Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
AMDhardware schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:59:
Ik heb nu iets van twee jaar de Corsair RM850X in een systeem waarvan de GPU, Memory en CPU is overklokt.
Op het systeem wordt dagelijks veel gegamed.

Ik verwacht een deze dagen een nieuw systeem, CPU, Moederbord en SSD’s. Ook wil ik einde jaar een nieuwe GPU.

Zal ik de voeding meenemen of er een nieuwe in zetten? Dit vraag ik omdat ik toch het een en ander hoor over deze voedingen, ik heb wel verstand van PC hardware alleen nou net niet van voedingen. Heb me er nooit echt in verdiept. Ook zie ik wel eens gebruikers (waarvan ik denk dat ze er wel het een en ander vanaf weten gezien wat ze typen) die kritiek hebben op de voeding reviews van HWI dat HWI verkeerde keuze maken.
Die kan nog wel een jaar of 10 mee.

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 18:11
Gaat deze PSU (( pricewatch: Seasonic G-series 550 watt )) sterk genoeg zijn voor de AMD Threadripper 3970x, GTX1060, 128 GB RAM (4x32 DDR4-3200) ?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Uszka
  • Nu online
D_Jeff schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:47:
Gaat deze PSU (( pricewatch: Seasonic G-series 550 watt )) sterk genoeg zijn voor de AMD Threadripper 3970x, GTX1060, 128 GB RAM (4x32 DDR4-3200) ?
In principe wel echter heeft een sTRX4 moederbord een secundaire EPS nodig van de voeding want anders start het bord niet op. Die aansluiting heeft je voeding niet. Een extra EPS kabel kopen heeft geen nut want de aansluiting op de voeding ontbreekt want er is er een in gebruik voor de videokaart.

• Isdatzo
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 12:59
Ik zit eraan te denken om m'n huidige workstation (gebruik: beeldbewerking) eens flink te upgraden van een i5 6500 naar een x570 setup met ryzen 3800x, 32gb geheugen en wat snelle nvme-ssd's. M'n Quadro M4000 videokaart neem ik mee, evenals een 'oude' SSD en een paar SATA-schijven.

Nu is de vraag: gaat mijn oude voeding (pricewatch: Seasonic G-series 450 watt) dat trekken, of is het wijs om daar ook een vervanger voor te zoeken?

Mijn idee is dat hij niet heel erg veel tekort schiet, maar als alternatief zou ik dan denken aan zoiets bijvoorbeeld: pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart

Wanneer vervangen niet nodig is dan houd ik dat geld natuurlijk liever op zak. Wat denken jullie?

• Uszka
  • Nu online
Isdatzo schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:23:
Ik zit eraan te denken om m'n huidige workstation (gebruik: beeldbewerking) eens flink te upgraden van een i5 6500 naar een x570 setup met ryzen 3800x, 32gb geheugen en wat snelle nvme-ssd's. M'n Quadro M4000 videokaart neem ik mee, evenals een 'oude' SSD en een paar SATA-schijven.

Nu is de vraag: gaat mijn oude voeding (pricewatch: Seasonic G-series 450 watt) dat trekken, of is het wijs om daar ook een vervanger voor te zoeken?

Mijn idee is dat hij niet heel erg veel tekort schiet, maar als alternatief zou ik dan denken aan zoiets bijvoorbeeld: pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart

Wanneer vervangen niet nodig is dan houd ik dat geld natuurlijk liever op zak. Wat denken jullie?
Moet prima gaan met 450w, je gaat immers maar de helft gebruiken.
Waarom een 3800X op X570? Dat presteert niets beter dan een 3700X op B450 waarbij dat laatste veel minder kost.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

D_Jeff schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:47:
pricewatch: Seasonic Focus GX-650
Hier heb je meer aan als je bij Seasonic wilt shoppen, en de gehele CPU/EPS wilt aansluiten.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• D_Jeff
@Hackus ik zat al in de reviews te lezen, maar Thanks for the tip :)

Zou GX / PX 550 ook werken?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

D_Jeff schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 18:22:

GX 550 heeft ook twee EPS kabels zie ik nu net ja. waarom je platinum(PX) wilt vat ik ff niet

• Uszka
  • Nu online
D_Jeff schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 18:22:

Focus GX/PX hebben hetzelfde, volgens SS licht aangepaste, platform van de door problemen geteisterde vorige Focus. Er is wel wat beters verkrijgbaar dan deze SS serie. Zou eerder kijken naar een be quiet Straight Power 11 Gold/Platinum.

Uszka wijzigde deze reactie 13-02-2020 18:32 (8%)

• D_Jeff
@Hackus Ik weet dat er een prijsverschil is van ongeveer 23 euro tussen de GX en de PX.
Hoofdzakelijk is de reden effecentië van de voeding: Alles dat niet in warmte 'verloren' gaat, hoeft ook niet gekoeld te worden.

Ik weet dat er ook een deel 2 is: stroomverbruik. Echter kom ik in het grootste verschil uit van ongeveer 6,5watt/h. Om 23 euro aan verschil terug te verdienen zou de PSU 3 jaar non-stop aan moeten staan, wat ik nu al niet red met de huidige G-Series 550W. (En daarom eigenlijk geen argument heet)

@Uszka Er zijn altijd bepaalde 'maandagochtend modellen'. Volgens de TS zou mij huidige PSU daar ook onder vallen, echter draait de PSU al meer dan 5 jaar stabiel (De Yorkfield QX9770 @ 3,6 GHz lust wel een slokje ;) )

D_Jeff wijzigde deze reactie 13-02-2020 18:37 (18%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Uszka schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 18:31:
[...]

Focus GX/PX hebben hetzelfde, volgens SS licht aangepaste, platform van de door problemen geteisterde vorige Focus. Er is wel wat beters verkrijgbaar dan deze SS serie. Zou eerder kijken naar een be quiet Straight Power 11 Gold/Platinum.
Die hebben geen twee EPS kabels(tenminste niet in 550/650w)

• Uszka
  • Nu online
Seasonic G-series zijn prima voeding, probleemloos als je het mij vraagt. Heb hier de 450w draaien in een testsysteem die probleemloos continue 450w doet. Diverse Focussen getest en die hielden er bij 300 - 350w mee op. Focus is echt een probleemplatform dat is werledwijd bekend. Niet voor niets had SS binnen 2 jaar al een opvolger.
Maar waarom een paar tientjes op de voeding besparen in een systeem waarbij cpu, moederbord en ram al over de 3 ruggen gaan. Dan ben je echt verkeerd bezig. Pak pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W, pricewatch: be quiet! Straight Power 11 Platinum 750W of pricewatch: Corsair HX750 V2. Dan heb je de beste voedingen binnen het segment te pakken.

• Isdatzo
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 12:59
Mooi }:O .
je gaat immers maar de helft gebruiken.
Waarom een 3800X op X570? Dat presteert niets beter dan een 3700X op B450 waarbij dat laatste veel minder kost.
Niet helemaal on-topic, maar de 3800X lijkt voor wat ik ermee van plan ben zo'n 5-10% beter te presteren in een aantal toepassingen vergeleken met een 3700X. Niet heel wereldschokkend, maar ik kan 'm krijgen voor een meerprijs van €10, en daar hoef ik het dan ook weer niet voor te laten.

Wat betreft de X570 vs B450: ik wil 2 snelle M.2-slots en voorbereid zijn op de volgende lichting(en) PCIe Gen4 SSD's en een eventuele CPU upgrade in de toekomst.

• D_Jeff
@Uszka Daarom kijk ik ook naar het meest recente model van SS (met de GX / PX / TX benamingen). Korte ronde over de buitenlandse fora zie daarover weinig klachten.

En waarom 750 watt? Ik heb 0,0 interesse in SLI / Crossfire combi's.
550 a 650 watt gaat voor mij prima werken.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

D_Jeff schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:59:
@Uszka Daarom kijk ik ook naar het meest recente model van SS (met de GX / PX / TX benamingen). Korte ronde over de buitenlandse fora zie daarover weinig klachten.

En waarom 750 watt? Ik heb 0,0 interesse in SLI / Crossfire combi's.
550 a 650 watt gaat voor mij prima werken.
TX is pas vanaf 650w pricewatch: Seasonic Prime TX-650

• Mike85
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 24-02 13:15
Hallootjes,

Ik overweeg mijn voeding te vervangen, simpelweg omdat het geen topper is en ik nog lang wil leven met deze pc. Ik heb nu een VS450.
Mijn vraag is; raden jullie dat aan of stel ik mij aan?
En wanneer jullie het aanraden, welke voeding dan?
Heb maar weinig prik nodig met een 2400g apu en modulair is leuk, maar kan ik ondervangen met een goede kast en kabelmanagement (dank je -the_mask-)

Alvast bedankt :D

• Uszka
  • Nu online
Mike85 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:15:
Hallootjes,

Ik overweeg mijn voeding te vervangen, simpelweg omdat het geen topper is en ik nog lang wil leven met deze pc. Ik heb nu een VS450.
Heb maar weinig prik nodig met een 2400g apu en modulair is leuk, maar kan ik ondervangen met een goede kast en kabelmanagement (dank je -the_mask-)

Hoe oud is die VS450?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Mike85 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:15:
Hallootjes,

pricewatch: Corsair VS450
deze is wat ouder design. de 2018 versie en plus zijn beter. ondanks dat het te veel wattage is, is dit een prima voeding pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2

Hackus wijzigde deze reactie 15-02-2020 14:24 (10%)
Reden: link naar product

• Mike85
Uit maart 2018, dus bijna 2 jaar

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Mike85 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 14:02:
[...]

Uit maart 2018, dus bijna 2 jaar
Waarom wil je een 2j oude voeding vervangen ?

• Mike85
Hackus schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:46:
[...]

pricewatch: Corsair VS450 (80Plus) deze is wat ouder design. de 2018 versie is beter. ondanks dat het te veel wattage is, is dit een prima voeding pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2
Bedoel je dan dat die CM goed is? Of de Corsair ook volstaat?
Inderdaad veel wattage, maar veel lager heb je geen goede voeding meer begreep ik?
Ik kan vooral stil wel waarderen, daarom ga ik ook een CPU koeler kopen. Maar dat is een ander topic

• Mike85
Hackus schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 14:04:
[...]

Waarom wil je een 2j oude voeding vervangen ?
Simpelweg omdat het geen degelijke zou zijn? Dan bedoel ik geen dikke rommel, maar in de categorie, beter niet in de kast. Pc overgenomen van andere tweaker, daarom zit het er nu in. Maar als het geen vervangen waard is, hoor ik dat graag hoor :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Mike85 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 14:04:
[...]

Bedoel je dan dat die CM goed is? Of de Corsair ook volstaat?
Inderdaad veel wattage, maar veel lager heb je geen goede voeding meer begreep ik?
Ik kan vooral stil wel waarderen, daarom ga ik ook een CPU koeler kopen. Maar dat is een ander topic
SKU: CP-9020096-EU hoef je niet te vervangen

• Mike85
Hackus schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 14:07:
[...]

Ok thanks, dan laat ik het zo!

• Mike85
Hackus schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 14:07:
[...]

Even gekeken, zag CP 9020170 op de psu staan. Is dus ander type?

• Mike85
Never mind, heb gekeken dat is dus de 2018 versie, is beter?

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Mike85 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 14:22:
Never mind, heb gekeken dat is dus de 2018 versie, is beter?
Ja die is beter. Het is geen interessante voeding om hem te kopen. Maar ook niet een voeding welke je moet vervangen in een PC zoals die van jouw.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Mike85
Ok bedankt allen☺

• Uszka
  • Nu online
Mike85 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 14:04:

Als dat het doel is dan zij de Corsair VS en Cooler Master MWE V2 niet jouw voedingen. Kan je beter pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W nemen.

• BlackBarryNL
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 17:53
Ik zie door bomen het bos niet meer! Ik zoek een voeding die goed genoeg is voor deze lijstje.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 312,49€ 312,49
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 105,95€ 105,95
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 XT Gaming X€ 450,-€ 450,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESCK€ 65,50€ 65,50
1Solid state drivesPNY XLR8 CS3030 1TB€ 136,-€ 136,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.190,89

Overclocken van gpu en cpu gaat wel gebeuren maar kan met de ryzen sowieso niet veel. Welke voeding raden jullie mij aan? Ik hoef geen modulaire en hoeft er niet mooi uit te zien mijn kast is toch gesloten :p

Ik dacht zelf dat deze wel goed genoeg is maar als het voor dat geld beter kan en het hoeft uiteraard niet modulaire.

pricewatch: Cooler Master V550 Gold

BlackBarryNL wijzigde deze reactie 18-02-2020 18:29 (4%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@BlackBarryNL pricewatch: Cooler Master V550 Gold

niet-modulair is in dit geval te verwaarlozen qua aanschafprijs pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W

Hackus wijzigde deze reactie 18-02-2020 18:31 (41%)

• BlackBarryNL
Kijk hier heb ik veel aan bedankt!

Edit: deze schijnt volgens reviews niet de stilste te zijn misschien nog alternatief die wel stil(er) is onder belasting?

BlackBarryNL wijzigde deze reactie 18-02-2020 18:52 (11%)

• Uszka
  • Nu online
BlackBarryNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:41:

Edit: deze schijnt volgens reviews niet de stilste te zijn misschien nog alternatief die wel stil(er) is onder belasting?
Valt mee bij de 550w. En als stilte het doel is dan heb je de verkeerde videokaart gekozen want als er eentje een bak herrie maakt onder belasting is het die MSI wel.

• BlackBarryNL
Uszka schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:58:
[...]

Valt mee bij de 550w. En als stilte het doel is dan heb je de verkeerde videokaart gekozen want als er eentje een bak herrie maakt onder belasting is het die MSI wel.
Dan moet ik even wat meer research doen over de grafische kaart. Had begrepen dat deze 1 van de stillere 5700 xt was. Bedankt voor je snelle antwoorden kwa voeding ben ik er in ieder geval uit!

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:36

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

BlackBarryNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:04:
Dan moet ik even wat meer research doen over de grafische kaart. Had begrepen dat deze 1 van de stillere 5700 xt was. Bedankt voor je snelle antwoorden kwa voeding ben ik er in ieder geval uit!
De enige stille videokaart van AMD is de non-XT 5700 van PowerColor, maar dan heb je dus wel PowerColor en geen XT model... :/

Als je het goed wil doen moet je gewoon een nVidia 2070 Super van MSI of ASUS of Gigabyte kopen uit de beter gekoelde reeksen! :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 08:20

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Niet alleen daar, bij meer reviews komt de Gaming X goed uit. (ook stil en goed gekoeld)

@BlackBarryNL misschien even een topic maken mbt. dit gaat over PSU's

Hackus wijzigde deze reactie 19-02-2020 11:25 (7%)

• D_Jeff
@Hackus @Uszka Dank beide voor de input.
Zojuist de Prime PX-650 besteld. (TX-650 / Thor-850 zijn mij de meerprijs niet waard)

• Uszka
  • Nu online
D_Jeff schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 22:54:
Zojuist de Prime PX-650 besteld. (TX-650 / Thor-850 zijn mij de meerprijs niet waard)
Prime PX-650 is ook de prijs niet waard. Het is een Focus waarbij je flink extra betaalt voor een 2 jaar langere garantie. Voor een lagere prijs zijn er beter voedingen te koop.

• D_Jeff
^^ Ik ben van mening dat je wel erg kort door de bocht gaat. Kan je je stelling onderbouwen?

• -The_Mask-
  • Niet online
Op zich is het geen geheim, dus als je maar een foto erbij pakt waar je de voeding van binnen kunt zien zie je dat het een Focus is. En bij een hele uitgebreide review waar alle componenten worden benoemd zie je dat helemaal. Het enige echte verschil is de garantie, maar dat moet ook bekostigd worden en vandaar de fikse meerprijs.

AMD Nieuwsdiscussie

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

D_Jeff schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 22:54:
In die prijsklasse had ik liever
pricewatch: Corsair HX750 V2
pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 11 650W
gekocht. maar goed, we hebben het er al over gehad en je hebt al gekocht en blijft bij Seasonic.

Goede en goedkopere optie; pricewatch: Corsair RM750x (2018) Zwart, pricewatch: BitFenix Whisper BWG750M

• D_Jeff
En een andere psu koeler (120mm - focus ; 135mm - Prime).
Verder begrijp ik het punt ;)

• BioBlade
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17:12
-The_Mask- schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:21:
Op zich is het geen geheim, dus als je maar een foto erbij pakt waar je de voeding van binnen kunt zien zie je dat het een Focus is. En bij een hele uitgebreide review waar alle componenten worden benoemd zie je dat helemaal. Het enige echte verschil is de garantie, maar dat moet ook bekostigd worden en vandaar de fikse meerprijs.
Kitguru heeft in December een Focus PX-650 uit elkaar getrokken :

https://www.kitguru.net/c...s-px-650-platinum-review/

En vorige week een Prime TX-650 :

https://www.kitguru.net/c...titanium-psu-2020-review/

Ken alleen de beste reviewer niet , maar Kitguru is toch een grote Club uit de UK , dus ga er vanuit dat ze de nodige productkennis in huis hebben.

• -The_Mask-
  • Niet online
BioBlade schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:58:
[...]

Kitguru heeft in December een Focus PX-650 uit elkaar getrokken :

https://www.kitguru.net/c...s-px-650-platinum-review/

En vorige week een Prime TX-650 :

https://www.kitguru.net/c...titanium-psu-2020-review/

Ken alleen de beste reviewer niet , maar Kitguru is toch een grote Club uit de UK , dus ga er vanuit dat ze de nodige productkennis in huis hebben.
Ik weet niet precies wat je hier mee duidelijk wil maken. Het ging over een Focus PX en Prime PX van 650W. Niet over een Prime TX en Focus PX. En zoals je kunt zien zijn de reviews helemaal niet gedetailleerd. Dat was alleen het geval in de korte tijd dat Aris de reviewer was. Nu kun je ze gebruiken voor de plaatjes maar voor de rest helpt het weinig.

AMD Nieuwsdiscussie

• BlackBarryNL
Twijfel twijfel

pricewatch: Seasonic Focus GX-550

pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart

Wat zouden jullie doen in dit geval? 2 vergelijkbare voedingen. Kwalitatief zijn ze ook allebei redelijk goed heb ik begrepen en beide redelijk stil. Gaat samen met ryzen 7 3700x en rx5700 xt wil alleen undervolten en ram overclocken. Welke is net wat beter en waarom?

BlackBarryNL wijzigde deze reactie 23-02-2020 00:52 (3%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

BlackBarryNL schreef op zondag 23 februari 2020 @ 00:43:
Twijfel twijfel

pricewatch: Seasonic Focus GX-550

Wat zouden jullie doen in dit geval? 2 vergelijkbare voedingen. Kwalitatief zijn ze ook allebei redelijk goed heb ik begrepen en beide redelijk stil. Gaat samen met ryzen 7 3700x en rx5700 xt wil alleen undervolten en ram overclocken. Welke is net wat beter en waarom?
De Fan en de de gebruikte componenten zijn beter van de Corsair. de Focus is het oude verhaal in nieuw 'jasje' waar problemen waren met Vega64 en GTX970OC. de voeding heet anders, maar heeft hetzelfde 'platvorm' componenten. Ik zou zelf de gok niet nemen, maar dat is aan jou. Het is niet zo dat de één een stuk goedkoper is, en je budget je die kant op drukt. Maar er zijn altijd mensen die er geen problemen mee hebben, of de gok nemen vanwege garantie.

in je topic wordt er gesproken over pricewatch: Cooler Master V550 Gold

Hackus wijzigde deze reactie 23-02-2020 10:16 (11%)

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True