewijzigd door Topazz op 24-07-2023 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
@Topazz uitvoering: NZXT C650 Gold v2 is veel bang for buck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topazz
Thanks, weet vrij weinig waar ik op moet letten qua voedingen, nog iets specifieks behalve afmetingen voor in de kast? En niet te limiterend voor toekomstige upgrades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Niet online
Een beetje meer info zou je een beter bruikbaar antwoord opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topazz
Qua huidige build of toekomstige upgrades? Denk dat ik alles wel heb vermeld of is er nog specifiek ram info nodig?

Voor toekomstige uogrades dacht ik meer aan evt een gpu en/of cpu ipgrade maar nog geen specifics, maar rondom de 400 totaal voor beide?

Huidige doel is voornamelijk een vervanging regelen voor me huidige setup, toekomstige mogelijkheided wel in het achterhoofd maar minder belangrijk

[ Voor 22% gewijzigd door Topazz op 24-07-2023 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Thomasz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-05 19:48
Voor een nieuwe pc build met een AMD 7600 CPU en oog op nog niet uitgebrachte RX 7700 en RX 7800 GPU zou ik graag een ATX 3.0 voeding willen kiezen. Zou iemand mij kunnen adviseren wat een goede keuze is?

Na wat research is mijn oog gevallen op de be quiet! Pure Power 12 M 850W en Corsair RM850e V2. De Corsair is recenter en lijkt volgens reviews erg stil te zijn. https://www.tomshardware....r-rm850x-v2-psu,5568.html

uitvoering: be quiet! Pure Power 12 M 850W

uitvoering: Corsair RM850e V2

-- Eigen antwoord al gevonden denk ik

"The main competitor for the be quiet! Pure Power 12 M 850 is the Corsair RM850e, which also uses a platform provided by HEC. The platforms are different, which explains why the RM850e Gen5 has notably lower overall performance than the German unit. Moreover, the last has a more extended warranty. Still, at $135, the Pure Power 12 M 850 is close to some of the high-end offerings in this category, so be quiet! should try to lower its price to around $120 to make it more competitive. In general, the be quiet! Pure Power 12 M 850 is a good PSU worthy of your attention."

https://hwbusters.com/psu...-12-m-850w-psu-review/11/

[ Voor 33% gewijzigd door Mr_Thomasz op 24-07-2023 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Niet online
@Topazz als je 400 euro aan een gpu en cpu uitgeeft dan ga je geen stroomslurpers kopen lijkt me, en is die nzxt die gelinkt werd meer dan goed genoeg. Daar kun je makkelijk de meeste middle of the road setups mee van sap voorzien. Maar nu had niemand een idee wat voor soort upgrades mogelijk zouden moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
@Mr_Thomasz naast de vergelijking van Aris kent de Corsair gevallen van coilwhine en ratelend geluid van de fan. De Be quiet! is een betere keuze. Voor een Corsair zou ik de RMx Shift nemen als die in de kast past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Thomasz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-05 19:48
Djarune schreef op maandag 24 juli 2023 @ 21:34:
@Mr_Thomasz naast de vergelijking van Aris kent de Corsair gevallen van coilwhine en ratelend geluid van de fan. De Be quiet! is een betere keuze. Voor een Corsair zou ik de RMx Shift nemen als die in de kast past.
Dank voor het advies. De Corsair is net wat duurder zie ik. Lijkt me de Be quiet! een mooie tusseweg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mr_Thomasz schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:41:
Voor een nieuwe pc build met een AMD 7600 CPU en oog op nog niet uitgebrachte RX 7700 en RX 7800 GPU zou ik graag een ATX 3.0 voeding willen kiezen. Zou iemand mij kunnen adviseren wat een goede keuze is?

Na wat research is mijn oog gevallen op de be quiet! Pure Power 12 M 850W en Corsair RM850e V2. De Corsair is recenter en lijkt volgens reviews erg stil te zijn. https://www.tomshardware....r-rm850x-v2-psu,5568.html

uitvoering: be quiet! Pure Power 12 M 850W

uitvoering: Corsair RM850e V2

-- Eigen antwoord al gevonden denk ik

"The main competitor for the be quiet! Pure Power 12 M 850 is the Corsair RM850e, which also uses a platform provided by HEC. The platforms are different, which explains why the RM850e Gen5 has notably lower overall performance than the German unit. Moreover, the last has a more extended warranty. Still, at $135, the Pure Power 12 M 850 is close to some of the high-end offerings in this category, so be quiet! should try to lower its price to around $120 to make it more competitive. In general, the be quiet! Pure Power 12 M 850 is a good PSU worthy of your attention."

https://hwbusters.com/psu...-12-m-850w-psu-review/11/
AMD gebruikt nog 'losse' oude PCIe con, dus het is niet nodig om 'ATX 3.0' voeding te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
offtopic:
@Topazz Busje anti dust spray zou ook niet verkeerd zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 17:52
Aangezien ik zelf niet heel erg bekend (meer) ben in het land der voedingen vraag ik graag jullie advies hier.

Ik heb nieuwe componenten besteld, maar mijn oude voeding trekt dit schijnbaar niet meer (getest met een voeding van een collega en dan werkt alles wel) en moet er dus nog een nieuwe voeding komen.

Mijn configuratie is als volgt;
- ASRock B760M PG Riptide
- Intel Core i5 13600K
- Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 (2 x 16GB DDR5)
- Samsung 990 Pro 1TB SSD
- Samsung 850 EVO 250GB SSD
- Western Digital 1TB HDD
- MSI GeForce GTX N750 Ti Oc 2GB GAMING

Ik had een Enermax Liberty ELT500AWT van zeker een jaar of 10 oud inmiddels, maar deze voldoet dus niet meer. De voeding waar ik mee getest heb is een 750W exemplaar.

Twijfel dus heel erg of 500W voldoende is (volgens calculators wel) of dat ik beter voor een wat zwaardere kan gaan.
Graag zou ik wel een modulaire voeding willen zodat ik niet een hele bos aan kabels los heb hangen. En op termijn zal mijn videokaart een keer vervangen worden, maar dit zal geen high end spul worden. Gebruik mijn pc eigenlijk vooral voor foto bewerking (Lightroom en Photoshop) en af en toe een spelletje, maar dit zijn over het algemeen de oudere spellen).
Qua budget denk ik aan max 150 euro.

Wat zou een geschikte voeding voor mij kunnen zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

richard_1st schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:46:
Aangezien ik zelf niet heel erg bekend (meer) ben in het land der voedingen vraag ik graag jullie advies hier.

Ik heb nieuwe componenten besteld, maar mijn oude voeding trekt dit schijnbaar niet meer (getest met een voeding van een collega en dan werkt alles wel) en moet er dus nog een nieuwe voeding komen.

Mijn configuratie is als volgt;
- ASRock B760M PG Riptide
- Intel Core i5 13600K
- Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 (2 x 16GB DDR5)
- Samsung 990 Pro 1TB SSD
- Samsung 850 EVO 250GB SSD
- Western Digital 1TB HDD
- MSI GeForce GTX N750 Ti Oc 2GB GAMING

Ik had een Enermax Liberty ELT500AWT van zeker een jaar of 10 oud inmiddels, maar deze voldoet dus niet meer. De voeding waar ik mee getest heb is een 750W exemplaar.

Twijfel dus heel erg of 500W voldoende is (volgens calculators wel) of dat ik beter voor een wat zwaardere kan gaan.
Graag zou ik wel een modulaire voeding willen zodat ik niet een hele bos aan kabels los heb hangen. En op termijn zal mijn videokaart een keer vervangen worden, maar dit zal geen high end spul worden. Gebruik mijn pc eigenlijk vooral voor foto bewerking (Lightroom en Photoshop) en af en toe een spelletje, maar dit zijn over het algemeen de oudere spellen).
Qua budget denk ik aan max 150 euro.

Wat zou een geschikte voeding voor mij kunnen zijn?
Met een uitvoering: NZXT C650 Gold v2 zit je altijd goed voor jouw wensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
Hackus schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:53:
[...]

Met een uitvoering: NZXT C650 Gold v2 zit je altijd goed voor jouw wensen
Dank je de snelle reactie _/-\o_ . Heeft het nog zin om voor een 750W versie te gaan? Mocht ik over een tijdje een wat modernere/zwaardere videokaart aanschaffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

richard_1st schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:44:
[...]

Dank je de snelle reactie _/-\o_ . Heeft het nog zin om voor een 750W versie te gaan? Mocht ik over een tijdje een wat modernere/zwaardere videokaart aanschaffen.
Nee, je zegt zelf dat je geen zware GPU gaat gebruiken, dus een 'RTX4070' kun je hier prima mee voeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
Hackus schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:28:
[...]

Nee, je zegt zelf dat je geen zware GPU gaat gebruiken, dus een 'RTX4070' kun je hier prima mee voeden
Dank voor je advies! Ga even wat reviews opzoeken en lezen en als die ook positief zijn deze bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:28
Hallo allemaal,

Ik zoek een voeding als vervanging voor een Enermax Maxpower van een aantal jaar terug. Deze zit in de pc van mijn moeder. Ik weet nu dat deze voeding zeker niet de beste is , dus ik zoek een kwalitatief goede, veilige en future proof voeding (die ook nog een upgrade mee kan). Hoeft niet de stilste te zijn, maar de kwaliteit moet wel goed (en veilig) zijn. hoeft ook geen 400 euro te kosten , ik zoek iets goeds tussen de 75 en de 125 euro.

Hier de specs :

MSI B450 bord
Ryzen 5 3600
16 gb geheugen
1x nvme, 1x 1tb hdd
3 casefans
Nvidia GTX 1080 ti videokaart

Ik hoor graag wat een goede optie zou zijn.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Visgek82 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:37:
Hallo allemaal,

Ik zoek een voeding als vervanging voor een Enermax Maxpower van een aantal jaar terug. Deze zit in de pc van mijn moeder. Ik weet nu dat deze voeding zeker niet de beste is , dus ik zoek een kwalitatief goede, veilige en future proof voeding (die ook nog een upgrade mee kan). Hoeft niet de stilste te zijn, maar de kwaliteit moet wel goed (en veilig) zijn. hoeft ook geen 400 euro te kosten , ik zoek iets goeds tussen de 75 en de 125 euro.

Hier de specs :

MSI B450 bord
Ryzen 5 3600
16 gb geheugen
1x nvme, 1x 1tb hdd
3 casefans
Nvidia GTX 1080 ti videokaart

Ik hoor graag wat een goede optie zou zijn.
Zie hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:39
Voor een gamingsysteem voor een neefje zoek ik een beter verkrijgbare voeding dan diegene die in de BBG gepost werd eerder.

1MoederbordenGigabyte B550 Gaming X V2€ 106,-€ 106,-
1VideokaartenASUS Dual Radeon RX 6700 XT 12GB€ 358,99€ 358,99
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 74,90€ 74,90
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.5€ 31,90€ 31,90
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS€ 53,97€ 53,97
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 550W FM€ 88,69€ 88,69
1Solid state drivesWD Blue SN570 1TB€ 42,89€ 42,89
Totaal€ 895,29

Gezien het een 13/14 jarige betreft vermoed ik dat de PC redelijk vaak gaat aan staan en zowat het permanent muziek/gaming/Netflix station gaat worden. Een beetje op de toekomst (andere grafische kaart) en duurzaam kopen is dan ook fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikverhaar
HyperBart schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:40:
Voor een gamingsysteem voor een neefje zoek ik een beter verkrijgbare voeding dan diegene die in de BBG gepost werd eerder.

1MoederbordenGigabyte B550 Gaming X V2€ 106,-€ 106,-
1VideokaartenASUS Dual Radeon RX 6700 XT 12GB€ 358,99€ 358,99
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 74,90€ 74,90
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.5€ 31,90€ 31,90
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS€ 53,97€ 53,97
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 550W FM€ 88,69€ 88,69
1Solid state drivesWD Blue SN570 1TB€ 42,89€ 42,89
Totaal€ 895,29

Gezien het een 13/14 jarige betreft vermoed ik dat de PC redelijk vaak gaat aan staan en zowat het permanent muziek/gaming/Netflix station gaat worden. Een beetje op de toekomst (andere grafische kaart) en duurzaam kopen is dan ook fijn.
In plaats van de Pure Power 11, kan je de Pure Power 12 pakken: uitvoering: be quiet! Pure Power 12 M 550W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Topazz schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:46:
Hallo allemaal. Me pc is kapot gegaan en vrees dat het voeding de oorzaak is aangezien hij niet eens meer aanslaat, dus van plan hem te vervangen. Nu zijn al me onderdelen al erg oud en nooit vervangen maar is er een voeding dat zowel het huidige systeem aankan als ook voor een eventuele toekomstige build?

Atm run ik

: Corsair CX450M
: Radeon GTX 480 1gb
: Intel i5 ?? Weet niet specifics helaas[Afbeelding]
: Moederbord Gigabyte Ga 150 B150 hd3p
:Samsung ssd 500 gb 750 EVO

Budget is zon 100 euro, gebruik het voornamelijk voor games op een oke qualiteit te spelen.

Sorry als format bad is, lastig om alles te doen op telefoon
€69 ben je klaar ; https://www.alternate.nl/html/product/1709027

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db67
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 16-08-2024
Hallo,

Ik ga mijn systeem updaten met een rx6800, alleen mijn huidige voeding is 550watt en zit te denken aan een 850 watt.
Welke voeding raden jullie mij aan want er is zoveel keuze in.
Pagina: 1 ... 68 ... 77 Laatste

Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.

Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.