Thx Chadly gelijk besteld ;-)
Bedankt voor de gouden tip Chadly !! Net besteld !
De 650W eVGA die ik gisteravond bij Amazon had besteld word vanavond geleverd (lekker snel, kan je niet zeggen van post.nl op dit moment) - maar die gaat dan retour. Ik heb liever die extra +100W safety erbovenop.
Nu alleen m`n NR200P van Megekko nog .. die hadden ze 2 dagen geleden op de post gedaan, maar vandaag zie ik in track & trace dat het wederom vertraagd is. Dus ik denk dat we ook niet 1,2,3 de PSU van Azerty kunnen ontvangen dankzij die vertraging bij hun ... zucht.
De 650W eVGA die ik gisteravond bij Amazon had besteld word vanavond geleverd (lekker snel, kan je niet zeggen van post.nl op dit moment) - maar die gaat dan retour. Ik heb liever die extra +100W safety erbovenop.
Nu alleen m`n NR200P van Megekko nog .. die hadden ze 2 dagen geleden op de post gedaan, maar vandaag zie ik in track & trace dat het wederom vertraagd is. Dus ik denk dat we ook niet 1,2,3 de PSU van Azerty kunnen ontvangen dankzij die vertraging bij hun ... zucht.
Was echt al weken op zoek... toen kwam ik achter wat Distill was, had die een paar dagen aan staan en vandaag was het raak.. sneller dan gedacht, want had de SF750 eerder bij Megekko bestelt en toen kreeg ik een update dat verwachtte levertijd april 2021 zou zijn.... uiteraard die bestelling geannuleerd
Na een rondje zoeken bij de buren, heb ik er 13 gevonden. Wel tegen een flinke prijs. €198 + €10 verzending.
https://direkt.jacob.de/q/corsair%20sf/
Ik heb geen ervaring met deze shop.
https://direkt.jacob.de/q/corsair%20sf/
Ik heb geen ervaring met deze shop.
Ook deze Duitse shop heeft er 15 december weer een aantal beschikbaar. Ook stevig geprijsd: €193 + 12,90 verzendkosten naar NL + BE.
https://www.csv-direct.de...tnr=A2802051&KATEGORIE=28
Ook met deze shop heb ik geen ervaring.
Belachelijke prijs zeker gezien tech in DE normaal goedkoper is.Xallistus schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:15:
Ook deze Duitse shop heeft er 15 december weer een aantal beschikbaar. Ook stevig geprijsd: €193 + 12,90 verzendkosten naar NL + BE.
[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 05-12-2020 18:50 ]
https://opensea.io/seaart
Voor de mensen die wachten om een Corsair SF750 te kopen tegen een normale prijs voor een systeem in de Cooler Master nr200. Cooler Master heeft een gratis te downloaden 3D print file voor een bracket zodat er ook normale ATX voedingen in de case passen! Hier is de link, staat ergens onderaan:
https://www.coolermaster....mini-itx/masterbox-nr200/
https://www.coolermaster....mini-itx/masterbox-nr200/
Moet je wel een heel kort videokaartje pakken, of een erg korte atx voeding en weinig koeling..
Je kan de bracket op twee verschillende manieren positioneren: laag en hoog. Bij laag kan je een tweede fan aan de bovenkant doen, maar moet je inleveren op de maximale lengte van de GPU. Bij hoog passen de Gpu's die er met een SSF voeding ook in passen, maar moet je de tweede fan laten schieten.
Dat zeg ik precies 
Anders gezegd: als je een kort videokaartje hebt (met waarschijnlijk 1-2 fans en een laag verbruik), past er wel een extra fan in maar dan heb je die koeling niet nodig...
Daarnaast zijn er dan gewoon leverbare voedingen met een lager wattage.
Als je een lange videokaart hebt (met waarschijnlijk meerdere fans en een hoog verbruik + hoog wattage voeding), past er dus geen extra casefan in en kom je koeling tekort.
Sub 240mm kaartjes met een "hoog" verbruik zijn er "niet".
https://tweakers.net/vide...0r8sErZqOSaS2JubpIjKlLOJw
Anders gezegd: als je een kort videokaartje hebt (met waarschijnlijk 1-2 fans en een laag verbruik), past er wel een extra fan in maar dan heb je die koeling niet nodig...
Daarnaast zijn er dan gewoon leverbare voedingen met een lager wattage.
Als je een lange videokaart hebt (met waarschijnlijk meerdere fans en een hoog verbruik + hoog wattage voeding), past er dus geen extra casefan in en kom je koeling tekort.
Sub 240mm kaartjes met een "hoog" verbruik zijn er "niet".
https://tweakers.net/vide...0r8sErZqOSaS2JubpIjKlLOJw
[ Voor 24% gewijzigd door mitsumark op 10-12-2020 13:55 ]
Ik zou voor de Seasonic SGX Gold 650 gaan, heb persoonlijk zeer slechte ervaringen met Corsair, heb de afgelopen maand een 5 tal TX650M voedingen en 1 RM1000x voeding mogen op RMA sturen naar Corsair.
Ik heb als alternatief een Cooler Master V850 SFX Gold op de kop kunnen tikken. Deze is momenteel voorradig bij Megekko.
Kon bij LDLC nog een Corsair SF750 vinden maar met verzendkosten ging dat over de 230 euro terwijl ik de Cooler Master voor 165 euro in huis had.
Kon bij LDLC nog een Corsair SF750 vinden maar met verzendkosten ging dat over de 230 euro terwijl ik de Cooler Master voor 165 euro in huis had.
De Silverstone SX750-PT is/was ook leverbaar. Echter op Reddit gelezen dat de DBB fan niet geweldig stil was.
Ben benieuwd hoe het bij de v850 SFX is.
Duurt nog even. Morgen komt alles binnen behalve de behuizinglrsv schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:46:
De Silverstone SX750-PT is/was ook leverbaar. Echter op Reddit gelezen dat de DBB fan niet geweldig stil was.
Heeft iemand nog een tip voor een winkel die de corsair verkoopt? Ik heb gisteren een half uur gegoogled zonder succes. Coolermaster v850 idem dito.
26 november een Corsair SF750 besteld bij SiComputers (wel bestelbaar, maar niet op voorraad, ook geen indicatie), en 8 december zomaar ineens ontvangen. Edit: voor ca. 141 euro :-)
[ Voor 8% gewijzigd door icceni op 22-12-2020 09:55 . Reden: Prijs toegevoegd ]
Zie mijn bericht hieronder.Workaholic schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:53:
Heeft iemand nog een tip voor een winkel die de corsair verkoopt? Ik heb gisteren een half uur gegoogled zonder succes. Coolermaster v850 idem dito.
Graag gedaan. Jammer! Ik heb hem maar op de bonnefooi besteld toen, en hij kwam toch eerder dan ik had verwacht, gezien verhalen op Duitse sites dat de levering pas na half januari te verwachten was.Workaholic schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:45:
Thnx! Heb siComputers een mail gestuurd. Helaas niet te leveren.
Ik heb mijn V850 weten te bemachtigen door gputracker.eu in de gaten te houden.Workaholic schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:53:
Bedankt! Levering onbekend maar toch maar gewoon een bestelling geplaatst. Ik heb nu een Silverstone SX700-LPT die voor nu wel oke is, maar zoals andere eerder in dit topic al hebben aangegeven is deze Corsair toch wel van een andere klasseicceni schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:53:
26 november een Corsair SF750 besteld bij SiComputers (wel bestelbaar, maar niet op voorraad, ook geen indicatie), en 8 december zomaar ineens ontvangen. Edit: voor ca. 141 euro :-)
Graag gedaan en succes! Ik heb hem gisteren geïnstalleerd en hij draait als een zonnetje.[Thomas] schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:51:
[...]
Bedankt! Levering onbekend maar toch maar gewoon een bestelling geplaatst. Ik heb nu een Silverstone SX700-LPT die voor nu wel oke is, maar zoals andere eerder in dit topic al hebben aangegeven is deze Corsair toch wel van een andere klasse
Dank voor de tip. Deze site was mij nog niet bekend. Helaas geen voorraad te bekennen.. andere tips zijn welkomPaul Hewson schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:40:
[...]
Ik heb mijn V850 weten te bemachtigen door gputracker.eu in de gaten te houden.
https://www.ldlc.com/fiche/PB00391630.htmlWorkaholic schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:23:
[...]
Dank voor de tip. Deze site was mij nog niet bekend. Helaas geen voorraad te bekennen.. andere tips zijn welkom
Voorradig nu.
Schijnt bij LDLC wel goed geregeld te zijn. Kan natuurlijk langer duren nu met de feestdagen maar las in een ander topic dat het normaal met een paar dagen thuis is als een product op voorraad is.Workaholic schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 21:42:
[...]
Dank!! Besteld. Ben benieuwd of die snel binnenkomt en dat het goed gaat naar pay bas :-)
Coolermaster is binnen via LDLC maar gaat ook weer retour.. fan maakt veel herrie en internet staat er vol mee en hij gaat ook al erg snel draaien in tegenstelling tot de corsair.
Iemand nog tips voor een SF750 adresje? Of een ander alternatief?
[ Voor 19% gewijzigd door Workaholic op 01-01-2021 17:30 ]
Ik heb uiteindelijk de sf750 ook bij ldlc vandaan gehaald. Verder veel sites af en toe bekijken. Ook gebruikte ik deze discord, houdt veel sites in de gaten
https://discord.gg/5ezSaptbMC
Succes
Succes
Hier ook de Cooler master SFX 850 watt besteld via LDLC. Werkt bij mij goed en geen problemen met de fan. Mijn systeem heeft een Ryzen 5900x + RTX 3060 TI in een NR200p case. PSU is een beetje overkill momenteel, maar maakt het wel makkelijker om de GPU te upgrade later dit jaar.Workaholic schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:29:
Coolermaster is binnen via LDLC maar gaat ook weer retour.. fan maakt veel herrie en internet staat er vol mee en hij gaat ook al erg snel draaien in tegenstelling tot de corsair.
Ook een stress test uitgevoerd met Aida64 en de fan van de psu is niet hoorbaar boven de rest van de PC (2 top case fans + Pure loop 240mm AIO). Had de wat mindere Reddit comments ook gelezen, maar dacht dat het probleem met de fan vooral bij eerdere oplages voorkwam, en na callback hersteld was.
Voor de SF750, op Scan (VK) komt hij over 2 dagen beschikbaar en kun je bestellen als preorder. Eerder was het mogelijk om verzending naar NL te kiezen..
[ Voor 15% gewijzigd door sjenk op 03-01-2021 13:23 ]
De SF600 is op 't moment op voorraad bij Corsair zelf, met gratis verzending.
Zelf zat ik even te twijfelen op ik 'm zou kopen, maar ik denk dat ik maar gewoon geduldig wacht op een SF750. Ik heb immers toch geen haast; het is niet alsof de nieuwe cpu's of gpu's nou lekker voorradig zijn ofzo. Maar in ieder geval een heads-up voor anderen.
Zelf zat ik even te twijfelen op ik 'm zou kopen, maar ik denk dat ik maar gewoon geduldig wacht op een SF750. Ik heb immers toch geen haast; het is niet alsof de nieuwe cpu's of gpu's nou lekker voorradig zijn ofzo. Maar in ieder geval een heads-up voor anderen.
thanks ik wil liever de 750 watt hebben ivm zware configuratie.. dus hopen dat deze ook gauw beschikbaar komt. Als ik scan.co.uk mag geloven is dat deze week..landcross schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:45:
De SF600 is op 't moment op voorraad bij Corsair zelf, met gratis verzending.
Je kan em terug bestellen bij Megekko.
Wel raar dat er staat dat ie in voorraad is, terwijl levertijd 9 dagen is. Ik heb het er maar op gewaagd.
Wel raar dat er staat dat ie in voorraad is, terwijl levertijd 9 dagen is. Ik heb het er maar op gewaagd.
Thanks ! Heb er ook maar op gegokt. Zie bij het mandje 10 dagen of langer staan dus ben bang dat het een foutje is..
Heb even gemailed (zeker omdat Megekko's pagina weer 'niet meer beschikbaar' toont). Ze laten weten via mail dat ze maandag 'een lading voedingen' ontvangen.
Ik ben nieuwsgierig
Ik ben nieuwsgierig
Oohh dat zou goed nieuws zijn, heb er al een tijdje een bij hun in bestelling staanperre schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:40:
Heb even gemailed (zeker omdat Megekko's pagina weer 'niet meer beschikbaar' toont). Ze laten weten via mail dat ze maandag 'een lading voedingen' ontvangen.
Ik ben nieuwsgierig
Hehe ik heb nu 5 bestellingen openstaan:
- Pre order bij Amazon co uk - geen reactie
- Pre order bij Scan.co.uk - volgende week - maar verzending mogelijk een week later
- Cyberport - ETA (binnenkomst) - eind deze week
- megekko - volgende week?
- informatique - weten ze niet
Hoezo desperate
Als deze binnen is ontbreekt alleen de videokaart nog, maar die zijn zoals jullie waarschijnlijk weten erg lastig te krijgen. Pak desnoods wel even een tijdelijke kaart van V&A.
- Pre order bij Scan.co.uk - volgende week - maar verzending mogelijk een week later
Hoezo desperate
Als deze binnen is ontbreekt alleen de videokaart nog, maar die zijn zoals jullie waarschijnlijk weten erg lastig te krijgen. Pak desnoods wel even een tijdelijke kaart van V&A.
Mocht je er toevallig 2 in handen krijgen, zou je er dan eventueel eentje tegen kostprijs willen doorschuiven? Heb nu een Cooler Master V850 maar daar ben ik niet geheel tevreden over.Workaholic schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:56:
Hehe ik heb nu 5 bestellingen openstaan:
Hoezo desperate
Natuurlijk! Geen probleem.
Ik heb nog niets binnen gekregen though maar heb nog wel alle orders openstaan. Kan in overleg deze ook wel laten staan zodat de tweede voor jou is
Ik heb nog niets binnen gekregen though maar heb nog wel alle orders openstaan. Kan in overleg deze ook wel laten staan zodat de tweede voor jou is
[ Voor 74% gewijzigd door Workaholic op 08-01-2021 10:48 ]
Je hoeft ze niet allemaal open te laten staan hoor, heb mijn geld ook liever op de bank staan.Workaholic schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:47:
Natuurlijk! Geen probleem.
Ik hou het topic hier in de gaten. Stuur mij anders een DM als je er eentje binnen hebt, wellicht weet je dan ook wanneer een tweede eventueel komt.
Hoi, ik zoek er ook een voor een rtx 3080 + 5800x build. Als iemand er eentje vind of over heeft graag!
Schijnt trouwens dat de Cooler Master het probleem met de V850 heeft onderkent, zie ook YouTube: Cooler Master SFX Power Supply Fan Behavior Update.Workaholic schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:29:
Ik heb een e-mail gestuurd naar Cooler Master om te zien dat ik de V850 geruild kan krijgen voor een ander exemplaar waar het probleem is verholpen. Zo wil ik de voeding niet eens tweedehands verkopen.
goed om te weten.. dan is dit tenminste een mogelijk alternatief op het feit na dat deze voeding ook nergens nog te krijgen isPaul Hewson schreef op maandag 11 januari 2021 @ 00:45:
[...]
Schijnt trouwens dat de Cooler Master het probleem met de V850 heeft onderkent, zie ook YouTube: Cooler Master SFX Power Supply Fan Behavior Update.
Ik heb een e-mail gestuurd naar Cooler Master om te zien dat ik de V850 geruild kan krijgen voor een ander exemplaar waar het probleem is verholpen. Zo wil ik de voeding niet eens tweedehands verkopen.

Ik heb de V850 vanochtend binnengekregen via Amazon.nl.
Blijkbaar dus wel verkrijgbaar. Maar ik bewaar deze nog heel even in de doos omdat ik hoop dat de corsair eind deze week binnenkomt.
Blijkbaar dus wel verkrijgbaar. Maar ik bewaar deze nog heel even in de doos omdat ik hoop dat de corsair eind deze week binnenkomt.
Staat er in de rechteronderhoek op de doos een fan-symbool met de tekst "15% fanless"? Zo ja, dan heb je een ouder exemplaar waar de fan problemen geeft.Workaholic schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:06:
Ik heb de V850 vanochtend binnengekregen via Amazon.nl.
Dit draadje is een soort Levertijden & Prijzen topic geworden.
Wellicht kan een mod het onderwerp aanpassen van dit topic? Dan pas ik de eerste post een beetje aan.
Ik stel voor: [Corsair SF750] Levertijden & Prijzen & Alternatieven
Wellicht kan een mod het onderwerp aanpassen van dit topic? Dan pas ik de eerste post een beetje aan.
Ik stel voor: [Corsair SF750] Levertijden & Prijzen & Alternatieven
https://opensea.io/seaart
Ook maar een besteld bij Sicomputers. Daar valt de prijs ook nog enigszins mee (€141). Geen idee over de levertijd
[ Voor 3% gewijzigd door DionYx op 12-01-2021 20:17 ]
Yes - ik laat hem even in de doos zitten, misschien alsnog een optie als de sf750 niet leverbaar blijft. Cooler master zou hem swappen met aangepaste fan waarmee het probleem opgelost zou moeten zijn.Paul Hewson schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:45:
[...]
Staat er in de rechteronderhoek op de doos een fan-symbool met de tekst "15% fanless"? Zo ja, dan heb je een ouder exemplaar waar de fan problemen geeft.
Om terug te komen op de sf750, ik heb hem inmiddels bij 5 (!) winkels uitstaan maar nog niet geleverd gekregen. Iemand wel succes ?
Voor wie geld teveel heeft, 249 vanuit het buitenland maar wel op voorraad.
https://www.real.de/produ...comparison&utm_term=24884
https://www.real.de/produ...comparison&utm_term=24884
Megekko heeft onlangs nog een mail gestuurd waarin ze zeiden op 13/1 de voedingen te verwachten. Ik ben benieuwd...
Ik heb er zelf ook 1 besteld bij informatique, uiteraard niet voorradig. Hopelijk gaat het niet lang meer duren.
Volgens gputracker is deze out of stock maar dat zie ik niet op de website staan: https://tones.be/nl/article/132784? €159,99. Ik heb zelf niet zo'n haast (einde van de maand wordt m'n case pas verstuurd) en bestel ook liever in Nederland
Die is out of stock. Ik heb Tones daar nog voor gebeld en ze zeiden me daar dat ze totaal geen zicht hadden op levering (inmiddels kleine maand geleden). Heb m'n e-mail nog ingevuld bij 'hou me op de hoogte'.
Ah ok. Wel gek dat de scraper van gputracker dat dan blijkbaar wel doorheeft.
Als ze al een maand geen voorraad hebben gehad dan mag ik ook al wel even serieus op zoek gaan wil ik er aan het einde van de maand eendje hebben.
Een beetje gekscherend maar LDLC heeft ze op voorraad in de fysieke winkel in Thionville. Een dik vier uur vanaf utrecht. De cafe's en restaurants zijn daar ook dicht dus ik ga er, alleen daarvoor, niet heen.
Als ze al een maand geen voorraad hebben gehad dan mag ik ook al wel even serieus op zoek gaan wil ik er aan het einde van de maand eendje hebben.
Een beetje gekscherend maar LDLC heeft ze op voorraad in de fysieke winkel in Thionville. Een dik vier uur vanaf utrecht. De cafe's en restaurants zijn daar ook dicht dus ik ga er, alleen daarvoor, niet heen.
Ik heb SiComputers gemaild, ze geven aan dat ze mijn sf750 vandaag verzenden
Nice! Wanneer heb je deze besteld?[Thomas] schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:09:
Ik heb SiComputers gemaild, ze geven aan dat ze mijn sf750 vandaag verzenden
Staat bij SIComputers als niet in voorraad. Blijkbaar moet je de SF750 op voorhand bestellen want hij is al maanden nergens te krijgen van voorraad (buiten in Spanje)
Dit lijkt me wellicht nog een mogelijkheid voor de Corsair SF750: https://www.alza.de/corsair-sf700-d5654624.htm?o=1 . Ken de winkel niet verder, dus betrouwbaarheid even van tevoren checken.
Ben zelf tevreden met de Cooler Master, mocht dat veranderen is 10 jaar garantie en vervanging prima.
Ben zelf tevreden met de Cooler Master, mocht dat veranderen is 10 jaar garantie en vervanging prima.
[ Voor 14% gewijzigd door sjenk op 13-01-2021 12:11 ]
Lijkt erop dat men niet verstuurd naar Nederland.sjenk schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:06:
Dit lijkt me wellicht nog een mogelijkheid voor de Corsair SF750: https://www.alza.de/corsair-sf700-d5654624.htm?o=1 . Ken de winkel niet verder, dus betrouwbaarheid even van tevoren checken.
Bedankt, zo ver had ik nog niet gekekePaul Hewson schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:34:
[...]
Lijkt erop dat men niet verstuurd naar Nederland.
Op het moment 7 stuks op voorraad bij Azerty: https://azerty.nl/product...v-2-4-eps12v-2-92--sfx12v
Volgende werkdag in huis
Volgende werkdag in huis
Ik heb al sinds begin Dec hier een bestelling openstaan.. ze zijn niet beschikbaar. Lijkt een fout.landcross schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:07:
Op het moment 7 stuks op voorraad bij Azerty: https://azerty.nl/product...v-2-4-eps12v-2-92--sfx12v
Volgende werkdag in huis
Hmm... Dat zou dan wel zuur zijn voor degenen die nu denken er een besteld te hebbenWorkaholic schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:12:
[...]
Ik heb al sinds begin Dec hier een bestelling openstaan.. ze zijn niet beschikbaar. Lijkt een fout.

Ik zie het wel. Het is niet alsof ik m’n andere order meteen geannuleerd had.
Ik heb ze gebeld - er waren er een aantal binnengekomen. Ook die van mij (al veel eerder besteld) is onderweg..! Top en succes allemaal.
Ps: de Coolermaster v850 gaat retour tenzij ik iemand hier kan helpen?
edit: er komt er ook nog 1 binnen via Amazon.. het lijkt er op dat meerdere winkels dus een levering hebben gehad. Ik kon deze niet meer annuleren en zal ook even wachten met retouren. Help graag een mede tweaker met alle leverproblemen tegenwoordig.
Ps: de Coolermaster v850 gaat retour tenzij ik iemand hier kan helpen?
edit: er komt er ook nog 1 binnen via Amazon.. het lijkt er op dat meerdere winkels dus een levering hebben gehad. Ik kon deze niet meer annuleren en zal ook even wachten met retouren. Help graag een mede tweaker met alle leverproblemen tegenwoordig.
[ Voor 46% gewijzigd door Workaholic op 13-01-2021 13:57 ]
Ik volg stilletjes dit topic al een tijdje.
Ik heb op 22-12-2020 bij Azerty de Corsair SF750 besteld, ook al was deze niet op voorraad.
Ik verwachte hier toen niet veel van maar ik krijg zojuist een mailtje dat mijn order verzonden is.
https://azerty.nl/product...v-2-4-eps12v-2-92--sfx12v
Ik heb op 22-12-2020 bij Azerty de Corsair SF750 besteld, ook al was deze niet op voorraad.
Ik verwachte hier toen niet veel van maar ik krijg zojuist een mailtje dat mijn order verzonden is.
https://azerty.nl/product...v-2-4-eps12v-2-92--sfx12v
Rond die tijd (7 december) heb ik er ook een besteld. Kreeg net de verzendbevestiging van Azerty binnen. Misschien dat je nog eens bij je order moet kijken.Workaholic schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:12:
[...]
Ik heb al sinds begin Dec hier een bestelling openstaan.. ze zijn niet beschikbaar. Lijkt een fout.
Nu nog wachten op de 5900X...
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Besteld en bedanktMrDucky schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:01:
https://www.informatique....gn=171&utm_content=193797
Ook informatique heeft voorraad
Ik heb je een DM gestuurdWorkaholic schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:51:
Ik krijg er vrijdag 2Mogen voor mijn aankoopprijs weg. Help jullie graag
Voor de Belgen onder ons, ook op voorraad bij Alternate BE. Binnenkort op voorraad betekend dat ze er een paar overhouden ten opzichte van de reserveringen.
https://www.alternate.be/html/product/1502306
https://www.alternate.be/html/product/1502306
Megekko geeft aan dat ze binnen zijn en klaar worden gemaakt voor verzending.
Ik had ondertussen inderdaad ook al bij alternate.be de aankondiging gezien.
Ik had ondertussen inderdaad ook al bij alternate.be de aankondiging gezien.
Die van mij is zojuist bezorgd. Success allemaal!
Edit: https://www.alternate.be/....html?query=sf750&x=0&y=0 heeft ze idd weer op voorraad
Edit: https://www.alternate.be/....html?query=sf750&x=0&y=0 heeft ze idd weer op voorraad
[ Voor 50% gewijzigd door DionYx op 14-01-2021 17:39 ]
Gister is die van mij ook bezorgd! Werkt perfect
[ Voor 20% gewijzigd door [Thomas] op 15-01-2021 11:25 ]
Dankzij een medetweaker, @Workaholic , ook inmiddels draaiende met een SF750
Kan de CM V850 retour.
Op 14/1 besteld bij alterate be ... ik heb blijkbaar de fout gemaakt om voor betaling met overschrijving te kiezen 
Zit bij dezelfde bank als alternate en doe meteen een instant-overschrijving ... maw ze hebben de betaling binnen de 5 seconden.
Zie nu nog steeds geen order in mijn account, dat zou betekenen dat ze de betaling nog (steeds) niet verwerkt hebben (ook al gebruikte ik de juiste mededeling om het automatisch te laten verlopen) ... en aangzien ze de goederen pas reserveren als de betaling binnen is, vis ik hoogstwaarschijnlijk achter het net.
Zit bij dezelfde bank als alternate en doe meteen een instant-overschrijving ... maw ze hebben de betaling binnen de 5 seconden.
Zie nu nog steeds geen order in mijn account, dat zou betekenen dat ze de betaling nog (steeds) niet verwerkt hebben (ook al gebruikte ik de juiste mededeling om het automatisch te laten verlopen) ... en aangzien ze de goederen pas reserveren als de betaling binnen is, vis ik hoogstwaarschijnlijk achter het net.
Ik ben nu ook aan het hunten op een sf750. Iemand tips?
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Hier ook, ben benieuwd of we iets vinden!
Naast het goed zoeken heb ik deze discord bot gebruikt
Die komt met een melding wanneer deze weer op voorraad is
succes
Die komt met een melding wanneer deze weer op voorraad is
succes
Hij is er weer
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
Top! Thanks voor het bericht, ik heb hem zojuist besteld. Nu maar hopen dat hij ook daadwerkelijk binnenkomt...
Voor iedereen die net zoals ik een Sf750 zoekt.
Hij is voorradig bij Azerty!!
https://azerty.nl/product/corsair/3757361
Hij is voorradig bij Azerty!!
https://azerty.nl/product/corsair/3757361
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
En nu ook op voorraad bij Corsair zelf: https://www.corsair.com/e...SF-Series/p/CP-9020186-EU
Coolermaster heeft sinds kort ook een goede SFX lijn:
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Wellicht interessant.
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Wellicht interessant.
flickr - WOT Profile - Game PC
Voor degene die nog meer prikt zoekt.
pricewatch: Silverstone SFX Series SX1000-LPT
pricewatch: Silverstone SFX Series SX1000-LPT
[ Voor 13% gewijzigd door Gipsy King op 23-03-2021 13:48 ]
Uit interesse:
Hoezo is men massaal opzoek naar een 'Corsair SF750'??
Waarom die, wat is er speciaal aan?
01010000 01100101 01110000 01100101
Er zijn maar een klein aantal small-formfactor (SFX) voedigen die 700 watt+ zijn. Momenteel alleen de Corsair SF750 (2018) en de Cooler Master V850 SFX Gold. Een SFX voeding is meestal nodig in kleinere ITX desktop systemen. Met de laatste generatie videokaarten is een 700 watt voeding wel gewenst, en meer toekomstbestendig; zeker voor een PC met een Nvidia RTX 3080 of hoger. De Corsair SF750 (2018) is betrouwbaarder dan de Cooler Master V850 SFX Gold en is al langer op de markt, all-round is het momenteel de best SFX PSU.Generaal Pep schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:50:
Uit interesse:
[ Voor 6% gewijzigd door sjenk op 23-03-2021 15:21 ]
Oh! Dit weet ik allemaal ja. Ik vond het alleen zo opmerkelijk dat men hier massaal opzoek is naar de Corsair. Dacht dat het product misschien een USP zou hebben... maar niet dus.sjenk schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:07:
[...]
Er zijn maar een klein aantal small-formfactor (SFX) voedigen die 700 watt+ zijn. Momenteel alleen de Corsair SF750 (2018) en de Cooler Master V850 SFX Gold. Een SFX voeding is meestal nodig in kleinere ITX desktop systemen. Met de nieuwe videokaarten, is een 700 watt voeding wel gewenst en meer toekomstbestendig. Zeker als je graag een Nvidia RTX 3080 of hoger in je PC wilt. De Corsair SF750 (2018) is betrouwbaarder dan de Cooler Master V850 SFX Gold en is al langer op de markt.
Ik zou zelf graag naar mini ITX willen. Er is mij vertelt dat ik niet kan omdat ik een 3900X + 3090 FE draai. Volgens mij verbruik ik gemiddeld ongeveer 780 watt. Is het af te raden, voor mijn usecase, om naar mini itx te gaan?
Ah OK, behalve de betrouwbaarheid zie ik niet direct een andere USP. De Corsair is vooral stiller dan Cooler master 850W. Deze laatste had wat problemen in het begin maar is vervolgens aangepast. Volgens mij was het probleem dat de ventilator te snel begon te draaien.Generaal Pep schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:20:
[...]
Oh! Dit weet ik allemaal ja. Ik vond het alleen zo opmerkelijk dat men hier massaal opzoek is naar de Corsair. Dacht dat het product misschien een USP zou hebben... maar niet dus.
Ik zou zelf graag naar mini ITX willen. Er is mij vertelt dat ik niet kan omdat ik een 3900X + 3090 FE draai. Volgens mij verbruik ik gemiddeld ongeveer 780 watt. Is het af te raden, voor mijn usecase, om naar mini itx te gaan?
Ik denk dat je met die opstelling best naar ITX kunt, afhankelijk van welke behuizing je wilt. Heb op reddit wel wat voorbeelden van bijvoorbeeld de NR200 voorbij zien komen met jou samenstelling. Weet je zeker dat je 780 Watt gemiddeld gebruikt? lijkt me nogal veel. Ik had je samenstelling even door een PSU calculator gehaald: https://outervision.com/b/TV78n4
Volgens mij kan je prima naar een ITX kast, alleen zou ik dan wel een kast kiezen die wel voldoende ruimte biedt voor fatsoenlijke koeling. Een echt kleine (smalle) kast is wel een beetje problemen zoeken met de processor/grafische kaart die je noemt. Er zijn genoeg ITX kasten waar gewoon een ATX voeding in gaat en waarbij een goede warmte afvoer te realiseren is.
3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+
Jazeker! In de calculator gebruik je veel lagere clockspeeds dan waar ik op draai (geeft niet, kan jij niet weten). Daarnaast nu 9 fans in totaal (zal uiteraard een stuk minder worden met ITX). 4 reepjes werkgeheugen erin. Een zooitje SSD's. Zware workloads. Wat USB aanhangels. Een hele T bende dus.sjenk schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:35:
[...]
Ah OK, behalve de betrouwbaarheid zie ik niet direct een andere USP. De Corsair is vooral stiller dan Cooler master 850W. Deze laatste had wat problemen in het begin maar is vervolgens aangepast. Volgens mij was het probleem dat de ventilator te snel begon te draaien.
Ik denk dat je met die opstelling best naar ITX kunt, afhankelijk van welke behuizing je wilt. Heb op reddit wel wat voorbeelden van bijvoorbeeld de NR200 voorbij zien komen met jou samenstelling. Weet je zeker dat je 780 Watt gemiddeld gebruikt? lijkt me nogal veel. Ik had je samenstelling even door een PSU calculator gehaald: https://outervision.com/b/TV78n4
Zie zojuist de post van 'BioBlade'. Lijkt me dat die 1000 Watt voldoende moet zijn. Echter heb ik nog nooit goede verhalen over Silverstone gehoord...
Mmmm toch maar is serieus op onderzoek gaanTherazor schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:44:
Volgens mij kan je prima naar een ITX kast, alleen zou ik dan wel een kast kiezen die wel voldoende ruimte biedt voor fatsoenlijke koeling. Een echt kleine (smalle) kast is wel een beetje problemen zoeken met de processor/grafische kaart die je noemt. Er zijn genoeg ITX kasten waar gewoon een ATX voeding in gaat en waarbij een goede warmte afvoer te realiseren is.
Ah zo, ja ik ging uit van de standaard settings inderdaad. In dat geval zou ik kijken naar een ITX kast waarin een ATX PSU past, zoasls @Therazor voorsteld, die zijn er wel een aantal.Generaal Pep schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:19:
[...]
Jazeker! In de calculator gebruik je veel lagere clockspeeds dan waar ik op draai (geeft niet, kan jij niet weten). Daarnaast nu 9 fans in totaal (zal uiteraard een stuk minder worden met ITX). 4 reepjes werkgeheugen erin. Een zooitje SSD's. Zware workloads. Wat USB aanhangels. Een hele T bende dus.
Zie zojuist de post van 'BioBlade'. Lijkt me dat die 1000 Watt voldoende moet zijn. Echter heb ik nog nooit goede verhalen over Silverstone gehoord...
Ze zijn niet meer alleen :sjenk schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:07:
[...]
Er zijn maar een klein aantal small-formfactor (SFX) voedigen die 700 watt+ zijn. Momenteel alleen de Corsair SF750 (2018) en de Cooler Master V850 SFX Gold. Een SFX voeding is meestal nodig in kleinere ITX desktop systemen. Met de laatste generatie videokaarten is een 700 watt voeding wel gewenst, en meer toekomstbestendig; zeker voor een PC met een Nvidia RTX 3080 of hoger. De Corsair SF750 (2018) is betrouwbaarder dan de Cooler Master V850 SFX Gold en is al langer op de markt, all-round is het momenteel de best SFX PSU.
https://tweakers.net/voed...-lpt_p526817/vergelijken/
Tevens binnen een week ook verkrijgbaar via Megekko en Azerty.
Niet verbazingwekkend dat met de onverkrijgbaarheid van GPU's deze voeding nu weer makkelijk te verkrijgen is