Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 30 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukesavenije
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-09 18:00
ZakKa.dev schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:45:
[...]
Daar wil ik zeker rekening mee houden, vandaar de keus voor de corsair sfx. Ken je een stillere?
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Ui2a448ropnGVoEHjEZpb9-650-80.png
https://cdn.mos.cms.futur...GiJDFPRPNBC8G4-650-80.png
ik ben er bang voor dat SF Platinum het stilste is wat je op dit moment kunt vinden, gemiddeld gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakKa.dev
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 23:46
Maar het verschil tussen in geluid tussen de 'normale' sf en de platinum is verder niet zo spannend toch? die ene 1/2 decibel? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukesavenije
ZakKa.dev schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:31:
[...]
Maar het verschil tussen in geluid tussen de 'normale' sf en de platinum is verder niet zo spannend toch? die ene 1/2 decibel? :*)
van wat ik heb gehoord is de fancurve op de platinum iets minder agressief, dus als je het budget ervoor hebt is het zeker aan te raden

maar in mijn ogen is de SF Gold nog steeds een van de beste SFX units op de markt op dit moment, samen met de EVGA GM (FSP), Focus SGX en Ion+ SFX (Focus SGX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb twee van die krengen in Crossfire gehad en heel eerlijk gezegd zou ik zeggen : Ga eerst op zoek naar een zuinigere en stillere videokaart!

Daarna is het kiezen van een voeding veel makkelijker, vooral als je op hetzelfde niveau qua prestaties blijft, maar ook een veel snellere videokaart is geen probleem! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakKa.dev
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 23:46
GPU zal sowieso vervangen wordt rond black Friday :D is de verwachting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De EVGA zou een goede mainstream kunnen zijn, ware het niet dat die nogal aan de prijs is. Active Clamp Reset Forward design van de EVGA heeft als voordeel dat het goedkoop is en erg efficient bij niet al te zware belasting. Dat is ook de reden dat be quiet! zo'n Active Clamp Reset Forward voeding zo goedkoop kan aanbieden. Als je er echter heel veel voor gaat vragen zoals EVGA doet, dan is er weer weinig interessant aan.

EVGA SuperNOVA 450 GM voor 70 euro zou een prima prijs zijn in zijn huidige vorm.
EVGA SuperNOVA 550 GM zou ik gewoon weg laten, die heeft toch weinig toegevoegde waarde.
EVGA SuperNOVA 650 GM voor ik dan 85 euro maken, met als enige verschil met de huidige een tweede EPS kabel.
Dat moeten gewoon prima haalbare en realistische prijzen zijn voor deze voedingen.
Focus SGX en Ion+ SFX (Focus SGX)
Die zijn beter dan de EVGA, maar ze kunnen zich niet meten met de Corsair SF serie. Dus ook voor deze geld dat ze te duur zijn.
ZakKa.dev schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:31:
[...]

De verschillen zijn een SFX naar ATX bracket, iets hoger rendement, individueel gesleevde kabels en een betere fan controller. De SF450 Gold is echter al een zeer stille voeding, denk niet dat je de SF450 Platinum merkbaar stiller zou noemen.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 16-03-2020 11:45 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukesavenije
https://www.techpowerup.c...aidan-t1616-1616-w/7.html

net een review van de lang(?) verwachte Wentai Aidan uitgekomen... verre van slecht, maar helaas doet Flextronics het nog steeds een stuk beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:42
Zojuist mijn Be Quiet 7 700W vervangen door een Corsair 650RMX.. Laat ik beginnen met de negatieve ik snap nu dat mensen zeggen dat het niet goed kunnen buigen van sommige onderdelen van de bekabeling vervelend is. Ik dacht van te voren dat ik er geen last van zou hebben omdat ik een grote kast heb maar helaas dan dus ook.

Mijn cable management is dus niet zo mooi als het zou kunnen zijn. Helaas! Wellicht kan ik het later nog eens wat mooier maken. Toch is 't mooier dan de oude set up want volledig modulair.

Nu het positieve, de pc is weer een tikkeltje stiller. Maar het is vooral fijn dat er nu een voeding bij zit met 10 jaar garantie en dat zie ik toch als een sleutel onderdeel.

Dit was de eerste keer dat ik een voeding heb vervangen en dat was vooral lastig door de CPU aansluiting op het moederbord. Er zit daar een Scythe Mugen 3vb in de weg en dan is ook niet makkelijk los te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door MetalSonic op 16-03-2020 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
lukesavenije schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:39:
https://www.techpowerup.c...aidan-t1616-1616-w/7.html

net een review van de lang(?) verwachte Wentai Aidan uitgekomen... verre van slecht, maar helaas doet Flextronics het nog steeds een stuk beter
Op zich zou het een prima vervanger zijn voor Flextronics of als AX serie van Corsair dan aangezien deze niks heeft voor software ondersteuning. Voor dat moet veel aangepast worden. Maar alle nadelen moeten prima op te lossen zijn. Aangezien Wentai de voeding niet op de markt zal zetten en het dus toch van een fabrikant als Corsair moet komen. Zei kunnen vragen om de nadelen te fiksen.

EMI is vergelijkbaar met de AX1600i, beide zijn niet echt goed. Misschien heeft het te maken met het design, aangezien dat bij beide gelijk is. Maar misschien is het EMI filter ook gewoon bij beide te beperkt of is het iets anders, geen idee.

Kabels dat is gewoon een kwestie van langere kabels erbij leveren.

DC Power sequencing lijkt mij ook oplosbaar en het is volgens mij niet een probleem waar iemand ooit last van zal hebben.

Power-on time die hoger dan dan 150ms dat geld ook voor de AX1600i. Aangezien dat behoort tot de nieuwe modern standby standaard, iets waar de AX1600i ook geen ondersteuning voor heeft.

Lage rendement met 20W load lijkt mij ook niet echt interessant. Een voeding als deze gebruik je voor zo'n zware PC die zal geen 20W idle doen.

Lage PFC met 230V is ook niet echt interessant. Echt laag is die niet en ook dit is niet een probleem waar iemand last van zal hebben. Betekent alleen maar dat er een klein verschil in schijnbaar en echt vermogen van de voeding zit.

Qua geluidsproductie doet de voeding het zo goed als identiek aan de AX1600i op volledige belasting. Dat betekent dus dat met een betere fan ook een betere curve mogelijk is. Waarmee je dus gewoon een vergelijkbare geluidsproductie krijgt als de AX1600i. En dat is vrij netjes aangezien de Wentai Aidan compacter is en de componenten dus dichter op elkaar zitten wat koeling lastiger maakt. Een goede lay-out is daarom belangrijk en dat lijkt hier dus wel goed te zitten.

De load regulatie van de 3,3V en 5Vsb zouden ook gemakkelijk wat te verbeteren moeten zijn.

En een switch toevoegen om de semi-passieve fan control uit te schakelen is ook iets simpels.

Het grootste nadeel van deze voeding is wat mij betreft hetgeen wat Aris niet noemt. Dat die gewoon niet fatsoenlijk bruikbaar zal zijn in een PC door de bagger afstelling van 12V over current protections.

Hoe dan ook, de meeste nadelen die Aris hier noemt zijn maar klein. Die moeten gemakkelijk oplosbaar zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukesavenije
-The_Mask- schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 00:03:
[...]
Op zich zou het een prima vervanger zijn voor Flextronics of als AX serie van Corsair dan aangezien deze niks heeft voor software ondersteuning. Voor dat moet veel aangepast worden.
het probleem is dat productiekosten van de Aidan ongeveer even veel gaat zijn als de verkoopkosten van AX1600i. Dit zou in theorie betekenen dat de voeding niet onder de 500-600 euro op de markt komt, boven prijzen van de AXI. dit is van een kant logisch omdat Flex een veel grotere productie heeft en dus ook makkelijker in bulk kunnen kopen.

nogmaals, het is goed, maar aanpassingen zullen inderdaad moeten gebeuren. daarbuiten zie ik het zeker als een van de weinige, zo niet de enige rivaal op axi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 16:57
MetalSonic schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:55:
Zojuist mijn Be Quiet 7 700W vervangen door een Corsair 650RMX.. Laat ik beginnen met de negatieve ik snap nu dat mensen zeggen dat het niet goed kunnen buigen van sommige onderdelen van de bekabeling vervelend is. Ik dacht van te voren dat ik er geen last van zou hebben omdat ik een grote kast heb maar helaas dan dus ook.

Mijn cable management is dus niet zo mooi als het zou kunnen zijn. Helaas! Wellicht kan ik het later nog eens wat mooier maken. Toch is 't mooier dan de oude set up want volledig modulair.

Nu het positieve, de pc is weer een tikkeltje stiller. Maar het is vooral fijn dat er nu een voeding bij zit met 10 jaar garantie en dat zie ik toch als een sleutel onderdeel.

Dit was de eerste keer dat ik een voeding heb vervangen en dat was vooral lastig door de CPU aansluiting op het moederbord. Er zit daar een Scythe Mugen 3vb in de weg en dan is ook niet makkelijk los te maken.
Daar heb ik zelf in een ATX kast 24-Pin ATX gesleevde verlengkabel voor gebruikt, zoiets zou jij ook kunnen gebruiken, dan ziet het er ieder geval een stuk beter uit, en die zijn niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:42
Habana schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:44:
[...]

Daar heb ik zelf in een ATX kast 24-Pin ATX gesleevde verlengkabel voor gebruikt, zoiets zou jij ook kunnen gebruiken, dan ziet het er ieder geval een stuk beter uit, en die zijn niet zo duur.
Bedankt voor de tip. Wellicht bestel ik nog eens een losse kabel. Degene die ik dan nodig zou hebben is de CPU aansluiting voor op het moederbord. Die van Corsair was helaas te kort.

Ik denk dat 't zo laat rusten, ik heb verder een gesloten kast en het is een stuk netter dan hiervoor. Ik wil na de frustraties van gisteren nu even niet eraan komen. Ook omdat het nu werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Ik heb een vraag over het volgende systeem: Gaat dit werken met een 450W voeding die ik gekozen heb?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 172,-€ 172,-
1MoederbordenAsus PRIME X470-PRO€ 139,-€ 139,-
1VideokaartenAsus ROG Strix Radeon RX5700 XT O8G Gaming€ 454,42€ 454,42
1BehuizingenFractal Design Focus G Grijs€ 45,98€ 45,98
2Ventilatorenbe quiet! Pure Wings 2 PWM, 120mm€ 8,09€ 16,18
2Ventilatorenbe quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm€ 9,06€ 18,12
1Geheugen internG.Skill Trident Z F4-3200C16D-16GTZB€ 89,90€ 89,90
1VoedingenBitFenix Whisper BWG450M€ 77,42€ 77,42
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 112,-€ 112,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.125,02

Of is het logischer een andere voeding te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zeker voldoende, problemen met die videokaart zijn opgelost?

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 19-03-2020 11:57 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
-The_Mask- schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:57:
Zeker voldoende, problemen met die videokaart zijn opgelost?
De problemen los ik zelf op met de videokaart :) de standaard fans gaan er toch af en komen andere op, of een waterkoelblok.

En anders las ik een review dat je hem ook kan undervolten :) Dus een oplossing is er wel.

Maar mooi dat de 450W genoeg is :)

[ Voor 12% gewijzigd door Knee-Buckler op 19-03-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-11-2023

Goliath

hi ho silver... away

Ik ben een systeem aan het samenstellen en heb de volgende componenten (ik weet niet hoe ik dat in zo'n mooi tabelletje plaats, sorry):

MSI MEG Unify Mobo
AMD Ryzen 7 3700X
MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio
Patriot Viper Steel 16 GB DDR-4
Corsair Force MP510 960 GB

Ik heb diverse berekeningen gemaakt voor de capaciteit van de PSU (PC Part Ticker, Be Quiet, Seasonic)
De resultaten variëren en schommelen rondom 400 watt. Nu heb ik niet helder wat het verbruik zal zijn in een OC-setting. Volstaat een 500 Watt PSU in dat geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Goliath schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:56:
Ik ben een systeem aan het samenstellen en heb de volgende componenten (ik weet niet hoe ik dat in zo'n mooi tabelletje plaats, sorry):

MSI MEG Unify Mobo
AMD Ryzen 7 3700X

Ik heb diverse berekeningen gemaakt voor de capaciteit van de PSU (PC Part Ticker, Be Quiet, Seasonic)
De resultaten variëren en schommelen rondom 400 watt. Nu heb ik niet helder wat het verbruik zal zijn in een OC-setting. Volstaat een 500 Watt PSU in dat geval?
Zonder overklokken is een high-end 450W voeding minimaal. Was je van plan de videokaart en de CPU (flink?) te overklokken?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Goliath schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:56:

MSI MEG Unify Mobo
AMD Ryzen 7 3700X

Je hebt dit moederbord niet nodig voor 3700X, het voegt niets toe. Liever een goede X470 die stukken goedkoper is. pricewatch: Asus PRIME X470-PRO geld wat je overhoud kun je in een goede voeding investeren als pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
lukesavenije schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 00:20:
[...]

het probleem is dat productiekosten van de Aidan ongeveer even veel gaat zijn als de verkoopkosten van AX1600i. Dit zou in theorie betekenen dat de voeding niet onder de 500-600 euro op de markt komt, boven prijzen van de AXI. dit is van een kant logisch omdat Flex een veel grotere productie heeft en dus ook makkelijker in bulk kunnen kopen.
Ik denk niet dat dat klopt. Daarnaast is het sowieso niet mogelijk dat je zulke informatie zou kunnen weten. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
@-The_Mask- Weet je iets over die CV voedingen van Corsair? Lijkt weer een oud ontwerp ATX 2.31 en geen C6/C7 states.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:54:
@-The_Mask- Weet je iets over die CV voedingen van Corsair? Lijkt weer een oud ontwerp ATX 2.31 en geen C6/C7 states.
Klopt, het is zo goed als identiek als de huidige VS, met een paar componenten verandert zodat ze voldoen aan 80PLUS Bronze. Met uitzondering van de 650W versie die heeft wel DC-DC. Maar dan nog is die natuurlijk niet interessant omdat je 650W gebruikt voor een high-end (gaming) PC met een high-end videokaart en CPU. Dan plaats je er niet een budget voeding in.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukesavenije
-The_Mask- schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:46:
[...]
Daarnaast is het sowieso niet mogelijk dat je zulke informatie zou kunnen weten. ;)
telt Jon als een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukesavenije
-The_Mask- schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:24:
[...]
Nee omdat ik weet waar je op doelt.
dat axi goedkoper is om te produceren omdat Flex groter is dan Wentai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabulous Gaming
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08-09 15:27
Is het handig om deze tweedehands voeding te kopen: V&A aangeboden: be quiet! Pure Power 10 400W hij is ook 'maar' een jaar oud.
Hij zal worden gebruikt in combinatie met een pentium g4560 en een gtx 970 en later een betere cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Fabulous Gaming schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:50:
Is het handig om deze tweedehands voeding te kopen: V&A aangeboden: be quiet! Pure Power 10 400W hij is ook 'maar' een jaar oud.
Hij zal worden gebruikt in combinatie met een pentium g4560 en een gtx 970 en later een betere cpu.
Dat kan prima als jij het eens wordt over de prijs. (meeste 970's blijven onder de 250w)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabulous Gaming
Hackus schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:39:
[...]

Dat kan prima als jij het eens wordt over de prijs. (meeste 970's blijven onder de 250w)
35 euro lijkt me een prima prijs en bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@Fabulous Gaming
offtopic:
Die Pentium gaat wel een bottleneck vormen voor die 970 als je een beetje hoge resolutie en instellingen wil gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabulous Gaming
chim0 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:06:
@Fabulous Gaming
offtopic:
Die Pentium gaat wel een bottleneck vormen voor die 970 als je een beetje hoge resolutie en instellingen wil gaan spelen.
Dat weet ik al maar ik ga subnautica, fortnite en overwatch op ultrawide 720p@100fps spelen en later de cpu upgraden naar een Ryzen 1600 AF of beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Fabulous Gaming schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:13:
[...]

Dat weet ik al maar ik ga subnautica, fortnite en overwatch op ultrawide 720p@100fps spelen en later de cpu upgraden naar een Ryzen 1600 AF of beter
Dus dat wordt ook moederbord en geheugen vervangen. Kan je niet beter doorsparen voor een compleet nieuwe PC? Die 1600 ga je ook niet lang mee doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fabulous Gaming
chim0 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:14:
[...]

Dus dat wordt ook moederbord en geheugen vervangen. Kan je niet beter doorsparen voor een compleet nieuwe PC? Die 1600 ga je ook niet lang mee doen.
Ik ben op dit moment best op budget en ik ben gewoon klaar met die wachtrijen voor GeForce now of remote play voor de PS4. Dus dit lijkt me de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Fabulous Gaming schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:25:
[...]

Ik ben op dit moment best op budget en ik ben gewoon klaar met die wachtrijen voor GeForce now of remote play voor de PS4. Dus dit lijkt me de beste optie.
Dan kunnen we mekaar een hand geven. Mijn PC is 10 jaar oud en heb er ondertussen bijna alles aan vervangen, maar schiet allemaal niet op. Maar ja, ik ben helaas niet in de positie om te sparen op dit moment. Leuk is anders. Nu zit ik weer te denken om een andere processor te kopen want die bottleneckt, maar ja is weer 60 euro.

Je hebt iig een goede voeding! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 16:57
Fabulous Gaming schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:50:
Als..... je deze Tweaker jordjan als betrouwbaar beschouwd?, heeft nog niets geproduceerd behalve vier advertenties, directe reacties zijn uitgeschakeld, dus wie is hij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabulous Gaming
Habana schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:58:
[...]

Als..... je deze Tweaker jordjan als betrouwbaar beschouwd?, heeft nog niets geproduceerd behalve vier advertenties, directe reacties zijn uitgeschakeld, dus wie is hij...
Hij heeft ook 2 reviews een over een cpu die hij verkocht heeft en een over een upgrade set die hij verkocht heeft en allebei 5 sterren. En ook een legitieme reden dat hij deze voeding wegdoet. Voor mij betrouwbaar genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:50
chim0 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:06:
@Fabulous Gaming
offtopic:
Juist niet, op lage resolutie/instellingen zal de pentium een bottleneck vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
mitsumark schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:07:
[...]

Juist niet, op lage resolutie/instellingen zal de pentium een bottleneck vormen.
Hmmm of we hebben allebei ongelijk. Check de gebruikersreacties > pricewatch: Intel Pentium G4560 Boxed
Deze processor samen met de Gigabyte GeForce GTX 1060 6gb in een budget gaming build. Prima performance voor 1080p high/ultra 60fps, en is geen bottleneck voor de videokaart. Kleine fps boost bij gebruik ddr4 ram 2400mhz ipv 2133mhz. Processor wordt met de stock cooler hier niet warmer dan 65 graden.
1060 is ongeveer 970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Eerder een GTX 980 met 2 GB VRAM extra erbij :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
nero355 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 23:19:
[...]

Eerder een GTX 980 met 2 GB VRAM extra erbij :)
Ja, of een 970 met 1GB minder, het is maar hoe je het bekijkt.
https://www.techpowerup.c...tx-1060-mini-3-gb/29.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:15

H.Boss

Hugo Boss

Vandaag heeft mijn half jaar oude seasonic m12ii 520w bronze het in een keer begeven met een luide knal.

Gelukkig niks kapot verder, had met een reservevoeding getest.

Heb nu de Corsair rm550x in bestelling en de seasonic gaat retour.

Kan ik beter een andere ipv de corsair nemen of is dat prima? Las overal dat het een zeer goede voeding is.

Specs: ryzen 7 2700/ 16gb en gtx1660.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
H.Boss schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:15:
Vandaag heeft mijn half jaar oude seasonic m12ii 520w bronze het in een keer begeven met een luide knal.

Gelukkig niks kapot verder, had met een reservevoeding getest.

Heb nu de Corsair rm550x in bestelling en de seasonic gaat retour.

Kan ik beter een andere ipv de corsair nemen of is dat prima? Las overal dat het een zeer goede voeding is.

Specs: ryzen 7 2700/ 16gb en gtx1660.
Is een goede voeding maar een beetje duur op dit moment. pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W is goedkoper en net iets beter of voor dezelfde prijs als de Corsair de iets efficiëntere pricewatch: be quiet! Straight Power 11 Platinum 550W. Overigens heb je aan 450w genoeg en dan zijn pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W en pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M prima voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Uszka schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:46:
[...]

Is een goede voeding maar een beetje duur op dit moment. pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W is goedkoper en net iets beter of voor dezelfde prijs als de Corsair de iets efficiëntere pricewatch: be quiet! Straight Power 11 Platinum 550W. Overigens heb je aan 450w genoeg en dan zijn pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W en pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M prima voedingen.
Thanks voor het advies!
Heb nu de be quiet! Straight Power 11 Platinum 550W besteld en de Corsair rm550x geannuleerd.

Kan iemand mij vertellen hoe zo'n knal kan gebeuren? Half jaar oude Seasonic m12ii 520w bronze voeding. Of is de kwaliteit van deze serie toch echt bagger?

[ Voor 9% gewijzigd door H.Boss op 31-03-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:32
Hoi, had een vraagje.

Ik heb dus een Delta GPS-750AB A voeding in een Predator G7710 zitten. Stamt uit 2009-2010.

Nu weet ik dat ik hem moet vervangen, 10 jaar is wel wat. Maar hij is van de 10 jaar maar de eerste 3-5 jaar gebruikt voor games zoals World of Warcraft.

Opzich als je dan redeneert, een voeding die 3-5 jaar heeft gedraaid kan nog wel even mee. Maar toch is het verstandiger dat ie wordt vervangen.

Is ie in die 5 jaar dat hij niet heeft gedraaid dan ook qua conditie achteruit gegaan? En zo ja, op wat voor manier?

Hij is trouwens na die 3-5 jaar van de kabel afgehaald en stond sindsdien in de garage. Dus hij kreeg ook geen stroom ofs al die jaren.

Nogmaals, ik ga hem vervangen, maar ik probeer de theorie te begrijpen.

[ Voor 5% gewijzigd door RazorMaron op 31-03-2020 10:13 ]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@RazorMaron Vooral de levensduur van elektrolytische condensators gaat flink achteruit bij het jaren niet gebruiken.

Daarnaast is zo'n oude voeding ook niet bepaald geschikt voor een moderne PC. Moderne PC's stellen andere eisen aan een voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:32
-The_Mask- schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:27:
@RazorMaron Vooral de levensduur van elektrolytische condensators gaat flink achteruit bij het jaren niet gebruiken.

Daarnaast is zo'n oude voeding ook niet bepaald geschikt voor een moderne PC. Moderne PC's stellen andere eisen aan een voeding.
Aah top, dankjewel voor je antwoord. Maar als de levensduur van die condensators achteruit gaan bij een voeding, dan gebeurt dat toch ook voor de mobo, videokaart enzo? Of is het specifiek de voeding?

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
RazorMaron schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:38:
[...]

Aah top, dankjewel voor je antwoord. Maar als de levensduur van die condensators achteruit gaan bij een voeding, dan gebeurt dat toch ook voor de mobo, videokaart enzo? Of is het specifiek de voeding?
Het geld idd ook voor de elco's op mobo's en videokaarten al zie je daar (tegenwoordig) vooral polymer caps en die hebben er veel minder last van.

[ Voor 14% gewijzigd door -The_Mask- op 31-03-2020 11:25 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 22:29
Hoi ik heb een vraag. Ik wil de [BBG] Mainstream gamesysteem 1 maart '20 bestellen alleen de aanbevolen voeding, een Cooler Master V550 Gold, is niet meer leverbaar voor zover ik kan zien. Wat is een geschikt alternatief? Alternatieven genoeg, alleen ik zie door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Koffiezuiper schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:17:
Hoi ik heb een vraag. Ik wil de [BBG] Mainstream gamesysteem 1 maart '20 bestellen alleen de aanbevolen voeding, een Cooler Master V550 Gold, is niet meer leverbaar voor zover ik kan zien. Wat is een geschikt alternatief? Alternatieven genoeg, alleen ik zie door de bomen het bos niet meer.
pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M
pricewatch: Super Flower Leadex III Gold 550W
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W
zijn goede alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukesavenije
H.Boss schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:36:
[...]
Kan iemand mij vertellen hoe zo'n knal kan gebeuren? Half jaar oude Seasonic m12ii 520w bronze voeding. Of is de kwaliteit van deze serie toch echt bagger?
Wat er waarschijnlijk is gebeurd is dat je gewoon een lemon had. maar met dat gezegd is m12ii ook gewoon niet meer geschikt voor modern gebruik. buiten de 750w+ models is alles nog steeds op groepsregulatie, heeft hij geen 12v ondervoltage protectie of over-temperatuur protectie.

maar ja... het platform zelf is ook al ongeveer 10 jaar oud... het heeft zijn tijd verre weg gehad en Seasonic zou het eigenlijk gewoon EOL moeten maken en vervangen met iets moderners in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

lukesavenije schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:03:
[...]

Wat er waarschijnlijk is gebeurd is dat je gewoon een lemon had. maar met dat gezegd is m12ii ook gewoon niet meer geschikt voor modern gebruik. buiten de 750w+ models is alles nog steeds op groepsregulatie, heeft hij geen 12v ondervoltage protectie of over-temperatuur protectie.

maar ja... het platform zelf is ook al ongeveer 10 jaar oud... het heeft zijn tijd verre weg gehad en Seasonic zou het eigenlijk gewoon EOL moeten maken en vervangen met iets moderners in mijn ogen.
Dank voor de toelichting.
Dat zag ik inderdaad al dat het een zeer oud model is, maar wordt dus nog wel volop verkocht. Want de mijne was een half jaar oud.

Nu de be quiet! Straight Power 11 550W platinum erin zitten en die houdt het hopelijk langer vol haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukesavenije
H.Boss schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:34:
[...]
Nu de be quiet! Straight Power 11 550W platinum erin zitten en die houdt het hopelijk langer vol haha.
gelukkig is dat een design van dit jaar :P

FSP geproduceerd BeQuiet design op de SP11, maar iets meer efficient. mooie keuze zou ik zeggen

veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 17:51
Dag allemaal,

Ik kom er niet uit: ik heb deze voeding: pricewatch: XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze 6+ 2 pins dus

Kan hier ook een normale 6 pins of 8 pins videokaart op? Of bijv deze? pricewatch: MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC

alvast dank voor het meedenken!

PS als iemand een betere suggestie heeft voor bijv een videokaart, graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
ptholemy schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 18:32:
Dag allemaal,

Ik kom er niet uit: ik heb deze voeding: pricewatch: XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze 6+ 2 pins dus

Kan hier ook een normale 6 pins of 8 pins videokaart op? Of bijv deze? pricewatch: MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC

alvast dank voor het meedenken!

PS als iemand een betere suggestie heeft voor bijv een videokaart, graag!
Dat kan. Een 6+2 pins kan je als 6 pins en als 8 pins gebruiken. RX 570 is echter geen goede koop voor die prijs. Een GTX 1650 Super presteert beter en is zuiniger rond dezelfde prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ptholemy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 17:51
Uszka schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 18:42:
[...]

Dat kan. Een 6+2 pins kan je als 6 pins en als 8 pins gebruiken. RX 570 is echter geen goede koop voor die prijs. Een GTX 1650 Super presteert beter en is zuiniger rond dezelfde prijs.
Thnx voor je snelle reactie! :) . dan kan ik dus beter voor een gaan met DDR6. pricewatch: MSI GeForce GTX 1650 Super Ventus XS OC

PS zie dat het meer dan 100W scheelt met mn huidige GPU : :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:32
ik ben van plan deze setup te halen, maar twijfel over de voeding. Ik zie hier veel de Straight Power aanbevolen worden en vraag me af waarom die beter is dan de Corsair TX550M V2 die ook goede beoordelingen krijgt. Ik vind het belangrijk dat de voeding zo stil als mogelijk is en bij voorkeur de fan uit heeft staan bij lage belasting. Ook moet het een toekomstige GPU upgrade aankunnen (hoewel die wellicht zuiniger worden?). Hoor graag jullie meningen :-)

1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 289,-€ 289,-
1MoederbordenMSI B450-A Pro Max€ 99,83€ 99,83
1VideokaartenPowercolor Red Devil RX 5700 XT€ 484,-€ 484,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 76,75€ 76,75
1MonitorenLG UltraGear 27GL850 Zwart€ 499,-€ 499,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,74€ 50,74
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 90,75€ 90,75
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 79,90€ 79,90
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 115,85€ 115,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.785,82

Ik meen trouwens dat 550W hier goed gekozen is. Vinden jullie dat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Juzzuts De Corsair TX550M is niet heel stil, dus als je een echt stille voeding wil dan is die minder geschikt. Sommigen noemen de voeding wel stil, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze niet een echt stille PC of voeding gewend zijn. Dan is een voeding met normale geluidsproductie ook al snel stil.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
-The_Mask- schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:35:
@Juzzuts De Corsair TX550M is niet heel stil, dus als je een echt stille voeding wil dan is die minder geschikt. Sommigen noemen de voeding wel stil, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze niet een echt stille PC of voeding gewend zijn. Dan is een voeding met normale geluidsproductie ook al snel stil.
Oh, jammer! Welke zou je dan aanraden? En denk je dat de 550W voldoende zal zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Juzzuts schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:17:
[...]

Oh, jammer! Welke zou je dan aanraden? En denk je dat de 550W voldoende zal zijn?
pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum
Is een stille en goede voeding met voldoende wattage voor je systeem. ook deze btw pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
Hackus schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:27:
[...]

Is een stille en goede voeding met voldoende wattage voor je systeem. ook deze btw pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W
En waarom zou ik voor de een of de ander kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Juzzuts schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:03:
[...]

Zijn allebei goed zoals ik zeg. dus je eigen keuze welke je wilt en waar je wilt kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
Ok mooi. De verschillen die ik zie zijn dat de ene quad rail 12V heeft en de andere single rail. Daarnaast is de ene semi passief en de andere actief. Verder hebben ze beide meer dan voldoende aansluitingen en als laatste de garantie 5 vs 10 jaar.

Aangezien volgens Linus het aantal rails zo goed als niets uitmaakt en de ION+ een tientje goedkoper is, zie ik alleen plussen voor de ION+ (phun intended). Dat gaat hem worden dus. Bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Juzzuts op 04-04-2020 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukesavenije
Juzzuts schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:18:
Aangezien volgens Linus het aantal rails zo goed als niets uitmaakt en de ION+ een tientje goedkoper is, zie ik alleen plussen voor de ION+
ja... maar dat is Linus... Ik vond Corsair's Jonnyguru het beter uitleggen, waarbij hij zei dat het helpt met veiligheid, en single rail modus enkel iets is wat je zou moeten activeren zou de PSU uitvallen.

Ik persoonlijk vind dat het niet zo veel uitmaakt tot 650-750w, maar je daarna liever wel meerdere rails hebt, omdat op dat punt bij een harde failure de kabels of connectors door kunnen branden. dit is een 1/100 ding, maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
Dat is hopelijk een kleinere kans dan 1 procent. Daarbij snap ik niet waarom multi rail veiliger is. Het probleem is toch dat de veiligheid faalt? Hoe meer je er hebt, hoe groter de kans dat er een faalt. Iedere rail kan in potentie kortsluiten en daarmee de volledige stroom trekken, toch? Of zie ik iets over t hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukesavenije
Juzzuts schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:34:
Dat is hopelijk een kleinere kans dan 1 procent. Daarbij snap ik niet waarom multi rail veiliger is. Het probleem is toch dat de veiligheid faalt? Hoe meer je er hebt, hoe groter de kans dat er een faalt. Iedere rail kan in potentie kortsluiten en daarmee de volledige stroom trekken, toch? Of zie ik iets over t hoofd?
zie een voeding als een stoppenkast. elke rail is een groep. het splitst de volledige 12v als een geheel in groepen, dus zal er in plaats van bijvoorbeeld 100a maar 50a door een kabel gaan voordat de OCP het afsluit bij twee rails.

voedingen met fysiek meerdere rails zijn erg zeldzaam, en heb ik eigenlijk niet eens meer gezien in moderne voedingen.

en het componenten idee, het zijn voornamelijk gewoon shunts met een extra protectie, er is weinig dat er fout kan gaan op die kant, en dus zou het in theorie veiliger zijn om een multirail te hebben

maar nogmaals, dit is zo bij hoge wattages, op de hoogte waar jij aan het kijken bent zou ik het gewoon simpel laten en er niet echt naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:00
Ik wil graag mijn huidige systeem in twee stappen upgraden. Eerst alleen een nieuwe GPU en later in het jaar de rest (na corona, als mijn partner niet meer van deze machine afhankelijk is voor thuiswerken en het dus minder erg is dat er aan geknutseld wordt).

Huidige systeem:

CategoryProduct
ProcessorsIntel Core i5-4460 Boxed
MoederbordenASRock Fatal1ty B85 Killer
VideokaartenMSI GeForce GTX 960 GAMING 2G
Voedingenbe quiet! Straight Power 10 400W
Opslag1 SSD en 2 HDDs
RAM12 GB

Die GPU wil ik vervangen door een RTX 2060 Super, bijvoorbeeld:

VideokaartenMSI GeForce RTX 2060 Super Gaming X€ 487,05

Volgens mij moet de 400W PSU van het huidige systeem dat wel gewoon trekken. Ook als ik het rekensommetje uit de topicstart maak, lijkt dat te kunnen. https://outervision.com/power-supply-calculator geeft echter aan dat dit misschien te krap is. Dus vandaar even de dubbelcheck hier.

En als ik straks het systeem volledig ga ombouwen naar een Ryzen 3600, kan ik dan die 6 jaar oude PSU nog meenemen? Of kan ik dan wel beter voor een nieuwe gaan? Met het idee dat het nieuwe systeem ook jaren mee moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Lapa schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:57:
Ik wil graag mijn huidige systeem in twee stappen upgraden. Eerst alleen een nieuwe GPU en later in het jaar (na corona, als mijn partner niet meer van deze machine afhankelijk is voor thuiswerken en het dus minder erg is dat er aan geknutseld wordt) de rest.

Huidige systeem:

CategoryProduct
Opslag1 SSD en 2 HDDs
RAM12 GB

Volgens mij moet de 400W PSU van het huidige systeem dat wel gewoon trekken. Ook als ik het rekensommetje uit de topicstart maak, lijkt dat te kunnen. https://outervision.com/power-supply-calculator geeft echter aan dat dit misschien te krap is. Dus vandaar even de dubbelcheck hier.

En als ik straks het systeem volledig ga ombouwen naar een Ryzen 3600, kan ik dan die 6 jaar oude PSU nog meenemen? Of kan ik dan wel beter voor een nieuwe gaan? Met het idee dat het nieuwe systeem ook jaren mee moet kunnen.
Zou moeten gaan op 400w. Wel vervangen als je de rest upgrade want zo 'n onwijs beste kwaliteit is het nu ook weer niet.

Waarom eigenlijk een 2060 Super, je hebt een 1440p monitor? Zo niet dan kan je makkelijk af met een 1660 Super. Scheelt je €200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
De videokaart zit maximaal op 200W, de processor op pakweg 85W, reken voor de rest even 50W, dan kan dat prima.
https://www.techpowerup.c...60-super-gaming-x/30.html
https://nl.hardware.info/...ik-igpu-cinebench-115-max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Juzzuts schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:03:
Ik zou bijvoorbeeld voor de Fractal ION+ gaan omdat die niet SATA en Molex connectoren op één kabel mixt, zoals de Be Quiet! helaas wel doet :/

Verder zou ik inderdaad naar het aantal rails en geluidsproductie van beiden kijken, maar blijkbaar is het geen gek idee om in dit geval de rails te negeren, want anders kom je nooit tot een keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lapa schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:57:
Ik wil graag mijn huidige systeem in twee stappen upgraden. Eerst alleen een nieuwe GPU en later in het jaar (na corona, als mijn partner niet meer van deze machine afhankelijk is voor thuiswerken en het dus minder erg is dat er aan geknutseld wordt) de rest.

Huidige systeem:

CategoryProduct
Opslag1 SSD en 2 HDDs
RAM12 GB

Met deze CPU(i5-4460) zou ik een GTX1660S kiezen, gaat ook prima met je huidige voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:27:
[...]

Met deze CPU(i5-4460) zou ik een GTX1660S kiezen, gaat ook prima met je huidige voeding.
Kijk zijn hele bericht eens. Daar staat dat ook de CPU wordt vervangen in de toekomst. Daarnaast is een i5 4460 gewoon te traag voor de modernste games. Dus als je nu een GTX 1660 Super of RTX 2060 Super neemt. In beide gevallen blijft de CPU in de CPU zware games een probleem.
nero355 schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:18:
[...]

Ik zou bijvoorbeeld voor de Fractal ION+ gaan omdat die niet SATA en Molex connectoren op één kabel mixt, zoals de Be Quiet! helaas wel doet :/

Verder zou ik inderdaad naar het aantal rails en geluidsproductie van beiden kijken, maar blijkbaar is het geen gek idee om in dit geval de rails te negeren, want anders kom je nooit tot een keuze :)
be quiet! doet dat omdat het het handigst is voor het grootste deel van de mensen. En kijk eens naar zijn PC, daar zit geen enkel onderdeel in welke een molex of sata aansluiting gebruikt, dus je reden gaat nergens over.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

-The_Mask- schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:32:
[...]

Kijk zijn hele bericht eens. Daar staat dat ook de CPU wordt vervangen in de toekomst. Daarnaast is een i5 4460 gewoon te traag voor de modernste games. Dus als je nu een GTX 1660 Super of RTX 2060 Super neemt. In beide gevallen blijft de CPU in de CPU zware games een probleem.
Werkt ook prima op Ryzen 3600. we weten verder geen gebruikswensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:00
Uszka schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:04:
[...]

Zou moeten gaan op 400w. Wel vervangen als je de rest upgrade want zo 'n onwijs beste kwaliteit is het nu ook weer niet.

Waarom eigenlijk een 2060 Super, je hebt een 1440p monitor? Zo niet dan kan je makkelijk af met een 1660 Super. Scheelt je €200.
Ik heb inderdaad sinds een paar dagen een 1440p monitor. En ik snap heel goed dat een 2060 Super overkill is bij deze CPU. Maar de huidige GPU komt weer net wat tekort en het is dus het idee om over een maand of twee ook de rest van het systeem te vernieuwen.

Edit: maar bedankt voor de reacties. Ik hou dus nu nog even deze PSU, maar bij de grotere update neem ik ook een nieuwe PSU mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Lapa op 05-04-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

-The_Mask- schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:32:
be quiet! doet dat omdat het het handigst is voor het grootste deel van de mensen.
Dat lijkt me heel sterk!

Het is net als die voedingen die vroeger (nog steeds ?!) aan het uiteinde van de kabel een floppydrive aansluiting hadden, terwijl het veel handiger is om die los te leveren, omdat de meeste mensen ondertussen de floppydrive wel hadden verbannen uit hun systeem!
En kijk eens naar zijn PC, daar zit geen enkel onderdeel in welke een molex of sata aansluiting gebruikt, dus je reden gaat nergens over.
Daarom zeg ik ook :
Dus mijn reden gaat wel dergelijk ergens over!

/EDIT :
-The_Mask- schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:22:
Eh nee, het is de bedoeling dat je advies geeft waar degene die advies geeft iets aan heeft. Als iedereen gaat zeggen wat hij zou doen in een hele andere situatie dan helpt dan niemand vooruit.
8 dagen later nog steeds erover doorzagen ?! Really ?!

Echt... doe eens gewoon wat vriendelijker in het algemeen, zowel hier als op HWI, want daar zou je veel meer mee opschieten! :/

[ Voor 23% gewijzigd door nero355 op 19-04-2020 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capsaicin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Goedemiddag allen,

Mijn pc start 80% van de tijd zonder enige problemen op, maar eens in de week ongeveer start hij helemaal niet op. Hij toont dan geen enkel teken van leven. Soms werkt het resetten van het moederbord, maar vaak ook niet. Na enig knutselwerk start hij opeens weer op (geen idee waarom), maar na een week krijg ik weer hetzelfde gedoe. Het is ook 1 keer voorgekomen dat de pc niet uit slaapstand wilde ontwaken.

Mijn pc bestaat uit:
Voeding: Enermax Platimax 1350W
Moederbord: Asrock B450M-HDV
CPU: AMD Ryzen 5 3600
Ram: 2 x 8GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz
Gpu: Gigabyte 580 Gaming 8GB
En 3 opslagapparaten

Omdat de voeding heel wat ouder is dan het moederbord, gok ik dat het daar aan ligt. Bij de paperclip test werkt de voeding echter keurig. Als de pc wel opstart, heb ik ook geen enkel probleem tijdens het gamen. Hoe zou ik de oorzaak met zekerheid kunnen achterhalen? Helaas heb ik geen extra voeding om het te testen. Waar denken jullie dat het aan ligt? Ik overweeg om een voeding te kopen om het te testen. Wat zou een stille en goedkope optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazzmat
  • Laatst online: 04-07-2020
Welke voeding is beter?: https://tweakers.net/pric...enix-whisper-bwg550m.html of https://tweakers.net/pric...raight-power-11-550w.html . De straight power 11 heeft fijnere kabels en is iets stiller maar heeft maar 5 jaar garantie t.o.v. de bitfenix met 7 jaar garantie. Tevens heeft de bitfenix een ''operating temperature'' tot 50 graden en de be quiet maar tot 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Hazzmat schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:50:
Welke voeding is beter?: https://tweakers.net/pric...enix-whisper-bwg550m.html of https://tweakers.net/pric...raight-power-11-550w.html . De straight power 11 heeft fijnere kabels en is iets stiller maar heeft maar 5 jaar garantie t.o.v. de bitfenix met 7 jaar garantie. Tevens heeft de bitfenix een ''operating temperature'' tot 50 graden en de be quiet maar tot 40.
De be quiet heeft een veel betere fan en die fan kan heel langzaam draaien. Daarom heeft de bq geen fanless modus maar altijd koeling voor de componenten in de voeding en altijd onhoorbaar.
De omgevingstemperatuur boeit niet zoveel. Het komt in NL niet voor dat het 40 graden is in de ruimte waar het systeem staat en behuizingen met de voeding bovenin zodat de voeding lucht haalt uit de behuizing worden steeds zeldzamer en zijn sws niet aan te raden.
Garantieduur is geen indicatie van kwaliteit. Garantie betaal je voor dus bij de Bitfenix betaal je meer voor de garantie dan bij de bq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazzmat
Uszka schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:06:
[...]

De be quiet heeft een veel betere fan en die fan kan heel langzaam draaien. Daarom heeft de bq geen fanless modus maar altijd koeling voor de componenten in de voeding en altijd onhoorbaar.
De omgevingstemperatuur boeit niet zoveel. Het komt in NL niet voor dat het 40 graden is in de ruimte waar het systeem staat en behuizingen met de voeding bovenin zodat de voeding lucht haalt uit de behuizing worden steeds zeldzamer en zijn sws niet aan te raden.
Garantieduur is geen indicatie van kwaliteit. Garantie betaal je voor dus bij de Bitfenix betaal je meer voor de garantie dan bij de bq.
Ja? Ik dacht dat de bitfenix ook een constant draaiende heeft van wat ik heb gelezen. En ik moet wel zeggen dat de pc dan op zolder staat en in de zomer is het daar merkbaar warmer dan bijvoorbeeld beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Je hebt gelijk @Hazzmat https://www.tomshardware....ries-550w-psu,4805-4.html Draait minimaal 400 rpm waar de bq er 240 doet en een stuk stiller is, vooral bij hogere belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazzmat
Uszka schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:43:
Je hebt gelijk @Hazzmat https://www.tomshardware....ries-550w-psu,4805-4.html Draait minimaal 400 rpm waar de bq er 240 doet en een stuk stiller is, vooral bij hogere belasting.
Ok dus ik mag er vanuit gaan dat de bq kwalitatief beter is? Ik hoop alleen maar dat mijn warme zolderkamer niet voor problemen gaat zorgen. Verder vind ik het apart dat bq geen langere garanties levert voor hun voedingen terwijl die van hoge kwaliteit zijn (andere merken hebben allemaal 7 of 10 jaar). Juist daarom zou je denken dat de garantie hoger mag zijn. Nouja ik geloof het wel, dus ik ga denk ik voor de straight power 11. Bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
@Hazzmat Is het meer dan 40 graden op je zolderkamer dan? Overigens is de bq met 10% overbelasting getest bij een temperatuur van 44 graden dus problemen hoef je niet te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trevvv
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-07 10:57
Beste tweakers,

Ik sta op het punt om een nieuw systeem aan te schaffen, maar ik kom niet helemaal uit het kiezen van de juiste voeding. Mede door de flinke prijsstijgingen van de afgelopen tijd.

Ik zoek een?
Voeding voor onderstaand systeem, waarbij ik in de toekomst de videokaart zal vervangen.
Zelf denk ik dat deze niet meer zal gaan verbruikten t.o.v. de huidige R9 290. Daarnaast zal één van de beeldschermen vervangen worden voor een IPS 144 hz (1080P).
Overclocken van videokaart en CPU wil ik tot de mogelijkheden laten behoren.

Zelf twijfel ik tussen deze:
pricewatch: Corsair TX550M V2 (€ 90)
pricewatch: be quiet! Pure Power 11 500W (€ 72)

- De Corsair blijkt dus niet de meest stille voeding te zijn maar is kwaliteit wel goed, toch?
- Hoe verhoudt de pure power zich t.o.v. de straight power variant?

Wat is je budget?
75-100

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, prijs-kwaliteit vind ik het belangrijkst.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 175,-€ 175,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 114,85€ 114,85
1VideokaartenSapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 0,-€ 0,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 64,44€ 64,44
1MonitorenBenQ Zowie RL2455 Grijs, Rood, Zwart€ 0,-€ 0,-
1MonitorenLG IPS277L-BN Zilver, Zwart€ 0,-€ 0,-
1PC speakersetsHarman Kardon SoundSticks III€ 0,-€ 0,-
1ToetsenbordenRazer DeathStalker€ 0,-€ 0,-
1MuizenRazer Deathadder Chroma€ 0,-€ 0,-
2Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS8G4D32AESBK€ 46,46€ 92,92
1Gaming headsetsCreative Fatal1ty Gaming Headset€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesWD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)€ 142,97€ 142,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 670,08

_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Trevvv schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:31:
Beste tweakers,

Ik sta op het punt om een nieuw systeem aan te schaffen, maar ik kom niet helemaal uit het kiezen van de juiste voeding. Mede door de flinke prijsstijgingen van de afgelopen tijd.

Ik zoek een?
Voeding voor onderstaand systeem, waarbij ik in de toekomst de videokaart zal vervangen.
Zelf denk ik dat deze niet meer zal gaan verbruikten t.o.v. de huidige R9 290. Daarnaast zal één van de beeldschermen vervangen worden voor een IPS 144 hz (1080P).
Overclocken van videokaart en CPU wil ik tot de mogelijkheden laten behoren.

Zelf twijfel ik tussen deze:
pricewatch: Corsair TX550M V2 (€ 90)
pricewatch: be quiet! Pure Power 11 500W (€ 72)

- De Corsair blijkt dus niet de meest stille voeding te zijn maar is kwaliteit wel goed, toch?
- Hoe verhoudt de pure power zich t.o.v. de straight power variant?

Wat is je budget?
75-100

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, prijs-kwaliteit vind ik het belangrijkst.
hiermee heb je de beste prijs/kwaliteit op moment van schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRovers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-03 22:14
Dag Tweakers,

Binnenkort krijg ik van mijn werkgever een leuke bonus. Om die reden heb ik besloten mijn huidige videokaart te gaan vervangen door een RTX 2080 Super of mogelijk een RTX 2080 Ti. Voordat ik hierop over zou gaan wilde ik even controleren of mijn voeding hier wel geschikt voor zou zijn.

Tot mijn spijt kwam ik erachter dat ik een Sharkoon WPM 600 in mijn systeem heb. Deze heb ik aangeschaft nadat deze mij geadviseerd werd door een medewerker van Alternate. Zojuist ben ik erachter gekomen dat dit niet zo'n goede koop is geweest...

De lijst van huidige componenten plus randapparatuur vinden jullie onderaan deze post.

Momenteel zit ik met de vraag of deze voeding gebruikt kan blijven worden (ook na upgrade van GPU) of dat deze echt vervangen dient te worden. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!

Mijn 8700K draait momenteel overgeclockt op 4.7 Ghz.

1ProcessorsIntel Core i7-8700K Boxed€ 476,35€ 476,35
1MoederbordenASRock Z390 Extreme4€ 170,-€ 170,-
1VideokaartenPalit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB€ 0,-€ 0,-
1MonitorenSamsung LC27HG70 Grijs, Zwart€ 458,-€ 458,-
1WaterkoelingCorsair Hydro H110i€ 134,-€ 134,-
1ToetsenbordenCorsair K70 RGB MK.2 (Cherry MX Silent, US)€ 155,05€ 155,05
1MuizenCorsair Gaming Sabre RGB Optical Gaming Mouse€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 86,41€ 86,41
1VoedingenSharkoon WPM600 Bronze€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 840 EVO 250GB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSandisk Extreme Pro M.2 1TB€ 210,20€ 210,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.690,01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazzmat
Hackus schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:22:
[...]

hiermee heb je de beste prijs/kwaliteit op moment van schrijven.
Is deze voeding redelijk stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hazzmat schreef op woensdag 8 april 2020 @ 04:02:
[...]

Is deze voeding redelijk stil?
Niet redelijk stil, maar stil te noemen

@MrRovers Nee, absoluut niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 08-04-2020 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazzmat
Hackus schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:52:
[...]

Niet redelijk stil, maar stil te noemen
Ok, want ik ben niet echt een fan van van bq's 5 jaar garantie. En wat ik heb gelezen heeft de fan van de bitfenix whisper een wat lagere levensduur.

Overigens zie ik wel dat 660W versie volgens hardwareinfo zo'n 5 db stiller is dan de 560W variant, dan zou ik denken dat de 660W een betere keuze is qua geluidsproductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Hazzmat schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:30:
[...]

Ok, want ik ben niet echt een fan van van bq's 5 jaar garantie. En wat ik heb gelezen heeft de fan van de bitfenix whisper een wat lagere levensduur.

Overigens zie ik wel dat 660W versie volgens hardwareinfo zo'n 5 db stiller is dan de 560W variant, dan zou ik denken dat de 660W een betere keuze is qua geluidsproductie.
Lijkt me een fout in de methode van HW info.
Waarom zouden de 560W en 860W voedingen "aanzienlijk" meer herrie maken dan de 660W en 760W versies met dezelfde fan...
Zie ook geen gegevens over de (intake) temperatuur en de fanspeeds.
Ik zou andere reviews opzoeken.
Bv deze door Aris: https://www.tomshardware....supply-review,6279-2.html

Garantie zegt niet zoveel, beiden zouden 10+ jaar mee moeten gaan.
Als er echt iets mis is (productie fout of iets dergelijks), merk je dat doorgaans ruim voordat de garantieperiode over is (waarschijnlijk direct of in het eerste jaar).

De BQ is wel nog wat stiller, maar beiden zijn sowieso erg stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRovers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-03 22:14
Dankjewel voor je antwoord! Dan wordt het een 2080 Super inclusief nieuwe voeding!

Ik vind het wel slecht dat ze zo'n voeding standaard aanraden bij Alternate, maar daar ben ik volgens mij niet de enige in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
MrRovers schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:48:
[...]

Dankjewel voor je antwoord! Dan wordt het een 2080 Super inclusief nieuwe voeding!

Ik vind het wel slecht dat ze zo'n voeding standaard aanraden bij Alternate, maar daar ben ik volgens mij niet de enige in.
Sharkoon is onderdeel van dezelfde holding als Alternate. Niet zo gek dat ze graag een voeding van dat merk door je strot duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Uszka schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:50:
[...]

Sharkoon is onderdeel van dezelfde holding als Alternate. Niet zo gek dat ze graag een voeding van dat merk door je strot duwen.
Serieus :? Sinds wanneer dan ?!

Ik heb ooit op een beurs gestaan samen met een vertegenwoordiger van Sharkoon en Be Quiet, maar dat is alweer flink wat jaartjes geleden dus destijds had Alternate daar verder echt niks mee te maken en stonden we daar beiden i.s.m. een andere groothandel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Slecht was zo'n WPM ook niet, maar verwacht geen hele lange levensduur.
En om er nou een 2080ti aan te hangen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
nero355 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 01:26:
[...]

Serieus :? Sinds wanneer dan ?!

Ik heb ooit op een beurs gestaan samen met een vertegenwoordiger van Sharkoon en Be Quiet, maar dat is alweer flink wat jaartjes geleden dus destijds had Alternate daar verder echt niks mee te maken en stonden we daar beiden i.s.m. een andere groothandel :)
Ze vallen beiden onder SHIFT-IT. Geen idee sinds wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
nero355 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 01:26:
[...]

be quiet! laat hun marketing over aan TechnikPR en zo te zien Sharkoon ook. Dus als je met een Nederlander hebt gepraat dan zal dat Xander Hoose geweest zijn. TechnikPR is een PR bedrijf zoals de naam al doet vermoeden. ;)
nero355 schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:20:
[...]

Dus mijn reden gaat wel dergelijk ergens over!
Eh nee, het is de bedoeling dat je advies geeft waar degene die advies geeft iets aan heeft. Als iedereen gaat zeggen wat hij zou doen in een hele andere situatie dan helpt dan niemand vooruit.

[ Voor 23% gewijzigd door -The_Mask- op 18-04-2020 13:20 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Voor de geinteresseerden, GamersNexus had al een video maar nu ook het geschreven artikel over de ATX12VO standaard:

Intel ATX12VO vs. 12V Spec Explained & What Manufacturers Think

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

-The_Mask- schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:22:
be quiet! laat hun marketing over aan TechnikPR en zo te zien Sharkoon ook. Dus als je met een Nederlander hebt gepraat dan zal dat Xander Hoose geweest zijn. TechnikPR is een PR bedrijf zoals de naam al doet vermoeden. ;)
Was een andere wat oudere vent, maar goed... maakt verder ook niet uit, want blijkbaar is er flink wat veranderd in de tussentijd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02
Is de Seasonic Prime Fanless PX-450 aan te raden? Wattage is voldoende voor mij (verbruik minder dan de helft).

pricewatch: Seasonic Prime Fanless PX-450

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NitroX infinity schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:40:
Is de Seasonic Prime Fanless PX-450 aan te raden? Wattage is voldoende voor mij (verbruik minder dan de helft).

pricewatch: Seasonic Prime Fanless PX-450
Niks mis mee voor je gebruik, en je hebt 12j garantie.
(of je hier zoveel voor wilt uitgeven is een 2e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het is een Focus zonder fan met grotere heatsinks en langere garantie en een flinke meerprijs. Daarnaast moet je met een passief gekoelde voeding wel genoeg airflow hebben en de warmte moet op kunnen stijgen, dus een dichte PSU cover gaat niet werken. Maar omdat de warmte opstijgt komt het dus in de behuizing. Een passief gekoelde voeding is dan ook bijna nooit interessant, alleen in hele specifieke situaties. Als je gewoon een onhoorbaar stille voeding zoekt dan is één met fan bijna altijd interessanter.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02
Is de pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W CM dan wat als opvolger van mijn Straight Power 10 400W?

Het gaat me ook enigszins om de modulariteit.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pagina: 1 ... 30 ... 77 Laatste

Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.

Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.