Aangezien de upgraderitus weer hevig de kop op steekt en we toch nog wel een tijdje in de lockdown zitten, gaat deze week de knoop worden doorgehakt over een nieuw syteem. Dit zal in etappes gaan gezien de bezopen videokaart prijzen, maar ik zit nog even met de voeding.Voldoet de huidige nog voorlopig, of loop ik dan al tegen beperkingen aan, zoja, welke moet je vandaag de dag hebben? Gezien de voedingen ook last lijken te hebben van schaarste, ben ik niet helemaal zeker wat nu wijsheid is.
Use case: competitive fps (laag mogelijke instellingen, maximaal aantal fps), hobby overclocken, 4X games, basis python scripts draaien en wellicht wat hobby tensor flow/machine learning in de toekomst.
CPU (zit nog op de wip tussen i7 10700K, i5 10600K of 5600X, neig naar de 10700K voor overclocken en de extra cores hopelijk beter schalen met de aanstaande console games/ports). Doel is weer een console generatie riant kunnen overleven.
16GB 3200 ram, z490 moederbord of amd equivalent.
GPU zal een 3070 of 3060 ti worden gok ik, ergens later dit jaar, weinig prioriteit voor mij. Tot dit tijd zal ik met een 970 OC wel uit de voeten kunnen.
Nu heb ik nog een 550 Watt 80 plus gold voeding van Scythe, zal denk ik 6 jaar oud zijn, zoiets. Tot nu toe geen problemeen mee gehad qua overclocken van i5 4670K, 970 GTX etc, maar dat zal mogelijk wel andere koek worden met een 8 core cpu overgeklockt.
Dus de vraag, moet ik over stappen of kan dat ook na de GPU upgrade? Zoja, wat is handig, 650/750/850 watt? Wat is tegenwoordig bij consensus de beste voeding, zoals dat jarenlang Seasonic was.