Diezelfde case (voor de 7 Plus) was hier ook als eerste in huis; op de iPhone zelf moest ik meer dan 6 weken wachtenMelvinW schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:44:
Case is binnen, nu de iPhone zelf nog
[afbeelding]
Nee, dat kan ook met de leren hoesjes.opa_paul schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:41:
[...]
Ps 2, werkt draadloos laden niet met een leren Apple hoesje?! Alleen met siliconen hoesjes?!
Deze door Apple ontworpen hoesjes volgen de vormen van je iPhone zonder dat het geheel veel dikker wordt. Ze zijn gemaakt van speciaal gelooid en afgewerkt Frans leer, zodat de buitenkant zacht aanvoelt en in de loop van de tijd een natuurlijke glans krijgt. De knoppen van machinaal vervaardigd aluminium passen mooi bij de kleur van het leer, en aan de binnenkant zorgen zachte microvezels voor een goede bescherming van je iPhone. En je hoeft het hoesje er nooit meer af te halen, zelfs niet om je iPhone 8 Plus draadloos op te laden.
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Verwijderd
Ik heb dezelfde besteld. Zag er erg goed uit voor de prijs. Vergeet wel niet dat indien je later dit jaar gebruik wilt maken van fast charging dat je de Quick Charge 3.0 erbij moet bestellen (bundel = 30 euro dus alsnog een koopje vergeleken met de Apple Shop).Donstil schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:17:
[...]
De laatste tijd een paar Anker producten gebruikt en die zijn prima bevallen ik ga daarom voor onderstaande die iemand hier poste.
https://www.amazon.de/dp/...5UzbTZ8VPT6?tag=macr05-21
Nu nog wachten op de telefoon zelf, iPhone 8 Plus is het voor mij geworden. De iPhone X vind ik toch echt te duur voor hetgene wat je krijgt tegenover de 8.
Verwijderd
Zo, ook maar een iPhone besteld in combinatie met verlenging van mijn abonnement. Een iPhone 8 (64 gb) space grey.
Ik ben benieuwd of het mij gaat bevallen (heb nu een iPhone SE (64 gb). Niet dat ik het niet kan betalen maar een iPhone X is mij toch net wat de duur.
Ik ben benieuwd of het mij gaat bevallen (heb nu een iPhone SE (64 gb). Niet dat ik het niet kan betalen maar een iPhone X is mij toch net wat de duur.
Alleen jammer dat die adapter dan weer niet met je USB kabel werkt voor fast-charging. Dat ondersteund Apple alleen via de USB-C lightning kabel.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:34:
[...]
Ik heb dezelfde besteld. Zag er erg goed uit voor de prijs. Vergeet wel niet dat indien je later dit jaar gebruik wilt maken van fast charging dat je de Quick Charge 3.0 erbij moet bestellen (bundel = 30 euro dus alsnog een koopje vergeleken met de Apple Shop).
Nu nog wachten op de telefoon zelf, iPhone 8 Plus is het voor mij geworden. De iPhone X vind ik toch echt te duur voor hetgene wat je krijgt tegenover de 8.
Correct, dat komt omdat er gebruik van de techniek USB-PD (Power Delivery). Dit werkt nou eenmaal alleen over USB-C. Quick Charge is niet compatibel met USB-PD en vice versa.
Het schijnt echter dat Apple dat allemaal niet mee levert. Nu moet je dus:NSG schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:58:
Correct, dat komt omdat er gebruik van de techniek USB-PD (Power Delivery). Dit werkt nou eenmaal alleen over USB-C. Quick Charge is niet compatibel met USB-PD en vice versa.
- een extra usb-c lightning kabel kopen.
- 2 USB blokjes (1 voor USB-C quickcharge + 1 voor Qi) kopen.
- Qi ding kopen.
hier even een copy/paste van The Verge over het kiezen van een QI charger voor de iPhone 8(s)/X
Op zich wel interessant vanwege de verschillende wattages/standaarden.There are tons of wireless charging options out there in the world, and finding one that’s actually good for your new iPhone can be confusing. So to help you get ready, we’ve put together a guide of what to look for in a wireless charger for your next iPhone.
Qi charging: This may seem obvious, but there are a couple other wireless charging standards out there, so make sure whatever you pick up supports the Qi standard.
7.5W of power: The iPhone X and iPhone 8 are designed to charge at a maximum speed of 7.5W. So while chargers that output less than that will probably charge your phone, you’ll get the best performance from something rated for the full 7.5W.
Standard connector: Most wireless charging pads plug in to an adapter of some kind to actually connect to a wall outlet. Some companies use weird proprietary jacks to plug in the pads, and others use standard ones like MicroUSB or USB-C. If you can, it’s probably better to go with a standard connector, just in case you damage or lose the cable. And while there aren’t any yet, it might be worth holding out for someone to make a Lighting-compatible charging pad so that you’ll be able to directly charge your phone with one cable, should you need to.
Wall adapter: By the same vein, check to see if your charging pad actually comes with a wall adapter. If you’re expected to provide your own, make sure that it can provide enough wattage to charge at full speed — a 7.5W pad with a 5W wall jack will only charge at 5W.
Brand: A wireless charging pad is still a charger, and when it comes to anything that passes electrical current through your $699–$999 smartphone, you’ll want to be extra sure that nothing is going to get accidentally fried. When in doubt, stick to brands with a good reputation for charging gear, like Anker, RavPower, Mophie, Belkin, or Samsung, to name a few.
Size and aesthetics: There are a bunch of styles of wireless chargers, some big, some small, some flat, and some that charge your phone at an angle. Consider what you’d want on your desk or bedside table before buying.
Future proofing: The iPhone 8 and iPhone X only support up to 7.5W for fast charging, but the latest Qi 1.2 standard actually offers up to 15W for compatible devices (like the Samsung Galaxy S8 and Note. So if you’re investing in wireless chargers, it might be worth looking out for a more powerful charger that will support future devices, should you change phones. As a note, getting a more powerful charger won’t hurt your lower rated devices — it’s similar to using an iPad charger to charge an old phone, where if the device can take advantage of the faster speeds, it will.
AirPower: Lastly, you might just want to wait a bit. Apple showed off a new wireless charger, called AirPower, that’s set to launch sometime next year, which is expected to be able to charge an iPhone, Apple Watch Series 3, and AirPods simultaneously — typically, chargers can only power one device at a time. It’ll also use a Lightning cable for connectivity, which as mentioned before is useful for iPhone users. Plus, Apple is working with Qi to integrate AirPower features into the Qi standard, so it’s possible we’ll see new third-party chargers with similar functionality not too farther down the road.
Update September 15th, 3:50pm: Clarified safety concerns for 15W chargers.
Verwijderd
https://www.anker.com/pro...rTouch-10W-USB-C/A2512011 ze hebben ook een USB-C variant.Jay-v schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:39:
[...]
Alleen jammer dat die adapter dan weer niet met je USB kabel werkt voor fast-charging. Dat ondersteund Apple alleen via de USB-C lightning kabel.
Ik bedoelde meer met het feit dat de iPhones op dit moment nog software matig gelocked zijn op 5W wireless laden. Zoals op de Belkin wireless charger product pagina te lezen valt: https://www.apple.com/nl/...ation-van-belkin?fnode=42Jay-v schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:39:
[...]
Alleen jammer dat die adapter dan weer niet met je USB kabel werkt voor fast-charging. Dat ondersteund Apple alleen via de USB-C lightning kabel.
De ANKER Qi charger kan tot 10W leveren echter heb je dan wel die Quickboost 3.0 adapter nodig. Wil je in de toekomst dus gebruik maken van die 7,5W charge ipv 5W dan heb je dus wel dat ding nodig.
Althans dat is wat ik eruit haal aan de hand van de tekst op de product pagina van Apple. Kan zijn dat ik het mis heb, maar dan alsnog dat extra 10tje lig ik natuurlijk na al dat geld ook niet meer wakker van.
Ik heb overigens ook het volgende besteld:
https://mcdodo.co/products/mcdodo-lightning-charger
Iemand hier enige ervaring mee? Hetgene wat me daar wel aansprak was de overcharge protection. Hij stopt automatisch met laden zodra de batterij vol is. Daar ik mijn iPhone vaak de hele nacht gewoon aan de charger heb hangen. Hoe goed dit werkt, geen enkel idee.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2017 16:42 ]
Ik heb precies het zelfde hoesje besteld :-)MelvinW schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:44:
Case is binnen, nu de iPhone zelf nog
[afbeelding]
Ik dacht achteraf eigenlijk, komt de telefoon alsnog deels op de uitstekende camera te liggen?
Nee die wordt netjes weg gewerkt door het hoesjeMaart1992 schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:53:
[...]
Ik heb precies het zelfde hoesje besteld :-)
Ik dacht achteraf eigenlijk, komt de telefoon alsnog deels op de uitstekende camera te liggen?
Verwijderd
zit precies met hetzelfde in gedachte. Ik wacht nog even tot vrijdag en ga hem dan eens bekijken, als die niet overal al sold out is :3Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:18:
Zo, ook maar een iPhone besteld in combinatie met verlenging van mijn abonnement. Een iPhone 8 (64 gb) space grey.
Hoogst waarschijnlijk ga ik voor de normale 8 en dit keer zonder hoesje.
Ben benieuwd hoe het glas zich houdt aan de achterkant en of de uitstekende camera geen schade oploopt hierdoor ...
Nog meer die de iPhone zonder hoesje zullen gebruiken ?
Ben benieuwd hoe het glas zich houdt aan de achterkant en of de uitstekende camera geen schade oploopt hierdoor ...
Verwijderd
Check! Sinds de iPhone 4 nog nooit een hoesje gehad, en nog nooit(afkloppen) schade gehad. Verwacht nu zelfs minder risico nu ik niet meer studeer maar thuis werk. De 8 gaat bij mij zonder hoesje door het leven gaanBrabso schreef op maandag 18 september 2017 @ 22:44:
Ik. Nooit een hoesje gehad, vind ze lelijk en ze maken alles een stuk groter! Ik laat dan ook nooit dingen vallen.Brabso schreef op maandag 18 september 2017 @ 22:44:
Gulfstream G650
Ik gebruik al jaren geen hoesje. Waarom zou ik de telefoon netjes houden voor de eventueel volgende eigenaar en zelf met zo'n lelijk hoesje erom lopen?
Ja, hij valt wel eens. Gelukkig meestal niet het scherm kapot. Wel al een paar keer gehad though
.
Edit: Overigens wel een bevel van de She-EO gehad dat ik een hoesje om de 8+ moet doen omdat hij voor haar word zodra de X geleverd is. Hahaha.
Ja, hij valt wel eens. Gelukkig meestal niet het scherm kapot. Wel al een paar keer gehad though
Edit: Overigens wel een bevel van de She-EO gehad dat ik een hoesje om de 8+ moet doen omdat hij voor haar word zodra de X geleverd is. Hahaha.
[ Voor 31% gewijzigd door Tylen op 19-09-2017 08:17 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik heb eigenlijk altijd een hoesje om mijn telefoon zitten, zonder hoesje vind ik ze heel glad en heel dun en ik zou het zonde vinden als het ding stuk valt. Om mijn 8 ga ik ook een hoesje doen, waarschijnlijk eentje van Decoded.
Maar het ding gaat wel krassen met een glazen achterkant als je 'm op tafel/op je bureau legt. Een ongeluk zit verder natuurlijk in een klein hoekje (of een toevallige ondiepe broekzak, of een kabel die je er vergeten bent uit te trekken), dus zeg nooit nooit. Niemand laat zijn telefoon expres vallen, behalve sommige mensen op YouTube.SalimRMAF schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 00:40:
[...]
Ik. Nooit een hoesje gehad, vind ze lelijk en ze maken alles een stuk groter! Ik laat dan ook nooit dingen vallen.![]()
Ik heb de knoop ook doorgehakt: het wordt het een 8 Plus 64 GB met een siliconen Apple case. Als het via mijn werk lukt, hoef ik effectief maar iets meer dan de helft te betalen.
Ok, voor iemand die door de bomen het bos niet meer ziet...Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:37:
https://www.anker.com/pro...rTouch-10W-USB-C/A2512011 ze hebben ook een USB-C variant.

Wat heb ik nodig om mijn iPhone 8 te kunnen opladen, zowel QI als bedraad, met de later beschikbare 7,5W charge?
1. Bedraad;
Lightning naar USB-C Kabel
Anker PowerPoint USB-C Lader
2. Wireless
Anker PowerTouch
Anker PowerPoint Quickcharge 3.0
[ Voor 5% gewijzigd door TooTall op 19-09-2017 08:59 ]
Waarom zoveel moeite doen om van 5W naar 7,5W te gaan? Ik ga zo ff bij de ikea die 5W halen. Net zo snel als normaal dus 
Edit: Niet op voorraad
Edit: Niet op voorraad
[ Voor 10% gewijzigd door Tylen op 19-09-2017 09:00 ]
Omdat mijn oude (12W iPad) oplader meegaat met m'n iPhone 6 naar m'n zusje. De nieuwe 8 komt met zo'n kleine oplader, dus ik zou toch al een nieuwe iPad oplader willen kopen voor de snellere laadtijd. Als ik toch een nieuwe moet kopen, dan liefst meteen geschikt voor het snelle laden 
Ik heb ook al gekeken voor die Ikea opladers, maar levertijden zijn dramatisch inderdaad.

Ik heb ook al gekeken voor die Ikea opladers, maar levertijden zijn dramatisch inderdaad.
[ Voor 13% gewijzigd door TooTall op 19-09-2017 09:02 ]
Ik twijfel zelf zeer tussen de 64 gb en de 256 gb versie. Met gelijkblijvende maandbedragen moet ik rond de 145 euro extra betalen voor de 256 gb versie.
Maarja, dan twijfel ik weer over of ik voor de X moet gaan, als ik rond de 300 oid bijlap dan kan kost ie hetzelfde per maand als een 8 64 GB (DENK IK)... Ik heb nog tijd tot begin november om te verlengen. Klote Apple, waarom komen jullie met 2 modellen terwijl ik voor het eerst in mijn leven een Apple toestel wil halen
Maar ik ben niet iemand die ieder jaar een nieuw toestel zal kopen... Gewoon voor de 256 gb gaan dan? Of wachten op de X????
Ik wil minimaal 2 jaar met het toestel doen.
Overigens kan ik nu verlengen, maar ik wacht even af tot ie direct leverbaar is. Heb geen zin om op iets te wachten
Maarja, dan twijfel ik weer over of ik voor de X moet gaan, als ik rond de 300 oid bijlap dan kan kost ie hetzelfde per maand als een 8 64 GB (DENK IK)... Ik heb nog tijd tot begin november om te verlengen. Klote Apple, waarom komen jullie met 2 modellen terwijl ik voor het eerst in mijn leven een Apple toestel wil halen
Maar ik ben niet iemand die ieder jaar een nieuw toestel zal kopen... Gewoon voor de 256 gb gaan dan? Of wachten op de X????
Overigens kan ik nu verlengen, maar ik wacht even af tot ie direct leverbaar is. Heb geen zin om op iets te wachten
[ Voor 29% gewijzigd door Roflmao op 19-09-2017 09:24 ]
Ik zou dus nooit de 8 kopen. Alleen de 8 plus of de X.Roflmao schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:22:
Ik twijfel zelf zeer tussen de 64 gb en de 256 gb versie. Met gelijkblijvende maandbedragen moet ik rond de 145 euro extra betalen voor de 256 gb versie.
Het gemis van de dubbele camera en de portret mode zou me teveel irriteren. In jouw geval zou ik sowieso geen iPhone kopen. Ik heb nog steeds spijt van de overstap naar Apple. Geweldig spul hè, super OS en degelijke producten. Ben echt wel een Apple fan, maar heb inmiddels voor 5000€ Apple spul in huis. De prijzen worden gewoon onbeheersbaar. 3500€ voor een MacBook?! 1150€ voor een iPhone.... Wattttt?!
Als je Android gewend bent en er goed mee uit de voeten kan dan zou ik daar gewoon bij blijven. Ik zou een galaxy S8 kopen als ik nog tevreden zou zijn met Android/Samsung. Maar de samenwerking met al mijn andere Apple producten maakt dat niet aantrekkelijk. Zou serieus graag Apple boycotten tot ze weer normale prijzen gaan hanteren. (50% winst hè... per iPhone!!)
Hoe dan ook. Als je dan toch een iPhone wilt dan zou ik voor die X gaan. Niet voor de normale 8. Dan liever de plus. Houd er wel rekening mee dat als je verlengt in november dat de X pas maanden later bij je kan zijn als je pech hebt.
Je zou ook een 8 kunnen kopen en dan over een aantal maanden verkopen en dan alsnog de X als die direct leverbaar is?! Haha.
Apple houdt prima waarde. Mijn iPhone 6s plus verkoop ik volgende week makkelijk voor 400€
Als je twijfelt over 64 of 256. Tja. Wat doe je ermee? Mij werd hierboven geadviseerd toch de 64 te nemen. Gewoon af en toe wat wissen en schoon houden. Komt goed. Het is de 140-170€ niet waard.
Tot zover mijn gedachtegang.
De Samsung Note 8 zit inmiddels ook tegen de 1000 euro... Geef me dan maar hardware met geoptimaliseerde software ipv software met nog eens een extra (vaak nutteloze) schil (Android). Je kan zeggen wat je wilt, maar IOS functioneerd met de helft minder ram veel vloeiender. Tevens zijn vaak de IOS apps ook mooier afgewerkt en is de App store van Apple veiliger wat betreft schadelijke apps. Denk dan ook nog aan gegarandeerde software updates en dan is de keuze wat mij betreft gemaaktopa_paul schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:16:
[...]
Zou serieus graag Apple boycotten tot ze weer normale prijzen gaan hanteren. (50% winst hè... per iPhone!!)
(en als kers op de appelmoes... de nieuwe cpu van apple maakt gehakt van de laatste cpu's van Qualcomm en Exynos)
(en denk ook even aan de veel betere stereo speakers t.o.v. de nog steeds mono speaker op de Galaxy's...)
[ Voor 6% gewijzigd door bitpixl op 19-09-2017 10:33 ]
Ik ga hier volledig in mee. Ik heb altijd Android telefoons gehad, tot eind vorig jaar overgestapt op een iPhone 7 Plus. Wat werkt dat heerlijk zeg, altijd super soepel&vlot...en geen haperingen of stutters. Zeer snelle en regelmatige updates van zowel systeem als apps. Erg fijn systeem en telefoon.bitshady schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:30:
[...]
De Samsung Note 8 zit inmiddels ook tegen de 1000 euro... Geef me dan maar hardware met geoptimaliseerde software ipv software met nog eens een extra (vaak nutteloze) schil (Android). Je kan zeggen wat je wilt, maar IOS functioneerd met de helft minder ram veel vloeiender. Tevens zijn vaak de IOS apps ook mooier afgewerkt en is de App store van Apple veiliger wat betreft schadelijke apps. Denk dan ook nog aan gegarandeerde software updates en dan is de keuze wat mij betreft gemaakt
(en als kers op de appelmoes... de nieuwe cpu van apple maakt gehakt van de laatste cpu's van Qualcomm en Exynos)
(en denk ook even aan de veel betere stereo speakers t.o.v. de nog steeds mono speaker op de Galaxy's...)
Sinds een paar dagen een Note 8 in huis (naast de iPhone 7 Plus). De Note 8 is erg snel en werkt fijn, en het scherm is prachtig uiteraard. Maar toch nog altijd weer die stutters en haperingen in apps, m.n. bij scrollen. Dat blijft gewoonweg zo jammer en moet beter kunnen (de Pixel is het bewijs hiervan).
Enfin...plussen en minnen
[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 19-09-2017 11:14 ]
Ja stel je voor dat een commercieel bedrijf graag winst wil makenopa_paul schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:16:
Zou serieus graag Apple boycotten tot ze weer normale prijzen gaan hanteren. (50% winst hè... per iPhone!!)
Ik ben nog steeds blij met m'n overstap van Android naar iPhone. Het is misschien wat saai (en ja, het is duur
Ben erg benieuwd naar m'n 8 aan het worden
Kan je als je interne documenten over de financiën van Apple hebt deze delen? Dat zouden heel veel mensen heel interessant vinden!opa_paul schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:16:
[...]
Geruchten van analisten die een BOM bij elkaar verzinnen is dan weer een ander verhaal (net zoals het verhaal dat winst wat anders is dan verkoopprijs - BOM)
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dag Tweakers. Laat ik eens beginnen met wat context: Mijn hele smartphone-leven heb ik doorgebracht binnen het Android segment. Mijn huidige Android toestel (Oneplus One) waarover ik niets dan lof heb is na 4 jaar aan vervanging toe door een vervelende valpartij. Vrienden en familie spreken allen met tevredenheid over Apple producten, daarnaast heeft Oneplus met de 5 de plak misgeslagen m.i. waardoor ik dit toestel niet als een optie zie. Al met al: mijn omgeving heeft mij nieuwsgierig gemaakt naar Apple.
Ik ben opzoek naar een telefoon welke kleiner is dan mijn huidige OPO (5,5 inch). Een groot scherm heeft zo zijn voordelen, maar ben er ook achter dat er wel degelijk nadelen zijn op het gebied van gebruiksgemak. De iPhone X valt buiten mijn budget, de 8 met 64gb daarentegen is nog te overzien qua aanschafwaarde. Gezien mijn verleden met smartphones heb ik telkens een levensduur van zo’n 3-4 jaar volgehouden per toestel. Het lijkt (gevoelsmatig) me dan ook verstandig geen gedateerd model aan te schaffen, en gewoon voor het nieuwste (wat betaalbaar blijft in mijn situatie) te gaan. Lees: iPhone 8 64gb.
Vereisten: Snelle hardware met daarnaast uitzicht op behoud van deze snelheid op de lange(re) termijn. OS updates gedurende een langere periode dan 3 jaar. Goede camera. Goede speakers. Goede accuduur. Fijne OS (de OS welke Oneplus hanteert is niet te vergelijken met bijv. Samsung qua gebruiksgemak, waar Samsung aan het kortere eind trekt). Snelladen, bij voorkeur ook draadloos (geen ervaring mee, maar dit lijkt me erg fijn). Gemakkelijke bestandsuitwisseling met mijn PC. Water- en stofbestendig. Notificatie led. Fingerprint scanner (op voorzijde, toestel ligt vaak op bureau).
Mijn vraag aan jullie: moet de iPhone 8 64gb mijn voorkeur hebben ter vervanging van mijn huidige toestel, met het oog op de toekomst en mijn vereisten? Ben zelf niet zo thuis in het smartphone segment dus hoop op jullie eerlijke en onderbouwde aankoopadvies. Wellicht zijn er eyeopeners en/of features waar ik geen rekening mee gehouden heb en toch als gewenst moeten worden beschouwd.
Heb overigens geen iPad, Macbook of een ander Apple product in huis. Voor de onderlinge samenwerking zou ik dus geen iPhone aanschaffen.
Thanks in advance!
Ik ben opzoek naar een telefoon welke kleiner is dan mijn huidige OPO (5,5 inch). Een groot scherm heeft zo zijn voordelen, maar ben er ook achter dat er wel degelijk nadelen zijn op het gebied van gebruiksgemak. De iPhone X valt buiten mijn budget, de 8 met 64gb daarentegen is nog te overzien qua aanschafwaarde. Gezien mijn verleden met smartphones heb ik telkens een levensduur van zo’n 3-4 jaar volgehouden per toestel. Het lijkt (gevoelsmatig) me dan ook verstandig geen gedateerd model aan te schaffen, en gewoon voor het nieuwste (wat betaalbaar blijft in mijn situatie) te gaan. Lees: iPhone 8 64gb.
Vereisten: Snelle hardware met daarnaast uitzicht op behoud van deze snelheid op de lange(re) termijn. OS updates gedurende een langere periode dan 3 jaar. Goede camera. Goede speakers. Goede accuduur. Fijne OS (de OS welke Oneplus hanteert is niet te vergelijken met bijv. Samsung qua gebruiksgemak, waar Samsung aan het kortere eind trekt). Snelladen, bij voorkeur ook draadloos (geen ervaring mee, maar dit lijkt me erg fijn). Gemakkelijke bestandsuitwisseling met mijn PC. Water- en stofbestendig. Notificatie led. Fingerprint scanner (op voorzijde, toestel ligt vaak op bureau).
Mijn vraag aan jullie: moet de iPhone 8 64gb mijn voorkeur hebben ter vervanging van mijn huidige toestel, met het oog op de toekomst en mijn vereisten? Ben zelf niet zo thuis in het smartphone segment dus hoop op jullie eerlijke en onderbouwde aankoopadvies. Wellicht zijn er eyeopeners en/of features waar ik geen rekening mee gehouden heb en toch als gewenst moeten worden beschouwd.
Heb overigens geen iPad, Macbook of een ander Apple product in huis. Voor de onderlinge samenwerking zou ik dus geen iPhone aanschaffen.
Thanks in advance!
Wij van wc eend adviseren....
Wanneer dit niet het juiste forum is, hoor ik het ook graagTylen schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:12:
Verwijderd
Tylen schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:12:
Nee je zit hier wel goed hoorsenses2 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:13:
[...]
Wanneer dit niet het juiste forum is, hoor ik het ook graag
Ik heb sinds de iPhone 4 altijd een iPhone gehad, ben wel een klein momentje "vreemd gegaan" met een Galaxy S4. laat ik het zo zeggen, ik ben blij dat ik weer terug ben bij iOS haha.
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2017 11:16 ]
Op basis van jou voorkeuren:
- Gemakkelijke bestandsuitwisseling met mijn PC (Na wat aanklojen lukt dat vrij aardig via Itunes.
- Water- en stofbestendig (check!)
- Notificatie led (niet aanwezig, scherm licht op bij berichten e.d. dus je ziet vanzelf of het belangrijk is)
- Fingerprint scanner, op voorzijde, toestel ligt vaak op bureau (check!)
Heb zelf ook een OnePlus gehad, fijn toestel! Echter ga je nou naar IOS, wat je na een dag pingelen aardig onder de knie hebt en je zal ervaren dat het een stuk 'smoother' loopt.
- Gemakkelijke bestandsuitwisseling met mijn PC (Na wat aanklojen lukt dat vrij aardig via Itunes.
- Notificatie led (niet aanwezig, scherm licht op bij berichten e.d. dus je ziet vanzelf of het belangrijk is)
Heb zelf ook een OnePlus gehad, fijn toestel! Echter ga je nou naar IOS, wat je na een dag pingelen aardig onder de knie hebt en je zal ervaren dat het een stuk 'smoother' loopt.
Daar ben ik me van bewust, maar gezien mijn omgeving me deze richting in wijst, dacht ik hier eens te informeren naar voordelen en daarnaast mogelijke alternatieven. Deze groep is namelijk groter dan mijn familie en vriendenclubje bij elkaarNee je zit hier wel goed hoorTis alleen common sense dat iedereen in dit topic gaat vertellen dat het een upgrade waardig is en dat je hiermee een goeie koop doet. Echter, geef jij aan geen apple product te hebben en weet je dus ook niet of je iOS een fijn OS vind, terwijl, wij hier allemaal wat ervaring hebben met het OS en de producten.
Ik heb sinds de iPhone 4 altijd een iPhone gehad, ben wel een klein momentje "vreemd gegaan" met een Galaxy S4. laat ik het zo zeggen, ik ben blij dat ik weer terug ben bij iOS haha.
Thanks voor je reactie overigens, heb inderdaad 0,0 ervaring met iOS waardoor ik geen referentiekader heb.
@senses2 Ik denk dat je de iPhone 8 gewoon moet halen en uitproberen. Je kan 'm binnen 14 dagen altijd nog retourneren. Lijkt me genoeg tijd om te bepalen of het iets voor je is.
@senses2 Ik ben zelf, na jaren Android gebruik met een tussentijdse uitstap naar een Iphone inmiddels zeer tevreden met mijn Iphone 7 Plus. In het verleden was ik als tijd met rooten en roms bezig. Alles tweaken wat met Android zeer eenvoudig kan. Maar deed dat steeds minder en wou gewoon een telefoon die het deed en geen rare wakelocks en battery drains. Dus nu een tevreden Apple gebruiker. IOS is zeker gesloten maar het werkt gewoon altijd.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Hey thanks, het notificatie ledje ga ik dus niet nodig hebben/missen doordat het scherm zelf oplicht. Klinkt als een prima alternatief!carpachio schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:17:
iTunes, ook nul ervaring mee. Maar een dagje kloten heb ik er best voor over
In jouw optiek is iOS dus een verbetering tov. de android versie die ik gewend ben? Klinkt veelbelovend
Kun je een toestel retourneren waarnaast je volledige bedrag gecompenseerd wordt nadat je er daadwerkelijk gebruik van gemaakt hebt ja? Klinkt als een goede mogelijkheid om eens kennis te maken met inderdaad.MelvinW schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:20:
@senses2 Ik denk dat je de iPhone 8 gewoon moet halen en uitproberen. Je kan 'm binnen 14 dagen altijd nog retourneren. Lijkt me genoeg tijd om te bepalen of het iets voor je is.
Ik deel je wens om een telefoon te hebben die het ten alle tijden naar behoren doet en voor geen verassingen gaat zorgen. Het zekere voor het onzekere om het zo maar te verwoorden.Erik1805 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:23:
Ik ben zelf, na jaren Android gebruik met een tussentijdse uitstap naar een Iphone inmiddels zeer tevreden met mijn Iphone 7 Plus. In het verleden was ik als tijd met rooten en roms bezig. Alles tweaken wat met Android zeer eenvoudig kan. Maar deed dat steeds minder en wou gewoon een telefoon die het deed en geen rare wakelocks en battery drains. Dus nu een tevreden Apple gebruiker. IOS is zeker gesloten maar het werkt gewoon altijd.
Verwijderd
iPhone X of een nieuwe Samsung, tegenwoordig willen de mensen het nieuwste van de nieuwste hebben.
Zo jammer dit, met dat geld kan je een auto kopen ...
Ik heb een iPhone 5 die het nog prima doet. Blijkbaar wordt ik niet gezien als een Apple gebruiker door mijn omgeving omdat ik niet met de trend mee ga.
Heel jammer dit.
Ik heb een iPhone 5 die het nog prima doet. Blijkbaar wordt ik niet gezien als een Apple gebruiker door mijn omgeving omdat ik niet met de trend mee ga.
Heel jammer dit.
Ja, de Apple Store heeft een heel soepel retourbeleid, no questions asked. Zolang je het toestel en de verpakking maar in een redelijke staat houdt krijg je het volledige bedrag terug.senses2 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:26:
Kun je een toestel retourneren waarnaast je volledige bedrag gecompenseerd wordt nadat je er daadwerkelijk gebruik van gemaakt hebt ja? Klinkt als een goede mogelijkheid om eens kennis te maken met inderdaad.
Ach...als iedereen gewoon doet waar hij/zij zich het prettigst bij voelt, en anderen daarbij ook in hun waarde laat, dan gaat het allemaal goedkomen.Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:28:
iPhone X of een nieuwe Samsung, tegenwoordig willen de mensen het nieuwste van de nieuwste hebben.
Heel jammer dit.
Verwijderd
Ja, je kan een auto kopen voor dat geld, klinkt veilig en verstandig. Een auto van Circa 1000 euro klinkt als een heel goed planVerwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:28:
Heel jammer dit.
Nog iets anders nieuws te melden voor de rest? We zijn het hier immers een beetje zat om dit verhaaltje te horen. Die hebben we namelijk al meer dan 200x gelezen van de week.
Niemand verplicht jou om jou iPhone 5 te vervangen, maar als ik mijn SE wil vervangen, moet ik dat toch echt zelf weten.
Verwijderd
Dat is jouw probleem, wat je wel en niet doet.Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:30:
[...]
Nog iets anders nieuws te melden voor de rest? We zijn het hier immers een beetje zat om dit verhaaltje te horen. Die hebben we namelijk al meer dan 200x gelezen van de week.
Niemand verplicht jou om jou iPhone 5 te vervangen, maar als ik mijn SE wil vervangen, moet ik dat toch echt zelf weten.
Het feit dat je 200x hetzelfde verhaaltje leest is omdat je op een Forum bent.
Voor de rest is dit ook weer de 200ste x dat er een reactie terug komt net zoals die van jou
Ik refereer aan de gegevens die bekend gemaakt werden na de laatste rechtszaak tussen Apple en Samsung. Apple moest toen de winstmarges kenbaar maken.fsfikke schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:46:
[...]
Kan je als je interne documenten over de financiën van Apple hebt deze delen? Dat zouden heel veel mensen heel interessant vinden!
Geruchten van analisten die een BOM bij elkaar verzinnen is dan weer een ander verhaal (net zoals het verhaal dat winst wat anders is dan verkoopprijs - BOM)
Maar goed. Gewoon ergens gelezen dus ik kan het ook fout hebben.
Maar samenvattend. Ik had deze reacties wel verwacht. Nogmaals ik ben het helemaal eens met deze argumenten. Daarom heb ik zelf toch ook alles van Apple. Ik ben me totaal bewust van het feit dat het OS heerlijk werkt, goed geüpdatet wordt, de apps prima zijn, de levensduur langer is en dat het virusvrij is.
Echter vroeg hij welke iPhone hij moest nemen na al die androids. Naja, ik zou dan toch eerst de S8 eens proberen.
En op de vraag van de meest recente post. Als je nu die iPhone 8 koopt dan is die over 3 jaar nog steeds rete snel en prima! Plus je kan die ook weer voor 300€ verkopen na 2 jaar en gewoon weer een nieuwe kopen.
De garantie is ook top via Apple gedurende die twee jaar. Dit doe ik al jaren btw.
Apple is altijd top! Je betaalt je alleen de tering voor iets wat stukken goedkoper zou moeten kunnen.
Verwijderd
Het is net hetzelfde als ik nu naar een vakantie topic ga om daar even mijn mening te geven dat ik het zonde vind dat mensen 1 of soms wel 2(!) keer op vakantie gaan per jaar, man, weet je hoe vaak je daar van naar de bioscoop kan!?Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:36:
[...]
Dat is jouw probleem, wat je wel en niet doet.
Het feit dat je 200x hetzelfde verhaaltje leest is omdat je op een Forum bent.
Voor de rest is dit ook weer de 200ste x dat er een reactie terug komt net zoals die van jou

Ieder z'n ding, maar je vind mij dan ook echt niet in een vakantie topic.
In iOS 11 is er het 1 en ander veranderd. En komt ook een soort "verkenner" is dus verqacht dat bestanden uitwisselen makkelijker gaat.carpachio schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:17:
Notificatie led zit al tijden in de iPhone. Welliswaar is dit de flitser (is ook led) en blijft dit niet contineu knipperen. Maar toch zit het erin.
Dus gewoon kopuh.
Ik vind zelf het uitwisselen van bestanden met iTunes/iPhone echt ongelofelijk kut. Huidige manier van werken met foto's (is het enige wat ik er soms af wil halen momenteel):
- foto maken
- upload naar iCloud
- inloggen op iCloud
- foto downloaden naar pc
En dan kun je dus niet eens heel veel foto's in 1x selecteren, je moet ze allemaal-stuk-voor-stuk selecteren.
- foto maken
- upload naar iCloud
- inloggen op iCloud
En dan kun je dus niet eens heel veel foto's in 1x selecteren, je moet ze allemaal-stuk-voor-stuk selecteren.
Dat verkenner onderdeel van je heb ik momenteel ook op mijn Oneplus. Dit is echt het meest gemakkelijke dat er bestaat mbt bestanden uitwisselen met een PC. Gezien de reactie hieronder hoop ik dat je gelijk hebtTylen schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:44:
[...]
In iOS 11 is er het 1 en ander veranderd. En komt ook een soort "verkenner" is dus verqacht dat bestanden uitwisselen makkelijker gaat.
Notificatie led zit al tijden in de iPhone. Welliswaar is dit de flitser (is ook led) en blijft dit niet contineu knipperen. Maar toch zit het erin.
Dus gewoon kopuh.
Dit klinkt namelijk als erg omslachtig, en totaal niet ideaal wanneer je even snel je telefoon wilt opschonen en wat gegevens naar je pc wilt transporteren.Trouble schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:00:
Ik vind zelf het uitwisselen van bestanden met iTunes/iPhone echt ongelofelijk kut. Huidige manier van werken met foto's (is het enige wat ik er soms af wil halen momenteel):
- foto maken
- upload naar iCloud
- inloggen op iCloud
Je hoeft niet zo moeilijk te doen hoor. Op Mac heb je de Fotolader-app, daarmee kan je alle afbeeldingen in 1 keer kopieëren. Op Windows kun je dit gewoon met de Foto's app doen.Trouble schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:00:
- foto maken
- upload naar iCloud
- inloggen op iCloud
Je kan toch via een snoer in je pc op de klassieke manier je foto's downloaden?Trouble schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:00:
- foto maken
- upload naar iCloud
- inloggen op iCloud
a) ik heb geen Mac maar een Windows-pc en b) ik heb zo sneller die ene foto dan wanneer ik nog eerst moet bedenken waar ik m'n kabeltje heb gelaten.
Ga het wel weer eens proberen denk ik, want als het nu echt zo simpel is met de verkenner, zou wel schelen.
Overigens, het zou Apple volgens mij echt wel sieren als ze een ctrl+a functie in iCloud fietsen, zodat je wel alles in 1x kunt downloaden als je dat wilt.
Ga het wel weer eens proberen denk ik, want als het nu echt zo simpel is met de verkenner, zou wel schelen.
Overigens, het zou Apple volgens mij echt wel sieren als ze een ctrl+a functie in iCloud fietsen, zodat je wel alles in 1x kunt downloaden als je dat wilt.
[ Voor 23% gewijzigd door Trouble op 19-09-2017 13:02 ]
Daarom gebruik ik icloud nooit. Altijd Google foto's icm met google drive. Super easy.Trouble schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:00:
- foto maken
- upload naar iCloud
- inloggen op iCloud
Oh ja en een standaard (automatische) kopie van de foto naar mijn Synology NAS.
[ Voor 6% gewijzigd door Erik1805 op 19-09-2017 13:12 ]
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Verwijderd
Ja, ik mail alles naar mezelfErik1805 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:04:
[...]
Daarom gebruik ik icloud nooit. Altijd Google foto's icm met google drive. Super easy.
Ik gebruik de auto upload functie van Dropbox. Werkt ook prima, met een schaduwkopie op mijn pc en laptop. Als mijn dropbox opslag volloopt gaan de oude foto's of grote filmpjes naar de NAS.
Wat jij verteld heb ik ook overwogen. Alleen is de Samsung S8 maar 10 euro per maand goedkoper dan een Iphone 8 64 GB. Het verschil over 2 jaar is dus 240 euro... Ik vind dat verschil te klein. En ik koop het ding zowiezo zakelijk dus een beetje oneerlijk tegenover de niet zakelijke tweakertjesopa_paul schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:16:
[...]
Ik zou dus nooit de 8 kopen. Alleen de 8 plus of de X.
Het gemis van de dubbele camera en de portret mode zou me teveel irriteren. In jouw geval zou ik sowieso geen iPhone kopen. Ik heb nog steeds spijt van de overstap naar Apple. Geweldig spul hè, super OS en degelijke producten. Ben echt wel een Apple fan, maar heb inmiddels voor 5000€ Apple spul in huis. De prijzen worden gewoon onbeheersbaar. 3500€ voor een MacBook?! 1150€ voor een iPhone.... Wattttt?!
Als je Android gewend bent en er goed mee uit de voeten kan dan zou ik daar gewoon bij blijven. Ik zou een galaxy S8 kopen als ik nog tevreden zou zijn met Android/Samsung. Maar de samenwerking met al mijn andere Apple producten maakt dat niet aantrekkelijk. Zou serieus graag Apple boycotten tot ze weer normale prijzen gaan hanteren. (50% winst hè... per iPhone!!)
Overigens vind ik de plus modellen te groot... Ik wacht wel 22 september af en hoe snel de toestellen leverbaar zijn. Tenzij er een rete goeie actie komt met de S8 dan zou ik dat ding kunnen overwegen, vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar de Iphone 8.
Review van The Verge staat online: https://www.theverge.com/...iphone-8-review-plus-2017
Dat geldt alleen voor het Amerikaanse model, dankzij de E-Label Act. In Europa zal het er nog gewoon op staan.Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:28:
Trouwens, zo te zien zijn de achterkanten 'leeg', dus geen CE nummer en 'made in' informatie. Wel mooi :-)
In Amerika staan dat soort logo’s er sinds de 6s er al niet meer op. Alleen nu hebben ze ook de tekst Designed by Apple weggehaald waardoor het nog strakker oogt. Bij het Europese model zullen ze dat vast ook gedaan hebben, maar heb je dus nog steeds het CE logo enzo.Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:33:
Damn, dat is erg jammer. Ziet er zoveel beter uit de schone achterkant.
Glas is gevoeliger voor vingerafdrukken.Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:52:
unboxing van de 8 en 8s
Die glazen achterkant ziet gewoon erg vet uit
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Verwijderd
Is de witte niet zilver? hoor telkens iedereen over wit, maar is dat niet zilver?Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:59:
dat zie je op die witte achterkant toch niet
Verwijderd
ja zilver, maar als ik die achterkant zie is het duidelijk wit. Erg vreemd dus waarom apple dat zilver noemt.
De randen zijn zilverVerwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:04:
ja zilver, maar als ik die achterkant zie is het duidelijk wit. Erg vreemd dus waarom apple dat zilver noemt.
Oh Ohw.... en hij is niet echt positief over mijn nieuwe aankoop. Hahahaha. Hmmmm (Amerikanen hebben makkelijk praten. Daar is het een stuk goedkoper. Hij vindt de stap van de 8 plus 256GB naar de X 64GB zo klein dat hij die zou pakken! Tja.... de 8 is namelijk maar een geüpdatet telefoon uit 2014)MelvinW schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:22:
Review van The Verge staat online: https://www.theverge.com/...iphone-8-review-plus-2017
Hmmmmm
Verwijderd
WijsneusVerwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:07:
Wellicht was iPhone White net wat te 'racistisch', dan maar zilver he
Gewoon je iPhone customised bestellen en dan heb je de kleur die je wilt.

Verwijderd
De A11 en nieuwe camera komen goed uit de review. Ook John Gruber is positief. Laten we wel wezen, los van het design heeft deze nagenoeg zelfde hardware als de X (- het OLED scherm) en is een mooie update.opa_paul schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:18:
[...]
Oh Ohw.... en hij is niet echt positief over mijn nieuwe aankoop. Hahahaha. Hmmmm (Amerikanen hebben makkelijk praten. Daar is het een stuk goedkoper. Hij vindt de stap van de 8 plus 256GB naar de X 64GB zo klein dat hij die zou pakken! Tja.... de 8 is namelijk maar een geüpdatet telefoon uit 2014)
Hmmmmm
Verwijderd
Ach zo, wellicht een goeie marketing truc voor Apple, kunnen ze er nog een 0 achter plakken, want customisedVerwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:24:
[...]
Wijsneus![]()
Gewoon je iPhone customised bestellen en dan heb je de kleur die je wilt.
Wat een domme review zeg, ik zeg het niet snel.MelvinW schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:22:
Design (dus hoe iets eruit ziet) falling behind other flagships? Had het ding rond gemoeten ofzo? Wat had hij daarin willen zien?
Hij vindt een $ 50.00 meerprijs t.o.v. de iPhone 7 negatief? Hoezo? Dat valt toch juist mee?
Veder: "Lacks exciting notch controversy". WTF?
Op dit moment ben ik druk bezig met het nadenken welke iPhone ik wil. Op dit moment heb ik een Lumia 950XL (maak al jaren tevreden gebruik van Windows Phone, maar gezien de app ondersteuning... bekent verhaal) en ik twijfel nu of ik voor de 8 of de 8 Plus ga.
Mijn 950XL vind ik qua formaat wisselvallig:
+ Lekker groot scherm, erg fijn voor websites/filmpjes/games
+ Door het grote scherm heb je ook een groter toetsenbord/grotere toetsen, wat ik op zich wel fijn vind met typen
- Door het grote formaat is hij soms lastig te gebruiken/besturen omdat je niet met 1 hand overal makkelijk bijkomt. Nu kan je wel door de Windowsknop ingedrukt te houden het hele scherm naar beneden schuiven (kan de iPhone ook geloof ik), maar het is toch niet fijn handzaam.
- Omdat ik altijd een hoesje gebruik (waar ik ook 2á3 pasjes in kwijt kan) word het toestel natuurlijk weer nog groter/onhandzamer.
Al met al ben ik redelijk verdeelt over de grote van mijn huidige toestel. Nu ik binnenkort over wil gaan op een iPhone zit ik erg te twijfelen over de grotes.
Aan de ene kant wil ik wel bij een grotere telefoon blijven, maar de 8 Plus is net weer langer en zwaarder dan mijn huidige telefoon. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe mij dat gaat bevallen.
Aan de andere kant is de 8 lekker handzaam en weet ik zeker dat ik daar goed mee overweg kan, maar daar ontbreken er weer een paar functies:
- 8 Plus heeft de groothoek en telelenscamera en ik maak redelijk veel gebruik van de camera op m'n telefoon, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten of ik een dubbele camera zal missen.
- 8 Plus heeft 1920 x 1080 pixels bij 401 ppi ipv 1334 x 750 pixels bij 326 ppi gelukkig kan ik dit makkelijk in de winkel vergelijken, dus op dat gebied kan ik snel de knoop doorhakken als ik het aantal ppi bij de normale 8 te laag vind, want een scherp scherm vind ik wel erg belangrijk/fijn.
In theorie kan ik eerdaags een winkel induiken en dan voelen of ik de 8 of 8 Plus fijner vind, maar naar mijn idee is 10min in de winkel vasthouden niet gelijk aan 1á2 jaar een telefoon gebruiken en wennen (of niet) aan het formaat.
Iemand hier die ook hetzelfde dilemma heeft (gehad?) en mij een beetje op weg kan helpen?
Een simpel tabelletje met wat vergelijkingen:
Mijn 950XL vind ik qua formaat wisselvallig:
+ Lekker groot scherm, erg fijn voor websites/filmpjes/games
+ Door het grote scherm heb je ook een groter toetsenbord/grotere toetsen, wat ik op zich wel fijn vind met typen
- Door het grote formaat is hij soms lastig te gebruiken/besturen omdat je niet met 1 hand overal makkelijk bijkomt. Nu kan je wel door de Windowsknop ingedrukt te houden het hele scherm naar beneden schuiven (kan de iPhone ook geloof ik), maar het is toch niet fijn handzaam.
- Omdat ik altijd een hoesje gebruik (waar ik ook 2á3 pasjes in kwijt kan) word het toestel natuurlijk weer nog groter/onhandzamer.
Al met al ben ik redelijk verdeelt over de grote van mijn huidige toestel. Nu ik binnenkort over wil gaan op een iPhone zit ik erg te twijfelen over de grotes.
Aan de ene kant wil ik wel bij een grotere telefoon blijven, maar de 8 Plus is net weer langer en zwaarder dan mijn huidige telefoon. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe mij dat gaat bevallen.
Aan de andere kant is de 8 lekker handzaam en weet ik zeker dat ik daar goed mee overweg kan, maar daar ontbreken er weer een paar functies:
- 8 Plus heeft de groothoek en telelenscamera en ik maak redelijk veel gebruik van de camera op m'n telefoon, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten of ik een dubbele camera zal missen.
- 8 Plus heeft 1920 x 1080 pixels bij 401 ppi ipv 1334 x 750 pixels bij 326 ppi gelukkig kan ik dit makkelijk in de winkel vergelijken, dus op dat gebied kan ik snel de knoop doorhakken als ik het aantal ppi bij de normale 8 te laag vind, want een scherp scherm vind ik wel erg belangrijk/fijn.
In theorie kan ik eerdaags een winkel induiken en dan voelen of ik de 8 of 8 Plus fijner vind, maar naar mijn idee is 10min in de winkel vasthouden niet gelijk aan 1á2 jaar een telefoon gebruiken en wennen (of niet) aan het formaat.
Iemand hier die ook hetzelfde dilemma heeft (gehad?) en mij een beetje op weg kan helpen?
Een simpel tabelletje met wat vergelijkingen:
iPhone 8 | iPhone 8 Plus | Lumia 950XL | |
Lengte | 138,4mm | 158,4mm | 151,9mm |
Breedte | 67,3mm | 78,1mm | 78,4mm |
Dikte | 7,3mm | 7,5mm | 8,1mm |
Gewicht | 148g | 202g | 165g |
Verwijderd
Als ze de consument uitmelken, dan in een keer goedVerwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:35:
[...]
Ach zo, wellicht een goeie marketing truc voor Apple, kunnen ze er nog een 0 achter plakken, want customised
Toch zou ik adviseren om even langs de winkel te gaan om de iPhone 8 en 8 Plus even vast te houden. (Je kan ook de 7 en 7Plus gebruiken ter referentie). Dan pas kan je echt aanvoelen of het lekker in je hand ligt.Remy!!!! schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:43:
Op dit moment ben ik druk bezig met het nadenken welke iPhone ik wil. Op dit moment heb ik een Lumia 950XL (maak al jaren tevreden gebruik van Windows Phone, maar gezien de app ondersteuning... bekent verhaal) en ik twijfel nu of ik voor de 8 of de 8 Plus ga.
De camera van de Plus is beter, maar dat maakt de camera van de 8 echt niet slecht. Het zijn beide goede camera's. Als het echt om de camera gaat, dan zou ik voor de Plus kiezen. En anders welke telefoon je fijn vind vasthouden.
Ik gebruik nu tijdelijk de iPhone 6 (had hiervoor de 6 Plus) en heb nu de 8 Plus besteld, omdat ik vaak websites bezoek met mijn iPhone en dan vind ik die extra ruimte een stuk fijner.
PS/XBL: Nogne
@Nogne Volgens mij is de camera hetzelfde, maar heeft de plus nog een camera met een andere focal lenght.
@Remy!!!! Ik heb een soortgelijk dilemma. Ik kom van een Lumia 930 en de UI bevalt me uitstekend. De keuze is bij mij op de iPhone 8 gevallen omdat ik de plus te groot vind.
@Remy!!!! Ik heb een soortgelijk dilemma. Ik kom van een Lumia 930 en de UI bevalt me uitstekend. De keuze is bij mij op de iPhone 8 gevallen omdat ik de plus te groot vind.
9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.
Ik ben begonnen met de 920, daarna de 930 en dus nu de 950XL. Van de 930 naar de 950XL was wel even een omschakeling maar was wel snel gewend. Maar ik zal eerdaags eens de winkel induikenmotormuis schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:09:
@Nogne Volgens mij is de camera hetzelfde, maar heeft de plus nog een camera met een andere focal lenght.
Beide camera's zijn 12MP, maar de Plus heeft een groothoek- en telelenscamera, 10x digitale zoom ipv 5x (al is digitale zoom niet echt heel super). Daarbij heeft de Plus ook ondersteuning voor Portretmodus en Portretbelichting.motormuis schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:09:
Je kan beide telefoons vergelijken bij Apple.nl
PS/XBL: Nogne
Een quote van de review bij de Verge:
Die AR app om sterren te kijken in je actuele omgeving ziet er ook supermooi uit. AR gaat echt iets moois worden. Minder mooi is de monthly payment van die app...
Dit word zo onderschat als je kijkt hoeveel videos er worden afgespeeld/geshared op een mobiel. Erg blij om dit te lezen en ook erg blij dat ik voor de 8S ben gegaanThe iPhone 8’s upgraded stereo speakers are impressively good. Just as on the iPhone 7, the earpiece gets really loud to act as the second speaker, but the whole system gets up to 25 percent louder now. You can hear actual stereo separation, which is wild.
Die AR app om sterren te kijken in je actuele omgeving ziet er ook supermooi uit. AR gaat echt iets moois worden. Minder mooi is de monthly payment van die app...
[ Voor 4% gewijzigd door bitpixl op 20-09-2017 11:31 ]
Een fijn overzichtje van review conclusies bij 9to5mac:
https://9to5mac.com/2017/...ne-8-plus-review-roundup/
https://9to5mac.com/2017/...ne-8-plus-review-roundup/
Het is wel erg verleidelijk inderdaad. Daarnaast ziet het er ook gewoon gelikt uit, zelfs met een hoesje! (Ik weet het, mijn mening dus subjectief)
Kan deze vent een prijs krijgen voor 'meest negatieve reviewer ever'? My god!
YouTube: iPhone 8 Review: Only a Bit Better Than iPhone 7
Wall street Journal btw. 3 minuutjes.
YouTube: iPhone 8 Review: Only a Bit Better Than iPhone 7
Wall street Journal btw. 3 minuutjes.
Die hoesjes zijn wel fijn hoor (originele applehoesjes). Sinds de 6 koop ik ze en nooit spijt van. Als je hem op de bovenkant legt, blijft het glas keurig van de ondergrond af en op zijn "rug" beschermt hij de camera. Ze blijven aardig aan de prijs maar (mijn mening) een prima accessoire.
Dit keer weer eens de 8 plus (zwart). Vrijdag binnen dus ben benieuwd.
Dit keer weer eens de 8 plus (zwart). Vrijdag binnen dus ben benieuwd.
hij heeft 100% een punt.opa_paul schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:16:
Kan deze vent een prijs krijgen voor 'meest negatieve reviewer ever'? My god!
Als je de draadloos en sneller laden accessories niet bijkoop(€130) dan is het eigenlijk een iPhone 7s.
iPhone X = high-end, iPhone 8 = mid-rang (tegen ouwe premium prijs.)
Het is een prima toestel maar 8 is gewoon marketing benaming. (klinkt beter dan 7s)
Maar waarom is dat negatief? Het is niet zo dat je de 7 niet meer kan kopen. Als je aan 64 GB voldoende hebt, kun je voor een paar tientjes meer dan de 7 128 GB een 8 met de allersnelste CPU kopen.icegodd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:43:
[...]
hij heeft 100% een punt.
Als je de draadloos en sneller laden accessories niet bijkoop(€130) dan is het eigenlijk een iPhone 7s.
Het is een prima toestel maar 8 is gewoon marketing benaming. (klinkt beter dan 7s)
Super leuk dat sommige van jullie de link van de nieuwe reviews doorsturen. Ik kan werkelijk niet wachten tot mijn bestelde 8 plus binnenkomt in. In mijn ogen de beste investering tegenover de dure X die waarschijnlijk zeer lastig verkrijgbaar zal zijn. Ik heb zelf een 6s en ben oprecht toe aan een nieuwe telefoon. 6s vs 8plus is nogal een verschil. De belangrijkste motivatie is de veel betere camera en het grotere scherm. Maar ook de snelheid, AI.. allemaal features waar ik zin in heb...
Is het al de 22e?
Is het al de 22e?
Ik ga voor deze case. Combi met zwart vind ik erg mooi.

[ Voor 59% gewijzigd door bram1984 op 19-09-2017 18:16 ]
En de camera is ook een flinke update over de iPhone 7. Good job Applebitshady schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:37:
Een quote van de review bij de Verge:
[...]
Dit word zo onderschat als je kijkt hoeveel videos er worden afgespeeld/geshared op een mobiel. Erg blij om dit te lezen en ook erg blij dat ik voor de 8S ben gegaan![]()
Die AR app om sterren te kijken in je actuele omgeving ziet er ook supermooi uit. AR gaat echt iets moois worden.
Op eBay staan originele leren Apple hoesjes voor de 7/8 (plus) voor €35,- incl verzending vanuit de UK
Linkje?Brabso schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:18:
Op eBay staan originele leren Apple hoesjes voor de 7/8 (plus) voor €35,- incl verzending vanuit de UK
Tuurlijk
Zie dat niet alle kleuren meer leverbaar zijn en dat de plus versie €5,- duurder is.
https://m.ebay.nl/sch/i.h...-ltd&_pgn=1&isRefine=true
Hmm ik kom op een algemene pagina uitBrabso schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:05:
[...]
Tuurlijk
Zie dat niet alle kleuren meer leverbaar zijn en dat de plus versie €5,- duurder is.
https://m.ebay.nl/sch/i.h...-ltd&_pgn=1&isRefine=true
Ik heb de verkooppagina van de betreffende verkoper gelinkt daar staan ze wel tussenmartijnmartijn schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:17:
[...]
Hmm ik kom op een algemene pagina uit
Verwijderd
Alles waar hij de iPhone 8 op afkraakt is exact hetzelfde bij de iPhone X. De iPhone X is feitelijk nog steeds exact dezelfde telefoon (SoC, camera, iOS, accu, etc) alleen met een ander scherm en FaceID. Feitelijk zou je ook kunnen zeggen dat de iPhone X een iPhone 7SS is.icegodd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:43:
[...]
hij heeft 100% een punt.
Of nog beter, gezien de iPhone 7 niet veel anders was dan de iPhone 6S of zelfs 6 zou je kunnen zeggen dat de iPhone 8 de iPhone 6SSS is, en de iPhone X de iPhone 6SSSSS is. Zie je hoe dom dit is?

De iPhone 8 is de iPhone 8 omdat Apple hem zo noemt. En daarmee een logisch vervolg op de iPhone 7, wat een logisch vervolg op de iPhone 6S was (enz.). De iPhone X is geen logisch vervolg maar eigenlijk een "nieuwe start". En misschien zelfs een nieuwe lijn van Smartphones (zie ook bv de iPad Pro)
Verder is de iPhone 8 echt geen mid-range.
Het EU-model heeft nog steeds de tekst Designed by Apple en de logo's van CE en WEEE op de achterkant staan. Toch jammer dat dit nog steeds verplicht is in Europa. Het US-model ziet er een stuk beter uit.

[ Voor 9% gewijzigd door MelvinW op 19-09-2017 21:11 ]
Verwijderd
Wellicht al eerder gevraagd, maar, is de zwarte echt hoogglans zoals de jet black? ga er nu toch eentje reserveren bij de MediaMarkt. Apple store al sold out.
Neem aan gewoon hetzelfde als de andere iPhone 8 modellen.Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:18:
Wellicht al eerder gevraagd, maar, is de zwarte echt hoogglans zoals de jet black? ga er nu toch eentje reserveren bij de MediaMarkt. Apple store al sold out.
Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 8, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op dit topic gaat over de iPhone 8, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.