Toon posts:

Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 65 66 67 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

gizmokat schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:28:
[...]

I
Ik heb de voeding ook terug gestuurd en mijn geld terug gekregen, mijn seasonic focus gx 550 is maar een half jaar oud en werkt prima met de hardware die ik nu heb, had de corsiar gekocht om dat ik in de toekomst de videokaart wil upgraden en vanwege nieuwe moederbord en kast toch alles opnieuw moest doen.
Voorlopig voldoet de seasonic en ga nu pas een andere voeding kopen als ik daadwerkelijk een andere videokaart ga kopen
uitvoering: Corsair HX750 V2
Echt Platinum en Echt stil, als je geen RTX4000 koopt, en anders kun je nog org. Kabel erbij of later halen

uitvoering: Corsair 600W PCIe 5.0 12VHPWR Type-4 PSU Power Cable Zwart

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Djarune schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:54:
[...]

Dan heb je niet goed dit forum gelezen. De RMe wordt hier niet aangeprezen in het hoge segment. Dat geldt bij Corsair wel voor de TXm, RM, RMx en HX / HXi met CWT platform. De RMe heeft een HEC platform en is te duur voor wat je krijgt.
Dan heb ik het niet helemaal goed gelezen, maar omdat al deze Corsair modellen hier aanbevolen worden en goed beoordeeld ging ik er van uit dat dat ook voor de RMe serie het geval was en ook goed zou zijn, maar buiten de takken herrie van de fan werkte hij prima, ze hebben voor deze serie slechte fans gebruikt of een slechte batch, ik raad hem daarom niet aan.

• bmaster001
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:41
Ik had daarnet een topic geopend in een ander forumdeel (homeserver(pc) valt uit sinds vervanging voeding) maar misschien is 'hier' ook best een logische plek.

Samengevat: ik heb een oude pc met een Gigabyte GA-Z68MX-UD2H-B3 moederbord, i5 2500K, 24GB ram en 5 disks (waarvan 2 ssd) die al jaren dienst doet als homeserver.
Onlangs begon de voeding serieus veel lawaai te maken en bestelde ik een nieuwe voeding: een be quiet! PURE POWER 11 400W. Deze lijkt goed te draaien, maar na een paar dagen valt de pc gewoonweg uit. De stekker enkele seconden uittrekken en daarna gaat die weer goed voor een paar dagen.
Dit probleem is begonnen na het vervangen van de voeding, dus het lijkt me best logisch dat deze de oorzaak is. Maar zou dat dan zijn omdat die ergens een defect heeft, of omdat die niet geschikt is voor de overige hardware?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:56
Los van lawaai, had je nog andere problemen met de oude voeding?

Misschien dat de oude voeding (matig tot slechte kwaliteit en zonder adequate koeling een serieus risico) ook andere onderdelen heeft beinvloed/gesloopt.
Je kunt misschien eens de condensators op je moederbord controleren op lekkage/bolling/etc.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

bmaster001 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:07:
Ik heb een oude pc met een Gigabyte GA-Z68MX-UD2H-B3 moederbord
Die is aardig oud ondertussen : uitvoering: Gigabyte GA-Z68MX-UD2H-B3
Onlangs begon de voeding serieus veel lawaai te maken en bestelde ik een nieuwe voeding: een be quiet! PURE POWER 11 400W. Deze lijkt goed te draaien, maar na een paar dagen valt de pc gewoonweg uit. De stekker enkele seconden uittrekken en daarna gaat die weer goed voor een paar dagen.
Dit probleem is begonnen na het vervangen van de voeding, dus het lijkt me best logisch dat deze de oorzaak is.

Maar zou dat dan zijn omdat die ergens een defect heeft, of omdat die niet geschikt is voor de overige hardware?
Een vriend van mij heeft een grofweg net zo oud moederbord van ASUS en die begint ook beetje bij beetje uit elkaar te vallen (OnBoard Sound = Kapot en de LAN NIC doet af en toe raar...) en de PC is ook instabiel geworden ondertussen dus ik zou daar ook rekening mee houden in jouw geval ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• bmaster001
mitsumark schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:00:
Los van lawaai, had je nog andere problemen met de oude voeding?

Misschien dat de oude voeding (matig tot slechte kwaliteit en zonder adequate koeling een serieus risico) ook andere onderdelen heeft beinvloed/gesloopt.
Je kunt misschien eens de condensators op je moederbord controleren op lekkage/bolling/etc.
Nee, verder nooit last gehad. Alles draaide zeer stabiel! Ik kan inderdaad het moederbord eens van dichtbij bekijken, voor zover dat mogelijk is met de nogal grote koeler op de cpu. Of het slechte kwaliteit is weet ik niet, het was een Enermax EES350AWT-ErP van dezelfde leeftijd als de rest van de onderdelen :-)
nero355 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:09:
Een vriend van mij heeft een grofweg net zo oud moederbord van ASUS en die begint ook beetje bij beetje uit elkaar te vallen (OnBoard Sound = Kapot en de LAN NIC doet af en toe raar...) en de PC is ook instabiel geworden ondertussen dus ik zou daar ook rekening mee houden in jouw geval ;)
Sja, maar dan had ik dat voordien met de oude voeding ook wel gemerkt denk ik dan.

Wat ik nu bedenk: ik zou een nieuwe voeding kunnen bestellen, eventueel een ander merk/model, en kijken hoe dat loopt. Als dat dezelfde problemen geeft, dan moet ik uitkijken naar een nieuw moederbord (en cpu en ram), maar als dat wel goed gaat, dan kan ik die eerste nieuwe voeding terugsturen als zijnde 'defect' (waardoor ik dan uiteindelijk wel met 2 voedingen zit, maar dat is dan een reserve zullen we maar denken)

• nero355

nero355

bmaster001 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:46:
Als dat wel goed gaat, dan kan ik die eerste nieuwe voeding terugsturen als zijnde 'defect' (waardoor ik dan uiteindelijk wel met 2 voedingen zit, maar dat is dan een reserve zullen we maar denken)
Gewoon laten crediteren mag geen probleem heten IMHO :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bmaster001
nero355 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:49:
[...]

In geval dat die defect is bedoel je dan?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:17
Zag toevallig een bericht op Guru3D waarin gesproken wordt over een upgrade van deze kabel. Hij staat ook al in de Pricewatch > uitvoering: Corsair Premium Individually Sleeved 12+4pin PCIe Gen 5 12VHPWR 6...
Corsair has introduced the PCIe 5.0 12VHPWR PSU Individually Sleeved Cable series for use with compatible graphics cards. The cable comes in four color variations, namely black/white, black/red, black, and white.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

chim0 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:18:
[...]

Zag toevallig een bericht op Guru3D waarin gesproken wordt over een upgrade van deze kabel. Hij staat ook al in de Pricewatch > uitvoering: Corsair Premium Individually Sleeved 12+4pin PCIe Gen 5 12VHPWR 6...

[...]
Sleeved en in kleuren verkrijgbaar

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chim0
Hackus schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:28:
[...]

Sleeved en in kleuren verkrijgbaar
Oh da's de moeite niet dan tenzij je om kleurtjes geeft.

• bmaster001
nero355 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:49:
[...]

Mja, ik heb de originele doos natuurlijk niet meer, aangezien de voeding op het eerste zicht wel normaal werkte. Dus terugbetaling lukt niet. Eventueel laten herstellen als blijkt dat die defect is kan wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bmaster001 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:23:
[...]

Mja, ik heb de originele doos natuurlijk niet meer, aangezien de voeding op het eerste zicht wel normaal werkte. Dus terugbetaling lukt niet. Eventueel laten herstellen als blijkt dat die defect is kan wel.
BQ doet sowieso niet zo moeilijk is mijn ervaring

• bmaster001
Hackus schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:14:
[...]
BQ doet sowieso niet zo moeilijk is mijn ervaring
Ik ben bang dat ik niet begrijp wat je juist bedoelt :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bmaster001 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:41:
[...]

Ik ben bang dat ik niet begrijp wat je juist bedoelt :/
Je gaat sowieso geen defecte voeding retourneren binnen wettelijke bedenktijd !
(in elk geval niet zonder dit te melden)
Verder lijkt de voeding niet-conform, en daar is de org. verpakking niet voor nodig.

• bmaster001
Hackus schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:47:
[...]

Je gaat sowieso geen defecte voeding retourneren binnen wettelijke bedenktijd !
(in elk geval niet zonder dit te melden)
Verder lijkt de voeding niet-conform, en daar is de org. verpakking niet voor nodig.
Klopt... het wordt dan retourneren als defect, en dan kunnen ze enkel repareren of een nieuwe opsturen. Een terugbetaling kan dan niet.
Ik heb elders nu exact dezelfde voeding gekocht, en ga even kijken hoe dat loopt. Als dat goed blijft, dan is die eerste defect. Loopt het opnieuw mis, dan is er iets mis met mijn moederbord/cpu/whatever.

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:05
Ik heb meer een check vraagje.

Zit rond te neuzen voor een nieuwe Video kaart.
Ik schat zelf in dat onderstaande build max een 6800 kan trekken zonder de voeding te hoeven vervangen?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5800X3D Boxed€ 299,-€ 299,-
1MoederbordenGigabyte X570 AORUS ELITE€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenToshiba MG07ACA14TE (512e), 14TB€ 239,45€ 239,45
1BehuizingenAntec P101 Silent€ 127,25€ 127,25
1ProcessorkoelingNoctua NH-D15 Bruin€ 99,90€ 99,90
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 0,-€ 0,-
1VoedingenBitFenix Whisper BWG550M€ 94,10€ 94,10
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 1TB€ 71,13€ 71,13
1Solid state drivesCrucial MX500 m.2 500GB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 2TB€ 229,30€ 229,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.160,13

Een 6800XT gaat hem zeker niet worden ivm verbruik en power spikes. Het prijs vershil met een 6800XT is klein en zou ook een optie kunenn zijn maar met een nieuwe voeding kan je daar gelijk weer 150 euro bij optellen.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@snakeye correct, maar voor 9 tientjes ben je klaar
uitvoering: XPG Core Reactor 650W
uitvoering: NZXT C650 Gold v2 ipv 150,-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

• Jiddish
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-05 20:54
Ik ben bezig met het monteren van mijn nieuwe systeem, maar vraag me nu af of ik de goede voeding heb gekocht...

Ik heb een msi mortar b660m moederbord, met een i5 13500 gekocht. Ik ben niet van plan om een videokaart in het systeem te zetten. Vandaar ook dat 550w me voldoende leek en ik de Corsair RM550x heb gekocht. Ik zie nu alleen dat mijn moederbord ingangen heeft voor 2x een 8-pin connector, waar ik er maar één 8-pin output op de voeding heb. Ik lees in de beginpost, dat in sommige systemen één 8-pin toch gewoon genoeg is, dus dat 2x8 niet nodig zou zijn... Wat is jullie inschatting voor mijn systeem?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:06
Jiddish schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:00:
Ik ben bezig met het monteren van mijn nieuwe systeem, maar vraag me nu af of ik de goede voeding heb gekocht...

Ik heb een msi mortar b660m moederbord, met een i5 13500 gekocht. Ik ben niet van plan om een videokaart in het systeem te zetten. Vandaar ook dat 550w me voldoende leek en ik de Corsair RM550x heb gekocht. Ik zie nu alleen dat mijn moederbord ingangen heeft voor 2x een 8-pin connector, waar ik er maar één 8-pin output op de voeding heb. Ik lees in de beginpost, dat in sommige systemen één 8-pin toch gewoon genoeg is, dus dat 2x8 niet nodig zou zijn... Wat is jullie inschatting voor mijn systeem?
De 2e 8 pins EPS aansluiting is inderdaad niet nodig. Wat wel een punt van aandacht is is dat het MSI B660 bord geen usb bios update ondersteunt en standaard niet Intel 13gen accepteert. Je hebt dus een 12gen CPU nodig om het bord te flashen…om je moet heel erg geluk hebben dat de MSI fabriek er een nieuwere BIOS op gezet heeft…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:56
Djarune schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:23:
[...]

De 2e 8 pins EPS aansluiting is inderdaad niet nodig. Wat wel een punt van aandacht is is dat het MSI B660 bord geen usb bios update ondersteunt en standaard niet Intel 13gen accepteert. Je hebt dus een 12gen CPU nodig om het bord te flashen…om je moet heel erg geluk hebben dat de MSI fabriek er een nieuwere BIOS op gezet heeft…
Die bios is inmiddels al 9 maanden beschikbaar, zal toch al wel op elke winkel voorraad zitten inmiddels?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jiddish
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-05 20:54
Top, dank voor je snelle reactie! Ik was me inderdaad bewust van het feit dat er geen geen nieuwe bios op geïnstalleerd zat, dus heb de update al door Azerty uit laten voeren. Zou dus goed moeten gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
mitsumark schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:29:
[...]

Die bios is inmiddels al 9 maanden beschikbaar, zal toch al wel op elke winkel voorraad zitten inmiddels?
Hoeft niet zo te zijn aangezien fabrikanten liever B760 borden verkopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
OCP op de 12v rails slaat helemaal nergens op. Doe het goed of doe het niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

Jiddish schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:00:
Ik heb een msi mortar b660m moederbord, met een i5 13500 gekocht. Ik ben niet van plan om een videokaart in het systeem te zetten. Vandaar ook dat 550w me voldoende leek en ik de Corsair RM550x heb gekocht.

Ik zie nu alleen dat mijn moederbord ingangen heeft voor 2x een 8-pin connector, waar ik er maar één 8-pin output op de voeding heb.
Mijn HEDT systeem heeft jarenlang zonder moeten doen dus dat komt wel goed! ;)

Over het algemeen heb je die tweede set 8-pin connectoren alleen voor flinke OC toestanden nodig dus zolang je niks daarmee doet is er niks aan de hand! d:)b

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uszka schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:38:
[...]

OCP op de 12v rails slaat helemaal nergens op. Doe het goed of doe het niet.
:?
Waarom quote je mij. Je brengt het net of ik de reviewer of fabrikant ben
😂

[Voor 12% gewijzigd door Hackus op 24-03-2023 19:42]

• Uszka
  • Nu online
Hackus schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:41:
[...]

:?
Waarom quote je mij. Je brengt het net of ik de reviewer of fabrikant ben
😂
Jij maakt de post toch! Ik ben niet onder de indruk van de DP13. Van geen enkele be quiet! trouwens. De enige die een beetje klopt is de Pure Power 11 FM/12 FM maar daar valt de kwaliteit weer tegen tov de prijs.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uszka schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 00:11:
[...]

Jij maakt de post toch! Ik ben niet onder de indruk van de DP13. Van geen enkele be quiet! trouwens. De enige die een beetje klopt is de Pure Power 11 FM/12 FM maar daar valt de kwaliteit weer tegen tov de prijs.
En, ik laat een review zien. Als je het leest kun je je oordeel geven. Je kunt ook gewoon zeggen wat je ervan denkt zonder te quoten. Dat jij er niet van onder de indruk bent kan, dat is je eigen mening. Als je iemand quote reageer je op diegene, in de zin dat je het wel of niet met hem/haar eens bent. Doordat ik een review toon zegt niet dat ik het wel of geen fantastische voeding vind.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Iemand enig idee of uitvoering: ASUS TUF Gaming 750W Gold een goede voeding is? Momenteel met cashback +- €99, prima prijsje en 10 jaar garantie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Djarune
stin00 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 23:02:
Iemand enig idee of uitvoering: ASUS TUF Gaming 750W Gold een goede voeding is? Momenteel met cashback +- €99, prima prijsje en 10 jaar garantie.
Nog geen goede review van gevonden. Het is waarschijnlijk een midrange voeding. De binnenkant met Chinees platform is eerder gepost:
Uszka in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hackus schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:29:
ASUS TUF Gaming 750W Bronze PSU Review

´budget' voeding. Gold gewaardeerd op 230 volt en blijft onder de 40dBA geluidssterkte.
uitvoering: ASUS TUF-GAMING-750B
stin00 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 23:02:
is beter ;)

• stin00
  • Niet online
Maar ik link naar de Gold versie, dus ik heb stille hoop dat die een stuk beter is :D

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

uitvoering: NZXT C750 Gold v2 Dit is een nog betere aankoop voor je ~100,-

@stin00 Misschien ook handig om te vermelden voor welk gebruik nodig

[Voor 19% gewijzigd door Hackus op 28-03-2023 11:39]

• stin00
  • Niet online
Hackus schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:34:
uitvoering: NZXT C750 Gold v2 Dit is een nog betere aankoop voor je ~100,-

@stin00 Misschien ook handig om te vermelden voor welk gebruik nodig
Geen heel spannend of veel verbruikend systeem, maar wil een eventuele GPU upgrade nog wel kunnen afvangen. Daarom het liefst een 750w voeding die vooral erg stil is. Ik verwacht van een kwalitatief goede voeding dat hij minimaal 10 jaar meegaat, dus een budget tot €150 lijkt me dan fair (€15 / jaar).

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7700X Boxed€ 299,-€ 299,-
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI€ 224,41€ 224,41
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G (rev. 2.0, LHR)€ 1.148,-€ 1.148,-
1BehuizingenFractal Design North - Mesh Charcoal Black€ 144,-€ 144,-
1ProcessorkoelingNoctua NH-U12A Bruin€ 109,90€ 109,90
4VentilatorsNoctua NF-A12x25 PWM Bruin, 120mm€ 28,80€ 115,20
1Geheugen internG.Skill Ripjaws S5 F5-6000J3040F16GX2-RS5K€ 144,47€ 144,47
1Solid state drivesWD Blue SN570 2TB€ 104,90€ 104,90
Totaal€ 2.289,88

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

uitvoering: Corsair HX750 V2 beste aankoop voor je gehele budget, maar de NXZT is ook prima

• Noahhh
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 27-05 22:21
Ik wil graag een PNY 4070 ti combineren met mijn 5800x3d. Ik heb de laatste 5 pagina doorgelezen voor voedingsadviezen die hierbij aansluiten. Ik zie de NZXT C750 Gold v2 vaak genoemd worden. Is dit qua prijs kwaliteit nog steeds een goede optie, vergelijkbaar of beter dan RMx van Corsair? Alle tips of aanbevelingen zijn meer dan welkom !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Noahhh schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 11:33:
Ik wil graag een PNY 4070 ti combineren met mijn 5800x3d. Ik heb de laatste 5 pagina doorgelezen voor voedingsadviezen die hierbij aansluiten. Ik zie de NZXT C750 Gold v2 vaak genoemd worden. Is dit qua prijs kwaliteit nog steeds een goede optie, vergelijkbaar of beter dan RMx van Corsair? Alle tips of aanbevelingen zijn meer dan welkom !
Ja, goede prijs prestatie waarde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

• Noahhh
Hackus schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:37:
[...]

Ja, goede prijs prestatie waarde
Goed te weten. Dus een ATX 3.0 voeding is geen must voor bij de 4070ti ?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ikverhaar
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:53
Noahhh schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 22:16:
[...]
nee, je kan gewoon een "ouderwetse" voeding gebruiken met de juiste kabel. Ik heb al voor een aantal mensen succesvol een 12VHPWR kabel gemaakt voor hun Corsair en BeQuiet voedingen zonder native 12vhpwr aansluiting. En een aantal merken verkopen ook gewoon zelf 12vhpwr kabels voor die niet-3.0 voedingen.

• Noahhh
ikverhaar schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 23:03:
[...]

nee, je kan gewoon een "ouderwetse" voeding gebruiken met de juiste kabel. Ik heb al voor een aantal mensen succesvol een 12VHPWR kabel gemaakt voor hun Corsair en BeQuiet voedingen zonder native 12vhpwr aansluiting. En een aantal merken verkopen ook gewoon zelf 12vhpwr kabels voor die niet-3.0 voedingen.
Er wordt een 12vhpwr adapter meegeleverd bij de PNY 4070 ti. Dus die zou met iedere gangbare voeding te gebruiken zijn? In mijn geval de NZXT c750 v2.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ikverhaar
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:53
Ja, dat werkt ook prima. Enige waar je op moet letten is dat je die wel aan twee verschillende kabels aansluit. Als je twee pcie-stekkers aan één kabel gebruikt, kan je te veel stroom door de draden trekken. Die adape ziet er alleen zo lelijk uit, vind ik.

Maar goed, ook de gesleevede 12vhpwr's die ik heb gemaakt zien er een beetje vreemd uit vanwege die extra signaaldraadjes. 3x8-pin is het allermooist, maar blijkbaar vind Nvidia dat te veel ruimte kosten voor hun gigantische 4000-serie.

Ach ja, misschien ben ik gewoon iets te perfectionistisch wat betreft kabelmanagement.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Noahhh schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 22:16:
[...]

als je 1 PCIe 5.0 kabel wilt gebruiken is dat wel handig. omdat je anders met adapter bezig bent.
Maar dat was je vraag niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noahhh
@Hackus Zo'n adapter die ik waarschijnlijk zal gaan gebruiken, kleven daar veiligheidsnadelen aan (los van het feit dat het missch minder strak of fraai uitziet) ? Of worden die over het algemeen ingeschat als even veilig als een PCIe 5.0 kabel, zonder adapter, direct in de GPU?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ikzelf ben geen voorstander van adapters, verlengkabels. het is wel veilig getest, maar ik heb zelf liever 1 kabel

optie: uitvoering: be quiet! Pure Power 12 M 750W

[Voor 38% gewijzigd door Hackus op 03-04-2023 15:46. Reden: optie]

• JustName
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 00:18
Hoi!

Ik ben op zoek naar een nieuwe voeding die ik eigenlijk sowieso preventief wil vervangen en ik mijn PC binnenkort een upgrade wil geven. Nu zie ik de bomen door het bos niet meer wat ik kan aanschaffen.

Ik heb nu een Corsair cx500m van ruim 10 jaar oud.

Wat vinden jullie van de https://tweakers.net/pric...62/nzxt-c650-gold-v2.html ?

Mag max €100 kosten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snakeye
JustName schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:43:
Hoi!

Ik ben op zoek naar een nieuwe voeding die ik eigenlijk sowieso preventief wil vervangen en ik mijn PC binnenkort een upgrade wil geven. Nu zie ik de bomen door het bos niet meer wat ik kan aanschaffen.

Wat vinden jullie van de https://tweakers.net/pric...62/nzxt-c650-gold-v2.html ?

Mag max €100 kosten.
Prima voeding. NZXT-C serie word meerdere keren aangevolen door Hackus. Lijkt me prima ding dus.
Ik heb zelf ook een Cosair Cx gehad die van mij heeft het geen tien jaar volgehouden :+

• JustName
snakeye schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:16:
[...]

Prima voeding. NZXT-C serie word meerdere keren aangevolen door Hackus. Lijkt me prima ding dus.
Ik heb zelf ook een Cosair Cx gehad die van mij heeft het geen tien jaar volgehouden :+
Top.

Zou het verstandiger zijn voor een 750W te gaan of is 650W meer dan voldoende?
Gebruik hetmet een 5600X, 16GB 3200MHz, 6700XT 1 m.2 ssd en 2 hdd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• snakeye
JustName schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:32:
[...]

Top.

Zou het verstandiger zijn voor een 750W te gaan of is 650W meer dan voldoende?
Gebruik hetmet een 5600X, 16GB 3200MHz, 6700XT 1 m.2 ssd en 2 hdd.
Lijkt me meer dan voldoende voor die build. je zou tot een 6800XT kunnen hebben met die voeding zoals je niet alles gaat overklocken.

De 750W is maar iets van 15 euro duurder. Dus als je wellicht in de toekomst nog een upgrade gaat doen heb je nog wel wat meer speelruimte.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JustName schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:43:
Hoi!

Mag max €100 kosten.
Prima voeding. let wel op mijn eerdere opmerking mbt RTX4000/ PCIe 5.0 kabel

• JustName
Hackus schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:32:
[...]

Prima voeding. let wel op mijn eerdere opmerking mbt RTX4000/ PCIe 5.0 kabel
Wat houdt dat in? Ik kan toch gewoon de pci kabel aansluiten vanuit de voeding op de 6700XT?

[Voor 5% gewijzigd door JustName op 05-04-2023 13:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chim0
JustName schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:53:
[...]

Wat houdt dat in? Ik kan toch gewoon de pci kabel aansluiten vanuit de voeding op de 6700XT?
Klopt, kan ook gewoon. Wat @Hackus bedoelt gaat over de nieuwe Nvidia kaarten, die een andere aansluiting hebben.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JustName schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:53:
[...]

Als je RX blijft gebruiken en die zijn nu op RX7000 nog niet over zit je goed. Ik heb het ook over RTX4000, dus als je een RX6700XT hebt......

• JustName
Hackus schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:41:
[...]

Als je RX blijft gebruiken en die zijn nu op RX7000 nog niet over zit je goed. Ik heb het ook over RTX4000, dus als je een RX6700XT hebt......
Ik heb de RX6700XT. Deze heb ik nu aangesloten aan de videokaart met twee aparte 1x8pin vanuit de voeding.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Inmiddels eindelijk een x3d processor kunnen bestellen nu de 7800x3d uit is. Alleen nu is de NZXT C1200 Gold v2 50 euro duurder geworden. Is er misschien nog een goed alternatief voor een +-1000 watt voeding?

• Uszka
  • Nu online
Cobiwan schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:50:
Inmiddels eindelijk een x3d processor kunnen bestellen nu de 7800x3d uit is. Alleen nu is de NZXT C1200 Gold v2 50 euro duurder geworden. Is er misschien nog een goed alternatief voor een +-1000 watt voeding?
uitvoering: be quiet! Pure Power 12 M 1000W al ben ik niet onder de indruk van de kwaliteit van de PP 12 M. Hetzelfde geldt voor de uitvoering: Corsair RM1000e ATX3.0 . uitvoering: Corsair RM1000x (2021) Zwart is een prima koop maar geen ATX3.0, net als uitvoering: NZXT C1000 Gold v2 . uitvoering: Thermaltake Toughpower GF3 - 1000W is kwalitatief dik in orde maar niet bepaald stil. uitvoering: MSI MPG A1000G PCIE5 is een goed alternatief en als er de ruimte is in de behuizing kan je uitvoering: Corsair RM1000x SHIFT ATX3.0 overwegen.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Uszka schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:35:
[...]

uitvoering: be quiet! Pure Power 12 M 1000W al ben ik niet onder de indruk van de kwaliteit van de PP 12 M. Hetzelfde geldt voor de uitvoering: Corsair RM1000e ATX3.0 . uitvoering: Corsair RM1000x (2021) Zwart is een prima koop maar geen ATX3.0, net als uitvoering: NZXT C1000 Gold v2 . uitvoering: Thermaltake Toughpower GF3 - 1000W is kwalitatief dik in orde maar niet bepaald stil. uitvoering: MSI MPG A1000G PCIE5 is een goed alternatief en als er de ruimte is in de behuizing kan je uitvoering: Corsair RM1000x SHIFT ATX3.0 overwegen.
Edit: het is de shift geworden :). Edit 2: toch niet, even vergeten dat ik mijn silent base 802 last ga inverten en dan is dit een domme keuze. De C1200 is weer te koop bij Megekko voor 200 euro sinds vandaag, dus die besteld. Alleen iets langer geduld hebben door levertijd.

[Voor 20% gewijzigd door Cobiwan op 07-04-2023 10:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

fyi. Zat er natuurlijk aan te komen maar Aris is weg bij TPU en Tomshardware om zich te focussen op HWB (en Cybenetics uiteraard).

[Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 07-04-2023 17:18]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Wil dat dan zeggen dat tpu geen voedingreviews meer zal produceren? Lijkt mij dan ook onwaarschijnlijk gezien de vele reviews die er jaarlijks komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Wie zal het zeggen. Belangrijker is of een eventuele opvolger zijn vak een beetje verstaat. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kan goed dat ze in overleg de data van Cybenetics mogen gebruiken en er zelf een artikel bijschrijven

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nog even een aanvulling op RTX 4000 met PCIe 5.0/16-pin 12VHPWR aansluiting.

Er komen versies van de RTX4070 zonder de 16-pin 12VHPWR !!

oa MSI Ventus RTX4070 zie dit artikel => https://videocardz.com/ne...us-leaked-ahead-of-launch
@willemdemoor

• chim0
Lian Li heeft een nieuwe verbeterde 12VHPWR kabel uitgebracht met RGB.

Lian Li Debuts Strimer Plus V2 12VHPWR Power Cable & Uni Fan AL V2 RGB Fans for RTX 40-Series GPUs
Lian Li benadrukt dat de 12VHPWR-connector van de Strimer substantiële verfijningen heeft ondergaan, waardoor het oorspronkelijke ontwerp is verbeterd voor een robuustere GPU-verbinding en verhoogde duurzaamheid.
Vertaald vanuit het Engels

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

• dommegekke1
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-05 16:08
Is er iemand die mij wilt helpen met mijn zoektocht naar een stille voeding?

Ik ben op zoek naar een vervanger van mijn luidruchtige 550W Bronze voeding. Deze wil ik gaan vervangen om over tijd te besparen in energiekosten en ik wil mijn desktop zo stil mogelijk gaan maken. Mijn huidige build bestaat uit relatief energiezuinige i5-12400 en RTX 3060 maar deze gaan in de toekomst nog vervangen worden door wat zwaardere hardware. Dit gaan echter nooit de meeste zware upgrades worden (i9/ryzen 9 of RTX **90/RX *9**).
Hierdoor zou ik met 650/700W ruim uit te voeten kunnen. Dit zou met mijn huidige build met gaming dan ook rond de sweet spot van 50% load moeten zitten.
Ik zoek naar een platinum aangezien ik nu liever wat meer neer leg om in the long run wat geld te besparen. Hierbij ligt mijn focus vooral op het vinden van een zo stil mogelijke en kwalitatief goede voeding die nog heel lang mee kan in meerdere generatie upgrades.

Ik heb zelf al even rondgekeken en kwam tot de conclusie dat voor mijn eisen ongeveer €150 de sweet spot zou zijn, ik kwam deze kandidaten tegen:
be quiet! Straight Power 11 Platinum 650W:
Zou kwalitatief erg goed en stil moeten zijn. Ik twijfel bij deze voeding vooral door de relatief korte garantie van maar 5 jaar.

Fractal Design Ion+ 2 Platinum 660W:
Weinig reviews van de Ion+ 2 maar wel veel te vinden over de vorige versie. Zou erg stil moeten zijn met een hoge kwaliteit en 10 jaar garantie. Volgens Cybenetics was de Ion+ 650w nog stiller dan de bequiet! SP11 Plat 650W.

Seasonic Focus PX-650 of Seasonic Prime PX-650:
Naar mijn weten beide degelijke kwaliteit en vooral 10/12 jaar garantie. Goeie verhalen gehoord van het merk.

Seasonic Prime Fanless TX-700:
Zo een beetje de ultieme voeding als het gaat om stilte, volledig fanless.
Ik twijfel of het verstandig is om voor fanless te gaan aangezien de geproduceerde warmte toch ergens naartoe moet. Hierdoor natuurlijk wel geen fan noise, volgens reviews ook geen/weinig coil whine, 12 jaar garantie en zou zeer hoge kwaliteit moeten zijn maar wel tegen een aanzienlijk hogere prijs als de andere opties

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05 05:26
@dommegekke1
Misschien is deze ook wel aardig, atx 3.0 en een hoog label wat betreft efficientie.
uitvoering: be quiet! Dark Power 13 750W

Ik heb alleen nog nooit een review van de 750 versie gezien, soms scoren die iets minder op ripple. Al weet ik niet of dat nou echt merkbare invloed op levensduur van componenten heeft.

Mocht iemand hier wat meer weten over die voeding zou ik het graag willen weten, heb hem op het oog als vervanging van m'n ax750, die het nog doet, maar wel 12 jaar oud is.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• forodrova
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 17:53
Hoi,

Ik ga een nieuwe PC in elkaar zetten en daar moet ook een voeding in. Ik zat voor nu aan een 7600X/7700X te denken met de RX6700XT of RX6800XT.

Nu gebruikt AMD nog niet de ATX 3.0, maar dat kan in de toekomst veranderen.

Wat zouden jullie aanraden, gold voeding met ATX3.0 of platinum voeding zonder ATX3.0?

Boo!

• Uszka
  • Nu online
dommegekke1 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:05:
deze kandidaten tegen:
be quiet! Straight Power 11 Platinum 650W:
Zou kwalitatief erg goed en stil moeten zijn. Ik twijfel bij deze voeding vooral door de relatief korte garantie van maar 5 jaar.
Door de belachelijk lage OCP per 12v rail zo goed als onbruikbaar icm recente hardware.
Fractal Design Ion+ 2 Platinum 660W:
Weinig reviews van de Ion+ 2 maar wel veel te vinden over de vorige versie. Zou erg stil moeten zijn met een hoge kwaliteit en 10 jaar garantie. Volgens Cybenetics was de Ion+ 650w nog stiller dan de bequiet! SP11 Plat 650W.
Prima voeding. Enig nadeel is dat deze niet erg efficiënt is bij heel lage belasting maar desalniettemin de beste van je shortlist.
Seasonic Focus PX-650 of Seasonic Prime PX-650:
Naar mijn weten beide degelijke kwaliteit en vooral 10/12 jaar garantie. Goeie verhalen gehoord van het merk.
Ach ja, Seasonic. Die laten het maar al te graag beter lijken dan het is. Matige fan, histirische analoge fanregeling, dunne PCI-e kabels en een 40 graden rating zijn een paar van die zaken die je niet hoeft te verwachten bij een high-end voeding. Daarnaast is de Prime PX t/m 750w intern een Focus PX waarbij je een premium (prijsverschil valt bij de 650w wel mee overigens) betaalt voor 2 jaar extra garantie.
Seasonic Prime Fanless TX-700:
Zo een beetje de ultieme voeding als het gaat om stilte, volledig fanless.
Ik twijfel of het verstandig is om voor fanless te gaan aangezien de geproduceerde warmte toch ergens naartoe moet. Hierdoor natuurlijk wel geen fan noise, volgens reviews ook geen/weinig coil whine, 12 jaar garantie en zou zeer hoge kwaliteit moeten zijn maar wel tegen een aanzienlijk hogere prijs als de andere opties
Fanless is geen voordeel. Deze voeding moet onderin de behuizing met de grill naar boven gemonteerd worden voor de beste koeling. Daarnaast mag de behuizing geen PSU shroud hebben want dat belemmert de airflow. Behalve de fan en fanregeling gelden voor deze voeding dezelfde nadelen als hierboven. Daarbij echt veel te duur. Daar haal je een knappe ATX3.0 voor

uitvoering: NZXT C650 Gold v2 zou op dit moment mijn advies zijn voor een 650w voeding. Beter dan alles wat hierboven staat. Of uitvoering: MSI MPG A850G PCIE5 voor een ATX3.0. uitvoering: ASUS ROG Strix 750W Gold Aura Edition voor een hele goede ATX3.0.
haarbal schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:37:
@dommegekke1
Misschien is deze ook wel aardig, atx 3.0 en een hoog label wat betreft efficientie.
uitvoering: be quiet! Dark Power 13 750W

Ik heb alleen nog nooit een review van de 750 versie gezien, soms scoren die iets minder op ripple. Al weet ik niet of dat nou echt merkbare invloed op levensduur van componenten heeft.
Een 12v multirail voeding die niet zo mag heten omdat de OCP van de afzonderlijke rails niet werkt. Ik ben niet overtuigd van de DP13..

[Voor 3% gewijzigd door Uszka op 12-04-2023 18:21]

• Djarune
@dommegekke1 aanvullend op het goede stuk van Uszka is de ROG Strix Aura onhoorbaar stil. Beste ATX 3.0 voeding van het moment.

Bedenk er tevens bij dat de RM750x shift al heel erg stil is.

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:22
Bij veel voedingen staat de fan volgens mij sowieso uit onder 50% belasting oid, dus geluid heb je daar niet van. Corsair heeft dat bv. Zit ook een knopje achterop om dat aan of uit te zetten.

• chim0
Maar een beetje gamer heeft toch altijd een headset op dus dan hoor je sowieso niks van je omgeving dus dan is een super ultra mega stille voeding toch niet het allerbelangrijkste? Of ben ik de enige? Tuurlijk, ik hou ook van een stille PC en heb ook niet altijd m'n headset op maar mijn casefans komen boven alles uit en volgens mij heb ik niet de meest stille voeding maar ik hoor hem totaal niet ook niet met speakers. Laat ik het zo zeggen, het zou niet mijn nummer 1 argument zijn om wel of niet een voeding te kiezen, maar ieder voor zich. Het is ook weer niet zo dat de huidige voedingen het geluid van een straalmotor hebben.

• Flipking94
  • Nu online
Uszka schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:16:

Ach ja, Seasonic. Die laten het maar al te graag beter lijken dan het is. Matige fan, histirische analoge fanregeling, dunne PCI-e kabels en een 40 graden rating zijn een paar van die zaken die je niet hoeft te verwachten bij een high-end voeding. Daarnaast is de Prime PX t/m 750w intern een Focus PX waarbij je een premium (prijsverschil valt bij de 650w wel mee overigens) betaalt voor 2 jaar extra garantie.
De prime titanium en prime platinum zijn op dit moment één van de best beoordeelde voedingen door Aris. Al je eerdere voorstellen zijn in gelijke lijn met de concurrentie als ik zijn reviews bekijk en scoren beduidend minder dan deze voedingen van seasonic. Daarnaast ook nog vrij gunstig geprijsd op dit moment. Niet eens met je argumentatie.

Alleen de asus aura komt in de buurt, maar deze is wel een pak duurder (50%!).

• Uszka
  • Nu online
Flipking94 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:35:
[...]

De prime titanium en prime platinum zijn op dit moment één van de best beoordeelde voedingen door Aris. Al je eerdere voorstellen zijn in gelijke lijn met de concurrentie als ik zijn reviews bekijk en scoren beduidend minder dan deze voedingen van seasonic. Daarnaast ook nog vrij gunstig geprijsd op dit moment. Niet eens met je argumentatie.

Alleen de asus aura komt in de buurt, maar deze is wel een pak duurder (50%!).
Ga jij er ff reviews uit 2014 en 2016 bij halen. Die uit 2014 is ten eerste geen Prime en ten tweede een compleet ander platform. Van de Prime uit 2016 is bekend dat die problemen heeft met RTX 3000 en nieuwer. Blijft dat SS de voedingen rate voor 40 graden bij max vermogen en 80% van dat bij temperaturen boven de 40. Iets wat totaal niet past bij een high end voeding.

• nero355

nero355

Navi schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:06:
Bij veel voedingen staat de fan volgens mij sowieso uit onder 50% belasting oid, dus geluid heb je daar niet van.
Corsair heeft dat bv. Zit ook een knopje achterop om dat aan of uit te zetten.
Het probleem is alleen dat het in sommige gevallen ook een andere reden heeft : Dan kan er op de kwaliteit van de fan bespaard worden! ;)
chim0 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 00:41:
Maar een beetje gamer heeft toch altijd een headset op dus dan hoor je sowieso niks van je omgeving dus dan is een super ultra mega stille voeding toch niet het allerbelangrijkste? Of ben ik de enige?
Je bent waarschijnlijk niet de enige, maar bijvoorbeeld mijn headset is een zogenaamde open type waarbij ik dus gewoon de omgevingsgeluiden mee krijg en ik heb dat dan ook veel liever dan helemaal afgesloten worden :)

Daarnaast zijn de zogenaamde gesloten types ook vaak van die "helm modellen" zoals ik dat noem en die heb ik ook liever niet op mijn hoofd...

Zeg maar zoiets : Sennheiser PC 146 <= Huidige headset en al 10+ jaar in gebruik.
Tegenover zoiets : Logitech G PRO X Gaming Headset <= NO WAY! dat dit ooit op mijn hoofd komt!

;)
Tuurlijk, ik hou ook van een stille PC en heb ook niet altijd m'n headset op maar mijn casefans komen boven alles uit en volgens mij heb ik niet de meest stille voeding maar ik hoor hem totaal niet ook niet met speakers. Laat ik het zo zeggen, het zou niet mijn nummer 1 argument zijn om wel of niet een voeding te kiezen, maar ieder voor zich. Het is ook weer niet zo dat de huidige voedingen het geluid van een straalmotor hebben.
Sinds ik ooit voor de eerste keer een prachtige niet te horen Game PC heb gebouwd wil ik eigenlijk niet anders meer! :Y) 8) :*)

• Flipking94
  • Nu online
Uszka schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:48:
[...]

Ga jij er ff reviews uit 2014 en 2016 bij halen. Die uit 2014 is ten eerste geen Prime en ten tweede een compleet ander platform. Van de Prime uit 2016 is bekend dat die problemen heeft met RTX 3000 en nieuwer. Blijft dat SS de voedingen rate voor 40 graden bij max vermogen en 80% van dat bij temperaturen boven de 40. Iets wat totaal niet past bij een high end voeding.
Kom dan eens met reviews die nieuwer zijn? Van Aris of van een reviewer met gelijkwaardige onderbouwing? Of weerleg eens de argumenten uit de reviews? Met een reactie als deze help je echt niemand verder. Thx! d:)b

• Djarune
Flipking94 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:53:
[...]

Kom dan eens met reviews die nieuwer zijn? Van Aris of van een reviewer met gelijkwaardige onderbouwing? Of weerleg eens de argumenten uit de reviews? Met een reactie als deze help je echt niemand verder. Thx! d:)b
Het is in dit topic uitgebreid behandeld. Gebruik de zoekfunctie eens.

Mocht je meer argumenten nodig hebben:
LTT: why you SHOULDN'T buy a Seasonic Focus (Plus) (Gold/Platinum)
Komt er op neer dat van de Prime serie enkel de Prime PX geen problemen geeft met nieuwere kaarten, maar wel slechts 18AWG kabels heeft en dus die 40 graden rating waar Uszka het al over had. Er zijn zat betere voedingen te koop voor minder.

De oude reviews van Aris die je aanhaalt komen nog uit de tijd dat transient response enkel op lage stroomsterkte werd geanalyseerd. Dit kwam nog voor de problemen aan bod -The_Mask- in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34" waar The Mask met Seasonic in discussie gaat.

En uiteindelijk nog een keer toen de problemen bekend waren:
-The_Mask- in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34"

Dat er later nog weinig Seasonic modellen een recente review krijgen van Aris heeft misschien te maken met Gipsy King in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34" De paar voedingen mey wel reviews waren ook niet best.

[Voor 19% gewijzigd door Djarune op 13-04-2023 21:54]

• Flipking94
  • Nu online
Vreemd verhaal wel. Als ik zo kijk op cybernetics, waarnaar je laatste linkje naar verwijst, worden de voedingen wel degelijk getest en krijgen ze labels, maar minder gereviewd door aris want ik kan ze inderdaad niet terugvinden. De seasonic Vertex bvb is in Januari 2023 door hem getest en krijgt goede labels. Het is ook al even geleden sinds er een goede review van 750W is verschenen door hem, vandaar de eerdere links.

Ik volg altijd de reviews en het forum op techpowerup om te weten welke voedingen goed zijn, seasonic wordt vaak aangeraden daar op het forum, samen met fsp, superflower en be quiet.

• host
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-05 09:48
Beste Tweakers, ik hoop dat iemand met wat ervaring met psu’s mij wat advies zou kunnen geven.

Ik heb alle hardware besteld om mijn eerste pc te bouwen. Het is belangrijk dat de pc zo min mogelijk geluid produceert, aangezien hier aan gewerkt gaat worden en mijn concentratie niveau niet altijd even hoog is :). Daarom heb ik besloten om voor een Bequiet Dark Power 13 850W te gaan, mbt het lage geluidsniveau.
Nu lees veel berichten over een tikkende fan waar mensen zich aan storen. Dit zou natuurlijk een defecte batch geweest kunnen zijn, wat kan gebeuren in een productie proces. Nu twijfel ik toch tussen een Seasonic Prime TX 850W en de Bequiet Dark Power 13 850W. Ik geloof dat beide psu’s zeer stil kunnen zijn (wanneer je een goede batch heb dan :)).
Kan iemand mij meer vertellen over de algehele kwaliteit van deze psu’s (kwaliteit van componenten bijv)? En welk van de 2 zou jij kiezen een waarom?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Flipking94 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:53:
[...]

Kom dan eens met reviews die nieuwer zijn? Van Aris of van een reviewer met gelijkwaardige onderbouwing?
Seasonic verspreidt nog maar heel mondjesmaat reviewsamples en dan alleen maar van de meest high-end modellen als bijvoorbeeld de Prime TX-1600. Cybenetics test wel maar krijgt blijkbaar geen toestemming om er een review van de publiceren. Voor het openbaar maken van de testresultaten van Cybenetics is al toestemming van de fabrikant nodig heb ik van JG vernomen.
Of weerleg eens de argumenten uit de reviews?
Het heeft geen zin om een reactie op dergelijk oude reviews te geven. De betreffende voedingen zijn EOL.
Over de kabels is SS daar zelf duidelijk in. >225w verbruik is 2 aparte kabels, zie https://knowledge.seasoni...onsumption-graphics-cards Als ze 16AWG en 13A HCS connectors zouden gebruiken ipv 18AWG en 9A minifit had deze opmerking niet in de installationguide gestaan.
De opmerking over de 40 graden rating kan je uit de specs halen.
host schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 00:16:
Beste Tweakers, ik hoop dat iemand met wat ervaring met psu’s mij wat advies zou kunnen geven.

Ik heb alle hardware besteld om mijn eerste pc te bouwen. Het is belangrijk dat de pc zo min mogelijk geluid produceert, aangezien hier aan gewerkt gaat worden en mijn concentratie niveau niet altijd even hoog is :). Daarom heb ik besloten om voor een Bequiet Dark Power 13 850W te gaan, mbt het lage geluidsniveau.
Nu lees veel berichten over een tikkende fan waar mensen zich aan storen. Dit zou natuurlijk een defecte batch geweest kunnen zijn, wat kan gebeuren in een productie proces. Nu twijfel ik toch tussen een Seasonic Prime TX 850W en de Bequiet Dark Power 13 850W. Ik geloof dat beide psu’s zeer stil kunnen zijn (wanneer je een goede batch heb dan :)).
Kan iemand mij meer vertellen over de algehele kwaliteit van deze psu’s (kwaliteit van componenten bijv)? En welk van de 2 zou jij kiezen een waarom?
Geen van tweeen, zie mijn opmerkingen in een eerdere reactie. Wil je stil en tegen de €250 stuk slaan dan pak je uitvoering: ASUS ROG Strix 850W Gold Aura Edition

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

host schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 00:16:

Wat heb je gekocht waarvoor je een 850w voeding nodig hebt ?

• host
Hackus schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:43:
[...]

Wat heb je gekocht waarvoor je een 850w voeding nodig hebt ?
R9 7900 (non X, 65W TDP), wil dat het mogelijk is deze power limiet te verhogen tot 220W.
RTX 4060 (non TI, even wachten tot deze uit is).
Asus ProArt X670E
2x ram, 2x ssd, 1x hdd
6x Noctua nf-a12x25 PWM (inclusief cpu koeler).

Voor deze componeneten heb ik geen 850W nodig. Ik wil graag een stuk onder de maximale capaciteit van de psu blijven voor een stillere operatie van de psu (minder rpm v.d. fan). Ook kan ik met 850W makkelijk upgraden mocht dat nodig zijn in de toekomst.

• host
[...]

Geen van tweeen, zie mijn opmerkingen in een eerdere reactie. Wil je stil en tegen de €250 stuk slaan dan pak je uitvoering: ASUS ROG Strix 850W Gold Aura Edition
[/quote]

Waarom adviseert u de Asus rog strix 850W over de Seasonic Prime TX 850W?

Als ik mij niet vergis is Seasonic de OEM van deze Asus psu. Dan zou de seasonic prime titanium toch een beter platform zijn dan de Asus gold? Of is het zo simpel niet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

host schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:49:
[...]

[/quote]

Waarom adviseert u de Asus rog strix 850W over de Seasonic Prime TX 850W?

Als ik mij niet vergis is Seasonic de OEM van deze Asus psu. Dan zou de seasonic prime titanium toch een beter platform zijn dan de Asus gold? Of is het zo simpel niet?
Aura is een compleet andere voeding dan de normale strix gold en is een CWT platform.

edit: de 850w aura komt met spikes van 1000w op 37dBA en blijft onder de 900w onder de 33dBA
De fan gaat ook pas aan boven de 475w vraag.
nog een goede optie
uitvoering: Silverstone HELA 850R Platinum

[Voor 14% gewijzigd door Hackus op 14-04-2023 14:17]

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-05 11:53
Ik wil een nieuw systeem samenstellen met een 7700x, een 3080ti komt erin.
Nu zit ik te kijken naar voedingen, eigenlijk iets van 850 watt ofzo.
maar toen zag ik deze: Corsair RM1000e ATX3.0 uitvoering: Corsair RM1000e ATX3.0
Ik ben altijd wel Fan geweest van corsair voedingen.
Weet iemand of dit een goeie is?

Jullie hebben er VEEL meer verstand van dan ik.

AMD 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus Elite | RTX 3080TI | Fractal Design Define R6 | Gigabyte Aorus FI32U | Be Quiet Dark Pro 4 | Astro A50 | G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3200MHz | Logitech G910 Orion Spark RGB | Logitech G502 lightspeed

• host
Hackus schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:01:
[...]

Aura is een compleet andere voeding dan de normale strix gold en is een CWT platform.

edit: de 850w aura komt met spikes van 1000w op 37dBA en blijft onder de 900w onder de 33dBA
nog een goede optie
Bedankt voor deze aanraders, de 850W Aura is een interessante optie. Nu ik op cybenetics.com kijk zie ik dat het mogelijk is om gehele grafieken te bekijken mbt tot db op het wattage. Wat mij opvalt is dat over het algemeen de geluidsproductie van Asus psu’s laag blijft tot op een hoog wattage, met in tegenstelling tot die van Seasonic. Komt dit omdat Asus pwm fans gebruiken?
Jammer dat de uitvoering: ASUS ROG Thor 850W Platinum II nog niet is getest bij cybenetics.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

beebie121 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:49:
Ik wil een nieuw systeem samenstellen met een 7700x, een 3080ti komt erin.
Nu zit ik te kijken naar voedingen, eigenlijk iets van 850 watt ofzo.
maar toen zag ik deze: Corsair RM1000e ATX3.0 uitvoering: Corsair RM1000e ATX3.0
Ik ben altijd wel Fan geweest van corsair voedingen.
Weet iemand of dit een goeie is?

Jullie hebben er VEEL meer verstand van dan ik.
uitvoering: Corsair RM850x SHIFT ATX3.0 is een betere voeding van dat merk, maar je hebt geen ATX 3.0 nodig. en 750w is zat !

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-05 11:53
Hackus schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:55:
[...]

uitvoering: Corsair RM850x SHIFT ATX3.0 is een betere voeding van dat merk, maar je hebt geen ATX 3.0 nodig. en 750w is zat !
ik weet niet zo goed hoe ik dat shift moet zien hahaha. en wat als er een psu shroud in de kast zit? kan je toch die bedrading niet kwijt?

maar als ik, pak em beet, 20 euro meer moet betalen en ik heb 1000W EN ATX3 dan is dat toch een goede deal?
ik ben een echte leek hoor op dit geboed, maar ik weet dat corsair geen budgetmerk is of slecht spul doet toch?

AMD 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus Elite | RTX 3080TI | Fractal Design Define R6 | Gigabyte Aorus FI32U | Be Quiet Dark Pro 4 | Astro A50 | G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3200MHz | Logitech G910 Orion Spark RGB | Logitech G502 lightspeed

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

beebie121 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:59:
[...]

ik weet niet zo goed hoe ik dat shift moet zien hahaha. en wat als er een psu shroud in de kast zit? kan je toch die bedrading niet kwijt?

maar als ik, pak em beet, 20 euro meer moet betalen en ik heb 1000W EN ATX3 dan is dat toch een goede deal?
ik ben een echte leek hoor op dit geboed, maar ik weet dat corsair geen budgetmerk is of slecht spul doet toch?
De RMe is een mindere voeding, en Corsair heeft nog geen goede en betaalbare ATX 3.0 anders dan Shift.
In eerdere berichten hebben we het er net over

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
host schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:51:
[...]

Bedankt voor deze aanraders, de 850W Aura is een interessante optie. Nu ik op cybenetics.com kijk zie ik dat het mogelijk is om gehele grafieken te bekijken mbt tot db op het wattage. Wat mij opvalt is dat over het algemeen de geluidsproductie van Asus psu’s laag blijft tot op een hoog wattage, met in tegenstelling tot die van Seasonic. Komt dit omdat Asus pwm fans gebruiken?
Dat komt omdat de Aura Gold een relaxter fanprofiel heeft. Iets dat beter lukt op een platform dat een MCU gebruikt voor de fanregeling dan de analoge controller in de Seasonic.
Jammer dat de uitvoering: ASUS ROG Thor 850W Platinum II nog niet is getest bij cybenetics.
Daar zit weer wel een Seasonic platform in inclusief de nadelen daarvan.

• host
Uszka schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:38:
[...]

Dat komt omdat de Aura Gold een relaxter fanprofiel heeft. Iets dat beter lukt op een platform dat een MCU gebruikt voor de fanregeling dan de analoge controller in de Seasonic.

[...]

Daar zit weer wel een Seasonic platform in inclusief de nadelen daarvan.
Dus door een MCU kan een rustiger fanprofiel gemaakt worden. De uitvoering: ASUS ROG Thor 850W Platinum II maakt gebruik van een PWM controller voor de fan, is het hiermee dan niet mogelijk om ook zn rustig fanprofiel mee te maken? En wat bedoelt u verder met de nadelen van een Seasonic platform?

Waarom zou u de uitvoering: ASUS ROG Strix 850W Gold Aura Edition over de
nieuws: Be quiet toont ATX 3.0-voeding Dark Power 13 met 80 Plus Titanium-cer... Aanraden?

[Voor 37% gewijzigd door host op 14-04-2023 21:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
Omdat de Aura sowieso een stuk stiller is.

Hier een n=1 gebruikersreview, maar ik ga er derhalve maar van uit dat deze user de waarheid spreekt:
uitvoering: be quiet! Dark Power 13 1000W

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
host schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 17:15:
[...]

Dus door een MCU kan een rustiger fanprofiel gemaakt worden.
Een MCU regelt door de combinatie van meerdere variabelen, meestal temperatuur + belasting. Een analoge controller door één variabele en dat is meestal belasting. Daarom zijn de fanprofielen van Seasonic behoorlijk agressief omdat deze ook bij hogere temperaturen voldoende moeten koelen.
De uitvoering: ASUS ROG Thor 850W Platinum II maakt gebruik van een PWM controller voor de fan, is het hiermee dan niet mogelijk om ook zn rustig fanprofiel mee te maken?
PWM doet ook een analoge controller.
En wat bedoelt u verder met de nadelen van een Seasonic platform?
Zie mijn opmerking in Uszka in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34"
Waarom staat in dezelfde reactie Uszka in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34"

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

host schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 17:15:
[...]

Dus door een MCU kan een rustiger fanprofiel gemaakt worden. De uitvoering: ASUS ROG Thor 850W Platinum II maakt gebruik van een PWM controller voor de fan, is het hiermee dan niet mogelijk om ook zn rustig fanprofiel mee te maken? En wat bedoelt u verder met de nadelen van een Seasonic platform?

Waarom zou u de uitvoering: ASUS ROG Strix 850W Gold Aura Edition over de
nieuws: Be quiet toont ATX 3.0-voeding Dark Power 13 met 80 Plus Titanium-cer... Aanraden?
Ik heb 3 DP 13 850w gebruikt en niks mis mee, ook geen rrr geluid. misschien de 1000w versie een mindere batch ? BQ heeft erg goede garantie, dus als er wat is wordt dat goed opgelost.
Ook heb ik 1 ROG gebruikt, de oudere versie uit 2019. Nadeel daarvan is dat ze 18AWG PCIe kabels gebruiken, maar hij trekt prima een RTX3080 en 13600K.(degene waar ik het voor gebouwd heb is compleet Asus Rog/strix nuts)

• host
Hackus schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:29:
[...]

Ik heb 3 DP 13 850w gebruikt en niks mis mee, ook geen rrr geluid. misschien de 1000w versie een mindere batch ? BQ heeft erg goede garantie, dus als er wat is wordt dat goed opgelost.
Ook heb ik 1 ROG gebruikt, de oudere versie uit 2019. Nadeel daarvan is dat ze 18AWG PCIe kabels gebruiken, maar hij trekt prima een RTX3080 en 13600K.(degene waar ik het voor gebouwd heb is compleet Asus Rog/strix nuts)
Bedankt voor je reactie. Ik geloof inderdaad dat niet alle DP 13’s dit rrr geluid maken en dat dit enkel een slechte batch is geweest. Wel vind ik dat hier veel melding over te vinden zijn. Waarschijnlijk ook omdat dit model in handen is van veel mensen. Hardware busters test ook dat de OCP niet of niet goed werkt: https://hwbusters.com/psu...ent-decent-performance/8/, zoals Uszka ook al aan gaf.
Ik wacht nog een even tot de fsp hydro ti pro 850w titanium uit is. De 1000W versie is al getest en presteert zeer goed bij hardware busters en cybenetics. Hopelijk beloofd dit ook goeds voor de 850W.

[Voor 14% gewijzigd door host op 15-04-2023 23:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17:12
host schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 22:38:
[...]
Hardware busters test ook dat de OCP niet of niet goed werkt: https://hwbusters.com/psu...ent-decent-performance/8/, zoals Uszka ook al aan gaf.
Er kan geen conclusies getrokken worden over de OCP, daarvoor is de test niet uitgebreid genoeg uitgevoerd. Waarschijnlijk kan zijn tester niet verder dan 50A aangezien hij daar opgestopt is, wat betreft de 12V. Echter zijn alle spanningen nog binnen de ATX specificaties zoals hij zelf ook aangeeft. Hij vindt de OCP niet strak genoeg afgestemd met name de 3.3V, maar zoals jezelf kunt zien is die juist wel perfect afgestemd. De spanning is namelijk nog gewoon stabiel en laat geen teken zien van overbelasting. Dat is ook niet zo vreemd want als je naar het specificatie blad kijkt dan zie je zes Infineon BSC0901NS staan voor de 3.3 en 5V elk goed voor 90 ampère bij 100⁰C.

Persoonlijk denk ik dat hij dan ook het verschil tussen het label en praktijk te groot vindt. Maar lage totale waarde op het label voor de 3.3V en 5V is vooral ook een trucje voor een hoger 80PLUS certificaat omdat die deze spanning tot de max op het label belasten. Is de waarde op het label dus lager gaat automatisch het rendement van de voeding een beetje omhoog bij de 80PLUS test.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

host schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 22:38:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik geloof inderdaad dat niet alle DP 13’s dit rrr geluid maken en dat dit enkel een slechte batch is geweest. Wel vind ik dat hier veel melding over te vinden zijn. Waarschijnlijk ook omdat dit model in handen is van veel mensen. Hardware busters test ook dat de OCP niet of niet goed werkt: https://hwbusters.com/psu...ent-decent-performance/8/, zoals Uszka ook al aan gaf.
Ik wacht nog een even tot de fsp hydro ti pro 850w titanium uit is. De 1000W versie is al getest en presteert zeer goed bij hardware busters en cybenetics. Hopelijk beloofd dit ook goeds voor de 850W.
De FSP zijn amper te koop, zeker in Nederland.

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:21
Momenteel ben ik bezig met het samenstellen van een nieuw systeem (7800X3D + 4080).

Ik twijfel tussen deze twee voedingen:

uitvoering: be quiet! Pure Power 12 M 850W
uitvoering: Corsair RM850x SHIFT ATX3.0

Gekozen voor een 850 watt voeding i.v.m. eventuele upgrade in de toekomst. ATX 3.0 lijkt mij ook wel verstandig i.c.m. deze GPU. Wat ik belangrijk vind is dat de voeding (erg) stil moet zijn. Een kwaliteits fan is ook een must. Jaren geleden had ik een high-end Enermax voeding aangeschaft voor enkele honderden euro's en daarvan ratelde de fan. Twee keer RMA aangevraagd. Dat wil ik niet nog een keer meemaken. Ik heb geen merkvoorkeur. Graag jullie advies!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Resinman schreef op zondag 16 april 2023 @ 11:31:
Momenteel ben ik bezig met het samenstellen van een nieuw systeem (7800X3D + 4080).

Ik twijfel tussen deze twee voedingen:

uitvoering: be quiet! Pure Power 12 M 850W
uitvoering: Corsair RM850x SHIFT ATX3.0

Gekozen voor een 850 watt voeding i.v.m. eventuele upgrade in de toekomst. ATX 3.0 lijkt mij ook wel verstandig i.c.m. deze GPU. Wat ik belangrijk vind is dat de voeding (erg) stil moet zijn. Een kwaliteits fan is ook een must. Jaren geleden had ik een high-end Enermax voeding aangeschaft voor enkele honderden euro's en daarvan ratelde de fan. Twee keer RMA aangevraagd. Dat wil ik niet nog een keer meemaken. Ik heb geen merkvoorkeur. Graag jullie advies!
recente berichten gelezen ?

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:21
Hackus schreef op zondag 16 april 2023 @ 11:34:
[...]

recente berichten gelezen ?
Nu wel :) Dan heb je het waarschijnlijk over deze berichten..
Djarune schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:38:
@dommegekke1 aanvullend op het goede stuk van Uszka is de ROG Strix Aura onhoorbaar stil. Beste ATX 3.0 voeding van het moment.
[Afbeelding]

Bedenk er tevens bij dat de RM750x shift al heel erg stil is.
Hackus schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:01:
[...]

nog een goede optie
De Aura is ongeveer 100 euro duurder dan de Pure Power 12 M en 50 euro dan de RM850x SHIFT. Ik heb er zelf te weinig verstand van om de belangrijkste verschillen te benoemen tussen deze voedingen. Zo te zien hebben ze alle drie 10 jaar garantie. RGB is in mijn geval niet belangrijk.
Pagina: 1 ... 65 66 67 Laatste

Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen.

Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee