Op zich zou het een prima vervanger zijn voor Flextronics of als AX serie van Corsair dan aangezien deze niks heeft voor software ondersteuning. Voor dat moet veel aangepast worden. Maar alle nadelen moeten prima op te lossen zijn. Aangezien Wentai de voeding niet op de markt zal zetten en het dus toch van een fabrikant als Corsair moet komen. Zei kunnen vragen om de nadelen te fiksen.
EMI is vergelijkbaar met de AX1600i, beide zijn niet echt goed. Misschien heeft het te maken met het design, aangezien dat bij beide gelijk is. Maar misschien is het EMI filter ook gewoon bij beide te beperkt of is het iets anders, geen idee.
Kabels dat is gewoon een kwestie van langere kabels erbij leveren.
DC Power sequencing lijkt mij ook oplosbaar en het is volgens mij niet een probleem waar iemand ooit last van zal hebben.
Power-on time die hoger dan dan 150ms dat geld ook voor de AX1600i. Aangezien dat behoort tot de nieuwe modern standby standaard, iets waar de AX1600i ook geen ondersteuning voor heeft.
Lage rendement met 20W load lijkt mij ook niet echt interessant. Een voeding als deze gebruik je voor zo'n zware PC die zal geen 20W idle doen.
Lage PFC met 230V is ook niet echt interessant. Echt laag is die niet en ook dit is niet een probleem waar iemand last van zal hebben. Betekent alleen maar dat er een klein verschil in schijnbaar en echt vermogen van de voeding zit.
Qua geluidsproductie doet de voeding het zo goed als identiek aan de AX1600i op volledige belasting. Dat betekent dus dat met een betere fan ook een betere curve mogelijk is. Waarmee je dus gewoon een vergelijkbare geluidsproductie krijgt als de AX1600i. En dat is vrij netjes aangezien de Wentai Aidan compacter is en de componenten dus dichter op elkaar zitten wat koeling lastiger maakt. Een goede lay-out is daarom belangrijk en dat lijkt hier dus wel goed te zitten.
De load regulatie van de 3,3V en 5Vsb zouden ook gemakkelijk wat te verbeteren moeten zijn.
En een switch toevoegen om de semi-passieve fan control uit te schakelen is ook iets simpels.
Het grootste nadeel van deze voeding is wat mij betreft hetgeen wat Aris niet noemt. Dat die gewoon niet fatsoenlijk bruikbaar zal zijn in een PC door de bagger afstelling van 12V over current protections.
Hoe dan ook, de meeste nadelen die Aris hier noemt zijn maar klein. Die moeten gemakkelijk oplosbaar zijn.