Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 40 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiRiVi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-01-2021

PiRiVi

TRX FTW

Hallo, Ik heb de CoolerMaster SilentPro 700W voeding...

Heb zojuist mijn RX 480 Graka ten grave gedragen en om het verdriet te verwerken de 5700 XT besteld.

Tot zover het goede nieuws. Ik zie namelijk dat de nieuwe kaart 1x 8 pins en 1x 6 pins moet worden gevoed.
Nu heb ik met deze voeding al aardig lopen slepen en verplaatsen in het verleden...

Je raadt het al ik heb een 6 pin (voeding kant) en 6+2pins kaart kant paraat, maar ik ben alle andere modulaire kabels kwijt inclusief het tweede exemplaar die ik nu nodig heb voor die 6 extra pins voeding aan kaart kant...

Nu de vraag, hoe kan ik dit oplossen zonder een nieuwe voeding te moeten kopen...
De kabel zelf al opgezocht en niet kunnen vinden, de voeding is al even niet meer te koop

Heeft iemand de gouden tip voor mij, waar ik toch mijn probleem mee kan oplossen?

P

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
PiRiVi schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:09:
Hallo, Ik heb de CoolerMaster SilentPro 700W voeding...

Heb zojuist mijn RX 480 Graka ten grave gedragen en om het verdriet te verwerken de 5700 XT besteld.

Tot zover het goede nieuws. Ik zie namelijk dat de nieuwe kaart 1x 8 pins en 1x 6 pins moet worden gevoed.
Nu heb ik met deze voeding al aardig lopen slepen en verplaatsen in het verleden...

Je raadt het al ik heb een 6 pin (voeding kant) en 6+2pins kaart kant paraat, maar ik ben alle andere modulaire kabels kwijt inclusief het tweede exemplaar die ik nu nodig heb voor die 6 extra pins voeding aan kaart kant...

Nu de vraag, hoe kan ik dit oplossen zonder een nieuwe voeding te moeten kopen...
De kabel zelf al opgezocht en niet kunnen vinden, de voeding is al even niet meer te koop

Heeft iemand de gouden tip voor mij, waar ik toch mijn probleem mee kan oplossen?

P
Dat ding is 10 jaar oud en heeft double forward met groepsregulatie. De compatibiliteit met het dynamische verbruik van dergelijke videokaarten is slecht. Een nieuwe voeding is zeker geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiRiVi

PiRiVi

TRX FTW

Uszka schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:17:
[...]

Dat ding is 10 jaar oud en heeft double forward met groepsregulatie. De compatibiliteit met het dynamische verbruik van dergelijke videokaarten is slecht. Een nieuwe voeding is zeker geen overbodige luxe.
Dank je, heb je desalniettemin voor deze voeding toch een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
PiRiVi schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:18:
[...]

Dank je, heb je desalniettemin voor deze voeding toch een tip?
Een gebruikte of defecte voeding uit dezelfde serie aanschaffen die wel alle kabels heeft is de minst slechte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiRiVi

PiRiVi

TRX FTW

Uszka schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:21:
[...]

Een gebruikte of defecte voeding uit dezelfde serie aanschaffen die wel alle kabels heeft is de minst slechte oplossing.
Aha, en hoe zit het met compatibiliteit, welke serie hebben we het dan over?

Gr, P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
PiRiVi schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:23:
[...]

Aha, en hoe zit het met compatibiliteit, welke serie hebben we het dan over?

Gr, P
De Silent Pro M

Ga je die 5700 XT in het systeem met de X4 955 zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiRiVi

PiRiVi

TRX FTW

Uszka schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:24:
[...]

De Silent Pro M

Ga je die 5700 XT in het systeem met de X4 955 zetten?
t
HAHAHA Nee, ik heb een Core i5-10500 inmiddels op een Asus PRIME B460-PLUS draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
PiRiVi schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:30:
[...]

t
HAHAHA Nee, ik heb een Core i5-10500 inmiddels op een Asus PRIME B460-PLUS draaien...
En dat wil je riskeren met een oude voeding? Voor zes tientjes heb je al iets veel beters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiRiVi

PiRiVi

TRX FTW

418O2 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:45:
[...]

En dat wil je riskeren met een oude voeding? Voor zes tientjes heb je al iets veel beters
Wat zou je me adviseren in die prijsklasse?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
PiRiVi schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:49:
[...]

Zes tientjes is net te laag. Met een 5700 XT zou ik niet goedkoper gaan dan pricewatch: Corsair TX550M V2 maar beter haal je pricewatch: Enermax Revolution D.F. 650 watt bij Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PiRiVi schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:49:
[...]

pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W
Niet-modulair (vaste kabelboom). wel voordeel van aparte VGA RAIL van 30A

TX550M V2 is semi-modulair(deels losse kabels) single rail

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:26
Zit er veel verschil tussen de pricewatch: Fractal Design ION+ 760W Platinum en de 860w variant? naast die 100 watt.. :P

Mijn Straight Power 11 550w kan de 3080 niet bijbenen, dus ben opzoek naar een vervanger.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jorank schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:49:
Zit er veel verschil tussen de pricewatch: Fractal Design ION+ 760W Platinum en de 860w variant? naast die 100 watt.. :P

Mijn Straight Power 11 550w kan de 3080 niet bijbenen, dus ben opzoek naar een vervanger.
650w kopen, of ion660w

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
jorank schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:49:

Verder geen verschil. Maar waarom niet de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W. Is iets beter dan de ION+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
Uszka schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:56:
[...]

Verder geen verschil. Maar waarom niet de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W. Is iets beter dan de ION+.
Ja dat is ook een optie, is het 't waard om voor de platinum versie te gaan?
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 Platinum 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
jorank schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:58:
[...]

Ja dat is ook een optie, is het 't waard om voor de platinum versie te gaan?
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 Platinum 750W
Nee, die is zelfs iets minder goed dan de Gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
Uszka schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:58:
[...]

Nee, die is zelfs iets minder goed dan de Gold.
Helder.
Zijn er verder nog voedingen het overwegen waard in dezelfde prijsklasse? Anders bestel ik zo de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jorank schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:00:
[...]

Helder.
Zijn er verder nog voedingen het overwegen waard in dezelfde prijsklasse? Anders bestel ik zo de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W
pricewatch: Corsair RM750x (2018) Zwart

Maar ik ben tevreden met de ion. 10j garantie en soepele kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
jorank schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:00:
[...]

Helder.
pricewatch: Enermax Revolution D.F. 750 watt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorank
Ik heb de Be Quiet 750w besteld. Ook omdat mijn huidige 550w prima beviel.

Bedankt @Uszka en @Hackus voor de moeite!

• DaPsy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-05 11:21
Uszka schreef op woensdag 18 november 2020 @ 07:37:
[...]

Zes tientjes is net te laag. Met een 5700 XT zou ik niet goedkoper gaan dan pricewatch: Corsair TX550M V2 maar beter haal je pricewatch: Enermax Revolution D.F. 650 watt bij Amazon.
Ik heb dit draadje ook nog even gevolgd en ga mijn oude HX620W niet meer gebruiken voor mijn nieuwe build. Bij deze heb ik zonet de Enermax Revolution DF 650W besteld (wel bij MaxICT, quasi dezelfde prijs als amazon)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
DaPsy schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:40:
[...]

(wel bij MaxICT, quasi dezelfde prijs als amazon)
Hoop voor je dat ze gaan leveren want zo'n best shop is dat niet. Had dan liever bij Amazon besteld.

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Op dit moment heb ik de Seasonic Focus Plus 550 Gold voeding (modulair) in m'n PC liggen.
Nu heb ik besloten om m'n Geforce 1060 6gb videokaart door een geforce 3070 videokaart te vervangen en heb ik mede door info op tweakers ervoor gekozen om voor de Corsair RM650 (modulair) te gaan.
Kan ik de sata kabels van de Seasonic voeding gebruiken of is het verstandig om alleen de kabels van de nieuwe voeding te gebruiken?

[ Voor 90% gewijzigd door Steelo op 19-11-2020 16:02 ]

Ltrz,....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
De Seasonic kabels zijn niet compatible en kunnen voor kortsluiting zorgen.
Zelfs binnen Corsair zijn niet alle kabels zomaar uitwisselbaar.

Maar een 3070 moet ook nog wel met de 550W werken, afhankelijk van de rest van het systeem en eventueel overklok.

• Uszka
  • Nu online
Steelo schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:14:
mede door info op tweakers ervoor gekozen om voor de Corsair RM650 (modulair) te gaan.
Ben benieuwd welke info want er is beter te koop voor een vergelijkbare prijs. pricewatch: Enermax Revolution D.F. 650 watt bijvoorbeeld.

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Uszka schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:52:
[...]

Ben benieuwd welke info want er is beter te koop voor een vergelijkbare prijs. pricewatch: Enermax Revolution D.F. 650 watt bijvoorbeeld.
Ik bedoelde eigenlijk op basis van reviews en dergelijke op het net en ik had nogal haast, dus dan maar voor een veilige, maar wellicht iets duurdere, keuze gegaan. Eerlijk gezegd heb ik van het merk enermax nog nooit gehoord? En van corsair weet ik dat ze degelijke producten uitbrengen.

Ltrz,....

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

mitsumark schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:45:
De Seasonic kabels zijn niet compatible en kunnen voor kortsluiting zorgen.
Zelfs binnen Corsair zijn niet alle kabels zomaar uitwisselbaar.

Maar een 3070 moet ook nog wel met de 550W werken, afhankelijk van de rest van het systeem en eventueel overklok.
Oke, thanks!
Maar mbt de 550w voeding, ik las hier op Tweakers meerdere negatieve berichten over dat type voeding. Daarnaast heb ik ook de 8700k cpu en is de type videokaart die ik besteld heb een 3070 met oc opties.

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaPsy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-05 11:21
Uszka schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:54:
[...]

Hoop voor je dat ze gaan leveren want zo'n best shop is dat niet. Had dan liever bij Amazon besteld.
Ik begin het te merken...
Levertijd op de site was 1-3 werkdagen. Bij de orderbevestiging staat: verwachte leverdatum: 26/11

Laat ons hopen dat het niet verder uitloopt |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kerath
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:56
DaPsy schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:11:
[...]

Ik begin het te merken...
Levertijd op de site was 1-3 werkdagen. Bij de orderbevestiging staat: verwachte leverdatum: 26/11

Laat ons hopen dat het niet verder uitloopt |:(
Via Amazon bestellen. Ik had hem met paar dagen in huis. Dan kun je Maxict waarschijnlijk annuleren omdat Amazon eerder in huis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:00
Ik zit eigenlijk met een vergelijkbaar probleem. Ik heb op het moment de Seasonic S12ii 520W. Als het goed is zou 520 Watt genoeg moeten zijn, zeker omdat ik niet van plan ben te overclocken.
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

Nou wil ik mijn GTX 970 upgraden naar een RTX 2070 (of AMD alternatief) maar ik twijfel een beetje aan deze voeding. Vooral omdat deze alweer wat jaren oud is. Nou zou het antwoord op de vraag: "kan ik beter een moderne voeding kopen?" waarschijnlijk ja zijn. Maar ik vraag me af of dit ook echt nodig is.

Is het aan te raden om een nieuwe voeding te kopen als ik upgrade naar een toch wel een stuk modernere videokaart? Uiteraard gaat de kwaliteit voor, het is niet de bedoeling dat ik mijn dure videokaart frituur met een te oude voeding. Het is meer dat het gewoon mooi zou zijn als ik niet alles los hoef te halen :9

[ Voor 4% gewijzigd door raiders op 20-11-2020 16:46 ]

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
raiders schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:45:
Ik zit eigenlijk met een vergelijkbaar probleem. Ik heb op het moment de Seasonic S12ii 520W. Als het goed is zou 520 Watt genoeg moeten zijn, zeker omdat ik niet van plan ben te overclocken.
480w naar huidige maatstaven want dat is wat de voeding kan leveren op 12v.
Nou wil ik mijn GTX 970 upgraden naar een RTX 2070 (of AMD alternatief) maar ik twijfel een beetje aan deze voeding. Vooral omdat deze alweer wat jaren oud is. Nou zou het antwoord op de vraag: "kan ik beter een moderne voeding kopen?" waarschijnlijk ja zijn. Maar ik vraag me af of dit ook echt nodig is.
Alleen al om de slechte beveiligingen is het al verstandig om wat anders te halen.
Is het aan te raden om een nieuwe voeding te kopen als ik upgrade naar een toch wel een stuk modernere videokaart? Uiteraard gaat de kwaliteit voor, het is niet de bedoeling dat ik mijn dure videokaart frituur met een te oude voeding. Het is meer dat het gewoon mooi zou zijn als ik niet alles los hoef te halen :9
De spanningsregeling van de S12II is slecht icm recent spul, eigenlijk al vanaf 2013.

Welke cpu heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

raiders schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:45:

Voor rond de €80,-
pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W
pricewatch: Corsair TX550M V2

Voor rond de €60,-
pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 550W V2

Net wat je wilt uitgeven aan goede nieuwere voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Uszka schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:01:
[...]

480w naar huidige maatstaven want dat is wat de voeding kan leveren op 12v.

[...]

Alleen al om de slechte beveiligingen is het al verstandig om wat anders te halen.

[...]

De spanningsregeling van de S12II is slecht icm recent spul, eigenlijk al vanaf 2013.

Welke cpu heb je?
Ah good to know. Dan is het inderdaad goed om voor een moderne voeding te gaan. Ik heb zelf de Ryzen 1600X, uit 2017 dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
raiders schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:26:
[...]

Ah good to know. Dan is het inderdaad goed om voor een moderne voeding te gaan. Ik heb zelf de Ryzen 1600X, uit 2017 dus...
Heb je de voeding in 2017 nieuw gekocht of is die mee gegaan van een vorig systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Uszka schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:29:
[...]

Heb je de voeding in 2017 nieuw gekocht of is die mee gegaan van een vorig systeem?
Nee die had ik toen al, ik denk al sinds 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ook ik ben van plan te upgraden naar een 5800X en daarbij een 6800(XT), op het moment heb ik een pricewatch: EVGA SuperNOVA 650 G2 die van april 2018 is.

Nu wil ik natuurlijk niet de fout maken om nieuwe hardware op een (te) oud beestje aan te sluiten en de boel te fryen, maar volgens mij kan deze nog prima mee, klopt dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:17
Deze is in de Sale bij megekko nu voor BF :
pricewatch: Cooler Master MWE Gold 650 Full Modular

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F T
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-03 12:28

F T

Ik vroeg me iets af over tweedehands voedingen. Uiteraard heb je geen garantie meer en weet je niet hoe die gebruikt is. Hoe erg is dit afgeraden? En wat als die voor mining is gebruikt?
Ik zag laatst een RM650x die te krijgen was onder de €50 met verzending, volgens de beschrijving was die minder dan 1 jaar voor minen gebruikt. Ik ben gewoon benieuwd naar hoe groot risico je met zoiets neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

F T schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:56:
Ik vroeg me iets af over tweedehands voedingen. Uiteraard heb je geen garantie meer en weet je niet hoe die gebruikt is. Hoe erg is dit afgeraden? En wat als die voor mining is gebruikt?
Ik zag laatst een RM650x die te krijgen was onder de €50 met verzending, volgens de beschrijving was die minder dan 1 jaar voor minen gebruikt. Ik ben gewoon benieuwd naar hoe groot risico je met zoiets neemt.
Bij minen wordt de voeding constant belast.(misschien wel 24/7) Dat is wat anders dan gebruik bij paar uur gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01:03
Weet iemand waarom de hoge-efficiëntie voedingen van 1000W of meer zo veel duurder zijn geworden de laatste 1-2 jaar?

Ik probeer een 80 Plus Platinum of Titanium 1000W supply te halen, maar eigenlijk alles is zo goed als uitverkocht of echt 3 keer zo duur als 2 jaar geleden.

Wil het liefste een supply met een ontwerp die ik kan vertrouwen, daardoor zou mijn voorkeur normaal al vrij snel naar Seasonic gaan, maar volgens mij zijn bijna alle supplies met deze efficiëntie uitgerust met een ontwerp van seasonic.

Hoef het echt niet de volgende dag te hebben, maar ik heb 2.5 week geleden een order voor de Corsair HX1000i bij SiComputers gedaan maar ik ben bang dat die de komende weken nog niet binnen is... en dan hoop ik toch wel te gaan bouwen :9

Iemand een idee hoe dit komt?

[ Voor 23% gewijzigd door smiba op 25-11-2020 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
smiba schreef op woensdag 25 november 2020 @ 02:45:
Weet iemand waarom de hoge-efficiëntie voedingen van 1000W of meer zo veel duurder zijn geworden de laatste 1-2 jaar?

Ik probeer een 80 Plus Platinum of Titanium 1000W supply te halen, maar eigenlijk alles is zo goed als uitverkocht of echt 3 keer zo duur als 2 jaar geleden.

Wil het liefste een supply met een ontwerp die ik kan vertrouwen, daardoor zou mijn voorkeur normaal al vrij snel naar Seasonic gaan, maar volgens mij zijn bijna alle supplies met deze efficiëntie uitgerust met een ontwerp van seasonic.

Hoef het echt niet de volgende dag te hebben, maar ik heb 2.5 week geleden een order voor de Corsair HX1000i bij SiComputers gedaan maar ik ben bang dat die de komende weken nog niet binnen is... en dan hoop ik toch wel te gaan bouwen :9

Iemand een idee hoe dit komt?
Mining, Covid19 en de meest recente videokaarten zijn daar de oorzaak van.

Waar heb je 1000w voor nodig. Welke onderdelen komen in het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:22
Ik ben al 2 maand aan het zoeken voor een AX1000 Corsair voeding, maar na lange zoektocht en telkens order die achteruit geschoven werden, Corsair zelf eens gecontacteerd en hun feedback:

Hello,

Unfortunately, we do not have a date, we have been getting more parts weekly but due to covid shipping is slower and production is not the same. Please sign up for updates on our site to get notified when we get more.

Dus de komende weken zullen we nog niets moeten verwachten, en aangezien mijn 3090 er was, heb ik dan maar de AX850 gekocht, en ook erg tevreden van natuurlijk.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
Uszka schreef op woensdag 25 november 2020 @ 07:37:
[...]

Mining, Covid19 en de meest recente videokaarten zijn daar de oorzaak van.

Waar heb je 1000w voor nodig. Welke onderdelen komen in het systeem?
Ik denk dat ik met 850W ook net uit de voeten kom maar het haalt de upgradability wel wat naar beneden.

Word een Ryzen Threadripper 3960X systeem met een AMD R9 580
Beide wil ik mogelijk in de toekomst upgraden (Naar bijvoorbeeld 3990X als ze na een paar jaar cheaper op eBay komen) en heb daarnaast ook nog eens 4 stuks PCI-e sloten in gebruik, 2 stuks M.2. sloten in gebruik en een reeks HDDs er in hangen.

De 3990X trekt bijvoorbeeld gewoon 500W onder bepaalde workloads en de Radeon RX 6800 XT waar ik naar hoop te upgraden mocht ie ooit beschikbaar komen is ook niet bepaald altijd even zuinig.

Wat zou je zeggen, gewoon 850W voeding nemen of toch gewoon even wat dieper in de portomonee graven om er eentje te kopen die nog wel op voorraad is? (Seasonic Prime bijvoorbeeld)

Je kan trouwens mijn wenslijst bekijken "Nieuwe PC", dit combineer ik met een reeks onderdelen (zoals de kast) die ik al heb in mijn huidige systeem ("PC" op Inventaris)

[ Voor 9% gewijzigd door smiba op 25-11-2020 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Wat je beter in het oog houdt is hoe lang je die piekvermogens nodig hebt.
Die Corsair AX850w kan hogere pieken aan dan 850w, staat in verschillende reviews.

Echter, als je gaat voor een titanium, dan zit je best niet teveel boven je max efficiency, en liefst dus niet boven de 50% load want dan wordt de kost te duur eigenlijk tov efficiency, Dus als je plant van 8u per dag een 6 a 700w te moeten trekken, zou je beter naar een 1200w gaan kijken.

Als je echter sporadisch maar eens de 700w zal aantikken en meestal rond een 300/400w zit te hooveren, dan is een 850 prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
kazzzdafke schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:19:
[...]
Echter, als je gaat voor een titanium, dan zit je best niet teveel boven je max efficiency, en liefst dus niet boven de 50% load want dan wordt de kost te duur eigenlijk tov efficiency, Dus als je plant van 8u per dag een 6 a 700w te moeten trekken, zou je beter naar een 1200w gaan kijken.
[...]
Ik denk dat voor efficiency 1000W toch wel het minimum is, hoewel op idle het systeem waarschijnlijk niet meer dan 200W gebruikt.

Zou het ook niet erg vinden om een 1200W supply te kopen, maar tja die zijn allemaal net zo hard uitverkocht
Probeer maar voor <€300 een 1000W (minimum) supply te vinden met Titanium of Platinum die volgende week nog op de mat ligt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Op dit moment ben ik mijn systeem (2600X + 1070) aan het upgraden om een 5600X en RX6800 (of mogelijk XT) te kunnen behuizen. Op dit moment zit er nog een pricewatch: Cooler Master GM G450M in het systeem maar ik ben bang dat die het niet gaat redden.

Na het topic een beetje te hebben doorgelezen ( vooral de laatste pagina ) kom ik nu uit op een pricewatch: Enermax Revolution D.F. 750 watt of pricewatch: Fractal Design ION+ 760W Platinum, lijkt jullie dat een gezonde keuze of kan ik beter iets anders meepakken?

[ Voor 9% gewijzigd door Leeghoofd21 op 25-11-2020 14:41 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
smiba schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:49:
[...]

Ik denk dat voor efficiency 1000W toch wel het minimum is, hoewel op idle het systeem waarschijnlijk niet meer dan 200W gebruikt.

Zou het ook niet erg vinden om een 1200W supply te kopen, maar tja die zijn allemaal net zo hard uitverkocht
Probeer maar voor <€300 een 1000W (minimum) supply te vinden met Titanium of Platinum die volgende week nog op de mat ligt :'(
Ik weet het.. maar het is geven en nemen op dit moment..

Ik game, maar niet constant. Dus als mijn pc pakweg 12u per dag draait, dan zal die vermoedelijk ergens 2 tot 3u boven de 450w uitkomen. Het is niet dat mijn 3090 constant 450w trekt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
smiba schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:49:
[...]

pricewatch: Enermax Platimax D.F. 1050W bij Megekko.
pricewatch: Thermaltake Toughpower Grand RGB 1050W Platinum bij Amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@smiba Je kunt gewoon een Corsair AX-1000 bij Corsair zelf kopen. https://www.corsair.com/e...-Supplies/p/CP-9020152-EU

@Leeghoofd21 Daar zit je wel goed mee, 650w ook wel. 6800XT Nitro blijft onder de 400w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervos87
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-08 11:06
Ik zit ook met een vraag over een voeding waarvan ik ik bang ben dat ik het antwoord al weet. Ik wil graag mijn GPU in mijn PC gaan vervangen en vraag mij af of de huidige PSU die ik in mijn PC heb voldoet. Misschien dat iemand van jullie mij een antwoord kan geven:

Mijn PC inclusief de nieuwe GPU is:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-8600K Boxed€ 211,05€ 211,05
1MoederbordenASRock Z370 Extreme4€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenAMD Radeon RX 6800€ 0,-€ 0,-
1WaterkoelingNZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3200C16W€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair RM550x (2018)€ 82,90€ 82,90
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 1TB€ 111,50€ 111,50
1Solid state drivesCrucial MX500 m.2 1TB€ 109,98€ 109,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 515,43

De PSU is dus een 550 watt Corsair (2 jaar oud en 80+ gold rating)
Geen van de componenten heb ik overclocked. Als ik https://outervision.com/power-supply-calculator gebruik kom ik zelf uit op een recommended hoeveelheid Watt van 505 uit (wat dus zou betekenen dat ik voldoende heb aan mijn huidige PSU).

Ik hoop eigenlijk dat ik nog wat langer kan genieten van deze PSU (zolang ik niks overclock).

Kunnen jullie aangeven of jullie dit wel/niet verstandig vinden (en of de 550 watt voeding gewoon te krap is)

Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@sandervos87
Voldoet als je niet gaat overklokken. Cpu+gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bawske
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-05 17:01
Kan iemand hier mij wat advies geven over deze voeding: Antec signature 650W

Is die volledig verouderd voor een nieuwe pc?
Een vriend van mij wilt een nieuwe PC bouwen en heeft nog zo een voeding liggen. Ik denk dat ik beter aanraad om een nieuwe goedkope voeding te kopen? Hij studeert nog, dus elke cent telt :)
Dit is de voorlopige build die hij zou doen, met de voeding die ik eerst voor hem had uitgekozen op basis van een post hier wat hoger in het topic:

1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 139,17€ 139,17
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 101,16€ 101,16
1VideokaartenEVGA GeForce RTX 2060 KO Gaming€ 319,-€ 319,-
1BehuizingenLian Li Lancool 215€ 71,55€ 71,55
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2Z3600C18€ 84,90€ 84,90
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 550W V2€ 49,97€ 49,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 765,75

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bawske schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:43:
Kan iemand hier mij wat advies geven over deze voeding: Antec signature 650W

Is die volledig verouderd voor een nieuwe pc?
Een vriend van mij wilt een nieuwe PC bouwen en heeft nog zo een voeding liggen. Ik denk dat ik beter aanraad om een nieuwe goedkope voeding te kopen? Hij studeert nog, dus elke cent telt :)
Dit is de voorlopige build die hij zou doen, met de voeding die ik eerst voor hem had uitgekozen op basis van een post hier wat hoger in het topic:

1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 139,17€ 139,17
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 101,16€ 101,16
1VideokaartenEVGA GeForce RTX 2060 KO Gaming€ 319,-€ 319,-
1BehuizingenLian Li Lancool 215€ 71,55€ 71,55
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2Z3600C18€ 84,90€ 84,90
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 550W V2€ 49,97€ 49,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 765,75

Alvast bedankt
Ja.
En bronze, en oud, en oud intern ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bawske
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-05 17:01
Hackus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:46:
[...]

Ja.
En bronze, en oud, en oud intern ontwerp.
Dat dacht ik al, maar nu heb ik een extra reactie om hem te overtuigen dat hij beter die €50 wel uitgeeft.
Bedankt voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
@Bawske Maar de rest van de setup kan nog wel eens naar gekeken, ik zou even een topic in DAA openen.

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 25-11-2020 21:22 ]

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Dag vrienden! Ik ben op zoek naar een 750W PSU voor mijn 3070+5600x build, wat zijn tegenwoordig de betere kwaliteit merken? En welke merken moet ik vermijden?
Modbreak:Je bent allerminst de eerste met deze vraag - en dit blijft GoT: we verwachten dat je je eerst gaat inlezen voordat je een eigen vraag stelt. De helft van de posts in afgelopen pagina's gaan over zeer vergelijkbare setups, doe daar je voordeel mee. Als iets dan nog onduidelijk blijft, vraag er gericht naar.

[ Voor 50% gewijzigd door dion_b op 01-12-2020 02:02 ]

Boris96

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Boris96 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:36:
Dag vrienden! Ik ben op zoek naar een 750W PSU voor mijn 3070+5600x build, wat zijn tegenwoordig de betere kwaliteit merken? En welke merken moet ik vermijden?
Lees je laatste paar pagina’s eens door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
Ben uiteindelijk voor de Phanteks Revolt X 1200 gegaan
pricewatch: Phanteks Revolt X 1200 Watt

Strak ontwerp (seasonic) en komt goed uit testen: https://www.fcpowerup.com/phanteks-revolt-x-1200/4/

Platinum ook nog eens :P

[ Voor 9% gewijzigd door smiba op 27-11-2020 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOC
  • Laatst online: 18-11-2022

VOC

Dag allemaal!

Ik ben bezig met de juiste componenten bij elkaar zoeken en zit momenteel met de onderstaande lijst. Mijn vraag is of de be quiet! Pure Power 11 400 W, die mij eerder werd aangeraden voor een i5-10400F+1660 Super, ook goed genoeg is voor deze combo (i5-10400F+5600 XT). Of zou ik beter de 500 W versie van deze voeding kunnen nemen? Ik lees namelijk dat de 5600XT wel een stukje meer verbruikt.

1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 144,90€ 144,90
1MoederbordenASRock B460M Pro4€ 86,-€ 86,-
1VideokaartenASRock Radeon RX 5600 XT Challenger 6G OC€ 286,-€ 286,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Window Zwart€ 59,-€ 59,-
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 30,65€ 30,65
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 69,62€ 69,62
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 53,91€ 53,91
1Solid state drivesCrucial P2 1TB€ 86,-€ 86,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 816,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
VOC schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 07:50:
Dag allemaal!

Ik ben bezig met de juiste componenten bij elkaar zoeken en zit momenteel met de onderstaande lijst. Mijn vraag is of de be quiet! Pure Power 11 400 W, die mij eerder werd aangeraden voor een i5-10400F+1660 Super, ook goed genoeg is voor deze combo (i5-10400F+5600 XT). Of zou ik beter de 500 W versie van deze voeding kunnen nemen? Ik lees namelijk dat de 5600XT wel een stukje meer verbruikt.

1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 144,90€ 144,90
1MoederbordenASRock B460M Pro4€ 86,-€ 86,-
1VideokaartenASRock Radeon RX 5600 XT Challenger 6G OC€ 286,-€ 286,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Window Zwart€ 59,-€ 59,-
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 30,65€ 30,65
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 69,62€ 69,62
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 53,91€ 53,91
1Solid state drivesCrucial P2 1TB€ 86,-€ 86,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 816,08
Het kan maar ik zou voor een veel betere voeding gaan. pricewatch: Corsair TX550M V2 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOC
  • Laatst online: 18-11-2022

VOC

Uszka schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:21:
[...]

Het kan maar ik zou voor een veel betere voeding gaan. pricewatch: Corsair TX550M V2 bijvoorbeeld.
Dank voor je reactie. Ik ben uiteindelijk gegaan voor de be quiet! Pure Power 11 500 W versie. Deze heeft net wat meer speling dan de eerder gekozen 400 W variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitama
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:57
Hoi, ik heb zojuist mijn 5600x ontvangen. Nu dacht ik een 750w psu te hebben maar die kan ik nergens vinden.. Ik heb wel een seasonic s12g 450w. Deze lijkt me voldoende voor 5600x + msi gtx 1080 en één nvme ssd van 1tb, maar ik wou toch even checken bij jullie. Is het voldoende wattage?

Excuses voor het gebrek aan format, gebruik mijn telefoon momenteel.

[ Voor 11% gewijzigd door Saitama op 28-11-2020 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Saitama schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:43:
Hoi, ik heb zojuist mijn 5600x ontvangen. Nu dacht ik een 750w psu te hebben maar die kan ik nergens vinden.. Ik heb wel een seasonic s12g 450w. Deze lijkt me voldoende voor 5600x + msi gtx 1080 en één nvme ssd van 1tb, maar ik wou toch even checken bij jullie. Is het voldoende wattage?

Excuses voor het gebrek aan format, gebruik mijn telefoon momenteel.
Is voldoende. Meer dan 300w ga je met die setup niet uit de voeding halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitama
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:57
Uszka schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:02:
[...]

Is voldoende. Meer dan 300w ga je met die setup niet uit de voeding halen.
Super! Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:37
Ik ben bezig met een nieuw systeem, waarvan ik weet dat het ongelofelijke overkill is voor wat ik er op dit moment mee ga doen maar laten we daar verder niet over discussiëren. Ik heb moeite om de juiste wattage in te schatten. Als ik kijk naar partpicker geeft deze aan 554w. Techpowerup geeft aan 467w sustained maar peak tijdens gamen 402w. Daarnaast geeft partpicker aan dat het gekozen moederbord een extra 4 pin aansluiting heeft die sommige voedingen niet hebben, maar dit hoeft niet perse een probleem te zijn?

Ik ben nogal een leek op het gebied van PC's bouwen en onderstaande lijst is in vele weken tot stand gekomen. De 5950X heb ik al en de EVGA komt volgende week waarschijnlijk! Ik heb dus nog een paar dagen.

Welke voeding adviseren jullie? Budget is niet echt een probleem maar onder de 200,- zou toch wel moeten lukken?

Wellicht wil ik nog wel wat proberen te overclocken, lijkt me niet onbelangrijke informatie.

_/-\o_

Hier het lijstje met onderdelen zover:
1ProcessorsAMD Ryzen 9 5950X Boxed€ 906,90€ 906,90
1MoederbordenMSI MAG X570 Tomahawk WiFi€ 216,-€ 216,-
1VideokaartenEVGA GeForce RTX 3080 FTW3 Gaming€ 1.003,09€ 1.003,09
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 113,50€ 113,50
1ProcessorkoelingNoctua NH-D15 chromax.black€ 94,90€ 94,90
1Geheugen internG.Skill Trident Z Neo F4-3600C18Q-32GTZN€ 231,44€ 231,44
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 104,45€ 104,45
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 105,-€ 105,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.775,28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Tribunus
pricewatch: Corsair HX750 V2
Ruim onder je budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:37
Top! Dank voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Goedendag, ik ben bezig met het samenstellen van een nieuw systeem ter vervanging van mijn oude trouwe Core i7-5820K. Hoop uitzoekwerk, maar ik ben nu hierop uitgekomen, ik noem alleen de voor hier relevante onderdelen:

1ProcessorsAMD Ryzen 9 5950X Boxed€ 906,90€ 906,90
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 MASTER€ 346,05€ 346,05
1VideokaartenAsus Dual Radeon RX 5600 XT EVO€ 326,10€ 326,10
1BehuizingenFractal Design Define 7 XL Tempered Glass Light Tint€ 184,90€ 184,90
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Geheugen internG.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-32GTZNC€ 191,90€ 191,90
1Solid state drivesSamsung 980 Pro 500GB€ 142,72€ 142,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.148,56

Echter, op het gebied van de voeding kan ik wel enige hulp gebruiken.

De CPU heeft een TDP van 105 Watt, en de GPU heeft een TDP van 150 Watt, maar Asus geeft aan "Recommended: 450 Watt PSU". De overigen zaken zijn klein grut, en reken ik voor het reken-gemak even op 20 Watt. Alle waarden van de officiele specs.

Ik kom dan als ik me op TDP baseer op 375 Watt. Een 450 Watt-voeding lijkt me dan wat krap bemeten ivm evt toekomstige uitbreidingen/upgrades. De insteek is namelijk dat het systeem minstens 5-7 jaar mee zal moeten gaan, dus enige uitbreidingen zijn zeker te voorzien in de toekomst.

Voor mij zijn, naast algemene kwaliteit uiteraard, vooral 2 dingen belangrijk: hij moet STIL zijn, en liefst zo efficient en zuinig mogelijk (ik ben nogal milieubewust). Alles onder 80 Plus Gold valt voor mij om die reden af. Alleen Gold, Platinum of Titanium dus

Daarom zit ik dus naar de 550 Watt voedingen te kijken, en ik heb nu na veel leeswerk, reviews lezen en vergelijken, een shortlist gemaakt van deze exemplaren:

- pricewatch: be quiet! Straight Power 11 Platinum 550W
- pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 11 550W
- pricewatch: Corsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart

De laatste is weliswaar 'slechts' Gold tov de 2 BeQuiets die Platinum zijn, maar komt in de TS kwalitatief wel erg goed naar voren.

Is die 550 Watt nou eigenlijk wel voldoende voor mij, of of kan ik dan toch beter naar 650 Watt gaan kijken? Voor de 650 Watt heb ik eigenlijk dezelfde shortlist, maar dan in de 650 Watt uitvoering.

Meer dan 650 Watt lijkt mij persoonlijk overkill voor deze setup?

Bijkomende complicatie is dat ik het systeem wil laten bouwen door de leverancier, ivm onvoldoende eigen kennis en zelfvertrouwen op dit vlak. Daarom ben ik qua merken en types gebonden aan wat zij leveren. Deze leverancier heeft alleen Corsair, BeQuiet, Cooler Master, Seasonic, EVGA, Gigabyte en FractalDesign als merken voor voedingen in het assortimen. Andere merken vallen dus voor mij af.

Wat adviseren jullie voor deze setup qua wattage en welke voeding van deze shortlist? Of zijn er betere opties?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tnx, die ga ik ook nog even onderzoeken.

Maar 550 (of 560) Watt is dus wel voldoende voor deze voorgenomen setup?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

wildhagen schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:11:
[...]

Tnx, die ga ik ook nog even onderzoeken.

Maar 550 (of 560) Watt is dus wel voldoende voor deze voorgenomen setup?
ja hoor. weet niet wat je later wilt gaan upgraden of gaat overclocken..

als je naar RTX3080 gaat, of AMD 3800XT en je CPU vol wilt aansluiten met beide 8-pins
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hackus schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:15:
[...]

ja hoor. weet niet wat je later wilt gaan upgraden of gaat overclocken..
Hoogstwaarschijnlijk een andere videokaart, maar het zal voor mij altijd een midrange-kaart zijn. Denk aan het niveau Nvidia 2060 of Radeon 6700 ofzo. High-end spul hoeft van mij niet, ik doe niet zo heel veel aan games, en wat ik speel (vooral management- en simulatie-games) is meer CPU-intensief dan GPU-intensief.

Andere updates die ooit wellicht gaan komen zijn bijvoorbeeld extra/sneller RAM of een grotere/snellere of extra SSD. Wellichte extra case-fans etc.

CPU-upgrades etc doe ik eigenlijk sowieso nooit.

Daarom lijkt mij alles boven de 650 Watt sowieso overkill, mijn twijfel zit/zat alleen of ik aan 550 W genoeg zou hebben of toch naar 650 W zou moeten gaan, vandaar :)

Tnx iig voor het meedenken! :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

wildhagen schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:19:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk een andere videokaart, maar het zal voor mij altijd een midrange-kaart zijn. Denk aan het niveau Nvidia 2060 of Radeon 6700 ofzo. High-end spul hoeft van mij niet, ik doe niet zo heel veel aan games, en wat ik speel (management games) is meer CPU-intensief dan GPU-intensief.

Andere updates die ooit wellicht gaan komen zijn bijvoorbeeld extra/sneller RAM of een grotere/snellere of extra SSD.

Daarom lijkt mij alles boven de 650 Watt sowieso overkill, mijn twijfel zit/zat alleen of ik aan 550 W genoeg zou hebben of toch naar 650 W zou moeten gaan, vandaar :)

Met pricewatch: be quiet! Straight Power 11 650W
pricewatch: Fractal Design ION+ 660W Platinum
zit je zeker goed. Weet niet wat voor een gebruik je gaat doen met CPU, maar je beperkt je dan wel
met CPU aansluiting tot de standaard 8-pin. (dit icm met je dure gekozen mb)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
wildhagen schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:19:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk een andere videokaart, maar het zal voor mij altijd een midrange-kaart zijn. Denk aan het niveau Nvidia 2060 of Radeon 6700 ofzo. High-end spul hoeft van mij niet, ik doe niet zo heel veel aan games, en wat ik speel (vooral management- en simulatie-games) is meer CPU-intensief dan GPU-intensief.

Andere updates die ooit wellicht gaan komen zijn bijvoorbeeld extra/sneller RAM of een grotere/snellere of extra SSD. Wellichte extra case-fans etc.

pricewatch: MSI MPG A650GF vind ik de beste 650w op dit moment. Hoge kwaliteit, 10 jaar garantie, 2x 8p EPS, 4x 6+2p PCI-e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uszka schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:01:
[...]

pricewatch: MSI MPG A650GF vind ik de beste 650w op dit moment. Hoge kwaliteit, 10 jaar garantie, 2x 8p EPS, 4x 6+2p PEC-e.
ah, mooi dat die nu verkrijgbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Uszka schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:01:
[...]

pricewatch: MSI MPG A650GF vind ik de beste 650w op dit moment. Hoge kwaliteit, 10 jaar garantie, 2x 8p EPS, 4x 6+2p PEC-e.
Dank voor de input, maar helaas levert mijn leverancier dus geen MSI-voedingen, dus gezien die eis valt die af.

Ik heb het idee dat ook de genoemde modellen van Be Quiet ook steevast in de top-5 bij elke test eindigen. De eerder genoemde Corsair RM550x / RM650x kom ik eigenlijk bij weinig reviews tegen, heb het idee dat die iets minder populair is.

Op dit moment neig ik, gebaseerd op de tests en reviews die ik heb gelezen, naar de Dark Power Pro 11 550/650W. Ik ga me nog even verder verdiepen in die FractalDesign ION+ die @Hackus eerder aandroeg om te zien hoe die zich verhoudt tot de rest.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
@wildhagen Dark Power Pro 11 is niet interessant. Veel duurder maar niet beter dan Straight Power 11. Als je Straight Power 11 wel kan kopen is dat de beste keuze. Uitermate goed platform, multirail met een OCP op elke rail soepele kabels en de beste fan die je in een voeding zult vinden zonder onnodige fanless modus maar gewoon altijd onhoorbaar.
Corsair RMx 2018 heeft vreselijke kabels.
Fractal ION+ heeft heel flexibele kabels en zit wat kwaliteit betreft tussen de RMx en SP 11 in. (al schelen die 3 onderling niet heel veel hoor!)

[ Voor 23% gewijzigd door Uszka op 29-11-2020 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Uszka schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:16:
@wildhagen Dark Power Pro 11 is niet interessant. Veel duurder maar niet beter dan Straight Power 11. Als je Straight Power 11 wel kan kopen is dat de beste keuze. Uitermate goed platform, multirail met een OCP op elke rail soepele kabels en de beste fan die je in een voeding zult vinden zonder onnodige fanless modus maar gewoon altijd onhoorbaar.
Corsair RMx 2018 heeft vreselijke kabels.
Fractal ION+ heeft heel flexibele kabels en zit wat kwaliteit betreft tussen de RMx en SP 11 in. (al schelen die 3 onderling niet heel veel hoor!)
Straight Power 11 is idd voor mij een reeële optie, deze wordt door de leverancier idd aangeboden. Dat van die kabels heb ik idd wel vaker gelezen. Het is geen keiharde eis ofzo, maar het maakt het leven wel een stuk makkelijker als ik eens wat wil gaan sleutelen.

Zijn zowel de Gold- als de Platinum versie van de SP11 goed? Of zit daar verder weinig verschil tussen?

Ik heb nog wat uitzoekwerk te doen merik al wel :P

Sowieso wil ik pas gaan bestellen als de CPU een beetje fatsoenlijk leverbaar is, dat is op dit moment nog een beetje problematisch, zacht uitgerdrukt. Zal wel begin januari worden denk ik voor de bestelling definitief de deur uit gaat.

Gelukkig ook geen haast bij, mijn Core i7-5820K doet het verder nog prima. Merk alleen dat hij het in de nieuwste simulatiegames gewoon wat zwaarder begint te krijgen nu. Maargoed, hij heeft me de laatste 6 jaar (aangeschaft januari 2015) trouw gediend, en hij krijgt straks een tweede leven bij mijn ouders, ter vervanging van hun low-budget systeem die nu ook bijna 6 jaar oud is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
wildhagen schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:23:

Zijn zowel de Gold- als de Platinum versie van de SP11 goed? Of zit daar verder weinig verschil tussen?
De Gold is iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen tweak
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-01-2023
Ik was laatst vergeten om de Corsair HX850 V2 direct te bestellen. Domme fout, want nu is deze voeding ineens nergens meer te verkrijgen. Waarschijnlijk omdat veel mensen nu een nieuwe pc bouwen.

Is jullie verwachting dat deze binnen een aantal weken weer op voorraad komt of kan ik beter naar een alternatief kijken?

https://tweakers.net/pricewatch/742551/corsair-hx850-v2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Jeroen tweak schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:34:
Ik was laatst vergeten om de Corsair HX850 V2 direct te bestellen. Domme fout, want nu is deze voeding ineens nergens meer te verkrijgen. Waarschijnlijk omdat veel mensen nu een nieuwe pc bouwen.

Is jullie verwachting dat deze binnen een aantal weken weer op voorraad komt of kan ik beter naar een alternatief kijken?

https://tweakers.net/pricewatch/742551/corsair-hx850-v2.html
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 850W
en
pricewatch: Enermax Revolution D.F. 850 watt
doen daar eigenlijk nauwelijks voor onder. Alleen een procentje minder efficiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-01-2022
Ik wil graag even om advies vragen.

Ik ben van plan binnenkort mijn GPU te upgraden (wanneer het mogelijk is om iets te krijgen that is) en hiervoor heb ik een nieuwe PSU nodig.

Momenteel heb ik een Seasonic FOCUS Plus 550W en dit is niet voldoende voor een 3070 of een 6800(XT).

Nu heb ik toevallig nog een oude, nooit gebruikte, Seasonic M12II 850 Bronze, deze is intussen zo oud dat die niet eens meer op tweakers te vinden is (wel de EVO versie).

Ik vroeg mij af of het waard is om deze oude PSU te gebruiken of toch een gloednieuwe te kopen.
En als ik deze oudere versie gebruik, kan ik dan überhaupt de kabels die ik nu in mijn kast gebruik blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Effe iets anders dan het gewoonlijke "Welke voeding voor mijn AMD/Nvidia videokaart" gedoe :

- Ik heb al langer dan 7 jaar een pricewatch: Seasonic X-1250 in mijn PC zitten en ik vraag me eigenlijk al een tijdje af hoe deze voeding het afbrengt tegenover de huidige voedingen met ongetwijfeld een moderner ontwerp en betere geschiktheid voor "post-Haswell" processoren en zo ?

Heb geen plannen om wat anders te kopen, maar leek me wel fijn om het te weten :)

- Is er al meer bekend over voedingen die geschikt(er) zijn voor het zogenaamde "shucken" van Externe HDD's voor Intern gebruik ?
Misschien iets van een "DIY NAS" serie van een bepaald merk of zo :?

Laatst kwam ik bijvoorbeeld dit topic tegen : WD Elements Desktop (8 TB) - Hebben deze een SATA-connector?
En dan specifiek deze reactie : rikadoo in "WD Elements Desktop (8 TB) - Hebben deze een SATA-connector?"

De vraag die dan bij mij opkomt : Wat maakt de eene voeding geschikt en de andere ongeschikt voor een dergelijke HDD ?!
Heeft de daar genoemde voeding gewoon geen 3,3 lijn in de SATA connectoren zitten ?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
The Guy schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:23:
Ik wil graag even om advies vragen.

Ik ben van plan binnenkort mijn GPU te upgraden (wanneer het mogelijk is om iets te krijgen that is) en hiervoor heb ik een nieuwe PSU nodig.

Momenteel heb ik een Seasonic FOCUS Plus 550W en dit is niet voldoende voor een 3070 of een 6800(XT).

Nu heb ik toevallig nog een oude, nooit gebruikte, Seasonic M12II 850 Bronze, deze is intussen zo oud dat die niet eens meer op tweakers te vinden is (wel de EVO versie).

Ik vroeg mij af of het waard is om deze oude PSU te gebruiken of toch een gloednieuwe te kopen.
En als ik deze oudere versie gebruik, kan ik dan überhaupt de kabels die ik nu in mijn kast gebruik blijven gebruiken?
M12II 850w heeft een double forward design aan de primaire kant en dat is niet geschikt voor de nieuwste videokaarten. Focus Plus Gold is een probleemgeval dus ja, je ontkomt niet aan een nieuwe voeding. Gelukkig zijn er genoeg goede voedingen beschikbaar. pricewatch: MSI MPG A650GF bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guy
  • Laatst online: 16-01-2022
Uszka schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:00:
[...]

M12II 850w heeft een double forward design aan de primaire kant en dat is niet geschikt voor de nieuwste videokaarten. Focus Plus Gold is een probleemgeval dus ja, je ontkomt niet aan een nieuwe voeding. Gelukkig zijn er genoeg goede voedingen beschikbaar. pricewatch: MSI MPG A650GF bijvoorbeeld.
Thanks voor de feedback.

Dan een follow-up vraag.
Kan ik de kabels die ik nu gebruik blijven gebruiken en gewoon in een nieuwe voeding schuiven? Kan dat met iedere voeding of zou dat dan alleen met een andere Seasonic voeding werken? Of moet ik sowieso alle kabels losmaken en opnieuw trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

The Guy schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:47:
[...]

Thanks voor de feedback.

Dan een follow-up vraag.
Kan ik de kabels die ik nu gebruik blijven gebruiken en gewoon in een nieuwe voeding schuiven? Kan dat met iedere voeding of zou dat dan alleen met een andere Seasonic voeding werken? Of moet ik sowieso alle kabels losmaken en opnieuw trekken?
Kabels zijn vaak merk, en soms type gebonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
The Guy schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:47:

Kan ik de kabels die ik nu gebruik blijven gebruiken en gewoon in een nieuwe voeding schuiven? Kan dat met iedere voeding of zou dat dan alleen met een andere Seasonic voeding werken?
Zeker niet doen want dan krijg je kortsluiting. Binnen het merk Seasonic kan het in de meeste gevallen wel alleen heeft Seasonic geen interessante voedingen.
Of moet ik sowieso alle kabels losmaken en opnieuw trekken?
Ja
nero355 schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:54:
Effe iets anders dan het gewoonlijke "Welke voeding voor mijn AMD/Nvidia videokaart" gedoe :

- Ik heb al langer dan 7 jaar een pricewatch: Seasonic X-1250 in mijn PC zitten en ik vraag me eigenlijk al een tijdje af hoe deze voeding het afbrengt tegenover de huidige voedingen met ongetwijfeld een moderner ontwerp en betere geschiktheid voor "post-Haswell" processoren en zo ?

Heb geen plannen om wat anders te kopen, maar leek me wel fijn om het te weten :)
Is een prima voeding die intern niet verschilt van het high-end spul wat Seasonic op dit moment vermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:11

D4NG3R

kiwi

:)

Ik heb momenteel een ~5 jaar oude pricewatch: Antec VPF Series 450W in combinatie met een pricewatch: AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed en een pricewatch: MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G en zit te oriënteren naar een RTX 3060 Ti

Gaat deze voeding nog afdoende zijn? Qua belasting ben ik er niet heel erg bang voor aangezien de 3060 Ti niet bijster veel meer dan 200W (I.c.m. een CPU van 95W en wat storage, inventaris voor de volledigheid) zou moeten trekken en deze voeding bij aanschaf veelvuldig werd aangeraden hier op Tweakers. (En door onze PSU guru Mask 2 jaar geleden nog werd aangeraden hier in dit topic. :+ )

Echter word er hier nogal eens angst aangejaagd met praat over (ver)oudere designs e.d. Is dat hier ook het geval, of zit ik nog snor? :)

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 02-12-2020 01:09 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Double forward DC-DC en ATX 2.4, moet goed zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orky Rulez
  • Laatst online: 14:44
nero355 schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:54:

- Is er al meer bekend over voedingen die geschikt(er) zijn voor het zogenaamde "shucken" van Externe HDD's voor Intern gebruik ?
Misschien iets van een "DIY NAS" serie van een bepaald merk of zo :?

Laatst kwam ik bijvoorbeeld dit topic tegen : WD Elements Desktop (8 TB) - Hebben deze een SATA-connector?
En dan specifiek deze reactie : rikadoo in "WD Elements Desktop (8 TB) - Hebben deze een SATA-connector?"

De vraag die dan bij mij opkomt : Wat maakt de eene voeding geschikt en de andere ongeschikt voor een dergelijke HDD ?!
Heeft de daar genoemde voeding gewoon geen 3,3 lijn in de SATA connectoren zitten ?
Inderdaad. Het is volgens mij ook niet makkelijk na te gaan uit de specs van de fabrikant.

Ik had in ieder geval dit probleem met mijn Fractal Ion+ en heb het opgelost door het contact van de schijf af te kleven met kapton tape.

Andere opties zijn kabel knippen of een molex-to-sata adaptertje gebruiken. (Bij die laatste wel iet het onveilige (ingegoten) type gebruiken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
2 vragen:

- Is volgende compatible met mijn AX850 titanium voeding (dus Type 4):
CableMod PRO ModMesh C-Series RMi & RMx Cable Kit
https://www.highflow.nl/m...t.html?variation_id=13951

Dit is de MESH variant, ik wil niet de FLEX. Daar staat expliciet bij dat het voor mijn is, bij de MECH niet.

- Zitten er op deze ModMesh al kammen geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Ik verwacht binnenkort een Ryzen 9 5950x (16 cores) en een X570 mobo (Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero). Deze wou ik gebruiken met mijn bestaande GeForce GTX 1080 en Seasonic X-650 80+ Gold voeding (aangeschaft in 2014). Ik ga verder niet overklokken.

Is deze voeding voldoende voor mijn upgrade?

1ProcessorsAMD Ryzen 9 5950X Boxed€ 899,-€ 899,-
1MoederbordenAsus ROG Crosshair VIII Dark Hero€ 507,60€ 507,60
1VideokaartenGigabyte Aorus GeForce GTX 1080 8G (rev. 2.0)€ 735,33€ 735,33
1VoedingenSeasonic X-650 80+ Gold V2€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.141,93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Cyb schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:45:
Ik verwacht binnenkort een Ryzen 9 5950x (16 cores) en een X570 mobo (Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero). Deze wou ik gebruiken met mijn bestaande GeForce GTX 1080 en Seasonic X-650 80+ Gold voeding (aangeschaft in 2014). Ik ga verder niet overklokken.

Is deze voeding voldoende voor mijn upgrade?

1ProcessorsAMD Ryzen 9 5950X Boxed€ 899,-€ 899,-
1MoederbordenAsus ROG Crosshair VIII Dark Hero€ 507,60€ 507,60
1VideokaartenGigabyte Aorus GeForce GTX 1080 8G (rev. 2.0)€ 735,33€ 735,33
1VoedingenSeasonic X-650 80+ Gold V2€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.141,93
Gaat nog prima mee deze voeding. platform is ook gebruikt voor deze pricewatch: Seasonic Platinum Series 660 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs911
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 15:07
pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W

Kan ik hier mijn MSI 8GB D6 RTX 3060 Ti Gaming X Trio mee draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Thijs911 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:05:

Kan, want gpu verbruikt geen 300w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Thijs911 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:05:

Crappy voeding wat spanningsregeling en beveiligingen betreft. Eigenlijk niet geschikt voor recente hardware.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroen tweak
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-01-2023
Ik vind dat jullie een pluim verdienen. Heel behulpzaam en dat waardeer ik echt en met mij anderen ook. Het is al lastig zat om de ontwikkelingen allemaal bij te houden en dan is zeer fijn dat een aantal kenners bereid zijn om te helpen / mee te denken.

Bedankt dus Uszka en Hackus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs911
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 15:07
Uszka schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:34:
[...]

Crappy voeding wat spanningsregeling en beveiligingen betreft. Eigenlijk niet geschikt voor recente hardware.
Maar kan het er wel mee door? Of ga ik dan te veel risico nemen, met mijn nieuwe videokaart?
Pagina: 1 ... 40 ... 77 Laatste

Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.

Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.