Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 57 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quefaz1
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-01-2024
nero355 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:56:
[...]

Kan dat moederbord het wel allemaal aan :?

Ik heb bijvoorbeeld een moederbord dat ik eerst met een PCIe 2.0 videokaart moet opstarten in PCIe Slot 3 om alles in mijn BIOS/UEFI goed in te stellen voordat ik een PCIe 3.0 videokaart kan gebruiken in PCIe Slot 1 na een volledige CMOS Reset :)

Dus mocht alleen een andere voeding niet genoeg zijn kijk dan eens naar zulke dingen!
Thanks, goed punt. Alle componenten namelijk erin gezet (incl nieuwe processor inmiddels) maar wordt niet ondersteund door het moederbord. Dus volgens mij eerst een bios update doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasperl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-02 12:13
Mijn desktop is sinds een tijdje wat raar aan het doen. Af en toe random shutdowns, en soms gaat ie in een soort noodloop waarbij er volgens mij niets draait behalve de fans. Na een tijdje kan je dan weer resetten en doet ie het weer. Ik dacht eerst aan thermische issues, maar ook nu alles koud is en niets doet crasht hij steeds vaker. (Die had ik ook wel met dit systeem, het staat in een bureau en zit in een onhandig kleine behuizing. Ik moet nog een nieuwe behuizing bouwen, maar nog geen tijd gehad.)

Ondertussen crasht het ding echt elke paar minuten, en is het dus geen bruikbaar systeem meer.

(De power hier in huis is trouwens ook niet altijd fantastisch. We zitten landelijk, aan het eind van de kabel, en er staat in de buurt wel wat zware apparatuur aan en uit te gaan. Het lichtnet knippert ook nog wel eens (in de winter keurig elk halfuur, kan je je klok bijna op gelijk zetten), en de TV gaat soms spontaan aan als er iets anders aan- of uit gaat. Ik zit ook te kijken naar een UPS of powerconditioner.)

Ik verdenk zelf de voeding, en wil die graag zsm vervangen. Vroeger had ik altijd Seasonic en daar heb ik nooit gedoe mee gehad, maar volgens deze thread moet je dat niet meer doen. Volgens de topicstart moet ik mijn be quiet! Pure Power 11 500W vervangen voor een, ehm, be quiet! Dark Power 11 500W. Eigenlijk neem ik liever niet nog een beQuiet, en sowieso zie ik dat die Dark Power alleen verkrijgbaar is bij MaxICT en daar was wat mee qua leverbetrouwbaarheid dacht ik. De andere voedingen in de topicstart lijken ook niet echt meer verkrijgbaar. Wat is voor nu, snel leverbaar, een goede keuze?

Specs staan hieronder, ik denk dat de 500W geen gek getal is, er komt in de toekomst misschien nog een SSD of 2 extra dimmetjes bij, maar dat zal ook niet heel veel trekken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
be quiet! Pure Power 11 500W CM, Cable Management, 80+ Gold
ASRock X570 Pro 4 ATX,
AMD Ryzen 7 3700x,  65 Watt, 
be quiet! DARK ROCK Slim, 180W TDP koeler
GOODRAM essential U-DIMM 16 GB ,2x
Goodram PX500 PCIe 3x4 1TB M.2 2280 1x 
ASUS ROG-STRIX-RX5700XT-O8G-GAMING, Radeon RX 5700XT 8GB 1x  235W
Arcitc P12 PWM PST 3x
Nog wat meer fans.

tldr: Welke ~500W voeding is zo stil mogelijk, vandaag-besteld-morgen-in-huis, en de meest betrouwbare die ik vinden kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:33
@kasperl maak een eigen topic aan in Complete systemen en laptops.Het kan de voeding zijn, maar bijvoorbeeld ook het intern geheugen. Ryzen is zeer kieskeurig en “GOODRAM essential U-DIMM 16 GB ,2x” lijkt mij in het geval van Ryzen geen “good ram”

Wat betreft de voeding. Het door FSP gemaakte ACRF platform uit de PP11 kan slecht overweg met de transient pieken van de RX5700XT. De pricewatch: Corsair TX650M (2021) is veel beter geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasperl
Djarune schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:27:
@kasperl maak een eigen topic aan in Complete systemen en laptops.Het kan de voeding zijn, maar bijvoorbeeld ook het intern geheugen. Ryzen is zeer kieskeurig en “GOODRAM essential U-DIMM 16 GB ,2x” lijkt mij in het geval van Ryzen geen “good ram”

Wat betreft de voeding. Het door FSP gemaakte ACRF platform uit de PP11 kan slecht overweg met de transient pieken van de RX5700XT. De pricewatch: Corsair TX650M (2021) is veel beter geschikt.
kasperl in "Plotselinge poweroff: Welk onderdeel als eerste vervangen?"

Thanks! Enige nadeel wat ik aan die Corsair zie is dat die niet de fan helemaal stil zet als er weinig tot geen load is. Dat vind ik wel jammer, want voor de rest is dit een echt stil systeem onder idle (er draait niets todat de CPU of GPU een keer wat te doen hebben, en alles blijft onder de 60C).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:03
kasperl schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:44:
[...]

kasperl in "Plotselinge poweroff: Welk onderdeel als eerste vervangen?"

Thanks! Enige nadeel wat ik aan die Corsair zie is dat die niet de fan helemaal stil zet als er weinig tot geen load is.
Dat doet een Pure Power 11 ook niet. Op de Pure Power 11 FM na doet geen enkele be quiet! dat. Maar als je een betaalbare voeding met semi-passieve fan zoekt dan zou je kunnen kijken naar pricewatch: Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart of pricewatch: EVGA SuperNOVA 650 G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasperl
Uszka schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:56:
[...]

Dat doet een Pure Power 11 ook niet. Op de Pure Power 11 FM na doet geen enkele be quiet! dat. Maar als je een betaalbare voeding met semi-passieve fan zoekt dan zou je kunnen kijken naar pricewatch: Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart of pricewatch: EVGA SuperNOVA 650 G6
Thanks, die Corsair zit in de winkelmand. Dan kan ik hopelijk morgen in elk geval gaan testen.

Nog een misschien domme vraag: Zijn de kabels van modulaire voedingen uitwisselbaar? Als in kan ik alles richting mobo/graka laten zitten en alleen de voeding uitwisselen? Of beter even alles opnieuw doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
kasperl schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 14:01:
Zijn de kabels van modulaire voedingen uitwisselbaar? Als in kan ik alles richting mobo/graka laten zitten en alleen de voeding uitwisselen? Of beter even alles opnieuw doen?
Binnen Corsair is alles van de laatste 8 jaar uitwisselbaar. Tussen verschillende merken sws alle kabels vervangen voor de kabels die met de nieuwe voeding mee komen. be quiet! kabels op een Corsair voeding geeft sws problemen cq vuurwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

kasperl schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:10:
Mijn desktop is sinds een tijdje wat raar aan het doen.

Soms gaat ie in een soort noodloop waarbij er volgens mij niets draait behalve de fans. Na een tijdje kan je dan weer resetten en doet ie het weer.
Dat had mijn oude voeding ook en nadat ik die heb vervangen waren alle problemen meteen voorbij! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Uszka schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:35:
[...]

Dat Raider Pro Gaming lijkt mij een losstaand merk en mogelijk van gamepc.nl zelf. Er worden onder dat merk ook andere onderdelen in de configurator aangeboden. Het heeft dan ook niets met het Raider platform van FSP te maken. Met 450w @12v voor de 500w Raider Pro Gaming zit er zeker geen platform met DC-DC aan de secundaire kant in. Inderdaad troep dus. De 850w Seasonic die daarnaast worden aangeboden is ook wat schimmig en kan dus vanalles zijn van dat merk. Van troep tot redelijk.
De NZXT is dan de beste keuze maar om daar nu 155 extra voor te lappen dat is het ook niet waard. Dat betekent dat de standaard voeding niets waard is want de NZXT koop je voor...jawel €155 pricewatch: NZXT C1000 Gold v2
Zie raider hier ook vaak staan tegenwoordig : https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=raider+pc

Geen idee wie de fabrikant is achter deze naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Gipsy King schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:56:
[...]

Zie raider hier ook vaak staan tegenwoordig : https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=raider+pc

Geen idee wie de fabrikant is achter deze naam.
Is van dezelfde toko dat blijkbaar ook verkoopt via Bol.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 18:37
Ik stel ergens de komende maanden weer eens een nieuwe desktop samen. Ik ga weer voor een relatief snelle CPU (Ryzen 5 7600X of Intel i5-13600K, afhankelijk van prijs/prestaties), maar ik heb geen nood aan een GPU. Hun iGPU voldoet prima voor me (tnx AMD, om nu ook een iGPU in Zen 4 te stoppen :) ) Dus het totaal max stroomverbruik zal niet hoger dan 200W komen.
Mijn huidige desktop schuift trouwens door naar mijn vrouw, dus mijn nieuwe build heeft terug een nieuwe PSU nodig.

Ik ben me al wat aan het verdiepen in mogelijke componenten. Iets wat ik nu al perfect kan kiezen is de PSU. Mijn huidige Ryzen 5 3600 build heeft een pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W en die voldoet prima. Stil en degelijk, en volgens de roundup op HWI bovengemiddeld efficient bij lage loads.
Die is nog steeds te koop, dus die staat terug op de shortlist.
Maar ik zat op Cybenetics ook eens de testresulaten te vergelijken van de Be Quiet! Straight Power 11 550W (testrapport) (de 450 is niet getest) en de pricewatch: Corsair RM550x (2021) Zwart (testrapport) en blijkt dat de Corsair toch net iets efficienter is bij de 20-80W tests.
Dus uit deze 2 keuzes overweeg ik momenteel voor de Corsair RM550x te gaan.

Heeft iemand nog andere voorstellen voor PSUs met een hoge efficientie bij laag verbruik? Misschien iets goedkoper, zonder in te boeten op efficiëntie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
freeco schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:44:
Ik stel ergens de komende maanden weer eens een nieuwe desktop samen. Ik ga weer voor een relatief snelle CPU (Ryzen 5 7600X of Intel i5-13600K, afhankelijk van prijs/prestaties), maar ik heb geen nood aan een GPU. Hun iGPU voldoet prima voor me (tnx AMD, om nu ook een iGPU in Zen 4 te stoppen :) ) Dus het totaal max stroomverbruik zal niet hoger dan 200W komen.
Mijn huidige desktop schuift trouwens door naar mijn vrouw, dus mijn nieuwe build heeft terug een nieuwe PSU nodig.

Ik ben me al wat aan het verdiepen in mogelijke componenten. Iets wat ik nu al perfect kan kiezen is de PSU. Mijn huidige Ryzen 5 3600 build heeft een pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W en die voldoet prima. Stil en degelijk, en volgens de roundup op HWI bovengemiddeld efficient bij lage loads.
Die is nog steeds te koop, dus die staat terug op de shortlist.
Maar ik zat op Cybenetics ook eens de testresulaten te vergelijken van de Be Quiet! Straight Power 11 550W (testrapport) (de 450 is niet getest) en de pricewatch: Corsair RM550x (2021) Zwart (testrapport) en blijkt dat de Corsair toch net iets efficienter is bij de 20-80W tests.
Dus uit deze 2 keuzes overweeg ik momenteel voor de Corsair RM550x te gaan.

Heeft iemand nog andere voorstellen voor PSUs met een hoge efficientie bij laag verbruik? Misschien iets goedkoper, zonder in te boeten op efficiëntie?
pricewatch: Cooler Master V550 Gold-V2 is zeer vergelijkbaar met de Corsair voor een lagere prijs. Kwalitatief ook een heel goede voeding. pricewatch: Fractal Design Ion+ 2 Platinum 560W zou vanwege de ATX2.52 spec ook efficient moeten zijn bij lage belasting maar dat is niet hard te maken met een testrapport. Van de voorganger is er wel een rapport en die liet het qua efficientie alleen vallen bij een belasting van 20w wat bij de + dan verbeterd moet zijn omdat ATX2.52 eist dat een voeding minimaal 70% efficient moet zijn bij 10w (voedingen tot 500w) of 2% (voedingen vanaf 500w) belasting.

[ Voor 15% gewijzigd door Uszka op 13-09-2022 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
Uszka schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:54:
[...]

pricewatch: Cooler Master V550 Gold-V2 is zeer vergelijkbaar met de Corsair voor een lagere prijs. Kwalitatief ook een heel goede voeding. pricewatch: Fractal Design Ion+ 2 Platinum 560W zou vanwege de ATX2.52 spec ook efficient moeten zijn bij lage belasting maar dat is niet hard te maken met een testrapport. Van de voorganger is er wel een rapport en die liet het qua efficientie alleen vallen bij een belasting van 20w wat bij de + dan verbeterd moet zijn omdat ATX2.52 eist dat een voeding minimaal 70% efficient moet zijn bij 10w (voedingen tot 500w) of 2% (voedingen vanaf 500w) belasting.
Bedankt voor de 2 suggesties!
Die Corsair komt qua efficientie inderdaad vrij goed in de buurt. Maar ik laat 'm vallen vanwege de fan. Cybenetics geeft een A- score omdat ie al vanaf 20% load aanslaat, en bij hogere belasting luider is dan de Corsair. De Corsair blijft zero-RPM tot 40% load (waar ik wellicht nooit boven kom). Dat vind ik de meerprijs wel waard.
Die Fractal Design zet ik toch wel op mijn shortlist om me eens in te verdiepen. Misschien is er elders nog een review te vinden van het nieuwere model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
freeco schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:33:
[...]

Bedankt voor de 2 suggesties!
Die Corsair komt qua efficientie inderdaad vrij goed in de buurt. Maar ik laat 'm vallen vanwege de fan. Cybenetics geeft een A- score omdat ie al vanaf 20% load aanslaat, en bij hogere belasting luider is dan de Corsair. De Corsair blijft zero-RPM tot 40% load (waar ik wellicht nooit boven kom). Dat vind ik de meerprijs wel waard.
Die Fractal Design zet ik toch wel op mijn shortlist om me eens in te verdiepen. Misschien is er elders nog een review te vinden van het nieuwere model.
Bij de Cooler Master blijft de fan uit tot 200w belasting. Dat ga je met jouw setup niet halen. Overigens test Cybenetics in een hotbox dus warme intake lucht. Aangezien in 95% van de behuizing de voedingen lucht van buiten de behuizing pakken zal ook de fan iets later aan slaan.
De Fractal heeft nog het grote voordeel van de extreem flexibele kabels. 10x beter dan de stugge kabels van Corsair en zeker de RMx waar ook nog eens condensators in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
Inderdaad, ik heb de cybenetics test verkeerd ingeschat. De productpagina geeft inderdaad "40% Semi-fanless Mode With Hybrid Switch" aan, niet 20%. Dus dan isde luidere fan bij hogere belastig voor mij inderdaad geen minpunt. Dus toch ook even op de shortlist erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
Aris heeft er ook weer eentje losgelaten :

https://www.tomshardware....50-ga-power-supply-review

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• freeco
Ik heb alvast de pricewatch: Fractal Design Ion+ 2 Platinum 560W gekocht, ondanks dat ik er nergens gedetailleerde reviews kon van vinden.
Ik heb me laten verleiden door de prijsactie op Megekko: momenteel staat deze PSU er te koop aan €69,90 (op=op). Dat lijkt me toch een héél strakke prijs voor een 80+ Platinum PSU.

Ik kan natuurlijk zelf geen gedetailleerde efficiëntietests doen, maar ik heb wel eens het idleverbruik vergeleken met een energiemeter. Met m'n 3 jaar oude Be Quiet komt mijn Ryzen 5 3600 build niet onder de 37W. Met de Fractal Design niet onder de 39W.
Dus bij lagere belasting is de FD toch minder efficiënt, ondanks de hogere rating. Maar goed, het gaat om 2W... Daar gaan we niet krom van gaan... Ik ga er toch van uit dat hogere belasting eerder in het voordeel van de FD zal liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

freeco schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:45:
Ik heb alvast de pricewatch: Fractal Design Ion+ 2 Platinum 560W gekocht, ondanks dat ik er nergens gedetailleerde reviews kon van vinden.
Ik heb me laten verleiden door de prijsactie op Megekko: momenteel staat deze PSU er te koop aan €69,90 (op=op). Dat lijkt me toch een héél strakke prijs voor een 80+ Platinum PSU.

Ik kan natuurlijk zelf geen gedetailleerde efficiëntietests doen, maar ik heb wel eens het idleverbruik vergeleken met een energiemeter. Met m'n 3 jaar oude Be Quiet komt mijn Ryzen 5 3600 build niet onder de 37W. Met de Fractal Design niet onder de 39W.
Dus bij lagere belasting is de FD toch minder efficiënt, ondanks de hogere rating. Maar goed, het gaat om 2W... Daar gaan we niet krom van gaan... Ik ga er toch van uit dat hogere belasting eerder in het voordeel van de FD zal liggen.
Goede keuze, prima voeding voor 7 tientjes

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Cooler Master heeft wat nieuwe voedingen.

Cooler Master Enhanced the Legacy with ATX 3.0 Power Supply Launch: V Gold i, V SFX Platinum, MWE Gold V2 ATX 3.0 version

Die niet verzonken connectors op deze vind ik wel echt spuuglelijk:
Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/img/4LBV7Hq0UAStd8lK.jpg

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:20

WCA

Mooi is het niet nee, maar de meeste cases hebben tegenwoordig gelukkig een PSU compartement waar je er niets van ziet. Kan ook wel helpen om in bepaalde gevallen er beter bij te kunnen misschien

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Zet effe erbij om welke voeding het gaat, want zo is je post niet terug te vinden via de Search bovenaan als ik Supernova G7 intyp ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Gipsy King
  • Nu online
Cooler Master heeft een nieuwe landingpage gemaakt voor de Next Gen ATX 3.0 PSU's :

https://www.coolermaster....wer-supply/new-gen-atx-3/

Availability:
V Gold i will be available for US$189.99 (750) US$209.99 (850) MSRP (prices may vary per region).
Launch Date: Q4 2022
**Deze datum lijkt niet te kloppen er zijn er 24 van beide modellen beschikbaar in week 40 **

V SFX Platinum 1100 / 1300 will be available for US$309.99 (1100) US$329.99 (1300) MSRP (prices may vary per region).
Launch Date: Q1 2023

MWE Gold V2 ATX 3.0 1050 / 1250 will be available for US$179.99 (1050) US$199.99 (1250) MSRP (prices may vary per region).
Launch Date: Q4 2022

[ Voor 62% gewijzigd door Gipsy King op 22-09-2022 14:41 ]

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 19:47
Goede avond ,

Ik heb een nieuwe gpu (3080) besteld , nu wil ik graag weten of m'n huidige voeding nog voldoet.
Zelf al wat PSU calculators geraadpleegd maar ik krijg verschillend advies.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-10700K Boxed€ 354,87€ 354,87
1MoederbordenMSI MPG Z490 Gaming Plus€ 185,95€ 185,95
1VideokaartenASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 V2 OC Edition met LHR€ 869,-€ 869,-
1BehuizingenCorsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Zwart€ 129,91€ 129,91
1WaterkoelingCorsair Hydro Series H115i RGB Platinum€ 235,20€ 235,20
2Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 74,90€ 149,80
1VoedingenCorsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart€ 89,90€ 89,90
1Solid state drivesWD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)€ 96,19€ 96,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.110,82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
FredjeK schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:49:
Goede avond ,

Ik heb een nieuwe gpu (3080) besteld , nu wil ik graag weten of m'n huidige voeding nog voldoet.
Zelf al wat PSU calculators geraadpleegd maar ik krijg verschillend advies.

1ProcessorsIntel Core i7-10700K Boxed€ 354,87€ 354,87
1MoederbordenMSI MPG Z490 Gaming Plus€ 185,95€ 185,95
1VideokaartenASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 V2 OC Edition met LHR€ 869,-€ 869,-
1BehuizingenCorsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Zwart€ 129,91€ 129,91
1WaterkoelingCorsair Hydro Series H115i RGB Platinum€ 235,20€ 235,20
2Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 74,90€ 149,80
1VoedingenCorsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart€ 89,90€ 89,90
1Solid state drivesWD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)€ 96,19€ 96,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.110,82
Een 3080 kan zonder problemen op een RM750x. Zelfs een 3090 is geen probleem voor die voeding.

• FredjeK
Uszka schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:59:
[...]

Een 3080 kan zonder problemen op een RM750x. Zelfs een 3090 is geen probleem voor die voeding.
Ok , dankjewel voor je reactie. Sommige calculators adviseerden mij minimaal 850w, vandaar mijn twijfel.

• Djarune
@FredjeK De voeding voldoet. De videokaart met 2 kabels aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
Djarune schreef op donderdag 22 september 2022 @ 23:55:
@FredjeK De voeding voldoet. De videokaart met 2 kabels aansluiten.
Prima, zal ik doen.

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 18:09

ParaWM

Pro Prutser

EVGA 850 GQ 850W 80+ Gold Semi-Modulair PSU / PC voeding vor 85 EUR bij Megekko. Lijkt me niet gek!

https://www.megekko.nl/pr...lair-PSU-PC-voeding?s_o=1

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
ParaWM schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:21:
EVGA 850 GQ 850W 80+ Gold Semi-Modulair PSU / PC voeding vor 85 EUR bij Megekko. Lijkt me niet gek!

https://www.megekko.nl/pr...lair-PSU-PC-voeding?s_o=1
GQ is niet interessant en zeker niet in 850w. Een ACRF platform moet je niet willen als je 850w nodig hebt. Het is niets meer dan een efficiente versie van Double Forward met dezelfde nadelen. Hoge transient response tijd, coilwine en een bonkende transformator als je daar een recente videokaart aan hangt. uitvoering: EVGA Supernova 850 GT heb je ook voor €85 en is veel beter.

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 18:09

ParaWM

Pro Prutser

Uszka schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:16:
[...]

GQ is niet interessant en zeker niet in 850w. Een ACRF platform moet je niet willen als je 850w nodig hebt. Het is niets meer dan een efficiente versie van Double Forward met dezelfde nadelen. Hoge transient response tijd, coilwine en een bonkende transformator als je daar een recente videokaart aan hangt. uitvoering: EVGA Supernova 850 GT heb je ook voor €85 en is veel beter.
Ok ok. Goed dat je mee leest dan. Prijsdaling was flink en EVGA is een goed merk. Dacht wat nuttigs te posten. Verder geen verstand van voedingen :+

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik niet. Ik heb het nog niet nodig, en er is tegen de tijd wel wat beters. Ben het zat elke 1.5j 2j te upgraden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 12:48
Pfft, die atx 3.0 spec is precies wel fors prijziger dan de huidige ATX spec. Niet de eerste voeding waarbij me dit opvalt.

Ik verwacht dat dit eerst, net zoals DDR5 een nichemarkt betreft en toch een paar jaar nodig heeft om door de doorsnee consument ingeburgerd te worden, waarbij de prijs hopelijk toch wat zal dalen.

Ik weet nog dat ik voor 70 euro een 550W kwaliteitsvoeding kon kopen. De adviesprijzen zijn gewoon verdubbeld. Ik denk dat steeds meer gamers terug gaan kijken naar consoles om betaalbaar te blijven, dit wordt gewoon absurd duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:12
Bij mij gaat het in ieder geval nooit "ingeburgerd" worden dat een graka tot wel 600W zou mogen verstoken en ik heb dan ook niet zo hard een voeding nodig die dat mogelijk zou moeten gaan maken. Ik denk dat het met die betaalbaarheid wel mee gaat vallen, zolang we ons realiseren dat het eigenlijk stiekem ook wel een tandje minder kan. Dus niet de high-end kopen omdat je altijd al de high-end gekocht hebt toen het nog te doen was, maar eens kritisch kijken naar of jij en je games dat wel nodig hebben. Voor mij valt dat in ieder geval mee (of tegen, zo je wil), de sprong vooruit die je op de PC kon halen met betere hardware en de spellen die dat ook echt verdienen beginnen allebei steeds minder te worden.

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Flipking94 schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:54:

Ik weet nog dat ik voor 70 euro een 550W kwaliteitsvoeding kon kopen.
Dat kan nog steeds, een 650w zelfs uitvoering: Corsair TX650M (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
  • Laatst online: 10-09 23:11
MneoreJ schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:00:
Bij mij gaat het in ieder geval nooit "ingeburgerd" worden dat een graka tot wel 600W zou mogen verstoken en ik heb dan ook niet zo hard een voeding nodig die dat mogelijk zou moeten gaan maken. Ik denk dat het met die betaalbaarheid wel mee gaat vallen, zolang we ons realiseren dat het eigenlijk stiekem ook wel een tandje minder kan. Dus niet de high-end kopen omdat je altijd al de high-end gekocht hebt toen het nog te doen was, maar eens kritisch kijken naar of jij en je games dat wel nodig hebben. Voor mij valt dat in ieder geval mee (of tegen, zo je wil), de sprong vooruit die je op de PC kon halen met betere hardware en de spellen die dat ook echt verdienen beginnen allebei steeds minder te worden.
High end wordt ook steeds higher end, vroeger stopte het wel bij 200/250 watt en dan had je nog sli/crossfire voor de enthousiastelingen.

Nu kan je vanaf 75 watt tot 600 watt en met 15 smaken ertussen in.

Vroeger had je keuze uit 5 opties ofzo.
Wat me wel opvalt is dat de prijzen behoorlijk stijgen van verschillende goederen, voedingen dus ook.

Verklaringen hiervoor waren de tekorten aan materiaal tijdens covid en nu met de verhoogde transport kosten inflatie en zwakke euro gaat de prijs door het dak.

En ja voor mij ligt de grens ook wel bij een gpu die 300 watt verstookt maar er zijn ook mensen die andere dingen doen met een gpu tegenwoordig, renderen, ai training, en wat dan nog meer.
Kan me best voorstellen dat er usecase is voor 600 watt gpu's.
Kan me ook nog wel herinneren dat er mensen waren met systemen waar 2 processors inzaten.

Maar 600 watt kaarten in een game systeem vind ik echt van de zotte nog afgezien van de prijs is het energieverbruik exorbitant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Denk dat dat nog "oude" voorraad is, als je de overige aanbieders ziet gaat de prijs binnen korte tijd ook bij megekko naar 90 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
TRAXION schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:34:
[...]

Denk dat dat nog "oude" voorraad is, als je de overige aanbieders ziet gaat de prijs binnen korte tijd ook bij megekko naar 90 euro.
Die prijs heeft Megekko al sinds 1 maart 2022 met een kleine pauze ertussen. Is geen oude voorraad. Waarschijnlijk goed ingekocht. Veel consumenten (veel op Tweakers) hebben hem daar gekocht. Ikzelf al 3x.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
TRAXION schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:34:
[...]

Is geen oude voorraad. Het zijn allemaal recent geproduceerde voedingen aan de productiedatum van de exemplaren te zien die ik heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Djarune schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:43:
[...]

Die prijs heeft Megekko al sinds 1 maart 2022 met een kleine pauze ertussen. Is geen oude voorraad. Waarschijnlijk goed ingekocht. Veel consumenten (veel op Tweakers) hebben hem daar gekocht. Ikzelf al 3x.
Als het ingekocht is is het "oude" voorraad als ze daar doorheen zijn zullen ze toch tegen de nieuwe marktprijs moeten inkopen.

De vraag is alleen hoe groot de voorraad nog is en of ze de prijs niet gaan verhogen om de marge te vergroten.

Gok er zomaar op dat dit het "huismerk" voeding is dat megekko voor zijn eigen builds gebruikt.

20 jaar geleden deed ik inkoop in de computer winkel waar ik werkte en kocht ik ook met gemak 100 tallen als er ergens een goede deal was.

Dit noemden we dan "oude" voorraad ten opzichte van de huidige inkoop prijzen.
Edit** "oude" heeft betrekking tot de prijs niet de ouderdom van het product zie de aanhalingstekens....

[ Voor 5% gewijzigd door TRAXION op 25-09-2022 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Inmiddels is 1 van de eerste ATX V3 voedingen in de pricewatch verschenen:

uitvoering: Thermaltake Toughpower GF3 1350W Gold - TT Premium Edition

Weet iemand wat hiervan de OEM is? Ik zal wel met m'n neus kijken, maar ik kan het nergens vinden.

Edit: Wel 1 review, maar ik kan met mijn beperkte kennis niet beoordelen of deze review serieus te nemen is,

[ Voor 20% gewijzigd door Blaat op 25-09-2022 18:09 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Blaat schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:04:

Weet iemand wat hiervan de OEM is? Ik zal wel met m'n neus kijken, maar ik kan het nergens vinden.

Edit: Wel 1 review, maar ik kan met mijn beperkte kennis niet beoordelen of deze review serieus te nemen is,
Even afwachten op een teardown, oem zegt wel iets over het design maar per merk kan er nog een groot verschil in caps zitten.

En mijn god zeg 1350 watt alsof het niets is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Blaat schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:04:

Lijkt mij uit het huis van High-Power aan de layout van het platform en de heatsinks te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hackus schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:32:
[...]

Ik niet. Ik heb het nog niet nodig, en er is tegen de tijd wel wat beters. Ben het zat elke 1.5j 2j te upgraden.
Doe je per die interval een upgrade van je voeding dan :?

Ben gewoon benieuwd hoe Seasonic het ervanaf gaat brengen gezien hun, in mijn boek, toch wat beschadigde reputatie.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Help!!!! schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:28:

Ben gewoon benieuwd hoe Seasonic het ervanaf gaat brengen gezien hun, in mijn boek, toch wat beschadigde reputatie.
Zal wel meevallen. 99% van de mensen die een voeding gaan kopen hebben geen flauw benul en kopen alleen op basis van naamsbekendheid net zoals ze op vermogen kopen ipv topologie en kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Uszka schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:38:
[...]

Zal wel meevallen. 99% van de mensen die een voeding gaan kopen hebben geen flauw benul en kopen alleen op basis van naamsbekendheid net zoals ze op vermogen kopen ipv topologie en kwaliteit.
Ik had het er dan ook over dat ik het interessant vind. :)

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Je product dezelfde naam als de oude brakke OCZ Vertex SSD's geven getuigt in ieder geval van een hoop lefgozer mentaliteit daar! :+
TRAXION schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:32:
High end wordt ook steeds higher end, vroeger stopte het wel bij 200/250 watt en dan had je nog sli/crossfire voor de enthousiastelingen.
Eerder 300 a 325 Watt grofweg afhankelijk van een aantal factoren zoals wel of geen OC model waardoor er zelfs 375 Watt werd aangetikt! :o :)
En ja voor mij ligt de grens ook wel bij een gpu die 300 watt verstookt maar er zijn ook mensen die andere dingen doen met een gpu tegenwoordig, renderen, ai training, en wat dan nog meer.
Kan me best voorstellen dat er usecase is voor 600 watt gpu's.
Kan me ook nog wel herinneren dat er mensen waren met systemen waar 2 processors inzaten.

Maar 600 watt kaarten in een game systeem vind ik echt van de zotte nog afgezien van de prijs is het energieverbruik exorbitant.
Ik heb stiekem best wel genoten van mijn 4 x HD 5870 en 2 x R9 290X setups i.c.m. een 1250 Watt voeding vanwege mijn 3 x 24 inch monitor setup, maar ik ben het ook wel met je eens : 1 x 300 Watt is wel een mooie grens! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipking94
@MneoreJ Je vergeet dat hedendaagse games steeds meer vergen van een GPU. Dat is niet nieuws en al jaren zo. Het grote probleem is dat de upgrade die je tegenwoordig moet doen niet strookt met de prestatietoename.

Tegenwoordig is het dus normaal dat je voor een middenklasse gpu (binnenkort een 4080) evenveel betaalt als het vorige vlaggenschip bij de release (3090ti). Vorige generaties werd de nieuwe generatie altijd (ongeveer) even duur als de vorige generatie, waardoor je meer waar voor je geld kreeg bij elke nieuwe release. Dat is nu niet meer zo.

Vroeger kocht je voor 250 euro een GPU waar je prima op 1080p 60fps kon halen. Nu betaal je hier gemakkelijk 350 euro voor. Je moet dus 100 euro meer betalen voor dezelfde standaard, een achteruitgang dus. En 1080p 60fps is toch wel een standaard die ik wil behouden, maar 350 euro vind ikzelf gewoon veel geld voor deze standaard. Een PS5 kost quasi evenveel, maar dan kan je wel op 4k gamen... Dan heb ik het nog niet voor degene die dachten dat 1440p 120Hz de nieuwe standaard ging worden, dat wordt een nog duurdere grap. Terwijl heel wat gameontwikkelaars pronkten dat dit de sweetspot voor gamers zou worden. Eerder een zure appel als je het mij vraagt.

@Uszka Belangrijke kanttekening is dat dit ATX spec 2.4 is en geen ATX spec 3.0 zoals de eerder gelinkte seasonic. Als je een kwaliteitsvoeding vindt rond de 70 euro met de nieuwe spec en PCI 5.0 support hoor ik dat graag! :D

[ Voor 11% gewijzigd door Flipking94 op 25-09-2022 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
nero355 schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:18:
[...]

Je product dezelfde naam als de oude brakke OCZ Vertex SSD's geven getuigt in ieder geval van een hoop lefgozer mentaliteit daar! :+

[...]

Eerder 300 a 325 Watt grofweg afhankelijk van een aantal factoren zoals wel of geen OC model waardoor er zelfs 375 Watt werd aangetikt! :o :)

[...]

Ik heb stiekem best wel genoten van mijn 4 x HD 5870 en 2 x R9 290X setups i.c.m. een 1250 Watt voeding vanwege mijn 3 x 24 inch monitor setup, maar ik ben het ook wel met je eens : 1 x 300 Watt is wel een mooie grens! :Y
Zo dan die 290x had ik verbannen uit mijn geheugen maar nu je het zegt, icm waterkoeling kon dat ding behoorlijk veel stroom vreten op de standaard stofzuiger koeling hield het snel op "300 watt".

Maar dat is dan ook wel samen met de vreemde eenden kaarten "dual gpu kaarten" 6990 iemand? 375 watt ;(

Enkel de extreme kaarten zijn zo geweest maar doorgaans was de gemiddelde kaart naar mijn idee 200 watt.

Overigens trekt mijn gigabyte 3070 oc met flinke oc ook maar 200 watt in bf2042 of bf5 enkel met furmark krijg ik hem tegen de tdp limit aan.

Dus daadwerkelijk verbruik en tdp zit ook nog wel een verschil in.

En over de vertex 3 bij mams zit nog steeds mijn 12 jaar oude 120gb versie die het zonder problemen doet :+

[ Voor 4% gewijzigd door TRAXION op 25-09-2022 22:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:12
Flipking94 schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:54:
@MneoreJ Je vergeet dat hedendaagse games steeds meer vergen van een GPU. Dat is niet nieuws en al jaren zo. Het grote probleem is dat de upgrade die je tegenwoordig moet doen niet strookt met de prestatietoename.
offtopic:
Ik draai ook al wat jaartjes mee en ik merk wel een verandering op in de zin dat "hedendaagse games" waarvoor je een GPU upgrade zou willen/moeten doen steeds zeldzamer worden en de upgrades steeds minder opleveren in termen van kwaliteit, tenzij je raytracing nu al helemaal het einde vindt in plaats van wat extra effectjes die exorbitant veel performance eten. Natuurlijk kan het ook gewoon aan mij liggen als ouwe lul, maar wat er tegenwoordig voor AAA uitkomt is de moeite van het upgraden niet waard, en zelfs indien wel dan pas na een jaar of twee als de bugs eruit zijn (en dan kun je plotseling ook met goedkopere hardware toe).

Kijk je naar de AA/indie games die een sterke opkomst hebben gemaakt, dan moeten die het vaak juist niet hebben van een beestachtige GPU maar vinden ze je huis, tuin en keukenhardware ook wel goed genoeg. De komst van dingen als de Steam Deck waarvoor developers targeten versterkt dit alleen maar. Samenvatting: wie nu nog een vlaggenschip koopt (voor iets anders dan AI/prosumer werkzaamheden dan) is, uiteraard naar mijn zeer subjectieve mening, een dief van de eigen portemonnee. De prijs/kwaliteitverhouding was natuurlijk altijd al in het nadeel van de high-end, maar nu loont het zich zelfs in absolute zin niet meer.

Maar dit gaat volledig OT voor een voedingadviestopic en is bovendien subjectieve azijnpisserij dus ik laat het hierbij. :P

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
@MneoreJ offtopic: ik denk dat je daar een zware understatement maakt. De nieuwe aaa titels liegen er niet om, kijk maar naar de prestatiescores de laatste jaren ... Niets subjectiefs, wel duidelijke taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
Product Launch : Seasonic Vertex Psu's

https://seasonic.com/news...nic-to-launch-new-vertex/

MSRP: PLATINUM EFFICIENCY

VERTEX PX-1200: $ 259.99 / € 309.00
VERTEX PX-1000: $ 219.99 / € 259.00
VERTEX PX-850: $ 189.99 / € 229.00
VERTEX PX-750: $ 169.99 / € 199.00

MSRP: GOLD EFFICIENCY

VERTEX GX-1200: $ 229.99 / € 269.00
VERTEX GX-1000: $ 199,99 / € 239,00
VERTEX GX-850: $ 169,99 / € 199.00
VERTEX GX-750: $ 149,99 / € 179.00

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wfh2w2ZTgVBC8zatAT0NrwrTasE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ifzb20mPa3NWLKLsxmQrKT7q.jpg?f=user_large

[ Voor 88% gewijzigd door Gipsy King op 26-09-2022 12:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
Pre-review van Aris : corsair hxi 1500w

https://www.techpowerup.c...-page.html#specifications

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Help!!!! schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:28:
[...]

Doe je per die interval een upgrade van je voeding dan :?

Dat niet gelijk,maar nieuwe GPU verwacht vaak meer power te trekken. Ik bouw ook wel eens systemen voor familie en bekenden, niet alleen voor mezelf.

Qua SS, zou ik er niet teveel van verwachten. Lijkt dat ze een bepaalde weg zijn ingeslagen....
Sommige zijn wel goed, maar er is ook zat concurrentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hallo allemaal!
Gisteren de trotse eigenaar geworden van een MSI Ventus 3080TI, 12gb, met 3x8pin connector.
Nu heb ik deze voeding:
uitvoering: Seasonic Focus Plus 750 Platinum

Echter bij PUBG klapt de pc helemaal uit. Geen bsod ofzo. Die komen erna. Na de laatste 5 reboots geen bsod’s weer. Ik denk dus dat het aan de psu ligt. Memory lijkt ok. Synthetische benchmarks gaan goed. Maar de optimalisatie van PUBG laat vaak te wensen over. Stroomverbruik zit ook echt tussen de 700 en 800 watt lijkt het als ik op de fase kijk via Domoticz (verbruik is 1000 maar idle van de groep is rond de 156w)
Wat ik gedaan heb:
- Bios update
- Overclock CPU weggehaald (op 5.1 ghz naar 4.3 oid)
- DirectX 11 en 12 geprobeerd

Specs systeem:

uitvoering: ASUS ROG Maximus X Hero
I7 8700k delid @ 5.1 ghz in eerste instantie. Nu op een basis moederbord profiel rond de 4.5 ghz
uitvoering: G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR met xmp aan
7 NZXT Hue fans (incl kerstboomverlichting)
uitvoering: NZXT Kraken X62 (met AM4 support)
4 x NZXT lightstrips
2 x NZXT Usb hubs
uitvoering: MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G

Raden jullie aan om te upgraden? De voedingen zijn best duur geworden :’(

[ Voor 30% gewijzigd door Kecin op 30-09-2022 09:31 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Kecin
Lees het topic maar door en zoek op focus plus. Ligt vrijwel zeker aan je PSU. Dat wordt helaas upgraden.

Die voeding kan niet goed omgaan met piekbelastingen waar dergelijke GPU's om bekend staan.

Op de laatste paar pagina's staan ook wel wat tips welke voedingen een goede deal zijn.

Mocht je voor Corsair RMx gaan, let dan op dat bij de 2021 versie alleen de 1000w versie drie losse PCIe kabels heeft. Bij de 2018 versie heeft bijv de 850w dit wel al. Kan handig zijn voor toekomstige gpu's.

Goede reviews vind je o.a. bij Aris die schrijft voor Techpowerup en Tomshardware.

[ Voor 48% gewijzigd door Help!!!! op 30-09-2022 09:39 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kecin schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:22:
Hallo allemaal!
Gisteren de trotse eigenaar geworden van een MSI Ventus 3080TI, 12gb, met 3x8pin connector.
Nu heb ik deze voeding:
uitvoering: Seasonic Focus Plus 750 Platinum

Echter bij PUBG klapt de pc helemaal uit. Geen bsod ofzo. Die komen erna. Na de laatste 5 reboots geen bsod’s weer. Ik denk dus dat het aan de psu ligt. Memory lijkt ok. Synthetische benchmarks gaan goed. Maar de optimalisatie van PUBG laat vaak te wensen over. Stroomverbruik zit ook echt tussen de 700 en 800 watt lijkt het als ik op de fase kijk via Domoticz (verbruik is 1000 maar idle van de groep is rond de 156w)
Wat ik gedaan heb:
- Bios update
- Overclock CPU weggehaald (op 5.1 ghz naar 4.3 oid)
- DirectX 11 en 12 geprobeerd

Specs systeem:

uitvoering: ASUS ROG Maximus X Hero
I7 8700k delid @ 5.1 ghz in eerste instantie. Nu op een basis moederbord profiel rond de 4.5 ghz
uitvoering: G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR met xmp aan
7 NZXT Hue fans (incl kerstboomverlichting)
uitvoering: NZXT Kraken X62 (met AM4 support)
4 x NZXT lightstrips
2 x NZXT Usb hubs
uitvoering: MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G

Raden jullie aan om te upgraden? De voedingen zijn best duur geworden :’(
RTX3080Ti kopen, maar een goede voeding is te duur ?

Deze gpu trek veel stroom over de 3 PCIe kabels, en pieken. Dit behoeft een goede voeding. Corsair RM850x 2021 oa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Gracias!
Hackus schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:43:
[...]

RTX3080Ti kopen, maar een goede voeding is te duur ?

Deze gpu trek veel stroom over de 3 PCIe kabels, en pieken. Dit behoeft een goede voeding. Corsair RM850x 2021 oa.
Nee hoor. Niet te duur. Niet aan gedacht. Dacht dat ik wel goedzat :).
Help!!!! schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:36:
@Kecin
Lees het topic maar door en zoek op focus plus. Ligt vrijwel zeker aan je PSU. Dat wordt helaas upgraden.

Die voeding kan niet goed omgaan met piekbelastingen waar dergelijke GPU's om bekend staan.

Op de laatste paar pagina's staan ook wel wat tips welke voedingen een goede deal zijn.

Mocht je voor Corsair RMx gaan, let dan op dat bij de 2021 versie alleen de 1000w versie drie losse PCIe kabels heeft. Bij de 2018 versie heeft bijv de 850w dit wel al. Kan handig zijn voor toekomstige gpu's.

Goede reviews vind je o.a. bij Aris die schrijft voor Techpowerup en Tomshardware.
Thanks all. Deze zal wel moeten voldoen toch?
uitvoering: Seasonic Platinum Series 1050 Watt
Gezien ik al Seasonic heb qua kabels ook prettiger lijkt me. De Focus Plus komt inderdaad veel voor als voeding die niet afdoende is! Had ik dat 4 jaar terug maar geweten haha.

[ Voor 3% gewijzigd door Kecin op 30-09-2022 09:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Volgensmij is die Seasonic voeding niet meer verkrijgbaar. Bovendien is het niet altijd zo dat je dezelfde kabels kan blijven gebruiken als de voeding van hetzelfde merk is! Zoek dat eerst goed uit voor de specifieke voedingen!!!

Het zou ook niet mijn keuze zijn. Seasonic is vaak relatief duur en ook de duurdere series zijn volgensmij af en toe vergelijkbare issues mee. Kabels opnieuw leggen is balen maar ik zou me daar niet door laten leiden.
Bovendien je huidige voeding zou eigenlijk nog niet afgeschreven moeten zijn en dan ga je weer bij Seasonic kopen. Is voor mij niet perse logisch.

Ik zou wat reviews lezen over de hier geadviseerde voedingen en vervolgens er daaruit één kiezen.

ps: adviezen hier wisselen vaak een beetje omdat het ook erg afhankelijk is van de prijzen die behoorlijk kunnen fluctueren.

[ Voor 21% gewijzigd door Help!!!! op 30-09-2022 10:14 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Help!!!! schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:10:
Volgensmij is die Seasonic voeding niet meer verkrijgbaar. Bovendien is het niet altijd zo dat je dezelfde kabels kan blijven gebruiken als de voeding van hetzelfde merk is! Zoek dat eerst goed uit voor de specifieke voedingen!!!

Het zou ook niet mijn keuze zijn. Seasonic is vaak relatief duur en ook de duurdere series zijn volgensmij af en toe vergelijkbare issues mee. Kabels opnieuw leggen is balen maar ik zou me daar niet door laten leiden.
Bovendien je huidige voeding zou eigenlijk nog niet afgeschreven moeten zijn en dan ga je weer bij Seasonic kopen. Is voor mij niet perse logisch.

Ik zou wat reviews lezen over de hier geadviseerde voedingen en vervolgens er daaruit één kiezen.

ps: adviezen hier wisselen vaak een beetje omdat het ook erg afhankelijk is van de prijzen die behoorlijk kunnen fluctueren.
Duidelijk verhaal. Zal de kabels checken. Kon hem voor 100e kopen via V&A. Vandaar dat ik tot die keuze kwam. De Corsairs die er stonden hadden dan Coilwhine en daar heb ik niet zo’n zin in. De prijzen gaan inderdaad alle kanten op. Vandaar mijn V&A avontuur.
Edit: de leeftijd valt me nu pas op. Ben iets te enthousiast geweest met gelijk doorpakken. Teveel koffie deze ochtend :’)

[ Voor 4% gewijzigd door Kecin op 30-09-2022 10:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Kecin schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:21:
[...]

Duidelijk verhaal. Zal de kabels checken. Kon hem voor 100e kopen via V&A. Vandaar dat ik tot die keuze kwam. De Corsairs die er stonden hadden dan Coilwhine en daar heb ik niet zo’n zin in. De prijzen gaan inderdaad alle kanten op. Vandaar mijn V&A avontuur.
Edit: de leeftijd valt me nu pas op. Ben iets te enthousiast geweest met gelijk doorpakken. Teveel koffie deze ochtend :’)
De voedingen die Djarune adviseerde liggen ook rond de E100.

Een nieuwe moderne voeding is imo dan echt een VEEL betere keuze dan een oude 2e hands Seasonic op een oud voedings platform....

n=1 maar heb zelf een corsair en heb nul coilwhine. Denk niet dat je je daar iha echt zorgen over hoeft te maken bij de in dit topic geadviseerde voedingen. Coilwhine kan altijd optreden maar goed als je bang bent hiervoor sluit je de voeding gewoon eerst provisorisch aan, test het even en dan kan je hem eenvoudig terugsturen onder koop op afstand lijkt me.

ps: Eerlijk gezegd zou ik ook niet goed begrijpen waarom je met zo'n mooie dure pc zou bezuinigen op een voeding. Een goede voeding is nu eenmaal erg belangrijk voor een stabiele pc.

[ Voor 23% gewijzigd door Help!!!! op 30-09-2022 10:30 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vachan
  • Laatst online: 22:08
Goedemorgen,

Ik ben van plan een RTX 4090 te kopen een AIB versie waarschijnlijk.
Nu staat op de site van Nvidia dat je minimaal een 850 watt voeding nodig hebt en ik heb een corsair RM850 uitvoering: Corsair RM850 (EU-model)

Zou ik van de onderstaande 5 PCIE ingangen er 4 kunnen gebruiken om zo'n kaart aan te drijven?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iiQ2IboJJeWep6bCxHdkhmTeHmY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FV2eeOIoJ4T4PYQzw996kNtz.png?f=user_large

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Help!!!! schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:25:
[...]

De voedingen die Djarune adviseerde liggen ook rond de E100.

Een nieuwe moderne voeding is imo dan echt een VEEL betere keuze dan een oude 2e hands Seasonic op een oud voedings platform....

n=1 maar heb zelf een corsair en heb nul coilwhine. Denk niet dat je je daar iha echt zorgen over hoeft te maken bij de in dit topic geadviseerde voedingen. Coilwhine kan altijd optreden maar goed als je bang bent hiervoor sluit je de voeding gewoon eerst provisorisch aan, test het even en dan kan je hem eenvoudig terugsturen onder koop op afstand lijkt me.

ps: Eerlijk gezegd zou ik ook niet goed begrijpen waarom je met zo'n mooie dure pc zou bezuinigen op een voeding. Een goede voeding is nu eenmaal erg belangrijk voor een stabiele pc.
Als ik naar de prijzen kijk van de voedingen was het niet zozeer besparen maar ik dacht “meer wattage == beter”. Maar dat is natuurlijk niet zo.
Ik ga even kijken hoe de voeding bevalt, gezien die op V&A is gekocht wil ik hem niet annuleren, vindt in zo lullig om te doen. Zal er een EVGA bijkopen mocht die Seasonic te wensen overlaten. Thanks voor de hulp :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djarune
Kecin schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:06:
[...] Zal er een EVGA bijkopen mocht die Seasonic te wensen overlaten.
De EVGA is van binnen ook een Seasonic Focus, maar dan de nieuwste versie zonder problemen en met extra’s voor betere afstelling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Djarune schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:14:
[...]

De EVGA is van binnen ook een Seasonic Focus, maar dan de nieuwste versie zonder problemen en met extra’s voor betere afstelling.
Boven de 600w ga je die wel horen. Als je gek bent op deze serie voeding zou ik de
uitvoering: EVGA SuperNOVA 1000 G6 Kiezen, die past beter bij het systeem van @Kecin

[ Voor 27% gewijzigd door Hackus op 01-10-2022 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Heb tot nu toe nog geen nieuwe voeding binnen, zul je altijd zien. Maar gisteren had ik even een dag zonder kleine en kon dus flink gamen. Alles gespeeld, nergens last van. Cyberpunk, Sea Of Thieves, Forza5, maar het is alleen PUBG dat raar doet. Wel typisch opzich, die game is na jaren nogsteeds zó slecht geoptimaliseerd. Synthetische benchmarks crasht het systeem ook niet mee. Ik zal laten weten hier of een nieuwe voeding werkt, en welke (afhankelijk van welke het eerst binnen is). Wou gewoon een beetje vlot gamen. Al 2 jaar geen tijd meer voor gehad. Vandaar ook mijn wat te snelle bestel-acties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Synthetische loads genereren bij mijn weten maar zelden of zelfs geen extreme transient power spikes.
En daar kunnen sommige voedingen niet goed mee omgaan.

Er is natuurlijk altijd nog een (m.i. kleine) kans dat jouw issue niet in de PSU zit. Dat kun je natuurlijk proberen te testen door bijv. alles stock te draaien en wellicht ook een ramtest te doen.

Ik vermoed dat je probleem zeker terug zal keren ook onder andere games. Ik heb het zelf ook gehad met een zeer goed getestte 850w platinum corsair voeding die ook gebaseerd was op een ouder seasonic platform en pas een jaar of 6 oud was.

Dat was nog in een tijd dat dit probleem minder bekend was dus ik werd er behoorlijk kniftig van omdat je niet goed wist waar je het moet zoeken. Zonder reserve onderdelen is het ook erg lastig troubleshooten.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Help!!!! schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:17:
^
Synthetische loads genereren bij mijn weten maar zelden of zelfs geen extreme transient power spikes.
En daar kunnen sommige voedingen niet goed mee omgaan.

Er is natuurlijk altijd nog een (m.i. kleine) kans dat jouw issue niet in de PSU zit. Dat kun je natuurlijk proberen te testen door bijv. alles stock te draaien en wellicht ook een ramtest te doen.

Ik vermoed dat je probleem zeker terug zal keren ook onder andere games. Ik heb het zelf ook gehad met een zeer goed getestte 850w platinum corsair voeding die ook gebaseerd was op een ouder seasonic platform en pas een jaar of 6 oud was.

Dat was nog in een tijd dat dit probleem minder bekend was dus ik werd er behoorlijk kniftig van omdat je niet goed wist waar je het moet zoeken. Zonder reserve onderdelen is het ook erg lastig troubleshooten.
Ramtest heb ik inderdaad gedaan. Dat lijkt het probleem niet. Als ik je reactie’s zo zie dan durf ik voor 99% te gokken op de voeding icm slechte optimalisatie van PUBG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Ben een vriend van mij aan het adviseren met betrekking tot een nieuwe PC. Ik heb alleen nog wat twijfels m.b.t. de voeding. De videokaart gaat waarschijnlijk de 6800XT worden boven de RTX3080 door de scherpe prijs. Volgens mij kan het systeem prima draaien met een 750 watt voeding. De Corsair Rmx serie komt meestal heel goed uit de test. Nu zag ik ook de Corsair TX750M (2021) voorbij komen die een stuk vriendelijker is geprijsd. Ik lees over deze voeding niet zoveel, is dit ook een degelijke keuze of is deze meer geschikt voor budget systemen? Welke voeding zouden jullie bij dit systeem adviseren?

1ProcessorsIntel Core i7-12700 Boxed€ 399,10€ 399,10
1MoederbordenMSI PRO Z690-A WIFI DDR4€ 223,50€ 223,50
1VideokaartenASUS TUF Gaming RX 6800 XT OC€ 699,-€ 699,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G (rev. 2.0, LHR)€ 849,-€ 849,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Window Zwart€ 83,90€ 83,90
1ProcessorkoelingScythe Fuma 2 Rev. B€ 59,89€ 59,89
1ProcessorkoelingScythe LGA1700 Mounting Kit€ 8,85€ 8,85
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 114,90€ 114,90
1VoedingenCorsair RM850x (2021) Zwart€ 155,-€ 155,-
1Solid state drivesKingston KC3000 2TB€ 224,65€ 224,65
Totaal€ 2.817,79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 09:38
Op dit moment gebruik ik een Core i5 6400 met RTX 2070 op een OCZ StealthXStream II 600W voeding uit 2011-2012. De voeding is op leeftijd en de aanstaande upgrade van een RTX 2070 naar een RTX 3080 en van een Intel Core i5 6400 naar een Intel Core i5 uit de 13e generatie vraagt mogelijk een aanpassing.

Snel gerekend: 348 watt (RTX 3080), 125 watt (i5 13e generatie), 80 watt (moederbord) en 10 watt (SSDs + Optical Drive) = 563 watt piekvermogen in totaal.

Heb ik in dit geval voldoende aan een 600 watt voeding of kies ik beter voor een exemplaar van 750 watt?
Opvallend is dat de huidige voeding 4 12V Rails heeft, de hieronder genoemde exemplaren hebben er maar één.

Op de shortlist staan een Fractal Design Ion+ 2 Platinum 660W of een Corsair RM650x (2021) Zwart.

[ Voor 5% gewijzigd door .NCK op 04-10-2022 22:21 . Reden: 12v rails ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
.NCK schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:17:
Op dit moment gebruik ik een Core i5 6400 met RTX 2070 op een OCZ StealthXStream II 600W voeding uit 2011-2012. De voeding is op leeftijd en de aanstaande upgrade van een RTX 2070 naar een RTX 3080 en van een Intel Core i5 6400 naar een Intel Core i5 uit de 13e generatie vraagt mogelijk een aanpassing.

Snel gerekend: 348 watt (RTX 3080), 125 watt (i5 13e generatie), 80 watt (moederbord) en 10 watt (SSDs + Optical Drive) = 563 watt piekvermogen in totaal.

Heb ik in dit geval voldoende aan een 600 watt voeding of kies ik beter voor een exemplaar van 750 watt?
Opvallend is dat de huidige voeding 4 12V Rails heeft, de hieronder genoemde exemplaren hebben er maar één.

Op de shortlist staan een Fractal Design Ion+ 2 Platinum 660W of een Corsair RM650x (2021) Zwart.
3080 zou ik minimaal 750w voor adviseren en geen multirail. Dat gaat vanwege de hoge powerspikes slecht samen met recente videokaarten.
uitvoering: Corsair RM750 (2021) Zwart
uitvoering: Cooler Master V750 Gold-V2
uitvoering: Corsair RM750x (2021) Zwart
uitvoering: EVGA Supernova 850 G6
uitvoering: Cooler Master XG750 Platinum
uitvoering: Cooler Master V850 Gold - V2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
Deze kun je eraan toevoegen , vanaf 07-10-2022 gaat die MSRP met een grote voorraad (100+) richting 74.90 Incl. BTW bij Megekko , special promo :

uitvoering: Cooler Master V750 Gold -V2 White Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Gipsy King schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:25:
[...]

Deze kun je eraan toevoegen , vanaf 07-10-2022 gaat die MSRP met een grote voorraad (100+) richting 74.90 Incl. BTW bij Megekko , special promo :

Moet je maar net witte kabels willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Uszka schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:18:
Moet je maar net witte kabels willen.
Of zoals ik geen fuck erom geven! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kecin schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:37:
Heb tot nu toe nog geen nieuwe voeding binnen, zul je altijd zien. Maar gisteren had ik even een dag zonder kleine en kon dus flink gamen. Alles gespeeld, nergens last van. Cyberpunk, Sea Of Thieves, Forza5, maar het is alleen PUBG dat raar doet. Wel typisch opzich, die game is na jaren nogsteeds zó slecht geoptimaliseerd. Synthetische benchmarks crasht het systeem ook niet mee. Ik zal laten weten hier of een nieuwe voeding werkt, en welke (afhankelijk van welke het eerst binnen is). Wou gewoon een beetje vlot gamen. Al 2 jaar geen tijd meer voor gehad. Vandaar ook mijn wat te snelle bestel-acties.
Bedankt allemaal! Uiteindelijk voor een mooie prijs een ge-sealde 850W Corsair gekocht. Werkt perfect. Geen uitval meer. Vorige voeding staat op V&A. Nog perfect maar dan een RTX3070 o.i.d. gebruiken :P
Thanks voor alle goede hulp hier! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:15
Met de geplande aankoop van een RTX4090 zal ook mijn voeding geupgrade moeten worden, omdat mijn huidige 750W is. Nu zou ik zelf het liefst dan een PCI 5.0 compatible voeding willen kopen, maar op wat press releases na zie ik hier nog geen beschikbaarheid van?

Bij de Seasonic zag ik bijvoorbeeld een beschikbaarheid in december 2022. Zijn er andere die al wel beschikbaar zijn die ik over het hoofd zie? Of in ieder geval die voor 12 oktober beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Senaxx schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:20:
Met de geplande aankoop van een RTX4090 zal ook mijn voeding geupgrade moeten worden, omdat mijn huidige 750W is. Nu zou ik zelf het liefst dan een PCI 5.0 compatible voeding willen kopen, maar op wat press releases na zie ik hier nog geen beschikbaarheid van?

Bij de Seasonic zag ik bijvoorbeeld een beschikbaarheid in december 2022. Zijn er andere die al wel beschikbaar zijn die ik over het hoofd zie? Of in ieder geval die voor 12 oktober beschikbaar zijn?
uitvoering: Thermaltake Toughpower GF3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
Senaxx schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:20:

uitvoering: Seasonic Prime TX-1300
uitvoering: Seasonic Prime TX-1600
uitvoering: Seasonic Prime PX-1600

Hebben al een 12VHPWR Cable / verloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat valt allemaal best mee. Ik heb een aantal systemen gebouwd met RXT3080 en uitvoering: be quiet! Straight Power 11 650W die prima draaien.

Hierbij een leuke video van mijn grote vriend Igor, die langzamerhand hier bij de meesten ook wel bekend aan het worden is.

Hij test een RX6800 en RTX3070 met uitvoering: be quiet! Pure Power 11 500W CM let wel op dat dit uit begin 2021 is, en aantal drivers geleden

Hierbij zeg ik niet dat 500W aan te raden is voor dit systeem, maar 650w is prima, en de voeding hier is dual Rail.

*Nog een aantekening, niet iedere 650w voeding is geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Dank jullie wel. Deze had ik dus over het hoofd gezien. Ondanks dat de seasonic het wel kan ben ik niet zo'n voorstander van de verloopkabels. Zeker straks i.c.m. custom kables. Dan heb ik liever een "echte" 12VHPWR aansluiting. Ik ben alleen niet zo bekend met de reputatie van Thermaltake voedingen.

Daarnaast zag ik ook een mooie SFX-L van Coolermaster aangekondigd (voor een ITX watercooling build). Maar ook die zijn helaas nog niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 09:38
Gipsy King schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:25:
[...]

Op basis van jullie input en toch nog wat overlegd met de winkel een Corsair RM850x besteld. Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Senaxx schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:42:
Ik ben alleen niet zo bekend met de reputatie van Thermaltake voedingen.
Ben je wel bekend met de reputatie van Seasonic dan want dat is niet zo best de laatste jaren.

Thermaltake heeft prima voedingen echter is er van deze nog weinig bekend. Thermaltake gebruikt voor diverse voedingen dezelfde platformen als Corsair, Enermax en MSI gebruikt. Ik verwacht in de GF3 hetzelfde platform als in de MSI MPG A1000G PCI-e5, de CWT CSZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Uszka schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:01:
[...]

Ben je wel bekend met de reputatie van Seasonic dan want dat is niet zo best de laatste jaren.

Thermaltake heeft prima voedingen echter is er van deze nog weinig bekend. Thermaltake gebruikt voor diverse voedingen dezelfde platformen als Corsair, Enermax en MSI gebruikt. Ik verwacht in de GF3 hetzelfde platform als in de MSI MPG A1000G PCI-e5, de CWT CSZ.
Ah goed om te weten. Bij mij weten stond Seasonic in mijn beleving altijd wel hoog aangeschreven. Maar gezien jullie advies zal ik me daar even wat in verdiepen. Ik zal ook even kijken of ik wat meer informatie kan vinden van de Thermaltake / CWT CSZ voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Senaxx schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:11:
Ik zal ook even kijken of ik wat meer informatie kan vinden van de Thermaltake / CWT CSZ voeding.
De productpagina. Verder nog geen reviews of wat dan ook.

Edit: kom zojuist https://hwbusters.com/psu...750w-atx-v3-0-psu-review/ tegen. CWT CSZ dus en een goede voeding.

[ Voor 16% gewijzigd door Uszka op 06-10-2022 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

FSP Announces its PCIe Gen 5.0 PSUs Hitting the Shelves Soon

Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/img/fSH2IrKU5K5Ta7y0.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Help!!!! op 06-10-2022 18:29 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Kecin schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:15:
Vorige voeding staat op V&A. Nog perfect maar dan een RTX3070 o.i.d. gebruiken :P
Ik noem dat je eigen ellende naar een ander doorschuiven en in dit geval ook nog eens twee 5+ jaar oude voedingen : Niet doen! :P

Opzij zetten voor eventuele toekomstige testjes of noodgevallen en anders gewoon weggooien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wie gaat er 400-500,- betalen voor een voeding met verloopje, zonder aansluiting op de voeding zelf en intern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
Hackus schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:05:
[...]

Wie gaat er 400-500,- betalen voor een voeding met verloopje, zonder aansluiting op de voeding zelf en intern
Als ik naar de cijfers kijk blijkbaar genoeg mensen inmiddels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gipsy King schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:08:
[...]

Als ik naar de cijfers kijk blijkbaar genoeg mensen inmiddels ;)
Mining misschien.

Ik heb twee van deze voor E750,- gehaald uitvoering: be quiet! Dark Power Pro 12 1500W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuvio
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 07:53
Vachan schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:59:
Goedemorgen,

Ik ben van plan een RTX 4090 te kopen een AIB versie waarschijnlijk.
Nu staat op de site van Nvidia dat je minimaal een 850 watt voeding nodig hebt en ik heb een corsair RM850 uitvoering: Corsair RM850 (EU-model)

Zou ik van de onderstaande 5 PCIE ingangen er 4 kunnen gebruiken om zo'n kaart aan te drijven?

[Afbeelding]

Alvast bedankt!
Ik zit met dezelfde vraag. Ik heb een RM850x en wil daar een 4090 AIB op aansluiten. We hebben 5x 8-pins aansluitingen op de voeding zitten. Wat ik begrijp van het internet, is dat deze 5 aansluitingen voor de voeding allemaal hetzelfde zijn, maar afhankelijk van de kabel kun je de aansluiting gebruiken voor cpu of gpu. De kabels voor cpu en gpu zijn namelijk anders (4+4 en 6+2). Het antwoord voor ons is dus ja, we kunnen gewoon 4 van die 8-pins aansluitingen gebruiken voor de 4090. Recente forum linkje

Ikzelf hoop dat we voldoende geschikte kabels meegeleverd krijgen.

Heeft iemand hier nog een andere kijk op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
@Zuvio binnenkort kun je dezel kabel kopen:
uitvoering: Corsair 12-pin GPU kabel Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuvio
Oh mooi, dank je!! Want ik zit nu te kijken naar de kabels en standaard hebben we niet genoeg kabels bij de voeding gekregen om 4x pci-e te leveren, we hebben er maar 3 voor 6+2 en 2 voor 4+4. Maar die 4+4 kabels kun je niet gebruiken. Dus ook al is de voeding geschikt, we moeten inderdaad die kabel kopen!

Met 'we' bedoel ik trouwens corsair RM850(x) buyers

Goed om te weten!

[ Voor 4% gewijzigd door Zuvio op 07-10-2022 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zuvio schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:15:
[...]

Ik zit met dezelfde vraag. Ik heb een RM850x en wil daar een 4090 AIB op aansluiten. We hebben 5x 8-pins aansluitingen op de voeding zitten. Wat ik begrijp van het internet, is dat deze 5 aansluitingen voor de voeding allemaal hetzelfde zijn, maar afhankelijk van de kabel kun je de aansluiting gebruiken voor cpu of gpu. De kabels voor cpu en gpu zijn namelijk anders (4+4 en 6+2). Het antwoord voor ons is dus ja, we kunnen gewoon 4 van die 8-pins aansluitingen gebruiken voor de 4090. Recente forum linkje

Ikzelf hoop dat we voldoende geschikte kabels meegeleverd krijgen.

Heeft iemand hier nog een andere kijk op?
https://www.techpowerup.c...connect-disconnect-cycles

Bij een FE zit een verloopkabel bijgeleverd

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/brRKC8yz/img-0520.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 07-10-2022 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuvio
Wacht even, dit gaat alsnog niet werken, want volgens de corsair website heb je een veel sterkere voeding nodig.

Quote:
"*600W load requires a 1200W rated CORSAIR PSU or higher. 450W load requires 1000W or higher. 300W load requires 750W or higher. "

Dus voor een 450w gpu heb je een 1000w voeding nodig, maar ik heb 'maar' 850. Dus ik moet denk ik gewoon extra 6+2 kabels voor de voeding kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuvio
Check, die 4-loops adapter zit bij elke 4090 zo te zien van youtube, maar dan heb ik alsnog 4 kabels nodig om die adapter met de voeding te matchen en de RM850x heeft maar 3 geschikte kabels.

Dus nog 1 van deze kabels.

[ Voor 13% gewijzigd door Zuvio op 07-10-2022 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuvio
En om het allemaal nog wat verwarrender te maken, komt de RM850x (2018) met 6x PCI-e connectors volgens de doos. Dan ben je er ruimschoots zou je zeggen, maar er zijn maar 3x 6+2 kabels die een dubbele connector hebben op het eind. Dus 3 kabels met 6 connectors op het eind. Kunnen we dus 2 kabels gebruiken voor de 4 connecties op de 4090 adapter? Of is dat dan weer gevaarlijk...

Deze discussie op LTT doet vermoeden dat omdat de wattages underrated zijn, zou je prima moeten kunnen daisy chainen op 2 pci-e kabels voor de 4 connectoren. Ik weet dat eerlijk gezegd niet, maar het bepaalt wel of ik een nieuwe kabel erbij moet kopen voor 4 dedicated pci-e 8-pins kabels of er 1 daisy chain. Aan de andere kant, wat is 25 euro meer om het helemaal goed te doen. Ik koop er nog wel een kabeltje erbij.

[ Voor 36% gewijzigd door Zuvio op 07-10-2022 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vachan
  • Laatst online: 22:08
Zuvio schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:33:
[...]

Check, die 4-loops adapter zit bij elke 4090 zo te zien van youtube, maar dan heb ik alsnog 4 kabels nodig om die adapter met de voeding te matchen en de RM850x heeft maar 3 geschikte kabels.

Dus nog 1 van deze kabels.
Ik heb vorig jaar ook 2 van deze pakketje gehaald van corsair premium individually sleeved psu cables voor mijn 3080 destijds. Zitten 2 in 1 verpakking dus ik neem aan dat ik nu wel goed zit met 4 losse kabels
Pagina: 1 ... 57 ... 77 Laatste

Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.

Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.