Toon posts:

Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 65 66 67 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou voor de shift gaan tussen deze 2 die je aangeeft

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:41
Ik blijf het jammer vinden dat voedingen zo lomp groot blijven, en dat er geen standaarden worden gemaakt voor een modelletje net onder SFX-L.

Mijn 'hobby' of interesse is zeg maar SFFPC. En het ding wat altijd het meest 'lomp' in de weg zit, is de PSU.

Ik begrijp dat het simpele fysica is, en dat die componenten waarschijnlijk een zeker 'formaat' nodig hebben om goed te werken. Maar kan het in 2023 echt niet nog wat kleiner?

FlexATX is ook niet de oplossing, want geen enkele courante, commerciële SFFPC case is daarop voorzien.

De standaard voor SFX voedingen is 100mm diep (van de backplate naar de connectors gemeten), maar de meeste SFX voedingen zijn 130mm. Als ze dan ook nog eens modulair zijn, is het paradoxaal genoeg nog moeilijker om ze in bvb een DAN-A4 te proppen, aangezien die fysieke pluggen best nog wel veel plaats innemen. Een kabelboom die meteen uit de psu komt neemt veel minder plaats in. Het probleem dat je dan hebt is dat je zelf de lengte niet kan kiezen, dus misschien wat moet weg moffelen.

Ook zijn SFX psu's erg duur vind ik.

Als ik zie dat een dikke gamelaptop gevoed kan worden uit een normaal formaatje power brick. Zonder fan...

De oorzaak ligt vooral in het feit dat er geen interesse is (en ook geen mogelijkheid) voor zelfbouw met laptop cpu's en gpu's. Zelfbouw is meteen desktop class, 500 watt+. En die die richting niet uit wil, koopt een laptop.

Als ik een fijn mid-end pc'tje in elkaar wil zetten (1080/60 high) kan dat prima met een 3050ti bvb en een 65 watt CPU. Verder niets. Waar is de pc voeding die 65 + 120 watt levert, max 200 Watt? Op redelijk formaat en aan een redelijke prijs? Zelfs de SFX psu's zijn minimum 350 watt, modulair, en 120+ euro.

Ik zal om die reden waarschijnlijk ook geen pc's meer bouwen, en kijken naar een laptop (jammer, geen zin in) of SFFPC helemaal opgeven en terug naar microATX gaan (ook jammer, maar een stuk pragmatischer met de huidige hardware)

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:21
Hackus schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:01:
Ik zou voor de shift gaan tussen deze 2 die je aangeeft
Bedankt voor het advies! Dan is het de Corsair boven de be quiet!. Is het een extra 50 euro waard om voor de Asus te gaan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Resinman schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:52:
[...]

Bedankt voor het advies! Dan is het de Corsair boven de be quiet!. Is het een extra 50 euro waard om voor de Asus te gaan?
Denk dat je dat zelf moet beslissen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:04
Resinman schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:52:
[...]

Omdat het modulaire bord aan de zijkant van de voeding zit stelt de Corsair andere eisen aan de behuizing dan de be quiet! en de ASUS.

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:21
Uszka schreef op zondag 16 april 2023 @ 13:12:
[...]

Omdat het modulaire bord aan de zijkant van de voeding zit stelt de Corsair andere eisen aan de behuizing dan de be quiet! en de ASUS.
De kast die momenteel hoog op mijn lijstje staat is de Corsair 4000D Airflow en daar past deze voeding volgens Corsair in. Mocht ik de behuizing wijzigen dan moet ik dus extra opletten of de SHIFT gaat passen. Goed om te weten!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Amos_x schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:10:
Ik blijf het jammer vinden dat voedingen zo lomp groot blijven, en dat er geen standaarden worden gemaakt voor een modelletje net onder SFX-L.
Ik vond mijn nieuwe uitvoering: XPG Core Reactor 850W belachelijk klein als ik hem met mijn oude uitvoering: Seasonic X-1250 vergeleek en daarna ook nog eens zag hoeveel extra ruimte ik overhield in een uitvoering: Xigmatek Elysium want de voeding verdween ineens helemaal in de kast i.p.v. duidelijk zichtbaar te zijn! :D

Jammer alleen dat die voeding nu grofweg € 50 duurder is geworden dus ik zou daar nu niet mee akkoord gaan! :| :/
Als ik zie dat een dikke gamelaptop gevoed kan worden uit een normaal formaatje power brick. Zonder fan...
Daar zitten dan ook totaal andere onderdelen in met een veel lager verbruik! ;)
De oorzaak ligt vooral in het feit dat er geen interesse is (en ook geen mogelijkheid) voor zelfbouw met laptop cpu's en gpu's.
Zelfbouw is meteen desktop class, 500 watt+. En die die richting niet uit wil, koopt een laptop.
Kijk eens rond bij Zotac of zo naar een soort Intel NUC kastjes met een Gaming GPU waarmee je heel dichtbij een Laptop komt! ;)

Daarnaast is dit geen goed moment om Desktops en Laptops te vergelijken met al die rare videokaarten die een veel te hoog verbruik hebben...
Pak je een CPU met 65 Watt TDP en zit je alsnog met een 300 Watt slurpende GPU ernaast! -O-
Als ik een fijn mid-end pc'tje in elkaar wil zetten (1080/60 high) kan dat prima met een 3050ti bvb en een 65 watt CPU. Verder niets.

Waar is de pc voeding die 65 + 120 watt levert, max 200 Watt?
Op redelijk formaat en aan een redelijke prijs?

Zelfs de SFX psu's zijn minimum 350 watt, modulair, en 120+ euro.
Moet je dan niet misschien naar https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=picopsu modellen kijken :?

Of misschien heeft mux ondertussen wat leuks op de markt gebracht ?!
Ik zal om die reden waarschijnlijk ook geen pc's meer bouwen, en kijken naar een laptop
Zou ik nu sowieso doen puur vanwege de prijzen van hardware : Pak een leuke aanbieding mee en je hebt meer waar voor je geld dan bij een DIY PC Build :Y)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Kaufje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 24-05 22:39
Heren,

Ik ben een beetje aan het rondneuzen voor een zelfbouw. Mijn oog is gevallen op:

-Corsair 4000D airflow
-Gigabyte Z790 Aorus elite DDR4
-Intel I7 13700KF
-RX 7900 XT
-Kingston Fury 64GB DDR4 3200
-CPU koeler Masterliquid ML240L V2
-2 Renegade 1 TB SSD
-6 Lian Li ST120 koelfans

Nu was mijn vraag, wat voor voeding kan ik hier voor gebruiken? Wil graag 1000 watt voeding, had de be quiet! Pure Power 12M 1000 watt gezien. Maar de Z790 heeft 2 8 pins voor CPU, en deze lijken mijns inziens niet ondersteund te worden door de be quiet voeding. Graag advies, of alternatief. Bedankt alvast!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ikverhaar
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:53
Als ik zo kijk naar de specs van de Pure Power 12M 1000, dan zie ik er een 8-pin EPS én een 4+4-pin EPS staan. Op de voeding zijn twee 10-pin aansluitingen voor die kabels aanwezig.

Met een enkele 8-pin kan je wel 288W leveren. Echter, volgens Guru3D trekt de 13700K tot 367 watt, dus de tweede EPS kan je goed gebruiken.

• Kaufje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 24-05 22:39
Als ik zo kijk naar de specs van de Pure Power 12M 1000, dan zie ik er een 8-pin EPS én een 4+4-pin EPS staan. Op de voeding zijn twee 10-pin aansluitingen voor die kabels aanwezig.

Met een enkele 8-pin kan je wel 288W leveren. Echter, volgens Guru3D trekt de 13700K tot 367 watt, dus de tweede EPS kan je goed gebruiken.
Hartstikke bedankt voor de snelle reactie, en vraag beantwoord! Dan ga ik die voeding halen. Zag nu inderdaad ook dat er wel 2 zijn.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-05 18:10
Ik heb een voeding van Bitfenix, welke mogelijk defect is gegaan.Leeftijd is nu ongeveer 3.5 jaar. Volgens de pricewatch heeft de voeding 5 jaar fabrieksgarantie, maar de webwinkel waar het gekocht vermeldt maar 2 jaar op de website. Kan het kloppen dat de garantie van een voeding meer dan de standaardtermijn van 2 jaar is, en waar moet ik zijn voor eventuele reparatie dan wel vervanging ervan binnen garantie?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:06
timmie1 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 00:04:
Ik heb een voeding van Bitfenix, welke mogelijk defect is gegaan.
Misschien een open deur, maar welke voeding van Bitfenix heb je en wat betekent mogelijk defect?

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-05 18:10
Djarune schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 07:46:
[...]

Misschien een open deur, maar welke voeding van Bitfenix heb je en wat betekent mogelijk defect?
Formula BF550G. Hij lijkt niet meer de juiste voltages te geven volgens de mulitmeter en de eraan gekoppelde PC doet niks meer.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je moet je beroepen op wettelijke conformiteit uit consumentenrecht, niet op verkopers garantie !
@timmie1

[Voor 5% gewijzigd door Hackus op 21-04-2023 10:56. Reden: tag]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Review Corsair RM1000x SHIFT (atx 3.0) (niet van aris)

let op dat bij de shift de aansluitingen aan de zijkant zitten van de voeding
uitvoering: Corsair RM1000x SHIFT ATX3.0

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:53
Wat Aris News :

https://www.techpowerup.c...power-supply-psu-reviewer

https://hwbusters.com/psu...1600-atx-v3-0-psu-review/
Yes Aris left TPU and Tom’s to do only his Busters channel

[Voor 53% gewijzigd door Gipsy King op 25-04-2023 07:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:12

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als ik in mijn Inter-Tech IM-1 Pocket een langer dan 25cm grafische kaart wil steken, dan moet mijn 15 cm lange Fractal Design ION+ 860P voeding door een korter examplaar vervangen worden.

Met 14 cm EVGA Supernova 850 G6 kan ik 1 cm winnen en de kabels maken aan de connector een bocht dat de grafische kaart kan raken.

Met 13 cm EVGA Supernova 850 G7 kan ik 2 cm winnen en het past gemakkelijk. Bovendien is het gemaakt om met de 16cm aan Corsair RM850x (2021) te concurreren in een korte SFX-achtige formaat. Dat is wat anders dan SFX-voedingen met te kleine elco's die niet goed tegen de power spikes van de GPU kunnen. https://hwbusters.com/psus/evga_supernova_850_g7_review/

Het is de heilige graal der voedingen, in Europa niet verkrijgbaar en in de VS kan je in een wachtlijst inschrijven. Het is bijna een jaar geleden uitgebracht en een voorrecht om eentje te mogen kopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
rapture schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:08:
Dat is wat anders dan SFX-voedingen met te kleine elco's die niet goed tegen de power spikes van de GPU kunnen.
Dat is inmiddels weer anders met nieuwere SFX exemplaren. Bijvoorbeeld de 10cm uitvoering: Cooler Master V 1300 SFX Platinum met ATX12V 3.0. Die zijn bestand tegen spikes van 200%. In dit geval dus 2600W anders voldoet deze niet niet aan de specificatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Djarune schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:50:
[...]

Dat is inmiddels weer anders met nieuwere SFX exemplaren. Bijvoorbeeld de 10cm uitvoering: Cooler Master V 1300 SFX Platinum met ATX12V 3.0. Die zijn bestand tegen spikes van 200%. In dit geval dus 2600W anders voldoet deze niet niet aan de specificatie.
Dat zijn scalpingprijzen. Dubbel zo duur als de voeding dat ik wil hebben.

• Djarune
rapture schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:18:
[...]

Dat zijn scalpingprijzen. Dubbel zo duur als de voeding dat ik wil hebben.
Ik raad het je ook niet aan. Het was maar een voorbeeld. Is bovendien onzinnig hoog vermogen.

Kijk eens naar de uitvoering: Thermaltake Toughpower SFX 750W Gold - TT Premium Edition. Kan hogere pieken aan dan wat je nu hebt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Djarune schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:32:
[...]

Ik raad het je ook niet aan. Het was maar een voorbeeld. Is bovendien onzinnig hoog vermogen.

Kijk eens naar de uitvoering: Thermaltake Toughpower SFX 750W Gold - TT Premium Edition. Kan hogere pieken aan dan wat je nu hebt.
Als een reviewer over slecht afgestelde beveiliging schrijft dat een voeding kan laten sneuvelen of zelfs de andere hardware kan slopen, dan wordt ik niet blij van.
Load regulation is loose, and the transient response at non-ATX v3.0 scenarios is mediocre. On the other hand, ripple suppressions is good, hold-up time is extended, vampire power is low, and the platform is highly efficient, leading to a high overall performance score. The protection feature need adjustment, though, especially at 12V, where the over current protection triggering point is sky-high. HKC, the manufacturer of TT’s new SFX Toughpower models, needs to fix all problems I found in protection features, to prevent the PSUs from failing and, even worse, destroying any PC parts. If/when a PSU fails, you cannot know if it will “take” a part with it.
https://hwbusters.com/psu...-750w-gold-psu-review/11/
Bij de 850W versie is het niet veel beter.
Despite the loose load regulation and the mediocre transient response, the Toughpower SFX 850W achieves a high overall score thanks to its good ripple suppression, the long hold-up time, the high build quality, the low vampire power, and the sky-high efficiency levels that it achieves in almost all load ranges, especially the light ones. There are some issues, though, which need to be resolved. Both my samples died during the protection features evaluation tests under stressful conditions. Indeed, I pushed the PSUs a lot to break them, but this is why the protection features are there, to protect the PSU, and clearly, they didn’t achieve that. Thermaltake should ask HKC to tune the protection features of this platform accordingly to protect the PSU effectively. This is a $200 product, deserving better protection features against possible abuse.
https://hwbusters.com/psu...-850w-gold-psu-review/11/
2 exemplaren gingen kapot tijdens de overbelastingstest.

• Djarune
rapture schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:48:
[...]

Als een reviewer over slecht afgestelde beveiliging schrijft dat een voeding kan laten sneuvelen of zelfs de andere hardware kan slopen, dan wordt ik niet blij van.

[...]

Bij de 850W versie is het niet veel beter.

[...]

2 exemplaren gingen kapot tijdens de overbelastingstest.
Thx, de recente reviews van Aris niet gezien. Had alleen opgepikt dat de 1000W versie ok was. Zo zie je maar dat niet alle voedingen voldoen aan de ATX 3.0 spec. Weinig andere keuzes met dezelfde specs.

Wellicht de uitvoering: ASUS ROG LOKI SFX-L 750W Platinum. Die komt beter uit de bus. Blijft wel veel geld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@rapture weet niet wat je ermee moet voeden, maar uitvoering: Lian Li SP850 SFX Voeding Zwart is een prima voeding

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Hackus schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:20:
@rapture weet niet wat je ermee moet voeden, maar uitvoering: Lian Li SP850 SFX Voeding Zwart is een prima voeding
5800X3D en RX 6800 XT of RX 7800 XT.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rapture schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:12:
[...]

Die verbruiken niet zoveel. met 750w zit je safe. en ATX 3.0 is niet nodig. alleen voor RTX4070Ti en sneller(sommige RTX4070's)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Hackus schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:20:
Die is fysiek te krap bemeten. Een condensator zit tussen koelvinnen en de reviewer laat zien dat het gesmolten kan worden.

https://hwbusters.com/psu...performance-through-fire/

[Voor 16% gewijzigd door rapture op 25-04-2023 17:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:01

Thomg

Aww yiss

rapture schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:12:
[...]

Wat, waarom kijk je dan naar zulke voedingen. Haal een SF750 als je een no-nonsense oplossing wilt. Kan vrijwel alles draaien behalve iets als een 13900KS/4090. Eerste wil je sowieso niet in een pocket stoppen en het laatste zal prima werken zolang de CPU maar relatief zuinig is (lees: 7800X3D/7950X3D tier).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@rapture https://www.guru3d.com/ar...50-850w-psu-review,1.html hier nog een review. Ik heb de voeding zelf voor 2 Lian Li builts gebruikt, niks loos (RTX3080)

• forodrova
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 17:53
Hoi allen,

Ik ga binnenkort een PC bouwen, en hoewel de componenten nog niet geheel vast staan denk ik voor de CPU te gaan voor de 7700X en GPU denk ik 6800XT. In iedergeval wil ik nog wel ruimte hebben om over een paar jaar nog te kunnen upgraden als het nodig is.

Technisch gezien zou 650Watt voldoende moeten zijn maar voor de zekerheid ga ik toch graag voor 750W of 850W.

Nu heb ik een lijstje met PSUs die ik of hier vaker tegenkom dan wel in de pricewatch met mijn eisen terugkwamen. Waarbij ik geluid en efficiency het belangrijkst vind.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 750W€ 127,20€ 127,20
1VoedingenCooler Master MWE Gold 750 - V2 - Full Modular€ 109,90€ 109,90
1VoedingenCooler Master MWE Gold 850 - V2 - Full Modular€ 119,-€ 119,-
1VoedingenCorsair RM750e V2€ 129,90€ 129,90
1VoedingenNZXT C750 Gold v2€ 104,90€ 104,90
1VoedingenSilverstone DA850 Gold€ 102,55€ 102,55
1VoedingenXPG Core Reactor 750W€ 132,95€ 132,95
Totaal€ 826,40

Nu heb ik geen verstand van PSUs maar een aantal lijken toch wat voor/nadelen te hebben:

NZXT: bang for buck maar volgens de specs tot 45dB aan geluid. Nu weet ik dat dit pas bij 100% belasting zou zijn maar hoe stiller hoe beter, en een hoge max geluid lijkt mij dat die ook meer geluid produceren bij lagere belastig.

Cooler Master: Reviews zijn niet geweldig en weet niet hoe de kwaliteit is.

Corsair: Zelfs ondersteuning voor ATX 3.0 in het geval dat ik toch de nVidia kant op zou gaan. Spec-wise lijkt dit een goede voeding te zijn, alleen reviews en in dit forum is men toch wat minder enthousiast over dit model. En geen sleeves?

BeQuiet: Goed qua efficiency en geluid, maar multirail. Voor gaming is meestal de concensus dat een single rail beter/handiger is.

Silverstone: Lekker stil zo te zien, alleen efficiency is weer iets lager. Ik weet dat de duurdere Silverstones goed zijn alleen dat is toch weer veel geld, en ergens moet je een grens stellen. En dit model lijkt geen sleeves te hebben.

XPG: Dit lijkt eigenlijk een goede mix van kwaliteit, efficiency en geluid te zijn. En de meeste kabels zijn sleeved.

Vroeger had ik vaak een seasonic, maar als ik dit forum lees zijn die toch wel minder in kwaliteit geworden.

Heeft iemand hier een aanrader van deze modellen (of juist iets dat ik geheel gemist heb)?

Dank!

Boo!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:46
Hoe nuttig is het om nu een nieuwe voeding aan te schaffen?
De situatie is als volgt:

Mijn desktop heeft nu een 650w xfx ts
Met een RX 7900XT en een 8700K@5ghz
Dit werkt allemaal zonder problemen

Nu ben ik van plan mijn cpu te upgraden naar een 7800x3d.
En de oude cpu / mobo naar mijn nas / server te verplaatsen (zonder oc dit keer).

Deze heeft nu een OCZ ModXtream Pro 600W uit 2011.
Met 13 jaar actief gebruik is deze natuurlijk op leeftijd, maar hij wordt nu niet echt zwaar belast.
Mocht hij het ooit begeven is dat geen ramp, zolang die geen andere componenten meeneemt.

Voor mijn desktop hoef ik nu niet per se een nieuwe psu.

Als het verstandig is om een nieuwe psu aan te schaffen dan heb ik alsnog twee opties:
1: zet de psu van mijn desktop over
2: koop een 450w of zo psu voor de server
Optie twee is goedkoper maar minder flexibel, ook kan het zo zijn dat voor mijn volgende gpu upgrade ik weer een nieuwe psu nodig heb.

Wat is wijsheid in mijn situatie.

• Djarune
forodrova schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:51:
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 750W€ 127,20€ 127,20
1VoedingenCooler Master MWE Gold 750 - V2 - Full Modular€ 109,90€ 109,90
1VoedingenCooler Master MWE Gold 850 - V2 - Full Modular€ 119,-€ 119,-
1VoedingenCorsair RM750e V2€ 129,90€ 129,90
1VoedingenNZXT C750 Gold v2€ 104,90€ 104,90
1VoedingenSilverstone DA850 Gold€ 102,55€ 102,55
1VoedingenXPG Core Reactor 750W€ 132,95€ 132,95
Totaal€ 826,40
De BQ is quad 12V rail en heeft een OCP per rail en daardoor minder geschikt voor de nieuwste videokaarten.

De CM MWE Gold’s zijn niet stil en hebben vaker dan gemiddeld last van coil whine.

De Corsair RMe bevat HEC platform met lagere kwaliteit Taiwanese caps ipv Japanse caps. Ook heeft deze een 120mm rifle bearing fan ipv de betere 135mm FDB of ML fan.

De Silverstone is een B klasse voeding met CWT GPX platform en is vergelijkbaar met de uitvoering: DeepCool DQ750-M-V2L die ooit voor slechts 65 euro te koop was. Voor 102 euro geen goede keus.

De NZXT en XPG zijn de beste uit je rijtje en hebben beide een (verschillend) hoogwaardig CWT platform en 140mm fan. De XPG is iets hoogwaardiger, maar rechtvaardigt niet de hogere prijs. Ze zijn beide stil te noemen.

De uitvoering: Cooler Master V750 Gold-V2 is nog een goed alternatief. Die is op hetzelfde niveau als de XPG qua kwaliteit en overall nog wat efficiënter.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Djarune schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:07:
[...]

De BQ is quad 12V rail en heeft een OCP per rail en daardoor minder geschikt voor de nieuwste videokaarten.

De CM MWE Gold’s zijn niet stil en hebben vaker dan gemiddeld last van coil whine.

De Corsair RMe bevat HEC platform met lagere kwaliteit Taiwanese caps ipv Japanse caps. Ook heeft deze een 120mm rifle bearing fan ipv de betere 135mm FDB of ML fan.

De Silverstone is een B klasse voeding met CWT GPX platform en is vergelijkbaar met de uitvoering: DeepCool DQ750-M-V2L die ooit voor slechts 65 euro te koop was. Voor 102 euro geen goede keus.

De NZXT en XPG zijn de beste uit je rijtje en hebben beide een (verschillend) hoogwaardig CWT platform en 140mm fan. De XPG is iets hoogwaardiger, maar rechtvaardigt niet de hogere prijs. Ze zijn beide stil te noemen.

De uitvoering: Cooler Master V750 Gold-V2 is nog een goed alternatief. Die is op hetzelfde niveau als de XPG qua kwaliteit en overall nog wat efficiënter.
Het zegt niets dat de 750w versie Deepcool eens €65,- heeft gekost. Die kost nu ook 114,- en kwam ook op de markt voor dat geld.

@forodrova je vergist je met de V750 v2 Coolermaster

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

qlum schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:04:
Hoe nuttig is het om nu een nieuwe voeding aan te schaffen?
De situatie is als volgt:

Mijn desktop heeft nu een 650w xfx ts
Met een RX 7900XT en een 8700K@5ghz
Dit werkt allemaal zonder problemen

Nu ben ik van plan mijn cpu te upgraden naar een 7800x3d.
En de oude cpu / mobo naar mijn nas / server te verplaatsen (zonder oc dit keer).

Deze heeft nu een OCZ ModXtream Pro 600W uit 2011.
Met 13 jaar actief gebruik is deze natuurlijk op leeftijd, maar hij wordt nu niet echt zwaar belast.
Mocht hij het ooit begeven is dat geen ramp, zolang die geen andere componenten meeneemt.

Voor mijn desktop hoef ik nu niet per se een nieuwe psu.

Als het verstandig is om een nieuwe psu aan te schaffen dan heb ik alsnog twee opties:
1: zet de psu van mijn desktop over
2: koop een 450w of zo psu voor de server
Optie twee is goedkoper maar minder flexibel, ook kan het zo zijn dat voor mijn volgende gpu upgrade ik weer een nieuwe psu nodig heb.

Wat is wijsheid in mijn situatie.
Koop een voeding die efficient is op het gem. verbruik van je server.

• Djarune
Hackus schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:44:
[...]

Het zegt niets dat de 750w versie Deepcool eens €65,- heeft gekost. Die kost nu ook 114,- en kwam ook op de markt voor dat geld.
Dat “eens” was een periode van 6 maanden. Dat noem ik geen tijdelijke aanbieding. Is momenteel voor 114 euro geen populair model. Net als de Silverstone overigens.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Djarune schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:49:
[...]

Dat “eens” was een periode van 6 maanden. Dat noem ik geen tijdelijke aanbieding. Is momenteel voor 114 euro geen populair model. Net als de Silverstone overigens.
Niet populair is iets anders dan iets B-klasse noemen, in de zin van bagger voeding die niet meer dan €65,- waard is.

Dit terwijl het op 115v als Platinum is getest

Is zou het alleen niet aanbevelen omdat het geen stille voeding is.

• Djarune
Hackus schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:05:
[...]

Niet populair is iets anders dan iets B-klasse noemen, in de zin van bagger voeding die niet meer dan €65,- waard is.

Dit terwijl het op 115v als Platinum is getest

Is zou het alleen niet aanbevelen omdat het geen stille voeding is.
[Afbeelding]
Met B-klasse doel ik niet op bagger maar op Tier B (Mid-range).

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Djarune schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:16:
[...]

Met B-klasse doel ik niet op bagger maar op Tier B (Mid-range).
Dat kun je beter goed duidelijk maken aan iemand die je advies geeft. Je bericht kan namelijk geheel anders worden beoordeeld.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@forodrova deze bedoel ik dus als aanbevolen uitvoering: Cooler Master V750 Gold-V2

• Djarune
Hackus schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:34:
[...]

Dat kun je beter goed duidelijk maken aan iemand die je advies geeft. Je bericht kan namelijk geheel anders worden beoordeeld.
Geldt ook voor jou. Platinum aan de andere kant van de oceaan boeit werkelijk niemand wat.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Djarune schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:11:
[...]

Geldt ook voor jou. Platinum aan de andere kant van de oceaan boeit werkelijk niemand wat.
Dat gaf ik ook duidelijk aan :9
Was je ook duidelijk dat het een bekrachtiging is dat het geen baggervoeding is van E65,-. End of strory, geniet van het mooie weer.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-05 20:48
Hier zitten de experts gelukkig :)
Langzaam maar zeker ben ik een pc aan het samenstellen.

Met een:
Intel Core i7-12700K Boxed: uitvoering: Intel Core i7-12700K Boxed
een 4080 gpu: uitvoering: ASUS ROG Strix GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition
Waterkoeling: arctic freezer II 360, uitvoering: Arctic Liquid Freezer II 360
Ik heb gelezen dat er hiervoor een 850+ watt voeding voor nodig is,
Zou deze voeding goed genoeg zijn en is het ook een goede? uitvoering: Gigabyte Aorus P850W
Of moet de voeding echt zwaarder zijn?

[Voor 6% gewijzigd door Arjantje72 op 28-04-2023 23:37. Reden: url aangepast]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

forodrova schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:51:
XPG: Dit lijkt eigenlijk een goede mix van kwaliteit, efficiency en geluid te zijn.
En de meeste kabels zijn sleeved.
Zoals al eerder door mij gemeld : Die kabels zijn wel irritant stug en dan vooral de aansluiting voor je moederbord! :-(

Daarnaast hoor ik de voeding weleens heel duidelijk naar een andere stand schakelen doordat ik een geluid hoor dat je als een click of clack dan wel tik zou kunnen omschrijven, maar is verder niet heel storend of constant te horen of zo...
De XPG is iets hoogwaardiger, maar rechtvaardigt niet de hogere prijs.
Ze zijn dan ook gewoon 50% in prijs omhoog gegaan als ik de 850 Watt versie als voorbeeld neem! :(
Ze zijn beide stil te noemen.
Er zijn stillere voedingen in principe, maar geen ramp verder :)
Arjantje72 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:39:
Zou deze voeding goed genoeg zijn en is het ook een goede? uitvoering: Arctic Liquid Freezer II 360

Of moet de voeding echt zwaarder zijn?
Dat is geen voeding dus mag het een paar pondjes meer zijn ?? ;) :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arjantje72
nero355 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:50:
[...]

[...]

Dat is geen voeding dus mag het een paar pondjes meer zijn ?? ;) :+
Oeps aangepast :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Arjantje72 Ik zou iets meer geld uitgeven aan een betere voeding met 1 ATX3.0 kabel en geschikt voor spanningsschommelingen van je built. uitvoering: Silverstone HELA 850R Platinum

• Arjantje72
Hackus schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 14:33:
@Arjantje72 Ik zou iets meer geld uitgeven aan een betere voeding met 1 ATX3.0 kabel en geschikt voor spanningsschommelingen van je built. uitvoering: Silverstone HELA 850R Platinum
Weet ik niet, de reviews op amazone zijn niet zo goed eigenlijk.

• Djarune
Arjantje72 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:05:
[...]

Weet ik niet, de reviews op amazone zijn niet zo goed eigenlijk.
Die neem je hopelijk toch niet als leidraad. Je kunt beter deze review lezen.

• Arjantje72
Djarune schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 23:30:
[...]

Die neem je hopelijk toch niet als leidraad. Je kunt beter deze review lezen.
Deze site kende ik nog niet, bedankt.
Als ik het lees is het iets te duur maar wel heel goed.
Dat is wel een interessante voeding voor mij :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Djarune
Arjantje72 schreef op zondag 30 april 2023 @ 00:20:
[...]
Als ik het lees is het iets te duur maar wel heel goed.
Er staat ook in

Overall, if the unit comes down to sub-200 USD as more ATX 3.0 options become available, the Hela 850R will be an excellent choice for your next system.

Dat is dus ongeveer nu :)

• Arjantje72
Djarune schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:32:
[...]

Er staat ook in

Overall, if the unit comes down to sub-200 USD as more ATX 3.0 options become available, the Hela 850R will be an excellent choice for your next system.

Dat is dus ongeveer nu :)
Inderdaad :)
Maar ben nog steeds niet overtuigd.

[Voor 5% gewijzigd door Arjantje72 op 30-04-2023 16:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amos_x
nero355 schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:32:
[...]

Zou ik nu sowieso doen puur vanwege de prijzen van hardware : Pak een leuke aanbieding mee en je hebt meer waar voor je geld dan bij een DIY PC Build :Y)
Ik had jouw post toen gebookmarked om nog feedback te kunnen geven, omdat ik idd hetzelfde aanvoelen begon te krijgen.

Ik ben effectief op aangeven van jouw post voorzichting beginnen uitkijken naar een goede aanbieding. En onlangs voor 970 euro een legion 5, 3060 mobile kunnen kopen. Zoveel waar voor je geld, en het maakt het DIY'en het eigenlijk bijna niet meer waard, behalve voor de hobby.

Dit in combinatie met een goede verkoop voor m'n SFFPC'tje (een koper die gelukkig dezelfde 'hobby' had en het naar waarde kon schatten)

Het zou zomaar eens kunnen dat de performance van gaming laptops, en vooral de gekelderde prijzen (ongelooflijk wat je krijgt voor +-1000 euro eigenlijk, ga maar eens op de pricewatch kijken) er voor zal zorgen dat ik in de huidige markt geen DIY meer zal doen.

Sowieso, om on-topic te blijven, heb ik SFFPC/SFX helemaal afgezworden. Leuk voor de hobby, maar het wordt een tunnelvisie waar je moeilijk nog aan ontsnapt, en je maakt het jezelf met miniITX en vooral SFX heel erg moeilijk.

Een goede SFX voeding kost gemakkelijk het dubbele van een standaard, eenvoudige ATX voeding. Is ook veel minder aanbod in. En in het echt zijn ze nog steeds 'gigantisch' waardoor de ze nog steeds moeilijk in te bouwen zijn. Voordal de modulaire dan, paradoxaal genoeg, door alle rigide stekketjes aan de uitgang van de PSU. Je kan beter een kabelboom nemen en dan inkorten als je daar de skills voor hebt.

Maar je post/suggestie heeft wel een mooie verandering ingezet waar ik op dit moment erg over te spreken ben. Dank d:)b En stof tot nadenken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

Amos_x schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:06:
Ik had jouw post toen gebookmarked om nog feedback te kunnen geven, omdat ik idd hetzelfde aanvoelen begon te krijgen.

Ik ben effectief op aangeven van jouw post voorzichting beginnen uitkijken naar een goede aanbieding. En onlangs voor 970 euro een legion 5, 3060 mobile kunnen kopen. Zoveel waar voor je geld, en het maakt het DIY'en het eigenlijk bijna niet meer waard, behalve voor de hobby.

Het zou zomaar eens kunnen dat de performance van gaming laptops, en vooral de gekelderde prijzen (ongelooflijk wat je krijgt voor +-1000 euro eigenlijk, ga maar eens op de pricewatch kijken) er voor zal zorgen dat ik in de huidige markt geen DIY meer zal doen.

Maar je post/suggestie heeft wel een mooie verandering ingezet waar ik op dit moment erg over te spreken ben. Dank d:)b En stof tot nadenken...
Leuk om te lezen! d:)b Graag gedaan! :D

Om heel eerlijk te zijn komt het een beetje door dit topic : [Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 9
Daarin zie ik af en toe dingen langskomen dat ik echt zoiets had van "Zolang er niks verandert aan de markt en er toevallig iets kapot is gegaan aan mijn PC wordt dat gewoon mijn volgende aankoop!" :Y)

Ik moet dan nog iets zien te verzinnen voor mijn 3 x 1920x1200 setup die ik al jarenlang gebruik, maar dat zien we dan wel weer... :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amos_x
nero355 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:12:
[...]

Ik moet dan nog iets zien te verzinnen voor mijn 3 x 1920x1200 setup die ik al jarenlang gebruik, maar dat zien we dan wel weer... :)
1 4K scherm is alweer 4x een Full HD scherm :P 4k schermen zijn te koop voor 250 euro. Een QDH widescreen zal ook wel gemakkelijk 3x full HD aan aantal pixels hebben

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nero355

nero355

Amos_x schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:16:
1 4K scherm is alweer 4x een Full HD scherm :P 4k schermen zijn te koop voor 250 euro. Een QDH widescreen zal ook wel gemakkelijk 3x full HD aan aantal pixels hebben
Er is niet één scherm op de markt die zoiets kan nadoen :

of zoiets :

Dus dat wordt effe terug in de tijd reizen en bij Matrox rondkijken of ze iets van een 1 scherm naar 3 schermen adapter verkopen of überhaupt nog als bedrijf bestaan! ;) :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fakeyluke
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-05 20:19
Ik ben bezig met een PC samen te stellen en dacht de uiteindelijke build te hebben gevonden. Deze heb ik vanmiddag ingevoerd in pcpartpicker om de compatiblity nog eens te checken en ik zie dat de XFX MERC 310 7900 XTX GPU niet aansluit bij de NZXT C1200 V2.

An additional 8-pin PCIe power connector is needed.

Ik dacht dat ik met de ATX 3.0 kabel van 600W ofso (12VHPWR connector) goed was zodat ik geen adapter nodig heb, maar het lijkt alsof alleen de 4000 series van NVIDIA deze ondersteunt ofso. Iemand die dit kan toelichten?

[Voor 16% gewijzigd door fakeyluke op 02-05-2023 13:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Memori
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-05 14:14
nero355 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:33:
Dus dat wordt effe terug in de tijd reizen en bij Matrox rondkijken of ze iets van een 1 scherm naar 3 schermen adapter verkopen of überhaupt nog als bedrijf bestaan! ;) :+
Ik heb nog een oude maar nagenoeg ongebruikte TripleHead2Go (digital edition) van Matrox liggen als je interesse hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

Memori schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:08:
Ik heb nog een oude maar nagenoeg ongebruikte TripleHead2Go (digital edition) van Matrox liggen als je interesse hebt.
Voorlopig gelukkig nog niet! Maar bedankt voor het aanbod! ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:48
Mijn huidige voeding heeft het begeven dus ben ik aan het kijken voor een vervanger die alsook futureproof is dus ATX3.0 standard.

Mijn huidige lijst, ik neigt meer naar Seasonic wegens merk, inhoud van de doos/verpakking en prijs/prestatie.

Asus Aura is superstill wat ik ook appriceer maar geen reviews te vinden behalve resultaten van cybenetics en is nogal duur vind ik voor 850w.

Silverstone is qua papier heel goed maar het merk is mij niet zo gekend met voedingen, erg stugge kabels en 12VHPWR is 450watt ipv 600 :/ volgens intel specs is dat wel correct weet ik maar toch als alle andere het wel doen O-)

HWbusters gaf voorkeur aan seasonic boven asus aura in comments. Maar ik zie vooral op deze topic van sommigen dat nogal tegen Seasonic zijn? :|

1VoedingenASUS ROG Strix 850W Gold Aura Edition€ 234,90€ 234,90
1VoedingenSeasonic Vertex GX-850€ 199,90€ 199,90
1VoedingenSilverstone HELA 850R Platinum€ 179,-€ 179,-
Totaal€ 613,80

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
royalt123 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:58:
Mijn huidige voeding heeft het begeven dus ben ik aan het kijken voor een vervanger die alsook futureproof is dus ATX3.0 standard.

Mijn huidige lijst, ik neigt meer naar Seasonic wegens merk, inhoud van de doos/verpakking en prijs/prestatie. Asus Aura is superstill wat ik ook appriceer maar geen reviews te vinden behalve resultaten van cybenetics en is nogal duur vind ik voor 850w.
Silverstone is qua papier heel goed maar het merk is mij niet zo gekend met voedingen en 12VHPWR is 450watt ipv 600 :/ volgens intel specs is dat wel correct weet ik maar toch als alle andere wel doen O-)

HWbusters gaf voorkeur aan seasonic boven asus aura in comments. Maar ik zie vooral op deze topic van sommigen dat nogal tegen Seasonic zijn? :|

Totaal€ 613,80
Kijk eens naar uitvoering: MSI MPG A850G PCIE5 Veel goedkoper dan de voedingen in je shortlist en net zo goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikverhaar
fakeyluke schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:13:
...
Ik dacht dat ik met de ATX 3.0 kabel van 600W ofso (12VHPWR connector) goed was zodat ik geen adapter nodig heb, maar het lijkt alsof alleen de 4000 series van NVIDIA deze ondersteunt ofso. Iemand die dit kan toelichten?
Alleen de 4000-serie heeft inderdaad die afgrijselijke connector. De C1200 wordt geleverd met twee normale pcie-kabels met 2 pcie-stekkers per stuk. De reference versie heeft trouwens maar twee pcie-stekkers en trekt max 355W. Die derde stekker is gewoon een extraatje voor als je gaat overklokken. (wel gewoon inpluggen natuurlijk. Maar ik bedoel dat de derde stekker niet noodzakelijk was voor het ontwerp)

1200W is trouwens wel enorm overkill voor een kaart die 'maar' 355W trekt. Zelfs met de elektrische kachel die men de i9 13900K noemt die bijna 300W trekt in een stresstest, is een 850W voeding dan nog ruim voldoende. Houdt er ook rekening mee dat een ATX 3.0 voeding pieken aankan van 2x het wattage dat op het label staat, dus een 850W 3.0 voeding kan eventjes 1700W aan.

[Voor 5% gewijzigd door ikverhaar op 02-05-2023 15:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
royalt123 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:58:

Mijn huidige lijst, ik neigt meer naar Seasonic wegens merk, inhoud van de doos/verpakking en prijs/prestatie.

Asus Aura is superstill wat ik ook appriceer maar geen reviews te vinden behalve resultaten van cybenetics en is nogal duur vind ik voor 850w.

Silverstone is qua papier heel goed maar het merk is mij niet zo gekend met voedingen, erg stugge kabels en 12VHPWR is 450watt ipv 600 :/ volgens intel specs is dat wel correct weet ik maar toch als alle andere het wel doen O-)

Totaal€ 613,80
Om ze te vergelijken is het interessant welke criteria je belangrijk vindt.

noise (lamda)
Asus (stilst), Silverstone, Seasonic, MSI.

efficiency (eta)
Silverstone (efficiëntste), Seasonic, Asus, MSI

prijs
MSI (laagst), Silverstone, Seasonic, Asus

Natuurlijk lang niet alle criteria, maar op basis van hierboven zou ik de Silverstone pakken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fakeyluke
ikverhaar schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:15:
[...]

Alleen de 4000-serie heeft inderdaad die afgrijselijke connector. De C1200 wordt geleverd met twee normale pcie-kabels met 2 pcie-stekkers per stuk. De reference versie heeft trouwens maar twee pcie-stekkers en trekt max 355W. Die derde stekker is gewoon een extraatje voor als je gaat overklokken. (wel gewoon inpluggen natuurlijk. Maar ik bedoel dat de derde stekker niet noodzakelijk was voor het ontwerp)

1200W is trouwens wel enorm overkill voor een kaart die 'maar' 355W trekt. Zelfs met de elektrische kachel die men de i9 13900K noemt die bijna 300W trekt in een stresstest, is een 850W voeding dan nog ruim voldoende. Houdt er ook rekening mee dat een ATX 3.0 voeding pieken aankan van 2x het wattage dat op het label staat, dus een 850W 3.0 voeding kan eventjes 1700W aan.
Okey dank voor de uitleg. Maar de C1200 kan ik dan niet gebruiken voor deze kaart, want die heeft twee 6+2 pins aansluitingen. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

Uszka schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:07:
Kijk eens naar uitvoering: MSI MPG A850G PCIE5 Veel goedkoper dan de voedingen in je shortlist en net zo goed.
Die MPG modellen van MSI hebben toch hetzelfde CWT platform als mijn Adata XPG Core Reactor en dus ook die stugge kabels :?

/EDIT :
Uszka schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 22:18:
Nee.

- MSI MPG A-G (PCI-e5.0) heeft het CSZ platform
- MPG A-GF het GPU en de Core Reactor het CSE-S van CWT.
Duidelijk! Thnx! :)

[Voor 23% gewijzigd door nero355 op 03-05-2023 00:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
nero355 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:59:
[...]

Die MPG modellen van MSI hebben toch hetzelfde CWT platform als mijn Adata XPG Core Reactor en dus ook die stugge kabels :?
Nee. MSI MPG A-G (PCI-e5.0) heeft het CSZ platform, MPG A-GF het GPU en de Core Reactor het CSE-S van CWT.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikverhaar
fakeyluke schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 17:42:
[...]

Okey dank voor de uitleg. Maar de C1200 kan ik dan niet gebruiken voor deze kaart, want die heeft twee 6+2 pins aansluitingen. Of zie ik dat verkeerd?
Twee kabels, vier stekkers (zie ook de specsheet hier op tweakers). Dus prima bruikbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fakeyluke
ikverhaar schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 22:36:
[...]

Twee kabels, vier stekkers (zie ook de specsheet hier op tweakers). Dus prima bruikbaar.
Ik voel me dom, maar op de afbeelding (in tweakers) zie ik 4 8 pin aansluitingen. ik heb 2 8 pin (EPS) aansluitingen nodig voor het moederbord / cpu en dan houd ik nog 2 aansluitingen (+ de 16 pin 12VHPWR) over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikverhaar
fakeyluke schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 23:45:
[...]

Ik voel me dom, maar op de afbeelding (in tweakers) zie ik 4 8 pin aansluitingen. ik heb 2 8 pin (EPS) aansluitingen nodig voor het moederbord / cpu en dan houd ik nog 2 aansluitingen (+ de 16 pin 12VHPWR) over.
Ja, de voeding heeft een viertal 8-pin aansluitingen voor eps/pcie kabels. Twee daarvan gebruik je voor eps-kabels. Twee daarvan gebruik je voor pcie-kabels. Aan de pcie-kabels zitten twee 6+2-pin pcie-stekkers per stuk, dus 4 totaal. Van de ene kabel gebruik je ze allebei, van de ander blijft er eentje los bungelen.

Ik vind de C1200 enorm overkill voor een systeem dat zelden meer dan 700W zal trekken (nog minder als je iets anders dan een 13900k gebruikt), maar de kabels voldoen gewoon voor jouw eisen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:48
Dat is mooi en correct beschreven. MSI valt al zeker weg vanwege geluid als ik review leest.
Seasonic zal het waarschijnlijk worden, nu nog paar weken wachten om te zien wat prijs gaat doen want ik zie vele voeding laatste tijd in prijs zakken wegens meer concurrentie en er zullen vast ook meer reviews verschijnen bij gekende websites voor psu.

Corsair Shift is recent tientallen euro gezakt trouwens maar past niet in men case, waarom doen ze nu zoiets |:(
Djarune schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:06:
[...]

Om ze te vergelijken is het interessant welke criteria je belangrijk vindt.

noise (lamda)
Asus (stilst), Silverstone, Seasonic, MSI.

efficiency (eta)
Silverstone (efficiëntste), Seasonic, Asus, MSI

prijs
MSI (laagst), Silverstone, Seasonic, Asus

Natuurlijk lang niet alle criteria, maar op basis van hierboven zou ik de Silverstone pakken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-05 14:07
Mijn systeem draait nog steeds op een oude Corsair AX750 en het word ondertussen wel tijd voor een nieuwe voeding dacht ik zo.

Ik gebruik 13700k en rx6800. Zat te denken aan 850 watt dit keer.

Is de NZXT c850 v2 iets? Lijkt redelijk positieve reviews te hebben. Er is een iets goedkopere Silverstone maar die heeft een kleinere fan dus ik denk meer herrie?

Of heeft het zin iets meer uit te geven aan een betere voeding?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

junneh schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 04:30:
Mijn systeem draait nog steeds op een oude Corsair AX750 en het word ondertussen wel tijd voor een nieuwe voeding dacht ik zo.

Ik gebruik 13700k en rx6800. Zat te denken aan 850 watt dit keer.

Is de NZXT c850 v2 iets? Lijkt redelijk positieve reviews te hebben. Er is een iets goedkopere Silverstone maar die heeft een kleinere fan dus ik denk meer herrie?

Of heeft het zin iets meer uit te geven aan een betere voeding?
Met 850w kun je wel een 6950XT voeden..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@ikverhaar
@fakeyluke

Wat ligt hier links onderaan ?
bron

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ikverhaar
Hackus schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:55:
Wat ligt hier links onderaan ?
Een 12vhpwr kabel. Maar wat @fakeyluke nodig heeft, zijn de twee dubbele pcie-kabels rechtsboven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ikverhaar schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:00:
[...]

Een 12vhpwr kabel. Maar wat @fakeyluke nodig heeft, zijn de twee dubbele pcie-kabels rechtsboven.
Die zijn er ook. voor AMD of sommige RTX4070 en minder snel.

Prima voeding dus, maar de 850w versie voldoet ook al.
oa als platinum getest uitvoering: Cooler Master V850 Gold - V2
[...]

Wordt ook nog geleverd met....
Was dan duidelijker geweest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• junneh
  • Laatst online: 27-05 14:07
Hackus schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:06:
[...]

Met 850w kun je wel een 6950XT voeden..
Maar de prijzen voor een fatsoenlijke 750 zijn hetzelfde als voor deze NZXT 850, vandaar.

Vroeg me alleen af of het een beetje goede voeding is, volgens mij wel maar ben geen expert. Misschien beter om iets meer uit te geven aan een atx 3.0 model? (alhoewel mijn volgende kaart wss ook weer amd word)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

junneh schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:26:
[...]

Maar de prijzen voor een fatsoenlijke 750 zijn hetzelfde als voor deze NZXT 850, vandaar.

Vroeg me alleen af of het een beetje goede voeding is, volgens mij wel maar ben geen expert. Misschien beter om iets meer uit te geven aan een atx 3.0 model? (alhoewel mijn volgende kaart wss ook weer amd word)
is niet nodig, ook moet je dan voldoende 'oude' PCIe ingangen en kabels hebben

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nippy360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-05 10:13
Hallo Allemaal,

Ik heb na mijn defecte Seasonic focus plus een nieuwe Seasonic focus ontvangen(de opvolger van de focus plus)

Sindsdien heb ik enorme coilwhine uit mijn videokaart, meerdere kaarten getest.

Welk merk voeding kan ik het beste kopen om te testen dat het door de voeding komt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nippy360 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:51:
Hallo Allemaal,

Ik heb na mijn defecte Seasonic focus plus een nieuwe Seasonic focus ontvangen(de opvolger van de focus plus)

Sindsdien heb ik enorme coilwhine uit mijn videokaart, meerdere kaarten getest.

Welk merk voeding kan ik het beste kopen om te testen dat het door de voeding komt?
Welke videokaart exact ?
Welke voeding exact ?

Vol aangesloten vanaf losse PCIe kabels ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nippy360
3 Videokaarten geprobeerd:

MSI 6600 xt
ASUS 6650 xt
Gigabyte 3060

Voeding Seasonic Focus 550watt

Gebruikte kabels 1 voor cpu 1 voor de gpu en 1 voor moederbord.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
@nippy360 kleine kans, maar probeer eens een ander (geaard) stopcontact zonder stekkerdoos.

Daarnaast kun je testen met een rietje waar de coil whine precies vandaan komt.

Als de coil whine uit de videokaart komt kun je de resonantie veranderen door iets met de videokaart te doen:
  • Over-/ondervolten
  • Over/onderklokken.
  • Verhoog/verlaag de power limit.
  • Wijzig de refresh rate.
  • Wijzig de VBIOS naar een oudere/nieuwe versie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nippy360
Het komt uit de videokaart als die belast word, bij het gamen bijvoorbeeld.

Bij normaal internet gebruik is alles stil.

Meerdere kaarten geprobeerd dus ligt niet aan de kaart lijkt me maar het type voeding.

Het kan toch niet dat er teveel spanning of stroom naar de kaart gaat?

Undervolten en frame rate heb ik ook geprobeerd.

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:15
[...]

Is dat probleem eigenlijk iets minder aanwezig bij de allernieuwste gen videokaarten (7900xt, 4070, 4070ti) vergeleken met de serie ervoor? Ik heb in mijn vorig jaar gebouwde systeem voor de Straight Power 11 750w gekozen (5600x en een m2 ssd verder eigenlijk niets dat vermogen vraagt) maar door gpu prijzen er nooit aan toegekomen iets anders dan mijn oude 1060 6G te installeren.

Nu toch maar besloten de markt op te gaan voor een bij de cpu passende nieuwe gpu (bijv 2e hands 6800xt, 3080 (ti) of een 6950xt) maar ik besef me ook dat mijn PSU mogelijk op het randje is en ik heb al vaker je zorgen gezien over deze multi rail voedingen in dit topic.Mocht het zo zijn dat het wat minder piekerige gedrag van de nieuwste gpu's , zo begrijp ik de reviews tenminste?, het opeens wel mogelijk maken om met deze voeding verder te gaan dan wordt relatief gezien eigenlijk een 4070ti of 4070 een ~150 EUR voor het aanschaffen van een nieuwe voeding goedkoper. Kan interessant zijn dus.

Of geldt nog steeds dat het gewoon verstandig is met het oog op de toekomst en niet alleen deze gpu upgrade maar ook de volgende over bijv 2 jaar dat jij nu hoe dan ook al van multi rail zou afstappen? Kans dat ik daar probleemloos een 3080(ti) of 4070 op ga kunnen draaien is en blijft erg klein?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Northstar
  • Laatst online: 23-05 21:52
twit schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:55:
[...]

Is dat probleem eigenlijk iets minder aanwezig bij de allernieuwste gen videokaarten (7900xt, 4070, 4070ti) vergeleken met de serie ervoor? Ik heb in mijn vorig jaar gebouwde systeem voor de Straight Power 11 750w gekozen (5600x en een m2 ssd verder eigenlijk niets dat vermogen vraagt) maar door gpu prijzen er nooit aan toegekomen iets anders dan mijn oude 1060 6G te installeren.

Nu toch maar besloten de markt op te gaan voor een bij de cpu passende nieuwe gpu (bijv 2e hands 6800xt, 3080 (ti) of een 6950xt) maar ik besef me ook dat mijn PSU mogelijk op het randje is en ik heb al vaker je zorgen gezien over deze multi rail voedingen in dit topic.Mocht het zo zijn dat het wat minder piekerige gedrag van de nieuwste gpu's , zo begrijp ik de reviews tenminste?, het opeens wel mogelijk maken om met deze voeding verder te gaan dan wordt relatief gezien eigenlijk een 4070ti of 4070 een ~150 EUR voor het aanschaffen van een nieuwe voeding goedkoper. Kan interessant zijn dus.

Of geldt nog steeds dat het gewoon verstandig is met het oog op de toekomst en niet alleen deze gpu upgrade maar ook de volgende over bijv 2 jaar dat jij nu hoe dan ook al van multi rail zou afstappen? Kans dat ik daar probleemloos een 3080(ti) of 4070 op ga kunnen draaien is en blijft erg klein?
Ja en zijn opmerking gaat over de power 11, terwijl BQ inmiddels op (dark) power 13 zit. Is hierbij ook de quad rail minder geschikt voor de nieuwere kaarten zoals 4070 Ti? en maakt het uberhaupt uit als je de knop omzet dat de PSU het als één rail gebruikt?

Ik vind het maar verwarrend allemaal. :?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Djarune
@twit @Northstar

De voorgaande generatie videokaarten (RTX3xxx en RX6xxx) zijn meer piekerig dan de equivalenten van de nieuwe generatie.

De BQ SP11 heeft een redelijk lage OCP per rail en kan problemen krijgen met sommige kaarten (3080Ti of RX6900 bijvoorbeeld). De 4070Ti zal probleemloos werken met de SP11 750W.

De BQ DP13 is een compleet andere voeding van een andere serie met ander merk platform (FSP). De OCP per rail is achterlijk hoog ingesteld wat de multirail meer een gimmick maakt. De “overall performance” van de BQ DP13 is slechts “redelijk goed” te noemen en rechtvaardigt niet de hoge prijs. Er zijn meerdere ATX3.0 voedingen die beter presteren voor een lagere prijs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nippy360 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:01:
3 Videokaarten geprobeerd:

MSI 6600 xt
ASUS 6650 xt
Gigabyte 3060

Voeding Seasonic Focus 550watt

Gebruikte kabels 1 voor cpu 1 voor de gpu en 1 voor moederbord.
allemaal met 1x 8-pin dus ?

Zou dan andere voeding proberen/kopen als dit vooraf nooit heeft gespeeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Northstar
Djarune schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 23:51:
@twit @Northstar

De voorgaande generatie videokaarten (RTX3xxx en RX6xxx) zijn meer piekerig dan de equivalenten van de nieuwe generatie.

De BQ SP11 heeft een redelijk lage OCP per rail en kan problemen krijgen met sommige kaarten (3080Ti of RX6900 bijvoorbeeld). De 4070Ti zal probleemloos werken met de SP11 750W.

De BQ DP13 is een compleet andere voeding van een andere serie met ander merk platform (FSP). De OCP per rail is achterlijk hoog ingesteld wat de multirail meer een gimmick maakt. De “overall performance” van de BQ DP13 is slechts “redelijk goed” te noemen en rechtvaardigt niet de hoge prijs. Er zijn meerdere ATX3.0 voedingen die beter presteren voor een lagere prijs.
Ja daar was ik inderdaad naar op zoek, maar ik wil voornamelijk ook weinig geluid (heb last van tinnitus, dus alle pitch noises die ik kan voorkomen wil ik graag voorkomen), vandaar dat ik naar die BQ DP 13 zat te kijken. Het fan probleem lijkt sporadisch voor te komen, dus die gok zou ik eventueel wel willen nemen met kans dat ik hem RMA moet sturen. Zat dus ook naar die Asus ROG Strix Aura 850W te kijken omdat die dus ook erg stil is, en inderdaad een paar tientjes goedkoper. Alleen kon ik daar nog niet echt een review over vinden op hwbusters/Aris.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Northstar schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:24:
[...]

Ja daar was ik inderdaad naar op zoek, maar ik wil voornamelijk ook weinig geluid (heb last van tinnitus, dus alle pitch noises die ik kan voorkomen wil ik graag voorkomen), vandaar dat ik naar die BQ DP 13 zat te kijken. Het fan probleem lijkt sporadisch voor te komen, dus die gok zou ik eventueel wel willen nemen met kans dat ik hem RMA moet sturen. Zat dus ook naar die Asus ROG Strix Aura 850W te kijken omdat die dus ook erg stil is, en inderdaad een paar tientjes goedkoper. Alleen kon ik daar nog niet echt een review over vinden op hwbusters/Aris.
https://www.cybenetics.com/d/cybenetics_Nsu_eu.pdf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Northstar
Thanks, die had ik wel gevonden, maar ik heb zelf nog niet genoeg kennis om uit alle nummers de belangrijke conclusies te halen, vandaar dat ik naar een wat meer uitgebreidere review op zoek was. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
Northstar schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:36:
[...]

Thanks, die had ik wel gevonden, maar ik heb zelf nog niet genoeg kennis om uit alle nummers de belangrijke conclusies te halen, vandaar dat ik naar een wat meer uitgebreidere review op zoek was. :)
Best ATX v3.0 & PCIe 5.0 Ready PSUs Picks 2023 – Hardware Busters

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Northstar schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:36:
[...]

Reviews van Aris zijn ook niet altijd goed. Hij is gehyped hier, maar spreekt zichzelf vaak tegen. zoals ik al eerder zei wordt het meer keuren voor eigen gewin.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kalis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04:02
goedemiddag, hoe raten jullie deze Delta voeding? Nu goedkoop te verkrijgen uitvoering: Delta GPS-850HBA A22

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kalis schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:45:
goedemiddag, hoe raten jullie deze Delta voeding? Nu goedkoop te verkrijgen uitvoering: Delta GPS-850HBA A22
Ik wil sowieso geen voeding die niet-modulair is. (dus met vaste kabelboom)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:20
Mijn computer is onderweg naar Informatique. Ik heb een nieuwe videokaart gekocht, Gigabyte GeForce RTX 4090, 24GB, Gaming OC. Een upgrade, ik had tot heden de MSI VENTUS OC RTX 2080 8GB (2019)

Mijn MSI VENTUS OC RTX 2080 8GB koste mij in 2019 €799,- en de Gigabyte GeForce RTX 4090, 24GB, Gaming OC €1.869,-!(05-05-2023) Ik had dit jaren geleden gek gevonden voor een videokaart en het is nog steeds bizar hoog wat ze vragen. Het is ook niet goedkoop. Maar ik vind het leuk.

Reden van upgraden: Ik heb een GIGABYTE M32U monitor een 32-inch op 4K met 144Hz refresh rate en Displayport 1.4 gebruik ik. Met mijn huidige videokaart moet ik de instellingen steeds terug omlaag zetten naar low-settings/medium-settings om 144fps in de buurt te komen.

Hopelijk is de voeding voldoende een Seasonic Platinum V2 860W (2015) koste mij €234,- enkel de voeding en wil niet nog eens een nieuwe voeding. Ik heb alles op standaard kloksnelheid en doet niet aan overklokken.

Nog meer specificaties over mijn systeem:
https://nl.hardware.info/...ming-xtreme-computer-2020

Ik hoor dat mijn huidige voeding voldoende moet zijn?

[Voor 43% gewijzigd door van der Berg op 06-05-2023 14:40]

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - GeForce RTX 4090 - Samsung 980 Pro 1TB - M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 5 Pro - S22 Ultra 512GB - Tab S5e 128/6GB - Buds 2 Pro

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Uszka
van der Berg schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 14:28:

Ik hoor dat mijn huidige voeding voldoende moet zijn?
Van wie hoor je dat?
Die voeding heeft problemen met RTX3000 en nieuwer zoals zoveel Seasonics behalve het Focus GX/PX platform. Maar goed, dat merk je vanzelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• van der Berg
Informatique is hem nu aan het inbouwen de RTX 4090 en hij moet gewoon doen met mijn huidige voeding volgens de medewerker die hem inbouwen.

Ik betaal €15,- voor inbouwen en installeren + drivers

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - GeForce RTX 4090 - Samsung 980 Pro 1TB - M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 5 Pro - S22 Ultra 512GB - Tab S5e 128/6GB - Buds 2 Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
van der Berg schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 15:32:
en hij moet gewoon doen met mijn huidige voeding volgens de medewerker die hem inbouwen.
Moeten, moeten, ze verwachten dat die het gaat doen maar ik ben daar niet zeker van gezien de vele problemen van high end Seasonic voedingen icm recente high end videokaarten. Mogelijk moet de 12v sensordraad worden verwijderd wil de voeding het blijven doen.
Vraag of ze een test doen met Prime95 Small fft op de cpu + Furmark op de GPU tegelijkertijd.
Ik betaal €15,- voor inbouwen en installeren + drivers
Kan je niet zelf een videokaartje installeren? Is een van de makkelijkste onderdelen om te vervangen in een pc.

[Voor 15% gewijzigd door Uszka op 06-05-2023 17:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
De Seasonic Platinum reeks is wat ouder en intern wel anders dan het Focus platform dus zal waarschijnlijk niet de bekende Seasonic problemen krijgen.

@van der Berg , de Seasonic Platinum serie lijkt single rail, maar is intern dual +12V rail en de beveiligingen zijn aangestuurd door een SITI PS232F IC die max 4x +12V rails kan aansturen. Het kan dus zijn dat de OCP wat laag is afgesteld en dat je alsnog problemen krijgt met een RTX4090. Het blijft voor nu een kwestie van proberen. Krijg je te maken met een shutdown, de voeding vervangen voor een moderne single rail ATX3.0.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
Djarune schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 18:07:
De Seasonic Platinum reeks is wat ouder en intern wel anders dan het Focus platform dus zal waarschijnlijk niet de bekende Seasonic problemen krijgen.

@van der Berg , de Seasonic Platinum serie lijkt single rail, maar is intern dual +12V rail en de beveiligingen zijn aangestuurd door een SITI PS232F IC die max 4x +12V rails kan aansturen. Het kan dus zijn dat de OCP wat laag is afgesteld en dat je alsnog problemen krijgt met een RTX4090. Het blijft voor nu een kwestie van proberen. Krijg je te maken met een shutdown, de voeding vervangen voor een moderne single rail ATX3.0.
De X-Gold en Platinum series hebben hetzelfde probleem als de Prime. Uitschakelen doordat teveel noise op de sensekabel wordt gemeten. Dat is een heel ander probleem dan de OCP triggering van de Focus Plus Gold/Platinum dat opgelost is in de Focus GX/PX.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• van der Berg
Ze hebben getest onder stress load en alles werkt perfect. Nieuwste drivers zijn geïnstalleerd en ik hoef geen andere voeding

Gigabyte GeForce RTX 4090, 24GB, Gaming OC

[Voor 4% gewijzigd door van der Berg op 06-05-2023 19:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
van der Berg schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 19:44:
Ze hebben getest onder stress load en alles werkt perfect. Nieuwste drivers zijn geïnstalleerd en ik hoef geen andere voeding

[Afbeelding]
Gigabyte GeForce RTX 4090, 24GB, Gaming OC
Hoe hebben ze een stresstest gedaan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
Uszka schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 18:48:
[...]

De X-Gold en Platinum series hebben hetzelfde probleem als de Prime. Uitschakelen doordat teveel noise op de sensekabel wordt gemeten. Dat is een heel ander probleem dan de OCP triggering van de Focus Plus Gold/Platinum dat opgelost is in de Focus GX/PX.
Ik heb alleen 12V rail noise / sense wire gevallen gevonden met een Prime / Focus platform. Niet één met een Seasonic KM3 platform (X Gold / P Platinum). Heb je een voorbeeld?

Zag trouwens wel dat diverse KM3’s nu het loodje leggen door een kapot schakel circuit wat 5Vsb naar 12V regelt. Schijnt een ouderdom issue te zijn.
Pagina: 1 ... 65 66 67 Laatste

Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen.

Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee